abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53401137
Vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 122

Babietjes:

10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

er was nog geen nieuw deeltje geopend dacht ik
Anders mik hem maar weer dicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-10-2007 17:52:01 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † zondag 23 september 2007 @ 12:11:56 #2
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53401722
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Slaapmeisje, Milo krijgt dus nog 4 flessen? Ik heb Meike al een tijdje op 3 flessen....
Vreemd dat cb's ook weer verschillende dingen adviseren. Ik moet dinsdag weer heen met Meike, ze is vast wel flink gegroeid, als ik zie wat ze allemaal eet!! Werkelijk, een heel potje fruit (of 2 stuks vers) een heel potje groente (vers wil ze niet!) yoghurt, flessen, liga, broodkorst....waar laat ze het allemaal!!
Wat heerlijk dat Meike zo lekker eet Karin! We hebben het advies gekregen van het cb om Milo voorlopig op 4 flessen te houden omdat hij zijn groeicurve nog meer gezakt is t.o.v. de vorige keer. Hij beweegt wel als een gek, tijgert het hele huis door, klimt op of over papa en mama, trekt zich tot staan op in de box en loopt sinds 2 dagen al een beetje langs de rand van de box. Qua ontwikkeling zit het dus wel goed mot hem, het is alleen een beetje een mager menneke.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 23 september 2007 @ 12:55:27 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53402759
Tristan

En voor ons ook de laatste weken in het babytjestopic.... Dat ging snel!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 23 september 2007 @ 16:17:13 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53408711
Fles extra is niks mis mee hoor, Slaapmeisje

Tijn heeft het helemaal door.. Het aller-allerleukste wat je kan doen is een stukje tijgeren, vervolgens op je billen gaan zitten en in je handen klappen met een heel trots hoofd Ondertussen een beetje gezellig enthousiast kraaien zodat iedereen naar je gaat kijken en zich trots over je uitspreekt.
Indien niet het gewenste effect wordt bereikt, probeer je het geheel overnieuw waarbij je naar een ander plekje tijgert dat hopelijk meer in het zicht is

Nou dat truukje om te gaan staan nog doorkrijgen.. z'n voeten schieten steeds tussen de spijlen van de box door
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53411167
Slaapmeisje, mooi dat Milo zich zo snel en goed ontwikkelt, en als hij dan een extra fles nodig heeft....so what?!

Aaaaaah Rockabella, jullie gaan ons hier ook al snel verlaten? (ff gecheckt, 2 nov dus)
Gaat idd snel! Maar we zien Brent ook nog weleens voorbij crossen in het fototopic toch?

ET, grappig zoals Tijn doet, handjes klappen.....so sweet

Meike heeft een slaapdag vandaag, uitgeslapen tot 10.00 uur en vervolgens steeds na het slapen anderhalf uur wakker en dan weer flink in de oogjes wrijven....dus weer naar bed! Ze had gister heel weinig geslapen dus moet ze nu bijtanken!
  zondag 23 september 2007 @ 19:24:54 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53412829
Vandaag met Anna een middag met mijn collega's gehad. Lekker buiten. Anna vond het allemaal prachtig en iedereen Anna natuurlijk ook! Lekker lachen en brabbelen. Heerlijk hoor.

Met mij gaat het iets minder goed. agv de bevalling heb ik wat gyneacologische complicaties waar ik nu pas achter ben. dus moet ik binnenkort terug naar de gyn. Best balen hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 september 2007 @ 20:26:05 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53414321
Oeh, Memmel, hopelijk is het niets ernstigs

Ik zie net de OP, en de papa van Eli is PhysicsRules. Mag hij er ook bij?

Gister heeft Eli voo het eerst (en hopelijk doet hij het niet vaker) zoveel gepoept dat het tot onder zijn oksels zat!!! Lang leve het back-up pakje in de luiertas
Heb hem vandaag even extra goed onder handen genomen in bad

Verder is hij nu lekker aan het mopperen Ga dus maar kijken of we hem kunnen troosten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 23 september 2007 @ 21:07:06 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53415313
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
.... (en hopelijk doet hij het niet vaker) .....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 september 2007 @ 23:09:21 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53419597
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:28 schreef milagro het volgende:

[..]

mijn jongste zoontje deed dat destijds ook, Viev, als ik huilde bij een zielige film of au! riep, mij zijn speen geven

met 2 jaar (hij dus, niet ik ) liepen we eens in de V & D, hoort hij een kindje roepen "mamaaaaaaaa??" , rent hij met een bezorgd gezicht naar dat kindje toe, wijst naar mij en zegt "mama is daar!"

zo begaan, hè met alles en iedereen
Lief Milagro

Als hij nu dan maar niet denkt dat de vriendin van zijn beste vriend ook zijn vriendin is dan
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53424741
ai Memmel, dat is balen dat je weer naar de gyn moet.....
Als je erover wilt praten, er is ook een "hoe gaat het met de moeders?"topic.

Mooi is dat he, pronken met je dochter! Weet er alles van!!!

Hihi Davinia, tja soms is het echt een vloedgolf wat eruit komt......
Had het laatst met Meike savonds, ze had de fles gehad, half in slaap, ruik ik ineens iets (rara wat zou dat zijn?) dus even verschonen, ja hoor, halverwege de rug....dus toen konden we het hele verkleedfeestje weer opnieuw beginnen....dat vond Meike toch leuk....ahum

Trouwens, vinden jullie kindjes ook allemaal zo erg als ze een truitje aanmoeten? Als ik Meike een romper of truitje oid aandoe dan schreeuwt ze alles aan elkaar. Ben ik klaar dan is het meteen over!
Soms denk ik weleens dat er iets aan haar arm niet goed is ofzo, maar dan zie ik haar weer bezig in de box met het volle gewicht op de armpjes....dus dat valt dan ook wel weer mee.
Probeer haar al op alle mogelijke manieren af te leiden, maar tot nu toe weinig succes
pi_53425022
Oh, mag Devin ook in de lijst?
Hij is geboren op 14 juni 2007 en zijn 2e naam is Logan.

Davinia, hoe vaak op een dag poept Eli nu ongeveer?
Bij Devin is dat meestal 4 of 5 keer.
Als hij dan al een tijdje geen poepluier gehad heeft, en de eerstvolgende dus best scary kan zijn, dan stop ik af en toe een nappy liner in de luier.
Een soort inlegje waardoor de luier meer kan absorberen en minder snel overstroomt.
Overigens nog altijd geen garantie voor vlekkeloze kleding, soms zit hij nog geen uur na de verschoning al tot z'n oksels onder de poep...

Tip: zorg naast extra kleding ook altijd voor plastic zakjes in de luiertas, om de vieze kleertjes in te doen.
.... met gevoel voor drama....
pi_53425136
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Trouwens, vinden jullie kindjes ook allemaal zo erg als ze een truitje aanmoeten? Als ik Meike een romper of truitje oid aandoe dan schreeuwt ze alles aan elkaar. Ben ik klaar dan is het meteen over!
Soms denk ik weleens dat er iets aan haar arm niet goed is ofzo, maar dan zie ik haar weer bezig in de box met het volle gewicht op de armpjes....dus dat valt dan ook wel weer mee.
Probeer haar al op alle mogelijke manieren af te leiden, maar tot nu toe weinig succes
Ja hier ook! Wat ik vaak doe is Elise op d'r buik d'r romper en truitje aan doen, dan is er niets aan het handje.
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:41 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425362
Het lijstje is weer aangevuld.
  maandag 24 september 2007 @ 10:04:07 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53425450
Eli poept eigenlijk heel erg weinig. Veel natte scheten. Net wel weer een goed gevulde luier, dus morgen of overmorgen wrs weer. Het schijnt dat kinderen op bv dagen zonder ontlasting kunnen en dat dat helemaal niet erg is. Iedere luier is volgepiest en tijdens het verschonen is het ook een kunst om de kamer zo goed mogeljk af te bakenen (lang leve hydrofiel washandjes), dus hij krijgt wel genoeg binnen.

Ik had nog nooit gehoord van een nappy liner. Waar kan je dat krijgen?
Plastic zakje zit idd al in luiertas!

Bij Eli hangt het ervan af of hij honger heeft. Nu verschonen we hem halverwege of na een voeding, want anders hebben we hier idd de sirene aan staan Hij wordt ook erg stil als hij lekker zijn washandje aan het volpiesen is. Dus dat is altijd verdacht, als hij eerst aan het brullen is en dan opeens stil wordt. Gauw het washandje ontroleren anders word je nat

Al vind ik wel dat hij veel spuugt. Kan dat geen kwaad? Dat hij zoveel spuugt dat er niet genoeg binnen blijft? Hij komt wel braaf na 3 uur, niet eerder, maar toch...
pi_53426820
Viev, ik vind het echt superbijzonder dat Dean jou zo troost!

Oh, en qua filmpje, gisteren zei hij geen "Oppoppoppo".
Overigens ook al een hele poos geen "mama" meer.
Ontaard kind.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 24 september 2007 @ 12:56:34 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53429972
Soms vinden ze ineens een nieuw woord uit Moonah, en dat "is" het dan helemaal, en dan ineens weer niet

Dean zei ook ongeveer een week geen mama meer, terwijl ik het net zo leuk vond, en gisteren ineens wel weer. Ik denk dat ze dan misschien iets anders aan het leren zijn ofzo?
pi_53431245
wat gaan Dean en Tijn snel.

davinia hier ging het met bv altijd goed. het lag hier puur aan de luiers zelf als het mis ging.
maar hopelijk gebeurt het je niet weer
mama van 3 kids!
  maandag 24 september 2007 @ 14:04:31 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53431515
Ik heb van die geurende luierzakjes bij de Etos gekocht. Dan kan ik tenminste ook bij anderen een poepluier weggooien zonder mijn oren van mijn kop te schamen...
Deze week in de aanbieding, trouwens...
pi_53431875
*check...gaat plastic zakjes in luiertas doen!*

hier sinds een week weer 'snachts wakker :-(
eerst eens rond half 6...toen paar keer 5uur en vanmorgen 4:15uur !!!!
Met speentje is ze wel meteen weer stil en slaapt ze wat verder, op die manier rekken we het qua fles tot half 7.
Maar...tips iemand !?
Zou ze overdag te veel slapen?
Is het slim om na de fles van 18:30 haar langer op te houden zodat ze niet al om 19:30 aan de nacht begint? Nu geven we haar tegen half 11 de laatste fles (slaapt ze gewoon door)
Ze is nu wel verkouden, misschien dat ze vooral wakker wordt van een hoestprikkel ofzo...
maar fijn is het niet !
pi_53432169
Wat leuk zeg al die lieve verhalen over baby's.

XXXKarinXXX hier is een nieuwe trui of romper aantrekken ook een ramp. Heb ook al eens gedacht dat er iets met Linde's armpjes was omdat ze zo aan het schreeuwen is wanneer ze haar armpje door een mouw moet halen. Maar op andere momenten is er niks mis met haar armpjes dus het zal wel meevallen.

Memmel die zakjes hebben we hier ook. Scheelt inderdaad een heleboel als je dan eens een flink gevulde luier bij iemand in de prullenbak moet gooien.

Helaas geen tips Marit. Linde krijgt hier meestal tussen 11 en 12 de laatste fles en dan gaat ze in bad. Daarna lekker insmeren met olie en in de pyama. En dan vervolgens de wieg in. Ze slaapt dan door tot een uur of 7. Afgelopen zondag zelfs tot half 9. Misschien anders toch eens proberen om haar wat langer op te houden?

Linde is nu trouwens 2 maanden oud en ze krijgt morgen haar eerste prik. Zijn er nog dingen om dit voor haar (en haar mama) wat minder vervelend te maken? Ik begreep dat ik een nat washandje mee kon nemen om op de prikplek te leggen en dat ik haar na die tijd een paracetamol-zetpilletje kon geven. Verder nog tips?
pi_53432395
Stiemie ik zou niet standaard een zetpilletje geven hoor. Kaith heeft alleen maar gereageerd op de prikken door veel te gaan slapen erna en meer niet. Dus ik zou het even aankijken na het prikken zelf.

Marit misschien toch inderdaad overdag wat minder slapen of nu gewoon door de verkoudheid inderdaad.

Hier ook de zwitsalgeurbuiltjes vastgeplakt in de deksel van de luieremmer. Ook al leeg je het iedere dag toch hangt er een vaag luchtje als je er een nieuwe volle luier in doet.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53432615
Mibos, de zetpilletjes heb ik inderdaad ook alleen maar alvast voor de zekerheid in huis gehaald. Hoorde namelijk van een vriendin dat haar man 's nachts een ritje naar de nachtapotheek moest maken voor de zetpilletjes na de prik. Ik hoop maar dat Linde net zo reageert als Kaith en alleen maar wat extra gaat slapen. Kijk er in ieder geval niet echt naar uit want het lijkt me zo zielig...
pi_53432833
Ah oke ik snap het...

Hier 18 oktober voor de 4e serie. Ik ben benieuwd of ze nu ook weer reageert door extra te gaan slapen.
  maandag 24 september 2007 @ 15:29:12 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53433497
Marit, volgens onze kraammevrouw draait de baby het dag- en nachtirtme om al hij/zij overdag niet vaak genoeg drinkt. Dus overdag minder lang tussen twee voedingen, dan zou ze 's nachts langermoeten slapen... Succes!
  maandag 24 september 2007 @ 16:47:01 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53435669
Marit, wij hadden hetzelfde met Anna, ik hou het op de 19 weken sprong en de aanloop daarnaar toe. Anna slaapt nu al weer wat langer, dus het lijkt de goede kant weer op te gaan.
Ik geef haar sinds kort ook rijstebloem in de laatste fles, daar slaapt ze ook lekker op!

Stiemie: maak je niet te druk. Grote kans ook dat ze er gewoon veel van slapen. Het is even vervelend, maar ze zijn het zo weer vergeten hoor!

Morgen ook weer naar het cb. Voorlopig laatste prikken (to 11 mnd). Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen...
  maandag 24 september 2007 @ 16:50:56 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53435787
Karin, Dean hááááát ook nieuwe truitjes aandoen
  maandag 24 september 2007 @ 16:53:21 #27
3011 E.T.
pi_53435864
hier is ook het aantrekken van rompertjes en shirtjes goed voor een sirene
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53436994
Marit, het zou ook aan de verkoudheid kunnen liggen.. Chris is wel wat jonger natuurlijk. Maar hij is ook verkouden, en wordt aan het eind van de nacht wakker omdat zijn neus te vol zit. Met een speen slikt hij het dan zelf weer weg. En even rechtophouden scheelt ook. Alleen moet je er dus wel uit..

Het CB vertelde ook dat we zetpilletjes konden halen voor Chris zijn eerste prik (13 okt). Mocht hij dan koorts krijgen kun je een paar (4-6) keer per dag een HALVE zetpil geven. Een hele heeft nog een te hoge dosering voor zo'n kleintje. Een hele kan beter pas na 3 maanden.
  maandag 24 september 2007 @ 17:46:19 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_53437121
Deepfreeze, dat ligt aan de dosering, bij de apotheek kun je 60 mg zetpillen krijgen voor baby's tot 3 maanden. Dan hoef je niet moeilijk te doen met halveren.
  maandag 24 september 2007 @ 20:55:56 #30
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_53443115
23-09-2007: Roos geboren! Zusje van Jasper en Sterre

dinsdag 25 september 2007 @ 07:44:50 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53451434
Bartman, gefeliciteerd met de geboorte van Roos! En welkom hier natuurlijk...
pi_53452963
Bartman, gefeliciteerd met jullie dochter!

Vanmiddag gaan me we met Chris naar de huisarts. Hij wilde graag zelf ook nog even kijken of dat hartruisje er nog is. En Chris is ook snipverkouden, dus dan kan hij daar ook gelijk naar kijken.
Vannacht vanaf 2 uur lopen rommelen omdat meneer steeds een volle neus had. Een speen of een neuspeertje werkt wel even, maar een half uur later kun je weer lopen.

Het CB heeft niet gezegd dat er ook 60mg paracetamol is. Maar ik doe het wel met de 120. Ik hoop niet dat we die hoeven te gebruiken. Anders hou je misschien een voorraadje 60mg over. En moet je zo'n kleine 2 pillen tussen zijn billen stoppen.. Ik vind 1-tje wel genoeg..
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:51:01 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53453048
Gefeliciteerd Bartman!
pi_53453630
Deepfreeze ik gebruik nog steeds 60 mg voor Kaith als ze koorts heeft en gewoon eentje en het zakt er nog steeds mee. Zodra ik merk dat het niet meer helpt kan ik altijd naar zwaardere paracetamolletjes gaan maar dat vind ik nu nog niet nodig. Ander moet je het gewoon even navragen bij de drogist.

Roos welkom op de wereld...
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:29:27 #35
190853 RockabeIIa
pi_53453684
och wat een hummelke... van harte Bartman!
BE, binnenkort zien we zo'n foto van jou. Kun je je het al voorstellen?

Deepfreeze, succes bij de HA vandaag. Hier doen we het ook met de 60mg's for the record
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:32:38 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53453733
Ehm nee... niet echt, hoewel ik er vaak genoeg over mijmer, maar het blijft een soort van blanco beeld.
Ik word er wel week van als jij dat nu zo zegt hoor.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:52:48 #37
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_53454129
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:44 schreef Memmel het volgende:
Bartman, gefeliciteerd met de geboorte van Roos! En welkom hier natuurlijk...
Dank, dank...

Ik ken je nick (nog) niet, maar ik duik al een aantal jaren zo nu en dan in dit topic op (Jasper-2003, Sterre-2005, Roos-2007). Ook in het kinderpraatjestopic ben ik nog wel eens te vinden (Jasper is een vreselijke kletskous en Sterre kan er inmiddels ook wat van)
pi_53454141
Gisteren op controle bij de KA geweest. Maud volgt nog steeds netjes haar lijntje. Ze is nu 71 cm en weegt 8400 gram. Ze lag voor geen seconde stil maar de KA heeft d'r toch nog kunnen checken

Verder staat de volgende afspraak over 5 maanden. De verlenging van de dieetvoeding is ook daar bevestigd en indien nodig zal ook zij nog een brief richting verzekering doen.

En!!!! Ze slaapt door Vanochtend was het 05:50. En ze wilde toen ook niet drinken, maar was gewoon lekker gezellig knuffelig wakker. Heerlijk grietje.

Roos Welkom hier
pi_53454303
Geweldig mooie naam, al zeg ik het zelf ( ben erg tevreden over het feit dat ik Roos heet ! ) Gefeliciteerd !

Dat aankleden is af en toe echt herrie inderdaad. Manny kleedt de flensjes uiteraard ook aan,maar dan gaan alle kledingstukken via de benen, billen. Niets over het hoofd....misschien is dat een idee ?

Vandaag weer naar het CB. Volgens mij de laatste prikjes (voor even), vorige x ging dat allemaal prima. Pien slaperig en Floor beetje verhoging.

Wat is dat toch met die 19 weken sprong ?? Kunnen ze daarna lezen en schrijven ?
pi_53454364
Maud goed nieuws en wat fijn voor mama dat je nu doorslaapt.
pi_53454427
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
.

Wat is dat toch met die 19 weken sprong ?? Kunnen ze daarna lezen en schrijven ?
Nee lopen en praten Wel bijblijven hoor
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53454597
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee lopen en praten Wel bijblijven hoor
oh, ok. Perfect...ook gewoon ff uitleggen wat er mis is,lijkt me heerlijk.
mmmm...lopen,dan wordt het tijd om ze aan te lijnen !
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:11:07 #43
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53457756
Ooo, ons laatste weekje hier!

Alvast voor Eva, dag mooie grote meid! Fijne verjaardag morgen en tot ziens!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53459203
Oooooh, willen jullie dat allemaal niet te hard zeggen..... dan weet ik nl. dat wij ook zo aan de beurt zijn.....

Nog 1,5 maand. Ze is nog anderhalve maand mijn klein babietje Zo dat je dat maar weet

En Maud vind trouwens absoluut niet dat ze nog een babietje is. Kijk maar!!

[ Bericht 10% gewijzigd door chacama op 25-09-2007 14:16:38 ]
pi_53459524
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:11 schreef PM-girl het volgende:
Ooo, ons laatste weekje hier!
Leuke nieuwe site heeft Simon! En groot dat hij wordt ineens!
pi_53460040
Nou ik was daarnet heel blij met de paracetamolletjes. Linde schrok wakker en was vervolgens echt ontroostbaar. Ze heeft nu een 60 mg paracetamolletje gehad en volgens mij zakt de pijn nu een beetje. Zoooo zielig om te zien dat mijn kleine meisje pijn heeft
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:46:24 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53460293
Nou, Anna is ook weer door de APK heen. Ze heeft net haar prikjes gehad. Daar zijn we voorlopig vanaf! Ze woog 7010 gram (4 maanden oud). En ze doet het heel goed qua ontwikkeling.

Nu heeft alleen zojuist de babyfoon het begeven. Vanacht deed ie het nog. Kan ik daar weer achteraan..
pi_53462688
Wij zijn ook weer terug van de huisarts. Hij meldde gelijk al dat hij sowieso de kinderen doorstuurt naar de KA, omdat hij de opmerking van de CB arts serieus neemt.
Zelf hoorde hij wel iets. Maar eigenlijk niet heel erg typisch voor een gevaarlijke hartruis. Ook omdat Chris verder geen klachten heeft. Dus hij denkt aan een onschuldige ruisje..
Maar we hebben dus wel een verwijzing naar de KA. Dus daar mogen we maandagmiddag om 15.00 heen. Wel fijn dat we daar redelijk snel terecht kunnen. Dan hoeven we gaan weken met zorgen rond te lopen. En ook fijn dat de huisarts toch doorstuurt, ipv dat Chris wel de aantekening hartruisje in zijn dossier heeft, zonder dat ze weten wat het nou echt is..
pi_53467265
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Geweldig mooie naam, al zeg ik het zelf ( ben erg tevreden over het feit dat ik Roos heet ! ) Gefeliciteerd !
Wat zij ^^ zegt!
Van harte gefeliciteerd met je dochter Bartman!

Ooooeeeeh, ik heb weer een paar heerlijke cutiecutiemomenten gehad met mijn ventje net!
Je lacht je kapot met al die ontdekkingen!
Zit hij te eten, propt er net zoveel in tot er echt niets meer bij past. Zeg ik: "Schatje, eerst je mond leegeten." Verstaat hij niet (duh), en wil gewoon doorproppen. Ik doe dus even mijn hand voor zijn mondje. Thies heeft echter een stuk courgette in zijn hand en probeert dat dóór mijn hand heen in zijn mond te stoppen. Hij bijt in mijn hand en is verbaasd dat hij geen courgette proeft.

Als ik hem in bed heb gelegd gaat hij tegenwoordig meteen weer staan. Picture this: *flopflopflop speen in zijn bekkie, staand in zijn slaapzak aan de gordijnen trekkend. Als ik hem gedag zwaai, vergeet hij echter terug te zwaaien maar laat wél zijn nieuwe kunstje zien: In zijn handen klappen...

Tot slot een demonstratie boontjes eten met je speen nog in je mond...

Écht, het wordt steeds leuker!

Edit: Alle attente users die me via PM waarschuwen dat mijn hele photobucketaccount openstaat, dat weet ik! Alles wat daar staat heeft sowieso al op Fok gestaan. Toch bedankt hoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moonah op 25-09-2007 21:06:57 ]
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:54:54 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53468024
En dan wel dat soppende bekkie erbij!
pi_53468495
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef Moonah het volgende:

Tot slot een demonstratie boontjes eten met je speen nog in je mond...
Haha

Die oogjes trouwens
Variety is the spice of life
pi_53468808
Thies, vent. Wat ben je toch een lekker jong. En boontjes zooooo lekker, maar zonder speen gaat het echt beter....
  Jubileum moderator dinsdag 25 september 2007 @ 20:24:08 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53468876
Geweldig filmpje Moonah
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 20:24:52 #54
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53468892
Moonah wat een geweldig leuk filmpje van Thies
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:26:38 #55
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53468938
Schattig! Hij kijkt ook steeds zo vertwijfeld om, zo van: "Wie komt het ff voordoen"?
pi_53469307
aaah thies wat is dat ventje rustig zeg, als hij het niet zn mond in krijgt wat verschillen kindjes toch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53469329
bartman wat een klein frummeltje.

deepfreeze wel fijn dat je idd wel snel terecht kunt.

chacama hier word het ook niet gewaardeerd hoor. wat gaat maud hard
mama van 3 kids!
pi_53474571
damn Moonah ik zie: this file no longer exists.... jammer!

Vandaag ook naar het cb geweest, is geloof ik landelijke we gaan naar het cb-dag
Meike is lang voor haar leeftijd, bijna 7 maand en 69,5 cm en een gewicht van 7940
Gewicht en lengte kwamen goed overeen.
Ze doet het super, op een gegeven moment ging de arts haar hartje luisteren, duwt Meike die stethoscoop (?) weg, was volgens de arts een reflex wat ze pas met 10 maand doen normaal gesproken...!!!
Meike mag nu brood eten, gelijk maar begonnen...jamjamjammie
En ze mag in de kinderstoel zitten, dus ook maar meteen in elkaar gezet, morgen maar eens zien wat ze daarvan vindt....vast leuk, Meike vindt zowat alles leuk

Bartman welkom met kleine Roos!!
Deepfreeze, hopelijk valt het mee met het ruisje van Chris! Wel goed dat ze er meteen goed naar kijken.
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:08:36 #59
192020 Furunkel
Op je reet !!!!!!!
pi_53474614
*weg*

[ Bericht 95% gewijzigd door BE op 26-09-2007 08:54:04 ]
Een steenpuist is te herkennen aan een rode, harde en pijnlijke plek in de huid. Vaak is dit in de oksels, tussen de billen of liezen. Na een paar dagen rijpt de steenpuist en ontstaat een zwarte, harde plek die uiteindelijk openbarst.
pi_53475274
moonah wat een schatje is Thies zeg. kon het filmpje niet eerder bekijken omdat ik moest werken

karin goed dat alles goed was met meike

wij zetten hier de kleine meid al veel langer in de kinderstoel maar die van ons kan dan ook schuin net als de wipstoel zou het dan slecht zijn geweest , het cb heeft er nooit iets over gezegd hier?
mama van 3 kids!
pi_53475648
Wat vreemd, hier komen ze elke week langs om te zien of ons interieur kindvriendelijk genoeg is

Fijn dat Meike het zo goed doet Karin (en ik blijft het een leuke naam vinden ook al kreeg ik 'm er hier niet door )
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:57:08 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53476157
Dean heeft een nieuw woord..ik hoor nu de hele dag "Mamamamama...NEENEENEENEH!!"

Nog geen 8 maanden is toch wat jong voor de peuterpuberteit
pi_53476185
Leuk om te weten wat je naam van je baby inhoudt ...

http://www.just-think-it.com/sbnname.htm
  woensdag 26 september 2007 @ 08:55:27 #64
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53479284
Naar aanleiding van de landelijke cb-dag gisteren, heb ik toch een vraagje: vlakt de lengte/gewichtscurve snel af? Als Anna nl zo door blijft groeien, dan weegt ze bij 7 maanden al bijna 10 kilo ofzo. Dit nav Meike die met 7 maanden bijna 8 kilo weegt en mijn kleine meid die gisteren met 4 maanden 7 kilo en 10 grammen woog....
Ik maak me waarschijnlijk weer zorgen om niets...
  woensdag 26 september 2007 @ 09:08:13 #65
3011 E.T.
pi_53479448
Vanaf een maand of 4 gaat het minder hard, Memmel
(Tijn woog op 4 maanden ruim 8 kilo en nu op bijna 9 was het ruim 10 kilo.. en hij gaat mooi volgens het lijntje )
Geen zorgen maken dus
pi_53479573
Memmel geen zorgen hoor! Kaith was met 3 maanden 6500 gram en nu met bijna elf maanden 8900 gram met 76,5 cm. Met andere woorden wat ET zegt...
pi_53479587
Moonah en dan in het begin die zucht van wat moet ik hier nou weer mee

Vivi leuk dat Dean al aan de klets gaat... Hier is het nog steeds mama, papa, euh euh, bah en etuh maar voornamelijk is het euh euh (drie keer raden waar ik soms de hele dag mee bezig ben).
  woensdag 26 september 2007 @ 09:38:42 #68
3011 E.T.
pi_53479944
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:16 schreef Mibos het volgende:
maar voornamelijk is het euh euh (drie keer raden waar ik soms de hele dag mee bezig ben).

Als jij de hele dag druk bezig bent met 'euh euh' slaat mijn vunzige geest meteen op hol, maar dat zal je vast niet bedoelen
  woensdag 26 september 2007 @ 09:41:14 #69
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53479990
Pfewwww. Gelukkig maar, ik droomde al dat ik zo'n reus de buggy in zou moeten duwen. Tja, waar je al niet van kunt dromen he....

Grappig moment trouwens nog in de wachtkamer gisteren. Anna lag zo over mijn schouder alles eens gade te slaan. Ineens stootte ze een luid en duidelijk "Woeoeoehaaaa" eruit. Ze had de lachers natuurlijk direct op haar hand. Gekke clown van me...

Moonah....filmpje is inderdaad erg grappig. Je ziet 'm denken: hoe krijg ik die boon door mijn speen....
pi_53480097
Wat is het een rustig ventje, Moonah!
pi_53480891
Et heb jij zulke gedachten??? Nou snap ik pas waar jou derde wondertje vandaan komt hahaha...

Euh Euh nee dat mag niet, euh nee niet aan de afstandsbediening enz. enz. en nu gaat ze er zelf met haar hand naar toe en zegt dan euh en als ik dan zeg ja euh dan pakt ze het niet dus het begint te werken...
  woensdag 26 september 2007 @ 10:42:04 #72
190853 RockabeIIa
pi_53481293
Memmel, voor hetzelfde geld is het wel een heavy kindje. Met nog geen 10 maand was Brent op een paar gram na 11 kg. En dan nog is het geen reden tot paniek!

Moonah, je filmpje! Ik heb het gemist
pi_53481324
Thies en de boontjes. Echt leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53481373
Rock je moet op Moonah haar naam klikken en dan zie je links Thies met boontjes
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:59 #75
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53483404
Lishe, Lishe, Lihiesjuuuuuhhhhh!!! Wanneer kom je posten over je heldin? Nieuws wil ik, en foto's, NU!!! Kom nu maar eens van die wolk af hoor, het volk wil ook wat.

Ongeduldig, hoezo?

Hoop dat alles goed gaat! Dikke
  woensdag 26 september 2007 @ 13:17:38 #76
94046 PM-girl
pi_53485010
Moonah!! Wat heb je toch een lieve bonen-snuiver!

Zo herkenbaar, in bed leggen-op de buik rollen-shhhhppop speen erin-pats pats pats staan! Exact hetzelfde!
(mijn moeder dacht pas eens de slaapzak aan te kunnen trekken als ze hem erop legde in bed. haa, dat lukte dus niet op de commode dus maar)

Bartman, nog proficiat met je kleine meid! Geniet ervan!
*
pi_53486877
pff, wat een ellendige dag vandaag..
Chris heeft af en toe wat last van krampjes gehad in het begin. Maar dat ging de laatste paar weken al een stuk beter. Maar vandaag is het echt erg. Vanochtend na zijn 10 uur voeding was het brullen. Met wat op de buik masseren ging het wel snel weer weg. maar toch wel een half uurtje flink gebruld.
En zonet na de 12 uur voeding was het weer mis. Na een kwartiertje begon meneer echt flink te huilen. En zijn buikje voelde je helemaal verstijven. Eerst wat gemasseerd, en wat verschillende houdingen geprobeerd. Maar hij had niet eens rust tussen de krampen door ('s ochtends wel). Een warm bad bleek de oplossing. Tenminste voor eventjes. Toen hij eruit was begon het al snel weer. Hij is na anderhalf uur krampen uiteindelijk met een kruik op zijn buik in mijn schoot in slaap gevallen. En ligt nu lekker te slapen in zijn wiegje..
Wel gek dat het opeens zo'n krampdag is. Hij heeft gisteravond voor het laatst BV gehad, dus het zal niks zijn wat ik heb gegeten. Ik gok erop dat het gisteren te druk is geweest, en dat hij daardoor wat van streek is vandaag.
Gelukkig weet ik nu wel dat een kruik helpt. Kan die gelijk pakken als ik weer misgaat..
  woensdag 26 september 2007 @ 14:31:39 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53487251
He Deepfreeze, wat vervelend. Kan zijn dat ie inderdaad een dagje van slag is hoor. Zou het misschien juist het feit dat hij geen bv heeft gehad kunnen zijn? Ik weet het niet hoor. Heel veel succes ermee iig!
pi_53487733
He Memmel, hij krijgt gemiddeld 1 flesje BV per dag. De rest is KV. Dus het is voor hem niet vreemd om een ochtend zonder BV te zitten. Gisteren heeft hij ook pas om 23 uur een fles BV gehad. En toen had hij overdag ook geen last.
Maar bedankt voor het meedenken!!!
pi_53507878
Deepfreeze hoe gaat het met Chris? Is het weer afgezwakt?

Hier een dametje die heel goed door heeft dat ze de trap op kan. Gistermiddag stond ze ineens op de eerst trede om vervolgens even te demonstreren hoe ze dan naar de tweede en derde kon. Nu staat ze voor de woonkamerdeur te schreeuwen want die zit dicht en kan ze niet naar de trap.

Iemand trouwens nog een idee bij deze trap:

Aan 1 kan de muur om de bevestiging op te hangen en aan de andere kant van de trap is niets. Traphekje werkt dus niet. Nu hebben we het plan om 1 traphekje door te zagen en dan het bevestigen op zijn kop zodat dan de sluiting aan de binnenkant van de onderste trede komt maar of dit handig is? Je moet namelijk dan het hekje op de grond openmaken.
pi_53509427
Dat doet Maud (nog) niet....

Wat ze wel doet is veelvuldig vergeten dat ze nog niet los kan staan. Met alle bulten als gevolg.

Oplossing van je traphek lijkt me een goede. Misschien even in klussen met een foto van de trap wat tips vragen....

Deepfreeze hoe is het met Chris...?

Mwana hoe is het met Nune?
  donderdag 27 september 2007 @ 11:08:23 #82
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_53509878
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:46 schreef Mibos het volgende:
[...]

Iemand trouwens nog een idee bij deze trap:

Aan 1 kan de muur om de bevestiging op te hangen en aan de andere kant van de trap is niets. Traphekje werkt dus niet. Nu hebben we het plan om 1 traphekje door te zagen en dan het bevestigen op zijn kop zodat dan de sluiting aan de binnenkant van de onderste trede komt maar of dit handig is? Je moet namelijk dan het hekje op de grond openmaken.
Ik heb een soort T van hout gemaakt en deze op de spil van de trap gelijmd. Op het uitstekende deel zit de 'vanger' van het traphekje.

Bij deze constructie moet je wel goed opletten dat je er bij het langslopen niet tegenaanloopt.
pi_53511359
Helaas gaat het nog niet helemaal goed. Gisteravond na zijn 17 en 20 uur flesje ook nog wat krampjes gehad. Maar die waren na een kwartiertje kruik al weg.
Vannacht helemaal geen last gehad. En vanochtend wel weer. Weer een kruik gebruikt en vrij snel weg, maar het duurde langer dan gisteravond.
Gisteren was het na de eerste middag fles het ergst. Dus ik ben nieuwsgierig wat er na de volgende fles gaat gebeuren..
We hebben nog een mogelijk reden voor die krampjes gevonden: Normaal had Chris 5 poepluiers per dag. Maar gisteren en eergisteren nog maar 1-tje per dag. Wat dus eigenlijk normaal is voor flesvoeding. Misschien zijn de darmpjes wat van streek door die plotselinge verandering. Toch blijft het gek dat het vannacht wel goed ging.
Als het na de volgende fles weer zo heftig is, haal ik wel wat cinababy. Want hij valt nu steeds uitgeput in slaap na die krampjes. Echt zo'n zielig gezicht, eerst brullen en daarna met rode oogjes in slaap...
pi_53512133
Al die rechtopstaande en (trap)lopende baby's...Wat knap!
Maar ja, die zijn al bijna geen baby meer natuurlijk. (sorry mama's)

Met Devin gaat alles lekker, wel een beetje verkouden waardoor hij heel lief knort in zijn slaap
Na een paar tips van hier, ben ik het nu anders gaan doen qua voeding op dagen dat ik werk.
Hij krijgt dan 2 grote flessen en ik geef ook 1 kleintje mee waarvan ik dus eigenlijk liever niet heb dat hij die krijgt. En als hij die toch krijgt, dan zal hij er niet genoeg aan hebben dus nog bij mij willen bijdrinken. Gister had hij die 3e niet nodig en heb ik hem zelf kunnen voeden, pas om 19:00 uur kwam 'ie.
Hoorde ik later van mijn schoonmoeder dat de fles van 14:30 200 cc bevatte en dat hij maar 20cc had overgelaten...
Kleine vreetzak!
Sinds een paar weekjes is Devin verliefd op zijn handjes. Hij loopt er continu luidruchtig op te sabbelen, soms gaan echt die complete vuistjes in zijn mond! Het is nu al een paar keer gebeurd dat hij zijn speen uit z'n mond trok om te kunnen vuistsabbelen, en ook al een paar keer dat hij zelfs de borst ervoor wegduwde

Vorige week dinsdag prikjes gehad, nu nog steeds harde bultjes op zijn heupen.
Is dat normaal na ruim een week?
Hij heeft er voor zover ik kan zien geen last van in ieder geval.
pi_53512275
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Echt zo'n zielig gezicht, eerst brullen en daarna met rode oogjes in slaap...
En dan superschor worden van al dat gebrul waardoor dat huilen hartverscheurend zielig klinkt.

Succes met die krampjes, en geef anders maar gewoon Cinababy.
Pijn lijden is voor zowel mama als baby heel naar.
Devin heeft er gelukkig al bijna geen last meer van!
pi_53512459
Kersjes, fijn dat het nu goed loopt met je flesjes
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:29 schreef Kersjes het volgende:

Kleine vreetzak!
Sinds een paar weekjes is Devin verliefd op zijn handjes. Hij loopt er continu luidruchtig op te sabbelen, soms gaan echt die complete vuistjes in zijn mond! Het is nu al een paar keer gebeurd dat hij zijn speen uit z'n mond trok om te kunnen vuistsabbelen, en ook al een paar keer dat hij zelfs de borst ervoor wegduwde
hihi dat lijkt op die van mij hier.
Pepijn sabbelt ook steeds meer op zijn handjes, en spuugdoekjes, en knuffeltjes en alles wat hij maar in zijn handen krijgt. Ook dat borst inwisselen voor zijn vuistje gebeurt hier regelematig, en dan na even sabbelen heeeeel hard gaan krijsen omdat er geen melk uitkomt

Pepijn is met zijn schema aan het klooien, hij krijgt borstvoeding op verzoek en sinds een paar dagen is dat overdag steeds vaker om de 4 uur ipv om de 2,5-3 uur. Alleen de afgelopen 2 nachten komt hij dus voor 2 nachtvoedingen en zit er 's nachts soms maar 3 uur tussen, voorheen maakte hij vaak een ruk slaap van 5 uur en 4 uur ofzo en kreeg dus maar 1 nachtvoeding. . Hopen dat dat snel weer bij trekt.
pi_53512934

Dag lieve baby-mama's! Ik ben het niet meer, en dat is goed, we zijn er samen naar toe gegroeid! Ik hoop dat jullie net zoveel aan elkaar hebben als ik heb (gehad)

Eva's verjaardag was leuk! Alleen met papa en mama, taart, zwemmen en 's avonds uitgeput naar bed - zondag komt het bezoek (25 man )

[ Bericht 2% gewijzigd door Linda__ op 27-09-2007 14:07:29 ]
Eva en Maria
  donderdag 27 september 2007 @ 13:12:18 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53513501
Dag Eva, gefeliciteerd en bedankt voor alle tips mama Linda!
pi_53515353
Om half 1 weer een flesje gehad.. Netjes 135 ml opgedronken. Heb hem halverwege ook even laten boeren, om alvast wat te ontluchten.
De krampjes waren er amper. Heb toen hij een beetje ging huilen en zijn buikje wat begon te krampen snel een kruik gepakt. Dus echt drama hebben we niet gehad. Alleen heeft hij wel een deel van de voeding teruggegeven. Meer dan een mondje terug. Dus hij voelt zich toch niet helemaal 100%.
Hij slaapt nu weer heerlijk in de wieg. Dus mama's hart is weer even gerustgesteld.
pi_53526591
Lieve Linda. Bedankt voor de gezellige tijd en de leuke en herkenbare verhalen over Eva.

Deepfreeze hoop dat het snel beter zal gaan. Dit klinkt beetje als buikgriepje of zo.

Maud is ook aan het rommelen met d'r tijden. 's Ochtends later willen slapen, maar ook niet elke dag en 's middags dan het ook even niet meer weten. Vandaag was het van 10.15-11.00 en van 15.00 tot 17.15 en daarna om 20.15 naar bed. Ach, we zullen wel zien wat het allemaal gaat worden.

Kersjes wat lekker dat je nu meer zelf kunt voeden. Super.
pi_53533018
Karin fijn dat Meike het zo goed doet!

Deepfreeze ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Ik moet het CB ook maar eens bellen of ze het dossier al hebben doorgestuurd, moet binnenkort voor de 7,5 maanden weer op bezoek. Eigenlijk volgende week al maar dat gaat vast niet lukken. Ik zou gebeld worden maar ik heb nog niks gehoord.

Met Damian gaat het super, het is echt een schatje. Ik kan er op het moment geen genoeg van krijgen! HIj heeft eindelijk door dat je ook zachtjes kan aaien ipv knijpen en krabben. Als ik hem oppak dan pakt hij mijn hoofd vast en aait met zijn handje over mijn gezicht. Zo lief!
En tijgert en rolt lekker door de kamer heen. Al lukt het tijgeren nog niet super, hij heeft er wel ontzettend veel geduld mee. Hij is gek op ballen en hij moet en zal dus bij de bal komen.
En met eten, het is net een vogeltje. Het liefst zou hij alles in 1 keer naar binnen schuiven en hij zit dan ook al lang klaar met zijn mond open voor de volgende lepel! En als het niet snel genoeg gaat pakt hij de lepel af en probeert het zelf.
Papa heeft nu vakantie dus die is er nu ook de hele dag bij. Damian vindt het echt geweldig. De hele dag maar lachen naar zijn papa en hem volgen.
Nouja hij is sowieso altijd vrolijk, erg makkelijk en tevreden! Het is gewoon echt een schatje!
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:08:24 #92
94046 PM-girl
pi_53537490
Dag Linda en Eva Bedankt voor jullie fijne inbreng hier het afgelopen jaar!
En wat toevallig, wij hebben ook zondag zo'n 30 man op de verjaardag en op de verjaardag zelf gaan we ook zwemmen (of dierentuinen, bij goed weer)
*
pi_53537570
@ appelsap: wat klinkt dat heerlijk!!

Wij zijn weer een nachtje verder. Gistermiddag na half 5 flesje weer krampjes. Toen maar besloten om na het eten cinababy te halen, want hij valt steeds uitgeput in slaap. En het is zo'n zielig gezicht.
Om 8 uur na zijn flesje weer raak. Dus ook maar wat cinababy gegegeven. Geen idee of het helpt, maar als er vandaag weer krampjes komen, dan ga ik het wel standaard geven voor een paar dagen.
In de nacht heeft hij helemaal een last gehad. van 10 tot nu geen krampje meer gezien. Maar de vorige 2 dagen begon het ook pas na 10 uur 's ochtends. Best wel gek eigenlijk..
Hij heeft geen verhoging, en zijn verkoudheid is ook weer over. Dus verder gaat het wel goed.
Ik denk zelf nog steeds dat het de verandering van de poepluier frequentie is.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:12:30 #94
190853 RockabeIIa
pi_53537581
Dag Linda, dag Eva!

PM, ik wil wel een recente foto van Simon zien eigenlijk!

Deepfreeze, ik herken je frustratie. Geloof me, het gaat over (en hoort er een beetje bij helaas). Een heel intensieve tijd vond ik het. Cinababy hielp hier niet. Sab Simplex wel. Succes ermee.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:17:47 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53537702
appelsap, ik word helemaal emo van het stukje over papa, wat zal het fijn zijn als jullie straks allemaal in 1 huis wonen!
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:24:14 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53539251
Deepfreeze, Cinababy is een homeopatisch middel en werkt alleen indien je het gedurende enige tijd regelmatig geeft. Het geeft zeg maar geen directe verlichting. Succes ermee hoor!

Anna krijgt hier sinds een paar dagen een groentenpureetje. Zo, ma en di had ze worteltjes. Dat vond ze lekker! Zat ze helemaal te smakken om de lepel maar te krijgen! En woensdag had ik bloemkool gemaakt. Kom ik aan, met mijn bakje, zit ze al te stralen en te smakken, neemt ze een hap...en toen dacht ze: GATVER, dit zijn geen worteltjes. Ik moest zo lachen om dat beduusde toetje! Echt zo vertwijfeld slikte ze het door. Nou, die 5 lepeltjes zijn er in gegaan, maar het ging niet van harte hoor. Wel heel lief!
pi_53540480
Haha Memmel, ik zie het al helemaal voor me
Na verloop van tijd zal ze die bloemkool ook wel gaan waarderen, toch?
Nog een paar maandjes en dan "mogen" wij ook gaan prutsen met groente en fruit.
Dat lijkt me zo leuk!
pi_53540564
Deepfreeze, ik heb eventueel nog een ongebruikt flesje Sab Simplex voor je!
Ik heb dat destijds via internet besteld uit Duitsland en heb toen maar gelijk 5 flesjes gedaan.
Krampjes zijn al veeeeel minder nu, ik verwacht niet dat ik dat laatste flesje nog nodig zal hebben.
Laat maar weten als je het wil.
pi_53540781
Memmel, prachtig! Heb je er een foto van?
Appelsap, mooi dat je zo van Damian geniet, hier net zo hoor, wat je schrijft klinkt heel herkenbaar!!
Deepfreeze, Cinababy hielp hier heel goed, en gaf bij Meike wel snel verlichting!!

Meike zegt PAPA!!!!! Haar papa vindt het helemaal geweldig natuurlijk.......!!!!
pi_53540801
Ik vergeet iets belangrijks

Eva en Linda!!
pi_53540817
Fijn die goede berichten hier.

Met Juliette gaat 't ook erg goed, al is ze wel haast baby-af. Ze zegt papa en mama (als ze mij kwijt is staat ze beneden aan de trap te "mama!"-en), loopt overal langs, stapt over, staat los en doet als ze kwaad is of niet nadenkt bij wat ze doet wat losse eerste stapjes. En ze vindt 't erg grappig om met Myrthe samen om de beurt te gillen of heel hard 'nee' te schudden. Ze vindt alleen de backspace van de laptop iets te interessant dus soms ben ik ineens iets kwijt als ik wil reageren.
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:20:32 #102
190853 RockabeIIa
pi_53540820
Memmel, heb je een reden om zo vroeg met groentehapjes te beginnen? Niet dat ik me er mee wil bemoeien ofzo... Ik vraag het me gewoon af aangezien het vaak afgeraden wordt (niet groente maar bijvoeden in het algemeen).
pi_53541755
@ memmel, ik was van plan om vandaag ook de gewone dosering te gaan gebruiken voor een paar dagen als de krampjes weer zouden komen.

Maar meneer heeft nog steeds geen krampjes gehad vandaag (onbewerkt hout zoekt).
Hij ligt nu boven in zijn ledikant, ipv beneden in de wieg. Opzich is het niet druk beneden. Maar misschien is de rust van boven toch wat fijner. Of het was gewoon een fase.
Er veranderd ook zoveel deze week: Hij lijkt naar 6 flessen per dag te gaan. Grotere flesjes per keer makkelijk opdrinken. Die poepluiers nog maar 1 keer per dag. Heel veel lachen naar pratende mensen en al proberen terug te kirren. Rustig wakker en nieuwsgierig om zich heen kijken...
Ons mannetje is dan nog niet toe aan zijn groentehapjes of de eerste stapjes, maar ik zie hem elke dag groeien

@ kersje, bedankt voor het aanbod. Maar we kijken het voorlopig nog even aan. Als we het toch nog willen proberen weet ik je wel te vinden...
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:27:40 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53542655
Rockabella: ik merk dat Anna veel zat te smakken, met haar mond bezig was en soms na een flesje nog wat onrustig was. Ik heb met cb overlegd en die zeiden dat ik voor de verandering best iets mocht geven. Ik zou het nog geen bijvoeding willen noemen, het zijn echt 5 kleine hapjes, maar ze lijkt er klaar voor. Hapt ook al bijzonder goed van een lepel trouwens. Bij het cb hier mag je vanaf vier maanden beginnen en ondersteunen ze dat ook ivm de smaakontwikkeling. Dus tot zes maanden doen we af en toe een paar hapjes en daarna gaan we echt bijvoeden.

Een foto moet ik thuis even uploaden. Ben nu namelijk "aan het werk"...ja, het is vrijdag hoor, ik heb ook zin in weekend..

Even iets anders nog: zou ik Anna d'r haren zelf kunnen knippen? Iemand tips? D'r haren beginnen namelijk in haar ogen te hangen...
pi_53543305
Memmel..hahaha
ik moest wel lachen om je 'haar knip vraag'
hier groeit het dus echt gewoon nauwelijks! Nogsteeds korte haartjes...hihihi

dat knippen doe ik wel als ze zo'n 2 jaar is denk ik !
pi_53543364
ohja... hoe zit jij met Anna verder qua voedingen ?
zomaar even om ilse te kunnen vergelijken !
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:02:33 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53543576
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:54 schreef marit1978 het volgende:
ohja... hoe zit jij met Anna verder qua voedingen ?
zomaar even om ilse te kunnen vergelijken !
Anna eet om 7,11,15 en 19 uur 165 cc Nutrilon 1 en om 23 uur 200 cc Nutrilon 1 met twee eetlepels Nutrix Rijstebloem erdoorheen. En dan voor haar 19 uur fles krijgt ze nu af en toe een paar hapjes wortelpuree of bloemkoolpuree. Morgen gaan we snijbonen proberen.

Hoe gaat het met Ilse? Het gaat allemaal hard he...? Weet je nog dat we in Z&G zaten te babbelen over hoe en wanneer 'het' zou beginnen?

Tja, die haren....mijn collega's kunnen ook geen tips geven, want die kindjes zijn ook allemaal nog kaal!
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:05:35 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53543647
Gewoon zelf een beetje knippen Memmel. Echt verknippen gebeurt niet zou gauw bij die kleintjes.

Maud moet ik binnenkort ook maar eens onderhanden nemen. Die heeft nog steeds een zeer eigenwijze babylok. En ze is bijna geen baby meer.......duss
pi_53543732
Dat is een snelle reaktie zeg !

fijn te horen dat het schema bij jullie zo'n beetje is wat het hier is
6:30
10:30
14:30
18:30
22:15 en dan zo'n 170cc wat ze totaal drinkt (laatste wel 200 ook)

Slim om het groentehapje voor die fles van 19:00uur te geven!
Gaan we hier ook maar doen denk ik, in de hoop dat als ze het een beetje goed eet,
de fles van 19uur naar later verschuift en die van 22uur vervalt!

Met wat voor speen drnkt ze de nutrix?

Ik vind het héérlijk dat het zo snel gaat!
het vergt nu veel minder van me, waar ik me stuk beter bij voel.
Leuk ook dat ik merk dat ik niet meer naar de toekomst kijk.... NU is het hartstikke leuk
dus ik geniet ook echt van het NU !
Ilse doet het prima, op de afgelopen 1,5week na
ze slaapt echt weer even slecht!
Maargoed, dat noemen we maar een fase
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:12:53 #110
190853 RockabeIIa
pi_53543821
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:05 schreef chacama het volgende:
Gewoon zelf een beetje knippen Memmel. Echt verknippen gebeurt niet zou gauw bij die kleintjes.

Maud moet ik binnenkort ook maar eens onderhanden nemen. Die heeft nog steeds een zeer eigenwijze babylok. En ze is bijna geen baby meer.......duss
Brent heeft inmiddels echt al een heel dikke bos
Het zachte rooie babyhaar is laatst weggeknipt en nu is het glimmend blond (nog een beetje rossig) en dik. Net als mijn haar (alleen dat heeft zijn glans verloren ).
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:43:06 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53546194
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:09 schreef marit1978 het volgende:
Dat is een snelle reaktie zeg !
.......
Met wat voor speen drnkt ze de nutrix?
....
Ilse doet het prima, op de afgelopen 1,5week na
ze slaapt echt weer even slecht!
Maargoed, dat noemen we maar een fase
Ja, ik verveel me echt te pletter op kantoor. Het is wel druk hoor, maar ik kan me er gewoon niet meer toe zetten en heb echt een F5 dagje...

Ik heb voor de Nutrix een 3-standen speen van Avent. Standje twee lukt prima, ze gaat echt als een trein en drinkt 'm supersnel (eigenlijk iets té) leeg. Het lijkt wel alsof de 'gewone' nummer 2 spenen eigenlijk een stuk minder hard gaan.

Anna is nu ook weer wat rustiger, maar sliep ook een tijdje heel slecht. Ze zou het van kwart over tien tot zeven niet halen, denk ik. Net te lang.

Ik geniet ook echt van elk moment. Ik vind het heerlijk om er zo mee bezig te zijn. We hebben nu ook 's ochtends een momentje met z'n drieen ingebouwd. Anna de fles en wij lekker een bakkie koffie op het grote bed (geen koffie als we Anna vasthouden, natuurlijk!). Heerlijk! En dan daarna stressen omdat we veeeel te laat zijn.
pi_53546560
ja...zo lekker met z'n 3en in bed !
heerlijk!
Hier net zo .. één van ons gaat flesje en thee/koffie halen en dan lekker ilse tussen ons in aan de fles, wij om de beurt aan de thee/koffie
pi_53548155
Zo, ik heb het nadeel van maar 1 poepluier per dag ontdekt ===> Er moet elke dag nog dezelfde hoeveelheid uit.. Maar nu dus in 1 luier..
Of zoals nu, in 1 luier, Chris zijn romper, trui, broek en sokken (via de broekspijp). Die liggen nu in de inweekwas. En Chris heeft ook lekker ge-tummy-d.
Dat er nog vele chaosjes mogen volgen
pi_53548287
Hihi welkom in de nekluiers Deepfreeze... En nog een troost het blijft zo althans hier af en toe nog wel en het liefst onder etenstijd of kooktijd
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:07:03 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53548304
Ja, dat is wel herkenbaar. Ik ben ook altijd blij als ze het in meerdere keren doet. Soms denk je had je het niet allemaal tegelijk kunnen doen, maar nu blijft alles in elk geval binnen de randjes. Oh, en Deepfreeze het zou ook kunnen schelen als je van maat verwisseld. Net ff groter kan al aanzienlijk schelen in de poetserijen.

@ Mibos of als ze net uit bed komt. En dat je dan die kamer binnenloopt (ook net wakker) en die wee-ige lucht al ruikt...meestal roep ik F. dan met de mededeling ga maar alvast onder de douche staan.
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:08:14 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53548335
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Het zachte rooie babyhaar is laatst weggeknipt
Bij Thies begint dat nu net een beetje te groeien!
pi_53548429
Ja das ook nog zo'n leuk tijdstip inderdaad hahaha dus DF maak je borst maar nat hoor!!!

Een spuitluier van Kaith heeft ervoor gezorgd dat mijn ouders nu nieuwe vloerbedekking hebben en toen was ze twee weken oud . Mijn moeder dacht de ze sneller was dan de spuitluier maar hoor. Vloer niet meer schoon te krijgen ook niet met zo'n speciaal gehuurd apparaat voor vloerbedekking...
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:27:00 #118
94046 PM-girl
pi_53548768
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
PM, ik wil wel een recente foto van Simon zien eigenlijk!
keej dan

Mibos, wat erg, die vloerbedekking!
*
pi_53550022
Wat ik me eigenlijk afvraag....als ze groter worden, komt er dan weer een avondvoeding bij of zoiets ?

Of ga je per voeding meer geven ? Zoals ik bij Marit lees, bijv. Of is het meerdere eetmomenten op een dag ? Of is dat erg divers bij iedereen en doe je wat goed bij het kind past en groei je daar gewoon naar toe ??
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:57:15 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53550787
Je gaat dan ongeveer, als je, uiteindelijk, op 3 flesvoedingen zit zeg maar, per voeding 180 a 200 ml geven.
Dan krijgen ze inmiddels ook groentehapjes, fruit en brood.

Dean ging daarnet voor het eerst uit zichzelf staan

Oh, en hij heeft ook al echt "mensenhaar"
En een halve tand
pi_53551307
Memmel, bij Meike hangt het haar inmiddels ook in de ogen, ik haat pony's, dus ik zet het nu naar de zijkant vast met een knipje
Knippen vind ik zonde met die mooie bos krullen

Dean!! Staan! knap hoor
pi_53552112
Wow, vivi, dat gaat snel met Dean....! Foto ?
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:51 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53553219
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wow, vivi, dat gaat snel met Dean....! Foto ?
Ik heb alleen filmpjes, zal morgen wel een foto maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:42:20 #124
3011 E.T.
pi_53553712
Wat gaat Dean snel!

Tijn doet wel verwoedde pogingen, maar het lukt steeds net niet. Wel kruipt ie sinds vandaag En dan ook echt met z'n buik los van de grond

Ander vraagje: hoeveel moet een baby van 9 maanden minimaal per dag binnenkrijgen? Het is hier momenteel huilen met de pet op Per fles drinkt ie maar een cc of 60 als ik mazzel heb.. een paar hapjes fruit, met proppen hooguit een halve boterham.. Sap wil hij sowieso niet, Roosvicee niet,
Als ik vandaag optel kom ik op zo'n 350 cc Maakt niet uit of het koud/warm/lauw is.. fles met speen2 of 3, andere fles, tuitbeker met en zonder anti-lek.. Afgelopen nacht kwam ie wel voor het eerst weer eens en wilde wel zo'n 100cc drinken, maar meer ook niet..

Hij is wel levendig en actief genoeg, heeft wel nog dunne luiers en hele rode billen. Als het maandag nog zo is, ga ik maandag even naar de HA want dit kan wel een paar dagen, maar niet structureel natuurlijk.
Het zou overal mee te maken kunnen hebben natuurlijk.. Tandjes die maar niet willen doorkomen, snipverkouden, een sprongetje, daardoor niet lekker in z'n velletje..
Voel me er niet helemaal lekker bij iig
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:47:21 #125
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53553828
E.T. , ik heb hier een schema van het CB, en daar staat op:

Wat een baby van 8 en 9 maanden per 24 uur nodig heeft:

1 flesvoeding/borstvoeding
1 papvoeding of broodmaaltijd
1 broodmaaltijd
1 warme hap en 1 fruithapje.

En mijn mannetje gaat idd heel snel ineens, deze week doet ie allemaal nieuwe dingen, leuk hoor
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:49:19 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_53553893
zo'n 500 cc ET, maar er kan idd door omstandigheden nogal verschil in zitten. ik ken de zorgen, lang met Ezra gehad. heel lang. en toch deed ie het eigenlijk best. en ineens ging ie als een bootwerker eten en drinken. magoe, ik snap je zorgen dus en als je het niet vertouwd moet je naar je huisarts gaan wat ik deed was vaak aanbieden om er zoveel mogelijk in te krijgen, ik vond ieder slokje meegenomen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:53:28 #127
3011 E.T.
pi_53554000
Vivi, is wel wat ruimte voor interpretatie in het CB schema van jou
Flesvoeding kan 50cc of 200cc zijn natuurlijk

Idd, Belaan.. vaak aanbieden (wel zonde, de pakken voeding vliegen door de afvoer ) En ik maak me nog niet direct echt zorgen, maar ben wel een beetje ongerust. Maandag staat idd de HA op het programma; hij heeft reserves genoeg om het weekend zonder enig probleem door te komen (en zolang hij nog plasluiers en dunne poepluiers produceert heeft ie nog genoeg vocht)
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:53:49 #128
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53554007
Er staat idd onder:

" Aanbevolen blijft zo'n 500 CC aan opvolgmelk. Krijgt je baby minder, dan moet je extra vitamines geven, vraag welke dit zijn bij (jaja )het CB. "
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:55:25 #129
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53554056
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:53 schreef E.T. het volgende:
Vivi, is wel wat ruimte voor interpretatie in het CB schema van jou
Flesvoeding kan 50cc of 200cc zijn natuurlijk
Zie mijn toevoeging, maar het staat er idd nogal dom.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:03:58 #130
190853 RockabeIIa
pi_53554272
Brent krijgt geen pap maar gewoon een fles. Hij eet ook 2 boterhammen dus ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn...
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:08:38 #131
3011 E.T.
pi_53554415
Volgens mij zijn Bambix en boterhammen ook gewoon uitwisselbaar hoor
Als je maar wel die hoeveelheid vocht in de gaten houdt
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:10:02 #132
3011 E.T.
pi_53554449
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:53 schreef Vivi het volgende:
Er staat idd onder:

" Aanbevolen blijft zo'n 500 CC aan opvolgmelk. Krijgt je baby minder, dan moet je extra vitamines geven, vraag welke dit zijn bij (jaja )het CB. "

met BV vergat ik die vit.D ook best vaak.. dus nu een paar dagen minder vit.D zal ook niet zo'n probleem zijn. Hij komt toch wel elke dag buiten (al schijnt de zon de laatste tijd niet zo vaak.. )
pi_53554544
is het ook niet hoor
pi_53563947
Ik vergeet die vitamine D ook steeds vaker te geven
Komt doordat onze dagindeling nu heel anders is dan toen ik nog verlof had. Toen gaf ik hem de druppels (vitamine D en K) vlak voor het badje, omdat hij er altijd zo'n plakkerige bende van maakte.
Toch maar beter aan denken voortaan.

Gister was een slechte dag voor Devin. Ik ben donderdagavond begonnen met een antiobiotica-kuur, en dat heeft het effect waar ik al bang voor was: krampjes en veel onrust.
Gister heb ik hem 's ochtends voor het werk gevoed, om 11 uur kreeg hij een fles bij m'n moeder en toen om 16:00 uur pas weer
In de tussentijd veel onrustig geslapen meet veel huiltjes en gekreun, waardoor hij niet goed uitrustte en niet te genieten was. Hij had ook waterdunne poep en toen ik om 18:00 thuiskwam heb ik hem gelijk aangelegd waarna hij gulzig dronk. Toen kwam hij om 20:00 al weer waarna hij tot 23:00 uur bijna non-stop aan het krijsen was van de buikpijn
Om 0:30 sliep ik al, en had mijn vriend hem een flesje "schone" melk van vorige week gegeven. Vannacht is hij nog 2 keer gekomen voor voeding, maar dat gaf geen krampjes.
Gelukkig gaat het vandaag al een heel stuk beter en kan hij eindelijk weer lachen!
pi_53564401
Hoe belangrijk is het dat ze de melk opdrinken?
Meike eet verder alles goed, heel goed zelfs, maar de flessen begint ze gulzig aan, maar laat ze uiteindelijk vaak 80 cc van staan, ik krijg er dan ook echt niet meer in.
Hoe erg is dat?
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:19:10 #136
3011 E.T.
pi_53564771
Als ze gewoon genoeg vocht binnenkrijgt is het niet zo erg. Krijgt ze ook sap oid erbij?

Tijn heeft volgens mij niet alleen last van z'n tanden maar ook een buikgriepje te pakken.. Vanmorgen leek het meer geel slijmerig water wat er in z'n luier zat. Hij heeft wel vandaag al 350cc gedronken, dus dat is wel goed.
Arme jochie is echt gewoon ziek.. Verder is ie niet huilerig of echt hangerig.. alleen z'n buikje doet niet gewoon gezellig
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:01:44 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_53565625
heerst ET, Liam heeft er ook last van. gelukkig weet je dan nu een oorzaak.
stormy waters...
sailin'
pi_53568421
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe belangrijk is het dat ze de melk opdrinken?
Meike eet verder alles goed, heel goed zelfs, maar de flessen begint ze gulzig aan, maar laat ze uiteindelijk vaak 80 cc van staan, ik krijg er dan ook echt niet meer in.
Hoe erg is dat?
Dat doet Maud nu ook. Ik warm (tegen de regels in) de melk na 15 ot 20 minuten weer op en dan gaat ie wel leeg.
  zaterdag 29 september 2007 @ 17:09:02 #139
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53570664
Lotte wil ook niet zoveel melk meer, ze krijgt nu een fles als ontbijt met een boterham als toetje. en na de boterham van 12 uur nog een fles als toetje, maar die laatste fles hoeft van haar niet zo. Ik bied haar dan maar wat anders te drinken aan, zodat ze toch haar vocht binnenkrijgt.
Lotte krijgt toch echt een kies, en een tand onder is ook aan het doorkomen jippie!
En ze staat soms los, wel wat wankel maar toch, erg knap!
pi_53572387
ET, beterschap aan die kant!!!
Goed joh Lotte! Ook al pogingen tot los staan, de kindjes gaan hard hier!!

Ik geef Meike ook wel diksap, dat drinkt ze wel.

Vanmiddag eerst de melk gegeven, daarna brood, nu ging de melk op, en wou ze niet zoveel brood... tis het een of het ander geloof ik.
Nou ja, we beginnen net met brood, dus het zal wel goed komen.

Op het cb hier zeiden ze dat we Meike 'sochtends pap moeten geven of een fles + brood, nu zei mijn schoonzus dat dat wel heel vroeg was, en dat ze ook nog wel met alleen een fles kan.
Wat hebben ze jullie toen geadviseerd? Meike is nu 7 maand.
pi_53572782
Eva is net een jaar en krijgt sinds een week pap in plaats van melk in de ochtend... ik weet niet of ons dat zo geadviseerd is, maar het liep gewoon zo.
Eva en Maria
pi_53575157
Maud krijgt ook geen pap. Gewoon melk (KV). En Fleur heeft tot d'r 2 jaar melk gehad en at pas tegen 10 uur een cracker of rijstwafel of boterham...
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:44:08 #143
94046 PM-girl
pi_53575479
Ik geef ook geen pap. Inderdaad net als Chacama, eerst melk en dan wat later ontbijtkoek.

Simon is een beetje ziek. Althans, zijn lijfje. Aan zijn gedrag merken we weinig. Overgegeven, veel poepen en niet willen eten. Drinken des te meer.
*
pi_53575602
Ooch, Simon! Wel op tijd beter zijn he???!!!
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:33:32 #145
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53579126
Op verzoek heb ik een foto van Anna na haar worteltjes geplaatst in het babyfoto topic. Je kunt 'm hier vinden.
  zondag 30 september 2007 @ 09:03:27 #146
94046 PM-girl
pi_53583198
Simon had weinig honger vanmorgen, wel goede dorst. Dus ik maak me er niet zo druk om, hij is vrolijk genoeg! Zeker na het zien van de slingers vanmorgen!
*
pi_53583275
Anna, lekker ding ben je zeg!
leuke foto zo met die oranje prut overal!

ehm...memmel...schema-vraagje
ilse werd vanmorgen om 7:45uur pas wakker!
Wat nu? Mikken op vandaag gewoon maar 4flessen? (ze drinkt wel 200cc per fles)
pi_53583281
en simon...veel plezier vandaag!!!
  zondag 30 september 2007 @ 12:20:46 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53585675
Anna werd gisteren ook pas om half acht wakker! Ik heb gewoon alles een half uur opgeschoven. Anders probeer je steeds 20 min in te lopen? Dus ipv 4 uur, bijv 3,5 uur er tussen?
pi_53585724
Simon en PM girl (en PM man ) - geniet ervan! Van harte gefeliciteerd
en beterschap
Eva en Maria
  zondag 30 september 2007 @ 15:22:36 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53591045
Oh, PM, hebben jullie vandaag al feest? Leuk!
Hopelijk voelt het feestvarken zich wat beter!
pi_53603951
PM, hebben jullie een leuke dag gehad? Hopelijk was Simon weer wat beter..

Hier lijken de krampjes weer bijna verdwenen. Nog wel af en toe (maar hij had ze voor deze dagen ook al af en toe). Gisteren alleen even na de 20 uur fles. En vandaag was het alleen even heel erg brullen toen meneer na bijna 48 uur weer een poepluier had. Hij was ook een stuk lichter daarna
Chris probeert af en toe ook al met ons te "praten". Als wij tegen hem beginnen te praten, dan begint hij (soms) heel erg te lachen, en er komen wat klanken uit zijn mond. Vooral uggu/urre achtige klanken. En maar lachen als het lukt.
Dan smelt ik helemaal weg!!!

We hebben wel gemerkt dat Chris toch wel behoefte heeft aan rust. Vrijdag had ik hem continu boven in zijn ledikantje gelegd als hij begon te gapen na een voeding. En de hele dag ging het rustig aan. Weinig gehuil tussendoor en gewoon tevreden.
Gisteren was papa gezellig thuis en dan is het toch ook wel leuk om nog even tussen papa en mama te slapen na het 1e flesje. Hij werd uiteindelijk toch wel wakker van ons. De rest van de dag ook wat vaker bij ons gehouden. En dat resulteerde in een hele jengelige dag. Pas met de laatste avondvoeding werd hij weer echt rustig.
Vandaag maar weer netjes terug gelegd bij het eerste moeheidsteken na de fles. En vandaag was het weer een stuk rustiger. Wel wat huilen om in slaap te komen. Maar lang niet zo onrustig als gisteren.
Dus dat was een wijze les zaterdag...
Alleen moeten we morgen naar de kinderarts, dus dan moeten ik hem alsnog uit zijn ritme halen. Eens kijken hoe dat gaat
pi_53608914
Vandaag is Lis 1 jaar! Geen babietje meer. Wat is het hard gegaan en wat is ze leuk
Ze kan inmiddels kruipen en staan. Is grappig en gek op haar grote broer. Ze is van een liefiepiefie in een ontdeugend en ondernemend meisje veranderd dat alles in haar mond stopt, overal aanzit en met een grote lach zorgt dat je niet 'boos' op haar kan zijn. Ze kan papa, mama, bah en poeh (poes) zeggen. Lieve Lisje is geen babietje meer.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:06:38 #154
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53609395
Simon een feestje. Hoe vond hij het? Lekker vies geworden? Was papa er ook blij mee?

Wat is Lis groot zeg, en die haartjes. Echt een dreumes. Poes was hier ook 1 van de eerste woordjes, al is het hier een poef. Veel plezier bij de dreumessen Lis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53609469
Karin, Meike is ook lekker snel met papa zeggen! Was het toeval of doet ze het nu echt?
Damian zegt af en toe alleen maar Lala en mememe en verder een hoop gebrabbel.

Lis gefeliciteerd!

En Simon voor morgen alvast gefeliciteerd!
pi_53609641
Lis, mooi meisje. gefeliciteerd!!! 1 jaar!

En Simon ook alvast een fijne verjaardag!

Meike zegt papa, maar weet nog niet dat er ook iemand bij dat woord hoort.
Ze zegt het wel steeds weer, een makkelijke klank blijkbaar. Maar het klinkt wel grappig.
Laatst was ik haar aan het verschonen, zegt ze "poep"! haha
Tis wel toevallig, maar daardoor niet minder leuk

Poeh vannacht 4 keer eruit, omdat Meike haar speen kwijt was.....gaaaaaaap
Meike is vaak rond 18.00 uur moe, dan leg ik haar in bed, met als bedoeling dat ze een uurtje gaat slapen, een uurtje wakker kan zijn, en dan de nacht in gaat. Maar dametje denkt daar anders over, ze gaat om 18.00 uur gewoon slapen alsof het al nacht is, ik maak haar rond een uur of 21.00 uur wakker voor de fles, dan is ze helemaal verdrietig omdat ze zo moe is...... van de fles maakt ze niet veel, ze wil alleen maar slapen.
Met als gevolg dat ze 's ochtends al voor dag en dauw wakker is......
Hoe gaan we dit nou veranderen?
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:12:32 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53610587
XXXKarinXXX
dat is even een moeilijke tijd. Kun je haar eerder op bed leggen. Bijvoorbeeld van 5 tot 6 of lukt dat helemaal niet.

Of om 9 uur niet wakker maken en kijken of tegen een uur of 11 zelf wakker wordt?

Ik kan me het van Maud niet herrineren. Hoe is haar slaapritme verder?

Simon en Lis op naar de dreumissen jullie tot straks

Maud zegt nu ook echt papa. En kijkt dan ook naar hem. Dus die associatie is er al. Mama is nog niet in the picture. Nou, ja als ze huilt dan wel mehmeh... En ze heeft een klank voor Fleur, maar die kan ik niet opschrijven. Zelfs phonetisch gaat me dat niet lukken. De poezen zijn hier gewoon enthousiast huh, maar ze weet wel de afzondelijke roepklanken. Voor Max is dat klikken met je tong en voor Pluk is het tja hoe omschrijf je dat nu weer....zo'n beetje zoengeluidje maken.
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:28:45 #158
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53610937
Simon en Lis, gefeliciteerd!
Anna heeft ook weer een slechte nacht gehad. Op de creche hadden alle kindjes een slechte nacht gehad. Zal wel aan het weer liggen ofzo...
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:41:44 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53614325
Jeemienee, wat is Lis groot, zeg! Echt geen baby meer. En dan te bedenken dat Eli over 11 maanden ook zo zal zijn

Eli had wat last van verstopping (veel gas, weinig poep en brullen om darmkrampen), maar dat is niet meer... Gister spuitluier (niet heel erg spuit, als in dat je de gang mocht gaan dweilen, maar ik was toch wel een straaltje, zeg maar) en vandaag na de voeding brullen, luier vol. Ik ga luier verschonen, blijkt meneer nog niet klaar te zijn. Snel andere luier eronder, even wachten, kijken of hij klaar is, en whoppa straaltje urine door de kamer. 10 minuten later luier gepoogd te verschonen, waarop Eli de onderliggende hydrofielluier ook maar even bepoepte... Het kan me niet schelen hoe hard hij brult, het komende uur krijgt hij geen schone luier meer
(Al heb ik wel eea nu wel op film (zijn gezicht, niet de luier))

En we hebben hem gister gewogen, en hij weeg al meer dan 5 kg!! (Na de spuitluier) (Boven de 5 kg geeft de weegschaal error, dus we weten het nog niet precies, maar ach.) Binnen een maand van 3828g naar meer dan 5kg!! Dat is moedermelk forte

Hier wel een rustige nacht gehad, trouwens.
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:57:37 #160
94046 PM-girl
pi_53614728
Leuk feestje, heerlijk gekliederd met de taart en gesnoept ervan. Genoten van alle cadeautjes en Simon was helemaal beter, maar niet voordat hij ons beiden aangestoken had en wij nu ziek zijn
*
pi_53615838
Simon en Lis gefeliciteerd met jullie eerste verjaardagen...

Balen dat jullie nu allebei ziek zijn maar gezellig met zijn drietjes in bed vanmiddag kan ook gezellig zijn hoor!!!
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:53:47 #162
190853 RockabeIIa
pi_53622262
Lief Lisje Van harte met je 1e verjaardag! En dat er nog heel veel van zulke in goeie gezondheid mogen volgen!

Brent is voor het eerst echt goed ziek. Hij heeft al minstens 24 uur koorts (vannacht 40 graden en nu 38,5) maar hij eet en drinkt gelukkig wel goed. Zetpil werkt niet echt helaas...
pi_53623195
quote:
Op zondag 30 september 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
Anna, lekker ding ben je zeg!
leuke foto zo met die oranje prut overal!

ehm...memmel...schema-vraagje
ilse werd vanmorgen om 7:45uur pas wakker!
Wat nu? Mikken op vandaag gewoon maar 4flessen? (ze drinkt wel 200cc per fles)
He Marit !

Hier krijgen ze al een tijdje 4 x 200cc op een dag. Sinds een week fruithapje rond 15.00 uur.

Voedertijden : 08, 12/13, 15/16 en dan nog rond 20 uur. Zo ongeveer.

En xxxkarinxxx, ik zou Meike wakker maken, niet te lang laten slapen. Dat laatste dutje voor de nacht is hier ook max 1,5 uur. Daarna entertainen met badje, geknuffel etc etc. Dat werkt hier prima...misschien bij jullie ook. Succes !
pi_53625530
Vanmiddag zijn we met Chris naar het ziekenhuis geweest om naar zijn hartruisje te laten luisteren.. Alleen kon de arts-assistent geen ruisje horen. Ook de kinderarts hoorde niks bijzonders. Dus we zijn weer naar huis gegaan met een goedgekeurde meneer.. Hij is daar ook nog eens gewogen/gemeten. Hij is nu 5640 gram en 59 cm. Alweer 6 ons erbij in anderhalve week. Hij loopt nog steeds netjes tegen de bovenlijn van de curve aan met beide waardes.
Dus wij zijn weer helemaal blij en gerustgesteld

Had ik al gezegd dat Chris zo lief lacht en brabbelt als je tegen hem praat
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:43:21 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53629632
Hartstikke goed, Deepfreeze!! (En dan in het blauw voor Chris, uiteraard )
pi_53630076
Wat ziet Lis er groot uit inderdaad Snoopy Gefeliciteerd met haar verjaardag!
pi_53633618
KP, bedankt voor je schema!
'gelukkig' zitten we hier nu weer op schema van 5flesjes

als ze echt goed die 200leegdrinkt (nu niet altijd) gaan we starten met een fruithapje,
en dan het schema zoals jij schrijft nastreven!
pi_53633625
DeepFreeze, fijn dat het hartje nu goed klonk!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:03:54 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53633851
Deepfreeze, gelukkig dat ie helemaal is goed gekeurd nu! Dat is weer een hele zorg minder, toch?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:09:47 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53633921
Vanwaar toch al die haast met fruithapjes
Waarom niet conform de adviezen wachten tot de darmpjes voldoende gerijpt zijn met 6 maanden?
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:21 schreef snoopy het volgende:
Lieve Lisje is geen babietje meer.
Maar nog wel steeds een cutie!
Wat een heerlijk grietje zeg! Fijn dat het allemaal zo goed gaat (ach, geen nieuws is goed nieuws he? ).
En wat een prachtige vakantieplek zeg....!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:10:53 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53633935
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent is voor het eerst echt goed ziek. Hij heeft al minstens 24 uur koorts (vannacht 40 graden en nu 38,5) maar hij eet en drinkt gelukkig wel goed. Zetpil werkt niet echt helaas...
Ach Brent! Veel beterschap voor hem Rockabeeb! En sterkte voor jou.
pi_53633971
Beterschap met Brent! Gaat het nu wat beter met hem?

Moonah, het was een heeeerlijke vakantieplek
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:17:40 #173
141023 ik80
pi_53634017
Deepfreeze, een hele zorg minder, ik zou me er toch zorgen om hebben gemaakt.

Ik ga zo met Lotte naar het cb, controle en prikken. spannend. Ik leg wel vast een zetpil klaar voor als we terugkomen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:53:36 #174
105888 renzell
pi_53634539
Lieve, mooie Lis! Gefeliciteerd Snoop.

PM; jij ook met je heerlijke Simon!
pi_53634564
Fijn dat alles goed was, Deepfreeze!

Brent zo veel koorts, naar lijkt me dat NeRockabella. Hopelijk knapt hij snel op

Lis en Simon! Alweer een jaar oud, ik moet beter bijlezen blijkbaar. Gefeliciteerd En tot ziens in het dreumestopic

Moonah en Bass-Miss, nog even en dan verhuizen jullie ook die kant op en over de fruithapjes, Moonah, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het zo leuk is om wat anders te voeren dan alleen de melk
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:56:23 #176
94046 PM-girl
pi_53634579
Dag lieve allemaal hier!

Wat was het leuk hier, wat heb ik hier veel dingen opgestoken en wat was het gezellig, met Brent, Eva, Thies, Storm, Anna, Jetske, Mika, Kendahl, Ronja, Fons, Lis, Lucie, Ive, Romme, Maud, Ezra, Kaithlyn, Kyllian, Dean en alle andere lieve mooie schattige babies en hun lieve wijze mama's (en papa's) hier!

Voor degenen die nog hier zitten, tot in het dreumestopic!
*
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:59:16 #177
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53634640
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:55 schreef owlet het volgende:
... en over de fruithapjes, Moonah, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het zo leuk is om wat anders te voeren dan alleen de melk
Ik krijg bij het cb gewoon het advies om nu al te beginnen met een paar hapjes, om aan de verschillende smaken te gaan wennen. Niet omdat "het leuk is". Als ik dingen voor 'de leuk' zou doen, zou ik wel een pop gekocht hebben en geen kind op de wereld gezet hebben.
pi_53634898
Och Lotte, prikjes. Sterkte met haar, hopelijk valt het allemaal mee.

Deepfreeze, dat zijn fijne berichten, hartstikke mooi.

Jee Brent, dat is best wel hoge koorts, arm ventje....geef hem maar een knuffel van Meike

Ik heb gister het cb nog even gebeld, en ze adviseerden om het slapen 's avonds wat te rekken, evt met een badje. En dan tussen 19-20 uur de fles. Daarna slapen.
Gister is dat gelukt, ze heeft om half 8 de fles gehad en is daarna gaan slapen, vannacht 2 keer geweest voor de speen, en uiteindelijk om 7.45 uur wakker, FIJN!
Hopelijk was dit niet voor 1 keertje.
pi_53634956
ik wilde even niet reageren op de insinuatie dat we voor onze eigen lol met hapjes zouden beginnen...
kort door de bocht

'bijvoeden' en 'vast oefenen met hapjes' zijn twee dingen namelijk

Wat Memmel zegt,
spelen voor je eigen lol doe je met een pop
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:33:44 #180
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53635300
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
....
Jee Brent, dat is best wel hoge koorts, arm ventje....geef hem maar een knuffel van Meike

Ik heb gister het cb nog even gebeld, en ze adviseerden om het slapen 's avonds wat te rekken, evt met een badje. En dan tussen 19-20 uur de fles. Daarna slapen.
Gister is dat gelukt, ze heeft om half 8 de fles gehad en is daarna gaan slapen, vannacht 2 keer geweest voor de speen, en uiteindelijk om 7.45 uur wakker, FIJN!
Hopelijk was dit niet voor 1 keertje.
Dat klinkt wel heel lekker! Ik maak Anna ook nog wakker voor haar elf uur fles. Ik hoop dat ze, wanneer ze ong Meike d'r leeftijd heeft, ook om 8 uur de laatste kan krijgen. Maar ik heb dan steeds het idee dat ze dat nooit gaat redden door de nacht. Of ontwikkelt dat slaapritme ook nog verder?

Anna heeft nu haar, ik-rol-wel-op-mijn-buik-maar-val-dan-lekker-niet-meer-in-slaap-en-ga-dus-maar-krijsen-omdat-ik-niet-weet-hoe-terug-moet fase.

Oja, die foto's van Meike.....
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:42:53 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53635476
Maar 'wennen aan verschillende smaken' kan toch ook met 6 maanden?
Ik weet dat ik nu betuttelend overkom, maar ik begrijp werkelijk niet waarom je de darmen al extra zou belasten.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:45:26 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53635531
Ik ben echt serieus benieuwd.
Zonder te willen aanvallen.
pi_53635534
Ik bedoel het ook niet rot, echt niet. Maar inmiddels is er toch wel bewezen dat het proeven van verschillende dingen met vier maanden op geen enkele manier van invloed is op het eetpatroon en het wel of niet lusten van dingen later. Waarom dan toch geven voor die grens van rond de zes maanden? Niet veroordelend bedoeld, ik snap het gewoon niet.
pi_53635589
Hoi dames, ik ben inderdaad wel wat gerustgesteld. Ook al was het heel erg twijfelachtig dat er wat aan de hand was. Het CB hoorde een klein ruisje, de huisarts hoorde ook een ruisje, maar geen typisch hartruisje. En hij groeit goed, werd niet blauw, is goed wakker etc. Dus ook al was er een ruisje geweest, dan was het heel onschuldig geweest. Maar het is natuurlijk fijner dat er helemaal niks aan de hand is!
pi_53635806
Wij zijn met Mikael ook al heel vroeg met fruit begonnen. Maar das was omdat ie maar 200 cc op een dag dronk. Door elke dag een eetlepel fruit te geven ging ie weer veel beter drinken. Maar aders zou ik denk ik ook niet gewacht hebben tot 6 maand hoor. Als je kind niet reageert op fruit of groente dan kan het best. Ik vind dat er altijd zo'n heisa gemaakt word van dat soort dingen. Ik ben zelf ook groot geworden met vroeg fruit enzo
Liefde
pi_53635904
ja hoor, dat kan ook met 6 maanden
tussen de 4-8maanden is de gevoelige periode qua smaakontwikkeling
dus daarvoor hoef je niet voor de 6maanden al te starten

maar, wat is er nou precies op tegen om al iets voor die 6maanden beetje te starten?
in familie geen allergieën, een goed groeiende ilse die misschien straks rond de 5maanden al naar 4flessen kan qua hoeveelheid en misschien in mijn ogen al best lekker wat peer kan sabbelen en rondsproeien?

Dat is toch heel wat anders dan dat ik vind dat ze met 4maanden MOET starten met fruit?
Ze is nu bijna 16weken, zit lekker op 5flesjes
en dat gaat heus niet over 1week al veranderen. We zien het wel, voor 6maanden moet hier ook niets.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:18:36 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53636186
Oké, tnx voor je antwoord Marit.
Al zie ik er nog steeds het nut niet van in.
pi_53636288
Op advies van CB begonnen met fruithapje. Pien geeft melk terug en ze zei dat met wat vaster voedsel de melk misschien beter blijft zitten. Verder zei ze dat ik gewoon kon gaan proberen, niet als echt voeding zien, maar gewoon.....wennen aan lepel, lekker klooien met ander soort voedsel etc. Ze krijgen het niet iedere dag, gewoon hoe het uitkomt...Ook hier in de familie geen allergieen, darmproblemen of whatever. Pien en Floor lijken er van te genieten!

Belangrijkste voedselbron blijft de overheerlijke melk van het Kruidvat !
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:35:49 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53636611
Ook hier geen problemen in de familie en tot de zes maanden zien we wel. Anna groeit goed, krijgt af en toe een paar hapjes om te wennen. En vanaf zes maanden zal het echt een plaatsje gaan krijgen binnen haar voedingsschema. Hier op het cb zeggen ze dat je, indien je pas met zes maanden begint, bepaalde smaken niet meer 'aanslaan'. En dat hoor ik ook van vriendinnen die meerdere kinderen hebben. Vandaar dus mijn keuze.

Maar ik voel me wel degelijk persoonlijk aangevallen wanneer mij verteld wordt dat het allemaal maar voor de leuk is. Alsof ik niet het allerbeste voor mijn kind zou willen en maar een beetje zit aan te rommelen voor mijn eigen plezier. Rot bedoeld of niet, het staat er wel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:41:28 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53636752
Waarbij ik dan toch ook graag een kanttekening wil plaatsen. Het eerste wat hier door de dietiste gezegd werd....en ja Maud is een allergie-kindje is dat het een gemiddelde is qua leeftijd in maanden en dat ze voor allergie zelfs 7 tot 8 maaden aanhouden voor bijvoeden. En verder dat 4 maanden wel erg vroeg is om de darmen te prikkelen. Ze zijn net een beetje bekomen van de krampjes en als je met 5,5 maand zou beginnen is het niet verkeerd. Maar dan het liefst wel met groente, omdat de fruitzuren de darmen onnodig prikkelen. Dus ook hier geen kritiek alleen een beetje bezorgdheid. En het doorgeven van informatie.

Verder heb ik een snotterende Maud. Het zit gelukkig goed los, alleen druipt het allemaal zo dat ik er 3 shirts per dag minimaal door heen jaag omdat ze ook kwijlt. Het snot vind ik overal en vooral in d'r haren als ze van mening is om even lekker door d'r gezichtje heen te wrijven. Ben ook altijd net te laat.

We zijn aan het oefenen met brood eten, maar ze vind het echt helemaal niks. Ze stopt het wel in d'r mond maar na het sabbelen slikt ze niet door, maar spuugt ze het weer uit. Het valt blijkbaar niet goed genoeg uit elkaar om lekker door te slikken.

Verder staat ze stoer onderaan de trap op de tweede tree te kloppen en naar boven te kijken. Vooral als Fleur boven is dan zie je ze denken...

Slapen gaat wonderbaarlijk goed, maar het is een rare meid. Ze wil omgekeerd in bed op de dekens liggen. Had het al omgedraaid, maar dan nog draait ze weer terug. Heb al bedacht om twee dekentjes te maken. Een aan elke kant. Als ze dan slaapt kan ik ze nog altijd toedekken. Andere optie is de combi-sleeper, maar daar zal ik eerst voor moeten sparen.

Brent hoe is het nu?
pi_53636994
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:41 schreef chacama het volgende:
Waarbij ik dan toch ook graag een kanttekening wil plaatsen. Het eerste wat hier door de dietiste gezegd werd....en ja Maud is een allergie-kindje is dat het een gemiddelde is qua leeftijd in maanden en dat ze voor allergie zelfs 7 tot 8 maaden aanhouden voor bijvoeden. En verder dat 4 maanden wel erg vroeg is om de darmen te prikkelen. Ze zijn net een beetje bekomen van de krampjes en als je met 5,5 maand zou beginnen is het niet verkeerd. Maar dan het liefst wel met groente, omdat de fruitzuren de darmen onnodig prikkelen. Dus ook hier geen kritiek alleen een beetje bezorgdheid. En het doorgeven van informatie.
Het is natuurlijk gewoon prima om adviezen van de dietiste te handhaven, dat zou ik ook doen, als ik die had. Op dezelfde wijze gebruik ik de adviezen van het CB.

Hier hebben ze nooit last van krampjes gehad, ze reageren normaal op dat fruithapje. Ik vind het een goede aanvulling op het "eetschema", ze genieten zichtbaar van de activiteit, dus hier bevalt het goed.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:03:10 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53637197
Even voor mijn begrip, als er geen allergieen in de familie zijn, dan is het niet erg om al iets eerder te beginnen met andere zaken dan melk?
PR, Eli's papa, heeft een intolerantie voor steenvruchten (appel, peer, kers, nectarine, perzik, etc.) en is allergisch voor kiwi's. Dus dan zou het dus raadzaam zijn om pas met 6 mnd te beginnen met vast voedsel? (Niet dat het nu aan de orde is met 4 weken, maar toch )

En wat betreft de tepel-speen verwarring, vanaf 6 weken mag Eli een dental speen, toch? Hoe strak/rekbaar is die grens? Hij heeft nu een combi-speen, maar die vind ik zo lelijk
pi_53637338
het advies van evt. met groente starten en pas met fruit is een goede hoor in jullie geval!

Karin, fijn zo'n betere nacht!
pi_53637444
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:18 schreef Moonah het volgende:
Oké, tnx voor je antwoord Marit.
Al zie ik er nog steeds het nut niet van in.
omdat ik er in ons geval het nut om het uit te stellen tot echt pas stipt 6maanden niet 100% bewezen nuttig acht.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:17:15 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53637479
Davina, ik zou het in overleg met het cb doen en goed in de gaten houden.
Wb tepel/speen verwarring: daar kan ik je niet bij helpen, ik heb nl geen borstvoeding gegeven.
Wat ik bij Anna wel merkte, was dat ze de dental spenen niet wilde/wil en zweert bij een combispeen 0-6 maanden van Difrax. Grappig hoe ze daar een voorkeur voor kunnen hebben...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:23:33 #196
141023 ik80
pi_53637626
Zo wij zijn weer terug van CB, Lotte weegt nu 8890 en is 76 cm lang. Alles was in orde. Middagfles mag ook vervallen. Dat betekend dat ze alleen een fles 's morgens krijgt. (en die vervalt ook op den duur)
ze mag gewone melk gaan drinken en alles eten wat ze wil. Mooi, hoef ik me geen zorgen meer te maken als ze iets krijgt waarvan ik niet weet of ze het mag.
En verder is ze gewoon een vlotte dame, maar dat wist ik al.

Speen, Lotte heeft vanaf de 1e week al een gewone speen.
pi_53638120
Davinia, als ik het me goed herinner, dan mag je na 4-6 weken beginnen met afgekolfde BV uit een fles te proberen. Dan zou die verwarring over zijn, en leren ze er juist van (handig voor als je weer aan het werk moet). Dus ik denk dat je daarna ook met de speen kan beginnen.
Chris heeft hier de voorkeur voor de dentalspeen, maar nog liever heeft hij een pink van een van ons.. Als hij erg huilt hapt hij gewoon niet naar de speen. Dus dan is het pink erin, even rustig laten worden, snel pink eruit, speen er snel in. En duimen dat hij het niet merkt..
pi_53638252
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Davinia, als ik het me goed herinner, dan mag je na 4-6 weken beginnen met afgekolfde BV uit een fles te proberen. Dan zou die verwarring over zijn, en leren ze er juist van (handig voor als je weer aan het werk moet). Dus ik denk dat je daarna ook met de speen kan beginnen.
Chris heeft hier de voorkeur voor de dentalspeen, maar nog liever heeft hij een pink van een van ons.. Als hij erg huilt hapt hij gewoon niet naar de speen. Dus dan is het pink erin, even rustig laten worden, snel pink eruit, speen er snel in. En duimen dat hij het niet merkt..
Jeetje, hoe verschillend kan het allemaal zijn, zeg. Hier hebben ze vanaf dag 1 gekolfde melk in fles gehad,op die manier dronken ze allebei BV op hetzelfde moment. Dus 1 aan de fles en de ander aan de borst. Of allbei aan de borst , maar dat is weer een ander verhaal.....

Misschien is het anders als je dat niet vanaf dag gedaan hebt, maar ik wist niet dat daar richtlijnen voor zijn.
pi_53638609
Chris kreeg vanaf dag 2/3 ook flesvoeding, maar via vingervoeding, en vanaf dag 4 was het KV uit een flesje. En we zijn naar huis gegaan met 5/7 BV en 2/7 KV.
Maar Chris heeft nooit goed aangehapt. Dus vandaar dat het borstvoeden niks is geworden. Hij krijgt alleen nog zo'n 100 ml BV per dag. En de rest is KV. En alles uit de fles. Dus de speen ook vanaf dag 8 ofzo.
Volgens het CB is BV goed voor de opbouw van de darmflora. In BV zitten veel verschillende bactierie culturen ipv minder bij FV (die darmfloradrankjes hebben ook maar 1 cultuur, moet net degene zijn die bij jou niet goed is wil het helpen).
DIe 4-6 weken staat in het boekje van mijn kraamzorg. Op het CB hebben we het hier niet over gehad omdat ik al niet meer live BV geef.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:09:41 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53638610
Davina, wij gebruiken al vanaf het begin een speen omdat Devin zo'n ontzettende zuigbehoefte had.
Van de combi-speen moest hij niks hebben; hij trok dan zo'n zuur bekje en spuugde hem weer uit.
De dental-speen daarentegen was en is nog steeds onmisbaar!
De eerste paar weekjes "vergat" hij nog weleens hoe hij nou moest drinken aan de borst en dan gaf ik hem even mijn pink als reminder. Of dat nou kwam doordat hij al zo vroeg een speen gekregen heeft weet ik niet, maar het is allemaal vrij snel goedgekomen.
Als Eli goed aan de borst drinkt en zonder al te veel problemen aanhapt, dan kun je hem dus best al een dental-speen geven vind ik

Zo leuk, we hebben weer wat nieuws!
Devin houdt er niet van om op zijn buik te liggen, hoewel ik hem wel regelmatig even zo neerleg. Vrijwel direct is hij het zat, gooit z'n benen omhoog, bonkt met z'n hoofd op de (zachte) ondergrond en begint te huilen.
Maar nu heeft die kleine slimmerik een oplossing bedacht: hij rolt zichzelf gewoon weer terug op zijn rug
Dan gooit 'ie zijn volledige gewicht erin en hoppa, daar gaat 'ie dan!

Straks naar het CB voor die extra weeg/meet-afspraak.
Hij heeft al sinds gistermiddag niet meer gepoept, volgens mij zit ik gebakken
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:14:08 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53638711
Ik ben met Dean ook met 4 maanden begonnen met af en toe fruit, omdat ik merkte dat hij het eten uit echt onze mond zat te kijken. Gewoon af en toe een klein hapje van dit of dat proeven.
Ik vond dat idd ook leuk, maar belangrijker is dat ik merkte dat hij het heerlijk vond, ik had gewoon echt het gevoel dat hij niet meer genoeg had aan alleen melk

Mijn mannetje is echt een dondersteen aan het worden, de hele dag aan het babbelen en aan dingen zitten die hij niet mag...zoals de staande lamp. En dan kijken en lachen naar mij, en zeggen "Mama, mama, NEENEENEE? " .

Hij volgt me al tijgerend/kruipend overal, en trekt zich dan op aan mijn been...soms wil ik dan even verder lopen, vooral als ik midden in een kook of schoonmaak-gebeuren sta

Dan zet ik hem weer neer en dan is het brullen natuurlijk "Neneeneeneeehh"

Oh ja, en hij heeft nu 2 (!) ondertanden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:24:29 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53640455
Oh, mooi is dat he vivi. Maud kan dat ook zo goed en dan stap ik over d'r heen en draait ze zich heel beledigd om en komt dan weer met een spurt achter me aan om alsnog die broekspijp vast te pakken.

En wat stoer dat ie al zoveel kletst. Maud komt nog steeds niet verder dan babyklanken en nu dus papa. Wat ze heel zachtjes fluisterd en dan steeds ietsje harder zegt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:29:38 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640584
Nou, hij is in een week ineens helemaal "verdreumesd", ik sta er zelf ook versteld van!

Maar achter me aan spurten kan hij dan nog net weer niet
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:37:20 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53640787
"Verdreumesd":D
Hij gaat hard Vief!

En Maud, veel beterschap, kleine snottebel!
Jammer dat ze nog geen brood lust.

Qua ontwikkeling staat Thies even stil lijkt het wel. Niet dat dat wat uitmaakt hoor, maar zo hard als het soms gaat, zo weinig nieuws komt er de laatste weken bij.
pi_53644802
*komt hier ook eens piepen...

Vandaag voor de eerste keer naar het CB, Liande is nu 54cm groot en weegt 4,7 kg. Ik wist wel dat ze een 'ferme brok' was geworden, maar ben toch een beetje geschrokken van haar gewicht.
Ze is de afgelopen 3w 700g bijgekomen, best veel toch?

En verder probeer ik bij te lezen, maar ik heb het evenwicht nog niet gevonden tussen huishouden doen, baby tevreden houden (wat betekenen sommige huiltjes toch ) en internetten

doei!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:22:01 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53645025
Moonah, hij is vast energie aan het opsparen om je straks om een brommer te vragen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:19:56 #207
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53646413
Vivi, wat een brok energie zijn ze op deze leeftijd he? Wat heerlijk dattie al zo kletst joh. Heel schattig. Hier alleen 'babababa' etc., wel een heel scala aan klanken maar niets verstaanbaars. Wat ik overigens ook nog lang niet verwacht, Dean is echt een hele snelle!
Hier ook een kruipmonstertje, heel schattig. Ze is echt héél lief, ons vrolijke lachebekje. Spugen doet ze nu wel weer regelmatig, ze is weer eens niet lekker ... maar verder is ze echt zóoo lief en schattig. Heerlijk. Ze maakt leuke geluidjes, doet mij na als ik m'n tong uitsteek en maakt grappige prrrr geluidjes met haar mondje in een tuitje. Ze doet alles in haar mond, gaat met lepels slaan op de tafel als we het voordoen en lacht naar alles en iedereen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:21:41 #208
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53646470
Iksje, geeft niets hoor, lekker toch zoveel aangekomen? Is juist goed hoor. Krijgt ze borst- of flesvoeding? Met borstvoeding komen ze zowiezo vaak veel aan in het begin, dat wordt later wat minder. Met flesvoeding weet ik het niet zo goed, maar lijkt het me nog steeds helemaal goed hoor, echt niet extreem.
Succes met het vinden van je evenwicht, dat duurt idd even!
pi_53646490
Dean gaat brommers kieken
pi_53651759
Dean...brommers kiek'n ??? Dat vindt je mama echt niet goed hoor, nu nog niet!!!

Iksje, Meike groeide in het begin ook een kilo in een maand tijd.

Wb de fopspeen, Meike heeft vanaf dag 1 een "vanaf de eerste dag na de geboorte" speen van Bibi
Ik heb haar een 6maanden speen aangeboden maar die wil ze niet.
Nog op het cb nagevraagd of dat kwaad kon voor de mondontwikkeling, maar dat gaf niks. Ze mag lekker op die kleine speentjes blijven sabbelen. Pas als ze de speen met schildje en al in de mond stoppen wordt het tijd voor een andere speen.
Meike heeft het vanaaf weer gered tot half 8, fles leeg, en lekker slapen. Ben wel om 19.00 uur nog even met haar naar het paardje gewandeld om tijd te rekken....

Ik ben in eerste instantie ook met 4 maand begonnen met fruit, maar Meike reageerde er niet goed op , kreeg echt krampjes, dus na die ene keer ben ik meteen weer gestopt, en met 5,5 maand weer begonnen, vanaf toen ging het prima . Haar darmpjes waren dus nog niet goed genoeg gerijpt, en dat is precies de reden waarom ze adviseren om met 6 maand te beginnen met bijvoeding.
Maar als het wel goed gaat dan is het alleen maar mooi natuurlijk, en helemaal als het cb het adviseert. Eindelijk een ander smaakje als alleen melk....

Rockabella.....hoe is het met Brent????
pi_53652046
Karin hier hetzelfde met de speen. Ik was vandaag even weg geweest en de speen vergeten, geen reserve bij! We gingen naar de woonboulevard dus wij langs de prenatal een speen kopen. Mijn vriend zegt, dan kopen we wel die van 6 maanden en ouder. Maar die wilde hij dus niet, dan maar zonder speen.
Fijn dat het deze keer goed ging met Meike.

Dean gaat echt hard zeg!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:42:02 #212
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53652683
Jordy Evan geboren op 4 september 2007.

1 dag oud en het is niet gefaked later nog geprobeerd om een middelvinger te krijgen bij hem dat lukt gewoon niet.

En vandaag is hij precies 4 weken oud.

Is nu 58 cm lang was bij zijn geboorte 54 cm.
En weegt nu 4080 gram dus ruim 4 kilo.

En het leuke is sinds 1.5 week slaapt hij s'nachts lekker door zijn laatste voeding krijgt hij rond 22.30 uur en wordt dan de volgende ochten tussen 6 en 7 wakker. Maar dat maakt niet uit mijn wekker gaat toch al om 6 uur af.

[ Bericht 70% gewijzigd door Razor21 op 02-10-2007 21:56:00 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:49:05 #213
190853 RockabeIIa
pi_53652922
Brent is _eindelijk_ koortsvrij. Heeft lang geduurd (de nachten zijn in Twente ook lang hoor Brabanders! Vreselijk, 4 nachten heb ik al vrijwel niet geslapen, waarvan 2 nachtdiensten maar toen kon ik overdag dus ook niet bijslapen ivm zieke B.) Zijn ritme is zoek... maar verder is zijn batterij weer opgeladen.

Iksje, ik ken dat wel wat je zegt. Geen tijd voor jezelf, je was, de stofzuiger, etc. maar alleen maar kind op tijd badderen, eten geven enzo. Het komt helemaal goed hoor! Zelfs bij een chaoot als ik lijkt het er behoorlijk op inmiddels (omg wat kan ik liegen!!!)

Suzanna, ik ben wel weer toe aan een nieuwe foto van die allerkleinste muppert van jou

Leuke foto razor Heerlijk kindje maarreh.. Brent kon het al binnen 10 dagen
pi_53659890
Haha,die foto van Brent kan ik me nog herinnneren. Geestig !
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:33:27 #215
94046 PM-girl
pi_53662728
Gelukkig Rockabella! Wij hebben ook zo'n foto, even kijken...
*
pi_53662848
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:33 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig Rockabella! Wij hebben ook zo'n foto, even kijken...
Volgens mij heeft iedereen zo'n foto

Mikael net geboren

Wel nog de verkeerde kant op. Maa hij was nog beetje de richting kwijt van de bevalling
Liefde
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:41:42 #217
94046 PM-girl
pi_53662892
Gevonden! Slechts 2,5 uur oud:

(slechte belichting want zonder flits)
*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:49:22 #218
190853 RockabeIIa
pi_53663062
Die van MeNcole is niet zo duidelijk maar die van Simon wel!
pi_53663292
hee stelletje aso kids!! dat soort dingen doet Meike niet hoor....!!!!

Fijn Rock dat Brent weer koortsvrij is, en verder ook nog goed te pas?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:34:49 #220
190853 RockabeIIa
pi_53665576
Meike doet dat echt wel! En ze doet vast ook heel vieze scheetjes!

Brent is nog niet helemaal de oude. Slaapt de dag in tot 10.00u, helemaal ontregeld dus, en verder wil hij ondanks dat ie doodop is niet slapen tot 's avonds laat. Hij spuugt nu ook af en toe een paar slokken/happen uit en dat heeft ie eigenlijk nooit gedaan. Beetje jammer, net over een boek natuurlijk Maar dat de koorst weg is is al een zorg minder.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:39:15 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53665673
Ik heb van Anna ook niet zo'n foto. Alleen een DVD van de pretecho 4D. Komt er ineens een arm door het beeld met een opgestoken middelvinger!
pi_53667760
Haha, leuke foto's!
De tweede dag na haar geboorte heeft Liande toch mooi dit gedaan. (nu ja, het symbool met de hand dus )
Jammer genoeg geen fototoestel in de buurt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:08:05 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53668822
Brent nog aan het uitzieken... Gelukkig is de koorts gezakt Rocka!

En wat een ordinaire kinderen hier zeg...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:44:28 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53697598
Oooh, die pasgeboren kleintjes
En Iksje, dat gebaar ken ik, Devin hield de eerste 2 weken zijn handje ook regelmatig zo.
Hij ging ook altijd driftig met z'n hoofdje op en neer zwiepen als je hem vasthield, onze kleine headbanger

Dinsdag naar het CB geweest en gottegottegot, wat een ergernis!
Gelijk bij binnenkomst werd er al tegen me geroepen dat ze zijn dossier kwijt waren, maar dat het ook best zonder kon (?)
Hij woog 6600, 350 gram meer dan 2 weken daarvoor. Ik was benieuwd of hij in de lengte gegroeid was en vroeg of ze hem wilde meten "Nee, dat hoeft niet" "Ja, maar ik wil het voor mezelf weten" en op dat moment werd ik binnengeroepen door een inval-wijkverpleegkundige.
"Zo, hij heeft ontstoken oogjes zie ik?"
"Ehh, nee hoor, hij is gewoon doodmoe."
"Oh, okay. Je bent 2 weken geleden ook al geweest zie ik. Waarom ben je er nu weer? Had je nog veel vragen ofzo?"
"Neen, jullie hadden me een brief gestuurd omdat mijn zoon half ondervoed zou zijn. Dit is een extra controle-afspraak"
" Oh, nou 350 gram aangekomen in 2 weken, is goed hoor. Geef je BV?"
"JA!"
"Tja, ik werk hier niet maar moest vanmiddag invallen en zijn dossier is kwijt. Hou je wel zijn oogjes in de gaten? Als ze ontstoken zijn moet je met hem naar de huisarts en blablabla......."
"Hij is MOE! Daarom zijn z'n ogen rood"
En mijn hoofd toen inmiddels ook
Bij het weggaan moest ik Devin zelf meten, de assistente was druk (mobiel) aan het telefoneren.

Bah,wat was ik laaiend:
Dossier kwijt, een wijkverpleegkundige die er natuurlijk niks aan kan doen, maar dus totaal NIET op de hoogte is. Doorzeuren over iets dat totaal niet aan de orde is...
Het meest kwaad ben ik nog omdat de arts 2 weken terug zo'n poeha maakte over Devin's "ondergewicht" en het had over lage voedingswaarde van mijn melk en ontwikkelingsachterstand als ik niet zou bijvoeden en dat men nu niet eens wist wat ik uberhaupt kwam doen!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:17:57 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53698401
Jeetje wat belachelijk zeg!
pi_53705190
Pffff ik was echt uit mijn stekker geschoten daar hoor kersjes, wat een belachelijk gedoe!

Ik heb pepijn vandaag na de babymassage even laten meten en wegen. En meneer is nu 6160 gram en 62 cm.
Groeit keurig in een recht lijntje.
Ben benieuwd naar dinsdag, dan moeten we voor het echie naar het CB.

Hier meten ze trouwens niet bij ieder bezoek, bij de eerste afspraak met 1 maand wel, daarna met 2 maanden niet, en met 3 maanden weer wel.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:13:53 #227
190853 RockabeIIa
pi_53708059
Gats Kersjes... Ik zou ze daar niet eens meer serieus kunnen nemen als me zoiets zou overkomen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:19:43 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53713185
Nou ja Kersjes, echt absurd.
*OUD heilige*
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:08:00 #229
190853 RockabeIIa
pi_53715608
Brent is flink opgeknapt. In vergelijk met het vaatdoekje dat ie een paar dagen geleden was is het een beer! Maar hij eet en drinkt nog steeds de helft van wat ie eerder binnen kreeg. Vocht krijgt ie wel genoeg (dan maar vaker een fruithapje). Misschien toch nog even geduld hebben?
pi_53716721
Ik heb het zo druk dat ik geen tijd heb om te Fokken

Hier gaat alles goed! Jet groeid als kool en ze is erg vrolijk en ze kletst veel

Vanmiddag terug voor controle naar de kinderarts, ben erg benieuwd!

Kersjes wat erg!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_53717423
Wat een mutsen bij het CB zeg. Dat geeft je vertrouwen voor de volgende keer (NOT )
Ze zouden zich meer zorgen over zichzelf moeten maken, dan om Devin, als ik dit zo hoor..
En natuurlijk fijn dat Devin netjes is aangekomen. 350 gram klinkt als heel netjes voor 2 weken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:24:03 #232
94046 PM-girl
pi_53720640
Rock, het kan best dat Brent nog aan het bijkomen is? Maar zolang hij nog goed drinkt en plast, lijkt me er weinig mis (insert disclaimer enzo)
*
pi_53721145
Kersjes wat een $%*#&^(#$ bureau zeg, die sporen voor geen meter
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:59:23 #234
190853 RockabeIIa
pi_53721552
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:24 schreef PM-girl het volgende:
Rock, het kan best dat Brent nog aan het bijkomen is? Maar zolang hij nog goed drinkt en plast, lijkt me er weinig mis (insert disclaimer enzo)
Hij krijgt volgens mij voldoende binnen. Alleen komt hij niet aan zijn dagelijkse melkquotum en iets anders wil hij op dit moment niet drinken. Dat wordt resoluut de box uit gelanceerd...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:18:55 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53721980
Kersjes, zit jouw cb in Middenhoven? *kijkt angstig*
Inderdaad raar verhaal!!

@Rock, fijn dat het beter lijkt te gaan met Brent (raar om Brent als baby te zien ipv mijn vader ) (En als ik m even nergens mee wil bemoeien, ik vond je vorige avatar leuker )
@Marit, sterkte! Je was toch net ongesteld geworden? Sterkte in ieder geval! Oeps, verkeerde topic

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. 5 weken alweer! Bijna 6 weken Dat betekent afspraak maken met vlos, ha en beginnen met afgekolfde melk in flesje aanbieden Mijn kleine man wordt al groot!!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:52:13 #236
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_53729739
Zijn jullie eigenlijk allemaal naar die 6-weken controle bij de verloskundige geweest?
Ik namelijk niet. Ik vond het zo raar dat er nooit meer over die gebroken vliezen/urineverlies gesproken is (Bij de bevalling bleek dat ik al 5 dagen met gebroken vliezen liep terwijl de verloskundige dacht dat het urineverlies was). Ik had echt geen nederige excuses verwacht ofzo maar gewoon even een gesprekje erover tijdens een van de controles in de kraamtijd. Maar helemaal niks dus... Nu vraag ik me alleen dus af of ik echt iets misloop zonder die controles. Voel me eigenlijk prima dus medisch lijkt alles in orde...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:45:27 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53731042
Nee, ik ben ook niet op de 6 weken controle geweest. Volgens mij alleen als je dat perse wilde om het een of ander te bespreken. Had ik nu wel gegaan, was mijn verkleving waarschijnlijk eerder ontdekt. Maar lees daarover alles in het 'Hoe gaat het met de moeders'-topic.
Ik vond het ook wel een beetje vreemd: je bent bevallen, ze komen nog een paar keer langs voor nazorg en that's it.
pi_53731338
tsja, maar daar is die 6-weken controle natuurlijk eigenlijk voor, als laatste na-controle en om die hele begeleidingsperiode af te sluiten. jammer dat dat niet meer standaard is.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:55:13 #239
141023 ik80
pi_53731340
Ik ben wel geweest, maar ook om nog even met Lotte te pronken, en te bedanken voor de goede zorgen.
Ook om nog even naar de hechtingen te laten kijken want dat irriteerde een beetje (wat daar ook verholpen is)

Over melk drinken ga ik me geen zorgen meer maken, volgens CB werd dat steeds minder, nou dast is echt zo. We gaven nog maar twee flessen, maar die laatste dronk ze al slecht. Nu ook de tweede niet meer gegeven, en gaat ze de eerste slecht drinken. Cb heeft ons wel aangeraden om vitamine d extra te geven. En ik zorg er verder voor dat ze voldoende binnen krijgt aan vocht. Honger zal ze niet snel krijgen, ze wil alles proeven wat wij eten hahahaha, alleen avondeten samen met ons lukt niet wij eten altijd te laat voor haar.
pi_53738658
Ik moest na 6 weken weer naar de gyn, waar ze toen een achter gebleven placentarest ontdekten.
De vk kwam in de kraamweek thuis 3 keer langs en zei dat er geen stukje placenta kon zijn achter gebleven....grrrrr maar goed, dit is een kleine babietjes topic

Hier is alles oke, Meike ligt even lekker te slapen. Gisteravond op visite geweest, Meike mee, slapen in het campingbedje en om 23.30 uur weer mee naar huis. Thuis zonder 1 kik verder slapen! HEERLIJK!!!!
Ik vind dat we gewoon een fantastisch kind hebben!
pi_53738689
Hier ook naar 6weken controle geweest, maar toen niet onderzocht!
een evt. verkleving hadden ze toen dus ook niet ontdekt Memmel!
Wel werd toen Hb geprikt.

Karin, heerlijk dat het zo goed ging met Meike!
Hier ook een fantasisch kindje, wat alleen (lastig voor ons) erg wisselend drinkt.
Soms maar 60cc bij een voeding!
Nouja, ze blijft vrolijk dus het zal voor haar wel geen probleem zijn.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:20:24 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53738827
Karin, wat fijn dat Meike zich niet gek liet maken en gewoon doorsliep!
Geeft goede hoop voor de toekomst.
En natuurlijk heb je een fantastisch kind, die heb ik hier ook
Alleen niet als het op slapen aankomt, hij is al de hele week hopeloos 's nachts.
Jengelen, zeuren, huilen en als je hem niet op tijd vastpakt gewoon op vol volume krijsen.
En dat dan gemiddeld 5 keer per nacht, ik ben werkelijk gesloopt
Ik dacht dat het door mijn antibiotica-kuur kwam en daar ben ik sinds donderdag klaar mee. Kan dat nog steeds effect hebben? Of is dit de nieuwe trend?
Hijzelf lijkt er geen last van te hebben en is overdag lekker vrolijk. Stopt echt ALLES in zijn mond dat hij tegenkomt (lichaamsdelen van hemzelf of anderen, kleding die hij aanheeft, speeltjes) en kwijlt alles onder.
En hij stopt zijn speen zelf weer terug in zijn mond! Achterstevoren weliswaar, het schildje dus, maar het begin is er!
pi_53738893
hahaha, het begin is er inderdaad

Ik las ergens (hier?) een mooie spreuk:
een kind ontwikkelt zo snel, dat geen enkele nieuwe gewoonte er in blijft!

zo ook met die nachten...het lijkt nu nieuwe trend,
maar gelukkig blijft hij ontwikkelen en zal er snel weer een andere gewoonte qua slapen komen!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:59:10 #244
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53740125
Kersjes, komt wel weer goed met slapen hoor. Kan ineens weer normaal zijn.
Anna kwijlt ook de hele dag door. Kan wel 4 droge shirtjes bij me steken, maar ze zijn ook zo weer nat!

Zo,het is lekker weer, ga zo eens lekker met Anna op sjouw. Manlief is net weg om te trainen. Wij gaan lekker boodschapjes doen!
pi_53740767
zeker 4 per dag ook hier!!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:03:04 #246
94046 PM-girl
pi_53741336
Ik vind de nacontrole ook goed om de bevalling nog eens door te nemen. Vaak heeft de vk weer een heel ander beeld, wat weer voor aanvulling kan zorgen. Lichamelijk onderzoek werd aangeboden, maar vond ik zelf niet nodig.

Moonah en Bass Miss, genieten jullie nog even van jullie kleine (!) babietjes!
*
pi_53741593
Bij de nacontrole heb ik beide keren een uitdraai gevraagd van mijn bevallingsverslag. Dat vond ik toch wel fijn, dan kan je eens lezen hoe alles is verlopen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:07:18 #248
19529 Fendy
True Spirit
pi_53750512
n'avond

Jayden is alweer uit zijn eerste autostoeltje gegroeid Het gaat zo snel...
Nu zit ie prinsheerlijk vooruit te kijken in zijn nieuwe stoeltje en vlot optrekken vindt ie tof
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:20:24 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53750821
Dat is rap Jayden...Maud zit nog steeds in de Maxicosi. En daar zal ze als ze 1 is waarschijnlijk ook nog wel inzitten.

Gaat trouwens goed met de gup hier. Papa...papa....papa. Als ze wakker wordt, als ze thuis komt, als ze naar bed gaat.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:39:38 #250
19529 Fendy
True Spirit
pi_53751212
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef chacama het volgende:
Dat is rap Jayden...Maud zit nog steeds in de Maxicosi. En daar zal ze als ze 1 is waarschijnlijk ook nog wel inzitten.

Gaat trouwens goed met de gup hier. Papa...papa....papa. Als ze wakker wordt, als ze thuis komt, als ze naar bed gaat.

Haha ja...het stoeltje dat wij hebben (HTS Besafe Izisleep) zou geschikt moeten zijn tot 12 maanden / 13 kilo, nou...mijn grote kleine ventje zit met zijn schoudertjes klem en kan alleen zijn armpjes nog naar voren steken, niet eens meer naast zich leggen (nadert nu 8 maanden, rond de 10 kilo ofzo)

Dus nu maar een 9-18 kilo stoeltje gekocht, beter! Het arme ventje moest huilen als hij in de babystoel moest...

[ Bericht 1% gewijzigd door Fendy op 06-10-2007 21:58:46 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:30:54 #251
190853 RockabeIIa
pi_53752187
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:16 schreef snoopy het volgende:
Bij de nacontrole heb ik beide keren een uitdraai gevraagd van mijn bevallingsverslag. Dat vond ik toch wel fijn, dan kan je eens lezen hoe alles is verlopen.

Oh? Hoe ziet zoiets eruit en wat staat er in? Ik heb geen nacontrole gehad omdat ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland was ofzo... Ik weet het niet precies. Maar zou ik daar nu nog om kunnen vragen of is dat raar?
pi_53752354
Het is een soort verslag van de gebeurtenissen met tijdstippen enzo. Ik zal het eens moeten opzoeken om te kijken wat er precies instaat. Maar wat ik vooral interessant vond was om te lezen op welke tijdstippen er iets gebeurde. Wanneer je mocht gaan persen en hoe lang dat duurde. Info over je kindje (apgarsccore en hoe het reageert) en eventuele info over scheurtjes en hechtingen. Gewoon van die dingen die totaal langs je heengaan als je aan het bevallen bent.

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen maar de VK had het gewoon in haar computer staan dus ik denk dat je het nog gewoon kan opvragen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:00:07 #253
94046 PM-girl
pi_53752757
Dat verslag heb ik zelf wel, van het ziekenhuis, met inderdaad al die feiten. Erg fijn om te hebben.
*
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:04:34 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53754050
Hoe lang duurde de onstluiting, wanneer braken de vliezen, hoe lang duurde de uitdrijving, gewicht van de baby, medische indicatie? reden van medische indicatie, wat ze gedaan hebben, etc. Lekker medisch. Is (in mijn geval) 1 A4.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:38:30 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53758055
Bij mij zat dat bij de ontslagpapieren toen we naar huis gingen. Is idd fijn om door te lezen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:57:35 #256
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_53758254
Bij mij zat dat verslag inderdaad ook bij de ontslagpapieren van het ziekenhuis. Vond het zelf wel heel interessant om terug te lezen. Vooral omdat inderdaad tijdens de bevaling heel veel langs je heen gaat
pi_53758771
bij mij zat dat ook bij de ontslag papieren van het ziekenhuis, alleen jammer genoeg is niet alles ingevuld

Pfff Pepijn heeft besloten dat drinken bij mama veeeeeeeeeeeeeel lekkerder is als uit een flesje. En dat er overdag veel te veel te doen en te zien is om te drinken. Dus zit er overdag ineens meestal 4 en soms zelfs 6 uur tussen 2 voedingen. Ook drinkt ie uit het flesje bij papa maar het minimale.

Heel schattig hoor dat ie zodra ik thuis kom op me aanvalt , maar dat 's nachts ineens weer 2 of 3x ipv 1 keer willen eten dat hoeft voor mij echt niet
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:00:27 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53759943
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:03 schreef PM-girl het volgende:
Moonah en Bass Miss, genieten jullie nog even van jullie kleine (!) babietjes!
Ja, duh! Wat denk jij?
Ik vind het echt een maffe ervaring hoor, dat mijn zoon al bijna een jaar is. Ik ben al weken ermee bezig, in mijn hoofd dan, en qua gevoelens. Heb al een aantal keer van de bevalling gedroomd.

Over het bevallingsverslag, ik hecht er niet te veel waarde aan eigenlijk. Maar dat komt omdat er bij mij fouten in staan. Zo staat er oa dat ik maar anderhalf uur heb geperst ipv 2,5 uur. De bekkenbodemspecialist dacht dat dat was zodat het zkh was ingedekt, daar ik blijvende schade heb opgelopen die daarmee verband houdt.

Maar ach, de zon schijnt en wij gaan straks lekker fietsen! Dat blijft zó ontzettend leuk!

Oh en Pepijn, groooot gelijk!!!
Chaca, fijn hoor, dat het goed gaat met Maud!
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:16:17 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53760208
Moonah, 2,5 uur persen
Mij gaven ze op een gegeven moment nog 10 minuten om het zelf te doen.
Na 5 minuten kwamen ze echter al met de vacuumpomp aanzetten en werd ik ingeknipt omdat ik finaal OP was en volledig aan het ijlen was van de koorts.
Uiteindelijk 2 uur en 10 minuten geperst.
Wat is het maximum vraag ik me af?
Ik hoorde over een vrouw die, in het ziekenhuis, maar liefst 4 uur bezig geweest is, maar weet niet of ik dat moet geloven

En veel plezier op de fiets!
Wij gaan nu ook lekker naar buiten.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:53:54 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53761007
Ik was ook op en aan het hallucineren. Er staat me bij dat anderhalf uur het maximum is.

Jij ook veel plezier buiten Kersjes!
pi_53766353
Wij hebben de autostoel ook al in huis (op zolder) Ze past nu nog (net) in de cosi, maar het is toch het beste om ze daar zo lang mogelijk in te laten???
pi_53771354
Ja, dat is het beste Karin!
Damian zit ook flink met zijn benen over de rand heen, al heel lang maar nu begin ik het wel een beetje zielig te vinden. Eigenlijk zouden ze die dingen gewoon groter moeten maken.
pi_53784297
Hier was Kaith met 6 maanden al uit de Cosi wegens lengte en op advies van babypark hebben wij een autostoeltje gekocht wat je achterstevoren en liggend in de auto kan bevestigen. Nu staat hij rechterop en als we langere stukken rijden dan gaat hij half achterover want dan slaapt ze niet zo raar met haar hoofdje naar beneden.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:57:44 #264
3011 E.T.
pi_53784579
Tijn zit ook aan alle kanten klem in de Maxi-Cosi, maar hij blijft er nog maar mooi een tijdje ingepropt zitten...
Erg zielig dat ie geen bewegingsruimte meer heeft en z'n armen niet meer naast 'm kan houden, z'n hoofd boven de stoel uitsteekt en z'n benen tegen de leuning van de bank liggen...
Een auto die achterop rijdt... die gevolgen zijn veel zieliger als ik 'm nu in een 'grotere' stoel zou zetten..

Dan maar een paar maandjes afzien..
pi_53784820
ET die stoel die wij hebben staat als de maxi cosi achterstevoren. Maar dan gekanteld. Kom even niet op het merk maar heb hier niet de auto waar hij in staat dus ik kan ook niet kijken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:24:20 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53785164
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:16 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, 2,5 uur persen
Mij gaven ze op een gegeven moment nog 10 minuten om het zelf te doen.
Na 5 minuten kwamen ze echter al met de vacuumpomp aanzetten en werd ik ingeknipt omdat ik finaal OP was en volledig aan het ijlen was van de koorts.
Uiteindelijk 2 uur en 10 minuten geperst.
Wat is het maximum vraag ik me af?
Ik hoorde over een vrouw die, in het ziekenhuis, maar liefst 4 uur bezig geweest is, maar weet niet of ik dat moet geloven

En veel plezier op de fiets!
Wij gaan nu ook lekker naar buiten.
Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.
pi_53786859
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.
Dat moet dan wel ja, aangezien ik hier in 5 minuten klaar was met persen (en dan heb ik ook nog moeten wegpuffen van de vk aangezien het te snel ging). Ik moet er niet aan denken dat ik er langer dan 2 uur over gedaan zou hebben, want ik verwacht dat de pijn er niet minder door wordt.
pi_53787007
Nu iedereen het zo over de maxi-cosi heeft, laten jullie de beentjes van jullie kindje onder de autogordel of leggen jullie ze er overheen? Nu heeft Elise ze er nog altijd onder liggen, maar ik verwacht dat als d'r benen langer worden dat ze dan in de knel komt en eroverheen misschien prettiger is.
pi_53787257
Onder de autogordel lijkt mij.
pi_53792149
Ik ga even mee offtopic over persweeen:
Ik heb een half uur gepersd, voordat de vacuumpomp werd ingezet, maar erg veel pijn had ik niet bij het persen. Ok, wel een wat brandering gevoel, maar het zetten van de vacuumpomp was echt pijnlijk. De persweeen zelf waren zoveel beter dan de ontsluitingsweeen. Ze kwamen minder vaak, de weeen zelf waren nagenoeg pijnloos, Ik kon eindelijk iets nuttigs doen, ik was opeens niet moe meer, het einde van de bevalling was in zicht, het begin van een nieuw leven ook.

Chris heeft vandaag zijn neus ontdekt. zit af en toe echt zijn neus te bevoelen. En hij heeft na zijn vorige voeding ook al geduimd. Nu nog leren om gericht dingen te doen..
Nu ligt hij ligt hij in de box, en slaat tegen de boxketting aan.. Eens kijken of hij dat ook vaker gaat doen..
Wat gaat die ontwikkeling toch hard. nog maar 8 weken, en dan toch al zoveel geleerd!
  maandag 8 oktober 2007 @ 15:29:06 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53792201
Volgens de instrucite moeten de beentjes onder de gordel. Maxi-Cosi is te klein als het hoofdje boven te steun uitkomt. Voetjes maakt niet uit. Speaking of maxi Cosi, hoe weet je wanneer je kind te groot is voor de hoofdsteun/stoelverkleiner? Volgens mij ligt zijn kont voorbij het laagste punt, zeg maar... Is het met 6 weken alleen niet erg vroeg om de verkleiner er al uit te trekken? Wat zijn jullie ervaringen?

Tweede vraagje: wat is een goede fles? Is dat rare ding van difrax, met die s-vorm, echt beter dan een gewoon recht flesje? Idem voor spenen...

Enneh, ik was geloof ik in 17 minuten klaar met persen (kan ook 27 zijn geweest). Vlos was iig erg onder de indruk. Net nacontrole gehad. Was wel erg bijzonder om weer dat gebouw in te lopen met dat hele specifieke geurtje, ja dan komt alles weer even terug. was wel emo. vlos meteen vragen hoe het psychisch ging
ze heeft eea ook nog even gecontroleerd, en de knip is helemaal goed genezen, dus das mooi.
edit: Idd, die persweeën voelde ik nauwelijks. "Goh, een beetje drukkend gevoel op mijn kont. Hee, nu is het weer weg. Oh, dat was dus een perswee... )" Ik vond de uitdrijving zelf wel erg pijnlijk. Dat branderige gevoel deed erg zeer.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaviniaHR op 08-10-2007 15:42:50 ]
pi_53792703
Hier hebben we de verkleiner er afgelopen week uitgehaald. Chris lag klem tussen de schoudergordels, en die tussen zijn benen. Nu ligt hij weer lekker, En ook wat dieper, dat is ook wel fijn. De hoofdsteun zit er nog wel in. Zijn hoofd wiebelt nog teveel om die eruit te halen. Hoe we het "weten"? Hij leek ontzettend oncomfortabel te liggen en lag niet netjes in de gordels. Nu wel weer dus..

Wij gebruiken avent flessen, die zaten bij mijn kolf. Dus dat was makkelijk. Bij de kleine flesjes zaten nr 1 spenen. Toen we meer voeding gingen geven (150ml+poeder) hebben we een grotere fles gehaald, daar zat een 2 speen bij. Hij krijgt nu bij de kleine voedingen de kleine speen, en bij de grote de grote speen. Dan is hij ongeveer even lang bezig.

Nacontrole van de VK hebben we woensdag, maar dat is meer even bespreken waarom ik naar het ZKH ben gegaan, en hoe het nu verder gaat. Bij de bevalling waren ze niet...
pi_53794437
Ow beentjes onder de gordel, dat wist ik dus niet. Elise heeft 2 keer de beentjes boven de gordels gehad (bij lange autoritten) want dan kon ze even met d'r voetjes spelen en dat vond ze wel fijn. Kan me ook herinneren dat ik bij anderen heb gezien dat de beentjes er altijd overheen zaten. Voorlopig laat ik ze er in ieder geval onder.
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.

Wat een heerlijk weer vandaag trouwens! Net ruim een uur gewandeld, heerlijk!
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:30:52 #274
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53794646
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft vandaag zijn neus ontdekt. zit af en toe echt zijn neus te bevoelen.
Klinkt bekend, zo trekt en friemelt Devin steeds aan zijn oortje. We hebben maar even gecontroleerd, maar denken niet dat hij oorpijn heeft. Gewoon een friemeltje dus, net als zijn mama

Hebben jullie trouwens echt allemaal een officiele Maxi Cosi?
Wij kregen an offer we couldn't refuse toen we onze Mutsy kinderwagen kochten.
We hebben dus de Mutsy Cosi
Ook veilig, praktisch en past zonder adapters op onze kinderwagen.
En.......zo origineel dat ik nog maar 1 keer zo'n autostoeltje in het wild gezien heb, en niet eens in onze kleur!
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:35:29 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53794729
ena en ik komen hier eens voorzichtig om het hoekje kijken!
Hallo!
Na een bezorgd telefoontje van Dutch wil ik even laten weten dat het met onze kleinste dame prima gaat! Ze is zo mooi, zo lief en vooral ook zo tevreden. Ze drinkt heel erg goed, en slaapt nog een groot deel van de dag. Het heerlijke ineengefrommelde pasgeborene is eraf, maar daar hebben we nu een modelbaby voor teruggekregen. 'Snachts komt ze netjes een keertje rond 3 uur, om dan pas tegen 6.30 weer eens wakker te worden. Fijn en goed dus!
Ze is afgelopen donderdag helemaal beter verklaard door de kinderarts en zo ziet ze er ook uit. Foto's volgen snel, en we zullen ons best doen om ook in dit topic thuis te raken.

Modjes, mag Lena (10-09-'07) ook in de OP? Dank!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53796624
Lishe, fijn om goed nieuws te lezen !
pi_53796982
Lishe wat fijn om te lezen. Geniet maar van je kleine meisje!

Davinia, welk flesje goed is voor kinderen is per kind verschillend.
Zo zullen een hoop kinderen goed drinken uit difrax flessen maar Damian vond die flessen niks.
En voor de spenen is het verschillend. Het is gewoon uitproberen waar je kindje het beste uit drinkt. Ik had in het begin difrax met gewone speen. Toen ben ik over gestapt op dodie met een 1,2,3 speen omdat Damian heeel gulzig drinkt en anders veel te veel in 1 keer binnen krijgt. En nu heeft hij een aventfles met een speen 2 erop en daar drinkt hij ook prima uit!

Ik heb een officiele maxi-cosi. Wij kregen bij de kinderwagen een of ander vreemd merk autostoel aangeboden maar daarvan wist ik helemaal niet of het wel veilig zou zijn, dus ik heb toen maar gewoon een maxi-cosi genomen. Beentjes inderdaad onder de gordel. Ik heb hier de verkleiner er met een maand of 3 a 4 uitgegooid omdat Damian redelijk lang is en dat niet meer lekker zat. Ik moest zijn hoofd er echt inproppen voor mijn gevoel.
pi_53799839
Wij hadden hier eerst avent, maar daar deed Meike het helemaal niet goed op, dus al gauw overgestapt naar de S-fles van Difrax, en toen ging het in een keer goed.

Je schijnt er ook een handvat bij te kunnen kopen, dus ik ga op zoek!

Qua spenen heb ik de m-speen van Difrax erop, maar goed dat ligt er ook net aan hoe snel je kindje drinkt denk ik. De eigenmerk spenen zijn eigenlijk net niet goed passend in de fles.

Wij hebben ook de echte maxicosi, ook net als Appelsap, konden we een eigen merk krijgen waar ik een slecht gevoel over had (je moest een opgerolde handdoek achter het rugje leggen en anders vond je het kind niet weer terug...) Dus maar voor zeker gegaan, en de echte cosi gekocht.

Wij hebben van autostoel van MaxiCosi Tobi. Maar goed, die staat nog wel lekker op zolder
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:14:14 #279
190853 RockabeIIa
pi_53802634
Lishe <3 Welkom met dat kleine pukkie!
pi_53809749
Hier ook een echte maxicosi. We vonden de queeny kinderwagens erg mooi/handig. En daar passen de maxi-cosi's ook op. Dus als we nu even naar de stad gaan, hoeven we alleen het onderstel mee te nemen, en de cosi (maar die met toch mee als autostoel)

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
pi_53810602
Pepijn heeft zojuist ontdekt hoe hij van zijn buik naar rug kan rollen
Nu nog van rug naar buik (dat kan hij in zijn slaap al wel, maar overdag nog niet )
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:26:11 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53811062
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
... Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen...

bij ons wel iig
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:42:22 #283
105888 renzell
pi_53811446
Lishe; fijn om te lezen dat het goed gaat met Lena. Ze klinkt als een heerlijk en makkelijk kindje.
Ik hoop dat jullie zelf ook weer een beetje uit het diepe dal aan het opkrabbelen zijn en dat het zorgen maken langzaamaan plaats begint te maken voor genieten. Dikke voor jou, Luuk en kleine Leentje!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:56:39 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811773
Lena en Lishemama, welkom!
quote:
We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
Haha! Herkenbaar!

Wat leuk dat kindjes hier hun neus ontdekken en gaan rollen.

Met Thies alles prima. Hij is helemaal niet zenuwachtig voor zijn verjaardag morgen. Raar kind!
Mama daarentegen... Nou ja, zenuwachtig is niet het juiste woord. Het voelt vooral heel indrukwekkend. Ben al vanaf vannacht aan het denken: "Nu voelde ik mijn eerste wee, nu gingen we naar het zkh, nu braken de vliezen, rond deze tijd zat ik onder de douche en trok ik het écht niet meer..." Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
De eerste verjaardagskaarten stromen ook al binnen, heel maf, dat je daar zó blij mee kunt zijn!
Echt, ik vind het een zeer bijzondere ervaring en dan te bedenken dat mijn menneke mórgen pas jarig is!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:57:07 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811787
Hm, mss hoorde mijn post meer in het moedertopic maar soit!
pi_53811949
oef, Thies morgen ook al één! Moonah, dat herbeleven van de dagen voor de bevalling was hier ook behoorlijk heftig en emotioneel zo tegen de eerste verjaardagen aan. ik denk dat 't bij jou misschien nog eens extra heftig is omdat je zo'n lange en spannende aanloop gehad hebt. maar goed, sterkte met 't herbeleven want zo'n prettige bevalling was 't niet bepaald. en lekker janken overal om, ik liep die hele week te snotteren, en vond dat wel een soort van louterend.
pi_53811971
wat Bix zegt. Die eerste verjaardag is toch een bijzondere hoor!
pi_53812244
quote:

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..

Bij ons kwamen ze gewoon in 1x later. In plaats van 03 uur, was het in het begin 5 uur en zo werd het steeds later/ of vroeger, tis maar hoe je het bekijkt. Tegelijkertijd ging ook de laatste voeding vroeger, dus die van 00.00 werd eerst 23.00 en toen 22.00. Zo ongeveer, was inderdaad wel gerommel en geklungel.

Heb de verkleiners een week geleden uit de cosi gehaald. Dus ze hebben er 5 maanden ingezeten.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:36:47 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53812792
Tnx Bixie!
Ik weet niet of het extra heftig is vanwege de gecompliceerde zwangerschap. Ik denk dat voor elke moeder (en vader) de eerste verjaardag een enorme mijlpaal is. En dat bevallingen worden herbeleefd. Wederom iets waarvan ik het bestaan niet wist toen ik nog geen moeder was...
pi_53815119
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Sidn3y het volgende:
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.
Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
pi_53816449
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef Watje5 het volgende:

[..]

Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:03:20 #292
3011 E.T.
pi_53817083
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:30 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:31:59 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53817674
Moonah, alvast een hele fijne dag toegewenst morgen!
Ik kan me voorstellen dat je er nostalgische gevoelens bij krijgt, toch alweer een jaar geleden dat je leven drastisch veranderde. Bijna een jaar geleden werd je van het een op het andere moment "mama" en die ere-titel nemen ze je nooit meer af!
Intussen kijk ik ontzettend uit naar al die heerlijke speculaas, chocoladeletters, oliebollen en ander December - lekkers Ik heb wat in te halen, moest het vorig jaar allemaal laten staan omdat ik supermisselijk was.
Omstreeks deze periode 1 jaar geleden begon ik met overgeven en heb dat tot halverwege dit jaar regelmatig gedaan. Is ook nostalgie
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:02:29 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53819552
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
...
Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
...
Dat ziet er echt heel grappig uit zo! Veel plezier morgen!

Vandaag eerste bezoekje aan het cb gebracht. Was een bijzondere ervaring. Afspraak was om 11.15, ik was om 11.45 aan de beurt. Eerst nog zwaar stressen om op tijd te zijn, want Eli had bij het drinken wederom tot aan zijn schouders gepoept, dus dat was even schrobben... Hij is in 6 weken 1400 gram en 5 cm gegroeid! Gelukkig heeft hij de boel niet ondergepiest tijdens de onderzoekjes, wel een scheet gelaten, maar ach. Het was geen natte
Ook hield hij zijn hoofdje omhoog alsof hij nog nooit anders had gedaan, en verder was ze geloof ik wel tevreden.

Het gesprek met de mw was erg bijzonder. Ze vroeg drie (!!) keer of ik bv gaf en hoe dat dan ging.
Ik had een vragenlijstje mee, en een van de vragen was "Hoeveel moet ik kolven voor het kdv?" Krijg ik een heel verhaal over dat het handigst is om te kolven aansluitend aan een voeding, zodat je het vraag- en aanbodprincipe niet al te erg verstoort. Nuttig antwoord, maar niet wat ik vroeg.
Andere vraag, wanneer de heupen weer zouden terugplooien, want ik had vanaf 16 weken bij de fysio gezeten doordat de boel aan het verweken was. Krijg ik een verhaal over vetophopingen door de zwangerschap. Ik ben alweer sinds 4 weken na de bevalling terug op vorig gewicht, thank you very much!
Maar ze gaf me wel de indruk dat ze wist waar ze mee bezig was, althans met Eli zeg maar, en dat is toch het belangrijkst.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaviniaHR op 09-10-2007 19:44:16 ]
pi_53820814
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:03 schreef E.T. het volgende:

In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:29:03 #296
3011 E.T.
pi_53821597
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:02 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
dat zit hier duidelijk niet
Hier zat gewoon een zwart schuimrubber blok onder de billen voor de eerste tijd.

Zullen wel weer nieuwere modellen zijn ofzo, die van mij is natuurlijk al wel een heel jaar oud
pi_53830482
Daaaaaaag, Thies en Mama Moonah!
pi_53831222
Moonah van harte gefeli met die grote kleine knul!!!!
pi_53831358
Moonah van harte met je grote kleine man en Thies tot over een paar weekjes in het dreumestopic... Maak er een fijne dag van en zeg tegen mama dat ze er van moet genieten hoor!!!
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 09:28:50 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53831461
Thies van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je ben nu écht geen grote kleine baby meer maar een heuse dreumes
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:33:09 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53831544
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:29 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat zit hier duidelijk niet
Hier zat gewoon een zwart schuimrubber blok onder de billen voor de eerste tijd.

Zullen wel weer nieuwere modellen zijn ofzo, die van mij is natuurlijk al wel een heel jaar oud
Die van mij heeft ook schuimrubber en geen hendeltje en die is een paar dagen oud. Dus dat hendeltje is denk ik juist OUD en het schuim nieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')