abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53452736
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent
Door BRAM LOGGER

UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.

,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen," zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zo getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.

Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had," aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten."

,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."

Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.

Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z'n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger," zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."

Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig," zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt."

Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de 'gemengde school De Cirkel'. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt," staat erin.

Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden."

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1687405.ece
Nog meer leeswerk: Radicalisering op het schoolplein / Ervaringen van een witte moeder met een zwarte school

Zouden discriminatie en racisme er gewoon ingeburgerd worden binnen sommige etnische groepen? Religieuscultureel gezien is dit zeker het geval voor Islamitische minderheden, maar hoe staat het onderling tussen de etnische minderheden in Nederland? Dat ik weet, staan er totaal geen sancties op en de overheid lijkt het probleem nog geeneens te erkennen. Op welke wijze wordt er hierop eigenlijk aandacht aan besteed? Zo langzamerhand had men toch een landelijk tendens kunnen constateren in de vele anti-discriminatie bureaus die Nederland telt?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:37:18 #2
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53452778
Jah Balkenende......, een multiculturele samenleving my ass. Met sommige groepen valt niet samen te leven. Hier zit meer achter dan die zogenaamde multiculturele samenleving, maar dat laat ik buiten beschouwing.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:38:24 #3
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53452799
sorry hoor, maar *anker marokkanen
pi_53452815
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:

Zouden discriminatie en racisme er gewoon ingeburgerd worden binnen sommige etnische groepen?

ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53452851
TS is racist

Of althans, zo zou iedereen verwant aan de klasgenoten van cyril redeneren.

pi_53452868
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren

dinsdag 25 september 2007 @ 09:43:56 #7
3485 kavorka
lure of the animal
pi_53452913
Lekkere naïeve ouders ook. Zie je toch maar weer hoe ver de linkse rakkers vd werkelijkheid staan...
animal magnetism sexual attractive state
pi_53452917
Gele kutkikkers...
pi_53452922
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.

Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist . Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:45:20 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53452944
quote:

[..]

Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:46:26 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53452965
Wij pestten juist de marokkaantjes
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:48:45 #12
124655 DarkManta
pi_53453009
quote:

[..]

Nee, Lonsdale jongeren doen dat nooooooooooit!
kut, hebben ze dat filmpje op youtube weggehaald waarbij lonsdale jongeren marokkanen in elkaar trappen met stoelen en weet ik wat allemaal.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53453056
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.
hoe bedoel je?

op alle scholen kunnen pesterijtjes voorkomen hoor, dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo...
en de reden waarom bepaalde kinders gepest worden is altijd ultiem gemeen...

Soms wordt er ingegrepen, soms ook niet en het komt ieder jaar ook voor dat kinderen naar een andere school moeten gaan door voortgaande pesterijtjes... soms houdt het dan ook op (soms ook niet, en gaat het ook op een andere school door)..
pesten op school geheel stoppen lukt niemand.

In dit geval vind ik de houding van die ouders vooral een beetje vreemd...
die vionden kennelijk 'uit idealisme' dat hun kind op die school moest zitten... en uit het verhaal komt ook niet over dat die ooit wat gedaan hebben ertegen, dat altijd aan die school overlieten...

Mijn dochter is een tijdje terug ook op school door een jongen uit een hogere groep uitgescholden... ik als ouder wil dan zeker weten wie dat gedaan heeft en wat hij gezegd heeft en heb toen met dr gesproken over of ze zelf misschien wat terug kon doen, iets terug zeggen... maar op dat moment heb ik dr ok verteld dat as het nogmaals gebeurt en ze dr niks tegen durft te doen, dat _ik_ dan met die jongen ga praten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:52:56 #14
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:54:54 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53453121
Allemaal de schuld van Wilders!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53453131
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe bedoel je?

op alle scholen kunnen pesterijtjes voorkomen hoor, dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo...
en de reden waarom bepaalde kinders gepest worden is altijd ultiem gemeen...
Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:55:58 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453141
pi_53453153
En waarom sturen ze dan het slachtoffer weg, in plaats van de daders? Lijkt me in dit geval dat die twee 'nieuwkomers' de oorzaak waren van dit alles. Je moet die kinderen via hun ouders opvoeden. Daar hebben ze respect voor. Niet voor een meester die na elk incident wil dat ze sorry zeggen en een hand geven.

En dan vinden ze het gek dat sommige groepen 'buitenlanders' totaal geen respect tonen voor de medeburger. Zo te zien gebeurd het al op de basisschool, en hun ouders vinden het goed.

Not done.
You never get a second chance to make a first impression
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:56:53 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53453155
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:

[..]

Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
Precies.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:58:32 #20
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53453176
quote:
Machtig boze boefjes!
pi_53453183
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Mijn dochter is een tijdje terug ook op school door een jongen uit een hogere groep uitgescholden... ik als ouder wil dan zeker weten wie dat gedaan heeft en wat hij gezegd heeft en heb toen met dr gesproken over of ze zelf misschien wat terug kon doen, iets terug zeggen... maar op dat moment heb ik dr ok verteld dat as het nogmaals gebeurt en ze dr niks tegen durft te doen, dat _ik_ dan met die jongen ga praten.
Dat gaat over 1 of meerdere gasten.

Vergeet niet dat het hier om marokkaantjes gaat, als je daar tegen 1tje iets terug zegt krijg je de rest over je nek. Als je zelf met dergelijk volk gaat praten, dan wordt je toch maar ineen geslagen. Enige oplossing is je kind van die school halen & op een normale school steken waar er minder allochtonen zitten. Dat er allochtonen zitten is niet het probleem als het om een klein aantal gaat, vaak zijn die dan redelijk tot goed geïntegreerd; als het gaat om 90% vreemdelingen is er van integratie geen sprake.

Ik ken zo iemand die in een dergelijke school gewerkt heeft & op het moment dat vanuit de directie de mogelijkheid gegeven werd aan de leerkrachten om marokkaans & turks te leren om zo te kunnen communiceren met die kinderen, is zowat een derde van het leerkrachtenkorps gewoon vertrokken. Als je zò ver moet gaan in het integreren in hun cultuur (terwijl zij naar hier komen), dan zou ik er ook mee kappen.
pi_53453190
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:56 schreef azzeh het volgende:
En waarom sturen ze dan het slachtoffer weg, in plaats van de daders? Lijkt me in dit geval dat die twee 'nieuwkomers' de oorzaak waren van dit alles. Je moet die kinderen via hun ouders opvoeden. Daar hebben ze respect voor. Niet voor een meester die na elk incident wil dat ze sorry zeggen en een hand geven.

En dan vinden ze het gek dat sommige groepen 'buitenlanders' totaal geen respect tonen voor de medeburger. Zo te zien gebeurd het al op de basisschool, en hun ouders vinden het goed.

Not done.
99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,
pi_53453216
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Als ik die directeur was wel ja, liever 10 leerlingen maar leerlingen waarmee je tenminste iets kan aanvangen dan dat je opvang voor de hangjeugd wordt.

De middelbare school waar ik gezeten heb had zelfs niet eens vreemdelingen zitten (misschien 3 vreemdelingen op 800 man ofzo), gewoon het niveau wat verhogen voldoet al, dan zijn die vreemdelingen zowat allemaal gebuisd in het 1ste jaar & gaan ze wel elders.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:01:18 #24
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53453217
looooool die man word gewoend
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_53453237
"Goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura.

Tering wat een naïve wereldverbeteraar met roze bril op d'r harses.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:03:21 #26
124655 DarkManta
pi_53453253
pi_53453291
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:58 schreef Athmozz het volgende:

Vergeet niet dat het hier om marokkaantjes gaat, als je daar tegen 1tje iets terug zegt krijg je de rest over je nek.
Man zeur niet .... het gaat gewoon om kinders en als er hier iets mis is, is het jank-gedrag van mensen die kennelijk niet meer zélf durven in te grijpen... en bang zijn ergens iets van te zeggen....

het maakt echt geen flikker uit of het marrokanen, antillianen of blanken zijn... je moet gewoon zelf als ouder ook de durf hebben voor je kind op te komen..., als je dat niet meer durft kun je idd beter terug in je schulp kruipen, met je staart tusen de benen...
en dat zijn idd degenen die snel het pispaaltje worden.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:

[..]

jaja

als er één voorbeeld is van een partij die over de minste onzin-berichtjes als nietsnuterige kamervragen gaat stellen is het juist de PVV wel....
Ik kan me al helemaal de PVV-vragen, inclusief een oproep voor de minister om af te treden nav dit voorval, al helemaal voorstellen

kamervragen omdat een buitenlander door blanken gepest zou zijn, zijn nog nooit voorgekomen

dus zit niet zo te calimero-en en jezelf op voorhand als slachtoffer op te stellen
pi_53453295
op de (tweede) lagere school stonden ze me potdorie met de hele klas op te wachten. en ja: *Allemaal* lelieblank, want mijn ouders *zijn* rasisten.

moraal van het verhaal: kleur heeft er niks mee te maken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:06:56 #29
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453313
Zullen we er allemaal eens wat aan doen dan? EINDELIJK?
pi_53453349
Schrale troost voor Cyril, die heeft later wel een kans op een baan.
pi_53453389
Mensen die geloven in de multiculturele samenleving ! De hoax van de laatste eeuwen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:14:55 #32
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453411
Multicultureel en samenleving horen eigenlijk niet in een adem genoemd te worden.
pi_53453427
Raar signaal geef je af als school als je het slachtoffertje laat gaan ipv de dadertjes aan te pakken/weg te sturen.
Dat je daar als ouders in berust is nog vreemder.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:15:47 #34
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_53453428
quote:
jesus. die gozer in dat gele shirtje.. das gewoon een aap !
pi_53453441
Beetje naieve ouders zeg, ongelooflijk
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:20:19 #36
124655 DarkManta
pi_53453499
http://nl.youtube.com/watch?v=KL88sOFf-OU&mode=related&search=

Ach en hier bewijst maar weer hoe lang de tenen zijn van een gemiddelde marokkaan in Utrecht.
pi_53453505
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:13 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die geloven in de multiculturele samenleving ! De hoax van de laatste eeuwen.
Mensen die zo naief zijn en niet door hebben dat ze al hun hele leven lang in een multiculturele samenleving wonen.
pi_53453557
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:16 schreef Scorpie het volgende:

Beetje naieve ouders zeg, ongelooflijk
Juist die ouders zijn de typische 'geitenwollensokken-gelovers'.

terwijl dat geloof voor hen niet veel verder gaat dan:
,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Natuurlijk zal dat ook hun oplossing zijn, er moet vooral meer geld naar de wijk toe, zodat er 'veel leuke activiteiten gehouden worden'

ik schopte vroeger ook altijd zulke wereldvreemde mensen in elkaar, dat was de beste manier om te zorgen dat je meer geld kreeg, en meer leuke dingen kon gaan doen
pi_53453798
Ik vind het zielig voor het jochie maar ik ben toch erg blij dat deze waanzinnig linkse ouders eens goed op hun bek zijn gegaan met hun fokking roze multiculturele gelul altijd.
Gaap Goals rulezzz!
pi_53453885
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
pi_53453974
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.
In dit soort situaties zou ik niet met m'n pootjes omhoog gaan liggen, maar keihard maatregelen eisen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:50:39 #42
124655 DarkManta
pi_53454087
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:44 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.
In dit soort situaties zou ik niet met m'n pootjes omhoog gaan liggen, maar keihard maatregelen eisen.
Mee eens... inprincipe zou je eigen kind dan weggejaagd worden in haar haar/zijn eigen omgeving.
pi_53454117
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?

Als leerkracht kun je weinig anders doen in gevallen waar bv één kind niet mag meespelen op het voetbalveld, als er gescholden wordt ....
bij slaan kunnen ze wel wat harder optreden, echter, wanneer dan de persterijen tóch blijven voortduren, en plaatsvinden door een zeer brede groep kinderen, sta je als leerkracht ook machteloos en kan het soms ook het beste advies zijn om het 'pispaaltje' naar een andere school te laten gaan...

Dat heeft die school in dit geval ook gedaan... wat hadden ze dan anders moeten doen, volgens jou?
als het erom gaat dat de leerkracht heel duidelijk partij voor het 'pispaaltje' moeten kiezen, dat heeft meestal niet eens zoveel zin en kan de pesterijen nóg sterker maken...
Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
pi_53454128
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Raar signaal geef je af als school als je het slachtoffertje laat gaan ipv de dadertjes aan te pakken/weg te sturen.
Integreren zul je, jij dhimmi!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53454207
Integreren is zo ouderwets. Segregatie is de oplossing..
pi_53454252
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:59:54 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_53454270
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:
En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen
Dat is geslaagd, 14.gif.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53454279
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53454292
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Ik ken geen voorbeelden.
En toen ik nog op de basisschool zat gebeurde dat in iedergeval niet.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:03:39 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_53454350
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef HarryP het volgende:
Ik ken geen voorbeelden.
En toen ik nog op de basisschool zat gebeurde dat in iedergeval niet.
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53454357
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
pi_53454382
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:09:30 #53
185631 Guncta
En un momento dado
pi_53454487
quote:
http://nl.youtube.com/watch?v=etlOa_Ow0e0&NR=1
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_53454513
dat er mensen zijn die hier nog van opkijken

mij shockeerd niks meer anno 2007
pi_53454561
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Fides het volgende:

[..]

Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
pi_53454605
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:
Bij ons werd daar effectief iets aan gedaan. Als het herhaaldelijk voorkwam dat er dergelijke zaken gebeurden, werden degenen die de ander pesten verplicht de woensdagnamiddag op school te blijven. Deden ze dat niet (met of zonder goedkeuring van de ouders), dan mochten ze een andere school zoeken. Zo dwing je het bijna af (niemand blijft nl graag de woensdagmiddag), en bij ons pakte dat zéér goed. Daar werd wel gepest (zoals in elke school wss het geval is), maar dat werd na een weekje direct de kop in gedrukt.
quote:
Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
Dat eigenlijk vooral. Het probleem is dat dat vaak lang duurt, en de enige mogelijkheid waarmee het snel afgelopen is (heb ik ook eens toegepast) is nu ook weer niet de meest geciviliseerde, en als je dat bij een stel marokkaantjes doet lig je de week erop zelf in het ziekenhuis. Dàt is het probleem.

Ik heb vroeger ook eens iemand wat geslagen (niets ernstig, bloedneus & lichte hersenschudding), maar ik moest niet bang zijn dat de andere gastjes de week erop mij ineen zouden slaan. Doe dat met een marokkaan, en 5 minuten later heb je 200 man rondom jou staan .
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:16:38 #57
124655 DarkManta
pi_53454666
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
In dat geval is het toch nog net anders omdat binnen een bepaalde groepering zit.
In een zelfde groepering kan een probleem beter oplossen dan in verschillende groeperingen.

Want wat krijg je dan, ooh het zijn die marokkannen weer, of die kasskoppen zijn weer aan de gang, die turken ook altijd.
Dat soort geneuzel krijg je dan.
Hoe meer allochtonen, hoe meer culturen, dus ook meer problemen dat kan niemand ontkennen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:25:39 #58
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:27:30 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53454967
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:31:31 #60
124655 DarkManta
pi_53455099
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
Nee gewoon importhuwelijken stoppen. Dus Willem Alexander naar Argentinie, Geert Wilders naar Hongarije, etc. etc.

En dan?
pi_53455134
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
Spreiden? Hoe wil je dat gaan doen? De randstad-jeugd bestaat voor meer dan 50 procent uit niet-westerse allochtonen. (ok ze hebben een Nederlands paspoort maar zodra je ze vraagt wat ze zijn zul je nooit horen Nederlander)
Importhuwelijken stoppen ben ik het 100 procent mee eens (toelating alleen boven bepaalde inkomensgrens, verplicht de taal spreken voor alletwee de partners) maar dat hadden we vanaf de jaren tachtig moeten doen en niet nu.
pi_53455284
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
Misschien was die Turk wel gewoon sterker Er kunnen 100en factoren meespelen, maar de meeste hier gaan er echt van uit dat 9 jarige kereltjes iemand echt wegpesten puur op basis van geloof.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef Seneca het volgende:
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
In het artikel wordt nergens verteld dat hij wordt weggepest omdat hij geen moslims is. Behalve in de titel.
pi_53455407
@Fides, ik ken wel meer voorbeelden hoor, jongentjes van negen of jonger die keihard beweren dat alle niet-moslims in de hel komen, het voetbalveldje is alleen voor moslims, moslims vs de blanken/anderen. Het zit er zo diep in die cultuur dat het doorwerkt en ja het heeft geen flikker met geloof te maken maar met de bekrompen interpretatie van zulk soort jochies.
pi_53455495
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben. Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.

Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.

Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppen Je moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:59:30 #65
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53455920
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Elfletterig het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben. Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
quote:
Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
quote:
Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppen Je moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
Hier ben ik het wel met je eens, tuig hoort gewoon hard te worden aangepakt. Op die manier sluit je op z'n minst de mee lopers uit.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53456094
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?

Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
pi_53456114
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.

Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist . Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
Als ik door Ledeberg kom met m'n fietsje dan voel ik me altijd even in het buitenland. Het moet wel gezegd zijn dat mijn negatieve ervaringen in Gent nooit met allochtonen waren.

Ik ken mensen die zonder vooroordelen in het onderwijs stapten en nadien juist hard voor segregatie (ja, een naar woord maar zo is het) pleitten .
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:17:24 #68
191256 Nakur_de_Islani
pi_53456416
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
[..]
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
quote:
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?
nee dat is niet zo, maar je wordt er wel gepest. Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
quote:
Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:22:03 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53456528
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53456620
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Rond de tafel gaan zitten met pestende kindjes, dat vind ik wel een rare uitdrukking. Met kinderen van die leeftijd moet er toch helemaal niet onderhandeld worden. Toen ik op school zat, was dat gewoon ZO en anders zwaaide er wat.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:28:51 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53456714
Dat ook, de jaren 70 zijn toch wel voorbij zou je denken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53456731
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:41:00 #73
191256 Nakur_de_Islani
pi_53457010
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze discriminerende motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
[..]
Zo ben ik het met je eens. En niet alleen religie aanpakken dankje.
quote:
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
[..]
Ik geef alleen dat het altijd heeft bestaan. En stuisvogel -politiek van mijn kant? Laat me niet lachen. Ik geef toch eerlijk toe dat er problemen zijn en dat we die moeten aanpakken? Ik geef hier alleen aan dat het altijd heeft bestaan en dat er niets nieuws is onder de zon. Er ebstaat niet iets als de Nederlanse cultuur, wel de Nederlander.
quote:
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
Het probleem wordt nu al 7 jaar een riching op benoemd en dat is Islam. Maar constructief oplossing van deze grote los je niet op door 7 jaar te roepen dat hun z'n schuld is en allemaal er uit. Dat is te simple en te klein.
pi_53457069
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"

wat een verdomde onzin dit zeg, weer leuk xenosensatie.
pi_53457415
Kansloos topic, jongetje is gewoon een mietje en werd gepest. Lees er R&P en OUD maar eens op na, maar lekker makkelijk om te zeggen dat het aan zijn geloof of afkomst lag.
pi_53457428
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"

Of "dik kind door slanke kinderen weggepest"
pi_53457652
het grappigste is nog dat de school het ook weer lekker in de doofpot stopt aangezien ze zichzelf een happy school voor iedereen noemen.

moslims en marokkanen helemaal zijn een regelrechte ramp voor elke beschaving
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:10:14 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_53457723
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:07 schreef Bresser het volgende:
het grappigste is nog dat de school het ook weer lekker in de doofpot stopt aangezien ze zichzelf een happy school voor iedereen noemen.
Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."
Ja dat wordt een succes!
pi_53457800
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:57 schreef worldpimber het volgende:
Kansloos topic, jongetje is gewoon een mietje en werd gepest. Lees er R&P en OUD maar eens op na, maar lekker makkelijk om te zeggen dat het aan zijn geloof of afkomst lag.
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.
pi_53458093
Volgens mij he, volgens mij pest de absolute meerderheid op basisscholen altijd de absolute minderheid weg. Kinderen zijn keihard. Als iedereen blond is en 1 kind heeft donkere krulletjes, dan is dat kind met donkere krulletjes de lul. Punt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_53458094
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.
HOAX
pi_53458439
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."
Ja dat wordt een succes!
misschien wel verstandiger
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:47:05 #83
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_53458785
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:

Dat dus.

Wat een onzin topic.
De hele klas bij mij had z'n vormsel gehad, ik niet, ben niet katholiek, maar wel een reden voor de brave katholieke kindjes om mij op te wachten.
Ook toen, werd er geen aandacht aan besteed.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_53458851
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Kinderen vinden altijd wel een excuus. SImpel zat. Desnoods vinden ze gewoon iemand 'stom'.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:50:52 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_53458908
Eigenlijk moet je gewoon ff bij de lokale slager 10 kilo varkensvlees halen en de school ermee besmeuren.

Probleem opgelost, zit dat ventje opeens alleen in de klas...
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:10:33 #86
191256 Nakur_de_Islani
pi_53459443
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:50 schreef matthijst het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon ff bij de lokale slager 10 kilo varkensvlees halen en de school ermee besmeuren.

Probleem opgelost, zit dat ventje opeens alleen in de klas...
Heb je het geld niet voor
pi_53459590
Wat zouden potentiële landverraders als SCH hiervan vinden?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53459771
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als leerkracht kun je weinig anders doen in gevallen waar bv één kind niet mag meespelen op het voetbalveld, als er gescholden wordt ....
bij slaan kunnen ze wel wat harder optreden, echter, wanneer dan de persterijen tóch blijven voortduren, en plaatsvinden door een zeer brede groep kinderen, sta je als leerkracht ook machteloos en kan het soms ook het beste advies zijn om het 'pispaaltje' naar een andere school te laten gaan...

Dat heeft die school in dit geval ook gedaan... wat hadden ze dan anders moeten doen, volgens jou?
Gepeste jongen naar een nieuwe school sturen.
Pestertjes ook naar een nieuwe school + begeleiding.
quote:
als het erom gaat dat de leerkracht heel duidelijk partij voor het 'pispaaltje' moeten kiezen, dat heeft meestal niet eens zoveel zin en kan de pesterijen nóg sterker maken...
laffe, walgelijke instelling.
quote:

sure.
Zeg je nu dat pesten goed is?
pi_53459953
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef Dodecahedron het volgende:

sure.
Zeg je nu dat pesten goed is?
nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.
natuurlijk ook alle anderen die betrokken zijn bij opvoeding, maar de belangrijkste taak ligt bij ouders zélf.

de leerkracht kan het voor een deel doen, iig aangeven dat iets onwenselijk is en het gesprek aangaan, dat is hier ook gedaan, althans dat is exact wat in het artikel staat
Maar de leerkracht kan een 'pispaaltje' uiteindelijk niet in bescherming gaan nemen, en voor de leerkracht houden de mogelijkheden ook op een gegeven moment op.

Die school heeft binnen zijn mogelijkheden naar wat er beschreven is, alles gedaan en kan niks verweten worden...

wie veel zwakker overkomen zijn bv die ouders die kennelijk zelf nogal laks gehandeld hebben toen bleek dat hun zoontje gepest werd... althans, ik mis sterk wat die ouders zélf ondernomen hebben ... of dachten die soms dat zij niks hoefden te doen, ze dat 'de school' wel lekker konden laten regelen?
pi_53460032
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.
natuurlijk ook alle anderen die betrokken zijn bij opvoeding, maar de belangrijkste taak ligt bij ouders zélf.

de leerkracht kan het voor een deel doen, iig aangeven dat iets onwenselijk is en het gesprek aangaan, dat is hier ook gedaan, althans dat is exact wat in het artikel staat
Maar de leerkracht kan een 'pispaaltje' uiteindelijk niet in bescherming gaan nemen, en voor de leerkracht houden de mogelijkheden ook op een gegeven moment op.

Die school heeft binnen zijn mogelijkheden naar wat er beschreven is, alles gedaan en kan niks verweten worden...

wie veel zwakker overkomen zijn bv die ouders die kennelijk zelf nogal laks gehandeld hebben toen bleek dat hun zoontje gepest werd... althans, ik mis sterk wat die ouders zélf ondernomen hebben ... of dachten die soms dat zij niks hoefden te doen, ze dat 'de school' wel lekker konden laten regelen?
Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
pi_53460044
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
dan doen de ouders toch iets verkeerd
pi_53460057
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

dat zijn die ouders helemaal dom en fout bezig geweest .....

hun kind wordt kennelijk de school afgetreiterd en zij zouden dat niet doorhebben?
pi_53460195
Pfff..Nu vraag ik me af..Als de andere 2 kinderen van hun wel normaal naar die school kunnen waarom die laatste dan niet?
Waarschijnlijk is het gewoon een kut jong
pi_53460236
Dit soort dingen gebeuren al jaren overal. Blanke kinderen worden massaal weggepest uit scholen en zelf uit hele wijken. Ik heb het zelf op verschillende scholen meegemaakt, en mijn klasgenoten durfden mij niet te helpen als ik weer eens ruzie had met buitenlanders.
pi_53460312
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:42 schreef Devrim_ het volgende:
Pfff..Nu vraag ik me af..Als de andere 2 kinderen van hun wel normaal naar die school kunnen waarom die laatste dan niet?
Waarschijnlijk is het gewoon een kut jong
Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53460340
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:44 schreef Gewas het volgende:
Dit soort dingen gebeuren al jaren overal. Blanke kinderen worden massaal weggepest uit scholen en zelf uit hele wijken. Ik heb het zelf op verschillende scholen meegemaakt, en mijn klasgenoten durfden mij niet te helpen als ik weer eens ruzie had met buitenlanders.
Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).
pi_53460349
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.
Tuurlijk vrind...
Onderbuikgevoelend
pi_53460413
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Tuurlijk vrind...
Onderbuikgevoelend
Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.
pi_53460445
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.
Goh..jou argument is natuurlijk een feit en geen mening

pi_53460482
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).
Waarom zeg je zoiets? Je kent me niet eens.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:53:50 #101
28167 matthijst
pi_53460496
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:10 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Heb je het geld niet voor
Klopt, daarom zei ik ook: "moet je"
pi_53460507
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:51 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Goh..jou argument is natuurlijk een feit en geen mening

Typerend voor mensen zoals jij: Iedere kritiek op de eigen kring bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen .
pi_53460957
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Typerend voor mensen zoals jij: Iedere kritiek op de eigen kring bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen .
en wat doe jij nu dan? je reageert rationeel? weldenkend en redenerend?
pi_53461075
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:12 schreef simmu het volgende:

[..]

en wat doe jij nu dan? je reageert rationeel? weldenkend en redenerend?
Jij redeneert tegen stront?
pi_53461709
Tsja zet een groep primitieve kinderen bij elkaar en dit is wat je krijgt. Wat heb je als blanke op zo'n school te zoeken.

Het is wel duidelijk dat op die school de criminelen van morgen worden gekweekt. De school vind het blijkbaar wel best omdat ze er niets aan lijken te doen behalve zeggen dat hij beter naar een andere school kan gaan. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

Tragisch diep tragisch .
pi_53461739
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja zet een groep primitieve kinderen bij elkaar en dit is wat je krijgt. Wat heb je als blanke op zo'n school te zoeken.

Het is wel duidelijk dat op die school de criminelen van morgen worden gekweekt. De school vind het blijkbaar wel best omdat ze er niets aan lijken te doen behalve zeggen dat hij beter naar een andere school kan gaan. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

Tragisch diep tragisch .
Ik kan me maar één menselijke oplossing voor dit probleem bedenken...
pi_53461793
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan me maar één menselijke oplossing voor dit probleem bedenken...
Enkeltje Rifgebergte?
pi_53461854
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Enkeltje Rifgebergte?
Kinderbijslag-maatregelen ... Dat weerhoudt die kanslozen er wel van om 6 kinderen bij elkaar te hokken op advies van de imam.
pi_53461942
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Kinderbijslag-maatregelen ... Dat weerhoudt die kanslozen er wel van om 6 kinderen bij elkaar te hokken op advies van de imam.
Dit primitieve gedrag van deze kinderen zegt inderdaad veel over de ouders. De ouders in de portemonnee treffen is wellicht een goed idee. Hoewel dit soort kinderen bij voorbaat al verloren zijn.
pi_53462045
-edit-

[ Bericht 81% gewijzigd door paddy op 25-09-2007 16:03:27 ]
pi_53462127
Zou apartheid geen goede oplossing zijn?

Dat krijg je er trouwens van als je je kind naar een kroetenschool stuurt, als je wil dat er absoluut niks van hem terecht komt later, moet je dat vooral doen. Heeft ie in ieder geval toch iets van die geweldige cultuur kunnen opsnuiven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53462207
-edit- ....

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 25-09-2007 17:07:38 ]
pi_53462226
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:53 schreef Gewas het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets? Je kent me niet eens.
Ik hou gewoon een optie open
Jij hebt maar blijkbaar maar 1 optie
Buitenlander = slecht
pi_53462246
-edit- -----X

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 25-09-2007 17:09:49 ]
pi_53462266
-edit- geef ons een kans. Niet op reageren

[ Bericht 74% gewijzigd door paddy op 25-09-2007 17:21:52 ]
pi_53462308
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:06 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

-edit-
Ik ben eerlijk en zeg wat velen niet durven zeggen.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 25-09-2007 17:22:21 ]
pi_53462347
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk en zeg wat velen niet durven zeggen.
Nee.
Je bent gewoon iemand die niet nadenkt en zijn antwoorden al klaar heeft staan
Allochtoon doet iets fout = kut buitenlanders
Autochtoon doet iets fout = kan gebeuren
pi_53462384
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:09 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nee.
Je bent gewoon iemand die niet nadenkt en zijn antwoorden al klaar heeft staan
Allochtoon doet iets fout = kut buitenlanders
Autochtoon doet iets fout = kan gebeuren
Je legt me woorden in de mond.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:11:39 #119
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53462415
http://nl.youtube.com/watch?v=TsDpV4MdaFU&mode=related&search=

Toch kon ik er wel om lachen hoe die debiel staat te springen.
pi_53462531
Typerend dat dit onderwerp op de frontpage meer dan 600 reacties oplevert. De een nog discriminerender dan de ander. Geeft de tendens goed weer. Het gaat hier om een kind dat is weggepest omdat hij een eenling was binnen een grote massa. Dat gebeurt overal en binnen alle leeftijdscategorieën. Op de ene plek gebeurt het subtieler (kantoren waar louter hoogopgeleide blanken werken) dan de andere plek (de basisschool in kwestie), maar het gebeurt overal, en in alle lagen van de bevolking. Het verdient geen schoonheidsprijs, en het valt zeker niet goed de praten, maar het is onzin dat dit specifiek aan Islamitische kindertjes is voorbehouden. Op honderden, zoniet duizenden Nederlandse basisscholen worden kinderen die afwijken van de rest stelselmatig weggepest. Om maar niet te spreken van middelbare scholen en de 'werkvloer' in het algemeen...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:35:02 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463002
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:16 schreef nozem het volgende:
Typerend dat dit onderwerp op de frontpage meer dan 600 reacties oplevert. De een nog discriminerender dan de ander. Geeft de tendens goed weer. Het gaat hier om een kind dat is weggepest omdat hij een eenling was binnen een grote massa. Dat gebeurt overal en binnen alle leeftijdscategorieën. Op de ene plek gebeurt het subtieler (kantoren waar louter hoogopgeleide blanken werken) dan de andere plek (de basisschool in kwestie), maar het gebeurt overal, en in alle lagen van de bevolking. Het verdient geen schoonheidsprijs, en het valt zeker niet goed de praten, maar het is onzin dat dit specifiek aan Islamitische kindertjes is voorbehouden. Op honderden, zoniet duizenden Nederlandse basisscholen worden kinderen die afwijken van de rest stelselmatig weggepest. Om maar niet te spreken van middelbare scholen en de 'werkvloer' in het algemeen...
op onze school waren we juist extra aardig voor die ene turk. nieuwsgierig naar zijn cultuur, zijn familie, zijn land etc. niks pesten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53463140
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:16 schreef nozem het volgende:
Als het andersom gebeurt, dan is het schandelijk racisme. Nu is het 'niet goed te praten, maar geen drama' .
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:41:37 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463178
trouwens gaat het hier om een culturele clash en geen islamitische clash.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:44:00 #124
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53463230
Tja, een kind wordt niet geboren als racist. Die Marokkanen krijgen dat van huis uit mee.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53463288
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als het andersom gebeurt, dan is het schandelijk racisme. Nu is het 'niet goed te praten, maar geen drama' .
wat zit je nu te janken over 'als het andersom gebeurt' ..... noem dan eens een voorbeeld waar ontzettend veel ophef was over een buitenlandertje dat door blanken gepest werd?

Autochtone blanken doen toch niet aan pesten?
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:46:34 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463309
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat zit je nu te janken over 'als het andersom gebeurt' ..... noem dan eens een voorbeeld waar ontzettend veel ophef was over een buitenlandertje dat door blanken gepest werd?

pi_53463326
Voor alle duidelijkheid, dit topic was bedoeld om het racisme aan te kaarten van etnische minderheden in Nederland, met als voetnoot de religieuze intolerantie die geinstitutionaliseerd is binnen de Islam. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ook de autochtone Nederlander zich racistisch kan opstellen. Het punt is dat racistische en discriminerende opvattingen, gedragingen en uitlatingen niet worden aangepakt wanneer ze door allochtone Nederlanders worden begaan. Schijnbaar heeft deze bevolkingsgroep een vrijbrief van de overheid om racistische gemotiveerde wandaden te plegen.

Dit 'incident' lijkt me een duidelijk voorbeeld en de vraag rijst waarom de ouders niet intercedeerden. Het zijn hun kinderen die zich zo schaamteloos en racistisch opstelden tegen een medeklasgenoot. Volkomen vergelijkbaar met hoe de ouders van Marokkaanse probleemjongeren zich opstellen. Of ze nemen geen verantwoording voor hun kinderen of ze staan volkomen machteloos wegens hun sociaaleconomische en etnoculturele achterstand en taalproblemen.

Hoe dan ook, de Nederlandse maatschappij wordt met deze problemen opgezadeld.
pi_53463350
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:06 schreef LasTeR het volgende:
Ik wacht nog steeds op de eerste 'drive by' waarbij plots veertig naffers naar de grond gaan.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:49:47 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463398
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de eerste 'drive by' waarbij plots veertig naffers naar de grond gaan.
kijk! dan hebben we eindelijk nut van onze antillianen.
pi_53463554
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad nog nooit voor gekomen .
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:03:36 #131
190104 Jareth
Such a pity...
pi_53463685
Je geeft wel een verkeerd signaal af als school. De ouders van het gepeste kind trouwens ook. Kijk er niet vreemd van op dat je kind door gaat draaien, omdat hij het voorbeeld krijgt dat er ook niemand voor hem is. Steeds meer grootbekken komen weg met hun grote waffel .

Het lijkt wel of tegenwoordig alles wat krom is, recht wordt. En wat recht is, krom wordt.

Mijn zoon zou eens in elkaar worden geslagen door kinderen uit groep 8. Hij zat zelf in groep zes. heb de school gebeld en kreeg als antwoord. Mevrouw we kunnen niet overal tegelijkertijd zijn en hebben ook recht op pauze. Zoon van een vriendin is er toen heengegaan en zag dus dat er geen leraar buiten was en mijn zoon met het hoofd tegen de muur aan werd gebeukt. Zoon van vriendin heeft toen de lichtste van het stel gepakt en gebruikt als slaghout om de anderen te slaan (is nogal een beer en was ook maar twee jaar ouder dan die groep uit groep 8) Boel gebler van die kinderen uit groep acht en de directeur op de stoep. Heb hem al eerder gewaarschuwd (een maand ervoor werd een kind uit groep 7 in elkaar geslagen) dat ik ben ingelicht over het toezicht van de school en mijn kinderen niet laat slaan. De eerstvolgende keer haal ik de pers erbij wanneer er weer een incident van die groep acht plaatsvond. Vanaf dat moment werd het plein ook weer bemand door leraren.

Toen die groep acht van school ging? Hing menig moeder de vlag uit. We hebben gelukkig ook nooit weer dergelijke etters in groep acht gehad.

het maffe aan het verhaal? Eén van die groep etters kwam twee jaar later nog regelmatig bij ons over de vloer. Toen hij op het voortgezet onderwijs zat werd hij gepest (VWO) en heeft zijn excuses aan zoonlief aangeboden. Dan heb ik wel respect voor mijn zoon. Ik was nog steeds boos (zoon had er namelijk wel een hersenschudding aan overgehouden) maar voor zoonlief was alles weer goed.

Oh ja, het was een blanke christelijke school.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_53463763
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad nog nooit voor gekomen .
geef daar dan eens een voorbeeld van...
in plaats van te huilien, dat 'als autochtonen dat doen dat er dan opeens veel ophef over is...'

het tegendeel is eerder het geval, als het niet ging om een blank peutermansje tegen een roedeltje mini-mrokjes, was het niemand opgevallen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:07:25 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463778
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:03 schreef Jareth het volgende:
helemaal mee eens.
de school moet meer verantwoording nemen als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de school moet minder gaan opvoeden, dat moeten die ouders doen.
pi_53463839
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de school moet meer verantwoording nemen als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de school moet minder gaan opvoeden, dat moeten die ouders doen.
Vind je dat de school nu goed heeft gehandeld?
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:10:41 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53463873
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Vind je dat de school nu goed heeft gehandeld?
helemaal niet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat jochie in de klas zo vaak is vernederd door zijn klasgenoten, dan zijn leraren wat mij betreft medeplichtig bij niet ingrijpen.
pi_53463982
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

geef daar dan eens een voorbeeld van...
in plaats van te huilien, dat 'als autochtonen dat doen dat er dan opeens veel ophef over is...'

het tegendeel is eerder het geval, als het niet ging om een blank peutermansje tegen een roedeltje mini-mrokjes, was het niemand opgevallen.
Ga je sandalen poetsen man .
pi_53464040
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53464310
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:06 schreef LasTeR het volgende:
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:14 schreef LasTeR het volgende:
Multicultureel en samenleving horen eigenlijk niet in een adem genoemd te worden.
Wat post je vaag. Wat bedoel je met
quote:
Zullen we er allemaal iets aan doen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53464348
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal niet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat jochie in de klas zo vaak is vernederd door zijn klasgenoten, dan zijn leraren wat mij betreft medeplichtig bij niet ingrijpen.
Ben ik het mee eens. Dat zoontje van Jareth zat ook nog eens 2 groepen lager.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_53464584
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ga je sandalen poetsen man .
Het blijft dus bij veel gejank, maar een vraag je beweringen te onderbouwen, wordt beantwoord met een persoonlijke aanval.

dat is dus ook duidelijk, je praat poep
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:41:50 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53464614
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het blijft dus bij veel gejank, maar een vraag je beweringen te onderbouwen, wordt beantwoord met een persoonlijke aanval.

dat is dus ook duidelijk, je praat poep
zullen we ons even on topic houden.
pi_53464616
dit is echt onzin

echt niet te geloven dit.
bron telegraaf zeker
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_53464744
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef Meki het volgende:
dit is echt onzin

bron telegraaf zeker
De rollen zijn nu eens omgedraaid, en meki gelooft het weer niet...
Nog steeds in de ontkenningsfase meki?
pi_53464803
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

De rollen zijn nu eens omgedraaid, en meki gelooft het weer niet...
Nog steeds in de ontkenningsfase meki?
idd, zich een slachtofferrol aanpassen.
Kijk, dat zijn dus de standaard reacties van foute Mocro's.
Gelukkig is dit maar een minderheid op Fok!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53464826
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zullen we ons even on topic houden.
Wat hij zegt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:54:20 #146
3767 Herald
Come get some
pi_53464954
lekker eenzijdig bericht weer, waarschijnlijk gewoon verzonnen door die blanke ouders.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:55:59 #147
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_53464993
ZUILEN UTRECHT..... zegt dat nog niet genoeg? Daar wil ik ik me kind nog niet eens los rond laten lopen, als ik er een had. Wat een pauperwijk is dat. En tja, dat marro's en turkies zo doen, dat is volgens mij ook al wel wat langer bekent.
pi_53465069
Gewoom een hek om dat jochie zetten, kan hij zijn klasgenoten ook niet meer treiteren.
pi_53465283
Ik krijg een beetje een sbs6 gevoel bij dit bericht. Kinderen pesten nou eenmaal, en iedere vorm van afwijking is dan een goed doelwit. Wat verwacht je dan ook dat er gebeurt als je een blank jongetje tussen allemaal niet-blanken zet?
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:21:01 #150
28167 matthijst
pi_53465583
Ventje was net bij RTL4...
Wel een sjankerdje zeg: "ze pestten me om mijn geloof"...
Klonk allemaal alsof gRRRristenpapa en gRRRristenmama hem wat woorden in de gRRRristenmond hadden gelegd....
pi_53465790
Wilders is de vader van het liegende kind
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_53465889
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:32 schreef Meki het volgende:
Wilders is de vader van het liegende kind
Naam: Geert Wilders
Geboren: 6 september 1963
Geboorteplaats: Venlo, Limburg
Burgelijke staat: Gelukkig getrouwd met zijn Krisztina sinds 31 juli 1992 te Boedapest
Kinderen: Geert en zijn vrouw houden het bij 3 katten. Groot gelijk!
pi_53466864
Kinderen pesten nou eenmaal, slotje.
pi_53467268
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Naam: Geert Wilders
Geboren: 6 september 1963
Geboorteplaats: Venlo, Limburg
Burgelijke staat: Gelukkig getrouwd met zijn Krisztina sinds 31 juli 1992 te Boedapest
Kinderen: Geert en zijn vrouw houden het bij 3 katten. Groot gelijk!
Wilders is gewoon onvruchtbaar (no shit )
pi_53467403
Cyril lacht ze over een aantal jaar allemaal uit
X
X
X
pi_53467431
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:15 schreef Xith het volgende:
Kinderen pesten nou eenmaal, slotje.
Ja, en mensen discrimineren nou eenmaal.
X
X
X
pi_53467473
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Wilders is gewoon onvruchtbaar (no shit )
Wilders woont in een land waar het aantal kinderen niet de potentie van de vader weergeeft .
pi_53467490
Geitenwollesokken naievelingen als ouders...leuk.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:43:41 #159
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53467662
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:34 schreef Frasier het volgende:
Dat weet je niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53468884
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wilders woont in een land waar het aantal kinderen niet de potentie van de vader weergeeft .
pi_53470088
Moet geweldig zijn, zo brutaal ontwaken uit je multiculturele waan,
dat gedwongen samen zijn slaat op niets meer tenzij als substituut voor een terziele gegaan geloof.
pi_53470191
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik krijg een beetje een sbs6 gevoel bij dit bericht. Kinderen pesten nou eenmaal, en iedere vorm van afwijking is dan een goed doelwit. Wat verwacht je dan ook dat er gebeurt als je een blank jongetje tussen allemaal niet-blanken zet?
Wij hadden op de basisschool voor het eerst een neger gezien, er waren er hooguit drie toen ik van school af ging. Geen enkele is gepest, ze waren zelfs erg populair, en dat in een boerendorp. Het is gewoon een uitzonderlijke situatie dat je je kind van school af moeten halen omdat ie gepest wordt door tuig.

Je hebt pesten en pesten. Ik heb ook gepest en ik ben gepest. Dat doen kinderen nu eenmaal. Maar dit is buiten proporties. Blijkbaar is dat kind zoveel zwartgemaakt, juist doordat die leraren niet ingrepen. Zullen wel van die domme PABO-kutjes zijn geweest, als ik even mag generaliseren (of moslims die een oogje dicht knepen).

Conclusie: leraren hadden moeten ingrijpen en die kinderen moeten nodig opgevoed worden. Geen enkele ouder keurt pesten goed, toch?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53472347
Hmmm Nedrland staat op ontploffen, dat is wel duidelijk. Het wegpesten van een jongentje omdat hij geen moslim is is natuurlijk een duidelijk teken dat het alle moslims menens is..Ze haten ons! Allemaal! en dat is nog niet alles..

Wie op de basischolen rondkijkt ziet een inktzwarte toekomst. Een bloedige oorlog van allen tegen allen, binnen tien jaar. Let maar op.

De eerste dikkerd is ook al weggepest op school. Dat wordt een oorlog tegen dik en dun jongens..

Ik heb ergens gehoord dat er iemand gepest werd omdat-ie een bril had! De vierogen worden in een burgeroorlog de nek omgedraaid...

En er is ook al een kind inelkaar geslagen omdat hij zo'n betweter was... De leerpikkies zijn next in line na de niet-moslims, dikkies en vier-ogen.. !

Kutkinders vinden altijd wel een reden om iemand te pesten.. Dat een paar moslimkinders het verschil in geloof aangrepen om deze Cyril er uit te pikken dat is echt geen 'teken aan de wand' Als hij ook moslim was geweest hadden ze wel bedacht dat hij luizen had of zo..
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:49:49 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53473901
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:05 schreef zwemmerseczeem het volgende:

je weet welke kinderen en mensen het gemiddelde overgewicht in nederland bepalen?

dat zijn niet de autochtonen waar af en toe een moddervetgemest kind tussen zit.

lolbroek, doe je huiswerk eens.
pi_53474316
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je weet welke kinderen en mensen het gemiddelde overgewicht in nederland bepalen?

lolbroek, doe je huiswerk eens.
Dat zijn de Drenten, las ik vanmiddag..

Doe je best eens om de strekking van mijn verhaal te begrijpen: De redenen die kinderen verzinnen om te pesten zijn geen verontrustende tekenen aan de wand.
pi_53474827
kut streek kut kinderen ik hoop dat ze klappen krijgen.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_53475959
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:15 schreef Double-Helix het volgende:
kut streek kut kinderen ik hoop dat ze klappen krijgen.
  woensdag 26 september 2007 @ 00:23:31 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53476727
Tja. Waar individueel idealisme niet toe kan leiden.

Zwarte scholen zijn een bron van ellende, niet omdat er allochtonen op zo'n school zitten, maar omdat er alleen maar allochtonen op zo'n school zitten. De Nederlanders zijn daar de vreemdelingen, naast alle Turken, Marokkanen, Antillianen, Surinamers, Irakezen etc.

Die scholen (zeker de middelbare) zijn broeinesten van racisme en xenofobie; de meeste kinderen weten zich daar aardig tegen te weren omdat ze onderdeel zijn van een etnische subcultuur en min of meer beschermd worden door hun groepsgenoten.
Zo'n eenzaam wit kind krijgt het natuurlijk gigantisch moeilijk, die heeft niemand om zijn afkomst mee te delen.

Triest geval. De school heeft er duidelijk geen antwoord op, omdat het hier racisme en pesterijen betreft tegen de 'eigen' Nederlandse soort, daar wordt heel schrikachtig en verkrampt mee omgegaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53478603
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

woensdag 26 september 2007 @ 06:51:49 #170
3542 Gia
User under construction
pi_53478618
En dan heb je dat gezeik van links dat ouders niet voor een zwarte school willen kiezen en dat het de schuld van die ouders is dat de integratie dus mislukt. Jaja.
pi_53478710
Niet zo generaliseren, Gia!
pi_53478957
quote:
Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Helaas deugt 80% niet, dus hoezo niet generaliseren?
Sportieve inbreng
  woensdag 26 september 2007 @ 08:44:58 #173
191256 Nakur_de_Islani
pi_53479154
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:23 schreef Ringo het volgende:
Tja. Waar individueel idealisme niet toe kan leiden.

Zwarte scholen zijn een bron van ellende, niet omdat er allochtonen op zo'n school zitten, maar omdat er alleen maar allochtonen op zo'n school zitten. De Nederlanders zijn daar de vreemdelingen, naast alle Turken, Marokkanen, Antillianen, Surinamers, Irakezen etc.
Lekker makkelijk, ik ben voor een verplichte mix van scholen. Dan heb je geen zwarte scholen meer en ook niet dit probleem. Maar ja dat roept het linkse SP ook al jaren! En hoe is dat ontstaan? juist door die zelfde blanken die zich te goed voelen. Dus het gaat 2 kanten op.
quote:
Die scholen (zeker de middelbare) zijn broeinesten van racisme en xenofobie; de meeste kinderen weten zich daar aardig tegen te weren omdat ze onderdeel zijn van een etnische subcultuur en min of meer beschermd worden door hun groepsgenoten.
Zo'n eenzaam wit kind krijgt het natuurlijk gigantisch moeilijk, die heeft niemand om zijn afkomst mee te delen.
Ah gossie, wat zielig. Dat arme jochie kan geen vrienden maken en dus is het de schuld van de rest. lekker generaliserend!!
quote:
Triest geval. De school heeft er duidelijk geen antwoord op, omdat het hier racisme en pesterijen betreft tegen de 'eigen' Nederlandse soort, daar wordt heel schrikachtig en verkrampt mee omgegaan.
Nederland is geen soort. Maar ach als jij een soort bent veel plezier.
  woensdag 26 september 2007 @ 08:51:30 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53479232
quote:
Op woensdag 26 september 2007 08:44 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Lekker makkelijk, ik ben voor een verplichte mix van scholen. Dan heb je geen zwarte scholen meer en ook niet dit probleem. Maar ja dat roept het linkse SP ook al jaren! En hoe is dat ontstaan? juist door die zelfde blanken die zich te goed voelen. Dus het gaat 2 kanten op.
Ik beschrijf ook alleen een situatie. Ik heb het helemaal niet over oorzaken gehad, laat staan over schuldigen.
quote:
Ah gossie, wat zielig. Dat arme jochie kan geen vrienden maken en dus is het de schuld van de rest. lekker generaliserend!!
Niet zo fel jij. Ik wil alleen maar zeggen dat iemand die in zijn eentje een subcultuur vertegenwoordigt, makkelijk het mikpunt is van spot en pesterijen. Zo gaat dat in elke groep, helemaal onder kinderen.
quote:
Nederland is geen soort. Maar ach als jij een soort bent veel plezier.
Wat laat jij je snel op de kast jagen. Cultureel gezien is "de" Nederlander toch echt een andere species dan "de" Turk, of "de" Antilliaan. Wil niet zeggen dat die soorten zich niet kunnen vermengen -- maar ga nou niet doen alsof de verschillen niet bestaan.
pi_53479639
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:34 schreef Frasier het volgende:
Het joch gaat nu naar een 'Montessorischool' in 'Oog in Al'.....

Die geeft waarschijnlijk over een paar jaar een kantklos-cursus voor marrokaanse randgroepjongeren in het Buurthuis en deelt tussendoor foldertjes uit om op GroenLinks te stemmen...

Kun je je afvragen of het niet beter was geweest dat zn ouders hem nog 2 of 3 jaar door die marokjes wat straat-realisme in zn softe groenlinkse butt hadden laten schoppen
pi_53481913
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Hathor het volgende:
Zou apartheid geen goede oplossing zijn?

Dat krijg je er trouwens van als je je kind naar een kroetenschool stuurt, als je wil dat er absoluut niks van hem terecht komt later, moet je dat vooral doen. Heeft ie in ieder geval toch iets van die geweldige cultuur kunnen opsnuiven.
quote:
Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Maar bij Cyril ging het mis
Blijkbaar KAN het dus wel goedgaan...
Krekker is de bom!
  woensdag 26 september 2007 @ 11:41:46 #177
28167 matthijst
pi_53482718
Lulverhaal ook: hij was nu toch de enige niet moslim?
Hoe kan dat schooltje vroeger dan "nog zwarter" zijn geweest?

Die ouder zijn wmb. gewoon sjankbekkies die lekker alternatief willen zijn: "kijk ons eens, sjaaaa, we sturen ons kleine Gerbiltje naar een zwarte school"...
Doet het altijd goed op feestjes, dat soort interessantdoenerij... Dan wordt hun rotblaag behandeld zoals te verwachten valt (sterker: hij heeft mazzel dat ze hem niet onthoofd hebben) en dan gaan ze sjanken dat de moslims hem pesten...

Pffffffffff, je stuurt je atheistische koter toch ook niet naar een zwartekousenschool om vervolgens te janken dat ze je kind pesten omdat ie geen lange rok aan heeft....

Vraag me sowieso af wat er van dat hele verhaal klopt: "ze pestten me om mijn geloof"...
Rot toch op man, hoe oud is dat blaag, enige wat ie van "geloof" weet is dat de schooldag 5 minuten korter duurt omdat hij dan naar Allah moet bidden...
Denk dat die ouders gewoon niet blij zijn dat hun arische ventje wordt gepest en er nu maar een stoer verhaal van maken dat het om 'geloof'gaat...
  woensdag 26 september 2007 @ 12:10:11 #178
3542 Gia
User under construction
pi_53483450
quote:
Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.

Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
pi_53483714
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.

Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?
Vreemd
  woensdag 26 september 2007 @ 12:44:09 #180
28167 matthijst
pi_53484175
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?
Vreemd
Yep
Kleine kereltje zal wel geprobeerd hebben die moslims te bekeren....
Dat hoef je op een openbare school ook niet te doen. Dan wordt je ook snel weggepest, gok ik...
  woensdag 26 september 2007 @ 12:46:46 #181
3542 Gia
User under construction
pi_53484247
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Vreemd
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:47:38 #182
pi_53484267
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een quotum beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 26 september 2007 @ 12:49:51 #183
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484319
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
Daarom worden ze dus ook niet gepest.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:50:55 #184
3542 Gia
User under construction
pi_53484338
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een qutom beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.

Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:53:37 #185
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484407
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.

Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
Ben ik helemaal voor! Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
  woensdag 26 september 2007 @ 12:54:21 #186
3542 Gia
User under construction
pi_53484422
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Ben ik helemaal voor! Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:59:52 #187
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484557
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.
Ben ik blij om. Ik ben gewoon een voorstander van samenleven is samenverantwoordelijk. En niet jij en zij/wij en ik gevoel dat de laatste jaren de kop heeft opgestoken. En als je lasten verdeelt, dus echt groepen dwingt in de zelfde wijk te wonen door aanbod van woningen. Dan zie een goede toekomst voor een gemixed Nederland. En in mijn ogen is Nederland altijd gemixed geweest.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:10:55 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53484850
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?

Roept u maar.

Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan diezelfde spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te overwinnen.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:16:19 #189
pi_53484974
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:16:35 #190
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484981
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef Ringo het volgende:
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
quote:
Roept u maar.

Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan de spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te bevechten.
Als iedereen er achter staat... Dan dient de regering dit uit te voeren. En laat dat nou net het idee van Vogelaar zijn.
pi_53485135
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
Je denkt toch zeker niet dat mensen die een tas vol met geld hebben zich laten dwingen in een wijk als Kanaleneiland te gaan zitten he? Voel je je wel helemaal lekker?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:23:30 #192
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53485196
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
  woensdag 26 september 2007 @ 13:27:58 #193
pi_53485347
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef N.icka het volgende:
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
Gevangenisstraf! 10 jaar wegens landverraad!
  woensdag 26 september 2007 @ 13:33:37 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53485483
En als mensen nou gewoon graag tussen hun eigen mensen willen wonen? Ik ken genoeg Marokkanen die helemaal niet weg willen uit hun buurt, en ervoor passen naar een kazenwijk te verhuizen. Net zoals veel witte Nederlanders gruwen van de gedachte aan een gemengde woonwijk.

Maar goed, zulk soort ideeën zijn altijd een mengeling van praktische plannen en lange-termijnutopie. Uiteindelijk zal iedereen water bij de wijn moeten doen; af durven stappen van de gedachte dat jouw specifieke cultuur en achtergrond heilig is, en beschermingswaardig.

Ik bedoel, het juiste radicale beleid zal een zwarte school over 20 jaar misschien uit het slop hebben getrokken, maar daarvóór zullen ouders wel moeten willen pionieren -- hun kinderen naar scholen sturen waar het onderwijs feitelijk van een lager niveau is dan elders.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:35:01 #195
3542 Gia
User under construction
pi_53485528
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.

Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:37:17 #196
191256 Nakur_de_Islani
pi_53485596
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.

Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
Is dat zo? Spreek je uit eigen ervaring of van horen zeggen? Want ik weet dat het dus wel kan. Loop maar eens rond bij het Steve Bickoplein in A'dam oost. Mooi voorbeeld
pi_53485873
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang (altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
  woensdag 26 september 2007 @ 13:51:11 #198
3542 Gia
User under construction
pi_53486025
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang (altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:59:15 #199
191256 Nakur_de_Islani
pi_53486274
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattig .
pi_53487212
Even wat kernzinnen
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent

De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging,
"Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen
Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."

"idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53487829
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:30 schreef desiredbard het volgende:
Even wat kernzinnen
[..]
gaaf; "ik doen een zinnige bijdrage aan het debat door middel van het nogmaals posten van de op"?

als je niks te melden hebt, ga dan toch gewoon weg.
pi_53487863
A..
pi_53487960
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef simmu het volgende:

[..]

gaaf; "ik doen een zinnige bijdrage aan het debat door middel van het nogmaals posten van de op"?

als je niks te melden hebt, ga dan toch gewoon weg.
Zie het als een samenvattende TVP
pi_53488260
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie het als een samenvattende TVP
misschien moest je dan eens de moeite nemen om het hele topic door te lezen. of ga anders naar onz.
  woensdag 26 september 2007 @ 16:49:11 #205
3542 Gia
User under construction
pi_53490705
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattig .
Er wonen er toch best veel, hoor. Ken er ook enkele persoonlijk.
pi_53492436
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:38 schreef Varr het volgende:
sorry hoor, maar *anker marokkanen
Uhuh, maar anderzijds weten Nederlandse ouders ook wel de perfecte watjes van hun kindekes te maken. 't Slaat nog geen deuk in een pakkie boter zo'n Jan-Jan-Diederikje in z'n leuke corduroytje.

Hetgeen niet wegneemt dat in een dergelijke overtal situatie het bij voorbaat kansloos was.

Maar wat had 'de politiek' moeten doen dan? Dat vraag ik me dan af.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_53492672
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 26-09-2007 20:08:19 ]
pi_53510546
Belachelijk dat de school niet heeft opgetreden tegen de veroorzakers van de ellende. Blijkbaar zijn er in elk geval vier duidelijk aan te merken als "dader", durf als school een voorbeeld te stellen dat dergelijk gedrag niet getolereerd kan worden en zorg op zijn minst voor een flinke schorsing. Het is waarschijnlijk dat Cyril dan ook van de school gegaan zou zijn, ik denk dat de situatie zo geescaleerd is dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid was, maardit geeft een compleet verwrongen beeld naar buiten toe. Ik zou mijn kinderen (als ik ze al had, en als ik er inde buurt zou wonen) niet op deze school doen, en dan niet omdat het een "zwarte" school is, maar vanwege dit wanbeleid van het bestuur.

Nu nog aftellen tot de kamervragen van Wilders (of heb ik die alweer gemist).
pi_53510701
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:32 schreef DivineJester het volgende:

Nu nog aftellen tot de kamervragen van Wilders (of heb ik die alweer gemist).
zijn naar ik meen al gesteld :
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent - Kamervragen PDF Afdrukken E-mail
woensdag 26 september 2007
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent.

1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent?
2.)
Deelt u de mening dat het absoluut onacceptabel is dat een Nederlands 9-jarig jongetje door Marokkaanse klasgenootjes zo wordt getreiterd en gediscrimineerd dat de schoolleiding de ouders heeft geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u de mening dat de schoolleiding schromelijk tekort geschoten is bij de bescherming van dit jongetje; de pesters zijn ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en iemand buitensluiten op school gebleven, terwijl het ‘slachtoffer’ wordt geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u de mening dat er geen tafelgesprekken met zulke pesters moeten worden gehouden, maar dat hier alleen een keiharde aanpak geldt; verwijdering van school, strafrechtelijke vervolging van de ouders en een verplichte heropvoeding? Zo neen, waarom niet?
5.)
Wat bent u voornemens te gaan doen om zulke excessen in de toekomst te voorkomen en dat de veiligheid van ieder kind op school gewaarborgd is?

(*) AD, Pispaal omdat je geen moslim bent, 24 september 2007
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1204&Itemid=1

Toch fijn dat Wilders het opneemt voor gepeste jongetjes (en hopelijk ook meisjes) op basisscholen.... ik verwacht nog binnen dit jaar 1865 kamervragen van de PVV over gepeste kindertjes.
pi_53510717
Het boeit ook totaal niet of het nu een zwarte school was waar een blanke werd gepest of andersom. Het zijn verdorie kinderen en die hoor je te beschermen als schoolleiding.Denkt die leiding nu heus dat het pesten op zal houden? Er is altijd wel weer een slachtoffer te vinden. Wanneer er een enkele Marokkaan op de school zit en de groep is Turks ( geef maar een voorbeeld) is de Marokkaan de pineut, want de groep pesters zijn immers toegejuicht in hun pesten door de schoolleiding!. Wat een idioterie ook weer.
pi_53510810
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:37 schreef paddy het volgende:
Het boeit ook totaal niet of het nu een zwarte school was waar een blanke werd gepest of andersom. Het zijn verdorie kinderen en die hoor je te beschermen als schoolleiding.Denkt die leiding nu heus dat het pesten op zal houden? Er is altijd wel weer een slachtoffer te vinden. Wanneer er een enkele Marokkaan op de school zit en de groep is Turks ( geef maar een voorbeeld) is de Marokkaan de pineut, want de groep pesters zijn immers toegejuicht in hun pesten door de schoolleiding!. Wat een idioterie ook weer.
Juist, er had gewoon opgetreden moeten worden, nu is het signaal uitgegaan dat je alles kunt maken en je gwoon misdragen zonder consequenties. Ik ben bang dat de school voorlopig niet van dit negatieve imago af zal komen.
pi_53512233
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Die verlaten de verdere scholen toch wel zonder diploma.

-edit-

Ow fok, zitten we al op pagina 5. o.O
pi_53514156
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:37 schreef paddy het volgende:
Wat wel boeit dat het andersom heel anders belicht wordt... asocialen londsdalejongeren etc...
En er heel anders mee omgegaan wordt.

Maar dit is natuurlijk politiek correct....
GVD een end hout
  donderdag 27 september 2007 @ 13:34:26 #214
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53514201
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:33 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat wel boeit dat het andersom heel anders belicht wordt... asocialen londsdalejongeren etc...
En er heel anders mee omgegaan wordt.

Maar dit is natuurlijk politiek correct....
GVD een end hout
Waarom? Die lonsdalejongeren worden ook niet van school getrapt, hoor.
pi_53514307
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? Die lonsdalejongeren worden ook niet van school getrapt, hoor.
Maar "Lonsdalejongeren" worden als racisten afgeschilderd, terwijl deze pestkoppen als pestkoppen worden neergezet.
pi_53514346
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Maar "Lonsdalejongeren" worden als racisten afgeschilderd, terwijl deze pestkoppen als pestkoppen worden neergezet.
lonsdalejongeren zijn meestal ook wel wat ouder dan 9.
  donderdag 27 september 2007 @ 13:39:45 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53514358
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als racisten? Hangt er van af wat ze doen. Eerder als *trommelgeroffel* intolerante ettertjes. Dat hebben ze dan wel weer gemeen.
pi_53514475
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als racisten? Hangt er van af wat ze doen. Eerder als *trommelgeroffel* intolerante ettertjes. Dat hebben ze dan wel weer gemeen.
Het punt is dat er altijd met twee maten wordt gemeten door de persmuskieten.
pi_53514512
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, daarom kennen we vrije pers in Nederland.
  donderdag 27 september 2007 @ 13:49:46 #220
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53514659
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een HP/de Tijd en een Elsevier en een Telegraaf doen altijd meer met kleine buitenlandertjes dan met kleine nazi'tjes.
pi_53514688
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een HP/de Tijd en een Elsevier en een Telegraaf doen altijd meer met kleine buitenlandertjes dan met kleine nazi'tjes.
Wat een foute post; Héél fout.
  donderdag 27 september 2007 @ 13:52:28 #222
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53514750
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een foute post; Héél fout.
Huh? Hoezo?
pi_53514869
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh? Hoezo?
Je hebt het opeens over "kleine nazi'tjes", terwijl ik het net over Lonsdale-jongeren had. Het is veelzeggend dat jij het dan opeens over "kleine nazi'tjes" hebt. Blijkbaar zie jij de staatspers als autoriteit. En dat je beweert dat de HP en Elsevier meer aandacht aan "buitenlander-incidenten" besteden dan aan "kleine nazi'tjes" vind ik ook geen frisse uitspraak. Naar mijn weten (ik ben HP-abonnee) houdt enkel De Telegraaf zich daar mee bezig.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:00:29 #224
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53514993
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt het opeens over "kleine nazi'tjes", terwijl ik het net over Lonsdale-jongeren had. Het is veelzeggend dat jij het dan opeens over "kleine nazi'tjes" hebt. Blijkbaar zie jij de staatspers als autoriteit. En dat je beweert dat de HP en Elsevier meer aandacht aan "buitenlander-incidenten" besteden dan aan "kleine nazi'tjes" vind ik ook geen frisse uitspraak. Naar mijn weten (ik ben HP-abonnee) houdt enkel De Telegraaf zich daar mee bezig.
Wat is er niet fris aan? Ik lees die media ook, hoor, en problemen met moslims worden breder uitgemeten dan problemen met extreem-rechtse jongeren. Dat mogen ze van mij, maar kom dan niet aan met "persmuskietjes".
En Lonsdalejongeren zijn kleine nazi'tjes, wat zijn het anders? dit is hun forum.
pi_53515003
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

ook op de telegraaf is dat niet volledig waar maar de Telegraaf is daarmee de complete oposite van kranten als NRC etc.

HP en Elsevier worden echter omdat ze het lef hebben deze incidenten OOK te melden met onterecht over dezelfde qualiteits en literaire kam geschoren.
pi_53515125
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is er niet fris aan? Ik lees die media ook, hoor, en problemen met moslims worden breder uitgemeten dan problemen met extreem-rechtse jongeren. Dat mogen ze van mij, maar kom dan niet aan met "persmuskietjes".
En Lonsdalejongeren zijn kleine nazi'tjes, wat zijn het anders? dit is hun forum.
Nu kom je met een vergelijking tussen "problemen met moslims" en "extreem-rechtse jongeren". Net had je het nog over "kleine buitenlanders" en "kleine nazi'tjes". Je vergelijkingen zijn echt bizar.

En de "Lonsdalejongere" is een bedenksel van de media: Je hebt veel jongeren die in Lonsdale lopen, zonder dat ze een hekel aan kleurlingen hebben. Je hebt ook een hele kleine groep Lonsdale-dragers die wél een hekel aan kleurlingen hebben en inderdaad op obscure fora als Holland Hardcore (en ook Stormfront) posten.

Dat jij klakkeloos de staatspers kopieert, zegt veel over jouw manier van denken. Je hebt m.i. een weinig kritische kijk op de staatspers.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:07:34 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53515169
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nu kom je met een vergelijking tussen "problemen met moslims" en "extreem-rechtse jongeren". Net had je het nog over "kleine buitenlanders" en "kleine nazi'tjes". Je vergelijkingen zijn echt bizar.
Ja, nou? Dat is toch allemaal één pot nat?
quote:
En de "Lonsdalejongere" is een bedenksel van de media: Je hebt veel jongeren die in Lonsdale lopen, zonder dat ze een hekel aan kleurlingen hebben. Je hebt ook een hele kleine groep Lonsdale-dragers die wél een hekel aan kleurlingen hebben en inderdaad op obscure fora als Holland Hardcore (en ook Stormfront) posten.
We hebben het niet over krista van Velzen die in Lonsdale loopt. "Lonsdalejongeren" is een term die wordt gebruikt voor jongeren met nazi-sympathieen.
quote:
Dat jij klakkeloos de staatspers kopieert, zegt veel over jouw manier van denken. Je hebt m.i. een weinig kritische kijk op de staatspers.
Staatspers
pi_53515294
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:

We hebben het niet over krista van Velzen die in Lonsdale loopt. "Lonsdalejongeren" is een term die wordt gebruikt voor jongeren met nazi-sympathieen.
Dus lonsdale Jongeren is niet van toepassing op iedereen die lonsdale draagt?
net zoals...
ka..moslim danwel k@tmarrokaan niet van toepassing zijn op iedere moslim danwel marokkaan ?

Beetje lullig als je gewoon graag een Lonsdale jas aanhebt
  donderdag 27 september 2007 @ 14:15:36 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53515396
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dus lonsdale Jongeren is niet van toepassing op iedereen die lonsdale draagt?
net zoals...
ka..moslim danwel k@tmarrokaan niet van toepassing zijn op iedere moslim danwel marokkaan ?

Beetje lullig als je gewoon graag een Lonsdale jas aanhebt
Je bent geen Lonsdalejongere wegens domweg een bepaalde jas aan.
pi_53515706
spuit elf geeft gas:

1) je zou om te beginnen nooit zomaar klasseloos iets over moeten nemen van welke media dan ook
2) we hebben het hier over kinderen van 9 jaar die een klasgenoot wegjennen. dat komt overal voor, daar moet je altijd iets aan doen!

en edit
3) een lonsdale jas kan je kiezen om aan te doen, he afkomst/huidskleur kan je niet kiezen.

lijkt mij een typisch gevalletje van "opblazen in de media, want we hebben weer een xenosatiebericht!"
pi_53515836
quote:

[..]

[..]

[..]

Staatspers
Je valt echt keihard door de mand nu.
pi_53516041
weet geweldige argumenten, cult..
pi_53516080
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:38 schreef Xith het volgende:
weet geweldige argumenten, cult..
Gelukkig zit jouw reactie vol met goed onderbouwde argumenten.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:40:15 #234
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53516084
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je valt echt keihard door de mand nu.
Door welke mand?
En kun jij even gewoon discussieren met me op basis van argumenten?
pi_53516133
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Door welke mand?
En kun jij even gewoon discussieren met me op basis van argumenten?
Jij beweert dat lonsdalejongeren per definitie ordinaire nazi's zijn. Dat is al erg genoeg. Rechtstreeks van de NOS gekopieerd .
  donderdag 27 september 2007 @ 14:44:33 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53516209
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij beweert dat lonsdalejongeren per definitie ordinaire nazi's zijn. Dat is al erg genoeg. Rechtstreeks van de NOS gekopieerd .
Lonsdale sprak bepaalde groepen aan omdat je, met een bomber ervoerheen, de letters NSDA kreeg. Metr de P erbij krijg je dus NSDAP, de partij van Hitler.
pi_53516253
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Lonsdale sprak bepaalde groepen aan omdat je, met een bomber ervoerheen, de letters NSDA kreeg. Metr de P erbij krijg je dus NSDAP, de partij van Hitler.
Is Floripas soms Roemeens voor drogreden?
  donderdag 27 september 2007 @ 14:52:37 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53516481
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Is Floripas soms Roemeens voor drogreden?
Je kunt me ook gewoon uitleggen wast hier een drogreden aan is.
pi_53516569
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je kunt me ook gewoon uitleggen wast hier een drogreden aan is.
Jouw reactie was geen antwoord op mijn vraag.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:57:12 #240
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53516626
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jouw reactie was geen antwoord op mijn vraag.
Oh, in dat geval: nee, Floripas is een strijdbare prinses, de dochter van de islamitische sultan van babylon, die van geloof verandert op het moment dat het haar uitkomt (om booty te krijgen).
pi_53516761
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, in dat geval: nee, Floripas is een strijdbare prinses, de dochter van de islamitische sultan van babylon, die van geloof verandert op het moment dat het haar uitkomt (om booty te krijgen).
Die andere vraag . Je hebt me nog steeds niet uit kunnen leggen waarom "de Lonsdale-jongere" een gore nazi zou zijn. Jij maakt je in dit geval schuldig aan wat jij anderen vaak verwijt: Generaliseren. Lees het AIVD-onderzoek er nog maar eens op na: Slechts een verwaarloosbaar percentage Lonsdale-jongeren is daadwerkelijk rechts-extreem.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:05:48 #242
3542 Gia
User under construction
pi_53516872
quote:

[..]

Net zoals de islam en terrorisme één pot nat is?
pi_53516943
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Flori is door de mand gevallen .
  donderdag 27 september 2007 @ 15:16:41 #244
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517196
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:01 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die andere vraag . Je hebt me nog steeds niet uit kunnen leggen waarom "de Lonsdale-jongere" een gore nazi zou zijn. Jij maakt je in dit geval schuldig aan wat jij anderen vaak verwijt: Generaliseren. Lees het AIVD-onderzoek er nog maar eens op na: Slechts een verwaarloosbaar percentage Lonsdale-jongeren is daadwerkelijk rechts-extreem.
Wat zijn die andere "Lonsdale-jongeren" dan?
En geef mij maar even een link naar dat rapport.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:17:27 #245
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517221
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het dragen van shirts met opdruk "NSDA(P)" gelijk aan het aanhangen van een wereldreligie?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:20:41 #246
3542 Gia
User under construction
pi_53517318
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het dragen van shirts met opdruk "NSDA(P)" gelijk aan het aanhangen van een wereldreligie?
Waar kun je zo'n shirt kopen?

Als iemand een lonsdale shirt koopt is het niet meteen een rechtsextremistische nazi, net zomin als iemand die de Islam aanhangt ineens een terrorist is.

Dat een groep extremisten voor bepaalde kleding kiest, wil niet zeggen dat iedereen die die kleding draagt, dus extremistisch is.

Stel dat alle hoeren van Nederland ineens besluiten om een hoofddoek te dragen, puur voor het gemak en hygiëne. Is dan iedereen die een hoofddoekje draagt dan ineens een hoer?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:22:26 #247
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53517383
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

de enige 'lonsdale jongeren' die ik ken zijn goede boksers en ook niet meer echt een jongere, vaak ook wat bruinig.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:23:17 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517398
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar kun je zo'n shirt kopen?

Als iemand een lonsdale shirt koopt is het niet meteen een rechtsextremistische nazi, net zomin als iemand die de Islam aanhangt ineens een terrorist is.

Dat een groep extremisten voor bepaalde kleding kiest, wil niet zeggen dat iedereen die die kleding draagt, dus extremistisch is.
Nee. Maar de mensen die worden aangeduid als "Lonsdalejongeren" zijn de jongeren die bewust zo'n shirt kopen omdat er NSDA op staat. Wat is daar niet nationaal-socialistisch aan?
pi_53517429
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Lonsdale-dragers. En wat ze verder zijn, is natuurlijk erg uiteenlopend. Zo heb je ook Prada-dragers die rechts en links stemmen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=597959/sc=95408c

http://www.aivd.nl/conten(...)onsdale-jongeren.pdf
  donderdag 27 september 2007 @ 15:25:27 #250
3542 Gia
User under construction
pi_53517474
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee. Maar de mensen die worden aangeduid als "Lonsdalejongeren" zijn de jongeren die bewust zo'n shirt kopen omdat er NSDA op staat. Wat is daar niet nationaal-socialistisch aan?
Je blijft generaliseren! Niet iedereen die een Lonsdaleshirt koopt doet dat omdat er NSDA staat, maar gewoon omdat het lekker kleding is om te dragen.
Lonsdale is een sportmerk. Gewoon prettige kleding.

Als je een NIKE shirt koopt met een jas erover, zie je alleen maar IK staan. Hoor je dan bij de groep egoïsten?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:29:11 #251
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517580
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Je blijft generaliseren! Niet iedereen die een Lonsdaleshirt koopt doet dat omdat er NSDA staat, maar gewoon omdat het lekker kleding is om te dragen.
Lonsdale is een sportmerk. Gewoon prettige kleding.

Als je een NIKE shirt koopt met een jas erover, zie je alleen maar IK staan. Hoor je dan bij de groep egoïsten?
Nogmaals.
De definite van een zogenaamde Lonsdalejongere:jong persoon dat zich ideologisch verwant voelt aan extreem-rechts, rondhangt op fora als holland-hardcore.com en Lonsdale draagt omdat er NSDAP-verwijzingen in kunnen worden gezien.
De definite van een zogenaamde Lonsdaledrager:iemand die Lonsdalekleding draagt.

Een Lonsdalejongere is dus altijd een Lonsdaledrager, maar Lonsdaledragers zijn niet allemaal Lonsdalejongeren. Hoe moeilijk is dat?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:29:20 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53517588
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee klopt, het aanhangen van een wereldreligie is dommer.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:31:43 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53517649
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nogmaals.
De definite van een zogenaamde Lonsdalejongere:jong persoon dat zich ideologisch verwant voelt aan extreem-rechts, rondhangt op fora als holland-hardcore.com en Lonsdale draagt omdat er NSDAP-verwijzingen in kunnen worden gezien.
De definite van een zogenaamde Lonsdaledrager:iemand die Lonsdalekleding draagt.

Een Lonsdalejongere is dus altijd een Lonsdaledrager, maar Lonsdaledragers zijn niet allemaal Lonsdalejongeren. Hoe moeilijk is dat?
Cum hoc ergo propter hoc
  donderdag 27 september 2007 @ 15:34:39 #254
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 27 september 2007 @ 15:35:13 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517742
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee klopt, het aanhangen van een wereldreligie is dommer.
Dommer dan Hitler aanhangen?
Wow, gezellig.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:36:35 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53517774
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Cum hoc ergo propter hoc
Nice try. Ik heb niks over oorzakelijk verband gezegd in mijn post, alleen over groepsindelingen.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:41:34 #257
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53517913
OMG!

Ik zie dit topic nu pas. Ik heb daar gewoon twee straten vandaan gewoond, tot 4 jaar geleden. Ongeveer onder het groene vierkantje met de twee rode stipjes (is parkje met vliegeniersmonument). Het gebied waar de school staat is vrij blank maar ten noorden begint schotelcity.

Mijn (Nederlandse) buurjongetje (niet het jochie waar het hier om gaat) zat toendertijd ook op die school als enige blanke jochie. Zijn vader was leraar en zijn moeder muzieklerares, geen grofgebekte getattoeerde aso's maar nette, ontwikkelde mensen dus. Dat ventje onderging hetzelfde als het jongetje in dit verhaal al was het volgens mij iets minder drastisch, maar die is er ook afgetreiterd door dat Marokkaanse k*tvolk.

Zelfde onderging een neefje van mij (inmiddels zal hij 18 zijn). Mijn tante (gescheiden en probleemgeval) moest noodgedwongen verhuizen naar Kanaleneiland en mijn neefje ging naar een plaatselijke basisschool alwaar hij ook het pispaaltje was. Gelukkig voor hem kon mijn tante niet veel later van woning ruilen en verhuizen uit die negorij.

Maw.: ik ken dus persoonlijk 2 andere gevallen waarbij autochtone kinderen worden getreiterd door allochtonen in groepsverband. Kom dus niet aanzetten met lulkoek over geisoleerde incidenten!

Gelukkig groeien mijn eigen kinderen op buiten de multiculturele kutwereld en zijn de verhoudingen waar ik woon tenminste gezond (enkele allochtonen / grote witte meerderheid).

[ Bericht 7% gewijzigd door EdvandeBerg op 27-09-2007 15:53:28 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 27 september 2007 @ 15:43:39 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53517986
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dommer dan Hitler aanhangen?
Wow, gezellig.
Ik vind het dommer om je leven te laten bepalen door een sprookjesboek dan een shirt van een bepaald merk aan te trekken ja. Jij bent trouwens behoorlijk bevooroordeeld..
  donderdag 27 september 2007 @ 15:44:24 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53518005
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nice try. Ik heb niks over oorzakelijk verband gezegd in mijn post, alleen over groepsindelingen.
Die kant noch wal raken ja. Groepsindelingen maak je trouwens ook op basis van iets, dacht ik zo, of is verder doordenken moeilijk?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:45:33 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518044
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:43 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind het dommer om je leven te laten bepalen door een sprookjesboek dan een shirt van een bepaald merk aan te trekken ja. Jij bent trouwens behoorlijk bevooroordeeld..
Ik vind het dommer om een shirt specifiek te kopen omdat er NSDA op staat dan om in een historisch-culturele context te bidden, ja. Is dat raar?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:46:13 #261
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53518064
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het dommer om een shirt specifiek te kopen omdat er NSDA op staat dan om in een historisch-culturele context te bidden, ja. Is dat raar?
Heb je ze gevraagd of ze het daarom kopen? dat zeg ik; vooroordelen.
pi_53518080
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nogmaals.

Heb jij die definities soms bedacht?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:47:00 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518099
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Die kant noch wal raken ja. Groepsindelingen maak je trouwens ook op basis van iets, dacht ik zo, of is verder doordenken moeilijk?
Wat raakt er kant noch wal? Kun je dat ook gewoon even op normale toon uitleggen?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:47:41 #264
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518120
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Heb je ze gevraagd of ze het daarom kopen? dat zeg ik; vooroordelen.
Dat zegt elk onderzoek erover, van de AIVD tot aan de Anne Frank Stichting en de UvA.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:48:10 #265
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518138
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Heb jij die definities soms bedacht?
Nee, dat zijn gangbare definities zoals ze op het journaal en in de krant worden gebezigd.
pi_53518178
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat zijn gangbare definities zoals ze op het journaal en in de krant worden gebezigd.
Zie je wel; Jouw autoriteit .
  donderdag 27 september 2007 @ 15:50:21 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518203
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat is jouw definite van Lonsdalejongere dan?
pi_53518305
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is jouw definite van Lonsdalejongere dan?
Ik vind het een vals gecreëerd woord om een subcultuur te stigmatiseren. Alsof je iedere Burqa/Chador-drager een terrorist noemt .
  donderdag 27 september 2007 @ 15:54:03 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518317
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Anne Frank Stichting:
quote:
Extreemrechtse, racistische gabbers zijn vervolgens kennelijk zo beeldbepalend
geworden dat een omkering heeft plaatsgevonden: met ‘Lonsdalejongeren’
werden gaandeweg niet zozeer jongeren aangeduid die Lonsdale dragen, maar de extreemrechtse, racistische jongeren onder hen.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:55:05 #270
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53518348
Gaaaaap. Ga ergens anders bakkeleien over Lonsdalers en andere neanderthalers....
pi_53518599
famke heeft het ff moeilijk.....

Ohja, er staat op de kleding LONSDALE en niet wat jij steevast NSDA typt.
pi_53518616
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Anne Frank Stichting:
[..]
Nog erger, de Anne Frank Stichting .
  donderdag 27 september 2007 @ 16:13:19 #273
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53518886
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nog erger, de Anne Frank Stichting .
Anne Frank Stichting, het politiek correcte geweten der natie

De AFS heeft altijd gelijk en ziet achter iedere boom een racist.

Zo'n club die inmiddels er vooral bezig is zichzelf in stand te houden, leuke baantjes, dikke subsidies!
  donderdag 27 september 2007 @ 16:14:44 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53518932
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Anne Frank Stichting, het politiek correcte geweten der natie

De AFS heeft altijd gelijk en ziet achter iedere boom een racist.

Zo'n club die inmiddels er vooral bezig is zichzelf in stand te houden, leuke baantjes, dikke subsidies!
Eerst klaag je dat wij er niet over moeten praten en dan doe je het zelf?
Er is weer een appel van de hypocrisieboom gevallen.
pi_53518978
Ok jongeren vanwege een lonsdale asocieren met bepaalde overtuiging is ok
Lonsdale mag zel;fs verboden worden op bepaalde scholen...

Maar baardjes danwel hooddoekjes asocieren met haatgevoelens die onder die in die "cultuur" leven is dus hartsstikke fout

-edit- Nutteloos

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 27-09-2007 17:17:57 ]
pi_53519070
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef desiredbard het volgende:

Maar baardjes danwel hooddoekjes asocieren met haatgevoelens die onder die in die "cultuur" leven is dus hartsstikke fout

Floripas .... hoe is het om een rubberen ruggegraat te hebben?
Hoe krijg je anders je eigen hoofd zo diep in je eigen aars geschoven?

kut..... mn koffie over mn laptop
  donderdag 27 september 2007 @ 16:19:55 #277
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53519109
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Eerst klaag je dat wij er niet over moeten praten en dan doe je het zelf?
Er is weer een appel van de hypocrisieboom gevallen.
Het topic gaat inderdaad veelsteveel offtopic, dat bedoelde ik. Maar even sneren naar de Anne Frank Stichting kon ik toch niet laten.
pi_53519216
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het topic gaat inderdaad veelsteveel offtopic, dat bedoelde ik. Maar even sneren naar de Anne Frank Stichting kon ik toch niet laten.
En terecht. Vreselijk subsidie-clubje is dat. En dat Flori de AFS als autoriteit gebruikt voor haar argumentatie, zegt veel over Flori .
  donderdag 27 september 2007 @ 16:24:43 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53519248
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef desiredbard het volgende:
Ja, Marokkaanse vlaggetjes of stickers met "Fuck Nederland" erop ook.
Ik zeg niet dat alle Lonsdaledragers nazi's zijn, maar wel dat de groep die door de AIVD en de UvA en de AFS worden aangeduid als "Lonsdalejongeren" extreem-rechts zijn. Dat is toch niet zo moeilijk?
quote:
Oh ja? Jij doet het anders regelmatig. En Dr. Nikita ook, en Gia ook, en Cultheld ook, en die Vivi of zo ook.
quote:
Floripas .... hoe is het om een rubberen ruggegraat te hebben?
Hoe krijg je anders je eigen hoofd zo diep in je eigen aars geschoven?
Klassevol debater ben jij ook.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:29:15 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53519378
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

En terecht. Vreselijk subsidie-clubje is dat. En dat Flori de AFS als autoriteit gebruikt voor haar argumentatie, zegt veel over Flori .
Het is een definitiekwestie. De AIVD gebruikt het rapport overigens ook als bron.
Het is gewoon deugdelijk onderzoek van de UvA.
pi_53519394
Ik scheer moslims niet over één kam hoor. Mijn eigen grootmoeder was islamitisch.
pi_53519581
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is een definitiekwestie. De AIVD gebruikt het rapport overigens ook als bron.
Het is gewoon deugdelijk onderzoek van de UvA.
Ik vind het een buitengewoon discutabele term. En al helemaal onbegrijpelijk dat iemand op de UvA het in zijn/haar hoofd heeft gehaald om die term van een (blijkbaar) wetenschappelijke lading te voorzien. Hoe zouden dergelijke instanties het vinden als er opeens steevast van moslim-jongeren wordt gesproken wanneer men fundamentalistische jonge moslims aan wil duiden? Immers noemen zij zich óók moslims .
pi_53519583
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:
Ik scheer moslims niet over één kam hoor. Mijn eigen grootmoeder was islamitisch.
Ik ook niet, mijn verre voorouders waren het ook en ook nog wat mofrikaans bloed.

Kut, ik woon in een land waar nog heel veel turkse cultuur en gebruiken zijn.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:38:13 #284
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53519688
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, Marokkaanse vlaggetjes of stickers met "Fuck Nederland" erop ook.
Nog nooit gehoord dat dat verboden werd.

Trouwens, Turken zijn daar fanatieker in, dat uiten van de afkomst
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:
Indonesisch?
pi_53519807
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord dat dat verboden werd.

Trouwens, Turken zijn daar fanatieker in, dat uiten van de afkomst
[..]

Indonesisch?
Inderdaad, die at varkensvlees, was getrouwd met een katholiek en deed niet aan de ramadan. Een Javaanse variant die tegenwoordig vrijwel niet meer voor komt.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:48:38 #286
3542 Gia
User under construction
pi_53520049
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:

Oh ja? Jij doet het anders regelmatig. En Dr. Nikita ook, en Gia ook, en Cultheld ook, en die Vivi of zo ook.
Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. Niks mis mee.

Maar wat zou je ervan vinden als terroristen voortaan met jellabaterrorist, of hoofddoekterroriste zouden worden aangeduid? Dan valt heel moslim nederland over de bedenker heen, omdat je het zo doet overkomen alsof iedere jellaba of hoofddoekdraagster een terrorist is.

Maar met Lonsdale, mag je de term londsdalejongere gebruiken om extremistische jongeren aan te duiden, die toevallig gekozen hebben voor lonsdale kleding om zich te onderscheiden. Dat deze aanduiding stigmatiserend is naar andere lonsdaledragers, doet er niet toe?

Vanaf nu noem ik een terrorist, mannelijk of vrouwelijk voortaan naar de kleding die hij draagt. Es kijken hoe lang dat zonder commentaar kan.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:52:25 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53520190
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. Niks mis mee.

Maar wat zou je ervan vinden als terroristen voortaan met jellabaterrorist, of hoofddoekterroriste zouden worden aangeduid? Dan valt heel moslim nederland over de bedenker heen, omdat je het zo doet overkomen alsof iedere jellaba of hoofddoekdraagster een terrorist is.
Nou, ze heten al "moslimterrorist".
  donderdag 27 september 2007 @ 16:55:09 #288
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53520270
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt niet, ik ken een heleboel hoofddoekjes die gewoon prima geïntegreerd zijn. .
Dat is onmogelijk. Je bedoelt; ze lijken prima geintegreerd.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef cultheld het volgende:
Inderdaad, die at varkensvlees, was getrouwd met een katholiek en deed niet aan de ramadan. Een Javaanse variant die tegenwoordig vrijwel niet meer voor komt.
Ik denk ook dat in Indonesië de islam tegenwoordig stukken strenger wordt uitgeoefend. In de koloniale tijd was daar iedereen dan wel officieel moslim, maar was de eigen oorspronkelijke cultuur veel sterker.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:57:51 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53520363
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

Kut, ik woon in een land waar nog heel veel turkse cultuur en gebruiken zijn.
ik ben dit jaar in boedapest en nog wat stukjes hongarije geweest. ik zie die cultuur nergens terug? waar dan?
pi_53520399
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Je bedoelt; ze lijken prima geintegreerd.
[..]

Ik denk ook dat in Indonesië de islam tegenwoordig stukken strenger wordt uitgeoefend. In de koloniale tijd was daar iedereen dan wel officieel moslim, maar was de eigen oorspronkelijke cultuur veel sterker.
Dat is ook zo. Vanaf de jaren '60 zijn er heel veel Arabische zendelingen (ja, echt waar) naar Indonesië gegaan om het gat wat door het vertrek van de Japanners en Nederlanders was ontstaan op te vullen. Aangezien het toen al een ontzettend corrupte bende was, kregen zij vrij spel van de overheid. 50 jaar geleden heette er nog vrijwel niemand in Indonesië Abdullah El Jafar; Tegenwoordig is het een vrij gangbare naam.
pi_53520903
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
OMG!

<<snip>>
wow!

ik ken *persoonlijk* in ieder geval *tenminste* 5 gevalletjes *gepest op school en geen allochtoon te bekennen*. dus? (toegegevn; ik en mijn partner zijn respectievelijk wiskundige/informaticus)
pi_53520991
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben dit jaar in boedapest en nog wat stukjes hongarije geweest. ik zie die cultuur nergens terug? waar dan?
Wat je ziet om een paar te noemen: Gellért de wereldberoemde Turkse baden, zowel Buda als Pest staan vol met Turkse architectuur die op de monumentenlijst staan.
Wat je niet zo snel ziet als toerist om een paar te noemen: Mannen die vrouwen geen hand geven, mannen die elkaar bij begroeting omhelzen en op de wang kussen terwijl de vrouw maar een hoofdknik krijgt, vrouwen hebben in huwelijk weinig zeggenschap, rolverdeling in huishouding is heel ver te zoeken enz.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:09:56 #293
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53527416
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:16 schreef simmu het volgende:

[..]

wow!

ik ken *persoonlijk* in ieder geval *tenminste* 5 gevalletjes *gepest op school en geen allochtoon te bekennen*. dus? (toegegevn; ik en mijn partner zijn respectievelijk wiskundige/informaticus)
Dat geloof ik zo.

Maar onder mocro-scholieren is de tendens anti-nederlands, direct aanwijsbaar. Laten we het maar gewoon discriminatie noemen.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:35:25 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53528339
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat je ziet om een paar te noemen: Gellért de wereldberoemde Turkse baden, zowel Buda als Pest staan vol met Turkse architectuur die op de monumentenlijst staan.
Wat je niet zo snel ziet als toerist om een paar te noemen: Mannen die vrouwen geen hand geven, mannen die elkaar bij begroeting omhelzen en op de wang kussen terwijl de vrouw maar een hoofdknik krijgt, vrouwen hebben in huwelijk weinig zeggenschap, rolverdeling in huishouding is heel ver te zoeken enz.
ik zag vooral de enorme vrijheid in de omgang tussen vrouwen en mannen. er werd heel makkelijk gedaan over seks en ook gelijkheid.
de mensen daar zeiden dat het vooral kwam door het communistische regime waar je zoveel vrijetijd en geld had dan je niet meer kon doen dan neuken.
  vrijdag 28 september 2007 @ 07:18:04 #295
3542 Gia
User under construction
pi_53535260
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, ze heten al "moslimterrorist".
Ja, goed voorbeeld, ook daar valt men over.
"Alsof elke moslim een terrorist is."
pi_53535290
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef Meki het volgende:
dit is echt onzin

bron telegraaf zeker
Niks onzin, dat jij wordt opgeleid tot hoofdagent vind ik al uiterst dubieus. Voel je je werkelijk zo verwant met de Nederlandse wetgeving? Kan ik me haast niet voorstellen.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:07:57 #297
191256 Nakur_de_Islani
pi_53535513
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 07:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, goed voorbeeld, ook daar valt men over.
"Alsof elke moslim een terrorist is."
Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen een terrorist of een moslimterrorist . Volgens mij doen ze het zelfde.
pi_53537044
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat geloof ik zo.

Maar onder mocro-scholieren is de tendens anti-nederlands, direct aanwijsbaar. Laten we het maar gewoon discriminatie noemen.
wacht even hoor, als een blank kindje een ander blank kindje pest, is het gewoon pesten, maar als een marokaans kindje een blank kindje pest, dan is het disciminatie?

oh, wacht, tsjek: *ja* deze redenatie *is* disciminatie. klopt, je hebt helemaal gelijk.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:14:46 #299
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53537633
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:49 schreef simmu het volgende:

[..]

wacht even hoor, als een blank kindje een ander blank kindje pest, is het gewoon pesten, maar als een marokaans kindje een blank kindje pest, dan is het disciminatie?

oh, wacht, tsjek: *ja* deze redenatie *is* disciminatie. klopt, je hebt helemaal gelijk.
De reden waarom het nederlandse kind er buiten valt en wordt gepest, is omdat ie nederlands is. Hetzelfde zal ook gebeuren andersom, dan is het net zo erg.
pi_53537729
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De reden waarom het nederlandse kind er buiten valt en wordt gepest, is omdat ie nederlands is. Hetzelfde zal ook gebeuren andersom, dan is het net zo erg.
dat is niet wat hier gezegd wordt, en dat is ook niet wat er gebeurt. als een kind op een 'blanke' school gepest wordt, haalt dat echt het nieuws niet, heb je echt geen verhitte discussies op fora en worden er al zeker geen kamervragen gesteld.
pi_53537763
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat is 'maar een reden'. Hij had net zo goed weggepest kunnen worden om zijn brilletje of puisten. Was het dan ook zo belangrijk geweest? Hij wordt gewoon weggepest omdat hij van de meerderheid afwijkt. Gebeurd zo vaak, big deal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')