abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:14:08 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53638711
Ik ben met Dean ook met 4 maanden begonnen met af en toe fruit, omdat ik merkte dat hij het eten uit echt onze mond zat te kijken. Gewoon af en toe een klein hapje van dit of dat proeven.
Ik vond dat idd ook leuk, maar belangrijker is dat ik merkte dat hij het heerlijk vond, ik had gewoon echt het gevoel dat hij niet meer genoeg had aan alleen melk

Mijn mannetje is echt een dondersteen aan het worden, de hele dag aan het babbelen en aan dingen zitten die hij niet mag...zoals de staande lamp. En dan kijken en lachen naar mij, en zeggen "Mama, mama, NEENEENEE? " .

Hij volgt me al tijgerend/kruipend overal, en trekt zich dan op aan mijn been...soms wil ik dan even verder lopen, vooral als ik midden in een kook of schoonmaak-gebeuren sta

Dan zet ik hem weer neer en dan is het brullen natuurlijk "Neneeneeneeehh"

Oh ja, en hij heeft nu 2 (!) ondertanden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:24:29 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53640455
Oh, mooi is dat he vivi. Maud kan dat ook zo goed en dan stap ik over d'r heen en draait ze zich heel beledigd om en komt dan weer met een spurt achter me aan om alsnog die broekspijp vast te pakken.

En wat stoer dat ie al zoveel kletst. Maud komt nog steeds niet verder dan babyklanken en nu dus papa. Wat ze heel zachtjes fluisterd en dan steeds ietsje harder zegt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:29:38 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640584
Nou, hij is in een week ineens helemaal "verdreumesd", ik sta er zelf ook versteld van!

Maar achter me aan spurten kan hij dan nog net weer niet
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:37:20 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53640787
"Verdreumesd":D
Hij gaat hard Vief!

En Maud, veel beterschap, kleine snottebel!
Jammer dat ze nog geen brood lust.

Qua ontwikkeling staat Thies even stil lijkt het wel. Niet dat dat wat uitmaakt hoor, maar zo hard als het soms gaat, zo weinig nieuws komt er de laatste weken bij.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53644802
*komt hier ook eens piepen...

Vandaag voor de eerste keer naar het CB, Liande is nu 54cm groot en weegt 4,7 kg. Ik wist wel dat ze een 'ferme brok' was geworden, maar ben toch een beetje geschrokken van haar gewicht.
Ze is de afgelopen 3w 700g bijgekomen, best veel toch?

En verder probeer ik bij te lezen, maar ik heb het evenwicht nog niet gevonden tussen huishouden doen, baby tevreden houden (wat betekenen sommige huiltjes toch ) en internetten

doei!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:22:01 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53645025
Moonah, hij is vast energie aan het opsparen om je straks om een brommer te vragen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:19:56 #207
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53646413
Vivi, wat een brok energie zijn ze op deze leeftijd he? Wat heerlijk dattie al zo kletst joh. Heel schattig. Hier alleen 'babababa' etc., wel een heel scala aan klanken maar niets verstaanbaars. Wat ik overigens ook nog lang niet verwacht, Dean is echt een hele snelle!
Hier ook een kruipmonstertje, heel schattig. Ze is echt héél lief, ons vrolijke lachebekje. Spugen doet ze nu wel weer regelmatig, ze is weer eens niet lekker ... maar verder is ze echt zóoo lief en schattig. Heerlijk. Ze maakt leuke geluidjes, doet mij na als ik m'n tong uitsteek en maakt grappige prrrr geluidjes met haar mondje in een tuitje. Ze doet alles in haar mond, gaat met lepels slaan op de tafel als we het voordoen en lacht naar alles en iedereen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:21:41 #208
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53646470
Iksje, geeft niets hoor, lekker toch zoveel aangekomen? Is juist goed hoor. Krijgt ze borst- of flesvoeding? Met borstvoeding komen ze zowiezo vaak veel aan in het begin, dat wordt later wat minder. Met flesvoeding weet ik het niet zo goed, maar lijkt het me nog steeds helemaal goed hoor, echt niet extreem.
Succes met het vinden van je evenwicht, dat duurt idd even!
pi_53646490
Dean gaat brommers kieken
pi_53651759
Dean...brommers kiek'n ??? Dat vindt je mama echt niet goed hoor, nu nog niet!!!

Iksje, Meike groeide in het begin ook een kilo in een maand tijd.

Wb de fopspeen, Meike heeft vanaf dag 1 een "vanaf de eerste dag na de geboorte" speen van Bibi
Ik heb haar een 6maanden speen aangeboden maar die wil ze niet.
Nog op het cb nagevraagd of dat kwaad kon voor de mondontwikkeling, maar dat gaf niks. Ze mag lekker op die kleine speentjes blijven sabbelen. Pas als ze de speen met schildje en al in de mond stoppen wordt het tijd voor een andere speen.
Meike heeft het vanaaf weer gered tot half 8, fles leeg, en lekker slapen. Ben wel om 19.00 uur nog even met haar naar het paardje gewandeld om tijd te rekken....

Ik ben in eerste instantie ook met 4 maand begonnen met fruit, maar Meike reageerde er niet goed op , kreeg echt krampjes, dus na die ene keer ben ik meteen weer gestopt, en met 5,5 maand weer begonnen, vanaf toen ging het prima . Haar darmpjes waren dus nog niet goed genoeg gerijpt, en dat is precies de reden waarom ze adviseren om met 6 maand te beginnen met bijvoeding.
Maar als het wel goed gaat dan is het alleen maar mooi natuurlijk, en helemaal als het cb het adviseert. Eindelijk een ander smaakje als alleen melk....

Rockabella.....hoe is het met Brent????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53652046
Karin hier hetzelfde met de speen. Ik was vandaag even weg geweest en de speen vergeten, geen reserve bij! We gingen naar de woonboulevard dus wij langs de prenatal een speen kopen. Mijn vriend zegt, dan kopen we wel die van 6 maanden en ouder. Maar die wilde hij dus niet, dan maar zonder speen.
Fijn dat het deze keer goed ging met Meike.

Dean gaat echt hard zeg!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:42:02 #212
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53652683
Jordy Evan geboren op 4 september 2007.

1 dag oud en het is niet gefaked later nog geprobeerd om een middelvinger te krijgen bij hem dat lukt gewoon niet.

En vandaag is hij precies 4 weken oud.

Is nu 58 cm lang was bij zijn geboorte 54 cm.
En weegt nu 4080 gram dus ruim 4 kilo.

En het leuke is sinds 1.5 week slaapt hij s'nachts lekker door zijn laatste voeding krijgt hij rond 22.30 uur en wordt dan de volgende ochten tussen 6 en 7 wakker. Maar dat maakt niet uit mijn wekker gaat toch al om 6 uur af.

[ Bericht 70% gewijzigd door Razor21 op 02-10-2007 21:56:00 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:49:05 #213
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53652922
Brent is _eindelijk_ koortsvrij. Heeft lang geduurd (de nachten zijn in Twente ook lang hoor Brabanders! Vreselijk, 4 nachten heb ik al vrijwel niet geslapen, waarvan 2 nachtdiensten maar toen kon ik overdag dus ook niet bijslapen ivm zieke B.) Zijn ritme is zoek... maar verder is zijn batterij weer opgeladen.

Iksje, ik ken dat wel wat je zegt. Geen tijd voor jezelf, je was, de stofzuiger, etc. maar alleen maar kind op tijd badderen, eten geven enzo. Het komt helemaal goed hoor! Zelfs bij een chaoot als ik lijkt het er behoorlijk op inmiddels (omg wat kan ik liegen!!!)

Suzanna, ik ben wel weer toe aan een nieuwe foto van die allerkleinste muppert van jou

Leuke foto razor Heerlijk kindje maarreh.. Brent kon het al binnen 10 dagen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53659890
Haha,die foto van Brent kan ik me nog herinnneren. Geestig !
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:33:27 #215
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53662728
Gelukkig Rockabella! Wij hebben ook zo'n foto, even kijken...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53662848
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:33 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig Rockabella! Wij hebben ook zo'n foto, even kijken...
Volgens mij heeft iedereen zo'n foto

Mikael net geboren

Wel nog de verkeerde kant op. Maa hij was nog beetje de richting kwijt van de bevalling
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:41:42 #217
94046 PM-girl
pi_53662892
Gevonden! Slechts 2,5 uur oud:

(slechte belichting want zonder flits)
*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:49:22 #218
190853 RockabeIIa
pi_53663062
Die van MeNcole is niet zo duidelijk maar die van Simon wel!
pi_53663292
hee stelletje aso kids!! dat soort dingen doet Meike niet hoor....!!!!

Fijn Rock dat Brent weer koortsvrij is, en verder ook nog goed te pas?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:34:49 #220
190853 RockabeIIa
pi_53665576
Meike doet dat echt wel! En ze doet vast ook heel vieze scheetjes!

Brent is nog niet helemaal de oude. Slaapt de dag in tot 10.00u, helemaal ontregeld dus, en verder wil hij ondanks dat ie doodop is niet slapen tot 's avonds laat. Hij spuugt nu ook af en toe een paar slokken/happen uit en dat heeft ie eigenlijk nooit gedaan. Beetje jammer, net over een boek natuurlijk Maar dat de koorst weg is is al een zorg minder.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:39:15 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53665673
Ik heb van Anna ook niet zo'n foto. Alleen een DVD van de pretecho 4D. Komt er ineens een arm door het beeld met een opgestoken middelvinger!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53667760
Haha, leuke foto's!
De tweede dag na haar geboorte heeft Liande toch mooi dit gedaan. (nu ja, het symbool met de hand dus )
Jammer genoeg geen fototoestel in de buurt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:08:05 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53668822
Brent nog aan het uitzieken... Gelukkig is de koorts gezakt Rocka!

En wat een ordinaire kinderen hier zeg...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:44:28 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53697598
Oooh, die pasgeboren kleintjes
En Iksje, dat gebaar ken ik, Devin hield de eerste 2 weken zijn handje ook regelmatig zo.
Hij ging ook altijd driftig met z'n hoofdje op en neer zwiepen als je hem vasthield, onze kleine headbanger

Dinsdag naar het CB geweest en gottegottegot, wat een ergernis!
Gelijk bij binnenkomst werd er al tegen me geroepen dat ze zijn dossier kwijt waren, maar dat het ook best zonder kon (?)
Hij woog 6600, 350 gram meer dan 2 weken daarvoor. Ik was benieuwd of hij in de lengte gegroeid was en vroeg of ze hem wilde meten "Nee, dat hoeft niet" "Ja, maar ik wil het voor mezelf weten" en op dat moment werd ik binnengeroepen door een inval-wijkverpleegkundige.
"Zo, hij heeft ontstoken oogjes zie ik?"
"Ehh, nee hoor, hij is gewoon doodmoe."
"Oh, okay. Je bent 2 weken geleden ook al geweest zie ik. Waarom ben je er nu weer? Had je nog veel vragen ofzo?"
"Neen, jullie hadden me een brief gestuurd omdat mijn zoon half ondervoed zou zijn. Dit is een extra controle-afspraak"
" Oh, nou 350 gram aangekomen in 2 weken, is goed hoor. Geef je BV?"
"JA!"
"Tja, ik werk hier niet maar moest vanmiddag invallen en zijn dossier is kwijt. Hou je wel zijn oogjes in de gaten? Als ze ontstoken zijn moet je met hem naar de huisarts en blablabla......."
"Hij is MOE! Daarom zijn z'n ogen rood"
En mijn hoofd toen inmiddels ook
Bij het weggaan moest ik Devin zelf meten, de assistente was druk (mobiel) aan het telefoneren.

Bah,wat was ik laaiend:
Dossier kwijt, een wijkverpleegkundige die er natuurlijk niks aan kan doen, maar dus totaal NIET op de hoogte is. Doorzeuren over iets dat totaal niet aan de orde is...
Het meest kwaad ben ik nog omdat de arts 2 weken terug zo'n poeha maakte over Devin's "ondergewicht" en het had over lage voedingswaarde van mijn melk en ontwikkelingsachterstand als ik niet zou bijvoeden en dat men nu niet eens wist wat ik uberhaupt kwam doen!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:17:57 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53698401
Jeetje wat belachelijk zeg!
pi_53705190
Pffff ik was echt uit mijn stekker geschoten daar hoor kersjes, wat een belachelijk gedoe!

Ik heb pepijn vandaag na de babymassage even laten meten en wegen. En meneer is nu 6160 gram en 62 cm.
Groeit keurig in een recht lijntje.
Ben benieuwd naar dinsdag, dan moeten we voor het echie naar het CB.

Hier meten ze trouwens niet bij ieder bezoek, bij de eerste afspraak met 1 maand wel, daarna met 2 maanden niet, en met 3 maanden weer wel.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:13:53 #227
190853 RockabeIIa
pi_53708059
Gats Kersjes... Ik zou ze daar niet eens meer serieus kunnen nemen als me zoiets zou overkomen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:19:43 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53713185
Nou ja Kersjes, echt absurd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:08:00 #229
190853 RockabeIIa
pi_53715608
Brent is flink opgeknapt. In vergelijk met het vaatdoekje dat ie een paar dagen geleden was is het een beer! Maar hij eet en drinkt nog steeds de helft van wat ie eerder binnen kreeg. Vocht krijgt ie wel genoeg (dan maar vaker een fruithapje). Misschien toch nog even geduld hebben?
pi_53716721
Ik heb het zo druk dat ik geen tijd heb om te Fokken

Hier gaat alles goed! Jet groeid als kool en ze is erg vrolijk en ze kletst veel

Vanmiddag terug voor controle naar de kinderarts, ben erg benieuwd!

Kersjes wat erg!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_53717423
Wat een mutsen bij het CB zeg. Dat geeft je vertrouwen voor de volgende keer (NOT )
Ze zouden zich meer zorgen over zichzelf moeten maken, dan om Devin, als ik dit zo hoor..
En natuurlijk fijn dat Devin netjes is aangekomen. 350 gram klinkt als heel netjes voor 2 weken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:24:03 #232
94046 PM-girl
pi_53720640
Rock, het kan best dat Brent nog aan het bijkomen is? Maar zolang hij nog goed drinkt en plast, lijkt me er weinig mis (insert disclaimer enzo)
*
pi_53721145
Kersjes wat een $%*#&^(#$ bureau zeg, die sporen voor geen meter
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:59:23 #234
190853 RockabeIIa
pi_53721552
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:24 schreef PM-girl het volgende:
Rock, het kan best dat Brent nog aan het bijkomen is? Maar zolang hij nog goed drinkt en plast, lijkt me er weinig mis (insert disclaimer enzo)
Hij krijgt volgens mij voldoende binnen. Alleen komt hij niet aan zijn dagelijkse melkquotum en iets anders wil hij op dit moment niet drinken. Dat wordt resoluut de box uit gelanceerd...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:18:55 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53721980
Kersjes, zit jouw cb in Middenhoven? *kijkt angstig*
Inderdaad raar verhaal!!

@Rock, fijn dat het beter lijkt te gaan met Brent (raar om Brent als baby te zien ipv mijn vader ) (En als ik m even nergens mee wil bemoeien, ik vond je vorige avatar leuker )
@Marit, sterkte! Je was toch net ongesteld geworden? Sterkte in ieder geval! Oeps, verkeerde topic

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. 5 weken alweer! Bijna 6 weken Dat betekent afspraak maken met vlos, ha en beginnen met afgekolfde melk in flesje aanbieden Mijn kleine man wordt al groot!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:52:13 #236
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_53729739
Zijn jullie eigenlijk allemaal naar die 6-weken controle bij de verloskundige geweest?
Ik namelijk niet. Ik vond het zo raar dat er nooit meer over die gebroken vliezen/urineverlies gesproken is (Bij de bevalling bleek dat ik al 5 dagen met gebroken vliezen liep terwijl de verloskundige dacht dat het urineverlies was). Ik had echt geen nederige excuses verwacht ofzo maar gewoon even een gesprekje erover tijdens een van de controles in de kraamtijd. Maar helemaal niks dus... Nu vraag ik me alleen dus af of ik echt iets misloop zonder die controles. Voel me eigenlijk prima dus medisch lijkt alles in orde...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:45:27 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53731042
Nee, ik ben ook niet op de 6 weken controle geweest. Volgens mij alleen als je dat perse wilde om het een of ander te bespreken. Had ik nu wel gegaan, was mijn verkleving waarschijnlijk eerder ontdekt. Maar lees daarover alles in het 'Hoe gaat het met de moeders'-topic.
Ik vond het ook wel een beetje vreemd: je bent bevallen, ze komen nog een paar keer langs voor nazorg en that's it.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53731338
tsja, maar daar is die 6-weken controle natuurlijk eigenlijk voor, als laatste na-controle en om die hele begeleidingsperiode af te sluiten. jammer dat dat niet meer standaard is.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:55:13 #239
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53731340
Ik ben wel geweest, maar ook om nog even met Lotte te pronken, en te bedanken voor de goede zorgen.
Ook om nog even naar de hechtingen te laten kijken want dat irriteerde een beetje (wat daar ook verholpen is)

Over melk drinken ga ik me geen zorgen meer maken, volgens CB werd dat steeds minder, nou dast is echt zo. We gaven nog maar twee flessen, maar die laatste dronk ze al slecht. Nu ook de tweede niet meer gegeven, en gaat ze de eerste slecht drinken. Cb heeft ons wel aangeraden om vitamine d extra te geven. En ik zorg er verder voor dat ze voldoende binnen krijgt aan vocht. Honger zal ze niet snel krijgen, ze wil alles proeven wat wij eten hahahaha, alleen avondeten samen met ons lukt niet wij eten altijd te laat voor haar.
pi_53738658
Ik moest na 6 weken weer naar de gyn, waar ze toen een achter gebleven placentarest ontdekten.
De vk kwam in de kraamweek thuis 3 keer langs en zei dat er geen stukje placenta kon zijn achter gebleven....grrrrr maar goed, dit is een kleine babietjes topic

Hier is alles oke, Meike ligt even lekker te slapen. Gisteravond op visite geweest, Meike mee, slapen in het campingbedje en om 23.30 uur weer mee naar huis. Thuis zonder 1 kik verder slapen! HEERLIJK!!!!
Ik vind dat we gewoon een fantastisch kind hebben!
pi_53738689
Hier ook naar 6weken controle geweest, maar toen niet onderzocht!
een evt. verkleving hadden ze toen dus ook niet ontdekt Memmel!
Wel werd toen Hb geprikt.

Karin, heerlijk dat het zo goed ging met Meike!
Hier ook een fantasisch kindje, wat alleen (lastig voor ons) erg wisselend drinkt.
Soms maar 60cc bij een voeding!
Nouja, ze blijft vrolijk dus het zal voor haar wel geen probleem zijn.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:20:24 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53738827
Karin, wat fijn dat Meike zich niet gek liet maken en gewoon doorsliep!
Geeft goede hoop voor de toekomst.
En natuurlijk heb je een fantastisch kind, die heb ik hier ook
Alleen niet als het op slapen aankomt, hij is al de hele week hopeloos 's nachts.
Jengelen, zeuren, huilen en als je hem niet op tijd vastpakt gewoon op vol volume krijsen.
En dat dan gemiddeld 5 keer per nacht, ik ben werkelijk gesloopt
Ik dacht dat het door mijn antibiotica-kuur kwam en daar ben ik sinds donderdag klaar mee. Kan dat nog steeds effect hebben? Of is dit de nieuwe trend?
Hijzelf lijkt er geen last van te hebben en is overdag lekker vrolijk. Stopt echt ALLES in zijn mond dat hij tegenkomt (lichaamsdelen van hemzelf of anderen, kleding die hij aanheeft, speeltjes) en kwijlt alles onder.
En hij stopt zijn speen zelf weer terug in zijn mond! Achterstevoren weliswaar, het schildje dus, maar het begin is er!
pi_53738893
hahaha, het begin is er inderdaad

Ik las ergens (hier?) een mooie spreuk:
een kind ontwikkelt zo snel, dat geen enkele nieuwe gewoonte er in blijft!

zo ook met die nachten...het lijkt nu nieuwe trend,
maar gelukkig blijft hij ontwikkelen en zal er snel weer een andere gewoonte qua slapen komen!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:59:10 #244
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53740125
Kersjes, komt wel weer goed met slapen hoor. Kan ineens weer normaal zijn.
Anna kwijlt ook de hele dag door. Kan wel 4 droge shirtjes bij me steken, maar ze zijn ook zo weer nat!

Zo,het is lekker weer, ga zo eens lekker met Anna op sjouw. Manlief is net weg om te trainen. Wij gaan lekker boodschapjes doen!
pi_53740767
zeker 4 per dag ook hier!!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:03:04 #246
94046 PM-girl
pi_53741336
Ik vind de nacontrole ook goed om de bevalling nog eens door te nemen. Vaak heeft de vk weer een heel ander beeld, wat weer voor aanvulling kan zorgen. Lichamelijk onderzoek werd aangeboden, maar vond ik zelf niet nodig.

Moonah en Bass Miss, genieten jullie nog even van jullie kleine (!) babietjes!
*
pi_53741593
Bij de nacontrole heb ik beide keren een uitdraai gevraagd van mijn bevallingsverslag. Dat vond ik toch wel fijn, dan kan je eens lezen hoe alles is verlopen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:07:18 #248
19529 Fendy
True Spirit
pi_53750512
n'avond

Jayden is alweer uit zijn eerste autostoeltje gegroeid Het gaat zo snel...
Nu zit ie prinsheerlijk vooruit te kijken in zijn nieuwe stoeltje en vlot optrekken vindt ie tof
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:20:24 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53750821
Dat is rap Jayden...Maud zit nog steeds in de Maxicosi. En daar zal ze als ze 1 is waarschijnlijk ook nog wel inzitten.

Gaat trouwens goed met de gup hier. Papa...papa....papa. Als ze wakker wordt, als ze thuis komt, als ze naar bed gaat.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:39:38 #250
19529 Fendy
True Spirit
pi_53751212
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef chacama het volgende:
Dat is rap Jayden...Maud zit nog steeds in de Maxicosi. En daar zal ze als ze 1 is waarschijnlijk ook nog wel inzitten.

Gaat trouwens goed met de gup hier. Papa...papa....papa. Als ze wakker wordt, als ze thuis komt, als ze naar bed gaat.

Haha ja...het stoeltje dat wij hebben (HTS Besafe Izisleep) zou geschikt moeten zijn tot 12 maanden / 13 kilo, nou...mijn grote kleine ventje zit met zijn schoudertjes klem en kan alleen zijn armpjes nog naar voren steken, niet eens meer naast zich leggen (nadert nu 8 maanden, rond de 10 kilo ofzo)

Dus nu maar een 9-18 kilo stoeltje gekocht, beter! Het arme ventje moest huilen als hij in de babystoel moest...

[ Bericht 1% gewijzigd door Fendy op 06-10-2007 21:58:46 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:30:54 #251
190853 RockabeIIa
pi_53752187
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:16 schreef snoopy het volgende:
Bij de nacontrole heb ik beide keren een uitdraai gevraagd van mijn bevallingsverslag. Dat vond ik toch wel fijn, dan kan je eens lezen hoe alles is verlopen.

Oh? Hoe ziet zoiets eruit en wat staat er in? Ik heb geen nacontrole gehad omdat ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland was ofzo... Ik weet het niet precies. Maar zou ik daar nu nog om kunnen vragen of is dat raar?
pi_53752354
Het is een soort verslag van de gebeurtenissen met tijdstippen enzo. Ik zal het eens moeten opzoeken om te kijken wat er precies instaat. Maar wat ik vooral interessant vond was om te lezen op welke tijdstippen er iets gebeurde. Wanneer je mocht gaan persen en hoe lang dat duurde. Info over je kindje (apgarsccore en hoe het reageert) en eventuele info over scheurtjes en hechtingen. Gewoon van die dingen die totaal langs je heengaan als je aan het bevallen bent.

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen maar de VK had het gewoon in haar computer staan dus ik denk dat je het nog gewoon kan opvragen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:00:07 #253
94046 PM-girl
pi_53752757
Dat verslag heb ik zelf wel, van het ziekenhuis, met inderdaad al die feiten. Erg fijn om te hebben.
*
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:04:34 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53754050
Hoe lang duurde de onstluiting, wanneer braken de vliezen, hoe lang duurde de uitdrijving, gewicht van de baby, medische indicatie? reden van medische indicatie, wat ze gedaan hebben, etc. Lekker medisch. Is (in mijn geval) 1 A4.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:38:30 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53758055
Bij mij zat dat bij de ontslagpapieren toen we naar huis gingen. Is idd fijn om door te lezen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:57:35 #256
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_53758254
Bij mij zat dat verslag inderdaad ook bij de ontslagpapieren van het ziekenhuis. Vond het zelf wel heel interessant om terug te lezen. Vooral omdat inderdaad tijdens de bevaling heel veel langs je heen gaat
pi_53758771
bij mij zat dat ook bij de ontslag papieren van het ziekenhuis, alleen jammer genoeg is niet alles ingevuld

Pfff Pepijn heeft besloten dat drinken bij mama veeeeeeeeeeeeeel lekkerder is als uit een flesje. En dat er overdag veel te veel te doen en te zien is om te drinken. Dus zit er overdag ineens meestal 4 en soms zelfs 6 uur tussen 2 voedingen. Ook drinkt ie uit het flesje bij papa maar het minimale.

Heel schattig hoor dat ie zodra ik thuis kom op me aanvalt , maar dat 's nachts ineens weer 2 of 3x ipv 1 keer willen eten dat hoeft voor mij echt niet
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:00:27 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53759943
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:03 schreef PM-girl het volgende:
Moonah en Bass Miss, genieten jullie nog even van jullie kleine (!) babietjes!
Ja, duh! Wat denk jij?
Ik vind het echt een maffe ervaring hoor, dat mijn zoon al bijna een jaar is. Ik ben al weken ermee bezig, in mijn hoofd dan, en qua gevoelens. Heb al een aantal keer van de bevalling gedroomd.

Over het bevallingsverslag, ik hecht er niet te veel waarde aan eigenlijk. Maar dat komt omdat er bij mij fouten in staan. Zo staat er oa dat ik maar anderhalf uur heb geperst ipv 2,5 uur. De bekkenbodemspecialist dacht dat dat was zodat het zkh was ingedekt, daar ik blijvende schade heb opgelopen die daarmee verband houdt.

Maar ach, de zon schijnt en wij gaan straks lekker fietsen! Dat blijft zó ontzettend leuk!

Oh en Pepijn, groooot gelijk!!!
Chaca, fijn hoor, dat het goed gaat met Maud!
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:16:17 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53760208
Moonah, 2,5 uur persen
Mij gaven ze op een gegeven moment nog 10 minuten om het zelf te doen.
Na 5 minuten kwamen ze echter al met de vacuumpomp aanzetten en werd ik ingeknipt omdat ik finaal OP was en volledig aan het ijlen was van de koorts.
Uiteindelijk 2 uur en 10 minuten geperst.
Wat is het maximum vraag ik me af?
Ik hoorde over een vrouw die, in het ziekenhuis, maar liefst 4 uur bezig geweest is, maar weet niet of ik dat moet geloven

En veel plezier op de fiets!
Wij gaan nu ook lekker naar buiten.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:53:54 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53761007
Ik was ook op en aan het hallucineren. Er staat me bij dat anderhalf uur het maximum is.

Jij ook veel plezier buiten Kersjes!
pi_53766353
Wij hebben de autostoel ook al in huis (op zolder) Ze past nu nog (net) in de cosi, maar het is toch het beste om ze daar zo lang mogelijk in te laten???
pi_53771354
Ja, dat is het beste Karin!
Damian zit ook flink met zijn benen over de rand heen, al heel lang maar nu begin ik het wel een beetje zielig te vinden. Eigenlijk zouden ze die dingen gewoon groter moeten maken.
pi_53784297
Hier was Kaith met 6 maanden al uit de Cosi wegens lengte en op advies van babypark hebben wij een autostoeltje gekocht wat je achterstevoren en liggend in de auto kan bevestigen. Nu staat hij rechterop en als we langere stukken rijden dan gaat hij half achterover want dan slaapt ze niet zo raar met haar hoofdje naar beneden.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:57:44 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53784579
Tijn zit ook aan alle kanten klem in de Maxi-Cosi, maar hij blijft er nog maar mooi een tijdje ingepropt zitten...
Erg zielig dat ie geen bewegingsruimte meer heeft en z'n armen niet meer naast 'm kan houden, z'n hoofd boven de stoel uitsteekt en z'n benen tegen de leuning van de bank liggen...
Een auto die achterop rijdt... die gevolgen zijn veel zieliger als ik 'm nu in een 'grotere' stoel zou zetten..

Dan maar een paar maandjes afzien..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53784820
ET die stoel die wij hebben staat als de maxi cosi achterstevoren. Maar dan gekanteld. Kom even niet op het merk maar heb hier niet de auto waar hij in staat dus ik kan ook niet kijken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:24:20 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53785164
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:16 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, 2,5 uur persen
Mij gaven ze op een gegeven moment nog 10 minuten om het zelf te doen.
Na 5 minuten kwamen ze echter al met de vacuumpomp aanzetten en werd ik ingeknipt omdat ik finaal OP was en volledig aan het ijlen was van de koorts.
Uiteindelijk 2 uur en 10 minuten geperst.
Wat is het maximum vraag ik me af?
Ik hoorde over een vrouw die, in het ziekenhuis, maar liefst 4 uur bezig geweest is, maar weet niet of ik dat moet geloven

En veel plezier op de fiets!
Wij gaan nu ook lekker naar buiten.
Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.
pi_53786859
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij de beval-info-avond van de vk praktijk vorige week vertelden ze dat moeders van eerste kindjes gemiddeld zo'n 2 uur persen. Althans, dat dat iig niet vreemd was. Om zo'n gemiddelde te krijgen zal het er ook vast wel eens overheen zijn.
Dat moet dan wel ja, aangezien ik hier in 5 minuten klaar was met persen (en dan heb ik ook nog moeten wegpuffen van de vk aangezien het te snel ging). Ik moet er niet aan denken dat ik er langer dan 2 uur over gedaan zou hebben, want ik verwacht dat de pijn er niet minder door wordt.
pi_53787007
Nu iedereen het zo over de maxi-cosi heeft, laten jullie de beentjes van jullie kindje onder de autogordel of leggen jullie ze er overheen? Nu heeft Elise ze er nog altijd onder liggen, maar ik verwacht dat als d'r benen langer worden dat ze dan in de knel komt en eroverheen misschien prettiger is.
pi_53787257
Onder de autogordel lijkt mij.
pi_53792149
Ik ga even mee offtopic over persweeen:
Ik heb een half uur gepersd, voordat de vacuumpomp werd ingezet, maar erg veel pijn had ik niet bij het persen. Ok, wel een wat brandering gevoel, maar het zetten van de vacuumpomp was echt pijnlijk. De persweeen zelf waren zoveel beter dan de ontsluitingsweeen. Ze kwamen minder vaak, de weeen zelf waren nagenoeg pijnloos, Ik kon eindelijk iets nuttigs doen, ik was opeens niet moe meer, het einde van de bevalling was in zicht, het begin van een nieuw leven ook.

Chris heeft vandaag zijn neus ontdekt. zit af en toe echt zijn neus te bevoelen. En hij heeft na zijn vorige voeding ook al geduimd. Nu nog leren om gericht dingen te doen..
Nu ligt hij ligt hij in de box, en slaat tegen de boxketting aan.. Eens kijken of hij dat ook vaker gaat doen..
Wat gaat die ontwikkeling toch hard. nog maar 8 weken, en dan toch al zoveel geleerd!
  maandag 8 oktober 2007 @ 15:29:06 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53792201
Volgens de instrucite moeten de beentjes onder de gordel. Maxi-Cosi is te klein als het hoofdje boven te steun uitkomt. Voetjes maakt niet uit. Speaking of maxi Cosi, hoe weet je wanneer je kind te groot is voor de hoofdsteun/stoelverkleiner? Volgens mij ligt zijn kont voorbij het laagste punt, zeg maar... Is het met 6 weken alleen niet erg vroeg om de verkleiner er al uit te trekken? Wat zijn jullie ervaringen?

Tweede vraagje: wat is een goede fles? Is dat rare ding van difrax, met die s-vorm, echt beter dan een gewoon recht flesje? Idem voor spenen...

Enneh, ik was geloof ik in 17 minuten klaar met persen (kan ook 27 zijn geweest). Vlos was iig erg onder de indruk. Net nacontrole gehad. Was wel erg bijzonder om weer dat gebouw in te lopen met dat hele specifieke geurtje, ja dan komt alles weer even terug. was wel emo. vlos meteen vragen hoe het psychisch ging
ze heeft eea ook nog even gecontroleerd, en de knip is helemaal goed genezen, dus das mooi.
edit: Idd, die persweeën voelde ik nauwelijks. "Goh, een beetje drukkend gevoel op mijn kont. Hee, nu is het weer weg. Oh, dat was dus een perswee... )" Ik vond de uitdrijving zelf wel erg pijnlijk. Dat branderige gevoel deed erg zeer.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaviniaHR op 08-10-2007 15:42:50 ]
pi_53792703
Hier hebben we de verkleiner er afgelopen week uitgehaald. Chris lag klem tussen de schoudergordels, en die tussen zijn benen. Nu ligt hij weer lekker, En ook wat dieper, dat is ook wel fijn. De hoofdsteun zit er nog wel in. Zijn hoofd wiebelt nog teveel om die eruit te halen. Hoe we het "weten"? Hij leek ontzettend oncomfortabel te liggen en lag niet netjes in de gordels. Nu wel weer dus..

Wij gebruiken avent flessen, die zaten bij mijn kolf. Dus dat was makkelijk. Bij de kleine flesjes zaten nr 1 spenen. Toen we meer voeding gingen geven (150ml+poeder) hebben we een grotere fles gehaald, daar zat een 2 speen bij. Hij krijgt nu bij de kleine voedingen de kleine speen, en bij de grote de grote speen. Dan is hij ongeveer even lang bezig.

Nacontrole van de VK hebben we woensdag, maar dat is meer even bespreken waarom ik naar het ZKH ben gegaan, en hoe het nu verder gaat. Bij de bevalling waren ze niet...
pi_53794437
Ow beentjes onder de gordel, dat wist ik dus niet. Elise heeft 2 keer de beentjes boven de gordels gehad (bij lange autoritten) want dan kon ze even met d'r voetjes spelen en dat vond ze wel fijn. Kan me ook herinneren dat ik bij anderen heb gezien dat de beentjes er altijd overheen zaten. Voorlopig laat ik ze er in ieder geval onder.
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.

Wat een heerlijk weer vandaag trouwens! Net ruim een uur gewandeld, heerlijk!
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:30:52 #274
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53794646
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft vandaag zijn neus ontdekt. zit af en toe echt zijn neus te bevoelen.
Klinkt bekend, zo trekt en friemelt Devin steeds aan zijn oortje. We hebben maar even gecontroleerd, maar denken niet dat hij oorpijn heeft. Gewoon een friemeltje dus, net als zijn mama

Hebben jullie trouwens echt allemaal een officiele Maxi Cosi?
Wij kregen an offer we couldn't refuse toen we onze Mutsy kinderwagen kochten.
We hebben dus de Mutsy Cosi
Ook veilig, praktisch en past zonder adapters op onze kinderwagen.
En.......zo origineel dat ik nog maar 1 keer zo'n autostoeltje in het wild gezien heb, en niet eens in onze kleur!
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:35:29 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53794729
ena en ik komen hier eens voorzichtig om het hoekje kijken!
Hallo!
Na een bezorgd telefoontje van Dutch wil ik even laten weten dat het met onze kleinste dame prima gaat! Ze is zo mooi, zo lief en vooral ook zo tevreden. Ze drinkt heel erg goed, en slaapt nog een groot deel van de dag. Het heerlijke ineengefrommelde pasgeborene is eraf, maar daar hebben we nu een modelbaby voor teruggekregen. 'Snachts komt ze netjes een keertje rond 3 uur, om dan pas tegen 6.30 weer eens wakker te worden. Fijn en goed dus!
Ze is afgelopen donderdag helemaal beter verklaard door de kinderarts en zo ziet ze er ook uit. Foto's volgen snel, en we zullen ons best doen om ook in dit topic thuis te raken.

Modjes, mag Lena (10-09-'07) ook in de OP? Dank!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53796624
Lishe, fijn om goed nieuws te lezen !
pi_53796982
Lishe wat fijn om te lezen. Geniet maar van je kleine meisje!

Davinia, welk flesje goed is voor kinderen is per kind verschillend.
Zo zullen een hoop kinderen goed drinken uit difrax flessen maar Damian vond die flessen niks.
En voor de spenen is het verschillend. Het is gewoon uitproberen waar je kindje het beste uit drinkt. Ik had in het begin difrax met gewone speen. Toen ben ik over gestapt op dodie met een 1,2,3 speen omdat Damian heeel gulzig drinkt en anders veel te veel in 1 keer binnen krijgt. En nu heeft hij een aventfles met een speen 2 erop en daar drinkt hij ook prima uit!

Ik heb een officiele maxi-cosi. Wij kregen bij de kinderwagen een of ander vreemd merk autostoel aangeboden maar daarvan wist ik helemaal niet of het wel veilig zou zijn, dus ik heb toen maar gewoon een maxi-cosi genomen. Beentjes inderdaad onder de gordel. Ik heb hier de verkleiner er met een maand of 3 a 4 uitgegooid omdat Damian redelijk lang is en dat niet meer lekker zat. Ik moest zijn hoofd er echt inproppen voor mijn gevoel.
pi_53799839
Wij hadden hier eerst avent, maar daar deed Meike het helemaal niet goed op, dus al gauw overgestapt naar de S-fles van Difrax, en toen ging het in een keer goed.

Je schijnt er ook een handvat bij te kunnen kopen, dus ik ga op zoek!

Qua spenen heb ik de m-speen van Difrax erop, maar goed dat ligt er ook net aan hoe snel je kindje drinkt denk ik. De eigenmerk spenen zijn eigenlijk net niet goed passend in de fles.

Wij hebben ook de echte maxicosi, ook net als Appelsap, konden we een eigen merk krijgen waar ik een slecht gevoel over had (je moest een opgerolde handdoek achter het rugje leggen en anders vond je het kind niet weer terug...) Dus maar voor zeker gegaan, en de echte cosi gekocht.

Wij hebben van autostoel van MaxiCosi Tobi. Maar goed, die staat nog wel lekker op zolder
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:14:14 #279
190853 RockabeIIa
pi_53802634
Lishe <3 Welkom met dat kleine pukkie!
pi_53809749
Hier ook een echte maxicosi. We vonden de queeny kinderwagens erg mooi/handig. En daar passen de maxi-cosi's ook op. Dus als we nu even naar de stad gaan, hoeven we alleen het onderstel mee te nemen, en de cosi (maar die met toch mee als autostoel)

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
pi_53810602
Pepijn heeft zojuist ontdekt hoe hij van zijn buik naar rug kan rollen
Nu nog van rug naar buik (dat kan hij in zijn slaap al wel, maar overdag nog niet )
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:26:11 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53811062
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
... Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen...

bij ons wel iig
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:42:22 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53811446
Lishe; fijn om te lezen dat het goed gaat met Lena. Ze klinkt als een heerlijk en makkelijk kindje.
Ik hoop dat jullie zelf ook weer een beetje uit het diepe dal aan het opkrabbelen zijn en dat het zorgen maken langzaamaan plaats begint te maken voor genieten. Dikke voor jou, Luuk en kleine Leentje!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:56:39 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811773
Lena en Lishemama, welkom!
quote:
We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
Haha! Herkenbaar!

Wat leuk dat kindjes hier hun neus ontdekken en gaan rollen.

Met Thies alles prima. Hij is helemaal niet zenuwachtig voor zijn verjaardag morgen. Raar kind!
Mama daarentegen... Nou ja, zenuwachtig is niet het juiste woord. Het voelt vooral heel indrukwekkend. Ben al vanaf vannacht aan het denken: "Nu voelde ik mijn eerste wee, nu gingen we naar het zkh, nu braken de vliezen, rond deze tijd zat ik onder de douche en trok ik het écht niet meer..." Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
De eerste verjaardagskaarten stromen ook al binnen, heel maf, dat je daar zó blij mee kunt zijn!
Echt, ik vind het een zeer bijzondere ervaring en dan te bedenken dat mijn menneke mórgen pas jarig is!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:57:07 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811787
Hm, mss hoorde mijn post meer in het moedertopic maar soit!
pi_53811949
oef, Thies morgen ook al één! Moonah, dat herbeleven van de dagen voor de bevalling was hier ook behoorlijk heftig en emotioneel zo tegen de eerste verjaardagen aan. ik denk dat 't bij jou misschien nog eens extra heftig is omdat je zo'n lange en spannende aanloop gehad hebt. maar goed, sterkte met 't herbeleven want zo'n prettige bevalling was 't niet bepaald. en lekker janken overal om, ik liep die hele week te snotteren, en vond dat wel een soort van louterend.
pi_53811971
wat Bix zegt. Die eerste verjaardag is toch een bijzondere hoor!
pi_53812244
quote:

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..

Bij ons kwamen ze gewoon in 1x later. In plaats van 03 uur, was het in het begin 5 uur en zo werd het steeds later/ of vroeger, tis maar hoe je het bekijkt. Tegelijkertijd ging ook de laatste voeding vroeger, dus die van 00.00 werd eerst 23.00 en toen 22.00. Zo ongeveer, was inderdaad wel gerommel en geklungel.

Heb de verkleiners een week geleden uit de cosi gehaald. Dus ze hebben er 5 maanden ingezeten.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:36:47 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53812792
Tnx Bixie!
Ik weet niet of het extra heftig is vanwege de gecompliceerde zwangerschap. Ik denk dat voor elke moeder (en vader) de eerste verjaardag een enorme mijlpaal is. En dat bevallingen worden herbeleefd. Wederom iets waarvan ik het bestaan niet wist toen ik nog geen moeder was...
pi_53815119
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Sidn3y het volgende:
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.
Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
pi_53816449
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef Watje5 het volgende:

[..]

Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:03:20 #292
3011 E.T.
pi_53817083
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:30 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:31:59 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53817674
Moonah, alvast een hele fijne dag toegewenst morgen!
Ik kan me voorstellen dat je er nostalgische gevoelens bij krijgt, toch alweer een jaar geleden dat je leven drastisch veranderde. Bijna een jaar geleden werd je van het een op het andere moment "mama" en die ere-titel nemen ze je nooit meer af!
Intussen kijk ik ontzettend uit naar al die heerlijke speculaas, chocoladeletters, oliebollen en ander December - lekkers Ik heb wat in te halen, moest het vorig jaar allemaal laten staan omdat ik supermisselijk was.
Omstreeks deze periode 1 jaar geleden begon ik met overgeven en heb dat tot halverwege dit jaar regelmatig gedaan. Is ook nostalgie
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:02:29 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53819552
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
...
Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
...
Dat ziet er echt heel grappig uit zo! Veel plezier morgen!

Vandaag eerste bezoekje aan het cb gebracht. Was een bijzondere ervaring. Afspraak was om 11.15, ik was om 11.45 aan de beurt. Eerst nog zwaar stressen om op tijd te zijn, want Eli had bij het drinken wederom tot aan zijn schouders gepoept, dus dat was even schrobben... Hij is in 6 weken 1400 gram en 5 cm gegroeid! Gelukkig heeft hij de boel niet ondergepiest tijdens de onderzoekjes, wel een scheet gelaten, maar ach. Het was geen natte
Ook hield hij zijn hoofdje omhoog alsof hij nog nooit anders had gedaan, en verder was ze geloof ik wel tevreden.

Het gesprek met de mw was erg bijzonder. Ze vroeg drie (!!) keer of ik bv gaf en hoe dat dan ging.
Ik had een vragenlijstje mee, en een van de vragen was "Hoeveel moet ik kolven voor het kdv?" Krijg ik een heel verhaal over dat het handigst is om te kolven aansluitend aan een voeding, zodat je het vraag- en aanbodprincipe niet al te erg verstoort. Nuttig antwoord, maar niet wat ik vroeg.
Andere vraag, wanneer de heupen weer zouden terugplooien, want ik had vanaf 16 weken bij de fysio gezeten doordat de boel aan het verweken was. Krijg ik een verhaal over vetophopingen door de zwangerschap. Ik ben alweer sinds 4 weken na de bevalling terug op vorig gewicht, thank you very much!
Maar ze gaf me wel de indruk dat ze wist waar ze mee bezig was, althans met Eli zeg maar, en dat is toch het belangrijkst.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaviniaHR op 09-10-2007 19:44:16 ]
pi_53820814
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:03 schreef E.T. het volgende:

In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:29:03 #296
3011 E.T.
pi_53821597
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:02 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
dat zit hier duidelijk niet
Hier zat gewoon een zwart schuimrubber blok onder de billen voor de eerste tijd.

Zullen wel weer nieuwere modellen zijn ofzo, die van mij is natuurlijk al wel een heel jaar oud
pi_53830482
Daaaaaaag, Thies en Mama Moonah!
pi_53831222
Moonah van harte gefeli met die grote kleine knul!!!!
pi_53831358
Moonah van harte met je grote kleine man en Thies tot over een paar weekjes in het dreumestopic... Maak er een fijne dag van en zeg tegen mama dat ze er van moet genieten hoor!!!
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 09:28:50 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53831461
Thies van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je ben nu écht geen grote kleine baby meer maar een heuse dreumes
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')