quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Hathor het volgende:
Zou apartheid geen goede oplossing zijn?![]()
Dat krijg je er trouwens van als je je kind naar een kroetenschool stuurt, als je wil dat er absoluut niks van hem terecht komt later, moet je dat vooral doen. Heeft ie in ieder geval toch iets van die geweldige cultuur kunnen opsnuiven.
Blijkbaar KAN het dus wel goedgaan...quote:Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."
Maar bij Cyril ging het mis
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.quote:Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Niet zo generaliseren, Gia!
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.
Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Yepquote:Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?![]()
Vreemd
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?![]()
Vreemd
Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een quotum beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.
Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Daarom worden ze dus ook niet gepest.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een qutom beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
Ben ik helemaal voor!quote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.
Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor!Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
![]()
Ben ik blij om. Ik ben gewoon een voorstander van samenleven is samenverantwoordelijk. En niet jij en zij/wij en ik gevoel dat de laatste jaren de kop heeft opgestoken. En als je lasten verdeelt, dus echt groepen dwingt in de zelfde wijk te wonen door aanbod van woningen. Dan zie een goede toekomst voor een gemixed Nederland. En in mijn ogen is Nederland altijd gemixed geweest.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.![]()
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef Ringo het volgende:
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?
Als iedereen er achter staat... Dan dient de regering dit uit te voeren. En laat dat nou net het idee van Vogelaar zijn.quote:Roept u maar.
Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan de spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te bevechten.
Je denkt toch zeker niet dat mensen die een tas vol met geld hebben zich laten dwingen in een wijk als Kanaleneiland te gaan zitten he? Voel je je wel helemaal lekker?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
Gevangenisstraf!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef N.icka het volgende:
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
Is dat zo? Spreek je uit eigen ervaring of van horen zeggen? Want ik weet dat het dus wel kan. Loop maar eens rond bij het Steve Bickoplein in A'dam oost. Mooi voorbeeldquote:Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.
Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwangquote:Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.
Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang(altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattigquote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
quote:Pispaal omdat je geen moslim bent
De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging,
"Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen
Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."
"idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |