Ik had vorige week al voor de Aziatische films gekozen.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wil ook wel weten wat iedereen gestemd heeft.Ik vertrouw het namelijk niet helemaal.
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:50 schreef RuneRose het volgende:
Is er wel eens een film noir tournament geweest?
Dat lijkt mij heel redelijk, er is toch al enorm veel materiaal uit Japan, Zuid-Korea en Hong-Kong te vinden zonder Rusland, India en het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als het Aziatische film wordt, hoe ver zullen we het dan trekken? Zelf zat ik te denken het te beperken tot (Zuid)-Oost Azie. Om Rusland, India en het Midden-Oosten, zoals Iran, erbuiten te laten. Wat natuurlijk officieel ook Azie is, maar dan wordt het tournament weer zo heel groot.
U vraagt, wij draaien.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:39 schreef Falco het volgende:
Kom maar op met Aziatische films uit de 21ste eeuw
Definitie van Wiki (bakermat van betrouwbaarheid)quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie niet waagt, [wie] niet wint.
Ik ben dan ook niet van plan om te beginnen met een Renoir, maar met bekendere regisseurs. Het diende slechts als voorbeeld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:04 schreef Doff het volgende:
[..]
Definitie van Wiki (bakermat van betrouwbaarheid)
"Ook al is de kans klein dat het lukt, het is toch de moeite waard om het te proberen."
Ik ben benieuwd, Gillingham. Al heb ik van Renoir welgeteld één film gezien.
1. Het is juist de bedoeling dat mensen die meer gezien hebben meer punten kunnen geven, zij hebben immers meer recht van spreken (wat mij betreft). Daarnaast heeft iemand die slechts twee films heeft gezien in een regulier tournament nog minder kans om zijn inbreng te geven. Bovendien wordt updaten zo ook lekker gestimuleerd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:57 schreef Falco het volgende:
NIeuwe ideeën zijn altijd oke en het bedachte systeem van Gillingham klinkt wmb prima. Wel hangt er een nadeel aan vast. Een user die maar 2 films van bijvoorbeeld Renoir heeft gezien, kan maar 3 punten in totaal vergeven aan zijn oeuvre, terwijl iemand die 6 films van dezelfde regisseur maar liefst zeven keer zoveel (21 punten!) mag uitdelen. Lijkt mij ietwat onevenredig... Een aanpassing aan het scoresysteem zou ik dus zeker overwegen om de filmkijkers die maar weinig gezien hebben van Renoir niet bekaaid ervan af te laten komen.
Een jaren '80-tournament lijkt me trouwens ook supergaaf.
Het nodigt ook niet echt uit om te updaten, maar verder zou ik het gewoon eens proberen en kijken hoe het loopt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Gillingham het volgende:
Ik zou eventueel binnenkort willen beginnen met een soort van nieuwe reeks kleine 'tournaments'. Ik zal beginnen met het oeuvre van een aantal regisseurs. Doordat het in dergelijke gevallen meestal niet om erg veel films gaat vind ik de standaard tournament-formule niet erg geschikte. Ik zat te denken aan een systeem dat veel meer lijkt op de beste-film verkiezingen. Users stellen een lijstje op in een volgorde die hun voorkeur toont, met enkel de films die ze gezien hebben. De eerste film krijgt dan het aantal punten dat gelijk is aan de hoeveelheid films die in het lijstje staan. De tweede films een punt minder tot aan de laatste film die één punt krijgt.
Voorbeeld:
1. La Règle du Jeu (6 punten)
2. The River (5 punten)
3. La Bête Humaine (4 punten)
4. La Grande Illusion (3 punten)
5. Boudu Sauvé des Eaux (2 punten)
6. La Chienne (1 punt)
De films die deze user niet gezien heeft krijgen uiteraard 0 punten.
Ziet men dit überhaupt wel een beetje zitten of wordt dit niks?
Voornamelijk regisseurs waarvan al eens een tournament is geweest.quote:
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:17 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Het nodigt ook niet echt uit om te updaten, maar verder zou ik het gewoon eens proberen en kijken hoe het loopt.
Ik zelf zou wel wat extra's van een regisseur kijken/updaten.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...
Hmm misschien ook wel, persoonlijk zou het voor mij denk ik blijven bij films die ik toch al wou zien. Bij de duels heb ik juist vaker de neiging om films waar ik geen verwachtingen bij heb te gaan kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik dacht juist wel, kun je meer punten geven. Misschien niet zo specifiek als bij een duel, maar toch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |