abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54275816
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:00 schreef de_sapje het volgende:
Dan moeten mensen ook kappen met dat huilen over Apple altijd.. zo lok je het alleen maar uit.
Nee nee, niet de bal terug kaatsen, gewoon je kinderachtige gedrag aanpassen.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:01:54 #277
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54275830
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:00 schreef Geqxon het volgende:
Verder vraag ik mij af wat jullie met je computer doen als hij kapot gaat? Stuk voor stuk elk onderdeel testen, er eindelijk achter komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt, RMA formuliertjes invullen, opsturen..... en wachten tot je pakketje in China aan is gekomen?
Blijft gewoon in Europa hoor. Je bent je Mac toch ook kwijt als ie kapot is en een monteur het onderdeel niet heeft?!

Ja, of ik nou een week moet wachten op een monteur of een week totdat m'n pakket terug is. Ik zie het probleem niet.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:03:51 #278
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54275861
Dit is het typische verloop van een Mac vs. PC-topic.

Maar goed, als die Mac zo geweldig was dan zat iedereen wereldwijd aan de Mac. De Mac-gebruikers die ik ken booten Windows
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:06:23 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54275889
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:03 schreef Biogarde het volgende:
Tja, what's new?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54275910
Apple G5's en Mac Pro's zijn trouwens flinke stofnesten. Ik heb een gemodde G5 behuizing met PC er in (geen zorgen, de Mac logo's zijn er af en het geheel is zwart geanodiseerd) en die heeft toch significant meer problemen met stof dan mijn andere PC's.
pi_54276007
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee nee, niet de bal terug kaatsen, gewoon je kinderachtige gedrag aanpassen.
Waar de fok heb jij het over.. met zo'n instelling schiet het niet op nee.
pi_54276033
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:01 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Blijft gewoon in Europa hoor. Je bent je Mac toch ook kwijt als ie kapot is en een monteur het onderdeel niet heeft?!

Ja, of ik nou een week moet wachten op een monteur of een week totdat m'n pakket terug is. Ik zie het probleem niet.
Ik duidde simpelweg op het feit dat je met zelfbouw altijd garantieproblemen hebt.
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Apple G5's en Mac Pro's zijn trouwens flinke stofnesten. Ik heb een gemodde G5 behuizing met PC er in (geen zorgen, de Mac logo's zijn er af en het geheel is zwart geanodiseerd) en die heeft toch significant meer problemen met stof dan mijn andere PC's.
Als je de orginele Apple hardware er in had gelaten zou je daar geen last van hebben gehad:

http://www.youtube.com/watch?v=jMRbh_K1fnA
pi_54276044
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:28 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Dan is dat voor het eerst die stockkoeling van Zalman. Maar beter bouw je meteen een fraaie kast met fatsoenlijke airflow zodat je die rotfannetjes ook niet meer nodig hebt.

Voor rendertaken en 3D-bewerking lijkt me zo'n Xeon wel handig, als jij denkt dat Xeon enkel goed is als serverprocessor Kun je niet echt vergelijken met een goedkope E6850. Hier op school staan van die bakken met Xeon (HP) met XP64 erop, en hoewel XP niet zo slecht is vind ik het gewoon zwaar minder als OSX. Maar daar laat ik het nu niet over hebben. Bovendien heb ik het design van de alienkasten altijd al afschuwelijk gevonden. Doe mij maar zo'n strakke Mac Pro kast die vanaf scratch ook goed ontworpen is, en zo heb je voor PC ook wel nette kasten zoals Lian Li. Maar die plastic zooi met dropvormen en kermisverlichting heb ik nooit zó gevonden. Alienware zal vast goed zijn als je weet dat ze overpriced zijn

[ afbeelding ]
Die kast doet me denken aan een scooter ofzo

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Duidelijk? Zo nee, probeer maar eens wat uit te zoeken over het idee van de NeXT Cube van zo'n 20 jaar oud.
Ja ziet er heel leuk uit van binnen, alleen zo jammer dat jer niet tegenaan kijkt.
Daarnaast, hoeveel dingen moet ik uit elkaar breken om bij het mobo te komen? Iets simpels als een cpu vervangen lijkt me in dat mac voorbeeld een behoorlijke gare kutklus.
pi_54276063
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja ziet er heel leuk uit van binnen, alleen zo jammer dat jer niet tegenaan kijkt.
Daarnaast, hoeveel dingen moet ik uit elkaar breken om bij het mobo te komen?
Waarom zou je bij het moeder willen kunnen komen? Alles dat upgradeable is is zeer makkelijk te bereiken.

pi_54276065
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:16 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik duidde simpelweg op het feit dat je met zelfbouw altijd garantieproblemen hebt.
Garantie is juist de reden waarom ik ze zelf bouw
Garantie op elk individueel onderdeel.
Videokaart kapot? Gewoon ff omruilen ipv die hele bak te retourneren.
pi_54276071
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Daarnaast, hoeveel dingen moet ik uit elkaar breken om bij het mobo te komen? Iets simpels als een cpu vervangen lijkt me in dat mac voorbeeld een behoorlijke gare kutklus.
Dat zal het ook vast wel zijn. Kan het jou een ene flikker boeien? Jij hoeft dat ding toch niet te kopen?
pi_54276077
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Waarom zou je bij het moeder willen kunnen komen? Alles dat upgradeable is is zeer makkelijk te bereiken.

[ afbeelding ]
Waarom niet? Ik wil gewoon overal bijkunnen en vervangen.
pi_54276090
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:19 schreef de_sapje het volgende:

[..]

Dat zal het ook vast wel zijn. Kan het jou een ene flikker boeien? Jij hoeft dat ding toch niet te kopen?
Dat betekend niet dat ik dat ding niet ongenuanceerd de grond in mag boren.
pi_54276114
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:15 schreef Biogarde het volgende:

[..]

jezus, wtf is dat
pi_54276151
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Garantie is juist de reden waarom ik ze zelf bouw
Garantie op elk individueel onderdeel.
Videokaart kapot? Gewoon ff omruilen ipv die hele bak te retourneren.
Stel, je computer boot niet. Bij een geassambleerde computer breng je hem weg en thats it. Bij een zelfbouw computer mag je dus alles gaan testen om te kijken waar het probleem zit ( >> je hebt extra onderdelen nodig om dit te doen), en als je er dan eindelijk achter komt mag je ook nog eens de fabrikant overtuigen dat het toch echt rotte memory bankjes zijn. Meh.
pi_54276220
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:54 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is pas een goede airflow. Had ik al gezegd dat Apple systemen met waterkoeling heeft geleverd?
nog meer betalen
ik vind eigenlijk dat gezeik nergens op slaan, doe gewoon je ding en houd verder je kop dicht wat jij wel of niet beter vind, we kunnen ook wel zien als je met een Macbook loopt dat je mac beter vind dan een ander merk laptop.
pi_54276301
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Stel, je computer boot niet. Bij een geassambleerde computer breng je hem weg en thats it. Bij een zelfbouw computer mag je dus alles gaan testen om te kijken waar het probleem zit ( >> je hebt extra onderdelen nodig om dit te doen), en als je er dan eindelijk achter komt mag je ook nog eens de fabrikant overtuigen dat het toch echt rotte memory bankjes zijn. Meh.
Problemen zie ik doorgaans direct. Probleem analyse van een standaard pc mag niet meer kosten dan een uurtje.
Als je je bak wegbrengt zijn enkele weken geen uitzondering.
Bovendien, tegen de tijd dat mijn geheugen naar de klote is is het garantietermijn lang en breed verschoten en moet je een nieuw geheugenbankje kopen. Of je nou een klare pc hebt gekocht, of 1 die je zelf in elkaar hebt zitten frotten.
Gebeurt dit binnen garantietermijn kan ik hem gewoon omruilen. Heb ik tot op heden nog nooit problemen mee gehad.
pi_54276326
quote:
[ afbeelding ]

Dat is pas een goede airflow. Had ik al gezegd dat Apple systemen met waterkoeling heeft geleverd?
Om hier ook maar even op te reageren. Ik heb met mijn uberstandaard McKillem configuratie een cputemp van een graad of 35 en kastemp van ongeveer hetzelfde.
Dus airflow is echt een nonargument. Een nog koelere pc heb je niets aan, dus daar geld in steken is gewoon overbodig. Wat dus ook gelijk het toffe aan waterkoeling wegneemt.
Nogsterker.
Water + Computer =
pi_54276357
Mensen die fanbois van een OS zijn
AFC AJAX
pi_54276366
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:16 schreef Geqxon het volgende:
Als je de orginele Apple hardware er in had gelaten zou je daar geen last van hebben gehad:

http://www.youtube.com/watch?v=jMRbh_K1fnA
Ik heb normaliter gewoon de kast dicht. Wellicht dat ik hiermee een essentiele stap in het PC-gebruik aldus Apple heb overgeslagen, maar ik vind het gebruikelijk een PC kast dicht te houden. Door het open design van de G5 en Mac Pro behuizing is deze gewoon erg gevoelig voor stof, dat bevorderd de airflow maar het heeft dus ook nadelen, zeker op langer termijn, een stoffilter zou handig zijn.
pi_54277786
quote:
[ afbeelding ]

Dat is pas een goede airflow.

goede cases voor een pc halen dezelfde airflow hoor. Ik heb die case die hierboven afgebeeld staat ook, en met een overklokte cpu (1.8v ipv 1.35v) haal ik onder load nog maar 50°, wat extreem weinig is voor een cpu die bijna 200w erdoor stookt in overklokte toestand.

De hardware van een Mac is niet superieur aan goede hardware voor een pc hoor. Standaard H2O systemen zie ik niet als een voordeel, die setjes presteren bijna altijd slecht, aangezien ze gebouwd zijn op stilte en niet op prestaties.

Waarom zou ik trouwens mijn zelf gebouwde systeem zelf terug in gang moeten krijgen? Als het me zelf niet lukt steek ik die in de kofferbak van de auto, rij ik ermee naar de winkel & dump ik hem ginder op de toonbank. Even snel opgelost, en zeg nu zelf: hoeveel keer boot een pc niet? Bijna nooit, ik heb er zelf nog maar 1 gehad die niet meer wou booten en daar zag je de condensatoren van het moederbord open staan, dus daar is de conclusie direct getrokken (wat meestal zo is, fouten in de hardware spoor je bijzonder snel op).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54278966
quote:

Maar goed, als die Mac zo geweldig was dan zat iedereen wereldwijd aan de Mac. De Mac-gebruikers die ik ken booten Windows
Bullcrap. Mensen zitten aan Widows omdat ze dat kennen van werk en school. En mensen voelen zich prettig bij een bekende en vertouwde omgeving en onprettig bij een nieuwe (Mac of Linux bijv.)

Ik merk het bij mij op school ook. 2jaar geleden in de Propedeuse had bijna niemand een Apple. Nu zie ik ineens dagelijks een zooi mensen met een Apple (mij inclusief). Een aantal van die mensen zaten Apple nog hatelijk uit te lachen 2j geleden.

"Wat de boer niet kent, lust ie niet" lijkt een gezegde dat ook hier op zijn plaats is.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:20:00 #298
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_54279453
quote:

Dat zegt meer over de mensen die je kent dan over Mac-gebruikers.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_54281469
allemaal
pi_54281472
gelul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')