Goed dat je het zegt, ff aangepast.quote:
Ja ik had je toch toegevoegd enzo, of ben je online? ff kijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef cheukert het volgende:
oehja ben vanaf maandag ook zo'n kutscholier![]()
koplopelkoppel: had je nog vragen?
edit: tevens een tvp dusssssss
We have clearance, Clarence. Roger, Roger. What's our vector, Victor?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:38 schreef cheukert het volgende:
roger roger, vector for victor and clearance to clarence
Pursers.quote:KLM-toestel aan de kant gezet om blaastest piloten
27-10-2007
SCHIPHOL - Een Boeing 737 van KLM is vorige week tijdens het taxiën door de luchthavenpolitie aan de kant gezet omdat werd vermoed dat de vliegers teveel hadden gedronken. Volgens de Telegraaf is de melding via 112 gedaan door een lid van het cabinepersoneel. Na een blaastest bleken de piloten honderd procent alcoholvrij. Het incident heeft vorige week vrijdag (19 oktober) plaatsgevonden.
De Telegraaf meldt op basis van 'goed ingelichte bronnen' dat een lid van het cabinepersoneel ernstig twijfelde aan de nuchterheid van de cockpitbemanning die het toestel naar Scandinavië zou vliegen. Onderweg naar de startbaan is 112 gebeld.
De vliegers kregen van de verkeerstoren de instructie het toestel stil te zetten. Beide piloten kregen daarna agenten van de luchtvaartpolitie in de cockpit op bezoek en er werd een tijdelijk startverbod opgelegd. Toen na een blaastest bleek dat ze niet teveel hadden gedronken mochten ze hun reis vervolgen. Wegens gebrek aan vertrouwen in de rest van de bemanning zouden ze daar 'geen zin' meer in hebben gehad.
Daarop taxieden ze terug naar de gate, waar de complete bemanning is gewisseld. De purser van de betreffende vlucht zou ziek thuiszitten. Een woordvoerder van de dienst luchtvaartpolitie van de KLPD zegt in de Telegraaf dat er kort voor de start van het toestel een 'uiterst serieuze melding' binnenkwam over de vliegers in combinatie met alcohol. KLM bevestigt dat het toestel tot stoppen is gedwongen op de taxibaan en dat de vliegers een blaastest is afgenomen.
Hehe mooi bericht; die purser had ook niet zelf het lef om even naar de piloot te stappen. Die mannelijke stewards zijn sowieso enge mannetjes....quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:24 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=22892
[..]
Pursers.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:24 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=22892
[..]
Pursers.
Heerlijkquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:42 schreef Koploperkopper het volgende:
Mythbusters doen eindelijk de vliegtuig/lopende band combo
Wat een topic.
(c) Luchtvaartnieuwsquote:Singapore Airlines verbiedt seks in Airbus A380
30-10-2007
AMSTERDAM - In de tweepersoons bedden van de Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, mag wat Singapore Airlines betreft de liefde niet worden bedreven, meldt de Britse krant The Times. De maatschappij voerde onlangs de eerste vlucht met het type uit en biedt aan boord onder andere tweepersoons bedden.
De luchtvaartmaatschappij zegt tegenover de krant dat "als stellen ongepaste activiteiten zouden bezigen, wij ze vriendelijk zouden verzoeken te stoppen. Er zijn acceptabele en onacceptabele dingen in een vliegtuig", aldus een woordvoerder. "De regels voor de dubbele bedden zijn dezelfde als die in de rest van het vliegtuig."
De eerste klanten die een van de luxe suites boekten, de Australiërs Tony en Julie Elwood, zeiden de strikte regels niet te begrijpen. "Ze bieden je een tweepersoons bed, privacy en massa's champagne aan - maar het meest natuurlijke mag je niet doen?", verbaasde de 76-jarige Tony zich.
Julie Elwood zei dat Singapore Airlines zich echter geen zorgen hoefde te maken. Het paar had tijdens de eerste commerciële vlucht van de superjumbo amper tijd voor zichzelf dankzij een constante stroom van journalisten die polshoogte kwamen nemen.
En de captain lekker toekijken via de webcam als hij op final zitquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:28 schreef mcDavid het volgende:
Camera bewaking in alle hutten?
ze zijn bíjna net zo intelligent als die chemtrail huilies. Sommigen dan.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:24 schreef Koploperkopper het volgende:
vliegtuig/lopende band combo #2
Echt, wie heeft de deur open laten staan?
Ik vind het wel vermaak opzich, ik ga me er nu buiten houden en kijken met wat voor geniale theorieën ze nu komen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ze zijn bíjna net zo intelligent als die chemtrail huilies. Sommigen dan.
Wat boeit dat? Die joysticks in dat apparaat zitten er alleen maar in omdat de passagiers anders lastige vragen gaat stellen als ze een foto van de cockpit zien!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En de captain lekker toekijken via de webcam als hij op final zit
Ik was het eerst wel met die gozert eens dat de techniek meer iets voor de ingenieurs is. Maargoed zo te zien weet hij zelf amper wat het verschil is tussen een schroevendraaier en een kapzaag... dus dan houdt het snel opquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik vind het wel vermaak opzich, ik ga me er nu buiten houden en kijken met wat voor geniale theorieën ze nu komen.[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:11 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik was het eerst wel met die gozert eens dat de techniek meer iets voor de ingenieurs is. Maargoed zo te zien weet hij zelf amper wat het verschil is tussen een schroevendraaier en een kapzaag... dus dan houdt het snel op
volgens mij denken de meesten dat het vliegtuig op zijn plaats blijft staan, en dus NIET zal opstijgen. En dan raken ze compleet in de war als ze zien dat andere mensen zeggen dat het vliegtuig WEL opstijgt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik kan het niet echt bevatten wat in dat topic daar gebeurt, wat denken ze dat er ineens gebeurt, dat een vliegtuig verticaal opstijgt? Ze lijken daar te denken dat zodra de wieltjes van het landingsgestel V1 bereiken dat ding ineens de lucht in gaat.
Die vleugels zijn zeker voor de sier!
Dém!quote:We hebben geconstateerd dat er muizen zijn in de hangaar en kantine. In deLS4 is
zelfs een compleet nest gevonden.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:58 schreef Koploperkopper het volgende:
Misschien kunnen we ze wijs maken dat de versnellingsbak dat niet aan kan ofzo.![]()
Goeie vraag, die V8 TDI in het landingsgestel zou immers sterk genoeg moeten zijn zou je denken!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
de versnellingsbak van de V1 rotater die het landingsgestel aandrijft.
Waarom hangen die motoren tegenwoordig überhaupt nog aan de vleugels eigenlijk?![]()
Ik weet het!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:06 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Goeie vraag, die V8 TDI in het landingsgestel zou immers sterk genoeg moeten zijn zou je denken!
Oja.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik weet het!
Het is allemaal voor de chemtrails!!
Waarom zouden we ze 'lekker laten discussieren'? Ze hebben het gewoon fout, of moeten ze over iets fouts gaan praten? Hoe fouter de fout kan!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:15 schreef DaMook het volgende:
Doe toch gvd niet zo minderwaardig over mensen die minder begaafd zijn in aerodynamica als jullie [ afbeelding ] . Laat die mensen lekker discussieren [ afbeelding ] . En doe vooral niet alsof jullie zo goed zijn [ afbeelding ] .
Dat jullie gelijk hebben staat vast, maar zelfs dan die in godsnaam niet zo minderwaardig [ afbeelding ] . Ik kan ook geen vliegtuig besturen, maar ik kan weer dingen die jullie niet kunnen. Ik ga toch ook niet minderwaardig doen over jullie in een topic dat gaat over iets dat ik beter kan dan jullie [ afbeelding ] .
Owjah chemtrails zijn onzin, dat ben ik dan wel weer met jullie eens
.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:15 schreef DaMook het volgende:
Ik ga toch ook niet minderwaardig doen over jullie in een topic dat gaat over iets dat ik beter kan dan jullie [ afbeelding ] .
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Maar ik snap het wel, je moet met autistische mensen voorzichtig om gaan. Dat blijkt maar weer!
gast, het is kwart over 2 's nachts. Laat ons lekker. Als ik in een topic waar ik de ballen verstand van heb ga posten dat alles wat er de voorgaande 8 pagina's geroepen is onzin is, mogen ze mij ook afzeiken. Maargoed, ik ben over het algemeen verstandig genoeg dat niet te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:15 schreef DaMook het volgende:
Doe toch gvd niet zo minderwaardig over mensen die minder begaafd zijn in aerodynamica als jullie [ afbeelding ] . Laat die mensen lekker discussieren [ afbeelding ] . En doe vooral niet alsof jullie zo goed zijn [ afbeelding ] .
Dat jullie gelijk hebben staat vast, maar zelfs dan die in godsnaam niet zo minderwaardig [ afbeelding ] . Ik kan ook geen vliegtuig besturen, maar ik kan weer dingen die jullie niet kunnen. Ik ga toch ook niet minderwaardig doen over jullie in een topic dat gaat over iets dat ik beter kan dan jullie [ afbeelding ] .
Owjah chemtrails zijn onzin, dat ben ik dan wel weer met jullie eens
.
Ga eens zweefvliegen!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 03:15 schreef DaMook het volgende:
Dit was trouwens onder andere een tvp. Ik wil namelijk nog steeds mijn vliegbrvet halen alleen heb ik op het moment het geld niet
. Ik heb al vaker in deze topic reeks gepost
.
Heerlijk hèquote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:58 schreef YellowLedbetter het volgende:
Damn, wat zijn wij arrogant!!
Nee, ze is wel ini genoot van haar.quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:02 schreef nsfw het volgende:
Is dat die ene dan?
quote:Aviodrome dit weekend domein van 'flight simmers'
LELYSTAD - Het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome op luchthaven Lelystad staat dit weekend (3 en 4 november) in teken van ‘computervliegen’. Tijdens het jaarlijkse Flight Simulator Weekend geven ‘flight simmers’ demonstraties en vliegen wedstrijden. Aan dit volgens de Aviodrome grootste Flight Simulator evenement ter wereld nemen ongeveer 360 gamers deel.
Het hele weekend zijn er vele Nederlandse en buitenlandse Flight Simulatorclubs aanwezig. Sommige clubs vliegen in echte zelfgebouwde cockpits, met digitale passagiers- of sportvliegtuigen; andere clubs besturen liever een zweefvliegtuig of een helikopter. Weer anderen vliegen met virtuele squadrons militaire missies.
Door middel van honderden beeldschermen kunnen de bezoekers meekijken met deze ‘digitale piloten’ of zelf achter de stuurknuppel plaatsnemen om te ervaren hoe het is om een Boeing 747 te besturen.
quote:
zoiets heb ik in t zwartquote:Op maandag 5 november 2007 01:25 schreef mcDavid het volgende:
Zoh, nieuwe giropas besteld!
[ afbeelding ]
Dat dus. Zaad-modsquote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:03 schreef Tecnix het volgende:
Heeey waar is mijn andere post gebleven![]()
Ultralight zwevertquote:
Ik snap het echt niet.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:23 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ultralight zwevert [afbeelding]
quote:Op donderdag 8 november 2007 01:00 schreef SnowBite het volgende:
nou mijn frozen-ATPL is binnen, nu nog de bridgecourse en ik ben klaar!
p.s. er moet meer gezopen worden
quote:KAAPSTAD - Een Boeing 737-200 van de Zuid-Afrikaanse luchtvaartmaatschappij Nationwide Airlines heeft woensdagmiddag (7 november) een motor verloren tijdens de start vanaf de luchthaven van Kaapstad. Het toestel was net opgestegen voor een vlucht naar Johannesburg toen de rechtermotor door nog onbekende oorzaak afbrak en op de startbaan viel.
Precies. 40 knopen max, who gives a fuck, da's nét windkracht 8 oidquote:Op donderdag 8 november 2007 17:55 schreef mcDavid het volgende:
Ja keiboeiend. Hier is het donker en miezert het.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom is airbus stom?
In ieder geval shit genoeg om mij weer een dagje ongepland vrij te bezorgen....quote:
Omdat de cockpit´s van Airbus allemaal uniform zijn. Kan je van Boeing niet zeggen.quote:
Die van LS ook.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:37 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Omdat de cockpit´s van Airbus allemaal uniform zijn. Kan je van Boeing niet zeggen. [afbeelding]
In FS2k4 zijn ze allemaal uniform, ha! Daar gebruik je voor alle vliegtuigen jezelfde knuppel, ha!quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:37 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Omdat de cockpit´s van Airbus allemaal uniform zijn. Kan je van Boeing niet zeggen.![]()
Die joystick aan die stoel.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:28 schreef GoodGawd het volgende:
Pfft, Eat this:
[afbeelding]
Zoveel zicht heb je in een echt vliegtuig nog niet eens [afbeelding]
Dat is voor contact met de toren jeweet!quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Die joystick aan die stoel..
Wel een zwever, overigens. Alleen jammer van dat éne schermpje met MSN erbovenop
Ja even oproepen of je langer weg mag blijven met je computerspelletje.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat is voor contact met de toren jeweet! [afbeelding]
Ze zijn lelijk. Zie A380 vs 747 of Dreamliner vs A350. De Eurofighter daarentegen is dan wel weer übergeilquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom is airbus stom?
Kun je op je vliegplan aangeven, anders gewoon hoe je het wil? (tis alweer een tijdje geleden dat ik RT moest doen volgens de regels ipv de dagelijkse praktijk)quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:30 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat roep je tegen meneer de toren als je geen Transponder aanboord hebt? Kan het nergens vinden in dit rotboek.
Zou ook kunnen ja... Denk zelfs dat het inderdaad C moet zijn. Bij slechte verbinding is het herhalen van woorden dacht ik de bedoeling, Dus B en C voor vraag 1 en 2quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
Niet C bij de tweede?
Ja dat lijkt me ook.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zou ook kunnen ja... Denk zelfs dat het inderdaad C moet zijn. Bij slechte verbinding is het herhalen van woorden dacht ik de bedoeling, Dus B en C voor vraag 1 en 2
"Niet" ?quote:Op zondag 11 november 2007 14:53 schreef Alternate het volgende:
Chinese is pas top. Daar kun je gewoon Nederlands tegen praten, begrijpen ze net zo goed als Engels.
Do you want coffee or tea? Yes, yes.....quote:
nopequote:Op zondag 11 november 2007 16:27 schreef mcDavid het volgende:
Iemand die F16's nog gehoord?
http://www.milspotters.nl/nieuwslezen.php?id=66quote:QRA Scramble
Leeuwarden, 11 november 2007
Leeuwarden - In de middag zijn er 2 F-16 straaljagers vanaf Leeuwarden opgestegen om een niet geindentificeerde helikopter te onderscheppen. De vliegtuigen zijn hierbij door de geluidsbarriere gegaan.
De 2 F-16's AJ61 en AJ14 waren opgestegen nadat ze van de gevechtsleiding een bericht hadden gekregen over een ongeidentificeerd vliegtuig in de buurt van Gouda. De vliegtuigen zijn op hun weg hier naartoe door de geluidsbarriere gegaan. De knal is gehoord in grote delen van midden Nederland. Volgens de laatste berichten zijn er in omgeving Almere ramen geklapt door de knal.
Toen de vliegtuigen eenmaal bij het doel aankwamen vloog deze zeer laag (200ft) en bleek het om een helikopter te gaan. Deze blauwe helikopter was aan het landen in de omgeving van Bergen op Zoom.
Kort hierna zijn de F-16's terug gegaan naar Leeuwarden.
Dat.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:25 schreef Tecnix het volgende:
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20071109-0![]()
Zonde van die mooie airbus![]()
Zeker wel, is vaker gebeurd zelfs...quote:Op maandag 12 november 2007 11:19 schreef Autoreply het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DVkB7V-JybY
Dat kán simpelweg niet![]()
Schotse ATC weleens gehoordquote:Op zondag 11 november 2007 15:41 schreef SnowBite het volgende:
En ik vind de Franse al verschrikkelijk...
WTF!quote:Op maandag 12 november 2007 11:19 schreef Autoreply het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DVkB7V-JybY
Dat kán simpelweg niet [afbeelding]
De romp van een F15 is ook een mooi voorbeeld van een lifting body. Wekt blijkbaar praktisch genoeg lift op om het gevaarte in de lucht te houden. Schijnt ook een artikel gestaan te hebben in de flight international.quote:Op maandag 12 november 2007 11:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
WTF!
sja ik denk dat als je genoeg aeleron tegen geeft en voor de rest inderdaad vliegt op de straalstroom uit de motor, dat het allemaal wel te doen is.
En sja 't is algemeen protocol: éérst kijken of je de boel nog kunt besturen, en pas springen als je zeker weet dat dat niet meer gaat!
Probeer ook je afterburner eens!quote:Op maandag 12 november 2007 12:22 schreef cheukert het volgende:
ik heb ook een lifting body, ik vlieg alleen nooit hard genoeg
"Tyfus, straks moet ik m'n Porsche inleveren."quote:Op maandag 12 november 2007 17:00 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=AKX2SubH7DM Politie komt gelijk die foutparkeerder bekeuren!(wel melig om te zien hoe de captain uit zijn raam kijkt... wat zou hij denken?!
)
"Kut, hoe vertel ik dit mijn baas?"quote:Op maandag 12 november 2007 17:00 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=AKX2SubH7DM Politie komt gelijk die foutparkeerder bekeuren!(wel melig om te zien hoe de captain uit zijn raam kijkt... wat zou hij denken?!
)
Zal mij benieuwen wat ze gaan doen met die kist. Repareren uit UIO zal niet zo makkelijk zijn, en hij is ook niet makkelijk te verplaatsen. Schijnt erg veel schade te zijn aan 3 v/d engines, 1 vleugel, main gears, frontgear...quote:
Je krijgt toch wel, net als in FlightSim, zo'n stippellijn die je moet volgen naar de gate?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:16 schreef GoodGawd het volgende:
Gegroet piloten,
Hoewel sommige onder jullie erg bekakt zijn heb ik toch respect voor jullie en je baan. Daarom stel ik u een vraag als dat goed is. Daar komt het. Stel je rijd lekker met je kist op schiphol rond, en je moet taxieen van 36L naar de hele andere kant van het vliegveld. Dan krijg natuurlijk een Taxi route van hier tot tokyo. Ik heb een tijdje op LiveATC geluisterd en dan hoor ik me soms toch een taxi routes, je word er niet goed van.
Vraag: Onthouden jullie dat in één keer?
Dank u wel !
Nee Autotaxipilot met TCASquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:26 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel, net als in FlightSim, zo'n stippellijn die je moet volgen naar de gate?![]()
quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:26 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel, net als in FlightSim, zo'n stippellijn die je moet volgen naar de gate?![]()
Als dat zo is wil ik ook rode bolletjes in de lucht waar de thermiek zit!quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:26 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel, net als in FlightSim, zo'n stippellijn die je moet volgen naar de gate? [afbeelding]
Je hebt uberhaupt nog geen antwoord van een commercieel pilootquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:16 schreef GoodGawd het volgende:
Zoals ik al had verwacht nog steeds geen serieus antwoord [afbeelding] En trouwens die stippellijn kan niet in online vliegen [afbeelding]
Shhhhhtquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je hebt uberhaupt nog geen antwoord van een commercieel piloot
En ringen voor de glideslope!quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als dat zo is wil ik ook rode bolletjes in de lucht waar de thermiek zit! [ afbeelding ]
Ik mis de rolband om te take-offen nog.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:34 schreef mcDavid het volgende:
ik bedoel hoe makkelijk wil je het hebben?
[ afbeelding ]
Sjonge jonge XDquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:34 schreef mcDavid het volgende:
ik bedoel hoe makkelijk wil je het hebben?
[ afbeelding ]
Vertel...quote:
Je hebt een aardig beeld van jezelfquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:19 schreef GoodGawd het volgende:
Die ik overigens tegenkwam op het FSweekend lol. Hij had zicht ook verlaagd tot Simmers.
Nee want ik heb me niet verlaagd. Ik heb nog nooit beter geweten. Stelletje kakhoofdenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je hebt een aardig beeld van jezelf
quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:05 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee want ik heb me niet verlaagd. Ik heb nog nooit beter geweten. Stelletje kakhoofden![]()
Flightsimmen is op zich niet triest als je het gewoon als spelletje doet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:05 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee want ik heb me niet verlaagd. Ik heb nog nooit beter geweten. Stelletje kakhoofden [afbeelding]
Je vergat dat ze de huistelefoon pakken om announcements te doen aan de cabin crew.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Flightsimmen is op zich niet triest als je het gewoon als spelletje doet.
Van die lui die 6000 euro uitgeven aan controllers, schermen, enz. en dan de hele dag achter hun computertje zitten en radiocommando's roepen over de teamspeach, en vervolgens naar een vliegveld gaan in de illusie dat ze zelf wel even kunnen starten en landen omdat ze geoefend hebben op de computer. Díé zijn triest
Waren het maar grappen, de verschrikking van die Flight Simmerts documentaire op Discovery Channel kom ik nooit meer te boven.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Geef nou antwoord op mijn vraag inplaats van die mislukte grappen![]()
![]()
WAAT!? Een documentairequote:Op dinsdag 13 november 2007 23:57 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Waren het maar grappen, de verschrikking van die Flight Simmerts documentaire op Discovery Channel kom ik nooit meer te boven.
Het antwoord is JA. Want ten eerste weet je als het goed is waar je heen moet en ten tweede weet je of de center in gebruik is.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:16 schreef GoodGawd het volgende:
Gegroet piloten,
Hoewel sommige onder jullie erg bekakt zijn heb ik toch respect voor jullie en je baan. Daarom stel ik u een vraag als dat goed is. Daar komt het. Stel je rijd lekker met je kist op schiphol rond, en je moet taxieen van 36L naar de hele andere kant van het vliegveld. Dan krijg natuurlijk een Taxi route van hier tot tokyo. Ik heb een tijdje op LiveATC geluisterd en dan hoor ik me soms toch een taxi routes, je word er niet goed van.
Vraag: Onthouden jullie dat in één keer?
Dank u wel !
Ah ok dat maakt het duidelijk. Dus ze hebben van tevoren nog geen taxi route op papier die ze kunnen verwachten? Maar ze weten ongeveer hoe ze moeten.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:11 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het antwoord is JA. Want ten eerste weet je als het goed is waar je heen moet en ten tweede weet je of de center in gebruik is.
Als je bv van het B platform naar 36L moet met landend verkeer op de 36C dan weet je dat je via Y moet en dan krijg je iets in de richting van. Via Q B,C en Y naar 36L
Als de center dicht is krijg je taxi 36L via Q, cross 36C W5
Verder zitten hier meer wannabee's dan echte piloten en wannabee's doen graag stoer zonder dat ze gehinderd worden door kennis![]()
Zegt iemand met zo'n ondertitelquote:Op woensdag 14 november 2007 22:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
En wat dat laatste betreft, haha wat een losers
Wow, hoeveel centimeter groeide je internetpenis na het invoeren van deze post?quote:Op woensdag 14 november 2007 22:11 schreef Alternate het volgende:
[..]
Verder zitten hier meer wannabee's dan echte piloten en wannabee's doen graag stoer zonder dat ze gehinderd worden door kennis [afbeelding]
Ik heb nooit beweert dat ik een piloot ben. En die ondertitel slaat op mijn boot in de singel.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zegt iemand met zo'n ondertitel
En sowieso heeft volgens mij niemand van de niet-piloten gezegd dat ze veel kennis hebben, dus wat een onzin.
Uiteraard hebben ze/we kaarten. Hier staan enkele kaarten die van Amsterdam beschikbaar zijn, waaronder ook een kaart met taxiroutes:quote:Op woensdag 14 november 2007 22:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ah ok dat maakt het duidelijk. Dus ze hebben van tevoren nog geen taxi route op papier die ze kunnen verwachten? Maar ze weten ongeveer hoe ze moeten.
Vliegers zijn met regelmaat wat minder als gezelschap, gelukkig zijn er uitzonderingen....quote:En wat dat laatste betreft, haha wat een losers
Ja want pax vliegers rijden de eerste keer altijd gelijk goed heh!quote:Op donderdag 15 november 2007 16:52 schreef The_stranger het volgende:
Maar een cargovlieger die voor het eerst op SPL is, hoor je nog wel eens twijfelen en zie je wel eens de verkeerde kant op draaien.
Ik denk dat-ie het als voorbeeld bedoelde.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja want pax vliegers rijden de eerste keer altijd gelijk goed heh!
Ik? Totaal niet; bewust gekozen om een MSc te gaan doen ipv vliegschool. Hoewel vliegen wel een passie blijft, pretendeer ik totaal geen piloot te zijn.quote:
Uiteraard was het een voorbeeld, totaal niet representatief voor de totale vrachtvliegpopulatie. Het had ook een pax vlucht kunnen zijn, maar toevallig hoorde ik twee dagen geleden een vrachtbak die "over de brug" bijna de eerste links nam, in plaats van de tweede voor 36c. Zodoende mijn opmerking... (en mijn excuses voor mijn gedachte dat vliegers zo'n opmerking wel zouden doorgronden als een op zich zelf staand voorbeeld)quote:Op donderdag 15 november 2007 17:32 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie het als voorbeeld bedoelde.
Master of Science aka Doctorandusquote:Op donderdag 15 november 2007 17:50 schreef GoodGawd het volgende:
MSc?
Nee, klopt, dat heeft alleen met die Marokkaan te maken, inderdaad. Net zoals het met die ene vrachtvlieger te maken heeft, ik zag immers een KLM vracht 747 wel de juiste afslag nemen, het gaat dus ook wel eens goed. (heel soms)..quote:Op donderdag 15 november 2007 18:11 schreef mcDavid het volgende:
Als marokkanen voor het eerst in de kroeg komen willen ze nog wel eens ruzie schoppen.
Ohja das gewoon een voorbeeldje verder, heeft niets met marokkanen te maken!
Nee dat is het niet!quote:Op donderdag 15 november 2007 18:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, klopt, dat heeft alleen met die Marokkaan te maken, inderdaad.
Ok, laat ik maar voor uitkomen, vrachtvliegers zijn nu eenmaal een inferieure groep vliegers, die een bepaalde selectie niet gehaald hebben en daarom pallets over de wereld mogen rondsjouwen, omdat ze de hogere finesses en kennis nu eenmaal ontberen om met het edele produkt, genaamd passagiers, om te gaan. Ook zijn het vaak dermate onontwikkelde personen, dat ze de benodigde omgangsvormen met cabine personeel totaal niet begrijpen en wederom ongeschikt zijn om op een passagiersvliegtuig hun werk uit te oefenen. Vracht vliegen is dan het afvalputje waar dat soort neanderthalers terecht komen.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:22 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nee dat is het niet! [ afbeelding ] Het is gewoon fucking rascistisch! Net als met die cargo piloten. Beetje zeiken dat sommige vliegers zich altijd beter voelen dan anderen maar zelf precies het zelfde doen!
DRS ben je alleen na een cursus, psychologie bijvoorbeeld. MSc is vergelijkbaar met IR, Master met INGquote:Op donderdag 15 november 2007 18:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Master of Science aka Doctorandus![]()
Nee hoor, MSc staat gelijk aan Drs; het is gewoon een doctoraal examen. Dat ze het beestje nu anders noemen, tja. Ik ben straks echt geen IR in de Bedrijfskundequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
DRS ben je alleen na een cursus, psychologie bijvoorbeeld. MSc is vergelijkbaar met IR, Master met ING
Doe de TT even aanpassen iemand?quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:57 schreef mcDavid het volgende:
1, 2, 3... WAT EEN LUL!!
Misschien kunnen ze van die twee stukke weer één hele maken?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ontopic: Dat is de 2e A346 in één week, lekker die extra spareparts!
Van de eerste zijn zijn vooral de motoren naar hun grootje, die zijn bij de tweede nog heel... 10% korting wegens waterschade (brandweer) en voila, opgelost...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze van die twee stukke weer één hele maken?
En die vleugel dan? (van die IB kist) Wil je net als die F15 met 1 wing gaan vliegenquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Van de eerste zijn zijn vooral de motoren naar hun grootje, die zijn bij de tweede nog heel... 10% korting wegens waterschade (brandweer) en voila, opgelost...
Dat ding stond op punt om afgeleverd te worden.quote:
Pak je die vleugel van die etihad bak, sowieso makkelijk als je toch al de motoren wilt gebruiken. Stukkie speedtape en klaar is Klara...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
En die vleugel dan? (van die IB kist) Wil je net als die F15 met 1 wing gaan vliegen![]()
Neequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee hoor, MSc staat gelijk aan Drs; het is gewoon een doctoraal examen. Dat ze het beestje nu anders noemen, tja. Ik ben straks echt geen IR in de Bedrijfskunde![]()
Er staat toch echt; drs. doctorandus Titel na voltooiing universiteit (niet zijnde juridisch en niet zijnde aan een technische universiteit). Ik doe een gamma studie, een MScBA, met een groot gedeelte toegepaste wiskunde en statistiek, accounting etc. (maar geen technische bedrijfskunde) Ik weet gewoon vanuit de faculteit uit dat dit een Doctoraal programma was, en geen Ir. ofzo. Het staat echt gelijk aan Drs.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nee
Drs ben je als je geen Ir én geen Meester bent.
MSc is Ir; MA is een Drs, LLM een Meester
AR wil niet vergeleken worden met sociologiestudenten![]()
Welke calculaties als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:55 schreef GoodGawd het volgende:
Mensen volgens mijn calculaties, kan er niet meer in gevlogen worden![]()
Ah, dan is het een van de weinige uitzonderingen. Ik gaf alleen maar aan dat een Drs niet (zelden dus, niet niet) gelijk is aan een MScquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Er staat toch echt; drs. doctorandus Titel na voltooiing universiteit (niet zijnde juridisch en niet zijnde aan een technische universiteit). Ik doe een gamma studie, een MScBA, met een groot gedeelte toegepaste wiskunde en statistiek, accounting etc. (maar geen technische bedrijfskunde) Ik weet gewoon vanuit de faculteit uit dat dit een Doctoraal programma was, en geen Ir. ofzo. Het staat echt gelijk aan Drs.![]()
Maarja, nu weer ontopique.
Dat zeg ik, Gamma!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ah, dan is het een van de weinige uitzonderingen. Ik gaf alleen maar aan dat een Drs niet (zelden dus, niet niet) gelijk is aan een MSc![]()
Die gaan jouw pet te boven, ik zal je er dan ook niet mee vervelen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:34 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Welke calculaties als ik vragen mag?
Mooi om een oordeel te vellen op basis van een internetaccount. Ik vraag me alleen af waar je de data vandaan haalt om te bepalen dat ie niet meer kan vliegen.quote:Op zondag 18 november 2007 01:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Die gaan jouw pet te boven, ik zal je er dan ook niet mee vervelen.
Wedje afsluiten wie er straks een beter betaalde baan heeft?quote:Gamma's überhaupt
Uit dat plaatje.quote:Op zondag 18 november 2007 11:08 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mooi om een oordeel te vellen op basis van een internetaccount. Ik vraag me alleen af waar je de data vandaan haalt om te bepalen dat ie niet meer kan vliegen.![]()
[..]
Wedje afsluiten wie er straks een beter betaalde baan heeft?![]()
Wat een lulkoek!quote:
gayyyyquote:
Accepteer je een onderzoek van Elsevier? If yes: 2 kratten bierquote:Op zondag 18 november 2007 11:08 schreef Public_NME het volgende:
Wedje afsluiten wie er straks een beter betaalde baan heeft?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Accepteer je een onderzoek van Elsevier? If yes: 2 kratten bier
http://rankings.ft.com/european-business-school-rankings kijk even bij het kopje salary today; dat is dan nog de meest algemene richting van de faculteit. Sowieso snap ik niet waarom je als ingenieur in de business wereld zou willen werken. Vaak snappen jullie het technisch wel, maar de echte economische achtergrond niet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, dit is een discussie waar we toch niet uit zullen komenDus kunnen we beter weer ontopic gaan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
De geringe interesse voor "echte" techniek bij studiegenoten verbaasd mij ook vaak.quote:Op zondag 18 november 2007 18:21 schreef Public_NME het volgende:
http://rankings.ft.com/european-business-school-rankings kijk even bij het kopje salary today; dat is dan nog de meest algemene richting van de faculteit. Sowieso snap ik niet waarom je als ingenieur in de business wereld zou willen werken.
Ik las laatst ergens dat "ingenieurs in de financien en consultancy het meeste verdiende van alle starters" Ik ben nu president van een studentenvereniging en ik moet zeggen dat met name banken en consultancybureau's extreem hard mensen aan het lubben zijn bij ons. Dat zal vast niet zijn omdat al die techneuten mislukken. Wel zijn het natuurlijk de betere en sociaal vaardiger studenten, niet de dichtgetikte nerdsquote:Vaak snappen jullie het technisch wel, maar de echte economische achtergrond niet...
Anyway, dit is een discussie waar we toch niet uit zullen komenDus kunnen we beter weer ontopic gaan.
Een hoop mensen studeren techniek niet omdat ze het leuk vinden, maar gewoon omdat ze het écht nodig hebben.quote:Op zondag 18 november 2007 19:43 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De geringe interesse voor "echte" techniek bij studiegenoten verbaasd mij ook vaak.
Dat sowieso. Ik gebruik andere zaken om dat te compenseren:quote:Op zondag 18 november 2007 20:05 schreef Koploperkopper het volgende:
In conclusie, mijn piemel is het grootst.
quote:Op zondag 18 november 2007 19:43 schreef Autoreply het volgende:
Qua offtopic, dit zijn ook best interessante verhalen![]()
Warm wijvenbier?quote:Op zondag 18 november 2007 23:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik gebruik andere zaken om dat te compenseren:
[afbeelding]
Maar toch staan vrachtvliegers nog steeds ruim boven zweefvliegers.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ok, laat ik maar voor uitkomen, vrachtvliegers zijn nu eenmaal een inferieure groep vliegers, die een bepaalde selectie niet gehaald hebben en daarom pallets over de wereld mogen rondsjouwen, omdat ze de hogere finesses en kennis nu eenmaal ontberen om met het edele produkt, genaamd passagiers, om te gaan. Ook zijn het vaak dermate onontwikkelde personen, dat ze de benodigde omgangsvormen met cabine personeel totaal niet begrijpen en wederom ongeschikt zijn om op een passagiersvliegtuig hun werk uit te oefenen. Vracht vliegen is dan het afvalputje waar dat soort neanderthalers terecht komen.
Zo, blij dat dat eindelijk eruit is, zat me al zo lang dwars..
Oh ja, vrachtboeren kunnen ook geen kaart lezen, natuurlijk...
![]()
Ik heb dat niet vermeld, omdat dat zo verschrikkelijk duidelijk is....quote:Op maandag 19 november 2007 10:14 schreef Alternate het volgende:
[..]
Maar toch staan vrachtvliegers nog steeds ruim boven zweefvliegers.
Airbus staat gelijk aan een boel vrouwelijke hormonen, als je het mij vraagt....quote:Op dinsdag 20 november 2007 03:13 schreef cheukert het volgende:
heulemaal niet, Airbus is absoluut geen tosteteron!
quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Airbus staat gelijk aan een boel vrouwelijke hormonen, als je het mij vraagt....
Die tijd heb ik al gehad.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:44 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke bezigheid.
Zijn ze nu nog aan het evacueren?quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:44 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke bezigheid.
Heb je zoveel examens niet gehaald dan?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Onwillige TVP's.
Oh ja, ik kan alle theorie opnieuw gaan doen.
3 stuks.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:00 schreef Alternate het volgende:
[..]
Heb je zoveel examens niet gehaald dan?
quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:33 schreef SnowBite het volgende:
Yeah! Ik ben afgestudeerd
Binnenkort maar eens solliciteren bij KLM.
Schijtzure manquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:33 schreef SnowBite het volgende:
Yeah! Ik ben afgestudeerd
Binnenkort maar eens solliciteren bij KLM.
Dûh, hij heeft een tulband en een baard!quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:09 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wie is die vent?
Vliegtuig sloper?
Je mag mensen niet over één kam scheren sir. However de kans is wel groot ja.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dûh, hij heeft een tulband en een baard!
Ja die heb ik weggefotoshopt.quote:Op zondag 2 december 2007 08:12 schreef cheukert het volgende:
ik zie geen baard
Als ze tieten hebben mag het:quote:Op zondag 2 december 2007 01:21 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Je mag mensen niet over één kam scheren sir. However de kans is wel groot ja.
Deze daarentegen behoort denk ik niet tot die groep.
[afbeelding]
Nee mooi tochquote:Op zondag 2 december 2007 15:00 schreef SnowBite het volgende:
volgens mij heeft het gros hier geen flauw idee waar het over gaat
lols is dat datzelfde mens?quote:Op zondag 2 december 2007 17:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als ze tieten hebben mag het:
[ afbeelding ]
Nee nog niet gedaan.quote:Op zondag 2 december 2007 15:38 schreef Public_NME het volgende:
He snowbite, vlieg jij wel eens over D.M. op je vrije Zondag? (zie vaak mensen cirkelen)
quote:Op zondag 2 december 2007 15:38 schreef Public_NME het volgende:
(zie vaak mensen cirkelen)
http://www.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs&eurl=quote:Op maandag 3 december 2007 18:05 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[ afbeelding ] CHEMTRAILS ALERT!!!
Hij doet het gewoon?quote:Op maandag 3 december 2007 23:42 schreef mcDavid het volgende:
Hoe moeilijk is het om een youtube link te posten?
-edit-
wedden dat ze gesprayed zijn?
die is ook wel nicequote:Op zaterdag 8 december 2007 17:00 schreef cheukert het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=65KLN5gDHzI deuze is veul stoerder man
hoiquote:Op zondag 9 december 2007 00:55 schreef Mojave het volgende:
hoi
Hé, niets verkeerds over de F50, dragqueen of the skies..quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Toch heeft zo'n F50 een te grote neus.
"Onze" sleeppipert is van zo'n ex-sprayvlieger... Ik weet nog steeds niet of die gast nou een briljant piloot of gewoon een volslagen idioot isquote:Op zaterdag 8 december 2007 17:00 schreef cheukert het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=65KLN5gDHzI deuze is veul stoerder man
Dude, ga slapen ofzoquote:Op dinsdag 11 december 2007 03:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Whehe technische piloten....grapjas! Nja, soms zijn ze er volgens mij
quote:KLM flies from AMS to NYC with MD-11 in January. It's not too expensive and as I love tri-jets which are becoming rare, I booked a return flight. I'll stay only two nights.
quote:Hmmmm - well worth a go I think. The girlfriend will hate it no doubt as they dont have PTVs and are cramped but I HAVE to fly an MD11 before they are gone and I do have a NYC trip planned for the new year.
Ik bedoel, wtf. Ga je lekker 600-700 euro door de plee spoelen alleen maar omdat je graag opgevouwen wil zitten in een MD-11 zodat je tegen je spottervriendjes kunt zeggen dat je op een MD-11 hebt gevlogen?quote:I'm seriously thinking of booking this flight just so I can fly KLM and a MD11. I have never flown KLM, visited AMS, or flown on a MD11.
quote:None! Unless your a pilot trained to fly this type of equipment.
Spotters zijn en blijven een vreemd volkje... Kijk, een fokker 50 moet je gewoon een keer gevlogen hebben, als passagier of als piloot, maar daar houdt het ook wel mee op.....quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:29 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik krijg een beetje een slappe plasser van het airliners.net forum.
How Many Chances Do We Have To Fly An MD11!
[..]
[..]
[..]
Ik bedoel, wtf. Ga je lekker 600-700 euro door de plee spoelen alleen maar omdat je graag opgevouwen wil zitten in een MD-11 zodat je tegen je spottervriendjes kunt zeggen dat je op een MD-11 hebt gevlogen?
En dan de enige goeie reactie in dat topic:
[..]
quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Spotters zijn en blijven een vreemd volkje... Kijk, een fokker 50 moet je gewoon een keer gevlogen hebben, als passagier of als piloot, maar daar houdt het ook wel mee op.....
Wie of wat stond bij de TD van de KLM?quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:43 schreef Tecnix het volgende:
[ afbeelding ]
Stond vandaag bij de TD van de KLM
http://www.airliners.net/open.file/1116075/M/quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wie of wat stond bij de TD van de KLM?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |