Een finale is anders.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:52 schreef SCH het volgende:
ZAfrika speelt wel erg op de counter maar doen ze enorm goed.
Tegen dit Zuid Afrika heeft het matige Engeland ook weinig in te brengen, vrees ik.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:39 schreef SNArky het volgende:
Mooie wedstrijd, ik had het argentinie alleen nog zo gegund.
Dankuquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Gefeliciteerd Oldbie
Die high tackle van Smit verdient anders ook geen schoonheidsprijs. Mijn huisgenoot (voetballer van het eerste uur) vroeg zich af waarom die Zuid-Afrikaan die die klap van Contepomi kreeg niet ging liggenquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:40 schreef Oldbie het volgende:
Vuile kutstreek van Contepomi.
Geel? Rood had hij verdiend. Smerige actie
Smit was ook niet aardig maar dat was nog wel een actie tijdens wedstrijd. Contepomi deed het bewust na een fluitsignaal.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:46 schreef Luftwaffles het volgende:
[..]
Die high tackle van Smit verdient anders ook geen schoonheidsprijs. Mijn huisgenoot (voetballer van het eerste uur) vroeg zich af waarom die Zuid-Afrikaan die die klap van Contepomi kreeg niet ging liggen![]()
Voetballers he, bij elke dwarse scheet in het stadion ligt er eentje huilend op het veldquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:49 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Smit was ook niet aardig maar dat was nog wel een actie tijdens wedstrijd. Contepomi deed het bewust na een fluitsignaal.
En gaan liggen???![]()
![]()
![]()
![]()
SmitHHH was dat. Volgens mij een vrij nette jongen, maakt idd regelmatig fouten maar in het vuur van de strijd, ik heb hem nooit bewust uit zien halen, je kunt mniet beschuldigen van vuil spel iig. Die elleboog van Contepomi was overduidelijk expresquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:49 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Smit was ook niet aardig maar dat was nog wel een actie tijdens wedstrijd. Contepomi deed het bewust na een fluitsignaal.
En gaan liggen???![]()
![]()
![]()
![]()
Jaja, maar ze hebben allebei hequote:Op zondag 14 oktober 2007 23:39 schreef Oldbie het volgende:
Als je weet hoeveel bier ik opheb en hoeveel adrenaline door mijn lichaam ging, zou je alle spelfouten vergeven.
Ik zit meer te backspacen dan dat ik typ
Ik ben alleen maar blij
Leek me idd ook geen try, bal was volgens mij losquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:02 schreef Oldbie het volgende:
Echt geen try!!!
Wat is dat voor prutser?
Idd, van voren was het niet goed te zien maar van achteren was het overduidelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Leek me idd ook geen try, bal was volgens mij los
Maar zaterdag voor de tv om SA aan te moedigen!
Ik dacht ook dat t geen try was idd, maar dat soort complottheorieen...quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:58 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Idd, van voren was het niet goed te zien maar van achteren was het overduidelijk.
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat konden toekennen.
Ik hou het erop dat het een NZ scheids was en dat hij ziet gelukkig was met het succes van de Bokke......maargoed, dat is maar een gevoel. Zal wel niet kloppen.
Daarom zeg ik al: het zal wel niet kloppen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat t geen try was idd, maar dat soort complottheorieen...Het was gewoon amper te zien.
Denk je echt dat de NZ'ers de Bokke hun succes niet gunnen? Valt wel mee, denk ik.
Hee Sneekie, jij ook hierquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:21 schreef Snakey het volgende:
Geen tijd om te kijken, dus even een tvp'tje.
Ja he, het is echt een aandachtsgeile griezel. Tis dat ie toch wel goed speelt... Maar het is wel de meest aggressieve speelr van de Bokke.quote:Op maandag 15 oktober 2007 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Ow, trouwens, die Schalk Burger, wat is dat een ontzettend vervelende vent zeg.
Op naar de finale!
Hee, daar ga ik ook altijd heen....quote:
quote:Former England player Will Greenwood reckons the way to stop dead-ball dangerman Percy Montgomery is simple - put his highlighted hair out of place.
"Apparently the way to wind him up is to ruffle his hair," said the world cup winner, who is commentating for English channel ITV.
The Sun newspaper in England has gone to town on the subject, saying England could "land the trophy" if they target Montgomery's "luxuriantly highlighted and coiffured barnet".
Bronquote:174 - points scored by South Africa in their past four matches against England. In the same Tests, England scored 46.
Beetje flauw die grap. Vier jaar geleden hoorde ik een leukere van een Australische komiek: "het is logisch dat Engeland van Australie gewonnen heeft. Zij hadden een fly-half die is vernoemd naar een goede whiskey en een prima scheermes. Wij hadden een fly-half die is vernoemd naar de twee grootste homo's uit de muziek en de danswereld".quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:51 schreef Oldbie het volgende:
Engeland is er klaar voor:
[..]
![]()
![]()
Nee, ik zie dit niet als beledigend. Weet niet hoe sommige mensen het zouden opvatten als het andersom was geweest![]()
Ach, zoals je zelf al zei in een vorig topic: statieken en resultaten uit het verleden doen er niet toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:51 schreef Oldbie het volgende:
Engeland is er klaar voor:
[..]
![]()
![]()
Nee, ik zie dit niet als beledigend. Weet niet hoe sommige mensen het zouden opvatten als het andersom was geweest![]()
Dit is wel bemoedigend:
[..]
Bron
eensquote:Op woensdag 17 oktober 2007 06:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach, zoals je zelf al zei in een vorig topic: statieken en resultaten uit het verleden doen er niet toe.
Engeland is een ander team dan een jaar geleden, ja, zelfs dan een maand geleden.
Oh, ik reken me ook absoluut niet rijk. Ik las het alleen maar en ik dacht het hier even neer te gooien.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:07 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou me als Bokke-fan inderdaad nog niet direct rijk rekenen.
36-0 in de poulefase is fantastisch, maar finales zijn toch andere wedstrijden en Engeland met of zonder Wilkinson en Vickery is een wereld van verschil.
Okay, fingers crossed for you.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Oh, ik reken me ook absoluut niet rijk. Ik las het alleen maar en ik dacht het hier even neer te gooien.
Verder heb ik alleen maar last van zenuwen. De Springbokke hebben erg grillig gepresteerd op dit toernooi. Erg goed tegen Engeland en Argentinië. Goed tegen Samoa. Maar toch wel matig tegen USA, Tonga en Fiji.
Nee, ik ben nog lang niet gerust maar ik heb wel goede hoop
Klopt, maar een hoop mensen hadden veel vertrouwen in Argentinië tegen Zuidafrika en dat werdt uiteindelijk een klinkende overwinning voor Zuidafrika (ik had bijna walkover getypt maar dat kan ik net niet maken)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef knnth het volgende:
Er hadden ook weinig mensen vertrouwen in Engeland tegen de Wallabies ... of tegen Frankrijk ...
Dat maakt dit WK dan wel weer mooi
Nu niet meer.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:03 schreef don-diablo het volgende:
ben dus de enige die vertrouwen heeft in Engeland merk ik
Jah, die loopt naar het verkeerde doel natuurlijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:56 schreef knnth het volgende:
[..]
De Bokke hebben anders ook nog wel een troef hoor ... kijk maar goed kijken
Ga lekker met vrienden naar de pub in Spijkenisse in mijn Springbokkenshirtje, verwacht alleen veel Engelsen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:21 schreef Jaguar645 het volgende:
Ik zit echt de hele week al een beetje in de zenuwenkan echt niet wachten tot morgen.....
Ik denk alleen dat ik het vanuit huis moet bekijken... vrienden kunnen niet of moeten werken en ik heb er geen zin in om alleen naar de pub te gaan.... of woont er hier toevallig nog iemand in Haarlem die naar de pub gaat?![]()
Vond het ook niet echt opwindende informatie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:05 schreef Mark het volgende:
Ja, las het in de krant, maar vooral gericht op totale leken.
Daar zie ik toch wel een patroon in. Als ze hun tegenstander duchten (Engeland & Argentinie dus) doen ze meer hun best. Simpel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Oh, ik reken me ook absoluut niet rijk. Ik las het alleen maar en ik dacht het hier even neer te gooien.
Verder heb ik alleen maar last van zenuwen. De Springbokke hebben erg grillig gepresteerd op dit toernooi. Erg goed tegen Engeland en Argentinië. Goed tegen Samoa. Maar toch wel matig tegen USA, Tonga en Fiji.
Nee, ik ben nog lang niet gerust maar ik heb wel goede hoop
Tis echt allemaal niks hequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:44 schreef Oldbie het volgende:
Gatverdamme, wat een gefrustreerde actie van die Elissalde
Ik had die Jean Baptiste ook graag zien gaan. Zeer irritant mannetje.quote:
Geweldige wedstrijd juist!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:56 schreef ColdFeet het volgende:
Bah, wat een ontzettend opgefokt sfeertje zeg. Vooral die argentijnen spelen echt ontzettend grof en onbeschoft.
Hoop (&verwacht) dat er morgen wat beheerster wordt gespeeld, veel leuker om te kijken.
Ik kan geen frans....wil je even vertalen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:51 schreef ColdFeet het volgende:
Ik knap echt af op zulke smerige tackles. Die ene tegen ChabalSorry, dat is echt niet de sport die ik leuk vind. Chabal trok trouwens, vlak voor het einde, iemand zowat aan zn oogkassen omhoog, ook niet tof
Briljante quote van de Franse commentator, net na de 4e try: 'Les carottes sont cuits pour les Francais'
De wortels zijn gaarquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:55 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik kan geen frans....wil je even vertalen?
Op naar morgen
Ik ookquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De wortels zijn gaar
Ik heb er nog eens over nagedacht he.
Die Engelsen hebben Wilkinson, en hebben sterke mannen in de verdediging. Daar staat tegenover dat de Bokke ook sterke mannen hebben, en zij hebben Montgomery, toch bijna net zo goed als Wilkinson.
Maar de Zuid-Afrikanen hebben allemaal ontzettend goed jong talent (ik noem een Habana, Steyn, Burger, en ook nog een Pietersen) en dat hebben de ENgelsen niet.
Conclusie: ZA heeft betere kansen.
Ja, ik heb er zin an.
Nee, ik verwacht zeker geen 36-0 maar ik doel op de uitslagen van de 2 halve finales en op de uitslag van de kleine finale. Als je dat gaat doortrekken........laat maar. Morgen moet het gebeurenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
Ik verwacht geen 36-0
Ik hoop wel op een mooie wedstrijd, mooier en sportiever dan vanavond.
Ach... het zal wel loslopen.
Ik denk dat het morgen echt mooi wordt, Erkel. Het zijn twee teams vol met echte mannen (ok, behalve Percy Montgomeryquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:29 schreef erkel het volgende:
Kijk anders nooit naar rugby en volg het allemaal niet zo, maar tijdens zo'n WK werd ik toch een beetje fan van deze sport. De passie en het fanatisme van de sporters is echt mooi om naar te kijken.
Deze sport is echt een verademing als je het hedendaagse voetbal gewend bent. Geen hooligans en echte mannen op het veld.
Morgenavond zit ik voor de buis.
Monty heeft een beetje een verwijfd kapsel maar hij is geen watje. Hij is ook nog eens topscorer van dit toernooi!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat het morgen echt mooi wordt, Erkel. Het zijn twee teams vol met echte mannen (ok, behalve Percy Montgomery)
En Oldbie, mooi toch? Ik raakte laatst op het lab aan de praat met een onderzoeker die Ierland-fan was, maar nu maar had besloten dat de Bokke moeten winnen
Weet ik, weet ik!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Monty heeft een beetje een verwijfd kapsel maar hij is geen watje. Hij is ook nog eens topscorer van dit toernooi!!!
Ik vind hem in de verte wat weghebben van George Michael in zijn tijd bij Wham.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Monty heeft een beetje een verwijfd kapsel maar hij is geen watje. Hij is ook nog eens topscorer van dit toernooi!!!
Post je dat dan ook in Hools ipv dit topicquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:07 schreef tong80 het volgende:
Trusten Hoolers
Letten jullie op de dronken Ole ?
Haarlem in principe, maar dat kan nog switchen naar Amsterdam voor mij....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:40 schreef Denewar het volgende:
Sky news is al aan de voorbeschouwing begonnen!
Gaat er nog iemand in de Pub kijken in A'dam?
Terreinwinst. Lopend is het veel moeilijker om zulk een terreinwinst te boeken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:35 schreef Irrem het volgende:
Ik heb rugby dit WK voor het eerst echt goed gekeken (vooral de kwart en halve finales). Ben altijd meer van het voetbal maar dit is echt een goeie sport![]()
Nu heb ik een vraagje: Waarom schiet een ploeg die balbezit heeft die bal naar voren waardoor de tegenpartij de bal krijgt. Gisteren zag ik vooral Argentinie dat doen. ( tijdrekken ofzo)
O' Connels in Utrecht is the place 2 be.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:40 schreef Denewar het volgende:
Sky news is al aan de voorbeschouwing begonnen!
Gaat er nog iemand in de Pub kijken in A'dam?
Paar keer geweest om een voetbalwedstrijd te zien. Gave tentquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef Almighty het volgende:
[..]
O' Connels in Utrecht is the place 2 be.
Welke was dat dan? want de vorige keer zat ik dan wschk bij de verkeerdequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:25 schreef MissX het volgende:
Ik kijk gewoon thuis.
Maar Jaguar645 volgens mij zit de pub in Haarlem wel afgeladen hoor. Of er moet iets veranderd zijn in 10 jaar tijd![]()
Hmmm ja dat weet ik niet meer, het is 10 jaar geleden dat ik daar kwamquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:30 schreef Jaguar645 het volgende:
[..]
Welke was dat dan? want de vorige keer zat ik dan wschk bij de verkeerdenaam ben ik ff kwijt ;/
Jammer dat in 95 de Springbokke hem in de weg zaten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:52 schreef tong80 het volgende:
Vroeg net op MSN aan Sjimmie wie hij denkt de beste Rugbyer ooit is. Ik opperde Lomu. Wie denken jullie ?
Coco's Outback op het Thorbeckeplein (naast het Rembrandtplein) is een leuke plek om te kijken. Ook vermaak ik me tijdens wedstrijd altijd wel in The Tara op het Rokin.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:09 schreef Jaguar645 het volgende:
Utrecht zou ik wel naartoe willen alleen een beetje ver wegDaarom heb ik toch besloten richting Amsterdam te gaan aangezien het me daar een stuk gezelliger lijkt dan hier in Haarlem...
Maar dan de grote vraag, wie gaan er nog meer in A'dam kijken? en vooral waar?
Ik ben dus in mijn eentje vanavond (helaas moest een vriend werken, klote wachtdienst) dus als er ook Fokkers zijn is het leuker natuurlijk
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:58 schreef sjimz het volgende:
Als Jonny vanavond wint is hij wel een superheld hoor.
The Tara is gezellig ja, tijdens Frankrijk - Nieuw Zeeland veel lekkere wijven/ aantrekkelijke jongedames uit Frankrijkquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Coco's Outback op het Thorbeckeplein (naast het Rembrandtplein) is een leuke plek om te kijken. Ook vermaak ik me tijdens wedstrijd altijd wel in The Tara op het Rokin.
Botha is wel een veel voorkomende achternaam in ZA, is het niet?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:04 schreef Oldbie het volgende:
Ek voel 'n bietjie naar maar ek is baie lus vir vanaand
Kent iemand Naas Botha nog? Hij is nog wel uit de apartheid tijdperk maar hij was een briljante fly half. Hij speelde bij die Blou Bulle in de tijd dat ik er nog woonde. Volgens mij begon hij rond 1979 bij de Bulle en in de tijd dat ik regelmatig op de tribune zat bij Loftus Versveld heb ik hem vaak mogen bewonderen.
Helaas was hij slachtoffer van de boycot en kon hij zich nooit echt laten zien op internationaal niveau.
Hij is volgens mij ook recordhouder conversions op de paal![]()
Zelfde verhaal hier, maar ik ga toch over vijf minuten echt richting Shillelaighquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:30 schreef Luftwaffles het volgende:
Ik twijfel nog of ik de pub induik, ben ietwat ziekjes en mijn neus en oren zitten compleet dicht. Maar die WIK finale maak je maar 1 keer in de 4 jaar mee, en in de pub is het stukken gezelliger dan thuis op de bank.
Mjoahquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Botha is wel een veel voorkomende achternaam in ZA, is het niet?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Hoe moet dat nou met Idols??? En met De Wedstrijden?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:43 schreef Oldbie het volgende:
Bier koud? ....check!!!
Chips? ..... check!!!
Shag klaarliggen? .... check!!!!
Biltong? ..... kut!!!! Nee!!!!!
Luier om? ..... check!!!!
Ja, ik ben er klaar voor![]()
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:43 schreef Oldbie het volgende:
Bier koud? ....check!!!
Chips? ..... check!!!
Ja, ik ben er klaar voor![]()
Op 3 penalties na niet veel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:27 schreef tong80 het volgende:
Heb het begin moeten missen. Nee niet door idols. Heb ik veel gemist ?
yvonne in Sportquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:08 schreef yvonne het volgende:
Check!
Rugbyquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:48 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
yvonne in Sport
komt niet vaak voor
Tenminste geen Didatjesquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:41 schreef Good-for-nothing het volgende:
Als voetballiefhebber kijk ik toch altijd graag naar rugby, en dan vooral vanwege zo'n actie als die van daarnet.
Échte kerels die er vol tegenaan gaan, en koste wat het kost voor het land strijden. En vooral geen mietjes, geweldig.
Mijn schoonzus geilt op die stoere mannen.quote:
Jimmy Jump, die gast is ondertussen wereldberoemd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:55 schreef Bruce117 het volgende:
Da's risico nemen om het veld op te rennen als toeschouwer tijdens een rugbywedstrijd
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:01 schreef SNArky het volgende:
Daar komt RSA nog aardig weg, want het was een zuivere try volgens mij....
Engeland had ook geluk vlak voor de rust, maar hier had net zo goed idd wel een try gegeven kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:01 schreef SNArky het volgende:
Daar komt RSA nog aardig weg, want het was een zuivere try volgens mij....
De scheidsrechters hebben hier toch al microfoontjes om?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:06 schreef paultjuhhh het volgende:
Maf dat de scheidsrechter een microfoon omheeft mogen ze ook wel eens doen bij voetbal evenals zoveel microfonen langs de lijn.
En zo'n videoterugkijk met een extra scheidsrechter is ook niet verkeerd
maar dat wij ook kunnen verstaan wat ze zeggenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:16 schreef H2CO3 het volgende:
[..]
De scheidsrechters hebben hier toch al microfoontjes om?
Bestaat al in het voetbal. Nog nooit naar een match uit de Franse competitie/beker gekeken ? Daar zit het onderlinge commentaar van de scheidsrechters live in de uitzending ...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:18 schreef borisz het volgende:
[..]
maar dat wij ook kunnen verstaan wat ze zeggen![]()
Genoeg voetbal. nu weer rugbyquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bestaat al in het voetbal. Nog nooit naar een match uit de Franse competitie/beker gekeken ? Daar zit het onderlinge commentaar van de scheidsrechters live in de uitzending ...
iddquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:18 schreef borisz het volgende:
[..]
maar dat wij ook kunnen verstaan wat ze zeggen![]()
Nee eigenlijk niet. De competitie in stokbroodland volg ik niet echtquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bestaat al in het voetbal. Nog nooit naar een match uit de Franse competitie/beker gekeken ? Daar zit het onderlinge commentaar van de scheidsrechters live in de uitzending ...
wat wil je dat Engeland niet wint, er spelen verdorie 3 ploegen tegen ze!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:38 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Smith, de aanvoerder van Australie
Hij blijft wel consequent die Brian, dat wel
Dat had je voorbereidt!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:43 schreef Oldbie het volgende:
WERELDKAMPIOEN!!!!
.
.
.
.
Os du Randt[ afbeelding ]![]()
John Smit [ afbeelding ]![]()
CJ van der Linde [ afbeelding ]![]()
Bakkies Botha [ afbeelding ]![]()
Victor Matfield [ afbeelding ]![]()
Schalk Burger [ afbeelding ]![]()
Juan Smith [ afbeelding ]![]()
Danie Rossouw [ afbeelding ]![]()
Fourie du Preez [ afbeelding ]![]()
Butch James [ afbeelding ]![]()
Bryan Habana [ afbeelding ]![]()
![]()
Francois Steyn [ afbeelding ]![]()
![]()
Jaque Fourie [ afbeelding ]![]()
JP Pietersen [ afbeelding ]![]()
![]()
Percy Montgomery [ afbeelding ]![]()
![]()
.
.
.
.
Ze hebben het geflikt!!!
Alleen basis 15 laten zien maar ik bedank natuurlijk iedereen die heeft meegewerkt.
Oldbie gaat dronken worden.
WERELDKAMPIOEN!!!!
En volgens hem is Zuid-Afrika tevens Frankrijk en Australie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:46 schreef Oldbie het volgende:
Verdomme Hans Brian, het is Zuid AFRIKA, niet zuid amerika!!!
Wat een klootviool
Gefeliciteerd hoor.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:43 schreef Oldbie het volgende:
WERELDKAMPIOEN!!!!
.
.
.
.
Os du Randt[ afbeelding ]![]()
John Smit [ afbeelding ]![]()
CJ van der Linde [ afbeelding ]![]()
Bakkies Botha [ afbeelding ]![]()
Victor Matfield [ afbeelding ]![]()
Schalk Burger [ afbeelding ]![]()
Juan Smith [ afbeelding ]![]()
Danie Rossouw [ afbeelding ]![]()
Fourie du Preez [ afbeelding ]![]()
Butch James [ afbeelding ]![]()
Bryan Habana [ afbeelding ]![]()
![]()
Francois Steyn [ afbeelding ]![]()
![]()
Jaque Fourie [ afbeelding ]![]()
JP Pietersen [ afbeelding ]![]()
![]()
Percy Montgomery [ afbeelding ]![]()
![]()
.
.
.
.
Ze hebben het geflikt!!!
Alleen basis 15 laten zien maar ik bedank natuurlijk iedereen die heeft meegewerkt.
Oldbie gaat dronken worden.
WERELDKAMPIOEN!!!!
Dat begrijp ik helemaal, echter als neutrale toeschouwer (wel met sympatie voor ZA) vond ik het matig.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Spannig was er (voor mij) niet minder om.
JAAAAAA!!!!!!![]()
![]()
Toch blijf ik een zwak voor hem houdenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En volgens hem is Zuid-Afrika tevens Frankrijk en Australie.![]()
En dat terwijl ik de rest van de refs (van de wedstrijden die ik gezien heb) ontzettend sterk vond het hele toernooi. Zonde dat er dat een minder iemand in de finale stond.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:59 schreef JelleS het volgende:
Prachtig tournooi, prachtige sport, prachtige sfeer. En de wedstrijd had ook zo'n momenten. Jammer dat de wedstrijd alleen totaal verziekt is door de ref. Hij begon goed, maar gaf een onterechte penalty en keurde een try af waarvan ik 100% zeker weet dat hij goed was. Was die gewoon goed gekeurd, dan hadden we echt een mooie match gezien. Z-A heeft enkel gewonnen vanwege kleine foutjes van Engeland. Een grote domper op een mooi tournooi.
De referee was wel erg beslissend inderdaad. Op zich wel klasse dat daar zo weinig over gemekkerd wordt, Van Gaal had er wel raad mee gewetenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:59 schreef JelleS het volgende:
Prachtig tournooi, prachtige sport, prachtige sfeer. En de wedstrijd had ook zo'n momenten. Jammer dat de wedstrijd alleen totaal verziekt is door de ref. Hij begon goed, maar gaf een onterechte penalty en keurde een try af waarvan ik 100% zeker weet dat hij goed was. Was die gewoon goed gekeurd, dan hadden we echt een mooie match gezien. Z-A heeft enkel gewonnen vanwege kleine foutjes van Engeland. Een grote domper op een mooi tournooi.
Baie baie dankiequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:57 schreef Leatherface het volgende:
Veels geluk Oldbie.
Ik heb het andermaal moeten opzoeken.![]()
Tijdens de wedstrijd wist Brian hem "Mkebi" te noemen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:06 schreef borisz het volgende:
Mbeki gaat de lucht in
Iets meer respect voor Hans.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:10 schreef Oldbie het volgende:
Tijdens de wedstrijd wist Brian hem "Mkebi" te noemen.
Prutser
Sorry, hij is niet objectief en hij weet zuidafrika te vinden in de volgende regios: zuidamerika, australië en frankrijkquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Iets meer respect voor Hans.
Hij is erg belangrijk voor het rugby.
Njah, hij maakte wat flagrante spreekfouten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Iets meer respect voor Hans.
Hij is erg belangrijk voor het rugby.
Haal die bril eens af man,quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:14 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Sorry, hij is niet objectief en hij weet zuidafrika te vinden in de volgende regios: zuidamerika, australië en frankrijk
Ook was hij puur partijdig tijdens ZA-Fiji
Geen respect dus.
Hij doet ook niet zo vaak een live-wedstrijd natuurlijk. Maar het stoort me enorm dat oldbie zo denigrerend over hem doet. Die man is van groot belang en zonder hem was deze finale waarschijnlijk niet live op de Nl. tv geweest, dus een beetje meer respect mag best.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, hij maakte wat flagrante spreekfouten.
Misschien zenuwen of overenthousiasme.
Maar ik vind hem verder wel een goede, enthousiaste commentator.
In de wedstrijd ZA-Fiji was het ook al Australië voor en Australië na.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, hij maakte wat flagrante spreekfouten.
Misschien zenuwen of overenthousiasme.
Maar ik vind hem verder wel een goede, enthousiaste commentator.
WAT???quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Haal die bril eens af man, of ben je de apartheid niet ontgroeit?
Dan snap je geen zak van zijn belang voor het rugby![]()
Valt wat voor te zeggen, ja.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij doet ook niet zo vaak een live-wedstrijd natuurlijk. Maar het stoort me enorm dat oldbie zo denigrerend over hem doet. Die man is van groot belang en zonder hem was deze finale waarschijnlijk niet live op de Nl. tv geweest, dus een beetje meer respect mag best.
Dat dus. Als je Brian niet op waarde weet te schatten en niet begrijpt dat de sympathie voor de underdog Fiji enigszins begrijpelijk is, dan........nou dan....dus.quote:
Niks mis om een beetje voor de underdog te zijn. Ik denk dat de meeste Nederlanders voor Fiji waren, zeker toen ze terug in de wedstrijd kwamen. Jij bent zelf ook niet echt neutraal.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:14 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Sorry, hij is niet objectief en hij weet zuidafrika te vinden in de volgende regios: zuidamerika, australië en frankrijk
Ook was hij puur partijdig tijdens ZA-Fiji
Geen respect dus.
Zuid Afrika gaf in 1985 de doorslaggevende stem voor een WK rugby terwijl zij zelf al wisten dat ze niet mee zouden mogen doen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:16 schreef Leatherface het volgende:
Maar welke vind je mooier Oldbie?
Deze titel of '95?
Precies. Ik heb Hans van de week nog gesproken en die man gaat helemaal uit zijn dak, is een echte ambassadeur en moet dit natuurlijk enorm bevechten in die voetbalminded wereld. Die finale live op tv is grote klasse en het is geen eenvoudig spelletje om commentaar bij te geven. Vergelijk dat eens met voetbal waar bij het niet veel meer is dan: Seedorf.........Babel.........Sneijder....terug op Seedorf........bal in de diepte.......hoekschop.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen, ja.
Zo heeft Smeets, hoe onuitstaanbaar ik hem bij tijd en wijlen ook vind, wel wat bijgedragen aan de populariteit van de NBA hier in Nederland.
En in het verleden zorgde Frans Heinrichs voor enige ijshockey-enthousiasme hier.
Idd zeg, malloot.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef Leatherface het volgende:
Die opmerking over apartheid vind ik trouwens zeer ongepast, SCH.
Heb je gelijk in, ik haal hem weg. Excuus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef Leatherface het volgende:
Die opmerking over apartheid vind ik trouwens zeer ongepast, SCH.
Jij begint over apartheid, jochie. Verkeerde snaar geraakt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat dus. Als je Brian niet op waarde weet te schatten en niet begrijpt dat de sympathie voor de underdog Fiji enigszins begrijpelijk is, dan........nou dan....dus.
Brian deed het fantastisch vanavond, die fouten zijn hem vergeven - hij legde het enorm goed uit en dat is belangrijk bij zo'n live-wedstrijd, daar zou je wel iets meer waardering voor kunnen hebben. De studiogast was ook nog eens helemaal top zoals hij de afgelopen weken al voortdurend op dreef was. De NOS had dit gewoon heel erg goed voor elkaar!!!
Mar had Zuid-Afrika destijds dan wel een zetel in de IRB, terwijl er een vrij algemene sportboycott was?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zuid Afrika gaf in 1985 de doorslaggevende stem voor een WK rugby terwijl zij zelf al wisten dat ze niet mee zouden mogen doen.
Excuus. Had ik niet moeten zeggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jij begint over apartheid, jochie. Verkeerde snaar geraakt.
Ik heb gewoond in ZA met apartheid en ik was er toen al tegen en nu nog.
Je moet weten wanneer je wat zegt.
Dit zeg ik over jou![]()
![]()
SKY volgens mij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef SCH het volgende:
Wie heeft in Engeland eigenlijk de rechten?
Reageer er liever maar niet op.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jij begint over apartheid, jochie. Verkeerde snaar geraakt.
Ik heb gewoond in ZA met apartheid en ik was er toen al tegen en nu nog.
Je moet weten wanneer je wat zegt.
Dit zeg ik over jou![]()
![]()
Mwah, zo gek is dat nou ook weer niet. Het speelt nog altijd enorm in Z-Afrika. En de discussie is erg actueel, daar refereerde Brian aan het eind ook nog aan. Die discussie over meer kleurlingen in het team en hoe het team er de komende jaren uit gaat zien en dat het zo'n balnke sport is enz. Het is niet helemaal iets van louter uit het verleden, helaas.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Reageer er liever maar niet op.
Ik vind het sowieso betreurenswaardig dat in een topic over sport, dat een viering van verbroedering moet zijn, dat verleden moet worden opgerakeld.
Tsja, nu komt er ongetwijfeld een in Kaapstad. Ook een mooi beeld wat mij betreft.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:27 schreef SCH het volgende:
Wel jammer dat er niet zo'n optocht in Londen komt met een dubbeldekker, was erg tof de vorige keer.
Klopt, maar een dubieuze beslissing hoort soms ook een beetje bij sport.quote:Z-Afrika is een goede winnaar maar die afgekeurde try blijft toch wel een beetje hangen.
Ja. ZA mocht meedoen in de stemming en was voor. Uiteindelijk bleek dat doorslaggevend te zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mar had Zuid-Afrika destijds dan wel een zetel in de IRB, terwijl er een vrij algemene sportboycott was?
Volgens mij zijn ze in Z-Afrika erg van slag door die vermoorde popartiest voor een groot en uitbundig feest. Maar dit is wel een mooie pleister op die wonde.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, nu komt er ongetwijfeld een in Kaapstad. Ook een mooi beeld wat mij betreft.
Ik las er ook een artikel over in Dagblad de Pers.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwah, zo gek is dat nou ook weer niet. Het speelt nog altijd enorm in Z-Afrika. En de discussie is erg actueel, daar refereerde Brian aan het eind ook nog aan. Die discussie over meer kleurlingen in het team en hoe het team er de komende jaren uit gaat zien en dat het zo'n balnke sport is enz. Het is niet helemaal iets van louter uit het verleden, helaas.
Hier wil ik graag op inhaken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwah, zo gek is dat nou ook weer niet. Het speelt nog altijd enorm in Z-Afrika. En de discussie is erg actueel, daar refereerde Brian aan het eind ook nog aan. Die discussie over meer kleurlingen in het team en hoe het team er de komende jaren uit gaat zien en dat het zo'n balnke sport is enz. Het is niet helemaal iets van louter uit het verleden, helaas.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ja. ZA mocht meedoen in de stemming en was voor. Uiteindelijk bleek dat doorslaggevend te zijn.
ZA speelde in de boycot tijd ook regelmatig tegen grote rivalen zoals de All Blacks, Wallabies, Engeland en Wales. Dat werd alleen niet officieel erkend.
Gelukkig wisten de andere landen ZA wel te waarderen als rugbyland en kwamen ze graag "officieuze" tests spelen.
Ik weet nog dat ik soms om 4 uur mijn nest uitkwam om een test All Blacks-Springbokke te kijken
Dat ligt natuurlijk wel een heleboel beetjes genuanceerder maar dat wordt een hele politieke discussie (over armoede, elite, kansen enz.) en Leatherface heeft vast niet zoveel behoefte aan zo'n debatje hier.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hier wil ik graag op inhaken.
White (coach van ZA) zei dat hij een winnend team wil hebben (en dat heeft hij gehad). Als nou blijkt dat er maar 2 "zwarten" in het team zit dan is dat nou eenmaal zo.
Het gaat toch om kwaliteit, niet om huidskleur?
Nederlanders gaan toch ook niet zeuren dat er te weinig of te veel zwarten in hun nederlands elftal zitten? Het gaan toch om het resultaat?
Inderdaad, echter de ZA regering (of bond?) (volgens NL pers tenminste) denkt daar anders over.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
White (coach van ZA) zei dat hij een winnend team wil hebben (en dat heeft hij gehad). Als nou blijkt dat er maar 2 "zwarten" in het team zit dan is dat nou eenmaal zo.
Eensch.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:34 schreef Oldbie het volgende:
Nederlanders gaan toch ook niet zeuren dat er te weinig of te veel zwarten in hun nederlands elftal zitten? Het gaan toch om het resultaat?
Een terechte redenering van White, dat kwaliteit boven huidskleur of ethniciteit gaat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Tja, Ertjies Bezuidenhout bleef ook zuidafrikaan terwijl hij ook een potentieel Lance Armstrong was.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]Golf-legende Gary Player speelde trouwens ook gewoon altijd als Zuid-Afrikaan. Die heeft zich nooit laten naturaliseren, zoals Johan Kriek en Zola Budd wel deden.
Ja mag van mij best een sport op die manier benaderen hoor in SPT.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk wel een heleboel beetjes genuanceerder maar dat wordt een hele politieke discussie (over armoede, elite, kansen enz.) en Leatherface heeft vast niet zoveel behoefte aan zo'n debatje hier.
Nou ja, Player mocht wel overal deelnemen he. Op zowat alle grote toernooien (die hij bijna allemaal wel eens won)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:39 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Tja, Ertjies Bezuidenhout bleef ook zuidafrikaan terwijl hij ook een potentieel Lance Armstrong was.
Bruce Fordyce was een fenomeen met marathon lopen.
Zo kan ik veel Afrikaners noemen die het niet probeerden als europeaan/amerikaan.
Er zijn talloze sporters uit ZA verloren gegaan wegens politiek
Zijn uiterlijk zal altijd een discussie oproepen maar zijn optreden/prestaties liegen er niet omquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:41 schreef knnth het volgende:
De NOS zegt over Montgomery: "Hij ziet eruit als een surfer" ... ze moeten 'm wel hebben zeg![]()
Die tackle van Montgomery op die tv-cameraEn dan gewoon opstaan
![]()
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:43 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zijn uiterlijk zal altijd een discussie oproepen maar zijn optreden/prestaties liegen er niet om
Hij is geen voetballer
Nou, daarom doen we het later nog wel eens. Het is een interessante discussie, dit wil ik er nog wel over zeggen: ik vind het quotum dat de politiek in Z-Afrika voorstelt (zoveel procent zwarte spelers) niet zo heel slim maar ik snap de gedachte wel, het moet vooral een stimulans zijn om mensen met minder kansen vooruit te helpen. De verdeling in Z-Afrika is natuurlijk nog steeds enorm oneerlijk en er moet nog een behoorlijke achterstand op veel terreinen worden weggewerkt. Dat de (zwarte) regering daarin dan weer wat doordraaft is geen reden om de duidelijke problematiek uit het oog te verliezen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja mag van mij best een sport op die manier benaderen hoor in SPT.
Zolang men het maar fatsoenlijk houdt en men elkaar respecteert (het blijft natuurlijk een zeert gevoelig thema)
Maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen hier in the mood zijn voor een feestje in plaats van een serieuze discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |