abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53452736
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent
Door BRAM LOGGER

UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.

,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen," zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zo getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.

Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had," aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten."

,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."

Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.

Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z'n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger," zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."

Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig," zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt."

Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de 'gemengde school De Cirkel'. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt," staat erin.

Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden."

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1687405.ece
Nog meer leeswerk: Radicalisering op het schoolplein / Ervaringen van een witte moeder met een zwarte school

Zouden discriminatie en racisme er gewoon ingeburgerd worden binnen sommige etnische groepen? Religieuscultureel gezien is dit zeker het geval voor Islamitische minderheden, maar hoe staat het onderling tussen de etnische minderheden in Nederland? Dat ik weet, staan er totaal geen sancties op en de overheid lijkt het probleem nog geeneens te erkennen. Op welke wijze wordt er hierop eigenlijk aandacht aan besteed? Zo langzamerhand had men toch een landelijk tendens kunnen constateren in de vele anti-discriminatie bureaus die Nederland telt?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:37:18 #2
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53452778
Jah Balkenende......, een multiculturele samenleving my ass. Met sommige groepen valt niet samen te leven. Hier zit meer achter dan die zogenaamde multiculturele samenleving, maar dat laat ik buiten beschouwing.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:38:24 #3
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53452799
sorry hoor, maar *anker marokkanen
pi_53452815
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:

Zouden discriminatie en racisme er gewoon ingeburgerd worden binnen sommige etnische groepen?

ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53452851
TS is racist

Of althans, zo zou iedereen verwant aan de klasgenoten van cyril redeneren.

pi_53452868
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja hoor, enkel bepaalde etnische groepe zijn racistisch... blanken kunnen eigenlijk nooit discrimineren

dinsdag 25 september 2007 @ 09:43:56 #7
3485 kavorka
lure of the animal
pi_53452913
Lekkere naïeve ouders ook. Zie je toch maar weer hoe ver de linkse rakkers vd werkelijkheid staan...
animal magnetism sexual attractive state
pi_53452917
Gele kutkikkers...
pi_53452922
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.

Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist . Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:45:20 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53452944
quote:

[..]

Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:46:26 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53452965
Wij pestten juist de marokkaantjes
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:48:45 #12
124655 DarkManta
pi_53453009
quote:

[..]

Nee, Lonsdale jongeren doen dat nooooooooooit!
kut, hebben ze dat filmpje op youtube weggehaald waarbij lonsdale jongeren marokkanen in elkaar trappen met stoelen en weet ik wat allemaal.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53453056
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als 'inheemse blanken' discrimineren, wordt er streng gestraft. Als overige bevolkingsgroepen het doen, wordt het met de mantel der liefde bedekt.
hoe bedoel je?

op alle scholen kunnen pesterijtjes voorkomen hoor, dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo...
en de reden waarom bepaalde kinders gepest worden is altijd ultiem gemeen...

Soms wordt er ingegrepen, soms ook niet en het komt ieder jaar ook voor dat kinderen naar een andere school moeten gaan door voortgaande pesterijtjes... soms houdt het dan ook op (soms ook niet, en gaat het ook op een andere school door)..
pesten op school geheel stoppen lukt niemand.

In dit geval vind ik de houding van die ouders vooral een beetje vreemd...
die vionden kennelijk 'uit idealisme' dat hun kind op die school moest zitten... en uit het verhaal komt ook niet over dat die ooit wat gedaan hebben ertegen, dat altijd aan die school overlieten...

Mijn dochter is een tijdje terug ook op school door een jongen uit een hogere groep uitgescholden... ik als ouder wil dan zeker weten wie dat gedaan heeft en wat hij gezegd heeft en heb toen met dr gesproken over of ze zelf misschien wat terug kon doen, iets terug zeggen... maar op dat moment heb ik dr ok verteld dat as het nogmaals gebeurt en ze dr niks tegen durft te doen, dat _ik_ dan met die jongen ga praten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:52:56 #14
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:54:54 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53453121
Allemaal de schuld van Wilders!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53453131
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe bedoel je?

op alle scholen kunnen pesterijtjes voorkomen hoor, dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo...
en de reden waarom bepaalde kinders gepest worden is altijd ultiem gemeen...
Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:55:58 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453141
pi_53453153
En waarom sturen ze dan het slachtoffer weg, in plaats van de daders? Lijkt me in dit geval dat die twee 'nieuwkomers' de oorzaak waren van dit alles. Je moet die kinderen via hun ouders opvoeden. Daar hebben ze respect voor. Niet voor een meester die na elk incident wil dat ze sorry zeggen en een hand geven.

En dan vinden ze het gek dat sommige groepen 'buitenlanders' totaal geen respect tonen voor de medeburger. Zo te zien gebeurd het al op de basisschool, en hun ouders vinden het goed.

Not done.
You never get a second chance to make a first impression
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:56:53 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53453155
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:

[..]

Als dit geval andersom was geweest hadden we nu al kamervragen en een fatwah gehad- dát is het probleem.
Precies.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:58:32 #20
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53453176
quote:
Machtig boze boefjes!
pi_53453183
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Mijn dochter is een tijdje terug ook op school door een jongen uit een hogere groep uitgescholden... ik als ouder wil dan zeker weten wie dat gedaan heeft en wat hij gezegd heeft en heb toen met dr gesproken over of ze zelf misschien wat terug kon doen, iets terug zeggen... maar op dat moment heb ik dr ok verteld dat as het nogmaals gebeurt en ze dr niks tegen durft te doen, dat _ik_ dan met die jongen ga praten.
Dat gaat over 1 of meerdere gasten.

Vergeet niet dat het hier om marokkaantjes gaat, als je daar tegen 1tje iets terug zegt krijg je de rest over je nek. Als je zelf met dergelijk volk gaat praten, dan wordt je toch maar ineen geslagen. Enige oplossing is je kind van die school halen & op een normale school steken waar er minder allochtonen zitten. Dat er allochtonen zitten is niet het probleem als het om een klein aantal gaat, vaak zijn die dan redelijk tot goed geïntegreerd; als het gaat om 90% vreemdelingen is er van integratie geen sprake.

Ik ken zo iemand die in een dergelijke school gewerkt heeft & op het moment dat vanuit de directie de mogelijkheid gegeven werd aan de leerkrachten om marokkaans & turks te leren om zo te kunnen communiceren met die kinderen, is zowat een derde van het leerkrachtenkorps gewoon vertrokken. Als je zò ver moet gaan in het integreren in hun cultuur (terwijl zij naar hier komen), dan zou ik er ook mee kappen.
pi_53453190
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:56 schreef azzeh het volgende:
En waarom sturen ze dan het slachtoffer weg, in plaats van de daders? Lijkt me in dit geval dat die twee 'nieuwkomers' de oorzaak waren van dit alles. Je moet die kinderen via hun ouders opvoeden. Daar hebben ze respect voor. Niet voor een meester die na elk incident wil dat ze sorry zeggen en een hand geven.

En dan vinden ze het gek dat sommige groepen 'buitenlanders' totaal geen respect tonen voor de medeburger. Zo te zien gebeurd het al op de basisschool, en hun ouders vinden het goed.

Not done.
99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,
pi_53453216
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:

[..]

99% van de leerlingen wegsturen. Whehehe,
Als ik die directeur was wel ja, liever 10 leerlingen maar leerlingen waarmee je tenminste iets kan aanvangen dan dat je opvang voor de hangjeugd wordt.

De middelbare school waar ik gezeten heb had zelfs niet eens vreemdelingen zitten (misschien 3 vreemdelingen op 800 man ofzo), gewoon het niveau wat verhogen voldoet al, dan zijn die vreemdelingen zowat allemaal gebuisd in het 1ste jaar & gaan ze wel elders.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:01:18 #24
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53453217
looooool die man word gewoend
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_53453237
"Goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura.

Tering wat een naïve wereldverbeteraar met roze bril op d'r harses.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:03:21 #26
124655 DarkManta
pi_53453253
pi_53453291
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:58 schreef Athmozz het volgende:

Vergeet niet dat het hier om marokkaantjes gaat, als je daar tegen 1tje iets terug zegt krijg je de rest over je nek.
Man zeur niet .... het gaat gewoon om kinders en als er hier iets mis is, is het jank-gedrag van mensen die kennelijk niet meer zélf durven in te grijpen... en bang zijn ergens iets van te zeggen....

het maakt echt geen flikker uit of het marrokanen, antillianen of blanken zijn... je moet gewoon zelf als ouder ook de durf hebben voor je kind op te komen..., als je dat niet meer durft kun je idd beter terug in je schulp kruipen, met je staart tusen de benen...
en dat zijn idd degenen die snel het pispaaltje worden.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef charon het volgende:

[..]

jaja

als er één voorbeeld is van een partij die over de minste onzin-berichtjes als nietsnuterige kamervragen gaat stellen is het juist de PVV wel....
Ik kan me al helemaal de PVV-vragen, inclusief een oproep voor de minister om af te treden nav dit voorval, al helemaal voorstellen

kamervragen omdat een buitenlander door blanken gepest zou zijn, zijn nog nooit voorgekomen

dus zit niet zo te calimero-en en jezelf op voorhand als slachtoffer op te stellen
pi_53453295
op de (tweede) lagere school stonden ze me potdorie met de hele klas op te wachten. en ja: *Allemaal* lelieblank, want mijn ouders *zijn* rasisten.

moraal van het verhaal: kleur heeft er niks mee te maken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:06:56 #29
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453313
Zullen we er allemaal eens wat aan doen dan? EINDELIJK?
pi_53453349
Schrale troost voor Cyril, die heeft later wel een kans op een baan.
pi_53453389
Mensen die geloven in de multiculturele samenleving ! De hoax van de laatste eeuwen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:14:55 #32
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53453411
Multicultureel en samenleving horen eigenlijk niet in een adem genoemd te worden.
pi_53453427
Raar signaal geef je af als school als je het slachtoffertje laat gaan ipv de dadertjes aan te pakken/weg te sturen.
Dat je daar als ouders in berust is nog vreemder.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:15:47 #34
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_53453428
quote:
jesus. die gozer in dat gele shirtje.. das gewoon een aap !
pi_53453441
Beetje naieve ouders zeg, ongelooflijk
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:20:19 #36
124655 DarkManta
pi_53453499
http://nl.youtube.com/watch?v=KL88sOFf-OU&mode=related&search=

Ach en hier bewijst maar weer hoe lang de tenen zijn van een gemiddelde marokkaan in Utrecht.
pi_53453505
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:13 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die geloven in de multiculturele samenleving ! De hoax van de laatste eeuwen.
Mensen die zo naief zijn en niet door hebben dat ze al hun hele leven lang in een multiculturele samenleving wonen.
pi_53453557
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:16 schreef Scorpie het volgende:

Beetje naieve ouders zeg, ongelooflijk
Juist die ouders zijn de typische 'geitenwollensokken-gelovers'.

terwijl dat geloof voor hen niet veel verder gaat dan:
,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Natuurlijk zal dat ook hun oplossing zijn, er moet vooral meer geld naar de wijk toe, zodat er 'veel leuke activiteiten gehouden worden'

ik schopte vroeger ook altijd zulke wereldvreemde mensen in elkaar, dat was de beste manier om te zorgen dat je meer geld kreeg, en meer leuke dingen kon gaan doen
pi_53453798
Ik vind het zielig voor het jochie maar ik ben toch erg blij dat deze waanzinnig linkse ouders eens goed op hun bek zijn gegaan met hun fokking roze multiculturele gelul altijd.
Gaap Goals rulezzz!
pi_53453885
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
pi_53453974
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Als je ziet dat de school er maar een dergelijke redenering op nahoudt, dan zou ik als ouder liever hebben dat mijn kind niet eens op die school zit.
Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.
In dit soort situaties zou ik niet met m'n pootjes omhoog gaan liggen, maar keihard maatregelen eisen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:50:39 #42
124655 DarkManta
pi_53454087
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:44 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oh, zeker, maar niet voordat ik een wethouder gesproken had, en het wereldkundig had gemaakt.
In dit soort situaties zou ik niet met m'n pootjes omhoog gaan liggen, maar keihard maatregelen eisen.
Mee eens... inprincipe zou je eigen kind dan weggejaagd worden in haar haar/zijn eigen omgeving.
pi_53454117
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?

Als leerkracht kun je weinig anders doen in gevallen waar bv één kind niet mag meespelen op het voetbalveld, als er gescholden wordt ....
bij slaan kunnen ze wel wat harder optreden, echter, wanneer dan de persterijen tóch blijven voortduren, en plaatsvinden door een zeer brede groep kinderen, sta je als leerkracht ook machteloos en kan het soms ook het beste advies zijn om het 'pispaaltje' naar een andere school te laten gaan...

Dat heeft die school in dit geval ook gedaan... wat hadden ze dan anders moeten doen, volgens jou?
als het erom gaat dat de leerkracht heel duidelijk partij voor het 'pispaaltje' moeten kiezen, dat heeft meestal niet eens zoveel zin en kan de pesterijen nóg sterker maken...
Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
pi_53454128
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:15 schreef shmoopy het volgende:
Raar signaal geef je af als school als je het slachtoffertje laat gaan ipv de dadertjes aan te pakken/weg te sturen.
Integreren zul je, jij dhimmi!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53454207
Integreren is zo ouderwets. Segregatie is de oplossing..
pi_53454252
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:59:54 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_53454270
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:34 schreef Corvidae het volgende:
En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen
Dat is geslaagd, 14.gif.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53454279
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Lullig natuurlijk, maar er worden ook genoeg kinderen van school gepest omdat ze als enige rood haar hebben. Is dat dan ook nieuws?
Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53454292
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Ik ken geen voorbeelden.
En toen ik nog op de basisschool zat gebeurde dat in iedergeval niet.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:03:39 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_53454350
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef HarryP het volgende:
Ik ken geen voorbeelden.
En toen ik nog op de basisschool zat gebeurde dat in iedergeval niet.
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53454357
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
pi_53454382
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:09:30 #53
185631 Guncta
En un momento dado
pi_53454487
quote:
http://nl.youtube.com/watch?v=etlOa_Ow0e0&NR=1
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_53454513
dat er mensen zijn die hier nog van opkijken

mij shockeerd niks meer anno 2007
pi_53454561
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Fides het volgende:

[..]

Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
pi_53454605
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:
Bij ons werd daar effectief iets aan gedaan. Als het herhaaldelijk voorkwam dat er dergelijke zaken gebeurden, werden degenen die de ander pesten verplicht de woensdagnamiddag op school te blijven. Deden ze dat niet (met of zonder goedkeuring van de ouders), dan mochten ze een andere school zoeken. Zo dwing je het bijna af (niemand blijft nl graag de woensdagmiddag), en bij ons pakte dat zéér goed. Daar werd wel gepest (zoals in elke school wss het geval is), maar dat werd na een weekje direct de kop in gedrukt.
quote:
Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
Dat eigenlijk vooral. Het probleem is dat dat vaak lang duurt, en de enige mogelijkheid waarmee het snel afgelopen is (heb ik ook eens toegepast) is nu ook weer niet de meest geciviliseerde, en als je dat bij een stel marokkaantjes doet lig je de week erop zelf in het ziekenhuis. Dàt is het probleem.

Ik heb vroeger ook eens iemand wat geslagen (niets ernstig, bloedneus & lichte hersenschudding), maar ik moest niet bang zijn dat de andere gastjes de week erop mij ineen zouden slaan. Doe dat met een marokkaan, en 5 minuten later heb je 200 man rondom jou staan .
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:16:38 #57
124655 DarkManta
pi_53454666
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
In dat geval is het toch nog net anders omdat binnen een bepaalde groepering zit.
In een zelfde groepering kan een probleem beter oplossen dan in verschillende groeperingen.

Want wat krijg je dan, ooh het zijn die marokkannen weer, of die kasskoppen zijn weer aan de gang, die turken ook altijd.
Dat soort geneuzel krijg je dan.
Hoe meer allochtonen, hoe meer culturen, dus ook meer problemen dat kan niemand ontkennen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:25:39 #58
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:27:30 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53454967
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:31:31 #60
124655 DarkManta
pi_53455099
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
Nee gewoon importhuwelijken stoppen. Dus Willem Alexander naar Argentinie, Geert Wilders naar Hongarije, etc. etc.

En dan?
pi_53455134
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
Spreiden? Hoe wil je dat gaan doen? De randstad-jeugd bestaat voor meer dan 50 procent uit niet-westerse allochtonen. (ok ze hebben een Nederlands paspoort maar zodra je ze vraagt wat ze zijn zul je nooit horen Nederlander)
Importhuwelijken stoppen ben ik het 100 procent mee eens (toelating alleen boven bepaalde inkomensgrens, verplicht de taal spreken voor alletwee de partners) maar dat hadden we vanaf de jaren tachtig moeten doen en niet nu.
pi_53455284
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
Misschien was die Turk wel gewoon sterker Er kunnen 100en factoren meespelen, maar de meeste hier gaan er echt van uit dat 9 jarige kereltjes iemand echt wegpesten puur op basis van geloof.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef Seneca het volgende:
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
In het artikel wordt nergens verteld dat hij wordt weggepest omdat hij geen moslims is. Behalve in de titel.
pi_53455407
@Fides, ik ken wel meer voorbeelden hoor, jongentjes van negen of jonger die keihard beweren dat alle niet-moslims in de hel komen, het voetbalveldje is alleen voor moslims, moslims vs de blanken/anderen. Het zit er zo diep in die cultuur dat het doorwerkt en ja het heeft geen flikker met geloof te maken maar met de bekrompen interpretatie van zulk soort jochies.
pi_53455495
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben. Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.

Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.

Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppen Je moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:59:30 #65
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53455920
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Elfletterig het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben. Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
quote:
Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
quote:
Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppen Je moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
Hier ben ik het wel met je eens, tuig hoort gewoon hard te worden aangepakt. Op die manier sluit je op z'n minst de mee lopers uit.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53456094
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?

Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
pi_53456114
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.

Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist . Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
Als ik door Ledeberg kom met m'n fietsje dan voel ik me altijd even in het buitenland. Het moet wel gezegd zijn dat mijn negatieve ervaringen in Gent nooit met allochtonen waren.

Ik ken mensen die zonder vooroordelen in het onderwijs stapten en nadien juist hard voor segregatie (ja, een naar woord maar zo is het) pleitten .
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:17:24 #68
191256 Nakur_de_Islani
pi_53456416
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
[..]
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
quote:
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?
nee dat is niet zo, maar je wordt er wel gepest. Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
quote:
Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:22:03 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53456528
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53456620
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Rond de tafel gaan zitten met pestende kindjes, dat vind ik wel een rare uitdrukking. Met kinderen van die leeftijd moet er toch helemaal niet onderhandeld worden. Toen ik op school zat, was dat gewoon ZO en anders zwaaide er wat.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:28:51 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53456714
Dat ook, de jaren 70 zijn toch wel voorbij zou je denken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53456731
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:41:00 #73
191256 Nakur_de_Islani
pi_53457010
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze discriminerende motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
[..]
Zo ben ik het met je eens. En niet alleen religie aanpakken dankje.
quote:
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
[..]
Ik geef alleen dat het altijd heeft bestaan. En stuisvogel -politiek van mijn kant? Laat me niet lachen. Ik geef toch eerlijk toe dat er problemen zijn en dat we die moeten aanpakken? Ik geef hier alleen aan dat het altijd heeft bestaan en dat er niets nieuws is onder de zon. Er ebstaat niet iets als de Nederlanse cultuur, wel de Nederlander.
quote:
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
Het probleem wordt nu al 7 jaar een riching op benoemd en dat is Islam. Maar constructief oplossing van deze grote los je niet op door 7 jaar te roepen dat hun z'n schuld is en allemaal er uit. Dat is te simple en te klein.
pi_53457069
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"

wat een verdomde onzin dit zeg, weer leuk xenosensatie.
pi_53457415
Kansloos topic, jongetje is gewoon een mietje en werd gepest. Lees er R&P en OUD maar eens op na, maar lekker makkelijk om te zeggen dat het aan zijn geloof of afkomst lag.
pi_53457428
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:
pffff, waar waren jullie allemaal toen ik op de lagere school zat? die hele verdomde (lelieblanke) klas stond me op te wachten met zn allen om me in elkaar te slaan (gelukkig meldde ze dat direct 's ochtends) was een katholieke school, was dan de kop geweest "kind van niet-actieve catholieken weggepest?"

Of "dik kind door slanke kinderen weggepest"
pi_53457652
het grappigste is nog dat de school het ook weer lekker in de doofpot stopt aangezien ze zichzelf een happy school voor iedereen noemen.

moslims en marokkanen helemaal zijn een regelrechte ramp voor elke beschaving
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:10:14 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_53457723
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:07 schreef Bresser het volgende:
het grappigste is nog dat de school het ook weer lekker in de doofpot stopt aangezien ze zichzelf een happy school voor iedereen noemen.
Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."
Ja dat wordt een succes!
pi_53457800
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:57 schreef worldpimber het volgende:
Kansloos topic, jongetje is gewoon een mietje en werd gepest. Lees er R&P en OUD maar eens op na, maar lekker makkelijk om te zeggen dat het aan zijn geloof of afkomst lag.
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.
pi_53458093
Volgens mij he, volgens mij pest de absolute meerderheid op basisscholen altijd de absolute minderheid weg. Kinderen zijn keihard. Als iedereen blond is en 1 kind heeft donkere krulletjes, dan is dat kind met donkere krulletjes de lul. Punt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_53458094
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb je het tweede artikel gelezen? Dit 'incident' heeft duidelijk een etnoculturele grondslag, ondanks de leeftijd van de betrokken partijen. De ouders van de kinderen zullen er natuurlijk ook wel de hand in hebben.
HOAX
pi_53458439
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan voor reclames rondbrengen? "Kom naar onze school, hangplaats voor kansloos tuig, uw kinderen zullen, mits blank, gegarandeerd buiten gesloten worden."
Ja dat wordt een succes!
misschien wel verstandiger
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:47:05 #83
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_53458785
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:43 schreef simmu het volgende:

Dat dus.

Wat een onzin topic.
De hele klas bij mij had z'n vormsel gehad, ik niet, ben niet katholiek, maar wel een reden voor de brave katholieke kindjes om mij op te wachten.
Ook toen, werd er geen aandacht aan besteed.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_53458851
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Kinderen vinden altijd wel een excuus. SImpel zat. Desnoods vinden ze gewoon iemand 'stom'.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:50:52 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_53458908
Eigenlijk moet je gewoon ff bij de lokale slager 10 kilo varkensvlees halen en de school ermee besmeuren.

Probleem opgelost, zit dat ventje opeens alleen in de klas...
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:10:33 #86
191256 Nakur_de_Islani
pi_53459443
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:50 schreef matthijst het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon ff bij de lokale slager 10 kilo varkensvlees halen en de school ermee besmeuren.

Probleem opgelost, zit dat ventje opeens alleen in de klas...
Heb je het geld niet voor
pi_53459590
Wat zouden potentiële landverraders als SCH hiervan vinden?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53459771
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als leerkracht kun je weinig anders doen in gevallen waar bv één kind niet mag meespelen op het voetbalveld, als er gescholden wordt ....
bij slaan kunnen ze wel wat harder optreden, echter, wanneer dan de persterijen tóch blijven voortduren, en plaatsvinden door een zeer brede groep kinderen, sta je als leerkracht ook machteloos en kan het soms ook het beste advies zijn om het 'pispaaltje' naar een andere school te laten gaan...

Dat heeft die school in dit geval ook gedaan... wat hadden ze dan anders moeten doen, volgens jou?
Gepeste jongen naar een nieuwe school sturen.
Pestertjes ook naar een nieuwe school + begeleiding.
quote:
als het erom gaat dat de leerkracht heel duidelijk partij voor het 'pispaaltje' moeten kiezen, dat heeft meestal niet eens zoveel zin en kan de pesterijen nóg sterker maken...
laffe, walgelijke instelling.
quote:

sure.
Zeg je nu dat pesten goed is?
pi_53459953
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef Dodecahedron het volgende:

sure.
Zeg je nu dat pesten goed is?
nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.
natuurlijk ook alle anderen die betrokken zijn bij opvoeding, maar de belangrijkste taak ligt bij ouders zélf.

de leerkracht kan het voor een deel doen, iig aangeven dat iets onwenselijk is en het gesprek aangaan, dat is hier ook gedaan, althans dat is exact wat in het artikel staat
Maar de leerkracht kan een 'pispaaltje' uiteindelijk niet in bescherming gaan nemen, en voor de leerkracht houden de mogelijkheden ook op een gegeven moment op.

Die school heeft binnen zijn mogelijkheden naar wat er beschreven is, alles gedaan en kan niks verweten worden...

wie veel zwakker overkomen zijn bv die ouders die kennelijk zelf nogal laks gehandeld hebben toen bleek dat hun zoontje gepest werd... althans, ik mis sterk wat die ouders zélf ondernomen hebben ... of dachten die soms dat zij niks hoefden te doen, ze dat 'de school' wel lekker konden laten regelen?
pi_53460032
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, pesten komt domweg voor bij kinderen en het is vooral zaak van de ouders ertegen op te treden.
natuurlijk ook alle anderen die betrokken zijn bij opvoeding, maar de belangrijkste taak ligt bij ouders zélf.

de leerkracht kan het voor een deel doen, iig aangeven dat iets onwenselijk is en het gesprek aangaan, dat is hier ook gedaan, althans dat is exact wat in het artikel staat
Maar de leerkracht kan een 'pispaaltje' uiteindelijk niet in bescherming gaan nemen, en voor de leerkracht houden de mogelijkheden ook op een gegeven moment op.

Die school heeft binnen zijn mogelijkheden naar wat er beschreven is, alles gedaan en kan niks verweten worden...

wie veel zwakker overkomen zijn bv die ouders die kennelijk zelf nogal laks gehandeld hebben toen bleek dat hun zoontje gepest werd... althans, ik mis sterk wat die ouders zélf ondernomen hebben ... of dachten die soms dat zij niks hoefden te doen, ze dat 'de school' wel lekker konden laten regelen?
Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
pi_53460044
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Misschien wisten de ouders van niks. Dachten ze: Hij deed al zo vreemd de laatste tijd.
dan doen de ouders toch iets verkeerd
pi_53460057
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

dat zijn die ouders helemaal dom en fout bezig geweest .....

hun kind wordt kennelijk de school afgetreiterd en zij zouden dat niet doorhebben?
pi_53460195
Pfff..Nu vraag ik me af..Als de andere 2 kinderen van hun wel normaal naar die school kunnen waarom die laatste dan niet?
Waarschijnlijk is het gewoon een kut jong
pi_53460236
Dit soort dingen gebeuren al jaren overal. Blanke kinderen worden massaal weggepest uit scholen en zelf uit hele wijken. Ik heb het zelf op verschillende scholen meegemaakt, en mijn klasgenoten durfden mij niet te helpen als ik weer eens ruzie had met buitenlanders.
pi_53460312
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:42 schreef Devrim_ het volgende:
Pfff..Nu vraag ik me af..Als de andere 2 kinderen van hun wel normaal naar die school kunnen waarom die laatste dan niet?
Waarschijnlijk is het gewoon een kut jong
Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53460340
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:44 schreef Gewas het volgende:
Dit soort dingen gebeuren al jaren overal. Blanke kinderen worden massaal weggepest uit scholen en zelf uit hele wijken. Ik heb het zelf op verschillende scholen meegemaakt, en mijn klasgenoten durfden mij niet te helpen als ik weer eens ruzie had met buitenlanders.
Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).
pi_53460349
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat zijn zijn zussen. Marokkaanse jochies die nog niet in de puberteit zijn, laten autochtone meisjes doorgaans nog met rust. Dit is overigens geen op zichzelf staand incident.
Tuurlijk vrind...
Onderbuikgevoelend
pi_53460413
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Tuurlijk vrind...
Onderbuikgevoelend
Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.
pi_53460445
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt het niet inhoudelijk bestrijden en daarom kom je maar weer met ad hominem 'argumenten'.
Goh..jou argument is natuurlijk een feit en geen mening

pi_53460482
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een sukkel die niemand aardig vind(t).
Waarom zeg je zoiets? Je kent me niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')