abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2007 @ 12:00:16 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53296170
quote:
Welke regels gelden voor de taxi?
Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten.

Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.
Bron: http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatie
pi_53297126
Brrr dus het is echt zo.

PM-girl bedankt!

Ik word op het moment een beetje gek van Damian. Ik snap af en toe echt niks van hem.
Hij wil zijn groente niet eten terwijl hij die normaal wel at. Bij zijn boterham wil hij geen fles, maar hij moet toch wat melk binnen krijgen. Als ik er een papje van maak met rijstebloem en het op een lepel geef dan is het ineens wel goed. Maar dan na 5 happen niet meer willen eten, maar als ik hem op schoot neem gewoon wel zijn mond open doen en het op eten.
En bij alles wat ik hem geef mopperen, (dat doet hij al vanaf het begin) ook bij zijn fruit, liga en papje terwijl hij die toch gewoon netjes opeet en het niet vies lijkt te vinden. Ik snap er niks van, maar echt gezellig is het niet.
Het lijkt wel of hij me gewoon aan het uitproberen is?
  woensdag 19 september 2007 @ 14:58:03 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53300848
Tis wel een onwijs mooi mannetje appelsap, dat ten eerste
Misschien raakt ie te vol zo met alles tegelijk? Is het een idee om hem bv. 1,5 uur later de fles eens te geven ipv naast de boterham? Hier werkt dat wel.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53303327
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:45 schreef Fendy het volgende:
Een van jullie wel eens met een klein ukkie een taxi genomen? Zijn die te bestellen met kinderstoeltje ofzo? Ik voel er weinig voor om hem dan op schoot te nemen namelijk...
Hebben jullie geen autozitje? Of anders kunnen jullie er eentje misschien lenen? In het vliegtuig is zo'n ding namelijk ook héél handig (zo niet onmisbaar). Volgens mij kun je die op de vliegtuigstoelen ook vastzetten met de gordels (zou ik even over informeren). Hoe oud is jullie kleintje als jullie op vakantie gaan?
  woensdag 19 september 2007 @ 16:38:58 #255
19529 Fendy
True Spirit
pi_53303639
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:28 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Hebben jullie geen autozitje? Of anders kunnen jullie er eentje misschien lenen? In het vliegtuig is zo'n ding namelijk ook héél handig (zo niet onmisbaar). Volgens mij kun je die op de vliegtuigstoelen ook vastzetten met de gordels (zou ik even over informeren). Hoe oud is jullie kleintje als jullie op vakantie gaan?
We hebben wel een zitje, een prachtige Izisleep voor in de auto. Punt is alleen dat Jayden geen eigen stoel heeft in het vliegtuig, dus daar zouden we alleen echt iets aan hebben op het moment dat we zeker weten dat er naast ons nog een stoel vrij is. Aangezien we met een charter gaan is die kans vrij klein denk ik...
Daarnaast is de vlucht 5 uur...vind het zelf nooit zo prettig om hem al te lang in dat autostoeltje te laten zitten...uurtje max doe ik meestal. 5 uren lijkt me toch wel te lang, vooral omdat hij er nu een piepklein beetje uit aan het groeien is enzo...

Hij is nu 7 maanden en 5 dagen, dus als we op vakantie gaan is hij....7 maanden en een week

Oh ja, bedankt voor het opzoeken van de taxi-info BE
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53304767
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:58 schreef RockabeIIa het volgende:

Tis wel een onwijs mooi mannetje appelsap, dat ten eerste
Misschien raakt ie te vol zo met alles tegelijk? Is het een idee om hem bv. 1,5 uur later de fles eens te geven ipv naast de boterham? Hier werkt dat wel.
Dankje.

Nee, ik denk niet dat het daar aan ligt.
Want als ik zijn fles aanbied voor zijn boterham wil hij hem ook niet. En als ik hem na zijn boterham een danoontje aanbied dan wil hij die wel. Ik dacht eerst ook dat hij te vol zat, vandaag had hij ook maar een kwart gehad maar hij wil gewoon geen melk uit de fles.
Nouja als hij een papje wel eet is het geen probleem, maar ik vind het wel apart. 's ochtends en 's avonds drinkt hij het namelijk wel gewoon uit de fles.

[ Bericht 5% gewijzigd door appelsap op 19-09-2007 17:25:45 ]
  woensdag 19 september 2007 @ 18:04:15 #257
19529 Fendy
True Spirit
pi_53305942
Nou, reis naar Schiphol is opgelost.

Via Parkfly een parkeerplaats gereserveerd, parkeren vlak bij schiphol en dan met shuttle naar de juiste vertrekhal. Als we terugkomen staan ze ook weer klaar om ons naar de auto te brengen, kunnen we zelf zo weer door naar huis.

In ons geval net zo duur als een taxi .

-edit-
Jullie gaan vast vragen gwat het kost: tot 21 dagen is het 6 euro per dag, daarna 4,50
Taxi zou tenminste 62 euro gaan kosten las ik...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53306858
Goh Appelsap, dat is wel vervelend dan.
Meike wou savonds steeds haar fles niet, of maar half, waardoor ze steeds snachts wakker wordt van honger.....
Nu hebben we de ligahap eraf gedaan smiddags, de groentehap vervroegd naar 16.15 uur (indien mogelijk) en dan savonds zo laat mogelijk de papfles, vlak voor ze naar bed gaat. Nu gaat het wel goed...tis allemaal wat veel blijkbaar.
Ik heb met Meike op een gegeven moment het idee gehad dat ze alleen van een lepeltje wilde eten, maar dat was tijdelijk....
Net als dat ze geen sap uit een flesje wilde drinken, rietjesbeker gekocht, vind ze leuk om mee te spelen maar drinken...ho maar! Nu het flesje weer tevoorschijn gehaald en ze drinkt het zo leeg!!!
Wat een tutje he

O ja zag net ook ff foto van Damian....lief!! Leuke krulletjes (past wel bij Meike haha)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53307344
Dankje Karin, Meike heeft ook van die lieve krulletjes!
Hier lijken we nu dus in die fase te zitten, alleen van het lepeltje!
En inderdaad geen sap uit het flesje, bekertje heeft hij maar dat vindt hij nog niks!
Liga krijgt hij maar af en toe hoor, als hij 's middags niet wil slapen.
Ik begin nu zijn wensen een beetje door te krijgen. Hij wilde al dagen geen groente meer, vandaag ook niet. Toen heb ik hem in de kinderstoel gezet en at hij het zo op, zelfs zonder te mopperen! Blijkbaar wil hij nu dus liever rechtop zitten met het eten.
Het is er wel 1 waar je een beschrijving bij nodig hebt!
pi_53309009
Viefke, hoe is het inmiddels met Dean?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53309374
Pff, ik had vanmiddag trouwens iets engs met Thies.
Ik stond onder de douche terwijl hij lekker in zijn badje aan het spelen was aan mijn voeten. Inmiddels staat hij er regelmatig in en probeert eruit te klimmen, dus ik ben altijd heel alert. Toen ik shampoo in mijn haar deed, gleed hij op een of andere manier toch uit en schoot met zijn snoetje onder water. Dat is op zich niet erg, maar hij kreeg een fikse hap water binnen en verslikte zich op een heel akelige manier. Ik had hem binnen no time boven water, maar hij bleef maar naar adem happen. Kreeg het water er bijna niet uitgehoest. Had het spaansbenauwd en kokhalsde of hoe moet ik het noemen. Ik was echt even bang dat hij er in zou blijven. Op het moment dat ik dacht: "Nú sla ik hem een badlaken om, ren (in mijn nakie, maar dat boeit dus ééééécht niet) naar beneden en bel bij de buurvrouw aan", kon hij gelukkig weer wat ademen. Mijn hemel zeg, wat ben ik geschrokken. Heel naar om je kind zo te zien vechten en zelf machteloos toe te kijken. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik als EHBO zou kunnen hebben doen.
Ik ga me eens grondig oriënteren op een cursus.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:46:06 #262
103793 kozakken
Living the life
pi_53310273
Wat eng Moonah!
Dat is echt niet fijn!
pi_53310881
Heb ik hier ook eens gehad, Moonah! En wat duren de seconden dan lang.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 22:02:33 #264
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53312719
Moonah wat een ontzettend eng moment zeg Pfffff gelukkig ging het heel snel weer beter en kon hij weer ademhalen, maar wat zul jij doodsangsten hebben uitgestaan zeg. Misschien was het voor Thies ook nog eens de schrik waardoor hij wat problemen had, maar het lijkt me geen slecht plan om toch eens wat meer af te weten van die EHBO in en om het huis tips!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 22:05:18 #265
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53312826
Fendy wat goed dat jullie nu toch een oplossing hebben gevonden zodat je goed op vakantie kan gaan

Vivi hoe is het nu met Dean? Wat goed dat je tóch naar de dokter bent gegaan met hem!

Appelsap, wij zitten met Milo in ongeveer zo'n fase. Hij is niet meer zo geïnteresseerd in zijn flesjes en als ik hem in de wipper zet om hem fruithapje of groentehapje te geven gaat hij uit alle macht overeind zitten en blijft hij de hele tijd mopperen, maar wel dooreten. Het wordt blijkbaar tijd een voor kinderstoel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_53313834
Wow Moonah dat is schrikken zeg! Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen!
Wat zal je geschrokken zijn zeg! Ik ben ook aan het denken over een cursus. Ik weet het wel bij volwassenen en kinderen, maar baby's is toch net wat anders.

Ah Slaapmeisje bij jullie ook! Toch fijn om te horen dat het niet alleen hier zo is.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met Dean is?
pi_53319457
Moonah, was Thies er zelf ook van geschrokken?
Kleintjes hebben gelukkig toch vaak nadat ze keihard gevallen zijn of wat dan ook, en de moeder (of wie er net toevallig bij was) nog half hyperventilerend en natrillend van schrik staat bij te komen, dat ze binnen de kortste keren weer vrolijk aan het verder spelen zijn. Niks meer aan de hand!

Dinsdagmiddag kreeg Devin z'n prikjes en dinsdagavond kreeg hij koorts en begon steeds suffer uit zijn oogjes te kijken. Hij voelde zich echt niet lekker en huilde en jammerde heel zachtjes, en zachtjes huilen doet hij dus NOOIT: meestal is het oorverdovend!
Nu schreeuwde hij alleen als je zijn dik geworden bovenbeentjes aanraakte, hij had echt pijn. Ik vond hem zo ontzettend zielig, hij leek zo in de war van alles!
Met zijn gloeiende hoofdje lag hij lekker bovenop me en nadat we hem een drankje tegen de koorts en pijn hadden gegeven sliep hij 3 uurtjes. Om half 1 was hij weer klaarwakker en ik heb hem uiteindelijk bij ons in bed genomen omdat hij alleen rustig bleef als je hem vasthield. Uiteindelijk heeft 'ie de hele nacht in ons bed liggen slapen woelen.
Overdag was hij de hele dag bij mijn schoonmoeder en was er niks bijzonders., ook geen koorts meer. Maar toen ik hem gister na mijn werk ophaalde begon hij te jengelen en uiteindelijk hebben we de hele avond met een ontroostbare krampjesbaby doorgebracht.
En het leek juist zo goed te gaan wat de krampjes betreft!
's Nachts was hij weer erg onrustig maar wilde hij niet drinken, en om half 5 heb ik hem uit wanhoop maar weer bij ons in bed gelegd. Meerdere malen geprobeerd aan te leggen als hij weer huilde, maar elke keer weigerde hij de borst. Uiteindelijk pas om half 8 vanochtend weer gedronken.
Leuk hoor, wil hij eindelijk eens niet drinken 's nachts, ligt 'ie weer te huilen waardoor ik alsnog niet kon slapen...
Maar even afwachten hoe vandaag en vannacht zullen verlopen. Ik weet niet of het gedonder kwam door de prikjes, maar als dat wel zo is hoop ik iig dat het effect nu over is.
.... met gevoel voor drama....
pi_53319713
Och arme Devin!
Herkenbaar wel helaas...hier na de eerst prikjes ook zo'n reaktie
de tweede keer ging veel ongemerkter voorbij gelukkig!

Moonah, wat schrikken! Gatver, ben je zó voorzichtig en dan nog zo'n ongelukje...
over de ehbo, hier geven ze via het cb een ehbk (bij kinderen) cursus, misschien bij jou ook?
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 10:12:17 #269
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53320857
Kersjes wat een zielig ventje heb je dan in je armen he. Ze kunnen soms zo ziek zijn van die prikjes en hopelijk is hij snel weer de oude.

Wij zijn vandaag weer in het consultatiebureau geweest voor een check. Milo is nu 7,5 maanden, weegt 7880 gram en is 74 cm lang. Hij is dus niet zo lang en zwaar meer en groeit minder hard dan ervoor. Het komt volgens de arts voornamelijk omdat hij zo enorm actief is met tijgeren en zich optrekken aan de spijlen van de box. Op dat gebied is hij echt voor op schema en dat was dan wel weer leuk om te horen. Verder zag alles er goed uit. We wilden eigenlijk zijn avondfles laten vallen (van 4 naar 3 flessen per dag), maar daar kunnen we nog beter mee wachten zei ze zodat hij in ieder geval genoeg binnenkrijgt voor zijn actieve leventje.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:37:41 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53324643
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:08 schreef Moonah het volgende:
*Eng verhaal*
En een badring kopen
Hoop dat je een beetje van de schrik bent bekomen

[ Bericht 62% gewijzigd door Vivi op 20-09-2007 12:45:54 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:44:22 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53324803
Wat lief dat jullie allemaal naar Dean vragen

Hij heeft dus bronchitis, ik heb Ventolin en flixotide-pufjes gekregen en nu moet ik volgende week even terugkomen bij de dokter, dan kijkt ze even hoe het gaat.
Voorlopig houd ik hem dus ook thuis van het KDV.

Verder gaat het heel goed met hem gelukkig behalve dat hij echt heel erg ondernemend wordt...aan de snoeren van de lamp zitten en dan heel uitdagend kijken, zo van, dit mag niet he, maar ik doe het gewoon als ik heel schattig lach en dan mag het vast wél
Zelf de dressoirkasten openmaken en hele jaargangen Viva's opeten als mama niet kijkt etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 20-09-2007 13:01:00 ]
pi_53324934
Moonah, dat was dus flink schrikken. En EHBK is inderdaad geen verkeerde zet. Ik merk aan mezelf dat ik sinds ik de cursus gehad heb tien keer rustiger ben als er iets gebeurt. Bij Fleur raakte ik redelijk in paniek en nu als er iets is, kijk ik eerst rustig en bepaal wat ik moet doen. Net als bij de val die Maud maakte vanochtend. Ze stond aan tafel en dacht spontaan laat ik dat een zonder handen doen. Ik zie ze het doen, en ik zie ze ook zo omvallen. Voorheen zou ik dan meteen haar gepakt hebben enz. Nu heb ik ze laten liggen en gewacht tot ze zich naar me omdraaide om in snikken uit te barsten.

Ik raad het echt iedereen aan. De tips en trucs die ze meegeven zijn zo fijn...
simpel voorbeeld.... bij verbranding door vloeistof is het eerste wat je bij een baby/kind met luier doet.....juist de luier uit. En tuurlijk ben op dat moment al onderweg naar de douche, maar het uitdoen van de luiers is zo belangrijk omdat die de hete vloeistof absorbeerd en dan heb je verbrande billen.

Maar, goed nu heb je vertelt hoe Thies in bad viel, vertel nu ook eens wat ie allemaal aan lieve, leuke grappige en vertederende dingen doet.........ahhhhh toe???
pi_53325004
Hahaha Vivi, dat klinkt als een eersteklas bijdehantje!
  donderdag 20 september 2007 @ 18:20:16 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53333810
Even een vraagje: Anna krijgt sinds een week rijstebloem (1 el) in haar laatste fles van 200 cc voeding. Nu poept ze sinds eergisteren heel veel. Normaal 1 x per dag een poepluier, nu 3-4 keer per dag, iets zuriger en dunner (maar geen diaree). En ze kwijlt veel, slaapt veel en stopt alles binnen 10 cm van haar af in haar mond.
Denken jullie dat ze last heeft van de rijstebloem (terwijl dat toch vaak stopt ipv laxeert?) of denken jullie dat ze aan tandjes gaat beginnen? (Maar ik voel nog niet echt wat).
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53334283
Aah Vivi wat zielig, ik hoop dat het snel beter gaat met hem!

Memmel, het kan best zijn dat ze moet wennen aan de rijstebloem. Damian heeft heel lang gekwijld voor hij echt tandjes kreeg, en alles in de mond stoppen begon hier vanaf 3 maanden en dat doen baby's gewoon. Dat heeft niet altijd wat te maken met tanden. Dus moeilijk te zeggen.
  donderdag 20 september 2007 @ 21:37:42 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53339941
Wat akelig Moonah! Gelukkig is het goed afgelopen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Milf donderdag 20 september 2007 @ 21:57:45 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_53340610
Moonah wat schrikken niet? Ik had laatst met Frumsel dat zij verslikte in haar eten. Ze liep gewoon rood en paars aan en kreeg geen lucht meer. Nu heb ik godzijdank een BHV cursus gehad voor 8 jaar achtereen. ( hij is nu alleen niet geldig meer ). Ik heb haar uit de stoel gepakt en met mijn vinger haar mondje leeggemaakt. Met haar buik op mijn hand/arm gelegd en kloppen op de rug. Godzijdank kon ze daarna een flinke hap lucht nemen en was ze in staat de rest uit te hoesten.

Het had ook niet langer moeten duren want dan was ik ook naar de buren gerent met haar. Ik heb twee verpleegsters uit UMCG naast mij wonen. Best wel een geruststelling.

En Arme Dean. Dikke kus voor jou liev mannetje.

Voor de mensen die de tandjes poetsen van de ukkies. Welke tandpasta gebruiken jullie? Ik gebruik nu Elmex peuterpasta. Of is er een speciale babypasta?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_53340872
Nikky hier op het CB werd gewoon peutertandpasta geadviseerd van 0 tot 3. Ik heb teletubbies tandpasta.
  donderdag 20 september 2007 @ 22:18:17 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53341346
Wow Nikky, hoe boelkloedig van je

Ik houd af en toe mijn hart ook vast, Dean heeft sinds een week de komkommer ontdekt (en ja, zelfs zonder tanden neemt ie flinke happen ) en het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik een flink stuk uit zijn mondje heb gehaald, ik zag dan ongeveer een halve komkommer in dat bekkie verdwijnen en dacht dat ik maar even dit soort taferelen als jij beschreef wilde voorkomen...hij heeft zich ook wel eens verslikt idd, maar dan begon hij zo hard te kokken dat het er met een boog weer uitvloog..Goddank

Ik maak alles echt nog zo klein mogelijk hoor, ik vind het zo'n eng gezicht dat verslikken....

En Dean's vrouw heeft al tanden , hij mag wel opschieten voordat ze hem laat staan voor een loverpeuter met een compleet melkgebit
  Milf donderdag 20 september 2007 @ 22:21:52 #280
16000 nikky
pi_53341479
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:18 schreef Vivi het volgende:

En Dean's vrouw heeft al tanden , hij mag wel opschieten voordat ze hem laat staan voor een loverpeuter met een compleet melkgebit
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 20 september 2007 @ 22:28:25 #281
16000 nikky
pi_53341705
En dank voor je reactie Appelsap!
pi_53342195
Moonah, jakkie wat schrikken!!
Hopelijk kun je een goede ehbk cursus vinden.

Kersjes, beterschap voor Devin.

Ik ben vanavond met Pepijn voor het eerst naar babymassage geweest.
Was erg leuk en ondanks dat Pepijn al moe was op het moment dat we vertrokken heeft ie zich super gedragen. Alleen houd ie net als zijn mama niet van gefriemel aan zijn voetjes hihi

De cursus is eigenlijk voor baby's tussen de 6 weken en 9 maanden. Maar onze groep van 7 baby's zijn allemaal van tussen 20 juni en 15 juli, waarvan 3!!! incl Pepijn van 2 juli.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:12:37 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53365062
Wel leuk p_iglet. Lijkt me ook heerlijk. Hier is de afstand er naar toe alleen een beetje lastig en het is op een werkdag van mij...

En ik kom met leuk en goed nieuws!!

Leuk:
Maud doet klap eens in je handjes. Het is nog niet gecoordineerd, maar het is wel zeer bewust en de lach die je dan erbij krijgt is goud waard. Ik ga het morgen opnemen. Dus heb geduld....

Goed:
Ze verdraagd soja. Dat biedt perspectief. Ze krijgt nu al soja-toetje en is er helemaal gek op. Dus nu ook meer mogelijkheid en voor na d'r eerste verjaardag de optie om op sojamelk over te stappen.
pi_53369484
Haha p_iglet dat is nog eens toeval! Wel leuk allemaal kindjes zo rond dezelfde datum.

Maud kan klappen!
Wat fijn dat ze soja verdraagt en wat dat ze zo van haar toetje geniet.
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:21:40 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53376483
Ik had gisteren even een -momentje..ik zat met Dean in de badkamer te stomen (hij had weer enorme last van zijn bronchitis, en hoewel het een verouderd advies is lijkt het hem toch te helpen).

Ik had hem op schoot en zat tegen hem te praten op een beetje een zielig toontje, "Ooh zielig poepie toch...nare hoest " etc

Hij keek me toen heel onderzoekend aan en probeerde vervolgens zijn fopspeentje, wat hij in zijn hand had, in mijn mond te steken met een blik van "Stil maar mama ".

Ik deed natuurlijk of ik het heel lekker vond
En vervolgens kreeg ik telkens die fop in mijn snufferd geduwd..maar dat vond ik wel enorm lief en knap eigenlijk ook al, dat hij dat besef al heeft
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:41:56 #286
190853 RockabeIIa
pi_53376892
Mooi verhaal Vief
Ik heb er wel een vraag bij. Als ik Brent heel zielig vind vindt hij zichzelf ook langer zielig. Da's bij jou dus niet zo?
pi_53376999
Hé Chaca, dát is fijn, van die soja! Gefeliciteerd maar he?
Gheghe, Thies begint nu een beetje te klappen. Is idd erg schattig. Maar weet je? Net als bij "Hoera!" vindt hij het bij "Klap eens in de handjes" ook helemaal niet leuk als je met je handen omhoog gaat...
Raar menneke.

Vief, wat een gepruts toch zeg, met Dean en zijn gehoest. Erg sneu voor je ventje. Wel supercute van dat speentje. En heel slim idd, als hij werkelijk dat besef heeft (eerlijk gezegd betwijfel ik dat wel hoor, zonder ook maar enige afbreuk te willen doen aan het empathisch vermogen en de intelligentie van je zoon ).
Hier is dat net andersom. Als ik zijn speen in mijn mond stop, dan pakt hij hem er gauw uit en stopt hem in zijn eigen mond.

Gisteren trouwens:
Zijn eten was op, en dan zeggen wij (net als de rest van alle ouders) "Op! Opperdepop!".
Thies antwoordde: "Oppoppoppo"...

Edit: Nog bedankt trouwens voor jullie meelevende reacties op het badincident.
En ik lees wel alles hier, maar ik hou het niet meer bij om op iedereen te reageren hoor. Sorry (maar da's vast wel herkenbaar .

[ Bericht 7% gewijzigd door Moonah op 22-09-2007 12:25:01 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:01:36 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53377262
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Mooi verhaal Vief
Ik heb er wel een vraag bij. Als ik Brent heel zielig vind vindt hij zichzelf ook langer zielig. Da's bij jou dus niet zo?
Ja, dat is wel zo! Ik doe dan ook helemaal niet zielig als hij valt oid, maar ik doe dan net alsof het heel erg leuk is
Dan trilt zijn lipje even maar dan kijkt ie naar mij en denkt ie "Oh, het is blijkbaar leuk " en gaat ie vervolgens ook lachen als een boer met kiespijn.
pi_53377519
gosh leuke verhaaltjes hier, vertederend kunnen die ukkies toch zijn!!

Memmel, Meike kwijlt zich ook al tijden helemaal suf, maar ook geen tandjes te ontdekken. Hoort erbij! En alles in de mond, tis hun manier om dingen te ontdekken.

Slaapmeisje, Milo krijgt dus nog 4 flessen? Ik heb Meike al een tijdje op 3 flessen....
Vreemd dat cb's ook weer verschillende dingen adviseren. Ik moet dinsdag weer heen met Meike, ze is vast wel flink gegroeid, als ik zie wat ze allemaal eet!! Werkelijk, een heel potje fruit (of 2 stuks vers) een heel potje groente (vers wil ze niet!) yoghurt, flessen, liga, broodkorst....waar laat ze het allemaal!!
Gelukkig zit er ook genoeg beweging in dat kleine lijfje, anders zou ze nog eens dichtgroeien....

Meike heeft deze week 2 nachtjes bij opa en oma geslapen, wij hadden een uitje met het werk van mijn vriend (naar Tarzan geweest!! geweldig) Meike vond het prachtig bij opa en oma, ze genieten dan allemaal van elkaar, zo leuk! Alleen moet ze van mijn tante niks hebben, mijn moeder is er gewoon sneu van, maar Meike begint al te krijsen als ze haar ziet.... Verder is ze tegen de meeste mensen erg vriendelijk....vreemd dat ze dan mijn tante zo vreselijk vindt...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53378117
Wat leuk, al die nieuwe dingen die de kleintjes ineens gaan doen!
Ik werd vanochtend ook helemaal blij toen Devin zomaar ineens zijn voetje te pakken had met het verschonen.
En hij hield hem nog best lang vast ook, met beide handen druk friemelend aan zijn teentjes

Van de week werd ik streng toegesproken op het CB over dat Devin niet voldoende zou zijn aangekomen en had ik netjes, zoals gevraagd, een extra meet/weeg afspraak gemaakt voor over 2 weken. Die werd genoteerd in het groeiboek.
Krijg ik gister een officiele brief thuisgestuurd van de GGD dat ze mijn zoon uitnodigen op de reeds afegsproken datum voor "een afspraak betreffende het gewicht. Uw aanwezigheid wordt daarbij op prijs gesteld."
Gelukkig maar dat hij niet alleen hoeft te gaan...

Ik ben hier eigenlijk behoorlijk pissig over!
Tuurlijk wil ik het beste voor mijn kind en dat hij goed groeit en geen honger lijdt, maar het gaat heel goed met Devin!
Hij is veel vrolijk en goed gezond: speelt, lacht en krijgt goed te eten. Okay, zijn groeicurve wijkt ietsjes af, maar ik ben net 3 weken weer begonnen met werken en ik vind dat zowel hij als ik (en mijn melkproductie) tijd verdienen om ons aan te passen aan de nieuwe situatie.
Ik heb gezegd te willen wachten met kunstvoeding tot het niet anders kan en ik kreeg 2 weken om me te bewijzen met BV.
Ze wilden een extra afspraak en die heb ik gemaakt. Waarom dan die brief? Dit voelt zo betuttelend!
Zijn ze bang dat ik niet kom? Moet ik nog even extra op mijn donder krijgen? Want zo voelt het kan ik je vertellen!
Ik denk dat ze zich willen indekken: "Als u niet komt en onze adviezen niet opvolgt, dan kunnen we later in de rechtbank in ieder geval aantonen dat we alles gedaan hebben om uw kindje te redden."

Misschien overdrijf ik een beetje, maar ik ben best gekwetst, beledigd, dat ze me zouden kunnen aanzien voor een slechte moeder die d'r kind verwaarloost en honger laat lijden.
Voor de duidelijkheid: dat ben ik niet, ik vind het alleen zwaar overdreven en ronduit belachelijk om mijn streven, minstens 6 maanden volledig BV, op te geven voor "niks".

Pffff, heel verhaal, gevoelig onderwerp enzo...
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:45:45 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53378181
Maud en soja lekker ! super joh ben zo blij dat het de goed ekant uit gaat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:48:11 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53378237
Kersjes moeilijk kan em goed voorstellen dat het niet leuk is en het komt best betuttelend over
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53378289
Kersjes ik kan me goed voorstellen dat je je voelt aangevallen. Zeker omdat je al die afspraak gemaakt had. Een beetje belerend komt het op mij ook over. Aan de andere kant is het van hun uit niets anders dan een bevestiging van de afspraak.

Vrrag van mij: hoe zit Devin in de groeicurve van de WHO. Want die (BV)- curve is toch echt anders dan het groeiboekje. Ik zou hem voor de zekerheid invullen en meenemen. Want ik ben er van overtuigd dat Devin het gewoon goed doet en dat een kleine dip geen probleem hoeft te zijn.
pi_53378420
Kersjes, ik kan me goed voorstellen dat je hier wel even door van slag af bent! Poe he, dat je zelf nog mee mag komen als je kind op gesprek moet komen!

Heb je Devins gewicht en lengte ook op de WHO-curve gelegd? In de meeste consultatiebureau-curves houden ze geen rekening met de verschillen in groei tussen kindjes die kunstvoeding en borstvoeding krijgen.
Hun hele leven lang zullen kinderen strekken en vullen. Dat wil zeggen dat ze soms wat harder de lengte in schieten en soms wat meer in gewicht aankomen. En dat zie je terug in de curve. Zolang het niet in de extremen loopt is het niets om je zorgen te maken, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de curve niet kan zien en dus ook niet zó kan zeggen dat het allemaal wel mee valt.

Maar de kans is wel groot dat het mee valt en de kans is ook heel groot dat het enkel standaard procedure van het consultatiebureau is, verpakt in een botte brief.

Op het moment dat je volledig borstvoeding geeft, zo veel mogelijk op verzoek voedt en hem zo lang laat drinken als nodig is dan zal bijvoeding echt geen grote verschillen gaan maken in de groei.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:19:07 #295
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53378872
He Kersjes, ik kan me goed voorstellen dat je je aangevallen voelt. Ik zou dat ook wel gewoon bespreken wanneer je op je afspraak bent. En idd de andere curve meenemen.

Bedankt voor de tips over het kwijlen, ik snap dat dat erbij hoort. Maar Anna heeft sinds een dag of vier ook 4-5 poepluiers op een dag. Ik blijf verschonen! En stinken.....ohhhhhh, niet gezond meer. En hele rode billen dus ook. Ze heeft geen koorts, is niet suf en is vrolijk, eet goed, dus ik denk niet dat het gewone diaree is, maar echt van die tandenluiers, zeg maar. Of zit ik er naast en moet ik wel oppassen met dat poepen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53379010
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:19 schreef Memmel het volgende:
He Kersjes, ik kan me goed voorstellen dat je je aangevallen voelt. Ik zou dat ook wel gewoon bespreken wanneer je op je afspraak bent. En idd de andere curve meenemen.

Bedankt voor de tips over het kwijlen, ik snap dat dat erbij hoort. Maar Anna heeft sinds een dag of vier ook 4-5 poepluiers op een dag. Ik blijf verschonen! En stinken.....ohhhhhh, niet gezond meer. En hele rode billen dus ook. Ze heeft geen koorts, is niet suf en is vrolijk, eet goed, dus ik denk niet dat het gewone diaree is, maar echt van die tandenluiers, zeg maar. Of zit ik er naast en moet ik wel oppassen met dat poepen?
zolang ze voldoende drinkt, niet suf wordt en geen koorts ontwikkeld, hou ik het voorlopig op tandenpoep. Succes en een pot sudocreme ging er dan per week bij mij wel doorheen om over de hoeveelheid rompers maar te zwijgen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:50:33 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53382161
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Hé Chaca, dát is fijn, van die soja! Gefeliciteerd maar he?
Gheghe, Thies begint nu een beetje te klappen. Is idd erg schattig. Maar weet je? Net als bij "Hoera!" vindt hij het bij "Klap eens in de handjes" ook helemaal niet leuk als je met je handen omhoog gaat...
Raar menneke.

Vief, wat een gepruts toch zeg, met Dean en zijn gehoest. Erg sneu voor je ventje. Wel supercute van dat speentje. En heel slim idd, als hij werkelijk dat besef heeft (eerlijk gezegd betwijfel ik dat wel hoor, zonder ook maar enige afbreuk te willen doen aan het empathisch vermogen en de intelligentie van je zoon ).
Hier is dat net andersom. Als ik zijn speen in mijn mond stop, dan pakt hij hem er gauw uit en stopt hem in zijn eigen mond.

Gisteren trouwens:
Zijn eten was op, en dan zeggen wij (net als de rest van alle ouders) "Op! Opperdepop!".
Thies antwoordde: "Oppoppoppo"...

Edit: Nog bedankt trouwens voor jullie meelevende reacties op het badincident.
En ik lees wel alles hier, maar ik hou het niet meer bij om op iedereen te reageren hoor. Sorry (maar da's vast wel herkenbaar .
Volgens mij heeft hij het echt wel door hoor, hij voert namelijk ook, nadat ik het voordeed, zijn knuffelkonijn om en om een "hapje" van zijn koekje, met een hoop gelach en blikken van "kijk es mam!" ..zou wel erg toevallig zijn als hij dat 6 keer achter elkaar deed terwijl hij er geen benul van had .

Leuk dat Thies "Opperdepop" zegt, ga je het nog filmen, dit is wel een moment dat je van te voren weet te plannen dus dat kan goed
pi_53385815
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef Kersjes het volgende:

Pffff, heel verhaal, gevoelig onderwerp enzo...
Ik zei het van de week ook al, voor een borstgevoed kind groeit hij heel erg normaal. Ik meen me te herinneren dat hij in 4 weken 560 gram gegroeid was, dat is per week meer dan 100 gram, wat binnen de normale groei valt. Ik vreet me op van ergernis dat ze het zo officieel maken. Hoe onzeker wil je een moeder krijgen zeg.
Variety is the spice of life
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:47:42 #299
190853 RockabeIIa
pi_53386056
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef chacama het volgende:

[..]

zolang ze voldoende drinkt, niet suf wordt en geen koorts ontwikkeld, hou ik het voorlopig op tandenpoep. Succes en een pot sudocreme ging er dan per week bij mij wel doorheen om over de hoeveelheid rompers maar te zwijgen.
Hier ook tandenpoepplas uit de bips met rooie plekken en alles wat er bij komt (en wat een krachten in zo'n klein lijfje! Met enige regelmaat worden er stukken in de nek gelanceerd! )

Kersjes, wat sneu zo'n brief.... Echt... Ik zou hen iig wel op de hoogte brengen van hoe jij je door hen behandeld voelt.
  zondag 23 september 2007 @ 10:17:14 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53400004
Ja, ik ga er de volgende keer zeker wat van zeggen op het CB.
Ze even duidelijk maken dat ze me verkeerd hebben ingeschat en me best wat meer credit mogen geven.

Vanochtend kon je me opvegen: tot 3 keer toe was Devin van de commode gerold!
Gelukkig wel in de openstaande la eronder, de bovenste nog wel.
Ik was kleertjes voor na het bad aan het uitzoeken en hij lag bloot te spartelen met z'n beentjes, zoals hij wel vaker doet. En toen gooide hij met zo'n vaart zijn beentjes opzij, dat dat hele lijfje erachteraan kwam en hij zo tussen de rompertjes belandde
Die stomverbaasde kop die hij erbij trok, geweldig!
En daarna deed hij het dus nog 2 keer, maar toen stonden we hem al op te wachten om hem te vangen.
Onze kleine Rolle Bolle Gijs....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')