Deze zeker nietquote:Op donderdag 15 november 2007 01:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Deze ook...
edit: Nog mensen toevallig naar Redman geweest in Groningen?quote:Op donderdag 15 november 2007 08:18 schreef Mar10Segovia het volgende:
Present!
quote:20. 2Pac - Strictly For My N.I.G.G.A.Z.
quote:34. Nas - Illmatic
We komen redelijk overeen qua hip-hop.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:38 schreef Mar10Segovia het volgende:
Leuke lijst Chriz.
Hier overigens de mijne.
Yeah ik ben wel te lame om zo'n waslijst te makenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:34 schreef Chriz2k het volgende:
FOK! album top 100 allertijden 2007
Uurtje hard gewerkt.
Heeej mede hiphophoofd! Alles fresh jongen?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:56 schreef AboruAsli het volgende:
Hallo hiphop hoofden!
Maar wel een sterke cdquote:Op donderdag 15 november 2007 07:34 schreef Mirel het volgende:
Beetje oud en cliche!
Lovage is inderdaad tof. Ik moet dat album nog altijd ergens tegenkomen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:47 schreef krioro het volgende:
Lovage is de shit yo. Pas ontdekt, met dank aan Scandalous.![]()
Thanksquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:47 schreef krioro het volgende:
Ik hebbumquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:24 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Lovage is inderdaad tof. Ik moet dat album nog altijd ergens tegenkomen...
Wie nog meer?quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Op vrijdag 30 november is o.a. Jeru The Damaja trouwens te bewonderen in het Paard te Den Haag. Voor de verandering dus eens niet in een uithoek als Deventer of Venlo
Vrij moeilijke keuze, allebei top albums. Ik las een keer dat ze vonden dat ze op Aquemini het dichtse bij elkaar zaten qua stijl en daarna met album meer hun eigen richting op gingen, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:37 schreef Paramnesia het volgende:
hmm, ik las op een forum dat men zei: ATLiens >>> Aquemini
En na ze allebei een week lang geluisterd te hebben ben ik het eigenlijk wel eens. Dat the Source, 5 mikes geeft aan Aquemini zegt ansich nog niks. Niet voor mij. ATLiens spreekt me toch meer aan.Jullie opinie?
Weinig hiphop verder geloof ik, want het is een soort ééndaags festival met ook reggae en soul artiesten.quote:
Oef dat is wel het overwegen "waard"quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Op vrijdag 30 november is o.a. Jeru The Damaja trouwens te bewonderen in het Paard te Den Haag. Voor de verandering dus eens niet in een uithoek als Deventer of Venlo
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:47 schreef krioro het volgende:
Zit serieus nadenken ook te gaan.quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Weinig hiphop verder geloof ik, want het is een soort ééndaags festival met ook reggae en soul artiesten.
Klik
WTF WANNEER WAS DAT MANquote:Op donderdag 15 november 2007 10:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
edit: Nog mensen toevallig naar Redman geweest in Groningen?
Vind het eigenlijk niks..quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:55 schreef Ronalld het volgende:
http://youtube.com/watch?v=cMUE3xuZOuM
Vind ik best een geslaagde remix, Biggies verses van Dead Wrong komen goed uit IMO. ^^
Tevens TVP.
Wo?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:42 schreef Cubewoods het volgende:
Iedereen Wat Anders geluisterd?
Jezus wat komt die nieuwe Extince track hard
Tof album inderdaad.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
Mag ik Travel At Your Own Pace van Y Society eventjes tippen?
Het is een samenwerking tussen Insight (bracht eerder het prima album Blast Radius uit en heeft wat dingen op albums van Mr. Lif en Edan gedaan) en ene Davu The Fudgemunk (blijkt de live DJ van het vrij redelijke hiphop groepje Panacea te zijn).
Ik vind het een zeer gaaf album na een paar keer luisteren. Een van de betere hiphop albums van dit jaar denk ik... dus...
Klikquote:
Zeker!! 7 december >>> sinterklaasquote:Op woensdag 21 november 2007 17:42 schreef Cubewoods het volgende:
Iedereen Wat Anders geluisterd?
Jezus wat komt die nieuwe Extince track hard
Nee de radioshow heet Wat Anders op Lijn 5quote:Op woensdag 21 november 2007 19:41 schreef MMaRsu het volgende:
En waar is Wat anders te beluisteren? In zijn volledigheid?
'Vin' en ikzelf zijn de bedenkers achter dit project. 't Is geen probleem als ik dit hier post, toch?quote:
Zoals te zien is op de site zijn we begonnen met het aftellen, Soundflow Volume One is na een periode van veel inzendingen en veel werk helemaal af. Vanaf donderdag zal de cd, die exclusieve tracks bevat, gratis te downloaden zijn op de site.
Op Soundflow Volume One kan je onder andere tracks vinden van Kern Koppen, Per.verz, Skenkie, Dopaganda, Risskant, Duke & Gonzo, Kain Slim en Mo Micz. Daarnaast hebben er nog veel andere getalenteerde artiesten meegewerkt aan de cd. Op Volume One komt ook veel nieuw talent langs, die Soundflow op deze manier extra wil promoten. De bijzondere intro van de cd is gemaakt door niemand minder dan FS Green.
Soundflow Volume One is vanaf 29 november gratis te downloaden op de site, een week later zal de speciale gelimiteerde editie van de cd verkrijgbaar zijn in de shop.
Mededeling op de website
En hierbij de tracklist:quote:Op zondag 25 november 2007 20:24 schreef Sev het volgende:
[..]
'Vin' en ikzelf zijn de bedenkers achter dit project. 't Is geen probleem als ik dit hier post, toch?
Over 4,5 uur online!quote:01. FS Green - Intro
Produced by FS Green
Vocals by Caucasian
Cuts by DJ Full Crate
02. 93 Blackout - Suckapunchline
Produced by Djd Incredible
03. Kern Koppen - Krakende Brug
Produced by Neenah
Guitar by STW
04. Amazing Ventjes ft. SegA - Droom
Produced by Amazing Ventjes
05. Duke & Gonzo - Skip
Produced by Duke & Gonzo
06. Ad Rem ft. Per.verz - Laat Me M'n Ding Doen
Produced by Ad Rem
07. Kroonkapers - Nooit Meer
Produced by Rock It Productions
08. Jesaja - Drang
Produced by Hype
09. Djinn12th ft. Fisk - Nan No Tin Nada
Produced by Adonis
10. Dopaganda - Zwak Voor Haar
Produced by Dopaganda
11. Mo Micz - Makin My Point Still
Produced by BBH
12. Tiny - Roddelblad
Produced by BBH
13. Spoken Words - Hou Het Gaande
Produced Spoken Words
14. Skenkie - Koppenopenneer
Prod by Y'skid
15. J Spine - Fuck Yow Ya Feel
Produced by j83
16. Risskant - Droom Met Me Mee
Produced by Djd Incredible
17. Kain Slim - Soul Of A Rebel
Produced by Mr Wows
18. TNT - De Kaarsen Doven
Produced by TNT
19. Wan & The Packxsz - Smoke Met Me (remix)
Produced by The Packxsz
20. Rhino - Volg De Lijn
Produced by Morphics
21. Jesaja - Voor Jou
Produced by Hype
22. FS Green - Outro
Produced by FS Green
Ware het niet dat dat een parodie is en die de officiele nieuwe single en clip van Snoop Dogg.quote:Op zondag 2 december 2007 17:34 schreef Mirel het volgende:
waaaaat?![]()
Deze is ook leuk http://www.youtube.com/watch?v=Icb_tRTnA4g
quote:Op zondag 2 december 2007 17:21 schreef Paramnesia het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=QXaoTTpPG5g
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Las 't net ook. Wat een ontzettend klote nieuws en verlies.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:15 schreef Paramnesia het volgende:
Omg Pimp C is dood.![]()
Kut wat een domper op ether-day.![]()
R.I.P.
* Paramnesia zet International Player's Anthem op.
quote:Op woensdag 5 december 2007 00:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
UGK - It's Supposed To Bubble
UGK - Use Me Up
Volgens mij geen van beide als ik de berichtgeving zo lees?quote:Op woensdag 5 december 2007 23:55 schreef Q-Tip het volgende:
R.I.P. Pimp C..
Homicide of overdosis denk ik, nog niet bekend wat precies.
Vind de clip nou niet heel echt bijzonderquote:Op woensdag 5 december 2007 23:31 schreef MMaRsu het volgende:
Nieuwe madvillain clip
http://www.undergroundhiphop.com/video/detail.asp?ID=708
dope
hoeveel maart en waar?quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:04 schreef Mar10Segovia het volgende:
En DJ Shadow & Cut Chemist in maart?
Die single, Repperdeklep vind ik ook vrij kut. Waarom moeten die beats zo cheap klinken? En dat refreinquote:Op vrijdag 7 december 2007 20:04 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik vind dat ene nieuwe nummer van Extince weinig aan, hoor. Net als zijn vorige album trouwens. Dus dat nieuwe album kan me eerlijk gezegd weinig schelen.
21 maart in Paradiso.quote:
Métquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Lachen, waar? En met of zonder jou?
Yeah, Odeon om precies te zijnquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:24 schreef Mar10Segovia het volgende:
Oke dan. Maar waar? In Zwolle zeker?
quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt, misschien kom ik wel ff langs dan!
Vet rielekts Cos! Zwollywood is helaas iets te ver uit de route, maar ik verwacht na het optreden uiteraard wel een mooie post van je!quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:29 schreef cosmick het volgende:
[..]
! Ah, cool! Ik drop hier nog wel wat meer info tzt
.
Oke hier komt mijn Rant.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:29 schreef MMaRsu het volgende:
Leuk dat nieuwe album van extince, behalve dat nr met kempi en nina.
Die heb ik gelijk van mn iPod afgegooid want als ik ergens een hekel aan heb zijn het kempi nina en lange frans. Snap ook niet dat de Ex zich met dat soort figuren gaat associeren..
Wee Toch is een goede diss naar Brain trouwens
Maar julius iglesias dannnn?quote:Op zondag 9 december 2007 21:57 schreef MMaRsu het volgende:
Het zal me een worst wezen of X commercieel is of niet, ik vind gewoon dat die andere gasten raps hebben van het niveau likmevissie..
co-sign!quote:Op zondag 9 december 2007 21:43 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Oke hier komt mijn Rant.
Waarom, waarom heeft iedereen zo een gezeik over Lange Frans, Baas B, Kempi en de rest van de bende. Alsof de Xtranaldus niet commercieel is.![]()
Ik weet nog hoe ik in A-dam een straatremixes CD kocht, ik weet nog dat ik dat ik een of andere geflopte verzamel CD van Baas B, Lange Frans, Ali B, Negativ enz enz kocht. Toen kende bijna niemand ze nog. En toen ik ze aan mijn vrienden liet horen vond iedereen de rappers dope en de productie op maat.
Leven op de Straat werd door de mocro's in de buurt grijsgedraait. En nu is Ali B. die verkaasde hollander die zo snel mogelijk dood moet.![]()
Het is mijn fustratie:
a. met het feit dat de meneren de rappers zelf snel vercommercialiceerd zijn toen ze het geld zagen.
b. met het feit dat iedereen nu op ze schijt terwijl vroeg D-men en bijv. Ali nog support hadden. Zelfs van de 'hiphop-heads'.
Kijk ik snap het best. Koop ook geen Lange CD of de nieuwste Ali. Maar om het 'dat soort figuren' te noemen. Pulease.
Lange Fransquote:Op zondag 9 december 2007 21:43 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Oke hier komt mijn Rant.
Waarom, waarom heeft iedereen zo een gezeik over Lange Frans, Baas B, Kempi en de rest van de bende. Alsof de Xtranaldus niet commercieel is.![]()
Zekerquote:Op zondag 9 december 2007 20:52 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Vet rielekts Cos! Zwollywood is helaas iets te ver uit de route, maar ik verwacht na het optreden uiteraard wel een mooie post van je!
quote:Op maandag 10 december 2007 10:34 schreef cosmick het volgende:
[..]
Lange Frans.
Leuk "interview".
-knip-
Dope uitzendingquote:Wat Anders 11 December 2007
De nieuwste hiphop uit binnen- en buitenland met Venz en Jiggy Dje. Muziek die nog nergens anders te horen is hoor je bij Wat Anders als eerste. Gasten uit de Nederlandse hiphopscene laten exclusief hun nieuwe projecten horen en krijgen net wat andere vragen dan anders.
The Alchemist
11 december 2007
Producer The Alchemist is al jaren één van de favoriete producers van Wat Anders. Naast beats voor mannen als Nas, Big Pun en Ghostface zorgde hij eigenhandig voor een wederopstanding van Mobb Deep. In de Lijn5 studio spreekt hij over zijn carrière, opgroeien in LA, Mobb Deep, de beef tussen Saigon en Prodigy, Mr Probz, crate diggen in A'dam met Havoc en natuurlijk zijn nieuwe album.
Je kunt kaarten winnen voor 15 Minutes, vrijdag 14 december in de Bitterzoet. Ook kun je een mixtape winnen die in elkaar is gedraaid door de dj's van de avond: Mr. Wix, The Flexican, Code Red, Mass, Aardvarck, Drunken Lion, Jane Doe en Phil Horneman.
Playlist
Uur 1
UGK - International Players Anthem
Live spit Kleine Jay & Dio @ Wat Anders
Extince - Weetoch
Kempi live @ 3voor12XL
Mini - De Feiten (Kempi diss)
Winne - Begrijp Me Niet Verkeerd ft Mr Probz (prod Soulsearchin')
Flinke Namen - Next Level Shit
Belletje Seven over 15 Minutes
Jiggy Djé - Tijd Voor De Show (15 Minutes)
Ghostface - Shakey Dog Starring Lolita ft Raekwon
Lupe Fiasco - Coolest
Uur 2
The Alchemist - Key To The City ft Prodigy & Nina Sky
The Alchemist - Different Worlds ft Big Twin
Mobb Deep - Win Or Lose (prod The Alchemist)
Nas - My Way (prod The Alchemist)
Styles P - All I Know Is Pain ft The Alchemist
Live spit over Alchemist beats: The Alchemist, Regga, Hairo, Kees, Appa, Jiggy Djé
Download
En, wie is er geweest?quote:Op maandag 10 december 2007 17:17 schreef Z het volgende:
Hoe lang is het al bekend dat Madlib morgen in de Melkweg staat?
Ik vind het niks.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:14 schreef Cubewoods het volgende:
Lupe Fiasco - The Cool![]()
Geniaal weer.
Wel erg donkere beats zitten er tussen, vergeleken met Food & Liquor.
Disregard this, hij was er nu toch! Was waarschijnlijk een dag te vroeg. Heb em vanmiddag gekocht! Klinkt goed.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:25 schreef Ronalld het volgende:
Heeft iemand 8 Diagrams al gekocht? Ik kon em niet vinden bij de plaatselijke FRS. =o
Oja, daar had je het laatst over! Maar eens zoekenquote:Op vrijdag 14 december 2007 17:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ben helemaal into Monster Maker (C-Rayz Walz & Sharkey), fantastische plaat dat
quote:I love Street Fighter 2, I just really hate Zangief, From Ken to Ryu, I find it hard to beat Blanka
Tis gewoon een gamer..de Nintendo DS stond op de cover van zn eerste album, en in 1 van de tracks op zn nieuwe album zegt ie ook ergens Sega Genesisquote:Op zaterdag 15 december 2007 17:44 schreef Cubewoods het volgende:
Wat een nerd is die Lupe Fiasco toch he
In die track Gold Watch zegt hij dit:
[..]
Ja, een tijdje geleden heb ik dat album eens beluisterd in de platenzaak. Maar ik vond er niets aan.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:50 schreef krioro het volgende:
iemand hier die weet of The Hollywood Recordings van Sa-Ra Creative Partners goed is? ze werken samen met artiesten die ik wel tof vind dus ben ik benieuwd.
Wel apart iig. Wel wat twijfelachtige zaken vind ik, is "electric avenue" niet van Eddy Grant?quote:Op vrijdag 14 december 2007 17:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ben helemaal into Monster Maker (C-Rayz Walz & Sharkey), fantastische plaat dat
quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:50 schreef krioro het volgende:
iemand hier die weet of The Hollywood Recordings van Sa-Ra Creative Partners goed is? ze werken samen met artiesten die ik wel tof vind dus ben ik benieuwd.
ah. ik heb hem ondertussen beluisterd. wel meer r&b dan hip hop (wat ik niet echt verwachtte). maar dat vind ik ook wel leuk. naar mijn mening toch best een leuk album.quote:Op zondag 16 december 2007 11:52 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ja, een tijdje geleden heb ik dat album eens beluisterd in de platenzaak. Maar ik vond er niets aan.
Dillaquote:Op donderdag 13 december 2007 23:19 schreef Scandalous het volgende:
vind ik me even een mooi filmpje... J Dilla, Madlib en Mos Def
http://www.youtube.com/watch?v=5q0Ob4rdNO0
Vet nice nummer. Ik moet ook wat meer van hun gaan luisteren.quote:Op maandag 17 december 2007 22:12 schreef kipknots het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7r0KpWMNxnM
Moet me echt nog een keer in hip hop gaan verdiepen...
Link.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:12 schreef Chriz2k het volgende:
Nou, het is zover, DMX ligt in het ziekenhuis.
Die commentsquote:Op vrijdag 21 december 2007 19:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
http://www.xxlmag.com/online/?p=17744
Niet enorm verassend ofzo idd.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 15:44 schreef Cubewoods het volgende:
Gratis Atmosphere album is uit. Gratis dus hier een download link http://www.rhymesayers.com/radio/audio/StrictlyLeakage.zip
Tof!quote:Op dinsdag 25 december 2007 15:44 schreef Cubewoods het volgende:
Gratis Atmosphere album is uit. Gratis dus hier een download link http://www.rhymesayers.com/radio/audio/StrictlyLeakage.zip
En voor Kempi 3.1 Mixtape http://www.nalden.net/aud(...)d_by_Goodfellas).zip
Prettige kerst iedereen.
Die nummer Straatrap op die mixtape.quote:Op dinsdag 25 december 2007 15:44 schreef Cubewoods het volgende:
En voor Kempi 3.1 Mixtape http://www.nalden.net/aud(...)d_by_Goodfellas).zip
Prettige kerst iedereen.
Ik vond er inderdaad weinig aan. Maar misschien lijkt 'ie wel op The Scenic Route, dat weten we dus nog niet. Daarom zou ik Ink Is My Drink dus gewoon even checken als ik jou was. Dan doe ik dat met dat nieuwe album.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:33 schreef Steve-O het volgende:
Helaas niet ben bij Scenic Route ingestapt en vind het een erg lekkere plaat .Eerste is niks speciaals begrijp ik dus ?
Jezus wat een wacke trackquote:Op donderdag 27 december 2007 07:30 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ik vind dat nummer van Panacea ook wel dope, niet zo standaard en cliché.
Wat dat wel is maar desalniettemin erg dope zijn The Problemaddicts, en daarbij hoort natuurlijk een clipje:
http://www.youtube.com/watch?v=AXsmMGAerKM
Dat nummer stelt niet veel voorquote:Op donderdag 27 december 2007 07:30 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ik vind dat nummer van Panacea ook wel dope, niet zo standaard en cliché.
Wat dat wel is maar desalniettemin erg dope zijn The Problemaddicts, en daarbij hoort natuurlijk een clipje:
http://www.youtube.com/watch?v=AXsmMGAerKM
Oude album is nergens te koopquote:Op woensdag 26 december 2007 22:30 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik heb destijds Ink Is My Drink meegenomen, van Panacea. Redelijk album maar niet meer dan dat.
Deze video is daarentegen wel gaaf. Weet je hoe dit nieuwe album is vergeleken met zijn voorganger?
Aparte lijst wel. Ik zal eens het een en ander opzoekenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:46 schreef Chriz2k het volgende:
...
Ik ben alleen nog lang niet klaar met 2007, dus wellicht over een half jaar een nieuw lijstje.
Tipquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:58 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Aparte lijst wel. Ik zal eens het een en ander opzoeken
Nee hoor.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:24 schreef Zuen het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Tupac helemaal niks vind?
quote:Op zondag 6 januari 2008 17:24 schreef Zuen het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=yqGx5PYgxjI
Britse HipHop, vooral zay-zee pakt aan.
Hehe, ik ga er wel vanuit dat het met een knipoog gemaakt is. Laat niet weg dat ik het een aanstekelijk nummer vind waar toch wel aardig in gerapt wordt in mijn ogen.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Wat een drama, vraag me bijna af of ze het serieus menen, en het komt nog uit 2003 ook?
Dat is gewoon X gonna give it to ya op een andere beatquote:Op maandag 7 januari 2008 10:51 schreef Chriz2k het volgende:
http://www.zshare.net/audio/6242531eabc112/
Damn, DMX berijdt deze beat hard!
Zelf kijk ik erg uit naar Guilty Simpson - Ode to the Ghetto. Verder komt nog het Johnson&Jonson album van Blu en die producer, ben ff zn naam kwijt. Die advance ervan klinkt zeer dope. In Februari krijgen we een nieuw album van Nicolay (sampler ervan klinkt dope). Sean Price komt met een laatste solo album, een album met Rock als Helta Skaltah en een album samen met Black Milk. (Ja allemaal in 1 jaar als het goed is) Als het goed is kan een nieuw GZA album elk moment lekken, en komt eind januari een nieuw Royce Da 5'9" album uit. Er komt een compilatie albumpje van Nas uit genaamd Nigger wat misschien het checken waard is, en ik hoorde wat over nieuwe albums door Akrobatik en Kool G Rap.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:14 schreef DubzOne het volgende:
Staan er nog dope albums op het menu voor 2008?!
Hmmm... zit wel wat interessants tussen om naar uit te kijkenquote:Op woensdag 9 januari 2008 07:33 schreef MFPascal het volgende:
[..]
Zelf kijk ik erg uit naar Guilty Simpson - Ode to the Ghetto. Verder komt nog het Johnson&Jonson album van Blu en die producer, ben ff zn naam kwijt. Die advance ervan klinkt zeer dope. In Februari krijgen we een nieuw album van Nicolay (sampler ervan klinkt dope). Sean Price komt met een laatste solo album, een album met Rock als Helta Skaltah en een album samen met Black Milk. (Ja allemaal in 1 jaar als het goed is) Als het goed is kan een nieuw GZA album elk moment lekken, en komt eind januari een nieuw Royce Da 5'9" album uit. Er komt een compilatie albumpje van Nas uit genaamd Nigger wat misschien het checken waard is, en ik hoorde wat over nieuwe albums door Akrobatik en Kool G Rap.
Ik checkte laatst Ruckus Roboticus - Playing With Scratches. Als je into instrumentele hiphop bent, dan zeker ff checken. Af en toe een beetje druk (soms tè) maar wel lekker.
[ afbeelding ]
Eh, nee?quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:15 schreef Zuen het volgende:
Jij download zeker alles of nie?
Nee, die kon ik niet vindenquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:20 schreef Zuen het volgende:
Die cd bedoel ik.
Nieuw Dr.Dre album!quote:Op maandag 7 januari 2008 18:14 schreef DubzOne het volgende:
Staan er nog dope albums op het menu voor 2008?!
Ziet er goed uit Cos!!!quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:55 schreef cosmick het volgende:
Heb ook eindelijk die "this is where they got it from" compilatie van Nikoless Skratch kunnen bemachtigen. Bijna alle scratch-klassieker staan erop.
Hey man, alles fresh?quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Cos!!!![]()
Ben zelf op dit moment een compilatie cd van J-Zone grijs aan het draaien (bootleg). Damn wat een dope shit!
Hoe gaat het trouwens met je LaQuatal collabo?
Mijn zwager maakt op dit moment trouwens beats voor Chief Kamachi. Grote kans dat er een of meer op het nieuwe album van Kamach belanden (die zit momenteel in de studio). Ik hou jou en de rest van de headz op de hoogte.
Oh ja, en de (verlate) beste wensen voor 2008 iedereen!!!
Dope!quote:
Vet man, zal wel een feestje worden!quote:
Is het al 2037 dan?quote:
Misschien moet ie 's gewoon opzoek naar wat oude grooves en beats en deze sampelenquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:35 schreef Jasza het volgende:
http://www.myspace.com/mrbeatzamsterdam
Wat beatz van een gozer die ik ken, vind het opzich wel lekker
quote:
net effe snel geluisterd, best toffe beatsquote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Dit is mijn (al veel te lang niet geupdate) myspace trouwens: http://www.myspace.com/1000fingerman
quote:Op maandag 14 januari 2008 01:30 schreef Cool_Runner het volgende:
Lang gezocht naar dit clipje, destijds wel eens op The Box geweest. Redelijk onbekend, dus ik link m ff. Heel slecht maar wel hilarisch
Method Man & Redman - P.I.G.S
http://www.youtube.com/watch?v=e3R1mQjwy3A
Geniaal inderdaadquote:Op maandag 14 januari 2008 01:30 schreef Cool_Runner het volgende:
Lang gezocht naar dit clipje, destijds wel eens op The Box geweest. Redelijk onbekend, dus ik link m ff. Heel slecht maar wel hilarisch
Method Man & Redman - P.I.G.S
http://www.youtube.com/watch?v=e3R1mQjwy3A
Goed gechopt ja! Aanvankelijk bijna niet te herkennen zelfs. Goed beatmeesterschap van Just Blaze!quote:Op maandag 14 januari 2008 11:42 schreef cosmick het volgende:
Ik kende het helemaal niet, maar die Just Blaze heeft "superfreak" toch wel heeeeeeeeeeeeel dope gebruikt: Jay-Z - Kingdome Come.
quote:Op maandag 14 januari 2008 11:42 schreef cosmick het volgende:
Ik kende het helemaal niet, maar die Just Blaze heeft "superfreak" toch wel heeeeeeeeeeeeel dope gebruikt: Jay-Z - Kingdome Come.
vet!quote:Op maandag 14 januari 2008 15:42 schreef cosmick het volgende:
Heb nog wat oude videootjes omgezet en op youtube gezet.
King Bee (Phryme / All Star Fresh / BC Boy) bij Sonja Barend (begin 90's)
All Star Fresh & Deams - "this is dope y'all"
Docu met Automatic en D.A.M.N. zijn nog in de maak.
Geinig he. All Star Fresh vond het zelf ook wel leuk om weer te zien mailde hij mijquote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:07 schreef cosmick het volgende:
[..]
Geinig he. All Star Fresh vond het zelf ook wel leuk om weer te zien mailde hij mij.
Nog een stukje D.A.M.N. Toffe loop!
Oja, Phat Pockets!!!!!!! Damn, ik was het compleet vergeten. Ik ga er 's achteraanquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:56 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hahaha! D.A.M.N! Ik heb ooit nog eens met L-Rock op het podium gestaan tijdens een concert van ze!
Die danspasjes ook, dat was toen echt iedereen aan het doen, te gek!
Ken je trouwens dat project van L-Rock wat hij destijds deed met de DJ van Dope Posse (Family Jewels), Phat Pockets genaamd? Dat was ook dope shit! Kan er helaas niet zoveel over terug vinden. Hebben ze zelfs een keer mee op North Sea Jazz gestaan.
Laters!!
AA
dope! best wel mad skills.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:07 schreef cosmick het volgende:
[..]
Geinig he. All Star Fresh vond het zelf ook wel leuk om weer te zien mailde hij mij.
Nog een stukje D.A.M.N. Toffe loop!
Hehehe, cool he? Beats zijn nog steeds superdope, met die "uuh's" en "aah's"!!!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef krioro het volgende:
[..]
dope! best wel mad skills.![]()
en die bandrecorderdie dansmoves
die kleding
die kapsels
brings back memories.
Ha, heel toevallig kwam ik vandaag Ohmega Watts - Watts Happening tegen. Ik had nog nooit van hem gehoord voordat ik een paar dagen geleden zijn naam zag (in de tracklist van Mr. J. Medeiros - Of Gods And Girls, waar Ohmega Watts een remix op uitvoert). The Find ken ik nog niet, maar Watts Happening vind ik wel vet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:17 schreef Zuen het volgende:
Ohmega Watts - The Find. Blijft me toch een gouden plaat!
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Tussen licht en lucht van Typhoon vandaag ontdekt, echt goeie shit.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:06 schreef S-Two het volgende:
[..]
![]()
Is dan wel geen hiphop, maar wel tof: Alain Clark - Father & Friend
scott storch klinkt altijd lekkerquote:Op maandag 21 januari 2008 18:02 schreef nani het volgende:
nieuwe B.G feat T.I "for a minute" video..dope shit
http://urbaninfo.wordpress.com/category/music/
Toch zitten er wel toffe dingen tussen, uiteraard dan wel het oudere werk (voor zover ie nog actief is).quote:Op maandag 21 januari 2008 18:37 schreef Hellrazor het volgende:
haha too $hort is best wel geniaal met zijn pimp teksten![]()
![]()
alleen kiest hij vaak veel te wacke beats
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:13 schreef krioro het volgende:
daarstraks effe 2 youtube-items van Two Out Of Millions geluisterd, dope hoor!
Die 'For you N yours' EP uit '95 van ze was ook erg dope! Heb jij daar nog bemoeienis mee gehad, of was dat puur uit de koker van DJ Mass?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:18 schreef cosmick het volgende:
[..]. Thanks. Nieuwe nummers zijn dus bijna af, die dingen zijn tot 1991 ofzo.
Hey AA, alles fresh?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:29 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Die 'For you N yours' EP uit '95 van ze was ook erg dope! Heb jij daar nog bemoeienis mee gehad, of was dat puur uit de koker van DJ Mass?
Laters!!
AA
Ben benieuwd!quote:Op maandag 21 januari 2008 22:18 schreef cosmick het volgende:
[..]. Thanks. Nieuwe nummers zijn dus bijna af, die dingen zijn tot 1991 ofzo.
http://www.audioporncentral.com/2008/01/dr-dre---86-in.htmlquote:This Dr Dre mixtape from 1987 (which was exclusively sold at The Roadium Swap Meet) that mixes over 300 bits and pieces of songs into a 60 minute mega mix. With a little assistance from Sir Jinx (who at the time was Ice Cube's partner in the rap group C.I.A.) Dre delivers a classic. Listening to the mix, "Boyz In Da Hood" had already been recorded so this period definitely represents the beginning of NWA.
Ken die ja. Wel een beetje rommelig vind ik, maar wel een hele leuk trip door memory lanequote:Op maandag 21 januari 2008 22:59 schreef Quannum het volgende:
[..]
Voor de geïnteresseerden, supervette mixtape. Eigenlijk verplicht voer voor iedereen:
[..]
Too $hort is idd vet, ook nu nog imo en qua beats vind ik z'n keuzes ook nog niet zo slecht!quote:Op maandag 21 januari 2008 18:37 schreef Hellrazor het volgende:
haha too $hort is best wel geniaal met zijn pimp teksten![]()
![]()
alleen kiest hij vaak veel te wacke beats
Best een toffe plaat alhoewel ik very mercenary en blow your headphones een stuk beter vindquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:44 schreef Zuen het volgende:
Ohja misschien nog wel een aanrader voor sommige mensen: The Herbaliser met hun CD Take London!
Hier een review: http://www.8weekly.nl/index.php?art=2563
Black Star, Talib Kweli, Hi-Tek, Mos Def enz ken je al?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:31 schreef andre347 het volgende:
Heeft iemand nog vette nummers á la Common?
Beetje old-skool vind ik wel vet
Wat kun je allemaal op die site?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:56 schreef Quannum het volgende:
[..]
Black Star, Talib Kweli, Hi-Tek, Mos Def enz ken je al?
http://www.seeqpod.com/music/
Klinkt best wel vet maar ik hou ook meer van vette refreinen (als je snapt wat ik bedoel)quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:43 schreef Cubewoods het volgende:
Muziek streamen![]()
Guru heeft ook wel een wat "rustige" stem zoals Common, vooral op de JazzMatazz albums
http://www.youtube.com/watch?v=YuiGQ6UoKlc
En anders natuurlijk Gangstarr voor de meer old-skool feeling D:
http://www.youtube.com/watch?v=8O8oV1ATfH0
Wil je eens een linkje geven van de beste nummers?quote:Black Star, Talib Kweli, Hi-Tek, Mos Def enz ken je al?
http://www.youtube.com/watch?v=vHReQQnMVQoquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef andre347 het volgende:
Wil je eens een linkje geven van de beste nummers?
Mja, als je echt zoekt naar meebrulbare refreinen dan zijn bovengenoemde namen van weinig nut vrees ik. Maar wil je echt oldskool horen zal je toch zo'n tien jaar eerder moeten kijken. Bompa Cosmick is your man!quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef andre347 het volgende:
[..]
Klinkt best wel vet maar ik hou ook meer van vette refreinen (als je snapt wat ik bedoel)
Die tweede is wel lekker old-school![]()
[..]
Whehe, zelfs dezelfde links.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=vHReQQnMVQo
http://www.youtube.com/watch?v=Rx5aVI2zsFE
http://www.youtube.com/watch?v=zqbzy1tNSu0
eigenlijk voornamelijk het album van blackstar en black on both sides van mos def.
Symphony 1 heb ik nog op VHSquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nooit geweten dat er trouwens clips bestonden van the symphony part 1 en part 2 van marly marl
http://www.youtube.com/watch?v=sSoXHUlwraU
http://www.youtube.com/watch?v=3QXOWVM_fbQ
Hi-Tek vind ik wel tof, maar Talib Kweli en Mos Def doen me niet veel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:19 schreef Mirel het volgende:
Ik vind Blackstar eigenlijk niet zo veel aan, en Hi-Tek ook niet
quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:02 schreef Quannum het volgende:
[..]
Mja, als je echt zoekt naar meebrulbare refreinen dan zijn bovengenoemde namen van weinig nut vrees ik. Maar wil je echt oldskool horen zal je toch zo'n tien jaar eerder moeten kijken. Bompa Cosmick is your man!![]()
Die link van seeqpod had ik er net bijgezet zodat je wat namen kon invoeren om te beluisteren.![]()
Maar probeer deze albums toch maar eens:
Mos Def - Black On Both Sides
Black Star - Black Star
Een search doen op xchannel helpt je al heel wat verder.
quote:http://www.youtube.com/watch?v=vHReQQnMVQo
http://www.youtube.com/watch?v=Rx5aVI2zsFE
http://www.youtube.com/watch?v=zqbzy1tNSu0
eigenlijk voornamelijk het album van blackstar en black on both sides van mos def.
Kanye is toch wel de baas onder de refreintjes imoquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef andre347 het volgende:
[..]
Klinkt best wel vet maar ik hou ook meer van vette refreinen (als je snapt wat ik bedoel)
Die tweede is wel lekker old-school![]()
[..]
Dat is een heel vette track idd! Maarja ik ben ook Kanye fanboyquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:25 schreef Cubewoods het volgende:
[..]
Kanye is toch wel de baas onder de refreintjes imo
Owja stiekem vind ik dit een leuk liedje: http://www.youtube.com/watch?v=EY0sIovSwuU
Maar ik zal wel gewoon een kanye fanboy zijn
quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Even iets anders, iets van 1,5 jaar terug (geloof ik?) heb ik naar een hele groep mensen hier via de mail een DJ Shadow mixtape gestuurd, maar nu ben ik 'm zelf kwijt!Zou iemand 'm via pm naar mij kunnen sturen?
Bij voorbaat dank!
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:47 schreef Mirel het volgende:
Komt Cube weer met ze Kanye gegeil.
Ik heb 'm wel. PMquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Even iets anders, iets van 1,5 jaar terug (geloof ik?) heb ik naar een hele groep mensen hier via de mail een DJ Shadow mixtape gestuurd, maar nu ben ik 'm zelf kwijt!Zou iemand 'm via pm naar mij kunnen sturen?
Bij voorbaat dank!
Shemale omggg.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:47 schreef Mirel het volgende:
Komt Cube weer met ze Kanye gegeil.
Heb 'm nu dankzij cos, maar thx anywayquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:34 schreef S-Two het volgende:
[..], ik denk dat ik die ook nog wel ergens heb. Ben alleen nu niet op m'n kamer, zal daar wel even kijken als ik daar weer ben.
Welke mix ?quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef cosmick het volgende:
Als verder iemand die vreselijk dope mix wil, dan hoor ik het wel.
Geproduceert door onderandere Nicolay, DJ Premier, en Marco Polo.quote:1. Who We Be
2. Airport
3. Leak It Out
4. The Check In
5. Traffic feat. Little Brother
6. Say Now
7. Message
8. Don’t Give Up On Us feat. ADI
9. Git Some feat. Sean Price
10. We Alright feat. Strickie Love
11. Radio Station
12. What It Stand For
13. Angry Mech Guy
14. Grudge
15. Make It Better
16. The Lobby
17. Winds Of Change
18. The Show feat. Ladybuy Mecca
19. Back Stage
20. Borrow U feat. Strickie Love
21. Once More
22. U Let Me Grow
23. Feel It feat. Money Ham
24. Bonus Track
Klopt. Zitten leuke stukjes inquote:Op maandag 28 januari 2008 14:59 schreef Z het volgende:
Die DJ Shadow mix is de Funky Skunk mix denk ik.
Ik vind het ook een goede band. Al ken en heb ik eigenlijk alleen Dummy.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:58 schreef AboruAsli het volgende:
Hee, gaan er nog headz naar Portishead 7 april? Die staan namelijk in de HMH.
I'll be there, een van m'n favo bands aller tijden, dus wil dit zeker niet missen!
Laters!!
AA
Ik ben het zeker van plan, vette bandquote:Op zondag 27 januari 2008 19:58 schreef AboruAsli het volgende:
Hee, gaan er nog headz naar Portishead 7 april? Die staan namelijk in de HMH.
I'll be there, een van m'n favo bands aller tijden, dus wil dit zeker niet missen!
Laters!!
AA
Die E-life cd kan ik nergens vinden op het internet. Wil graag weten of het wat is voordat ik hem koopquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:34 schreef S-Two het volgende:
[..], ik denk dat ik die ook nog wel ergens heb. Ben alleen nu niet op m'n kamer, zal daar wel even kijken als ik daar weer ben.
Ik luister de laatste tijd trouwens vaak E-life - E=MC² , vette plaat!
Die is dope ja. Heb hem origineel liggen hier. Als er liefhebbers zijn, laat maar weten.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:41 schreef kokos het volgende:
[..]
Die E-life cd kan ik nergens vinden op het internet. Wil graag weten of het wat is voordat ik hem koop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |