Iedereen wil graag naar plaatsen toe waar geen toeristen komen, echter is dit in een land als Thailand gewoon onmogelijk, hooguit kom je op plaatsen waar minder toeristen komen (zo ben ik in Thailand langs de Mekong gereden via Chiang Khan naar Nong Khai, waar maar heel weinig toeristen waren). Maar aan je wensen te zien past een "standaard" route voor Thailand prima. Bangkok, Chiang Mai, 4 dagen eiland. En aangezien jullie een maand gaan kun je verder ook nog meer dan genoeg doen in Thailand.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:31 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Maandag, het scheelt maar 2 letters![]()
![]()
M'n bedoeling met de vraag was eigenlijk of jullie nog plaatsen weten die niet in standaard lonely planet/footprint enzo staan. Plaatsen die jullie de moeite waard vinden.
Maar ik ga met m'n vriendin, die nog geen reiservaring buiten europa heeft. Het is wel het idee dat we een beetje vakantiegevoel krijgen en niet ontzettend veel in de bus/trein zitten om maar zo veel mogelijk te zien in zo kort mogelijke tijd. Persoonlijk wil ik graag een toch maken door de jungle (noorden dus?), en m'n vriendin wil graag een paar dagen in een hutje vlak bij het strand verblijven (zuiden toch?). Daarnaast ben ik wel van lekker eten, maar dat zal nergens een probleem zijn. Ook een beetje cultuur zien mag niet ontbreken, maar dat is eigenlijk ook behoorlijk cliché natuurlijk.
Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:57 schreef justnewbie het volgende:
[..]
Is wel net zo handig natuurlijk van mij dat ik het erbij heb gezet...![]()
Oke.. samenstelling groep is ±10 personen (mannen) tussen 28 en 55 jaar.
Van deze groep zal er een deel overdag op een brommertje of motor de bergen in willen en een beetje rondscheuren, terwijl er ook mensen zijn waarvan de voorkeur uit gaat naar duiken/snorkelen en een balletje trappen op een mooi wit strand met palmboompjes en een sapje. Verblijf is een 3 a 4 dagen lang ongeveer. (Dit i.v.m. een verkorte rondreis door Thailand.)
Financien zijn niet belangrijk tijdens de reis... ( nee geen zwartgeld maar hij is erg vroeg dit jaar)
De avondactiviteiten zijn we wel overuit en zal gewoon een bar/kroeg/strandtent/disco moeten worden waar iedereen gewoon mee naar toe gaat. Qua leeftijd betreft geen probleem want jong en oud zijn beiden net zo gek met stappen.
Ok!! Thnx! Super duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien...........
-->Knip...
[/url] ]
Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:30 schreef kasper het volgende:
[..]
Aha, zeker om nog even wat cultuur op te snuiven...
ff offtopic :quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...
Bangkokquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:01 schreef niet_links het volgende:
Ikzelf woon ergens in Nonthaburi (had ook liever op zon tropisch eiland gewoond maar denk dat ik dan helmaal niet zou werken) Buiten dat de gemakken van Bangkok toch wel aanlokkelijk zijn.
Ik ben niet super gek op Bangkok. Het is dat mijn vriendin vanuit Bangkok werkt en de internetverbindingen er beter zijn. Anders had ik dichter bij de zee gezeten.quote:
Thailand heeft echt een slecht image als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:36 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Waar in Thailand moet ik met een vriendin zijn. Is het echt zo dat de seksindustrie daar veel/extreem aanwezig is en is dit erg vervelend? Dat je bijvoorbeeld in bijna elke "kroeg" wordt aangesproken voor een wip?
Moet je niet naar bepaalde plaatsen zoals Pattaya, Pat Pong etc. gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Tja, nou ook weer niet zo slecht hoor ;-) maar ik zie wel een beetje straatjes voor me waar van die dikke duitsers lopen welke op zoek zijn naar verzetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |