quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).
Kan een modje in de TT misschien nog "deel 3" erbij zetten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
haha hoe dat zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Toeristen zijn oké!
19 jaar intussenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?quote:
OP is zeker welgoedgekeurd! Toppertje DeeCruise (Y):cool:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?
OP goedgekeurd?
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?
OP goedgekeurd?
Zou best kunnen, kwam vroeger eigenlijk alleen maar in de feesten in de grotten van Cannes, en die waren zeer de moeitequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet.Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
oh die had ik over het hoofd gezienquote:
Klopt de gewone Maastrichtenaar heeft meer met Luik en Aken van de steden dichtbij en Keulen en Brussel van de steden wat verder weg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
oh die had ik over het hoofd gezien
voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezetenhet was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
ik heb een aantal films gezien op youtube van het maastrichtse. veel versta ik wel, maar niet alles. ik ben alleen niet iemand die een accent overneemt. zo heb ik ruim 18 jaar in de achterhoek gewoond (ben er geboren en getogen), maar spreek zelf geen woord plat. ik zal hetwel kunnen uiteraard, maar ik heb mezelf t ABN aangeleerd. Het Achterhoeks verstaan is uiteraard een eitje (het klinkt ook best wel eenvoudig, het heeft duitse invloeden en staat dichter bij het ABN dan het maastrichts/limburgs).quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
dergelijke mensen ken ik nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
dergelijke mensen ken ik niet
ik ken wel mensen die maastricht verlaten hadden en later weer terug kwamen
Sterker nog, de meeste Maastrichtssprekenden hebben als ze Nederlands spreken helemaal niet zo'n zwaar accent.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:04 schreef ghizzer het volgende:
is het mogelijk om te vermaastrichten zónder daarvoor het accent over te nemen?
Ja dat is zo..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:18 schreef hetzusjevan het volgende:
tvp XD. Introductieweken beginnen zo voor mij, hopelijk is 't dan net zulk mooi weer als nu ^^. Lekkerlekker! Oh, een kennis van ons zei dat de terrasjes in Maastricht verwarmd zijn oid? Dus dat je 't hele jaar door op 't terras kan zitten, is dat zo? (Anders zaten ze me dus duidelijk voor de gek te houden aight.)
Doe het dan eerder, tijdens de inkom bijvquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Het wordt geloof ik tijd om in september een meet te houden, Maastrichtenaren showen de newby-Maastrichtenaren de stad
ah juist. maar wat versta jij dan onder "vermaastrichten" (mooi werkwoord trouwens!)? Ik ben erg benieuwd!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
guilty as charged
[..]
Sterker nog, de meeste Maastrichtssprekenden hebben als ze Nederlands spreken helemaal niet zo'n zwaar accent.
Vermaastrichtsen, daar versta ik onder het goed leren spreken van het Maastrichts, enige kennis opdoen van de Maastrichtse geschiedenis en vooral Maastricht als eigen stad gaan beschouwen, als thuisgebied. En natuurlijk een goed hart hebben voor MVV, ook als het slecht gaatquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juist. maar wat versta jij dan onder "vermaastrichten" (mooi werkwoord trouwens!)? Ik ben erg benieuwd!
haha mooie uitspraak. :cool:.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:54 schreef Mss het volgende:
Als dit topic net zo hard gaat als de andere twee topics zitten we achter de kachel als het vol is
Maar dan wel de terraskachel
nee, ik ga uit van een overeenkomst; het is allebei voor mij een mogelijkheid dat het mijn toekomstige woonplaats wordt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:49 schreef DeeCruise het volgende:
Vergelijk je zwolle nu met maastricht?![]()
Was ook maar een grapjequote:Op zondag 5 augustus 2007 20:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
nee, ik ga uit van een overeenkomst; het is allebei voor mij een mogelijkheid dat het mijn toekomstige woonplaats wordt.
dan even off topic:
niet minachtend denken over zwolle voor het geval dat.. het heeft een prachtige historische binnenstad en is een leuke stad. maar het is idd niet te vergelijken met maastricht.
Dan ga ik net op tijd naar 40-45 gradenquote:Op maandag 6 augustus 2007 01:10 schreef DeeCruise het volgende:
@drs kiwi: Absoluut, heerlijk! Zaterdag was trouwens ook niet slecht..Jammer dat morgen zon beetje de laatste dag goed weer is...Echt goed bedoel ik dan
Egypte? (eerste wat me te binnen schietquote:Op maandag 6 augustus 2007 01:14 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Dan ga ik net op tijd naar 40-45 graden
(en dan te bedenken dat ik niet eens van warmte hou)
Paar landen meer richting westenquote:Op maandag 6 augustus 2007 01:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Egypte? (eerste wat me te binnen schiet) In dat geval is het een heel ander soort warmte dan hier, you'll survive
Yes pleasequote:Op maandag 6 augustus 2007 01:24 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Paar landen meer richting westen.
Is idd een andere soort warmte in het zuiden ja, maar ik functioneer eigenlijk het beste bij temperaturen onder het vriespunt. Zal ik wat zon voor je meenemen als ik terugkom
?
juistquote:Op maandag 6 augustus 2007 01:10 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Was ook maar een grapje
Maar ik moet toch even kwijt dat ik het vreemd vind dat je 2 zulke enorm verschillende steden overweegt...Ze lijken niet echt op elkaar.
@drs kiwi: Absoluut, heerlijk! Zaterdag was trouwens ook niet slecht..Jammer dat morgen zon beetje de laatste dag goed weer is...Echt goed bedoel ik dan
Yup, oorspronkelijke Zuid-Hollander, daarna Brabant en sinds 3 jaar woonachtig in M'trichtquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
ah interessant!? vanwaar vertrokken uit de brabantse gezelligheid? geen moeite met de mestreechtse taal? aan te raden bij een rasechte achterhoeker ook?quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Katseviool het volgende:
[..]
Yup, oorspronkelijke Zuid-Hollander, daarna Brabant en sinds 3 jaar woonachtig in M'tricht![]()
Bevalt me overigens erg goed!
ah ok. ik heb trouwens een paar dagen terug gehoord dat er in maastricht een vrouwenoverschot heerst. wat is daar van waar?:Pquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
het is echt niet zo dat iedereen hier iets praat dat voor iedereen van buiten maastricht onverstaanbaar is ofzo
Ik woonde in Brabant nog thuis en bij toeval (zat bij de verkeerde opendagquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:11 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah interessant!? vanwaar vertrokken uit de brabantse gezelligheid? geen moeite met de mestreechtse taal? aan te raden bij een rasechte achterhoeker ook?
merk ik niks vanquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah ok. ik heb trouwens een paar dagen terug gehoord dat er in maastricht een vrouwenoverschot heerst. wat is daar van waar?:P
Klopt, zijn ook veel mooie vrouwen! Alleen lopen er wel veel met hun kin omhoog tov Brabantquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah ok. ik heb trouwens een paar dagen terug gehoord dat er in maastricht een vrouwenoverschot heerst. wat is daar van waar?:P
haha juist. nou klinkt goed! maar vind je het niet irritant dat de rest van Nederland altijd een eind rijden is om ergens te komen? (bv. famillie en vrienden)quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:27 schreef Katseviool het volgende:
[..]
Ik woonde in Brabant nog thuis en bij toeval (zat bij de verkeerde opendag) vond ik een mooie opleiding in 043 en ben daar ook op kamers gegaan.
Wat je wel goed in Maastricht ziet, is dat er eigenlijk 2 bevolkingsgroepen naast elkaar leven; De Maastrichtenaren en studenten. De makkelijkste manier is om je als buitenstaander gewoon dmv de Inkom je bij een studentenvereniging aan te sluiten. Heb je gewoon je eigen wereldje en merk je niet veel verschil of je nu aan de Maas of in Utrecht studeert.
Ik ben zelf niet bij een studentenvereniging gegaan, maar ben eigenlijk gelijk op zoek gegaan naar een baan in de binnenstad.
Hier had ik dus een 10 collega’s welke allemaal Maastrichtenaren waren en klanten die de hele dag me in het Maastrichts aanspraken
Met hulp van mijn Maastrichtse collega's die me overal op sleeptouw namen om Maastricht te leren kennen, heb ik mijn weg kunnen vinden en ben ik ook aardig ingeburgerd.
Sta zelfs als Hollander wel eens in de Struys en Karkol, kijk uit naar het Preuvenemint, ben er op het einde van carnaval bij als ze het Mooswief laten zakken en geniet van een lekker glas Brand![]()
Maar ik ervaar Maastricht echt als een super leuke stad, lekker bourgondisch en de stad straalt gewoon stijl uit. Dus pak je spullen en kom ook hier heen!
LOL. dat zal wel meevallen denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
merk ik niks van
maar dat is omdat ik contactgestoord en lelijk ben en das een slechte combinatie
Zolang ze zich maar realiseren dat die Brabo's hard nodig zijn om met carnaval de Hollènjer op te vangen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:33 schreef Katseviool het volgende:
Klopt, zijn ook veel mooie vrouwen! Alleen lopen er wel veel met hun kin omhoog tov Brabant![]()
Heb ze in het hotel zitten, ga a.s. woensdag voor de 2e x de hele dag met ze meedraaien..Leuke ploeg, ook de acteurs (angela schijf, victor reinier) zijn super relaxed...quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:35 schreef Katseviool het volgende:
Trouwens nog meer FOK!ers waar ze in de buurt Flikken opnames aan het maken zijn? Zijn nu al een paar keer bij ons in de straat in de weer geweest...
Ja ik reed laatst van waar ik woon (Medoclaan) naar het centrum van de stad en fietste langs de achter-ingang van het Bonnefantencollege en in die straat waren ze opnames aan het maken.. Volgens mij is dat D'Artagnalaan...quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:35 schreef Katseviool het volgende:
Trouwens nog meer FOK!ers waar ze in de buurt Flikken opnames aan het maken zijn? Zijn nu al een paar keer bij ons in de straat in de weer geweest...
Gebruik je youtube nu als referentiekader? Sorry hoor, maar dat is toch wel het domste wat ik deze maand gehoord heb.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:48 schreef ghizzer het volgende:
als je zoekt op youtube naar "gekke turken maastricht" kom je op angstvallig veel filmpjes terecht. dit in tegenstelling bv. tot "gekke turken zwolle". ik vrees dat maastricht (op bepaalde plekken) een gigantische ghetto is.
ik had gezocht op maastricht.. dan kom je op filmpjes. dan staan rechts weer filmpjes. daar klik je op enz enz. op een gegeven moment waren er allemaal turkenfilmpjes (hoe ik er terecht ben gekomen moet je me niet vragen). toen dacht ik eej.. zoek dat ook eens icm zwollequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:23 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Gebruik je youtube nu als referentiekader? Sorry hoor, maar dat is toch wel het domste wat ik deze maand gehoord heb.....
![]()
Nee, jij doet die suggestie zelf door deze opmerking te plaatsen:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik had gezocht op maastricht.. dan kom je op filmpjes. dan staan rechts weer filmpjes. daar klik je op enz enz. op een gegeven moment waren er allemaal turkenfilmpjes (hoe ik er terecht ben gekomen moet je me niet vragen). toen dacht ik eej.. zoek dat ook eens icm zwolle
ik zeg ook niet dat dat als kader gebruik, maar goed.. dat is weer jouw zwakte als je schijnbaar dingen suggereert.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:48 schreef ghizzer het volgende:
ik vrees dat maastricht (op bepaalde plekken) een gigantische ghetto is.
oh je bedoelt het op die manier. dat is inderdaad niet echt een beregoed argument nee. mijn excuses dan daarvoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:47 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nee, jij doet die suggestie zelf door deze opmerking te plaatsen:
[..]
hmmmmmmmmmmmmmzzzzzz. maar is er binnen maastricht veel overlast van tokkies/marokkanen/turken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom voor m'n werk in allerhande wijken. Er zijn zeker straten die niet zo prettig zijn om te wonen. Maar dat blijft beperkt tot een paar straten in een wijk. Echte aaneengesloten wijken met ook noch etnische scheiding kom je niet tegen.
daar heb je idd een punt. in principe hoeven er ook maar een paar gekken zoiets te filmen en op youtube te posten en de shit staat er op. ik kom er nu ook steeds meer achter hoe dom mn opmerking was. hopelijk kunnen jullie zuiderlingen mij vergeven. ik wil niet om zo'n misser van mij de achterhoek een slecht imago geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:45 schreef DeeCruise het volgende:
Het beperkt zich i.t.t. de randstad tot straten, niet hele wijken. Dus het valt echt reuze mee hier...Ghetto's hebben we gewoon niet, en daarbij: als youtube representatief was, of for the sake of argument: het topic fok, dan zou ik nergens meer willen wonen. Genoeg ezels die nog meer crap op het internet gooien...
Hahaha, zo erg zijn we niet hoor! Mijn reactie was misschien ook een beetje bot, maar Maastrichtenaren zijn nogal defensief als het over "hun" stad gaatquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:58 schreef ghizzer het volgende:
[..]
daar heb je idd een punt. in principe hoeven er ook maar een paar gekken zoiets te filmen en op youtube te posten en de shit staat er op. ik kom er nu ook steeds meer achter hoe dom mn opmerking was. hopelijk kunnen jullie zuiderlingen mij vergeven. ik wil niet om zo'n misser van mij de achterhoek een slecht imago geven.
hehequote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:00 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Hahaha, zo erg zijn we niet hoor! Mijn reactie was misschien ook een beetje bot, maar Maastrichtenaren zijn nogal defensief als het over "hun" stad gaat
Maar ik zou zeggen kom gewoon eens een weekendje langs, dat is en blijft nou eenmaal de beste manier om een indruk te krijgen...![]()
Haha, de TT was misschien ook een beetje optimistisch, maar vergeet niet dat het toen 28 graden was hequote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:35 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik vond het vanmorgen helemaal niet terrasweer met die motregen. Door de regen lopen zonder plu![]()
Blijft t fijnste plein van maastricht om te zittenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:55 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja toen was het heet. Gistermiddag wel op het OLV-plein gezeten.
Haha, logisch ook dat je eerst denkt aan de kroegen...Nee ik heb bij Derlon gewerkt anderhalf jaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:01 schreef BloodyLotte het volgende:
Waar dan? Ik ga normaal altijd naar Charlegmagne maar nu zaten we bij de Berekoul
quote:De INKOM 2007 vindt dit jaar plaats van dinsdag 21 augustus tot en met vrijdag 24 augustus 2007
Ey!quote:
Nee hoor... het werd een post boven mijn gevraagd. Maar als je er niet door kunt slapen, wil ik 'm best voor je terugzetten hoor...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ey!
Ben je nou ongevraagd mijn TT aan t wijzigen?![]()
Je blijft maar met die afstand zitten he? Vanuit mij (Nijmegen) is het anderhalf uur rijden, maar als ik naar Amsterdam zou gaan dan zou je ook een uur en een kwartier d'r op rijden.. lekker boeiend. Ik bedoel, dat maakt toch niets uit? Zal wel aan mij liggen danquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:24 schreef ghizzer het volgende:
mestreech........ *zucht* het heeft zoveel moois, maar ook wat tegens en het is zo ver weg. ken er ook niemand. ik denk dat ik het maar blijf beschouwen als erg mooie stad in het zuiden van nederland.
wat ik al eerder zei.. het dichtsbijzijnde voor het geval ik in maastricht zou zitten is 1,5 uur reizen (naar mn broertje in Tilburg). de rest is allemaal 2 á 3 uur reizen. en ik ken dus helemaal niemand die in maastricht woont.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Je blijft maar met die afstand zitten he? Vanuit mij (Nijmegen) is het anderhalf uur rijden, maar als ik naar Amsterdam zou gaan dan zou je ook een uur en een kwartier d'r op rijden.. lekker boeiend. Ik bedoel, dat maakt toch niets uit? Zal wel aan mij liggen dan
Godsakke wat kan je toch lekker eten in Maastricht. Ik kom net terug van een doordeweeks weekendje Valkenburg met vriendlief (2 jaar saampjes, hoera). Gelukkig nog een beetje goed weer gehad. Ooh er zijn zoveel chocoladewinkels (patisseriën right)! En lekker eten!
![]()
En m'n kamertje is gelukkig echt heel dichtbij het centrum én Uni Randwijck. Nou alleen nog goed weer met de INKOM, want dit is echt 100 keer niks..![]()
Maar als je er voor je werk heenkomt, leer je via je werk wel mensen kennen. En als je komt studeren leer je zeker mensen kennen ^^. Maar als je twijfelt zou ik 't niet doen, uiteraard.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat ik al eerder zei.. het dichtsbijzijnde voor het geval ik in maastricht zou zitten is 1,5 uur reizen (naar mn broertje in Tilburg). de rest is allemaal 2 á 3 uur reizen. en ik ken dus helemaal niemand die in maastricht woont.
joa wie weet wat de toekomst te bieden heeft. ik zie het allemaal wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar als je er voor je werk heenkomt, leer je via je werk wel mensen kennen. En als je komt studeren leer je zeker mensen kennen ^^. Maar als je twijfelt zou ik 't niet doen, uiteraard.
Nee hoor, klopt ook beter bij t weer van nu..Maar ik heb begrepen dat een verzoek tot titelwijziging alleen van de ts kan komen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee hoor... het werd een post boven mijn gevraagd. Maar als je er niet door kunt slapen, wil ik 'm best voor je terugzetten hoor...
Och... in principe hoeven we helemaal niets te doen op verzoekquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nee hoor, klopt ook beter bij t weer van nu..Maar ik heb begrepen dat een verzoek tot titelwijziging alleen van de ts kan komen?
Nee hoor, is wel een geslaagd geintjequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Och... in principe hoeven we helemaal niets te doen op verzoekMaar meestal zijn we wel zo welwillend. Dit was een geintje en als je het echt vervelend vind, gewoon zeggen, dan zet ik het weer terug
Maar goed, wat een afgrijselijk deprimerend weer zeg, 't is augustus nondeju...
Wat ga je precies doen in het politieke leven in Maastricht? Ik heb er zelf lang ingezeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:27 schreef AKnynke het volgende:
Binnenkort leer ik zelfs de politieke kant kennen, ook daar heb ik zin in!
Ik word de assistent van de fractie van D'66. Hoewel D'66 niet mijn partij is is het de ideale gelegenheid om de lokale politiek te leren kennen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat ga je precies doen in het politieke leven in Maastricht? Ik heb er zelf lang ingezeten.
ah juistem en waar ben je vanuit geimporteerd? (*benieuwd is*)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:01 schreef oh-oh het volgende:
Leuk veel sjengen hier. Ben zelf nu al 7 jaar importsjeng en ik wil hier niet meer weg , en ik woon nog wel in de Heeg. Vroeger vond ik Maastricht een vreselijke stad vol snobs maar sinds ik er woon ben ik daar helemaal op terug gekomen.
quote:
hmm okquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:37 schreef oh-oh het volgende:
Niet heel spectaculair, geboren en getogen in Sittard, Nijmegen gestudeerd en een jaartje Engeland, daarna 3 jaar in Meerssen gewoond en blij dat ik in de Heeg terecht kon!
Alleen vandaagquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:34 schreef Black-Death het volgende:
Ik werk vandaag van 12 tot 18 uur bij Cafe Cest La Vie! Iedereen die daar een fluitje besteld en zegt dat ie van Fok is, krijgt een tweede met korting
en dan is het ook nog mooi weer in maastricht? kutquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:34 schreef Black-Death het volgende:
Ik werk vandaag van 12 tot 18 uur bij Cafe Cest La Vie! Iedereen die daar een fluitje besteld en zegt dat ie van Fok is, krijgt een tweede met korting
Werk je daar ook wel eens savonds in t weekend of doordeweeks? Dan moet ik je kennen nl.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:34 schreef Black-Death het volgende:
Nee, geen Peet in de fractie. Begin pas in September, maar heb er in ieder geval zin in!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Aha, fractieassistente. Dat kan soms toch een behoorlijk politiek inhoudelijke functie zijn. Zit Peet nog in de fractie?
Is de vaste stamkroeg van maten van me. Een daarvan heeft dezelfde voornaam als jou...quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:27 schreef Black-Death het volgende:
Ja vooral in de vakantie ook vaak doordeweeks en zo goed als elk weekend s avonds
Hehe er werken in de bediening drie met die voornaamquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:25 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Is de vaste stamkroeg van maten van me. Een daarvan heeft dezelfde voornaam als jou...
Hell no, no frat boys over here! Nee, ze studeren wel nog, maar zijn alle 3 limburgers...Heerlenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:38 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hehe er werken in de bediening drie met die voornaamWaarschijnlijk zijn maten van je lid van Lucifer?
blijf weg danquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:48 schreef hannekethemaster het volgende:
ik zit er hard over te denken om terug te komen naar Maastricht. Echt een heerlijke stad (behalve de maastrichtenaren dan)
neuh, ik kan er inmiddels mee omgaan na 6 jaarquote:
tsja dat zijn dus die maastrichtenaren waar ik het over hadquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:21 schreef The6thgate het volgende:
ik ben gister ook weer tot de conclusie gekomen dat ik zaterdagavond hier ronduit kut vind. wat een arrogant volk bij elkaar zeg
Arrogant? Dat vind ik juist wel meevallen...Het is meer het onderontwikkeld volk wat zich ook vertoond die ene avond in de week waar ik me aan stoor...quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:21 schreef The6thgate het volgende:
ik ben gister ook weer tot de conclusie gekomen dat ik zaterdagavond hier ronduit kut vind. wat een arrogant volk bij elkaar zeg
Daar was gisteravond voor de verandering de gemiddelde leeftijd rond de 30....Althans, vooraan. Ben dan ook meteen omgedraaid en terug gelopen naar Luca...Wat mij betreft een van de weinige tenten in maastricht die nog de moeite waard is...quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:30 schreef The6thgate het volgende:
in de clinique bespeurde ik (in mijn ogen in elk geval) erg veel arrogantie
En daar werk ik danquote:Op zondag 19 augustus 2007 04:06 schreef DeeCruise het volgende:
Interessante avond: Net gezien hoe een meid behoorlijk uitgebreid gevingerd werd op die stenen bankjes rond het amor-beeld op het amorsplein.
Ik vind het wel een relaxte tent. Inrichting is absoluut mijn smaak, en de mensen zijn ook wel chill. Hebben i.i.g. een hoger iq dan wat je aan de overkant van het vrijthof aantreft... De prijzen mochten wat mij betreft wel wat omlaag, maar ach, je gaat er ook heen om te chillen, niet om te zuipen...quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:36 schreef Black-Death het volgende:
Hoe is het eigenlijk bij Luca? Ik was daar op de officiele opening (een maandagavond) en toen was het wel gezellig, maar ben er sindsdien nooit meer teruggeweest.
Jij zat in de c'est la vie toch? Ben ik ook nog ff binnen geweest. Toen ik mijn biertje kreeg ging t licht aanquote:En daar werk ik dan
En wat betreft uitgaan, doordeweeks is gewoon veel relaxter dan op zaterdag. Vandaar dat ik op zaterdagen liever aan het tappen ben, dan dat geld sta uit te geven.
Jij bent dus indirect gewoon een collega van mijquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:00 schreef Jeffros het volgende:
Prijzen zullen bij Luca nog wel worden aangepast met de tijd. Concurreren nu niet echt mee met de rest en voor toeristen is het niet echt een "top" locatie op het Vrijthof.
Stuur er veel gasten heen vanuit het hotel gezien het daar ook hip is en hun smaak. Inrichting vinden ze leuk alleen hadden ze hem liever aan de andere kant gezien.
Luca is wel een leuke tent met een goed concept. Alleen mag de website is worden geupdate ... staat nog André Rieu op
Maar zaterdag uitgaan in Maastricht is echt bagger en saai. Valt weinig te beleven en het volk is ook stekr veranderd. En de Clinique...Hollandse studenten hé
Ligt het dan tussen de Perroen en Gio's?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:48 schreef DeeCruise het volgende:
Geen flauw idee eigenlijk, en dat terwijl ik best vaak bij de perroen op het terras heb gezeten de afgelopen jaren![]()
Overigens begint 1 sept de serie flikken, misschien wel een van de beste promotie middelen die de gemeente maastricht momenteel heeft...![]()
Haha, ben al 3x daar geweest...Ken zo onderhand bijna de hele crew uit t hoofd. Leuke lui overigens. Volgende week is de laatste draaiweek, dus dan zul je ze voorlopig niet meer zien in de stad...Maar als je een dag wilt gaan kijken kan ik t wel voor je checken als je wiltquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ligt het dan tussen de Perroen en Gio's?
Flikken! Vorige week hebben ze een duikscene opgenomen in de Beatrixhaven. Mijn buurman was die week OvD en moest zijn gezicht even laten zien. Helaas kon ik niet mee![]()
Ik hou me aanbevolenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:26 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Haha, ben al 3x daar geweest...Ken zo onderhand bijna de hele crew uit t hoofd. Leuke lui overigens. Volgende week is de laatste draaiweek, dus dan zul je ze voorlopig niet meer zien in de stad...Maar als je een dag wilt gaan kijken kan ik t wel voor je checken als je wilt
In Wijck?quote:
Nope....quote:
Hotelwezen dus..Waar ben jij werkzaam?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 02:27 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Jij bent dus indirect gewoon een collega van mij![]()
Wou je een pm sturen, maar lukt niet...Het antwoord ga ik i.i.g. niet hier op het forum zettenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:12 schreef Jeffros het volgende:
[..]
Hotelwezen dus..Waar ben jij werkzaam?
pm moet nu gaan. Maar schaam je jezelf voor het hotel waar je werktquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 05:03 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Wou je een pm sturen, maar lukt niet...Het antwoord ga ik i.i.g. niet hier op het forum zetten
Hij is nu weer kapot omdat een spanjaard dacht er nog wel effe overheen te kunnen crossen achter een taxi aan. De vorige keer heeft een belg zijn auto eroverheen geparkeerd... Ze schijnen de betekenis van een rood licht niet te begrijpen...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:42 schreef Jeffros het volgende:
Het is me toch wat met de buspaal op de Boschstraat. Dat ding is weer kapot en nu moeten de bussen noodgedwongen tegen het verkeer in op dat punt.
Dat ding blijft maar steeds kapot gaan. Heeft de gemeente geen verstand van die paal ofzo...
En het Preuvenemint heeft ongeveer 1,5 miljoen opgebracht en maar 10% gaat naar de goede doelen:S Dat is wat ik heb gehoord. Wat gebeurd er met de rest?
Oh ok dan ga ik niet zoveel missen. Ik vond het altijd wel leuk om een paar x per week naar Maastricht te gaan om over het Winterland te lopen. Maar als het kindgericht wordt ga ik het inet zo missen. Misschien dat het volgend jaar weet terug gaat naar het oude concept.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:01 schreef DeeCruise het volgende:
@ Tevebe: Ik denk dat er niet zoveel te missen valt. Ik las in de ster van vorige week (geloof ik) dat ze het roer radicaal omgooien. De oude sponsor (bavaria) is al de deur uit en een nieuwe is er ook al. (naam nog onbekend) De reden hiervoor is dat ze het meer kind-gericht willen gaan organiseren, met als resultaat dat er geen bier meer geschonken gaat worden.....![]()
Sjah, dat hangt natuurlijk volledig af van de omzet die er gedraaid wordt dit jaar..Maar hou de Maastricht topics maar in de gaten, ik zal de ontwikkelingen in de gaten houdenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:34 schreef tevebe het volgende:
[..]
Oh ok dan ga ik niet zoveel missen. Ik vond het altijd wel leuk om een paar x per week naar Maastricht te gaan om over het Winterland te lopen. Maar als het kindgericht wordt ga ik het inet zo missen. Misschien dat het volgend jaar weet terug gaat naar het oude concept.
Ja ik zal vanaf vandaag niet meer zoveel online zijn. Is maar afwachten wanneer ik in de buurt ben van internet, maar dan zal ik het in de gaten houden. Het topic staat toch in MYAT.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 07:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Sjah, dat hangt natuurlijk volledig af van de omzet die er gedraaid wordt dit jaar..Maar hou de Maastricht topics maar in de gaten, ik zal de ontwikkelingen in de gaten houden
Is dat waar Alex en Maxima voor komen?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:21 schreef Jeffros het volgende:
12 september de opening van Mosae Gustoben erg benieuwd. Schijnt erg mooi te zijn. Een aanwinst hoor ik van de kenners.
Ik ben er afgelopen zondag geweest, rondleiding georganiseerd door HotelloTop... Toen was het nog niet mooiquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:21 schreef Jeffros het volgende:
12 september de opening van Mosae Gustoben erg benieuwd. Schijnt erg mooi te zijn. Een aanwinst hoor ik van de kenners.
Tros muziekfeest?quote:Op maandag 3 september 2007 01:11 schreef BloodyLotte het volgende:
't Was tof op de markt vandaag!
Morgen als in maandag?quote:Op maandag 3 september 2007 00:18 schreef DeeCruise het volgende:
Even aan eenieder die in de omgeving in maastricht woont:
Ik wordt net gebeld door iemand van flikken dat ze te weinig figuranten hebben voor morgen. Dus iedereen die vrij heeft morgen en op tv wil komen kan gaan!
Locatie en tijdstip komt er zo aan...
Nee.quote:Op maandag 3 september 2007 03:18 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Tros muziekfeest?
Overigens niks meer gehoord van de locatie...Volgens mij zijn ze te dronken om nog te bellen :p
Jup, dat was dus vandaag....Ach jah, hebben ze pech gehad. Ergens hoop ik dat ze t niet geregeld meer hebben gekregen. Dat betekend dat een van hun in zijn blote reet over de kesselskade heen moet...quote:
quote:Op maandag 3 september 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Jup, dat was dus vandaag....Ach jah, hebben ze pech gehad. Ergens hoop ik dat ze t niet geregeld meer hebben gekregen. Dat betekend dat een van hun in zijn blote reet over de kesselskade heen moet...![]()
Idd...Vanavond feestje en de eerste aflevering. Ben eens benieuwd.quote:
Het wisselt, nu ging het snel... net kwam ik niet verder dan een pagina zonder stylesheets...quote:Op maandag 3 september 2007 16:48 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Idd...Vanavond feestje en de eerste aflevering. Ben eens benieuwd.
Anyhoo: Hebben jullie ook zon moeite met fok te bereiken? Heb het ff in de gaten gehouden. Vanaf een blanco pagina naar dit topic, en een reactie quoten duurt hier welgeteld 2.5 minuut...
: (![]()
Vriend hier riep ook al 'Nou, je kunt wel zien dat ze met een ander budget werken dan Baantjer...' Maar ik vond het leuk, met name dan inderdaad de beelden van Maastricht (en Victorquote:Op dinsdag 4 september 2007 08:55 schreef Katseviool het volgende:
Nou het is dat Maastricht er in voorkwam, voor de rest vond ik het erg tegenvallen... Dat is toch geen moord oplossen.. Maar paar mooie shots van de stad, dat dan weer wel
Dat was inderdaad tof, mogen ze vaker doen! 't Wordt tijd voor een serieus poppodium hier in Maastricht.quote:Op maandag 3 september 2007 01:11 schreef BloodyLotte het volgende:
't Was tof op de markt vandaag!
www.uitzendinggemist.nlquote:Op woensdag 5 september 2007 15:33 schreef Professional het volgende:
Moet toch maar eens die Flikken aflevering gaan downloaden. Wachten op de DVD duurt me te lang.
En welk hotel was dat?quote:Op woensdag 5 september 2007 22:07 schreef Sjeen het volgende:
Is die vriendin van Victor nou gevallen of gesprongen vannacht![]()
Het lijkt me dat er maar een in aanmerking komt op het OLV...quote:
quote:03:59:14 05-09-07 16 I AMBU 30572 A1 Hotel Derlon Onze Lieve Vrouweplein MAAS MAASTRICHT
709050359141023036 1023036 RAV Limburg-Zuid ( Ambu 36 Maastricht )
Ja zijn zat leuke winkels in Maastricht en er liggen 2 H&M's. Ik vind het iig leuker dan Amsterdamquote:Op zaterdag 8 september 2007 15:44 schreef roburt het volgende:
kan je goed winkelen in Maastricht? (mannen kleding +-20 jaar)
en is er een mannen H&M?
kom uit Amsterdam maar ga binnenkort voor 2 dagen naar M'tricht
Nope, zoals al 2x eerder gezegd is vind je die op de markt...quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:17 schreef roburt het volgende:
oke die moet ik hebben![]()
ik neem aan dat die gewoon is te vinden in de 'winkelstraat' ?
en ja ik ga er naar toe om te winkelen en de andere dag familie bezoek.
Die gisteren getrouwd is?quote:Op zondag 9 september 2007 15:09 schreef DeeCruise het volgende:
Nee sorry, eindelijk vrij! Drukke week gehad, dus nu lekker rustig aan. Doe de grote bassdrum speler van Segura de groeten van me
Dave getrouwd? Niet dat ik weet? Lange smalle gast, kort zwart stekeltjeshaar...quote:Op zondag 9 september 2007 22:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die gisteren getrouwd is?
Ze waren weer goed vandaag... Vind het heerlijk om te kijken en wat mee te swingen. De sfeer was sowieso goed in de stad, erg druk ook
Nee, dit was een niet zo lange met heel kort blond haar... Lang, smal en kort zwart stekeltjes haar heb ik ook zien staan inderdaadquote:Op zondag 9 september 2007 22:29 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dave getrouwd? Niet dat ik weet? Lange smalle gast, kort zwart stekeltjeshaar...
Sfeer is altijd wel relaxed met t parcours, alleen jammer dat t weer niet echt super was..Ben zelf niet geweest overigens, te druk![]()
Heb niet eens meer gekekenquote:Op maandag 10 september 2007 23:18 schreef oh-oh het volgende:
Is dr iemand naar Postman gaan kijken gisteren?
Ik wilde graag gaan maar had bezoek en we zaten met 13 honden dus dat was niet handig...
Flikken was trouwens iets beter dan de eerste aflevering he!
nee, dat is 't kneipke.. Maar, dat zit niet echt bij het conservatorium, meer een zijstraat van het OLV. De preuverij zit dichterbij het conservatorium, maar bij mijn weten hebben ze daar én geen kelder, én geen jazz!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:12 schreef DeeCruise het volgende:
Take 5 wordt ook veel jazz gedraaid. En dan is er nog dat cafe bij t conservatorium (denk t kneipke, maar kan me vergissen, preuverij zou ook kunnen). Daar is in de kelder ook enorm vaak een live band die jazz speelt
Maar wel fietstochten die er startenquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
nee, dat is 't kneipke.. Maar, dat zit niet echt bij het conservatorium, meer een zijstraat van het OLV. De preuverij zit dichterbij het conservatorium, maar bij mijn weten hebben ze daar én geen kelder, én geen jazz!
en disputen die er borrelen, en goedkope lunches, etc. Maar, eigenlijk vind ik het helemaal geen leuke kroeg. Maastricht heeft veel leukere!quote:Op zaterdag 15 september 2007 06:35 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar wel fietstochten die er starten
Jah, klopt, je hebt gelijk...Zoals ik al zei gooi ik ze altijd door elkaar. Maar daar spelen ze i.i.g. live. Gezellig ook daar, leuke sfeer.quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
nee, dat is 't kneipke.. Maar, dat zit niet echt bij het conservatorium, meer een zijstraat van het OLV. De preuverij zit dichterbij het conservatorium, maar bij mijn weten hebben ze daar én geen kelder, én geen jazz!
quote:Op donderdag 20 september 2007 15:32 schreef Jeffros het volgende:
Getuigen dachten dat het ging om een opname van Flikken Maastricht.
Volgens mij wel, ik hoop het i.i.g.!quote:
ah kut is die weg? had daar mn horloge gekocht en moet m laten reparerenquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:08 schreef Professional het volgende:
Waar is trouwens de trendwatcher gebleven?
Was van de week weer eens in Maastricht, denk ga eens kijken voor een mooi horloge. Zit er nu een andere winkel.
Dus in die prijsklasse valt het hotel waar jij werkzaam bentquote:Op woensdag 26 september 2007 21:11 schreef DeeCruise het volgende:
Eigenlijk slecht aangezien je bij de concurrent geboekt hebt
Ik vind Pieke Potloed niet vergelijkbaar met de andere twee restaurants met franse keuken. Het is in vergelijking eerder een soort eetcafe, niets mis mee hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:59 schreef DeeCruise het volgende:
Blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind niks mis met Pieke Potloed... Il Giardino is ook heel goed, maar weer een andere keuken dan eerder genoemde... Mes Amis is ook prima, Le Courage ben ik zelf nog nooit geweest...
Ik kom er eigenlijk bijna nooit, maar gisteren speelde er een leuk bandjequote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:09 schreef SlaggY het volgende:
Ben er nu niet meer vaak. Maar ik vond de Meta door de week altijd stukken beter dan in het weekend.Ik kom er nu nog heel af en toe op zaterdag..
Een bandje van KoKo, ze speelden rock covers.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Oh cool.. Zou je niet echt verwachten in de Meta. Welk bandje was het?
Op het feestje van Fyrfad, mijn volleybalvereniging!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:32 schreef Mss het volgende:
[..]
Een bandje van KoKo, ze speelden rock covers.
Speel je ook competitie bij Fyrfad? Dan zou het nog wel eens kunnen zijn dat we elkaar tegenkomenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Op het feestje van Fyrfad, mijn volleybalvereniging!
Of dat we elkaar al tegengekomen zijn! Waar speel jij? Bij de Jokers of bij Mestreech? Wij zijn dit seizoen gepromoveerd naar de eerste klasse, en spelen nu niet meer tegen Maastrichtse teams!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Speel je ook competitie bij Fyrfad? Dan zou het nog wel eens kunnen zijn dat we elkaar tegenkomen
SECquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Of dat we elkaar al tegengekomen zijn! Waar speel jij? Bij de Jokers of bij Mestreech? Wij zijn dit seizoen gepromoveerd naar de eerste klasse, en spelen nu niet meer tegen Maastrichtse teams!
Ipanema is inderdaad ook wel leuk, maar ligt zo ver weg van alles.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 04:01 schreef BloodyLotte het volgende:
De Meta is afschuwelijk.Ik kom er wel eens, maar niet omdat ik het er geweldig vind ofzo. Cafe Zondag, Shamrock, Ipanema, Backstage.
Courage vond ik niks, erg duur en niet echt verrassend (maar ik heb gehoord dat heel veel ander mensen het geweldig vonden)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:01 schreef Jeffros het volgende:
[..]
Dus in die prijsklasse valt het hotel waar jij werkzaam bent
En het is gewoon echt herfst aan het worden.
Trouwens Mestreechteneren: Restaurant keuze:
- Pieke Potloed
- Mes Amis
- Il Giardino del Mama
- Le Courage
welke is de beste keus volgens jullie ervaring?
Goed eten, prima op elkaar afgestemd ook. Zeer uitgebreide wijkeuze, mooie inrichting, zeer kundig personeel..Alleen moet je zorgen voor een goed gevulde beurs of creditcardquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:25 schreef Jeffros het volgende:
Nou, ondetussen al uitgebreid uit eten geweest en het de keuze was gevallen op Witloof.
Erg goede ervaring mee. 3-gangen menu a 25,- met heerlijke gerecht die door leuk personeel werden geserveerd en met veel zorg bereid:)
Was echt een aparte, leuk ervaring.
Binnekort naar Beluga....ben benieuwd....
Of een sympathieke werkgeverquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 03:05 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Goed eten, prima op elkaar afgestemd ook. Zeer uitgebreide wijkeuze, mooie inrichting, zeer kundig personeel..Alleen moet je zorgen voor een goed gevulde beurs of creditcard
Hier gaat ie ook op de to-do's (misschien over 2 weken alquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Of een sympathieke werkgever
Witloof gaat hier op het lijstje van To-Do's
de grotten of kazematten ingaan als activiteitquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik wil TIPS voor het weekend van 26/27/28 oktober want dan zit ik 3 dagen in het NH hotel bij het congres-centrum.
Nu zijn we met ze 6-en en zoeken we leuke uitstapjes in en om maastricht, kan van alles zijn, tips voor restaurantjes (thema's enzo zijn ook leuk) of activiteiten zijn ook welkom
Grotten hebben we gedaan, zijn gaan grotbiken 2 maanden geledenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef snopprinses het volgende:
[..]
de grotten of kazematten ingaan als activiteit
Failliet....Liep idd niet zo als verwacht werd. Volgens de eigenaar kwam het door het personeel, maar ik kan het me niet indenken, heb zelf i.i.g geen klachten gehad over het personeel. Vond het allemaal maar een beetje vaag geregeld. De ene avond wel een dj, de andere weer niet. Ook allemaal onaangekondigd, dus vrij onoverzichtelijk wanneer er nu wat te doen was of niet...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:19 schreef Black-Death het volgende:
Waarom is Luca''s trouwens alweer een tijdje weg? Liep het toch niet?![]()
Hmm.. Was er bij de officiele opening en dat was zeker gezellig.. Maja had er wel eens over met mensen en die zeiden dat het wel gezellig was, maar dat nauwelijks gedronken werd door de gasten zegmaar.. En dan maken ze weinig winst enz enz.. Beetje laf om je personeel de schuld te geven van je eigen mismanagement.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:01 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Failliet....Liep idd niet zo als verwacht werd. Volgens de eigenaar kwam het door het personeel, maar ik kan het me niet indenken, heb zelf i.i.g geen klachten gehad over het personeel. Vond het allemaal maar een beetje vaag geregeld. De ene avond wel een dj, de andere weer niet. Ook allemaal onaangekondigd, dus vrij onoverzichtelijk wanneer er nu wat te doen was of niet...
Dat vond ik idd ook...Daarbij vind ik het drankverhaal onzin. Ik kwam er geregeld en was binnen een uurtje toch al gauw rond de 50euro kwijt aan drank, en iedereen daar dronk redelijk door. Niet dat je nu meteen aan zuipen moet denken, de prjizen waren behoorlijk aan de stevige kant daar....quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hmm.. Was er bij de officiele opening en dat was zeker gezellig.. Maja had er wel eens over met mensen en die zeiden dat het wel gezellig was, maar dat nauwelijks gedronken werd door de gasten zegmaar.. En dan maken ze weinig winst enz enz.. Beetje laf om je personeel de schuld te geven van je eigen mismanagement.
Nog niet geweest, jij wel?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:57 schreef Sjeen het volgende:
Wat is jullie mening over Mosae Gusto?
Ziet er mooi uit, maar....veel te duur! Appeltaartje bijvoorbeeld: 17 Euro! En de bonbons zijn ook niet te betalen. Geloof niet dat er veel omzet gedraaid gaat worden daar. Ik denk niet dat ik er veel ga kopen; ben wel blij dat er een goeie viswinkel ligt (Schmidt toch?) maar is hij nu al open of niet?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:57 schreef Sjeen het volgende:
Wat is jullie mening over Mosae Gusto?
Ben er nu drie keer geweest... eerste keer toen het nog niet open was, rondleiding tijdens Preuvenement georganiseerd door HotelloTop. Toen was me wel al duidelijk dat ze de geplande opening niet zouden halen.quote:
Nog niet open, ik dacht dat 1 november streefdatum was...quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:04 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, maar....veel te duur! Appeltaartje bijvoorbeeld: 17 Euro! En de bonbons zijn ook niet te betalen. Geloof niet dat er veel omzet gedraaid gaat worden daar. Ik denk niet dat ik er veel ga kopen; ben wel blij dat er een goeie viswinkel ligt (Schmidt toch?) maar is hij nu al open of niet?
Ik kom er regelmatigquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:06 schreef Annator het volgende:
Hey, Ik ben kinda nieuw op dit forum. Maarjah, ik woon in Mestreech (Geboren, spreek "plat" en ken heel Maastricht uit mn kop:P).
Wie van jullie komt er wel eens in de Shamrock (brusselse straat)?
Kvind het echt een superrelax café om te hangen en nieuwe mensen te ontmoeten ^^! Alleen als er Rugby gespeeld word op de tv is het echt BOMVOL (zoals afgelopen zaterdag).
Mjah. zal dit topic eens in de gaten houden. Mischien dat jullie me dan nog vaker tegen komen![]()
Groetjes!
Meen je dat?:\ Damnd!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:41 schreef SlaggY het volgende:
ShamrockIk zit vaker daar dan thuis.
Nu is er regelmatig rugby (ben ik ook geen fan van) omdat het WK bezig is. Komende zaterdag is de finale dus als je niet van die drukte houdt zou ik voor 12 uur even wegblijven.. Daarna zijn we er vanaf.
![]()
Oh en het bandje was trouwens timmy & the tonedeafs ofzoquote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Oh cool.. Zou je niet echt verwachten in de Meta. Welk bandje was het?
Ik ben er een paar maanden geleden geweest en het was idd wel genieten. 2 dingen waarmee je rekening moet houden:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:25 schreef Jeffros het volgende:
Binnekort naar Beluga....ben benieuwd....
het is deze week toetsweek op de meeste faculteiten dus het zal wel rustig zijn in de stad. ik ga zo ff een kijkje nemen in de nox, beetje 'clubben'. Ik denk dat het daar ook wel redelijk rustig is vanavond, maar het is er altijd wel gezellig.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:16 schreef Mss het volgende:
Zijn er woensdag eigenlijk nog speciale dingen te doen in Maastricht. Ik hoor dingen over de Irish Pub maar daar kan ik op internet niks over vinden. Iemand die wat weet over themafeesten in kroegen ofzo?
Ik heb het over komende woensdag, Halloweenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
het is deze week toetsweek op de meeste faculteiten dus het zal wel rustig zijn in de stad. ik ga zo ff een kijkje nemen in de nox, beetje 'clubben'. Ik denk dat het daar ook wel redelijk rustig is vanavond, maar het is er altijd wel gezellig.![]()
het begint altijd al eerder, volgens mij om 10:00 ofzoquote:Op maandag 5 november 2007 19:13 schreef Mss het volgende:
Om 11 over 11 begint het. En je kunt het zo laat maken als je zelf wilt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |