quote:I know it's difficult for people who don't use Macs to understand why an operating system gets us so worked up. The coming debut of Leopard may make you mindful of Vista, an OS that no one begged to get before it shipped and that very few rushed out to get after it shipped. Vista's penetration is largely incidental, a result of being preinstalled on new PCs. That is not how Leopard will score its wins. Apple's customers rush to upgrade, and not because some sticker on a box of software says "designed for Leopard."
Leopard is a legitimately big deal. It's underhyped compared to iPhone, and yet unlike iPhone, Leopard is a genuine triumph of customer-focused engineering. It's a pleasure and a relief to see that Apple remembers how to deliver open, affordable, standards-based products. There probably won't be lines around the block at Apple retail stores for people who can't wait to get their hands on Leopard. If they had been using Leopard as long as developers have, Apple wouldn't be able to stamp Leopard DVDs fast enough. Word will get out.
Wat een kutpost zeg. Leopard is leuk, maar niet perfect. Zo blijken er nogal wat kleine foutjes ingeslopen te zijn, als je de eerste reacties leest. Mensen zoals jij zijn de reden dat er van die " Macquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Morgen wordt dan Apple zijn nieuwste OS vrijgegeven onder de naam Leopard alias Mac OSX 10.5 en is er dus opwinding en consternatie alom in de Mac community's.
Niet bij de aanhangers/gebruikers van Windows. Sterker nog die begrijpen alle opwinding van de Mac fanboys niet zo. Mischien omdat hun OS zelden een reden heeft om gevierd en bejubbelt te worden?
Toch maar eens beter om je heen kijken. Macs komen tegenwoordig een stuk vaker voor dan alleen op grafische en kunstopleidingen. En terecht. Het zijn fantastische dingen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Mac![]()
ik zie alleen nog van die studentjes van een of andere kunstacademie met een mac lopen omdat het zo hip is. vervolgens weten ze niet eens hoe safari () werkt.
Bullshit. Ik ken genoeg developers die op 't Mac platform werken (Xcodequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Mac![]()
ik zie alleen nog van die studentjes van een of andere kunstacademie met een mac lopen omdat het zo hip is. vervolgens weten ze niet eens hoe safari () werkt.
Dat is toch echt te klein man?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook besteld![]()
13"
Terwijl ik zoeen Windows fanboy ben![]()
Ben jij niet een yoghurt fanboy?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
13"
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:07 schreef Biogarde het volgende:
13"
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Morgen wordt dan Apple zijn nieuwste OS vrijgegeven onder de naam Leopard alias Mac OSX 10.5 en is er dus opwinding en consternatie alom in de Mac community's.
Niet bij de aanhangers/gebruikers van Windows. Sterker nog die begrijpen alle opwinding van de Mac fanboys niet zo. Mischien omdat hun OS zelden een reden heeft om gevierd en bejubbelt te worden?
psssttt.. dat is gewoon windows vista maar dan voor macquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Ik heb gewoon een Windowsmachine. Work/gamestation. High-end iig. Macbook is voor tijdens het poepenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:02 schreef Jonathon het volgende:
Ik was ook een Windows fanboy, maar van dat geloof ben je zo af hoor zodra je een beetje thuis begint te raken in OS X![]()
Ik game wel vaak en Apple loop zo'n 2 jaar achter met game en videokaartendus ik zal er nog wel ff een PC naast moeten houden
[..]
neem een mac miniquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het niet zo duur was zou ik wel eens willen proberen.
Het enige wat ik op de computer doe is een officepakket gebruiken, internet, wat photoshop, en wat series kijken. Dat moet een mac ook allemaal wel kunnen.
Dat jij het nodig vind een orgasme te krijgen bij de release van een nieuw stukje software betekend niet iedereen dat maar moet doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:42 schreef thloreg het volgende:
Daar is appel mee gekapt, met die te maken. Of anders heel binnenkort..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
Nee oke. Sommige configuraties vallen mee als je die gaat vergelijken met elkaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
Ja, maar je hebt dan ook wel een erg matig apperaatje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef MarokkaanZonderBaan het volgende:
[..]
neem een mac mini
zo duur zijn die niet
quote:Stel uw eigen Mac Pro samen aan de hand van deze aanbevolen configuratie:
Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
Verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
Eur 2.499,00
(Eur 2.100,00 excl. BTW)
1000 euro voor een slaptop vind ik anders nogsteeds redelijk veel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb een Macbook gekocht om een beetje ervaring op te doen met OSX en omdat ik toch al een goeie machine heb, het niet nodig acht een high-end laptop aan te schaffen. Wilde een kleine laptop die niets meer hoeft te kunnen dan films afspelen en internetten.
Kijk, het kan wellicht goedkoper, maar een Macbook van ¤1000 Euro is een redelijk alternatief.
Op Workstation zijn die prijzen echt belachelijk. Sorry, maar dan kan Apple het zuur genieten. Ik bouw een snellere machine voor een fractie van de prijs van een Apple workstation.
Hoeft absoluut ook geen drol te kosten! Maar ik wil gewoon ervaring opdoen met OSX. En 13"quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
1000 euro voor een slaptop vind ik anders nogsteeds redelijk veel.
Ik ben ook zachtjes aan het kijken naar een notebook maar meer dan 600 euro moet het me echt niet kosten.
Ik heb ong dezelfde eisen.
Echt waar? Waar betrek jij je onderdelen dan? Ik kom namelijk op hooguit 200 euro verschil uit. Voor de Mac Pro dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Biogarde het volgende:
Op Workstation zijn die prijzen echt belachelijk. Sorry, maar dan kan Apple het zuur genieten. Ik bouw een snellere machine voor een fractie van de prijs van een Apple workstation.
Zie eerdere lijst:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Echt waar? Waar betrek jij je onderdelen dan? Ik kom namelijk op hooguit 200 euro verschil uit. Voor de Mac Pro dan.
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebtquote:Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
Ik weet al hoe het komt, ik had die vergelijking ongeveer een half jaar geleden gemaakt. Toen was de PC hardware nog duur maar die is inmiddels in prijs gedaald. De Mac Pro is echter achter gebleven, prijsdalingen zijn zeker ook alleen voor de PC-paupers.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebt![]()
Kost 2500 Euro. 2500! Euro.
Misschien omdat er meer vraag naar is?!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet al hoe het komt, ik had die vergelijking ongeveer een half jaar geleden gemaakt. Toen was de PC hardware nog duur maar die is inmiddels in prijs gedaald. De Mac Pro is echter achter gebleven, prijsdalingen zijn zeker ook alleen voor de PC-paupers.
Nou, ik heb eens naar een dual Opteron systeem gekeken, en ik ben ook gelijk weer heel snel gestopt met kijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:32 schreef Biogarde het volgende:
Mobo's kosten al jaren geen drol meer.
Tsja, Apple heeft natuurlijk het monopolie op Mac's. Ze moeten ook wel, anders koopt niemand natuurlijk een systeem van 2500 euro als je het over 5 maanden met een kwart korting kan krijgen.quote:Ik ben van mening dat Apple de prijzen kunstmatig hoog aan het houden is. Same voor de gebruikers. Ze vragen hoofdprijzen voor machine's waar Pacman net op wil draaien.
Wat moet een OS allemaal kunnen?quote:En ik heb niets tegen OSX. Das uber. Kan Windows nog wat van leren. OSX![]()
Er zal vast een howto voor zijn van het x86osx sitejequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ga maar eens proberen het op m'n PC te installeren, wel leuk als het lukt.
Ik heb nog eens even gekeken naar een Mac Pro concurrent, en jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik hoor het wel als je Halo 2 aan de praat hebt![]()
Kost 2500 Euro. 2500! Euro.
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder is dit systeem veel beter te upgraden dan een Mac.
Koop deftige hardware, en je hebt geen gekut met je drivers hoor. Ik heb hier zelf een systeempje staan dat onder windows wat best stabiel is (uptime van 2 maand heb ik eens gehaald, daarna had ik de stekker uit het stopcontact getrokken en heb ik geen nieuwe pogingen gedaan)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.
Als je toevallig software ervoor hebt, sommige dingen zijn er geen varianten voor Mac (3D ontwerpprogramma's vb, daar heb je geen evenwaardige mac alternatieven). Het werkt dus naargelang welke sector je zit.quote:Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
Waarom? Ik heb nu nogal wat harde schijven aan een toch wel middle-class raidcontroller hangen (schijfjes waren 500¤, raidcontrollertje kostte me er 350). Als ik mijn systeem weg doe, moet ik gewoon kijken naar een ander moederbord met 2xpci-e erop (en die zijn makkelijk te vinden) en ik kan mijn raidcontroller & raidarray's gewoon overnemen naar een nieuw systeem. Mijn DVD-branders die erin hangen hetzelfde, die toestellen zijn mss maar 30¤/st waard, maar als je 3 branders hangen hebt is dat weer 90¤ gespaard. Case & voeding; samen rond de 400¤, dat houd ik ook liever... 2 raptortjes heb ik ook dik 300¤ voor betaald, die zijn ook nog niet verouderd na 3 jaar.quote:En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Wat een onzin. Allemaal A-klasse producten, daarvan zijn de drivers echt niet kut hoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus een bij elkaar geraapt systeem waarvan je maar mag hopen dat de boel een beetje lekker samenwerkt. gekut met drivers onder Windows, etc. etc.
Ik heb een unattended windows setup dvd, geen gekut dus voor mij. En dat voor de helft van de prijs!!!!quote:Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
De borden die C2D ondersteunen ondersteunen ook Quad Core, dus upgraden kan iig een stuk beter dan bij een Mac.quote:En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Amen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Do'n't know because i dont give a fuck.
Mac is voor noobs die niet met pc's om kunnen gaan
kankerapple
Hahaaaa wát een onzin praat jij daar zegquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het grote voordeel van een Mac is dat het ding "gewoon werkt" en verder geen gekut.
En dat argument over dat het te upgraden is, da's ook dikke onzin. Upgraden kan bij een PeeCee net zo goed niet. Tegen de tijd dat je PC verouderd is past het nieuwste modelletje CPU niet meer op je moederbord, moet er ander geheugen in, heb je een andere grafische kaart nodig, etc. etc. Dus dan kan je niet zo goed een nieuwe PC kopen.
Neenee, ze wíllen er niet meer mee omgaan. Misschien zijn ze ergens vermoeid geraakt door Windows in het proces van het wekenlang zindelijk krijgen van hun nieuwe pup, en het daarna prettyplease blijven smeken om niet op het tapijt z'n ongelukjes te krijgen en het beestje na een paar maanden te euthaniseren om meteen maar een nieuwe pup in huis te nemen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Mac is voor noobs die niet met pc's om kunnen gaan
Klopt, het is alleen jammer dat die hond zo afgericht is dat je er ook niets LEUKS meer mee kan doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan is een Apple de afgetrainde blindegeleidehond die met je meedenkt. Wel zo fijn als je productief wilt zijn.
Sowieso hebben mac-gebruikers geen humor, dus dat is dan weer een perfect matchquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, het is alleen jammer dat die hond zo afgericht is dat je er ook niets LEUKS meer mee kan doen.
Weet dat het opzich geen argument is voor velen, maar het is een miljarden industrie. En ik hou er gewoon wel van om ook gewoon games te kunnen spelen op mijn E1000+ bakquote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso hebben mac-gebruikers geen humor, dus dat is dan weer een perfect match![]()
I rest my casequote:
Een laptop voor 600 euro..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:16 schreef McKillem het volgende:
Ik ben ook zachtjes aan het kijken naar een notebook maar meer dan 600 euro moet het me echt niet kosten.
Ik heb ong dezelfde eisen.
OS X == UNIX hoor. Hoe nerdy wil je het hebben?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:25 schreef Barachem het volgende:
Voor de ubercomputernerds is er dan Linux
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |