quote:I know it's difficult for people who don't use Macs to understand why an operating system gets us so worked up. The coming debut of Leopard may make you mindful of Vista, an OS that no one begged to get before it shipped and that very few rushed out to get after it shipped. Vista's penetration is largely incidental, a result of being preinstalled on new PCs. That is not how Leopard will score its wins. Apple's customers rush to upgrade, and not because some sticker on a box of software says "designed for Leopard."
Leopard is a legitimately big deal. It's underhyped compared to iPhone, and yet unlike iPhone, Leopard is a genuine triumph of customer-focused engineering. It's a pleasure and a relief to see that Apple remembers how to deliver open, affordable, standards-based products. There probably won't be lines around the block at Apple retail stores for people who can't wait to get their hands on Leopard. If they had been using Leopard as long as developers have, Apple wouldn't be able to stamp Leopard DVDs fast enough. Word will get out.
Wat een kutpost zeg. Leopard is leuk, maar niet perfect. Zo blijken er nogal wat kleine foutjes ingeslopen te zijn, als je de eerste reacties leest. Mensen zoals jij zijn de reden dat er van die " Macquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Morgen wordt dan Apple zijn nieuwste OS vrijgegeven onder de naam Leopard alias Mac OSX 10.5 en is er dus opwinding en consternatie alom in de Mac community's.
Niet bij de aanhangers/gebruikers van Windows. Sterker nog die begrijpen alle opwinding van de Mac fanboys niet zo. Mischien omdat hun OS zelden een reden heeft om gevierd en bejubbelt te worden?
Toch maar eens beter om je heen kijken. Macs komen tegenwoordig een stuk vaker voor dan alleen op grafische en kunstopleidingen. En terecht. Het zijn fantastische dingen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Mac![]()
ik zie alleen nog van die studentjes van een of andere kunstacademie met een mac lopen omdat het zo hip is. vervolgens weten ze niet eens hoe safari () werkt.
Bullshit. Ik ken genoeg developers die op 't Mac platform werken (Xcodequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Mac![]()
ik zie alleen nog van die studentjes van een of andere kunstacademie met een mac lopen omdat het zo hip is. vervolgens weten ze niet eens hoe safari () werkt.
Dat is toch echt te klein man?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook besteld![]()
13"
Terwijl ik zoeen Windows fanboy ben![]()
Ben jij niet een yoghurt fanboy?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
13"
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
13"
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Morgen wordt dan Apple zijn nieuwste OS vrijgegeven onder de naam Leopard alias Mac OSX 10.5 en is er dus opwinding en consternatie alom in de Mac community's.
Niet bij de aanhangers/gebruikers van Windows. Sterker nog die begrijpen alle opwinding van de Mac fanboys niet zo. Mischien omdat hun OS zelden een reden heeft om gevierd en bejubbelt te worden?
psssttt.. dat is gewoon windows vista maar dan voor macquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Ik heb gewoon een Windowsmachine. Work/gamestation. High-end iig. Macbook is voor tijdens het poepenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:02 schreef Jonathon het volgende:
Ik was ook een Windows fanboy, maar van dat geloof ben je zo af hoor zodra je een beetje thuis begint te raken in OS X![]()
Ik game wel vaak en Apple loop zo'n 2 jaar achter met game en videokaartendus ik zal er nog wel ff een PC naast moeten houden
[..]
neem een mac miniquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het niet zo duur was zou ik wel eens willen proberen.
Het enige wat ik op de computer doe is een officepakket gebruiken, internet, wat photoshop, en wat series kijken. Dat moet een mac ook allemaal wel kunnen.
Dat jij het nodig vind een orgasme te krijgen bij de release van een nieuw stukje software betekend niet iedereen dat maar moet doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Daar is appel mee gekapt, met die te maken. Of anders heel binnenkort..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
Nee oke. Sommige configuraties vallen mee als je die gaat vergelijken met elkaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
Ja, maar je hebt dan ook wel een erg matig apperaatje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
quote:Stel uw eigen Mac Pro samen aan de hand van deze aanbevolen configuratie:
Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
Verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
Eur 2.499,00
(Eur 2.100,00 excl. BTW)
1000 euro voor een slaptop vind ik anders nogsteeds redelijk veel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook gekocht om een beetje ervaring op te doen met OSX en omdat ik toch al een goeie machine heb, het niet nodig acht een high-end laptop aan te schaffen. Wilde een kleine laptop die niets meer hoeft te kunnen dan films afspelen en internetten.
Kijk, het kan wellicht goedkoper, maar een Macbook van ¤1000 Euro is een redelijk alternatief.
Op Workstation zijn die prijzen echt belachelijk. Sorry, maar dan kan Apple het zuur genieten. Ik bouw een snellere machine voor een fractie van de prijs van een Apple workstation.
Hoeft absoluut ook geen drol te kosten! Maar ik wil gewoon ervaring opdoen met OSX. En 13"quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
1000 euro voor een slaptop vind ik anders nogsteeds redelijk veel.
Ik ben ook zachtjes aan het kijken naar een notebook maar meer dan 600 euro moet het me echt niet kosten.
Ik heb ong dezelfde eisen.
Echt waar? Waar betrek jij je onderdelen dan? Ik kom namelijk op hooguit 200 euro verschil uit. Voor de Mac Pro dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Op Workstation zijn die prijzen echt belachelijk. Sorry, maar dan kan Apple het zuur genieten. Ik bouw een snellere machine voor een fractie van de prijs van een Apple workstation.
Zie eerdere lijst:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Echt waar? Waar betrek jij je onderdelen dan? Ik kom namelijk op hooguit 200 euro verschil uit. Voor de Mac Pro dan.
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebtquote:Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
Ik weet al hoe het komt, ik had die vergelijking ongeveer een half jaar geleden gemaakt. Toen was de PC hardware nog duur maar die is inmiddels in prijs gedaald. De Mac Pro is echter achter gebleven, prijsdalingen zijn zeker ook alleen voor de PC-paupers.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebt![]()
Kost 2500 Euro. 2500! Euro.
Misschien omdat er meer vraag naar is?!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet al hoe het komt, ik had die vergelijking ongeveer een half jaar geleden gemaakt. Toen was de PC hardware nog duur maar die is inmiddels in prijs gedaald. De Mac Pro is echter achter gebleven, prijsdalingen zijn zeker ook alleen voor de PC-paupers.
Nou, ik heb eens naar een dual Opteron systeem gekeken, en ik ben ook gelijk weer heel snel gestopt met kijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:32 schreef Biogarde het volgende:
Mobo's kosten al jaren geen drol meer.
Tsja, Apple heeft natuurlijk het monopolie op Mac's. Ze moeten ook wel, anders koopt niemand natuurlijk een systeem van 2500 euro als je het over 5 maanden met een kwart korting kan krijgen.quote:Ik ben van mening dat Apple de prijzen kunstmatig hoog aan het houden is. Same voor de gebruikers. Ze vragen hoofdprijzen voor machine's waar Pacman net op wil draaien.
Wat moet een OS allemaal kunnen?quote:En ik heb niets tegen OSX. Das uber. Kan Windows nog wat van leren. OSX![]()
Er zal vast een howto voor zijn van het x86osx sitejequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ga maar eens proberen het op m'n PC te installeren, wel leuk als het lukt.
Ik heb nog eens even gekeken naar een Mac Pro concurrent, en jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebt![]()
Kost 2500 Euro. 2500! Euro.
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder is dit systeem veel beter te upgraden dan een Mac.
Koop deftige hardware, en je hebt geen gekut met je drivers hoor. Ik heb hier zelf een systeempje staan dat onder windows wat best stabiel is (uptime van 2 maand heb ik eens gehaald, daarna had ik de stekker uit het stopcontact getrokken en heb ik geen nieuwe pogingen gedaan)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.
Als je toevallig software ervoor hebt, sommige dingen zijn er geen varianten voor Mac (3D ontwerpprogramma's vb, daar heb je geen evenwaardige mac alternatieven). Het werkt dus naargelang welke sector je zit.quote:Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
Waarom? Ik heb nu nogal wat harde schijven aan een toch wel middle-class raidcontroller hangen (schijfjes waren 500¤, raidcontrollertje kostte me er 350). Als ik mijn systeem weg doe, moet ik gewoon kijken naar een ander moederbord met 2xpci-e erop (en die zijn makkelijk te vinden) en ik kan mijn raidcontroller & raidarray's gewoon overnemen naar een nieuw systeem. Mijn DVD-branders die erin hangen hetzelfde, die toestellen zijn mss maar 30¤/st waard, maar als je 3 branders hangen hebt is dat weer 90¤ gespaard. Case & voeding; samen rond de 400¤, dat houd ik ook liever... 2 raptortjes heb ik ook dik 300¤ voor betaald, die zijn ook nog niet verouderd na 3 jaar.quote:En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Wat een onzin. Allemaal A-klasse producten, daarvan zijn de drivers echt niet kut hoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.
Ik heb een unattended windows setup dvd, geen gekut dus voor mij. En dat voor de helft van de prijs!!!!quote:Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
De borden die C2D ondersteunen ondersteunen ook Quad Core, dus upgraden kan iig een stuk beter dan bij een Mac.quote:En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Amen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Do'n't know because i dont give a fuck.
Mac is voor noobs die niet met pc's om kunnen gaan
kankerapple
Hahaaaa wát een onzin praat jij daar zegquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Neenee, ze wíllen er niet meer mee omgaan. Misschien zijn ze ergens vermoeid geraakt door Windows in het proces van het wekenlang zindelijk krijgen van hun nieuwe pup, en het daarna prettyplease blijven smeken om niet op het tapijt z'n ongelukjes te krijgen en het beestje na een paar maanden te euthaniseren om meteen maar een nieuwe pup in huis te nemen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Klopt, het is alleen jammer dat die hond zo afgericht is dat je er ook niets LEUKS meer mee kan doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan is een Apple de afgetrainde blindegeleidehond die met je meedenkt. Wel zo fijn als je productief wilt zijn.
Sowieso hebben mac-gebruikers geen humor, dus dat is dan weer een perfect matchquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, het is alleen jammer dat die hond zo afgericht is dat je er ook niets LEUKS meer mee kan doen.
Weet dat het opzich geen argument is voor velen, maar het is een miljarden industrie. En ik hou er gewoon wel van om ook gewoon games te kunnen spelen op mijn E1000+ bakquote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso hebben mac-gebruikers geen humor, dus dat is dan weer een perfect match![]()
I rest my casequote:
Een laptop voor 600 euro..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:16 schreef McKillem het volgende:
Ik ben ook zachtjes aan het kijken naar een notebook maar meer dan 600 euro moet het me echt niet kosten.
Ik heb ong dezelfde eisen.
OS X == UNIX hoor. Hoe nerdy wil je het hebben?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:25 schreef Barachem het volgende:
Voor de ubercomputernerds is er dan Linux
Je gaat van een hamer of een schroevendraaier toch ook geen handleidingen doornemen? Laat staan dat je tijden kwijt bent om 'm te configureren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:25 schreef Barachem het volgende:
Alsof met de computer werken supermakkelijk moet zijn.
Ik heb vista nu al een paar maanden ofzo, nis heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen en de interface is gewoon mooi qua designquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:48 schreef yelmar het volgende:
ik zelf heb macbook pro al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.
en gaat niet alleen om hardware dat er in zit waar sommige over zeuren...
de software is zo goed gewoon.
leopard bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een apple fan (A) hebben jullie al ipod touch geprobeerddas ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphone apps op staan zo leuk speeltje
dnek dat iphone ook ga kopen als die uit is in nederland
gelollerpwnd door apple.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:48 schreef yelmar het volgende:
ik zelf heb macbook pro al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.
leopard bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een apple fan (A) hebben jullie al ipod touch geprobeerddas ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphone apps op staan zo leuk speeltje
dnek dat iphone ook ga kopen als die uit is in nederland
quote:
Dus de ASUS eeePC is een desktopquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:41 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Een laptop voor 600 euro..Zeg dan meteen dat je een draagbare desktop met ingebouwd LCD scherm wil.
www.aldi.nl
Zo, even je post aangepast naar mijn persoonlijke voorkeuren. Ofwel: het is voor ieder persoonlijk. Ik vind Apple overhyped, zeker met van die uitspraken van Jobs als "Developing for Windows is like giving somebody in hell ice water". Het is mooi spul, maar overpriced imho. En hun marketingcampagnes zijn te arrogant. "Het beste besturingssysteem ooit.", dus ik verwacht een Windows-reclame. Blijkt het voor OS X te zijn. Doei!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:48 schreef yelmar het volgende:
ik zelf heb macbook proToshiba Satellite al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.
leopardVista bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows 98 kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een appleMicrosoft fan (A) hebben jullie al ipod touchPocketPC geprobeerddas ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphoneWindows Mobile apps op staan zo leuk speeltje
dnek dat iphonevolgend Windows Mobile-based toestel ook ga kopen als die uit is in nederland
Net zoals er in elk iPod topic wel een meute lui aankomt met van die lelijke spelertjes voor een paar grijpstuivers.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:37 schreef Athmozz het volgende:
ik vind het gewoon vervelend dat er apple fan's zijn die overal, maar dan overal moeten komen aanzetten met de macbook pro / ipod /...
Ik dacht dat de Mac Pro 1000 euro goedkoper uitkwam dan een vergelijkbare dell?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook gekocht om een beetje ervaring op te doen met OSX en omdat ik toch al een goeie machine heb, het niet nodig acht een high-end laptop aan te schaffen. Wilde een kleine laptop die niets meer hoeft te kunnen dan films afspelen en internetten.
Kijk, het kan wellicht goedkoper, maar een Macbook van ¤1000 Euro is een redelijk alternatief.
NY Timesquote:Leopard will come preinstalled on all new Macs. It can also be purchased for $129 as an upgrade to existing Macs that, depending on configuration, can be as many as six years old. Unlike Vista, which is sold in four noncorporate upgrade versions ranging from a $100 stripped-down “basic” edition to a $259 deluxe “ultimate” edition, there’s only one version of Leopard. It includes all the features, from those aimed at novices to those aimed at power users.
Leopard felt about as fast as Tiger, and it started up much faster than Vista in my tests. I compared a MacBook Pro laptop with Leopard preinstalled to a Sony Vaio laptop with Vista preinstalled. Even though I had cleared out all of the useless trial software Sony had placed on the Vaio, it still started up painfully slowly compared with the Leopard laptop.
It took the Vista machine nearly two minutes to perform a cold start and be ready to run, including connecting to my wireless network. The Leopard laptop was up, running and connected to the network in 38 seconds. In a test of restarting the two laptops after they had been running an email program, a Web browser and a word processor, the Sony with Vista took three minutes and 29 seconds, while the Apple running Leopard took one minute and five seconds.
quote:Microsoft had it a little easier with Vista, because everybody knew what Windows needed: better security. Maybe Mac OS X is harder to hack, or maybe the virus writers consider the Mac’s 8 percent market share too piddling to bother with. But in its six years, Mac OS X hasn’t experienced a single virus outbreak or spyware infestation.
So Apple’s mission in Leopard was to make us aware of needs we never knew we had — something Apple is usually good at.
The one Apple extols the most, with reason, is called Time Machine. It’s a backup program.
Of course, the world is full of backup programs. But almost nobody uses them. Chances are extremely good that you, at this moment, do not have an automated, regular backup of your entire computer. When you connect the second drive, Leopard asks if you want to use it for Time Machine. If you click O.K., that’s it. One click — that’s got to be the shortest setup of any backup system in history.
Time Machine updates its mirror of your main drive every hour, although you can also trigger updates on demand. At day’s end, Time Machine replaces those hourly backups with a single daily backup; at the end of the month, those are replaced by a single month-end backup.
On the other hand, Leopard maintains all the goodies of previous Mac OS X versions. To the amazement of many Windows refugees, Mac OS X requires no serial number and no “activation”; it’s not copy-protected. It doesn’t clutter the desktop with crippled bits of free-trial software from other companies. There are no nagging balloons or come-ons.
Leopard does well with backward compatibility, too. Thanks to modest minimum requirements (512 megabytes of memory, 867 megahertz), Apple says Leopard runs on three-year-old Macs and even high-end six-year-old machines.
Leopard is powerful, polished and carefully conceived. Happy surprises, and very few disappointments, lie around every corner. This Leopard has more than 300 new spots — and most of them are bright ones.
Nummer 2 deze weekquote:Microsoft heeft ongevraagd en in alle stilte Windows Desktop Search 3.01 op pc's geïnstalleerd, zo bericht The Register. Doordat de zoeksoftware de harde schijf indexeert, vertragen de getroffen systemen.
Diverse weblogs berichten over de ongewenste installatie van Windows Desktop Search. In alle gevallen is de software binnengehaald via Windows Server Update Services. Ook systeembeheerders die deze updatedienst zo hadden ingesteld dat alleen bestaande programma's aangepast mogen worden, werden plots geconfronteerd met de zoekfunctie. Microsoft heeft inmiddels toegezegd het probleem te gaan bekijken.
Het is niet de eerste keer dat er iets verkeerds gaat met de updatediensten van Microsoft. Vorige maand ontstond consternatie nadat Windows Update zichzelf ongevraagd ververste. Microsoft noemde deze patch noodzakelijk voor het betrouwbaar functioneren van Windows Update, maar beloofde meer transparantie over toekomstige updates.
Windowsquote:Legale versies van Windows Vista kunnen gedeactiveerd worden als gebruikers de stuurprogramma's voor hun hardware updaten of wijzigen. Dat zou Microsoft hebben bevestigd tegenover een Australische technologiesite.
Voor op de wc ja... je blijft schijten....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:44 schreef Athmozz het volgende:
voor 600¤ kan je een dell met C2D, 2 gig ram en geïntegreerde videokaart krijgen. Best een mooi toestel nog hoor.
Draai je toch geen OSX...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:41 schreef James1988 het volgende:
Als die screenshot echt is, en je dus Windows-pc's altijd zo in Cover Flow (blergh) ziet, is het voor mij genoeg reden om nooit, maar dan ook nooit, OS X te draaien. Sorry hoor, maar dit is gewoon zielig. Alsof een Mac nooit crasht
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:54 schreef erikkll het volgende:
Waarschijnlijk omdat 'windows fanboys' niet bestaan, en die dus niet snappen waarom alle apple fanboys zo opgewonden zijn over een OS
Volgens mij mis jij m'n punt...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Draai je toch geen OSX...
(en OSX crasht zeer zeer zeer zelden inderdaad)
100% compatibel, maar wel enkel als het door apple gemaakt is / OSX drivers heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:03 schreef Maidenfan het volgende:
En het kan misschien goedkoper, maar het hoeft voor mij niet... Het alles in één concept is mij ook geld waard (zie die foto iMac vs. Dell), geen drivergedoe meer en toch 100% compatibiliteit,...
Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:28 schreef Elixabete het volgende:
Mac is gewoon 10X kut wan tje kan er amper aan veranderen met hardware enzo.
je kan niks toevoegen, geen nieuwe videokaart, geheugen of hardeschijf.
gewoon kut.
OS X = bsdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
OS X == UNIX hoor. Hoe nerdy wil je het hebben?
En BSD is Unix, OS X 10.5 is zelfs Unix certified.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:
OS X = bsd
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Applequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Aan een Lada kan je ook niets veranderen, wat een domme vergelijking zegquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderen![]()
Toch rij ik liever in een ferarri dan in een lada. Maarja, dat ben ik.
Echter zul je voor de vergelijking met Leopard wel naar de full retail van Ultimate erbij pakken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:40 schreef Athmozz het volgende:
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
Omdat Leopard ook de full-retail versie is. Je hoeft er namelijk niet OS X voor op je computer hebben te staan, en je hoeft ook geen OS X licentie er voor te hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:35 schreef Athmozz het volgende:
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.
Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
Wat is 'de waarheid' dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:40 schreef Biogarde het volgende:
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:
Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief![]()
[ afbeelding ]
En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.
Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Swets, ze laten offtopic staan over; Haha, dat was een goeie grap zeg!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.
Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
Tja zo erger ik me kapot aan die windows gebruikers zonder enige Apple ervaring die maar lopen te blaten dat Mac duur is en alleen voor noobs (de meeste apple gebruikers die IK ken hebben een professionele ICT achtergrond).quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur?. Niets op tegen. Integendeel.
Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.
Ik zou het tijdens een babbel anders formuleren.
Ah... Je eerste zeker?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:51 schreef Biogarde het volgende:
Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
¤2500quote:Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
Tot over 2 maanden in een volgend soortgelijk topicquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:56 schreef Athmozz het volgende:
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSXquote:alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.quote:Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt, de mogelijkheid om hem te configureren zoals je exact wil; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.
Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.quote:Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSX
Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;quote:Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.
Ik probeer niemand te overtuigen. Sterker nog... allemaal lekker bij windows blijven. Das goed voor mijn broodheer én OSX blijft weinig interessant om driftig op zoek te gaan naar exploits.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef popolon het volgende:
't Zijn wel vaak dezelfde users die altijd aan die kansloze Mac vs. Windows 'discussies' meedoen.
Oeverloos gzwam. En elkaar maar proberen te overtuigen.
Geloof me, de meeste Mac gebruikers die ik ken (en ik zelf ook) hebben ook een schijthekel aan dat soort lui. Hebben om het hebben, slechts documentjes typen, een beetje internetten en stiekem nog Bootcamp met XP of Vista draaienquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:
Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.
Ik zou het tijdens een babbel anders formuleren.
Leuk, maar dat maakt apple ansich nog steeds niet duur. Je kan hooguit stellen dat het assortiment beperkt is. Ik denk dat geen enkele apple gebruiker DAT in twijfel zal trekken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)
[..]
Mijn post was overdrachtelijk en niet specifiek op jou gerichtquote:Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.
[..]
Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.quote:Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;
De OEM ultimate is gelijk aan een Leopard, niet de retail.
Beiden zijn alleenstaand OEM dat wegens omstandigheden (bij microsoft de licentie; bij apple de levering van een ander systeem) slechts op 1 systeem bruikbaar is. Vergelijken met een retail versie die overgedragen kan worden heeft dus geen enkel nut, je kan nl geen losse mac kopen om je oude licentie op over te dragen.
Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.
Het gaat erom of het mag of nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.
Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
Bij mij op werk is het 50/50. 50% kiest een Mac, 50% kiest een Thinkpad met Windows en installeert er zelf Loeniks op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:32 schreef Aaargh! het volgende:
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Apple
Wat de neuk, 20"??? 17" is al geen laptop meer inderdaad. Ik baal al van mijn 15" MBP...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:17 schreef LegerNeger het volgende:
Dus de ASUS eeePC is een desktop. En 15,4" laptops wegen ook nauwelijks 3kg. Ja, als je ene 17" neemt dan heb je meer een desktop dan laptop. Of als allerergste, de 20,1" laptop van Acer.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Bij Vista mag ik niet mijn hardware upgraden, terwijl ik bij een Mac alles mag vervangen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.
Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).
Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
Probeer eens een IBM-compatible (quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).
dat probeer ik ook te zeggen, bij aankoop van een volledige ibm-compatible pc heb je in zowat 99.5% van de gevallen (op eigen configuraties na) bijna altijd een oem editie die je erbij koopt, evenals bij een Apple systeem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Probeer eens een IBM-compatible () PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.
Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
Ja, dat si ook de discussie niet hequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:20 schreef classpc het volgende:
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Aan de ene kant een beetje kinderachtig van de developers, aan de andere kant kon ik een lach niet onderdrukken toen ik het zagquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, deze is nog niet gepost: OSX-ers hebben wel humor. Je Windows-computer in het netwerk
[ afbeelding ]
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Vista doet het voor minderquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:05 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is als Windows gebruiker natuurlijk redelijk lastig te begrijpen dat je enthousiast kunt zijn over iets als een nieuw OS. Het is voor Windows gebruikers dan ook onbegrijpelijk dat je computer sneller gaat worden van een nieuw OS. That's right, Leopard is flink sneller dan zijn voorganger zonder geheugen uit te breiden, zonder een nieuwe computer te kopen, etc. En dat terwijl er toch ruim 300 nieuwe features in zitten en Leopard nog draait op 933Mhz machines.
Dus ja, voor mensen die elke keer als er een nieuwe Windows verschijnt in de buidel moeten tasten voor nieuwe hardware, honderden euro's moeten neerleggen voor het OS en zich vermoeien met de vraag welke versie voor hun het beste is, verveelt worden met drivers die niet werken, dingen moeten roepen als 'ik zou wachten op SP2!', ja, voor die mensen is het allemaal erg lastig dat er nog een groep is die blij is met een nieuw OS omdat het ook daadwerkelijk vooruitgang betekent.
amen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.
Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:45 schreef Timooon het volgende:
[..]
Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....
Betere apparatuur?Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
![]()
En in principe is het natuurlijk niet zo erg dat je niet alles van pc's weet. Je kan immers niet alles weten.quote:
Megahertz overschatten is 1 ding, ze onderschatten zoals jij een tweede.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Kijk kinders, een mac fanboyquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Waar heb ik het over Megahertzen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vette gamesquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:03 schreef Timooon het volgende:
[..]
Waar heb ik het over Megahertzen?![]()
Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?
Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:53 schreef Knoekie het volgende:
Blijven jullie maar lekker Windows gebruiken![]()
Wij Mac gebruikers weten gelukkig wel beter.![]()
We hebben het hier over Windows vs Mac Osquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.
Je doet het voor komen alsof er op een PC alleen de keus is voor Windows, dat is natuurlijk alles behalve waar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:16 schreef Knoekie het volgende:
We hebben het hier over Windows vs Mac Os
Nee, inderdaad niet. Leg me eens uit hoe dat een pluspunt is voor PC's? Want de meeste mensen hebben wel betere dingen te doen dan een PC in elkaar knutselen terwijl je voor minder geld eentje kunt kopen die al kant en klaar is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:03 schreef Timooon het volgende:
Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?
Nou ja, als je tijd hebt om spelletjes te spelen dan heb je ws ook genoeg tijd om met schroevendraaiers te prutsen ja.quote:Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
Nog nooit gespeeld, gelukkigquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:11 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vette games
Ja ga jij maar weer lekker socializen op WOW op je zeer veilige pc![]()
Dat is niet de intentie van mij geweest.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je doet het voor komen alsof er op een PC alleen de keus is voor Windows, dat is natuurlijk alles behalve waar.
Als je je eigen PC in elkaar gezet hebt met op Pricewatch opgezochte onderdelen val je ook wel in de categorie nerd hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:19 schreef Timooon het volgende:
Er zijn ook games waar je geen nerd voor hoeft te zijn, maar die zul jij niet tegenkomen natuurlijk![]()
Oke, het kan ook een misinterpretatie van mij zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:19 schreef Knoekie het volgende:
Dat is niet de intentie van mij geweest.![]()
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb al heel wat computers voorbij zien komen (je repareert wel eens wat bij vrienden/kennissen etc) en ook zelf gebouwd. En ik moet zeggen, 90% van de vooraf gebouwde PC's zijn rommel qua inbouw (kabels die los in de kast bungelen etc), en dan gebruiken de goedkopere PC's ook nog eens brakke hardware (met als hoogtepunt de softwarematige Win-modems). Een probleem op de PC markt is dat je moeilijk kunt zien of een fabrikant goede PC's maakt (dus netjes ingebouwd en componenten waar over nagedacht is), je moet behoorlijk thuis zijn in die markt om de krenten uit de pap te kunnen kiezen. Bij Apple is dat gewoon duidelijk, dat zijn goede computers.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
Nee, inderdaad niet. Leg me eens uit hoe dat een pluspunt is voor PC's? Want de meeste mensen hebben wel betere dingen te doen dan een PC in elkaar knutselen terwijl je voor minder geld eentje kunt kopen die al kant en klaar is.
Welke pricewatch? Oh ja, want dat is idd erg moeilijk, en daaruit volgt direct dat ik geen verder geen sociaal leven hebquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als je je eigen PC in elkaar gezet hebt met op Pricewatch opgezochte onderdelen val je ook wel in de categorie nerd hoor.
Alsof nerds geen sociaal leven hebben. Een nerd is gewoon iemand die techniek en de theorie er achter erg interessant vind.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:33 schreef Timooon het volgende:
Welke pricewatch? Oh ja, want dat is idd erg moeilijk, en daaruit volgt direct dat ik geen verder geen sociaal leven heb
De term wordt nogal losjes gebruikt, maar meneer bedoelde het in die zin, vermoed ikquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof nerds geen sociaal leven hebben. Een nerd is gewoon iemand die techniek en de theorie er achter erg interessant vind.Ik val denk ik ruimschoots in de categorie 'nerd', maar ik hou ook van het voeren van politieke discussies en borrels waarbij je met wat bier lekker staat te ouwehoeren.
Ik probeerde me even bij jouw definitie te houden. D'r zijn er genoeg, en de meesten val ik zelf ook onder. Maar ondertussen heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zo erg is dat je niet zelf een Mac in elkaar kunt zetten...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:42 schreef Timooon het volgende:
De term wordt nogal losjes gebruikt, maar meneer bedoelde het in die zin, vermoed ik![]()
Persoonlijke voorkeur, ach ja, daarom koop ik ook geen kant-en-klare PC bij de Mycom ofzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik probeerde me even bij jouw definitie te houden. D'r zijn er genoeg, en de meesten val ik zelf ook onder. Maar ondertussen heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zo erg is dat je niet zelf een Mac in elkaar kunt zetten...
Niet als het een pauperding is, nee... ik heb daar niet zo'n behoefte aan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:57 schreef Geqxon het volgende:
Timooon, lijkt het je niet heerlijk als je eens een computer koopt, en je er direct mee aan de slag kan? Twee drie kabeltjes aansluiten en that's it? Dat alles het altijd doet, dat je niet constant de allernieuwste NVIDUUH drivers aan het downloaden bent, je Windows XP aan het tweaken bent voor het hoogst aantal FPS of je moederbord aan het overclocken?
In OS X heb je anders een hele fijne terminal dan wel console. U zei?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:01 schreef Skinkie het volgende:
Geqxon ik vind het persoonlijk een verlichting dat als er iets niet gaat zoals ik het verwacht dat het gaat, ik kan zien waar de oorzaak er van ligt. Dat kan niet in XP en dat kan niet in OSX... in XP omdat het plakband werk is, in OSX omdat het totaal geen documentatie bevat waar je mag beginnen met zoeken.
quote:2007-10-26 02:15:10.939 Disk Inventory X[1497] .scriptSuite warning for attribute 'scriptStyle' of class 'NSTextStorage' in suite 'ExtendedText': 'OAStyle.OAStyle' is not a valid type name.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:36 schreef classpc het volgende:
[..]
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?
Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
Windows 2000 = NT 5.0quote:Op MS-DOS gebaseerd: 1.0 · 2.0 · 3.x · 95 · 98 · ME
NT-serie: NT 3.x · NT 4.0 · 2000 · XP · Server 2003 · Vista
Ik heb diverse clean install Vista's met volledige WHQL signed drivers toch volledig randomly zien crashen hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.
Welkom tot het zombienetwerkquote:Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
Domste argument in dit hele topic.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
de macbook is er pas 2 jaar en bevat minimaal een intel coreduo proc. Die draait leopard wel hoor. Ik denk dat je een ibook of powerbook bedoeld.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef godigita het volgende:
Ze werken nu met zijn tweeen op een baggertrage macbook, die de nieuwe OSen niet ondersteund
quote:(misschien deze leopard wel, aangezien ze claimen dat het op systemen van tot 6 jaar terug draait), en dan heb je ook weer het probleem dat nieuwere versies van programma's er niet op draaien. Sorry, maar dat vind ik echt waardeloos.
Nog steeds is Vista instabieler dan OSX. Ondanks volldig signed drivers.quote:Betere hardware(apparatuur) in een Mac is serieus nonsens. Er is net zo goede/betere hardware beschikbaar voor PC, en vaak voor zeer schappelijke prijzen, een terugkerend thema in dit topic en niet zonder reden. Doe gewoon wat research voordat je dingen koopt, en koop goede hardware. Stel het samen en het loopt als een trein. Je doet toch onderzoek naar alle dingen die je aanschaft. Iig met electronica geen slecht idee. Reviews zijn een mooi ding.
Prima, blijf je toch lekker bij je windows PC.quote:Ze zien er misschien leuk uit, maar ik vind mac zo'n hip elite hebbeding geworden, en zo marketen ze het ook, dat mijn haren erbij overeind gaan staan. Ze krijgen mij echt niet overstag door de PC af te schilderen als een stoffig, geweest, kutsysteem voor saaie mensen in een pak(bron), gatverdegatver.
Knap, dat je op afstand de beweegredenen van mensen kan bepalen.quote:Dat geeft alweer een goede indruk van dat hele superieure mac-syndroom. Mensen denken misschien dat ze uberhip zijn met hun mac, maar als ik in de trein iemand met een triomfantelijke blik een macbook tevoorschijn zie halen, zie ik alleen maar iemand die het heeft om te hebben(dank Biogarde)
En dat argument is dus gewoon niet waar, zie verderop in dit topic. En nogmaals... De meeste apple gebruikers hebben (veel) ervaring met PC's. De meeste PC gebruikers hebben geen ervaring met apple....quote:, en zich daarom een inferieur, overduur systeem door zijn strot heeft laten douwen. Ga je schamen, met je mac.
Prima, dan is het een powerbook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
de macbook is er pas 2 jaar en bevat minimaal een intel coreduo proc. Die draait leopard wel hoor. Ik denk dat je een ibook of powerbook bedoeld.
wie zei dat ik het over leopard had? ze draait geen leopard, maar iets ouds zoals os9 ofzo. ze kon niet upgraden om de een of andere reden, volgens mij omdat haar systeem het niet ondersteunde. en zo oud is dat ding nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:Welke nieuwere versies van programma's draaien niet op leopard?
ik had het ook niet over vista. er zijn meer dingen dan vista, zie verderop in dit topic.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog steeds is Vista instabieler dan OSX. Ondanks volldig signed drivers.
Ik draai niet alleen windows.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Prima, blijf je toch lekker bij je windows PC.
Ja, ik had het ook gelijk over iedereen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Knap, dat je op afstand de beweegredenen van mensen kan bepalen.
Ik heb op school jaren met macs gewerkt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat argument is dus gewoon niet waar, zie verderop in dit topic. En nogmaals... De meeste apple gebruikers hebben (veel) ervaring met PC's. De meeste PC gebruikers hebben geen ervaring met apple....
waarom inferieur? omdat in jouw familie er blijkbaar 1 exemplaar van een apple pc blijkbaar een maandag morgen gevalletje is (wat overal voorkomt)? Dat is hetzelfde als veel mensen die beweren dat hun Acer-PC topkwaliteit is omdat zij er nog nooit een defect aan gehad hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef godigita het volgende:
en zich daarom een inferieur, overduur systeem door zijn strot heeft laten douwen. Ga je schamen, met je mac.
Behoorlijk verschil. En redelijk relevant gezien je betoog.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:56 schreef godigita het volgende:
[..]
Prima, dan is het een powerbook.
Tja, dus je weet niet welke hardware ze hebben, niet welke OS ze hebben en je weet niet over welke programma's het gaat en het is hear say.... wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:wie zei dat ik het over leopard had? ze draait geen leopard, maar iets ouds zoals os9 ofzo. ze kon niet upgraden om de een of andere reden, volgens mij omdat haar systeem het niet ondersteunde. en zo oud is dat ding nou ook weer niet.
Je hebt het eigenlijk nergens over. Als je nu iets wil beargumenteren is het wellicht handig te vermelden waar je het over hebt.quote:ik had het ook niet over vista. er zijn meer dingen dan vista, zie verderop in dit topic.
Dat maakt ook echt uit voor mijn argument. Ik zal hem nog een keer uitleggen... je HOEFT geen mac te nemen. Het is prima als je bij windows/linux/OS2/UIQ3 blijft.quote:Ik draai niet alleen windows.
Je hebt het wel over 'mensen' en 'iemand met een triomafantelijke blik' Kortom blijkbaar perfect strangers voor je en op basis van de manier waarop ze een mac uit hun tas halen weet jij precies de beweegredenen van hun aaschaf... jij Charquote:Ja, ik had het ook gelijk over iedereen.
Ja dat is ook echt hetzelfde als mensen die jarenlang met beide systemen werken.quote:Ik heb op school jaren met macs gewerkt.
2 exemplaren. En ook op school heb ik niet veel lol gehad met op macs werken. Toegegeven dat dat een tijdje geleden was en dat schoolcomputers vaakquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom inferieur? omdat in jouw familie er blijkbaar 1 exemplaar van een apple pc blijkbaar een maandag morgen gevalletje is (wat overal voorkomt)? Dat is hetzelfde als veel mensen die beweren dat hun Acer-PC topkwaliteit is omdat zij er nog nooit een defect aan gehad hebben.
Je kan pas uitspraken gaan doen over de betrouwbaarheid van hardware als je er veel van in je handen gehad hebt, en dat de service bij defecten ook via jou moet verlopen, dan zie je hoe vaak de toestellen over het algemeen terugkeren. Uiteraard zijn er Apple's die wel hardwarematig problemen vertonen (hoewel mac er toch om bekend staat dat ze vrij weinig defecten hebben), evenals er ook veel acers zijn die nooit een probleem hebben.
Als ik iemand z'n macbook op de trein zie bovenhalen hoop ik enkel voor die persoon dat hij niemand tegenkomt die graag een macbook extra wil.
Politiek-nerd-alert!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..] maar ik hou ook van het voeren van politieke discussies en borrels waarbij je met wat bier lekker staat te ouwehoeren.
Een mac is niets duurder dan een vergelijkbare machine van de concurrent. Ja een acer of aldi laptop is goedkoper, maar een vergelijkbare DELL is vaak even duur. En vaio's vaak zelfs duurder.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:17 schreef godigita het volgende:
[..]
2 exemplaren. En ook op school heb ik niet veel lol gehad met op macs werken. Toegegeven dat dat een tijdje geleden was en dat schoolcomputers vaakzijn.
Maar als het allemaal een geval van geluk is met je hardware, dat alles blijft werken zonder defecten net zoals op acers, waarom zijn macs dan zo pokkeduur?
Ik zie niemand die zelf het moederbord in een laptop vervangt, of een all in one device zals de iMac (Sony had iets soortgelijks). En hoe kom je erbij dat je service MOET nemen? Ik heb nog nooit applecare gekocht.quote:En als er dan iets kapot gaat, waarom kun je het dan niet makkelijk zelf oplossen, en MOET je kiezen voor de 'service', ook duur?
Als je een Mac pro hebt is het geen enkel probleem om zelf harddisks, AGP of PCI kaarten of geheugen te vervangen hoor.quote:Als het wel zelf te maken valt, wijs me dan terecht, hoor, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zijn/haar mac niet naar het machouse of iets soortgelijks bracht bij een defect.
Nee er wordt gezegd dat je weinig over de kwaliteit kan zeggen gebaseerd op 1 of 2 ervaringen... van een ander.quote:Grappig dat bij negatief commentaar je ineens minstens bij een supportcenter gewerkt moet hebben, maar dat positief commentaar altijd standaard door de beugel kan.
Dat is ook zo. Meer dan windows. Je kan weinig verneuken. Voorbeeld. Opcallcenters komen vaak problemen voor van windows gebruikers omdat ze een applicatie die ze niet meer willen hebben niet via de uninstall verwijderen, maar gewoon naar de prullebak slepen. Dat is blijkbaar wat mensen logisch vinden. Bij OSX werkt het ook gewoon zo.quote:Ik word altijd een beetje moe van die notie dat mac hufterproof is
Nou ja, adobe is natuurlijk begonnen op Mac, dus er is altijd een voorsprong geweest. Nu is die voorsprong er niet meer, maar is de grafische industrie vaak historisch nog groot gebruiker van macs. Omschakelen doen ze niet snel wegens aanschaf van software, dus zo gek is die vraag niet.quote:, als je een grafisch beroep hebt je ermee MOET werken("Oh, jij hebt zeker zo'n Mac?" "Nee." "Dan wil je er graag vast een" "Nee." "WAAROM NIET?" net alsof wat je produceert er beter uitziet dan als je het op een pc maakt), en alles van veel betere kwaliteit is, terwijl er heus dezelfde soort issues zijn als met PC.
Tja, als ik zoek op acer, of sony, of willekeurig enig ander merk kom ik ook heel veel problemen tegen.quote:http://macfixit.com/ ? Vooral het forum is een aanrader.
Waarom lees je hier dan en neem je nog de moeite om te reageren ook als het je allemaal geen reet interesseert?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mac users die denken dat de wereld een reet geeft om hun OS.
Luister, als jij een over-priced, lelijke PC voor beginnelingen (daarom is de interface van Mac OS namelijk zo simpel) wil gebruiken dan heb je totaal mijn zegen hoor. Verwacht echter niet dat mensen met een normale PC zich gaan interesseren voor programma's voor dat babyspeelgoed van je. Sommige mensen hebben een leven.
Sssst! Da's deel van z'n masterplan om de wereld voor te houden dat 'ie een leven heeft. Verpest z'n experiment nou niet en kijk gewoon toe.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom lees je hier dan en neem je nog de moeite om te reageren ook als het je allemaal geen reet interesseert?
OS 10.0 kwam ergens in 2000 uit. 10.3 komt uit 2003. Nou ja, wat Swets ook al zegt, 't is veel meer dan alleen een service pack. Wat in Windows service pack heet, is in OSX gewoon een minor update die zo nu en dan binnenkomt. Die voegen vaak ook weinig toe, alleen bugfixes. Voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:36 schreef classpc het volgende:
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?
Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
Dat leven van jou hebben we gezien op de FPquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Luister, als jij een over-priced, lelijke PC voor beginnelingen (daarom is de interface van Mac OS namelijk zo simpel) wil gebruiken dan heb je totaal mijn zegen hoor. Verwacht echter niet dat mensen met een normale PC zich gaan interesseren voor programma's voor dat babyspeelgoed van je. Sommige mensen hebben een leven.
Okquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
OS 10.0 kwam ergens in 2000 uit. 10.3 komt uit 2003. Nou ja, wat Swets ook al zegt, 't is veel meer dan alleen een service pack. Wat in Windows service pack heet, is in OSX gewoon een minor update die zo nu en dan binnenkomt. Die voegen vaak ook weinig toe, alleen bugfixes. Voor zover ik weet.
hip met de mode mee hequote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
13"
Lezen is moeilijk hequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:37 schreef jelle.k het volgende:
Ach, laat die apple lui ook even lol hebben met vista 2.0
http://it.slashdot.org/article.pl?sid=07/10/27/1838248
Haastwerk zo te zien![]()
'T gaat niet over VLC maar over Application Enhancer en dat is een programma die je hele dock veranderd en je menubar boven in beeld, dus ik vind het niet zo vreemd aangezien deze ook compleet veranderd zijn in Leopard..quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he
VLC is een extern programma, en je kunt van Apple niet verwachten dat ze alle externe programma's en de uitbreidingen daarop gaan controleren...
Als Vista hierdoor vastloopt, dan moet je erst MS bellen om een activatie code te vragen![]()
Goh Walter, dit is nu toch echt weer een nieuw dieptepunt hoor. Jij hebt echt helemaal niks meer in je mars dan persoonlijke aanvallen. Triest hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat leven van jou hebben we gezien op de FP![]()
Ik dacht dat je al vast zat met simpele politieke ideeen, maar blijkbaar heb je nog minder verstand van computers met je traditionele kleuterspeelplaats-argumenten.
Op zich niet verwonderlijk dat je zo'n algemene basis-HBO aan het doen bent. Zo'n studie levert voor nu en later niets op, dus dan wordt het kopen van een echte computer natuurlijk ook gelijk een grotere aanslag op je maandelijkse budget.![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Goh Walter, dit is nu toch echt weer een nieuw dieptepunt hoor. Jij hebt echt helemaal niks meer in je mars dan persoonlijke aanvallen. Triest hoor.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoezo man, het ding heeft niet eens een fatsoenlijke cli.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:51 schreef Rnej het volgende:
een windows pc net zo goed... maar daar kan je nog meer aan tweaken...
Je eerdere post staat vol met persoonlijke aanvallen op Mac-gebruikers, maar daar ga je totaal aan voorbij. Deze reactie van je is uiteraard niet verrassend: selectieve verontwaardiging is een stokpaardje van SP-ers met weinig intellectuele bagage.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Goh Walter, dit is nu toch echt weer een nieuw dieptepunt hoor. Jij hebt echt helemaal niks meer in je mars dan persoonlijke aanvallen. Triest hoor.
Sja, ubuntu met juiste uitbreidingen... Ik ken daar niks van, laat staan van welke uitbreidingen...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Paramnesia het volgende:
Als ICT student:
gebruikersgemak:
Ubuntu(met de juiste uitbredingen) > OS-X > Vista
persoonlijke mening
Ubuntu heeft wat OS-X heeft al jaren. En die uitbreiding zit gewoon op de CD (correct me if I am wrong), Compiz Fusion . Dus het is met de nieuwste CD erindouwen, instaleren, klaar.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:41 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Sja, ubuntu met juiste uitbreidingen... Ik ken daar niks van, laat staan van welke uitbreidingen...
OSX werkt gewoon en wijst zichzelf uit, geen uitbreidingen nodig en waarschijnlijk Vista hetzelfde aangezien iedereen wel weet hoe windows werkt...
niet alles hoef je aan te zetten hequote:Op zondag 28 oktober 2007 13:16 schreef nietzman het volgende:
Tja, dat Compiz klonk altijd wel interessant. Een leuk grafisch framework net als OsX al had. Jammer alleen dat ze compleet overboord gegaan met grafische shit als wobbly windows dat zelfs de nuttige dingen als die expose-kloon hun 'flair' verliezen.
Prachtig dat oranje, heel erg seventies.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:38 schreef Dibble het volgende:
mac's![]()
btw er is al een mooiere laptop dan dan macbook..
[ [url=
afbeelding]http://www.devicepedia.com/wp-content/uploads/2007/05/intel_laptop2.jpg]afbeelding[/url][/url] ]
[ afbeelding ]
's werelds dunste van Intel![]()
Nee, het ontwerp van die MAC dingen is om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Prachtig dat oranje, heel erg seventies..
Nou ik vind hem zeker mooier dan een macbookquote:Op zondag 28 oktober 2007 13:38 schreef Dibble het volgende:
mac's![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mjah, ik geloof dat zelfs de Britse koningin daar anders over dacht toen ze Jonathan Ive ridderde.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:18 schreef slindenau het volgende:
Nee, het ontwerp van die MAC dingen is om over naar huis te schrijven.
"Goh, ik heb geen flauw idee wat te doen, laten we dat hele ding maar gewoon wit maken."
met tweaken bedoel ik algemeen instellenquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoezo man, het ding heeft niet eens een fatsoenlijke cli.. Aan Windows valt bijzonder weinig te tweaken...
Eerst zeggen dat het iets persoonlijks is, en vervolgens beweren dat ik er geen verstand van zou hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:15 schreef Rnej het volgende:
(student industrieel ontwerpen btw, dus ga niet roepen dat je verstand van design hebt..
daar reageerde ik op.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:18 schreef slindenau het volgende:
[..]
Nee, het ontwerp van die MAC dingen is om over naar huis te schrijven.
"Goh, ik heb geen flauw idee wat te doen, laten we dat hele ding maar gewoon wit maken."
"Consistentie - Een systeem is beter bruikbaar als gelijke delen op dezelfde manier tot uitdrukking worden gebracht".quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
mac os ziet er bij iedereen tzelfde uit en reageert zo'n beetje tzelfde...
Misschien voor de Tweaker, maar een mooi product als OSX dat out-of-the box werkt zonder gekloot doet veel meer voor user-experience, toch? Wat Windows bijv. weer niet heeft en ik tegengekomen ben bij OSX is dat je de complete GUI groot kan maken op een hoge resolutie, zonder dat je terug moet naar 800x600.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
windows kan je echt gestoord veel aan je interface instellen... dat is het grote verschil qua gebruikerservaring als je t mij vraagt
nietzman is een beetje een klein applehoernerdjequote:Op zondag 28 oktober 2007 16:48 schreef nietzman het volgende:
Nouja, heeft 99% van de Windowsusers ook gewoon de standaard Luna theme in XP of whatshisname in Vista. En op de Mac kan die ene procent die er behoefte aan heeft denk ik minimaal net zoveel instellen aan OsX.
Ik dacht dat hij nog niet uit was.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef classpc het volgende:
Heb je ook specificaties erbij? Ik moet er natuurlijk wel een beetje op kunnen gamen.
De betreffende designer was knetterstoned ofzo....toen ie bedacht dat dat oranje wel mooi op dat zwart zou staanquote:Op zondag 28 oktober 2007 13:38 schreef Dibble het volgende:
mac's![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het wel iets hebben, maar als die toetsen ook verlicht zouden zijnquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:25 schreef H4ze het volgende:
[..]
De betreffende designer was knetterstoned ofzo....toen ie bedacht dat dat oranje wel mooi op dat zwart zou staan![]()
Graflelijk dus![]()
nop, je kan je dock groter of kleiner maken, en aan de zijkant zettenquote:Op zondag 28 oktober 2007 16:48 schreef nietzman het volgende:
Nouja, heeft 99% van de Windowsusers ook gewoon de standaard Luna theme in XP of whatshisname in Vista. En op de Mac kan die ene procent die er behoefte aan heeft denk ik minimaal net zoveel instellen aan OsX.
Joh, shapeshifter al gezien? Dat doet zo'n beetje hetzelfde als al die Windowsthemes. Heck, desnoods vervang je je complete shell door Gnome of KDE. Dat niemand er behoefte aan heeft zegt niet dat het niet kan. 8).quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:44 schreef Rnej het volgende:
nop, je kan je dock groter of kleiner maken, en aan de zijkant zetten
En ik eet straks patat. DUSquote:Op zondag 28 oktober 2007 21:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik zat net voor de grap in "Photo Booth.app", en daar kon ik zo'n beetje elk aspect van het design veranderen. Dus.
Op de Apple website staat een filmpje met een demo. Heb 'm niet afgekeken (geen fanboi meerquote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
okee wat is er zo speciaal aan leopard
(een apple fanboy)
Maar wel elke dag even checken en op maandagochtend kwart voor negen reageren he.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik weet nou niet of ik om dit topic moet huilen of lachen![]()
Ja natuurlijk, ik wil ook kunnen lachen/huilen om sommige opmerkingen en vergelijkingen hier, moet toch wat doenquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar wel elke dag even checken en op maandagochtend kwart voor negen reageren he..
quote:Sommige upgrades naar Apple Mac OS X Leopard eindigen in een Blue Screen of Death. Het Application Enhancer-platform van Unsanity wordt aangewezen als de veroorzaker maar de ontwikkelaar ontkent.
De eerste meldingen van installaties die voortijdig eindigden met blauwe schermen verschenen vrijwel direct nadat Apple de nieuwe versie van het besturingssysteem vrijgaf. Meerdere gebruikers lieten weten dat het probleem op te lossen was door het handmatig verwijderen van de Application Enhancer, een platform voor het draaien van plug-ins, van softwareontwikkelaar Unsanity. Apple erkent het probleem en meldt bij de oplossing eveneens dat de gebruiker mogelijk 'enhancement-software' heeft geïnstalleerd die niet overweg kan met Mac OS X 10.5 Leopard.
Unsanity heeft echter aan Computerworld laten weten dat het probleem niet bij hun product kan liggen. 'APE controleert het versienummer en weigert het programma te laden als dat 10.5 is. Verder wordt er geen code uitgevoerd vanuit APE en er worden op geen enkel moment APE-modules geladen.'
Volgens Rosyna Keller van het bedrijf heeft hij zelf Leopard zonder problemen geïnstalleerd op drie Apple-systemen die voorzien waren van de Application Enhancer. Volgens hem bestaat er alleen een minieme kans dat twee jaar oude versies van de Enhancer in combinatie met Macs van voor het Intel-tijdperk voor problemen kunnen zorgen.
Ik weet nou niet wat zinlozer is, meedoen in de discussie of doen alsof je erboven staat en er heel hard om moet huilen of lachen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik weet nou niet of ik om dit topic moet huilen of lachen![]()
Mee doen in zo`n discussie impliceert dat het me een kont kan schelen. Erom huilen of lachen is puur leedvermaakquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik weet nou niet wat zinlozer is, meedoen in de discussie of doen alsof je erboven staat en er heel hard om moet huilen of lachen.
Luna theme?quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:48 schreef nietzman het volgende:
Maar zinloos is leuk!quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik weet nou niet wat zinlozer is, meedoen in de discussie of doen alsof je erboven staat en er heel hard om moet huilen of lachen.
Hahaaquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:36 schreef Barachem het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik Windows XP omdat ik er goedkoop legaal aan kon komen, MacOS mij te duur is met de PC die erbij aan vast zit, Linux/Unix mij toch wat te omslachtig en ingewikkeld is en de rest te onbekend is.
[..]
Maar zinloos is leuk!![]()
Ik snap je reactie niet...quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 03:08 schreef James1988 het volgende:
Windows theme for Ubuntu ftw
Ja, je hebt Aero Glass voor Ubuntu tegenwoordig. Sweet
quote:
Drivers zijn zelden ondertekend en Windows meldt dat ook aan de gebruiker en raadt af om het installatieproces te vervolgen. Laten we ons wel bij de feiten houden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:05 schreef Geqxon het volgende:
Ware het niet dat de slechte drivers een digitale handtekening hebben en goed gekeurd zijn
Oftewel kan je niets wat je al had gebruiken... Ook niet meteen een pluspunt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Drivers zijn zelden ondertekend en Windows meldt dat ook aan de gebruiker en raadt af om het installatieproces te vervolgen. Laten we ons wel bij de feiten houden.Zelfs de drivers van mijn RAID-controller (a 430 euro) zijn niet ondertekend.
ik ben het er mee eens, maar gnome erbij is ook wel handig...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat moet een OS allemaal kunnen?
- Communicatie met de hardware.
- Een softwarematig platform bieden waar programma's op kunnen draaien, de tijd van het schrijven in machinetaal is voorbij.
- Bieden van een stabiele en veilige omgeving.
Kleurtjes en andere fratsen vertragen die taken alleen maar, een OS moet gewoon kaal en minimaal zijn. Maar dat is hoe ik er over denk.
Fijn voor je, ik wacht op het weekend en seks met mijn vriendin vanavond, daar heb IKquote:
Afgaande op bovenstaande beschrijving mag ik dus aannemen dat jij in Win 3.11 bent blijven hangen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat moet een OS allemaal kunnen?
- Communicatie met de hardware.
- Een softwarematig platform bieden waar programma's op kunnen draaien, de tijd van het schrijven in machinetaal is voorbij.
- Bieden van een stabiele en veilige omgeving.
Kleurtjes en andere fratsen vertragen die taken alleen maar, een OS moet gewoon kaal en minimaal zijn. Maar dat is hoe ik er over denk.
Niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:43 schreef HeatWave het volgende:
Iets leuks als een spelletje kan niet.
Ok ok, jullie mogen ook een half uurtje Sesamstraat kijken per dag danquote:
Daar heb je een Xbox of PS3 voor, heb je ook al dat gezeik met drivers en videokaarten niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:43 schreef HeatWave het volgende:Iets leuks als een spelletje kan niet.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:01 schreef Timooon het volgende:
[..]
Zozo, té vet man, ¤29,95 incl. btw voor Age of Empires 2!![]()
Dat was dus even het punt niet. Wat mij betreft download je die zut gewoon. (Ja, ook dát kan met een Mac).quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:28 schreef Barachem het volgende:
Of ¤45,- voor C&C Generals...
Op Bol issie maar ¤5,99.![]()
Zet het op je lijstje als je 16 jaar wordt! Nog 3.5 half jaar wachten, maar in de tussentijd kun je Nederlands leren. Is dat lijstje ook wat beter te begrijpen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Dibble het volgende:
ik snap niet dat apple de G5 [ afbeelding ]
dit dingd dusvoor krachtigste pc heeft uitgeroepen
![]()
Een windows bak met 64bit vista
4 gb SLI pc1066 Ram
2 8800ultra's in SLI
150 gb Raptor 10.000 rpm
Asus striker extreme moederbord
E6850 C2D
verslaat elke fuckin mac met afstand van hier tot tokio voor minder geld zelfs! En dan komen die apple kutjes aanzetten met grafische media en makkelijke interface, fuck datelk van die dingen kan op elk fuckin apparaat. En met een alienware lookalike kastje killt de pc een mac helemaal en neukt hem ook nog s in zijn kont!
Ja die performance MOET haast wel super zijn met Vista erop, ook zal die PC veel minder herrie maken met die 2x 8800 ultra's en over estetisch verantwoord design maar niet te spreken met zo'n geile Alienware kast die van drop gemaakt lijkt te zijn, toch? Dan zou ik het maar niet hebben over de 2x Quad Core Xeon 3.0 Ghz en 16 GB DDR2 die je in een Mac Pro terug zou kunnen vinden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Dibble het volgende:
![]()
4 gb SLI pc1066 Ram
2 8800ultra's in SLI
150 gb Raptor 10.000 rpm
E6850 C2D
verslaat elke fuckin mac met afstand van hier tot tokio voor minder geld zelfs! En dan komen die apple kutjes aanzetten met grafische media en makkelijke interface, fuck datelk van die dingen kan op elk fuckin apparaat. En met een alienware lookalike kastje killt de pc een mac helemaal en neukt hem ook nog s in zijn kont!
Ik snap dat je een beetje opgewonden wordt van al die cijfertjes maar het is nou ook niet nodig om je seksuele frustraties op een computer te projecterenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Dibble het volgende:
![]()
4 gb SLI pc1066 Ram
2 8800ultra's in SLI
150 gb Raptor 10.000 rpm
E6850 C2D
Dan gooi je toch XP x64 erop? XP draait nog altijd beter dan Vista.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:55 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ja die performance MOET haast wel super zijn met Vista erop, ook zal die PC veel minder herrie maken met die 2x 8800 ultra's en over estetisch verantwoord design maar niet te spreken met zo'n geile Alienware kast die van drop gemaakt lijkt te zijn, toch? Dan zou ik het maar niet hebben over de 2x Quad Core Xeon 3.0 Ghz en 16 GB DDR2 die je in een Mac Pro terug zou kunnen vinden.
![]()
Mij maakt het niet uit jong, maar ik zou die configuratie van je graag willen inruilen voor een Mac Pro. Als ik het geld had stond er hier allang één.
Dan is dat voor het eerst die stockkoeling van Zalman. Maar beter bouw je meteen een fraaie kast met fatsoenlijke airflow zodat je die rotfannetjes ook niet meer nodig hebt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:13 schreef classpc het volgende:
[..]
Dan gooi je toch XP x64 erop? XP draait nog altijd beter dan Vista.
Ik zag juist dat er een hele nieuwe lijn videokaarten is die stock met Zalman koeler geleverd worden. Dat lijkt me toch FUCKING STIL.
Alienware is beter dan het design van apple. Kwalitatief degelijk spul en er wordt aan het ontwerp een stuk meer aandacht besteed en dat is ook wel te zien. DUH! Alienware specialiseert zich hier op!
En wat wou je eigenlijk met een server processor in je Mac? Daar ging het toch helemaal niet om?
Nee inderdaad, ik moet bij elk spel een nieuwe driver voor mn videokaart zoeken ja !quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:40 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Daar heb je een Xbox of PS3 voor, heb je ook al dat gezeik met drivers en videokaarten niet.
Die vond ik nog wel aardig op zich (ja, ik weet dat ik nu op mijn eigen post reageer), maar in Leopard hebben ze dus een monitor met BSOD als icoon voor Windows machines. Is dat niet wat te kinderachtig om er in te laten, zelfs in de uiteindelijke release?quote:
Nee, gewoon RMA naar de leverancier in Nederland. In alle jaren dat ik nu PC's gebruik zijn er 2 harde schijven stuk gegaan, dat was gewoon in een week geregeld (Seagate & WD). Prima service dus. Hou eens op met het ridiculiseren van PC's, en het overdreven ophemelen van Apple en de Mac, je voorbeelden slaan keer op keer nergens op.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:00 schreef Geqxon het volgende:
Verder vraag ik mij af wat jullie met je computer doen als hij kapot gaat? Stuk voor stuk elk onderdeel testen, er eindelijk achter komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt, RMA formuliertjes invullen, opsturen..... en wachten tot je pakketje in China aan is gekomen?
Dan moeten mensen ook kappen met dat huilen over Apple altijd.. zo lok je het alleen maar uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:Hou eens op met het ridiculiseren van PC's, en het overdreven ophemelen van Apple en de Mac, je voorbeelden slaan keer op keer nergens op.
Nee nee, niet de bal terug kaatsen, gewoon je kinderachtige gedrag aanpassen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:00 schreef de_sapje het volgende:
Dan moeten mensen ook kappen met dat huilen over Apple altijd.. zo lok je het alleen maar uit.
Blijft gewoon in Europa hoor. Je bent je Mac toch ook kwijt als ie kapot is en een monteur het onderdeel niet heeft?!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:00 schreef Geqxon het volgende:
Verder vraag ik mij af wat jullie met je computer doen als hij kapot gaat? Stuk voor stuk elk onderdeel testen, er eindelijk achter komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt, RMA formuliertjes invullen, opsturen..... en wachten tot je pakketje in China aan is gekomen?
Tja, what's new?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:03 schreef Biogarde het volgende:
Dit is het typische verloop van een Mac vs. PC-topic.
Waar de fok heb jij het over.. met zo'n instelling schiet het niet op nee.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee nee, niet de bal terug kaatsen, gewoon je kinderachtige gedrag aanpassen.
Ik duidde simpelweg op het feit dat je met zelfbouw altijd garantieproblemen hebt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:01 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Blijft gewoon in Europa hoor. Je bent je Mac toch ook kwijt als ie kapot is en een monteur het onderdeel niet heeft?!
Ja, of ik nou een week moet wachten op een monteur of een week totdat m'n pakket terug is. Ik zie het probleem niet.
Als je de orginele Apple hardware er in had gelaten zou je daar geen last van hebben gehad:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Apple G5's en Mac Pro's zijn trouwens flinke stofnesten. Ik heb een gemodde G5 behuizing met PC er in (geen zorgen, de Mac logo's zijn er af en het geheel is zwart geanodiseerd) en die heeft toch significant meer problemen met stof dan mijn andere PC's.
Ja ziet er heel leuk uit van binnen, alleen zo jammer dat jer niet tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Dan is dat voor het eerst die stockkoeling van Zalman. Maar beter bouw je meteen een fraaie kast met fatsoenlijke airflow zodat je die rotfannetjes ook niet meer nodig hebt.
Voor rendertaken en 3D-bewerking lijkt me zo'n Xeon wel handig, als jij denkt dat Xeon enkel goed is als serverprocessorKun je niet echt vergelijken met een goedkope E6850. Hier op school staan van die bakken met Xeon (HP) met XP64 erop, en hoewel XP niet zo slecht is vind ik het gewoon zwaar minder als OSX. Maar daar laat ik het nu niet over hebben. Bovendien heb ik het design van de alienkasten altijd al afschuwelijk gevonden. Doe mij maar zo'n strakke Mac Pro kast die vanaf scratch ook goed ontworpen is, en zo heb je voor PC ook wel nette kasten zoals Lian Li. Maar die plastic zooi met dropvormen en kermisverlichting heb ik nooit zó gevonden. Alienware zal vast goed zijn als je weet dat ze overpriced zijn
![]()
[ afbeelding ]
Die kast doet me denken aan een scooter ofzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duidelijk? Zo nee, probeer maar eens wat uit te zoeken over het idee van de NeXT Cube van zo'n 20 jaar oud.
Waarom zou je bij het moeder willen kunnen komen? Alles dat upgradeable is is zeer makkelijk te bereiken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja ziet er heel leuk uit van binnen, alleen zo jammer dat jer niet tegenaan kijkt.
Daarnaast, hoeveel dingen moet ik uit elkaar breken om bij het mobo te komen?
Garantie is juist de reden waarom ik ze zelf bouwquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik duidde simpelweg op het feit dat je met zelfbouw altijd garantieproblemen hebt.
Dat zal het ook vast wel zijn. Kan het jou een ene flikker boeien? Jij hoeft dat ding toch niet te kopen?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja ziet er heel leuk uit van binnen, alleen zo jammer dat jer niet tegenaan kijkt.
Daarnaast, hoeveel dingen moet ik uit elkaar breken om bij het mobo te komen? Iets simpels als een cpu vervangen lijkt me in dat mac voorbeeld een behoorlijke gare kutklus.
Waarom niet? Ik wil gewoon overal bijkunnen en vervangen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom zou je bij het moeder willen kunnen komen? Alles dat upgradeable is is zeer makkelijk te bereiken.
[ afbeelding ]
Dat betekend niet dat ik dat ding niet ongenuanceerd de grond in mag boren.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:19 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Dat zal het ook vast wel zijn. Kan het jou een ene flikker boeien? Jij hoeft dat ding toch niet te kopen?
Stel, je computer boot niet. Bij een geassambleerde computer breng je hem weg en thats it. Bij een zelfbouw computer mag je dus alles gaan testen om te kijken waar het probleem zit ( >> je hebt extra onderdelen nodig om dit te doen), en als je er dan eindelijk achter komt mag je ook nog eens de fabrikant overtuigen dat het toch echt rotte memory bankjes zijn. Meh.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Garantie is juist de reden waarom ik ze zelf bouw
Garantie op elk individueel onderdeel.
Videokaart kapot? Gewoon ff omruilen ipv die hele bak te retourneren.
nog meer betalenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:54 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is pas een goede airflow. Had ik al gezegd dat Apple systemen met waterkoeling heeft geleverd?
Problemen zie ik doorgaans direct. Probleem analyse van een standaard pc mag niet meer kosten dan een uurtje.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Stel, je computer boot niet. Bij een geassambleerde computer breng je hem weg en thats it. Bij een zelfbouw computer mag je dus alles gaan testen om te kijken waar het probleem zit ( >> je hebt extra onderdelen nodig om dit te doen), en als je er dan eindelijk achter komt mag je ook nog eens de fabrikant overtuigen dat het toch echt rotte memory bankjes zijn. Meh.
Om hier ook maar even op te reageren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:54 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is pas een goede airflow. Had ik al gezegd dat Apple systemen met waterkoeling heeft geleverd?
Ik heb normaliter gewoon de kast dicht.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:16 schreef Geqxon het volgende:
Als je de orginele Apple hardware er in had gelaten zou je daar geen last van hebben gehad:
http://www.youtube.com/watch?v=jMRbh_K1fnA
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:54 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is pas een goede airflow.
Bullcrap. Mensen zitten aan Widows omdat ze dat kennen van werk en school. En mensen voelen zich prettig bij een bekende en vertouwde omgeving en onprettig bij een nieuwe (Mac of Linux bijv.)quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:03 schreef Biogarde het volgende:
Maar goed, als die Mac zo geweldig was dan zat iedereen wereldwijd aan de Mac. De Mac-gebruikers die ik ken booten Windows
Dat zegt meer over de mensen die je kent dan over Mac-gebruikers.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:03 schreef Biogarde het volgende:
Maar goed, als die Mac zo geweldig was dan zat iedereen wereldwijd aan de Mac. De Mac-gebruikers die ik ken booten Windows
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de mensen die je kent dan over Mac-gebruikers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |