abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54187862
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54188956
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:40 schreef Athmozz het volgende:
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
Echter zul je voor de vergelijking met Leopard wel naar de full retail van Ultimate erbij pakken.
pi_54188992
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.

Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:40:32 #104
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189094
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:

Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief

En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief

http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html

Zeg wel weer genoeg over de Apple-gebruikers die Apple gebruiken omdat anderen Apple gebruiken. Zoals een hoop mensen in dit topic al aangaven, oude garde Apple-bezitters zullen die ook niet de bedoeling vinden me dunkt

Kan me voorstellen dat die zich dood ergeren
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_54189101
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:35 schreef Athmozz het volgende:
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.

Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
Omdat Leopard ook de full-retail versie is. Je hoeft er namelijk niet OS X voor op je computer hebben te staan, en je hoeft ook geen OS X licentie er voor te hebben.
pi_54189153
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.

Kan je een Apple systeem kopen zonder een OS versie op? Neen.
Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).

Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:44:28 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189170
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:40 schreef Biogarde het volgende:
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:

Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief

[ afbeelding ]

En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief

http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html
Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:46:52 #108
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189223
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.

Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:48:48 #109
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189281
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur? Niets op tegen. Integendeel.

Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.

Ik zou het tijdens een babbel anders formuleren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:49:20 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189289
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.

Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.

Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:51:38 #111
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189340
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.

Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
Swets, ze laten offtopic staan over; Haha, dat was een goeie grap zeg!

Reactie's over het gedrag, wat wellicht ook off is, laten ze staan. Nou is de FP van Tweakers sowieso al een speeltuin

Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:51:56 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189347
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur?. Niets op tegen. Integendeel.

Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.

Tja zo erger ik me kapot aan die windows gebruikers zonder enige Apple ervaring die maar lopen te blaten dat Mac duur is en alleen voor noobs (de meeste apple gebruikers die IK ken hebben een professionele ICT achtergrond).

Maar het is heel simpel.... Praktisch alle OSX gebruikers hebben (veel) windows ervaring. Maar weinig windows gebruikers hebben (veel) OSX ervaring.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:53:13 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189383
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:51 schreef Biogarde het volgende:

Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:55:05 #114
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189421
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
pi_54189445
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).

alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.

Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:00:20 #116
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54189536
Feit is wel dat die pro's van Mac belachelijk duur zijn. Gaan niet mee in huidige prijzen voor m'n gevoel en betalen doe je voor het design.
quote:
Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors

1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)

NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen

250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1

SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
¤2500

Dit noem ik belachelijk imo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:01:31 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189556
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
Tot over 2 maanden in een volgend soortgelijk topic
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:56 schreef Athmozz het volgende:
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.
quote:
alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSX
quote:
Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:02:03 #118
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54189567
ik ben lekker van het eerste uur. .
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:05:11 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189623
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:02 schreef nietzman het volgende:
ik ben lekker van het eerste uur. .
Volgens mij ben jij van het eerste kwartier Nietziebeebie
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:07:24 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54189666
't Zijn wel vaak dezelfde users die altijd aan die kansloze Mac vs. Windows 'discussies' meedoen.

Oeverloos gzwam. En elkaar maar proberen te overtuigen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54189720
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.
Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt, de mogelijkheid om hem te configureren zoals je exact wil; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)
quote:
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSX
Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.
quote:
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.
Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;

De OEM ultimate is gelijk aan een Leopard, niet de retail.
Beiden zijn een alleenstaand OS dat wegens omstandigheden (bij microsoft de licentie; bij apple de levering van een ander systeem) slechts op 1 systeem bruikbaar is. Vergelijken met een retail versie die overgedragen kan worden heeft dus geen enkel nut, je kan nl geen losse mac kopen om je oude licentie op over te dragen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:10:31 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189728
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef popolon het volgende:
't Zijn wel vaak dezelfde users die altijd aan die kansloze Mac vs. Windows 'discussies' meedoen.

Oeverloos gzwam. En elkaar maar proberen te overtuigen.
Ik probeer niemand te overtuigen. Sterker nog... allemaal lekker bij windows blijven. Das goed voor mijn broodheer én OSX blijft weinig interessant om driftig op zoek te gaan naar exploits.

Ik kan alleen slecht tegen bullshit argumentatie .
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:08 #123
51748 H4ze
wait...what?
pi_54189767
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:

Geloof me, de meeste Mac gebruikers die ik ken (en ik zelf ook) hebben ook een schijthekel aan dat soort lui. Hebben om het hebben, slechts documentjes typen, een beetje internetten en stiekem nog Bootcamp met XP of Vista draaien En dan natuurlijk toch nog Windows bashen. Kansloos ja.

Ik lees overigens dat je een Mac aan gaat schaffen omdat je het systeem beter wil leren kennen ivm een toekomstige ICT opleiding? Als je HBO (technische) Informatica of een Informatica studie op WO niveau gaat doen, hoef je echt niet het OS X systeem te kennen. Maar ivm development kan ik OS X zeker aanraden, want developen gaat in OS X vele malen soepeler dan in Windows. Dat feit heb ik in ieder geval ondervonden

Overigens kan ik een glimlach niet onderdrukken als Apple weer is op een grappige manier uithaalt naar Microsoft, maar het is toch ook eigenlijk wel een beetje onvolwassen. Aan de andere kant, goeie marketing ja

Morgen heb ik Leopard ook draaien als het goed is en ik verheug me er zeer op. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid (waar ik nu al positieve verhalen over lees) en de quicklook functie lijkt me ook errug handig.
*BURP*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:20 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189773
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klopt, maar als je enkel iets zoekt om je te verplaatsen en niet zoveel luxe moet hebben, dan koop je ook die opel, omdat die voor die eisen ook al voldoet. Dat vind ik jammer dat Mac dat niet aanbiedt; als ik veel storage wil dan ben ik verplicht om daar 2 dualcore's bij te nemen, iets wat ik nooit ga gebruiken. Daardoor valt het voor mij al af als keuze op zich (zeker als je ziet dat 2 terra al het maximum is, en dat je er dan nog eens 5000¤ voor mag betalen)
[..]
Leuk, maar dat maakt apple ansich nog steeds niet duur. Je kan hooguit stellen dat het assortiment beperkt is. Ik denk dat geen enkele apple gebruiker DAT in twijfel zal trekken.
quote:
Ik plaats hier geen mening over OSX, ik daarvan zeg ik enkel dat het een even goed/beter OS kan zijn dan windows. Daarmee doe ik geen enkele uitspraak, ook niet dat windows beter bij mijn gebruik past dan OSX, wél dat de gebruikte marketing van microsoft (hardwaremarkt vrijlaten waardoor de personaliseerbaarheid groter is) veel mooier ligt bij hetgeen ik wens. Combineer daarmee dat ik nog geen enkele keer een probleem met mijn windows gehad heb, en ik zie geen enkele reden om dan een sprong te wagen naar mac toe die me ten eerste 5000¤ kost, én waar ik dan nog eens sommige software in parrallels ga moeten draaien omdat er geen Mac alternatieven zijn.
[..]
Mijn post was overdrachtelijk en niet specifiek op jou gericht
quote:
Bovenaan de pagina staat een ander nochtans;

De OEM ultimate is gelijk aan een Leopard, niet de retail.
Beiden zijn alleenstaand OEM dat wegens omstandigheden (bij microsoft de licentie; bij apple de levering van een ander systeem) slechts op 1 systeem bruikbaar is. Vergelijken met een retail versie die overgedragen kan worden heeft dus geen enkel nut, je kan nl geen losse mac kopen om je oude licentie op over te dragen.
Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.
pi_54189895
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

Je mag je bij je tiger geleverde DVD wel gebruiken op een nieuwe mac, zolang je hem maar op 1 systeem tegelijk gebruikt. In die zin is het een retail versie.
Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.

Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:23:28 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54189993
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maar kan je dan een nieuwe mac kopen waar er geen operating system op staat? Anders is het in theorie misschien wel een retail versie, maar als elke nieuw geleverde mac met een voorgeïnstalleerde OS komt, dan sta je in realiteit nog nergens met je recht om die software op die bak te zetten, je hebt nl weer betaald om die software op die bak te zetten.

Verder zet je je OEM licenties ook over van de ene pc op de andere hoor, zelfs MS maakt daar niets van als je belt voor de activatie.
Het gaat erom of het mag of niet
Een OEM vista zit aan de PC. Sterker nog, vaak krijg je er niet eens een dvd bij, staat er alleen een image op je harddisk. Maar goed, dat gaat inderdaad nergens over. De prijs van een retail OSX is alleen wel een stuk interessanter bij upgrades.
pi_54190674
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:32 schreef Aaargh! het volgende:
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Apple
Bij mij op werk is het 50/50. 50% kiest een Mac, 50% kiest een Thinkpad met Windows en installeert er zelf Loeniks op.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:17 schreef LegerNeger het volgende:
Dus de ASUS eeePC is een desktop . En 15,4" laptops wegen ook nauwelijks 3kg. Ja, als je ene 17" neemt dan heb je meer een desktop dan laptop. Of als allerergste, de 20,1" laptop van Acer.
Wat de neuk, 20"??? 17" is al geen laptop meer inderdaad. Ik baal al van mijn 15" MBP...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_54190764
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
vista OEM hoef je ook helemaal niets voor op je pc te hebben, het is niet dat dat een update cd is ofzo.

Per nieuw systeem ben je dus verplicht om een nieuw licentie van het OS aan te schaffen (of er toch voor te betalen, of je het nu een licentie noemt of niet).

Komt op hetzelfde neer of een Vista OEM, die mag je ook maar op 1 systeem zetten en als je een nieuwe koopt dan moet je weer een nieuwe vista OEM kopen.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Bij Vista mag ik niet mijn hardware upgraden, terwijl ik bij een Mac alles mag vervangen.

Bij mijn Macbook is de videokaart, moederbord, geheugen en accu vervangen, en ik heb nog nooit een activatie popupje gezien.
pi_54190847
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:43 schreef Athmozz het volgende:
Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
pi_54191617
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Probeer eens een IBM-compatible ( ) PC te kopen, dat is ook lang niet altijd zo makkelijk. Ja, of je knutselt zelf wat in elkaar, maar dan ben je niet vaak goedkoper uit.

Volgens mij is dit sinds kort in de EU beter geworden, maar ik weet niet of dat inderdaad al uitgevoerd is.
dat probeer ik ook te zeggen, bij aankoop van een volledige ibm-compatible pc heb je in zowat 99.5% van de gevallen (op eigen configuraties na) bijna altijd een oem editie die je erbij koopt, evenals bij een Apple systeem.

Dat er mensen zijn zoals Geqxcon die in hun pc alle onderdelen gaan vervangen tot het moederbord toe (OEM laat ook upgrades toe hoor; zolang er 1 onderdeel in je pc hetzelfde blijft is het een upgrade, dus gewoon de behuizing behouden en je mag de OEM verder gebruiken) klopt, maar dat is echt een kleine minderheid. Dan nog koop je gewoon OEM's, aangezien je met 2 OEM's nog steeds goedkoper uit bent dan met 1 Retail versie.

activatie popupjes storen niet, gewoon ff ms bellen en 5 minuten later is de boel perfect geactiveerd
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:20:10 #131
78498 classpc
I don't like change
pi_54192581
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:31:19 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192870
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:20 schreef classpc het volgende:
Ik ga me dus absoluut niet hierin mengen want als ik zie hoe krom er door sommigen beredeneerd wordt
Ik blijf gewoon van mening dat het niet uitmaakt wel OS of welke standaard je hebt. Met een beetje wennen kun je in principe overal mee werken.
Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
pi_54192975
Ik gebruik zowel Windows XP als OS X, heb in juli m'n MacBook gehaald omdat ik een laptop nodig had en tegelijkertijd gewoon nieuwsgierig was naar hun OS, daarvoor jaren alleen Windows gebruikt. Ik heb niet een compleet schone Apple geschiedenis, op zolder staat nog een Apple Macintosh Classic met System 6.0.7

FreeBSD, Linux en Windows kende ik al, dit was simpelweg de volgende. Kan met alle systemen inmiddels aardig overweg, en koester geen haat tegen welke dan ook, ze hebben allemaal hun pluspunten en nadelen.

Laptop voor software development, studie en werk, al dan niet 'on the road'... Windows bak voor het nodige interactieve vermaak (games dus). Leopard vandaag binnengekregen, jammer dat Time Machine naar netwerkdrives blijkbaar nog niet klaar is, was een feature waar ik wel nuttig gebruik van zou maken.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, deze is nog niet gepost: OSX-ers hebben wel humor. Je Windows-computer in het netwerk

[ afbeelding ]
Aan de ene kant een beetje kinderachtig van de developers, aan de andere kant kon ik een lach niet onderdrukken toen ik het zag
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:36:26 #134
78498 classpc
I don't like change
pi_54192988
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat si ook de discussie niet he
De discussie is dat windows gebruikers niet begrijpen dat apple gebruikers enthousiast zijn over een nieuw OS.
10.5 is toch geen nieuw OS? Dan zou het toch 11 moeten zijn?
Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54193172
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
.
pi_54193283
Kuttopic.

Win 98 > [willekeurig OS]
pi_54193761
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:05 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is als Windows gebruiker natuurlijk redelijk lastig te begrijpen dat je enthousiast kunt zijn over iets als een nieuw OS. Het is voor Windows gebruikers dan ook onbegrijpelijk dat je computer sneller gaat worden van een nieuw OS. That's right, Leopard is flink sneller dan zijn voorganger zonder geheugen uit te breiden, zonder een nieuwe computer te kopen, etc. En dat terwijl er toch ruim 300 nieuwe features in zitten en Leopard nog draait op 933Mhz machines.

Dus ja, voor mensen die elke keer als er een nieuwe Windows verschijnt in de buidel moeten tasten voor nieuwe hardware, honderden euro's moeten neerleggen voor het OS en zich vermoeien met de vraag welke versie voor hun het beste is, verveelt worden met drivers die niet werken, dingen moeten roepen als 'ik zou wachten op SP2!', ja, voor die mensen is het allemaal erg lastig dat er nog een groep is die blij is met een nieuw OS omdat het ook daadwerkelijk vooruitgang betekent.
Vista doet het voor minder
pi_54193849
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:08 #139
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_54193888
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf erbij dat je als je stelselmatig een instabiele Windows hebt je gewoon een infantiele noob bent.
Ik heb nooit last van een instabiel OS. Draai nu Windows XP. Uptimes van meer dan een maand soms.

Ook spyware en virussen is een non argument. Ik heb bijden ook nooit gehad. Sterker nog, ik heb niet eens een virus/spyware scanner.
amen.
................reken er maar niet op.
pi_54194732
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:45 schreef Timooon het volgende:

[..]

Rot op met je 'kopen' man, dat doet ook geen hond....

Betere apparatuur? Kom maar met je kutMac tegen mijn vette PC van slechts 1800 euro, april 2007 samengesteld, gaan we kijken
Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Calmer than you are
pi_54194932
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:16 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

amen.
En in principe is het natuurlijk niet zo erg dat je niet alles van pc's weet. Je kan immers niet alles weten.
Maar schilder Windows dan niet af als klote terwijl je zelf gewoon geen idee hebt wat je doet.
Ik vind het puik OS, ondanks het feit dat het een kapitalistisch product is.
(zelfs windows vista als die DRM prut er niet in zou zitten)
pi_54194960
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Megahertzen zijn zo overschat en een standaard-argument van PC-gebruikers. Kom maar op met je kut-OS in je lelijke grijze snel-in-mekaar-geflatste-kast van Alternate of Paradigit met kloksnelheid die 2 keer hoger mag liggen dan die in mijn Mac. Ik werk dan nog steeds sneller, veiliger en beter op mijn Mac dan jij op jouw bagger-OS in Lada-verpakking.
Megahertz overschatten is 1 ding, ze onderschatten zoals jij een tweede.
Bovendien hebben macs tegenwoordig ook gewoon een Intel CPU.
pi_54195595
quote:

[..]

Kijk kinders, een mac fanboy
pi_54195655
Blijven jullie maar lekker Windows gebruiken

Wij Mac gebruikers weten gelukkig wel beter.
pi_54195748
quote:

[..]

Waar heb ik het over Megahertzen?

Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?

Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
.
pi_54195807
Yay os -wars!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_54195815
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:03 schreef Timooon het volgende:

[..]

Waar heb ik het over Megahertzen?

Hij is ook niet grijs, en niet snel in elkaar geflanst. En hij is al zeker niet van Alternate of Paradigit (:')), want ik heb hem zelf samengesteld + gebouwd, en dat kan niet met die kutMac van jou, of wel?

Ga jij lekker nog even een documentje typen, dan ga ik weer een vette game spelen, op mijn zeer veilige PC.
Vette games

Ja ga jij maar weer lekker socializen op WOW op je zeer veilige pc
pi_54195835
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:53 schreef Knoekie het volgende:
Blijven jullie maar lekker Windows gebruiken

Wij Mac gebruikers weten gelukkig wel beter.
Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.
pi_54195853
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is ook nog Linux, draait ook prima op een PC. En BeOS is er ook nog.
We hebben het hier over Windows vs Mac Os
pi_54195864
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:16 schreef Knoekie het volgende:
We hebben het hier over Windows vs Mac Os
Je doet het voor komen alsof er op een PC alleen de keus is voor Windows, dat is natuurlijk alles behalve waar.
pi_54195867
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:03 schreef Timooon het volgende:
Nee, inderdaad niet. Leg me eens uit hoe dat een pluspunt is voor PC's? Want de meeste mensen hebben wel betere dingen te doen dan een PC in elkaar knutselen terwijl je voor minder geld eentje kunt kopen die al kant en klaar is.
quote:
Nou ja, als je tijd hebt om spelletjes te spelen dan heb je ws ook genoeg tijd om met schroevendraaiers te prutsen ja.

DISCLAIMER: Mijn huidige PC heb ik ook zelf in elkaar gezet.
pi_54195875
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:11 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Vette games

Ja ga jij maar weer lekker socializen op WOW op je zeer veilige pc
Nog nooit gespeeld, gelukkig

Er zijn ook games waar je geen nerd voor hoeft te zijn, maar die zul jij niet tegenkomen natuurlijk
.
pi_54195877
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je doet het voor komen alsof er op een PC alleen de keus is voor Windows, dat is natuurlijk alles behalve waar.
Dat is niet de intentie van mij geweest.
pi_54195898
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:19 schreef Timooon het volgende:
Er zijn ook games waar je geen nerd voor hoeft te zijn, maar die zul jij niet tegenkomen natuurlijk
Als je je eigen PC in elkaar gezet hebt met op Pricewatch opgezochte onderdelen val je ook wel in de categorie nerd hoor.
pi_54195903
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:19 schreef Knoekie het volgende:
Dat is niet de intentie van mij geweest.
Oke, het kan ook een misinterpretatie van mij zijn geweest.
pi_54195939
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
Nee, inderdaad niet. Leg me eens uit hoe dat een pluspunt is voor PC's? Want de meeste mensen hebben wel betere dingen te doen dan een PC in elkaar knutselen terwijl je voor minder geld eentje kunt kopen die al kant en klaar is.
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb al heel wat computers voorbij zien komen (je repareert wel eens wat bij vrienden/kennissen etc) en ook zelf gebouwd. En ik moet zeggen, 90% van de vooraf gebouwde PC's zijn rommel qua inbouw (kabels die los in de kast bungelen etc), en dan gebruiken de goedkopere PC's ook nog eens brakke hardware (met als hoogtepunt de softwarematige Win-modems). Een probleem op de PC markt is dat je moeilijk kunt zien of een fabrikant goede PC's maakt (dus netjes ingebouwd en componenten waar over nagedacht is), je moet behoorlijk thuis zijn in die markt om de krenten uit de pap te kunnen kiezen. Bij Apple is dat gewoon duidelijk, dat zijn goede computers.
pi_54195977
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als je je eigen PC in elkaar gezet hebt met op Pricewatch opgezochte onderdelen val je ook wel in de categorie nerd hoor.
Welke pricewatch? Oh ja, want dat is idd erg moeilijk, en daaruit volgt direct dat ik geen verder geen sociaal leven heb Ik doe liever wat moeite dan dat ik een of andere pauper Mycom pc koop

Mensen die moeilijk doen over een PC in elkaar zetten je moet toch zeker een paar kabels verbinden en de boel uit/in elkaar schroeven
.
pi_54196007
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:33 schreef Timooon het volgende:
Welke pricewatch? Oh ja, want dat is idd erg moeilijk, en daaruit volgt direct dat ik geen verder geen sociaal leven heb
Alsof nerds geen sociaal leven hebben. Een nerd is gewoon iemand die techniek en de theorie er achter erg interessant vind. Ik val denk ik ruimschoots in de categorie 'nerd', maar ik hou ook van het voeren van politieke discussies en borrels waarbij je met wat bier lekker staat te ouwehoeren.
pi_54196052
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof nerds geen sociaal leven hebben. Een nerd is gewoon iemand die techniek en de theorie er achter erg interessant vind. Ik val denk ik ruimschoots in de categorie 'nerd', maar ik hou ook van het voeren van politieke discussies en borrels waarbij je met wat bier lekker staat te ouwehoeren.
De term wordt nogal losjes gebruikt, maar meneer bedoelde het in die zin, vermoed ik
.
pi_54196096
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:42 schreef Timooon het volgende:
De term wordt nogal losjes gebruikt, maar meneer bedoelde het in die zin, vermoed ik
Ik probeerde me even bij jouw definitie te houden. D'r zijn er genoeg, en de meesten val ik zelf ook onder. Maar ondertussen heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zo erg is dat je niet zelf een Mac in elkaar kunt zetten...
pi_54196128
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik probeerde me even bij jouw definitie te houden. D'r zijn er genoeg, en de meesten val ik zelf ook onder. Maar ondertussen heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zo erg is dat je niet zelf een Mac in elkaar kunt zetten...
Persoonlijke voorkeur, ach ja, daarom koop ik ook geen kant-en-klare PC bij de Mycom ofzo.

Maar daar heb je tenminste nog wat keus over wat voor spul je krijgt, bij de Macs krijg je het grootste gedeelte door je strot gedauwt
.
pi_54196150
Timooon, lijkt het je niet heerlijk als je eens een computer koopt, en je er direct mee aan de slag kan? Twee drie kabeltjes aansluiten en that's it? Dat alles het altijd doet, dat je niet constant de allernieuwste NVIDUUH drivers aan het downloaden bent, je Windows XP aan het tweaken bent voor het hoogst aantal FPS of je moederbord aan het overclocken?
pi_54196181
Geqxon ik vind het persoonlijk een verlichting dat als er iets niet gaat zoals ik het verwacht dat het gaat, ik kan zien waar de oorzaak er van ligt. Dat kan niet in XP en dat kan niet in OSX... in XP omdat het plakband werk is, in OSX omdat het totaal geen documentatie bevat waar je mag beginnen met zoeken.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_54196189
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:57 schreef Geqxon het volgende:
Timooon, lijkt het je niet heerlijk als je eens een computer koopt, en je er direct mee aan de slag kan? Twee drie kabeltjes aansluiten en that's it? Dat alles het altijd doet, dat je niet constant de allernieuwste NVIDUUH drivers aan het downloaden bent, je Windows XP aan het tweaken bent voor het hoogst aantal FPS of je moederbord aan het overclocken?
Niet als het een pauperding is, nee... ik heb daar niet zo'n behoefte aan.

Waarom moet je constant de nieuwste drivers downloaden? Ik heb ze al sinds het begin staan zo... XP is ook niet 'getweakt' (paar opties anders, zoals iedereen) en aan overclocken doe ik al helemaal niet

Hoop dat het je vraag beantwoord..
.
pi_54196204
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:01 schreef Skinkie het volgende:
Geqxon ik vind het persoonlijk een verlichting dat als er iets niet gaat zoals ik het verwacht dat het gaat, ik kan zien waar de oorzaak er van ligt. Dat kan niet in XP en dat kan niet in OSX... in XP omdat het plakband werk is, in OSX omdat het totaal geen documentatie bevat waar je mag beginnen met zoeken.
In OS X heb je anders een hele fijne terminal dan wel console. U zei?
quote:
2007-10-26 02:15:10.939 Disk Inventory X[1497] .scriptSuite warning for attribute 'scriptStyle' of class 'NSTextStorage' in suite 'ExtendedText': 'OAStyle.OAStyle' is not a valid type name.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:07:57 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54197055
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:36 schreef classpc het volgende:

[..]

Dan kan ik het op zich wel begrijpen. Ik zou ook niet enthoussiast zijn wanneer SP2 of SP3 uitkomt.
quote:
Op MS-DOS gebaseerd: 1.0 · 2.0 · 3.x · 95 · 98 · ME
NT-serie: NT 3.x · NT 4.0 · 2000 · XP · Server 2003 · Vista
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1
Windows 2003 = NT 5.2

Servicepacks/upgrades bij apple zijn het derde getal in de range. Zo zit tiger nu op 10.4.10
Geloof de apple gebruikers maar... Leopard is een nieuw OS.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:11:00 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54197063
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:14 schreef McKillem het volgende:
Ik heb diverse clean install Vista's met volledige WHQL signed drivers toch volledig randomly zien crashen hoor.
quote:
Welkom tot het zombienetwerk
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:38:51 #168
81894 godigita
Trollercoaster
pi_54199440
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Juicyhil het volgende:
Mensen lopen altijd te zeuren dat mac zoooo duur is. Dat is het ook, maar je moet wel rekenen dat je bij Windows Vista een virusscanner moet kopen, bij een mac hoeft dat niet omdat er toch geen virussen in kunnnen komen. En voor Windows Vista kost een licentie ook een 500 euro. En een iMac gaat ongeveer 2 keer langer mee als een pc. Dus je bent ongeveer even duur uit. En in een iMac zit veel betere apparatuur als dat van een pc.
Domste argument in dit hele topic.

Je hebt prachtige open source(gratis) virusscanners, en als je een beetje verstand had had je er geen nodig. Er zijn weinig virussen voor mac omdat merendeel van de computergebruikers windows draait, en niemand de moeite neemt om ze te schrijven. Maar hoewel zeldzaam, er zijn echt wel mac virussen. bron

Een vista licentie kost geen 500 euro.

Mac gaat 2 keer langer mee dan een pc, bron? Mijn schoonzus en haar vriend, die hebben in de tijd dat ik dezelfde pc heb(zelf samengesteld + geupgrade), al 3 of 4 keer een defect aan hun iMac and macbook gehad. En altijd dingen die ze niet zelf kunnen maken, en hup, weer naar dat gare machouse. Hun iMac staat nog steeds kapot te zijn omdat het buiten de garantie valt, en het ontzettend duur is om te laten maken. Misschien kom je nu met argument dat het n00bs zijn, en dat zal best, maar een Mac hoort toch 'gewoon te werken'? Ze werken nu met zijn tweeen op een baggertrage macbook, die de nieuwe OSen niet ondersteund(misschien deze leopard wel, aangezien ze claimen dat het op systemen van tot 6 jaar terug draait), en dan heb je ook weer het probleem dat nieuwere versies van programma's er niet op draaien. Sorry, maar dat vind ik echt waardeloos.

Betere hardware(apparatuur ) in een Mac is serieus nonsens. Er is net zo goede/betere hardware beschikbaar voor PC, en vaak voor zeer schappelijke prijzen, een terugkerend thema in dit topic en niet zonder reden. Doe gewoon wat research voordat je dingen koopt, en koop goede hardware. Stel het samen en het loopt als een trein. Je doet toch onderzoek naar alle dingen die je aanschaft. Iig met electronica geen slecht idee. Reviews zijn een mooi ding.

Ze zien er misschien leuk uit, maar ik vind mac zo'n hip elite hebbeding geworden, en zo marketen ze het ook, dat mijn haren erbij overeind gaan staan. Ze krijgen mij echt niet overstag door de PC af te schilderen als een stoffig, geweest, kutsysteem voor saaie mensen in een pak(bron), en een mac-gebruiker als hippe jongen die weet wat hij wil, gatverdegatver. Dat geeft alweer een goede indruk van dat hele superieure mac-syndroom. Mensen denken misschien dat ze uberhip zijn met hun mac, maar als ik in de trein iemand met een triomfantelijke blik een macbook tevoorschijn zie halen, zie ik alleen maar iemand die het heeft om te hebben(dank Biogarde), en zich daarom een inferieur, overduur systeem door zijn strot heeft laten douwen. Ga je schamen, met je mac.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:43:56 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54199520
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef godigita het volgende:

Ze werken nu met zijn tweeen op een baggertrage macbook, die de nieuwe OSen niet ondersteund
de macbook is er pas 2 jaar en bevat minimaal een intel coreduo proc. Die draait leopard wel hoor. Ik denk dat je een ibook of powerbook bedoeld.
quote:
(misschien deze leopard wel, aangezien ze claimen dat het op systemen van tot 6 jaar terug draait), en dan heb je ook weer het probleem dat nieuwere versies van programma's er niet op draaien. Sorry, maar dat vind ik echt waardeloos.
Welke nieuwere versies van programma's draaien niet op leopard?
quote:
Betere hardware(apparatuur ) in een Mac is serieus nonsens. Er is net zo goede/betere hardware beschikbaar voor PC, en vaak voor zeer schappelijke prijzen, een terugkerend thema in dit topic en niet zonder reden. Doe gewoon wat research voordat je dingen koopt, en koop goede hardware. Stel het samen en het loopt als een trein. Je doet toch onderzoek naar alle dingen die je aanschaft. Iig met electronica geen slecht idee. Reviews zijn een mooi ding.
Nog steeds is Vista instabieler dan OSX. Ondanks volldig signed drivers.
quote:
Ze zien er misschien leuk uit, maar ik vind mac zo'n hip elite hebbeding geworden, en zo marketen ze het ook, dat mijn haren erbij overeind gaan staan. Ze krijgen mij echt niet overstag door de PC af te schilderen als een stoffig, geweest, kutsysteem voor saaie mensen in een pak(bron), gatverdegatver.
Prima, blijf je toch lekker bij je windows PC.
quote:
Dat geeft alweer een goede indruk van dat hele superieure mac-syndroom. Mensen denken misschien dat ze uberhip zijn met hun mac, maar als ik in de trein iemand met een triomfantelijke blik een macbook tevoorschijn zie halen, zie ik alleen maar iemand die het heeft om te hebben(dank Biogarde)
Knap, dat je op afstand de beweegredenen van mensen kan bepalen.
quote:
, en zich daarom een inferieur, overduur systeem door zijn strot heeft laten douwen. Ga je schamen, met je mac.
En dat argument is dus gewoon niet waar, zie verderop in dit topic. En nogmaals... De meeste apple gebruikers hebben (veel) ervaring met PC's. De meeste PC gebruikers hebben geen ervaring met apple....
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:56:47 #170
81894 godigita
Trollercoaster
pi_54199785
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
de macbook is er pas 2 jaar en bevat minimaal een intel coreduo proc. Die draait leopard wel hoor. Ik denk dat je een ibook of powerbook bedoeld.
Prima, dan is het een powerbook.
quote:
Welke nieuwere versies van programma's draaien niet op leopard?
wie zei dat ik het over leopard had? ze draait geen leopard, maar iets ouds zoals os9 ofzo. ze kon niet upgraden om de een of andere reden, volgens mij omdat haar systeem het niet ondersteunde. en zo oud is dat ding nou ook weer niet.
quote:
Nog steeds is Vista instabieler dan OSX. Ondanks volldig signed drivers.
ik had het ook niet over vista. er zijn meer dingen dan vista, zie verderop in dit topic.
quote:
Prima, blijf je toch lekker bij je windows PC.
Ik draai niet alleen windows.
quote:
Knap, dat je op afstand de beweegredenen van mensen kan bepalen.
Ja, ik had het ook gelijk over iedereen.
quote:
En dat argument is dus gewoon niet waar, zie verderop in dit topic. En nogmaals... De meeste apple gebruikers hebben (veel) ervaring met PC's. De meeste PC gebruikers hebben geen ervaring met apple....
Ik heb op school jaren met macs gewerkt.
pi_54199832
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef godigita het volgende:
en zich daarom een inferieur, overduur systeem door zijn strot heeft laten douwen. Ga je schamen, met je mac.
waarom inferieur? omdat in jouw familie er blijkbaar 1 exemplaar van een apple pc blijkbaar een maandag morgen gevalletje is (wat overal voorkomt)? Dat is hetzelfde als veel mensen die beweren dat hun Acer-PC topkwaliteit is omdat zij er nog nooit een defect aan gehad hebben.

Je kan pas uitspraken gaan doen over de betrouwbaarheid van hardware als je er veel van in je handen gehad hebt, en dat de service bij defecten ook via jou moet verlopen, dan zie je hoe vaak de toestellen over het algemeen terugkeren. Uiteraard zijn er Apple's die wel hardwarematig problemen vertonen (hoewel mac er toch om bekend staat dat ze vrij weinig defecten hebben), evenals er ook veel acers zijn die nooit een probleem hebben.

Als ik iemand z'n macbook op de trein zie bovenhalen hoop ik enkel voor die persoon dat hij niemand tegenkomt die graag een macbook extra wil.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:09:26 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200007
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:56 schreef godigita het volgende:

[..]

Prima, dan is het een powerbook.
Behoorlijk verschil. En redelijk relevant gezien je betoog.
quote:
wie zei dat ik het over leopard had? ze draait geen leopard, maar iets ouds zoals os9 ofzo. ze kon niet upgraden om de een of andere reden, volgens mij omdat haar systeem het niet ondersteunde. en zo oud is dat ding nou ook weer niet.
Tja, dus je weet niet welke hardware ze hebben, niet welke OS ze hebben en je weet niet over welke programma's het gaat en het is hear say.... wat wil je nu eigenlijk zeggen?
quote:
ik had het ook niet over vista. er zijn meer dingen dan vista, zie verderop in dit topic.
Je hebt het eigenlijk nergens over. Als je nu iets wil beargumenteren is het wellicht handig te vermelden waar je het over hebt. .
quote:
Ik draai niet alleen windows.
Dat maakt ook echt uit voor mijn argument. Ik zal hem nog een keer uitleggen... je HOEFT geen mac te nemen. Het is prima als je bij windows/linux/OS2/UIQ3 blijft.
quote:
Ja, ik had het ook gelijk over iedereen.
Je hebt het wel over 'mensen' en 'iemand met een triomafantelijke blik' Kortom blijkbaar perfect strangers voor je en op basis van de manier waarop ze een mac uit hun tas halen weet jij precies de beweegredenen van hun aaschaf... jij Char .
quote:
Ik heb op school jaren met macs gewerkt.
Ja dat is ook echt hetzelfde als mensen die jarenlang met beide systemen werken.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:17:52 #173
81894 godigita
Trollercoaster
pi_54200156
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:59 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waarom inferieur? omdat in jouw familie er blijkbaar 1 exemplaar van een apple pc blijkbaar een maandag morgen gevalletje is (wat overal voorkomt)? Dat is hetzelfde als veel mensen die beweren dat hun Acer-PC topkwaliteit is omdat zij er nog nooit een defect aan gehad hebben.

Je kan pas uitspraken gaan doen over de betrouwbaarheid van hardware als je er veel van in je handen gehad hebt, en dat de service bij defecten ook via jou moet verlopen, dan zie je hoe vaak de toestellen over het algemeen terugkeren. Uiteraard zijn er Apple's die wel hardwarematig problemen vertonen (hoewel mac er toch om bekend staat dat ze vrij weinig defecten hebben), evenals er ook veel acers zijn die nooit een probleem hebben.

Als ik iemand z'n macbook op de trein zie bovenhalen hoop ik enkel voor die persoon dat hij niemand tegenkomt die graag een macbook extra wil.
2 exemplaren. En ook op school heb ik niet veel lol gehad met op macs werken. Toegegeven dat dat een tijdje geleden was en dat schoolcomputers vaak zijn.

Maar als het allemaal een geval van geluk is met je hardware, dat alles blijft werken zonder defecten net zoals op acers, waarom zijn macs dan zo pokkeduur? En als er dan iets kapot gaat, waarom kun je het dan niet makkelijk zelf oplossen, en MOET je kiezen voor de 'service', ook duur? Als het wel zelf te maken valt, wijs me dan terecht, hoor, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zijn/haar mac niet naar het machouse of iets soortgelijks bracht bij een defect. Grappig dat bij negatief commentaar je ineens minstens bij een supportcenter gewerkt moet hebben, maar dat positief commentaar altijd standaard door de beugel kan.

Ik word altijd een beetje moe van die notie dat mac hufterproof is, als je een grafisch beroep hebt je ermee MOET werken("Oh, jij hebt zeker zo'n Mac?" "Nee." "Dan wil je er graag vast een" "Nee." "WAAROM NIET?" net alsof wat je produceert er beter uitziet dan als je het op een pc maakt), en alles van veel betere kwaliteit is, terwijl er heus dezelfde soort issues zijn als met PC.

http://macfixit.com/ ? Vooral het forum is een aanrader.
pi_54200316
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..] maar ik hou ook van het voeren van politieke discussies en borrels waarbij je met wat bier lekker staat te ouwehoeren.
Politiek-nerd-alert!

Kortom; je kan in elke willekeurige categorie 'nerd' zijn .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:29:14 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200330
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:17 schreef godigita het volgende:

[..]

2 exemplaren. En ook op school heb ik niet veel lol gehad met op macs werken. Toegegeven dat dat een tijdje geleden was en dat schoolcomputers vaak zijn.

Maar als het allemaal een geval van geluk is met je hardware, dat alles blijft werken zonder defecten net zoals op acers, waarom zijn macs dan zo pokkeduur?
Een mac is niets duurder dan een vergelijkbare machine van de concurrent. Ja een acer of aldi laptop is goedkoper, maar een vergelijkbare DELL is vaak even duur. En vaio's vaak zelfs duurder.
quote:
En als er dan iets kapot gaat, waarom kun je het dan niet makkelijk zelf oplossen, en MOET je kiezen voor de 'service', ook duur?
Ik zie niemand die zelf het moederbord in een laptop vervangt, of een all in one device zals de iMac (Sony had iets soortgelijks). En hoe kom je erbij dat je service MOET nemen? Ik heb nog nooit applecare gekocht.
quote:
Als het wel zelf te maken valt, wijs me dan terecht, hoor, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zijn/haar mac niet naar het machouse of iets soortgelijks bracht bij een defect.
Als je een Mac pro hebt is het geen enkel probleem om zelf harddisks, AGP of PCI kaarten of geheugen te vervangen hoor.
quote:
Grappig dat bij negatief commentaar je ineens minstens bij een supportcenter gewerkt moet hebben, maar dat positief commentaar altijd standaard door de beugel kan.
Nee er wordt gezegd dat je weinig over de kwaliteit kan zeggen gebaseerd op 1 of 2 ervaringen... van een ander.
quote:
Ik word altijd een beetje moe van die notie dat mac hufterproof is
Dat is ook zo. Meer dan windows. Je kan weinig verneuken. Voorbeeld. Opcallcenters komen vaak problemen voor van windows gebruikers omdat ze een applicatie die ze niet meer willen hebben niet via de uninstall verwijderen, maar gewoon naar de prullebak slepen. Dat is blijkbaar wat mensen logisch vinden. Bij OSX werkt het ook gewoon zo.
quote:
, als je een grafisch beroep hebt je ermee MOET werken("Oh, jij hebt zeker zo'n Mac?" "Nee." "Dan wil je er graag vast een" "Nee." "WAAROM NIET?" net alsof wat je produceert er beter uitziet dan als je het op een pc maakt), en alles van veel betere kwaliteit is, terwijl er heus dezelfde soort issues zijn als met PC.
Nou ja, adobe is natuurlijk begonnen op Mac, dus er is altijd een voorsprong geweest. Nu is die voorsprong er niet meer, maar is de grafische industrie vaak historisch nog groot gebruiker van macs. Omschakelen doen ze niet snel wegens aanschaf van software, dus zo gek is die vraag niet.
quote:
http://macfixit.com/ ? Vooral het forum is een aanrader.
Tja, als ik zoek op acer, of sony, of willekeurig enig ander merk kom ik ook heel veel problemen tegen.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:40:26 #176
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_54200510
Mac users die denken dat de wereld een reet geeft om hun OS.

Luister, als jij een over-priced, lelijke PC voor beginnelingen (daarom is de interface van Mac OS namelijk zo simpel) wil gebruiken dan heb je totaal mijn zegen hoor. Verwacht echter niet dat mensen met een normale PC zich gaan interesseren voor programma's voor dat babyspeelgoed van je. Sommige mensen hebben een leven.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:53:58 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200767
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Luister, als jij een over-priced, lelijke PC voor beginnelingen (daarom is de interface van Mac OS namelijk zo simpel) wil gebruiken dan heb je totaal mijn zegen hoor. Verwacht echter niet dat mensen met een normale PC zich gaan interesseren voor programma's voor dat babyspeelgoed van je. Sommige mensen hebben een leven.
Waarom lees je hier dan en neem je nog de moeite om te reageren ook als het je allemaal geen reet interesseert?
pi_54201023
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom lees je hier dan en neem je nog de moeite om te reageren ook als het je allemaal geen reet interesseert?
Sssst! Da's deel van z'n masterplan om de wereld voor te houden dat 'ie een leven heeft. Verpest z'n experiment nou niet en kijk gewoon toe.
pi_54201116
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:36 schreef classpc het volgende:
OS 10.0 kwam ergens in 2000 uit. 10.3 komt uit 2003. Nou ja, wat Swets ook al zegt, 't is veel meer dan alleen een service pack. Wat in Windows service pack heet, is in OSX gewoon een minor update die zo nu en dan binnenkomt. Die voegen vaak ook weinig toe, alleen bugfixes. Voor zover ik weet.
pi_54201631
quote:

Dat leven van jou hebben we gezien op de FP

Ik dacht dat je al vast zat met simpele politieke ideeen, maar blijkbaar heb je nog minder verstand van computers met je traditionele kleuterspeelplaats-argumenten.

Op zich niet verwonderlijk dat je zo'n algemene basis-HBO aan het doen bent. Zo'n studie levert voor nu en later niets op, dus dan wordt het kopen van een echte computer natuurlijk ook gelijk een grotere aanslag op je maandelijkse budget.
Calmer than you are
pi_54202054
O en overpriced? De enige iMac concurentie die ik ken:
http://core.tweakers.net/(...)puter-a-la-imac.html

Duurder en met slechtere specificaties.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:38:03 #182
78498 classpc
I don't like change
pi_54202332
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

OS 10.0 kwam ergens in 2000 uit. 10.3 komt uit 2003. Nou ja, wat Swets ook al zegt, 't is veel meer dan alleen een service pack. Wat in Windows service pack heet, is in OSX gewoon een minor update die zo nu en dan binnenkomt. Die voegen vaak ook weinig toe, alleen bugfixes. Voor zover ik weet.
Ok
Zie zoveel weet ik dan weer niet van MacOS.
Ik heb zelf wel een Mac Mini wat fijn werkt, alleen wat nog weleens vast wil lopen vanwege de 512MB. Blijkbaar draait het beter met 1GB.
pi_54204962
Opzouten met die Mac-fags met hun Fagintosh
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:13:40 #184
182073 invine
blablabla etc.
pi_54211747
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook besteld

13"

Terwijl ik zoeen Windows fanboy ben
hip met de mode mee he
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_54212230
Ach, laat die apple lui ook even lol hebben met vista 2.0

http://it.slashdot.org/article.pl?sid=07/10/27/1838248
Haastwerk zo te zien

[ Bericht 27% gewijzigd door jelle.k op 27-10-2007 23:47:28 ]
pi_54217877
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:37 schreef jelle.k het volgende:
Ach, laat die apple lui ook even lol hebben met vista 2.0

http://it.slashdot.org/article.pl?sid=07/10/27/1838248
Haastwerk zo te zien
Lezen is moeilijk he

VLC is een extern programma, en je kunt van Apple niet verwachten dat ze alle externe programma's en de uitbreidingen daarop gaan controleren...

Als Vista hierdoor vastloopt, dan moet je erst MS bellen om een activatie code te vragen
pi_54217951
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:56 schreef Kremers het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk he

VLC is een extern programma, en je kunt van Apple niet verwachten dat ze alle externe programma's en de uitbreidingen daarop gaan controleren...

Als Vista hierdoor vastloopt, dan moet je erst MS bellen om een activatie code te vragen
'T gaat niet over VLC maar over Application Enhancer en dat is een programma die je hele dock veranderd en je menubar boven in beeld, dus ik vind het niet zo vreemd aangezien deze ook compleet veranderd zijn in Leopard..
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:04:34 #188
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_54218627
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dat leven van jou hebben we gezien op de FP

Ik dacht dat je al vast zat met simpele politieke ideeen, maar blijkbaar heb je nog minder verstand van computers met je traditionele kleuterspeelplaats-argumenten.

Op zich niet verwonderlijk dat je zo'n algemene basis-HBO aan het doen bent. Zo'n studie levert voor nu en later niets op, dus dan wordt het kopen van een echte computer natuurlijk ook gelijk een grotere aanslag op je maandelijkse budget.
Goh Walter, dit is nu toch echt weer een nieuw dieptepunt hoor. Jij hebt echt helemaal niks meer in je mars dan persoonlijke aanvallen. Triest hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2007 @ 11:40:15 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54219227
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Goh Walter, dit is nu toch echt weer een nieuw dieptepunt hoor. Jij hebt echt helemaal niks meer in je mars dan persoonlijke aanvallen. Triest hoor.
quote:

zondag 28 oktober 2007 @ 11:51:06 #190
71115 Rnej
I walk the line
pi_54219436
pc voor beginnelingen......

ik hoef niet mn hele windows crap tot in de puntjes te tweaken.. .das nergens voor nodig...

een product moet gebruiksvriendelijk zijn, zeker als je er veel uur per week achter doorbrengt.
een mac is gebruiksvriendelijk, een windows pc net zo goed... maar daar kan je nog meer aan tweaken... shit die imho nergens voor nodig is.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:59:21 #191
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54219605
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:51 schreef Rnej het volgende:
een windows pc net zo goed... maar daar kan je nog meer aan tweaken...
Hoezo man, het ding heeft niet eens een fatsoenlijke cli. . Aan Windows valt bijzonder weinig te tweaken...
Ik ga naar huis.
pi_54219716
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Je eerdere post staat vol met persoonlijke aanvallen op Mac-gebruikers, maar daar ga je totaal aan voorbij. Deze reactie van je is uiteraard niet verrassend: selectieve verontwaardiging is een stokpaardje van SP-ers met weinig intellectuele bagage.

Moet je niet een intervisie-overleg voorbereiden met je HBO-groepje?
Calmer than you are
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:08:51 #193
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54219791
Als ICT student:

gebruikersgemak:

Ubuntu(met de juiste uitbredingen) > OS-X > Vista

persoonlijke mening
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_54220441
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Paramnesia het volgende:
Als ICT student:

gebruikersgemak:

Ubuntu(met de juiste uitbredingen) > OS-X > Vista

persoonlijke mening
Sja, ubuntu met juiste uitbreidingen... Ik ken daar niks van, laat staan van welke uitbreidingen...

OSX werkt gewoon en wijst zichzelf uit, geen uitbreidingen nodig en waarschijnlijk Vista hetzelfde aangezien iedereen wel weet hoe windows werkt...
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:08:59 #195
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54220990
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:41 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Sja, ubuntu met juiste uitbreidingen... Ik ken daar niks van, laat staan van welke uitbreidingen...

OSX werkt gewoon en wijst zichzelf uit, geen uitbreidingen nodig en waarschijnlijk Vista hetzelfde aangezien iedereen wel weet hoe windows werkt...
Ubuntu heeft wat OS-X heeft al jaren. En die uitbreiding zit gewoon op de CD (correct me if I am wrong), Compiz Fusion . Dus het is met de nieuwste CD erindouwen, instaleren, klaar.

http://tweakers.net/nieuw(...)f-met-dolle-aap.html
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:16:27 #196
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54221123
Tja, dat Compiz klonk altijd wel interessant. Een leuk grafisch framework net als OsX al had. Jammer alleen dat ze compleet overboord gegaan met grafische shit als wobbly windows dat zelfs de nuttige dingen als die expose-kloon hun 'flair' verliezen.
Ik ga naar huis.
pi_54221293
Ik wil ook wel zo'n Mac of iBook of hoe het ook heet

Maarja, heb niet echt veel verstand en ben bang dat het moeilijkheden gaat veroorzaken met schoolpc's etc
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:26:22 #198
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54221329
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:16 schreef nietzman het volgende:
Tja, dat Compiz klonk altijd wel interessant. Een leuk grafisch framework net als OsX al had. Jammer alleen dat ze compleet overboord gegaan met grafische shit als wobbly windows dat zelfs de nuttige dingen als die expose-kloon hun 'flair' verliezen.
niet alles hoef je aan te zetten he
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:40 #199
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_54221535
mac's

btw er is al een mooiere laptop dan dan macbook..

's werelds dunste van Intel

[ Bericht 10% gewijzigd door Dibble op 28-10-2007 14:16:24 ]
*Hosselcopter*
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:48:02 #200
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54221707
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:38 schreef Dibble het volgende:
mac's

btw er is al een mooiere laptop dan dan macbook..
[ [url=
afbeelding]http://www.devicepedia.com/wp-content/uploads/2007/05/intel_laptop2.jpg]afbeelding[/url][/url] ]
[ afbeelding ]

's werelds dunste van Intel
Prachtig dat oranje, heel erg seventies. .
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')