abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2007 @ 15:02:47 #101
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54526769
Thailand: super land, denk het beste land om te feesten, stranden & tempels/cultuur (als je het cultuur kan noemen).

Beetje jammer dat er zoveel viespeuken rondlopen en zelfs studenten van mijn leeftijd trots met hoeren rondlopen, echt sick/zielig.

Voor de rest heb ik er me prima een maand vermaakt .
  zondag 11 november 2007 @ 16:18:41 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_54528706
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:02 schreef qmaxor het volgende:
tempels/cultuur (als je het cultuur kan noemen).
pi_54529805
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
  zondag 11 november 2007 @ 17:10:13 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_54530030
quote:
Op zondag 11 november 2007 17:00 schreef Sannelie het volgende:

Maar nog even een vraagje. Op foto's van bijv. een national park zie je toeristen gewoon in hun korte broekie lopen. Maar er werd mij geadviseerd om langere kleding aan te doen i.v.m. muggen e.d.?
De meeste muggen komen pas na zonsondergang en je kunt je natuurlijk ook gewoon met deet insmeren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54530569
quote:
hmm die hurktoiletten vind ik juist smerig.. gatver..! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar.. maar goed. Moet maar iets verzinnen..
Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.

Veel muggen zijn we toen ook niet tegengekomen. Dus die lange kleding kan wel, maar hoeft niet perse.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 11 november 2007 @ 17:53:29 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_54531108
quote:
Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik heb in die 3,5 weinig hurktoiletten gezien. Alleen tijdens de trekking eigenlijk.

Veel muggen zijn we toen ook niet tegengekomen. Dus die lange kleding kan wel, maar hoeft niet perse.
Ik ben aardig lek gestoken langs de Mekong. Maar idd, lange kleding kan wel maar hoeft niet perse. Alleen als je tempels in gaat vind ik wel dat je lange kleding aan moet hebben.

Verder zijn er ook van die gestoorde lui die geimpregneerde klamboes meenemen en dat soort onzin, doe het alsjeblieft niet. Als er muggen zijn in de omgeving waar je zit, zijn waarschijnlijk ook klamboes in je hotelkamer
pi_54541972
quote:
Doorspoelen is vaak een ramp (poepgeur) .
Gelukkig is Thailand voor een groot deel gemoderniseerd, en hebben de toeristische trekpleisters gelukkig een ''normaal'' toilet.
  maandag 12 november 2007 @ 07:54:29 #108
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_54542882
ligt er natuurlijk ook aan waar je verblijft. Als je een normaal Guesthouse tegen gemiddelde prijs neemt, dan zijn de voorzieningen ook vaak goed. Als je voor een euro wil slapen, verwacht er dan zeker niet veel van..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_54549325
En hoe zit het met koffers? We gaan de eerste 15 dagen met een rondreis... Ik wil een grotere tas meenemen voor mijn handbagage en gewoon een eastpack voor bijv. het national park. Maar kan je dan wel nog ergens die grotere tas voor de handbagage ergens laten? Hij is nameljik wat lastig opvouwbaar..
  dinsdag 13 november 2007 @ 09:58:38 #110
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54569291
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:26 schreef Sannelie het volgende:
En hoe zit het met koffers? We gaan de eerste 15 dagen met een rondreis... Ik wil een grotere tas meenemen voor mijn handbagage en gewoon een eastpack voor bijv. het national park. Maar kan je dan wel nog ergens die grotere tas voor de handbagage ergens laten? Hij is nameljik wat lastig opvouwbaar..
Grote tas kun je tijdens trekkings, of dagtripjes altijd wel in het hotel achterlaten..of bij de organisatie waar je een tripje boekt. Of soms kun je hem ook meenemen en dan zorgen ze er wel voor je hem bij het einde weer kan ophalen. Is allemaal erg makkelijk te regelen in Thailand
pi_54600558
ooh oke! Nu nog ff plastuiten aanschaffen voor die ranzige wc's daar en ik ben er helemaal klaar voor!! Woehoeee nog eventjes en dan ga ik!! Heerlijk 30 graden in het vooruitzicht
pi_54609772
voor de gene die van plan is zomer 2008 naar thailand te gaan, op www.worldticketcenter.nl een leuke aanbieding! zaterdag 26-7 vertrekken, woensdag 13-8 weer terug nu voor 595,- retour met Royal Jordanian
voor de liefhebber
  zondag 18 november 2007 @ 15:18:33 #113
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54694399
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:17 schreef Sannelie het volgende:
ooh oke! Nu nog ff plastuiten aanschaffen voor die ranzige wc's daar en ik ben er helemaal klaar voor!! Woehoeee nog eventjes en dan ga ik!! Heerlijk 30 graden in het vooruitzicht
goedzo! wanneer ga je?

WC's valt allemaal wel mee hoor... je hebt in alle hotels de wc's zoals we die ook in NL hebben.
pi_54703473
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:18 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

goedzo! wanneer ga je?

WC's valt allemaal wel mee hoor... je hebt in alle hotels de wc's zoals we die ook in NL hebben.
Ik ga 11 dec al!! Kan niet wachten! Heerlijk drie weekjes lekker 30 graden en gave dingen doen!
pi_54747153
Ik ga van 3 januari tot 19 januari naar Thailand. Paar vraagjes

- Ik wil graag op de goedkoopste manier van Bangkok naar Angkor Wat zien te komen (Sang Riep). Iemand tips?

- En ik zoek een hostel van rond de 10 euro per nacht. Is het mogelijk om voor die prijs iets redelijks te vinden bij Khao San?

- Wat zijn nu echt de must-sees van Thailand?

- En is het mogelijk ergens olifanten in de natuur te vinden? Zou wel cool zijn die te zien ofzo.

[ Bericht 18% gewijzigd door Athlon_2o0o op 20-11-2007 21:26:36 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:17:10 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_54748721
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga van 3 januari tot 19 januari naar Thailand. Paar vraagjes

- Ik wil graag op de goedkoopste manier van Bangkok naar Angkor Wat zien te komen (Sang Riep). Iemand tips?

- En ik zoek een hostel van rond de 10 euro per nacht. Is het mogelijk om voor die prijs iets redelijks te vinden bij Khao San?

- Wat zijn nu echt de must-sees van Thailand?

- En is het mogelijk ergens olifanten in de natuur te vinden? Zou wel cool zijn die te zien ofzo.
waarom naar Angkor Wat als je maar 16 dagen in Thailand bent? Alleen met reizen daarnaartoe ben je al 2 volle dagen kwijt. Dan hou je nog maar 12 dagen Thailand over.

De Must-sees zijn in ieder geval Bangkok (shoppen en tempels), Chiang Mai (o.a. trekking), één van de vele eilanden (Ko Phi Phi, Ko Samet, Ko Samui etc.

Ik heb wilde olifanten gezien in Kao Yai National Park, 150-200 km ten noordoosten van Bangkok. Weet niet waar je ze nog meer kunt zien in Thailand
pi_54749268
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:50:02 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_54749586
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Angkor Wat lijkt me erg interessant. Ik dacht ook dat het niet zo ver lag van de Thaise grens. Maar je hebt een punt hoor, het reizen zal wel problematisch zijn... Dat van Kao Yai zal ik nog wat verder onderzoeken!
Ik ben 31 dagen naar Thailand gegaan, en wilde ook naar Angkor Wat gaan. Toen besloten om het niet te doen omdat het teveel tijd zou kosten. (maar we zijn een jaar later alsnog gegaan)

In Kao Yai (of Khao Yai, weet het niet meer) hebben we nog veel meer gezien behalve wilde olifanten, ook gibbons, toekans, slangen, etc. Was echt de moeite waard.
  donderdag 29 november 2007 @ 17:30:01 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_54923611
quote:
Op zondag 11 november 2007 12:50 schreef APK het volgende:
23 december verkiezingen.
Bij de vorige verkiezingen was er een alcoholstop van drie dagen.
Volgens mij is dat wettelijk geregeld, maar ik dacht alleen de verkiezingsdag en de dag erna. Zeker weten doe ik het niet. Ik reken voor de zekerheid maar weer op 3 dagen (lees: op tijd wijn voor het kerstdiner inslaan....).

Wat de muggen betreft: of je daarvoor extra maatregelen nodig hebt hangt af van de regio waar je bent en van de tijd van het jaar. Op het moment zijn er in Bangkok erg weinig, maar in januari/februari komen er hele kleine ettertjes die akelig steken. Als het regenseizoen begint komen de grote krengen opzetten, waaronder de zwart/wit-gestreepte die Dengue kunnen overbrengen.

Nu is een muggenbult vervelend, maar Dengue, Malaria en Japanse encephalitis nog veel vervelender, dus ik zou er ook rekening mee houden of die ziektes voorkomen in het gebied wat je bezoekt....

Oh, en in sommige nationaal parken komen veel bloedzuigers voor (o.a. in het eerder genoemde Khao Yai). Hoewel je er meestal speciale sokken voor uitgereikt krijgt als je met een gids op pad gaat, kan kleding met lange pijpen/mouwen ook wel lekker zijn.

Kleding tot over de knie is trouwens niet alleen een kwestie van fatsoen in tempels en paleizen, maar vaak wordt je zonder niet eens toegelaten, of moet je bij de ingang kleding lenen/huren (yuk!).

Ennuh..... tis koud hier. 's Morgens rond de 20 graden. Onze Thaise medemens loopt alweer in jassen en lange broeken, en zelfs mijn kindjes willen 's morgens graag een trui aan. Heerlijk!
  donderdag 29 november 2007 @ 17:41:15 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_54923849
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:30 schreef Gaoxing het volgende:

Ennuh..... tis koud hier. 's Morgens rond de 20 graden. Onze Thaise medemens loopt alweer in jassen en lange broeken, en zelfs mijn kindjes willen 's morgens graag een trui aan. Heerlijk!
Ik vond het vorig jaar begin december ook koud en moest zelfs lange broek en sokken aan.
Had ik nog nooit meegemaakt.
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:19:58 #121
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_54939034
Vorig jaar begon het pas heel erg laat (tweede week van dec. volgens mij) en toen gingen wij midden december naar NL. Toen we terugkwamen was het idd fris, maar waren we aan frisser gewend. Dit jaar is het veel eerder koel geworden, en in mijn beleving veel kouder.
pi_54947740
Hoe zit het met de temperatuur in januari dan? Niet koud toch?
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:38:26 #123
6941 APK
Factual, I think.
pi_54947784
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:

Hoe zit het met de temperatuur in januari dan? Niet koud toch?
Wollen muts en dikke handschoenen mee.
  vrijdag 30 november 2007 @ 18:55:48 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54952006
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef APK het volgende:

[..]

Wollen muts en dikke handschoenen mee.
Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...

En toch.... Ik heb ooit de nachttrein, (ooit ja omdat ik dit tegenwoordig tijdstechnisch dit vlieg), genomen van Bangkok naar Nong Kai, en dat was in de sleeper met fan erg koud, dat het lapje deken niet genoeg was en ik uit mijn backpack mijn Australische slaapzak moest halen om warm te blijven...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54952901
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je nog geen thermisch ondergoed hebt gekocht.. ik zou het hier aanschaffen, is nogal lastig te verkrijgen aldaar...

En toch.... Ik heb ooit de nachttrein, (ooit ja omdat ik dit tegenwoordig tijdstechnisch dit vlieg), genomen van Bangkok naar Nong Kai, en dat was in de sleeper met fan erg koud, dat het lapje deken niet genoeg was en ik uit mijn backpack mijn Australische slaapzak moest halen om warm te blijven...
Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.

Vrienden van me hebben net hun Thailand tickets voor komende zomer geboekt... 31 dagen met een uitstapje naar Angkor Wat. Argggghhh ik kan ze wel slaan. Ik wil ook!!
pi_54954515
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:35 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Vrienden van me hebben net hun Thailand tickets voor komende zomer geboekt... 31 dagen met een uitstapje naar Angkor Wat. Argggghhh ik kan ze wel slaan. Ik wil ook!!
Dan ga je toch ook!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:41:32 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_54954671
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:35 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Dan ga je toch ook!
Precies, naar Thailand en na mij de zondvloed.
pi_54973910
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).
Plus je moet in Thailand ook nog een eindje reizen van bijv. Bangkok naar de grens (ook nog een paar uur met de bus). Plus de grensovergang en het regelen van visa etc. wat nog wel even duurt.. Maakt dat je wel twee volle dagen reizen moet tellen als het het op deze manier wilt doen (1 dag heen en 1 dag terug) en dan heb je nog niets gezien van Angkor.
Al moet ik zeggen dat ik de toch prachtig vond, en het een hele ervaring is. Angkor is prachtig .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:15:10 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54974464
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 19:55 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad niet zo ver van de Thaise grens, maar wat je moet meerekenen is dat de wegen in Cambodja vaak niet verhard zijn (en die van de grens naar Siem Reap zeker niet). Je doet er dan al gauw een uur of 4/5 over om van de grens naar Siem Reap te komen met de bus, afhankelijk van het weer (en dus de staat van de weg).
Plus je moet in Thailand ook nog een eindje reizen van bijv. Bangkok naar de grens (ook nog een paar uur met de bus). Plus de grensovergang en het regelen van visa etc. wat nog wel even duurt.. Maakt dat je wel twee volle dagen reizen moet tellen als het het op deze manier wilt doen (1 dag heen en 1 dag terug) en dan heb je nog niets gezien van Angkor.
Al moet ik zeggen dat ik de toch prachtig vond, en het een hele ervaring is. Angkor is prachtig .
De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....

Als Bangkok Airways te duur is kan je met Air Asia naar Pnomh Pheng, en vandaar met de boot naar Siem Reap voor zo'n 20 U$.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54975586
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De wegen in Cambodja zijn inderdaad k*t, en dat is nog positief omschreven.... Gelukkig kan je er ook heen vliegen, al zou ik persoonlijk gaan voor een enkele reis heen, en terug over de weg, zo zie je ook wat, maar gezien de grenstaferelen in Aranya Prathet in Thailand en Poi Pet in Cambodia zou ik heen dus niet overland gaan....

Als Bangkok Airways te duur is kan je met Air Asia naar Pnomh Pheng, en vandaar met de boot naar Siem Reap voor zo'n 20 U$.
Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeien ). Ik weet niet hoe dat er van Pnom Phen naar Siem Reap aan toe gaat (maar volgens mij is dat nog wat verder?).
Ik vond de reis verder wel de moeite waard, het is toch een hele ervaring in zo'n bus over die wegen door die omgeving te trekken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:37:22 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54976746
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:54 schreef Elefes het volgende:

[..]

Maar hoe lang doet die boot er over? Wij zijn bijna 7 uur onderweg geweest met de boot van Battambang naar Siem Reap. Nu was dat wel een heel stuk over een kronkelige rivier wat dus niet opschoot. Plus een zeer eenvoudig bootje (we hoefden nog net niet te roeien ). Ik weet niet hoe dat er van Pnom Phen naar Siem Reap aan toe gaat (maar volgens mij is dat nog wat verder?).
Ik vond de reis verder wel de moeite waard, het is toch een hele ervaring in zo'n bus over die wegen door die omgeving te trekken .
Wat ik mij kan herinneren duurde het maar een uur of 3, 4, het eerste stuk ging langzaam, maar daarna ging het op full speed over een soort meer heen.
Dat was overigens Siem Reap - PP, maar andersom zou niet veel moeten uitmaken denk ik.

Soms denk ik, was het maar weer vroeger, kon ik dit soort dingen ook weer eens doen, maar tegenwoordig is tijd geld en ben ik genoodzaakt veel te gaan vliegen, temeer omdat dat stukken goedkoper is geworden t.o.v. andere manier van transport.. en ja, 8 uur over de weg van Poi Pet naar Siem Reap in een minibusachting ding, of voor 60 U$ in een vliegtuig in een uurtje... tja dan weet ik het wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54989738
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Soms denk ik, was het maar weer vroeger, kon ik dit soort dingen ook weer eens doen, maar tegenwoordig is tijd geld en ben ik genoodzaakt veel te gaan vliegen, temeer omdat dat stukken goedkoper is geworden t.o.v. andere manier van transport.. en ja, 8 uur over de weg van Poi Pet naar Siem Reap in een minibusachting ding, of voor 60 U$ in een vliegtuig in een uurtje... tja dan weet ik het wel.
Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet is
Heb je een hele slechte reis, maar wel een machtig mooi verhaal als je terugkomt

Zelf vind ik het ook wel lekker als ik wat comfort heb, maar ik reis graag onder het mom: later lach je erom. Vandaar dat ik ook een keer met die minibus zou reizen
  zondag 2 december 2007 @ 14:50:44 #133
38433 snijder
snijderdotcom
pi_54990315
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:27 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Dan weet ik het ook wel, lekker met zo'n minibus over die slechte wegen terwijl het snikheet is
Heb je een hele slechte reis, maar wel een machtig mooi verhaal als je terugkomt

Zelf vind ik het ook wel lekker als ik wat comfort heb, maar ik reis graag onder het mom: later lach je erom. Vandaar dat ik ook een keer met die minibus zou reizen
Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaan

Je bent gebroken als je aankomt!
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_54996910
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:50 schreef snijder het volgende:

[..]

Ja een machtig verhaal om te vertellen dat je over de laaste 150kms 12 uur hebt gedaan

Je bent gebroken als je aankomt!
Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik) .
En ach, ik kreeg het zelfs voor elkaar om in die bus over die slechte wegen nog in slaap te vallen .
pi_55017113
Koh Samui en Phuket zijn het relekst. Vooral Koh Samui als het hier winter is, dan kan je er ook surfen. Mits je aan de goede kant van t eiland zit. (geen bigwave surfing)
pi_55018294
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:28 schreef Elefes het volgende:

[..]

Maar het is wel een enorm mooie ervaring (vond ik)
en voor die mooie ervaringen reis ik juist als je alles goed geregeld wilt hebben kun je beter in Nederland blijven

Nog 2 maandjes
  maandag 3 december 2007 @ 20:25:24 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55019876
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:04 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

en voor die mooie ervaringen reis ik juist als je alles goed geregeld wilt hebben kun je beter in Nederland blijven

Nog 2 maandjes
*Hand schud* Over 2 maanden ben ik er ook, dat wil zeggen, ik moet via Londen naar Hong Kong, dan naar Singapore om vervolgens via KL in Bangkok aan te komen....
Voordeel is wel, ondanks de drukte in het begin ben ik nu eindelijk eens de 2 weken in niet aan het reizen in een vliegtuig, maar blijf ik redelijk op één plaats.

Het wordt maar eens tijd om de budgetairliners weer richting Australië te nemen, het is nu zo'n 1,5 jaar geleden dat ik daar was, het wordt wel weer een keer tijd....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55020935
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

*Hand schud* Over 2 maanden ben ik er ook, dat wil zeggen, ik moet via Londen naar Hong Kong, dan naar Singapore om vervolgens via KL in Bangkok aan te komen....
Voordeel is wel, ondanks de drukte in het begin ben ik nu eindelijk eens de 2 weken in niet aan het reizen in een vliegtuig, maar blijf ik redelijk op één plaats.
4 keer overstappen ach ja, je moet er wat voor over hebben
pi_55040075
Hallo,

Ik heb vandaag geboek 700 euro met China airlines naar Bangkok.
Ga pas eind april voor 16 dagen samen met mijn vriendin.
Ik weet dat april erg warm is maar dat overleven we wel..
Verder was ik van plan om niks te boeken, nou vraag ik me alleen af of de eerste nacht daar ook goed te regelen is als je er eenmaal bent?

Verder nog mensen tips? wilde richting het zuiden.. Iemand enig idee van de ticketprijzen?

Ok hoor het wel.

groeten
  woensdag 5 december 2007 @ 15:41:02 #140
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55059153
Hoeraatje voor de koning vandaag?
  woensdag 5 december 2007 @ 19:54:16 #141
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_55063618
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Hallo,

Ik heb vandaag geboek 700 euro met China airlines naar Bangkok.
Verder was ik van plan om niks te boeken, nou vraag ik me alleen af of de eerste nacht daar ook goed te regelen is als je er eenmaal bent?

Verder nog mensen tips? wilde richting het zuiden.. Iemand enig idee van de ticketprijzen?

Ok hoor het wel.

groeten
Met je vriendin naar Thailand
Let's go fucking Mental.
  woensdag 5 december 2007 @ 19:58:39 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55063716
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

4 keer overstappen ach ja, je moet er wat voor over hebben
Het punt is dat ik sowieso naar Hong Kong moet, al zou ik normaal rechtstreeks vliegen met KLM of China naar Bangkok, en dan met een retourvlucht China Airlines naar Hong Kong. (Grappig is wel dat mijn enkele reis BKK - HKG maar 20 euro goedkoper is dan een retour).
Op deze manier is het echter even duur als rechtstreeks Amsterdam - Bangkok - Amsterdam, (in totaal 660 euro), en gezien ik het niet vervelend (lees leuk) vindt om te vliegen, en Oasis persoonlijke IFE (met eigen schermpjes) heeft, hoor je mij niet klagen.

(Al vlieg ik terug wel wat sneller en niet met omwegen gezien ik dan wel richting huis wil).

Eigenlijk is het zelfs 5x overstappen omdat ik niet vlieg van Hong Kong naar Singapore, maar van Macau naar Singapore, dus ik moet eerst met de boot naar Macau
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 december 2007 @ 20:02:28 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55063788
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Dat gaat prima hoor, ik zal alleen niet naar Pattaya gaan, want daar draait het om één ding, en dat zal je niet in dank afgenomen worden.
Ik hoop alleen dat je niet aankomt tijdens Songkran, ergens rond 12 - 18 april, want dan heb je grote kans om natgespoten te worden. En hoewel de gemiddelde thai wel stopt wanneer de zon onder gaat doet de gemiddelde toerist dat niet, waardoor je de hele avond in de narigheid zit in sommige buurten. (althans, zo ervaarde ik het)....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55072358
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:23 schreef Flycoo het volgende:
Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.
!
  donderdag 6 december 2007 @ 12:52:23 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_55076364
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:54 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

niks mis mee hoor, zeg ik uit eigen ervaring
  donderdag 6 december 2007 @ 19:31:33 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55084539
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:16 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]

Is het in april echt zo warm? Wil eigenlijk ook in april die kant op (zuid thailand en een paar dagen op Koh Samui), maar als je er van de hitte niets kan doen is het nog jammer geld.
Het is wel warm, maar in Thailand is het sowieso wel warm, dus of het echt veel uitmaakt.... Enige grote nadeel is dat Songkran, het waterfeest wat je reisplannen behoorlijk in de soep kan laten lopen omdat het overal wat drukker is, of je wordt aangevallen door mensen met waterkanonnen, waterpistolen of gewoon emmers langs de kant van de weg..... (Aangevallen is een groot woord, maar de toeristen weten van geen ophouden tijdens dit festival, en kennen ook minder grenzen was mijn ervaring, de thai komt rustig op je af en smeert wat poeder in je gezicht en gooit een beetje water over je heen, de toerist bleef doorspuiten met water en smeert ruw zooi op je gezicht....)

Je kunt dus voldoende doen, ook in April, en zeker op een eiland kan je gemakkelijk verkoeling zoeken in het water.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55096582
Het wordt waarschijnlijk toch mei dus geen last van dat waterfestijn, alleen lees ik net dat het dan kleine moeson tijd is ...
Scheelt wel dat het in de regio Samui dan nog wel beter schijnt te zijn, wil daar ook meeste van de tijd verblijven.
!
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:36:56 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55110207
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef TAG-Speedy het volgende:
Het wordt waarschijnlijk toch mei dus geen last van dat waterfestijn, alleen lees ik net dat het dan kleine moeson tijd is ...
Scheelt wel dat het in de regio Samui dan nog wel beter schijnt te zijn, wil daar ook meeste van de tijd verblijven.
Om eerlijk te zijn, ik ben alle maanden al een keer in Thailand geweest en nooit echt problemen gehad met het weer, en je hebt sowieso nooit de hele dag regen, en mei is dan ook prima te doen.
Afgelopen oktober was het wat onstuimig op de terugweg per boot van Ko Phi Phi naar Phuket, maar ook daar kom je wel overheen, het is in ieder geval nooit echt koud.
De enige tijd welke ik zelf tegenwoordig zal vermijden is April, en dan in het bijzonder rond Songkran, dat vond ik persoonlijk helemaal niks.

De echte regen in Bangkok valt vooral in September, Oktober, dan raken sommige straten verstopt, en in het noorden lopen dan gebieden wellicht onder water door overvloedige regenval, maar Thailand is bijhoorlijk groot, dus er zijn genoeg plekken om heen te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55134127
Vorig jaar eind Juli - begin Juli naar Bangkok en Pattaya geweest . Is erg goed bevallen, alleen ik zat te kijken naar de ticketprijzen die liggen nu nog erg hoog, zijn die altijd zo vroeg vantevoren aan de hoge kant? Want zou nu i.p.v. China Airlines economy voor EVA premium economy gaan, omdat dat toch een stuk beter zit. Maar dat is nu al helemaal niet te betalen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:31:30 #150
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55135135
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 21:54 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Vorig jaar eind Juli - begin Juli naar Bangkok en Pattaya geweest . Is erg goed bevallen, alleen ik zat te kijken naar de ticketprijzen die liggen nu nog erg hoog, zijn die altijd zo vroeg vantevoren aan de hoge kant? Want zou nu i.p.v. China Airlines economy voor EVA premium economy gaan, omdat dat toch een stuk beter zit. Maar dat is nu al helemaal niet te betalen.
Ticketprijzen liggen nu inderdaad een stuk hoger dan ander jaren, komt vooral door de extra brandstoftoeslag die er op wordt geheven. Naast dat dat grote onzin is, vliegtuigmaatschappijen kopen van te voren tegen een prijs brandstof in, moet de brandstoftoeslag gewoon uitmaken van de ticketprijs en niet als losse toeslag erbij komen, de prijs van brandstof gaat echt niet meer terug naar 35 dollar per vat. Op deze manier wordt het ook stukken eerlijker vergelijken als uitsluitend de airportbelastingen en securitycharges in rekening worden gebracht.

Overigens, ik verwacht dat er voor eind mei (niet begin mei gezien de voorjaarsvakantie die er in valt), begin juni nog wel wat tickets tegen stuntprijzen op de markt komen gezien dit ieder jaar nog zo is geweest, de vliegtuigen zitten niet vol, en maatschappijen zoals Singapore Airlines en Lufthanse geven dan nog wel eens goede deals. Je doet er sowieso goed aan om voor 1 juli te vertrekken, omdat anders de regering de begroting op orde wil krijgen met een vliegbelasting van 45 euro op lange vluchten.
Belasting, en geen milieumaatregel omdat ze zelf al hebben aangegeven dat als de transitpassagiers ook belast zouden worden 26-30% van het aantal vluchten op Schiphol zal dalen, en DAT was niet de bedoeling want dat kost een boel geld en verliest Schiphol zijn mainportfunctie. (Maar goed dat doet niet terzake in het Thailand topic).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 december 2007 @ 23:16:25 #151
6941 APK
Factual, I think.
pi_55136168
Pfffrt, nog drie dagen.
Heb het hier wel weer gezien.
  zondag 9 december 2007 @ 14:02:56 #152
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_55144382
het is dit seizoen niet al te best met het weer op de eilanden he? Wij hebben Phuket maar geskipt
  zondag 9 december 2007 @ 14:12:00 #153
6941 APK
Factual, I think.
pi_55144612
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:02 schreef Travelmonkey het volgende:

het is dit seizoen niet al te best met het weer op de eilanden he? Wij hebben Phuket maar geskipt
Koh Samet en Koh Chang hebben meestal prima weer in december / januari.
  zondag 9 december 2007 @ 14:25:13 #154
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_55145010
Ja hehe, daar zijn wij in November al naar uitgeweken.. prima weer daar!
pi_55147780
Dinsdag is het zo ver!!! Op naar Thailand!!
pi_55148192
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:16 schreef APK het volgende:
Pfffrt, nog drie dagen.
Heb het hier wel weer gezien.
Wees maar blij...

Heb m'n ticket moeten annuleren !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 9 december 2007 @ 16:43:40 #157
6941 APK
Factual, I think.
pi_55148232
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Heb m'n ticket moeten annuleren !
Bugger.

Niks ernstigs hoop ik....
pi_55149794
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef APK het volgende:

[..]

Bugger.

Niks ernstigs hoop ik....
Financiële chaos
  zondag 9 december 2007 @ 17:54:53 #159
6941 APK
Factual, I think.
pi_55149851
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Financiële chaos
Ah okay, dat is relatief goedkoop en gewoon op te lossen met een nylonkous over je kop.
pi_55149868
En personeel dat zonodig 6 maanden naar Thailand moet

2 juni mag ik weer
pi_55177767
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:12 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Samet en Koh Chang hebben meestal prima weer in december / januari.
Ik ga naar Koh Samet . Heeft er iemand een ervaringsverhaal hoe het was, hoe je het eiland opkomt, etc?
  maandag 10 december 2007 @ 21:36:11 #162
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55178221
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik ga naar Koh Samet . Heeft er iemand een ervaringsverhaal hoe het was, hoe je het eiland opkomt, etc?
Ik zou met de boot gaan, zwemmen is wat ver....

Serieus, das niet zo moeilijk, ga naar Ban Phe, en vandaar kan je de ferry nemen, ze vertrekken van verschillende pieren, maar kosten hetzelfde, koop wel alleen een enkele reis, want terug kan je gemakkelijk een kaartje kopen bij de pier en neem je de boot die het eerste vertrekt.

Ik weet niet zeker wat de entrance fee van het park is, dit is niet gelijk bij de pier, maar verder landinwaarts, als je met een songtaew vanaf de pier naar het eerste strand rijdt kom je er vanzelf langs.
Persoonlijk betaal ik de entrance fee echter niet, maar dit is alleen mogelijk als je geen grote rugzak / koffer bij je hebt, want anders kan je niet zomaar doorlopen. Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet moet betalen, maar ik ben tegen het dualpricing waar de thai 20THB betaald en de toerist 200THB...

Ko Samet is niet heel erg druk, behalve als de thai vakantie hebben, en er is niet heel veel te beleven qua entertainment e.d., het is dus zeker geen Phuket, wat voor mij Ko Samet des te aantrekkelijker maakt!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55183061
quote:
Ko Samet is niet heel erg druk, behalve als de thai vakantie hebben, en er is niet heel veel te beleven qua entertainment e.d., het is dus zeker geen Phuket, wat voor mij Ko Samet des te aantrekkelijker maakt!
Dit is ook de reden waarom ik naar Ko Samet ga, voor de relatieve rust en stilte vergeleken met de preteilanden
pi_55186495
zo om half 3 zit ik in het vliegtuig!
pi_55191651
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:30 schreef Sannelie het volgende:
zo om half 3 zit ik in het vliegtuig!
Dat is over 10 minuten haha. Veel plezier!
  woensdag 12 december 2007 @ 16:32:34 #166
28318 MartijnGizmo
Als ik kon toveren.....
pi_55220404
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:35 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Ik lag ook te bibberen in m'n bed in de sleeper van BKK naar Chiang Mai. En ik had geen slaapzaak bij me.

Damn, die vrienden boffen echt wel. Oh, wacht, ik ben 25% van die vrienden. Heb er zin in!
drie keer rechts is ook links
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:04:47 #167
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375042
Als je low-budget door Thailand wil reizen, wat ben je dan zo op dagbasis kwijt?

25 euro?

(8 slapen, 8 reizen, en 9 eten?)
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 december 2007 @ 06:22:21 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_55379312
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef jojomen4 het volgende:
Als je low-budget door Thailand wil reizen, wat ben je dan zo op dagbasis kwijt?

25 euro?

Ligt eraan of je alleen bent of met meerderen. In je eentje klopt je schatting ongeveer wel, met 2 of meer ben je minder geld kwijt per persoon.

Maar met 25 euro zul je het in bijv. Bangkok of de eilanden misschien niet redden, maar daarbuiten wel
  woensdag 19 december 2007 @ 11:45:28 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55383370
Ter info: ik hoorde net dat de 24e een public holiday is geworden, om mensen die elders geregistreerd staan de mogelijkheid te geven om te stemmen. Het zou in het openbaar vervoer wat drukker dan normaal kunnen zijn.

En vergeet niet: de 23e, en mogelijk daarvoor en daarna is er geen alcohol te koop.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:20:36 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55397589
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef jojomen4 het volgende:

25 euro?

25 euro low budget? In mijn tijd als backpacker kon ik met 12,50 euro rondkomen.

Het ligt er natuurlijk ook aan op welke basis je low-budget wilt reizen...

Voorbeeld
Je hebt een bed in een dorm (meerdere personen op één kamer) voor 100 THB, zo'n 2 euro.
Je hebt een bed in een eigen kamer vanaf 250 THB, zo'n 5 euro.
Wil je er echter aircon, ensuite badkamer met warm water douche bij zit je in de eenvoudige catogorie 500-1000 THB, dus 10-20 euro.

Je kan er echter vanuit gaan dat je gemiddeld op 500 THB, zo'n 10 euro zal uitkomen zodat je ook af en toe wat luxer met airco kan slapen.

Eten;
Je kan 3x per dag op straat eten voor 30 THB per dish, dus ben je voor 2 euro klaar.
Je kan ook eenwesters ontbijt nemen, 100 THB, 2 euro per bord, een wat luxer menu voor 150 THB, 3 euro voor de middag en avond en je zit op 8 euro. Maar misschien lust je ook wel een biertje, komt er ongeveer 50-100 THB bij.

Ik denk persoonlijk dat je inclusief drinken zo'n 10 euro besteed, mits je natuurlijk niet elke avond gaat doorzakken, want dan zullen de kosten aanmerkelijk hoger zijn.

Reizen;
Je kan door Bangkok met de local bus voor 7 THB, zo'n 15 eurocent. Wil je echter met de skytrain, taxi of tuk tuk zit je al gauw op 40-50 THB, 1 euro per 2 kilometer.
Met de lange afstandbus valt het allemaal weer mee qua prijs, het is bijvoorbeeld van BKK - Rayong, 160 KM, zo'n 150 THB, 3 euro dus. Met de trein reizen valt ook mee, van BKK - Chiang Mai is bijvoorbeeld zo'm 900 THB in second class sleeper, echter maar 431 THB in 2de klasse zittend, of 271 THB in 3de klasse zittend.
Vliegen is wel duurder, hoewel relatief goedkoop, uiteraard wel een grotere aanslag op je budget

Omdat je niet elke dag reist zou ik denken dat je ongeveer op 5 euro per dag kwijt bent.

Kom je dus uit op de 25 euro per dag, maar je kunt zeker besparen op de accomodatie, en ook eten is vrij hoog aangegeven, maar je kunt beter een ruime planning nemen en merken dat je geld overhoud welke je weer kan besteden dan met 10 euro per dag hopen dat je het gaat redden.
(Al heeft dat wel zijn charme op één of andere manier, nog steeds laat ik mij niet afzetten in Azië, en ben ik redelijk op de hoogte van de prijzen)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:33:01 #171
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55398063
Dank Ozzietukker en Blik

Met 25 euro red ik het dan wel denk ik. Hebben jullie ook een idee of de prijzen in Indonesie en Vietnam ook zo goedkoop zijn, of dat toch wel een stuk duurder?

Alvast bedankt, scheelt straks weer een post
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 december 2007 @ 21:00:46 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_55398890
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:33 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Ozzietukker en Blik

Met 25 euro red ik het dan wel denk ik. Hebben jullie ook een idee of de prijzen in Indonesie en Vietnam ook zo goedkoop zijn, of dat toch wel een stuk duurder?

Alvast bedankt, scheelt straks weer een post
In Vietnam in ieder geval nog goedkoper, komt ook omdat de Vietnamese Dong gekoppeld is aan de dollar. Daar kun je zeker rondkomen voor onder de 20 euro per dag, en dan leef je vrij luxe. (Cambodja vond ik weer iets duurder, daar wordt je voor mijn gevoel meer afgezet en gaan ze minder makkelijk omlaag in prijzen)

In Indonesie zou ik niet weten, daar ben ik met mijn ouders geweest toen ik 13 was, en redelijk luxe rondreis. Dus niet met backpack
  woensdag 19 december 2007 @ 21:13:04 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55399162
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:00 schreef Blik het volgende:

[..]

In Vietnam in ieder geval nog goedkoper, komt ook omdat de Vietnamese Dong gekoppeld is aan de dollar. Daar kun je zeker rondkomen voor onder de 20 euro per dag, en dan leef je vrij luxe. (Cambodja vond ik weer iets duurder, daar wordt je voor mijn gevoel meer afgezet en gaan ze minder makkelijk omlaag in prijzen)

In Indonesie zou ik niet weten, daar ben ik met mijn ouders geweest toen ik 13 was, en redelijk luxe rondreis. Dus niet met backpack
Cambodja is nu wel goedkoper gezien de val van de dollar, hoewel inderdaad in Thailand het goedkoper aanvoelt kan Cambodja zeker wel goedkoop zijn.

Indonesië is ook niet duur, ik was er net na de aanslagen in bali, en toen was zeker balie goedkoop en voor een weggeefprijs, hotelkamers voor 2 - 6 U$ dollar.
Ik kon daar prima met mijn budget van 12,5 euro per dag uitkomen, dus 25 zal zeker lukken.

1 belangrijke tip, 20 euro voor een Pelni ship van Surabaja naar Pekanbaru lijkt goedkoop, deze tocht duurt +60 uur, en gaat op en neer in de zee, en hoewel ik zelf niet echt zeeziek wordt, worden de Indo;s dat wel, en die dumpen dat in de slaapzaal gewoon op de vloer, en om het uur komt er een mannetje voorbij met een soort dweil....
Echt, ik heb gezworen nooit meer te gaan varen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 19 december 2007 @ 21:41:55 #174
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55400116
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Cambodja is nu wel goedkoper gezien de val van de dollar, hoewel inderdaad in Thailand het goedkoper aanvoelt kan Cambodja zeker wel goedkoop zijn.

Indonesië is ook niet duur, ik was er net na de aanslagen in bali, en toen was zeker balie goedkoop en voor een weggeefprijs, hotelkamers voor 2 - 6 U$ dollar.
Ik kon daar prima met mijn budget van 12,5 euro per dag uitkomen, dus 25 zal zeker lukken.

1 belangrijke tip, 20 euro voor een Pelni ship van Surabaja naar Pekanbaru lijkt goedkoop, deze tocht duurt +60 uur, en gaat op en neer in de zee, en hoewel ik zelf niet echt zeeziek wordt, worden de Indo;s dat wel, en die dumpen dat in de slaapzaal gewoon op de vloer, en om het uur komt er een mannetje voorbij met een soort dweil....
Echt, ik heb gezworen nooit meer te gaan varen.....
Hey, je hebt wel weer een ervaring in de pocket die je nooit meer zult vergeten!

donderdag 20 december 2007 @ 08:01:47 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55408356
Nog even ter info: ik kreeg net een rapport over de veiligheidssituatie in Thailand op het moment: "situation stable but tense". Veiligheidsmaatregelen zijn behoorlijk toegenomen, met het oog op zowel de komende verkiezingen als op de 'bomaanslagen' van oudjaarsavond vorig jaar (die nooit zijn opgehelderd).

Advies is zoals gewoonlijk: hou je ogen open en mijd grote menigtes.
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:28:34 #176
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55450217
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:01 schreef Gaoxing het volgende:
Nog even ter info: ik kreeg net een rapport over de veiligheidssituatie in Thailand op het moment: "situation stable but tense". Veiligheidsmaatregelen zijn behoorlijk toegenomen, met het oog op zowel de komende verkiezingen als op de 'bomaanslagen' van oudjaarsavond vorig jaar (die nooit zijn opgehelderd).

Advies is zoals gewoonlijk: hou je ogen open en mijd grote menigtes.
Een van die maatregelen is het neerzetten van securitiypoortjes bij de shopping malls. Een probleem, deze gaat af maar de beveiligingsmedewerker grijpen niet in, en 2, ze zijn geplaatst bij de hoofdingangen en sommige zijingangen, maar lang niet bij allemaal.
Of bij de metro, ze hebben de instructie om in één tas te kijken, dit heb ik een aantal keer getest, en ik kon er zelf voor zorgen welke tas ze inkeken... (wel mijn rugzak kijken, maar mijn grote reistas was niet interresant?).

Maar laat je vooral niet weerhouden voor mogelijke aanslagen of iets dergelijks, de kans is groter dat je omkomt bij het oversteken op de weg dan door een aanslag. (Sowieso de eerdere aanslagen waren eerder om de Thaise samenleving te ontwrichten, (i.e. doelwit de Thais), dan de toerist.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55466253
Wie kan me even helpen met de "nieuwe" regels v.w.b. entries in Thailand.
Ik ben dit jaar in februari en in april (en een gedeelte van mei) in Thailand geweest, beide keren de volledige 30 dagen (dus geen overstay). Beide keren op een toeristenvisum

Nu bestaat de kans dat ik binnenkort weer naar Thailand moet, waarschijnlijk ergens in februari. Daarbij weet ik zeker dat ik er in april (komend jaar dus) heen moet.
Hoe zit het nu precies in elkaar met die '3x per jaar een toerisenvisum-regel'? Is de situatie die ik schets dus mogelijk, dus kan ik in deze situatie zowel in februari als in april naar Thailand met een toeristenvisum?
...Not all those who wander are lost...
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:29:08 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55466586
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef MK9 het volgende:
Wie kan me even helpen met de "nieuwe" regels v.w.b. entries in Thailand.
Ik ben dit jaar in februari en in april (en een gedeelte van mei) in Thailand geweest, beide keren de volledige 30 dagen (dus geen overstay). Beide keren op een toeristenvisum

Nu bestaat de kans dat ik binnenkort weer naar Thailand moet, waarschijnlijk ergens in februari. Daarbij weet ik zeker dat ik er in april (komend jaar dus) heen moet.
Hoe zit het nu precies in elkaar met die '3x per jaar een toerisenvisum-regel'? Is de situatie die ik schets dus mogelijk, dus kan ik in deze situatie zowel in februari als in april naar Thailand met een toeristenvisum?
Het lijkt mij geen probleem, je mag volgens mijn gegevens 3x 90 dagen achter elkaar in thailand verblijven in een periode van 6 maanden, en daarna moet je er 3 maanden niet geweest zijn. (En anders, februari is weer een 'nieuw' jaar, dus zou je weer opnieuw beginnen).
Ik hoop trouwens niet dat je nog maar 3 toeristenvisa per jaar mag krijgen, gezien ik in 2 jaar tijd al meer dan 24 stempels heb verzameld. (Maar ja ik reis nogal veel naar de omliggende landen en weer terug).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55569553
Weet iemand wanneer er tickets voor jan 2009 te koop zijn bij Eva air?
  donderdag 27 december 2007 @ 18:47:12 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55578554
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:23 schreef Thailies het volgende:
Weet iemand wanneer er tickets voor jan 2009 te koop zijn bij Eva air?
Een normale lijndienstvluchtmaatschappij laat ongeveer 11 maanden voorruit boeken, dus eind februari moeten de tickets voor januari 2009 boekbaar zijn.

Maar let op, omdat dan de tickets net vrijkomen kan het zijn dat ze alleen het dure economytarief beschikbaar maken (KLM heeft daar een handje van), als je even wacht komen er aantrekkelijkere prijzen beschikbaar.

Maar met de in te voeren ticketbelasting is vliegen via Zurich met Swiss, via Wenen met Austrian of via Helsinki met Finnair waarschijnlijk even duur (of goedkoop). Met Swiss en Austrian als betere keus gezien de beschikbaarheid van eigen tv-schermen in de economyklasse (AVOD).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55596394
bedankt!
pi_55599129
Nog 6 dagen, ik kan niet wachten
pi_55603459
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nog 6 dagen weken, ik kan niet wachten
pi_55637842
Nog 375 dagen :-(

ehhhh welke goedkope maatschappij vloog er ook al weer op trat?
pi_55646189
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:32 schreef MartijnGizmo het volgende:

[..]

Damn, die vrienden boffen echt wel. Oh, wacht, ik ben 25% van die vrienden. Heb er zin in!

Nee ik gun het jullie van harte hoor Ik kruip alleen in je koffer op een onoplettend moment
  zondag 30 december 2007 @ 13:24:04 #186
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_55650070
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:19 schreef Thailies het volgende:
Nog 375 dagen :-(

ehhhh welke goedkope maatschappij vloog er ook al weer op trat?
Is geen budget maatschappij.... Bangkok Airways zijn tevens eigenaar van het vliegveld.
Lounge aanwezig op suvarnabhumi airport.
Explore the World
  zondag 30 december 2007 @ 17:34:25 #187
6941 APK
Factual, I think.
pi_55657760
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:24 schreef bluesparkle het volgende:

Is geen budget maatschappij.... Bangkok Airways zijn tevens eigenaar van het vliegveld.
Lounge aanwezig op suvarnabhumi airport.
Ach, 60 euro all in (hoogseizoen) vind ik nog steeds de moeite waard.
Ik lag om 11.30u 's morgens uur in de zee ipv stressen met de bus.
  maandag 31 december 2007 @ 12:52:50 #188
113712 Freshthinking
pi_55679074
Tientallen gewonden door aanslagen Thailand
Uitgegeven: 31 december 2007 06:04

BANGKOK - In het onrustige zuiden van Thailand zijn maandag door bomaanslagen bijna dertig mensen gewondgeraakt.

De explosieven gingen vrijwel gelijktijdig af in de stad Sungai Kolok, op de grens met Maleisië. De bommetjes werden vermoedelijk geplaatst door moslimmilitanten die streven naar afscheiding van het etnisch Maleisische gebied.

Het boeddhistische Thailand lijfde het door etnische Maleisiërs bewoonde gebied honderd jaar geleden in. De strijd heeft de laatste vier jaar meer dan 2800 mensen het leven gekost.

Bangkok

De aanslagen van maandag komen een jaar nadat op oudejaarsdag 2006 in de Thaise hoofdstad Bangkok bommen afgingen. Daardoor vielen in de anders rustige metropool drie doden.
Let's go fucking Mental.
  maandag 31 december 2007 @ 15:14:53 #189
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55683422
Beetje typisch bericht zo: net alsof de aanslagen van vandaag iets te maken hebben met die van oudjaarsdag vorig jaar. De kans is bijzonder groot dat dat niet zo is (maar de daders van vorig jaar zijn nooit gepakt). En in het zuiden vallen bijna dagelijks doden en gewonden door bomaanslagen of andere ellende, al jaren lang.

Ik geloof dat ik hier pakweg een jaar geleden als eens schreef dat er op de voorpagina van een van de grote kranten een bericht stond met de titel "Gisteren geen doden en gewonden gevallen". Dat geeft wel aan hoe triest het is.....

Volgens de Bangkok Post zijn de daders van gisteren/vanmorgen al gepakt.
pi_55684410
Ik had min of meer begrepen dat de Moslims die in het zuiden van Thailand wonen daar zelf 100 jaar geleden naartoe getrokken zijn (of iets dergelijks), en dat de oorspronkelijke inwoners daar ook gewoon boedhisten waren?
In het licht van dat bericht hierboven vind ik die vrijheidsstrijd dan wel weer begrijpelijker.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 31 december 2007 @ 17:26:14 #191
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_55687284
ik mag hopen dat het beter weer wordt op Phuket daar ik over 2 weekjes 14 dagen daar heen ga
Gelukkig ga ik een weekje er tussenuit naar koh Chang
pi_55719674
Zo net terug vanuit thailand... ben meteen chagrijnig.. hier ijskoud en alles zo grijs als maar kan... :S En daar zo lekker warm en kleurrijk! Ik wil nu al terug!!!!
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:56:38 #193
6941 APK
Factual, I think.
pi_55749131
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:26 schreef err het volgende:
ik mag hopen dat het beter weer wordt op Phuket daar ik over 2 weekjes 14 dagen daar heen ga
Gelukkig ga ik een weekje er tussenuit naar koh Chang
Koh Chang is ook 'koud' nu, hele harde wind en slapen onder een deken.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:10:40 #194
113712 Freshthinking
pi_55753549
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:12 schreef Sannelie het volgende:
Zo net terug vanuit thailand... ben meteen chagrijnig.. hier ijskoud en alles zo grijs als maar kan... :S En daar zo lekker warm en kleurrijk! Ik wil nu al terug!!!!
Goh.. wat een verrassing
Let's go fucking Mental.
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:32:31 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_55895122
Tering, wat is het stil op straat als je weer terug bent in Amsterdam.

Ik moet nog even afkicken van het lawaai....
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:12:48 #196
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_55901607
Hoe is Thailand vanaf half Juli tot half Augustus? Ik bedoel dan met name de regeval. Ben van plan om met m'n vriendin komende zomer naar Thailand te gaan, maar we hebben niet veel zin om de hele dag in de regen rond te moeten lopen.
Dus mijn vraaag is eigenlijk of de regen valt in korte hevige buien elke dag rond het zelfde tijdstip en dat daarna de zon en blauwe hemel te voorschijn komt, of dat het regenseizoen in Thailand juist onvoorspelbaar en langdurig is?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:16:06 #197
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_55916317
Een ding is zeker, je weet dat je regen krijgt alleen niet hoeveel.
Je kunt het idd treffen en wat buien krijgen maar het kan ook rustig een aantal dagen de hele dag door plenzen.

Voor weerberichten zie:
http://www.tmd.go.th/en/
Explore the World
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:50:35 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_55916852
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:12 schreef Apoc2003 het volgende:
Hoe is Thailand vanaf half Juli tot half Augustus? Ik bedoel dan met name de regeval. Ben van plan om met m'n vriendin komende zomer naar Thailand te gaan, maar we hebben niet veel zin om de hele dag in de regen rond te moeten lopen.
Dus mijn vraaag is eigenlijk of de regen valt in korte hevige buien elke dag rond het zelfde tijdstip en dat daarna de zon en blauwe hemel te voorschijn komt, of dat het regenseizoen in Thailand juist onvoorspelbaar en langdurig is?
Ik ben anderhalf jaar geleden geweest in augustus en ik vond het wel meevallen, wel best wat bewolking gehad. Wij kregen onze eerste echte regenbui pas na anderhalve week in Chiang Mai. De regenbuien zijn over het algemeen kort maar heftig en over het algemeen tegen de avond, maar het blijft warm. Ik vind het trouwens absoluut geen reden om niet te gaan in deze periode.

Maar het kan een jaar later weer helemaal anders zijn merkten we, toen waren we in Cambodja en Vietnam en daar echt veel zon gehad gedurende het regenseizoen en we hoorden dat het in Thailand ongeveer hetzelfde was, wel regelmatig een flinke plensbui rond de avond
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:06:19 #199
6941 APK
Factual, I think.
pi_55917113
Koh Samet schijnt het droogste eiland van Thailand te zijn.

Ik ben er twee keer geweest tijdens het regenseizoen en heb nauwelijks regen gezien.
Best wel jammer, niks lekkerder dan een flinke onweersbui.
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:13:29 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_55917253
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:06 schreef APK het volgende:
Koh Samet schijnt het droogste eiland van Thailand te zijn.

Ik ben er twee keer geweest tijdens het regenseizoen en heb nauwelijks regen gezien.
Best wel jammer, niks lekkerder dan een flinke onweersbui.
KOh Chang schijnt ook relatief droog te zijn in het regenseizoen, nou dat hebben we gemerkt. 4 dagen het slechtste weer meegemaakt van heel de vakantie.

(maar wel mooi, om 's nachts in het pikkedonker in de stromende regen en bliksem over het strand terug te lopen naar je bungalowtje)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')