abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53796624
Lishe, fijn om goed nieuws te lezen !
pi_53796982
Lishe wat fijn om te lezen. Geniet maar van je kleine meisje!

Davinia, welk flesje goed is voor kinderen is per kind verschillend.
Zo zullen een hoop kinderen goed drinken uit difrax flessen maar Damian vond die flessen niks.
En voor de spenen is het verschillend. Het is gewoon uitproberen waar je kindje het beste uit drinkt. Ik had in het begin difrax met gewone speen. Toen ben ik over gestapt op dodie met een 1,2,3 speen omdat Damian heeel gulzig drinkt en anders veel te veel in 1 keer binnen krijgt. En nu heeft hij een aventfles met een speen 2 erop en daar drinkt hij ook prima uit!

Ik heb een officiele maxi-cosi. Wij kregen bij de kinderwagen een of ander vreemd merk autostoel aangeboden maar daarvan wist ik helemaal niet of het wel veilig zou zijn, dus ik heb toen maar gewoon een maxi-cosi genomen. Beentjes inderdaad onder de gordel. Ik heb hier de verkleiner er met een maand of 3 a 4 uitgegooid omdat Damian redelijk lang is en dat niet meer lekker zat. Ik moest zijn hoofd er echt inproppen voor mijn gevoel.
pi_53799839
Wij hadden hier eerst avent, maar daar deed Meike het helemaal niet goed op, dus al gauw overgestapt naar de S-fles van Difrax, en toen ging het in een keer goed.

Je schijnt er ook een handvat bij te kunnen kopen, dus ik ga op zoek!

Qua spenen heb ik de m-speen van Difrax erop, maar goed dat ligt er ook net aan hoe snel je kindje drinkt denk ik. De eigenmerk spenen zijn eigenlijk net niet goed passend in de fles.

Wij hebben ook de echte maxicosi, ook net als Appelsap, konden we een eigen merk krijgen waar ik een slecht gevoel over had (je moest een opgerolde handdoek achter het rugje leggen en anders vond je het kind niet weer terug...) Dus maar voor zeker gegaan, en de echte cosi gekocht.

Wij hebben van autostoel van MaxiCosi Tobi. Maar goed, die staat nog wel lekker op zolder
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:14:14 #279
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53802634
Lishe <3 Welkom met dat kleine pukkie!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53809749
Hier ook een echte maxicosi. We vonden de queeny kinderwagens erg mooi/handig. En daar passen de maxi-cosi's ook op. Dus als we nu even naar de stad gaan, hoeven we alleen het onderstel mee te nemen, en de cosi (maar die met toch mee als autostoel)

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
pi_53810602
Pepijn heeft zojuist ontdekt hoe hij van zijn buik naar rug kan rollen
Nu nog van rug naar buik (dat kan hij in zijn slaap al wel, maar overdag nog niet )
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:26:11 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53811062
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
... Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen...

bij ons wel iig
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:42:22 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53811446
Lishe; fijn om te lezen dat het goed gaat met Lena. Ze klinkt als een heerlijk en makkelijk kindje.
Ik hoop dat jullie zelf ook weer een beetje uit het diepe dal aan het opkrabbelen zijn en dat het zorgen maken langzaamaan plaats begint te maken voor genieten. Dikke voor jou, Luuk en kleine Leentje!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:56:39 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811773
Lena en Lishemama, welkom!
quote:
We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..
Haha! Herkenbaar!

Wat leuk dat kindjes hier hun neus ontdekken en gaan rollen.

Met Thies alles prima. Hij is helemaal niet zenuwachtig voor zijn verjaardag morgen. Raar kind!
Mama daarentegen... Nou ja, zenuwachtig is niet het juiste woord. Het voelt vooral heel indrukwekkend. Ben al vanaf vannacht aan het denken: "Nu voelde ik mijn eerste wee, nu gingen we naar het zkh, nu braken de vliezen, rond deze tijd zat ik onder de douche en trok ik het écht niet meer..." Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
De eerste verjaardagskaarten stromen ook al binnen, heel maf, dat je daar zó blij mee kunt zijn!
Echt, ik vind het een zeer bijzondere ervaring en dan te bedenken dat mijn menneke mórgen pas jarig is!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:57:07 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811787
Hm, mss hoorde mijn post meer in het moedertopic maar soit!
pi_53811949
oef, Thies morgen ook al één! Moonah, dat herbeleven van de dagen voor de bevalling was hier ook behoorlijk heftig en emotioneel zo tegen de eerste verjaardagen aan. ik denk dat 't bij jou misschien nog eens extra heftig is omdat je zo'n lange en spannende aanloop gehad hebt. maar goed, sterkte met 't herbeleven want zo'n prettige bevalling was 't niet bepaald. en lekker janken overal om, ik liep die hele week te snotteren, en vond dat wel een soort van louterend.
pi_53811971
wat Bix zegt. Die eerste verjaardag is toch een bijzondere hoor!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53812244
quote:

En nog even een vraagje:
Hoe zijn jullie kinderen door gaan slapen? zijn ze steeds minder gaan drinken tijdens hun nachtflesjes, of lieten ze langere pauzes tussen de nachtvoeding(en)?
Chris is wat aan het rommelen met die nachtvoedingen. Soms komt hij optijd, maar drinkt dan minder. Of hij laat grotere gaten vallen, en drinkt dan veel in de ochtend. Vraag me af of het een voorbode is van echt doorslapen.. We liggen nu af en toe het eind van de nacht te wachten tot hij komt, maar dat doet hij dan pas een uur of 2 later..

Bij ons kwamen ze gewoon in 1x later. In plaats van 03 uur, was het in het begin 5 uur en zo werd het steeds later/ of vroeger, tis maar hoe je het bekijkt. Tegelijkertijd ging ook de laatste voeding vroeger, dus die van 00.00 werd eerst 23.00 en toen 22.00. Zo ongeveer, was inderdaad wel gerommel en geklungel.

Heb de verkleiners een week geleden uit de cosi gehaald. Dus ze hebben er 5 maanden ingezeten.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:36:47 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53812792
Tnx Bixie!
Ik weet niet of het extra heftig is vanwege de gecompliceerde zwangerschap. Ik denk dat voor elke moeder (en vader) de eerste verjaardag een enorme mijlpaal is. En dat bevallingen worden herbeleefd. Wederom iets waarvan ik het bestaan niet wist toen ik nog geen moeder was...
pi_53815119
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Sidn3y het volgende:
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer wij de verkleiner eruit hebben gehaald. Toen Elises hoofd klem zat hierin, maar na hoeveel tijd dat was... geen idee.
Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
pi_53816449
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef Watje5 het volgende:

[..]

Toen ze voorbij de 5 kg was... dat was na ongeveer 8 weken...
(dus niet omdat haar hoofdje klem zat)
Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:03:20 #292
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53817083
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:30 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Moet jij niet werken?
Volgens mij was die 5 kg toen dat hendeltje onderin om mocht, maar was de verkleiner er toen al uit (of heb ik nou nogsteeds last van zwangerschapsdementie?).
In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:31:59 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53817674
Moonah, alvast een hele fijne dag toegewenst morgen!
Ik kan me voorstellen dat je er nostalgische gevoelens bij krijgt, toch alweer een jaar geleden dat je leven drastisch veranderde. Bijna een jaar geleden werd je van het een op het andere moment "mama" en die ere-titel nemen ze je nooit meer af!
Intussen kijk ik ontzettend uit naar al die heerlijke speculaas, chocoladeletters, oliebollen en ander December - lekkers Ik heb wat in te halen, moest het vorig jaar allemaal laten staan omdat ik supermisselijk was.
Omstreeks deze periode 1 jaar geleden begon ik met overgeven en heb dat tot halverwege dit jaar regelmatig gedaan. Is ook nostalgie
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:02:29 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53819552
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
...
Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ruggenprik.
...
Dat ziet er echt heel grappig uit zo! Veel plezier morgen!

Vandaag eerste bezoekje aan het cb gebracht. Was een bijzondere ervaring. Afspraak was om 11.15, ik was om 11.45 aan de beurt. Eerst nog zwaar stressen om op tijd te zijn, want Eli had bij het drinken wederom tot aan zijn schouders gepoept, dus dat was even schrobben... Hij is in 6 weken 1400 gram en 5 cm gegroeid! Gelukkig heeft hij de boel niet ondergepiest tijdens de onderzoekjes, wel een scheet gelaten, maar ach. Het was geen natte
Ook hield hij zijn hoofdje omhoog alsof hij nog nooit anders had gedaan, en verder was ze geloof ik wel tevreden.

Het gesprek met de mw was erg bijzonder. Ze vroeg drie (!!) keer of ik bv gaf en hoe dat dan ging.
Ik had een vragenlijstje mee, en een van de vragen was "Hoeveel moet ik kolven voor het kdv?" Krijg ik een heel verhaal over dat het handigst is om te kolven aansluitend aan een voeding, zodat je het vraag- en aanbodprincipe niet al te erg verstoort. Nuttig antwoord, maar niet wat ik vroeg.
Andere vraag, wanneer de heupen weer zouden terugplooien, want ik had vanaf 16 weken bij de fysio gezeten doordat de boel aan het verweken was. Krijg ik een verhaal over vetophopingen door de zwangerschap. Ik ben alweer sinds 4 weken na de bevalling terug op vorig gewicht, thank you very much!
Maar ze gaf me wel de indruk dat ze wist waar ze mee bezig was, althans met Eli zeg maar, en dat is toch het belangrijkst.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaviniaHR op 09-10-2007 19:44:16 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53820814
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:03 schreef E.T. het volgende:

In de instructiefilm van MC zie ik ook iets over een hendeltje onderin.. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over.. en ik zie ook geen hendeltje (Cabriofix) Weet ook niet goed waar ik naar moet kijken eigenlijk..

Please enlighten me!
Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:29:03 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53821597
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:02 schreef Sidn3y het volgende:

[..]

Wij hebben ook een cabriofix dacht ik (iemand vroeg of iedereen een originele heeft, ja wij hebben een originele maxi-cosi, overgenomen van schoonzus). Aan de onderkant vooraan, zo'n 15 cm onder dat riempje waarmee je de gordels aantrekt zit een hendeltje. Daarmee kan je de maxi-cosi van binnen iets minder in een kuil maken zodat kleine babietjes niet zo diep wegzakken (tenminste, dacht dat het daarvoor was).
Als je wil wil ik wel een foto maken, maar als je het niet ziet dat zal het er wel niet op zitten lijkt me. Er staat trouwens een plaatje naast met een babietje en 5 kg ofzo.
dat zit hier duidelijk niet
Hier zat gewoon een zwart schuimrubber blok onder de billen voor de eerste tijd.

Zullen wel weer nieuwere modellen zijn ofzo, die van mij is natuurlijk al wel een heel jaar oud
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53830482
Daaaaaaag, Thies en Mama Moonah!
pi_53831222
Moonah van harte gefeli met die grote kleine knul!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53831358
Moonah van harte met je grote kleine man en Thies tot over een paar weekjes in het dreumestopic... Maak er een fijne dag van en zeg tegen mama dat ze er van moet genieten hoor!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 09:28:50 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53831461
Thies van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je ben nu écht geen grote kleine baby meer maar een heuse dreumes
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')