Wat heerlijk dat Meike zo lekker eet Karin! We hebben het advies gekregen van het cb om Milo voorlopig op 4 flessen te houden omdat hij zijn groeicurve nog meer gezakt is t.o.v. de vorige keer. Hij beweegt wel als een gek, tijgert het hele huis door, klimt op of over papa en mama, trekt zich tot staan op in de box en loopt sinds 2 dagen al een beetje langs de rand van de box. Qua ontwikkeling zit het dus wel goed mot hem, het is alleen een beetje een mager menneke.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Slaapmeisje, Milo krijgt dus nog 4 flessen? Ik heb Meike al een tijdje op 3 flessen....
Vreemd dat cb's ook weer verschillende dingen adviseren. Ik moet dinsdag weer heen met Meike, ze is vast wel flink gegroeid, als ik zie wat ze allemaal eet!! Werkelijk, een heel potje fruit (of 2 stuks vers) een heel potje groente (vers wil ze niet!) yoghurt, flessen, liga, broodkorst....waar laat ze het allemaal!!
quote:Op zondag 23 september 2007 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
.... (en hopelijk doet hij het niet vaker) .....
Lief Milagroquote:Op zondag 23 september 2007 10:28 schreef milagro het volgende:
[..]
mijn jongste zoontje deed dat destijds ook, Viev, als ik huilde bij een zielige film of au! riep, mij zijn speen geven
met 2 jaar (hij dus, niet ik) liepen we eens in de V & D, hoort hij een kindje roepen "mamaaaaaaaa??" , rent hij met een bezorgd gezicht naar dat kindje toe, wijst naar mij en zegt "mama is daar!"
zo begaan, hè met alles en iedereen
Ja hier ook! Wat ik vaak doe is Elise op d'r buik d'r romper en truitje aan doen, dan is er niets aan het handje.quote:Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Trouwens, vinden jullie kindjes ook allemaal zo erg als ze een truitje aanmoeten? Als ik Meike een romper of truitje oid aandoe dan schreeuwt ze alles aan elkaar. Ben ik klaar dan is het meteen over!
Soms denk ik weleens dat er iets aan haar arm niet goed is ofzo, maar dan zie ik haar weer bezig in de box met het volle gewicht op de armpjes....dus dat valt dan ook wel weer mee.
Probeer haar al op alle mogelijke manieren af te leiden, maar tot nu toe weinig succes
Dank, dank...quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:44 schreef Memmel het volgende:
Bartman, gefeliciteerd met de geboorte van Roos! En welkom hier natuurlijk...
Nee lopen en pratenquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
.
Wat is dat toch met die 19 weken sprong ?? Kunnen ze daarna lezen en schrijven ?
oh, ok. Perfect...ook gewoon ff uitleggen wat er mis is,lijkt me heerlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nee lopen en pratenWel bijblijven hoor
![]()
Wat zij ^^ zegt!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Geweldig mooie naam, al zeg ik het zelf ( ben erg tevreden over het feit dat ik Roos heet ! ) Gefeliciteerd !
Hahaquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef Moonah het volgende:
Tot slot een demonstratie boontjes eten met je speen nog in je mond...![]()
quote:Op woensdag 26 september 2007 09:16 schreef Mibos het volgende:
maar voornamelijk is het euh euh (drie keer raden waar ik soms de hele dag mee bezig ben).
Ik heb een soort T van hout gemaakt en deze op de spil van de trap gelijmd. Op het uitstekende deel zit de 'vanger' van het traphekje.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:46 schreef Mibos het volgende:
[...]
Iemand trouwens nog een idee bij deze trap:
Aan 1 kan de muur om de bevestiging op te hangen en aan de andere kant van de trap is niets. Traphekje werkt dus niet. Nu hebben we het plan om 1 traphekje door te zagen en dan het bevestigen op zijn kop zodat dan de sluiting aan de binnenkant van de onderste trede komt maar of dit handig is? Je moet namelijk dan het hekje op de grond openmaken.
En dan superschor worden van al dat gebrul waardoor dat huilen hartverscheurend zielig klinkt.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Echt zo'n zielig gezicht, eerst brullen en daarna met rode oogjes in slaap...
hihi dat lijkt op die van mij hier.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:29 schreef Kersjes het volgende:
Kleine vreetzak!
Sinds een paar weekjes is Devin verliefd op zijn handjes. Hij loopt er continu luidruchtig op te sabbelen, soms gaan echt die complete vuistjes in zijn mond! Het is nu al een paar keer gebeurd dat hij zijn speen uit z'n mond trok om te kunnen vuistsabbelen, en ook al een paar keer dat hij zelfs de borst ervoor wegduwde![]()
Anna eet om 7,11,15 en 19 uur 165 cc Nutrilon 1 en om 23 uur 200 cc Nutrilon 1 met twee eetlepels Nutrix Rijstebloem erdoorheen. En dan voor haar 19 uur fles krijgt ze nu af en toe een paar hapjes wortelpuree of bloemkoolpuree. Morgen gaan we snijbonen proberen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:54 schreef marit1978 het volgende:
ohja... hoe zit jij met Anna verder qua voedingen ?
zomaar even om ilse te kunnen vergelijken !
Brent heeft inmiddels echt al een heel dikke bosquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:05 schreef chacama het volgende:
Gewoon zelf een beetje knippen Memmel. Echt verknippen gebeurt niet zou gauw bij die kleintjes.
Maud moet ik binnenkort ook maar eens onderhanden nemen. Die heeft nog steeds een zeer eigenwijze babylok. En ze is bijna geen baby meer.......duss
Ja, ik verveel me echt te pletter op kantoor. Het is wel druk hoor, maar ik kan me er gewoon niet meer toe zetten en heb echt een F5 dagje...quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:09 schreef marit1978 het volgende:
Dat is een snelle reaktie zeg !
.......
Met wat voor speen drnkt ze de nutrix?
....
Ilse doet het prima, op de afgelopen 1,5week na
ze slaapt echt weer even slecht!
Maargoed, dat noemen we maar een fase
quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Het zachte rooie babyhaar is laatst weggeknipt
keej danquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
PM, ik wil wel een recente foto van Simon zien eigenlijk!
Ik heb alleen filmpjes, zal morgen wel een foto makenquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wow, vivi, dat gaat snel met Dean....! Foto ?
Zie mijn toevoeging, maar het staat er idd nogal dom.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:53 schreef E.T. het volgende:
Vivi, is wel wat ruimte voor interpretatie in het CB schema van jou![]()
Flesvoeding kan 50cc of 200cc zijn natuurlijk
quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:53 schreef Vivi het volgende:
Er staat idd onder:
" Aanbevolen blijft zo'n 500 CC aan opvolgmelk. Krijgt je baby minder, dan moet je extra vitamines geven, vraag welke dit zijn bij (jaja)het CB. "
Dat doet Maud nu ook. Ik warm (tegen de regels in) de melk na 15 ot 20 minuten weer op en dan gaat ie wel leeg.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe belangrijk is het dat ze de melk opdrinken?
Meike eet verder alles goed, heel goed zelfs, maar de flessen begint ze gulzig aan, maar laat ze uiteindelijk vaak 80 cc van staan, ik krijg er dan ook echt niet meer in.
Hoe erg is dat?
He Marit !quote:Op zondag 30 september 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
Anna, lekker ding ben je zeg!
leuke foto zo met die oranje prut overal!
ehm...memmel...schema-vraagjeilse werd vanmorgen om 7:45uur pas wakker!
Wat nu? Mikken op vandaag gewoon maar 4flessen? (ze drinkt wel 200cc per fles)
Maar nog wel steeds een cutie!quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:21 schreef snoopy het volgende:
Lieve Lisje is geen babietje meer.
Ach Brent! Veel beterschap voor hem Rockabeeb! En sterkte voor jou.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent is voor het eerst echt goed ziek. Hij heeft al minstens 24 uur koorts (vannacht 40 graden en nu 38,5) maar hij eet en drinkt gelukkig wel goed. Zetpil werkt niet echt helaas...
Ik krijg bij het cb gewoon het advies om nu al te beginnen met een paar hapjes, om aan de verschillende smaken te gaan wennen. Niet omdat "het leuk is". Als ik dingen voor 'de leuk' zou doen, zou ik wel een pop gekocht hebben en geen kind op de wereld gezet hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:55 schreef owlet het volgende:
...en over de fruithapjes, Moonah, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het zo leuk is om wat anders te voeren dan alleen de melk
![]()
Dat klinkt wel heel lekker! Ik maak Anna ook nog wakker voor haar elf uur fles. Ik hoop dat ze, wanneer ze ong Meike d'r leeftijd heeft, ook om 8 uur de laatste kan krijgen. Maar ik heb dan steeds het idee dat ze dat nooit gaat redden door de nacht. Of ontwikkelt dat slaapritme ook nog verder?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
....
Jee Brent, dat is best wel hoge koorts, arm ventje....geef hem maar een knuffel van Meike
Ik heb gister het cb nog even gebeld, en ze adviseerden om het slapen 's avonds wat te rekken, evt met een badje. En dan tussen 19-20 uur de fles. Daarna slapen.
Gister is dat gelukt, ze heeft om half 8 de fles gehad en is daarna gaan slapen, vannacht 2 keer geweest voor de speen, en uiteindelijk om 7.45 uur wakker, FIJN!
Hopelijk was dit niet voor 1 keertje.
Het is natuurlijk gewoon prima om adviezen van de dietiste te handhaven, dat zou ik ook doen, als ik die had. Op dezelfde wijze gebruik ik de adviezen van het CB.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:41 schreef chacama het volgende:
Waarbij ik dan toch ook graag een kanttekening wil plaatsen. Het eerste wat hier door de dietiste gezegd werd....en ja Maud is een allergie-kindje is dat het een gemiddelde is qua leeftijd in maanden en dat ze voor allergie zelfs 7 tot 8 maaden aanhouden voor bijvoeden. En verder dat 4 maanden wel erg vroeg is om de darmen te prikkelen. Ze zijn net een beetje bekomen van de krampjes en als je met 5,5 maand zou beginnen is het niet verkeerd. Maar dan het liefst wel met groente, omdat de fruitzuren de darmen onnodig prikkelen. Dus ook hier geen kritiek alleen een beetje bezorgdheid. En het doorgeven van informatie.
omdat ik er in ons geval het nut om het uit te stellen tot echt pas stipt 6maanden niet 100% bewezen nuttig acht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:18 schreef Moonah het volgende:
Oké, tnx voor je antwoord Marit.
Al zie ik er nog steeds het nut niet van in.
Jeetje, hoe verschillend kan het allemaal zijn, zeg. Hier hebben ze vanaf dag 1 gekolfde melk in fles gehad,op die manier dronken ze allebei BV op hetzelfde moment. Dus 1 aan de fles en de ander aan de borst. Of allbei aan de borstquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Davinia, als ik het me goed herinner, dan mag je na 4-6 weken beginnen met afgekolfde BV uit een fles te proberen. Dan zou die verwarring over zijn, en leren ze er juist van (handig voor als je weer aan het werk moet). Dus ik denk dat je daarna ook met de speen kan beginnen.
Chris heeft hier de voorkeur voor de dentalspeen, maar nog liever heeft hij een pink van een van ons.. Als hij erg huilt hapt hij gewoon niet naar de speen. Dus dan is het pink erin, even rustig laten worden, snel pink eruit, speen er snel in. En duimen dat hij het niet merkt..
Volgens mij heeft iedereen zo'n fotoquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:33 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig Rockabella! Wij hebben ook zo'n foto, even kijken...
Hij krijgt volgens mij voldoende binnen. Alleen komt hij niet aan zijn dagelijkse melkquotum en iets anders wil hij op dit moment niet drinken. Dat wordt resoluut de box uit gelanceerd...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:24 schreef PM-girl het volgende:
Rock, het kan best dat Brent nog aan het bijkomen is? Maar zolang hij nog goed drinkt en plast, lijkt me er weinig mis (insert disclaimer enzo)
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef chacama het volgende:
Dat is rap Jayden...Maud zit nog steeds in de Maxicosi. En daar zal ze als ze 1 is waarschijnlijk ook nog wel inzitten.
Gaat trouwens goed met de gup hier. Papa...papa....papa. Als ze wakker wordt, als ze thuis komt, als ze naar bed gaat.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:16 schreef snoopy het volgende:
Bij de nacontrole heb ik beide keren een uitdraai gevraagd van mijn bevallingsverslag. Dat vond ik toch wel fijn, dan kan je eens lezen hoe alles is verlopen.
Ja, duh! Wat denk jij?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:03 schreef PM-girl het volgende:
Moonah en Bass Miss, genieten jullie nog even van jullie kleine (!) babietjes!![]()
Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:16 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, 2,5 uur persen![]()
Mij gaven ze op een gegeven moment nog 10 minuten om het zelf te doen.
Na 5 minuten kwamen ze echter al met de vacuumpomp aanzetten en werd ik ingeknipt omdat ik finaal OP was en volledig aan het ijlen was van de koorts.
Uiteindelijk 2 uur en 10 minuten geperst.
Wat is het maximum vraag ik me af?
Ik hoorde over een vrouw die, in het ziekenhuis, maar liefst 4 uur bezig geweest is, maar weet niet of ik dat moet geloven![]()
En veel plezier op de fiets!
Wij gaan nu ook lekker naar buiten.
Dat moet dan wel ja, aangezien ik hier in 5 minuten klaar was met persen (en dan heb ik ook nog moeten wegpuffen van de vk aangezien het te snel ging). Ik moet er niet aan denken dat ik er langer dan 2 uur over gedaan zou hebben, want ik verwacht dat de pijn er niet minder door wordt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.
Klinkt bekend, zo trekt en friemelt Devin steeds aan zijn oortje. We hebben maar even gecontroleerd, maar denken niet dat hij oorpijn heeft. Gewoon een friemeltje dus, net als zijn mamaquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft vandaag zijn neus ontdekt. zit af en toe echt zijn neus te bevoelen.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
... Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen...
Haha! Herkenbaar!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Sidn3y het volgende:
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.
Moet jij niet werken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef Watje5 het volgende:
[..]
Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltjequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:30 schreef Sidn3y het volgende:
[..]
Moet jij niet werken?![]()
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
...
Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
...
Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:03 schreef E.T. het volgende:
In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje(Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..
Please enlighten me!
dat zit hier duidelijk nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:02 schreef Sidn3y het volgende:
[..]
Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
Die van mij heeft ook schuimrubber en geen hendeltje en die is een paar dagen oud. Dus dat hendeltje is denk ik juist OUD en het schuim nieuw.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:29 schreef E.T. het volgende:
[..]
dat zit hier duidelijk niet![]()
Hier zat gewoon een zwart schuimrubber blok onder de billen voor de eerste tijd.
Zullen wel weer nieuwere modellen zijn ofzo, die van mij is natuurlijk al wel een heel jaar oud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |