Oooh, die pasgeboren kleintjes
En Iksje, dat gebaar ken ik, Devin hield de eerste 2 weken zijn handje ook regelmatig zo.
Hij ging ook altijd driftig met z'n hoofdje op en neer zwiepen als je hem vasthield, onze kleine headbanger
Dinsdag naar het CB geweest en gottegottegot, wat een ergernis!
Gelijk bij binnenkomst werd er al tegen me geroepen dat ze zijn dossier kwijt waren, maar dat het ook best zonder kon (?)
Hij woog 6600, 350 gram meer dan 2 weken daarvoor. Ik was benieuwd of hij in de lengte gegroeid was en vroeg of ze hem wilde meten "Nee, dat hoeft niet" "Ja, maar ik wil het voor mezelf weten" en op dat moment werd ik binnengeroepen door een inval-wijkverpleegkundige.
"Zo, hij heeft ontstoken oogjes zie ik?"
"Ehh, nee hoor, hij is gewoon doodmoe."
"Oh, okay. Je bent 2 weken geleden ook al geweest zie ik. Waarom ben je er nu weer? Had je nog veel vragen ofzo?"
"Neen, jullie hadden me een brief gestuurd omdat mijn zoon half ondervoed zou zijn. Dit is een extra controle-afspraak"
" Oh, nou 350 gram aangekomen in 2 weken, is goed hoor. Geef je BV?"
"JA!"
"Tja, ik werk hier niet maar moest vanmiddag invallen en zijn dossier is kwijt. Hou je wel zijn oogjes in de gaten? Als ze ontstoken zijn moet je met hem naar de huisarts en blablabla......."
"Hij is MOE! Daarom zijn z'n ogen rood"
En mijn hoofd toen inmiddels ook
Bij het weggaan moest ik Devin zelf meten, de assistente was druk (mobiel) aan het telefoneren.
Bah,wat was ik laaiend:
Dossier kwijt, een wijkverpleegkundige die er natuurlijk niks aan kan doen, maar dus totaal NIET op de hoogte is. Doorzeuren over iets dat totaal niet aan de orde is...
Het meest kwaad ben ik nog omdat de arts 2 weken terug zo'n poeha maakte over Devin's "ondergewicht" en het had over
lage voedingswaarde van mijn melk en
ontwikkelingsachterstand als ik niet zou bijvoeden en dat men nu niet eens wist wat ik uberhaupt kwam
doen!
.... met gevoel voor drama....