abonnement Unibet Coolblue
pi_54298353
En toen sloot ik het topic:
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:08 schreef leonieke het volgende:
Het lijkt wel alsof er hier niet meer gerammeld wordt

Ik ga vanmiddag weer naar mijn neefje/metekind. Hij is zo schattig En wat had ik afgelopen zondag zin om hem gewoon bij mij in de auto te steken en heel vlug weg te rijden Vanavond rammelen de eierstokken dus weer gewoon uit mijn lijf
pi_54298379
Leuk leonieke!

Ik las het condoomverhaal in het vorige topic en moest meteen weer denken aan die keer dat ik condooms kocht. Het was vrijdag en ik zei "prettig weekend" tegen de verkoopster en die zei "van hetzelfde, maar dat zal vast wel lukken" met zo'n vette knipoog. Ik had de neiging om haar over de toonbank te sleuren
pi_54298826
Dat vind ik juist wel een leuke opmerking.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54298909
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef YPPY het volgende:
Dat vind ik juist wel een leuke opmerking.
Ja, maar ze kwam even te dicht bij Bovendien dacht ik vervolgens het hele weekend aan die opmerking, en dat is niet libidobevorderend
pi_54298965
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:15 schreef Pruk het volgende:
Leuk leonieke!

Ik las het condoomverhaal in het vorige topic en moest meteen weer denken aan die keer dat ik condooms kocht. Het was vrijdag en ik zei "prettig weekend" tegen de verkoopster en die zei "van hetzelfde, maar dat zal vast wel lukken" met zo'n vette knipoog. Ik had de neiging om haar over de toonbank te sleuren
Dat vind ik persoonlijk dus niet kunnen, ik zou echt heeeel raar en ongemakkelijk staan te kijken!
Dat is hetzelfde als wat ik hier in OUD ooit een keer las dat iemand een zwangerschapstest kocht en de kassajuf daar ook een heel praatje over ging houden en succes ging wensen
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54299012
Een test vind ik echt anders dan condooms. Als je die laatste gaat gebruiken ben je toch van plan iets leuks te gaan doen? Anders koop je ze niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 1 november 2007 @ 12:03:32 #8
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54299028
Even een tvptje

Heb even andere dingen aan mijn hoofd dan rammelen.. Maar rammel nog steeds hoor
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54299280
Nieuwe rammelaarster

Ik ben 22 jaar, en voel me nog net even te jong.
Al zou ik soms direct al wel willen.... maar ik ga geduld hebben.
En wachten op het juiste moment.

Kom wel gezellig een beetje meepraten als het kan
  donderdag 1 november 2007 @ 12:22:36 #10
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54299334
Welkom ChilllayD!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54299371
Dankje

Grappig, jij bent van 1985, en de 19e jarig?
Ik ook van 85, en de 15e jarig (ja, ook van juli !!)
pi_54299918
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:58 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk dus niet kunnen, ik zou echt heeeel raar en ongemakkelijk staan te kijken!
Dat is hetzelfde als wat ik hier in OUD ooit een keer las dat iemand een zwangerschapstest kocht en de kassajuf daar ook een heel praatje over ging houden en succes ging wensen
Bij mijn zus zeiden ze de laatste keer iets van "oh spannend, veel succes" en toen zei mijn zus erop: "liever niet hoor deze keer, het broertje is nog maar 3 maand oud"

De persoon in de apotheek kon het wel begrijpen
  donderdag 1 november 2007 @ 13:34:27 #13
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54299922
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:25 schreef ChilllayD het volgende:
Dankje

Grappig, jij bent van 1985, en de 19e jarig?
Ik ook van 85, en de 15e jarig (ja, ook van juli !!)
Zitten dicht bij elkaar dan Grappig inderdaad!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54299949
Welkom ChillayD Wat leuk dat je hier komt meekletsen
Pien heb ik jou al verwelkomd? Ik weet het niet meer precies, dus voor de zekerheid: hoi
  donderdag 1 november 2007 @ 13:45:09 #15
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54300000
quote:
Op donderdag 1 november 2007 13:37 schreef leonieke het volgende:
Welkom ChillayD Wat leuk dat je hier komt meekletsen
Pien heb ik jou al verwelkomd? Ik weet het niet meer precies, dus voor de zekerheid: hoi
Ja hoor, je had al heel lief hoi gezegd
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54301202
Hehe ja, in dat geval zijn wij 's zomerse kindjes hehe

En thanks !
Ik 'rammel' de laatste tijd hard van binnen, grrrr soms kan ik het niet laten.
Zit hier ook al weken mee te lezen, zo geweldig.

Nu zelf maar eens meedoen
pi_54301336
Welkom Pien85 en ChillayD!!

Ik ben een stuk rustiger geworden van binnen nu ik zo'n beetje weet wanneer wij er voor zullen gaan, echt dat heeft me goed gedaan, ergens waar je naar toe kan leven
Ik vind het ook erg leuk om leuke kleertjessites te kijken enne ik heb online DE babykamer ook al gezien
Nou nog ''effe'' zwanger worden
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54310217
MevrouwKoRn ik kan me de rust heel goed voorstellen Ik ben iemand die graag zaken gaat plannen (ja, eens er kinderen zijn, is dat moeilijker, maar ik heb het dan ook over belangrijke zaken zoals zwanger worden, bouwen, huwelijk, ... niet over de zaken die we dit weekend eens gaan doen) omdat me dat heel wat rust brengt. Eens ik weet hoe lang ik nog moet wachten, kan ik het veel beter een plaatsje geven en me op andere zaken concentreren. Anders zit ik toch maar heel vaak te hopen: zouden we het nu kunnen bespreken? Ik stel me bij jou ook zoiets voor. Klopt het?

En krijgen we foto's te zien van DE babykamer? Of hou je ons gewoon nog maaaanden in spanning?
pi_54317145
Ik zou nu al een babykamer en alles willen regelen hahaha
En dan met het idee om over een jaar of 2 a 3 pas aan kinderen te (willen) beginnen.
Misschien eerder, of later. Ligt denk ik aan de situatie.
Wel ben ik al ruim 5 jaar in het bezit van een kereltje en een huisje (huisje sinds kort),
dus dat zit alweer mee haha.

Ti's eerder dat het kereltje mij ervan overtuigd heeft dat we gaan wachten.
Daarbij ook dat zijn jongere broertje (mijn leeftijd) en zijn nog jongere vriendinnetje op dit moment (zij dan) in verwachting is. Januari is ze uitgerekend haha.
Ze zijn zo kort en pril bij elkaar. Wij willen natuurlijk wel even het betere voorbeeld geven he?

En voor mijn gevoel is dat ook beter.
We zijn zo jong (22, en 25). Al voel ik me soms echt al helemaal klaar voor zoiets.
Een beetje 2 gedachtes, ofzo
pi_54323068
ik kom ook weer rammelen hier.. Pff hoop zwangere vrouwen en kleine babietjes daar in Center Parcs zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:37:21 #21
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54323238
Praten jullie eigenlijk met andere mensen over je kinderwens? Of is het iets dat alleen besproken wordt met je partner?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54323671
Mijn moeder weet wel deels het een en ander. En ze praat lekker mee
Wel dat ik vroeg moeder wil worden. Maar zo vroeg, dat weet ze vast niet
pi_54334123
Hier praten we er open over, de mensen om ons heen weten het dan ook eigenlijk allemaal wel.

Wel grappig hoor, de reacties toen we het voor het eerst vertelden, dat we graag samen een 6e willen
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_54334809
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:29 schreef Vicky het volgende:
ik kom ook weer rammelen hier.. Pff hoop zwangere vrouwen en kleine babietjes daar in Center Parcs zeg!
Schiet op met je washok dan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54342426
Ik praat er wel eens over met anderen, maar heel luchtig dan hoor! Het is voor ons nog gewoon heel leuk, het idee dat we een tweede willen, ernaartoe leven enz.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 november 2007 @ 15:42:34 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54357302
Nog meer rammelaars!! Welkom...

Ik praat er wel met sommige anderen over. Bijvoorbeeld met mijn moeder en mijn zussen. Bij mijn schoonouders hebben we het er nooit over. Verder nog wel enkele vrienden en dan houdt het wel op.

Nu besloten is dat ik in januari stop met de pil lijkt het wel alsof het nog eeuwen duurt! (voor de 'nieuwen' onder ons: we gaan nog niet klussen hoor). Ik lijk met de dag meer hormonale klachten te krijgen. Hopelijk is dat allemaal opgelost als ik eenmaal gestopt ben...
pi_54357897
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:08 schreef Fuente het volgende:
Ik praat er wel eens over met anderen, maar heel luchtig dan hoor! Het is voor ons nog gewoon heel leuk, het idee dat we een tweede willen, ernaartoe leven enz.
Dat heb ik ook wel. Het idee dat we dat nog allemaal eens gaan meemaken is aanlokkelijker dan het idee om echt zwanger te zijn.
pi_54369200
Hoi ileve Rammelaars

Ik rammel ook nog steeds ernstig. Nu bijna 3 maanden geleden met de pil gestopt en nog steeds niet ongesteld geweest. Balen. Hoop echt dat het snel weer op gang gaat komen. Zo lang dat nog niet zo is durf ik ook niet zo enthousiast te rammelen namelijk

En wat leuk dat we er weer nieuwe Rammeldames bij hebben
pi_54372921
Ik praat er voornamelijk met mijn man over en af en toe met mijn zus en mijn ma (zij weten bv dat ik vorige week naar de gyn ben geweest). Collega's weten dat we heel graag kinderen willen, maar weten niet op welke termijn we dat eigenlijk zien. Sommigen weten dat het bij ons niet zo eenvoudig is (voornamelijk om de lastige vragen te vermijden) dus beseffen wel dat het niet voor de komende maanden zal zijn. En aangezien we nog aan het bouwen zijn, verwachten ze momenteel sowieso niets denk ik.
pi_54378341
Hier nog een nieuwe rammelaar. Het voelt een beetje raar om me hier te melden. Niet omdat ik het niet aan mezelf durf toe te geven maar omdat ik al een behoorlijke tijd lurk in OUD en het is best raar om je dan ineens in het gesprek te voegen.
Maar omdat ik idd niet zo goed weet waar ik mijn gerammel dan moet laten spui ik het maar hier. Ik ben 'pas' 22 maar rammel al een behoorlijke tijd. Heel vreemd om zo ontzettend graag een kindje te willen terwijl je weet dat het nog niet echt realistisch is. Ik ben na een paar mislukte studies vorig jaar weer begonnen aan een nieuwe (thuis-) studie waar ik nog minstens 1,5 jaar mee zoet ben en lief is net afgestudeerd en is een eigen bedrijfje gestart wat natuurlijk ook eerst nog van de grond moet komen. Financieel gaat het dus nog net niet lukken. We hebben wel een leuk (huur)huisje. Met een grote tuin Het leuke is nog dat dit ook het huisje is waar zijn ouders ooit in begonnen zijn en waar hij zijn eerste levensjaren heeft doorgebracht. Hij kan dus niet zeggen dat het niet past
Ik wordt overigens omringd door lieve kindjes doordat ik in de kinderopvang werk. Ik pas ook op bij een gezin thuis waar over een paar weekjes weer een kleine geboren wordt Ik kijk er heel erg naar uit maar ik ben ook bang dat ik daar alleen maar harder van ga rammelen. (ja.. of niet natuurlijk)
En dan als laatste nog iets wat het voor mij nu even allemaal wat lastiger maakt is dat ik een paar weken geleden naar de huisarts ben geweest vanwege mijn onregelmatige cyclus. Nadat ze bloed heeft geprikt heeft ze me door gestuurd naar de gynaecoloog met als vermoeden PCO. Ik heb eens even gekeken wat dat allemaal in houdt en daar word ik niet blij van

Oja... ook wel belangrijk natuurlijk Mijn vriend heeft een erg grote kinderwens...maar nu nog niet. Het aloude verhaaltje dus. We hebben het er regelmatig over maar de ene keer zegt hij: misschien volgend jaar terwijl hij de keer erop weer zegt: misschien over een jaartje of 5.
Gisteren hadden we overigens het volgende gesprek:
Ik: Zullen we een kindje maken (geintje)
Hij: Ik vindt 2010 wel een mooi jaar. Dan gaan we voor 10-10-'10
Ik:
Hij: A joh, dan moeten we al begin 2009 beginnen

Rekenwonder

Maar ik moet me dus nog even inhouden en ik hoop dat ik het af en toe even met jullie mag delen
pi_54380106
No_promises: wat leuk dat je hier komt meerammelen Hoe meer zielen, hoe meer vreugd hé

Wat jammer dat jullie er nog niet helemaal (financieel) klaar voor zijn om er voor te gaan. Ik ken het fenomeen een beetje (ook al gaat het bij ons dan over gebrek aan eigen ruimte).

PCO, daar kan ik jammergenoeg ook over meespreken... En dat maakt voor mij het rammelen er niet makkelijker op. Op basis van welke resultaten hebben ze een vermoeden van PCO? (wel 'fijn' dat je het al zo vroeg weet... bij mij heeft het 4 à 5 jaar geduurd voor iemand ontdekt heeft wat ik heb). Moest je vragen hebben, roep je maar hé, misschien weet ik iets uit ervaring.

Hier moet je je gelukkiglijk niet inhouden dus spui gerust die hormonen in het rond
pi_54380853
Ha Leonieke, bedankt voor je welkom.
Ik wist idd dat jij PCO hebt (lurker hè) en misschien dat ik het mede daardoor wel ontdekt heb. Of iig.. mijn vermoeden dan. Ik heb namelijk altijd al een onregelmatige cyclus. Ik ben alleen regelmatig als ik anticonceptie gebruik (Wat ik op het moment dus niet doe) Ik maakte me daar niet druk om totdat ik hier eens de symptomen las. Ik heb dus last van acné, overbeharing én dus de onregelmatige cyclus (op het moment blijft hij zelfs al bijna 3 maanden weg). Met die klachten ben ik dus naar de huisarts geweest. Zij heeft bloed laten prikken en daar kwam een verhoogde LH (toch?) waarde uit. Nu dus over een maand (wachtlijsten grr) naar de gynaecoloog en die zal het verder uitzoeken.
Ik vind dat dus wel een eng gegeven. Ik ben namelijk bang dat als mijn vriend eindelijk wil (ik zou nu al willen) het dus nog een hele heisa gaat worden eer ik zwanger ben... Maar het is ook weer zo wat om daar nu al over te gaan speculeren... misschien gaat het straks wel vanzelf. (Of kan dat sowieso niet als je PCO hebt?)
pi_54383569
Lurker idd
Ik vind het wel fijn dat je het door mijn situatie mede hebt ontdekt of er misschien vlugger een naam hebt kunnen op plakken. Dan heeft de PCO bij mij tenminste nog een nut
Het voordeel van het nu al te weten (ja, het heeft een voordeel ) is dat je sowieso vlugger zult geholpen worden. In België moet je standaard 6 maand tot een jaar wachten vooraleer je naar een dokter stapt (ik vermoed dat het in Nederland ongeveer hetzelfde is). Doordat ze het bij mij nu al ontdekt hebben, mag ik die periode overslaan en direct met clomid beginnen. Toch een serieuze tijdswinst vind ik persoonlijk En je kan natuurlijk nu al alle onderzoeken laten uitvoeren. Op die manier win je ook wat tijd.
pi_54386957
No_Promises, oooch ik ben ook ''pas'' 22
En ik rammel ook Soms wat meer...... soms minder.
pi_54388129
Ik schreef trouwens al in vriendenboeken toen ik in het lagere zat dat ik later "een lieve mama" of "een lieve oma" wou worden. De rest wou actrice of zangeres worden

Kan je al rammelen op je 8e ofzo?
pi_54388880
Oooch veel meisjes spelen al zooo vroeg met baby's (poppen dus)
We worden er mee grootgebracht hahahah.
pi_54389938
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:29 schreef Vicky het volgende:
ik kom ook weer rammelen hier.. Pff hoop zwangere vrouwen en kleine babietjes daar in Center Parcs zeg!
Nu snap ik ook waar al die slapenloze nachten vandaag komen.....

* KP sprint als Nelli Cooman uit dit topic *
pi_54390098
Ik dacht al: is KP weeral aan het rammelen? Dat moet een makkie zijn om alles geregeld te krijgen
pi_54398045
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Nu snap ik ook waar al die slapenloze nachten vandaag komen.....

* KP sprint als Nelli Cooman uit dit topic *
tssssss.. Ik heb juist super geslapen het weekje in CP...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54398134
tvp
Tijdens mijn vakantie (nog steeds bezig) is het rammelen niet gestopt.
Dus dat komt wel een keertje goed!
pi_54423638
Rammelrammel.
Ergens in december (verjaardag schoonmoeder) moet ik naast de dan hoogzwangere vriendin van het broertje van mijn vriend zitten. Olleee

Leuk ook dat ze 'nog' jonger is, zwanger onverwacht en een situatie alles behalve ideaal.
Dan heb ik toch meer te bieden

Huis, meer dan 5 jaar relatie, geld, etc etc etc.
Sorry, dit is tevens ook een zeurpost
  woensdag 7 november 2007 @ 10:32:27 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54423945
Oh, maar ook wel heel herkenbaar ChilllayD!
Ik had daar ook echt heel veel last van. 'Waarom zij wel, bij ons zou zo'n 'ongelukje' veel beter uitkomen, wij hebben het veel beter voor elkaar' etc. etc.
***
pi_54423992
Haha ja nou precies dat !
Pffff soms word ik daar echt gek van.

Gelukkig schenkt mijn vriend al helemaal geen aandacht daaraan. Er is zegmaar geen ''band'' verder met die familie.
Verjaardagen, af en toe een telefoontje/kort bezoekje maar verder niets.

Ik ben allang blij dat hij niet helemaal door het dolle is voor hun haha
pi_54430685
Van de kindjes in mijn klas ga ik soms ook rammelen. "Ja sorry juf, ik was even mijn hersens kwijt..."
pi_54438783
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:14 schreef ChilllayD het volgende:
Rammelrammel.
Ergens in december (verjaardag schoonmoeder) moet ik naast de dan hoogzwangere vriendin van het broertje van mijn vriend zitten. Olleee

Leuk ook dat ze 'nog' jonger is, zwanger onverwacht en een situatie alles behalve ideaal.
Dan heb ik toch meer te bieden

Huis, meer dan 5 jaar relatie, geld, etc etc etc.
Sorry, dit is tevens ook een zeurpost
Ohhhh, wat herkenbaar
En dat was ook de zwangere vriendin van het broertje van mijn vriend
Die kenden elkaar pas een paar maanden, ook per ongeluk, woonden nog niet samen (nu wel dus ) enzo. En ik maar scheel kijken van jaloezie . Nu ben ik 'tante' en ben ik nog steeds jaloers. Maar het fijne is, dat weten ze en ze zijn heel lief voor me
  woensdag 7 november 2007 @ 20:55:37 #46
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54439123
Mijn beste vriendin heeft 3 kinderen, en ik weet echt niet wat ik nou moet voelen. Ben aan de ene kant jaloers, zij wel en ik niet... Gelukkig weet ze dat. Aan de andere kant vind ik het hartstikke leuk voor haar en haar man, en vind ik het ook altijd leuk om daar te zijn

Mijn vriend zei trouwens van de week iets heel liefs over kindjes krijgen
"Als er 1 is met wie ik kinderen wil krijgen, dan is het met jou, en waarom zouden we daar dan nog jaren mee moeten wachten? Als we een huisje hebben enzo, dan kun je toch gewoon je spiraaltje er uit laten halen?"
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54439340
Wat moet dit heerlijk geweest zijn om te horen Pien85

Dat jaloerse gevoel ken ik jammer genoeg ook... bij mijn zus (en dus mijn metekind) heb ik er gelukkiglijk niet zoveel last van. Met mijn schoonbroer en hun kind zoek ik gewoon geen contact. Die hebben mij al zo regelmatig zo hard gekwetst dat ik er geen zin in heb.
Maar soms wil ik gewoon ook zo graag kinderen en 'stoort' het mij soms dat het bij zo veel mensen blijkbaar zomaar gaat. Waarom zij wel en wij niet? (van mijn schoonzus heb ik uiteraard al vernomen hoe dat komt, ik heb namelijk een mooie job )
  woensdag 7 november 2007 @ 21:07:31 #48
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54439449
Ja was zeker fijn om te horen, hoewel ik nu zo aan het PMSen ben dat ik er weinig zin in heb

Wat flauw trouwens, jij hebt een leuke baan, en dus zijn kinderen haar meer gegunt ofzo? Vind ik een beetje flauw eigenlijk En jammer dat je zo gekwest bent door je schoonbroer

Gelukkig begrijpt mijn beste vriendin precies wat ik voel... dus wordt er ook over gepraat enzo
En mijn vriend probeert me ook zo goed mogelijk te begrijpen. Hij wil ook kinderen, maar begrijpt geloof ik niet helemaal waar het gevoel bij mij vandaan komt, waarom ik het liefst NU kinderen wil, en niet pas over een paar jaar...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54439719
het was eigenlijk zo: "ja, jij hebt een mooie job dus is het maar logisch dat jullie misschien geen kinderen gaan hebben. Ik daarentegen heb een minder mooie job in het onderwijs (lees: ik heb een adm. job in het onderwijs, zij geeft les en verdient netto 250 euro meer dan ik ) dus is het maar normaal dat ik binnen de maand zwanger was" Begrijpe wie het begrijpe kan
Het kwetsen is voornamelijk door mijn schoonzus (vrouw van schoonbroer) gebeurd (bovenstaande opmerking, opeens met hele familie rond mij vragen hoeveel kinderen we later gaan hebben, een uur weggaan van ons huwelijksfeest voor hun kind, constant langskomen om buikfoto's en babyfoto's door te mailen naar haar familie (dat kan ze dus blijkbaar niet zelf)... kortom: het houdt niet op). Die zaken hebben er voor gezorgd dat ik geen band 'kan' vormen met hen en hun kind.

Ik denk dat het heel vaak voorkomt dat vrouwen het vaker NU wil en dat het voor hen niet persé zo vlug moet. Alhoewel, toen ik vorige week 2 dagen op rij mijn pil niet heb genomen (ze lag 100 km verder) vroeg ik wat we gingen doen als ik opeens zwanger was (kans is eigenljk nihil hoor, maar ik droom graag) en dan was het misschien niet zo goed gepland maar dan was het ook maar zo Ah, ik wil het gewoon zo graag...
  woensdag 7 november 2007 @ 21:24:35 #50
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54439993
Hihi, ik kan het me best voorstellen, heb soms ook de neiging om naar de HA te stappen en het kreng er uit te laten halen, niet alleen omdat ik zwanger wil worden, maar ook omdat ik last heb van mijn menstruatie en ik eigenlijk een mirena wil. Die mirena doe ik niet, want dan lijkt het nog zo lang te duren, dit spiraaltje mag nog maximaal 3 jaar blijven. Als ik nu een nieuwe neem mag die 5 jaar blijven, en dan ben ik bang dat mijn vriend dan zegt, ja, maar over 5 jaar halen ze toch het spiraaltje er uit, dus dan kan het dan ook wel. Dat doet ie niet, maar toch he, ben er wel bang voor hihi.

Ach, mijn moeder loopt ook zo te zeuren over kinderen enzo. Ze wéét dat het nog niet kan, en onderhand roept ze constant: wanneer word ik nou eens oma? Wanneer krijg ik nou eindelijk eens nieuws dat jullie een kindje krijgen? Kan er soms zo kwaad om worden
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 7 november 2007 @ 21:31:39 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54440197
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:14 schreef ChilllayD het volgende:
Rammelrammel.
Ergens in december (verjaardag schoonmoeder) moet ik naast de dan hoogzwangere vriendin van het broertje van mijn vriend zitten. Olleee

Leuk ook dat ze 'nog' jonger is, zwanger onverwacht en een situatie alles behalve ideaal.
Dan heb ik toch meer te bieden

Huis, meer dan 5 jaar relatie, geld, etc etc etc.
Sorry, dit is tevens ook een zeurpost
Nou, mag ik dan even tegengeluid bieden

Ik ben dan wel niet meer zo piep , maar ook wij hadden nog "niks" voor elkaar, en kenden elkaar net 2 maanden toen we werden verrast door ons wondertje

En nu is ons mannetje alweer 9,5 maand en hebben we alles, snelsnel, aardig op de rit gekregen en gaat het prima met ons én met de mini, dus dat zegt niks hoor

En ik ben van mening dat ik (wij) misschien wel méér te bieden kan hebben dan iemand die in een villa woont met veel geld op de bank, niet noodzakelijkerwijs natuurlijk, maar ik denk niet dat veel geld een vereiste is om "veel te bieden" te hebben, als je je kindje maar stabiliteit en een warm nestje kan geven toch.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54442026
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:24 schreef Pien85 het volgende:
Hihi, ik kan het me best voorstellen, heb soms ook de neiging om naar de HA te stappen en het kreng er uit te laten halen, niet alleen omdat ik zwanger wil worden, maar ook omdat ik last heb van mijn menstruatie en ik eigenlijk een mirena wil. Die mirena doe ik niet, want dan lijkt het nog zo lang te duren, dit spiraaltje mag nog maximaal 3 jaar blijven. Als ik nu een nieuwe neem mag die 5 jaar blijven, en dan ben ik bang dat mijn vriend dan zegt, ja, maar over 5 jaar halen ze toch het spiraaltje er uit, dus dan kan het dan ook wel. Dat doet ie niet, maar toch he, ben er wel bang voor hihi.
Maar het is toch maar 'mogen'? Je moet het toch geen 5 jaar laten zitten? (of kost dit echt zoveel misschien?)
quote:
Ach, mijn moeder loopt ook zo te zeuren over kinderen enzo. Ze wéét dat het nog niet kan, en onderhand roept ze constant: wanneer word ik nou eens oma? Wanneer krijg ik nou eindelijk eens nieuws dat jullie een kindje krijgen? Kan er soms zo kwaad om worden
Ik denk dat ik het toch eens duidelijk zou maken dat ik het niet leuk vind. Zeker omdat het om jouw eigen ma gaat. Bij mijn ma zou ik het zeggen, mijn schoonmoeder, ja dat is weer een beetje anders...
pi_54442178
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, mag ik dan even tegengeluid bieden

Ik ben dan wel niet meer zo piep , maar ook wij hadden nog "niks" voor elkaar, en kenden elkaar net 2 maanden toen we werden verrast door ons wondertje

En nu is ons mannetje alweer 9,5 maand en hebben we alles, snelsnel, aardig op de rit gekregen en gaat het prima met ons én met de mini, dus dat zegt niks hoor

En ik ben van mening dat ik (wij) misschien wel méér te bieden kan hebben dan iemand die in een villa woont met veel geld op de bank, niet noodzakelijkerwijs natuurlijk, maar ik denk niet dat veel geld een vereiste is om "veel te bieden" te hebben, als je je kindje maar stabiliteit en een warm nestje kan geven toch.
Ik denk dat het gewoon als 'normaler' wordt gezien omdat de volgende situatie het meest voorkomt: huisje, tuintje, kindje... Daarom dat ChillayD dat ook misschien zo ziet (en persoonlijk denk ik ook dat de jaloezie er voor iets tussen zit (en begrijp ik echt hoor ) want waarom zij wel en wij niet?)

Maar ter jouw verdediging: een huis en geld maakt inderdaad niet gelukkig Dat kon ik vier jaar geleden genoeg merken toen mijn ouders uit elkaar gingen.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:28:09 #54
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54442219
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar het is toch maar 'mogen'? Je moet het toch geen 5 jaar laten zitten? (of kost dit echt zoveel misschien?)
[..]
Ja, dat weet ik, het is mogen, maar ik ben gewoon ergens bang dat hij zegt, ach 3 jaar of 5 jaar wat maakt het uit hihi.
quote:
Ik denk dat ik het toch eens duidelijk zou maken dat ik het niet leuk vind. Zeker omdat het om jouw eigen ma gaat. Bij mijn ma zou ik het zeggen, mijn schoonmoeder, ja dat is weer een beetje anders...
Wat mijn ma betreft, we hebben bijna geen contact met haar. Thijs is niet goed genoeg, maar dat is niemand eigenlijk. Ik ben naar haar standaarden ook niet echt goed genoeg. Dus we houden het op verjaardagen en de kerst, en vaker eigenlijk niet, soms een telefoontje... Officieel woon ik nog thuis, maar ben er misschien eens in de 3 weken, alleen... Thijs hoeft van mij niet mee.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54443334
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:17 schreef leonieke het volgende:
Ik schreef trouwens al in vriendenboeken toen ik in het lagere zat dat ik later "een lieve mama" of "een lieve oma" wou worden. De rest wou actrice of zangeres worden

Kan je al rammelen op je 8e ofzo?
oh vast! Piet (4 jaar) geeft nu in de eerste vriendenboekjes die hij onder ogen gehad heeft ook volmondig 'vader' als antwoord bij de vraag 'wat wil je later worden?'. het houdt 'm erg bezig. ook dat ie sterk wil worden want een vader moet toch sterk zijn etc.
pi_54448480
Hij heeft een goed voorbeeld Bix.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54449341
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, mag ik dan even tegengeluid bieden

Ik ben dan wel niet meer zo piep , maar ook wij hadden nog "niks" voor elkaar, en kenden elkaar net 2 maanden toen we werden verrast door ons wondertje

En nu is ons mannetje alweer 9,5 maand en hebben we alles, snelsnel, aardig op de rit gekregen en gaat het prima met ons én met de mini, dus dat zegt niks hoor

En ik ben van mening dat ik (wij) misschien wel méér te bieden kan hebben dan iemand die in een villa woont met veel geld op de bank, niet noodzakelijkerwijs natuurlijk, maar ik denk niet dat veel geld een vereiste is om "veel te bieden" te hebben, als je je kindje maar stabiliteit en een warm nestje kan geven toch.
Oooh maar ik bedoelde echt niet dat het bij niemand dan zou kunnen hoor, in tegendeel zelfs. Sorry !

Maar hun situatie is zo k*t,en zal niet verbeteren ook. Zij is zelfs door haar moeder uit huis gezet omdat ze zwanger is. Hij woont bij zijn moeder, en zij woont daar nu dus ook,omdat ze anders op straat stond.
Hij werkt nogsteeds niet (terwijl het echt dringend is) Liever lui dan moe verhaaltje en hoogzwanger meisje werkt wel fulltime, omdat er anders geen centjes zijn. Familie bied onderdak, maar daar houdt het op. Liefde wordt er niet bepaald gegeven, maar dat is een heel verhaal apart. En echt te lang. Het was dus absoluut persoonlijk op ''hun'' gericht, en niet algemeen.

Ik bedoelde ook eerder de ''waarom zij en ik niet'' alsin; wat hebben jullie te bieden. Waarom gebeurt het bij jullie wel en anderen hebben er zoveel moeite mee. Dat maakt me best kwaad. Maarjaaaaa.

En ik weet, geld maakt niet gelukkig. Haha, absoluut.
Ook eerder omdat wij wel alles hebben, en hun niets. (uit huis gezet door haar moeder, geen geld, geen werk, etc). Absoluut persoonsgericht dus
  zaterdag 10 november 2007 @ 09:51:01 #58
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54500105
Ik heb even jullie mening en frisse blik nodig
Ik heb een behoorlijk regelmatige cyclus van exact 30 dagen.
Normaliter begin ik 3 dagen voor mijn menstruatie pijnlijke, gespannen borsten, last van mijn onderbuik en -rug en hoofdpijn te krijgen. Afgelopen donderdag zou ik ongesteld moeten worden, maar heb de dagen er voor nergens last van gehad. Ondanks dat werd ik donderdag wél ongesteld, maar dit was vrijdag weer over. Ik heb wel het gevoel dat ik vloei, zonder de pijnklachten die ik normaal er bij heb, maar er gebeurt dus verder niets(vloei dus ook niet).
Nou ben ik wel twee en halve week geleden begonnen met een antibiotica kuur van een week.
Zou het daar aan kunnen liggen? Of is er iets anders vreemds ofzo?
Uiteraard ga ik maandag, als ik er een slecht gevoel bij blijf houden even langs mijn HA. Maar wil toch eerst hier even vragen of iemand iets weet
Thnx
Overigens ook het gevoel dat ik ziek ga worden ofzo, misselijk enzo, en helemaal nergens zin in.

Edit: overigens heb ik een koperspiraaltje

Oh en woensdag ga ik naar mijn vriendinnetje, op kraamvisite Ze had al 2 kids, nu de derde, allemaal erg leuke kindjes, maar wel hard rammelen dan

[ Bericht 1% gewijzigd door Pien85 op 11-11-2007 00:11:05 ]
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:18:16 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54500338
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:25 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Oooh maar ik bedoelde echt niet dat het bij niemand dan zou kunnen hoor, in tegendeel zelfs. Sorry !

Maar hun situatie is zo k*t,en zal niet verbeteren ook. Zij is zelfs door haar moeder uit huis gezet omdat ze zwanger is. Hij woont bij zijn moeder, en zij woont daar nu dus ook,omdat ze anders op straat stond.
Hij werkt nogsteeds niet (terwijl het echt dringend is) Liever lui dan moe verhaaltje en hoogzwanger meisje werkt wel fulltime, omdat er anders geen centjes zijn. Familie bied onderdak, maar daar houdt het op. Liefde wordt er niet bepaald gegeven, maar dat is een heel verhaal apart. En echt te lang. Het was dus absoluut persoonlijk op ''hun'' gericht, en niet algemeen.

Ik bedoelde ook eerder de ''waarom zij en ik niet'' alsin; wat hebben jullie te bieden. Waarom gebeurt het bij jullie wel en anderen hebben er zoveel moeite mee. Dat maakt me best kwaad. Maarjaaaaa.

En ik weet, geld maakt niet gelukkig. Haha, absoluut.
Ook eerder omdat wij wel alles hebben, en hun niets. (uit huis gezet door haar moeder, geen geld, geen werk, etc). Absoluut persoonsgericht dus
Oh aha, in dat geval snap ik je wel ja
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54516522
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 09:51 schreef Pien85 het volgende:
Ik heb even jullie mening en frisse blik nodig
Ik heb een behoorlijk regelmatige cyclus van exact 30 dagen.
Normaliter begin ik 3 dagen voor mijn menstruatie pijnlijke, gespannen borsten, last van mijn onderbuik en -rug en hoofdpijn te krijgen. Afgelopen donderdag zou ik ongesteld moeten worden, maar heb de dagen er voor nergens last van gehad. Ondanks dat werd ik donderdag wél ongesteld, maar dit was vrijdag weer over. Ik heb wel het gevoel dat ik vloei, zonder de pijnklachten die ik normaal er bij heb, maar er gebeurt dus verder niets(vloei dus ook niet).
Nou ben ik wel twee en halve week geleden begonnen met een antibiotica kuur van een week.
Zou het daar aan kunnen liggen? Of is er iets anders vreemds ofzo?
Uiteraard ga ik maandag, als ik er een slecht gevoel bij blijf houden even langs mijn HA. Maar wil toch eerst hier even vragen of iemand iets weet
Thnx
Overigens ook het gevoel dat ik ziek ga worden ofzo, misselijk enzo, en helemaal nergens zin in.


Oh en woensdag ga ik naar mijn vriendinnetje, op kraamvisite Ze had al 2 kids, nu de derde, allemaal erg leuke kindjes, maar wel hard rammelen dan
is het niet zo dat als je antibiotica de pil niet goed meer werkt? (Of schreef je nou eerder dat je een spiraaltje hebt? Ik weet niet of het ook zo zit met spiraaltjes...) Anyway.. als ik jou was zou ik een zwangerschapstest gaan doen...
ik wacht op je..
  zondag 11 november 2007 @ 00:10:40 #61
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54516607
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:06 schreef .Belle. het volgende:

[..]

is het niet zo dat als je antibiotica de pil niet goed meer werkt? (Of schreef je nou eerder dat je een spiraaltje hebt? Ik weet niet of het ook zo zit met spiraaltjes...) Anyway.. als ik jou was zou ik een zwangerschapstest gaan doen...
Stom dat ik dat vergeten ben er in te zetten, maar ik heb inderdaad een koperspiraaltje, heb nog speciaal aan de HA gevraagd of de antibiotica daar invloed op heeft, maar aangezien ik een koperspiraal heb, en niets met hormonen zou het geen invloed hebben.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54516748
Ik zal me trouwens even voorstellen!

Ik ben .Belle., ik ben een kloon
De reden voor de kloon is: heel veel bekenden en een enkel familielid lezen hier ook, en ik wil nog niet dat de hele wereld weet hoe hard ik rammel, en als we straks gaan klussen, dat we aan het klussen zijn.

Maar ik rammel nu al een hele tijd zo geweldig hard! Wilde hier zo graag posten om dat te delen, nu, een kloon is dus de oplossing!
Mijn vriend heeft ook een grote kinderwens, en is in de afgelopen 3 maanden 180 graden gedraaid over wanneer precies we gaan klussen. Eerst was het: over een paar jaar...
Maand later: over 15 maanden...
En twee weken geleden, terwijl we in bed lagen, wreef hij over mn buik en zei: ik wou dat er al een kindje in zat

Ik ben al babykleertjes aan het kopen, namenlijstjes aan het maken, het hele OUD-topic van voor naar achter aan het doorlezen. Zelfs bevallingsverhalen, iets waarvoor ik tot een week terug mijn kop volledig voor in het zand stak. Maar omdat ik ineens een paniekaanvalletje had; kan ik dit wel, wil ik dit wel, is vriend wel de ware, maar eens flink gaan lezen hier en zwangerschapsboeken, en ben er nu nog meer van overtuigd dat ik zo snel mogelijk mama wil worden. Ik wil er zelfs 4!

Ik ben 26, vriendje en ik hebben een (koop)huis, verbouwing is bijna klaar. We verwachten zo in januari helemaal klaar te zijn, en dan willen we ook gaan starten met klussen. Nou ja, ik verwacht dat we dan gaan beginnen met klussen...

Ondertussen rammel ik keihard door!
ik wacht op je..
  zondag 11 november 2007 @ 00:20:26 #63
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54516791
Welkom .Belle.! Leuk dat jullie binnenkort voor een kindje gaan!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54516812
thanks Pien!

En idd maar even naar de HA gaan.
ik wacht op je..
pi_54520779
Dat klinkt heeel goed Belle, wat spannend allemaal joh! Dus lang rammelen hoef je niet!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54521922
Belle, wat leuk Wat zal het lekker vlug gaan voor jullie
pi_54522002
Ik wil trouwens heel graag een positieve test... zo graag
En ik ben het wachten dus meer dan beu
  zondag 11 november 2007 @ 12:56:21 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54523551
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:33 schreef leonieke het volgende:
Ik wil trouwens heel graag een positieve test... zo graag
En ik ben het wachten dus meer dan beu
Ik kan het me wel voorstellen. Zo voel ik me ook soms. Maar ook wij komen eens aan de beurt...

Voor alle mensen die serieus aan het klussen gaan Dat ik snel wat terug mag lezen in Z&G van jullie!

PS Leonieke, je huis begint al echt op een huis te lijken zag ik!

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 11-11-2007 13:04:14 ]
pi_54524573
quote:
Op zondag 11 november 2007 12:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]

Ik kan het me wel voorstellen. Zo voel ik me ook soms. Maar ook wij komen eens aan de beurt...
Ik hoop het...
quote:


Voor alle mensen die serieus aan het klussen gaan Dat ik snel wat terug mag lezen in Z&G van jullie!

PS Leonieke, je huis begint al echt op een huis te lijken zag ik!
We hebben toch al bijna een kelder idd Dat is al iets dat opschiet.
  zondag 11 november 2007 @ 13:50:08 #70
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54524867
Ik weet niet of ik (voor mezelf) goed of slecht nieuws heb eigenlijk... maar ik ben, welliswaar wat later, nu toch ongesteld geworden...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54547950
Ik heb nooit gedacht dat ik nog te weten kwam wat rammelen is. Maar sinds een maand moet ik er ook aan geloven. Ik rammel als een gek!

Na Damian (nu 8.5 maanden) dacht ik altijd dat ik nooit meer kinderen zou willen. De bevalling en het wennen aan een baby vond ik zo moeilijk.
Nu wonen mijn vriend (24), Damian en ik (20) sinds een maand samen en het is zo fijn, een gezinnetje! Sindsdien heb ik het gevoel: ik wil er nog eentje bij! Ik had gehoopt dat het een fase was, maar het wordt met de dag erger dus ik vrees dat het niet over zal gaan. (Ik heb begin september nog implanon laten zetten, kun je nagaan hoe plotseling je kunt beginnen met rammelen.)

Afgelopen weekend heb ik een goed gesprek gehad met mijn vriend. HIj wist al wel langer dat het me leuk leek om er nog een bij te hebben, maar hij wist niet dat het zo serieus was.
Met het oog op de toekomst blijkt het toch allemaal wel erg lastig te zijn. We hebben net een huis gekocht, maar we hebben maar 2 slaapkamers. Opzich niet een heel groot punt maar toch niet ideaal op dit moment om een kind te nemen. Met de tijd zou ik toch zeker wel een aparte slaapkamer willen voor de kinderen en je huis verkopen na 1 of 2 jaar is over het algemeen ook niet zo'n goed idee. Daarnaast wacht mijn vriend nog op een contract voor onbepaalde tijd, die komt als het goed is begin 2008. En nog een belangrijk punt, maar iets verder in de toekomst. Ik ben met het oog op de komst van Damian gestopt met school. Het plan is om dat over een jaar of 2 te gaan studeren. Ik zou dat nog een jaartje kunnen verplaatsen, maar liever niet omdat ik bang ben dat van uitstel afstel komt en ik later spijt krijgt dan.
Het liefst zou ik een kindje krijgen voor ik ga studeren. Tijdens is, denk ik, al helemaal geen optie. Ik heb het de vorige keer al moeten opgeven en dat wil ik niet nog een keer. Er na, dat betekent nog een jaar of 6 wachten, een groot leeftijdsverschil wat ik niet leuk vind, en voor mijn gevoel weer opnieuw moeten beginnen wat me op dit moment ook niet zo aanstaat.
We hebben uiteindelijk besloten om over een paar maanden te kijken hoe we er dan voor staan. Iktussen mag ik 'vrolijk' verder rammelen. Moeilijk, moeilijk.
  maandag 12 november 2007 @ 12:26:24 #72
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54548111
Welkom appelsap!
Moeilijk he, wel willen maar eigenlijk niet kunnen. Studie een jaartje uitstellen kan, maar zoals je al zei, van uitstel komt misschien wel afstel en dat lijkt me niet de bedoeling
Maar goed, komt gezellig mee rammelen, en hou ons op de hoogte
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  maandag 12 november 2007 @ 12:46:01 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54548524
Jeetje Appelsap! Wat een ontboezemingen ineens meis!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54548674
Pien85 dat ga ik zeker doen!

Nou hè Vivi!
Jij nog niet aan het rammelen?

Ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat mijn vriend ook graag voor een tweede zou gaan, als de mogelijkheid er is. (Dus als het verstandig is om eraan te beginnen.)
  maandag 12 november 2007 @ 12:58:53 #75
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54548756
Appelsap, wat een schatje is Damian zeg (ik spiekte even in je fotoboek)

Leuk dat je vriend het ook leuk lijkt! Dat is alweer een stapje dichterbij
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54548820
appelsap wat leuk dat jullie nog voor een tweede kindje willen gaan
Alleen jammer dat het nu niet helemaal uitkomt, maar jullie gaan het binnen een paar maandjes al eens opnieuw bekijken Dat klinkt echt heel positief En nu gezellig met ons meerammelen
pi_54549340
Wat leuk Appelsap!

Wij waren vorige week met een paar vrienden in Belgie een halve week. 1 stel heeft een baby van 12 weken, heerlijk mee geknuffeld, wat lief! Die babygeluidjes enz.
Gisteren keken we naar onze eigen vakantiefilm van vorig jaar, Sara was toen 10 maanden, en echt, vergeleken met nu echt nog zo'n heerlijke spekkige knuffelbaby! Zo leuk om te zien, maar wel een heel hoog rammelgehalte nu!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54549538
Pffff ik rammel ook weer behoorlijk. Bij mij is het echt met ups en downs... Toen ik me vorige keer hier heb voorgesteld was het rammelen ineens even over. Alsof het toen ineens te 'echt' werd. Maar ik heb vorige week een proefmiddag stage gelopen op een kinderdagverblijf en daar zaten ook echt van die lieve baby'tjes bij.
Daarbij komt dus ook nog dat de moeder van mijn oppaskindjes al over de magische 37 weken is dus dat zit er ook aan te komen.

En als ik dan vervolgens denk aan dingen als: Mochten we nu per ongeluk zwanger raken dan zou het volgens mij één groot feest zijn. Maar om daadwerkelijk die keuze te maken... dat is toch wel een stuk moeilijker En dan vooral voor mijn vriend. Dat is toch eigenlijk best raar? Want volgens mij is dit bij heel veel stellen zo. We zijn veel flexibeler dan we eigenlijk denken. Dus mocht een kindje zich onverwachts aankondigen dan weet bijna iedereen er wel een draai aan te geven waardoor het hartstikke goed komt.
Wel jammer dat bij ons de kans dat het 'fout' gaat vrijwel nihil is...
pi_54549665
No_Promises, ik denk dat je daar echt gelijk in hebt Moest het opeens toch gebeuren, zou iedereen zijn leven wel zo aanpassen dat het zou werken, want dan moet het gewoon lukken. Hetzelfde bij ons bv: stel dat ik per ongeluk zwanger zou zijn, zou mijn schoonvader gewoon rapper moeten bouwen (of zouden we die periode wel ergens zien te overbruggen ) en dan zou ik geen gebruik maken van mijn hospitalisatieverzekering en zouden de inschrijvingen op het werk ook wel vlot verlopen en zouden we ons direct met kind in ons huis settelen. Al deze zaken zouden hoe dan ook goed aflopen
Maar ja, het moet nu nog niet, dus doen we het ook gewoon niet... Zo moeilijk... Ik heb afgelopen weekend echt een tijd wakker gelegen door het idee dat ik het zo graag wil... en wel NU Maar ja, dan beginnen die hersenen weer op volle toeren te draaien en zijn er zoveel zaken waardoor het NU nog niet gaat...
  maandag 12 november 2007 @ 13:50:07 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54549956
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:54 schreef appelsap het volgende:
Pien85 dat ga ik zeker doen!

Nou hè Vivi!
Jij nog niet aan het rammelen?

Ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat mijn vriend ook graag voor een tweede zou gaan, als de mogelijkheid er is. (Dus als het verstandig is om eraan te beginnen.)
Ikke? Nou, alleen in een geromantiseerd beeld van mijn leven

Nee, daarvoor wil ik bij een evt. volgende toch wél echt alles op de rit hebben. Ik ben dolblij met mijn guitebolletje maar ik moet hem wel wat kunnen bieden, als ik nú voor een 2e zou gaan kan ik dat wel vergeten. En misschien blijft het wel bij deze, de vrijheid die je met 1 kind hebt trekt me ook wel

Hele kleine babietjes zijn natuurlijk ubercute, maar ik merk wel dat ik niet echt een babymoeder ben ook, ik vind Dean steeds leuker worden nu hij groter wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 12-11-2007 14:55:30 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54550312
Pien85, bedankt!

Vivi, ik snap wel wat je bedoelt. Ik had ergens gelezen dat je wil gaan bijscholen enzo.
Ik heb ergens dat gevoel ook wel, eerst alles op de rit hebben. Maar ik weet niet of ik een jaar of 6 kan wachten als de mogelijkheid zich in de tussentijd voordoet.
Het gaat me trouwens niet om het kleine lieve baby'tje maar echt om het kindje erbij. (als je snapt wat ik bedoel..)

No_Promises, ik vind het niet zo raar. Vind het alleen wat moeilijk uit te leggen.
De eerste keer ben ik ook onverwachts zwanger geraakt, maar dan hoef je die keuze niet meer te maken. Als je dan denkt aan het kindje wat in je buik zit dan heb je zoiets van: ach wat maakt het ook allemaal uit, we vinden er wel wat op.
En als je het 'geplanned' gaat doen, dan denk je toch wat meer aan de praktische zaken en dan is het heel moeilijk om die keuze te maken.
pi_54551369
Ik ben een twijfel-rammelaar. Het lijkt me zo leuk om Fons als grote broer te zien. Ik zit heel dikwijls te denken over namen, heb zin om een echo te laten doen en ben ik nu al nieuwsgierig of het een klein broerke of zusje gaat worden, en heb heimwee naar de eerste weken.
Anderzijds zie ik een bevalling helemaal niet meer zitten en zie er erg tegenop om weer zo misselijk te zijn en minder te kunnen.
Als ik mijn zwangere schoonzus zie heb ik ook meer het gedacht van, liever jij dan ik.
Maar als ik dan weer leuke jurkjes zie hangen en denk dat ik die misschien ooit eens ga mogen kopen...
Twijfels zat dus.
Toen Fons een maand of vier was zei ik steeds dat we in de lente van 2008 voor een tweede gingen, maar nu vind ik dat erg dichtbij komen en denk ik van dat toch nog maar een jaartje ( of twee ) op te schuiven. Anderzijds vond ik dertig ook wel een mooie leeftijd om ermee 'klaar' te zijn.
En dan zitten we ook hier nog met verbouwingen en veel werk en zou ik de tweede keer veel 'rustiger' willen beleven.
Hoewel dat misschien ook weer utopisch is.
Hehe, mijn lief zei vorige week nog dat ik volgens hem nooit meer ga zeggen dat het nu 'mag'.
Ik ben er erg zeker van van wel maar ik heb nog geen flauw idee wanneer...
  maandag 12 november 2007 @ 14:58:02 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54551611
quote:
Op maandag 12 november 2007 14:05 schreef appelsap het volgende:
Pien85, bedankt!

Vivi, ik snap wel wat je bedoelt. Ik had ergens gelezen dat je wil gaan bijscholen enzo.
Ik heb ergens dat gevoel ook wel, eerst alles op de rit hebben. Maar ik weet niet of ik een jaar of 6 kan wachten als de mogelijkheid zich in de tussentijd voordoet.
Het gaat me trouwens niet om het kleine lieve baby'tje maar echt om het kindje erbij. (als je snapt wat ik bedoel..)
Ja dat snap ik hoor, ik doelde er ook niet op dat het je daarom zou gaan, ik haalde het voorbeeld alleen aan ter illustratie dat ik zelf niet ga rammelen bij het aanschouwen van een ienimini baby'tje, dus dat scheelt . En ik wil idd gaan omscholen en voor mezelf gaan beginnen, maar ik moet ook nog wat financieel gedoe uit mijn verleden wegwerken en ik wil sowieso een ander huis voor er een evt. 2e zou (kunnen, mogen, willen) komen .

En de papa heeft ook nog wat in te brengen natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54552765
Ik weet alleszins dat mijn man het nooit zal doen voor het kleine lieve baby'tje Moest ik kunnen bevallen van een kind dat al zelfstandig kan rechtzitten en al wat kan communiceren, zou hij zeker voor die optie willen gaan
pi_54553442
Bass-Miss, ook lastig! De lente van 2008 duurt nog even hoor, dus kijk het gewoon even aan. Zou je vriend het nu wel graag al willen?

Vivi, jouw plannen zijn toch wat grootser en lastiger dan die van mij, dus ik snap het wel ja.
Ook de situatie dat jij en je vriend nu niet samenwonen maakt het ook wat anders denk ik.
Succes met de plannen.

Haha Leonieke, dat zou wel makkelijk zijn! Toch zou ik er niet voor kiezen ondanks dat de eerste periode me is tegengevallen. Zou wel graag alles willen meemaken en het zien opgroeien is juist zo leuk.
  maandag 12 november 2007 @ 16:21:38 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54553838
Appelsap, wat een overwegingen zijn er dan te maken he!
Maar op zich wel weer heel fijn dat jullie het allebei wel zouden willen. Ik ben benieuwd naar wat er over een half jaartje gaat gebeuren.

B-M, vergeet niet dat zwangerschappen als dag en nacht van elkaar kunnen verschillen. Mss ga je er nu wel fluitend doorheen...
***
pi_54553974
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:07 schreef appelsap het volgende:

Haha Leonieke, dat zou wel makkelijk zijn! Toch zou ik er niet voor kiezen ondanks dat de eerste periode me is tegengevallen. Zou wel graag alles willen meemaken en het zien opgroeien is juist zo leuk.
Ik wil ook alles meemaken hoor dus ik ben blij dat die optie er niet is Kunnen we er ook niet over discussiëren. Maar hij zegt nu wel soms dat hij het moeilijk zal hebben om er echt zoveel mee bezig te zijn. Maar ik denk wel dat dat zal veranderen eens het zover is en hij die kleine frummel in zijn handen heeft gehad.

En hij ZAL pampers verversen
pi_54554256
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:07 schreef appelsap het volgende:
Bass-Miss, ook lastig! De lente van 2008 duurt nog even hoor, dus kijk het gewoon even aan. Zou je vriend het nu wel graag al willen?
Hij laat me de keuze daarin, vind ik ook wel een luxe.
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef Brighteyes het volgende:
B-M, vergeet niet dat zwangerschappen als dag en nacht van elkaar kunnen verschillen. Mss ga je er nu wel fluitend doorheen...
Ik hoop het echt, al kan ik me niet meer voorstellen dat ik de volgende keer niet zeven keer per dag kotsend boven de pot ga hangen.

Maar tot nu toe heeft wachten toch nog steeds de voorkeur.
Ik geniet ook wel van de vrijheid met 1 kindje en dat zal met twee kleintjes niet meer zo evident zijn. Lijkt me handiger als de oudste al een pak zelfstandiger is.
En het gedacht dat ik het allemaal nog eens ga meemaken vind ik ook erg leuk, ook al kan ik soms niet wachten.

Eigenlijk wou ik gewoon dat we twee jaar verder waren en ik twee jaar jonger was...
pi_54623468
Ik zit weer in dubio moet vandaag weer met de pil beginnen
Twijfel dan altijd om toch maar gewoon te stoppen...niet denkend aan mijn werk en dat het gewoon snel kan gaan...
pi_54623551
Dit vind ik ook altijd de moeilijkste dag hoor Koningin... Het effectief opnieuw moeten beginnen met een nieuwe strip.
Maar was het niet één van de laatste voor jou?
pi_54623605
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:57 schreef leonieke het volgende:
Dit vind ik ook altijd de moeilijkste dag hoor Koningin... Het effectief opnieuw moeten beginnen met een nieuwe strip.
Maar was het niet één van de laatste voor jou?
Ja, deze zal waarschijnlijk de laatste zijn.
Maar als het dalijk nog maanden duurt, dan had ik net zo goed met deze al kunnen stoppen......dat weet je niet van te voren. Daarom het dubio.
pi_54626336
welkom Appelsap!

Koningin, ik herken het een beetje. Ik neem morgen de laatste van mijn strip en zou het liefste niet meer beginnen.... maar helaas moet ik gewoon nog even wachten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54626574
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:01 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja, deze zal waarschijnlijk de laatste zijn.
Maar als het dalijk nog maanden duurt, dan had ik net zo goed met deze al kunnen stoppen......dat weet je niet van te voren. Daarom het dubio.
Heel hard te herkennen Bij mij zal dat echt beginnen spelen eens we februari zijn (want 9 maand later is mijn hospitalisatieverzekering in orde wat betreft bevallen, dus dan valt dit ook weg).
Ik ben de laatste tijd aan het fantaseren over hoe en wanneer ik het zou bekend maken dat ik zwanger ben. Maar dit gaat me zo hard niet lukken om me daar aan te houden
pi_54626711
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Heel hard te herkennen Bij mij zal dat echt beginnen spelen eens we februari zijn (want 9 maand later is mijn hospitalisatieverzekering in orde wat betreft bevallen, dus dan valt dit ook weg).
Ik ben de laatste tijd aan het fantaseren over hoe en wanneer ik het zou bekend maken dat ik zwanger ben. Maar dit gaat me zo hard niet lukken om me daar aan te houden
Moeilijk he, en de planning wordt altijd naar voren geschoven. Wij begonnen met 1 januari 2008, nu ben ik al serieus aan het denken om vandaag gewoon niet meer te beginnen.
Meestal als je denkt dat het lang gaat duren, is het meteen raak en andersom ook....
pi_54627000
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Moeilijk he, en de planning wordt altijd naar voren geschoven. Wij begonnen met 1 januari 2008, nu ben ik al serieus aan het denken om vandaag gewoon niet meer te beginnen.
Meestal als je denkt dat het lang gaat duren, is het meteen raak en andersom ook....
Dus binnen 9.5 maand lig jij gewoon te
pi_54627240
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dus binnen 9.5 maand lig jij gewoon te

En jij een paar maanden later!
pi_54627451
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:30 schreef Koningin het volgende:

[..]


En jij een paar maanden later!
Ik ga voor oudejaarsavond Krijg ik de dag erop lekker eten
  donderdag 15 november 2007 @ 16:42:33 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54629182
Leonieke, mag ik 1 advocaat van de duivel vraag stellen... je hebt het over die 9 maanden dat je verzekering in orde is, maar wat gebeurd er nou als je kindje onverhoopt te vroeg komt? Vaak zitten daar dan juist behoorlijke behandelingen en ziekenhuistijd aan vast. Zou dat dan ook niet verzekerd zijn?
Natuurlijk hoeft dit niet per sé te gebeuren, maar ik vroeg het me ineens af.
***
pi_54629711
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Leonieke, mag ik 1 advocaat van de duivel vraag stellen... je hebt het over die 9 maanden dat je verzekering in orde is, maar wat gebeurd er nou als je kindje onverhoopt te vroeg komt? Vaak zitten daar dan juist behoorlijke behandelingen en ziekenhuistijd aan vast. Zou dat dan ook niet verzekerd zijn?
Natuurlijk hoeft dit niet per sé te gebeuren, maar ik vroeg het me ineens af.
Nee, niet verzekerd inderdaad... Dat is ook de reden waarom we zeker voor februari niet gaan beginnen. Moesten we op voorhand weten dat het enkel maar de bevalling is dat we zouden moeten betalen, dan zou het ons niet zoveel kunnen schelen. Maar het risico voor een vroeggeboorte en de bijkomende kosten, zorgen er voor dat we alleszins willen wachten tot februari.
En rekening houdend met mijn medische situatie zou het toch een groot toeval moeten zijn dat ik direct zwanger ben. De kans dat clomid niet direct pakt, bestaat ook... (ik ben mezelf weer aan het goedpraten he )
  donderdag 15 november 2007 @ 17:13:20 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54629834
Lekkertje!
Maar goed, iig 'fijn' te lezen dat jullie daar wel bij stil staan idd. Het zal je maar gebeuren namelijk...
***
pi_54631854
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lekkertje!
Maar goed, iig 'fijn' te lezen dat jullie daar wel bij stil staan idd. Het zal je maar gebeuren namelijk...
Financiële zaken baren mij altijd wel heel veel zorgen. Zo kijk ik uit naar het moment dat ons huis af is zodat we dan eindelijk kunnen verhuizen (jeuj ) maar ook dat ik dan weet hoeveel het ons zal gekost hebben (en of we het al dan niet konden betalen ). Mijn man kan er dan weer de muren van op lopen dat ik 100 keer alles wil uitrekenen
pi_54682987
Rammelen jullie ook zo nu met Sinterklaas enzo? Ik heb het heel erg nu . Lijkt me zo leuk om dan kinderen te hebben en net las ik ook het thematopic met al die schoentjes en verhaaltjes .
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 18 november 2007 @ 11:14:26 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54689931
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:54 schreef LeNeHe het volgende:
Rammelen jullie ook zo nu met Sinterklaas enzo? Ik heb het heel erg nu . Lijkt me zo leuk om dan kinderen te hebben en net las ik ook het thematopic met al die schoentjes en verhaaltjes .
Idem hiero
Heb net al de foto's in het themafoto-topic aan mijn vriend laten zien. Al zwijmelend hoe leuk het zou zijn als onze kindertjes ook zo gefascineerd naar de aankomst van de sint kijken.
Hij trok een beetje zo'n gezichtje, maar kon er wel om lachen.

Hij babbelt er ook vaker en meer en ontspannender over. Maar hij geeft ook prima aan wanneer het genoeg is wat hem betreft. Ik vind mijn steeds liever!!

Van de week waren vrienden op visite en toen hebben we ook een tijdje over kindertjes enzo gepraat. Vriendin en ik waren het er allebei over eens dat het leuk zou zijn als we samen zwanger zouden zijn... Nu de vriendjes nog
pi_54732288
Ik rammel niet meer door Sinterklaas, maar vind het wel leuk om te zien.
Vooral ook al die schattige kado's wat je overal krijgt....
pi_54745445
Sinterklaas doet me gelukkiglijk niet nog meer rammelen Ik vind het eigenlijk niet echt leuk om nu een speelgoedwinkel binnen te stappen dus ben al blij dat we al onze sinterklaascadeaus hebben gevonden.

Zondag wordt mijn neefje 1 jaar Zo leuk natuurlijk, maar anderzijds is het ook wel een beetje Ik merk dat ik het tegenwoordig nogal moeilijk heb om in de buurt van kinderen te zijn (ik heb me daarom vandaag maar een paar uur op onze bouw bezig gehouden zodat ik het nichtje van mijn man niet constant moest horen/zien) Nu maar hopen dat het zondag wat meevalt

(en niet meer te veel zeuren tegen mijn man want hij vindt het niet meer zo leuk denk ik )
pi_54776333
Ow mensen, ik kijk helemaal uit naar april en april komt nu echt langzaam aan dichterbij.
Als alles goed gaat krijgen we na mijn bezoekje in april groen licht van de gyn.
Deze maanden kunnen me niet snel genoeg gaan..
pi_54777833
Had ik trouwens al gezegd dat ik vorige week de pil niet meer genomen heb?
We gaan het nog niet uitgebreid proberen, maar eerst eens een maand kijken wat mijn cyclus doet enzo. Die pil is toch rotzooi, dus hoe sneller weg ermee hoe beter. Daarna gaan we het gewoon proberen.
  donderdag 22 november 2007 @ 10:28:51 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54777964

Wat leuk!
***
pi_54778052
Wat gaaf...zeg
  donderdag 22 november 2007 @ 10:39:40 #110
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54778150
Wat leuk Koningin!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54778178
Eigenlijk vind ik het dood eng
pi_54778217
Koningin wat gaaf

Jolene: april Wat leuk. Hopelijk brengt het bezoek aan de dokter goed nieuws en mag je dan inderdaad beginnen

[ Bericht 61% gewijzigd door leonieke op 22-11-2007 10:51:49 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 10:44:45 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54778241
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:41 schreef Koningin het volgende:
Eigenlijk vind ik het dood eng
Is het ook, maar dat is nou juist omdat het zo leuk is dat het bijna eng is.
***
pi_54778274
wat leuk Koningin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54778320
Koningin wat leeeuuk!!

Jolene ook nog maar een paar maandjes wachten, april.. hmm dan gaan we ws zo'n beetje gelijk op met zwanger proberen te worden
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54778365
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:50 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Koningin wat leeeuuk!!

Jolene ook nog maar een paar maandjes wachten, april.. hmm dan gaan we ws zo'n beetje gelijk op met zwanger proberen te worden
Wanneer had jij ook al weer plannen dan?
pi_54778411
Koningin wat leuk voor jullie!

Jolene, april is inderdaad niet zo lang meer. Ik hoop dat jullie dan goed nieuws krijgen.
pi_54778479
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:52 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wanneer had jij ook al weer plannen dan?
Ikke het liefst gisteren dan vandaag hoor Maar manlief en ik willen er voor onze zomervakantie voor gaan, dus ergens mei denk ik.
Als het dus heeeel snel zou lukken gaan we met zn drietjes dus op vakantie eind augustus
Maar alleen het idee al van proberen maakt me heel gelukkig, kan tenslotte ook nog wel hele poos duren voordat ik zwanger raak, dat weet je niet.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54778755
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:58 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ikke het liefst gisteren dan vandaag hoor Maar manlief en ik willen er voor onze zomervakantie voor gaan, dus ergens mei denk ik.
Als het dus heeeel snel zou lukken gaan we met zn drietjes dus op vakantie eind augustus
Maar alleen het idee al van proberen maakt me heel gelukkig, kan tenslotte ook nog wel hele poos duren voordat ik zwanger raak, dat weet je niet.
In mei leggen alle vogeltjes een ei, dus jullie ook
Ik heb zelf zoiets dat ik graag zwanger ben met mijn 30e verjaardag (augustus 2008).
pi_54778924
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:16 schreef Koningin het volgende:

[..]

In mei leggen alle vogeltjes een ei, dus jullie ook
Ik heb zelf zoiets dat ik graag zwanger ben met mijn 30e verjaardag (augustus 2008).
Ik heb dat dus ook wel een beetje, dat ik hoop op mijn verjaardag zwanger rond te lopen (oktober 2008)
Echt leuk dat meerderen hier er volgend jaar voor gaan, hoop echt dat wij dan de ''nieuwe'' zwangeren zijn in zwangerschap en geboorte
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54779176
Man eat gezellig, ik kan alleen niet meer meedoen met het voor mijn dertigste want dat ben ik al gepasseerd...
Dat vind ik leuk mevr. KoRn we lopen hier al lang zat...
  donderdag 22 november 2007 @ 12:30:07 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54780261
Wat gaaf voor jullie!
Ik had het dus goed 'voorspeld': het nieuwe Z&G kliekje bevindt zich nu in dit topic

Ik moet nog wat langer wachten. Ik ga per 1 januari 30 uur werken: 24 uur vast en 6 uur tijdelijk. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
pi_54780701
In het tweede streepjes topic waren ze al bang dat het ging leeg lopen......maak jullie maar geen zorgen
pi_54780918
Wij hebben nu besloten dat we er in het voorjaar weer voor gaan
Dus misschien dat we elkaar allemaal terugzien in Z&G
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 22 november 2007 @ 13:07:15 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_54780977
Koningin, wat leuk!
Fuente, ook super, al een richttijd!
Misschien dat ik me tegen die tijd ook in Z&G mag melden, mijn man zei zondag in de dierentuin, na een heleboel lieve kleine baby's gezien te hebben, dat hij met volgend jaar kerst toch wel graag een kerstkindje zou willen!
pi_54781129
Whaa Cattie ook al
Het wordt nog druk daar!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 22 november 2007 @ 13:27:53 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54781397
Hihi, ik word helemaal emo van al die 'wij gaan er dan en dan voor' berichtjes. Die blijdschap en hoop enzo!
Echt leuk voor jullie allemaal!
***
  donderdag 22 november 2007 @ 14:06:23 #128
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54782208
Ik wil ook
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54782295
Ik moet zeggen dat ik er ook onwijs blij mee ben
We zijn al aan het bedenken hoe we dat gaan doen met de slaapkamers (we hebben 3 slaapkamers maar 1 ervan is momenteel het kantoortje voor manlief). En we hebben gisteren een nieuwe kledingkast gekocht en een bedje uitgezocht voor Sara, zodat de hele babykamer weer overkan naar de 'nieuwe' baby. Echt superleuk om er zo al een beetje mee bezig te zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54782996
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:11 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er ook onwijs blij mee ben
We zijn al aan het bedenken hoe we dat gaan doen met de slaapkamers (we hebben 3 slaapkamers maar 1 ervan is momenteel het kantoortje voor manlief). En we hebben gisteren een nieuwe kledingkast gekocht en een bedje uitgezocht voor Sara, zodat de hele babykamer weer overkan naar de 'nieuwe' baby. Echt superleuk om er zo al een beetje mee bezig te zijn
Ooh wat leuk, eerlijk waar, ik vind Sara zo'n leuk vrolijk meisje om te zien

Heerlijk al die berichten hier, dat gaat hopelijk dan heeeel druk worden in zwangerschap&geboorte
Ik ben nou al benieuwd met wie ik dan gelijk op zal gaan enz..
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54783470
Zoals BE zegt: wat leuk al die positieve berichten Voor heel wat mensen is het einde van het rammelen echt in zicht Ik kijk er al naar uit om jullie zwangerschapsperikelen te volgen in Z&G
pi_54784017
Hihi thnx mevrouwKoRn, Saartje is ook een hele vrolijkerd moet ik zeggen hahahaha
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54784189
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:09 schreef MevrouwKoRn het volgende:


Ik ben nou al benieuwd met wie ik dan gelijk op zal gaan enz..
Een paar maanden geleden waren wij eigenlijk al "bezig", stiekem, tot ik een tijdelijk contract kreeg, dus toen maar weer even gewacht. Maar toen zat ik ook steeds in Z&G te kijken met wie ik allemaal tegelijk zwanger zou zijn als ik dan zwanger werd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54795235
Nu wil ik ook!

Ik roep nu elke dag iets anders. J. wordt lichtelijk gek van me geloof ik. Vandaag wil ik dus wel weer, morgen vind ik 1 kind weer genoeg, overmorgen heb ik mijn zwangere vriendin gebeld, dan wil ik ook. *zucht* maar goed dat mij medicijnen voorlopig beslissen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54797913
Och yppy, moeilijk hoor...
Het aantal wat in 2008 er voor wil gaan wordt steeds groter.Wel erg leuk..
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:24:07 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54798026
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:09 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ooh wat leuk, eerlijk waar, ik vind Sara zo'n leuk vrolijk meisje om te zien

Heerlijk al die berichten hier, dat gaat hopelijk dan heeeel druk worden in zwangerschap&geboorte
Ik ben nou al benieuwd met wie ik dan gelijk op zal gaan enz..
En het is al zo druk! Althans, de 2008 lijst is echt al heel lang! Maar hij kan altijd langer natuurlijk!

Yppy, lastig ook lijkt me, vooral n die medicijnen rem er ook nog eens op zit. Zo kan je heel erg lang mijmeren en twijfelen natuurlijk.
***
pi_54798425
Wow wat een hoop nieuwe rammelaars

virendje en ik hebben nog niet belsoten wanneer in 2008 we gaan beginnen, maar wel dat het 2008 wordt!
ik ben zo blij voor jullie allemaal, en natuurlijk ook voor mezelf
ik wacht op je..
pi_54798527
ik krijg net te horen dat ik een vast contract krijg....
pi_54798602
gefeliciteerd!
ik wacht op je..
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:59:49 #140
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54798827
Gefeliciteerd jolene!*O*
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54800639
Wat goed Jolene,dat is toch alvast wel erg mooi meegenomen, lekker vastigheid en weten waar je aan toe bent!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54820368
Het is toch wel lekker dat ze mij een contract bieden..
Anders waren we er ook wel voor gegaan. Gewoon andere kiezen..
Hoe is het verdermet iedereen
pi_54820455
Héél druk aan het rammelen hier

Straks naar het eerste verjaardagsfeestje van mijn neefje. Het zal er weer niet bij helpen

Hebben jullie ook de indruk dat dat wachten zo gigantisch lang duurt?
pi_54820560
Ja!

Gisteravond op hyves foto's zitten kijken van het huwelijk van een vriendin van mij, en dan de foto van haar met haar man en haar zoontje (bijna 2)... rammelrammel ik wil ook!!

Ik weet wel dat ik niet lang meer hoef te wachten voor we gaan beginnen, maar inderdaad Leonieke, het wachten duurt zooooooo lang!

En wat als ik niet zwanger kan worden? Of het zaad van mijn vriend no-good is? En en en....
ik wacht op je..
pi_54820805
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:23 schreef .Belle. het volgende:
Ja!

Gisteravond op hyves foto's zitten kijken van het huwelijk van een vriendin van mij, en dan de foto van haar met haar man en haar zoontje (bijna 2)... rammelrammel ik wil ook!!

Ik weet wel dat ik niet lang meer hoef te wachten voor we gaan beginnen, maar inderdaad Leonieke, het wachten duurt zooooooo lang!

En wat als ik niet zwanger kan worden? Of het zaad van mijn vriend no-good is? En en en....
Wat fijn dat je niet meer te lang moet wachten Hier is er totaal geen duidelijkheid meer over Wat tot voor kort februari 2008 was, is nu "ergens in 2008"

Op die eerste vraag heb ik al het antwoord Voor de tweede vraag is het nog wachten tot volgende week om het antwoord te kennen De uitslag van die test kan natuurlijk wel een rol spelen in het bepalen van het tijdstip
pi_54820827
En de nicht van mijn man is er ook voor gegaan... Pil aan de kant en maar klussen

Alleen jammer dat ze "onze" meisjesnaam zal gebruiken als ze kan
pi_54826740
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:37 schreef leonieke het volgende:
Alleen jammer dat ze "onze" meisjesnaam zal gebruiken als ze kan
Dat vind ik eigenlijk best wel lullig! Nou maar hopen dat ze een jongetje krijgt
ik wacht op je..
  zondag 25 november 2007 @ 23:45:16 #148
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54838767
Meh, met alle zwangeren (en dat zijn er best wat) om me heen, en alle mensen die net zijn bevallen enzo ben ik toch hard aan het rammelen.
Vandaag koopzondag, ik met m'n moeder naar het winkelcentrum, veeeeeel kinderen, veel zwarte pieten enzo, vond het heel leuk, maar aan de andere kant had ik er ook graag met een kindje gelopen in plaats van met m'n moeder
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54840929
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:20 schreef .Belle. het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk best wel lullig! Nou maar hopen dat ze een jongetje krijgt
Idd

Gisteren op het verjaardagsfeestje een paar keer de vraag gekregen wanneer wij nu eens een kindje gingen kopen. Na de 4e keer kon ik het niet meer verdragen en heb ik er al lachend op geantwoord dat ze mij eens de naam van de winkel moeten doorgeven waar ik dat kan doen..

Ik wil zo graag zwanger zijn op het tweede verjaardagsfeestje. Heb er een tijdje zitten over fantaseren hoe dat zou zijn
pi_54840962
Ik vind het altijd zo lomp als mensen dat zo vragen, kan me indenken dat je je daar niet lekker bij voelde Leonieke.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54840984
Mja het stoort me niet dat mensen dat vragen, hoor. Ik vind het wel vervelend als ik al vier keer heb geantwoord dat we eerst nog moeten bouwen en dat we "dan" wel eens zullen zien en dat ze dan nog blijven doorvragen. Mijn zus zat ook wat beteuterd te kijken omdat ze weet hoe ik me voel als ik die vragen regelmatig moet beantwoorden.

Ik vraag me af hoelang ik op die manier ga kunnen verzwijgen dat we er voor gaan (want ik zou het liefst zo weinig mogelijk mensen hiervan inlichten)
  maandag 26 november 2007 @ 08:17:31 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54841032
Ik snap alleen dat van 'jouw' naam niet zo goed? Heb je die dan tegen haar verteld? Of is het gewoon toeval en vindt zij dezelfde naam als jij leuk?
Was dit niet ook al met je zus? Die ook dezelfde naam wilde?
***
pi_54841118
Ik heb die ooit verteld en toen reageerde ze met: "oh wat een leuke naam "

Ik moet écht een minder populaire naam gaan zoeken (mijn zus hoorde die idd ook graag, maar haar (nieuwe) man niet ).
En die populaire naam? Ik denk dat dat komt omdat ik zo'n niet-populaire naam heb dat ik dat mijn kind niet zou willen "aandoen" (nu vind ik mijn naam mooi, vroeger werd ik er constant mee gepest). Ik heb wel nog een paar namen in gedachten hoor voor een meisje, maar er zit zoveel plaats tussen nummer 1 en 2 dat ik toch liefst die 1 zou hebben (maar ik ga dat maar van me af beginnen te zetten, je weet maar nooit )
pi_54841776
Maar waarom vertel je dan iedereen die naam...

Ik heb dat eigenlijk niet een naam waarvan ik zeg dat is het...
pi_54842199
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:26 schreef jolene het volgende:
Maar waarom vertel je dan iedereen die naam...

Ik heb dat eigenlijk niet een naam waarvan ik zeg dat is het...
Omdat er over namen werd gesproken. Zij zei haar namen (en daar zat die op dat moment niet bij), ik de onze... We zijn twee échte rammelaars en dan wordt daar al eens over gesproken.

De naam die ik in gedachten heb is ook de naam van de grootmoeder van mijn ma (zonder dat ik het wist). Dat geeft het natuurlijk nog iets extra

Ik heb nog geen zo'n jongensnaam eigenlijk. Ik heb een aantal leuke jongensnamen in gedachten, maar mijn man vindt ze maar niets. Het feit dat mijn zus dan één van die namen heeft gebruikt voor mijn metekind, maakt het natuurlijk wel speciaal
pi_54843792
Ja maar als zij dan die naam gebruikt, kan zei toch niks aan doen.
Ik weet niet hoe lang geleden dit was..maar vast langer dan 9 maanden.

Ik heb het daar eigenlijk nooit over met vriendinnen over de namen.
Thuis roepen W en ik wel eens van dat is een mooie naam maar niet echt met dat is het
  maandag 26 november 2007 @ 11:25:16 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54843864
Ja, ik vind dat idd ook niet echt handig. De kans dat je iemand op gedachten brengt lijkt mij te groot.
De meisjesnaam was hier wel bekend bij wat vriendinnen maar die waren allemaal uitgebroed (of het zou sowieso niet bij hun passen) maar de jongensnaam heb ik zo angstvallig geheim gehouden omdat ik zo bang was dat iemand er mee vandoor zou gaan.
***
pi_54844061
BE, je maakt me nog nieuwsgieriger dan ik al was!!!
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54844223
Mja, hoe ik me nu voel, zou ik denk ik ook het geslacht niet verzwijgen of de naam als die vaststaat. Het enige wat ik niet zou tonen, is het geboortekaartje (denk ik dan weer, want de huwelijksuitnodiging hadden de ouders ook al gezien).
Ik ben geen zo'n goede geheimhouder en zou het heel lastig hebben met het vermijden van het geslacht in gesprekken.

Misschien verander ik nog, hé, maar zoals ik me nu voel zou ik daar niet geheimzinnig over doen. Dat is ook de reden waarom ik mijn mond waarschijnlijk niet ga kunnen houden eens ik de pil niet meer neem (alhoewel ik dat écht ga moeten proberen aangezien ik mijn schoonfamilie liever niet wil inlichten en het dan ook zo dom staat dat vrienden/collega's/fok!'ers het wel weten)
pi_54844252
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:21 schreef jolene het volgende:
Ja maar als zij dan die naam gebruikt, kan zei toch niks aan doen.
Ik weet niet hoe lang geleden dit was..maar vast langer dan 9 maanden.

Ik heb het daar eigenlijk nooit over met vriendinnen over de namen.
Thuis roepen W en ik wel eens van dat is een mooie naam maar niet echt met dat is het
Tijdens de doop van mijn man zijn petekind. In mei dus van dit jaar
Soit, moest het zijn dat het een meisje wordt bij haar, dan ga ik er mij moeten bij neerleggen (twee keer dezelfde naam in de familie vind ik niet kunnen) en een andere naam moeten vinden die ik even mooi vind.
  maandag 26 november 2007 @ 11:46:52 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54844271
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:35 schreef --Eveliene-- het volgende:
BE, je maakt me nog nieuwsgieriger dan ik al was!!!
Haha, nog een paar weekjes geduld!
Het is niet zozeer een superbijzondere naam hoor, maar wel eentje die je niet heel veel hoort en ik zou het gewoon heel jammer gevonden hebben als iemand anders ermee vandoor gegaan zou zijn.
***
pi_54844306
Maar tegen ons kun je het toch zeggen, BE? Wij zijn nog aan het rammelen en halen jou echt niet meer in hoor
  maandag 26 november 2007 @ 11:49:55 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54844332
Helaasch... Ik heb het al zo lang volgehouden, dat lukt me die laatste paar weken echt nog wel!
***
pi_54844433
En is er echt niemand op de hoogte? Ook niemand van de aanstaande grootouders? Chapeau, hoor

Bij ons gaan de looks van het kind een verrassing blijven, vrees ik Of het zou moeten om een jongetje gaan en dan zal de naam waarschijnlijk ook voor ons een verrassing zijn tot op het einde (zoals mijn zus, die heeft de gyn en de vroedvrouw laten meebeslissen in een stemming )
  maandag 26 november 2007 @ 12:54:45 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54845567
Neeeeee... natuurlijk zijn er wel mensen die het weten... Hallo... we hebben het wel over mij hier he!
Yoni weet het, maar die wist het al voor ik zwanger raakte. En ik heb het laatst nog aan een ander OUDje hier verklapt. En dan nog mijn beste vriendinnetje, mijn andere vriendinnetje die het kaartje gemaakt heeft en 1 collega.

Dus niet 'niemand', maar nog steeds genoeg mensen niet. En idd niet mijn ouders of zus. Mijn moeder heeft me dat op mijn hart gedrukt, dat ze het absoluut niet wilde weten!
***
pi_54845769
Goed hoor BE, en het duurt niet lang meer en dan weten wij het allemaal...
Ik ben wel donders nieuwsgierig...
pi_54846486
Weet je wat ik me soms afvraag? Hoe sommige mensen zo realistisch kunnen blijven? Ik kan verschillende redenen opnoemen waarom het bij ons nog niet gaat en als ik het er met mijn man over heb dan zijn we het er allebei echt over eens... Maar zo vaak heb ik zoiets van: "ah, zou het nu zo erg zijn...? " terwijl ik denk dat mijn man dat niet heeft

En het is zo stom, maar ik kan het niet op mijn hormonen steken
pi_54846892
Tja, bij ons heeft het een andere rede waarom het nu even nog niet kan.
Jullie hebben een afweging gemaakt samen. Misschien niet leuk maar wel gedaan.

Je kan het altijd vragen aan je man.
pi_54847189
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:26 schreef jolene het volgende:
Maar waarom vertel je dan iedereen die naam...

Ik heb dat eigenlijk niet een naam waarvan ik zeg dat is het...
Wij hebben nu zelfs al namen voor een broertje en zusje, 2 jongens en 2 meisjesnamen dus al hahaha
Ik vind een naam toch heel belangrijk dus daar ben ik altijd al wel mee bezig geweest.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54847544
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:05 schreef jolene het volgende:
Tja, bij ons heeft het een andere rede waarom het nu even nog niet kan.
Jullie hebben een afweging gemaakt samen. Misschien niet leuk maar wel gedaan.

Je kan het altijd vragen aan je man.
Neenee, ik moet mezelf soms eens met de neus op de feiten drukken Maar fantaseren is soms zo leuk
pi_54847615
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
Nu wil ik ook!

Ik roep nu elke dag iets anders. J. wordt lichtelijk gek van me geloof ik. Vandaag wil ik dus wel weer, morgen vind ik 1 kind weer genoeg, overmorgen heb ik mijn zwangere vriendin gebeld, dan wil ik ook. *zucht* maar goed dat mij medicijnen voorlopig beslissen.

Zal ik het badje en je voedingskussen alvast terug komen brengen
pi_54847664
ik heb nog wel een badje in het thema zee voor je pruk.

(wat leuk yppy, wissiknie! )
pi_54847749
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:19 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Wij hebben nu zelfs al namen voor een broertje en zusje, 2 jongens en 2 meisjesnamen dus al hahaha
Ik vind een naam toch heel belangrijk dus daar ben ik altijd al wel mee bezig geweest.
Ja maar hoeveel mensen heb jij al verteld over die namen?
pi_54848696
Potverdrie bix, ik dacht dat je die wel allang kwijt zou zijn, daarom was ik zo blij dat ik die van YPPY mocht lenen.
  maandag 26 november 2007 @ 16:01:07 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54848802
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
Neeeeee... natuurlijk zijn er wel mensen die het weten... Hallo... we hebben het wel over mij hier he!
Yoni weet het, maar die wist het al voor ik zwanger raakte. En ik heb het laatst nog aan een ander OUDje hier verklapt. En dan nog mijn beste vriendinnetje, mijn andere vriendinnetje die het kaartje gemaakt heeft en 1 collega.

Dus niet 'niemand', maar nog steeds genoeg mensen niet. En idd niet mijn ouders of zus. Mijn moeder heeft me dat op mijn hart gedrukt, dat ze het absoluut niet wilde weten!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54849831
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:53 schreef Pruk het volgende:
Potverdrie bix, ik dacht dat je die wel allang kwijt zou zijn, daarom was ik zo blij dat ik die van YPPY mocht lenen.
iemand zou het inderdaad komen halen maar die heeft op 't laatste moment anders besloten. kom 'm maar halen hoor! (nou ja, niet vanavond dan, maar een dezer dagen?)
  maandag 26 november 2007 @ 17:20:40 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54850241
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Geduld liefje, geduld!
***
pi_54854262
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:57 schreef bixister het volgende:

[..]

iemand zou het inderdaad komen halen maar die heeft op 't laatste moment anders besloten. kom 'm maar halen hoor! (nou ja, niet vanavond dan, maar een dezer dagen?)
Ja doei, dat badje hoef ik nu niet meer terug hoor. Ik vond nog een stuk van de stop trouwens, krijg je nog Pruk.

Ik rammel ook niet elke dag. Alleen soms ineens. Sommige dagen wil ik echt totaal niet nog een keer. Ben gewoon raar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54854319
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:41 schreef YPPY het volgende:

Ben gewoon raar.
Nee hoor, ik heb dat ook wel.
  maandag 26 november 2007 @ 20:45:13 #180
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54854382
Bah, soms haat ik de sinterklaas enzo... al die blije kindjes enzo.... Ik wil OOOOOK
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54855459
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:45 schreef Pien85 het volgende:
Bah, soms haat ik de sinterklaas enzo... al die blije kindjes enzo.... Ik wil OOOOOK
Misschien helpt het dat die blije kindjes rond deze tijd van het jaar niet alleen blij zijn maar ook giga vervelend kunnen zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 26 november 2007 @ 21:25:20 #182
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54855631
Ik heb het zelf een klein beetje, maar ik ontwijk dat soort dingen altijd. Misschien vind ik het leuker met kids erbij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54857079
Ik moet hier gewoon even jubelen hoor, dat ik na vier maanden pil-loos zijn eindelijk ongesteld ben geworden!!! Wat een opluchting!!!

Pfieuw!

Ik zal morgen even alles bij gaan lezen hier, maar moest het even kwijt
  maandag 26 november 2007 @ 22:32:26 #184
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54857532
Dat heeft een flinke tijd geduurd, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54863297
Smoezie wat goed . Nu op voor een regelmatig ritme.
Hoe is het met smoezie man. Kon die je vreugde delen..
pi_54863301
Wat fijn Smoezie Hopelijk zet het nu allemaal goed in gang
pi_54864191
Dat ontpillen is inderdaad erg vreemd. Ik slik nu zo'n 2 weken geen pil meer en ik heb het idee dat in mijn buik vanalles en nog wat gebeurt Heel vreemd. Hopelijk gaat het allemaal goed komen.

Fijn Smoezie!
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:29:18 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54866563
Smoez! Wat goed zeg!
***
pi_54866644
smoezie, goed dat je bloedt!
pi_54866906
Fijn Smoez!!

ik rammel weer wat harder.. contract is verlengd..... Michel heeft al helemaal ideetjes voor de toekomstige babykamer.... nu alleen nog zijn JA.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54867150
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:47 schreef Vicky het volgende:
Fijn Smoez!!

ik rammel weer wat harder.. contract is verlengd..... Michel heeft al helemaal ideetjes voor de toekomstige babykamer.... nu alleen nog zijn JA.....
Wat spannend Vicky! Misschien zijn we straks wel weer samen zwanger!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:06:26 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54867252
spannend vicky en fuente tof
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54868365
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:47 schreef Vicky het volgende:
Fijn Smoez!!

ik rammel weer wat harder.. contract is verlengd..... Michel heeft al helemaal ideetjes voor de toekomstige babykamer.... nu alleen nog zijn JA.....
Maar dat is toch al bijna een JA met die ideetjes voor de babykamer?
pi_54868414
Smoezie, wat fijn!
pi_54869060
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:00 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja maar hoeveel mensen heb jij al verteld over die namen?
Niemand, zelfs hier niet!
Over een jongensnaam heb ik alleen eens gezegd dat die oerhollands was en dat het niet een heel alledaagse naam is.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54869509
Wat onwijs lief zeg van julie, al die enthousiaste Hoera-Je-Bloedt reacties
Belachelijk he, hoe blij je daarmee kunt zijn. Vroeger vond ik het maar niets, ongesteld zijn, en nu zat ik er zo op te hopen Het werd ook wel eens tijd, na 4 maanden.
Meneer Smoezie was ook echt oprecht opgelucht! Ik zei 'Ik heb slecht nieuws en goed nieuws. Het slechte nieuws is dat je sex kunt vergeten deze week ( ) en het goede nieuws....'. En toen wist ie het meteen haha! Hij had zich er ook zorgen om gemaakt, maar was er expres niet vaak over begonnen om mij niet ongerust te maken. Dus da's heel fijn! Heb het braaf in de agenda gekrabbeld en nu maar kijken wanneer er een beetje regelmaat in gaat komen. Meneer Smoezie had al meteen doorgerekend dat de volgende keer, als het goed gaat, rond Kerst is

En nu nog wachten op de echte 'ja'

BE, ik ben zooooooooooo nieuwsgierig he, naar jouw beebje!
pi_54869578
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:18 schreef Koningin het volgende:
Dat ontpillen is inderdaad erg vreemd. Ik slik nu zo'n 2 weken geen pil meer en ik heb het idee dat in mijn buik vanalles en nog wat gebeurt Heel vreemd. Hopelijk gaat het allemaal goed komen.

Fijn Smoezie!
Dankjewel

Het is inderdaad een raar fenomeen he, dat het ontpillen zo vreemd kan lopen! Ik heb er al flink op zitten Googlen en dan lees je een verhalen!
Is het voor jou ook zo'n fijn idee dat je gestopt bent met het slikken van de pil? Ik zal voor je duimen dat het allemaal wat sneller dan bij mij weer 'gewoon' wordt! Maar probeer je dus geen zorgen te maken als je eerst een paar maandjes niet ongesteld wordt.
pi_54869686
Smoes, wat fijn
kan me voorstellen dat dat een opluchting is
pi_54870354
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:19 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Dankjewel

Het is inderdaad een raar fenomeen he, dat het ontpillen zo vreemd kan lopen! Ik heb er al flink op zitten Googlen en dan lees je een verhalen!
Is het voor jou ook zo'n fijn idee dat je gestopt bent met het slikken van de pil? Ik zal voor je duimen dat het allemaal wat sneller dan bij mij weer 'gewoon' wordt! Maar probeer je dus geen zorgen te maken als je eerst een paar maandjes niet ongesteld wordt.
Het is inderdaad een fijn idee ja. Ben benieuwd wat nog gaat komen.
Misschien komt er bij jou vanaf nu wel regelmaat in.
pi_54870454
Smoezie, fijn dat je ongesteld bent geworden! 4 maanden, wow!
Ik ben vorige maand gestopt met de pil, en ben na 35 dagen ongesteld geworden. Ben ook heel benieuwd hoe het zich verder zal ontwikkelen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:09:54 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54870483
Fijn Smoez!! Gefeliciteerd met je doos!

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54870507
Fijne reactie van meneer Smoezie...ow ik ga echt mee duimen dat die ja gaat zeggen met de kerst
pi_54872702
Dankjewel lieve Bla!

Fuente, dat is al super zeg, keurig al na 35 dagen!! Ik hoop dat de volgende ook weer netjes na een dagje of ongeveer 30 komt voor je!

Viev, wat zeg je het weer heerlijk!

Koningin, verder heb ik er niet zoveel van gemerkt in die 4 maanden eigenlijk. Het was gewoon alsof ik de pil nog slikte, maar dan doorslikte dus elke maand, want ongesteld, ho maar. Wat voel jij allemaal dan?
pi_54872746
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:11 schreef jolene het volgende:
Fijne reactie van meneer Smoezie...ow ik ga echt mee duimen dat die ja gaat zeggen met de kerst
Die muts staat je goed!

Ik was vandaag even bij de huisarts (niets aan de hand, even info vragen) en toen vertelde ik dat ik eigenlijk nog iets anders had willen vragen, maar dat dat zich inmiddels zelf al had opgelost. En toen zei ze "Oh, ga je wel meteen foliumzuur slikken dan?". Nou ehm, dat heeft nog weinig zin, want we gaan nog niet voor het eggie. Zegt ze: "Nou, ik wil me nergens mee bemoeien, maar jullie moeten er niet nog langer over na gaan denken hoor, je bent toch 34???". Shit, was Meneer Smoezie nou maar mee geweest Maar ik ga het hem wel even subtiel melden natuurlijk, wat ze zei
pi_54872869
Desondanks kan je wel gewoon foliumzuur gaan slikken, alvast om te oefenen
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:57:02 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54873320
Go huisarts!
Maar sowieso vind ik ook de reactie van MrSmoezie al niet echt fout hoor! Hij is er toch ook zeker wel mee bezig.

Enneh... foliumzuur kan geen kwaad idd. Beter te vroeg dan te laat.
***
pi_54873388
Trouwens: misschien niet het juiste topic, maar mocht ik iemand blij kunnen maken met zwangerschaps/proberenzwangerteworden/oefenenvitaminestandaarddingen, geef even een gil. Ik had ze toen gekocht, maar de vitaminehoeveelheden waren voor mij dusdanig te weinig dat ik ze nauwelijks heb gebruikt, dus ik heb nog vrijwel ongebruikte verpakkingen (strips) en zelfs nog een dichte verpakking staan volgens mij.
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:13:30 #208
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_54877538
Voor Smoezie
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_54884351
Wat goed die huisarts....
Heb je het meneer smoezie al vertelt.

En als jij die muts goed vind staan bij me..Wil ik hem nog wel even dragen.
Misschien helpt het..

Enne ik ben verkouden en ondertussen heb ik echt zo'n rooie neus
pi_54884600
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:16 schreef Smoezie het volgende:

Koningin, verder heb ik er niet zoveel van gemerkt in die 4 maanden eigenlijk. Het was gewoon alsof ik de pil nog slikte, maar dan doorslikte dus elke maand, want ongesteld, ho maar. Wat voel jij allemaal dan?
Nou, mijn onderbuik doet echt raar, beetje zeur buikpijn.
Heb het gevoel alsof ik al een paar maanden zwanger ben, beetje opgeblazen gevoel enzo......
Ach ja, hoort erbij.
pi_54887079
Elk lichaam reageert er echt anders op.
pi_54915868
We hebben gisteren een afspraak gemaakt...volgende week gaan we op kraamvisite ...smelt
Nu nog even de laatste cadaeutjes halen.
Stiekum hoop ik dat ik wel even het kindje mag vasthouden.
Afwachten dus maar even
pi_54917341
Een afspraak met de huisarts jolene of een afspraak onder elkaar over wanneer te beginnen?
pi_54917623
Ik denk een afspraak voor kraamvisite!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54917684
Ah... jah Begrijpend lezen is niet altijd mijn ding
pi_54917855
Hoe zit het eigenlijk met alcohol drinken?
Wanneer moet ik hier mee stoppen?
Pas als ik weet dat ik zwanger ben of al daarvoor? Hier zit nl. het carnavalsseizoen eraan te komen en als ik niet drink, dan weet iedereen het gelijk dat we er mee bezig zijn (of al ben).
  donderdag 29 november 2007 @ 13:23:52 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54918277
De eerste 4 weken heeft het vruchtje nog geen bloeduitwisseling met je maar het is natuurlijk beter om meteen te stoppen. Zelf vind ik stoppen als je zwanger bent (of weet dat je het evt. bent) vroeg genoeg maar ja, je hebt natuurlijk overal fanatiekelingen tussen zitten, die ook al maanden van tevoren geen filet americain meer eten bijvoorbeeld. Het blijft een persoonlijk iets natuurlijk.

Google zegt:

Drink bij voorkeur niet als je zwanger wilt worden. Dat geldt voor vrouwen en mannen. Neem in elk geval niet meer dan twee eenheden alcohol per dag. Boven die hoeveelheid zijn effecten op het zaad aangetoond.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54919640
Geen filet americain of préparé meer wanneer ik probeer zwanger te worden?

Omg, ik ga het al erg genoeg vinden om het niet meer te mogen eten TIJDENS de zwangerschap (of is dat eigenlijk ook zoiets dat je niet mag eten als je toxoplasmose hebt?) Dat zal echt het eerste zijn (denk ik) dat ik ga willen eten na de bevalling
pi_54919705
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:27 schreef leonieke het volgende:
Geen filet americain of préparé meer wanneer ik probeer zwanger te worden?

Omg, ik ga het al erg genoeg vinden om het niet meer te mogen eten TIJDENS de zwangerschap (of is dat eigenlijk ook zoiets dat je niet mag eten als je toxoplasmose hebt?) Dat zal echt het eerste zijn (denk ik) dat ik ga willen eten na de bevalling
Je mag dat niet eten omdat er dan een risico is op toxoplasmose.
Zelf riep ik mijn hele zwangerschap dat dat het eerste was dat ik wou eten na de bevalling, en na de bevalling had ik er totaal geen trek in, heeft nog wel wat weekjes geduurd voor ik het weer at
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 29 november 2007 @ 14:41:08 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54919912
Het is Listeria/Listeriose waar je dan risico op hebt, niet toxoplasmose.

Van het RIVM:
quote:
Listeriose
Ziekteverwekker
Listeriose wordt veroorzaakt door Listeria monocytogenes, een saprofytaire (in aarde en grondwater levende) bacterie, die voorkomt bij mens en dier.

Besmettingsbron en wijze van overdracht
De belangrijkste bronnen van besmetting zijn de bodem, dieren (vooral schapen, geiten en runderen) en voedingsmiddelen. Alhoewel de bacterie vrijwel overal voorkomt, raakt de mens bijna altijd geïnfecteerd door het eten van besmette voedingswaren.
Besmetting van de voedingsmiddelen treedt op door het gebruik van rauwe ingrediënten die reeds besmet waren, zoals zachte kazen gemaakt van ongepasteuriseerde melk (bijvoorbeeld sommige soorten brie, camembert, feta en blauwe kaas) en vleesproducten (zoals gehakt, filet américain en paté).
***
pi_54919979
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
Het is Listeria/Listeriose waar je dan risico op hebt, niet toxoplasmose.

Van het RIVM:
[..]
Oeps
Die ja
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54920084
Oh ok, dat valt allemaal nog wel mee dan.
Wat is trouwens préparé Leonieke?
pi_54939997
Filet americain is bij ons zuivere americain (rood) en voor préparé hebben ze er een sausje aan kruiden aan toegevoegd
Maar.. maar... kaas en gehakt ook al niet?
Ik ga dat echt niet kunnen laten tijdens het proberen Of toch zeker twee weken aan een stuk eten en dan twee weken weer niet

Gisteren naar een concert geweest met een collega waarvan zijn vrouw hoogzwanger is. Zo mooi zwanger Ik wil ook
pi_54940375
Kaas en gehakt?? Waarom niet?
Gewone kaas toch wel?
pi_54940491
Ja, maar ik zag daar al brie en camembert staan

En gehakt staat ook in de post van BE, samen met paté wat ik nog niet had gezien
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:29:15 #226
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54940509
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef Koningin het volgende:
Kaas en gehakt?? Waarom niet?
Gewone kaas toch wel?
Ja hoor, behalve als het met rauwe melk gemaakt is. Maar dat mag in Nederland eigenlijk al niet meer.

Vlees gaat ook alleen maar om de (semi)rauwe varianten. Alles gewoon goed doorbakken dus.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54940777
Brie wordt voor mij een probleem, das zoooo lekker.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:45:22 #228
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54940876
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:41 schreef Koningin het volgende:
Brie wordt voor mij een probleem, das zoooo lekker.
Zolang er geen 'au lait cru' oid op staat is het volgens mij geen probleem?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54944325
Brie uit de supermarkt mag gewoon, bij de meeste kaasboeren ook, maar je moet dan even kijken of er idd au lait cru opstaat. Gehakt mag je ook gewoon, maar het moet gewoon goed gebakken zijn, dus niet rood.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54956830
Gehakt vind ik niet eens lekker als het niet doorgebakken is, rood/half-rauw gehakt

De eerste langverwachte ongesteldheid is alweer over
Hopen dat het keurig over een maandje of zo weer komt!

De mannen moeten geloof ik ook drastisch minderen met de alcohol he, begreep ik, als je voor het eggie gaat. Dat gaat nog een klapper geven hier dan!
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:05:05 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54957024
Pate wist ik ook niet hoor, maar dat zal dan ook gaan om dat waar rauw vlees in verwerkt is, evenals gehakt en tartaar etc.
Kaasjes en brie let ik niet eens op, als ik het in de supermarkt koop zit het wel goed en ik haal gewoon geen gekke dingen bij de kaasboer ofzo.
***
pi_54957117
nee, paté gaat om de hoeveelheid vitamineA (geloof ik), toch? dat kan de baby nog niet afbreken.
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:15:52 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54957332
Maar in het stukje van het RIVM over Listeria (waar het nu even om ging) staat het als volgt:
quote:
Besmetting van de voedingsmiddelen treedt op door het gebruik van rauwe ingrediënten die reeds besmet waren, zoals zachte kazen gemaakt van ongepasteuriseerde melk (bijvoorbeeld sommige soorten brie, camembert, feta en blauwe kaas) en vleesproducten (zoals gehakt, filet américain en paté).
Daar leid ik dus uit af dat het met rauw te maken heeft.

Het vitamine A verhaal is idd wel waar, maar daar ging het nu niet over.
***
pi_54957607
ooh! dat had ik niet gelezen. zit daar rauw vlees in? elders staat dat je het wel mag eten, doch met mate. lijkt me niet in overeenstemming met het listeria-verhaal.
pi_54957928
Meestal wordt geadviseerd paté met mate (max. 1 portie per dag) te eten vanwege het hoge vitamini A gehalte wat in lever houdende producten zit.

Toxoplasmose wordt veroorzaakt door een parasiet die in uitwerpselen van katten ontstaat. Wanneer een dier hiermee in aanraking is geweest, kan het vlees van dat dier besmet zijn en moet het goed doorbakken worden voordat je het eet als je zwanger bent.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54958513
je eet toch geen kattenvlees. maarre, ik dacht ook dat het rauw-vlees verhaal meer om die listeriose ging? verwarring alom.
pi_54958593
quote:
Oorzaak
Toxoplasmose wordt meestal opgelopen door het eten van besmet voedsel dat onvoldoende verhit is. Dit voedsel bevat dan de Toxoplasma gondii, een eencellige parasiet.

Een andere besmettingsbron zijn de uitwerpselen van katten. De parasieten planten zich namelijk alleen voort in kattendarmen. U kunt geïnfecteerd raken doordat u bijvoorbeeld uw handen niet wast als u de kattenbak hebben verschoond of als u zonder handschoenen in een tuin werkt waarin kattenuitwerpselen liggen.

Voorkomen
Bent u zwanger of heeft u een slechte afweer, probeer dan besmetting met toxoplasmose te voorkomen. Eet geen vlees dat niet gaar is, dus geen biefstuk, rosbief of tartaar die nog rood van binnen is of filet americain. Was vruchten en ongekookte groenten altijd voordat u ze eet.
Heeft u een kat, laat het verschonen van de kattenbak dan aan een ander over. Is dat niet mogelijk, draag dan handschoenen van rubber. Was altijd uw handen nadat u de kattenbak heeft aangeraakt of een kat heeft geaaid.
bron

dus rauw vlees mijden is toch óók met het oog op die toxoplasmose inderdaad.

(al beperkt het eveneens de risico's op listeriose, zie hier)
pi_54958640
-edit, te laat op invoeren geklikt-

Dat zeg ik
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54958763
hehheh was er al een 'snelste-opzoeker-oftewel de tweevoortwaalf-award'?
pi_54958798
Nee, maar een snelste edit award ga ik zo maar eens voorstellen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 30 november 2007 @ 23:57:00 #241
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54959902
Voor zover ik begrepen heb overigens, komen de meeste toxoplasmose besmettingen door niet goed gegaard vlees, en bestaat het risico op toxoplasmose niet bij binnenkatten. (Niet aan mijn man vertellen... )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:08:55 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54963377
Oh well... pate met mate dus, dat wist ik wel, maar idd niet omdat het evt. rauw zou kunnen zijn.
***
pi_54965806
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:23 schreef Vivi het volgende:
je hebt natuurlijk overal fanatiekelingen tussen zitten, die ook al maanden van tevoren geen filet americain meer

Ik had inderdaad van de week besloten om al per januari helemaal geen alcohol te drinken en filet american te eten
Ik ben trouwens sowieso geen grote drinker, maar je weet maar nooit he, alles maar dan ook alles voor het goede doel

Van de week mn 2de kratje babyspulletjes weer even aangevuld met zeer schattige gebreide slofjes voor maar 1euro nogwat bij de Action
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_54984801
Dat klinkt leuk mevrouwKorn. Lieve baby slofjes
drinken doe ik nooit en de filet is ook al minder...hier ga ik voor de kattenbak. Deze niet meer schoonmaken hihihi
  maandag 3 december 2007 @ 23:13:24 #245
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55023674
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef jolene het volgende:
Dat klinkt leuk mevrouwKorn. Lieve baby slofjes
drinken doe ik nooit en de filet is ook al minder...hier ga ik voor de kattenbak. Deze niet meer schoonmaken hihihi
Dat is nog een veel betere maatregel haha, ik ben eens even gaan googlen want ik wist wel dat het niet goed was, maar niet waarom.
Maar volgens mij kan je dan nog wel kattebak verschonen met handschoenen aan.

Zucht.. ik wou dat er al een paar maandjes voorbij waren en dat ik al lekker onze vakantie had geboekt enzo maar moet nog even 2 weken wachten want dan komt het reisaanbod online te staan van waar we graag naartoe willen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55027195
Als deze pipo geweest is dan gaat het vast snel...
Dan gaan we op voor het jaar 2008. Wat klinkt dat goed he.
Als alles mee zit het jaar waar we met een heleboel van hier er voor gaan
Deze maand mag van mij voorbij vliegen..
pi_55027204
van mij mogen de maanden ook voorbij vliegen..
zucht... Was het maar klaar hier in huis....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55027217
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:21 schreef Vicky het volgende:
van mij mogen de maanden ook voorbij vliegen..
zucht... Was het maar klaar hier in huis....
Ik kan praktisch jouw post volledig overnemen, behalve dan:
zucht... Was het huis hier maar klaar...

Het probleem is dat hoe meer je naar iets uitkijkt, hoe langer het lijkt te duren, maar krijg dat rammelen maar eens uit je hoofd
pi_55027224
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:19 schreef jolene het volgende:
Als deze pipo geweest is dan gaat het vast snel...
Dan gaan we op voor het jaar 2008. Wat klinkt dat goed he.
Als alles mee zit het jaar waar we met een heleboel van hier er voor gaan
Deze maand mag van mij voorbij vliegen..
Van mij ook!!
Alhoewel ik het wel een erg gezellig maand vind altijd.

Volgend jaar zitten we misschien allemaal met dikke buik of al een kleintje!!
pi_55027266
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:24 schreef Koningin het volgende:
Volgend jaar zitten we misschien allemaal met dikke buik of al een kleintje!!
Oeh! Ik wil! Ik wil!
pi_55027676
Idem hier, kan de maanden wel wegkijken! Ik bedenk me maar zo dat de kerst eraan komt, het nieuwe jaar, de tijd gaat vast vliegen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55027730
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:24 schreef Koningin het volgende:

[..]

Van mij ook!!
Alhoewel ik het wel een erg gezellig maand vind altijd.

Volgend jaar zitten we misschien allemaal met dikke buik of al een kleintje!!
Ja jullie al met een kleintje , ik zou als alles heel voorspoedig gaat met een dikke buik kunnen halen en dan de nadruk op heeeeel voorspoedig..
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:22:26 #253
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_55027872
Blijven er nog rammelaars over in 2008 of moet ik hier tegen mezelf gaan praten?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_55027889
Pien ik rammel de eerste 5 maanden zeker nog met je mee..waarschijnlijk ook wel langer..
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:25:45 #255
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_55027907
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 09:24 schreef jolene het volgende:
Pien ik rammel de eerste 5 maanden zeker nog met je mee..waarschijnlijk ook wel langer..
Ok... was al bang dat ik hier straks hele gesprekken met mezelf moest gaan houden ofzo...
Bah, ik blijf voorlopig nog wel ff rammelen...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_55027920
Nee, die gesprekken kan je gewoon blijven voeren ben van plan net als Be te doen...bijna zwanger dit bankje verlaten..hihihi
pi_55028007
En dan gewoon direct beginnen rammelen voor een tweede
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:10:36 #258
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55028512
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:24 schreef Koningin het volgende:

[..]

Van mij ook!!
Alhoewel ik het wel een erg gezellig maand vind altijd.

Volgend jaar zitten we misschien allemaal met dikke buik of al een kleintje!!
Kleintje gaat hier niet lukken, maar ik wil 100% gaan voor een dikke buik(wel met wat erin natuurlijk)!!!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55028560
Hier ook, hopelijk volgend jaar een dikke buik met kerst
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55028642
ik hoop op een kleintje met kerst 2008
maar een dikke buik vind ik ook wel goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55028741
Ik blijf ook nog rammelen, vrees nog wel een heeeeeeeeeele tijd.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:37:46 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55028926
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 09:26 schreef jolene het volgende:
Nee, die gesprekken kan je gewoon blijven voeren ben van plan net als Be te doen...bijna zwanger dit bankje verlaten..hihihi
Pcies.

Enneh... ook met dikke buik valt er nog zat te rammelen hoor!
***
pi_55028952
Dan mogen we rammelen over kamertjes en kleertjes en schoenen en wat voor meubels enz enz enz
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:48:21 #264
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55030369
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:39 schreef jolene het volgende:
Dan mogen we rammelen over kamertjes en kleertjes en schoenen en wat voor meubels enz enz enz
Ja, dan mag dat legaal, en babywinkels binnenstappen
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55030485
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:48 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ja, dan mag dat legaal, en babywinkels binnenstappen
Ja, allemaal mag je dan langs..en dan spullen kopen voor je zelf en niet voor iemand anders.
Ik voorzie K-I-M perikelen hier in huis...
pi_55038179
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:26 schreef appelsap het volgende:
Ik blijf ook nog rammelen, vrees nog wel een heeeeeeeeeele tijd.
Een lange tijd? Is er iets gebeurd?
pi_55038554
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:58 schreef leonieke het volgende:

[..]

Een lange tijd? Is er iets gebeurd?
Ik rammel nog steeds hoor, alleen is het niet altijd even sterk. Zit nu in de periode dat ik wat realistischer ben en zoiets heb van: er zijn ook nog andere dingen die ik wil doen, en misschien zijn die voor op dit moment nét wat belangrijker.
Maargoed, op momenten dat ik écht hard rammel (dat komt dan weer ineens zo opzetten) dan zijn die gevoelens ook weer weg en heb ik zoiets van: ik wil nog een kind en wel NU!

Edit:
Even een toevoeging.
Ik zeg een lange tijd omdat ik ergens hoop dat ik dit gevoel blijf hebben. (Dan vraag je je af wat ik in dit topic doe... Nou ik rammel dus wel en dat gevoel is natuurlijk niet zomaar weg.) Niet dat ik niet graag nog een kindje zou willen, dolgraag juist. Maar het zou zo fijn zijn als ik eerst de andere dingen kon doen voor ik die wens had.
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:14:12 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_55039827
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:24 schreef Koningin het volgende:
[..]
Volgend jaar zitten we misschien allemaal met dikke buik of al een kleintje!!
Waar kan ik tekenen? Alhoewel ik dan misschien nog niet een dikke buik heb maar wellicht wel een positieve test.

en ik waren gisteren aan het kijken om misschien nog op wintersport te gaan. Maar uiteindelijk vonden we het te kort dag om het nog te realiseren. Dus ik zeg dat we dan gewoon volgend jaar wat eerder moeten kijken wat we willen. Zegt opeens: ja maar stel dat je dan zwanger bent, dan kunnen we toch niet gaan skieen?
Dus....

ben overigens nog nooit op wintersport geweest. ik kan niet eens skieen
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:15:47 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_55039880
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 09:22 schreef Pien85 het volgende:
Blijven er nog rammelaars over in 2008 of moet ik hier tegen mezelf gaan praten?
Ik rammel in 2008 nog met je mee hoor!
pi_55068153
Ook ik zal meerammelen in 2008 hoor.
Het zal wel erger worden want vanavond hebben we gehoord dat mijn broer en schoonzus zwanger zijn. En dat is niet het enige; als alles goed gaat krijgen ze een tweeling!
Toen ze het bekend maakten zaten we allemaal zo van (en dan niet cynisch bedoeld) omdat ze al zo ontzettend lang bezig zijn voor een 2e kindje en dit hun laatste poging zou zijn.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_55072490
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:16 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik rammel nog steeds hoor, alleen is het niet altijd even sterk. Zit nu in de periode dat ik wat realistischer ben en zoiets heb van: er zijn ook nog andere dingen die ik wil doen, en misschien zijn die voor op dit moment nét wat belangrijker.
Maargoed, op momenten dat ik écht hard rammel (dat komt dan weer ineens zo opzetten) dan zijn die gevoelens ook weer weg en heb ik zoiets van: ik wil nog een kind en wel NU!
Dat ken ik ook De ene dag kan ik zo realistisch zijn en zeggen dat het nu écht nog niet kan (het past ook gewoon nog niet), maar op een ander moment kan dat zo omslaan dat ik bijna gek word.
Maar onze tijd komt sowieso ook wel Moet wel hé
quote:
Edit:
Even een toevoeging.
Ik zeg een lange tijd omdat ik ergens hoop dat ik dit gevoel blijf hebben. (Dan vraag je je af wat ik in dit topic doe... Nou ik rammel dus wel en dat gevoel is natuurlijk niet zomaar weg.) Niet dat ik niet graag nog een kindje zou willen, dolgraag juist. Maar het zou zo fijn zijn als ik eerst de andere dingen kon doen voor ik die wens had.
En ondertussen heerlijk genieten van jullie kleine Damian Ook al kan ik me voorstellen dat dat het rammelen soms nog erger maakt
pi_55072498
Mag ik gewoon ook nog even zeggen wat een fijn topic ik dit vind
pi_55073260
en daar gaan ze weer....

Vanmorgen weer eens een goed gesprek gehad met mijn wederhelft... Tja ik kan er niets aan doen, ik rammel gewoon. Dus ik vroeg wanneer zullen we nou een 2e kindje gaan maken, nou zegt ie, dat zal toch neit meer zo lang gaan duren...........
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55076910
Wat een goed nieuws Vicky Volgend jaar hebben jullie misschien al een tweede kindje
pi_55078391
Wat fijn Vicky

Mijn klasgenootje/vriendin is zwanger... *RAMMEL*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55078681
Nou, na gestopt te zijn met de pil, moet ik aanstaande maandag ongesteld worden.
Ben dus erg benieuwd of dit netjes op tijd komt (zal wel niet).
pi_55080370
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:10 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Kleintje gaat hier niet lukken, maar ik wil 100% gaan voor een dikke buik(wel met wat erin natuurlijk)!!!


Ik rammel ook gewoon mee in 2008 hoor, voorlopig zijn jullie nog niet van me af

Koningin, ik zal voor je duimen dat het gewoon meteen netjes op tijd is!
pi_55085371
Koningin, ik ben benieuwd! Ik ging een weekje overtijd m'n eerste cyclus, viel nog mee dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 december 2007 @ 20:11:46 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55085503
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:01 schreef Smoezie het volgende:

[..]



Ik rammel ook gewoon mee in 2008 hoor, voorlopig zijn jullie nog niet van me af
Wil ie nog niet?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55112083
Nee, Viev. Goddammit...
Ik ga het proberen met "All I want for Christmasssss, is a babyyyyyyyyyyyyyyyyyyy"
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:50:35 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55112116
Maar maar..je hebt het dus wel met hem erover gehad nog?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55112422
Er over gehad...
Er over gezeurd...
Er over gejengeld...
Er over doorgedramd...

Vorige week in mijn zanik-bui nog iets geroepen als "Ja maar over een maand of 8 ben ik al 35. En tegen de tijd dat ik dan eens zwanger ben, ben ik 36. En als de baby er is ben ik 37. Ik zie het gewoon niet meer gebeuren, alsof jij ineens op een dag zegt Nou, laten we er voor gaan!. "
Zoiets dus. Maar dat kwam ook omdat ik aan het strijken was en dan altijd strontchagerijnig word
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:06:47 #283
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55112652
Jeetje Smoezie, echt ontzettend balen zeg...
Poeh wat lastig, heb je eigenlijk voor jezelf iets van een limiet gestelt qua ''wachten'' of zou je het ook accepteren als er nooit een ''ja ik wil een kind" zou komen?

Ik riep zelf altijd keihard dat ik mooi weg zou gaan bij iemand die mijn sterke kinderwens niet zou delen, maar dat is dus helemaal niet zo als je dat dus echt overkomt..
Wij hebben er ook veel over gepraat, nouja IK was het die steeds het onderwerp naar voren bracht over vanwaar de twijfel e.d en heb toch min of meer wel duidelijk gemaakt dat er bij mij wel een grens is qua wachten op hem, en we zijn er dus gelukkig wel geheel gezamelijk uitgekomen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55112918
Ik heb geen limiet gesteld in de zin van 'Als hij dan nog niet wil, ga ik bij hem weg'. Want daar denk ik niet eens over na eerlijk gezegd. Heb nog steeds - misschien tegen beter weten in - hoop dat het goed komt. Ik ga het wel steeds vaker serieus ter sprake brengen. Mijn vriendin vertelde vanavond dat haar kind van 7 zo goed kan blokfluiten, noten lezen en nu wil ze gitaar spelen. En ik zei door de telefoon tegen haar dat het leuk is om een muzikaal kind te hebben. En toen riep Meneer Smoezie meteen iets over een Mini-Meneer-Smoezie die dan zou gaan leren drummen. Dat dan weer wel
Dus het is niet een kwestie van erge tegenstand tegen een kind, het is meer een kwestie van "Ik durf de knoop niet door te hakken en hardop te zeggen dat ik het wil". Frustrerend... maar ook wel een klein beetje begrijpelijk. Want het is en blijft een ingrijpende beslissing
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:25:36 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55113316
Misschien zou je toch iets concreter moeten worden Smoez...want op deze manier blijft hij het natuurlijk voor zich uitschuiven en jij je vastklampen aan "positieve opmerkingen" die totaal vrijblijvend zijn .

Maar ja, dat ben ik he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:30:20 #286
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_55113458
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:25 schreef Vivi het volgende:
Misschien zou je toch iets concreter moeten worden Smoez...want op deze manier blijft hij het natuurlijk voor zich uitschuiven en jij je vastklampen aan "positieve opmerkingen" die totaal vrijblijvend zijn .

Maar ja, dat ben ik he.
Ja, dat bedoelde ik ook een beetje met mijn eigen post, al verwoordde ik het dan met mijn eigen situatie.

Bedoelde dus of je niet bangig bent om zo een hele tijd hetzelfde door te gaan zonder dat je dan nog duidelijkheid hebt en maar blijft hopen en hopen.
Natuurlijk is onder dwang zetten ook niet de manier hoor, maar weten waar je aan toe bent is toch niet raar om eens goed te vragen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55114151
Dat is júist mijn grote angst, dat dit nog heel lang zo zal doorgaan. Maar ik begin er heel vaak over, soms dus tot ruzie aan toe (niet altijd, gelukkig). Ook als zijn ouders er bij zijn praten we er zelfs met zijn vieren serieus over... eigenlijk elke keer dan we elkaar zien.

Wat blijven er verder dan concreet nog voor opties over? Dwingen kan niet, zoals jullie zelf ook al zeggen. En dan? Dreigen dat ik ander bij hem weg zal gaan? Wil ik wel een kindje met iemand die het zelf helemaal niet zeker wil?

Het enige dat ik kan doen is er over blijven praten. En blijven laten merken dat het me serieus is. Elke keer als ik ergens lees of of tv zie dat hoe langer je wacht, hoe groter de risico's zijn, dan laat ik het hem zien. En dan is hij het er mee eens en snapt hij het. Om er vervolgens achteraan te zeggen dat hij nog geen ja kan zeggen, dat hij er nog niet uit is.

Als jullie tips hebben wat ik verder nog kan doen, graag.
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:02:54 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55114323
Tja, ik denk dat je voor jezelf allereerst straight moet krijgen wat nu precies voor jou belangrijker is..je relatie of je kinderwens, je kan wel zeggen "als je dán nog niet wil (neem een willekeurige datum) dan ga ik bij je weg".

Maar met dat soort dingen is het wel "put your money where your mouth is" zeg maar. Je moet dan ook bereid zijn om het echt te doen. Anders lost het nog niks op.

Wat is het nu precies wat hem tegen houdt? Kan hij dat aangeven?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55114391
Wat lijkt me dat lastig Smoezie. Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen, maar ik voel wel met je mee. Je kunt ook niks hè, als je een beetje fatsoenlijk wil blijven. Je kunt hem niet dwingen, je kunt niet zomaar opstappen, je kunt niks. Ik hoop dat hij eens goed naar je gaat kijken, ziet wat voor leuke vriendin 'ie heeft en gewoon beseft dat hij het wil. Gewoon, dat hij ja zegt. Klaar.
pi_55114522
Het kan zijn dat ik dit al eens eerder heb verteld dus sorry als ik in herhaling val.
Ik heb mijn vriend toen uitgelegd dat ik gek werd van de onzekerheid over hoe, wat en wanneer. Dat begreep hij. Toen heb ik hem gezegd dat het mij heel veel zou helpen als we een datum zouden afspreken dat we er serieus over zouden praten. Dat vond hij ook een goed idee. We spraken wel af dat hij dan niet 'ik weet het niet' zou zeggen (zijn favoriete antwoord) maar ja of nee (en in het laatste geval met uitleg en een nieuwe termijn). Bij ons heeft het gewerkt. Ik denk dat hij die tijd nodig had om te wennen aan het idee dat hij een beslissing moest nemen (terwijl het in de jaren ervoor al uitvoerig en herhaaldelijk over hadden gehad). Toen het moment eenmaal daar was (een halfjaar tot een jaar later, meen ik) was het antwoord gelukkig dat hij het wel wilde gaan proberen.
Sterkte ermee hoor, Smoezie. Ik weet hoe vreselijk moeilijk dit is.
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:13:54 #291
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55114583
Doet ie wel braaf het condoom om elke keer?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55114667
Lief van je, Jore

Viev, dat is dus net mijn probleem. Dat money putten where my mouth is, zeg maar
Ik wil geen kindje met iemand anders. Met hem, of anders niet. Zo is het nu, in elk geval.
Dus dan heeft weg gaan geen enkele zin, dan maakt het 't alleen maar slechter. Het enige dat ik nog kan doen is hem laten weten dat het niet echt eerlijk is dat hij op deze manier ook zo over mijn leven beslist.
Wat hem tegen houdt: Hij is bang dat zijn leven dusdanig zal veranderen dat hij steeds terug zal willen naar een kinderloos leven. Hij ziet er ook heel leuke dingen in, maar die wegen zijns inziens (nog) niet op tegen de praktische 'toestanden' zoals slapeloze nachten en noem alle ware clichées maar op.
pi_55114852
@ VIev... ja...

@ Sombie. Dank voor je uitgebreide antwoord. Volgens mij hebben we het er idd al eerder over gehad, maar dat maakt helemaal niet uit, ik vind het goed en fijn om het nog eens te kunnen lezen
Ik ga dit ook proberen, wat jij zegt. Ik ga het gewoon doen. Ben alleen nu al bang dat hij er niet mee in gaat stemmen om een termijn af te spreken, omdat hij zich dan onder druk gezet gaat voelen
Maar op het moment dat hij daar mee aan komt dan zeg ik dus dat het antwoord ook nee mag zijn, maar dan met een uitleg en een nieuwe termijn, precies zoals jij zegt. Hoop alleen niet dat hij dan 3 keer een termijn van een jaar gaat 'aanvragen', zeg maar.
Ik kreeg van mijn vriendin een smsje toen ze had gehoord (via de Dorpsheraut... nee hoor ) dat ik na 4 maanden eindelijk ongesteld was geworden toen ik met de pil gestopt was. In haar smsje stond 'Joepie! Op naar de volgende fase! Volgend jaar ben ik oppas-tante!'. Poeh, I wish....

Als ik dit verhaal van een ander zou horen he, dan zou ik heel resoluut roepen 'Je zorgt maar dat hij een beslissing neemt, want zo KAN dit niet langer'. Maar hoe doe je dat, iemand zo'n belangrijke beslissing laten nemen. Arghhhh.
pi_55115041
Dat kan niet. Maar je moet wel heel duidelijk aangeven wat jij wil en dat dat echt menens is. Jij hebt ook niet alle tijd, het moet ook nog lukken hè. En hij bepaalt even goed jouw leven als hij geen kinderen wil, of de keuze niet wil maken. Dus.
pi_55115098
Dat had mijn vriend dus ook, dat hij dan die druk voelde. Toen heb ik inderdaad gezegd dat het ook nee mag zijn. Alleen 'weet ik niet' was verboden (daar werd ik op een gegeven moment echt gek van).
Ik had trouwens hetzelfde als jij: ik wilde heel graag kinderen maar wel met hem. Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik bij hem zou blijven, ook als hij nee zou zeggen. Volgens mij gaf hem dat ook rust.

Goed dat je het met hem gaat bespreken hoor! Niet bang zijn, hij zegt wat hij vindt en voelt en dat mag jij toch ook zeggen? Zolang het zonder verwijten gaat, kan je veel zeggen meestal.
pi_55115157
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:17 schreef Smoezie het volgende:
Lief van je, Jore

Viev, dat is dus net mijn probleem. Dat money putten where my mouth is, zeg maar
Ik wil geen kindje met iemand anders. Met hem, of anders niet. Zo is het nu, in elk geval.
Dus dan heeft weg gaan geen enkele zin, dan maakt het 't alleen maar slechter. Het enige dat ik nog kan doen is hem laten weten dat het niet echt eerlijk is dat hij op deze manier ook zo over mijn leven beslist.
Wat hem tegen houdt: Hij is bang dat zijn leven dusdanig zal veranderen dat hij steeds terug zal willen naar een kinderloos leven. Hij ziet er ook heel leuke dingen in, maar die wegen zijns inziens (nog) niet op tegen de praktische 'toestanden' zoals slapeloze nachten en noem alle ware clichées maar op.
hij beslist helemaal niet over jouw leven, hoe kom je daar nu bij?

je kiest ervoor om niet bij hem weg te gaan, ondanks zijn niet bestaande kinderwens.
het is aan jou om stappen te nemen, niet aan hem, hij weet wat hij wil , namelijk géén kinderen, en in die positie zit hij al, dus hij is tevreden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55115435
Milagro, ik werd een keer zo gek van dat getwijfel van hem dat ik serieus en zonder ruzie te maken heb gezegd dat ik nog liever zou hebben dat we hier en nu de beslissing zouden nemen dat er géén kinderen zouden komen, dan dat hij nog maanden of jaren zou blijven twijfelen. En toen zei hij: "Ja ho even, dat is me nou weer iets te resoluut hoor, misschien wil ik het over een half jaar wél, ik wil nog helemaal niet de beslissing nemen om geen kinderen te willen'.

Het is dus niet zo dat hij geen kinderen wil. Hij denkt zelfs wel aardig te weten dat hij ze ooit wel wil. Als hij er aan toe is. En dat is nu niet. En wanneer dat wel is, dat weet hij niet.

En dan? Wachten tot het misschien te laat is? Maar dwingen is geen optie.
(Serieus, ik sta voor alle advies open!)
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:58:04 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55115581
Misschien moeten jullie eens met een counselor gaan praten ofzo?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55115780
smoezie wat ontzettend lastig zeg... is hij ongeveer even oud als jij trouwens?
pi_55116416
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:51 schreef Smoezie het volgende:
Milagro, ik werd een keer zo gek van dat getwijfel van hem dat ik serieus en zonder ruzie te maken heb gezegd dat ik nog liever zou hebben dat we hier en nu de beslissing zouden nemen dat er géén kinderen zouden komen, dan dat hij nog maanden of jaren zou blijven twijfelen. En toen zei hij: "Ja ho even, dat is me nou weer iets te resoluut hoor, misschien wil ik het over een half jaar wél, ik wil nog helemaal niet de beslissing nemen om geen kinderen te willen'.

Het is dus niet zo dat hij geen kinderen wil. Hij denkt zelfs wel aardig te weten dat hij ze ooit wel wil. Als hij er aan toe is. En dat is nu niet. En wanneer dat wel is, dat weet hij niet.

En dan? Wachten tot het misschien te laat is? Maar dwingen is geen optie.
(Serieus, ik sta voor alle advies open!)
uitmaken.

simpel.

jij wil kinderen, je maakt er ruzie om, je 'dramt' , je praat er met "jan en alleman" over (op dit forum dan, en we kennen je niet eens)... jij wil iets, hij wil ms iets, ms ook wel niets.


jij wil niet wachten, jij wil het nu, dat kan niet dus.
hem onder druk zetten heeft geen zin, dan ga jij iets voor hem beslissen namelijk in feite, iets wat hij (nu nog ) niet wil..

ms wil hij ze niet met jou, niet bewust, maar onbewust, dat kan ook, hè.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:47:40 #301
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_55116801
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:31 schreef milagro het volgende:

[..]

uitmaken.

simpel.

jij wil kinderen, je maakt er ruzie om, je 'dramt' , je praat er met "jan en alleman" over (op dit forum dan, en we kennen je niet eens)... jij wil iets, hij wil ms iets, ms ook wel niets.


jij wil niet wachten, jij wil het nu, dat kan niet dus.
hem onder druk zetten heeft geen zin, dan ga jij iets voor hem beslissen namelijk in feite, iets wat hij (nu nog ) niet wil..

ms wil hij ze niet met jou, niet bewust, maar onbewust, dat kan ook, hè.
Hij beslist door zo te twijfelen toch ook voor haar? Waarom zou zij niet voor hem mogen beslissen, maar hij wel voor haar?

Ik zou het trouwens uitmaken, desnoods doe ik het dan maar alleen. Zijn er ook zat van...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')