abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52590441
Het grote kleine babietjes topic deel 120

Babietjes:

12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

En Jayden produceert tegenwoordig keuteltjes in plaats van drab

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-09-2007 12:22:58 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_52591000
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:18 schreef Freudie het volgende:
Nou, iemand ideeën om een baby overdag stil aan het slapen te krijgen in haar eigen bedje? 's Nachts slaapt ze wel, maar overdag valt ze alleen maar in slaap op je zeg maar, hoofdje in je nek. En we willen toch echt dat ze ook overdag 'alleen' slaapt....Maar ze begint te huilen...en dan smelt papa
Oeioei. Dat zal wat worden. Ze wind je nu al om d'r kleine pinkje heen...

Probeer overdag het slaapritueel gelijk te houden aan 's avonds. Zorg voor een verduisteringsgordijn. En wat kan helpen is het gevoel dat je in de buurt bent. Dus ga bijvoorbeeld stofzuigen. Leg ze in bed, en ruim ondertussen op, stofzuig en ga zo langzaam uit haar kamer, maar laat d'r horen dat je nog steeds in de buurt bent door de kleine klusjes waar je mee bezig bent. Als ze huilt is dat niet erg. Zolang het maar geen 'over de flits' gaan wordt. Huilen is ook een vorm van verwerken van indrukken. Dat kan op elk moment van de dag gebeuren.

En heel belangrijk. Leg ze in bed zodra ze de eerste signalen van vermoeidheid af geeft. Hierdoor is de kans op 'inslaap huilen' ook een stuk kleiner.

En aan de andere kan Freudie... ze is nog maar klein. Echt verpesten kun je ze nu nog niet. Zolang je d'r maar de mogelijkheid geeft om te slapen. Een draagdoek is voor die kleintjes zeker erg prettig. Dan liggen ze vertrouwd en beschermd bij je en jij hebt wat meer vrijheid. Ligt ze in een wieg of al in een ledikant?

Hoe is d'r slaapritme nu? 2 uur op 2 uur slapen en dan om 7 uur naar bed en van 11 uur tot 3 uur 's nachts slapen en na de nachtvoeding door tot 7 uur?
pi_52591135
Kan me goed in de adviezen van Chacama vinden.
Denk wel dat je ff door de "boze" huilbuien heen moet.
En wat betreft het donker maken, daar heb ik vanaf het begin in gewisseld. Ene keer licht anders keer donker overdag, maar das meer toevallig zo gegaan. Weet niet of het geholpen heeft.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:52:32 #4
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52594298
Ik merk ook dat het helpt om bij de eerste tekenen van slaap haar in haar bed te leggen. En dat huilen: soms zijn ze zo overvol van alle indrukken, dan kunnen ze alleen maar huilen. Even laten gaan, vaak vallen ze vanzelf wel weer in slaap dan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52594805
HIer ook altijd bij het eerste gaapje/oogje wrijven/oortje kriebelen naar bed en nooit geen problemen (KLOP AF) nog gehad met slapen en huilen gebeurd hier heel af en toe en dan even laten gaan en dan slaapt ze alsnog binnen vijf minuten.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52595814
Doen jullie ook aan inbakeren? Ik merk dat dat hier wel goed werkt. Zodra we haar in haar dekentje wikkelen, wordt ze vaak al rustiger omdat ze weet dat ze dan moet gaan slapen. En inderdaad zodra ze in de box gaat gapen, gaat ze richting bedje. Soms moetz e dan eventjes huilen, maard an valt ze meestal wel in een diepe slaap.

Helaas is het dekentje inmiddels niet sterk genoeg meer voor Linde en dus zetten we het vast met veiligheidsspelden. Ik ben hier zelf niet zo blij mee en dus twijfelen we nu tussen een pacco inbakerdoek (www.pacco.nl) en een inbakerzak (www.inbakerzak.nl).

Heeft iemand hier misschien ervaring met 1 van de 2?

Hmm het is natuurlijk een beetje de goden verzoeken he om te schrijven dat je kindje dan meestal rustig gaat slapen... ik hoor haar meteen beginnen met huilen

[ Bericht 20% gewijzigd door Stiemie op 22-08-2007 17:55:15 ]
pi_52598671
Och Freudie, Allanah is nog zo piep... Laat haar toch lekker bij jullie in slaap vallen als ze dat fijn vindt. Je mag imo al heel blij zijn dat ze 's nachts zo goed slaapt!

Stiemie, je weet dat je de beentjes niet mag bakeren? Die moeten in een kikkerspreidstand kunnen liggen ivm ontwikkeling van de heupjes. En wellicht kun je tape gebruiken ipv spelden,is wat veiliger lijkt me.

Oh, en een hoeraatje en een voor Chacamehmeh en haar grote meid! Wow!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52599150
Ja Moonah we bakeren op advies van het consultatiebureau en die hebben het ook voorgedaan. Helaas werkt tape bij ons meisje niet, daar is ze te sterk voor en dan is ze zo weer los. Het is zeg maar een pittig dametje met haar 4,5 weekjes. Ze is zelfs al 2x van buik naar rug gedraait in de box...
pi_52599455
Ja, en hoe is het dan met Thies

Stiemie, hier alleen ervaring met de doek. Alleen was Maud ook te sterk ervoor. Uiteindelijk gewoon in een slaapzak en een laken in de breedte over het bedje heen en toen lag ze ook goed strak.

En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:08:37 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52599829
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52600542
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:08 schreef PM-girl het volgende:
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
hihi, jammer he PM, dat het alleen tussen het jammeren door is. Nog even en dan weet je niet meer beter. Dan wordt je 's ochtends wakker door een Simon die heel hard van uit zijn bedje gaat roepen: Mama....mamaaaaaa, MAMAAAAAAAAAAAAAAAAA MAMAMAMAMAAAAAAAAAAA.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:46:03 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601338
Het werkt zeker aanstekelijk, want Dean zegt sinds vandaag óók Mehmeh, mehmeh!
Toen ik binnenkwam bij het KDV om hem op te halen, zal wel toeval zijn, maar toch zóóó
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52601612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:58 schreef chacama het volgende:
Ja, en hoe is het dan met Thies
Ik mag weer een lofzang afsteken?
Thies doet het geweldig! Hij is bezig van 2 naar 1 middagslaapje te gaan. Ik hoopte dat dat slaapje dan een uurtje of wat zou duren, maar niks, anderhalf uur, geen minuut langer! Verder stapt hij over van stoel naar stoel. Die tweede stoel gaat dan vaak schuiven en wat zegtie dan? Juist.... Mehmeh! Al is het nog niet echt gericht hoor, geloof ik. Overigens was hij vanmiddag in zijn bedje aan het spelen, ik was zijn kast aan het opruimen, zie ik dat hij zijn speentje te pakken heeft, ligt altijd in bed. Dus ik zeg: "Doe het speentje maar uit je mond vent!". En wat doet mijn wonderkind? Juist!
En hij is vanochtend uit de kinderstoel gevallen! J was een flesje aan het maken, ik op mijn werk, J hoort ineens BOEM. Ligt Thieske op de grond.... Hij huilde niet eens zo hard... Voortaan dus toch maar tuigje om.
quote:
En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
Cute he, die oogjes dan ook!

Simon, lekkere vent, ook aan de mehmeh!
En Dean! Man, jij bent van de volgende generatie hoor!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:00:19 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601912
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"

Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52603445
Over het inbakeren, wij hebben hier de bakerzak gebruikt, het werkte voor Meike perfect!
Ze deed niets anders als wapperen met de armpjes en op de speen meppen, in de bakerzak kon dat niet meer, en ging ze heerlijk slapen.
Alleen moesten we het al op tijd weer afbouwen omdat ze met 3 maand al ging omdraaien en dan is de bakerzak niet meer veilig.

En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's

Lief al die kwebbelende baby's!!

Meike en ik waren vandaag op visite bij een vriendin met een baby van 4 maand, Meike liet eens even haar gilkunsten horen waarop het kleine ding spontaan moest huilen. Die schrok zich rot!!
En Meike keek me daar verbaasd!!! Die snapte er werkelijk niks van.
Morgen gaan Meike met opa en oma zwemmen.....en mama moet werken
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52603712
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:00 schreef Vivi het volgende:
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"
Huh? Doet een kwaaie krokodil zo?
quote:
Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
Neuh. Thies is bij mij ook al twee keer van het bed af gevallen (één keer weliswaar opgevangen door de wasmand). J werd toen echt superkwaad op mij. Maar hé, dat gebeurt toch niet expres? Nee, ik was er ook niet blij mee toen hij van het bed afkukelde, schrok ook (zeker de eerste keer), maar tja, dat gebeurt. Hij zal vast nog wel vaker vallen....

Dus eigenlijk, stiekem, toen bleek dat er verder niets aan de hand was, was ik ook een soort van blij dat het J ook eens gebeurd is.
pi_52603856
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's
Wat leuk om te lezen! Ik heb jou indertijd die tip gegeven, jij geeft hem weer door.... Ik vond het ook een erg fijn boek Freudie! Geeft veel inzicht in slaappatronen en -gedrag.
Zo heeft leah mij verteld over de beentjes niet bakeren, en ik zeg dat nu weer aan freudie.
Het lijkt wel een dorpspomp hier...
pi_52603910
chacama wat heerlijk mehmeh horen

freudie ik kan verder niks zaggen dan kijk naar de post van chacma.

ik stop de kleine meid in bed zodra ze in haar oogjes wrijft.

madametje deed vandaag mama's vinger in haar mond en ik voel opeens een stukje tandje
komt ze na 2 dagen thuis want mama had trainingen voor het werk heeft ze meer echte brabbels dus niet telkens guh of van die rare brabbels en een tandje
mama van 3 kids!
pi_52604181
Tja Moonah, die tip was precies hetgene wat ik hier nodig had!!!
Ik had het boek (ook via hier, via Snoopy dacht ik) en meteen toegepast, 2 dagen later had ik een ander kind. En ging het even niet goed of vond ik het moeilijk, dan pakte ik het boek er even weer bij. Daar kon ik heel veel steun en tips in vinden.
Inmiddels is het boek bij mijn nicht, ik hoop dat ze er net zoveel aan heeft als ik heb gehad!

Leuk Popples, een tandje!! weer een mijlpaal!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52605820
erg goed handvat, dat boekje van Ria blom !

Stiemie, hier gebruik ik de pacco-doek
makkelijk in gebruik en straks ook in 2fases af te bouwen denk ik ... door alleen de buitenste laag te gebruiken kan ze vast wennen aan 'losse armen' zonder zichzelf in het gezicht te slaan.
pi_52613151
Ik heb doeken van de bakermat gebruikt, veelzijdig en lekker simpel, wel duur 24 euri. En regelmaat helpt enorm, maar ik ben ook ervan overtuigd dat je niet zomaar heel je eigen ritme moet omgooien. de 1e 3-4 maanden ok, maar daarna niet meer. Mijn kleine dreumes sloeg zichzelf steeds wakker tijdens het inslapen dus daarom de noodzaak van inbakerdoeken. Dit op advies van een wijkverkleegster vd oude stempel.

En verder is het inslaap ritme bij huilen om de baby max 10 min. te laten huilen, dan troosten, bij weer huilen max 8 min. en als de baby dan weer huilt, max 6 minuten. en als er dan nog gehuild wordt, dan is er echt iets aan de hand, dit scenario is in 5 maanden slechts 1 keer voorgekomen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52614980
Freudie hier het zelfde euvel hoor met Isa, dus denk dat het erbij hoort. Soms laat ik er even huilen en ga ik boven wat opruimen zoals de anderen hier al als tip gaven. Als dat niet helpt heb ik vanaf gisteren de oplossing gevonden voor Isa, de draagzak (lodger shelter) heerlijk vind ze dat en ze slaapt binnen 10 minuten, dan leg ik haar weer in haar bedje.

Ik ben gisteren naar het cons.bureau geweest met Isa, ze is in 2 weken tijd 600 gram aangekomen ze zit nu dus op 3700gram met een kleine 51cm was dat niet verkeerd.
Ze hebben wel een klein ruisje in haar hartje gehoord dus morgen naar de huisarts, als die het ook hoort moeten we naar het ziekenhuis voor een echo van haar hartje.
Maak me nog geen zorgen hoor, ze drinkt goed, slaapt goed een heel tevreden meisje met af en toe wat huil momentjes. En met haar uithoudingsvermogen is ook niets mis, want als ze huilt kan ze lang huilen
We wachten dus maar af wat de huisarts er van vind.
Mama van Isa en Ties
pi_52615183
Draagzakken en -doeken zijn ideaal bij kleine huilende baby'tjes. Ik ben er nu nog steeds blij mee.

Leuk, al die mehmeh, baby's. Hier is het mehmehmehmehmeh.

En een lieveheersbeestje doet prrrrrrrrrrrrrrrrrr
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52615308
Volgens mij heeft Ethan nog helemaal geen slaap ritme of wat dan ook

Ik begin me zelfs af te vragen of hij ooit nog eens meer dan 3 uur achter elkaar zal gaan slapen. Ik ben echt jaloers op al die verhalen van "en we moest hem/haar zelfs om 9 uur 's ochtends wakker maken omdat hij/zij anders te lang zonder voeding zou gaan" of "goh, hij heeft 's middags 4 uur geslapen en toen na de voeding gelijk weer 6 uur".. zo'n baby wil ik ook!!

We hebben inmiddels wel een draagdoek besteld, ik hoop dat dat de gouden tip is qua z'n slaap/rust gedrag Ik moest manlief er wel van overtuigen dat een 4 weken oude baby toch echt niet in een baby-bjorn mag en dat niet alle draagdoeken eruit hoeven te zien als een oma-jurk , dus Ethan krijgt nu een stoere city-camouflage doek waar paps ook mee over straat durft.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52615747
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')