abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54061875
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef Leatherface het volgende:
Die opmerking over apartheid vind ik trouwens zeer ongepast, SCH.
Idd zeg, malloot.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54061880
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef Leatherface het volgende:
Die opmerking over apartheid vind ik trouwens zeer ongepast, SCH.
Heb je gelijk in, ik haal hem weg. Excuus.
pi_54061885
Wie heeft in Engeland eigenlijk de rechten?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:24:46 #274
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_54061889
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat dus. Als je Brian niet op waarde weet te schatten en niet begrijpt dat de sympathie voor de underdog Fiji enigszins begrijpelijk is, dan........nou dan....dus.

Brian deed het fantastisch vanavond, die fouten zijn hem vergeven - hij legde het enorm goed uit en dat is belangrijk bij zo'n live-wedstrijd, daar zou je wel iets meer waardering voor kunnen hebben. De studiogast was ook nog eens helemaal top zoals hij de afgelopen weken al voortdurend op dreef was. De NOS had dit gewoon heel erg goed voor elkaar!!!
Jij begint over apartheid, jochie. Verkeerde snaar geraakt.
Ik heb gewoond in ZA met apartheid en ik was er toen al tegen en nu nog.

Je moet weten wanneer je wat zegt.

Dit zeg ik over jou
pi_54061896
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Zuid Afrika gaf in 1985 de doorslaggevende stem voor een WK rugby terwijl zij zelf al wisten dat ze niet mee zouden mogen doen.
Mar had Zuid-Afrika destijds dan wel een zetel in de IRB, terwijl er een vrij algemene sportboycott was?
pi_54061908
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dit zeg ik over jou
Excuus. Had ik niet moeten zeggen.

Maar je opmerkingen over Brian zijn wel wat overdreven.
pi_54061919
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef SCH het volgende:
Wie heeft in Engeland eigenlijk de rechten?
SKY volgens mij.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54061929
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:24 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dit zeg ik over jou
Reageer er liever maar niet op.

Ik vind het sowieso betreurenswaardig dat in een topic over sport, dat een viering van verbroedering moet zijn, dat verleden moet worden opgerakeld.
pi_54061942
Wel jammer dat er niet zo'n optocht in Londen komt met een dubbeldekker, was erg tof de vorige keer.

Z-Afrika is een goede winnaar maar die afgekeurde try blijft toch wel een beetje hangen.
pi_54061963
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Excuus. Had ik niet moeten zeggen.
Goed dat je dat zegt.

Dan kan er nu weer verder over deze fraaie sport worden gepraat.
pi_54061971
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:26 schreef zjroentje het volgende:

[..]

SKY volgens mij.
ITV
pi_54061979
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Reageer er liever maar niet op.

Ik vind het sowieso betreurenswaardig dat in een topic over sport, dat een viering van verbroedering moet zijn, dat verleden moet worden opgerakeld.
Mwah, zo gek is dat nou ook weer niet. Het speelt nog altijd enorm in Z-Afrika. En de discussie is erg actueel, daar refereerde Brian aan het eind ook nog aan. Die discussie over meer kleurlingen in het team en hoe het team er de komende jaren uit gaat zien en dat het zo'n balnke sport is enz. Het is niet helemaal iets van louter uit het verleden, helaas.
pi_54062003
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:27 schreef SCH het volgende:
Wel jammer dat er niet zo'n optocht in Londen komt met een dubbeldekker, was erg tof de vorige keer.
Tsja, nu komt er ongetwijfeld een in Kaapstad. Ook een mooi beeld wat mij betreft.
quote:
Z-Afrika is een goede winnaar maar die afgekeurde try blijft toch wel een beetje hangen.
Klopt, maar een dubieuze beslissing hoort soms ook een beetje bij sport.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:31:15 #284
65997 Oldbie
pi_54062021
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:25 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mar had Zuid-Afrika destijds dan wel een zetel in de IRB, terwijl er een vrij algemene sportboycott was?
Ja. ZA mocht meedoen in de stemming en was voor. Uiteindelijk bleek dat doorslaggevend te zijn.
ZA speelde in de boycot tijd ook regelmatig tegen grote rivalen zoals de All Blacks, Wallabies, Engeland en Wales. Dat werd alleen niet officieel erkend.
Gelukkig wisten de andere landen ZA wel te waarderen als rugbyland en kwamen ze graag "officieuze" tests spelen.

Ik weet nog dat ik soms om 4 uur mijn nest uitkwam om een test All Blacks-Springbokke te kijken
pi_54062053
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, nu komt er ongetwijfeld een in Kaapstad. Ook een mooi beeld wat mij betreft.
Volgens mij zijn ze in Z-Afrika erg van slag door die vermoorde popartiest voor een groot en uitbundig feest. Maar dit is wel een mooie pleister op die wonde.
pi_54062090
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Mwah, zo gek is dat nou ook weer niet. Het speelt nog altijd enorm in Z-Afrika. En de discussie is erg actueel, daar refereerde Brian aan het eind ook nog aan. Die discussie over meer kleurlingen in het team en hoe het team er de komende jaren uit gaat zien en dat het zo'n balnke sport is enz. Het is niet helemaal iets van louter uit het verleden, helaas.
Ik las er ook een artikel over in Dagblad de Pers.

In het kader van uitbreiding van sport is deze discussie onvermijdelijk en mag ie ook best gevoerd worden. (zo ook voor golf bv.)

Alleen die opmerking over apartheid was ongepast.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:34:38 #287
65997 Oldbie
pi_54062105
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier wil ik graag op inhaken.
White (coach van ZA) zei dat hij een winnend team wil hebben (en dat heeft hij gehad). Als nou blijkt dat er maar 2 "zwarten" in het team zit dan is dat nou eenmaal zo.
Het gaat toch om kwaliteit, niet om huidskleur?

Nederlanders gaan toch ook niet zeuren dat er te weinig of te veel zwarten in hun nederlands elftal zitten? Het gaan toch om het resultaat?
pi_54062131
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ja. ZA mocht meedoen in de stemming en was voor. Uiteindelijk bleek dat doorslaggevend te zijn.
ZA speelde in de boycot tijd ook regelmatig tegen grote rivalen zoals de All Blacks, Wallabies, Engeland en Wales. Dat werd alleen niet officieel erkend.
Gelukkig wisten de andere landen ZA wel te waarderen als rugbyland en kwamen ze graag "officieuze" tests spelen.

Ik weet nog dat ik soms om 4 uur mijn nest uitkwam om een test All Blacks-Springbokke te kijken
Golf-legende Gary Player speelde trouwens ook gewoon altijd als Zuid-Afrikaan. Die heeft zich nooit laten naturaliseren, zoals Johan Kriek en Zola Budd wel deden.
pi_54062153
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:34 schreef Oldbie het volgende:

[..]

White (coach van ZA) zei dat hij een winnend team wil hebben (en dat heeft hij gehad). Als nou blijkt dat er maar 2 "zwarten" in het team zit dan is dat nou eenmaal zo.

Nederlanders gaan toch ook niet zeuren dat er te weinig of te veel zwarten in hun nederlands elftal zitten? Het gaan toch om het resultaat?
Dat ligt natuurlijk wel een heleboel beetjes genuanceerder maar dat wordt een hele politieke discussie (over armoede, elite, kansen enz.) en Leatherface heeft vast niet zoveel behoefte aan zo'n debatje hier.
pi_54062161
quote:

[..]

Inderdaad, echter de ZA regering (of bond?) (volgens NL pers tenminste) denkt daar anders over.
pi_54062188
quote:

Eensch.

Het was druk, om 20:30 gingen de deuren van de pub al dicht. Goed dat wij er toen al lang en breed zaten

Geen try's, maar de finale was er niet minder spannend om.

Toen we naar buiten liepen hoorden we vanuit drie kanten enthousiast gejuich, mooi En in het centrum ook weer, het leek wel het WK voetbal

Nou. Op naar de Six Nations maar
pi_54062194
quote:

[..]

Een terechte redenering van White, dat kwaliteit boven huidskleur of ethniciteit gaat.

Maar een discussie als deze gaat natuurlijk over verschillende lagen en facetten van de sport. Bijvoorbeeld de toegankelijkheid ervan.

Dat gaat ook op voor sporten als golf. Hoe toegankelijk het is en het zou moeten worden. Niet alleen op basis van huidskleur, maar ook inkomensniveau.
pi_54062196
Nou, nu maar overschakelen qua WK en wereldwijde sporthype naar de F1.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:39:23 #294
65997 Oldbie
pi_54062207
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Golf-legende Gary Player speelde trouwens ook gewoon altijd als Zuid-Afrikaan. Die heeft zich nooit laten naturaliseren, zoals Johan Kriek en Zola Budd wel deden.
Tja, Ertjies Bezuidenhout bleef ook zuidafrikaan terwijl hij ook een potentieel Lance Armstrong was.
Bruce Fordyce was een fenomeen met marathon lopen.

Zo kan ik veel Afrikaners noemen die het niet probeerden als europeaan/amerikaan.
Er zijn talloze sporters uit ZA verloren gegaan wegens politiek
pi_54062250
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk wel een heleboel beetjes genuanceerder maar dat wordt een hele politieke discussie (over armoede, elite, kansen enz.) en Leatherface heeft vast niet zoveel behoefte aan zo'n debatje hier.
Ja mag van mij best een sport op die manier benaderen hoor in SPT.

Zolang men het maar fatsoenlijk houdt en men elkaar respecteert (het blijft natuurlijk een zeert gevoelig thema)

Maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen hier in the mood zijn voor een feestje in plaats van een serieuze discussie.
pi_54062255
De NOS zegt over Montgomery: "Hij ziet eruit als een surfer" ... ze moeten 'm wel hebben zeg

Die tackle van Montgomery op die tv-camera En dan gewoon opstaan
pi_54062292
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:39 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Tja, Ertjies Bezuidenhout bleef ook zuidafrikaan terwijl hij ook een potentieel Lance Armstrong was.
Bruce Fordyce was een fenomeen met marathon lopen.

Zo kan ik veel Afrikaners noemen die het niet probeerden als europeaan/amerikaan.
Er zijn talloze sporters uit ZA verloren gegaan wegens politiek
Nou ja, Player mocht wel overal deelnemen he. Op zowat alle grote toernooien (die hij bijna allemaal wel eens won)
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:43:05 #298
65997 Oldbie
pi_54062300
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:41 schreef knnth het volgende:
De NOS zegt over Montgomery: "Hij ziet eruit als een surfer" ... ze moeten 'm wel hebben zeg

Die tackle van Montgomery op die tv-camera En dan gewoon opstaan
Zijn uiterlijk zal altijd een discussie oproepen maar zijn optreden/prestaties liegen er niet om
Hij is geen voetballer
pi_54062334
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:43 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Zijn uiterlijk zal altijd een discussie oproepen maar zijn optreden/prestaties liegen er niet om
Hij is geen voetballer
Nou ja, het zal wel aan mij liggen. Maar ik zag sowieso nooit in waarom een ijdel iemand niet hard zou kunnen zijn.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:44:38 #300
65997 Oldbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')