quote:Op zondag 11 november 2007 15:02 schreef qmaxor het volgende:
tempels/cultuur (als je het cultuur kan noemen).
De meeste muggen komen pas na zonsondergang en je kunt je natuurlijk ook gewoon met deet insmeren.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
Ik ben aardig lek gestoken langs de Mekong. Maar idd, lange kleding kan wel maar hoeft niet perse. Alleen als je tempels in gaat vind ik wel dat je lange kleding aan moet hebben.quote:Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.
Veel muggen zijn we toen ook niet tegengekomen. Dus die lange kleding kan wel, maar hoeft niet perse.
Doorspoelen is vaak een ramp (poepgeur) .quote:Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Grote tas kun je tijdens trekkings, of dagtripjes altijd wel in het hotel achterlaten..of bij de organisatie waar je een tripje boekt. Of soms kun je hem ook meenemen en dan zorgen ze er wel voor je hem bij het einde weer kan ophalen. Is allemaal erg makkelijk te regelen in Thailandquote:Op maandag 12 november 2007 13:26 schreef Sannelie het volgende:
En hoe zit het met koffers? We gaan de eerste 15 dagen met een rondreis... Ik wil een grotere tas meenemen voor mijn handbagage en gewoon een eastpack voor bijv. het national park. Maar kan je dan wel nog ergens die grotere tas voor de handbagage ergens laten? Hij is nameljik wat lastig opvouwbaar..
goedzo! wanneer ga je?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:17 schreef Sannelie het volgende:
ooh oke! Nu nog ff plastuiten aanschaffen voor die ranzige wc's daar en ik ben er helemaal klaar voor!!Woehoeee nog eventjes en dan ga ik!! Heerlijk 30 graden in het vooruitzicht
![]()
Ik ga 11 dec al!! Kan niet wachten! Heerlijk drie weekjes lekker 30 graden en gave dingen doen!quote:Op zondag 18 november 2007 15:18 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
goedzo! wanneer ga je?
WC's valt allemaal wel mee hoor... je hebt in alle hotels de wc's zoals we die ook in NL hebben.
waarom naar Angkor Wat als je maar 16 dagen in Thailand bent? Alleen met reizen daarnaartoe ben je al 2 volle dagen kwijt. Dan hou je nog maar 12 dagen Thailand over.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga van 3 januari tot 19 januari naar Thailand. Paar vraagjes
- Ik wil graag op de goedkoopste manier van Bangkok naar Angkor Wat zien te komen (Sang Riep). Iemand tips?
- En ik zoek een hostel van rond de 10 euro per nacht. Is het mogelijk om voor die prijs iets redelijks te vinden bij Khao San?
- Wat zijn nu echt de must-sees van Thailand?
- En is het mogelijk ergens olifanten in de natuur te vinden? Zou wel cool zijn die te zien ofzo.
Ik ben 31 dagen naar Thailand gegaan, en wilde ook naar Angkor Wat gaan. Toen besloten om het niet te doen omdat het teveel tijd zou kosten. (maar we zijn een jaar later alsnog gegaan)quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
Volgens mij is dat wettelijk geregeld, maar ik dacht alleen de verkiezingsdag en de dag erna. Zeker weten doe ik het niet. Ik reken voor de zekerheid maar weer op 3 dagen (lees: op tijd wijn voor het kerstdiner inslaan....).quote:Op zondag 11 november 2007 12:50 schreef APK het volgende:
23 december verkiezingen.
Bij de vorige verkiezingen was er een alcoholstop van drie dagen.
Ik vond het vorig jaar begin december ook koud en moest zelfs lange broek en sokken aan.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:30 schreef Gaoxing het volgende:
Ennuh..... tis koud hier. 's Morgens rond de 20 graden. Onze Thaise medemens loopt alweer in jassen en lange broeken, en zelfs mijn kindjes willen 's morgens graag een trui aan. Heerlijk!
Wollen muts en dikke handschoenen mee.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe zit het met de temperatuur in januari dan? Niet koud toch?
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef APK het volgende:
[..]
Wollen muts en dikke handschoenen mee.
Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...![]()
En toch.... Ik heb ooit de nachttrein, (ooit ja omdat ik dit tegenwoordig tijdstechnisch dit vlieg), genomen van Bangkok naar Nong Kai, en dat was in de sleeper met fan erg koud, dat het lapje deken niet genoeg was en ik uit mijn backpack mijn Australische slaapzak moest halen om warm te blijven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |