quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:11 schreef APK het volgende:
[..]
Ik wil nog even een paar uur shoppen in de buurt van Khao San Road.
Ik had eigenlijk de indruk dat Suvarnabhumi daar een stuk verder vanaf lag dan Don Muang en dat lukte alleen 's nachts in een half uur...
[..]
Merci.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
Voor de laatste 5 dagen op het strand is Ko Samet bijzonder tof....kom er elk jaar....niet op het 1e (grootste) strand gaan zitten want daar zitten allemaal oudere toeristen...het 2e strandje zit vol met backpackers, daar is het erg leuk...laat je door de taxi droppen bij Naga en loop dan verder het strand af op zoek naar een plek die je leuk vindt.
Samet ligt op slechts 2,5 uur van Bangkok Airport...zodoende kan je tot de laatste dag op het strand liggen...gewoon op de dag van vertrek vanaf Samet een taxi naar de luchthaven ( 2,5 uur 1800 Baht )
Mocht je toch besluiten naar Ko Chang te gaan (ook leuk) dan zijn Treehouse en de toko's ernaast het backpacker central van Ko Chang...om te eten en relaxen is Treehouse erg leuk...overnachten een drama...het naastgelegen bungalowresort (ben naam ff kwijt, vanaf zee gezien rechts naast Treehouse met de witte bungalows) is een bijzonder fijne plek om te overnachten.
Veel plezier!
Je had het dan ook over 'centrum'quote:k wil nog even een paar uur shoppen in de buurt van Khao San Road.
Ik had eigenlijk de indruk dat Suvarnabhumi daar een stuk verder vanaf lag dan Don Muang en dat lukte alleen 's nachts in een half uur...
Hoe is het weer in april?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:13 schreef Freshthinking het volgende:
Ik wil in april weer gaan..
Samen met mei de twee warmste maanden van het jaar.. Dat is wat minder dus. Maar ach, daar wen je vanzelf aanquote:
Aha.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 02:47 schreef Gaoxing het volgende:
Je had het dan ook over 'centrum'
Het kost mij een half uur vanuit Sukhumvit naar Suvarnabhumi, net na de spits (want daar hangt je reistijd natuurlijk nogal vanaf).
Suvarnabhumi is wel stukken beter bereikbaar dan Don Muang, maar ligt nu gewoon stukken verder van Khao San.
ik gok op 30-45 minuten. Kwam zelf afgelopen zomer ook aan om 17:00, inclusief visum aanvragen en bagage ophalen kwam ik ongeveer om 19:00 bij mijn guesthouse in de buurt van Khao Sanquote:Op donderdag 4 oktober 2007 01:43 schreef APK het volgende:
[..]
Aha.
Ik vlieg van Trat naar Bangkok en kom om 17.00u aan.
EVA Air vliegt als ik het mij goed herinner 's nachts om een uur of 03.00 terug.
'S nachts lijkt het mij goed te doen, maar heb jij / of iemand anders enig idee hoe lang het in de vooravond duurt om van het vliegveld naar Khao San Rd te gaan per taxi.
Bus duurt mij te lang.
Mooi, dat moet te doen zijn dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:12 schreef Blik het volgende:
ik gok op 30-45 minuten. Kwam zelf afgelopen zomer ook aan om 17:00, inclusief visum aanvragen en bagage ophalen kwam ik ongeveer om 19:00 bij mijn guesthouse in de buurt van Khao San
hangt er ook een beetje van af op welke dag. Op zondag geen probleem, maar door de weeks kan het goed vast staan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 01:43 schreef APK het volgende:
[..]
Aha.
Ik vlieg van Trat naar Bangkok en kom om 17.00u aan.
EVA Air vliegt als ik het mij goed herinner 's nachts om een uur of 03.00 terug.
'S nachts lijkt het mij goed te doen, maar heb jij / of iemand anders enig idee hoe lang het in de vooravond duurt om van het vliegveld naar Khao San Rd te gaan per taxi.
Bus duurt mij te lang.
Als je een onderduikadres zoekt kan je beter in nl blijven. Je laat je vakantie toch niet verzieken door zón sloveens sletje?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Aangezien mijn stalkende Sloveense ex heeft besloten mij het leven op Samet een paar weekjes te komen verzieken in december zoek ik een onderduikadres.
Is de sfeer op Ko Tao een beetje te vergelijken met het relaxte Ko Samet?
Of komen er alleen stuck up diving course bitches?
Is maar voor een paar weekjes hoor...daarna weer terug naar Samet...ben bovendien nog nooit op Ko Tao geweest.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:19 schreef F04 het volgende:
[..]
Als je een onderduikadres zoekt kan je beter in nl blijven. Je laat je vakantie toch niet verzieken door zón sloveens sletje?
Ik heb een hele andere ervaring met Sloveense vrouwen. Maar goed, dat terzijde.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Aangezien mijn stalkende Sloveense ex heeft besloten mij het leven op Samet een paar weekjes te komen verzieken in december zoek ik een onderduikadres.
quote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het is in April erg warm, en erger, het is er Thais Nieuwjaar.
Dat klinkt leuk, beetje met waterpistolen spelen, maar het duurt een paar dagen, gaat op sommige plekken ook verder in de avond, en begint niet overal op dezelfde tijd.. dus als je een beetje pech hebt raak je er steeds in verzeild.. erg leuk allemaalMaar niet als het ook in de avond doorgaat..
![]()
Tickets zullen overigens in die periode wat duurder zijn, zeker eind april, begin mei gezien de vrije dagen die erin vallen.
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:58 schreef Gaoxing het volgende:
Vroeg iemand hier een tijdje geleden niet naar bekende dj's die in Bangkok optreden? Ik zag net een aankondiging van Armin van Buuren. Als ik het goed gezien heb volgende week donderdag in Narcissus.
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:03 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Valt mee. Je moet gewoon rustig aan doen. Kijk naar de Thai, die zul je zich (op een paar uitzonderingen dan) nooit druk zien maken
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:53 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Samen met mei de twee warmste maanden van het jaar.. Dat is wat minder dus. Maar ach, daar wen je vanzelf aan
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:09 schreef kasper het volgende:
Waarom wordt Thailand in vredesnaam het land van de glimlach genoemd?![]()
De enige glimlach die ik tijdens mijn verblijf in Thailand heb kunnen ontdekken was op het gezicht van een corrupte politieagent die dankbaar mijn 200 Bath in ontvangst nam.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:09 schreef kasper het volgende:
De enige glimlach die ik tijdens mijn verblijf in Thailand heb kunnen ontdekken was op het gezicht van een corrupte politieagent die dankbaar mijn 200 Bath in ontvangst nam.![]()
Sawati kaaaaaaaa!quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:09 schreef kasper het volgende:
Twee weken.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:09 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zit er steeds meer aan te denken om half maart tot begin april te gaan. Wel alleen dan, weet niet of me dat gaat bevallen zo lang
quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:02 schreef APK het volgende:
[..]
Twee weken.![]()
Als je je eenzaam voelt heb je snel genoeg gezelschap.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:46 schreef Baka_neko het volgende:
Hoop dat mn vraag hier goed staat
Ik ga in december, tenminste dat is de planning. Nou ben ik al eens eerder in Thailand geweest en toen vlogen de aanbiedingen voor tours etc me om de oren. Eigenlijk had ik nu dus gewoon een vlucht willen boeken en ter plekke al mijn tourtjes en hotels willen regelen. Maar lukt dat ook in het hoogseizoen, december dus, of zit alles dan vol?
Alvast bedankt![]()
Leuk dat je er wat aan hebt gehadquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:47 schreef kenjijmijnog het volgende:
Thanks voor de tip Gaoxing, ben net terug in NL maar heb dat feestje nog wel meegepakt afgelopen donderdag. Pittig feestje met niet thaise prijzen (entree 1000 baht, heineken 200 baht). Die Armin zou de hoofdprijs wel gevraagd hebben....
is in dit geval niet echt nodig toch, gaat toch om bangkok. een tijdsbestek zou alleen wel makkelijk zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2007 02:48 schreef Gaoxing het volgende:
UhuhApril 2009 via Helsinki en Osaka ok?
Oftewel: als je er nou even iets meer bij zet heb je best kans dat je een relevant antwoord krijgt
Ligt eraan, als je echt in de heuvels boven Chiang Mai een trektocht gaat doen van een paar dagen is het denk ik wel makkelijk om trekschoenen mee te nemen. Anders is het waarschijnlijk niet nodig, maar misschien is het wel slim om dichte schoenen mee te nemen voor die tripquote:Op maandag 15 oktober 2007 15:29 schreef DaBitcha het volgende:
Ik ga volgende week voor een maand rondtrekken in Thailand :-). Ik heb een nogal dreuge vraag: is het verstandig om dichte (wandel)schoenen mee te nemen? Aangezien die dingen redelijk veel ruimte innemen/zwaar zijn. Ik heb al wel goede Teva's. We gaan oa een korte tocht door de jungle maken. Zou dat alleen met Teva's te doen zijn?
Als je eerst Thailand doet, dan Cambodja en wilt eindigen op een eiland is Koh Chang het makkelijkste, kun je volgens mij zelfs komen direct vanuit cambodja (Sihanoukville). Scheelt je toch weer een dag reizenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:08 schreef Thailies het volgende:
Hallo luitjes,
We willen weer terug naar Thailand in combinatie met Cambodia. Alleen nu lekker ongeorganiseerd. Nu kan ik niet kiezen tussen Koh Phi Phi of Koh Chang als laatste dagen om ff bij te komen. Wie kent het allebei en wie kan me er meer over vertellen.
Ook willen we vanuit Chiang Rai een trekking gaan maken. In Chiang Mai zijn we al geweest. Wat vinden jullie, is Chiang Rai ook leuk? Moet je echt daar zitten voor een trekking of zeg je vanuit Chiang Mai is het ook goed te doen.
gr Thailies
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:07 schreef F04 het volgende:
Weet er iemand waarom als je langs de immigratie komt een foto van jezelf word genomen? Zover ik weet doen ze dit niet in NL.
http://www.iamkohchang.comquote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:50 schreef Thailies het volgende:
Hoi Blik,
We zijn idd van plan zo terug te reizen naar Thailand. Kan iemand mij iets meer over Koh Chang en omgeveing vertellen. Is het eiland te vergelijken met Koh Samui?
gr Thailies
Ik ben alleen op Koh Chang geweest, dus kan alleen daar iets over zeggen. Koh Chang is nog wat rustiger dan de andere eilanden. Hebt er aardig wat activiteiten zoals snorkelen, duiken, olifantenkamp bezoeken etc. Ik heb me er prima vermaakt voor 4 dagen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:50 schreef Thailies het volgende:
Hoi Blik,
We zijn idd van plan zo terug te reizen naar Thailand. Kan iemand mij iets meer over Koh Chang en omgeveing vertellen. Is het eiland te vergelijken met Koh Samui?
gr Thailies
Bedoel je de oude Thailand-topics?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:12 schreef Thailies het volgende:
Waar kan ik op de pagina oude topcis teruglezen?
gr Thailies
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:59 schreef Thailies het volgende:
Heeft er iemand wel eens Evergreen de luxe klasse gereist met Eva air? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Nog een vraagje :-).
Treinticket van BK naar Chiang Mai, hoe lang van te voren moet je dit reserveren? Kan dit ook via internet? Het is voor periode half januari.
groet
Koop een Lonely Planetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:16 schreef Thailies het volgende:
Oke, dus dan kunnen we beter eerst van Bangkok naar Siem Riep vliegen ipv PP. Dan van SR met de speedboot naar PP. En van PP naar Sihanoukville.
Ligt Trat ver van de grens? Ik kan er maar weing over vinden. Ik google me suf. :-)
wheeeeeeeeeeee, ik ben jaloers op je slaap! Ik ben wel van plan een slaappil te nemen.
Ik snap er geen hout van.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:57 schreef Richard22 het volgende:
Nou cathay pacific hoef je niet te nemen. Ik ben dit jaar met Cathay gevlogen naar Bangkok. En ik ben echt zeer ontevreden over hun. Ik zat in het vliegtuig en rij werd van 4 naar 3 gebracht. Waardoor ik dus constant moest kijken alsof ik op het scherm van mijn buurman moet kijken omdat ik geen tv voor me had. Resultaat? nek klachten bij aankomst in Hong Kong. Ik had dit besproken met de manager van de stewardess en die wist mij te vertellen ja iedereen klaagt hier over. Dien een klacht in als je weer in Nederland bent.
Zo gezegd zo gedaan.... kreeg ik een reply terug... waarin ze mij uitlegt over de bouw configuratie van het vliegtuig. Zoals u ziet gaat de rij van 4 naar 3 stoelen terug. Ik dacht wtf dat meen je niet.... dat had ik zelf ook wel gezien. Ik vond enige compensatie wel op zijn plaats maar nee hoor... En dan er nog leuk bij zetten Wij hopen u volgende x weer te vervoeren... Echt niet dus.... Volgende x of met Thai of Singapore airlines naar Thailand. Nooit meer cathay ik weet nu hoe zij met klanten omgaan
Verder was mijn reis in thailand er goed. Vliegen kan goed overigens tegenwoordig... je hebt zoveel low cost airlines. Airasia, nokair, 1-2-go etc.
quote:
Bangkok Air is prima de lux.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:07 schreef err het volgende:
Iemand ervaring met 12go en Bangkok air, vliegen ze een beetje op tijd of kan ik er niet van op aan?
12GO parkeerde niet zo lang geleden een MD vliegtuig van hun bij landing op Phuket in de groene wal naast de landingsbaan... (89 doden)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:58 schreef APK het volgende:
[..]
Bangkok Air is prima de lux.![]()
En hun vliegvelden zijn net zoals de Efteling.![]()
Ik ben eigenlijk best wel heel erg benieuwd waar je die aanbieding vond....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:07 schreef err het volgende:
Kwam een nette aanbieding tegen, Phuket (periode dec - jan) voor 599 euro - inclusief tickets, alle toeslagen en *** hotel. Kon ik niet laten lopen![]()
Wilde alleen wel wat langer, dus voor 699 zit ik er 17 dagen. Wordt mn 2e keer in Thailand.
Anyways, wil graag naar Koh Chang, en aangezien ik weinig tijd heb vlieg ik af - en aan op Trat vanaf Bangkok (waar ik ook een dagje wil vertoeven) .
Iemand ervaring met 12go en Bangkok air, vliegen ze een beetje op tijd of kan ik er niet van op aan?
Bex Reizenquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:13 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel heel erg benieuwd waar je die aanbieding vond....![]()
Ik denk ook niet dat ik heel gelukkig zal worden van Martinair in hun 767 met layout 2-4-2, terwijl NORMALE maatschappijen 2-3-2 als zitindeling hebben in de 767.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:55 schreef Richard22 het volgende:
Wow dat is best een mooie prijs, alleen dan martinair naar phuket. Dat is weer minder....
Singapore Airlines is ook wat mij betreft de beste maatschappij, maar aangezien je eerst naar Singapore moet en daarvandaan pas naar BKK ben je al snel zo'n zeventien uur onderweg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:38 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben met Martinair naar Costa Rica gevolgen, maar ik vond het wel aardig moet ik zeggen. Vooral die Midden-Amerikaanse stewardessen![]()
*vliegt naar Bangkok met Singapore Airlines![]()
Eensch.. al heeft dan KLM mijn voorkeur, niet vanwege het geweldige entertainment, maar de vliegtijden, vertrek Amsterdam 20:45 en Bangkok 23:20 zijn wel ideaal.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Singapore Airlines is ook wat mij betreft de beste maatschappij, maar aangezien je eerst naar Singapore moet en daarvandaan pas naar BKK ben je al snel zo'n zeventien uur onderweg.
Voor dezelfde prijs zit je op een rechtstreekse vlucht bij Eva Air in de Evergreen klasse, en ben je er in tien uurtjes... Dat heeft dan normaal gesproken toch mijn voorkeur...
Krijg je 's morgens in het vliegtuig wel een interessant religieus schouwspel voor noppes....quote:Op zondag 28 oktober 2007 08:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nog frustrerender is om te vliegen met EL AL, gezien je eerst 4 uur naar Tel Aviv vliegt, en dan vanaf Tel Aviv nog eens 12 uur onderweg bent naar Bangkok. Maar ja, ze moeten via de internationale waterwegen om de Arabische landen heenvliegen....
Al eens eerder naar Koh Chang geweest? Ben benieuwd waarom je nu die bestemming kiest.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:55 schreef err het volgende:
ja, ik gebruik die trip dan ook om wat van het land te zien, ik ben niet van plan 14 dagen op Phuket te gaan zitten. Laatste keer dat ik daar was was ik al niet zo onder de indruk, dus ik ga naar Koh Chang.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:06 schreef Noxa het volgende:
Ik ga in februari naar Thailand. We gaan 2 weken, eerste deel naar het noorden naar vermoedelijk Chang Mai. En daarna naar het zuiden. Ik denk naar Ko Chang.
Nee, nog niet eerder geweest. Wel op Samui, Panghan, Krabi, Phuket en Phi Ph.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:08 schreef Noxa het volgende:
[..]
Al eens eerder naar Koh Chang geweest? Ben benieuwd waarom je nu die bestemming kiest.
Probeer Mangoo Lagoon Placebij Koh San. Erg nette Guesthouse voor zo'n 850 baht per nacht. Zit er nu te internetten. Adres: 30 rambuttri phra athit road Bangkok (+66 (0)2-281-4783 / email: mango_lagoon_place@hotmail.comquote:Op vrijdag 9 november 2007 07:08 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben in Bangkok van 5 December t/m 10 December.. iemand nog tips voor een schone nette hostel in het centrum?
Wat zijn de must sees buiten Bangkok? Heb er 4 volle dagen te besteden en wil dan ook graag 2 dag tripjes maken.
10 December t/m 15 December PP/Phuket
Is wel een redelijk goede maatschappij, kan je vergelijken met China airlines of Eva air. Ik zou zelf persoonlijk met Emirates vliegen.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:49 schreef Sosa het volgende:
Greetz from bangkokEindelijk helder blauwe lucht hiero!
Wie heeft er ervaring met LTU (Duitse maatschappij)?
Ik ben voor het eerst ipv China Air met LTU gevlogen en ik vraag me af hoe de controle (douane) in Duitsland is in verband met het meenemen van enkele horloges en wat merkkleding, uiteraard ontdaan van alle labels... In NL zijn ze er nogal happig op heb ik gemerkt de laatste paar keer, maar met Duitsland geen ervaring...
Op sommige plekken zal je inderdaad toiletten tegenkomen naar Frans model, het zogenaamde hurktoilet, maar eigenlijk is dat op openbare plekken veel hygienischer, omdat je 'niks' aanraakt.quote:Op zondag 11 november 2007 12:44 schreef Sannelie het volgende:
Ik ga over een maandje al naar Thailand!! Ontzettend veel zin in!!
Maar.. kheb een vraagje aan mensen die er al zijn geweest... Hoe zijn de wc's daar? Is het overal zo dat er alleen een gat in de grond zit? Dat wil ik graag weten voor Bangkok en de eilanden: Krabi, Ko phi phi, phuket en koh samui. Dat lijkt mij nameijk erg vervelend en ga ik op zoek naar een plastuit o.i.d
quote:Op zondag 11 november 2007 15:02 schreef qmaxor het volgende:
tempels/cultuur (als je het cultuur kan noemen).
De meeste muggen komen pas na zonsondergang en je kunt je natuurlijk ook gewoon met deet insmeren.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik ben aardig lek gestoken langs de Mekong. Maar idd, lange kleding kan wel maar hoeft niet perse. Alleen als je tempels in gaat vind ik wel dat je lange kleding aan moet hebben.quote:Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.
Veel muggen zijn we toen ook niet tegengekomen. Dus die lange kleding kan wel, maar hoeft niet perse.
Doorspoelen is vaak een ramp (poepgeur) .quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Grote tas kun je tijdens trekkings, of dagtripjes altijd wel in het hotel achterlaten..of bij de organisatie waar je een tripje boekt. Of soms kun je hem ook meenemen en dan zorgen ze er wel voor je hem bij het einde weer kan ophalen. Is allemaal erg makkelijk te regelen in Thailandquote:Op maandag 12 november 2007 13:26 schreef Sannelie het volgende:
En hoe zit het met koffers? We gaan de eerste 15 dagen met een rondreis... Ik wil een grotere tas meenemen voor mijn handbagage en gewoon een eastpack voor bijv. het national park. Maar kan je dan wel nog ergens die grotere tas voor de handbagage ergens laten? Hij is nameljik wat lastig opvouwbaar..
goedzo! wanneer ga je?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:17 schreef Sannelie het volgende:
ooh oke! Nu nog ff plastuiten aanschaffen voor die ranzige wc's daar en ik ben er helemaal klaar voor!!Woehoeee nog eventjes en dan ga ik!! Heerlijk 30 graden in het vooruitzicht
![]()
Ik ga 11 dec al!! Kan niet wachten! Heerlijk drie weekjes lekker 30 graden en gave dingen doen!quote:Op zondag 18 november 2007 15:18 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
goedzo! wanneer ga je?
WC's valt allemaal wel mee hoor... je hebt in alle hotels de wc's zoals we die ook in NL hebben.
waarom naar Angkor Wat als je maar 16 dagen in Thailand bent? Alleen met reizen daarnaartoe ben je al 2 volle dagen kwijt. Dan hou je nog maar 12 dagen Thailand over.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga van 3 januari tot 19 januari naar Thailand. Paar vraagjes
- Ik wil graag op de goedkoopste manier van Bangkok naar Angkor Wat zien te komen (Sang Riep). Iemand tips?
- En ik zoek een hostel van rond de 10 euro per nacht. Is het mogelijk om voor die prijs iets redelijks te vinden bij Khao San?
- Wat zijn nu echt de must-sees van Thailand?
- En is het mogelijk ergens olifanten in de natuur te vinden? Zou wel cool zijn die te zien ofzo.
Ik ben 31 dagen naar Thailand gegaan, en wilde ook naar Angkor Wat gaan. Toen besloten om het niet te doen omdat het teveel tijd zou kosten. (maar we zijn een jaar later alsnog gegaan)quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
Volgens mij is dat wettelijk geregeld, maar ik dacht alleen de verkiezingsdag en de dag erna. Zeker weten doe ik het niet. Ik reken voor de zekerheid maar weer op 3 dagen (lees: op tijd wijn voor het kerstdiner inslaan....).quote:Op zondag 11 november 2007 12:50 schreef APK het volgende:
23 december verkiezingen.
Bij de vorige verkiezingen was er een alcoholstop van drie dagen.
Ik vond het vorig jaar begin december ook koud en moest zelfs lange broek en sokken aan.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:30 schreef Gaoxing het volgende:
Ennuh..... tis koud hier. 's Morgens rond de 20 graden. Onze Thaise medemens loopt alweer in jassen en lange broeken, en zelfs mijn kindjes willen 's morgens graag een trui aan. Heerlijk!
Wollen muts en dikke handschoenen mee.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe zit het met de temperatuur in januari dan? Niet koud toch?
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef APK het volgende:
[..]
Wollen muts en dikke handschoenen mee.
Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...![]()
En toch.... Ik heb ooit de nachttrein, (ooit ja omdat ik dit tegenwoordig tijdstechnisch dit vlieg), genomen van Bangkok naar Nong Kai, en dat was in de sleeper met fan erg koud, dat het lapje deken niet genoeg was en ik uit mijn backpack mijn Australische slaapzak moest halen om warm te blijven...
Dan ga je toch ook!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:35 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Vrienden van me hebben net hun Thailand tickets voor komende zomer geboekt... 31 dagen met een uitstapje naar Angkor Wat. Argggghhh ik kan ze wel slaan. Ik wil ook!!
Precies, naar Thailand en na mij de zondvloed.quote:
Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).
Plus je moet in Thailand ook nog een eindje reizen van bijv. Bangkok naar de grens (ook nog een paar uur met de bus). Plus de grensovergang en het regelen van visa etc. wat nog wel even duurt.. Maakt dat je wel twee volle dagen reizen moet tellen als het het op deze manier wilt doen (1 dag heen en 1 dag terug) en dan heb je nog niets gezien van Angkor.
Al moet ik zeggen dat ik de toch prachtig vond, en het een hele ervaring is. Angkor is prachtig.
Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeienquote:Op zaterdag 1 december 2007 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....
Als Bangkok Airways te duur is kan je met Air Asia naar Pnomh Pheng, en vandaar met de boot naar Siem Reap voor zo'n 20 U$.
Wat ik mij kan herinneren duurde het maar een uur of 3, 4, het eerste stuk ging langzaam, maar daarna ging het op full speed over een soort meer heen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:54 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeien). Ik weet niet hoe dat er van Pnom Phen naar Siem Reap aan toe gaat (maar volgens mij is dat nog wat verder?).
Ik vond de reis verder wel de moeite waard, het is toch een hele ervaring in zo'n bus over die wegen door die omgeving te trekken.
Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet isquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Soms denk ik, was het maar weer vroeger, kon ik dit soort dingen ook weer eens doen, maar tegenwoordig is tijd geld en ben ik genoodzaakt veel te gaan vliegen, temeer omdat dat stukken goedkoper is geworden t.o.v. andere manier van transport.. en ja, 8 uur over de weg van Poi Pet naar Siem Reap in een minibusachting ding, of voor 60 U$ in een vliegtuig in een uurtje... tja dan weet ik het wel.
Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaanquote:Op zondag 2 december 2007 14:27 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet is![]()
Heb je een hele slechte reis, maar wel een machtig mooi verhaal als je terugkomt![]()
Zelf vind ik het ook wel lekker als ik wat comfort heb, maar ik reis graag onder het mom: later lach je erom. Vandaar dat ik ook een keer met die minibus zou reizen
Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik)quote:Op zondag 2 december 2007 14:50 schreef snijder het volgende:
[..]
Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaan![]()
Je bent gebroken als je aankomt!
en voor die mooie ervaringen reis ik juistquote:Op zondag 2 december 2007 19:28 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik)![]()
quote:Op maandag 3 december 2007 19:04 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
en voor die mooie ervaringen reis ik juistals je alles goed geregeld wilt hebben kun je beter in Nederland blijven
![]()
Nog 2 maandjes
4 keer overstappenquote:Op maandag 3 december 2007 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]*Hand schud* Over 2 maanden ben ik er ook, dat wil zeggen, ik moet via Londen naar Hong Kong, dan naar Singapore om vervolgens via KL in Bangkok aan te komen....
Voordeel is wel, ondanks de drukte in het begin ben ik nu eindelijk eens de 2 weken in niet aan het reizen in een vliegtuig, maar blijf ik redelijk op één plaats.
Met je vriendin naar Thailandquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Hallo,
Ik heb vandaag geboek 700 euro met China airlines naar Bangkok.
Ga pas eind april voor 16 dagen samen met mijn vriendin.
Ik weet dat april erg warm is maar dat overleven we wel..
Verder was ik van plan om niks te boeken, nou vraag ik me alleen af of de eerste nacht daar ook goed te regelen is als je er eenmaal bent?
Verder nog mensen tips? wilde richting het zuiden.. Iemand enig idee van de ticketprijzen?
Ok hoor het wel.
groeten
Het punt is dat ik sowieso naar Hong Kong moet, al zou ik normaal rechtstreeks vliegen met KLM of China naar Bangkok, en dan met een retourvlucht China Airlines naar Hong Kong. (Grappig is wel dat mijn enkele reis BKK - HKG maar 20 euro goedkoper is dan een retour).quote:Op maandag 3 december 2007 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
4 keer overstappenach ja, je moet er wat voor over hebben
quote:Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Met je vriendin naar Thailand
Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Ga pas eind april voor 16 dagen samen met mijn vriendin.
Ik weet dat april erg warm is maar dat overleven we wel..
niks mis mee hoor, zeg ik uit eigen ervaringquote:Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Met je vriendin naar Thailand
Het is wel warm, maar in Thailand is het sowieso wel warm, dus of het echt veel uitmaakt.... Enige grote nadeel is dat Songkran, het waterfeest wat je reisplannen behoorlijk in de soep kan laten lopen omdat het overal wat drukker is, of je wordt aangevallen door mensen met waterkanonnen, waterpistolen of gewoon emmers langs de kant van de weg..... (Aangevallen is een groot woord, maar de toeristen weten van geen ophouden tijdens dit festival, en kennen ook minder grenzen was mijn ervaring, de thai komt rustig op je af en smeert wat poeder in je gezicht en gooit een beetje water over je heen, de toerist bleef doorspuiten met water en smeert ruw zooi op je gezicht....)quote:Op donderdag 6 december 2007 09:16 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef TAG-Speedy het volgende:
Het wordt waarschijnlijk toch mei dus geen last van dat waterfestijn, alleen lees ik net dat het dan kleine moeson tijd is ...![]()
Scheelt wel dat het in de regio Samui dan nog wel beter schijnt te zijn, wil daar ook meeste van de tijd verblijven.
Ticketprijzen liggen nu inderdaad een stuk hoger dan ander jaren, komt vooral door de extra brandstoftoeslag die er op wordt geheven. Naast dat dat grote onzin is, vliegtuigmaatschappijen kopen van te voren tegen een prijs brandstof in, moet de brandstoftoeslag gewoon uitmaken van de ticketprijs en niet als losse toeslag erbij komen, de prijs van brandstof gaat echt niet meer terug naar 35 dollar per vat. Op deze manier wordt het ook stukken eerlijker vergelijken als uitsluitend de airportbelastingen en securitycharges in rekening worden gebracht.quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:54 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Vorig jaar eind Juli - begin Juli naar Bangkok en Pattaya geweest. Is erg goed bevallen, alleen ik zat te kijken naar de ticketprijzen die liggen nu nog erg hoog, zijn die altijd zo vroeg vantevoren aan de hoge kant? Want zou nu i.p.v. China Airlines economy voor EVA premium economy gaan, omdat dat toch een stuk beter zit. Maar dat is nu al helemaal niet te betalen.
Koh Samet en Koh Chang hebben meestal prima weer in december / januari.quote:Op zondag 9 december 2007 14:02 schreef Travelmonkey het volgende:
het is dit seizoen niet al te best met het weer op de eilanden he? Wij hebben Phuket maar geskipt
Wees maar blij...quote:Op zaterdag 8 december 2007 23:16 schreef APK het volgende:
Pfffrt, nog drie dagen.
Heb het hier wel weer gezien.
Bugger.quote:Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb m'n ticket moeten annuleren !
Ah okay, dat is relatief goedkoop en gewoon op te lossen met een nylonkous over je kop.quote:
Ik ga naar Koh Sametquote:Op zondag 9 december 2007 14:12 schreef APK het volgende:
[..]
Koh Samet en Koh Chang hebben meestal prima weer in december / januari.
quote:Op maandag 10 december 2007 21:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik ga naar Koh Samet. Heeft er iemand een ervaringsverhaal hoe het was, hoe je het eiland opkomt, etc?
Dit is ook de reden waarom ik naar Ko Samet ga, voor de relatieve rust en stilte vergeleken met de preteilandenquote:Ko Samet is niet heel erg druk, behalve als de thai vakantie hebben, en er is niet heel veel te beleven qua entertainment e.d., het is dus zeker geen Phuket, wat voor mij Ko Samet des te aantrekkelijker maakt!
Dat is over 10 minuten haha. Veel plezier!quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:30 schreef Sannelie het volgende:
zo om half 3 zit ik in het vliegtuig!
Damn, die vrienden boffen echt wel. Oh, wacht, ik ben 25% van die vrienden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:35 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.![]()
Vrienden van me hebben net hun Thailand tickets voor komende zomer geboekt... 31 dagen met een uitstapje naar Angkor Wat. Argggghhh ik kan ze wel slaan. Ik wil ook!!
Ligt eraan of je alleen bent of met meerderen. In je eentje klopt je schatting ongeveer wel, met 2 of meer ben je minder geld kwijt per persoon.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef jojomen4 het volgende:
Als je low-budget door Thailand wil reizen, wat ben je dan zo op dagbasis kwijt?
25 euro?
(8 slapen, 8 reizen, en 9 eten?)
25 euro low budget? In mijn tijd als backpacker kon ik met 12,50 euro rondkomen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef jojomen4 het volgende:
Als je low-budget door Thailand wil reizen, wat ben je dan zo op dagbasis kwijt?
25 euro?
(8 slapen, 8 reizen, en 9 eten?)
In Vietnam in ieder geval nog goedkoper, komt ook omdat de Vietnamese Dong gekoppeld is aan de dollar. Daar kun je zeker rondkomen voor onder de 20 euro per dag, en dan leef je vrij luxe. (Cambodja vond ik weer iets duurder, daar wordt je voor mijn gevoel meer afgezet en gaan ze minder makkelijk omlaag in prijzen)quote:Op woensdag 19 december 2007 20:33 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Ozzietukker en Blik
Met 25 euro red ik het dan wel denk ik. Hebben jullie ook een idee of de prijzen in Indonesie en Vietnam ook zo goedkoop zijn, of dat toch wel een stuk duurder?
Alvast bedankt, scheelt straks weer een post
Cambodja is nu wel goedkoper gezien de val van de dollar, hoewel inderdaad in Thailand het goedkoper aanvoelt kan Cambodja zeker wel goedkoop zijn.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:00 schreef Blik het volgende:
[..]
In Vietnam in ieder geval nog goedkoper, komt ook omdat de Vietnamese Dong gekoppeld is aan de dollar. Daar kun je zeker rondkomen voor onder de 20 euro per dag, en dan leef je vrij luxe. (Cambodja vond ik weer iets duurder, daar wordt je voor mijn gevoel meer afgezet en gaan ze minder makkelijk omlaag in prijzen)
In Indonesie zou ik niet weten, daar ben ik met mijn ouders geweest toen ik 13 was, en redelijk luxe rondreis. Dus niet met backpack
Hey, je hebt wel weer een ervaring in de pocket die je nooit meer zult vergeten!quote:Op woensdag 19 december 2007 21:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Cambodja is nu wel goedkoper gezien de val van de dollar, hoewel inderdaad in Thailand het goedkoper aanvoelt kan Cambodja zeker wel goedkoop zijn.
Indonesië is ook niet duur, ik was er net na de aanslagen in bali, en toen was zeker balie goedkoop en voor een weggeefprijs, hotelkamers voor 2 - 6 U$ dollar.
Ik kon daar prima met mijn budget van 12,5 euro per dag uitkomen, dus 25 zal zeker lukken.
1 belangrijke tip, 20 euro voor een Pelni ship van Surabaja naar Pekanbaru lijkt goedkoop, deze tocht duurt +60 uur, en gaat op en neer in de zee, en hoewel ik zelf niet echt zeeziek wordt, worden de Indo;s dat wel, en die dumpen dat in de slaapzaal gewoon op de vloer, en om het uur komt er een mannetje voorbij met een soort dweil....
Echt, ik heb gezworen nooit meer te gaan varen.....
quote:Op donderdag 20 december 2007 08:01 schreef Gaoxing het volgende:
Nog even ter info: ik kreeg net een rapport over de veiligheidssituatie in Thailand op het moment: "situation stable but tense". Veiligheidsmaatregelen zijn behoorlijk toegenomen, met het oog op zowel de komende verkiezingen als op de 'bomaanslagen' van oudjaarsavond vorig jaar (die nooit zijn opgehelderd).
Advies is zoals gewoonlijk: hou je ogen open en mijd grote menigtes.
Het lijkt mij geen probleem, je mag volgens mijn gegevens 3x 90 dagen achter elkaar in thailand verblijven in een periode van 6 maanden, en daarna moet je er 3 maanden niet geweest zijn. (En anders, februari is weer een 'nieuw' jaar, dus zou je weer opnieuw beginnen).quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef MK9 het volgende:
Wie kan me even helpen met de "nieuwe" regels v.w.b. entries in Thailand.
Ik ben dit jaar in februari en in april (en een gedeelte van mei) in Thailand geweest, beide keren de volledige 30 dagen (dus geen overstay). Beide keren op een toeristenvisum
Nu bestaat de kans dat ik binnenkort weer naar Thailand moet, waarschijnlijk ergens in februari. Daarbij weet ik zeker dat ik er in april (komend jaar dus) heen moet.
Hoe zit het nu precies in elkaar met die '3x per jaar een toerisenvisum-regel'? Is de situatie die ik schets dus mogelijk, dus kan ik in deze situatie zowel in februari als in april naar Thailand met een toeristenvisum?
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:23 schreef Thailies het volgende:
Weet iemand wanneer er tickets voor jan 2009 te koop zijn bij Eva air?
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nog 6 dagen weken, ik kan niet wachten
quote:Op woensdag 12 december 2007 16:32 schreef MartijnGizmo het volgende:
[..]
Damn, die vrienden boffen echt wel. Oh, wacht, ik ben 25% van die vrienden.Heb er zin in!
Is geen budget maatschappij.... Bangkok Airways zijn tevens eigenaar van het vliegveld.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:19 schreef Thailies het volgende:
Nog 375 dagen :-(
ehhhh welke goedkope maatschappij vloog er ook al weer op trat?
Ach, 60 euro all in (hoogseizoen) vind ik nog steeds de moeite waard.quote:Op zondag 30 december 2007 13:24 schreef bluesparkle het volgende:
Is geen budget maatschappij.... Bangkok Airways zijn tevens eigenaar van het vliegveld.
Lounge aanwezig op suvarnabhumi airport.
Koh Chang is ook 'koud' nu, hele harde wind en slapen onder een deken.quote:Op maandag 31 december 2007 17:26 schreef err het volgende:
ik mag hopen dat het beter weer wordt op Phuket daar ik over 2 weekjes 14 dagen daar heen ga![]()
Gelukkig ga ik een weekje er tussenuit naar koh Chang
Goh.. wat een verrassingquote:Op woensdag 2 januari 2008 12:12 schreef Sannelie het volgende:
Zo net terug vanuit thailand... ben meteen chagrijnig.. hier ijskoud en alles zo grijs als maar kan... :S En daar zo lekker warm en kleurrijk! Ik wil nu al terug!!!!
Ik ben anderhalf jaar geleden geweest in augustus en ik vond het wel meevallen, wel best wat bewolking gehad. Wij kregen onze eerste echte regenbui pas na anderhalve week in Chiang Mai. De regenbuien zijn over het algemeen kort maar heftig en over het algemeen tegen de avond, maar het blijft warm. Ik vind het trouwens absoluut geen reden om niet te gaan in deze periode.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:12 schreef Apoc2003 het volgende:
Hoe is Thailand vanaf half Juli tot half Augustus? Ik bedoel dan met name de regeval. Ben van plan om met m'n vriendin komende zomer naar Thailand te gaan, maar we hebben niet veel zin om de hele dag in de regen rond te moeten lopen.
Dus mijn vraaag is eigenlijk of de regen valt in korte hevige buien elke dag rond het zelfde tijdstip en dat daarna de zon en blauwe hemel te voorschijn komt, of dat het regenseizoen in Thailand juist onvoorspelbaar en langdurig is?
KOh Chang schijnt ook relatief droog te zijn in het regenseizoen, nou dat hebben we gemerkt. 4 dagen het slechtste weer meegemaakt van heel de vakantie.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:06 schreef APK het volgende:
Koh Samet schijnt het droogste eiland van Thailand te zijn.
Ik ben er twee keer geweest tijdens het regenseizoen en heb nauwelijks regen gezien.
Best wel jammer, niks lekkerder dan een flinke onweersbui.
Als er niet contstant regen valt ben ik het met je eens, maar als het de hele dag door regent en er weinig kans is op wat zon, dan is het voor mij zeker wel een reden om niet in die periode te gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens absoluut geen reden om niet te gaan in deze periode.
Het is echt maar eventjes op de dag, heb geen dag meegemaakt dat het full-time regendequote:Op donderdag 10 januari 2008 11:35 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Als er niet contstant regen valt ben ik het met je eens, maar als het de hele dag door regent en er weinig kans is op wat zon, dan is het voor mij zeker wel een reden om niet in die periode te gaan.
Overigens ben ik ook in (aan het einde van) het regenseizoen naar India geweest, en daar viel het me ook 100% mee, maar de verschillen per land zijn nogal groot qua regeval, dus ik denk ik vraag het gewoon even.
Morgen maar eens de Thailandstandjes op de vakantiebeurs () bekijken.
ik sliep op UBON VILLA is van een nederlander genaamd Keesquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:03 schreef loentje het volgende:
Ga met mijn broertje begin april,2 weken naar koh samui,reis is al geboekt,alleen het verblijf nog niet.
Wil zo'n maximaal ¤60 per nacht uitgeven.Weet alleen nog niet aan of een hotel/resort/guesthouse.....
en weet iemand of je beter daar kunt boeken,of is het beste om gewoon vanuit nederland te boeken.
Tips zijn welkom
Mooie wisselkoers.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:30 schreef henkway het volgende:
goed en goedkoop
Ik betaalde 400 bath vorig jaar of wel 5 euro per nacht
mae nam is naast chawengquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:51 schreef loentje het volgende:
Was eigenlijk vergeten erbij te zetten,dat ik in de buurt van Chaweng beach een onderkomen zocht,omdat het daar wel te doen is heb ik van horen zeggen.een goed argument????
Van Koh samui gaan snelle speedboten (is dat dubbelsnel?) die 300 Baht kosten vanaf 's middags 2 uur en dan iedere tien minuten om 23.00 tot 2.00 uur weer terugquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef heksehiel het volgende:- We willen vanaf Koh Samui naar Full Moon Party op Ko Phanang, kun je gewoon op en neer met een boot of moet je dan onderkomen regelen op Ko Phanang?
- Goedkope manier om snel van Ciang Mai naar Ko Samui te komen?
Alvast bedankt voor de info!
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:55 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dan toch naar Samui gaat huur dan ook even een brommer (met of zonder lady) om het eiland te verkennen.
Thai Airways mag trouwens ook op Samui vliegen, benieuwd of de vluchten goedkoper gaan worden nu het monopolie van bangkok Airways is doorbroken....
3 dagen en dan weer terugquote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:11 schreef YebCar het volgende:
over 3 weken 3 dagen bangkok
ach geen strandvakantie
wel ff bangkok snel verkennen hoop ik
ff de oude topics nog doorspitten
Die regelmatig over de kop klappen met bezopen bestuurdersquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Van Koh samui gaan snelle speedboten (is dat dubbelsnel?) die 300 Baht kosten vanaf 's middags 2 uur en dan iedere tien minuten om 11.00 tot 2.00 uur weer terug
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:49 schreef APK het volgende:
[..]
3 dagen en dan weer terug
Zeker weten dat ze je op Schiphol er uit pikken om de bagage te checken.
Van Chiang Mai naar Samui met het vliegtuig gaat je altijd wel zo'n 4 a 5000 bath kosten. De enige rechtstreekse vlucht is met Bangkok Airways. Zij zijn ook de eigenaar van Samui Airport en bepalen dus de prijs. Een wat omslachtigere optie, maar wel goedkoper is van Chiang Mai naar BKK te vliegen, daarvandaan naar Surathani en dan de veerboot.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef heksehiel het volgende:
Hoi allemaal,
Heb alle 14 topics van Thailand doorgespit en ben veel te weten gekomen! Wat is Fok soms toch handig:-)
Ik ga 7 maart voor 3 weekjes naar Thailand en heb nog wat vragen:
- Jungletocht vanuit Chiang Mai is dat op gympen te doen?
- Is het aan te bevelen om zelf een klamboe mee te nemen?
- Leuk hotel in Chiang Mai met airco, zwembad en beetje centraal gelegen?
- We willen vanaf Koh Samui naar Full Moon Party op Ko Phanang, kun je gewoon op en neer met een boot of moet je dan onderkomen regelen op Ko Phanang?
- Goedkope manier om snel van Ciang Mai naar Ko Samui te komen?
Alvast bedankt voor de info!
je kan ff naar cambodja gaan met de trein en daar verlengen kost niet veel 20 dollar dacht ikquote:Op zondag 27 januari 2008 13:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het land bevalt mij zo goed, dat ik van de zomer 3 maanden wil gaan. Wat is de beste manier om dit aan te pakken? Gewoon 2x na 30 dagen het land uitgaan en zo nooit een visa aan te vragen? Of een 60 dagenvisum aanvragen, die ik daar ter plekke laat verlengen (wat geld kost)?
quote:Op zondag 27 januari 2008 16:14 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik vroeg me opeens af... wie van jullie werkt/woont in Thailand?
Het stukje onder je naam zegt het eigenlijk al jaquote:
Meld zich.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:14 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik vroeg me opeens af... wie van jullie werkt/woont in Thailand?
Persoonlijk zou ik een toeristenvisum in Nederland regelen. Daarna kan je kiezen die verlengen voor of even het land uit te gaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het land bevalt mij zo goed, dat ik van de zomer 3 maanden wil gaan. Wat is de beste manier om dit aan te pakken? Gewoon 2x na 30 dagen het land uitgaan en zo nooit een visa aan te vragen? Of een 60 dagenvisum aanvragen, die ik daar ter plekke laat verlengen (wat geld kost)?
Ik wel, maar ik woon hier dan ook al 2 jaar. Soms heb je geluk soms niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is echt maar eventjes op de dag, heb geen dag meegemaakt dat het full-time regende
Hoe krijg je dat voor elkaar? En hoe heb je daar je eigen bedrijfje gestart? Met behulp van Thai zeker? Ben benieuwd, wil zelf namelijk ook daarheen om te gaan wonen/werken.quote:
Een jungletocht op teva's lijkt me gezien de aanwezige beestjes niet zo'n goed plan. Sportschoenen moet bij een niet al te lange tocht wel lukken... Overigens ook wel aan te raden een lange broek aan te trekken in de jungle.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:29 schreef DaBitcha het volgende:
Ik ga volgende week voor een maand rondtrekken in Thailand :-). Ik heb een nogal dreuge vraag: is het verstandig om dichte (wandel)schoenen mee te nemen? Aangezien die dingen redelijk veel ruimte innemen/zwaar zijn. Ik heb al wel goede Teva's. We gaan oa een korte tocht door de jungle maken. Zou dat alleen met Teva's te doen zijn?
En dat wil ik dus ook, vandaar ook mijn interresequote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? En hoe heb je daar je eigen bedrijfje gestart? Met behulp van Thai zeker? Ben benieuwd, wil zelf namelijk ook daarheen om te gaan wonen/werken.
Realiseer je wel dat je in Thailand als buitenlander in principe niets mag bezitten aan real estate, en dat er veel voorwaarden zijn waaraan een bedrijf moet voldoen. (Een daarvan is inderdaad het hebben van Thais personeel).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:14 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
En dat wil ik dus ook, vandaar ook mijn interrese
No worries matequote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Realiseer je wel dat je in Thailand als buitenlander in principe niets mag bezitten aan real estate, en dat er veel voorwaarden zijn waaraan een bedrijf moet voldoen. (Een daarvan is inderdaad het hebben van Thais personeel).
Tevens heeft het Thais personeel, zeker in de low class jobs in de fabrieken, er een handje van om na het ontvangen van het geld tijdelijk even niet te komen. Zelfs het in het roepen van bonussystemen om dit te voorkomen werken niet, omdat deze thai alleen maar naar vandaag en niet naar de lange termijn kijkt.
Omdat er zoveel mits en maren aanzitten is Thailand niet het ideale land om te 'enterprisen', Singapore of Maleisië is dan in principe beter, al snap ik de aantrekkingskracht van Thailand ook wel.
Een tip, begin nooit een bar, want dat klinkt leuk, maar zonder een grote investering zal dit nooit een succes kunnen worden, en zelfs met de grote investering is het maar de vraag.
Alleen is het dan beter om voor een bedrijf te werken en dan uitgezonden worden naar Thailand. Op de bonnefooi erheen gaan en bedenken dat je ergens aan de slag kunt... die kans is heel, heel erg klein helaas. (Je kan altijd leraar engels worden, maar of dat is wat je wilt). (Je bouwt dan niks op voor later).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:37 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
No worries mate![]()
Kijk een eigen bedrijfje lijkt me leuk, maar ik zat zelf meer echt aan wonen en ergens werken voor een bedrijf gewoon![]()
En ik heb het helemaal niet uitgedacht hoor, het is gewoon een idee aangezien Thailand gewoon heel erg leuk is!
Wat je zegt klopt allemaal ik denk dat het voor mij een heel stuk moeilijker zou zijn zonder mijn vrouw. De regels omtrent visa en het werken in je eigen bedrijf zijn erg streng.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Realiseer je wel dat je in Thailand als buitenlander in principe niets mag bezitten aan real estate, en dat er veel voorwaarden zijn waaraan een bedrijf moet voldoen. (Een daarvan is inderdaad het hebben van Thais personeel).
Tevens heeft het Thais personeel, zeker in de low class jobs in de fabrieken, er een handje van om na het ontvangen van het geld tijdelijk even niet te komen. Zelfs het in het roepen van bonussystemen om dit te voorkomen werken niet, omdat deze thai alleen maar naar vandaag en niet naar de lange termijn kijkt.
Omdat er zoveel mits en maren aanzitten is Thailand niet het ideale land om te 'enterprisen', Singapore of Maleisië is dan in principe beter, al snap ik de aantrekkingskracht van Thailand ook wel.
Een tip, begin nooit een bar, want dat klinkt leuk, maar zonder een grote investering zal dit nooit een succes kunnen worden, en zelfs met de grote investering is het maar de vraag.
Al via Dusseldorf geprobeerd via een Duitse site zoals www.fliegen.de??quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:08 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog een tip waar er relatief goedkope vliegtickets te vinden zijn voor in juli ? Kan zelf niet echt wat vinden voor onder de 800 op het moment. Morgen nog maar even in de stad kijken of daar ergens aanbiedingen zijn, en anders moet het maar voor 800....
In principe past je Nederlandse stekker meestal wel in de Thaise stopcontacten, en mocht dat niet lukken, er zijn overal in Thailand voor een grijpstuiver verloopstekkers te koop, in ieder geval veel goedkoper dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:28 schreef NoXxa het volgende:
Jeej wij vliegen zaterdag. Rugzak mee, 2 dagen card blanche. In grote lijnen willen we paar dagen bangkok, kleine week richting en rondom Chiang Mai. En laatste dagen sluiten op het strand van Koh Chang
Heb nog wel een vraagje. Moet ik een verloop stekker kopen voor onze NL stekker? Want heb nog wel wat accu's op te laden links en rechts.
Laat me raden: Via Londen, Hongkong, Macau, Singapore naar Bangkok?quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik ga vrijdag al die kant op.. maar kom er pas dinsdag aan....
Ja ze zijn hier qua electra niet altijd zo goed. Mijn hele huis was ongeaard. Ik kreeg steeds stroomstoten van de computer. Ik heb maar snel wat aarding laten liggen. Heel veel electrische apparaten hebben gewoon vreemde kuren gekregen. Maar inderdaad vaak werkt het.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In principe past je Nederlandse stekker meestal wel in de Thaise stopcontacten, en mocht dat niet lukken, er zijn overal in Thailand voor een grijpstuiver verloopstekkers te koop, in ieder geval veel goedkoper dan in Nederland.
Let op, ik weet niet wat voor lader je hebt, maar in Thailand is de stroom niet altijd constant hetzelfde, er zijn af en toe wel wat uitschieters naar boven. (Mijn laders voelen altijd wat warm aan, veel warmer dan in Nederland), maar over het algemeen werkt het wel.Ik ga vrijdag al die kant op.. maar kom er pas dinsdag aan....
quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat me raden: Via Londen, Hongkong, Macau, Singapore naar Bangkok?
Indian Summer is erg tof...bijzonder lekker (Indisch) eten, prachtige bungalows op het water ( staan op palen ) en de eigenaresse (Lizzy) is echt geweldig !quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Goede reis ozzie! Jij kent Samet toch? Heb je een idee voor een beetje rustig hotel buiten de backpackersscene?
Is dit goedkoper? Hoe kan je dit dan regelen?quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat me raden: Via Londen, Hongkong, Macau, Singapore naar Bangkok?
Met easyjet naar London, Met OasisAir naar Hongkong, boot naar Macau en vervolgens via prijsvechters als AirAsia via Singapore naar Bangkokquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Is dit goedkoper? Hoe kan je dit dan regelen?
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Met easyjet naar London, Met OasisAir naar Hongkong, boot naar Macau en vervolgens via prijsvechters als AirAsia via Singapore naar Bangkok
Ik zit er gewoon serieus over na te denken nuquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Met easyjet naar London, Met OasisAir naar Hongkong, boot naar Macau en vervolgens via prijsvechters als AirAsia via Singapore naar Bangkok
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn keuze, maar als je 100 euro goedkoper uit wilt zijn....
Het is gewoon druk dan op de eilanden, je moet niet vergeten dat heel Europa dan gewoon zomervakantie heeft. En vaak is het zo dat het gedurende een uur flink hard plenst, en dat het daarna weer ophoud. Maar als je pech hebt kan het ook heel de dag tekeer gaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:29 schreef jojomen4 het volgende:
Wat voor een sfeer hangt er in juli op die vakantie eilanden? Is het dan helemaal verlaten of is het dan ook best leuk?
Als ik het goed begrepen heb ik het dan regen seizoen. Betekend dit 20 uur per dag regen of gewoon af en toe een uurtje hard regenen en de rest van de dag lekker strandweer?
Voor malaria scheelt het in welk gebied je bent.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:47 schreef DIA het volgende:
In Thailand heb je geen malaria pillen nodig toch?
en hoe zit het trouwens medisch gezien? goede hulp? ook op de eilanden? of echte derde wereld landen praktijken?
Ja, buiten Thailand bv.quote:Op zondag 3 februari 2008 18:12 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Voor malaria scheelt het in welk gebied je bent.
ah ok... maar je had koorts... geen malaria.. toch>?quote:Op zondag 3 februari 2008 18:12 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
Voor malaria scheelt het in welk gebied je bent.
En toen ik op Phuket zat, had ik onwijse koorts dus naar het ziekenhuis gegaan, prima geholpen. De service was daar beter dan in Nederland. Of eigenlijk alleen sneller
Malaria krijg je niet in Thailand, de kans op dengue is groter, maar nog steeds klein (vooral in steden) dus goed insmeren.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:03 schreef DIA het volgende:
ah ok... maar je had koorts... geen malaria.. toch>?
Ik ga liever naar het ziekenhuis in Thailand dan in Nederland eigenlijk: sneller, goedkoper, en net zo goed (opgenomen worden is zelfs een stuk beter). De kleinere ziekenhuizen zijn natuurlijk wel minder dan de grote, internationale in Bangkok.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:47 schreef DIA het volgende:
en hoe zit het trouwens medisch gezien? goede hulp? ook op de eilanden? of echte derde wereld landen praktijken?
Tandartsen zijn ook veel beter en zitten in iedere straat.quote:Op maandag 4 februari 2008 02:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ga liever naar het ziekenhuis in Thailand dan in Nederland eigenlijk: sneller, goedkoper, en net zo goed (opgenomen worden is zelfs een stuk beter). De kleinere ziekenhuizen zijn natuurlijk wel minder dan de grote, internationale in Bangkok.
Ja, het bleek een bacterie in me keel te zijn, gaven ze antibiotica voor en dat hielp prima. Ik weet dat het beter is om geen antibiotica te slikken, maar ik had nog een week vakantie en wilde dat echt niet verpesten.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:03 schreef DIA het volgende:
[..]
ah ok... maar je had koorts... geen malaria.. toch>?
Als je ons even laat weten wat je er wilt gaan doen, met welk budget en hoe oud de groep gemiddeld is krijg je misschien wel een nuttig antwoord.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:42 schreef justnewbie het volgende:
Binnenkort vertrek ik richting thailand met een aantal mensen (± half maart). Aangezien er nog het een en ander geregeld moet worden is mijn vraag als volgt :
Koh Chang bezoeken of Koh Samet en waaarom?
volgens mij zitten er meer dan 1 maandag tussen 15 juli en 12 augustus hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:31 schreef Apoc2003 het volgende:
Hoera! Ticket geboekt, 15 juli vertrek vanaf en 12 augustus terugkomst in Dusseldorf! Heb er zin in!
Nu kan de echte voorpret beginnen!Welke dingen mag ik absoluut niet missen in 1 maandag thailand volgens jullie?
De verjaardag van de koningin/moederdagquote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:31 schreef Apoc2003 het volgende:
Welke dingen mag ik absoluut niet missen in 1 maandag thailand volgens jullie?
Is wel net zo handig natuurlijk van mij dat ik het erbij heb gezet...quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je ons even laat weten wat je er wilt gaan doen, met welk budget en hoe oud de groep gemiddeld is krijg je misschien wel een nuttig antwoord.
Maandag, het scheelt maar 2 lettersquote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
De verjaardag van de koningin/moederdag
Maar joh, als je nou tips wilt, moet je toch een heel klein beetje vertellen waar je van houdt?
Iedereen wil graag naar plaatsen toe waar geen toeristen komen, echter is dit in een land als Thailand gewoon onmogelijk, hooguit kom je op plaatsen waar minder toeristen komen (zo ben ik in Thailand langs de Mekong gereden via Chiang Khan naar Nong Khai, waar maar heel weinig toeristen waren). Maar aan je wensen te zien past een "standaard" route voor Thailand prima. Bangkok, Chiang Mai, 4 dagen eiland. En aangezien jullie een maand gaan kun je verder ook nog meer dan genoeg doen in Thailand.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:31 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Maandag, het scheelt maar 2 letters![]()
![]()
M'n bedoeling met de vraag was eigenlijk of jullie nog plaatsen weten die niet in standaard lonely planet/footprint enzo staan. Plaatsen die jullie de moeite waard vinden.
Maar ik ga met m'n vriendin, die nog geen reiservaring buiten europa heeft. Het is wel het idee dat we een beetje vakantiegevoel krijgen en niet ontzettend veel in de bus/trein zitten om maar zo veel mogelijk te zien in zo kort mogelijke tijd. Persoonlijk wil ik graag een toch maken door de jungle (noorden dus?), en m'n vriendin wil graag een paar dagen in een hutje vlak bij het strand verblijven (zuiden toch?). Daarnaast ben ik wel van lekker eten, maar dat zal nergens een probleem zijn. Ook een beetje cultuur zien mag niet ontbreken, maar dat is eigenlijk ook behoorlijk cliché natuurlijk.
Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:57 schreef justnewbie het volgende:
[..]
Is wel net zo handig natuurlijk van mij dat ik het erbij heb gezet...![]()
Oke.. samenstelling groep is ±10 personen (mannen) tussen 28 en 55 jaar.
Van deze groep zal er een deel overdag op een brommertje of motor de bergen in willen en een beetje rondscheuren, terwijl er ook mensen zijn waarvan de voorkeur uit gaat naar duiken/snorkelen en een balletje trappen op een mooi wit strand met palmboompjes en een sapje. Verblijf is een 3 a 4 dagen lang ongeveer. (Dit i.v.m. een verkorte rondreis door Thailand.)
Financien zijn niet belangrijk tijdens de reis... ( nee geen zwartgeld maar hij is erg vroeg dit jaar)
De avondactiviteiten zijn we wel overuit en zal gewoon een bar/kroeg/strandtent/disco moeten worden waar iedereen gewoon mee naar toe gaat. Qua leeftijd betreft geen probleem want jong en oud zijn beiden net zo gek met stappen.
Ok!! Thnx! Super duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien...........
-->Knip...
[/url] ]
Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:30 schreef kasper het volgende:
[..]
Aha, zeker om nog even wat cultuur op te snuiven...
ff offtopic :quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...
Bangkokquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:01 schreef niet_links het volgende:
Ikzelf woon ergens in Nonthaburi (had ook liever op zon tropisch eiland gewoond maar denk dat ik dan helmaal niet zou werken) Buiten dat de gemakken van Bangkok toch wel aanlokkelijk zijn.
Ik ben niet super gek op Bangkok. Het is dat mijn vriendin vanuit Bangkok werkt en de internetverbindingen er beter zijn. Anders had ik dichter bij de zee gezeten.quote:
Thailand heeft echt een slecht image als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:36 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Waar in Thailand moet ik met een vriendin zijn. Is het echt zo dat de seksindustrie daar veel/extreem aanwezig is en is dit erg vervelend? Dat je bijvoorbeeld in bijna elke "kroeg" wordt aangesproken voor een wip?
Moet je niet naar bepaalde plaatsen zoals Pattaya, Pat Pong etc. gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Tja, nou ook weer niet zo slecht hoor ;-) maar ik zie wel een beetje straatjes voor me waar van die dikke duitsers lopen welke op zoek zijn naar verzetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |