abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:53:30 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52939196
Fijn dat je het zo ervaart Memmel.

Appelsap, ik heb vandaag een plastic slabber met gootje bij de kruidvat gehaald, Simon snapt er niets van, ineens zo'n gek ding om zijn nek!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:43:59 #227
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52939815
Same here PM! Ik dacht 'Handig!!!' maar Brent moet er niets van weten.

Memmel, zo is't. <drama> De navelstreng wordt langer en langer </drama> Het went echt wel een beetje maar zoals elke dag verlang ik naar huis. Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:03:16 #228
94046 PM-girl
pi_52940047
Simon kan ook niet goed met zijn armpjes om de slabber heen, maar hij vindt het wel zeer grappig als ik er brood in leg, hij is namelijk in zijn 'put in the bakje' fase
*
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:12:17 #229
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52940209
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:43 schreef Neuk het volgende:
Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
(ik zie het al helemaal voor me )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:57:05 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52940855
We hebben iets nieuws.
De laatste tijd deed hij het af en toe, maar vandaag bijna de hele dag door: z'n tong uitsteken!
En dan niet recht vooruit, maar naar beneden, en vaak likt hij dan ook nog even aan zijn shirtje
In het begin moesten we er nog om lachen en waarschijnlijk dacht hij toen dat we het leuk vonden (was ook zo).
Maar nu begint het toch wel een beetje raar te worden: hij blijft maar doorgaan!
Dus nu negeren we het maar, hoewel dat soms wel wat moeite kost...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:13:07 #231
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52941133
Anna doet dat ook kersjes!! Volgens mij trainen ze daar hun mondje mee.

En Neuk, hier hetzelfde. De files lijken net wat langer als ik naar huis rij. Een groen stoplicht heeft nog nooit zo goed gevoeld!

Ben net thuis, en ik merk dat Anna ook echt een band krijgt met haar vader. Dan lachen ze een beetje betekenisvol naar elkaar. Echt zo'n vader/dochter ding. En als ik dan wil meelachen is ze stil....zo liev toch wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52941342
memmel, wat klink je heerlijk trots! super dat je zo'n goed gevoel hebt bij kdv!

beetje laat, maar storm, nog van harte gefeliciteerd mooie vent!

lekker kersjes, dat gelik... krijg je van die natte shirtjes van... tja, het hoort bij het ontdekken volgens mij... maar echt fijn lijkt het me niet... al staat het wel lief, zo'n klein uitgestoken tongetje!

haha simon, dat is wel handig, zo'n gootje, heb je ook geen bord meer nodig

jullie hadden het over douchen...

ons moppie vind het heeerlijk!!!

het gaat hier ook hartstikke goed! ze is vandaag na een week weer gewogen, vorige week 3360 gram, vandaag al 3620 gram... de borstvoeding loopt dus super! Sophie is echt een supertevreden meisje... we zijn zo blij met haar!
pi_52941394
Het slabbetje met het gootje had ik ook gezien. Maar Damian is zo druk tijdens het eten dat hij daar vast en zeker tegenaan gaat slaan (of vastpakken en mee rammelen) zodat alles wat erin is gevallen er weer uit vliegt! En ik wil juist een plastic omdat die zo makkelijk schoon te maken zijn.

Wat een schatje Gwennert, fijn dat het goed gaat!
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:42:16 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52941555
Och, wat een lief Sophietje onder de douche!
Ik ben nog steeds erg blij met de tip van Chacama om Thies met plastic kinderstoel en al onder de douche te zetten.
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....(en kan)
Zo te horen is Meike aan het overstappen van 3 naar 2 slaapjes per dag. Tenminste, ik herken het zo van Thies. En die fase kan best wel even duren. Lastig, want je kunt zo moeilijk iets afspreken (ene keer 2 slaapjes, andere keer weer 3). Zo is Thies al een poosje aan het klooien van 2 naar 1 slaapje per dag.

Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!

Appelsap, bij IKEA hebben ze plastic slabbetjes, ook zonder mouwen. Toevallig vanmiddag gehaald (2 voor 1,99).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52943133
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
pi_52943458
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
pi_52943498
Wat een onwijs lieve douche foto van sophie !!!

Heerlijk douchende kindjes.
Weet niet wie dat typte van dat stukje lopen met zo'n bloot lijfje naar de douche.
Zo'n heerlijk moment is dat inderdaad
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:44:55 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52945979
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:09 schreef appelsap het volgende:
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52946712
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Hij heeft nu
8.00 fles 200 cc
slapen
10.30 fruithapje
12.30 fles 200 cc
slapen
16.00 groentehapje.
17.30 fles 200 cc
19.30/20.00 fles 200 cc

Nu wilde hij die fles van half 6 niet. Dat snap ik ook wel want dat is erg dicht op elkaar! Die was ik ook al van plan om weg te halen als hij die niet wilde, want hij eet zijn groentehap gewoon goed nu. In het begin was het wat weinig omdat hij er net mee begon maar nu zit hij op de hoeveelheid van 1 potje. Dus opzich niet erg als hij die niet wil.
Maar hij wilde zijn laatste fles ook niet. Het lijkt me dat hij na 4 uur toch wel weer honger moet hebben?
Kan toch niet in 1 keer 2 hele flessen weghalen? Dat lijkt me erg veel aangezien het eigenlijk bijvoeding is.
pi_52947360
appelsap wat je zou kunnen doen is:

8.00 fles van 210cc
12.00 fruithapje met een fles van 180cc
16.00 groente hap en een fles van 180cc als hij goed groente eet kun je minderen zelf in schatten
20.00 fles van 210cc

dat is iets verder uitelkaar. zo heb ik dat ook gedaan en nu gaat het hier van
7.00 1 boterham en fles 180cc
slapen
9.30 fruit met water/thee na.
11.00 1boterham en fles 180cc
slapen
15.00 warm eten met toetje(yoghurt/kwark) en water/thee na
slapen
19.00 fles van 210cc
slapen tot volgende ochtend 7.00

maar misschien kunnen de ervarene mama's je meer tips geven. anders even het cb bellen.

[ Bericht 62% gewijzigd door Popples op 04-09-2007 22:37:03 ]
mama van 3 kids!
pi_52948144
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
pi_52949818
Er gaat buikgriiep rond (hier wel tenminste, en Juliette was 't weekend ook ziek).
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:58:10 #243
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52949966
Appelsap, 800cc lijkt mij ook erg veel naast een groente en fruithap, of niet?
Iedere golf van de zee,
pi_52952759
misschien is het te veel maar als hij het goed fruit en groente eet kun je ook minderen hoor. maar ik dacht hij eet nog niet lang en veel groente en fruit en ik heb gewoon een hongerzakje.
mama van 3 kids!
pi_52952808
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
  woensdag 5 september 2007 @ 08:59:13 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
dat klinkt inderdaad als zesde ziekte.

Appelsap. Ik zou de fles van half zes eraf halen. En dan kijken wat er gebeurd. Misschien dat ie om 8 uur niet wil maar later op de avond komt. Dan kun je het dan weer terug gaan regelen. Ik heb verder geen tips, want Maud zit echt op een heeeeeel ander schema.

Plastic slabben heb ik trouwens geen goede ervaring mee. De 'restjes' vallen eraf en het spuugsel wordt ook niet geabsorbeerd. Ik heb gewoon 20 slabben. 2 tot 3 per dag in gebruik en dan gewoon de wasmachine in.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:02:23 #247
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52953156
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:53 schreef appelsap het volgende:
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
Ik denk dat hij teveel krijgt mop. . Nog niet druk maken hoor, Frumsel hier eet ook wel eens twee dagen wat minder en daarna haalt ze alles wel weer in .

Je zou eens kunnen proberen om de groentenhap te verschuiven naar een uur of vijf a zes. En dan om een uur of 8 a 9 een fles. Vier flessen van 200 en ook een groentepotje is best wel veel + de nodige dingen die er ook nog bij worden gegeven zoals fruithap en misschien liga, rijstwafeltje, diksap oid.

Beetje experimenteren met hoeveelheden en tijden is soms nodig aangezien de behoefte van je kindje immers ook veranderd.
Ik heb een beetje zitten neuzen op het internet naar eetschema's voor een indicatie wat ze nodig hebben en zo afgesteld dat Frumsel er helemaal happy mee is.

http://www.menzis.nl/web/show/id=157011

Hier staan bijvoorbeeld een aantal schema's die je zou kunnen uitproberen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52953956
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:46:36 #249
16000 nikky
pi_52954004
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef appelsap het volgende:
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
Agossie Huilen in slaap dat vind ik zo zielig. Frumsel hier had dat van de week ook. Doorkomende tandjes .
Dat klinkt zo zielig dan.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52954102
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:52:34 #251
16000 nikky
pi_52954143
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:50 schreef appelsap het volgende:
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
pi_52954218
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
Aaah.
Als ik Damian op dat moment uit bed haal dan wordt het huilen alleen maar erger en dan komt hij daarna heel moeilijk in slaap. Dus zolang hij er niet wakker van wordt laat ik hem maar liggen.
pi_52958932
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

tot gister ; 9, 12, 15, 18, 21 uur voedingen, ongeveer
  woensdag 5 september 2007 @ 13:47:37 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52959024
De richtlijnen zijn 6 maanden k_p
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 13:50:42 #255
16000 nikky
pi_52959115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

Richtlijn is wat E.T. Al aangaf, 6 maanden.
Fruit ben ik mee begonnen toen ze net 5 maanden was geweest. En rijstebloem net zo.
  woensdag 5 september 2007 @ 14:29:42 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52959957
KP, op het cb zeiden ze tegen mij 4 maanden wanneer ze er aan toe zijn. Maar nu lees ik hier 6 mnd. IN principe hebben ze tot 6 mnd geen bijvoeding nodig. Maar op het cd zeiden ze ook dat ze wanneer ze pas met 6 mnd beginnen met hapjes, bepaalde smaken al niet meer willen of moeilijker willen. Anna is nu 14 weken en krijgt 4x 165 en 1x180 om 7,11,15,19 en 23 uur (en ze weegt 6300 gram). Er is mij wel geadviseerd niet gelijk 30 cc meer in de fles te doen. Misschien in stapjes van 150 naar 180 flessen toe?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52960414
die 1x 180 is dan eigenlijk 195 cc, toch ? Je rekent de voeding dan even niet meer?
Zoals je schrijft is 165 incl. voeding ?

Vind dat wel even lastig, omdat de laatste voeding tussen 21 en 21.30 is. Ze liggen rond 22.15 - 22.30 gewoon in bed..tot 's ochtends 9 uur ! Heb helemaal geen zin om tot 23 uur te wachten op de laatste voeding. Misschien moet ik om 16 uur en 19 uur weer 150 geven....en dan rond 21.30 weer 180. Dan hebben ze 3x 180 en 2x 150 gedronken.....
pi_52960611
K_P, hoe doe je het normaal? Elke fles dezelfde hoeveelheid want dan zou ik niet gaan wisselen met hoeveelheden, maar gewoon elke keer een even grote fles geven. Ik zou de tijden van de flessen gewoon hetzelfde houden zoals je het nu hebt, als dat goed gaat?
Ik zelf zou het gewoon in stapjes doen. Nu beginnen met 5x 160, volgende dag 5x 170, meteen naar 180 is voor die kleintjes wel veel. Je zou het natuurlijk kunnen proberen misschien dat ze nergens last van hebben. Damian kreeg er in ieder geval flink krampjes van omdat het teveel was, en toen ik het in stapjes deed ging het prima.
Hier op het CB adviseren ze ook pas van af 6 maanden iets anders, eerder wordt er ook niet over begonnen tenzij je het zelf aangeeft. Rijstebloem mocht volgens hen al wel eerder dan 6 maanden.
  woensdag 5 september 2007 @ 15:08:14 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52960832
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!

[ Bericht 15% gewijzigd door Memmel op 05-09-2007 15:19:29 ]
pi_52961571
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik ben met Mikael ook met 3,5 maand begonnen met fruit. Maar dat heb ik wel in goed overleg met cb gedaan omdat Mikael geen fles meer wilde. En met af en toe een eetlepel fruit dronk ie zijn flessen ook gewoon weer.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52961662
Ik heb zonet de Chris een manicure gegeven .. Hij had 2 open rode stipjes op zijn wangen, en nog wat rode streepjes. Dus een babynagelvijltje gepakt en de oorzaak weggehaald. En Chris heeft er vrolijk doorheen geslapen. Heb alleen het scherpe eraf gehaald. Niet te kort gedaan dus.

Chris heeft vandaag een goede drinkdag.. Meestal laat hij wel een bodempje staan in zijn flesjes. Maar vandaag drinkt hij zijn drie 135cc KV flesjes leeg (inc poeder). En zijn twee 120cc BV flesjes ook. We mogen wel oppassen dat hij niet teveel krijgt, want hij komt wel 7 keer in 24 uur... (grofweg rond de 1, 5, 9, 11, 15, 18 en 21 uur)
Hij mag 150 tot 180 ml per kg toch? dus dat zou iets van 700 tot 850 ml hebben (hij weegt ongeveer 4,7 kg)...
Nou ja. Misschien laat hij de rest van de dag wel wat grotere gaten, of toch nog wat bodempjes staan.
  woensdag 5 september 2007 @ 17:53:24 #262
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963140
KP fruit is echt af te raden. Daar reageren ze veel sneller allergisch op als op bv. worteltjespuree. Toch zou ik er nog niet aan beginnen. Hun darmstelsel kan het waarschijnlijk nog helemaal niet aan.
Brent was bijna een half jaar toen ik begon met groentehapjes. Fruithapjes ben ik pas een week of 4 later gaan doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. In principe zit alles wat ze nodig hebben in de melk die ze de eerste 6 maanden krijgen.

Wat je wel zou kunnen doen is vanaf 4 maand rijstebloem door de melk doen en er zo een beetje pap van maken. Dat vult wat beter en dan kunnen ze ene beetje leren happen (Of een shcep of 2 door de fles, is wat harder zuigen maar dan worden ze lekker moe en het vult!)
Iedere golf van de zee,
pi_52963323
De reden dat ik wat aan het rommelen ben is eigenlijk, omdat ze zo kort slapen. Ze moeten binnen de 12 uur die ze wakker zijn die 5 voedingen drinken.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:05:47 #264
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963396
Ik vind dat nogal moeilijk... Ik voedde nl. op vraag en daar zat nooit zo lang tussen...
Iedere golf van de zee,
  woensdag 5 september 2007 @ 18:25:06 #265
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52963856
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
pi_52966244
Ik heb het probleem gevonden waarom Damian zijn laatste fles niet wilde.
Er zit een klein scheurtje in de speen die ik over het hoofd heb gezien.
Hij heeft dus al die tijd wel honger gehad..
Ooh wat voel ik me op dit moment een slechte moeder!
  woensdag 5 september 2007 @ 20:12:22 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52966335
Ohhhhh, Appelsappie....niet doen. Je hebt het nu ontdekt. Dus het komt goed. Damian heeft het je al 600x vergeven.
pi_52966660
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
  woensdag 5 september 2007 @ 22:53:05 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970629
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:08 schreef Memmel het volgende:
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!
Ik ben wel geen Appelsap maar ik weet het ook
Rijstebloem kan je vanaf 4 maanden (en ja, dat is mij in het ziekenhuis verteld) naar behoefte in de laatste fles doen, gewoon 1 a 2 el BIJ de flesvoeding (geen andere hoeveelheden dus)...dat vult hun buikjes lekker en ze slapen er lekker op door
(Ze noemen het ook wel "Lammetjespap")

Ik heb er btw geen dikkere flessen voor hoor. Gewoon goed doorroeren, 1 el is wel genoeg voor zo'n kleintje als Anna.

Groente en fruit zou ik toch minimaal tot 4 maanden wachten KP..liever langer nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 06-09-2007 09:18:02 ]
  woensdag 5 september 2007 @ 22:54:37 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970676
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:24 schreef appelsap het volgende:
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentje Klik
  woensdag 5 september 2007 @ 22:57:22 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970758
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Memmel het volgende:
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
Ik snap het en dat laatste klopt ja. Niet in alle gevallen natuurlijk, maar je hebt wel veel minder kans op dat soort reacties als de darmpjes eenmaal echt goed gerijpt zijn.
pi_52972731
Hmm.. ook maar een vraagje over eten dan

Ethan is bijna 6 weken (en ruim 5kg) en zit nu sinds vorige week op advies van het cb (omdat hij na z'n 90cc fles nog zichtbaar honger had) op 6 x 120, z'n schema op een goede dag is ongeveer: 05:00 / 08:30 / 12:30 / 16:00 / 19:30 / 23:30, maar soms heb ik het idee dat het nog te vroeg voor hem is om op 6 flessen te zitten en dat zelfs die 120 per fles te weinig voor hem is. Hij drinkt altijd alles netjes op, gaat braaf slapen en is dan vaak binnen 2 uur later klaarwakker en lijkt honger te hebben (speentje of z'n eigen knuistje maakt hem 2 seconden stil totdat ie merkt dat er geen melk uitkomt, lijkt wel). De meeste keren valt hij na behoorlijk wat gebler uiteindelijk weer in slaap en zo komen we toch op de 3.5/4 uur interval, maar ja.. echt van harte gaat het zeg maar nog niet.

Het inslapen en slapen zelf gaat nu allemaal heel erg goed en ik ben bang dat te riskeren doordat hij steeds zo huilend/hongerig wakker wordt terwijl dat eigenlijk nog niet zou 'moeten' dus ik heb zelf echt een beetje het idee dat hij meer per fles of toch nog vaker moet eten.. ik neig zelf naar meer per fles, maar iemand andere tips/ideeen hiervoor?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52974916
Ik zou hem ook meer geven. Honger is honger. Volgens het CB hier "mag" er ook op aanvraag flesvoeding gegeven worden. Als je BV zou geven, dan zou je hem waarschijnlijk ook vaker laten drinken. Valt toch te proberen ? Iets anders weet ik ook niet.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:19:19 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52975273
Je mag op aanvraag geven als je maar niet boven de liter uitkomt.
Anders is het te belastend voor zijn niertjes.
pi_52975353
Zolang je niet boven de liter fv uitkomt per dag kun je kijken of je of meer in de flessen doet of evt. een voeding nog extra geeft. Ik zou zelf voor het laatste kiezen, omdat die maagjes maar zo klein zijn en zo'n plens zo veel is. Evt. 's ochtends wat korter op elkaar omdat ie dan net de nacht heeft gehad.
Dus bv. 5.00-7.00-11.00-14.30-18.30-22.30

Ik weet niet of het met jullie voeding kan, maar bij Fleur kon ik 's ochtends voor een hele dag de voeding klaar maken. Dus dan kon ik gewoon ook 130ml geven ipv gebonden te zijn aan de 30ml verhogingen per schep.

Mwana........hoe is het met Nune???
pi_52975739
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:42 schreef Moonah het volgende:
Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!
Haha, ik zal alvast oordoppen in huis halen!
Onze kleine schreeuwerd heeft een longcapaciteit waar ik jaloers op ben: dat volume dat er uit dat kleine lijfje komt!!
Toen Devin 6 dagen oud was moesten we noodgedwongen 2 dagen buitenshuis doorbrengen omdat ze in onze flat bezig waren met het riool, en we dus de hele dag geen gebruik konden maken van stromend water + wc. (geniale timing, ik weet het.. )
Dat werd een ware volksverhuizing...
Ik wachtte beneden in de hal tot mijn vriend de auto had voorgereden, compleet met stevig ingepakte (want: Hollandse zomer) baby in autostoel, kraamhulp, voedingskussen en 'n stuk of 4 volle tassen.
Baby werd wakker, had het niet naar z'n zin en begon keihard te huilen.
Het was op dat moment 8 uur 's ochtends en spitsuur in de flat met allemaal mensen die naar hun werk gingen en langs ons liepen. Nog weken later werd ik erop aangesproken dat hij toch wel heel veel geluid produceerde voor een pasgeboren baby, ze hadden hem vrijwel allemaal ouder geschat, want "Pasgeboren baby's huilen in het begin toch nog niet zo hard!?"
Die van mij dus lekker wel!

Vannacht was weer erg onrustig, Devin bleef maar wakker worden en (om aandacht?) huilen en jengelen...
Gister was ik weer werken en heeft hij de hele dag weliswaar knuffels en flesjes bij zijn oma gehad, maar blijkbaar moest hij toch nog wat inhalen vannacht ofzo...
Al de 4e haast slapeloze nacht op rij: zometeen na de voeding ga ik lekker mijn bed weer in!
pi_52978172
Geldt die 1 liter ook bij een combi van fles en borstvoeding? Of mag je 1 liter flesvoeding max, en dan nog rustig wat borstvoeding erbij?
(niet dat we dat al halen. Maar voor het geval dat we wel in die buurt komen...)
pi_52978434
1 liter geldt alleen voor flesvoeding. Borstvoeding mag zo vaak en zoveel als je maar wilt. Dus geen zorgen Deepfreeze.

Kersjes, zit Devin middenin een sprong? Of is het lekkere mama-honger? In elk geval succes en probeer even te achterhalen wat de oorzaak is, voordat er een patroon in slijt, waar jij niet blij mee bent.

Maud heeft d'r sprong zo ongeveer wel gemaakt (geloof ik - klopt af -) Ze trekt zich nu alles omhoog en is van mening dat ze zo af en toe ook zonder handjes kan. Iets dat niet kan en voor veel valpartijen zorgt. Verder zijn er nieuwe geluidjes bij die verdacht veel naar maaaamaaaaa neigen. Maar tot nu toe wordt het voorzeggen van mama, standaard beantwoord met brrrrrrrtttttttttttt. Ze steekt nog net niet d'r tong uit, maar op mama lijkt het totaal niet. Fijne meid van me
pi_52982293
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentje Klik
Ja, ik had toen nog geen tijd gehad om het uitgebreid door te lezen!
Heb ik nu gedaan. Dankje! Hier heb ik wel wat aan.
pi_52982727
Damian begint zich sinds gisteravond om te draaien van rug naar buik! Wel vervelend als ik hem een luier wil aandoen want natuurlijk draait hij precies op dat moment. En als ik hem terugdraai dan is het huilen.
En sinds vanochtend heeft hij door hoe hij op zijn rug kan schuiven over het bed. Op de gladde vloer lukt het nog niet zo.
pi_52982923
Haha Appelsap, dat draaien tijdens het verschonen kennen we hier ook, we hebben nu een spiegel naast het aankleedkussen gemaakt, dus nu ligt ze lekker naar zichzelf te kijken als ik haar verschoon.

En Meike verplaatst zich ook, ze duwt zichzelf met de armen naar achter. En o wee als ze ineens ergens vast ligt, dan is het huis te klein hoor.

Wat toch heerlijk om een paar weekjes vrij te zijn, en fulltime van mijn meis te kunnen genieten!!
Het is zo'n heerlijk lachebekkie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52987064
Chacama, ik denk niet dat Devin een sprongetje heeft.
Vandaag is hij 12 weken oud. Maar omdat hij met 42 weken geboren is, zou hij qua ontwikkeling dus eigenlijk 14 weken moeten zijn en dat is geen moeilijke periode volgens "het boek".
Verder is zijn gedrag overdag niet anders dan normaal, het zijn puur de nachten waarin zijn patroon nu anders is.
Ik denk omdat het toch wennen is voor hem, hij was natuurlijk gewend de hele dag met mij te zijn en de borst te krijgen (en af en toe een flesje). Nu zag hij me maandag en woensdag de hele dag niet en kreeg hij flesjes. Vond hij het toch niet leuk genoeg? Dan maar 's nachts rebelleren!
Dinsdag en vandaag was ik thuis, maar morgen moet ik weer werken.
We zien wel hoe het verder gaat, ik kan er toch niks aan veranderen jammer genoeg.
Op een geven moment zullen we allebei gewend zijn aan het elkaar missen.
Hoop alleen wel dat het een beetje snel is, ik ben doodmoe......
  donderdag 6 september 2007 @ 18:23:27 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52987295
Kersjes, ik merk het ook een beetje aan Anna. Die was vanacht ook ineens om 4 uur wakker. Terwijl ze normaal heel goed doorslaapt. Zullen ook wel de indrukken van zo'n creche en alles zijn...

Ohhh xxxKarinxxx net nog even op Meike d'r site gegluurd. Wat een droppie!
  donderdag 6 september 2007 @ 22:49:45 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_52993117
Meike <3 Lekker poepeke! Ik wil ook een Meike... of 2!

Hier weer een nieuw sprongetje in aantocht, ik voel het gewoon. Alhoewel het prima gaat op dit moment. Hij slaapt als nooit tevoren de klok bijna rond en heeft zelfs extra slaap nodig tegenwoordig (zal wel door zijn extreme energieverbuik van al dat stappen komen of hij heeft een groeispurt!). Hij gaat echt 1,5 uur eerder naar bed als dat normaal was en krijgt 's ochtends een uur extra en 's middags een uur extra en tegen de avond zelfs 2 uur extra slaap!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_52997914
Neuk hier ook een sprongetje gehad vorige week met extreem veel slapen en dan ineens over naar 1 slaapje per dag en 's avonds om half acht op instortniveau en dan naar bed om de andere ochtend om 8.30 ongeveer pas weer wakker te worden. Nu ze trouwens ook nog.

Ze is vandaag gewoon 10 maanden. Nog 2 maandjes en dan is ze gewoon al een jaar!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:26:36 #286
19529 Fendy
True Spirit
pi_52999824
Idioot he, hoe hard de tijd lijkt te gaan...ik zag laatst een bevalling op tv, voor mijn gevoel lijkt het nog maar zo kort geleden dat ikzelf in de verloskamer stond...toch ook alweer bijna 7 maanden terug...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53000387
Lief jullie reacties op ons lieve meissie!! Altijd leuk om te horen lezen!

En het gaat idd snel he Fendy!! Op het moment helemaal, er gebeurt zoveel qua ontwikkeling!!

Heerlijk Neuk Rockabella dat Brent zo lekker slaapt!! Klein prinsje
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:34:12 #288
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53008900
Mibos, idd nog maar twee maandjes! Het gaat echt zo snel
Lotte slaapt hier ook nog maar 1 keer op een dag. En dan wisselt het wel een beetje hoe lang.
's nachst slaapt ze ook van 19 uur tot een uur of 8 de volgende morgen heerlijk! (behalve dat papa haar nu soms maar een half uurtje ziet omdat hij zo laat thuis komt)
pi_53009137
Ik80 hier net zo papa ziet haar maar een half uurtje op een avondje maar hij haalt haar in de ochtend wel altijd uit bed dus dan ziet hij haar nog even en doen ze even lekker gek.

En in het weekend is mama er alleen maar voor mijn eten en af en toe een kus maar verder is papa alles in het weekend en op maandag lekker chagrijnig soms omdat papa weer weg is hihi...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53031068
Hadden jullie kindjes ook zo een pret toen ze net tandjes kregen? Fons zit steeds met zijn twee ondertandjes langs vanalles te raspen. En plezier dat hij heeft dan...
pi_53032972
Dat lijkt me een raar gezicht, met die tanden...Is daar al een filmpje van ?

Meiden zijn hier weer redelijk onder controle. Het lijkt erop dat ze naar 4 voedingen gaan. Gister en vandaag is/was dat in ieder geval zo. Ze liggen nu te slapen, denk tot een uur of 20, dan in bad, fles en hup het bed in. Klokje rond slapen en weer beginnen met de volgende feestdag, want zo voelt het echt. Een feestje met dat duo van ons.

Gaat best snel. 4 maanden geleden zaten we ze 8x te voeden op een dag.....ze worden groot...(en wakker zo te horen...haha)
pi_53040163
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Hadden jullie kindjes ook zo een pret toen ze net tandjes kregen? Fons zit steeds met zijn twee ondertandjes langs vanalles te raspen. En plezier dat hij heeft dan...
Oh ja! . Vooral toen Eva ook boventandjes kreeg. Lekker tandenknarsen .

Ik ben me gisteren rotgeschrokken. We zaten te eten aan tafel, Eva ook, en ik pakte haar een lepeltje af. Daar was ze het niet mee eens dus ze zette een flinke jammer in. En toen bleef ze er min of meer in hangen. Gezicht in huilstand, helemaal verkrampt, maar ze haalde geen adem meer. Normaal nou ja, zo vaak huilt ze ook weer niet komt er een uithaal, een flinke inademing, en dan weer een uithaal. En die kwam dus niet! A zei dat het vanzelf wel goed kwam, maar ze liep echt blauw aan. Dus als een gek haar uit het stoeltje gepakt, en ik dacht al bijna zelf wat lucht in te blazen, maar toen kwam de inademing gelukkig. Poe, ik stond bijna zelf te huilen, zo was ik geschrokken. Gek kind. 2 minuten later zat ze al vrolijk verder te eten.

Verder gaat het goed. Eva slaapt ook wat meer als normaal. Ik geloof dat we een sprongetje gehad hebben, maar ik denk dat ze wel extra moe is van alle beweging. Op het kdv is het wel oké, hoewel ze al een gezichtje trekt als A met haar naar binnen loopt. 'Shit, hier wil ik niet zijn'... Maar na 5 minuten gaat het wel weer. We zijn blij met ze, ze hebben zoveel meer aandacht voor Eva. Ze speelt nu wel het liefst alleen in de box, niet met andere kindjes. A. is al bezorgd dat ze net zo'n einzelganger als haar mama wordt, maar ik denk dat het nog wel over gaat. Kindjes van 11 maanden hoeven nog niet sociaal te zijn toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Linda__ op 08-09-2007 23:38:24 ]
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 07:23:13 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53044490
Wat eng, Linda. Volgens mij is dat Breath Holding Spell, toch? Eng lijkt me.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 9 september 2007 @ 08:49:45 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53044634
Linda, wat eng! Gelukkig ging het vanzelf wel goed maar eng lijkt het me wel.
Voor de rest, elf-maanden-oude kindjes zijn volgens mij vaak niet zo sociaal, mijn kinderen speelden altijd heerlijk rustig álleen in hun box op die leeftijd (nou ja, altijd... als ze erin zaten vonden ze het prima ) ... Ik denk dat ze wat rust nodig heeft ook. Al die andere kindjes zijn toch misschien een beetje druk voor haar, een box is een goede plek om je af te sluiten. Ik merkte dat mijn kinderen dat af en toe zelfs nódig hadden, even in de box rustig alleen spelen. Maak je dus geen zorgen.
Oh ja, en samenspelen komt veel later pas echt hoor. Als ze anderhalf zijn gaat dat een beetje lukken, maar is het nog heel moeilijk. Nu onze Emma over drie maanden twee wordt gaat het steeds een stukje beter, maar ze vindt het nog steeds lastig om te delen. Andere kindjes zijn wel héél interessant, met 11 maanden vond ze andere kindjes niet zo belangwekkend.
pi_53044844
quote:
Op zondag 9 september 2007 07:23 schreef Sugar het volgende:
Wat eng, Linda. Volgens mij is dat Breath Holding Spell, toch? Eng lijkt me.
Wat ik daarover lees via Google is wel wat ernstiger dan wat Eva had, maar het was inderdaad eng. Ik blijf het maar in de gaten houden.
Suzanna, ik maak me ook geen zorgen hoor, ik vind het fijn dat ze tevreden speelt op haar eigen plekje. En ze heeft heus ook al belangstelling voor andere kindjes (vooral kleinere!) maar blijkbaar niet als wij er niet bij zijn. Ik vind het best.
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 10:13:47 #296
94046 PM-girl
pi_53045016
Brrr Linda, wat akelig zeg!! Ik kan me je paniek goed voorstellen. Gelukkig is het goed afgelopen. Wat ik ken van mijn werk, daar heb ik zo'n kindje meegemaakt die ook paars werd en pas na 30 seconden begon te loeien, is even in het gezicht blazen. De schrik zorgde er bij haar vaak voor dat ze ademde. (werkte overigens ook om het huilen te doorbreken)
*
pi_53045114
Dank voor de tip. Gek genoeg deed ik dat in een opwelling al. Had geen effect voor haar, maar het oppakken uit de stoel gelukkig wel.
Hoe is het met Simon? Ook al bijna jarig!

Ik vind Eva nu ook echt geen babietje meer. Ze eet met de pot mee, (liefst zelf). Ze tijgert de hele kamer rond, speelt met blokjes, boekjes, krijgt steeds minder flesjes, geeft ons knuffels en is een ontzettend lief dreumesje. Nog ruim twee weken, dan is ze één. We hebben al een cadeau. Ze krijgt een schommel, want schommelen vindt ze heerlijk. Van mijn zus krijgt ze een pop van Dille en Kamille (met dank aan Kozakken voor de tip ) want ze reageert zo op kleine kindjes, maar ze moet dan altijd er vanaf blijven. Met deze pop kan ze lekker knuffelen. (en enthousiast er op meppen )
Maar eerst zie ik haar drie dagen niet, ik ga morgen op cursus in België en ben pas woensdagavond terug..

En nu zie ik net Eva voorbij kruipen
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 10:36:52 #298
94046 PM-girl
pi_53045208
Eva kruipt! Gek he, ineens doen ze het!

Hier is het ook echt baby-af. Knuffelen, spelen, zingen en gillen, lekker slapen en heerlijk meesmikkelen van alles wat eetbaar is (ook zure komkommer ed )
*
pi_53045362
Jeetje Linda, dat lijkt me eng! Maar gelukkig heb je goed gehandeld.. En dan ook nog vrolijk gaan kruipen!
En kindjes met tandjes.. Dat lijkt allemaal nog zo ver weg...

Het lijkt erop dat Chris behoefte krijgt aan grotere flesjes. Hij drinkt zijn 135 ml flesjes redelijk soepel op. En komt soms na een uur alweer met honger. En drinkt dan nog eens 40 ml.. Dus morgen maar grotere flesjes halen (hebben alleen nog maar 125ml flessen). En vandaag maar gelijk maar 30 ml extra aanbieden op de momenten dat hij zijn flesjes echt snel opdrinkt.

Vannacht heb ik hem na het flesje maar even aan de borst gelegd. Heel erg handig gaat dat niet (mijn aanleggen, en zijn happen en blijven hangen). Maar hij krijgt wel wat binnen. Genoeg om hem tevreden te krijgen.

Chris lijkt ook een beetje een ritme te krijgen 's nachts. Hij komt rond 8 uur 's avonds en daarna rond 1, 4 en 8 uur. Is er een manier om die 5 uurs pauze naar 's nachts te brengen? 8,11,4,8 zou wel iets fijner zijn.
Misschien hem om 11 uur wakker maken, en hopen dat hij die 5 uur daarna haalt?
pi_53045872
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')