abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2007 @ 12:44:51 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53047111
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 121

Babietjes:

21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

laatste posts:
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:25 schreef Linda__ het volgende:
Dank voor de tip. Gek genoeg deed ik dat in een opwelling al. Had geen effect voor haar, maar het oppakken uit de stoel gelukkig wel.
Hoe is het met Simon? Ook al bijna jarig!

Ik vind Eva nu ook echt geen babietje meer. Ze eet met de pot mee, (liefst zelf). Ze tijgert de hele kamer rond, speelt met blokjes, boekjes, krijgt steeds minder flesjes, geeft ons knuffels en is een ontzettend lief dreumesje. Nog ruim twee weken, dan is ze één. We hebben al een cadeau. Ze krijgt een schommel, want schommelen vindt ze heerlijk. Van mijn zus krijgt ze een pop van Dille en Kamille (met dank aan Kozakken voor de tip ) want ze reageert zo op kleine kindjes, maar ze moet dan altijd er vanaf blijven. Met deze pop kan ze lekker knuffelen. (en enthousiast er op meppen )
Maar eerst zie ik haar drie dagen niet, ik ga morgen op cursus in België en ben pas woensdagavond terug..

En nu zie ik net Eva voorbij kruipen
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:36 schreef PM-girl het volgende:
Eva kruipt! Gek he, ineens doen ze het!

Hier is het ook echt baby-af. Knuffelen, spelen, zingen en gillen, lekker slapen en heerlijk meesmikkelen van alles wat eetbaar is (ook zure komkommer ed )
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Jeetje Linda, dat lijkt me eng! Maar gelukkig heb je goed gehandeld.. En dan ook nog vrolijk gaan kruipen!
En kindjes met tandjes.. Dat lijkt allemaal nog zo ver weg...

Het lijkt erop dat Chris behoefte krijgt aan grotere flesjes. Hij drinkt zijn 135 ml flesjes redelijk soepel op. En komt soms na een uur alweer met honger. En drinkt dan nog eens 40 ml.. Dus morgen maar grotere flesjes halen (hebben alleen nog maar 125ml flessen). En vandaag maar gelijk maar 30 ml extra aanbieden op de momenten dat hij zijn flesjes echt snel opdrinkt.

Vannacht heb ik hem na het flesje maar even aan de borst gelegd. Heel erg handig gaat dat niet (mijn aanleggen, en zijn happen en blijven hangen). Maar hij krijgt wel wat binnen. Genoeg om hem tevreden te krijgen.

Chris lijkt ook een beetje een ritme te krijgen 's nachts. Hij komt rond 8 uur 's avonds en daarna rond 1, 4 en 8 uur. Is er een manier om die 5 uurs pauze naar 's nachts te brengen? 8,11,4,8 zou wel iets fijner zijn.
Misschien hem om 11 uur wakker maken, en hopen dat hij die 5 uur daarna haalt?
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Leuk is dat hé? Dat kruipen komt nog wel, hoor. Ken heeft heel lang liggen buikschuiven.
Fons met tandjes....

[ Bericht 49% gewijzigd door Lois op 13-09-2007 20:21:30 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 9 september 2007 @ 12:50:22 #2
94046 PM-girl
pi_53047214
Linda, nog vergeten te vermelden dat de fase 'ondeugend' hier ook is ingetreden. Niet met je hánden in de waterbak van de hond mogen, is geloof ik wel doorgedrongen...
*
pi_53048498
Heerlijke foto PM!
pi_53049486
oops... ik gooide weer eens ongemerkt een topic dicht...
Wat een geweldige foto, PM. Simon toch!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53049996
Simon!

Trouwens, ik bedenk me net: bij het CB vonden ze dat het prima was dat Eva al zelf stukjes eet (ze wil ook niet anders ) maar ik moest snel ophouden met de rietjesbeker, want flesjes, rietjesbekers en tuitbekers zorgen ervoor dat ze niet goed uit een gewone beker leren drinken. Dat de rietjesbeker in één adem genoemd wordt met een fles en tuitbeker zegt volgens mij al dat ze er niet veel verstand van heeft, want de rietjesbeker is juist wel oké toch? Zo niet, dan nog, want uit een beker drinken doen we heel soms, maar loopt meestal uit op strijd omdat ze zelf de beker vast wil houden en dus achterover gooit (alles nat, niets gedronken). Dus wij houden nog maar even vast aan dat ding (nr 2 intussen, nr 1lekte nogal...)

[ Bericht 71% gewijzigd door Linda__ op 09-09-2007 15:48:11 ]
Eva en Maria
pi_53050796
Hehe, Simon. Hij is zo te zien ook al goed aan de wandel.
  zondag 9 september 2007 @ 18:13:33 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53054035
Deepfreeze, ik zou het gewoon eens proberen. 8 uur, 11 uur, en dan hopen dat ie de 5 uur slaap haalt. Misschien heeft ie dan wel zo lekker gegeten dat ie wel zes uur slaap haalt!

Anna is voor het eerst snotverkouden. Ze ligt zo vreselijk te reutelen. Beetje verhoging ook. Maar de flessen gaan er goed in en blijven er in, dus we kijken het even aan gewoon.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53055461
Haha die Simon!

Oei Linda eng! Damian doet dat ook, doodeng vind ik het. Hij doet het gelukkig alleen als er echt wat ergs aan de hand was. Zoals de prikjes op het consultatiebureau, de arts schrok er toen ook zelf van. Dan moet ik echt in zijn gezicht blazen, dan hapt hij pas naar lucht.

Aah Anna ziek. Beterschap!
  zondag 9 september 2007 @ 21:15:05 #9
94046 PM-girl
pi_53058483
BassMiss, ja hij wandelt aardig zo langs muren en meubels!
*
pi_53066099
Fons heeft weer eens een buil op zijn hoofd. Hij staat nog helemaal niet stabiel en vergeet zich soms vast te houden, en als je dan een duw krijgt van je nichtje...
Ook begint hij regelmatig plots te stappen in de veronderstelling dat wij hem wel opvangen na vijf stappen...
pi_53066828
Anna beterschap! Hopelijk knap je snel op.

Fons toch, maar snel zelf goed leren lopen dan. Dat scheelt een hoop builen en blauwe plekken.
pi_53067711
Fons gewoon rap zelf gaan lopen en dan mag je legitiem terugduwen hihi...

Anna gauw beter worden hoor!!!

Hier weer wat nieuws vannacht en we weten niet zo goed wat we eraan kunnen doen. Kaith zit te slapen al twee nachten. Met slaapzak en heel kort ingestopt. Ze tijgert achteruit naar boven gaat zitten, legt een knuffels links van haar knietjes en legt daar haar hoofdje op. Wij rechtleggen nog strakker instoppen, muziekje aan, niks horen, tien minuten later weer kijken en zitten te slapen. Zo zat ze dus vanmorgen en gistermorgen ook nog steeds. Nu superchagrijnig want ze slaapt toch niet lekker lijkt het en heeft superslaap dus zo maar weer naar bed maar ik kan me voorstellen dat ze misschien wel spierpijn heeft. Iemand nog een ideeetje?

Mijn mams en schoonmams waren gisteren op bezoek en die kenden van vroeger een soort slaapzakken die je vastmaakt aan de spijltjes zodat beebs niet helemaal konden gaan zitten. Het lijfje van een slaapzakje zeg maar en de voetjes helemaal open althans dat begrepen wij dan dan bij de overgang van lijfje-benen daar zaten dan lintjes die aan het bedje vast werden gezet. Maar dat vind ik weer helemaal niets wat dan bind je haar vast (voor mijn gevoel). Lief denkt als dit langer doorgaat misschien wel een oplossing is voor Kaith.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53069282
Mibos een oplossing weet ik ook niet, maar dingen waarmee je slaapzakken aan bedje vastbind die zijn verboden tegenwoordig.

Lijkt me ook doodeng, veel te bang dat ze verstrikt raakt in de touwtjes, lintjes of in de slaapzak. Die kleintjes zijn soms zo sterk ineens.
pi_53070200
Mibos, misschien de knuffel weghalen zodat ze niet zo comfortabel kan zitten?
pi_53070635
Fons pas je wel op! Dat lijkt me nou eng als Damian dat straks gaat doet, steeds vallen.
Hij tilt nu telkens zijn hoofd een heel stuk op en dan laat hij hem ineens vallen en dan is het soms al brullen.

Mibos, ik zat ook te denken, de knuffels weghalen?
Eventueel toch wat hoger opdekken, al is dat misschien wel weer wat eng.
  maandag 10 september 2007 @ 13:34:53 #16
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53071923
Hoger indekken kan wel, doe ik bij Lotte ook. Die kruipt overal heen in haar slaap (behalve naar beneden) Dekens hebben bij haar ook weinig zin hahaha
  maandag 10 september 2007 @ 14:14:14 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53072864
ik80 ik heb nog steeds altijd het idee dat Lotte ouder is dan Brent. Ik zag zojuist weer eens (ik vergeet het ook elke keer) dat het niet zo was. hihi
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 10 september 2007 @ 14:29:21 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53073186
Mibos, stomme vraag misschien, maar zou ze het benauwd hebben (verkouden ofzo) en dat ze daarom niet wil liggen?
Wb die vastmaak slaapzakken: ik zag zo'n advertentie staan in de Babypark catalogus of die van Prenatal. Met drukkers.
Maar zou eerst eens kijken of er wat anders is, soms.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53073586
Knuffels weghalen helpt niet want dan slaapt ze gewoon met haar neus op haar knietjes. Ik dacht juist van dan liever nog met knuffel want dan zit ze niet helemaal dubbel zeg maar.

Verkouden is ze ook helemaal niet en de dekentjes/lakentjes trapt ze gewoon weg dus die maken geen indruk vandaar dat ze altijd een zak en een pyama aan heeft.

Nu babypark/prenatallen gaat want mevrouw zit nu weer te slapen. Echt last heeft ze er niet van maar wij vinden het gewoon geen prettig idee/gezicht en ze rust er niet van uit.
pi_53073602
PM die foto echt geweldig...
pi_53074566
Simon, grote vent!

Linda, dat is schrikken zeg.. Pff, moet er niet aan denken...

Mibos, eerlijk gezegd zou ik me er maar niet te druk om maken. Tenzij Kaith echt structureel slaaptekort zou krijgen hierdoor.

Appelsap, de eerste blauwe plek bij Thies vond ik ook zielig. Of eigenlijk meer 'zonde'. Mijn prachtige gave kind was ineens gehavend. Bij het rollen heeft hij ook een aantal malen zijn kop hard gestoten, maar er wel van geleerd. Hij doet dat sindsdien heel rustig en bedachtzaam.

Nah, gisteren ons eerste 'grote' ongeluk gehad (hoewel, hij was al een keer uit de kinderstoel geklommen... ). Thies heeft een kop gloeiend hete thee over zich heen getrokken. Stomme fout van mijzelf. Ik zág het gebeuren maar was net te laat. Krijsen! Echt heel erg zielig... Ik sta ervan te kijken hoe kordaat ik handelde. Als de wiedeweerga waren we boven en stond hij onder de douche. Vanochtend toch even langs de huisarts geweest. In zijn oksel zit een plekje dat open is, dat is wel lelijk tweedegraads verbrand. In zijn halsje zit een forse plek eerstegraads brandwond. We hebben creme gekregen om het te behandelen.
Hij was sowieso al niet in zijn hum gisteren. Zijn billen lagen ineens heel erg open (kloofje zelfs in zijn kontje): Er komen twee kiezen door. Dus gisteren hebben we heel veel geknuffeld en een beetje TV gekeken samen, mijn lieve kleine grote stoere ventje...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53075264
Ai, arme Thies. Gelukkig dat zoiets niet steeds grote gevolgen heeft.
  maandag 10 september 2007 @ 17:16:23 #23
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53075895
Thies, auw dat deed zeer. Dan mag je zeker even knuffelen met mama. En al kiezen die doorkomen wat goed!

Lotte kreeg van mij een trommel met deegvormen (ah), echt leuk om te zien dat ze groeit in spel! Eerst haalt ze ze er allemaal uit, om ze erna er weer in te doen.
En ze gaat ook eindelijk iets meer brabbelen ipv hmmmmmmmmmm en mama zegt ze nu ook baba eba en nog iets van die klanken.
Brent zijn tijd komt ook nog wel hoor! Geniet er nog even van nu ze nog klein zijn het gaat al zo hard.

Weet iemand nog leuke cadeautjes voor een jarige (over 2 maandjes) wij dacht aan de boerderij van little people maar verder dan dat kom ik nog niet. En hoeveel geld geven jullie er ongeveer aan uit.?
  maandag 10 september 2007 @ 17:21:08 #24
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53076014
Ohh Thies. Moonah, je zult je wel rotgeschrokken zijn. Je bent er altijd op bedacht, maar het gebeurt dan toch onverwachts.

Even een algemene vraag: Anna is nu sinds zaterdag goed verkouden, heeft verhoging (37,8). Ze slaapt goed, drinkt goed, huilt nog steeds niet veel, lacht nog altijd zeer uitbundig en is lekker speels. Zouden jullie een dokter bellen? Zoja wanneer? Ikzelf ben namelijk nooit zo van gelijk bij de dokter zitten, maar kan me voorstellen dat ik dat met een baby misschien wel sneller zou moeten doen. Ik wil niet dat ik iets verwaarloos, begrijp je.
Maar ik zie nu niet direct aanleiding om te bellen, vraag me alleen af hoe lang zoiets 'mag' duren.
pi_53076677
Moonah wat zul jij de bibbers hebben gehad achteraf... Maar fijn dat het mee lijkt te vallen.

Ja gewoon laten dat vind ik ook weer zoiets eigenlijk. We kijken het nog een nachtje aan en anders ga ik morgen naar babypark met dank aan Memmel.

Memmel als ze nog alert is en vrolijk dan zou ik niet naar de dokter gaan maar dat ben ik. Mocht ze suffig worden of niet drinken dan zou ik de huisarts contacten. Ik ben nog niet met Kaith bij de dokter geweest. Buiten die ene keer voor haar eczeem en haar heupjes.

Ik80 wij hebben aan de familie een speelhuisje gevraagd voor binnen. Dat is een huisje waarvan de deur open gaat en raampjes en het alfabet gaat af en cijfertjes en een vormenstoof en dergelijke... Leek ons erg leuk en wij komen allebei uit een grote familie dus liever hebben we dat ze met zijn allen een groot cadeau geven dan 50 losse speeltjes. Van opa en oma krijgt ze een uitgebreide loopkar/fiets/duwgeval van Winnie the Pooh. Verder krijgt ze van haar andere tante een pinata met lintjes hihi. Dat is traditie op de antillen bij een eerste verjaardag dus hangen we het hier in de boom buiten en dan kijken wat ze er mee doet.

Ze heeft weer iets nieuws vandaag trouwens. Ze kijkt me aan en dan zegt ze de hele tijd eh eh. Drie keer raden wat ik vaak zeg tegen haar als ze op onderzoek is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')