Met een nieuwe TTquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef snopprinses het volgende:
en boo, de terrassen gaan deze week wegdaar gaat m'n werk
![]()
dus topictitel klopt straks niet meer
Al zes minuten dusquote:
Dat ligt eraan wat je onder fatsoenlijk verstaat...quote:Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef Schimpie het volgende:
Waar kan ik ergens een fatsoenlijke cd-winkel vinden in Maastricht?
Iets met een redelijk gevarieerd en groot aanbod, dus geen mediamarkt ofzo.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je onder fatsoenlijk verstaat...
Ik zal vanavond eens kijken.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:37 schreef snopprinses het volgende:
music plus op het amorsplein misschien?
Chillquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:29 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik werk tegenwoordig weer in Mestreech.
quote:Op maandag 24 december 2007 18:51 schreef Black-Death het volgende:
Voor de mensen die vanavond in Maastricht willen gaan stappen; als een van de weinige kroegen is Cafe Cest La Vie op het Amorsplein wel geopend.
Jups ik was der ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:47 schreef rbaltis het volgende:
De Clinique was hartstikke super met oud en nieuw! Voor 45 euro all-in drinken! Goeie DJ, leuke mensen, lekker gedronken.....prima avond gehad!
Deze zomer hoogstwaarschijnlijk ook het groot terras verwarmd! Dus nog langer en al eerder lekker savonds op het terras zitten!quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:34 schreef The6thgate het volgende:
ik kan niet wachten om weer op het OLV te zitten op een zwoele zomeravond
Vrijdag voor carnaval is studenten carnaval hequote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:53 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben vanmiddag in de stad geweest, en overal al verklede mensen, keiharde muziek en dronken mensen op straat. 't Is pas vrijdag?
Niet alleen dat he... ook heel veel dat vanuit werk de stad in gaat. Scholierencarnaval is toch voornamelijk in Sittard?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Vrijdag voor carnaval is studenten carnaval he
Alles wat nog met school te maken heeft vind je in de stad vanavond, lekker inkomen in de sfeer
Klopt, die fietsen allemaal bij mijn huis langs.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet alleen dat he... ook heel veel dat vanuit werk de stad in gaat. Scholierencarnaval is toch voornamelijk in Sittard?
Wanneer was er sneeuw?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:58 schreef BloodyLotte het volgende:
En die sneeuw was nat en vies en koud.
Hoelaat precies?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:40 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Vannacht echt heel hard en veel.
Dat ligt er een beetje aan waar je bent geweest, want het cafe waar ik zelf werk was een ski-hut met carnavalquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:32 schreef MPG het volgende:
Ik ben met Vastelaovend ook een dagje in Maastricht geweest
Was heel erg gezellig, maar t viel me wel op dat er vrij weel Hollanders waren, en er veel "skihut"muziek werd gedraaid. Is dat alle dagen zo?
We zijn een tijd op het vrijthof geweest, daar was die "skihut"muziek nogal prominent aanwezig. Daarna zijn we nog naar de vreede geweest, aan de markt, en daar was het heel gezellig, met Limburgse muziekquote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:38 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan waar je bent geweest, want het cafe waar ik zelf werk was een ski-hut met carnavalWas Cafe Cest La Vie op het Amorsplein om precies te zijn, het cafe daar met de rode kap aan de gevel en waar die 'grote' bar aan de buitenkant was, flink naast de frituur. Voor de rest weet ik het niet eigenlijk, heb de hele carnaval daar gezeten
Stomme vraag misschien, maar wat is er dan??quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:43 schreef snopprinses het volgende:
jajajaja nog een weekje en dan is het weer zoverrr
dan zijn de terrassen erweer (zie TT)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar wat is er dan??
Waarom wist ik dat niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:32 schreef MPG het volgende:
Ik ben met Vastelaovend ook een dagje in Maastricht geweest
Was heel erg gezellig, maar t viel me wel op dat er vrij weel Hollanders waren, en er veel "skihut"muziek werd gedraaid. Is dat alle dagen zo?
Ik heb het je nog gezegdquote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:43 schreef renslohmann het volgende:
Wat is een goed/niet al te duur/leuk hotel om met mijn vriendinnetje een weekendje in te verblijven, in de binnenstad?
Over het hoofd gezienquote:
Waarom klinkt dat stom??quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:59 schreef BloodyLotte het volgende:
Klinkt stom, maar La bergere heeft opzich best goede arrangementen. 60 of 70 euro p.p Of is dat teveel? Zit je wel in een designhotel op goede lokatie, met extra's (haestens bed, champagneontbijt)
Je zit dan alsnog op de normale prijs voor zo'n hotel, rond de 150 euro per nacht...Vandaar dat ik t geen stomme opmerking vond. Bij het stay-ok zit je rond de 50 euro voor 2 personen per nacht, dat lijkt me al iets meer in de richting van "niet al te duur"..quote:
Ok dan, Les Charmes is overigens ook een mooi, klein hotel, 2 minuten van het vrijthof... Ook niet al te duurquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:32 schreef renslohmann het volgende:
stay-okay vind ik helemaal niets.. slapen in stapelbedjes en een gedeelde douche. Dat vind ik meer iets voor een schoolreisje
Ik ga even kijken bij La Bergere, dank jewel voor de tip!
Kijk dan ook even bij St. Martenslane, is ook van Bergere...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:32 schreef renslohmann het volgende:
stay-okay vind ik helemaal niets.. slapen in stapelbedjes en een gedeelde douche. Dat vind ik meer iets voor een schoolreisje
Ik ga even kijken bij La Bergere, dank jewel voor de tip!
Vond het vorig jaar anders niet zo bijzonder...Opkomst was ook minder. Hopen dat dat dit jaar bijtrekt....quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:25 schreef snopprinses het volgende:
ik heb inderdaad ook alle poster weer zien hangen voor Tefaf..weer lekkere fooi ophalen![]()
Al zou ik zelf ook wel graag erheen gaan
Dit jaar is er een bijzonder schilderij: het laatste schilderij van Vincent van Gogh, dit is voor het eerst in 103 jaar terug in Nederlandquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:25 schreef snopprinses het volgende:
ik heb inderdaad ook alle poster weer zien hangen voor Tefaf..weer lekkere fooi ophalen![]()
Al zou ik zelf ook wel graag erheen gaan
nu wilde ik serieus een dag langs gaan aangezien ik nu paar dagen vrij heb..staat in de krant vanochtend dat een kaartje 55euro kostquote:Op maandag 3 maart 2008 00:26 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Dit jaar is er een bijzonder schilderij: het laatste schilderij van Vincent van Gogh, dit is voor het eerst in 103 jaar terug in Nederland![]()
[ afbeelding ]
Een kaartje kost 15 euro (30 euro met catalogus erbij), dus moet toch te doen zijn Snopprinses
Elk jaar hetzelfde...Je wil niet eens weten wat voor belachelijke eisen die lui hebben als het op het hotel aankomt...Voor sommigen wordt zelfs de kamer verbouwd omdat de indeling ze niet bevalt...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:06 schreef BloodyLotte het volgende:
Nou mensen, mijn werk zit naast het Mecc. En die auto's en die mensen die erop afkomen. Mijn god.
En wij mogen niet meer buiten op straat roken, want dat vervuilt het zicht voor de tefafbezoeker.jaja.
Mag je nu binnen roken?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:06 schreef BloodyLotte het volgende:
Nou mensen, mijn werk zit naast het Mecc. En die auto's en die mensen die erop afkomen. Mijn god.
En wij mogen niet meer buiten op straat roken, want dat vervuilt het zicht voor de tefafbezoeker.jaja.
Moet nu in een hoekje in de parkeergarage.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mag je nu binnen roken?
Ik vind het publiek van de Tefaf vaak amusant...
Nee aan de overkant daar, dat verzekeringskantoor van Aegon...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:13 schreef BloodyLotte het volgende:
En dat kantoor waar die auto uitkwam die de prins bijna ramde. Dat was toch niet twenty4help he?Dan kan ik maandag even een collega uitlachen.
Niet persoonlijk... Ik hoorde net dat het een neefje van een vroegere collega is.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:04 schreef DeeCruise het volgende:
Twee jongeren gedood bij botsing met trein
Bekenden van users hier?
Tuurlijk, maar vertel dat maar eens aan de ouders van de persoon die achterop zat....quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:39 schreef Sjeen het volgende:
Hier ook meer mensen die ze schijnbaar kenden. Ik heb een tijd in Meerssen gewoond... Komt dichtbij zo, maar het blijft natuurlijk ongelofelijk 'dom' om gesloten spoorwegbomen te negeren
Dat vind ik eigenlijk nog het allerergste, dat iemand zo'n risico neemt, moet hij zelf weten. Maar een ander daarin meesleurenquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar vertel dat maar eens aan de ouders van de persoon die achterop zat....
gelukkig maarquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:07 schreef snopprinses het volgende:
heh nee bah, super stom
Maastricht is zeker tof voor een weekendjegenoeg te doen en te bezoeken altijd!
natuurlijk gewoon het centrum met park, winkels en terrasjesquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:01 schreef reconnect het volgende:
[..]
gelukkig maarnog tips voor dingen die je echt moet doen/bezoeken?
Eten bij Cafe C'est La Vie op het Amorsplein, het cafe met de rode parasollen en gevelkapquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:01 schreef reconnect het volgende:
[..]
gelukkig maarnog tips voor dingen die je echt moet doen/bezoeken?
Ik combineer dat: ik werk op het terrasquote:Op maandag 31 maart 2008 13:21 schreef Sjeen het volgende:
Het is stiekem toch terrasweer hier... Ik wil niet werken
Cool. Studeren?quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:23 schreef Liebe het volgende:
Nog ongeveer 4 maandjes, en dan kom ik ook in Maastricht wonen
Vanuit het schone zeeland.
Nog een maandje of 4, en dan verhuis ik uit Maastricht weg!quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:23 schreef Liebe het volgende:
Nog ongeveer 4 maandjes, en dan kom ik ook in Maastricht wonen
Vanuit het schone zeeland.
*kijkt naar rechts*quote:Op donderdag 3 april 2008 12:38 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nog een maandje of 4, en dan verhuis ik uit Maastricht weg!
Ik kan trouwens zeggen dat mijn werkplek het coolste uitzicht heeft van Maastricht, ik werk op de bovenste verdieping van Centre Ceramique...Kan zover kijken als ik wil! Van Fort St. Pieter, tot de binnenstad, tot de noorderbrug...k zie t allemaal!
Vodafone? Provincie?quote:Op donderdag 3 april 2008 12:44 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
*kijkt naar rechts*
Ik zie je gebouw, ik zit een paar straten verderop atm.
woonpunt? of gewoon thuis?quote:Op donderdag 3 april 2008 12:51 schreef BloodyLotte het volgende:
Da's niet zooooo ver weg hoor. ik zit zo net naast Vodafone gebouw, dus 't valt mee
Als ik buiten ga staan, kan ik jullie allebei zienquote:Op donderdag 3 april 2008 12:51 schreef BloodyLotte het volgende:
Da's niet zooooo ver weg hoor. ik zit zo net naast Vodafone gebouw, dus 't valt mee
Ik kan wel even naar de achterkant lopen, en zwaaien?quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:07 schreef BloodyLotte het volgende:
Gut jongens wat zitten we toch allemaal knus bij elkaar in de buurt.
quote:Op donderdag 3 april 2008 15:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als ik buiten ga staan, kan ik jullie allebei zienIk zit (kantoor) op de Akersteenweg...
@Liebe: Wat ga je studeren? En heb je al een kamer? En waar in Zeeland woon je nu?
Zwervers..quote:Op donderdag 17 april 2008 08:37 schreef DeeCruise het volgende:
http://beta.frontpage.fok(...)en-in-belwinkel.html
Waar ligt daar een belwinkel???
Vandaag weet ik niet, maar gisteren was het op het Vrijthof redelijk windstil. Ik fietste er trouwens wel nog langs en de terrassen zaten bommetjevol, dus ik denk dat het wel meevielquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:09 schreef Jabberwocked het volgende:
het waaide toch veel te had voor een terras?
is dat niet groeve Duchateau?quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:46 schreef Jabberwocked het volgende:
Wie weet trouwens waar die grotten te vinden zijn van de foto's op het OT
http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2000/fotos/typen/_6110.jpg
jaoh via het encibos kun je er bovenop komen.als het dat het is he.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:46 schreef Jabberwocked het volgende:
Ik heb gegoogled, maar kon het niet echt vinden. Is dat bij de sint-pietersberg/ENCI?
Dat van mij moet echt even bewoonbaar gemaakt wordenquote:
Gisteren het terras, de tuinset en de ligstoel met de kärcher gedaanquote:Op donderdag 24 april 2008 14:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat van mij moet echt even bewoonbaar gemaakt worden
Mwa die zondag is wel tof hoor. waar was je naar toe gegaan?quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:42 schreef The_S het volgende:
Afgelopen weekend in maastricht geweest.
Stappen in maastricht op zondag is, 10 man en een paardekop. Zaterdags daarentegen is het wel gezellig
.
Ik heb voor vrijdag een hogedrukschrobbert besteld, hopenlijk doet degene van wie ik hem leen t ff heel goed voor danquote:Op zondag 27 april 2008 12:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gisteren het terras, de tuinset en de ligstoel met de kärcher gedaan
Veer Mestreechtenere zitte leever op 't terras onder ut genot van 'u pilske te genete vaan 't gooie bourgondische leeve aon de Maosquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:26 schreef Liebe het volgende:
Ik vind dit topic niet echt actief ofwel. Niet dat ik al een echte maastrichtganger ben. Maar wel over een paar maandjes. En ik ga er morgen weer heen!
Pcies! Zaterdag heerlijk gezeten op maasboulevard, in de zon aan de Maas, Wiekse Witte erbijquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:33 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Veer Mestreechtenere zitte leever op 't terras onder ut genot van 'u pilske te genete vaan 't gooie bourgondische leeve aon de Maos
Jups, afgelopen weekend was heerlijk. Zaterdag bij rekko op t terras gezeten, evenals zondag...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Pcies! Zaterdag heerlijk gezeten op maasboulevard, in de zon aan de Maas, Wiekse Witte erbij
Rekko is op Vrijthof... toch? Zondag heb ik bij Hardy's in Valkenburg gezeten... En vrijdag lekker in de achtertuin met een fles rosé en goed gezelschapquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:28 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Jups, afgelopen weekend was heerlijk. Zaterdag bij rekko op t terras gezeten, evenals zondag...
Klopt.... Overigens zit ik ook liever ergens anders, maar als je vrij laat aan komt zetten dan heb je weinig keusquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Rekko is op Vrijthof... toch? Zondag heb ik bij Hardy's in Valkenburg gezeten... En vrijdag lekker in de achtertuin met een fles rosé en goed gezelschap
Alle awesome mensen zaten in het park.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef snopprinses het volgende:
zondag was het wel vrij rustig op het terras vond ik
op het olv waren er zelfs soms tafels vrij en een vriend van me zei dat het op het vrijthof ook vrij rustig was geweest ;o
Dat kan ik snappen!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:33 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Veer Mestreechtenere zitte leever op 't terras onder ut genot van 'u pilske te genete vaan 't gooie bourgondische leeve aon de Maos
Cool, je hebt dus al een kamerquote:Op woensdag 7 mei 2008 18:49 schreef Liebe het volgende:
[..]
Dat kan ik snappen!
Vanaf 1 juli kan ik in mijn kamertje (L)
st maartenslaan, achter de minervabioscoop
Het was overigens weer super in maastricht vandaag, die files rond antwerpen& 2 uur in de auto heb ik er maar graag voor over..
of scoorden sushi in de koestraat.quote:
Uhm dat weet ik niet meer, maar we liepen in de buurt van de 'van bommel' rond, maar waren niet echt toko's die gezellig druk waren.quote:Op zondag 27 april 2008 16:01 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mwa die zondag is wel tof hoor. waar was je naar toe gegaan?
Platielstraat dusquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:03 schreef The_S het volgende:
[..]
Uhm dat weet ik niet meer, maar we liepen in de buurt van de 'van bommel' rond, maar waren niet echt toko's die gezellig druk waren.
Als je in de heeg woont is er idd vrij dichtbij iets... Weet je het dagstrand te liggen? Rij verder door richting Eijsden, dan kom je door Oost Maarland.. Midden in Oost Maarland ligt een kruispunt (er is er maar 1quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Weet er iemand in Maastricht of in de buurt een beetje een leuke plek waar je met je honden kan zwemmen?
Ik woon in de Heeg en reis met het ov, morgen gaan we naar de Brunsummerhei maar ik vroeg me af of er dichter bij niet zo'n leuk plekje is...
Ow wij zijn es in de buurt van dat dagstrand wezen lopen, dat was echt geen pretje met die paarden, die zaten vet achter de honden aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Als je in de heeg woont is er idd vrij dichtbij iets... Weet je het dagstrand te liggen? Rij verder door richting Eijsden, dan kom je door Oost Maarland.. Midden in Oost Maarland ligt een kruispunt (er is er maar 1) Hier ga je rechts (richting de maas dus). Gigantisch natuurgebied met enkele grote bekkens die open zijn naar de Maas. Ging hier ook altijd heen met mijn ex en de hond. Lekker rustig, en je hond kan gewoon loslopen. Wel even checken of er geen paarden of galloway runderen in de buurt lopen..
Is met de fiets vanaf de heeg ongeveer 20 minuten, met de auto max 5. Enjoy!![]()
Sorry voor de late reactie, maar heb het hele weekend op het strand gelegenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ow wij zijn es in de buurt van dat dagstrand wezen lopen, dat was echt geen pretje met die paarden, die zaten vet achter de honden aan.
Maar kan je daar echt met de honden het water in ook?
Dan is het net ergens anders denk ik.
Stopt de lijn 6 daar in de buurt toevallig?
Met de fiets kan ik niet met 4 honden, kheb geen fietskar.
Maar het dagstrand is goed te lopen vanuit de Heeg, is het veel verder?
Probeer de Zonnestraal daar, geweldig biertje.quote:Op maandag 19 mei 2008 03:52 schreef Beelzebub85 het volgende:
Mwoh! Ik heb deze week helemaal vrij. En als het weer mooi meezit dan wordt het een Biermenu vaan 't Pothuiske!
Booooopbopoooooooop!
Ga maar uit van dezelfde openingstjiden als elke andere winkel. Dus maandag van 12:00 -18:00, di t/, wo 10-18 (en dan neem ik het ruim) do 10-21, vr 10-18 en zat 10-17quote:Op zondag 25 mei 2008 22:50 schreef snopprinses het volgende:
Weet iemand hier de openingstijden van Music Plus?
Maandag zijn de meeste winkels pas om 13.00 openquote:Op maandag 26 mei 2008 00:14 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ga maar uit van dezelfde openingstjiden als elke andere winkel. Dus maandag van 12:00 -18:00, di t/, wo 10-18 (en dan neem ik het ruim) do 10-21, vr 10-18 en zat 10-17
Overigens nog mensen op de markt geweest vandaag? (dancetour)
Wat een desillusie t.o.v. vorig jaar. Nu ben ik pas vanaf 16:30 daar geweest aangezien Cosmic gate op dat tijdstip begon met draaien, maar dat viel reuze tegen. Erick E was enorm slap, en dj Jean (zoals verwacht) spande de kroon door populaire sampletjes te draaien, maar ondertussen enorm de draad kwijt te zijn... Denk hierbij aan nummers die totaal niet bij elkaar aansluiten tot en met totale stiltes...
Wat een misser
Goede vraag, ben ik zelf ook op zoek naar. Voor een awesome verjaardagsfeest, that is. Ik zat zelf te denken aan een buurtcentrum ergens, maar heb al vernomen dat het daar maar tot 1uur 's nachts kan doorgaan (geldt in ieder geval voor buurthuis st pieter).quote:Op maandag 2 juni 2008 15:19 schreef AKnynke het volgende:
Wat is een leuke locatie voor een afstudeer/afscheidsfeestje? Het liefst ook een beetje goedkoop.
de sjansquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:04 schreef Mss het volgende:
Heeft er iemand een idee of er kroegen zijn in Maastricht die de wedstrijden op grote schermen gaan uitzenden? En zo ja, welke?
Ik geloof werkelijkwaar dat elke kroeg in de binnenstad (iig in de platielstraat) voetbal uit zal zenden op een scherm. Cafe zondag heeft voor maandag eerst stamppot en pizza geloof ik, en daarna voetbal.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:35 schreef ultra_ivo het volgende:
De Preuverij heeft een groot scherm en sportmaffe eigenaars.
Kan ik je helaas niet mee helpen, daar zul je toch echt voor bij de studenten uit Maastricht moeten zijn..quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:49 schreef tha_dark het volgende:
Ik hoop de komende 4 jaren in Maastricht te wonen want ik ga in September beginnen op de Uni in Maastricht.
Het enige probleem is dat ik nog geen kamer heb en ik er maar geen gevonden krijg...![]()
Iemand tips?
geen kamer voor je, wel een bed, een klerenkast of een bureau!quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:49 schreef tha_dark het volgende:
Ik hoop de komende 4 jaren in Maastricht te wonen want ik ga in September beginnen op de Uni in Maastricht.
Het enige probleem is dat ik nog geen kamer heb en ik er maar geen gevonden krijg...![]()
Iemand tips?
Kamernet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:49 schreef tha_dark het volgende:
Iemand tips?
Ik ga ook lekker in Maastricht studerenquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:49 schreef tha_dark het volgende:
Iemand tips?
Brusselseweg?quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:17 schreef Kriegel het volgende:
Zo, zit nu voor het eerst op m'n kamer (Hogeschool Zuyd komend jaar), vanavond even wezen eten bij de Griek en vervolgens wat zitten paffen aan de Maas. Mooie stad wel, komt erg gemoedelijk over, ken alleen geen hond hier.
Wtf moet je trouwens met die INKOM shit? Ik bedoel, wat ik al zeg, je kent meestal nog niemand en de meesten daar zul je niet meer tegenkomen ook, dus wat heb je er aan?
Ah kijk, als er maar een paar in het land zitten valt het wel mee inderdaad. Ik doe een opleiding die je op iedere 75 km2 kunt doen, dus dan heb je veel localsquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:16 schreef Kriegel het volgende:
Mwah, ik ben niet zo'n kroegtijger, begin daar eigenlijk pas los mee te komen zodra ik een groep goede vrienden om me heen heb verzameld en me op m'n gemak voel in de omgeving. Om dan meteen een partij de popi jopi uit te gaan zitten hangen omdat dat kennelijk hoort, nee, dank je vriendelijk.
Is het trouwens echt zo dat zoveel HBO'ers uit de omgeving komen? Dat zou wel kut zijn, ik had gehoopt dat we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zouden zitten, dat schept alvast een band. En wat als ik zeg dat mijn opleiding (Vertaalacademie) vrijwel de enige in het land is van zijn soort? Ik bedoel, ik ben er 250 km voor verkast...
Je hebt een PMquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:47 schreef Kriegel het volgende:
Wel oké denk ik. Heb wat last van disciplinegebrek, dus zit om te beginnen in een woonvorm met sporadische begeleiding om wat dingen aan te leren en daarna gewoon geheel zelfstandig te kunnen wonen (ja, dit klinkt kneuzig).
Hierdoor zijn m'n huisgenoten toevallig allemaal geen studenten (jeuj) maar lui die er om andere redenen zitten, soms best heavy shit en dan heb ik niet helemaal het gevoel dat ik er tussen hoor.
Het groepje hiernaast (het zijn twee huizen met de achtertuinen aan elkaar verbonden) zijn best goede gasten, vrij normaal ook, maar ik zelf zit hier met een soort Maikuuul lookalike en een gozer met een drugsverleden, die vandaag meteen voor het gemak een vriend (ontiegelijk vage gast) over de vloer had die verkondigde zojuist een fiets te hebben gejat. :/
Hey! Ik ga heel toevallig ook de Vertaalacademie doen aankomend schooljaar. Afgelopen jaar heb ik OTC Japans geprobeerd te doen maar dat was toch net een tikkeltje te lastig en het beleid dat ze daar hebben is ronduit belachelijk. Welke keuze taal heb je gekozen bij de VAC? Ik heb Spaans erbij gekozen. Als je een keer zin hebt om op t Vrijthof te gaan zitten moet je et maar zeggen, op dit moment ben ik wel aan t werk in Doetinchem maar eind augustus zit ik weer op mijn kamertje aan de Brusselseweg.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:16 schreef Kriegel het volgende:
Mwah, ik ben niet zo'n kroegtijger, begin daar eigenlijk pas los mee te komen zodra ik een groep goede vrienden om me heen heb verzameld en me op m'n gemak voel in de omgeving. Om dan meteen een partij de popi jopi uit te gaan zitten hangen omdat dat kennelijk hoort, nee, dank je vriendelijk.
Is het trouwens echt zo dat zoveel HBO'ers uit de omgeving komen? Dat zou wel kut zijn, ik had gehoopt dat we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zouden zitten, dat schept alvast een band. En wat als ik zeg dat mijn opleiding (Vertaalacademie) vrijwel de enige in het land is van zijn soort? Ik bedoel, ik ben er 250 km voor verkast...
quote:» Er is al 67 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Sjah, herfst he.. Denk niet dat dat ergens anders in NL veel beter is momenteelquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:29 schreef Seam het volgende:
Goeie kick, woon nu een maandje in Maastricht en ik vind het geweldig hier. Op het weer na
Kan wel zijn, maar vind de temperatuur toch niet bepaald aangenaamquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:47 schreef oh-oh het volgende:
Ah joh, de zon schijnt hier toch maar mooi al 2 dagen hoor
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben ook import en echt geweldig goed geïntegreerd en met open armen ontvangen alweer 8 jaar geleden in de Heeg
Dat heb je sowieso in elke studentenstadquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:28 schreef Liebe het volgende:
Studeer er inmiddels al een maand en zes dagen.
Meer studenten hier of zijn het echt de echte maastrichtenaren (die schijnen een hekel te hebben aan studenten, hoor ik vaak?)
Ik studeer hier nu ook net een aantal wekenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:28 schreef Liebe het volgende:
Studeer er inmiddels al een maand en zes dagen.
Meer studenten hier of zijn het echt de echte maastrichtenaren (die schijnen een hekel te hebben aan studenten, hoor ik vaak?)
Oh ja nu beginnen die paar maanden dat ik Maastricht echt minder leuk vindquote:
neuh ik studeer gewoon ergens andersquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Wij werken gewoon gelukkig!
Het is nou eenmaal een (belangrijk) deel van Maastricht, wen er maar aanquote:Op woensdag 12 november 2008 13:54 schreef oh-oh het volgende:Gelukkig valt carnaval vroeg dit jaar, zijn we dr ook weer snel vanaf
Dare in Dono in de Muntstraatquote:Op dinsdag 16 december 2008 22:34 schreef runaway het volgende:
Winkeltje in de straat tussen het VVV kantoor en de markt, ligt redelijk aan de markt-kant een leuk winkeltje (naam even kwijt). Design keuken spul, horloges, etc.
Waar heb je gegeten?quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:30 schreef fraubitch het volgende:
zaterdag uit eten geweest in meestreech! Met uitzicht op de maas
Romantisch
Of Lush in de grote Staatquote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Seam het volgende:
Waar kan ik ergens een winkeltje vinden waar ze leuke kado's hebben voor surprise ?
Of een goede muziekwinkel ?
Is die in de Platielstraat ook al weg?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Of Lush in de grote Staat![]()
Muziekwinkels zijn er helaas geen goede meer in Maastricht
Music Plus?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is die in de Platielstraat ook al weg?
Echt zonde. Ik vond 't altijd leuk om daar m'n platen en cd's te kopen.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Music Plus?
Ja die is pas gesloten...
quote:Op maandag 22 december 2008 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Na 23,5 jaar in Maastricht, verhuis ik over twee weken naar Amsterdam.
Meen je niet!quote:Op maandag 22 december 2008 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Zozo zal jij ff moeten wennenquote:Op maandag 22 december 2008 09:24 schreef SlaggY het volgende:
bij het servaes cafequote:Op woensdag 17 december 2008 11:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dare in Dono in de Muntstraaten in de Spilstraat, de straat die van de Markt naar de Grote Staat loopt, waar ook Rituals en Oil & Vinegar ligt, ligt Khanni (oid) ook leuk!
[..]
Waar heb je gegeten?
Dat had mijn ex bij een andere eetkroeg in Maastrichtquote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef BloodyLotte het volgende:
Ahhhh daar heb ik eens hele gore slechte vis gegeten.
quote:Op zondag 4 januari 2009 15:05 schreef SlaggY het volgende:
* SlaggY woont sinds dit weekend niet meer in Maastricht.
Bummer, hoop dat je daar een beetje kunt wennenquote:Op zondag 4 januari 2009 15:05 schreef SlaggY het volgende:
* SlaggY woont sinds dit weekend niet meer in Maastricht.
En op de wegquote:
Kan ik me voorstellen, ik ben me nog aan het bedenken hoe ik in godsnaam op het werk ga komen vandaag.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En op de wegHeb er drie keer zo lang over gedaan om op werk te komen
Met de slee? Zo heeft mijn vriend onze dochter vanmorgen naar school gebrachtquote:Op maandag 5 januari 2009 12:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, ik ben me nog aan het bedenken hoe ik in godsnaam op het werk ga komen vandaag.
Wel weer typisch dat er totaal niks gemeld is over ZUID-limburg mbt sneeuw..
Hmm, het eerste gedeelte zal prima gaan, maar de laatste km wordt een beetje lastig ben ik bang...quote:Op maandag 5 januari 2009 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met de slee? Zo heeft mijn vriend onze dochter vanmorgen naar school gebracht
quote:Op maandag 5 januari 2009 13:00 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer is carnaval dit jaar? Dan weet ik wanneer ik er moet wegblijven.
Waarom niet even naar de Jumbo op de Franciscus Romanusweg gefietst dan? Glad was het niet...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:01 schreef Liebe het volgende:
Ik vind het anders veel te koud
Durfde niet te fietsen van de st. Maartenslaan naar de dichtstbijzijnde AH, dus heb ik mijn boodschappen in de stationsstraat gehaald bij de groenteboer, bakker, en de slager die bij mij op de hoek zit.
Was wel even veel duurder uit
Dat is nou juist het probleemquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo lang je weg blijft van de fietspaden kun je prima fietsen. Gewoon snelheid houden en niet in paniek raken. Ik ben deze week geen enkele keer in de problemen gekomen op de fiets, dat terwijl ik voor m'n werk veel op de fiets onderweg ben.
Gewoon lef hebben en over de weg fietsen als het fietspad te gevaarlijk is (ok, nu is dat in Maastricht bijna standaard het geval).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:45 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleemIk fiets eigenlijk nooit door de stad dus altijd over fietspaden langs de wegen
Had ik maandag ook. Eerst een kwartier niks, vervolgens komen er 2 bussen tegelijk en na vertrek zie je binnen 3 minuten nog 3 bussen van de andere kant komenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:24 schreef Black-Death het volgende:
De busdiensten waren deze week ook een partij kansloos, jezus.Maandag was het te extreem, ze reden gewoon willekeurig, maar vandaag zat ik in de 3 naar Wolder en er reden er gewoon 2 achter elkaar
'tzelfde denk ik... ik vind het juist fijn dat hier de stoepen nauwelijks geveegd worden, kan ik tenminste met de slee eroverheenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:37 schreef Freshcotton het volgende:
haha heerlijk die sneeuw, vooral die lekkere bevrore spoortjes waar je dan met je fietsje inkomt, vooral in scharn waar ze niks wegvegen
weet niet hoe dat in andere buurten is ? heb het druk gehad deze week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |