abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:46:37 #71
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54178957
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:25 schreef Barachem het volgende:
Alsof met de computer werken supermakkelijk moet zijn.
Je gaat van een hamer of een schroevendraaier toch ook geen handleidingen doornemen? Laat staan dat je tijden kwijt bent om 'm te configureren.
Ik ga naar huis.
pi_54178996
ik zelf heb macbook pro al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.

en gaat niet alleen om hardware dat er in zit waar sommige over zeuren...
de software is zo goed gewoon.

leopard bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een apple fan (A) hebben jullie al ipod touch geprobeerd das ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphone apps op staan zo leuk speeltje dnek dat iphone ook ga kopen als die uit is in nederland
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:13:16 #73
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54179521
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:48 schreef yelmar het volgende:
ik zelf heb macbook pro al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.

leopard bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een apple fan (A) hebben jullie al ipod touch geprobeerd das ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphone apps op staan zo leuk speeltje dnek dat iphone ook ga kopen als die uit is in nederland
Ik heb vista nu al een paar maanden ofzo, nis heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen en de interface is gewoon mooi qua design
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:14:16 #74
81894 godigita
Trollercoaster
pi_54179547
quote:

gelollerpwnd door apple.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:04 schreef hamkaastosti het volgende:
reltopic
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:17:12 #75
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_54179610
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:41 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Een laptop voor 600 euro.. Zeg dan meteen dat je een draagbare desktop met ingebouwd LCD scherm wil.

www.aldi.nl
Dus de ASUS eeePC is een desktop . En 15,4" laptops wegen ook nauwelijks 3kg. Ja, als je ene 17" neemt dan heb je meer een desktop dan laptop. Of als allerergste, de 20,1" laptop van Acer.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:19:39 #76
71115 Rnej
I walk the line
pi_54179660
grote verschil tussen vista en leopard is dat de 64 bits macs tot 30% sneller gaan draaien en vista niet eens volledig draait als je niet de juiste videokaart of genoeg geheugen hebt....

bovendien kost t minder dan de helft
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:21:04 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_54179685
quote:
ik zelf heb macbook proToshiba Satellite al paar maanden en maar prijs is prima je krijgt er genoeg voor terug.

leopardVista bijvoorbeeld zo ver ik nu ervaren heb. is heel soepel tot nu toe geen fucking blauwe schermen of dingen die vast lopen *kuch windows 98 kuch*
en de interface is gewoon mooi qua design. maar ik ben dan ook een appleMicrosoft fan (A) hebben jullie al ipod touchPocketPC geprobeerd das ook schatje hoor ^^ heb er ook al wat iphoneWindows Mobile apps op staan zo leuk speeltje dnek dat iphonevolgend Windows Mobile-based toestel ook ga kopen als die uit is in nederland
Zo, even je post aangepast naar mijn persoonlijke voorkeuren. Ofwel: het is voor ieder persoonlijk. Ik vind Apple overhyped, zeker met van die uitspraken van Jobs als "Developing for Windows is like giving somebody in hell ice water". Het is mooi spul, maar overpriced imho. En hun marketingcampagnes zijn te arrogant. "Het beste besturingssysteem ooit.", dus ik verwacht een Windows-reclame. Blijkt het voor OS X te zijn. Doei!
pi_54180042
ik vind het gewoon vervelend dat er apple fan's zijn die overal, maar dan overal moeten komen aanzetten met de macbook pro / ipod /... Als iemand aangeeft geen apple te willen (om gelijk welke reden ook), dan moet je er niet eens op duiden dat apple mss een product heeft dat even goed is, zoiets wordt enkel als irritant aanschouwt.

Er zijn zoveel apple fanboy's (onlangs een tegengekomen als verkoper in een winkel ook, die bleef die ipod zo hard aanprijzen dat ik hem gezegd heb dat als hij nog 1x het woord apple / ipod uitsprak ik direct zijn chef wou spreken) die gewoon blijven doordrammen op het feit dat die apple wel mooier en weet ik veel wat nog allemaal is, dat ik gewoon geen enkel product van apple meer koop. Zélfs in die mate dat het mij geen fluit meer interesseert dat ik vb 200¤ voor een ander merk moet betalen waar apple het aan 20¤ zou kunnen verkopen, de arrogantie van een groot deel van de klanten van dat bedrijf pik ik gewoon niet, dus ik koop dat product niet vanwege de stereotyp die dat product koopt (juist zoals ik nooit met een golfje of een ibiza zal rijden, nog liever een fiat panda).

Wees als apple-fan gewoon blij dat jij apple top vindt, aanvaard dat anderen er niets aan vinden. Van mij gebruikt iedereen wat hij wil, als ik file's doorstuur gaan ze toch altijd in pdf door als ik niet 100% zeker weet welke software de andere gebruiker heeft (tenzij het natuurlijk CAD files zijn ).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:40:13 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54180089
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:37 schreef Athmozz het volgende:
ik vind het gewoon vervelend dat er apple fan's zijn die overal, maar dan overal moeten komen aanzetten met de macbook pro / ipod /...
Net zoals er in elk iPod topic wel een meute lui aankomt met van die lelijke spelertjes voor een paar grijpstuivers. .

Gemeen, dat leven.
Ik ga naar huis.
pi_54180145
over mp3-spelers kan ik dat nog begrijpen, of mijn mp3speler nu van apple of van creative of van river komt zou me in principe ook geen zak kunnen schelen, juist apple moet ik niet meer hebben (zie boven).

Dat je het vaak in pc-topics tegenkomt vind ik erg, ik ben zelf ook door een man of 20 erop gewezen dat ik wel een macbook pro kon kopen voor mijn CAD-software (hoewel de producenten duidelijk aangeven dat het niet draait op een mac), ik moest het gewoon met parralells (zoiets toch) draaien (of een of andere wazige software draaien die volgens hen even goed / beter was, wat natuurlijk BS is). Als ik een PC wil koop ik wel een, als ik ooit behoefte heb om een mac te testen dan ga ik me wel zo'n MBP kopen.
pi_54181692
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook gekocht om een beetje ervaring op te doen met OSX en omdat ik toch al een goeie machine heb, het niet nodig acht een high-end laptop aan te schaffen. Wilde een kleine laptop die niets meer hoeft te kunnen dan films afspelen en internetten.

Kijk, het kan wellicht goedkoper, maar een Macbook van ¤1000 Euro is een redelijk alternatief.

Op Workstation zijn die prijzen echt belachelijk. Sorry, maar dan kan Apple het zuur genieten. Ik bouw een snellere machine voor een fractie van de prijs van een Apple workstation.
Ik dacht dat de Mac Pro 1000 euro goedkoper uitkwam dan een vergelijkbare dell?

En het kan misschien goedkoper, maar het hoeft voor mij niet... Het alles in één concept is mij ook geld waard (zie die foto iMac vs. Dell), geen drivergedoe meer en toch 100% compatibiliteit,...

Plus, met gelijke specs trekt OSX Vista er gerust uit (dankzij 't goede geheugengebruik, dat wil bij Vista nog wel eens mislopen).
pi_54182128
Oh, deze is nog niet gepost: OSX-ers hebben wel humor. Je Windows-computer in het netwerk

Walt Mossberg
quote:
Leopard will come preinstalled on all new Macs. It can also be purchased for $129 as an upgrade to existing Macs that, depending on configuration, can be as many as six years old. Unlike Vista, which is sold in four noncorporate upgrade versions ranging from a $100 stripped-down “basic” edition to a $259 deluxe “ultimate” edition, there’s only one version of Leopard. It includes all the features, from those aimed at novices to those aimed at power users.
Leopard felt about as fast as Tiger, and it started up much faster than Vista in my tests. I compared a MacBook Pro laptop with Leopard preinstalled to a Sony Vaio laptop with Vista preinstalled. Even though I had cleared out all of the useless trial software Sony had placed on the Vaio, it still started up painfully slowly compared with the Leopard laptop.

It took the Vista machine nearly two minutes to perform a cold start and be ready to run, including connecting to my wireless network. The Leopard laptop was up, running and connected to the network in 38 seconds. In a test of restarting the two laptops after they had been running an email program, a Web browser and a word processor, the Sony with Vista took three minutes and 29 seconds, while the Apple running Leopard took one minute and five seconds.
NY Times
quote:
Microsoft had it a little easier with Vista, because everybody knew what Windows needed: better security. Maybe Mac OS X is harder to hack, or maybe the virus writers consider the Mac’s 8 percent market share too piddling to bother with. But in its six years, Mac OS X hasn’t experienced a single virus outbreak or spyware infestation.

So Apple’s mission in Leopard was to make us aware of needs we never knew we had — something Apple is usually good at.

The one Apple extols the most, with reason, is called Time Machine. It’s a backup program.

Of course, the world is full of backup programs. But almost nobody uses them. Chances are extremely good that you, at this moment, do not have an automated, regular backup of your entire computer. When you connect the second drive, Leopard asks if you want to use it for Time Machine. If you click O.K., that’s it. One click — that’s got to be the shortest setup of any backup system in history.

Time Machine updates its mirror of your main drive every hour, although you can also trigger updates on demand. At day’s end, Time Machine replaces those hourly backups with a single daily backup; at the end of the month, those are replaced by a single month-end backup.

On the other hand, Leopard maintains all the goodies of previous Mac OS X versions. To the amazement of many Windows refugees, Mac OS X requires no serial number and no “activation”; it’s not copy-protected. It doesn’t clutter the desktop with crippled bits of free-trial software from other companies. There are no nagging balloons or come-ons.

Leopard does well with backward compatibility, too. Thanks to modest minimum requirements (512 megabytes of memory, 867 megahertz), Apple says Leopard runs on three-year-old Macs and even high-end six-year-old machines.

Leopard is powerful, polished and carefully conceived. Happy surprises, and very few disappointments, lie around every corner. This Leopard has more than 300 new spots — and most of them are bright ones.

Nummer 1 deze week
quote:
Microsoft heeft ongevraagd en in alle stilte Windows Desktop Search 3.01 op pc's geïnstalleerd, zo bericht The Register. Doordat de zoeksoftware de harde schijf indexeert, vertragen de getroffen systemen.

Diverse weblogs berichten over de ongewenste installatie van Windows Desktop Search. In alle gevallen is de software binnengehaald via Windows Server Update Services. Ook systeembeheerders die deze updatedienst zo hadden ingesteld dat alleen bestaande programma's aangepast mogen worden, werden plots geconfronteerd met de zoekfunctie. Microsoft heeft inmiddels toegezegd het probleem te gaan bekijken.

Het is niet de eerste keer dat er iets verkeerds gaat met de updatediensten van Microsoft. Vorige maand ontstond consternatie nadat Windows Update zichzelf ongevraagd ververste. Microsoft noemde deze patch noodzakelijk voor het betrouwbaar functioneren van Windows Update, maar beloofde meer transparantie over toekomstige updates.
Nummer 2 deze week
quote:
Legale versies van Windows Vista kunnen gedeactiveerd worden als gebruikers de stuurprogramma's voor hun hardware updaten of wijzigen. Dat zou Microsoft hebben bevestigd tegenover een Australische technologiesite.
Windows

Nagemaakt en nog niets. En vanaf vandaag kun je Windows Vista gewoon weer Windows 98 noemen. Voor games koop ik wel een PSP3
Calmer than you are
pi_54182317
Goed topic Bill Xbox Windows
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:07:54 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54182716
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:44 schreef Athmozz het volgende:
voor 600¤ kan je een dell met C2D, 2 gig ram en geïntegreerde videokaart krijgen. Best een mooi toestel nog hoor.
Voor op de wc ja... je blijft schijten....
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:41:19 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_54183356
Als die screenshot echt is, en je dus Windows-pc's altijd zo in Cover Flow (blergh) ziet, is het voor mij genoeg reden om nooit, maar dan ook nooit, OS X te draaien. Sorry hoor, maar dit is gewoon zielig. Alsof een Mac nooit crasht
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:53:53 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54183582
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:41 schreef James1988 het volgende:
Als die screenshot echt is, en je dus Windows-pc's altijd zo in Cover Flow (blergh) ziet, is het voor mij genoeg reden om nooit, maar dan ook nooit, OS X te draaien. Sorry hoor, maar dit is gewoon zielig. Alsof een Mac nooit crasht
Draai je toch geen OSX...

(en OSX crasht zeer zeer zeer zelden inderdaad)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:55:48 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54183623
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:54 schreef erikkll het volgende:
Waarschijnlijk omdat 'windows fanboys' niet bestaan, en die dus niet snappen waarom alle apple fanboys zo opgewonden zijn over een OS
Jij begrijpt het.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:56:42 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_54183651
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Draai je toch geen OSX...

(en OSX crasht zeer zeer zeer zelden inderdaad)
Volgens mij mis jij m'n punt...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:58:57 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54183692
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij mis jij m'n punt...
Je bedoelt het punt dat je een bloedsjacherijn bent? Ik probeerde je nog te ontzien.
pi_54183750
Nie zo janke jonge
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_54183814
Maar goed, het is als Windows gebruiker natuurlijk redelijk lastig te begrijpen dat je enthousiast kunt zijn over iets als een nieuw OS. Het is voor Windows gebruikers dan ook onbegrijpelijk dat je computer sneller gaat worden van een nieuw OS. That's right, Leopard is flink sneller dan zijn voorganger zonder geheugen uit te breiden, zonder een nieuwe computer te kopen, etc. En dat terwijl er toch ruim 300 nieuwe features in zitten en Leopard nog draait op 933Mhz machines.

Dus ja, voor mensen die elke keer als er een nieuwe Windows verschijnt in de buidel moeten tasten voor nieuwe hardware, honderden euro's moeten neerleggen voor het OS en zich vermoeien met de vraag welke versie voor hun het beste is, verveelt worden met drivers die niet werken, dingen moeten roepen als 'ik zou wachten op SP2!', ja, voor die mensen is het allemaal erg lastig dat er nog een groep is die blij is met een nieuw OS omdat het ook daadwerkelijk vooruitgang betekent.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54184272
Daarnaast is Leopard met het grootste gemak te installeren. Ik heb vele slechte verhalen gehoord van mensen die al een jaar of twee een XP-installatie hadden draaien, met veel geinstalleerde programma's, ook veel programma's gedeinstalleerd, allerlei systeemextensies en uitbreidingen, en het eerste wat ze na een Vista upgrade kregen te zien was een heel mooi schermpje dat het fout was gegaan.

Kijk, en daarom loopt die Leopard upgrade zo goed. Je gaat er altijd op vooruit, en je loopt geen risico om het te installeren. En als je dan bang bent dat het fout gaat, dan kun je in de Leopard installer een schijfkopie (ghostimage) van je hardeschijf maken, en deze naar een externe hardeschijf wegschrijven. En natuurlijk ook deze weer restoren als je toch weer naar Tiger terug wilt. En dát mist Vista helaas.
pi_54185607
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:03 schreef Maidenfan het volgende:
En het kan misschien goedkoper, maar het hoeft voor mij niet... Het alles in één concept is mij ook geld waard (zie die foto iMac vs. Dell), geen drivergedoe meer en toch 100% compatibiliteit,...
100% compatibel, maar wel enkel als het door apple gemaakt is / OSX drivers heeft.

Gooi ineens alle troep die trust / sweex / medion / gelijk welk witteproductmerk op de markt brengen weg, en je zal al een héél pak minder problemen met gewone pc's tegenkomen. Ik heb het al vaak gehad dat ik pc's ga herstellen die onstabiel lopen en waar ik totaal niets aan vind (dus dan is het volgens de eigenaars uiteraard windows die slecht is). Kom je eens op het gedacht om de sweex 7.1 geluidskaart weg te gooien, en blijkt dat je systeem ineens wél stabiel loopt...

Verder kost de software van MS niet veel, zo'n 100¤ per 5 jaar (pas om de vijf jaar brengen ze een nieuw OS uit) en de servicepack's krijg je gratis, terwijl je bij OSX wel mag betalen telkens er een nieuwe release uitkomt (wat frequenter dan eens per 5 jaar gebeurt).

Alsof de crashes van een windows altijd de fout zijn van het OS zelf; sterker nog, ik heb nog maar 1x een pc terug binnengekregen waar de fout aan de software zelf lag, en zo'n paar 10tallen keren dat het lag aan rotte drivers voor van die prutshardware en ook vaak crack's bovenop cracks gestapeld, in combinatie met shitload's aan spyware.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:07:45 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_54186051
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:28 schreef Elixabete het volgende:
Mac is gewoon 10X kut wan tje kan er amper aan veranderen met hardware enzo.
je kan niks toevoegen, geen nieuwe videokaart, geheugen of hardeschijf.
gewoon kut.
Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderen
Toch rij ik liever in een ferarri dan in een lada. Maarja, dat ben ik.

Oh ik ben trouwens geen macfan maar vind dat ze wel prachtige producten maken, zowel hardware áls software. OSX vind ik gewoon schitterend.

Ik gebruik zelf the next best thing: Mandriva linux
(dat is dan weer een soort kitcar maar als ie eenmaal af is is het net zo mooi als een echte ferrari )
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

OS X == UNIX hoor. Hoe nerdy wil je het hebben?
OS X = bsd

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 26-10-2007 18:15:09 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:30:44 #95
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_54186497
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:
OS X = bsd
En BSD is Unix, OS X 10.5 is zelfs Unix certified.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:32:50 #96
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_54186536
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Mac is voor noobs die niet met pc's om kunnen gaan
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Apple

OS X is juist heel erg populair onder mensen met veel computer kennis, omdat het een OS is dat 'gewoon werkt' maar toch onder de motorkap een Unix is waardoor het ontzettend krachtig is.

Een speelgoed OSje zoals Windows is gewoon geen optie, je kan er haast niets mee, het mist al het standaard gereedschap dat een echte nerd nodig heeft.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_54186611
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderen
Toch rij ik liever in een ferarri dan in een lada. Maarja, dat ben ik.
Aan een Lada kan je ook niets veranderen, wat een domme vergelijking zeg .
-
pi_54187203
Verder kreeg ik bij Vista geen gratis t-shirt, geen glimlach, geen champagne en geen gezelligheid.
pi_54187260
je OS kopen omdat er champagne is als je het koopt vind ik wel héél wazig.

gratis tshirt moet ik niet hebben, dat is toch maar reklame-rommel die rechtstreeks in de vuilbak vliegt.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:14:44 #100
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_54187333
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_54187862
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
pi_54188956
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:40 schreef Athmozz het volgende:
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
Echter zul je voor de vergelijking met Leopard wel naar de full retail van Ultimate erbij pakken.
pi_54188992
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.

Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:40:32 #104
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189094
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:

Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief

En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief

http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html

Zeg wel weer genoeg over de Apple-gebruikers die Apple gebruiken omdat anderen Apple gebruiken. Zoals een hoop mensen in dit topic al aangaven, oude garde Apple-bezitters zullen die ook niet de bedoeling vinden me dunkt

Kan me voorstellen dat die zich dood ergeren
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_54189101
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:35 schreef Athmozz het volgende:
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.

Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
Omdat Leopard ook de full-retail versie is. Je hoeft er namelijk niet OS X voor op je computer hebben te staan, en je hoeft ook geen OS X licentie er voor te hebben.
pi_54189153
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.

Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).

Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:44:28 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189170
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:40 schreef Biogarde het volgende:
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:

Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief

[ afbeelding ]

En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief

http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html
Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:46:52 #108
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189223
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.

Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:48:48 #109
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189281
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur? Niets op tegen. Integendeel.

Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.

Ik zou het tijdens een babbel anders formuleren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:49:20 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189289
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.

Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.

Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:51:38 #111
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189340
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.

Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
Swets, ze laten offtopic staan over; Haha, dat was een goeie grap zeg!

Reactie's over het gedrag, wat wellicht ook off is, laten ze staan. Nou is de FP van Tweakers sowieso al een speeltuin

Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:51:56 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189347
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur?. Niets op tegen. Integendeel.

Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.

Tja zo erger ik me kapot aan die windows gebruikers zonder enige Apple ervaring die maar lopen te blaten dat Mac duur is en alleen voor noobs (de meeste apple gebruikers die IK ken hebben een professionele ICT achtergrond).

Maar het is heel simpel.... Praktisch alle OSX gebruikers hebben (veel) windows ervaring. Maar weinig windows gebruikers hebben (veel) OSX ervaring.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:53:13 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189383
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:51 schreef Biogarde het volgende:

Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:55:05 #114
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189421
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
pi_54189445
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).

alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.

Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:00:20 #116
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189536
Feit is wel dat die pro's van Mac belachelijk duur zijn. Gaan niet mee in huidige prijzen voor m'n gevoel en betalen doe je voor het design.
quote:
Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors

1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)

NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen

250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1

SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
¤2500

Dit noem ik belachelijk imo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:01:31 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189556
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
Tot over 2 maanden in een volgend soortgelijk topic
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:56 schreef Athmozz het volgende:
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.
quote:
alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSX
quote:
Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:02:03 #118
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54189567
ik ben lekker van het eerste uur. .
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:05:11 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189623
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:02 schreef nietzman het volgende:
ik ben lekker van het eerste uur. .
Volgens mij ben jij van het eerste kwartier Nietziebeebie
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:07:24 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54189666
't Zijn wel vaak dezelfde users die altijd aan die kansloze Mac vs. Windows 'discussies' meedoen.

Oeverloos gzwam. En elkaar maar proberen te overtuigen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54189720
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.
Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt, de mogelijkheid om hem te configureren zoals je exact wil; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)
quote:
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSX
Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.
quote:
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.
Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;

De OEM ultimate is gelijk aan een Leopard, niet de retail.
Beiden zijn een alleenstaand OS dat wegens omstandigheden (bij microsoft de licentie; bij apple de levering van een ander systeem) slechts op 1 systeem bruikbaar is. Vergelijken met een retail versie die overgedragen kan worden heeft dus geen enkel nut, je kan nl geen losse mac kopen om je oude licentie op over te dragen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:10:31 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189728
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef popolon het volgende:
't Zijn wel vaak dezelfde users die altijd aan die kansloze Mac vs. Windows 'discussies' meedoen.

Oeverloos gzwam. En elkaar maar proberen te overtuigen.
Ik probeer niemand te overtuigen. Sterker nog... allemaal lekker bij windows blijven. Das goed voor mijn broodheer én OSX blijft weinig interessant om driftig op zoek te gaan naar exploits.

Ik kan alleen slecht tegen bullshit argumentatie .
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:08 #123
51748 H4ze
wait...what?
pi_54189767
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:

Geloof me, de meeste Mac gebruikers die ik ken (en ik zelf ook) hebben ook een schijthekel aan dat soort lui. Hebben om het hebben, slechts documentjes typen, een beetje internetten en stiekem nog Bootcamp met XP of Vista draaien En dan natuurlijk toch nog Windows bashen. Kansloos ja.

Ik lees overigens dat je een Mac aan gaat schaffen omdat je het systeem beter wil leren kennen ivm een toekomstige ICT opleiding? Als je HBO (technische) Informatica of een Informatica studie op WO niveau gaat doen, hoef je echt niet het OS X systeem te kennen. Maar ivm development kan ik OS X zeker aanraden, want developen gaat in OS X vele malen soepeler dan in Windows. Dat feit heb ik in ieder geval ondervonden

Overigens kan ik een glimlach niet onderdrukken als Apple weer is op een grappige manier uithaalt naar Microsoft, maar het is toch ook eigenlijk wel een beetje onvolwassen. Aan de andere kant, goeie marketing ja

Morgen heb ik Leopard ook draaien als het goed is en ik verheug me er zeer op. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid (waar ik nu al positieve verhalen over lees) en de quicklook functie lijkt me ook errug handig.
*BURP*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:20 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189773
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)
[..]
Leuk, maar dat maakt apple ansich nog steeds niet duur. Je kan hooguit stellen dat het assortiment beperkt is. Ik denk dat geen enkele apple gebruiker DAT in twijfel zal trekken.
quote:
Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.
[..]
Mijn post was overdrachtelijk en niet specifiek op jou gericht
quote:
Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;

De OEM ultimate is gelijk aan een Leopard, niet de retail.
Beiden zijn alleenstaand OEM dat wegens omstandigheden (bij microsoft de licentie; bij apple de levering van een ander systeem) slechts op 1 systeem bruikbaar is. Vergelijken met een retail versie die overgedragen kan worden heeft dus geen enkel nut, je kan nl geen losse mac kopen om je oude licentie op over te dragen.
Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.
pi_54189895
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.
Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.

Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:23:28 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189993
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.

Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
Het gaat erom of het mag of niet
Een OEM vista zit aan de PC. Sterker nog, vaak krijg je er niet eens een dvd bij, staat er alleen een image op je harddisk. Maar goed, dat gaat inderdaad nergens over. De prijs van een retail OSX is alleen wel een stuk interessanter bij upgrades.
pi_54190674
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:32 schreef Aaargh! het volgende:
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Apple
Bij mij op werk is het 50/50. 50% kiest een Mac, 50% kiest een Thinkpad met Windows en installeert er zelf Loeniks op.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:17 schreef LegerNeger het volgende:
Dus de ASUS eeePC is een desktop . En 15,4" laptops wegen ook nauwelijks 3kg. Ja, als je ene 17" neemt dan heb je meer een desktop dan laptop. Of als allerergste, de 20,1" laptop van Acer.
Wat de neuk, 20"??? 17" is al geen laptop meer inderdaad. Ik baal al van mijn 15" MBP...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_54190764
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.

Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).

Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Bij Vista mag ik niet mijn hardware upgraden, terwijl ik bij een Mac alles mag vervangen.

Bij mijn Macbook is de videokaart, moederbord, geheugen en accu vervangen, en ik heb nog nooit een activatie popupje gezien.
pi_54190847
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_54191617
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
dat probeer ik ook te zeggen, bij aankoop van een volledige ibm-compatible pc heb je in zowat 99.5% van de gevallen (op eigen configuraties na) bijna altijd een oem editie die je erbij koopt, evenals bij een Apple systeem.

Dat er mensen zijn zoals Geqxcon die in hun pc alle onderdelen gaan vervangen tot het moederbord toe (OEM laat ook upgrades toe hoor; zolang er 1 onderdeel in je pc hetzelfde blijft is het een upgrade, dus gewoon de behuizing behouden en je mag de OEM verder gebruiken) klopt, maar dat is echt een kleine minderheid. Dan nog koop je gewoon OEM's, aangezien je met 2 OEM's nog steeds goedkoper uit bent dan met 1 Retail versie.

activatie popupjes storen niet, gewoon ff ms bellen en 5 minuten later is de boel perfect geactiveerd
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:20:10 #131
78498 classpc
I don't like change
pi_54192581
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:31:19 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192870
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:20 schreef classpc het volgende:
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
pi_54192975
Ik gebruik zowel Windows XP als OS X, heb in juli m'n MacBook gehaald omdat ik een laptop nodig had en tegelijkertijd gewoon nieuwsgierig was naar hun OS, daarvoor jaren alleen Windows gebruikt. Ik heb niet een compleet schone Apple geschiedenis, op zolder staat nog een Apple Macintosh Classic met System 6.0.7

FreeBSD, Linux en Windows kende ik al, dit was simpelweg de volgende. Kan met alle systemen inmiddels aardig overweg, en koester geen haat tegen welke dan ook, ze hebben allemaal hun pluspunten en nadelen.

Laptop voor software development, studie en werk, al dan niet 'on the road'... Windows bak voor het nodige interactieve vermaak (games dus). Leopard vandaag binnengekregen, jammer dat Time Machine naar netwerkdrives blijkbaar nog niet klaar is, was een feature waar ik wel nuttig gebruik van zou maken.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, deze is nog niet gepost: OSX-ers hebben wel humor. Je Windows-computer in het netwerk

[ afbeelding ]
Aan de ene kant een beetje kinderachtig van de developers, aan de andere kant kon ik een lach niet onderdrukken toen ik het zag
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:36:26 #134
78498 classpc
I don't like change
pi_54192988
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?
Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54193172
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
.
pi_54193283
Kuttopic.

Win 98 > [willekeurig OS]
pi_54193761
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:05 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is als Windows gebruiker natuurlijk redelijk lastig te begrijpen dat je enthousiast kunt zijn over iets als een nieuw OS. Het is voor Windows gebruikers dan ook onbegrijpelijk dat je computer sneller gaat worden van een nieuw OS. That's right, Leopard is flink sneller dan zijn voorganger zonder geheugen uit te breiden, zonder een nieuwe computer te kopen, etc. En dat terwijl er toch ruim 300 nieuwe features in zitten en Leopard nog draait op 933Mhz machines.

Dus ja, voor mensen die elke keer als er een nieuwe Windows verschijnt in de buidel moeten tasten voor nieuwe hardware, honderden euro's moeten neerleggen voor het OS en zich vermoeien met de vraag welke versie voor hun het beste is, verveelt worden met drivers die niet werken, dingen moeten roepen als 'ik zou wachten op SP2!', ja, voor die mensen is het allemaal erg lastig dat er nog een groep is die blij is met een nieuw OS omdat het ook daadwerkelijk vooruitgang betekent.
Vista doet het voor minder
pi_54193849
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:08 #139
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_54193888
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
amen.
................reken er maar niet op.
pi_54194732
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:45 schreef Timooon het volgende:

[..]

Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')