Ik ben eigenlijk best wel heel erg benieuwd waar je die aanbieding vond....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:07 schreef err het volgende:
Kwam een nette aanbieding tegen, Phuket (periode dec - jan) voor 599 euro - inclusief tickets, alle toeslagen en *** hotel. Kon ik niet laten lopen![]()
Wilde alleen wel wat langer, dus voor 699 zit ik er 17 dagen. Wordt mn 2e keer in Thailand.
Anyways, wil graag naar Koh Chang, en aangezien ik weinig tijd heb vlieg ik af - en aan op Trat vanaf Bangkok (waar ik ook een dagje wil vertoeven) .
Iemand ervaring met 12go en Bangkok air, vliegen ze een beetje op tijd of kan ik er niet van op aan?
Bex Reizenquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:13 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel heel erg benieuwd waar je die aanbieding vond....![]()
Ik denk ook niet dat ik heel gelukkig zal worden van Martinair in hun 767 met layout 2-4-2, terwijl NORMALE maatschappijen 2-3-2 als zitindeling hebben in de 767.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:55 schreef Richard22 het volgende:
Wow dat is best een mooie prijs, alleen dan martinair naar phuket. Dat is weer minder....
Singapore Airlines is ook wat mij betreft de beste maatschappij, maar aangezien je eerst naar Singapore moet en daarvandaan pas naar BKK ben je al snel zo'n zeventien uur onderweg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:38 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben met Martinair naar Costa Rica gevolgen, maar ik vond het wel aardig moet ik zeggen. Vooral die Midden-Amerikaanse stewardessen![]()
*vliegt naar Bangkok met Singapore Airlines![]()
Eensch.. al heeft dan KLM mijn voorkeur, niet vanwege het geweldige entertainment, maar de vliegtijden, vertrek Amsterdam 20:45 en Bangkok 23:20 zijn wel ideaal.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Singapore Airlines is ook wat mij betreft de beste maatschappij, maar aangezien je eerst naar Singapore moet en daarvandaan pas naar BKK ben je al snel zo'n zeventien uur onderweg.
Voor dezelfde prijs zit je op een rechtstreekse vlucht bij Eva Air in de Evergreen klasse, en ben je er in tien uurtjes... Dat heeft dan normaal gesproken toch mijn voorkeur...
Krijg je 's morgens in het vliegtuig wel een interessant religieus schouwspel voor noppes....quote:Op zondag 28 oktober 2007 08:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nog frustrerender is om te vliegen met EL AL, gezien je eerst 4 uur naar Tel Aviv vliegt, en dan vanaf Tel Aviv nog eens 12 uur onderweg bent naar Bangkok. Maar ja, ze moeten via de internationale waterwegen om de Arabische landen heenvliegen....
Al eens eerder naar Koh Chang geweest? Ben benieuwd waarom je nu die bestemming kiest.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:55 schreef err het volgende:
ja, ik gebruik die trip dan ook om wat van het land te zien, ik ben niet van plan 14 dagen op Phuket te gaan zitten. Laatste keer dat ik daar was was ik al niet zo onder de indruk, dus ik ga naar Koh Chang.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:06 schreef Noxa het volgende:
Ik ga in februari naar Thailand. We gaan 2 weken, eerste deel naar het noorden naar vermoedelijk Chang Mai. En daarna naar het zuiden. Ik denk naar Ko Chang.
Nee, nog niet eerder geweest. Wel op Samui, Panghan, Krabi, Phuket en Phi Ph.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:08 schreef Noxa het volgende:
[..]
Al eens eerder naar Koh Chang geweest? Ben benieuwd waarom je nu die bestemming kiest.
Probeer Mangoo Lagoon Placebij Koh San. Erg nette Guesthouse voor zo'n 850 baht per nacht. Zit er nu te internetten. Adres: 30 rambuttri phra athit road Bangkok (+66 (0)2-281-4783 / email: mango_lagoon_place@hotmail.comquote:Op vrijdag 9 november 2007 07:08 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben in Bangkok van 5 December t/m 10 December.. iemand nog tips voor een schone nette hostel in het centrum?
Wat zijn de must sees buiten Bangkok? Heb er 4 volle dagen te besteden en wil dan ook graag 2 dag tripjes maken.
10 December t/m 15 December PP/Phuket
Is wel een redelijk goede maatschappij, kan je vergelijken met China airlines of Eva air. Ik zou zelf persoonlijk met Emirates vliegen.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:49 schreef Sosa het volgende:
Greetz from bangkokEindelijk helder blauwe lucht hiero!
Wie heeft er ervaring met LTU (Duitse maatschappij)?
Ik ben voor het eerst ipv China Air met LTU gevlogen en ik vraag me af hoe de controle (douane) in Duitsland is in verband met het meenemen van enkele horloges en wat merkkleding, uiteraard ontdaan van alle labels... In NL zijn ze er nogal happig op heb ik gemerkt de laatste paar keer, maar met Duitsland geen ervaring...
Op sommige plekken zal je inderdaad toiletten tegenkomen naar Frans model, het zogenaamde hurktoilet, maar eigenlijk is dat op openbare plekken veel hygienischer, omdat je 'niks' aanraakt.quote:Op zondag 11 november 2007 12:44 schreef Sannelie het volgende:
Ik ga over een maandje al naar Thailand!! Ontzettend veel zin in!!
Maar.. kheb een vraagje aan mensen die er al zijn geweest... Hoe zijn de wc's daar? Is het overal zo dat er alleen een gat in de grond zit? Dat wil ik graag weten voor Bangkok en de eilanden: Krabi, Ko phi phi, phuket en koh samui. Dat lijkt mij nameijk erg vervelend en ga ik op zoek naar een plastuit o.i.d
quote:Op zondag 11 november 2007 15:02 schreef qmaxor het volgende:
tempels/cultuur (als je het cultuur kan noemen).
De meeste muggen komen pas na zonsondergang en je kunt je natuurlijk ook gewoon met deet insmeren.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik ben aardig lek gestoken langs de Mekong. Maar idd, lange kleding kan wel maar hoeft niet perse. Alleen als je tempels in gaat vind ik wel dat je lange kleding aan moet hebben.quote:Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.
Veel muggen zijn we toen ook niet tegengekomen. Dus die lange kleding kan wel, maar hoeft niet perse.
Doorspoelen is vaak een ramp (poepgeur) .quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Grote tas kun je tijdens trekkings, of dagtripjes altijd wel in het hotel achterlaten..of bij de organisatie waar je een tripje boekt. Of soms kun je hem ook meenemen en dan zorgen ze er wel voor je hem bij het einde weer kan ophalen. Is allemaal erg makkelijk te regelen in Thailandquote:Op maandag 12 november 2007 13:26 schreef Sannelie het volgende:
En hoe zit het met koffers? We gaan de eerste 15 dagen met een rondreis... Ik wil een grotere tas meenemen voor mijn handbagage en gewoon een eastpack voor bijv. het national park. Maar kan je dan wel nog ergens die grotere tas voor de handbagage ergens laten? Hij is nameljik wat lastig opvouwbaar..
goedzo! wanneer ga je?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:17 schreef Sannelie het volgende:
ooh oke! Nu nog ff plastuiten aanschaffen voor die ranzige wc's daar en ik ben er helemaal klaar voor!!Woehoeee nog eventjes en dan ga ik!! Heerlijk 30 graden in het vooruitzicht
![]()
Ik ga 11 dec al!! Kan niet wachten! Heerlijk drie weekjes lekker 30 graden en gave dingen doen!quote:Op zondag 18 november 2007 15:18 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
goedzo! wanneer ga je?
WC's valt allemaal wel mee hoor... je hebt in alle hotels de wc's zoals we die ook in NL hebben.
waarom naar Angkor Wat als je maar 16 dagen in Thailand bent? Alleen met reizen daarnaartoe ben je al 2 volle dagen kwijt. Dan hou je nog maar 12 dagen Thailand over.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga van 3 januari tot 19 januari naar Thailand. Paar vraagjes
- Ik wil graag op de goedkoopste manier van Bangkok naar Angkor Wat zien te komen (Sang Riep). Iemand tips?
- En ik zoek een hostel van rond de 10 euro per nacht. Is het mogelijk om voor die prijs iets redelijks te vinden bij Khao San?
- Wat zijn nu echt de must-sees van Thailand?
- En is het mogelijk ergens olifanten in de natuur te vinden? Zou wel cool zijn die te zien ofzo.
Ik ben 31 dagen naar Thailand gegaan, en wilde ook naar Angkor Wat gaan. Toen besloten om het niet te doen omdat het teveel tijd zou kosten. (maar we zijn een jaar later alsnog gegaan)quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
Volgens mij is dat wettelijk geregeld, maar ik dacht alleen de verkiezingsdag en de dag erna. Zeker weten doe ik het niet. Ik reken voor de zekerheid maar weer op 3 dagen (lees: op tijd wijn voor het kerstdiner inslaan....).quote:Op zondag 11 november 2007 12:50 schreef APK het volgende:
23 december verkiezingen.
Bij de vorige verkiezingen was er een alcoholstop van drie dagen.
Ik vond het vorig jaar begin december ook koud en moest zelfs lange broek en sokken aan.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:30 schreef Gaoxing het volgende:
Ennuh..... tis koud hier. 's Morgens rond de 20 graden. Onze Thaise medemens loopt alweer in jassen en lange broeken, en zelfs mijn kindjes willen 's morgens graag een trui aan. Heerlijk!
Wollen muts en dikke handschoenen mee.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe zit het met de temperatuur in januari dan? Niet koud toch?
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef APK het volgende:
[..]
Wollen muts en dikke handschoenen mee.
Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...![]()
En toch.... Ik heb ooit de nachttrein, (ooit ja omdat ik dit tegenwoordig tijdstechnisch dit vlieg), genomen van Bangkok naar Nong Kai, en dat was in de sleeper met fan erg koud, dat het lapje deken niet genoeg was en ik uit mijn backpack mijn Australische slaapzak moest halen om warm te blijven...
Dan ga je toch ook!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:35 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Vrienden van me hebben net hun Thailand tickets voor komende zomer geboekt... 31 dagen met een uitstapje naar Angkor Wat. Argggghhh ik kan ze wel slaan. Ik wil ook!!
Precies, naar Thailand en na mij de zondvloed.quote:
Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).
Plus je moet in Thailand ook nog een eindje reizen van bijv. Bangkok naar de grens (ook nog een paar uur met de bus). Plus de grensovergang en het regelen van visa etc. wat nog wel even duurt.. Maakt dat je wel twee volle dagen reizen moet tellen als het het op deze manier wilt doen (1 dag heen en 1 dag terug) en dan heb je nog niets gezien van Angkor.
Al moet ik zeggen dat ik de toch prachtig vond, en het een hele ervaring is. Angkor is prachtig.
Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeienquote:Op zaterdag 1 december 2007 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....
Als Bangkok Airways te duur is kan je met Air Asia naar Pnomh Pheng, en vandaar met de boot naar Siem Reap voor zo'n 20 U$.
Wat ik mij kan herinneren duurde het maar een uur of 3, 4, het eerste stuk ging langzaam, maar daarna ging het op full speed over een soort meer heen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:54 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeien). Ik weet niet hoe dat er van Pnom Phen naar Siem Reap aan toe gaat (maar volgens mij is dat nog wat verder?).
Ik vond de reis verder wel de moeite waard, het is toch een hele ervaring in zo'n bus over die wegen door die omgeving te trekken.
Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet isquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Soms denk ik, was het maar weer vroeger, kon ik dit soort dingen ook weer eens doen, maar tegenwoordig is tijd geld en ben ik genoodzaakt veel te gaan vliegen, temeer omdat dat stukken goedkoper is geworden t.o.v. andere manier van transport.. en ja, 8 uur over de weg van Poi Pet naar Siem Reap in een minibusachting ding, of voor 60 U$ in een vliegtuig in een uurtje... tja dan weet ik het wel.
Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaanquote:Op zondag 2 december 2007 14:27 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet is![]()
Heb je een hele slechte reis, maar wel een machtig mooi verhaal als je terugkomt![]()
Zelf vind ik het ook wel lekker als ik wat comfort heb, maar ik reis graag onder het mom: later lach je erom. Vandaar dat ik ook een keer met die minibus zou reizen
Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik)quote:Op zondag 2 december 2007 14:50 schreef snijder het volgende:
[..]
Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaan![]()
Je bent gebroken als je aankomt!
en voor die mooie ervaringen reis ik juistquote:Op zondag 2 december 2007 19:28 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik)![]()
quote:Op maandag 3 december 2007 19:04 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
en voor die mooie ervaringen reis ik juistals je alles goed geregeld wilt hebben kun je beter in Nederland blijven
![]()
Nog 2 maandjes
4 keer overstappenquote:Op maandag 3 december 2007 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]*Hand schud* Over 2 maanden ben ik er ook, dat wil zeggen, ik moet via Londen naar Hong Kong, dan naar Singapore om vervolgens via KL in Bangkok aan te komen....
Voordeel is wel, ondanks de drukte in het begin ben ik nu eindelijk eens de 2 weken in niet aan het reizen in een vliegtuig, maar blijf ik redelijk op één plaats.
Met je vriendin naar Thailandquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Hallo,
Ik heb vandaag geboek 700 euro met China airlines naar Bangkok.
Ga pas eind april voor 16 dagen samen met mijn vriendin.
Ik weet dat april erg warm is maar dat overleven we wel..
Verder was ik van plan om niks te boeken, nou vraag ik me alleen af of de eerste nacht daar ook goed te regelen is als je er eenmaal bent?
Verder nog mensen tips? wilde richting het zuiden.. Iemand enig idee van de ticketprijzen?
Ok hoor het wel.
groeten
Het punt is dat ik sowieso naar Hong Kong moet, al zou ik normaal rechtstreeks vliegen met KLM of China naar Bangkok, en dan met een retourvlucht China Airlines naar Hong Kong. (Grappig is wel dat mijn enkele reis BKK - HKG maar 20 euro goedkoper is dan een retour).quote:Op maandag 3 december 2007 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
4 keer overstappenach ja, je moet er wat voor over hebben
quote:Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Met je vriendin naar Thailand
Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Ga pas eind april voor 16 dagen samen met mijn vriendin.
Ik weet dat april erg warm is maar dat overleven we wel..
niks mis mee hoor, zeg ik uit eigen ervaringquote:Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Met je vriendin naar Thailand
Het is wel warm, maar in Thailand is het sowieso wel warm, dus of het echt veel uitmaakt.... Enige grote nadeel is dat Songkran, het waterfeest wat je reisplannen behoorlijk in de soep kan laten lopen omdat het overal wat drukker is, of je wordt aangevallen door mensen met waterkanonnen, waterpistolen of gewoon emmers langs de kant van de weg..... (Aangevallen is een groot woord, maar de toeristen weten van geen ophouden tijdens dit festival, en kennen ook minder grenzen was mijn ervaring, de thai komt rustig op je af en smeert wat poeder in je gezicht en gooit een beetje water over je heen, de toerist bleef doorspuiten met water en smeert ruw zooi op je gezicht....)quote:Op donderdag 6 december 2007 09:16 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef TAG-Speedy het volgende:
Het wordt waarschijnlijk toch mei dus geen last van dat waterfestijn, alleen lees ik net dat het dan kleine moeson tijd is ...![]()
Scheelt wel dat het in de regio Samui dan nog wel beter schijnt te zijn, wil daar ook meeste van de tijd verblijven.
Ticketprijzen liggen nu inderdaad een stuk hoger dan ander jaren, komt vooral door de extra brandstoftoeslag die er op wordt geheven. Naast dat dat grote onzin is, vliegtuigmaatschappijen kopen van te voren tegen een prijs brandstof in, moet de brandstoftoeslag gewoon uitmaken van de ticketprijs en niet als losse toeslag erbij komen, de prijs van brandstof gaat echt niet meer terug naar 35 dollar per vat. Op deze manier wordt het ook stukken eerlijker vergelijken als uitsluitend de airportbelastingen en securitycharges in rekening worden gebracht.quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:54 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Vorig jaar eind Juli - begin Juli naar Bangkok en Pattaya geweest. Is erg goed bevallen, alleen ik zat te kijken naar de ticketprijzen die liggen nu nog erg hoog, zijn die altijd zo vroeg vantevoren aan de hoge kant? Want zou nu i.p.v. China Airlines economy voor EVA premium economy gaan, omdat dat toch een stuk beter zit. Maar dat is nu al helemaal niet te betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |