Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil. Iemand wegpesten om zijn uiterlijk, of iemand wegpesten omdat hij niet hetzelfde geloof aanhangt als jij. Ik vind het laatste persoonlijk een stuk enger.
http://nl.youtube.com/watch?v=etlOa_Ow0e0&NR=1quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=mGwz0lp3D80&mode=related&search=
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Het wordt in dit artikel wel gebracht alsof het met geloof te maken heeft, maar het lijkt mij gewoon dat deze jongen kwa uiterljik gewoon afweek van de meerderheid en dus een makkelijk pispaaltje is (net als de jongen met rood haar).
Bij ons werd daar effectief iets aan gedaan. Als het herhaaldelijk voorkwam dat er dergelijke zaken gebeurden, werden degenen die de ander pesten verplicht de woensdagnamiddag op school te blijven. Deden ze dat niet (met of zonder goedkeuring van de ouders), dan mochten ze een andere school zoeken. Zo dwing je het bijna af (niemand blijft nl graag de woensdagmiddag), en bij ons pakte dat zéér goed. Daar werd wel gepest (zoals in elke school wss het geval is), maar dat werd na een weekje direct de kop in gedrukt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef RM-rf het volgende:
Wat heeft die school dan verkeerd gedaan?
Dat eigenlijk vooral. Het probleem is dat dat vaak lang duurt, en de enige mogelijkheid waarmee het snel afgelopen is (heb ik ook eens toegepast) is nu ook weer niet de meest geciviliseerde, en als je dat bij een stel marokkaantjes doet lig je de week erop zelf in het ziekenhuis. Dàt is het probleem.quote:Uiteindelijk gaat het bij zulke pesterijen erom dat een bepaalde trend doorbroken wordt, maar ook dat het 'slachtoffer' zélf weerbaarder wordt tegen die pesterijen.
In dat geval is het toch nog net anders omdat binnen een bepaalde groepering zit.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach nonsens, rood haar is misschien erg extreem, maar op elke school wordt wel eens iemand weggepest. Zelfs op mijn blanke, gegoede, linkse Jenaplanschool kwam dat wel eens voor.
Wéér dat stomme, jaren oude filmpje?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:52 schreef Varr het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=tWJFgGpy7uY
Nee gewoon importhuwelijken stoppen. Dus Willem Alexander naar Argentinie, Geert Wilders naar Hongarije, etc. etc.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
Spreiden? Hoe wil je dat gaan doen? De randstad-jeugd bestaat voor meer dan 50 procent uit niet-westerse allochtonen. (ok ze hebben een Nederlands paspoort maar zodra je ze vraagt wat ze zijn zul je nooit horen Nederlander)quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Twee zaken:
- Spreiden. Als er één Marokkaans jongetje in de klas zit, laten die ouders het wel uit hun hoofd om hun kind niet met Nederlandse jongetjes te laten spelen.
- Importhuwelijken stoppen (of tenminste degelijke taallessen eisen).
Misschien was die Turk wel gewoon sterkerquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Vandaar ook dat de Turk niet werd weggepest die zag er weliswaar anders uit maar was nog wel moslim. Dus wel degelijk speelt het geloof mee.
In het artikel wordt nergens verteld dat hij wordt weggepest omdat hij geen moslims is. Behalve in de titel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef Seneca het volgende:
Ah, ok, in dat geval ga ik maar uit van wat jij me vertelt in plaats van het artikel
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Elfletterig het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat we in Nederland geen probleem hebben.Je praat hier over kinderen van 8-9 jaar die dus KENNELIJK van huis uit een opvoeding meekrijgen waarin wordt gesteld dat ze niet-moslims mogen verstoten.
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.quote:Minister Vogelaar heeft het inmiddels ook door: er ontstaan in Nederland 'parallelle samenlevingen'. Dit soort tuig (want dat is het nu al) graaft zijn eigen graf, omdat je nu al kunt zien aankomen dat de problemen alleen maar erger worden. Zeg maar vast dag tegen je stageplaats en tegen je baan.
Hier ben ik het wel met je eens, tuig hoort gewoon hard te worden aangepakt. Op die manier sluit je op z'n minst de mee lopers uit.quote:Overigens is die school ook veel te soft. 'Beloftes sluiten' met de pestkoppenJe moet ze gewoon bikkelhard aanpakken, omdat ze van huis uit kennelijk geen opvoeding meekrijgen.
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Alsof dat een nieuw fenomeen is. Vroeg werd je ook met de nek aan gekeken en gepest als je als een protestant op een christelijk school zat. Pesten is van alle tijden, geloven, leeftijden en rassen. En dat gebeurt nog hoor. Dus zo nieuw is het niet!
Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Parallel werelden hebben altijd bestaan, alleen wordt het nu extra verlicht omdat de verchillen makkelijk te benoemen zijn. In het zuiden gaat het ook nog steeds over zij van boven de rivieren.
Als ik door Ledeberg kom met m'n fietsje dan voel ik me altijd even in het buitenland.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
sowieso, je laat je kind toch niet naar een school gaan waar het marokko lijkt ipv Nederland? Dan kan je je kind evengoed direct op het stort gooien, als ze samen met dat volk opgroeien komt er toch niets van terecht.
Als op de school van mijn kind later ineens 25% van de leerlingen vreemdelingetjes blijken te zijn, dan zoek ik wel een andere school die wel nog op iets trekt. Hier in Ledeberg is het juist hetzelfde, als het college stopt, dan is het gelijk dat je op een turkse markt bent. Allemaal turken en hier en daar nog een vlaamse toerist. Niveau van de school is dan ook ondermaats, aan het einde van het 1ste leerjaar zijn ze al blij dat ze nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen is wel voor later
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vroeger... je zegt het zelf al. Tientallen jaren geleden.... - Maar Nederland heeft zich ontwikkeld tot een beschaafd land waar tolerantie een groot goed is. Alleen jammer dat een bepaald deel van de bevolking tientallen jaren achter loopt op die ontwikkeling. Dus: probleem.
[..]
nee dat is niet zo, maar je wordt er wel gepest. Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.quote:Staan er slagbomen dan, als je de Rijn oversteekt? Sluiten de Zuiderlingen zich compleet af van de 'noordelijke' samenleving? Spreken ze een compleet andere taal? Voeden ze hun kinderen op om 'noordelingen' te haten? Mogen ze alleen met een andere zuiderling trouwen?
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.quote:Je bagatelliseert de problemen die Nederland kent. Ik houd absoluut niet van dat soort struisvogelpolitiek.
Rond de tafel gaan zitten met pestende kindjes, dat vind ik wel een rare uitdrukking. Met kinderen van die leeftijd moet er toch helemaal niet onderhandeld worden. Toen ik op school zat, was dat gewoon ZO en anders zwaaide er wat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Er werden beloften gedaan, wat waren de consequenties van het breken?
Als je elke keer maar nieuwe beloften eist maar geen straf stelt op het breken ervan dan zijn ze nogal leeg en nutteloos natuurlijk, erg nalatig van de school.
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Ja tuurlijk, alsof er nu in Nederland geen zwarte kousen gemeenschappen bestaan. Alsof heel Nederland de gelijke tred aanhoudt. Wilders zelf wil ook terug naar vroeger. Welke vroeger is dat? Toen alles nog goed was. Dus jouw conclusie is correct, als je het breder trekt dan alleen Islam.
Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:Alsof er rond die school allemaal drankhekken staan waar op staat dat je de school niet inmag tenzij... . Je redenatie hier slaat kant nog wal. De 'zuidelijke'samenleving kent anders totaal andere gebruiken dan in de randstad. Kijk maar alleen naar Carnaval. De scholen mogen een andere vakantie planning aannemen. Dus anders. En dan heb je nog Mensen die roepen dan Limburg zo bij Belgie mag.
Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Dat doe ik niet. Ik ontken niet dat er problemen zijn. Sterker nog, er zijn grote problemen en die moeten we oplossen. Maar dan samen en niet dat vingertje wijzen. En zeggen alleen hullie doen het.
Zo ben ik het met je eens. En niet alleen religie aanpakken dankje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik bij deze graag: elke vorm van intolerantie (ZEKER die vanuit religieuze discriminerende motieven) moet met alle mogelijke middelen worden bestreden. Er is vrijheid van geloof, maar die houdt op wanneer de vrijheid van anderen wordt aangetast, of wanneer simpelweg strafbaar gedrag wordt begaan.
[..]
Ik geef alleen dat het altijd heeft bestaan. En stuisvogel -politiek van mijn kant? Laat me niet lachen. Ik geef toch eerlijk toe dat er problemen zijn en dat we die moeten aanpakken? Ik geef hier alleen aan dat het altijd heeft bestaan en dat er niets nieuws is onder de zon. Er ebstaat niet iets als de Nederlanse cultuur, wel de Nederlander.quote:Wat is het probleem? Heeft iemand in Leeuwarden er last van dat ze in Maastricht een paar dagen carnaval vieren? Het is jouw struisvogel-houding die kant noch wal raakt. Je wimpelt het probleem van de parallelle samenleving weg door te wijzen naar iets onschuldigs als carnaval in het zuiden. Dat is een non-probleem.
[..]
Het probleem wordt nu al 7 jaar een riching op benoemd en dat is Islam. Maar constructief oplossing van deze grote los je niet op door 7 jaar te roepen dat hun z'n schuld is en allemaal er uit. Dat is te simple en te klein.quote:Stap één in het oplossen van problemen is het benoemen EN erkennen ervan. Je ontkomt er dan niet aan om de vinger op de zere plek te leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |