abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:23:28 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189993
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.

Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
Het gaat erom of het mag of niet
Een OEM vista zit aan de PC. Sterker nog, vaak krijg je er niet eens een dvd bij, staat er alleen een image op je harddisk. Maar goed, dat gaat inderdaad nergens over. De prijs van een retail OSX is alleen wel een stuk interessanter bij upgrades.
pi_54190674
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:32 schreef Aaargh! het volgende:
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Apple
Bij mij op werk is het 50/50. 50% kiest een Mac, 50% kiest een Thinkpad met Windows en installeert er zelf Loeniks op.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:17 schreef LegerNeger het volgende:
Dus de ASUS eeePC is een desktop . En 15,4" laptops wegen ook nauwelijks 3kg. Ja, als je ene 17" neemt dan heb je meer een desktop dan laptop. Of als allerergste, de 20,1" laptop van Acer.
Wat de neuk, 20"??? 17" is al geen laptop meer inderdaad. Ik baal al van mijn 15" MBP...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_54190764
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.

Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).

Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Bij Vista mag ik niet mijn hardware upgraden, terwijl ik bij een Mac alles mag vervangen.

Bij mijn Macbook is de videokaart, moederbord, geheugen en accu vervangen, en ik heb nog nooit een activatie popupje gezien.
pi_54190847
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).
Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_54191617
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
dat probeer ik ook te zeggen, bij aankoop van een volledige ibm-compatible pc heb je in zowat 99.5% van de gevallen (op eigen configuraties na) bijna altijd een oem editie die je erbij koopt, evenals bij een Apple systeem.

Dat er mensen zijn zoals Geqxcon die in hun pc alle onderdelen gaan vervangen tot het moederbord toe (OEM laat ook upgrades toe hoor; zolang er 1 onderdeel in je pc hetzelfde blijft is het een upgrade, dus gewoon de behuizing behouden en je mag de OEM verder gebruiken) klopt, maar dat is echt een kleine minderheid. Dan nog koop je gewoon OEM's, aangezien je met 2 OEM's nog steeds goedkoper uit bent dan met 1 Retail versie.

activatie popupjes storen niet, gewoon ff ms bellen en 5 minuten later is de boel perfect geactiveerd
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:20:10 #131
78498 classpc
I don't like change
pi_54192581
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:31:19 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192870
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:20 schreef classpc het volgende:
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
pi_54192975
Ik gebruik zowel Windows XP als OS X, heb in juli m'n MacBook gehaald omdat ik een laptop nodig had en tegelijkertijd gewoon nieuwsgierig was naar hun OS, daarvoor jaren alleen Windows gebruikt. Ik heb niet een compleet schone Apple geschiedenis, op zolder staat nog een Apple Macintosh Classic met System 6.0.7

FreeBSD, Linux en Windows kende ik al, dit was simpelweg de volgende. Kan met alle systemen inmiddels aardig overweg, en koester geen haat tegen welke dan ook, ze hebben allemaal hun pluspunten en nadelen.

Laptop voor software development, studie en werk, al dan niet 'on the road'... Windows bak voor het nodige interactieve vermaak (games dus). Leopard vandaag binnengekregen, jammer dat Time Machine naar netwerkdrives blijkbaar nog niet klaar is, was een feature waar ik wel nuttig gebruik van zou maken.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, deze is nog niet gepost: OSX-ers hebben wel humor. Je Windows-computer in het netwerk

[ afbeelding ]
Aan de ene kant een beetje kinderachtig van de developers, aan de andere kant kon ik een lach niet onderdrukken toen ik het zag
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:36:26 #134
78498 classpc
I don't like change
pi_54192988
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?
Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54193172
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
.
pi_54193283
Kuttopic.

Win 98 > [willekeurig OS]
pi_54193761
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:05 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is als Windows gebruiker natuurlijk redelijk lastig te begrijpen dat je enthousiast kunt zijn over iets als een nieuw OS. Het is voor Windows gebruikers dan ook onbegrijpelijk dat je computer sneller gaat worden van een nieuw OS. That's right, Leopard is flink sneller dan zijn voorganger zonder geheugen uit te breiden, zonder een nieuwe computer te kopen, etc. En dat terwijl er toch ruim 300 nieuwe features in zitten en Leopard nog draait op 933Mhz machines.

Dus ja, voor mensen die elke keer als er een nieuwe Windows verschijnt in de buidel moeten tasten voor nieuwe hardware, honderden euro's moeten neerleggen voor het OS en zich vermoeien met de vraag welke versie voor hun het beste is, verveelt worden met drivers die niet werken, dingen moeten roepen als 'ik zou wachten op SP2!', ja, voor die mensen is het allemaal erg lastig dat er nog een groep is die blij is met een nieuw OS omdat het ook daadwerkelijk vooruitgang betekent.
Vista doet het voor minder
pi_54193849
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:08 #139
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_54193888
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
amen.
................reken er maar niet op.
pi_54194732
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:45 schreef Timooon het volgende:

[..]

Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Calmer than you are
pi_54194932
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:16 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

amen.
En in principe is het natuurlijk niet zo erg dat je niet alles van pc's weet. Je kan immers niet alles weten.
Maar schilder Windows dan niet af als klote terwijl je zelf gewoon geen idee hebt wat je doet.
Ik vind het puik OS, ondanks het feit dat het een kapitalistisch product is.
(zelfs windows vista als die DRM prut er niet in zou zitten)
pi_54194960
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Megahertz overschatten is 1 ding, ze onderschatten zoals jij een tweede.
Bovendien hebben macs tegenwoordig ook gewoon een Intel CPU.
pi_54195595
quote:

[..]

Kijk kinders, een mac fanboy
pi_54195655
Blijven jullie maar lekker Windows gebruiken

Wij Mac gebruikers weten gelukkig wel beter.
pi_54195748
quote:

[..]

Waar heb ik het over Megahertzen?

Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?

Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
.
pi_54195807
Yay os -wars!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_54195815
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:03 schreef Timooon het volgende:

[..]

Waar heb ik het over Megahertzen?

Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?

Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
Vette games

Ja ga jij maar weer lekker socializen op WOW op je zeer veilige pc
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_54195835
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:53 schreef Knoekie het volgende:
Blijven jullie maar lekker Windows gebruiken

Wij Mac gebruikers weten gelukkig wel beter.
Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.
pi_54195853
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.
We hebben het hier over Windows vs Mac Os
pi_54195864
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:16 schreef Knoekie het volgende:
We hebben het hier over Windows vs Mac Os
Je doet het voor komen alsof er op een PC alleen de keus is voor Windows, dat is natuurlijk alles behalve waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')