abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52098870
Maastricht!

Links naar de vorige topics:

Maastricht O+
Maastricht O+ deel 2

Laatste posts vorig topic:
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
Kan een modje in de TT misschien nog "deel 3" erbij zetten?

Game on!

[ Bericht 94% gewijzigd door DeeCruise op 04-08-2007 16:18:33 ]
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_52098887
goeie zaak. vette stad maastricht, maar denk dat ik t toch maar als toerist blijf bezoeken.
pi_52098903
Toeristen zijn oké!
feest
pi_52098930
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Toeristen zijn oké!
haha hoe dat zo
pi_52098948
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:12 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha hoe dat zo
Omdat ik gids ben
feest
pi_52099015
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Omdat ik gids ben
hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
pi_52099034
tvp
pi_52099039
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
19 jaar intussen
feest
pi_52099046
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Omdat ik gids ben
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?

OP goedgekeurd?
pi_52099059
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

19 jaar intussen
kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
pi_52099066

dit is zo mooi

ga ik binnenkort weer eens naar toe met vrienden, gitaren, hasj en bier incluis uiteraard
feest
pi_52099096
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?

OP goedgekeurd?
OP is zeker welgoedgekeurd! Toppertje DeeCruise (Y):cool:
pi_52099177
Thanx, duurde wat lang: zon, bier, hasj....
pi_52099215
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

OP goedgekeurd?
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet. Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
feest
pi_52099384
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet. Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
Zou best kunnen, kwam vroeger eigenlijk alleen maar in de feesten in de grotten van Cannes, en die waren zeer de moeite Vanavond maar eens heenrijden dan, kijken of er wat te doen is, en anders wordt t Lanaken Open Air...

pi_52099507
juup
feest
pi_52099551
@B_B_M
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
pi_52099732
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:46 schreef ghizzer het volgende:
@B_B_M
[..]
oh die had ik over het hoofd gezien

voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezeten het was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
feest
pi_52100122
tvp XD. Introductieweken beginnen zo voor mij, hopelijk is 't dan net zulk mooi weer als nu ^^. Lekkerlekker! Oh, een kennis van ons zei dat de terrasjes in Maastricht verwarmd zijn oid? Dus dat je 't hele jaar door op 't terras kan zitten, is dat zo? (Anders zaten ze me dus duidelijk voor de gek te houden aight.)
pi_52100239
Je hebt wel terrassen met van die hittelampen erboven.
feest
pi_52100734
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
Klopt de gewone Maastrichtenaar heeft meer met Luik en Aken van de steden dichtbij en Keulen en Brussel van de steden wat verder weg.
pi_52100742
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

oh die had ik over het hoofd gezien

voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezeten het was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
pi_52100824
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
pi_52100929
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
ik heb een aantal films gezien op youtube van het maastrichtse. veel versta ik wel, maar niet alles. ik ben alleen niet iemand die een accent overneemt. zo heb ik ruim 18 jaar in de achterhoek gewoond (ben er geboren en getogen), maar spreek zelf geen woord plat. ik zal hetwel kunnen uiteraard, maar ik heb mezelf t ABN aangeleerd. Het Achterhoeks verstaan is uiteraard een eitje (het klinkt ook best wel eenvoudig, het heeft duitse invloeden en staat dichter bij het ABN dan het maastrichts/limburgs).

is het mogelijk om te vermaastrichten zónder daarvoor het accent over te nemen?
pi_52101146
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
dergelijke mensen ken ik niet
ik ken wel mensen die maastricht verlaten hadden en later weer terug kwamen
feest
pi_52101252
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

dergelijke mensen ken ik niet
ik ken wel mensen die maastricht verlaten hadden en later weer terug kwamen

guilty as charged
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:04 schreef ghizzer het volgende:

is het mogelijk om te vermaastrichten zónder daarvoor het accent over te nemen?
Sterker nog, de meeste Maastrichtssprekenden hebben als ze Nederlands spreken helemaal niet zo'n zwaar accent.
pi_52101290
Het wordt geloof ik tijd om in september een meet te houden, Maastrichtenaren showen de newby-Maastrichtenaren de stad
pi_52101464
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:18 schreef hetzusjevan het volgende:
tvp XD. Introductieweken beginnen zo voor mij, hopelijk is 't dan net zulk mooi weer als nu ^^. Lekkerlekker! Oh, een kennis van ons zei dat de terrasjes in Maastricht verwarmd zijn oid? Dus dat je 't hele jaar door op 't terras kan zitten, is dat zo? (Anders zaten ze me dus duidelijk voor de gek te houden aight.)
Ja dat is zo..
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_52102183
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Het wordt geloof ik tijd om in september een meet te houden, Maastrichtenaren showen de newby-Maastrichtenaren de stad
Doe het dan eerder, tijdens de inkom bijv
pi_52102211
Inkom heeft z'n eigen activiteiten. Bovendien zijn dan nog niet-studenten op vakantie.
pi_52102666
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

guilty as charged
[..]

Sterker nog, de meeste Maastrichtssprekenden hebben als ze Nederlands spreken helemaal niet zo'n zwaar accent.
ah juist. maar wat versta jij dan onder "vermaastrichten" (mooi werkwoord trouwens!)? Ik ben erg benieuwd!
pi_52103155
Godminjaar....Niks in de grotten vanavond, open air is me te jong publiek

Dan meer weer dieper belsj in........
pi_52103559
Nog 2 weken en dan kom ik terug

verkapte tvp
Aids.
pi_52103648
Ah ja. Perfect weer om lekker een terrasje te pikken op het OLVP of het Vrijthof.
pi_52103964
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:33 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah juist. maar wat versta jij dan onder "vermaastrichten" (mooi werkwoord trouwens!)? Ik ben erg benieuwd!
Vermaastrichtsen, daar versta ik onder het goed leren spreken van het Maastrichts, enige kennis opdoen van de Maastrichtse geschiedenis en vooral Maastricht als eigen stad gaan beschouwen, als thuisgebied. En natuurlijk een goed hart hebben voor MVV, ook als het slecht gaat .
pi_52104804
het woord *vermaastrichtsen is veel te Hollands. Versjengen is beter.
Farts are jazz to assholes
pi_52105606
Als dit topic net zo hard gaat als de andere twee topics zitten we achter de kachel als het vol is

Maar dan wel de terraskachel
Aids.
pi_52116229
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:54 schreef Mss het volgende:
Als dit topic net zo hard gaat als de andere twee topics zitten we achter de kachel als het vol is

Maar dan wel de terraskachel
haha mooie uitspraak. :cool:.

versjengen is een mooi woord, alleen mezelf met een geile zachte g laten praten gaat er hoe dan ook niet van komen. mezelf aanleren de taal te verstaan is echter wél een mogelijkheid (ooit).

meestrich.. een mooie stad, een bijzondere stad, een geinig taaltje alleen zo fuckin' ver weg van de rest van nederland. misschien is zwolle toch zo slecht nog niet (ben vaak in zwolle geweest, omdat een vriend er woonde en omdat het dichtbij mn huidige woonplaats deventer is).
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:49:07 #39
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_52123364
Vergelijk je zwolle nu met maastricht?
pi_52125054
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:49 schreef DeeCruise het volgende:
Vergelijk je zwolle nu met maastricht?
nee, ik ga uit van een overeenkomst; het is allebei voor mij een mogelijkheid dat het mijn toekomstige woonplaats wordt.
dan even off topic:
niet minachtend denken over zwolle voor het geval dat.. het heeft een prachtige historische binnenstad en is een leuke stad. maar het is idd niet te vergelijken met maastricht.
pi_52132435
Aardig temperatuurtje geweest hier vandaag...
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_52132962
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:08 schreef ghizzer het volgende:

[..]

nee, ik ga uit van een overeenkomst; het is allebei voor mij een mogelijkheid dat het mijn toekomstige woonplaats wordt.
dan even off topic:
niet minachtend denken over zwolle voor het geval dat.. het heeft een prachtige historische binnenstad en is een leuke stad. maar het is idd niet te vergelijken met maastricht.
Was ook maar een grapje

Maar ik moet toch even kwijt dat ik het vreemd vind dat je 2 zulke enorm verschillende steden overweegt...Ze lijken niet echt op elkaar.

@drs kiwi: Absoluut, heerlijk! Zaterdag was trouwens ook niet slecht..Jammer dat morgen zon beetje de laatste dag goed weer is...Echt goed bedoel ik dan
pi_52133027
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:10 schreef DeeCruise het volgende:
@drs kiwi: Absoluut, heerlijk! Zaterdag was trouwens ook niet slecht..Jammer dat morgen zon beetje de laatste dag goed weer is...Echt goed bedoel ik dan
Dan ga ik net op tijd naar 40-45 graden
(en dan te bedenken dat ik niet eens van warmte hou )
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_52133081
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:14 schreef drs_Kiwi het volgende:

[..]

Dan ga ik net op tijd naar 40-45 graden
(en dan te bedenken dat ik niet eens van warmte hou )
Egypte? (eerste wat me te binnen schiet ) In dat geval is het een heel ander soort warmte dan hier, you'll survive
pi_52133156
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:19 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Egypte? (eerste wat me te binnen schiet ) In dat geval is het een heel ander soort warmte dan hier, you'll survive
Paar landen meer richting westen .
Is idd een andere soort warmte in het zuiden ja, maar ik functioneer eigenlijk het beste bij temperaturen onder het vriespunt . Zal ik wat zon voor je meenemen als ik terugkom ?
pi_52133473
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:24 schreef drs_Kiwi het volgende:

[..]

Paar landen meer richting westen .
Is idd een andere soort warmte in het zuiden ja, maar ik functioneer eigenlijk het beste bij temperaturen onder het vriespunt . Zal ik wat zon voor je meenemen als ik terugkom ?
Yes please ! Liefst in een verpakking die ik ook weer kan sluiten, altijd handig voor regenachtige dagen!

Veel plezier dan alvast, maar dat gaat wel lukken...

* DeeCruise is al 3 jaar niet meer op vakantie geweest
pi_52134879
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:10 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Was ook maar een grapje

Maar ik moet toch even kwijt dat ik het vreemd vind dat je 2 zulke enorm verschillende steden overweegt...Ze lijken niet echt op elkaar.

juist

mwoah.. het heeft allebei een historische binnenstad en qua formaat (ongeveer 120.000 inwoners) verschillen ze nauwelijks van elkaar. waarschijnlijk is zwolle qua inwonertal net een paarduizend groter.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 augustus 2007 @ 11:11:16 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52134959
Maastricht

tevens hele slechte tvp
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52136043
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Yup, oorspronkelijke Zuid-Hollander, daarna Brabant en sinds 3 jaar woonachtig in M'tricht
Bevalt me overigens erg goed!
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52136513
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Katseviool het volgende:

[..]

Yup, oorspronkelijke Zuid-Hollander, daarna Brabant en sinds 3 jaar woonachtig in M'tricht
Bevalt me overigens erg goed!
ah interessant!? vanwaar vertrokken uit de brabantse gezelligheid? geen moeite met de mestreechtse taal? aan te raden bij een rasechte achterhoeker ook?
pi_52138455
het is echt niet zo dat iedereen hier iets praat dat voor iedereen van buiten maastricht onverstaanbaar is ofzo
feest
pi_52138994
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
het is echt niet zo dat iedereen hier iets praat dat voor iedereen van buiten maastricht onverstaanbaar is ofzo
ah ok. ik heb trouwens een paar dagen terug gehoord dat er in maastricht een vrouwenoverschot heerst. wat is daar van waar?:P
pi_52139952
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:11 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah interessant!? vanwaar vertrokken uit de brabantse gezelligheid? geen moeite met de mestreechtse taal? aan te raden bij een rasechte achterhoeker ook?
Ik woonde in Brabant nog thuis en bij toeval (zat bij de verkeerde opendag ) vond ik een mooie opleiding in 043 en ben daar ook op kamers gegaan.

Wat je wel goed in Maastricht ziet, is dat er eigenlijk 2 bevolkingsgroepen naast elkaar leven; De Maastrichtenaren en studenten. De makkelijkste manier is om je als buitenstaander gewoon dmv de Inkom je bij een studentenvereniging aan te sluiten. Heb je gewoon je eigen wereldje en merk je niet veel verschil of je nu aan de Maas of in Utrecht studeert.

Ik ben zelf niet bij een studentenvereniging gegaan, maar ben eigenlijk gelijk op zoek gegaan naar een baan in de binnenstad.

Hier had ik dus een 10 collega’s welke allemaal Maastrichtenaren waren en klanten die de hele dag me in het Maastrichts aanspraken
Met hulp van mijn Maastrichtse collega's die me overal op sleeptouw namen om Maastricht te leren kennen, heb ik mijn weg kunnen vinden en ben ik ook aardig ingeburgerd.

Sta zelfs als Hollander wel eens in de Struys en Karkol, kijk uit naar het Preuvenemint, ben er op het einde van carnaval bij als ze het Mooswief laten zakken en geniet van een lekker glas Brand

Maar ik ervaar Maastricht echt als een super leuke stad, lekker bourgondisch en de stad straalt gewoon stijl uit. Dus pak je spullen en kom ook hier heen!
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52140014
ja hoi
pi_52140041
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah ok. ik heb trouwens een paar dagen terug gehoord dat er in maastricht een vrouwenoverschot heerst. wat is daar van waar?:P
merk ik niks van

maar dat is omdat ik contactgestoord en lelijk ben en das een slechte combinatie
feest
pi_52140067
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Klopt, zijn ook veel mooie vrouwen! Alleen lopen er wel veel met hun kin omhoog tov Brabant
pi_52140122
Trouwens nog meer FOK!ers waar ze in de buurt Flikken opnames aan het maken zijn? Zijn nu al een paar keer bij ons in de straat in de weer geweest...
pi_52141750
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:27 schreef Katseviool het volgende:

[..]

Ik woonde in Brabant nog thuis en bij toeval (zat bij de verkeerde opendag ) vond ik een mooie opleiding in 043 en ben daar ook op kamers gegaan.

Wat je wel goed in Maastricht ziet, is dat er eigenlijk 2 bevolkingsgroepen naast elkaar leven; De Maastrichtenaren en studenten. De makkelijkste manier is om je als buitenstaander gewoon dmv de Inkom je bij een studentenvereniging aan te sluiten. Heb je gewoon je eigen wereldje en merk je niet veel verschil of je nu aan de Maas of in Utrecht studeert.

Ik ben zelf niet bij een studentenvereniging gegaan, maar ben eigenlijk gelijk op zoek gegaan naar een baan in de binnenstad.

Hier had ik dus een 10 collega’s welke allemaal Maastrichtenaren waren en klanten die de hele dag me in het Maastrichts aanspraken
Met hulp van mijn Maastrichtse collega's die me overal op sleeptouw namen om Maastricht te leren kennen, heb ik mijn weg kunnen vinden en ben ik ook aardig ingeburgerd.

Sta zelfs als Hollander wel eens in de Struys en Karkol, kijk uit naar het Preuvenemint, ben er op het einde van carnaval bij als ze het Mooswief laten zakken en geniet van een lekker glas Brand

Maar ik ervaar Maastricht echt als een super leuke stad, lekker bourgondisch en de stad straalt gewoon stijl uit. Dus pak je spullen en kom ook hier heen!
haha juist. nou klinkt goed! maar vind je het niet irritant dat de rest van Nederland altijd een eind rijden is om ergens te komen? (bv. famillie en vrienden)
pi_52141771
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

merk ik niks van

maar dat is omdat ik contactgestoord en lelijk ben en das een slechte combinatie
LOL. dat zal wel meevallen denk ik.
pi_52144920
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:33 schreef Katseviool het volgende:

Klopt, zijn ook veel mooie vrouwen! Alleen lopen er wel veel met hun kin omhoog tov Brabant
Zolang ze zich maar realiseren dat die Brabo's hard nodig zijn om met carnaval de Hollčnjer op te vangen.
Farts are jazz to assholes
pi_52145717
mestreech........ *zucht* het heeft zoveel moois, maar ook wat tegens en het is zo ver weg. ken er ook niemand. ik denk dat ik het maar blijf beschouwen als erg mooie stad in het zuiden van nederland.
pi_52151036
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:35 schreef Katseviool het volgende:
Trouwens nog meer FOK!ers waar ze in de buurt Flikken opnames aan het maken zijn? Zijn nu al een paar keer bij ons in de straat in de weer geweest...
Heb ze in het hotel zitten, ga a.s. woensdag voor de 2e x de hele dag met ze meedraaien..Leuke ploeg, ook de acteurs (angela schijf, victor reinier) zijn super relaxed...

@ghizzer: mijn vader woont in den haag...Je went er gewoon aan. Het heeft ook zijn voordelen. Op die manier maak je er meestal een weekendje van zodat je ook eens weg bent van thuis. Ik vind het dus alleen maar een voordeel.
pi_52170489
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:35 schreef Katseviool het volgende:
Ja ik reed laatst van waar ik woon (Medoclaan) naar het centrum van de stad en fietste langs de achter-ingang van het Bonnefantencollege en in die straat waren ze opnames aan het maken.. Volgens mij is dat D'Artagnalaan...
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_52175093
als je zoekt op youtube naar "gekke turken maastricht" kom je op angstvallig veel filmpjes terecht. dit in tegenstelling bv. tot "gekke turken zwolle". ik vrees dat maastricht (op bepaalde plekken) een gigantische ghetto is.
pi_52176199
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:48 schreef ghizzer het volgende:
als je zoekt op youtube naar "gekke turken maastricht" kom je op angstvallig veel filmpjes terecht. dit in tegenstelling bv. tot "gekke turken zwolle". ik vrees dat maastricht (op bepaalde plekken) een gigantische ghetto is.
Gebruik je youtube nu als referentiekader? Sorry hoor, maar dat is toch wel het domste wat ik deze maand gehoord heb.....

pi_52176323
Vreemde opmerking idd.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_52176859
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Gebruik je youtube nu als referentiekader? Sorry hoor, maar dat is toch wel het domste wat ik deze maand gehoord heb.....

ik had gezocht op maastricht.. dan kom je op filmpjes. dan staan rechts weer filmpjes. daar klik je op enz enz. op een gegeven moment waren er allemaal turkenfilmpjes (hoe ik er terecht ben gekomen moet je me niet vragen). toen dacht ik eej.. zoek dat ook eens icm zwolle

ik zeg ook niet dat dat als kader gebruik, maar goed.. dat is weer jouw zwakte als je schijnbaar dingen suggereert.
pi_52176967
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik had gezocht op maastricht.. dan kom je op filmpjes. dan staan rechts weer filmpjes. daar klik je op enz enz. op een gegeven moment waren er allemaal turkenfilmpjes (hoe ik er terecht ben gekomen moet je me niet vragen). toen dacht ik eej.. zoek dat ook eens icm zwolle

ik zeg ook niet dat dat als kader gebruik, maar goed.. dat is weer jouw zwakte als je schijnbaar dingen suggereert.
Nee, jij doet die suggestie zelf door deze opmerking te plaatsen:
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:48 schreef ghizzer het volgende:
ik vrees dat maastricht (op bepaalde plekken) een gigantische ghetto is.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_52177201
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:47 schreef Misstique het volgende:

[..]

Nee, jij doet die suggestie zelf door deze opmerking te plaatsen:
[..]
oh je bedoelt het op die manier. dat is inderdaad niet echt een beregoed argument nee. mijn excuses dan daarvoor.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:08:30 #70
73911 ultra_ivo
pi_52177702
Ik kom voor m'n werk in allerhande wijken. Er zijn zeker straten die niet zo prettig zijn om te wonen. Maar dat blijft beperkt tot een paar straten in een wijk. Echte aaneengesloten wijken met ook noch etnische scheiding kom je niet tegen.
pi_52177901
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom voor m'n werk in allerhande wijken. Er zijn zeker straten die niet zo prettig zijn om te wonen. Maar dat blijft beperkt tot een paar straten in een wijk. Echte aaneengesloten wijken met ook noch etnische scheiding kom je niet tegen.
hmmmmmmmmmmmmmzzzzzz. maar is er binnen maastricht veel overlast van tokkies/marokkanen/turken?
  FOK!fotograaf dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:19:53 #72
73911 ultra_ivo
pi_52178111
Er is o.a. een beruchte criminele familie. Overlast is er zoals in elke stad. Maar genoeg wijken waar er geen sprake is van overlast.
pi_52178910
Het beperkt zich i.t.t. de randstad tot straten, niet hele wijken. Dus het valt echt reuze mee hier...Ghetto's hebben we gewoon niet, en daarbij: als youtube representatief was, of for the sake of argument: het topic fok, dan zou ik nergens meer willen wonen. Genoeg ezels die nog meer crap op het internet gooien...
pi_52179080
als gekke in maastricht woonachtige turken filmpjes op youtube zetten, dan zal dat wel een heleboel zeggen over maastricht
feest
pi_52179307
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:45 schreef DeeCruise het volgende:
Het beperkt zich i.t.t. de randstad tot straten, niet hele wijken. Dus het valt echt reuze mee hier...Ghetto's hebben we gewoon niet, en daarbij: als youtube representatief was, of for the sake of argument: het topic fok, dan zou ik nergens meer willen wonen. Genoeg ezels die nog meer crap op het internet gooien...
daar heb je idd een punt. in principe hoeven er ook maar een paar gekken zoiets te filmen en op youtube te posten en de shit staat er op. ik kom er nu ook steeds meer achter hoe dom mn opmerking was. hopelijk kunnen jullie zuiderlingen mij vergeven. ik wil niet om zo'n misser van mij de achterhoek een slecht imago geven.
pi_52186822
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:58 schreef ghizzer het volgende:

[..]

daar heb je idd een punt. in principe hoeven er ook maar een paar gekken zoiets te filmen en op youtube te posten en de shit staat er op. ik kom er nu ook steeds meer achter hoe dom mn opmerking was. hopelijk kunnen jullie zuiderlingen mij vergeven. ik wil niet om zo'n misser van mij de achterhoek een slecht imago geven.
Hahaha, zo erg zijn we niet hoor! Mijn reactie was misschien ook een beetje bot, maar Maastrichtenaren zijn nogal defensief als het over "hun" stad gaat

Maar ik zou zeggen kom gewoon eens een weekendje langs, dat is en blijft nou eenmaal de beste manier om een indruk te krijgen...
pi_52190081
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 02:00 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Hahaha, zo erg zijn we niet hoor! Mijn reactie was misschien ook een beetje bot, maar Maastrichtenaren zijn nogal defensief als het over "hun" stad gaat

Maar ik zou zeggen kom gewoon eens een weekendje langs, dat is en blijft nou eenmaal de beste manier om een indruk te krijgen...
hehe

hehe ik ben al redelijk vaak in Maastricht geweest. Het centrum heeft een goede indruk op me gemaakt. Anderzijds... als toerist is Deventer ook een erg mooie stad, maar ik weet nu na 4 jaar dat wonen in een stad anders is dan een stad bezoeken.
pi_52201325
Ik vond het vanmorgen helemaal niet terrasweer met die motregen. Door de regen lopen zonder plu
pi_52201717
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:35 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik vond het vanmorgen helemaal niet terrasweer met die motregen. Door de regen lopen zonder plu
Haha, de TT was misschien ook een beetje optimistisch, maar vergeet niet dat het toen 28 graden was he
pi_52201904
Ja toen was het heet. Gistermiddag wel op het OLV-plein gezeten.
pi_52201990
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:55 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja toen was het heet. Gistermiddag wel op het OLV-plein gezeten.
Blijft t fijnste plein van maastricht om te zitten

Ooit nog gewerkt, fjne locatie
pi_52202061
Waar dan? Ik ga normaal altijd naar Charlegmagne maar nu zaten we bij de Berekoul
pi_52202550
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:01 schreef BloodyLotte het volgende:
Waar dan? Ik ga normaal altijd naar Charlegmagne maar nu zaten we bij de Berekoul
Haha, logisch ook dat je eerst denkt aan de kroegen...Nee ik heb bij Derlon gewerkt anderhalf jaar.
Technisch gezien werk ik daar nog aangezien het allemaal van dezelfde eigenaar is, maar ik kom er alleen nog maar in mijn vrije tijd
pi_52208684
Er is trouwens volgende maand een meet in de buurt: FOK! meet in Brussel!
pi_52209022
het is toch verdorie niet te geloven...elke keer dat ik in maastricht zit is het verdomme geen terrasweer!

wanneer is de inkom eigenlijk? kijken of er nog een feestje valt mee te pakken.
Too much is never enough!
pi_52215876
quote:
De INKOM 2007 vindt dit jaar plaats van dinsdag 21 augustus tot en met vrijdag 24 augustus 2007
pi_52225083
dank u! verander ook meteen de topictitel even ronduit deprimerend dit weer
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2007 @ 13:00:27 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52225482
Zoiets?
pi_52227052
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Zoiets?
Ey!

Ben je nou ongevraagd mijn TT aan t wijzigen?
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2007 @ 14:14:10 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52227654
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ey!

Ben je nou ongevraagd mijn TT aan t wijzigen?
Nee hoor... het werd een post boven mijn gevraagd. Maar als je er niet door kunt slapen, wil ik 'm best voor je terugzetten hoor...
pi_52228042
oh heb ik het weer gedaan nouja denk dat de meerderheid zich liever in de kroeg dan op het terras bevindt momenteel
pi_52228158
Kerkreuj Mestreech is ut sjunste op de welt.
pi_52231711
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:24 schreef ghizzer het volgende:
mestreech........ *zucht* het heeft zoveel moois, maar ook wat tegens en het is zo ver weg. ken er ook niemand. ik denk dat ik het maar blijf beschouwen als erg mooie stad in het zuiden van nederland.
Je blijft maar met die afstand zitten he? Vanuit mij (Nijmegen) is het anderhalf uur rijden, maar als ik naar Amsterdam zou gaan dan zou je ook een uur en een kwartier d'r op rijden.. lekker boeiend. Ik bedoel, dat maakt toch niets uit? Zal wel aan mij liggen dan

Godsakke wat kan je toch lekker eten in Maastricht. Ik kom net terug van een doordeweeks weekendje Valkenburg met vriendlief (2 jaar saampjes, hoera ). Gelukkig nog een beetje goed weer gehad. Ooh er zijn zoveel chocoladewinkels (patisseriën right)! En lekker eten!
En m'n kamertje is gelukkig echt heel dichtbij het centrum én Uni Randwijck. Nou alleen nog goed weer met de INKOM, want dit is echt 100 keer niks..
pi_52232303
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:24 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je blijft maar met die afstand zitten he? Vanuit mij (Nijmegen) is het anderhalf uur rijden, maar als ik naar Amsterdam zou gaan dan zou je ook een uur en een kwartier d'r op rijden.. lekker boeiend. Ik bedoel, dat maakt toch niets uit? Zal wel aan mij liggen dan

Godsakke wat kan je toch lekker eten in Maastricht. Ik kom net terug van een doordeweeks weekendje Valkenburg met vriendlief (2 jaar saampjes, hoera ). Gelukkig nog een beetje goed weer gehad. Ooh er zijn zoveel chocoladewinkels (patisseriën right)! En lekker eten!
En m'n kamertje is gelukkig echt heel dichtbij het centrum én Uni Randwijck. Nou alleen nog goed weer met de INKOM, want dit is echt 100 keer niks..
wat ik al eerder zei.. het dichtsbijzijnde voor het geval ik in maastricht zou zitten is 1,5 uur reizen (naar mn broertje in Tilburg). de rest is allemaal 2 á 3 uur reizen. en ik ken dus helemaal niemand die in maastricht woont.
pi_52232585
GIsteren was het weer erg gezellig in Maastricht! Bram Tanink die het criteriu de Bavaria Ronde op zijn naam schreef en daarna relax stappen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_52232754
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef ghizzer het volgende:

[..]

wat ik al eerder zei.. het dichtsbijzijnde voor het geval ik in maastricht zou zitten is 1,5 uur reizen (naar mn broertje in Tilburg). de rest is allemaal 2 á 3 uur reizen. en ik ken dus helemaal niemand die in maastricht woont.
Maar als je er voor je werk heenkomt, leer je via je werk wel mensen kennen. En als je komt studeren leer je zeker mensen kennen ^^. Maar als je twijfelt zou ik 't niet doen, uiteraard.
pi_52235445
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:59 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Maar als je er voor je werk heenkomt, leer je via je werk wel mensen kennen. En als je komt studeren leer je zeker mensen kennen ^^. Maar als je twijfelt zou ik 't niet doen, uiteraard.
joa wie weet wat de toekomst te bieden heeft. ik zie het allemaal wel.
pi_52239594
zo maar weer eventjes een lekker speciaalbiertje (of 4) doen in de fallstaff
pi_52239815
Fallstaff, dat is ook niet meer wat 't geweest was. Voeger zat daar de Speak Easy. Dat was pas een kroeg.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:27:21 #100
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_52241662
Woon ook al weer drie jaar in Maastricht, en zal de stad over een jaar met pijn in m'n hart verlaten, maar ga dan weer opzoek naar iets leuks nieuws.

In de vakantie werk ik in de thuiszorg, poetsen bij oude mensen thuis. Op deze manier hoor je veel verhalen over het oude Maastricht, over de dorpskernen die onder groot protest bij de stad zijn gevoegd, en leer je de stad op een hele andere manier kennen dan uit het studentenleven.

Binnenkort leer ik zelfs de politieke kant kennen, ook daar heb ik zin in!

Maar eerst de inkom!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')