quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:22 schreef Ryan3 het volgende:
Eshan Djami - grootste aansteller.
Meteen maar iemand roepen?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
We moeten trouwens ook een award hebben voor de valste nicht van POL (en het wordt niet SCH, denk ik).
Wie komt daarvoor in aanmerking?
Mij provoceert hij niet; hij is toch ietwat mislukt als provocateur, laat staan rasprovocateur, vind ik.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik pleit dan voor Eshan Djami - rasprovocateur zonder aanhang te vergaren.
Gelieve niet direct te roepen nee, aub. Ga lekker broeden, bedenk fraaie formuleringen, slijp ze bij en gooi het er bij de verkiezingen goedverwoord en ontopic eruit.
Dales houdt van kippen. Die is niet vals. Niemand die hem ook als nicht zou kunnen detecteren, ik las pas onlangs in een post van Harry dat-ie een homo is.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dales? Of is die niet vals genoeg?
Verburg al zeker niet, dunkt me.
En dat was Pim?quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Er was maar 1 valse nicht in de Nederlandse politiek ever, maar die heeft al een trofee.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mij provoceert hij niet; hij is toch ietwat mislukt als provocateur, laat staan rasprovocateur, vind ik.
Akkoord we kennen alleen de filmposter nog maar van zijn ultrashockerende film, ik weet het, maar ook dat bezielt mij niet echt...
'Mislukte provocateur' kan dus ook wmb, daar lopen er ook heel wat van rond in POL..
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Er was maar 1 valse nicht in de Nederlandse politiek ever, maar die heeft al een trofee.
Of nep provocateur, dat kan ook nog, dat bekt sneller.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Eshan Djami - 'Mislukte provocateur'
Ja, ik vind 'm wel wat.
[..]
Hij zal doorleven in de POL awards.quote:Die hád vorig jaar een trofee. En het jaar daarvoor ook al. Lijkt je die nu niet lang genoeg gememoreerd als meest gemist?
Wordt een moeilijke btw, zijn er zoveel van.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
Alex Jones award - user die de meest paranoïde rechtse denkbeelden vertolkt.
Evt. 'Loose Change 2nd edition award'.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:11 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, TS waar blijf je nu???
Beetje creativiteit hè, tsjop, tsjop.
De zusjes Goor en Geer-, wiki-, Alex Jones-award ( of Loose change 2nd edition) zijn er anders al drie hoor. Iedereen weet wel wat daarmee wordt bedoeld.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wacht op reacties uit POL; ik zie graag een flink aantal POL'ers hun voorstellen doen (niet een POL'er een flink aantal posts zetten met per post een half voorstel).
Denk na, Ryan, kom met aansprekende voorstellen, goed verwoord. Wie weet leest iemand het dan, en zijn er mensen die je voorstellen steunen, aanscherpen, als inspiratie nemen voor een ander voorstel.
Rita Verdonk trofee zou ik zeggen user waarvan je het meest moetquote:Op zondag 7 oktober 2007 10:24 schreef Reya het volgende:
Rita Verdonk trofee - User die de meeste rellen veroorzaakt
Saddam Hoessein award - User met de meeste klonen
Zomaar wat ideeen die bij mij opkomen
Yep, binnen één jaar zijn de meeste award naamgevers obsolete geworden idd.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:33 schreef Reya het volgende:
Overigens kan er natuurlijk ook wel een aantal trofees geschrapt worden.
Voor de Roel Pieper trofee is bijvoorbeeld vrij weinig animo elk jaar. De Prinses Irene trofee gaat steevast naar dezelfde users en is mi daardoor wat verjaard. De Ayaan Hirsi Ali trofee vind ik te vaag, Tony Blair is weg uit de politiek en ik stel voor zijn award evenzo. De Ad Melkert trofee hoeft ook niet meer zo van mij, en de Gonny-trofee verdient op zijn minst een nieuwe naamgever.
Kom kom, IRL zijn we positivo's hoor, hier niet.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:55 schreef Reya het volgende:
Twee ideeen van vorig jaar die wellicht in heroverweging kunnen worden genomen.
Wouter Bos windvaantje: user die het vaakst van mening verandert
Ann Coulter award: user die zich het meest onderscheidt in hatetalk
Daarnaast werd er toen al over geklaagd dat er wat teveel negatieve trofeeen zijn. Wellicht wat positieve trofeeen erbij?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik pleit ook voor een Geert Wilders award: de meest xenofobe user.
Nee, je begrijpt er weer geen hol van; Geert Wilders is de grootste antifascist. Ook de grootste antifascist van POL wordt het dan, als je iemand die award wil uitreiken.quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik pleit ook voor een Geert Wilders award: de meest xenofobe user.
En een Milton Friedman award: meest dogmatische geloofsfanaticus van de vrije markt.
Glimmerveen is oldschool.quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Daarvoor bestaat dus al de Joop Glimmerveen trofee.
quote:Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent.
Femke Halsema trofee - User die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje.
Ayaan Hirsi Ali trofee - User die zich het meest in een onderwerp vastbijt.
Gonny van Oudenallen Trofee - User die graag meepraat maar die helaas het niet helemaal bevat.
quote:Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Tony Blair award - User die de feiten het best kan verdraaien.
Ad Melkert Trofee - De zuurste user.
G.J. Schutte Trofee - User die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt er weer geen hol van; Geert Wilders is de grootste antifascist. Ook de grootste antifascist van POL wordt het dan, als je iemand die award wil uitreiken.
En dat is dus Bluesdude.
Die krijgt de Geert Wilders award.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:58 schreef Monidique het volgende:
En loos het sekseverschil. Nooit begrepen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou
Andre Rouvoet Trofee - Beste discussievoerder.
Hernoemen naar:
Andre Rouvoet Trofee - Beste recht luller van het christelijke kabinetsbeleid
En
Jan Marijnissen Trofee - Beste discussievoerder.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:30 schreef Monidique het volgende:
Wie de neuk is Brongersma?
Nou, kom op, laten we kippen nu geen koeien noemen. De HenriOsewoudt-trofee bedoel je toch?quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:12 schreef du_ke het volgende:
De SGP award voor de meest dogmatische gelover in een bepaald politiek systeem
sst.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, kom op, laten we kippen nu geen koeien noemen. De HenriOsewoudt-trofee bedoel je toch?
Ja, het komt wat contra-intuïtief over, maar Koran = Mein Kampf, Islam = fascisme, de man bestrijdt wat hij beschouwt als fascisme en dat doet-ie behoorlijk fanatiek.quote:
Manipulatie in zijn ogen.quote:Moet je eens gaan opzoeken wat hij over AntiFa en KAFKA heeft gezegd/geschreven...
De naam is goed, maar ik zou er een andere invulling aan geven:quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Dan moet deze
Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent.
Hernoemd worden naar
Mariane Thieme Trofee - User die de meest nutteloze topics opent.
Dat vind ik meer de Mabel Wisse Smit Award.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:55 schreef Ryan3 het volgende:
Wiki award - user die het meest naar wiki (. ) linkt.
Alexander Pechtold Bokaal - Beste discussievoerderquote:Op zondag 7 oktober 2007 14:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou
Hernoemen naar:
Andre Rouvoet Trofee - Beste recht luller van het christelijke kabinetsbeleid
En
Jan Marijnissen Trofee - Beste discussievoerder.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:30 schreef Dodecahedron het volgende:
Alexander Pechtold Geert Wilders Bokaal - Beste discussievoerder
Alexander Pechtold Trofee kan echt niet voor 'beste discussievoerder' staan. Hij lult soms echt slap in de lucht. De huidige Andre Rouvoet trofee of Jan Marijnissen is nog acceptabel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:30 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Alexander Pechtold Bokaal - Beste discussievoerder
Inderdaad. Het zijn niet de MTV music awards, golden globes of de oscars.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Het aantal trofeeën vind ik trouwens te hoog. Hooguit 10 stuks ofzo?
Dan stelt het tenminste nog iets voor.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zijn niet de MTV music awards, golden globes of de oscars.
Het gaat mij niet direct om het professionele, maar om te komen tot meer overtuigende winnaars. (ik had het woord dus gerust kunnen weglaten) Dus een oplossing voor het probleem dat ik aankaartte dat een winnaar met slechts enkele stemmen wordt gekozen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Waarom zouden de trofeeën opeens professioneel moeten zijn, en wat is de meerwaarde ten opzichte van de huidige situatie?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:36 schreef Petera het volgende:
De Jacques Tichelaar Trofee
Voor de degene die in een discussie eerst duidelijk partij kiest, vervolgens het standpunt van de andere partij inneemt, en tenslotte bij hoog en bij laag volhoudt eigenlijk nooit van standpunt te zijn veranderd.
Volgensmij kun je dan beter die categorieen waarin er geen 'overtuigende' winnaar is weglaten; naar mijn hrinneren werd vorig jaar de meerderheid van de winnaars toch met een redelijk solide basis verkozen. Daarnaast vind ik jouw methode omslachtig en onnodig; in het verleden liepen de verkiezingen altijd soepel en op de gebruikelijke luchtige wijze.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het gaat mij niet direct om het professionele, maar om te komen tot meer overtuigende winnaars. (ik had het woord dus gerust kunnen weglaten) Dus een oplossing voor het probleem dat ik aankaartte dat een winnaar met slechts enkele stemmen wordt gekozen.
Is helderziendheid voor nodig. Hoe weet je dat van te voren?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgensmij kun je dan beter die categorieen waarin er geen 'overtuigende' winnaar is weglaten;
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.quote:naar mijn hrinneren werd vorig jaar de meerderheid van de winnaars toch met een redelijk solide basis verkozen.
Kost 1 slag extra: dat de mods moeten nomineren? Icm met een beperkt aantal trofeeën kan dat het probleem toch niet zijn. Verder is de uitslag veel makkelijker vast te stellen, omdat je slechts voor de genomineerden de stemmen hoeft te tellen.quote:Daarnaast vind ik jouw methode omslachtig en onnodig; in het verleden liepen de verkiezingen altijd soepel en op de gebruikelijke luchtige wijze.
en de kluuntrofee voor de bijgoochemquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:39 schreef Aoristus het volgende:
de Johan Derksen trofee, voor de grootste betweterige kneus
Dit mag tegenwoordig wel de Wilderstrofee worden.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:20 schreef sigme het volgende:
Ja, is bijna net zo erg als Louis van Gaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:39 schreef Aoristus het volgende:
de Johan Derksen trofee, voor de grootste betweterige kneus
Ik stel voor dat we een aantal zurigheidjes weglaten.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:20 schreef sigme het volgende:
De POLverkiezingen! Feest der democratie, en de ultieme gelegenheid voor navelstaarderij, vleierij, eigen veren poetsen en vileine steken onder water uitdelen.
Natuurlijk zorgvuldig voor te bereiden, vandaar de voorkokerij.
Vorig jaar hadden we de volgende categorieën:
Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Marco Pastors Trofee - Beste nieuwkomer.
Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob.
Femke Halsema trofee - User die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje.
G.J. Schutte Trofee - User die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft.
Gonny van Oudenallen Trofee - User die graag meepraat maar die helaas het niet helemaal bevat.
En die werden verdeeld als vermeld in deze topic: Uitkomst van beraadslaging: de POLtrofeeën!
Wat achtergrondliteratuur uit de stoffige prehistorie.
De POL-verkiezing 2005
POL-verkiezing 2005 - Stemronde 2
POL-verkiezing 2005 - De uitslag
De PRE-POL-verkiezing, onder toezicht van de OVSE
De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag
Wat gaan we dit jaar doen? Iemand suggesties over af te schaffen of nieuw te introduceren categorieën? En een van de favoriete onderdelen: hoe noemen we de trofees dit jaar?
Van Oudenallen, Melkert, Pastors, pff, vergeten, verdwenen, oude koeien.
Wie is hip, spraakmakend, ergeniswekkend genoeg om een echte POLtrofee naar zich vernoemd te krijgen?
Roept u maar! Dan kunnen we in november of zo de verkiezingen uitschrijven.
Je bedoelt geen negatieve trofeeën? Alleen positieve trofeeën lijkt mij niet leukquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we een aantal zurigheidjes weglaten.
Nee, maar een balans lijkt me prima.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bedoelt geen negatieve trofeeën? Alleen positieve trofeeën lijkt mij niet leuk![]()
Daar ben ik het mee eens. Laat ik zeggen vijf positieve en vijf negatieve trofeeën.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar een balans lijkt me prima.
Maar dat los je toch niet op door de mods enkelen te laten nomineren? Blijkbaar waren sigme en pberends gewoon aan elkaar gewaagd. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat het onderlinge verschil groter was geweest als men alleen uit die twee had mogen kiezen. Maar het kan net zo goed gebeuren dat er juist een kleiner verschil ontstaat als er minder kandidaten zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is helderziendheid voor nodig. Hoe weet je dat van te voren?
[..]
Nipte winnaar: sigme, met 8
Op de hielen gezeten door: pberends, met slechts een stem minder.
Op enige afstand volgen EchtGaaf en Genverbrander.
Bovendien werden genoemd: Maartena ; SCH ;Fuifduif;Selang
overtuigend?![]()
quote:[..]
Kost 1 slag extra: dat de mods moeten nomineren? Icm met een beperkt aantal trofeeën kan dat het probleem toch niet zijn.
Ze mogn van mij wel bijna allemaal een andere naam krijgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:46 schreef Reya het volgende:
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Dit lijken me in ieder geval de trofeeen die buiten discussie staan, waarbij de Pastors-trofee wel een nieuwe naam dient te krijgen. Ik stel verder voor hier hooguit enkele bokalen aan toe te voegen.
Of voor de user die tegen de verdrukking in voor z'n eigen ding blijft staan en stiekem inhoudelijk wel erg sterk is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:12 schreef Dodecahedron het volgende:
Hans Spekman Trofee - User met een belabberde eerste indruk.
Juist wel. Want nu worden teveel users slechts 1 keer of een enkele keer genoemd. Dat maakt het geheel ook niet overzichtelijker op. Door het aantal genomineerden te beperken tot laat ik zeggen 10 trofeeën x 3 kandidaten zijn het er dus dertig. Dat is veel beter te hanteren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:07 schreef Petera het volgende:
[..]
Maar dat los je toch niet op door de mods enkelen te laten nomineren?
Soms zijn de verschillen klein? Dan nodig ik je uit om het uitslagtopic van vorige jaar maar een helemaal te bekijken.quote:Blijkbaar waren sigme en pberends gewoon aan elkaar gewaagd. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat het onderlinge verschil groter was geweest als men alleen uit die twee had mogen kiezen. Maar het kan net zo goed gebeuren dat er juist een kleiner verschil ontstaat als er minder kandidaten zijn.
Soms zijn de verschillen gewoon klein. Jammer dan, dan zegt op zichzelf nog niet zoveel over of iemand een gepaste winnaar zou zijn. Dat zegt eerder iets over de relatieve gepastheid vergeleken met de anderen.
[..]
Zo op het oog was het vorig jaar redelijk in balans.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar een balans lijkt me prima.
opzich wel inderdaad maar er waren wel wat veel categorien.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:55 schreef Petera het volgende:
[..]
Zo op het oog was het vorig jaar redelijk in balans.
Nee, maar dan nog is de vraag of het een oplossing is als de mods een voorselectie maken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Juist wel. Want nu worden teveel users slechts 1 keer of een enkele keer genoemd. Dat maakt het geheel ook niet overzichtelijker op. Door het aantal genomineerden te beperken tot laat ik zeggen 10 trofeeën x 3 kandidaten zijn het er dus dertig. Dat is veel beter te hanteren.![]()
[..]
Soms zijn de verschillen klein? Dan nodig ik je uit om het uitslagtopic van vorige jaar maar een helemaal te bekijken.![]()
Dat ene voorbeeldje dat ik gaf was geen incident hoor.
Dit klinkt eerlijker dan het voorstel van EG.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:42 schreef Petera het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog is de vraag of het een oplossing is als de mods een voorselectie maken.
Al die mensen die nu gestemd hebben op iemand die uiteindelijk maar één stem bleek te hebben gekregen, die kunnen best even verdeeld zijn als zij die op een kansrijkere kandidaat hadden gestemd. Of ze kunnen een tegengestelde mening hebben, waardoor uitslagen die nu vrij "duidelijk" waren, het ineens niet meer zouden zijn.
Daarnaast: waarom zouden we dit op de mods afschuiven als we ook, vergelijkbaar met de wijze waarop er anders gestemd zou worden, zelf mensen kunnen nomineren. Zeg bijvoorbeeld dat iedereen die door tenminste drie mensen genomineerd wordt, kandidaat is bij de daadwerkelijke stemming. Dan duurt het maar twee weken langer voordat de winnaars bekend zijn.
Dit is een beter voorstel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:42 schreef Petera het volgende:
[..]
Daarnaast: waarom zouden we dit op de mods afschuiven als we ook, vergelijkbaar met de wijze waarop er anders gestemd zou worden, zelf mensen kunnen nomineren. Zeg bijvoorbeeld dat iedereen die door tenminste drie mensen genomineerd wordt, kandidaat is bij de daadwerkelijke stemming. Dan duurt het maar twee weken langer voordat de winnaars bekend zijn.
Tja, voor de duidelijkheid: dat was nou niet direct bedoeld als een voorstel tot verandering. Alleen ben ik wel van mening dat het een beter voorstel is dan dat de mods de voorselectie doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is een beter voorstel.
Een getrapte verkiezing, beide door de users.
![]()
Meerdere users hier die voelen voor dit idee?
Dat speciaal icoontje is zo gek nog niet. Ik zou zeggen een extra laag over je avatar oid.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:28 schreef Floripas het volgende:
Kan iemand fotoshoppen? Zodat de winnaars een speciaal icoontje mogen?
Dat laatste is een mooie bijkomstigheid.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:19 schreef Petera het volgende:
Er zijn bepaalde voordelen tov het huidige systeem:
*Kansloze kandidaten worden weggefilterd, waardoor het duidelijker wordt wat er gevonden wordt van de kandidaten die wél voorselectie zijn doorgekomen
*Trofeeën waar geen belangstelling voor is, of waar geen duidelijke kandidaten voor zijn, worden weggefilterd. Waardoor bij de daadwerkelijke stemming het aantal trofeeën ook weer iets wordt teruggebracht.
Zeker weten. Dus daarom: wat vinden jullie van een getrapte verkiezing als deze?quote:Er valt op zich dus best voor te pleiten om van systeem te veranderen.
Ben ik niet voor dat onbeperkt aantal keer je stem mogen uitbrengen. 1 post en dat moet het dan zijn. . Het moet ook een beetje telbaar blijven.quote:Toch vraag ik me af of er zoveel op het spel staat bij deze verkiezingen, dat het gerechtvaardigd is om het hele stemsysteem te gaan wijzigen. Ook een systeem met twee stemrondes is nog verre van perfect en de grens van 3 nominaties is natuurlijk nogal arbitrair. Om de perfectie enigszins te benaderen zouden we eerst een draak van een stemsysteem moeten gaan hanteren, en vervolgens de "kiescommissie" slapeloze nachten bezorgen om de uitslag te berekenen.
Als er dan toch IETS veranderd zou moeten worden, stel ik voor dat iedereen voor elke trofee zoveel stemmen mag uitbrengen als hij wil, zolang het maar op verschillende personen is.
Een antistem : -1 is een optie.quote:Het voordeel daarvan zit 'm niet zozeer in een "betere" uitslag, maar vooral in het feit dat je zoveel mensen kunt complimenteren of afkraken als je zelf wil.
Daarom moet iedereen de gelegenheid krijgen om zijn stem keuze toe te lichten.quote:Aangezien deze verkiezingen toch niet zo serieus genomen moeten worden, is dat misschien wel het belangrijkste: laten weten hoe je tegen anderen aankijkt.
Vanwaar de koppeling van de laatste zin en het idee voor een nieuw kiesstelselquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik sluit me aan bij du_ke.
Geen gemier met getrapte verkiezingen; gewoon: stem op wie je wil op de wijze die je wil (noem meerdere gegeadigden voor een trofee, wat kan het schelen).
Het gaat om terugblikken, elkaar beoordelen, complimenteren, proberen te verbeteren. Dat van die uitslag en die verdeling van de trofees is maar bijzaak. Als het goed is.
De enkeling die echt hecht aan z'n trofee en ermee pronkt is vermakelijk (en een beetje sneu).
Meerdere stemmen kunnen natuurlijk best allemaal in één post. En ik denk dat het uiteindelijk met die telbaarheid wel mee zal vallen. Het zal vast niet zo zijn dat iedereen ineens per trofee op 7 mensen stemt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste is een mooie bijkomstigheid.
[..]
Zeker weten. Dus daarom: wat vinden jullie van een getrapte verkiezing als deze?
[..]
Ben ik niet voor dat onbeperkt aantal keer je stem mogen uitbrengen. 1 post en dat moet het dan zijn. . Het moet ook een beetje telbaar blijven.
Dat zou denk ik moeilijker tellen zijn dan meerdere stemmen per trofee mogen uitbrengen. Omdat het niet meer simpel een kwestie is van kijken hoe vaak iemand genoemd wordt. Voordeel zou wel kunnen zijn, dat voor sommige trofeeën niet meer apart gestemd hoeft te worden, omdat ze logisch gezien het tegenovergestelde zijn van een andere.quote:[..]
Een antistem : -1 is een optie.
Dat is al zo, maar het toelichten van mijn stem is iets anders dan iedereen opsommen van wie ik vind dat hij voor de trofee in aanmerking komt. Dat toelichten zegt vooral wat je van die ene persoon vindt. Meerdere stemmen uitbrengen zegt over al die personen (én eigenlijk ook over de niet genoemde personen) wat je van ze vindt. En natuurlijk mag je dan bij iedereen nog een toelichting geven.quote:
[..]
Daarom moet iedereen de gelegenheid krijgen om zijn stem keuze toe te lichten.
Wat ik dus ook al zei.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik sluit me aan bij du_ke.
Geen gemier met getrapte verkiezingen; gewoon: stem op wie je wil op de wijze die je wil (noem meerdere gegeadigden voor een trofee, wat kan het schelen).
Het gaat om terugblikken, elkaar beoordelen, complimenteren, proberen te verbeteren. Dat van die uitslag en die verdeling van de trofees is maar bijzaak. Als het goed is.
De enkeling die echt hecht aan z'n trofee en ermee pronkt is vermakelijk (en een beetje sneu).
Slechtste discussievoerder eruit?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
Geschrapt:
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste dossierkennis
De Marianne Thieme Trofee zou ik eerder uitreiken aan de user die steeds maar over één en hetzelfde onderwerp praat.quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Dan moet deze
Hernoemd worden naar
Mariane Thieme Trofee - User die de meest nutteloze topics opent.
Wat mij betreft kan ie hoor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als jullie er vandaag overeenstemming over hebben, dan kan dit weekend de verkiezing gestart worden.
Op zich vond ik ze ook prima, maar het waren er imo ietwat teveel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:56 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb geen flauw idee waarom de trofeeën veranderd moeten worden...je kunt eventueel de naam veranderen en verder was het toch prima gegaan de vorige jaren?
maar goed, zoek het maar uit.
Je bent een beetje aan het zeiken hoor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op zich vond ik ze ook prima, maar het waren er imo ietwat teveel.
Leuk, komt er ook hierover een stemming?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het wordt tijd voor een salomons oordeel.
Eensquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sigmes idee ziet er best uit, maar wmb mag slechtste discussievoerder er ook nog wel bij.
Ik nomineer HenriO voor alle trofeeën.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
Mijn idee:
Houden (maar voorzien van nieuwe naam):
Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
Houden; nieuwe naam; lichte wijziging van omschrijving
* User die het best feiten naar z'n hand kan zetten
* User die het meest emotioneel reageert
* User die ook bij groot meningverschil netjes blijft
Nieuw
Jamibeker: User die hard probeert te provoceren en daarin nauwelijks slaagt
Bolkesteinbeker: User die in de loop der tijd meeste mensen uiteindelijk voor z'n standpunt weet te winnen
Wilderscoupe - User die zelfs als 'ie een valide punt heeft nog zoveel weerstand oproept dat niemand luistert
Daar ben ik het mee eens. Ik zat daar ook aan te denken. Hoewel het niet 'beste' hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
Ik vind "beste linkse user" en "beste rechtse user" wel leuk, omdat je dan iedereen dwingt er eentje van een ander kamp uit te kiezen.
Roel Pieper zou ik nog schrappen. Ik denk dat er relatief veel niet-POL-ers zijn vergeleken met POL-ers, zeg maar veel meer kandidaten dan kiezers, met als gevolg dat nauwelijks iemand meer dan één stem krijgt. Bovendien komt iedere POL-er natuurlijk niet op dezelfde andere fora, waardoor iedereen uit andere kandidaten kiest. En ook dat leidt tot een zodanige versplintering van stemmen dat je je af kunt vragen of de trofee de moeite van het uitreiken waard wel is.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
Mijn idee:
Houden (maar voorzien van nieuwe naam):
Houden; nieuwe naam; lichte wijziging van omschrijving
* User die het best feiten naar z'n hand kan zetten
* User die het meest emotioneel reageert
* User die ook bij groot meningverschil netjes blijft
Nieuw
Jamibeker: User die hard probeert te provoceren en daarin nauwelijks slaagt
Bolkesteinbeker: User die in de loop der tijd meeste mensen uiteindelijk voor z'n standpunt weet te winnen
Wilderscoupe - User die zelfs als 'ie een valide punt heeft nog zoveel weerstand oproept dat niemand luistert
Geschrapt:
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste dossierkennis
En als je nu niet in een van de kampen valt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
Ik vind "beste linkse user" en "beste rechtse user" wel leuk, omdat je dan iedereen dwingt er eentje van een ander kamp uit te kiezen.
Dan zijn er genoeg andere categorieën om een award in te krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
En als je nu niet in een van de kampen valt?
DISCRIMINATIE!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
Dan zijn er genoeg andere categorieën om een award in te krijgen.
Ik vind dat jij wel een trofee verdient. Ik weet allen niet welke.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zijn er genoeg andere categorieën om een award in te krijgen.
Dat is nu wmb het allergrootste probleem van deze hele verkiezing. Maar niemand lijkt dat te echt te interesseren. En meestal dus geen succes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:54 schreef Petera het volgende:
[..]
En ook dat leidt tot een zodanige versplintering van stemmen dat je je af kunt vragen of de trofee de moeite van het uitreiken waard wel is.
Eensquote:Boer Koekoek en Jan Marijnissen zou ik houden. Om toch wat meer uitgesproken negatieve categorieën over te houden, en dit lijken me daarvan de beste.
Ja, al noem ik het geen prestatie om super links of rechts te zijn.quote:Den Uyl en Luns zou ik ook niet schrappen. Omdat "links" en "rechts", alhoewel de termen vrij beperkt zijn, toch wel onlosmakelijk met politiek zijn verbonden.
Het gaat dan ook niet om uitreiking van een trofee, maar om een -geleide- manier om iets uit te spreken over andere users. Ik ben gehecht aan die Roel Pieper -trofee, omdat het een leuke manier is om een compliment uit te delen. En omdat m'n Roel Pieper van vorig jaar zo goed bleek natuurlijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:54 schreef Petera het volgende:
[..]
Roel Pieper zou ik nog schrappen. Ik denk dat er relatief veel niet-POL-ers zijn vergeleken met POL-ers, zeg maar veel meer kandidaten dan kiezers, met als gevolg dat nauwelijks iemand meer dan één stem krijgt. Bovendien komt iedere POL-er natuurlijk niet op dezelfde andere fora, waardoor iedereen uit andere kandidaten kiest. En ook dat leidt tot een zodanige versplintering van stemmen dat je je af kunt vragen of de trofee de moeite van het uitreiken waard wel is.
Ik dacht wel dat deze vermoedelijk behouden zouden wordenquote:Boer Koekoek en Jan Marijnissen zou ik houden. Om toch wat meer uitgesproken negatieve categorieën over te houden, en dit lijken me daarvan de beste.
Den Uyl en Luns zou ik ook niet schrappen. Omdat "links" en "rechts", alhoewel de termen vrij beperkt zijn, toch wel onlosmakelijk met politiek zijn verbonden.
Half oktober? Dat lijkt me rijkelijk vroeg. Een maand vroeger dan voorgaande jaren. Volgens mij is er geen reden tot haastquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als jullie er vandaag overeenstemming over hebben, dan kan dit weekend de verkiezing gestart worden.
Eens. Medio november lijkt mij ook beter.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 04:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Half oktober? Dat lijkt me rijkelijk vroeg. Een maand vroeger dan voorgaande jaren. Volgens mij is er geen reden tot haast.
Waarom moet er dan een maand tussenzitten? Wat kan er nog veranderen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens. Medio november lijkt mij ook beter.
Mwoah niet zozeer dat er iets kan veranderen. Het beeld is mij ongeveer wel duidelijk. Maar meer in de trant dat ik het voor een verkiezingsjaar een beetje vroeg vind.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarom moet er dan een maand tussenzitten? Wat kan er nog veranderen?
December is alvast de start van het nieuwe POL-jaar. Eigenlijk zou het jaar sowieso in december moeten starten; dan zou januari beter te overleven zijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoah niet zozeer dat er iets kan veranderen. Het beeld is mij ongeveer wel duidelijk. Maar meer in de trant dat ik het voor een verkiezingsjaar een beetje vroeg vind.
Ik vind december daar eigenlijk wel een gezellige maand ervoor. Tegelijkertijd met sportman van het jaar, politicus van het jaar. etc.![]()
Ja januari is zo.....quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
December is alvast de start van het nieuwe POL-jaar. Eigenlijk zou het jaar sowieso in december moeten starten; dan zou januari beter te overleven zijn.
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
December is alvast de start van het nieuwe POL-jaar. Eigenlijk zou het jaar sowieso in december moeten starten; dan zou januari beter te overleven zijn.
Bij verkiezingen begin november is dat gewoonlijk ook zo. Vorig jaar deden we stemmen tot derde week november, en dan dus ook de uitslag. December is voor napraten en opscheppen, en in januari hebben we een katerquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:28 schreef Floripas het volgende:
Kan iemand fotoshoppen? Zodat de winnaars een speciaal icoontje mogen?
Ik weet niet of het een kwestie is van eens worden. Er wordt niet echt gediscussieerd. Weinig twist.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Prima, dan wachten we nog paar weken. Dan hebben jullie nog mooi de tijd om het eens te worden over de awards.
Lijkt mij handig om eerst de definitieve lijst catergorieen vast te stellenquote:Op zondag 14 oktober 2007 08:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet goed in poppetjes; dus in de namen van de trofees.
Dus al men daar nog iets over weet?
Gaat met name () om de "gewone" trofeeën; zie OP.
Nou nee, er is een lijst die buiten discussie staat; zeg maar de lijst die ik voorstelde + dogmatisch links / rechts + slechtste discussievoerder.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt mij handig om eerst de definitieve lijst catergorieen vast te stellen![]()
Wellicht kan dan tenminste het woord "trofee" vervangen worden door "lintje" of "speldje" ofzo. In ieder geval iets waarvan het voor de hand ligt dat er veel kunnen worden uitgereikt, aan veel personen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 04:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om uitreiking van een trofee, maar om een -geleide- manier om iets uit te spreken over andere users. Ik ben gehecht aan die Roel Pieper -trofee, omdat het een leuke manier is om een compliment uit te delen. En omdat m'n Roel Pieper van vorig jaar zo goed bleek natuurlijk. Nietwaar, DS4?
Is een mogelijkheid, maar zoals ik al aangaf ben ik ervoor dat de termen links en rechts wel ergens behouden blijven.quote:
[..]
Ik dacht wel dat deze vermoedelijk behouden zouden worden.
In plaats van meest dogmatisch links | meest dogmatisch rechts zouden we mischien een 'meest dogmatisch' kunnen maken?
Precies, zo kwam ik nog eens ergens voor in aanmerking. Het was ook al weer even geleden dat ik een prijs won...quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:17 schreef Petera het volgende:
[..]
Wellicht kan dan tenminste het woord "trofee" vervangen worden door "lintje" of "speldje" ofzo. In ieder geval iets waarvan het voor de hand ligt dat er veel kunnen worden uitgereikt, aan veel personen.
Ik neig het meest naar een trofee voor de meest dogmatische user (Floripas had een mooie beschrijving meen ik, onder de naam SPG-trofee), en eentje voor de meest linkse en een voor de meest rechte user (zonder dat dat dogmatisch hoeft te zijn).quote:[..]
Is een mogelijkheid, maar zoals ik al aangaf ben ik ervoor dat de termen links en rechts wel ergens behouden blijven.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan kunnen alle genomineerden ook bericht krijgen, want dat bleef vorig jaar achterwege omdat er niemand "won".
De andere winnaars zijn allemaal POL'ers - die weten wel dat ze iets gewonnen hebben. De Roel Pieper-trofee kende geen winnaar; en ik heb niet de users die wel genomineerd waren op de hoogte gebracht van het feit dat ze genomineerd waren. Dus van de meesten betwijfel ik of ze ooit geweten hebben van hun vermelding.quote:
Welk deel van 'we doen de verkiezingen begin november' heb je niet gelezen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef Floripas het volgende:
Nou, húp, zullen we?
Ik heb het wel gelezen (heus waar), maar ik vind dat bureaucratische onzin.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Welk deel van 'we doen de verkiezingen begin november' heb je niet gelezen?
Daar zit wel wat inquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen (heus waar), maar ik vind dat bureaucratische onzin.
Niets op tegen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan kunnen alle genomineerden ook bericht krijgen, want dat bleef vorig jaar achterwege omdat er niemand "won". En de genomineerden zijn, uit de aard der zaak, ook meestal niet op de hoogte van hun eervolle vermelding
.
Goed plan!
[..]
Ik neig het meest naar een trofee voor de meest dogmatische user (Floripas had een mooie beschrijving meen ik, onder de naam SPG-trofee), en eentje voor de meest linkse en een voor de meest rechte user (zonder dat dat dogmatisch hoeft te zijn).
Wat vind je daar van?
Nogal zinloos idd om nu te gaan zitten wachten tot sinterklaas in Nederland is of zo.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen (heus waar), maar ik vind dat bureaucratische onzin.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:59 schreef sigme het volgende:
Knopen doorgehakt: dit is het geworden:
POL verkiezingen POL
Volgend jaar wat?quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou volgend jaar maar dan.
Volgend jaar in Jeruzalem.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou volgend jaar maar dan.
In de VS hebben ze ook inet, en dan kun je ook perfect in POL posten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgend jaar wat?
Ik maak alleen dit jaar kans.
Een heel klein kinderprijsje.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgend jaar wat?
Ik maak alleen dit jaar kans.
Eigenlijk moet er ook een trofee komen voor diegene die het meest wordt genoemd tijdens de verkiezingquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Dat kan nooit samenvallen met de Ad Melkert coupe of trofee btw..
Die zit ook in de US(o)A toevalligerwijs, volgens mij, onze SteefP. Misschien dat we hem dus onze Ad Melkert moeten noemen, die ook in de US(o)A zit....quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er ook een trofee komen voor diegene die het meest wordt genoemd tijdens de verkiezing![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |