abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52098870
Maastricht!

Links naar de vorige topics:

Maastricht O+
Maastricht O+ deel 2

Laatste posts vorig topic:
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
Kan een modje in de TT misschien nog "deel 3" erbij zetten?

Game on!

[ Bericht 94% gewijzigd door DeeCruise op 04-08-2007 16:18:33 ]
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_52098887
goeie zaak. vette stad maastricht, maar denk dat ik t toch maar als toerist blijf bezoeken.
pi_52098903
Toeristen zijn oké!
feest
pi_52098930
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Toeristen zijn oké!
haha hoe dat zo
pi_52098948
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:12 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha hoe dat zo
Omdat ik gids ben
feest
pi_52099015
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Omdat ik gids ben
hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
pi_52099034
tvp
pi_52099039
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
19 jaar intussen
feest
pi_52099046
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Omdat ik gids ben
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?

OP goedgekeurd?
pi_52099059
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

19 jaar intussen
kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
pi_52099066

dit is zo mooi

ga ik binnenkort weer eens naar toe met vrienden, gitaren, hasj en bier incluis uiteraard
feest
pi_52099096
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?

OP goedgekeurd?
OP is zeker welgoedgekeurd! Toppertje DeeCruise (Y):cool:
pi_52099177
Thanx, duurde wat lang: zon, bier, hasj....
pi_52099215
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

OP goedgekeurd?
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet. Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
feest
pi_52099384
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet. Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
Zou best kunnen, kwam vroeger eigenlijk alleen maar in de feesten in de grotten van Cannes, en die waren zeer de moeite Vanavond maar eens heenrijden dan, kijken of er wat te doen is, en anders wordt t Lanaken Open Air...

pi_52099507
juup
feest
pi_52099551
@B_B_M
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
pi_52099732
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:46 schreef ghizzer het volgende:
@B_B_M
[..]
oh die had ik over het hoofd gezien

voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezeten het was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
feest
pi_52100122
tvp XD. Introductieweken beginnen zo voor mij, hopelijk is 't dan net zulk mooi weer als nu ^^. Lekkerlekker! Oh, een kennis van ons zei dat de terrasjes in Maastricht verwarmd zijn oid? Dus dat je 't hele jaar door op 't terras kan zitten, is dat zo? (Anders zaten ze me dus duidelijk voor de gek te houden aight.)
pi_52100239
Je hebt wel terrassen met van die hittelampen erboven.
feest
pi_52100734
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
Klopt de gewone Maastrichtenaar heeft meer met Luik en Aken van de steden dichtbij en Keulen en Brussel van de steden wat verder weg.
pi_52100742
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

oh die had ik over het hoofd gezien

voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezeten het was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
pi_52100824
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
pi_52100929
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
ik heb een aantal films gezien op youtube van het maastrichtse. veel versta ik wel, maar niet alles. ik ben alleen niet iemand die een accent overneemt. zo heb ik ruim 18 jaar in de achterhoek gewoond (ben er geboren en getogen), maar spreek zelf geen woord plat. ik zal hetwel kunnen uiteraard, maar ik heb mezelf t ABN aangeleerd. Het Achterhoeks verstaan is uiteraard een eitje (het klinkt ook best wel eenvoudig, het heeft duitse invloeden en staat dichter bij het ABN dan het maastrichts/limburgs).

is het mogelijk om te vermaastrichten zónder daarvoor het accent over te nemen?
pi_52101146
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
dergelijke mensen ken ik niet
ik ken wel mensen die maastricht verlaten hadden en later weer terug kwamen
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')