Nog meer leeswerk: Radicalisering op het schoolplein / Ervaringen van een witte moeder met een zwarte schoolquote:Pispaal omdat je geen moslim bent
Door BRAM LOGGER
UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.
,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen," zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.
Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zo getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."
Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had," aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten."
,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."
Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.
Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z'n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger," zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."
Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig," zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt."
Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de 'gemengde school De Cirkel'. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt," staat erin.
Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden."
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1687405.ece
quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:
Zouden discriminatie en racisme er gewoon ingeburgerd worden binnen sommige etnische groepen?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren![]()
![]()
Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren![]()
![]()
Nee, Lonsdale jongeren doen dat nooooooooooit!quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
![]()
hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.
Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
op alle scholen kunnen pesterijtjes voorkomen hoor, dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo...
en de reden waarom bepaalde kinders gepest worden is altijd ultiem gemeen...
http://nl.youtube.com/watch?v=mGwz0lp3D80&mode=related&search=quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:52 schreef Varr het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=tWJFgGpy7uY
Precies.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:
[..]
Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
Machtig boze boefjes!quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=mGwz0lp3D80&mode=related&search=
Dat gaat over 1 of meerdere gasten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Mijn dochter is een tijdje terug ook op school door een jongen uit een hogere groep uitgescholden... ik als ouder wil dan zeker weten wie dat gedaan heeft en wat hij gezegd heeft en heb toen met dr gesproken over of ze zelf misschien wat terug kon doen, iets terug zeggen... maar op dat moment heb ik dr ok verteld dat as het nogmaals gebeurt en ze dr niks tegen durft te doen, dat _ik_ dan met die jongen ga praten.
99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:56 schreef azzeh het volgende:
En waarom sturen ze dan het slachtoffer weg, in plaats van de daders? Lijkt me in dit geval dat die twee 'nieuwkomers' de oorzaak waren van dit alles. Je moet die kinderen via hun ouders opvoeden. Daar hebben ze respect voor. Niet voor een meester die na elk incident wil dat ze sorry zeggen en een hand geven.
En dan vinden ze het gek dat sommige groepen 'buitenlanders' totaal geen respect tonen voor de medeburger. Zo te zien gebeurd het al op de basisschool, en hun ouders vinden het goed.
Not done.
Als ik die directeur was wel ja, liever 10 leerlingen maar leerlingen waarmee je tenminste iets kan aanvangen dan dat je opvang voor de hangjeugd wordt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=xGRAHWewjtI&mode=related&search=quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Man zeur niet .... het gaat gewoon om kinders en als er hier iets mis is, is het jank-gedrag van mensen die kennelijk niet meer zélf durven in te grijpen... en bang zijn ergens iets van te zeggen....quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:58 schreef Athmozz het volgende:
Vergeet niet dat het hier om marokkaantjes gaat, als je daar tegen 1tje iets terug zegt krijg je de rest over je nek.
jajaquote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:
[..]
Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
jesus.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:03 schreef DarkManta het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=xGRAHWewjtI&mode=related&search=
Mensen die zo naief zijn en niet door hebben dat ze al hun hele leven lang in een multiculturele samenleving wonen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:13 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die geloven in de multiculturele samenleving! De hoax van de laatste eeuwen.
Juist die ouders zijn de typische 'geitenwollensokken-gelovers'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:16 schreef Scorpie het volgende:
Beetje naieve ouders zeg, ongelooflijk![]()
Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Dat je daar als ouders in berust is nog vreemder.![]()
Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
Mee eens... inprincipe zou je eigen kind dan weggejaagd worden in haar haar/zijn eigen omgeving.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:44 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.
In dit soort situaties zou ik niet met m'n pootjes omhoog gaan liggen, maar keihard maatregelen eisen.
Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
Integreren zul je, jij dhimmi!quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Raar signaal geef je af als school als je het slachtoffertje laat gaan ipv de dadertjes aan te pakken/weg te sturen.
Dat je daar als ouders in berust is nog vreemder.![]()
Dat is geslaagd, 14.gif.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:
En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen
Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
Ik ken geen voorbeelden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef HarryP het volgende:
Ik ken geen voorbeelden.
En toen ik nog op de basisschool zat gebeurde dat in iedergeval niet.
Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
http://nl.youtube.com/watch?v=etlOa_Ow0e0&NR=1quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
Bij ons werd daar effectief iets aan gedaan. Als het herhaaldelijk voorkwam dat er dergelijke zaken gebeurden, werden degenen die de ander pesten verplicht de woensdagnamiddag op school te blijven. Deden ze dat niet (met of zonder goedkeuring van de ouders), dan mochten ze een andere school zoeken. Zo dwing je het bijna af (niemand blijft nl graag de woensdagmiddag), en bij ons pakte dat zéér goed. Daar werd wel gepest (zoals in elke school wss het geval is), maar dat werd na een weekje direct de kop in gedrukt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:
Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?
Dat eigenlijk vooral. Het probleem is dat dat vaak lang duurt, en de enige mogelijkheid waarmee het snel afgelopen is (heb ik ook eens toegepast) is nu ook weer niet de meest geciviliseerde, en als je dat bij een stel marokkaantjes doet lig je de week erop zelf in het ziekenhuis. Dàt is het probleem.quote:Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
In dat geval is het toch nog net anders omdat binnen een bepaalde groepering zit.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
Wéér dat stomme, jaren oude filmpje?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:52 schreef Varr het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=tWJFgGpy7uY
Nee gewoon importhuwelijken stoppen. Dus Willem Alexander naar Argentinie, Geert Wilders naar Hongarije, etc. etc.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
Spreiden? Hoe wil je dat gaan doen? De randstad-jeugd bestaat voor meer dan 50 procent uit niet-westerse allochtonen. (ok ze hebben een Nederlands paspoort maar zodra je ze vraagt wat ze zijn zul je nooit horen Nederlander)quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
Misschien was die Turk wel gewoon sterkerquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
In het artikel wordt nergens verteld dat hij wordt weggepest omdat hij geen moslims is. Behalve in de titel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef Seneca het volgende:
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Elfletterig het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben.Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.quote:Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.
Hier ben ik het wel met je eens, tuig hoort gewoon hard te worden aangepakt. Op die manier sluit je op z'n minst de mee lopers uit.quote:Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppenJe moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
Als ik door Ledeberg kom met m'n fietsje dan voel ik me altijd even in het buitenland.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.
Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist. Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
[..]
nee dat is niet zo, maar je wordt er wel gepest. Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.quote:Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.quote:Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
Rond de tafel gaan zitten met pestende kindjes, dat vind ik wel een rare uitdrukking. Met kinderen van die leeftijd moet er toch helemaal niet onderhandeld worden. Toen ik op school zat, was dat gewoon ZO en anders zwaaide er wat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
Zo ben ik het met je eens. En niet alleen religie aanpakken dankje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze discriminerende motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
[..]
Ik geef alleen dat het altijd heeft bestaan. En stuisvogel -politiek van mijn kant? Laat me niet lachen. Ik geef toch eerlijk toe dat er problemen zijn en dat we die moeten aanpakken? Ik geef hier alleen aan dat het altijd heeft bestaan en dat er niets nieuws is onder de zon. Er ebstaat niet iets als de Nederlanse cultuur, wel de Nederlander.quote:Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
[..]
Het probleem wordt nu al 7 jaar een riching op benoemd en dat is Islam. Maar constructief oplossing van deze grote los je niet op door 7 jaar te roepen dat hun z'n schuld is en allemaal er uit. Dat is te simple en te klein.quote:Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
Of "dik kind door slanke kinderen weggepest"quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"
wat een verdomde onzin dit zeg, weer leuk xenosensatie.
Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:07 schreef Bresser het volgende:
het grappigste is nog dat de school het ook weer lekker in de doofpot stopt aangezien ze zichzelf een happy school voor iedereen noemen.
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:57 schreef worldpimber het volgende:
Kansloos topic, jongetje is gewoon een mietje en werd gepest. Lees er R&P en OUD maar eens op na, maar lekker makkelijk om te zeggen dat het aan zijn geloof of afkomst lag.![]()
HOAXquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.
misschien wel verstandigerquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."
Ja dat wordt een succes!
Dat dus.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"
wat een verdomde onzin dit zeg, weer leuk xenosensatie.
Kinderen vinden altijd wel een excuus. SImpel zat. Desnoods vinden ze gewoon iemand 'stom'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
Heb je het geld niet voorquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:50 schreef matthijst het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon ff bij de lokale slager 10 kilo varkensvlees halen en de school ermee besmeuren.
Probleem opgelost, zit dat ventje opeens alleen in de klas...
Gepeste jongen naar een nieuwe school sturen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?
Als leerkracht kun je weinig anders doen in gevallen waar bv één kind niet mag meespelen op het voetbalveld, als er gescholden wordt ....
bij slaan kunnen ze wel wat harder optreden, echter, wanneer dan de persterijen tóch blijven voortduren, en plaatsvinden door een zeer brede groep kinderen, sta je als leerkracht ook machteloos en kan het soms ook het beste advies zijn om het 'pispaaltje' naar een andere school te laten gaan...
Dat heeft die school in dit geval ook gedaan... wat hadden ze dan anders moeten doen, volgens jou?
laffe, walgelijke instelling.quote:als het erom gaat dat de leerkracht heel duidelijk partij voor het 'pispaaltje' moeten kiezen, dat heeft meestal niet eens zoveel zin en kan de pesterijen nóg sterker maken...
quote:Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef Dodecahedron het volgende:
![]()
sure.
Zeg je nu dat pesten goed is?
Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.
natuurlijk ook alle anderen die betrokken zijn bij opvoeding, maar de belangrijkste taak ligt bij ouders zélf.
de leerkracht kan het voor een deel doen, iig aangeven dat iets onwenselijk is en het gesprek aangaan, dat is hier ook gedaan, althans dat is exact wat in het artikel staat
Maar de leerkracht kan een 'pispaaltje' uiteindelijk niet in bescherming gaan nemen, en voor de leerkracht houden de mogelijkheden ook op een gegeven moment op.
Die school heeft binnen zijn mogelijkheden naar wat er beschreven is, alles gedaan en kan niks verweten worden...
wie veel zwakker overkomen zijn bv die ouders die kennelijk zelf nogal laks gehandeld hebben toen bleek dat hun zoontje gepest werd... althans, ik mis sterk wat die ouders zélf ondernomen hebben ... of dachten die soms dat zij niks hoefden te doen, ze dat 'de school' wel lekker konden laten regelen?
dan doen de ouders toch iets verkeerdquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
dat zijn die ouders helemaal dom en fout bezig geweest .....quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:42 schreef Devrim_ het volgende:
Pfff..Nu vraag ik me af..Als de andere 2 kinderen van hun wel normaal naar die school kunnen waarom die laatste dan niet?
Waarschijnlijk is het gewoon een kut jong
Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:44 schreef Gewas het volgende:
Dit soort dingen gebeuren al jaren overal. Blanke kinderen worden massaal weggepest uit scholen en zelf uit hele wijken. Ik heb het zelf op verschillende scholen meegemaakt, en mijn klasgenoten durfden mij niet te helpen als ik weer eens ruzie had met buitenlanders.
Tuurlijk vrind...quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.
Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Tuurlijk vrind...
Onderbuikgevoelend
Goh..jou argument is natuurlijk een feit en geen meningquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.
Waarom zeg je zoiets? Je kent me niet eens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).
Klopt, daarom zei ik ook: "moet je"quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:10 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Heb je het geld niet voor![]()
Typerend voor mensen zoals jij: Iedere kritiek op de eigen kring bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggenquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:51 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Goh..jou argument is natuurlijk een feit en geen mening
en wat doe jij nu dan? je reageert rationeel? weldenkend en redenerend?quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Typerend voor mensen zoals jij: Iedere kritiek op de eigen kring bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen.
Jij redeneert tegen stront?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:12 schreef simmu het volgende:
[..]
en wat doe jij nu dan? je reageert rationeel? weldenkend en redenerend?
Ik kan me maar één menselijke oplossing voor dit probleem bedenken...quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja zet een groep primitieve kinderen bij elkaar en dit is wat je krijgt. Wat heb je als blanke op zo'n school te zoeken.
Het is wel duidelijk dat op die school de criminelen van morgen worden gekweekt. De school vind het blijkbaar wel best omdat ze er niets aan lijken te doen behalve zeggen dat hij beter naar een andere school kan gaan. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Tragisch diep tragisch.
Enkeltje Rifgebergte?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan me maar één menselijke oplossing voor dit probleem bedenken...
Kinderbijslag-maatregelenquote:
Dit primitieve gedrag van deze kinderen zegt inderdaad veel over de ouders. De ouders in de portemonnee treffen is wellicht een goed idee. Hoewel dit soort kinderen bij voorbaat al verloren zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kinderbijslag-maatregelen... Dat weerhoudt die kanslozen er wel van om 6 kinderen bij elkaar te hokken op advies van de imam.
Ik hou gewoon een optie openquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:53 schreef Gewas het volgende:
[..]
Waarom zeg je zoiets? Je kent me niet eens.
Ik ben eerlijk en zeg wat velen niet durven zeggen.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk en zeg wat velen niet durven zeggen.
Je legt me woorden in de mond.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:09 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nee.
Je bent gewoon iemand die niet nadenkt en zijn antwoorden al klaar heeft staan
Allochtoon doet iets fout = kut buitenlanders
Autochtoon doet iets fout = kan gebeuren
op onze school waren we juist extra aardig voor die ene turk. nieuwsgierig naar zijn cultuur, zijn familie, zijn land etc. niks pesten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:16 schreef nozem het volgende:
Typerend dat dit onderwerp op de frontpage meer dan 600 reacties oplevert. De een nog discriminerender dan de ander. Geeft de tendens goed weer. Het gaat hier om een kind dat is weggepest omdat hij een eenling was binnen een grote massa. Dat gebeurt overal en binnen alle leeftijdscategorieën. Op de ene plek gebeurt het subtieler (kantoren waar louter hoogopgeleide blanken werken) dan de andere plek (de basisschool in kwestie), maar het gebeurt overal, en in alle lagen van de bevolking. Het verdient geen schoonheidsprijs, en het valt zeker niet goed de praten, maar het is onzin dat dit specifiek aan Islamitische kindertjes is voorbehouden. Op honderden, zoniet duizenden Nederlandse basisscholen worden kinderen die afwijken van de rest stelselmatig weggepest. Om maar niet te spreken van middelbare scholen en de 'werkvloer' in het algemeen...
Als het andersom gebeurt, dan is het schandelijk racisme. Nu is het 'niet goed te praten, maar geen drama'quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:16 schreef nozem het volgende:
Typerend dat dit onderwerp op de frontpage meer dan 600 reacties oplevert. De een nog discriminerender dan de ander. Geeft de tendens goed weer. Het gaat hier om een kind dat is weggepest omdat hij een eenling was binnen een grote massa. Dat gebeurt overal en binnen alle leeftijdscategorieën. Op de ene plek gebeurt het subtieler (kantoren waar louter hoogopgeleide blanken werken) dan de andere plek (de basisschool in kwestie), maar het gebeurt overal, en in alle lagen van de bevolking. Het verdient geen schoonheidsprijs, en het valt zeker niet goed de praten, maar het is onzin dat dit specifiek aan Islamitische kindertjes is voorbehouden. Op honderden, zoniet duizenden Nederlandse basisscholen worden kinderen die afwijken van de rest stelselmatig weggepest. Om maar niet te spreken van middelbare scholen en de 'werkvloer' in het algemeen...
wat zit je nu te janken over 'als het andersom gebeurt' ..... noem dan eens een voorbeeld waar ontzettend veel ophef was over een buitenlandertje dat door blanken gepest werd?quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als het andersom gebeurt, dan is het schandelijk racisme. Nu is het 'niet goed te praten, maar geen drama'.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat zit je nu te janken over 'als het andersom gebeurt' ..... noem dan eens een voorbeeld waar ontzettend veel ophef was over een buitenlandertje dat door blanken gepest werd?
Autochtone blanken doen toch niet aan pesten?
Ik wacht nog steeds op de eerste 'drive by' waarbij plots veertig naffers naar de grond gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:06 schreef LasTeR het volgende:
Zullen we er allemaal eens wat aan doen dan? EINDELIJK?
kijk! dan hebben we eindelijk nut van onze antillianen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de eerste 'drive by' waarbij plots veertig naffers naar de grond gaan.
Nee, dat is inderdaad nog nooit voor gekomenquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat zit je nu te janken over 'als het andersom gebeurt' ..... noem dan eens een voorbeeld waar ontzettend veel ophef was over een buitenlandertje dat door blanken gepest werd?
Autochtone blanken doen toch niet aan pesten?
geef daar dan eens een voorbeeld van...quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad nog nooit voor gekomen.
de school moet meer verantwoording nemen als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de school moet minder gaan opvoeden, dat moeten die ouders doen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:03 schreef Jareth het volgende:
helemaal mee eens.
Vind je dat de school nu goed heeft gehandeld?quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de school moet meer verantwoording nemen als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de school moet minder gaan opvoeden, dat moeten die ouders doen.
helemaal niet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat jochie in de klas zo vaak is vernederd door zijn klasgenoten, dan zijn leraren wat mij betreft medeplichtig bij niet ingrijpen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Vind je dat de school nu goed heeft gehandeld?
Ga je sandalen poetsen manquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
geef daar dan eens een voorbeeld van...
in plaats van te huilien, dat 'als autochtonen dat doen dat er dan opeens veel ophef over is...'
het tegendeel is eerder het geval, als het niet ging om een blank peutermansje tegen een roedeltje mini-mrokjes, was het niemand opgevallen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de school moet meer verantwoording nemen als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de school moet minder gaan opvoeden, dat moeten die ouders doen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:06 schreef LasTeR het volgende:
Zullen we er allemaal eens wat aan doen dan? EINDELIJK?
Wat post je vaag. Wat bedoel je metquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:14 schreef LasTeR het volgende:
Multicultureel en samenleving horen eigenlijk niet in een adem genoemd te worden.
quote:Zullen we er allemaal iets aan doen
Ben ik het mee eens. Dat zoontje van Jareth zat ook nog eens 2 groepen lager.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helemaal niet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat jochie in de klas zo vaak is vernederd door zijn klasgenoten, dan zijn leraren wat mij betreft medeplichtig bij niet ingrijpen.
Het blijft dus bij veel gejank, maar een vraag je beweringen te onderbouwen, wordt beantwoord met een persoonlijke aanval.quote:
zullen we ons even on topic houden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het blijft dus bij veel gejank, maar een vraag je beweringen te onderbouwen, wordt beantwoord met een persoonlijke aanval.
dat is dus ook duidelijk, je praat poep![]()
De rollen zijn nu eens omgedraaid, en meki gelooft het weer niet...quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef Meki het volgende:
dit is echt onzin
echt niet te geloven dit.
bron telegraaf zeker
idd, zich een slachtofferrol aanpassen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De rollen zijn nu eens omgedraaid, en meki gelooft het weer niet...
Nog steeds in de ontkenningsfase meki?
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zullen we ons even on topic houden.
Naam: Geert Wildersquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:32 schreef Meki het volgende:
Wilders is de vader van het liegende kind
Wilders is gewoon onvruchtbaar (no shitquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Naam: Geert Wilders
Geboren: 6 september 1963
Geboorteplaats: Venlo, Limburg
Burgelijke staat: Gelukkig getrouwd met zijn Krisztina sinds 31 juli 1992 te Boedapest
Kinderen: Geert en zijn vrouw houden het bij 3 katten. Groot gelijk!
Ja, en mensen discrimineren nou eenmaal.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:15 schreef Xith het volgende:
Kinderen pesten nou eenmaal, slotje.
Wilders woont in een land waar het aantal kinderen niet de potentie van de vader weergeeftquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wilders is gewoon onvruchtbaar (no shit)
Dat weet je nietquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:34 schreef Frasier het volgende:
Cyril lacht ze over een aantal jaar allemaal uit![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wilders woont in een land waar het aantal kinderen niet de potentie van de vader weergeeft.
Wij hadden op de basisschool voor het eerst een neger gezien, er waren er hooguit drie toen ik van school af ging. Geen enkele is gepest, ze waren zelfs erg populair, en dat in een boerendorp. Het is gewoon een uitzonderlijke situatie dat je je kind van school af moeten halen omdat ie gepest wordt door tuig.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik krijg een beetje een sbs6 gevoel bij dit bericht. Kinderen pesten nou eenmaal, en iedere vorm van afwijking is dan een goed doelwit. Wat verwacht je dan ook dat er gebeurt als je een blank jongetje tussen allemaal niet-blanken zet?
quote:
Dat zijn de Drenten, las ik vanmiddag..quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]![]()
je weet welke kinderen en mensen het gemiddelde overgewicht in nederland bepalen?
lolbroek, doe je huiswerk eens.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:15 schreef Double-Helix het volgende:
kut streek![]()
![]()
kut kinderen ik hoop dat ze klappen krijgen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wilders woont in een land waar het aantal kinderen niet de potentie van de vader weergeeft.
Helaas deugt 80% niet, dus hoezo niet generaliseren?quote:Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Niet zo generaliseren, Gia!
Lekker makkelijk, ik ben voor een verplichte mix van scholen. Dan heb je geen zwarte scholen meer en ook niet dit probleem. Maar ja dat roept het linkse SP ook al jaren! En hoe is dat ontstaan? juist door die zelfde blanken die zich te goed voelen. Dus het gaat 2 kanten op.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:23 schreef Ringo het volgende:
Tja. Waar individueel idealisme niet toe kan leiden.
Zwarte scholen zijn een bron van ellende, niet omdat er allochtonen op zo'n school zitten, maar omdat er alleen maar allochtonen op zo'n school zitten. De Nederlanders zijn daar de vreemdelingen, naast alle Turken, Marokkanen, Antillianen, Surinamers, Irakezen etc.
Ah gossie, wat zielig. Dat arme jochie kan geen vrienden maken en dus is het de schuld van de rest. lekker generaliserend!!quote:Die scholen (zeker de middelbare) zijn broeinesten van racisme en xenofobie; de meeste kinderen weten zich daar aardig tegen te weren omdat ze onderdeel zijn van een etnische subcultuur en min of meer beschermd worden door hun groepsgenoten.
Zo'n eenzaam wit kind krijgt het natuurlijk gigantisch moeilijk, die heeft niemand om zijn afkomst mee te delen.
Nederland is geen soort. Maar ach als jij een soort bent veel plezier.quote:Triest geval. De school heeft er duidelijk geen antwoord op, omdat het hier racisme en pesterijen betreft tegen de 'eigen' Nederlandse soort, daar wordt heel schrikachtig en verkrampt mee omgegaan.
Ik beschrijf ook alleen een situatie. Ik heb het helemaal niet over oorzaken gehad, laat staan over schuldigen.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:44 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Lekker makkelijk, ik ben voor een verplichte mix van scholen. Dan heb je geen zwarte scholen meer en ook niet dit probleem. Maar ja dat roept het linkse SP ook al jaren! En hoe is dat ontstaan? juist door die zelfde blanken die zich te goed voelen. Dus het gaat 2 kanten op.
Niet zo fel jij. Ik wil alleen maar zeggen dat iemand die in zijn eentje een subcultuur vertegenwoordigt, makkelijk het mikpunt is van spot en pesterijen. Zo gaat dat in elke groep, helemaal onder kinderen.quote:Ah gossie, wat zielig. Dat arme jochie kan geen vrienden maken en dus is het de schuld van de rest. lekker generaliserend!!
Wat laat jij je snel op de kast jagen. Cultureel gezien is "de" Nederlander toch echt een andere species dan "de" Turk, of "de" Antilliaan. Wil niet zeggen dat die soorten zich niet kunnen vermengen -- maar ga nou niet doen alsof de verschillen niet bestaan.quote:Nederland is geen soort. Maar ach als jij een soort bent veel plezier.
Het joch gaat nu naar een 'Montessorischool' in 'Oog in Al'.....quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:34 schreef Frasier het volgende:
Cyril lacht ze over een aantal jaar allemaal uit![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Hathor het volgende:
Zou apartheid geen goede oplossing zijn?![]()
Dat krijg je er trouwens van als je je kind naar een kroetenschool stuurt, als je wil dat er absoluut niks van hem terecht komt later, moet je dat vooral doen. Heeft ie in ieder geval toch iets van die geweldige cultuur kunnen opsnuiven.
Blijkbaar KAN het dus wel goedgaan...quote:Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."
Maar bij Cyril ging het mis
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.quote:Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Niet zo generaliseren, Gia!
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.
Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Yepquote:Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?![]()
Vreemd
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?![]()
Vreemd
Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een quotum beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.
Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Daarom worden ze dus ook niet gepest.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een qutom beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
Ben ik helemaal voor!quote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.
Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor!Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
![]()
Ben ik blij om. Ik ben gewoon een voorstander van samenleven is samenverantwoordelijk. En niet jij en zij/wij en ik gevoel dat de laatste jaren de kop heeft opgestoken. En als je lasten verdeelt, dus echt groepen dwingt in de zelfde wijk te wonen door aanbod van woningen. Dan zie een goede toekomst voor een gemixed Nederland. En in mijn ogen is Nederland altijd gemixed geweest.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.![]()
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef Ringo het volgende:
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?
Als iedereen er achter staat... Dan dient de regering dit uit te voeren. En laat dat nou net het idee van Vogelaar zijn.quote:Roept u maar.
Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan de spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te bevechten.
Je denkt toch zeker niet dat mensen die een tas vol met geld hebben zich laten dwingen in een wijk als Kanaleneiland te gaan zitten he? Voel je je wel helemaal lekker?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
Gevangenisstraf!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef N.icka het volgende:
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
Is dat zo? Spreek je uit eigen ervaring of van horen zeggen? Want ik weet dat het dus wel kan. Loop maar eens rond bij het Steve Bickoplein in A'dam oost. Mooi voorbeeldquote:Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.
Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwangquote:Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.
Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang(altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattigquote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
quote:Pispaal omdat je geen moslim bent
De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging,
"Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen
Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."
"idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
gaaf; "ik doen een zinnige bijdrage aan het debat door middel van het nogmaals posten van de op"?quote:
Zie het als een samenvattende TVPquote:Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef simmu het volgende:
[..]
gaaf; "ik doen een zinnige bijdrage aan het debat door middel van het nogmaals posten van de op"?
als je niks te melden hebt, ga dan toch gewoon weg.
misschien moest je dan eens de moeite nemen om het hele topic door te lezen. of ga anders naar onz.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zie het als een samenvattende TVP
Er wonen er toch best veel, hoor. Ken er ook enkele persoonlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattig.
Uhuh, maar anderzijds weten Nederlandse ouders ook wel de perfecte watjes van hun kindekes te maken. 't Slaat nog geen deuk in een pakkie boter zo'n Jan-Jan-Diederikje in z'n leuke corduroytje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:38 schreef Varr het volgende:
sorry hoor, maar *anker marokkanen
zijn naar ik meen al gesteld :quote:Op donderdag 27 september 2007 11:32 schreef DivineJester het volgende:
Nu nog aftellen tot de kamervragen van Wilders (of heb ik die alweer gemist).
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1204&Itemid=1quote:Pispaal omdat je geen moslim bent - Kamervragen PDF Afdrukken E-mail
woensdag 26 september 2007
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent?
2.)
Deelt u de mening dat het absoluut onacceptabel is dat een Nederlands 9-jarig jongetje door Marokkaanse klasgenootjes zo wordt getreiterd en gediscrimineerd dat de schoolleiding de ouders heeft geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u de mening dat de schoolleiding schromelijk tekort geschoten is bij de bescherming van dit jongetje; de pesters zijn ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en iemand buitensluiten op school gebleven, terwijl het ‘slachtoffer’ wordt geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u de mening dat er geen tafelgesprekken met zulke pesters moeten worden gehouden, maar dat hier alleen een keiharde aanpak geldt; verwijdering van school, strafrechtelijke vervolging van de ouders en een verplichte heropvoeding? Zo neen, waarom niet?
5.)
Wat bent u voornemens te gaan doen om zulke excessen in de toekomst te voorkomen en dat de veiligheid van ieder kind op school gewaarborgd is?
(*) AD, Pispaal omdat je geen moslim bent, 24 september 2007
Juist, er had gewoon opgetreden moeten worden, nu is het signaal uitgegaan dat je alles kunt maken en je gwoon misdragen zonder consequenties. Ik ben bang dat de school voorlopig niet van dit negatieve imago af zal komen.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:37 schreef paddy het volgende:
Het boeit ook totaal niet of het nu een zwarte school was waar een blanke werd gepest of andersom. Het zijn verdorie kinderen en die hoor je te beschermen als schoolleiding.Denkt die leiding nu heus dat het pesten op zal houden? Er is altijd wel weer een slachtoffer te vinden. Wanneer er een enkele Marokkaan op de school zit en de groep is Turks ( geef maar een voorbeeld) is de Marokkaan de pineut, want de groep pesters zijn immers toegejuicht in hun pesten door de schoolleiding!. Wat een idioterie ook weer.
Die verlaten de verdere scholen toch wel zonder diploma.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,![]()
Wat wel boeit dat het andersom heel anders belicht wordt... asocialen londsdalejongeren etc...quote:Op donderdag 27 september 2007 11:37 schreef paddy het volgende:
Het boeit ook totaal niet of het nu een zwarte school was waar een blanke werd gepest of andersom. Het zijn verdorie kinderen en die hoor je te beschermen als schoolleiding.Denkt die leiding nu heus dat het pesten op zal houden? Er is altijd wel weer een slachtoffer te vinden. Wanneer er een enkele Marokkaan op de school zit en de groep is Turks ( geef maar een voorbeeld) is de Marokkaan de pineut, want de groep pesters zijn immers toegejuicht in hun pesten door de schoolleiding!. Wat een idioterie ook weer.
Waarom? Die lonsdalejongeren worden ook niet van school getrapt, hoor.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat wel boeit dat het andersom heel anders belicht wordt... asocialen londsdalejongeren etc...
En er heel anders mee omgegaan wordt.
Maar dit is natuurlijk politiek correct....
GVD een end hout
Maar "Lonsdalejongeren" worden als racisten afgeschilderd, terwijl deze pestkoppen als pestkoppen worden neergezet.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Die lonsdalejongeren worden ook niet van school getrapt, hoor.
lonsdalejongeren zijn meestal ook wel wat ouder dan 9.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar "Lonsdalejongeren" worden als racisten afgeschilderd, terwijl deze pestkoppen als pestkoppen worden neergezet.
Als racisten? Hangt er van af wat ze doen. Eerder als *trommelgeroffel* intolerante ettertjes. Dat hebben ze dan wel weer gemeen.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar "Lonsdalejongeren" worden als racisten afgeschilderd, terwijl deze pestkoppen als pestkoppen worden neergezet.
Het punt is dat er altijd met twee maten wordt gemeten door de persmuskieten.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als racisten? Hangt er van af wat ze doen. Eerder als *trommelgeroffel* intolerante ettertjes. Dat hebben ze dan wel weer gemeen.
Ja, daarom kennen we vrije pers in Nederland.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het punt is dat er altijd met twee maten wordt gemeten door de persmuskieten.
Wat een onzin. Een HP/de Tijd en een Elsevier en een Telegraaf doen altijd meer met kleine buitenlandertjes dan met kleine nazi'tjes.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het punt is dat er altijd met twee maten wordt gemeten door de persmuskieten.
Wat een foute post; Héél fout.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een HP/de Tijd en een Elsevier en een Telegraaf doen altijd meer met kleine buitenlandertjes dan met kleine nazi'tjes.
Huh? Hoezo?quote:Op donderdag 27 september 2007 13:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat een foute post; Héél fout.
Je hebt het opeens over "kleine nazi'tjes", terwijl ik het net over Lonsdale-jongeren had. Het is veelzeggend dat jij het dan opeens over "kleine nazi'tjes" hebt. Blijkbaar zie jij de staatspers als autoriteit. En dat je beweert dat de HP en Elsevier meer aandacht aan "buitenlander-incidenten" besteden dan aan "kleine nazi'tjes" vind ik ook geen frisse uitspraak. Naar mijn weten (ik ben HP-abonnee) houdt enkel De Telegraaf zich daar mee bezig.quote:
Wat is er niet fris aan? Ik lees die media ook, hoor, en problemen met moslims worden breder uitgemeten dan problemen met extreem-rechtse jongeren. Dat mogen ze van mij, maar kom dan niet aan met "persmuskietjes".quote:Op donderdag 27 september 2007 13:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt het opeens over "kleine nazi'tjes", terwijl ik het net over Lonsdale-jongeren had. Het is veelzeggend dat jij het dan opeens over "kleine nazi'tjes" hebt. Blijkbaar zie jij de staatspers als autoriteit. En dat je beweert dat de HP en Elsevier meer aandacht aan "buitenlander-incidenten" besteden dan aan "kleine nazi'tjes" vind ik ook geen frisse uitspraak. Naar mijn weten (ik ben HP-abonnee) houdt enkel De Telegraaf zich daar mee bezig.
ook op de telegraaf is dat niet volledig waar maar de Telegraaf is daarmee de complete oposite van kranten als NRC etc.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt het opeens over "kleine nazi'tjes", terwijl ik het net over Lonsdale-jongeren had. Het is veelzeggend dat jij het dan opeens over "kleine nazi'tjes" hebt. Blijkbaar zie jij de staatspers als autoriteit. En dat je beweert dat de HP en Elsevier meer aandacht aan "buitenlander-incidenten" besteden dan aan "kleine nazi'tjes" vind ik ook geen frisse uitspraak. Naar mijn weten (ik ben HP-abonnee) houdt enkel De Telegraaf zich daar mee bezig.
Nu kom je met een vergelijking tussen "problemen met moslims" en "extreem-rechtse jongeren". Net had je het nog over "kleine buitenlanders" en "kleine nazi'tjes". Je vergelijkingen zijn echt bizar.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er niet fris aan? Ik lees die media ook, hoor, en problemen met moslims worden breder uitgemeten dan problemen met extreem-rechtse jongeren. Dat mogen ze van mij, maar kom dan niet aan met "persmuskietjes".
En Lonsdalejongeren zijn kleine nazi'tjes, wat zijn het anders? dit is hun forum.
Ja, nou? Dat is toch allemaal één pot nat?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nu kom je met een vergelijking tussen "problemen met moslims" en "extreem-rechtse jongeren". Net had je het nog over "kleine buitenlanders" en "kleine nazi'tjes". Je vergelijkingen zijn echt bizar.
We hebben het niet over krista van Velzen die in Lonsdale loopt. "Lonsdalejongeren" is een term die wordt gebruikt voor jongeren met nazi-sympathieen.quote:En de "Lonsdalejongere" is een bedenksel van de media: Je hebt veel jongeren die in Lonsdale lopen, zonder dat ze een hekel aan kleurlingen hebben. Je hebt ook een hele kleine groep Lonsdale-dragers die wél een hekel aan kleurlingen hebben en inderdaad op obscure fora als Holland Hardcore (en ook Stormfront) posten.
Staatspersquote:Dat jij klakkeloos de staatspers kopieert, zegt veel over jouw manier van denken. Je hebt m.i. een weinig kritische kijk op de staatspers.
Dus lonsdale Jongeren is niet van toepassing op iedereen die lonsdale draagt?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
We hebben het niet over krista van Velzen die in Lonsdale loopt. "Lonsdalejongeren" is een term die wordt gebruikt voor jongeren met nazi-sympathieen.
Je bent geen Lonsdalejongere wegens domweg een bepaalde jas aan.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dus lonsdale Jongeren is niet van toepassing op iedereen die lonsdale draagt?
net zoals...
ka..moslim danwel k@tmarrokaan niet van toepassing zijn op iedere moslim danwel marokkaan ?
Beetje lullig als je gewoon graag een Lonsdale jas aanhebt
Je valt echt keihard door de mand nu.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, nou? Dat is toch allemaal één pot nat?
[..]
We hebben het niet over krista van Velzen die in Lonsdale loopt. "Lonsdalejongeren" is een term die wordt gebruikt voor jongeren met nazi-sympathieen.
[..]
Staatspers
Gelukkig zit jouw reactie vol met goed onderbouwde argumenten.quote:
Door welke mand?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je valt echt keihard door de mand nu.
Jij beweert dat lonsdalejongeren per definitie ordinaire nazi's zijn. Dat is al erg genoeg. Rechtstreeks van de NOS gekopieerdquote:Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Door welke mand?
En kun jij even gewoon discussieren met me op basis van argumenten?
Lonsdale sprak bepaalde groepen aan omdat je, met een bomber ervoerheen, de letters NSDA kreeg. Metr de P erbij krijg je dus NSDAP, de partij van Hitler.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij beweert dat lonsdalejongeren per definitie ordinaire nazi's zijn. Dat is al erg genoeg. Rechtstreeks van de NOS gekopieerd.
Is Floripas soms Roemeens voor drogreden?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Lonsdale sprak bepaalde groepen aan omdat je, met een bomber ervoerheen, de letters NSDA kreeg. Metr de P erbij krijg je dus NSDAP, de partij van Hitler.
Je kunt me ook gewoon uitleggen wast hier een drogreden aan is.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is Floripas soms Roemeens voor drogreden?
Jouw reactie was geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je kunt me ook gewoon uitleggen wast hier een drogreden aan is.
Oh, in dat geval: nee, Floripas is een strijdbare prinses, de dochter van de islamitische sultan van babylon, die van geloof verandert op het moment dat het haar uitkomt (om booty te krijgen).quote:Op donderdag 27 september 2007 14:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jouw reactie was geen antwoord op mijn vraag.
Die andere vraagquote:Op donderdag 27 september 2007 14:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, in dat geval: nee, Floripas is een strijdbare prinses, de dochter van de islamitische sultan van babylon, die van geloof verandert op het moment dat het haar uitkomt (om booty te krijgen).
Net zoals de islam en terrorisme één pot nat is?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, nou? Dat is toch allemaal één pot nat?
Flori is door de mand gevallenquote:Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Net zoals de islam en terrorisme één pot nat is?
Wat zijn die andere "Lonsdale-jongeren" dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die andere vraag. Je hebt me nog steeds niet uit kunnen leggen waarom "de Lonsdale-jongere" een gore nazi zou zijn. Jij maakt je in dit geval schuldig aan wat jij anderen vaak verwijt: Generaliseren. Lees het AIVD-onderzoek er nog maar eens op na: Slechts een verwaarloosbaar percentage Lonsdale-jongeren is daadwerkelijk rechts-extreem.
Sinds wanneer is het dragen van shirts met opdruk "NSDA(P)" gelijk aan het aanhangen van een wereldreligie?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Net zoals de islam en terrorisme één pot nat is?
Waar kun je zo'n shirt kopen?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het dragen van shirts met opdruk "NSDA(P)" gelijk aan het aanhangen van een wereldreligie?
de enige 'lonsdale jongeren' die ik ken zijn goede boksers en ook niet meer echt een jongere, vaak ook wat bruinig.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zijn die andere "Lonsdale-jongeren" dan?
En geef mij maar even een link naar dat rapport.
Nee. Maar de mensen die worden aangeduid als "Lonsdalejongeren" zijn de jongeren die bewust zo'n shirt kopen omdat er NSDA op staat. Wat is daar niet nationaal-socialistisch aan?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar kun je zo'n shirt kopen?![]()
Als iemand een lonsdale shirt koopt is het niet meteen een rechtsextremistische nazi, net zomin als iemand die de Islam aanhangt ineens een terrorist is.
Dat een groep extremisten voor bepaalde kleding kiest, wil niet zeggen dat iedereen die die kleding draagt, dus extremistisch is.
Lonsdale-dragers. En wat ze verder zijn, is natuurlijk erg uiteenlopend. Zo heb je ook Prada-dragers die rechts en links stemmen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zijn die andere "Lonsdale-jongeren" dan?
En geef mij maar even een link naar dat rapport.
Je blijft generaliseren! Niet iedereen die een Lonsdaleshirt koopt doet dat omdat er NSDA staat, maar gewoon omdat het lekker kleding is om te dragen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Maar de mensen die worden aangeduid als "Lonsdalejongeren" zijn de jongeren die bewust zo'n shirt kopen omdat er NSDA op staat. Wat is daar niet nationaal-socialistisch aan?
Nogmaals.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je blijft generaliseren! Niet iedereen die een Lonsdaleshirt koopt doet dat omdat er NSDA staat, maar gewoon omdat het lekker kleding is om te dragen.
Lonsdale is een sportmerk. Gewoon prettige kleding.
Als je een NIKE shirt koopt met een jas erover, zie je alleen maar IK staan. Hoor je dan bij de groep egoïsten?
Nee klopt, het aanhangen van een wereldreligie is dommer.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het dragen van shirts met opdruk "NSDA(P)" gelijk aan het aanhangen van een wereldreligie?
Cum hoc ergo propter hocquote:Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals.
De definite van een zogenaamde Lonsdalejongere:jong persoon dat zich ideologisch verwant voelt aan extreem-rechts, rondhangt op fora als holland-hardcore.com en Lonsdale draagt omdat er NSDAP-verwijzingen in kunnen worden gezien.
De definite van een zogenaamde Lonsdaledrager:iemand die Lonsdalekleding draagt.
Een Lonsdalejongere is dus altijd een Lonsdaledrager, maar Lonsdaledragers zijn niet allemaal Lonsdalejongeren. Hoe moeilijk is dat?
De reactie erop: http://www.annefrank.org/upload/downloads/lonsdale_webeditie.pdfquote:Op donderdag 27 september 2007 15:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Lonsdale-dragers. En wat ze verder zijn, is natuurlijk erg uiteenlopend. Zo heb je ook Prada-dragers die rechts en links stemmen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=597959/sc=95408c
http://www.aivd.nl/conten(...)onsdale-jongeren.pdf
Dommer dan Hitler aanhangen?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee klopt, het aanhangen van een wereldreligie is dommer.
Nice try. Ik heb niks over oorzakelijk verband gezegd in mijn post, alleen over groepsindelingen.quote:
Ik vind het dommer om je leven te laten bepalen door een sprookjesboek dan een shirt van een bepaald merk aan te trekken ja. Jij bent trouwens behoorlijk bevooroordeeld..quote:Op donderdag 27 september 2007 15:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dommer dan Hitler aanhangen?
Wow, gezellig.
Die kant noch wal raken ja. Groepsindelingen maak je trouwens ook op basis van iets, dacht ik zo, of is verder doordenken moeilijk?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nice try. Ik heb niks over oorzakelijk verband gezegd in mijn post, alleen over groepsindelingen.
Ik vind het dommer om een shirt specifiek te kopen omdat er NSDA op staat dan om in een historisch-culturele context te bidden, ja. Is dat raar?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind het dommer om je leven te laten bepalen door een sprookjesboek dan een shirt van een bepaald merk aan te trekken ja. Jij bent trouwens behoorlijk bevooroordeeld..
Heb je ze gevraagd of ze het daarom kopen? dat zeg ik; vooroordelen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het dommer om een shirt specifiek te kopen omdat er NSDA op staat dan om in een historisch-culturele context te bidden, ja. Is dat raar?
Heb jij die definities soms bedacht?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals.
De definite van een zogenaamde Lonsdalejongere:jong persoon dat zich ideologisch verwant voelt aan extreem-rechts, rondhangt op fora als holland-hardcore.com en Lonsdale draagt omdat er NSDAP-verwijzingen in kunnen worden gezien.
De definite van een zogenaamde Lonsdaledrager:iemand die Lonsdalekleding draagt.
Een Lonsdalejongere is dus altijd een Lonsdaledrager, maar Lonsdaledragers zijn niet allemaal Lonsdalejongeren. Hoe moeilijk is dat?
Wat raakt er kant noch wal? Kun je dat ook gewoon even op normale toon uitleggen?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Die kant noch wal raken ja. Groepsindelingen maak je trouwens ook op basis van iets, dacht ik zo, of is verder doordenken moeilijk?
Dat zegt elk onderzoek erover, van de AIVD tot aan de Anne Frank Stichting en de UvA.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb je ze gevraagd of ze het daarom kopen? dat zeg ik; vooroordelen.
Nee, dat zijn gangbare definities zoals ze op het journaal en in de krant worden gebezigd.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heb jij die definities soms bedacht?
Zie je wel; Jouw autoriteitquote:Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat zijn gangbare definities zoals ze op het journaal en in de krant worden gebezigd.
Wat is jouw definite van Lonsdalejongere dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zie je wel; Jouw autoriteit.
Ik vind het een vals gecreëerd woord om een subcultuur te stigmatiseren. Alsof je iedere Burqa/Chador-drager een terrorist noemtquote:Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw definite van Lonsdalejongere dan?
Anne Frank Stichting:quote:Op donderdag 27 september 2007 15:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zie je wel; Jouw autoriteit.
quote:Extreemrechtse, racistische gabbers zijn vervolgens kennelijk zo beeldbepalend
geworden dat een omkering heeft plaatsgevonden: met ‘Lonsdalejongeren’
werden gaandeweg niet zozeer jongeren aangeduid die Lonsdale dragen, maar de extreemrechtse, racistische jongeren onder hen.
Nog erger, de Anne Frank Stichtingquote:
Anne Frank Stichting, het politiek correcte geweten der natiequote:Op donderdag 27 september 2007 16:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nog erger, de Anne Frank Stichting.
Eerst klaag je dat wij er niet over moeten praten en dan doe je het zelf?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Anne Frank Stichting, het politiek correcte geweten der natie
De AFS heeft altijd gelijk en ziet achter iedere boom een racist.![]()
Zo'n club die inmiddels er vooral bezig is zichzelf in stand te houden, leuke baantjes, dikke subsidies!
quote:Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef desiredbard het volgende:
Ok jongeren vanwege een lonsdale asocieren met bepaalde overtuiging is ok
Lonsdale mag zel;fs verboden worden op bepaalde scholen...
Maar baardjes danwel hooddoekjes asocieren met haatgevoelens die onder die in die "cultuur" leven is dus hartsstikke fout
Floripas .... hoe is het om een rubberen ruggegraat te hebben?
Hoe krijg je anders je eigen hoofd zo diep in je eigen aars geschoven?
Het topic gaat inderdaad veelsteveel offtopic, dat bedoelde ik. Maar even sneren naar de Anne Frank Stichting kon ik toch niet laten.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eerst klaag je dat wij er niet over moeten praten en dan doe je het zelf?
Er is weer een appel van de hypocrisieboom gevallen.
En terecht. Vreselijk subsidie-clubje is dat. En dat Flori de AFS als autoriteit gebruikt voor haar argumentatie, zegt veel over Floriquote:Op donderdag 27 september 2007 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het topic gaat inderdaad veelsteveel offtopic, dat bedoelde ik. Maar even sneren naar de Anne Frank Stichting kon ik toch niet laten.
Ja, Marokkaanse vlaggetjes of stickers met "Fuck Nederland" erop ook.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef desiredbard het volgende:
Ok jongeren vanwege een lonsdale asocieren met bepaalde overtuiging is ok
Lonsdale mag zel;fs verboden worden op bepaalde scholen...
Oh ja? Jij doet het anders regelmatig. En Dr. Nikita ook, en Gia ook, en Cultheld ook, en die Vivi of zo ook.quote:Maar baardjes danwel hooddoekjes asocieren met haatgevoelens die onder die in die "cultuur" leven is dus hartsstikke fout
Klassevol debater ben jij ook.quote:Floripas .... hoe is het om een rubberen ruggegraat te hebben?
Hoe krijg je anders je eigen hoofd zo diep in je eigen aars geschoven?
Het is een definitiekwestie. De AIVD gebruikt het rapport overigens ook als bron.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
En terecht. Vreselijk subsidie-clubje is dat. En dat Flori de AFS als autoriteit gebruikt voor haar argumentatie, zegt veel over Flori.
Ik vind het een buitengewoon discutabele term. En al helemaal onbegrijpelijk dat iemand op de UvA het in zijn/haar hoofd heeft gehaald om die term van een (blijkbaar) wetenschappelijke lading te voorzien. Hoe zouden dergelijke instanties het vinden als er opeens steevast van moslim-jongeren wordt gesproken wanneer men fundamentalistische jonge moslims aan wil duiden? Immers noemen zij zich óók moslimsquote:Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een definitiekwestie. De AIVD gebruikt het rapport overigens ook als bron.
Het is gewoon deugdelijk onderzoek van de UvA.
Ik ook niet, mijn verre voorouders waren het ook en ook nog wat mofrikaans bloed.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:
Ik scheer moslims niet over één kam hoor. Mijn eigen grootmoeder was islamitisch.
Nog nooit gehoord dat dat verboden werd.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, Marokkaanse vlaggetjes of stickers met "Fuck Nederland" erop ook.
Indonesisch?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:
Ik scheer moslims niet over één kam hoor. Mijn eigen grootmoeder was islamitisch.
Inderdaad, die at varkensvlees, was getrouwd met een katholiek en deed niet aan de ramadan. Een Javaanse variant die tegenwoordig vrijwel niet meer voor komt.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord dat dat verboden werd.
Trouwens, Turken zijn daar fanatieker in, dat uiten van de afkomst![]()
[..]
Indonesisch?
Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. Niks mis mee.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:
Oh ja? Jij doet het anders regelmatig. En Dr. Nikita ook, en Gia ook, en Cultheld ook, en die Vivi of zo ook.
Nou, ze heten al "moslimterrorist".quote:Op donderdag 27 september 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. Niks mis mee.
Maar wat zou je ervan vinden als terroristen voortaan met jellabaterrorist, of hoofddoekterroriste zouden worden aangeduid? Dan valt heel moslim nederland over de bedenker heen, omdat je het zo doet overkomen alsof iedere jellaba of hoofddoekdraagster een terrorist is.
Dat is onmogelijk. Je bedoelt; ze lijken prima geintegreerd.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. .
Ik denk ook dat in Indonesië de islam tegenwoordig stukken strenger wordt uitgeoefend. In de koloniale tijd was daar iedereen dan wel officieel moslim, maar was de eigen oorspronkelijke cultuur veel sterker.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef cultheld het volgende:
Inderdaad, die at varkensvlees, was getrouwd met een katholiek en deed niet aan de ramadan. Een Javaanse variant die tegenwoordig vrijwel niet meer voor komt.
ik ben dit jaar in boedapest en nog wat stukjes hongarije geweest. ik zie die cultuur nergens terug? waar dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Kut, ik woon in een land waar nog heel veel turkse cultuur en gebruiken zijn.![]()
Dat is ook zo. Vanaf de jaren '60 zijn er heel veel Arabische zendelingen (ja, echt waar) naar Indonesië gegaan om het gat wat door het vertrek van de Japanners en Nederlanders was ontstaan op te vullen. Aangezien het toen al een ontzettend corrupte bende was, kregen zij vrij spel van de overheid. 50 jaar geleden heette er nog vrijwel niemand in Indonesië Abdullah El Jafar; Tegenwoordig is het een vrij gangbare naam.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Je bedoelt; ze lijken prima geintegreerd.
[..]
Ik denk ook dat in Indonesië de islam tegenwoordig stukken strenger wordt uitgeoefend. In de koloniale tijd was daar iedereen dan wel officieel moslim, maar was de eigen oorspronkelijke cultuur veel sterker.
wow!quote:
Wat je ziet om een paar te noemen: Gellért de wereldberoemde Turkse baden, zowel Buda als Pest staan vol met Turkse architectuur die op de monumentenlijst staan.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben dit jaar in boedapest en nog wat stukjes hongarije geweest. ik zie die cultuur nergens terug? waar dan?
Dat geloof ik zo.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:16 schreef simmu het volgende:
[..]
wow!
ik ken *persoonlijk* in ieder geval *tenminste* 5 gevalletjes *gepest op school en geen allochtoon te bekennen*. dus? (toegegevn; ik en mijn partner zijn respectievelijk wiskundige/informaticus)
ik zag vooral de enorme vrijheid in de omgang tussen vrouwen en mannen. er werd heel makkelijk gedaan over seks en ook gelijkheid.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat je ziet om een paar te noemen: Gellért de wereldberoemde Turkse baden, zowel Buda als Pest staan vol met Turkse architectuur die op de monumentenlijst staan.
Wat je niet zo snel ziet als toerist om een paar te noemen: Mannen die vrouwen geen hand geven, mannen die elkaar bij begroeting omhelzen en op de wang kussen terwijl de vrouw maar een hoofdknik krijgt, vrouwen hebben in huwelijk weinig zeggenschap, rolverdeling in huishouding is heel ver te zoeken enz.
Ja, goed voorbeeld, ook daar valt men over.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, ze heten al "moslimterrorist".
Niks onzin, dat jij wordt opgeleid tot hoofdagent vind ik al uiterst dubieus. Voel je je werkelijk zo verwant met de Nederlandse wetgeving? Kan ik me haast niet voorstellen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef Meki het volgende:
dit is echt onzin
echt niet te geloven dit.
bron telegraaf zeker
Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen een terrorist of een moslimterroristquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, goed voorbeeld, ook daar valt men over.
"Alsof elke moslim een terrorist is."
wacht even hoor, als een blank kindje een ander blank kindje pest, is het gewoon pesten, maar als een marokaans kindje een blank kindje pest, dan is het disciminatie?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat geloof ik zo.
Maar onder mocro-scholieren is de tendens anti-nederlands, direct aanwijsbaar. Laten we het maar gewoon discriminatie noemen.
De reden waarom het nederlandse kind er buiten valt en wordt gepest, is omdat ie nederlands is. Hetzelfde zal ook gebeuren andersom, dan is het net zo erg.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:49 schreef simmu het volgende:
[..]
wacht even hoor, als een blank kindje een ander blank kindje pest, is het gewoon pesten, maar als een marokaans kindje een blank kindje pest, dan is het disciminatie?
oh, wacht, tsjek: *ja* deze redenatie *is* disciminatie. klopt, je hebt helemaal gelijk.
dat is niet wat hier gezegd wordt, en dat is ook niet wat er gebeurt. als een kind op een 'blanke' school gepest wordt, haalt dat echt het nieuws niet, heb je echt geen verhitte discussies op fora en worden er al zeker geen kamervragen gesteld.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De reden waarom het nederlandse kind er buiten valt en wordt gepest, is omdat ie nederlands is. Hetzelfde zal ook gebeuren andersom, dan is het net zo erg.
Dat is 'maar een reden'. Hij had net zo goed weggepest kunnen worden om zijn brilletje of puisten. Was het dan ook zo belangrijk geweest? Hij wordt gewoon weggepest omdat hij van de meerderheid afwijkt. Gebeurd zo vaak, big deal.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De reden waarom het nederlandse kind er buiten valt en wordt gepest, is omdat ie nederlands is. Hetzelfde zal ook gebeuren andersom, dan is het net zo erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |