quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).
Kan een modje in de TT misschien nog "deel 3" erbij zetten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
haha hoe dat zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Toeristen zijn oké!
19 jaar intussenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
hehe :cool:. al lang wonend in maastricht?
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?quote:
OP is zeker welgoedgekeurd! Toppertje DeeCruise (Y):cool:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?
OP goedgekeurd?
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:19 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Schiet me net te binnen, ik wou je nog wat vragen. Jij weet als gids zijn vast wel of het klopt dat er vanavond weer een grottenparty is, achter de enci?
OP goedgekeurd?
Zou best kunnen, kwam vroeger eigenlijk alleen maar in de feesten in de grotten van Cannes, en die waren zeer de moeitequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je de grotten die in het Belgische deel van de Sint Pietersberg liggen. Die zijn in tegenstelling tot dergelijke mergelgrottenstelsels in Nederland niet tot nauwelijks afgesloten. Vroeger kwam ik er wel eens. Je hebt een mooi stukje natuur, 'de verloren vallei'. Er zijn een paar gigantische grottenstelsels, Caestert en Ternaaien Boven en Onder. Ook liggen er de kelders van het kasteel Caestert, dat weg is op die kelders na. Daar is onder anderen een mortuarium waar je zo naar binnen kan lopen!
Maar wanneer er feesten gegeven worden weet ik niet.Als je daar naartoe gaat moet je sowieso goed uitkijken, het is illegaal (Belgische politie patrouilleert er wel eens) en je kan hartstikke makkelijk verdwalen in die grotten! Dat laatste is geen probleem bij de paar kleine stelseltjes en kasteelkelders die er zijn. Leuk bos om te wandelen, valt veel te zien!
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
kijk aan. en waar woonde je voor die tijd? wat heeft je in maastricht gebracht?
oh die had ik over het hoofd gezienquote:
Klopt de gewone Maastrichtenaar heeft meer met Luik en Aken van de steden dichtbij en Keulen en Brussel van de steden wat verder weg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleem
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
oh die had ik over het hoofd gezien
voor die tijd heb ik 9 maanden in mijn moeders buik gezetenhet was niet mijn eigen keuze om in maastricht ter wereld te komen, maar het bevalt me wel
ik heb een aantal films gezien op youtube van het maastrichtse. veel versta ik wel, maar niet alles. ik ben alleen niet iemand die een accent overneemt. zo heb ik ruim 18 jaar in de achterhoek gewoond (ben er geboren en getogen), maar spreek zelf geen woord plat. ik zal hetwel kunnen uiteraard, maar ik heb mezelf t ABN aangeleerd. Het Achterhoeks verstaan is uiteraard een eitje (het klinkt ook best wel eenvoudig, het heeft duitse invloeden en staat dichter bij het ABN dan het maastrichts/limburgs).quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Een groot probleem zijn diegenen die naar Maastricht komen zonder te weten dat Maastricht een eigen taal en cultuur heeft. Die raken vanaf het moment dat ze daarmee geconfronteerd worden in een diepe cultuurshock waar maar weinigen uitkomen. Diegenen die van tevoren weten dat ze naar een niet-Hollands gebied van Nederland gaan hebben er eigenlijk geen probleem mee. Zijn zelfs zat verhalen van mensen die zo vermaastrichtsen dat ze naderhand als Maastrichtenaar gezien worden. Goed voorbeeld daarvan is de een paar maanden geleden overleden Pieke Dassen. Eigenlijk een Brabander maar is in de loop van zijn leven zo vermaastrichtst dat hij als Maastrichtenaar gezien werd.
dergelijke mensen ken ik nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:54 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juist.. ken je mensen die van ergens ver weg in nederland in maastricht zijn gekomen? (alleen) succesverhalen of zijn er ook mensen die maastricht (uiteindelijk) ontvluchten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |