Bron: http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatiequote:Welke regels gelden voor de taxi?
Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten.
Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.
Hebben jullie geen autozitje? Of anders kunnen jullie er eentje misschien lenen? In het vliegtuig is zo'n ding namelijk ook héél handig (zo niet onmisbaar). Volgens mij kun je die op de vliegtuigstoelen ook vastzetten met de gordels (zou ik even over informeren). Hoe oud is jullie kleintje als jullie op vakantie gaan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:45 schreef Fendy het volgende:
Een van jullie wel eens met een klein ukkie een taxi genomen? Zijn die te bestellen met kinderstoeltje ofzo? Ik voel er weinig voor om hem dan op schoot te nemen namelijk...
We hebben wel een zitje, een prachtige Izisleep voor in de auto. Punt is alleen dat Jayden geen eigen stoel heeft in het vliegtuig, dus daar zouden we alleen echt iets aan hebben op het moment dat we zeker weten dat er naast ons nog een stoel vrij is. Aangezien we met een charter gaan is die kans vrij klein denk ik...quote:Op woensdag 19 september 2007 16:28 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Hebben jullie geen autozitje? Of anders kunnen jullie er eentje misschien lenen? In het vliegtuig is zo'n ding namelijk ook héél handig (zo niet onmisbaar). Volgens mij kun je die op de vliegtuigstoelen ook vastzetten met de gordels (zou ik even over informeren). Hoe oud is jullie kleintje als jullie op vakantie gaan?
Dankje.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis wel een onwijs mooi mannetje appelsap, dat ten eerste
Misschien raakt ie te vol zo met alles tegelijk? Is het een idee om hem bv. 1,5 uur later de fles eens te geven ipv naast de boterham? Hier werkt dat wel.
En een badring kopenquote:Op woensdag 19 september 2007 20:08 schreef Moonah het volgende:
*Eng verhaal*
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:18 schreef Vivi het volgende:
En Dean's vrouw heeft al tanden, hij mag wel opschieten voordat ze hem laat staan voor een loverpeuter
met een compleet melkgebit
![]()
Ja, dat is wel zo! Ik doe dan ook helemaal niet zielig als hij valt oid, maar ik doe dan net alsof het heel erg leuk isquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Mooi verhaal Vief![]()
Ik heb er wel een vraag bij. Als ik Brent heel zielig vind vindt hij zichzelf ook langer zielig. Da's bij jou dus niet zo?
zolang ze voldoende drinkt, niet suf wordt en geen koorts ontwikkeld, hou ik het voorlopig op tandenpoep. Succes en een pot sudocreme ging er dan per week bij mij wel doorheen om over de hoeveelheid rompers maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:19 schreef Memmel het volgende:
He Kersjes, ik kan me goed voorstellen dat je je aangevallen voelt. Ik zou dat ook wel gewoon bespreken wanneer je op je afspraak bent. En idd de andere curve meenemen.
Bedankt voor de tips over het kwijlen, ik snap dat dat erbij hoort. Maar Anna heeft sinds een dag of vier ook 4-5 poepluiers op een dag. Ik blijf verschonen! En stinken.....ohhhhhh, niet gezond meer. En hele rode billen dus ook. Ze heeft geen koorts, is niet suf en is vrolijk, eet goed, dus ik denk niet dat het gewone diaree is, maar echt van die tandenluiers, zeg maar. Of zit ik er naast en moet ik wel oppassen met dat poepen?
Volgens mij heeft hij het echt wel door hoor, hij voert namelijk ook, nadat ik het voordeed, zijn knuffelkonijn om en om een "hapje" van zijn koekje, met een hoop gelach en blikken van "kijk es mam!" ..zou wel erg toevallig zijn als hij dat 6 keer achter elkaar deed terwijl hij er geen benul van hadquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Hé Chaca, dát is fijn, van die soja! Gefeliciteerd maar he?
Gheghe, Thies begint nu een beetje te klappen. Is idd erg schattig. Maar weet je? Net als bij "Hoera!" vindt hij het bij "Klap eens in de handjes" ook helemaal niet leuk als je met je handen omhoog gaat...![]()
Raar menneke.
Vief, wat een gepruts toch zeg, met Dean en zijn gehoest. Erg sneu voor je ventje. Wel supercute van dat speentje.En heel slim idd, als hij werkelijk dat besef heeft (eerlijk gezegd betwijfel ik dat wel hoor, zonder ook maar enige afbreuk te willen doen aan het empathisch vermogen en de intelligentie van je zoon
).
Hier is dat net andersom. Als ik zijn speen in mijn mond stop, dan pakt hij hem er gauw uit en stopt hem in zijn eigen mond.![]()
Gisteren trouwens:
Zijn eten was op, en dan zeggen wij (net als de rest van alle ouders) "Op! Opperdepop!".
Thies antwoordde: "Oppoppoppo"...![]()
Edit: Nog bedankt trouwens voor jullie meelevende reacties op het badincident.
En ik lees wel alles hier, maar ik hou het niet meer bij om op iedereen te reageren hoor. Sorry (maar da's vast wel herkenbaar.
Ik zei het van de week ook al, voor een borstgevoed kind groeit hij heel erg normaal. Ik meen me te herinneren dat hij in 4 weken 560 gram gegroeid was, dat is per week meer dan 100 gram, wat binnen de normale groei valt. Ik vreet me op van ergernis dat ze het zo officieel maken. Hoe onzeker wil je een moeder krijgen zeg.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef Kersjes het volgende:
Pffff, heel verhaal, gevoelig onderwerp enzo...![]()
Hier ook tandenpoepplas uit de bips met rooie plekken en alles wat er bij komt (en wat een krachten in zo'n klein lijfje! Met enige regelmaat worden er stukken in de nek gelanceerd!quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef chacama het volgende:
[..]
zolang ze voldoende drinkt, niet suf wordt en geen koorts ontwikkeld, hou ik het voorlopig op tandenpoep. Succes en een pot sudocreme ging er dan per week bij mij wel doorheen om over de hoeveelheid rompers maar te zwijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |