abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53481913
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Hathor het volgende:
Zou apartheid geen goede oplossing zijn?

Dat krijg je er trouwens van als je je kind naar een kroetenschool stuurt, als je wil dat er absoluut niks van hem terecht komt later, moet je dat vooral doen. Heeft ie in ieder geval toch iets van die geweldige cultuur kunnen opsnuiven.
quote:
Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen," zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen."

Maar bij Cyril ging het mis
Blijkbaar KAN het dus wel goedgaan...
Krekker is de bom!
  woensdag 26 september 2007 @ 11:41:46 #177
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_53482718
Lulverhaal ook: hij was nu toch de enige niet moslim?
Hoe kan dat schooltje vroeger dan "nog zwarter" zijn geweest?

Die ouder zijn wmb. gewoon sjankbekkies die lekker alternatief willen zijn: "kijk ons eens, sjaaaa, we sturen ons kleine Gerbiltje naar een zwarte school"...
Doet het altijd goed op feestjes, dat soort interessantdoenerij... Dan wordt hun rotblaag behandeld zoals te verwachten valt (sterker: hij heeft mazzel dat ze hem niet onthoofd hebben) en dan gaan ze sjanken dat de moslims hem pesten...

Pffffffffff, je stuurt je atheistische koter toch ook niet naar een zwartekousenschool om vervolgens te janken dat ze je kind pesten omdat ie geen lange rok aan heeft....

Vraag me sowieso af wat er van dat hele verhaal klopt: "ze pestten me om mijn geloof"...
Rot toch op man, hoe oud is dat blaag, enige wat ie van "geloof" weet is dat de schooldag 5 minuten korter duurt omdat hij dan naar Allah moet bidden...
Denk dat die ouders gewoon niet blij zijn dat hun arische ventje wordt gepest en er nu maar een stoer verhaal van maken dat het om 'geloof'gaat...
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:10:11 #178
3542 Gia
User under construction
pi_53483450
quote:
Op woensdag 26 september 2007 07:35 schreef Xith het volgende:
Niet zo generaliseren, Gia!
Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.

Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
pi_53483714
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ouders massaal ervoor kiezen hun kinderen niet naar een zwarte school te doen, dan zijn die ouders fout bezig.
Als één ouderpaar wel kiest voor een zwarte school, dan vindt men het schijnbaar nog normaal dat zo'n kind dan gepest, geschopt, bespuugd en geslagen wordt. Dat kun je verwachten als enige blanke tussen al die moslimkindjes.

Tja, en net als Wilders, vraag je er dan om. Je kiest toch zelf voor die school.
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?
Vreemd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 26 september 2007 @ 12:44:09 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_53484175
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:
Dus met andere woorden een moslimkindje die naar een gewone openbare school gaat (waar het merendeel autochtoon is) vraagt er zelf om , om van school gepest en geslagen worden?
Vreemd
Yep
Kleine kereltje zal wel geprobeerd hebben die moslims te bekeren....
Dat hoef je op een openbare school ook niet te doen. Dan wordt je ook snel weggepest, gok ik...
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:46:46 #181
3542 Gia
User under construction
pi_53484247
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Vreemd
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:47:38 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53484267
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een quotum beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2007 @ 12:49:51 #183
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53484319
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Mijn kinderen hebben op een overwegend blanke basisschool gezeten. In iedere klas zaten 2 of 3 moslimkindjes. Die werden niet gepest of buitengesloten.
Wat wel het geval was dat ze juist de meeste aansluiting vonden bij de etterbakken van de klas.
Daarom worden ze dus ook niet gepest.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  woensdag 26 september 2007 @ 12:50:55 #184
3542 Gia
User under construction
pi_53484338
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent dus voor segregatie. Of zie je heil en een qutom beleid (max 60% van 1 cultuur in een klas bijvoorbeeld.)?
Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.

Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:53:37 #185
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484407
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat laatste. Hoewel het nogal lastig in te voeren zal zijn, denk ik.
Het probleem is dat mensen hun kinderen graag zo dicht mogelijk bij huis naar school willen doen. En er zijn gewoon in elke grote stad wel compleet zwarte wijken. Daardoor ook compleet zwarte scholen.
Je kunt mensen die verder weg wonen niet dwingen hun kind in een zwarte wijk op school te doen, terwijl er een 'witte' school om de hoek is.

Oftewel, dan zul je toch sowieso eerst eens moeten beginnen met spreiding wat betreft wonen.
Ben ik helemaal voor! Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
  woensdag 26 september 2007 @ 12:54:21 #186
3542 Gia
User under construction
pi_53484422
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Ben ik helemaal voor! Spreiden die hap. Door iets uit te streiken wordt de impact kleiner. En de intergratie makkelijker
Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:59:52 #187
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484557
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, zijn we het daadwerkelijk nog ergens over eens.
Ben ik blij om. Ik ben gewoon een voorstander van samenleven is samenverantwoordelijk. En niet jij en zij/wij en ik gevoel dat de laatste jaren de kop heeft opgestoken. En als je lasten verdeelt, dus echt groepen dwingt in de zelfde wijk te wonen door aanbod van woningen. Dan zie een goede toekomst voor een gemixed Nederland. En in mijn ogen is Nederland altijd gemixed geweest.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:10:55 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53484850
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?

Roept u maar.

Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan diezelfde spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te overwinnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:16:19 #189
pi_53484974
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 26 september 2007 @ 13:16:35 #190
191256 Nakur_de_Islani
pi_53484981
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef Ringo het volgende:
Leuk idee, spreiden, ik ben helemaal voor, maar hoe doe je zoiets?
Wat te denken van 100% 'zwarte' scholen die in 100% 'zwarte' wijken staan? Moeten die scholen leerlingen gaan werven uit de 'betere blanke buurt'? Een charme-offensief starten om te verbloemen dat het met het onderwijs daar toch echt slechter is gesteld dan gemiddeld? Moeten Marokkaanse ouders, bijvoorbeeld, hun kinderen verplicht elders naar school sturen?
Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
quote:
Roept u maar.

Je kan betreffende ouders uitlachen om hun groenlinksige naïviteit, maar ze hebben wel braaf gehoor gegeven aan de spreidingsgedachte, die inmiddels over het gehele politieke spectrum (van Wilders tot aan Wouter Bos) steun krijgt.
Zulke eenzame acties zijn blijkbaar vechten tegen de bierkaai. Je zou zo'n experiment op collectieve schaal moeten uitvoeren. En dan heb je een hoop onwil en vooroordelen te bevechten.
Als iedereen er achter staat... Dan dient de regering dit uit te voeren. En laat dat nou net het idee van Vogelaar zijn.
pi_53485135
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon mensen dwingen om te spreiden. Je moet rijke mensen dwingenom in zwarte wijken te gaan wonen. Alle villawijken opheffen, privé-scholen verbieden.
Je denkt toch zeker niet dat mensen die een tas vol met geld hebben zich laten dwingen in een wijk als Kanaleneiland te gaan zitten he? Voel je je wel helemaal lekker?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:23:30 #192
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53485196
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
  woensdag 26 september 2007 @ 13:27:58 #193
pi_53485347
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef N.icka het volgende:
En als ze de rijke mensen niet in die wijk willen gaan wonen , wat is dan de sanctie?
Gevangenisstraf! 10 jaar wegens landverraad!
  woensdag 26 september 2007 @ 13:33:37 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53485483
En als mensen nou gewoon graag tussen hun eigen mensen willen wonen? Ik ken genoeg Marokkanen die helemaal niet weg willen uit hun buurt, en ervoor passen naar een kazenwijk te verhuizen. Net zoals veel witte Nederlanders gruwen van de gedachte aan een gemengde woonwijk.

Maar goed, zulk soort ideeën zijn altijd een mengeling van praktische plannen en lange-termijnutopie. Uiteindelijk zal iedereen water bij de wijn moeten doen; af durven stappen van de gedachte dat jouw specifieke cultuur en achtergrond heilig is, en beschermingswaardig.

Ik bedoel, het juiste radicale beleid zal een zwarte school over 20 jaar misschien uit het slop hebben getrokken, maar daarvóór zullen ouders wel moeten willen pionieren -- hun kinderen naar scholen sturen waar het onderwijs feitelijk van een lager niveau is dan elders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:35:01 #195
3542 Gia
User under construction
pi_53485528
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Je begint bij de kern, en dat is dus meerdere gezinnen de mogelijkheid tegeven om in de wijk te gaan wonen.
Dit doe je door oude pandjes op te kopen. Op te knappen of te slopen voor terug te zetten. En te verkopen.
Mensen met een allochtonen achtergrond voorrang te geven op een huurhuis in een "witte" wijk en een autochtoon naar een "zwarte" wijk.
Op die manier heb je in iedergeval de mensen bij elkaar in de buurt. Dat is een eerste stap.
Daarna kunnen de scholen mensen verplichten eerst hun kind op een school in de buurt op school te plaatsen. (heb het hier over een proces van zeker 15 jaar).
Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.

Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:37:17 #196
191256 Nakur_de_Islani
pi_53485596
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Het komt zeker wel voor dat allochtone mensen een huurwoning krijgen in een overwegend blanke wijk. Maar andersom kiezen de mensen daar niet voor. Ze staan nog liever 5 jaar lang op een wachtlijst, dan in een zwarte binnenstad te gaan wonen.

Hier 4 deuren vandaan woont een Marokkaans gezin. Helemaal alleen tussen allemaal blanken. En niemand die er ooit problemen mee heeft, niemand die ze een strobreed in de weg legt. Sterker nog, bij het passeren groet men elkaar. Geen gepest, niks! Acceptatie.
Wat als één blank gezin in een wijk gaat wonen tussen allemaal moslims? Acceptatie? My ass.
Is dat zo? Spreek je uit eigen ervaring of van horen zeggen? Want ik weet dat het dus wel kan. Loop maar eens rond bij het Steve Bickoplein in A'dam oost. Mooi voorbeeld
pi_53485873
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang (altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 26 september 2007 @ 13:51:11 #198
3542 Gia
User under construction
pi_53486025
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik woon hier prima in den haag zuidwest. wij zijn blank, de directe buren zijn adofan (is een andere groep, kunnen ze ook niet helpen) op de derde eenmaal marokaans, eenmaal turks, de tweede: blanke oude alleenstaande man en marrokaans, op de eerste een surinaams gezin en een echte grote dikke neger die alles goed in de gaten houdt! op straat groet iedereen elkaar, en ik heb eigenlijk alleen soms wat last van de tokkies hierachter, maar de politie houdt die lui dan weer enigszins in bedwang (altijd leuk als ze de oudste weer eens komen oppakken, is hier altijd leuk volksvermaak met iedereen hier die Go ****** roept alsie er weer vandoor gaat, ook adovolk trouwens, kweet toch niet wat dat is.....)
Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:59:15 #199
191256 Nakur_de_Islani
pi_53486274
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier wordt de binnenstad liefkozend Klein Marokko genoemd. De enige blanken die daar durven te gaan wonen zijn van het Tokkie-kaliber.
In Helmond? Nooit van een groep Marokanen aldaar gehoord. Maar liefkozend klinkt schattig .
pi_53487212
Even wat kernzinnen
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent

De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging,
"Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen
Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril."

"idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')