abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:09:15 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_56551644
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 19:31 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Maandag, het scheelt maar 2 letters

M'n bedoeling met de vraag was eigenlijk of jullie nog plaatsen weten die niet in standaard lonely planet/footprint enzo staan. Plaatsen die jullie de moeite waard vinden.

Maar ik ga met m'n vriendin, die nog geen reiservaring buiten europa heeft. Het is wel het idee dat we een beetje vakantiegevoel krijgen en niet ontzettend veel in de bus/trein zitten om maar zo veel mogelijk te zien in zo kort mogelijke tijd. Persoonlijk wil ik graag een toch maken door de jungle (noorden dus?), en m'n vriendin wil graag een paar dagen in een hutje vlak bij het strand verblijven (zuiden toch?). Daarnaast ben ik wel van lekker eten, maar dat zal nergens een probleem zijn. Ook een beetje cultuur zien mag niet ontbreken, maar dat is eigenlijk ook behoorlijk cliché natuurlijk.
Iedereen wil graag naar plaatsen toe waar geen toeristen komen, echter is dit in een land als Thailand gewoon onmogelijk, hooguit kom je op plaatsen waar minder toeristen komen (zo ben ik in Thailand langs de Mekong gereden via Chiang Khan naar Nong Khai, waar maar heel weinig toeristen waren). Maar aan je wensen te zien past een "standaard" route voor Thailand prima. Bangkok, Chiang Mai, 4 dagen eiland. En aangezien jullie een maand gaan kun je verder ook nog meer dan genoeg doen in Thailand.
pi_56564218
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 18:57 schreef justnewbie het volgende:

[..]

Is wel net zo handig natuurlijk van mij dat ik het erbij heb gezet...

Oke.. samenstelling groep is ±10 personen (mannen) tussen 28 en 55 jaar.

Van deze groep zal er een deel overdag op een brommertje of motor de bergen in willen en een beetje rondscheuren, terwijl er ook mensen zijn waarvan de voorkeur uit gaat naar duiken/snorkelen en een balletje trappen op een mooi wit strand met palmboompjes en een sapje. Verblijf is een 3 a 4 dagen lang ongeveer. (Dit i.v.m. een verkorte rondreis door Thailand.)

Financien zijn niet belangrijk tijdens de reis... ( nee geen zwartgeld maar hij is erg vroeg dit jaar )
De avondactiviteiten zijn we wel overuit en zal gewoon een bar/kroeg/strandtent/disco moeten worden waar iedereen gewoon mee naar toe gaat. Qua leeftijd betreft geen probleem want jong en oud zijn beiden net zo gek met stappen.
Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien.

De stranden op Samet zijn wel veel mooier dan op Chang...het zand op Chang is bruinachtig, maar op Samet geweldig mooi wit en zo fijnkorrelig dat het kraakt als meel onder je voeten, het water is bovendien mooi turquoise en dat heb ik op Ko Chang wel eens anders gezien.

Samet is erg klein en er is minder te doen als op Ko Chang. Het uitgaansleven is wel top, maar alleen op de eerste 2 en tevens populairste stranden (Hat Sai Keaw en Phai).

3 a 4 dagen kan je je er zeker vermaken ! (ik houd het altijd een paar maanden vol )

Mocht je meer willen weten over Samet laat het dan even weten.

PS. er werken geen "dames" op Samet dus je zal zelf op versiertoer moeten, mocht dat de bedoeling zijn. Gelukkig doet een wit strand en een palmboom hierbij wonderen

[ Bericht 4% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 06-02-2008 16:51:36 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_56569416
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ko Chang is een stuk groter dan Samet dus als je lekker op een brommer wilt rijden over mooie asfaltwegen door de bergen moet je daar naar toe...Samet is een heel stuk kleiner en heeft nauwelijks verharde wegen...wel een grotere uitdaging om met de brommer te doen maar in een middag heb je het hele eiland gezien...........

-->Knip...

[/url] ]
Ok!! Thnx! Super duidelijk verhaal.
Dus ene helft moet naar Koh Chang en de andere helft naar Koh Samet
We zullen je verhaal zeker in beraad meenemen, ervan uitgaande dat niet iedereen dezelfde smaak heeft natuurlijk, maar denk dat als je er nog nooit geweest bent, dat alles indrukwekkend is....
Er is wel iemand bij die vaker in Thailand is geweest, maar niet zo zeer op de eilanden Samet en Chang.
De laatste keer was 9 jaar terug volgens hem en er zal zeker het een en ander veranderd zijn in die jaren.
Hij heeft inmiddels een paar Thaise kennissen en die adviseren hem (die kennen hem ook persoonlijk..) om naar Koh Chang te gaan met onze groep.
Het is jammer dat onze reis aan de korte kant is, anders hadden we beiden wel bezocht.
We hebben geen uitgebreide reis en daarom willen we optimaal genieten, maar dat zal zeker wel lukken met jullie geweldige hulp

Voor de geinteresseerden hier nog een (klein) reisschema...

18/3 Vertrek Dusseldorf
19/3 Aankomst Bangkok met stapavondje Patpong
20/3 Rondreisje Bkk met aangevuld met 2 dagen Pattaya
22/3 Richting Koh Chang.... of Koh Samet
23/3 & 24/3 Partytime/relaxen en diverse activiteiten
25/3 Vertrek richting Pattaya
26/3 Terugreis

[ Bericht 0% gewijzigd door justnewbie op 06-02-2008 21:21:12 ]
pi_56579126
Hoi,

We twijfelen nog of we in februari of maart naar Thailand gaan. Ik heb de klimaat tabel er al op na gelezen en zie weinig verschil. Heeft iemand ervaring in maart? Is het er dan ook rustiger dan in jan/febr.?
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:55:33 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_56579448
Ik hoop niet dat je het over dit jaar hebt Thailies?

Februari is duidelijk drukker, maart warmer (ik ben benieuwd naar welke tabel je hebt gebruikt; ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen verschil is).
pi_56580073
deze oa

http://www.thailandonline.nl/klimaat.htm

http://www.mariton.nl/orphanFrame.htm?http://66.102.9.104/search?q=cache:RPTkrS8LxSwJ:www.mariton.nl/41_21_land.htm+klimaattabel+thailand&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

1/2 graden verschil. Of heb jij betere info voor me.

Ik vind het wel lekker als het iets rustiger is want we willen geen hotels reserveren. Dat moet toch wel lukken in maart?
pi_56580114
nee, ik heb het over volgend jaar. De tickets zijn binnenkort te koop. Ik wil graag de luxe met eva air en nog wel een beetje keus hebben vandaar dat ik er mee bezig ben.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:30:52 #283
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_56580274
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 21:09 schreef justnewbie het volgende:

...aangevuld met 2 dagen Pattaya
Aha, zeker om nog even wat cultuur op te snuiven...
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:46:51 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_56580644
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:30 schreef kasper het volgende:

[..]

Aha, zeker om nog even wat cultuur op te snuiven...
Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...
pi_56588492
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde, maar het stappen in PatPong zegt ook al genoeg...
ff offtopic :

Kijk aan! Zijn we weer helemaal op de hoogte van wat daar te doen is..
Geen conclusies trekken die er niet zijn en natuurlijk staat het bekend om het ...toerisme, maar ik kan je ook in Nederland wel een plaats opnoemen die bij buitenlanders bekend staat als " Venice of the North " of kennen we 020 ergens anders van...

Ontopic :

Volgens wikipedia en andere bronnen zijn er ook genoeg andere interessante dingen te vinden in Pattaya.

Pattaya kent verder een waterpark en vele winkelcentra. Men kan er voorts bijna elke sport beoefenen, van sportduiken tot zweefvliegen en paardrijden. Ook liggen er vele goede golf courses rondom Pattaya. Voor degenen die geen behoefte hebben aan een oriëntaalse maaltijd telt de stad tal van westerse restaurants, van Fins tot Spaans en van Engels tot Russisch. Ook is er sinds 2003 een zeeaquarium.

Dusss....
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:01:49 #286
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56596936
Pattaya,

Buiten dat mijn vriendin reisgids is en er voor het werk dus heel vaak komt met groepen koreanen vind ze zelf het geen leuke plek. Ja er zijn dingen buiten de sex te doen maar niet veel.

Even een melding over het water van Ko Chang, dat is zeer zeker wel mooi en je kan er veel beter duiken als bij ko sa met. Ik kan het weten heb heel heel heel veel duiken in ko chang gedaan en een paar in Kho Sa Met. Ook ben ik heel vaak in Ko Chang geweest.

Het zand is inderdaad bruin dat klopt maar er zijn hele mooie stranden of je laat je met een bootje naar een van de dichtbijzijnde eilandjes varen. Dat gaat vooral makkelijk vanaf Kae Be.

Je kan trouwens Ko Chang ook in een dagje rondrijden. Ik vond op de brommer in Ko chang best wel spannend omdat het best wel wat hoogte verschillen had. Je went er echter wel aan.

In white sands kan je redelijk uitgaan en er is best wel wat te doen qua watersport.

Pattaya is zoals Spanje iederen ligt op een stoel van de zee te genieten. Ko Chang is anders. Zelf moet ik even naar Pattaya 19 februari voor een huwelijk van mijn oom. Die gaat daar trouwen heeft een hele Boedistische bruiloft geregeld voor hem en zn vrouw.

Ik zou er liever niet heen gaan maar ja je moet wat. Maar goed ieder zo zn smaak.

Maar eh.. ik denk toch dat je moet afgaan op mensen die in Pattaya geweest zijn die weten hoe het daar is. Denk dat er genoeg mensen kunnen vertellen dat de reputatie van pattaya waar is.

Ikzelf woon ergens in Nonthaburi (had ook liever op zon tropisch eiland gewoond maar denk dat ik dan helmaal niet zou werken) Buiten dat de gemakken van Bangkok toch wel aanlokkelijk zijn.
mai pen rai
pi_56599054
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:01 schreef niet_links het volgende:

Ikzelf woon ergens in Nonthaburi (had ook liever op zon tropisch eiland gewoond maar denk dat ik dan helmaal niet zou werken) Buiten dat de gemakken van Bangkok toch wel aanlokkelijk zijn.
Bangkok
BoF!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:04:22 #288
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56599403
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:42 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

Bangkok
Ik ben niet super gek op Bangkok. Het is dat mijn vriendin vanuit Bangkok werkt en de internetverbindingen er beter zijn. Anders had ik dichter bij de zee gezeten.

Maar goed ik begin nu wel wat leuke dingen van Bangkok te zien. Maar ik woon dus ver genoeg van Bangkok om er geen last van te hebben en dichtbij genoeg om er snel te zijn. Afstand en tijd zijn trouwens irrelevant in Thailand. Ik pieker niet meer hoe lang ik over iets doe.
mai pen rai
pi_56599773
Morgen is het eindelijk zo ver, 2 maanden naar Z.O. Azië te beginnen in Thailand

We eindigen op Ko Chang. Wat is echt hét eiland wat redelijk dichtbij ligt en waar je goed kunt snorkelen? Of is het snorkelen op Ko Chang mooi genoeg?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:31:13 #290
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56599864
Ik ben de naam even kwijt maar vanaf het strand kae be kan je een bootje laten komen dat je naar het eiland brengt daar kan je mooi snorkelen. Voor een paar 12 euro kan je ook gewoon een dagje gaan snorkelen en dan kom je wat verder. Dat is ook de moeite waard. Zeker omdat het bootje je ook geld kost.
mai pen rai
pi_56600026
thnx!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_56600235
@ niet_links
Wat doe jij dan precies in Thailand? Qua werk.. Of laat je lekker je vriendin werken
BoF!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:07:59 #293
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56600459
Ik doe iets in de IT en zou mooi zijn mijn vrienin laten werken helaas die verdient niet genoeg voor ons allebei
mai pen rai
pi_56603972
Misschien niet helemaal de juiste plek om het te vragen, maar ik probeer het toch maar Er is geen Thailand-topic bij het 'Kaaskoppen' forum namelijk..

Weet iemand een goedkoop vertaalbureau in Thailand, welke van het Nederlands naar het Thai kan vertalen?
Het gaat hier om een document van ongeveer 30 pagina's, dus de prijs is wel erg belangrijk. In Nederland is het vooralsnog te duur voor mij om het te laten vertalen. Iemand ervaring met een bureau in Thailand?
Ik heb tot nu toe International Translations Office en Express Translation & Travel aangeschreven, waarbij ik bij die laatste nog op antwoord wacht en die eerste aangeeft dat het vertalen erg duur zal uitvallen..
Iemand die me hierbij kan helpen?
...Not all those who wander are lost...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:42:00 #295
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56604168
Wat voor document is het ? Waarom probeer je geen Thai in Nederland ik ken er wel een die nog goed Thais spreekt en Nederlands. Het gaat er wel even om wat voor soort document het is.
mai pen rai
pi_56604264
Het is een beschrijving van mijn opleiding, er zitten dus wel wat 'technische' termen in (IT-opleiding). Het hoeft geen beëdigde vertaling te zijn, daar ik mijn diploma en cijferlijst al beëdigd heb laten vertalen.
Misschien beter om dit even via PM te regelen? Thanks voor je erg snelle reactie btw!
...Not all those who wander are lost...
pi_56612185
Ik wil deze zomer (aug) met mijn vriendin voor 10 - 15 dagen naar z-o azie. dit zou dan een een combi moeten zijn van wat cultuur en een aantal dagen strand/luieren. Aangezien dit mijn eerste verre reis zou gaan worden leek Thailand mij een goede keuze. Maar als jullie suggesties hebben voor andere landen hoor ik dat ook graag.

Maar even over Thailand....:

Waar in Thailand moet ik met een vriendin zijn. Is het echt zo dat de seksindustrie daar veel/extreem aanwezig is en is dit erg vervelend? Dat je bijvoorbeeld in bijna elke "kroeg" wordt aangesproken voor een wip?

Alvast bedankt.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 22:44:16 #298
6941 APK
Factual, I think.
pi_56612339
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:36 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

Waar in Thailand moet ik met een vriendin zijn. Is het echt zo dat de seksindustrie daar veel/extreem aanwezig is en is dit erg vervelend? Dat je bijvoorbeeld in bijna elke "kroeg" wordt aangesproken voor een wip?
Thailand heeft echt een slecht image als ik dit zo lees.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_56612551
Tja, nou ook weer niet zo slecht hoor ;-) maar ik zie wel een beetje straatjes voor me waar van die dikke duitsers lopen welke op zoek zijn naar verzetje.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 22:55:12 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_56612636
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Tja, nou ook weer niet zo slecht hoor ;-) maar ik zie wel een beetje straatjes voor me waar van die dikke duitsers lopen welke op zoek zijn naar verzetje.
Moet je niet naar bepaalde plaatsen zoals Pattaya, Pat Pong etc. gaan.
Mind you, ik heb een week voor werk met mijn vrouwelijke collega door pattaya gelopen en als je niet lastig gevallen wilt worden door vrouwen dan gebeurt dat ook niet.

Kleermakers uit India daarentegen....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')