Daar komen we met z'n allen best wel uit denk ik. Kan me niet voorstellen dat het zo'n obstakel wordt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar hoe bepaal je wat neorealistisch is?
Of is 't gewoon Visconti, De Sica en Rossellini aangevuld met oude Fellini en Pasolini?
Dit beperkt zich tot een kleine greep uit die Italiaanse films. Bovendien heb ik begrepen dat dat tournament nogal discutabele deelnemers had.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef cwk het volgende:
Het Italie-tournament is bovendien al eens gehouden.
Geen idee, maar ik kan me uit het hoofd al wel wat bijzondere bedenken. Maar goed, dat komt later wel eens, ik heb er geen haast mee. Misschien heb ik eerst wel zin om weer eens een regisseur of jaartal te doen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef Falco het volgende:
Zijn er dan zoveel spectaculaire aftitelingen?
Mag Octo dan ook meedoen?quote:Op donderdag 15 november 2007 09:50 schreef Gillingham het volgende:
Leukste bad-guy is zeker leuk.
quote:
Geweldig idee. Start jij em op?quote:Op maandag 19 november 2007 12:34 schreef Sphinxx het volgende:
Of welke film met Ben Stiller het allergrappigst is![]()
Dan zal ik hier maar eens een post neerzetten. Dan valt het me beter op als een link verschijntquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
FTR Tournaments kan je zien welke tournaments er allemaal al geweest zijn.
Organiseer je een tournament, plaats in dit topic dan een link er naar toe, zodat we(Flitspaal) op de hoogte zijn(is)
Ja, denk dat ik die maandag start. Weer een tijd geleden dat ik een tournament heb gedaan. Waarschijnlijk neem ik gewoon de Britse eilanden, dus inclusief Ierland, want dat overlapt zich nogal eens. Als criterium neem ik dat het land op IMDb vermeldt moet staan en minstens de regisseur of de schrijver Brits/Iers moet zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:19 schreef Flitspaal het volgende:
Gorro had toch een beste Britse Film voorgesteld?
Wanneer loopt die normaal? Januari? In dat geval wil ik hem wel doen, een tournament organiseren is voor mij ook al weer even geleden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:42 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb trouwens dit jaar geen tijd om het tournament over 2007 te doen. Ik ga namelijk vanaf 19 januari op stage in Los AngelesDus als iemand die taak op zich kan nemen...
Meestal begin ik die op 1 januari.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wanneer loopt die normaal? Januari? In dat geval wil ik hem wel doen, een tournament organiseren is voor mij ook al weer even geleden.
Jaahquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:09 schreef Doff het volgende:
Zal ik een Billy Wilder tournament doen?
quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
TV-Personage
quote:Op woensdag 14 november 2007 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
TV-personage.
quote:Op donderdag 29 november 2007 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ik iets opstart, dan is het TV-personage.
Die finale staat al vast.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:33 schreef Zoot het volgende:
1927!
In '82 zijn alleen maar goede dingen gemaakt. Het is een absoluut topjaar. Nog nooit is er zo'n topjaar geweest.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:28 schreef cwk het volgende:
En '82 zou ik ook best willen doen, maar daar valt minder interessants bij te kijken. Ik organiseer tournaments altijd puur uit eigenbelang.
Ik heb de bekende films die je noemt al nauwelijks gezien. Op mij moet je niet rekenen dus, maar misschien zijn er wel andere martial arts liefhebbers aanwezig.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Het is alweer een tijd geleden dat ik een toernooi organiseerde, dus wil er wel weer eens een doen binnenkort.
Een genre toernooi van de martial arts film lijkt me wel wat. Alleen heb ik me twijfels of het wel een interessant toernooi wordt. Is daar enige interesse/kennis in op ftr? Of zal dat uitmonden in een lijst van films die alleen zal bestaan uit de bekende van Damme/Bruce Lee/Jet Li + wat big budget films, en dat films als de wat bekendere Shaw Brothers films niet eens de nominatieronde zullen overleven?
Dat denk ik wel eigenlijk. Bovendien wou ik van de week met China/Hong Kong beginnnen, dus daar komt aardig wat martial arts in terug.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Het is alweer een tijd geleden dat ik een toernooi organiseerde, dus wil er wel weer eens een doen binnenkort.
Een genre toernooi van de martial arts film lijkt me wel wat. Alleen heb ik me twijfels of het wel een interessant toernooi wordt. Is daar enige interesse/kennis in op ftr? Of zal dat uitmonden in een lijst van films die alleen zal bestaan uit de bekende van Damme/Bruce Lee/Jet Li + wat big budget films, en dat films als de wat bekendere Shaw Brothers films niet eens de nominatieronde zullen overleven?
Ik vind dat Taiwan toch meer echt een apart land is. Bij Hong Kong en China ligt de grens wat vager.quote:Op maandag 24 maart 2008 22:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen Taiwan?
Verder mag er van mij best een martial arts-tournament komen, al heb ik er zelf niet veel gezien en waren die niet meteen een aanleiding om er meer te gaan zoeken.
Ik heb alleen MacBeth en Mr. Arkadin niet gezien. Een mooie aanleiding om die eens te kijkenquote:Op zondag 1 juni 2008 12:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb alleen Citizen Kane gezien. Maar vind het wel een leuk idee.
Ik houd het nog even warm. De opzet begint zich al aardig te vormen in mijn hoofd, nu de tijd nog vinden. Misschien later dit jaar, als ik ben verhuisd naar Groningen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aftitelingen ftw.
Amsterdamned is nu echt zo'n film waar ik me bijna boos om kan maken. Die film is niet anders te beschrijven dan een volledig gebrek aan creativiteit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:41 schreef Falco het volgende:
Jaen het is gewoon een koel filmjaar met o.a. Spoorloos, Amsterdamned, Grave of the Fireflies en Nightmare on Elm Street numero 4.
Vorig jaar begon hij op 4 juli. En zo snel mogelijk komt mij ook het best uit, omdat ik waarschijnlijk over een paar weken met afstuderen ga beginnen...quote:
Zoals jullie gemerkt hebben is het wat later geworden. We zijn bezig de flat te schilderen, dus nog ff geen tijd hiervoor. Eind volgende week begint hij nu waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:20 schreef Gorro het volgende:
Waarschijnlijk dat ik volgende week ergens de Fok! Film Top 100 2008 ga starten
De meeste bekende regisseurs zijn allemaal nog actief. Daarmee krijg je dat je mogelijke toekomstige meesterwerken niet mee doen en je over een paar jaar het tournament opnieuw kan doen. Dat vind ik toch minder. Nu heb je een tournament over een mooi afgerond oeuvre.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben en blijf aanhanger van brede tournaments en stem dus op Joel Schumacher.
Cassavetes lijkt me trouwens helemaal iets waar nauwelijks wordt gestemd.
We zijn ondertussen een herfst verder, misschien moet ik er maar eens aan beginnen. Ik twijfel alleen tussen acteur en actrice. Eigenlijk heb ik een kleine voorkeur voor actrice, omdat dat me iets minder voorspelbaar lijkt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil straks (laat ons zeggen in de herfst) nog wel eens beste acteur doen, de vorige keer is dan alweer twee en half jaar geleden.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef Falco het volgende:
Lekkerste is ook een beregoed idee. De huidige winnaar is driewerf niks.
Vooral 1943 is een bijzonder oninteressant jaar als ik het zo snel even bekijk. Een aantal toppers, maar daaronder weinig boeiends. Ook nog bijzonder weinig films uit gezien als ik het vergelijk met andere jaren uit de jaren '40. Wordt lekker kortquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:06 schreef Mike het volgende:
Ik wil binnenkort een 1943 tournament opstarten. Zal wel weer niet veel deelnemers hebben, maar we werken natuurlijk mooi alle jaartallen af.
Ik ben het hier volledig mee eensquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:32 schreef Gorro het volgende:
[..]
Vooral 1943 is een bijzonder oninteressant jaar als ik het zo snel even bekijk. Een aantal toppers, maar daaronder weinig boeiends. Ook nog bijzonder weinig films uit gezien als ik het vergelijk met andere jaren uit de jaren '40. Wordt lekker kort
Voor een jaartournament geef ik je gelijk, maar als er een grote (voor)ronde is, zoals bij het jaren '90 tournament, vind ik het wel fijn om in het begin wat meer tijd te hebben, maar dat zal voornamelijk komen omdat ik nog niet zo veel films als de meeste personen hier heb gezien.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:00 schreef Gorro het volgende:
Overigens zullen de rondes van het 2008 tournament allemaal precies een week duren. Ik vind over het algemeen de tournaments tegenwoordig te lang duren. Extra tijd voor mensen die updaten is prima, maar ik vind het nu wel een beetje extreem. Ik krijg nauwelijks meer een "tournament-gevoel" en het is vaker "o, ja, dat was ook nog aan de gang" en dat vind ik jammer.
Wilder is al geweest maar vooral Capra lijkt me heel leukquote:Op maandag 15 december 2008 14:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
1982 gaat waarschijnlijk dit weekend dicht. Was van plan om voor het begin van 2009 Andrei Tarkovsky op te starten. En als dat afgelopen is, zat ik te denken aan een wat oudere regisseur. Wilder, Capra of Hawks waarschijnlijk. Maar daar kom ik dan wel op terug.
Misschien is het ook wel leuk om een cwk's opzet te gebruiken voor een '40s, '50s, '60s of ander decenium. Krijg je waarschijnlijk toch wel een iets grotere opkomst dan 1943 (of ander jaartal) alleen. Niet dat 1943 niet mag van me. Meer als een tournament ernaast.
Ik zat gisterenavond al op cinema.nlquote:Op woensdag 24 december 2008 13:28 schreef Gorro het volgende:
Vandaag zat de lijst met films uit 2008 weer bij de Volkskrant en is ook te vinden op cinema.nl. Het 2008 tournament zal dus zsm van start gaan, wat eigenlijk wil zeggen na de kerst. Wil je alvast beginnen met updaten? Ga films kijken uit die lijst de komende tijd
Dat heb ik elk jaarquote:Op zaterdag 27 december 2008 11:32 schreef cwk het volgende:
Fijn. Opvallend hoe weinig films ik van die lijst heb gezien.
Daardoor zullen er waarschijnlijk ook een paar memorabele films van dit jaar hier pas volgend jaar verschijnen. Zoals elk jaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het ook maar een vrij matig jaar. Bijna alle toppers van een eventueel 2008-lijstje zijn eigenlijk nakomertjes van 2007 (als je met IMDb jaartallen rekening zou houden).
Is een goed idee. Maar dan zou ik idd heel goed gaan filteren over wat wel en niet mee mag doen. En erg strenge ondersteuning voorwaarden hanteren zodat het niet overspoeld raakt met obscure Oezbeekse films uit 1976 e.d.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:59 schreef Falco het volgende:
Beste drama, is dat een idee?
Sowieso moet er wel gefilterd worden op de films met genres 'actie' & 'misdaad', zodat de pure drama's het tournament bevolken en geen films als dit, dit of dit. Westerns en oorlogsfilms weglaten is wellicht ook een idee.
quote:Op maandag 2 maart 2009 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dreig al anderhalf jaar nog eens beste actrice te doen, ik zal daar vanavond maar eens aan beginnen.
Maar alleen als het met gejuich wordt onthaald.
Hiep Hoiquote:Op maandag 2 maart 2009 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dreig al anderhalf jaar nog eens beste actrice te doen, ik zal daar vanavond maar eens aan beginnen.
Maar alleen als het met gejuich wordt onthaald.
Tijd dus voor een nieuw tournament of misschien wel twee, want nu loopt er alleen nog het jaren '40-tournament. Ik dacht zelf aan een jaar uit de jaren '70. Iemand anders nog andere ideeën?quote:» Er is al 61 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Het jaren '40 tournament loopt nog, al zijn we onderhand wel aan de halve finales toe.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Loopt er überhaupt nog wat op het moment?
[Tournament] Het FOK! jaren '40 Film Tournamentquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:34 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Het jaren '40 tournament loopt nog, al zijn we onderhand wel aan de halve finales toe.
Oh ja. Nog snel even gestemd.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:34 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Het jaren '40 tournament loopt nog, al zijn we onderhand wel aan de halve finales toe.
Dat is ook wel een heel leuk onderwerp. Misschien dat ik die wel oppak als ik met '40 klaar ben. Denk niet dat die TS daar problemen mee heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[Tournament] Beste Aziatische film uit de 21ste eeuw loopt ook nog, daar heb ik mezelf te pletter genomineerd zonder dat er iets gebeurde. Ik eis bevrediging!
quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou een herhaling van beste [...] Italiaanse film ook wel puik vinden.
Meestal lopen drie tournaments tegelijk, dus er kan nog wel eentje drbij wat mij betreftquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:00 schreef RuneRose het volgende:
Misschien organiseer ik binnenkort zelf wel gewoon dat Howard Hawks tournooi. Komt daar veel werk bij kijken, zo'n tournooi? Of mogen er maar een bep. aantal tegelijkertijd gehouden worden? Is natuurlijk ook niet echt handig met films kijken om te stemmen, als er drie of vier lopen.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan liever Wyler dan Hawks.
Voor mij is zo'n tournament elke week tien minuten werk. Tenzij het natuurlijk wat omvangrijker is (als er 40/50 stemmers zijn voor 64 duels of zo), dan heb je wat meer telwerk, maar zelfs dan vind ik het wel meevallen.
Ik had vorige week al voor de Aziatische films gekozen.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wil ook wel weten wat iedereen gestemd heeft.Ik vertrouw het namelijk niet helemaal.
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:50 schreef RuneRose het volgende:
Is er wel eens een film noir tournament geweest?
Dat lijkt mij heel redelijk, er is toch al enorm veel materiaal uit Japan, Zuid-Korea en Hong-Kong te vinden zonder Rusland, India en het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als het Aziatische film wordt, hoe ver zullen we het dan trekken? Zelf zat ik te denken het te beperken tot (Zuid)-Oost Azie. Om Rusland, India en het Midden-Oosten, zoals Iran, erbuiten te laten. Wat natuurlijk officieel ook Azie is, maar dan wordt het tournament weer zo heel groot.
U vraagt, wij draaien.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:39 schreef Falco het volgende:
Kom maar op met Aziatische films uit de 21ste eeuw
Definitie van Wiki (bakermat van betrouwbaarheid)quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie niet waagt, [wie] niet wint.
Ik ben dan ook niet van plan om te beginnen met een Renoir, maar met bekendere regisseurs. Het diende slechts als voorbeeld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:04 schreef Doff het volgende:
[..]
Definitie van Wiki (bakermat van betrouwbaarheid)
"Ook al is de kans klein dat het lukt, het is toch de moeite waard om het te proberen."
Ik ben benieuwd, Gillingham. Al heb ik van Renoir welgeteld één film gezien.
1. Het is juist de bedoeling dat mensen die meer gezien hebben meer punten kunnen geven, zij hebben immers meer recht van spreken (wat mij betreft). Daarnaast heeft iemand die slechts twee films heeft gezien in een regulier tournament nog minder kans om zijn inbreng te geven. Bovendien wordt updaten zo ook lekker gestimuleerd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:57 schreef Falco het volgende:
NIeuwe ideeën zijn altijd oke en het bedachte systeem van Gillingham klinkt wmb prima. Wel hangt er een nadeel aan vast. Een user die maar 2 films van bijvoorbeeld Renoir heeft gezien, kan maar 3 punten in totaal vergeven aan zijn oeuvre, terwijl iemand die 6 films van dezelfde regisseur maar liefst zeven keer zoveel (21 punten!) mag uitdelen. Lijkt mij ietwat onevenredig... Een aanpassing aan het scoresysteem zou ik dus zeker overwegen om de filmkijkers die maar weinig gezien hebben van Renoir niet bekaaid ervan af te laten komen.
Een jaren '80-tournament lijkt me trouwens ook supergaaf.
Het nodigt ook niet echt uit om te updaten, maar verder zou ik het gewoon eens proberen en kijken hoe het loopt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Gillingham het volgende:
Ik zou eventueel binnenkort willen beginnen met een soort van nieuwe reeks kleine 'tournaments'. Ik zal beginnen met het oeuvre van een aantal regisseurs. Doordat het in dergelijke gevallen meestal niet om erg veel films gaat vind ik de standaard tournament-formule niet erg geschikte. Ik zat te denken aan een systeem dat veel meer lijkt op de beste-film verkiezingen. Users stellen een lijstje op in een volgorde die hun voorkeur toont, met enkel de films die ze gezien hebben. De eerste film krijgt dan het aantal punten dat gelijk is aan de hoeveelheid films die in het lijstje staan. De tweede films een punt minder tot aan de laatste film die één punt krijgt.
Voorbeeld:
1. La Règle du Jeu (6 punten)
2. The River (5 punten)
3. La Bête Humaine (4 punten)
4. La Grande Illusion (3 punten)
5. Boudu Sauvé des Eaux (2 punten)
6. La Chienne (1 punt)
De films die deze user niet gezien heeft krijgen uiteraard 0 punten.
Ziet men dit überhaupt wel een beetje zitten of wordt dit niks?
Voornamelijk regisseurs waarvan al eens een tournament is geweest.quote:
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:17 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Het nodigt ook niet echt uit om te updaten, maar verder zou ik het gewoon eens proberen en kijken hoe het loopt.
Ik zelf zou wel wat extra's van een regisseur kijken/updaten.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...
Hmm misschien ook wel, persoonlijk zou het voor mij denk ik blijven bij films die ik toch al wou zien. Bij de duels heb ik juist vaker de neiging om films waar ik geen verwachtingen bij heb te gaan kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...
Dan krijg je (om Kubrick als voorbeeld te gebruiken) bij de gebruikelijke stemmers mogelijk een duel tussen 2001 en Dr. Strangelove, tot er plots een hoop stemmers passeren die alleen The Shining hebben gezien. Bij de ene manier haalt die 7 puntjes, bij de andere 70. Hemelsbreed verschil.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zelf zou wel wat extra's van een regisseur kijken/updaten.
Overigens, een simpel doeltreffender scoresysteem is om elke user maximaal een top 10 (of desnoods top 15 of top 20) te laten maken, waarbij de nummer 1 altijd 10 punten krijgt, de nummer 2 vervolgens 9 punten, etcetera. Om mijn Renoir-voorbeeld even door te voeren zou iemand met zes geziene films dus (10 + 9 + 8 + 7 + 6 + 5 =) 45 punten in totaal vergeven, terwijl diegene die alleen maar zijn twee highlights gezien heeft (10 + 9 =) 19 punten verdeelt. Lijkt mij persoonlijk een eerlijkere verhouding.
Eerlijk gezegd wil ik dat nu juist vermijden. Het is niet de bedoeling dat de nummer één van iemand die tien films van Renoir heeft gezien even zwaar telt als van iemand die slechts twee films van Renoir heeft gezien. Dat verschil zie ik graag gehandhaafd. Daarnaast wil ik ook dat het mogelijk is om aan alle films punten te geven, dus ook aan films die op plek 11, 12, 13 enz. komen te staan. Het is vaak minstens zo interessant om te zien hoe de minder bekende films er voorstaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Overigens, een simpel doeltreffender scoresysteem is om elke user maximaal een top 10 (of desnoods top 15 of top 20) te laten maken, waarbij de nummer 1 altijd 10 punten krijgt, de nummer 2 vervolgens 9 punten, etcetera. Om mijn Renoir-voorbeeld even door te voeren zou iemand met zes geziene films dus (10 + 9 + 8 + 7 + 6 + 5 =) 45 punten in totaal vergeven, terwijl diegene die alleen maar zijn twee highlights gezien heeft (10 + 9 =) 19 punten verdeelt. Lijkt mij persoonlijk een eerlijkere verhouding.
Exact en dat zal dus ook niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan krijg je (om Kubrick als voorbeeld te gebruiken) bij de gebruikelijke stemmers mogelijk een duel tussen 2001 en Dr. Strangelove, tot er plots een hoop stemmers passeren die alleen The Shining hebben gezien. Bij de ene manier haalt die 7 puntjes, bij de andere 70. Hemelsgroot verschil.
Niks mis met The Shining, SoKquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan krijg je (om Kubrick als voorbeeld te gebruiken) bij de gebruikelijke stemmers mogelijk een duel tussen 2001 en Dr. Strangelove, tot er plots een hoop stemmers passeren die alleen The Shining hebben gezien. Bij de ene manier haalt die 7 puntjes, bij de andere 70. Hemelsbreed verschil.
Precies, zoals ik al voorstelde dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Gillingham het volgende:
Ik zou eventueel binnenkort willen beginnen met een soort van nieuwe reeks kleine 'tournaments'.
Ja, dan komt het mij het beste uit. Ik ben nu zo goed als klaar met afstuderen. Ik moet nog één reviewslag maken om mijn scriptie bij te schaven en dan heb ik 10 juli mijn praatje. Kort daarna begin ik met promoveren, dus ik heb er nu het meeste tijd voorquote:
Wel jammer voor de Fear and Desires en Killer's Kisses van deze wereld. Dilemma!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Het compromis van Gillingham (elke vermelde film in de lijst krijgt altijd vijf punten 'off-set') lijkt me nog dan een beter plan.
Sowieso worden die minder genoemd in de lijstjes en bij een normaal tournament vliegen die er ook normaliter met gemak uit tegen FMJ of A Clockwork Orange.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:01 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wel jammer voor de Fear and Desires en Killer's Kisses van deze wereld. Dilemma!
Dat heb ik ook. Zeker als je echt maar heel kort openhoudt. Maar ik ga Gillingham natuurlijk niet tegenhouden.LIjkt me vooral leuk om het eerst te doen met regisseurs waarvan al tournaments zijn geweest, zodat we kunnen zien over en welk verschil er is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Hmm misschien ook wel, persoonlijk zou het voor mij denk ik blijven bij films die ik toch al wou zien. Bij de duels heb ik juist vaker de neiging om films waar ik geen verwachtingen bij heb te gaan kijken.
Al een idee met welke regisseur je gaat beginnen? Dan kunnen we nu al vast beginnen met "updaten"quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:48 schreef Gillingham het volgende:
Voldoende positieve reacties.
Ik zal langzaam maar zeker eens een opzetje maken en waarschijnlijk ongeveer eind volgende week beginnen met de eerste regisseur, maar dat hangt van de progressie van mijn studiewerk af.
Kubrick waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:50 schreef Gorro het volgende:
[..]
Al een idee met welke regisseur je gaat beginnen? Dan kunnen we nu al vast beginnen met "updaten"
Ik heb daar wel over nagedacht en was er zelfs al aan begonnen, maar het kostte me iets te veel tijd om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:30 schreef Falco het volgende:
Leuk Gillingham. Misschien is het een idee om in zulke topics meer achtergrondinformatie in de OP te geven over de regisseur en zijn films. Net zoals Gorro heeft gedaan bij zijn reeks 'Grootmeesters uit de wereldcinema'-topics. Wellicht dat men dan getriggerd om nog wat extra's van die regisseur te bekijken.
Ga je gang!quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:19 schreef Gorro het volgende:
Nog iemand van plan een jaartal tournament te starten binnenkort?
Nee, ben zelf druk met de Fok! Film Top 100quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ga je gang!
Of bedoelde je het niet zo?
Ze moeten beide nog gedaan worden, dus het maakt me niet zoveel uit welke we eerst doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:45 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik wil ook wel weer eens een toernooitje doen.
Voorstanders voor 87 of 67?
Allebei prima.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:45 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik wil ook wel weer eens een toernooitje doen.
Voorstanders voor 87 of 67?
Daar staat Polanski vast al tussen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:19 schreef Gillingham het volgende:
Voorkeuren mogen uiteraard vermeld worden, maar ik heb nog wel een lijstje regisseur die ik sowieso wil behandelen.
Voorlopig wel ja. Het is in mijn ogen minder leuk om regisseurs die nog films maken te behandelen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, je doet alleen de dode meesters?
Antioninini!quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik geef de voorkeur aan iemand waarvan nog geen tournament is geweest.
Cassavetes was ik van plan te doen over een maandje ofzo als overal dat retrospectief is geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef Doff het volgende:
Cassavetes? Visconti? (Alhoewel nagenoeg niets van gezien) Buñuel? Hawks? Huston?
Daar zou ik mee wachten tot maart/april 2010. Na kerst eerst het 2009 tournament (die ik wel weer wil doen) en iedereen wat tijd geven om nog wat Oscar-films die altijd laat in het jaar in Amerika uitkomen te kijken (en dus nog later bij ons).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:57 schreef Gillingham het volgende:
Bovendien kunnen we ook bijna gaan beginnen met beste film van het huidige decennium: 2000-2009. Die lijkt me sowieso leuk.
Goed idee. Het 2009 tournament gaat natuurlijk ook enkel over de releases in Nederland.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:28 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar zou ik mee wachten tot maart/april 2010. Na kerst eerst het 2009 tournament (die ik wel weer wil doen) en iedereen wat tijd geven om nog wat Oscar-films die altijd laat in het jaar in Amerika uitkomen te kijken (en dus nog later bij ons).
Shit, bijna over het hoofd gezien. Ik zal snel door gaan naar de halve finales.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:34 schreef Mike het volgende:
We hebben nog 1 kwartfinale lopen bij de Ziekste film. Verder zijn we zo goed als klaar met 1944 (finale), dus er loopt weinig meer.
Aan zo iets zat ik ook te denken. Om dit decenium te doen nadat 2009 is geweestquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:28 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar zou ik mee wachten tot maart/april 2010. Na kerst eerst het 2009 tournament (die ik wel weer wil doen) en iedereen wat tijd geven om nog wat Oscar-films die altijd laat in het jaar in Amerika uitkomen te kijken (en dus nog later bij ons).
Die twee lijken me ook wel leukquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste shoot-out
Beste cinematografie
Ik wilde het ook met Imdb-jaartallen doenquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou met de 00's wachten tot alles wat in 2009 in de VS uitkwam hier ook uit is (Invictus, Nine, Up in the Air, The Lovely Bones, Sherlock Holmes, An Education,...) zodat we gewoon IMDb-jaartallen kunnen toepassen.
Anders zijn we binnen 10 jaar vergeten dat we Fantastic Mr. Fox eigenlijk in het 10's tournament moet laten meedoen.
Dat hou je inderdaad. Ik vermoed dat The Hurt Locker alsnog in 2010 uit zal komen in NL, ook 2 jaar na dato. In april ongeveer lijkt me wel een mooie tijd. Dan zijn de bekendste films uit 2009 ook inmiddels in NL uitgekomen. Voor foreign films uit 2009 moet je ongeveer wachten tot oktober tot ze (bijna) allemaal hier zijn geweest als je de release datums van dit jaar bekijkt. Op die uitzonderingen kun je haast niet blijven wachten en de kans daar ook echt veel bekeken films tussen zitten is ook klein. Het tournament wordt toch wel groot genoeg zonder obscure films.quote:Op maandag 21 december 2009 22:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik wilde het ook met Imdb-jaartallen doen. Na de oscars zullen de bekendere en grote 09-films ook hier verschenen zijn. Al blijf je altijd gevallen houden dat een film veel later hier uitkomt, zoals The Fall. Die heeft imdb-jaar 2006, maar streed niet onverdienstelijk mee in het 2008-tournament.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |