abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53288488
Er komt dus belasting op vliegen. 11,25 voor korte vluchten, 45 voor lange vluchten. Geen idee waar ze de grens trekken, maar okee.

Nou, nu vind ik het geheel terecht dat de geheel onbelaste luchtvaartindustrie ook belast wordt. De concurrentieposite van treinen, bussen en auto's is op de huidige wijze oneerlijk. Dit is natuurlijk bovendien voor het milieu niet gunstig. Dus tot zover chapeau.

Maar...
Transavia en Easyjet hebben al aangegeven dat als het allemaal te gek wordt ze hun diensten naar Duitsland en België verhuizen, wat leidt tot auto's vol Nederlanders richting de vluchthavens aldaar. Dat zou dus extra milieuvervuiling betekenen. Dat schiet natuurlijk niet op.
Dit is toch typisch een probleem dat je op EU niveau aanpakt, als het al niet op mondiaal niveau kan? Ik heb het natuurlijk over accijns op kerosine. Dan wordt het voor de vliegmaatschappijen ook aantrekkelijker om met zuinigere vliegtuigen te vliegen. Ofwel: je pakt het probleem bij de bron aan.
Hebben we die EU nou echt voor niks? Dit is toch raar?

Overigens heeft Femke vandaag naar Balkenende een voorstel ingestuurd om het probleem wel mondiaal aan te pakken:
quote:
GroenLinks wil dat premier Balkenende binnen de Verenigde Naties pleit voor een Internationaal Klimaat Fonds. Dat schrijft fractieleider Halsema in een brief aan de premier.

Volgende week zijn Balkenende en minister Verhagen (buitenlandse zaken) in New York om daar de Klimaattop en de Algemene Vergadering van de VN bij te wonen. Tijdens de Klimaattop zal de premier een pleidooi houden voor het voorbereiden en nemen van aanpassingsmaatregelen met het oog op de klimaatveranderingen.

Halsema wil dat Balkenende van de gelegenheid gebruikmaakt om een internationaal klimaatfonds te bepleiten. Hiermee kunnen arme landen en landen met opkomende economieën, technisch en financieel worden geholpen in de strijd tegen CO2-uitstoot. Zo is er ondersteuning nodig bij het bouwen van dijken, het tegengaan van verwoestijning of de overgang van fossiele naar duurzame energie in deze landen.

Het fonds kan worden gevoed door een mondiale heffing op kerosine en/of een stikstofoxide (NOx) taks op de uitstoot van vliegtuigen. GroenLinks hoopt dat deze heffingen een belangrijke bijdrage zullen leveren aan de vermindering van het broeikasteffect, omdat de CO2 en NOx uitstoot op tien kilometer hoogte een chemische reactie veroorzaakt. Hierdoor verviervoudigt de CO2-uitstoot. Bovendien zullen heffingen „nieuwe en duurzame innovaties in de luchtvaart afdwingen”, verwacht Halsema.

Op voorwaarde dat ook de ontwikkelingslanden heffingen innen op hun vliegverkeer, kunnen ze een beroep doen op het geld in dit fonds. „Denk bijvoorbeeld aan Indonesië, waar door verdroging en vernietiging van veengronden een gigantische hoeveelheid CO2 wordt uitgestoten. Een fonds kan projecten die dit tegengaan bekostigen.”

Een zogenoemde Klimaatraad moet het fonds gaan beheren. Vorig jaar, in de aanloop naar de klimaatconferentie over het verdrag van Kyoto (hierin wordt de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen geregeld), pleitte GroenLinks al vergeefs voor een Klimaatraad. Toen bleek een orgaan dat toeziet op naleving of financiële ondersteuning, te hoog gegrepen.
bron: Trouw 18/09/2007

Dat lijkt er meer op. Ik ben benieuwd. Maar ik denk dat het niks wordt en dat we lekker blijven navelstaren in Nederland.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53288620
Ik heb familie in Nederland wonen en neem wel eens het vliegtuig naar Nederland. Voortaan niet via Amsterdam, maar via Brussel. Tickets naar Brussel zijn overigens nu al goedkoper, maar die keus wordt nu nog gemakkelijker gemaakt. Dit kabinet doet nog steeds alsof Nederland een eiland is en denkt dat de consument dom is. Met expidia.com en ita.com zie je meteen wat het goedkoopst is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_53288723
Het is niet alleen het kabinet. Het is (op dit vlak) iedereen behalve Groen Links (en D66). Maar die zijn niet met zoveel.
pi_53288954
Leuk hoor zo'n heffing. Maar waar gaat dat in vredesnaam aan besteed worden? Allerlei kutprojecten en ambtenarij waarmee het klimaat geen reet wordt geholpen? Het is een ordinaire lastenverzwaring, niet meer niet minder.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:06:30 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53288992
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:05 schreef nikk het volgende:
Leuk hoor zo'n heffing. Maar waar gaat dat in vredesnaam aan besteed worden? Allerlei kutprojecten en ambtenarij waarmee het klimaat geen reet wordt geholpen? Het is een ordinaire lastenverzwaring, niet meer niet minder.
Neen, gewoon niet-milieu projecten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 19 september 2007 @ 00:23:42 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53289393
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 september 2007 @ 00:23:54 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53289396
De grens wordt getrokken bij Europa; 11.25 euro toeslag voor vluchten binnen Europa, 45 euro voor vluchten naar een bestemming buiten Europa. In Pauw & Witteman verkondigde de directeur van Eindhoven Airport - uitsluitend vluchten binnen Europa en een belangrijke basis van maatschappijen als Ryanair - dat 20% van de reizigers via Duitsland gaat om de heffing te vermijden. Witteman vroeg zich vrij cynisch af of "hij nou echt in de auto richting Düsseldorf zou stappen om 11.25 euro te vermijden om dat vervolgens kwijt te zijn aan benzine".

Ik geloof er niets van dat 20% van de mensen daadwerkelijk naar Duitsland gaat. Dat zijn vast rebelse antwoorden geweest op een Interview/NSS-enquête. En ik geloof er ook niets van dat de vliegtuigmaatschappijen vertrekken. Als ik daar CEO was had ik hetzelfde geroepen.
pi_53289403
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:49 schreef ErikT het volgende:
Nou, nu vind ik het geheel terecht dat de geheel onbelaste luchtvaartindustrie ook belast wordt. De concurrentieposite van treinen, bussen en auto's is op de huidige wijze oneerlijk.
Mijn god, de redenering slaat nog aan ook. "Auto's worden belast dus vliegtuigen moeten ook belast worden anders is het niet eerlijk".

Dit is echt de wereld volledig op zijn kop. Waar we het geld aan besteden zien we later wel weer maar belast moet er worden, anders is het niet eerlijk. Het is echt te krom en te ziek voor woorden.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:28:42 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53289499
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:49 schreef ErikT het volgende:
Nou, nu vind ik het geheel terecht dat de geheel onbelaste luchtvaartindustrie ook belast wordt. De concurrentieposite van treinen, bussen en auto's is op de huidige wijze oneerlijk. Dit is natuurlijk bovendien voor het milieu niet gunstig. Dus tot zover chapeau.
Hmm, welke concurrentiepositie? Ik ga op vakantie naar Gran Canaria en ik ga met de bus...?
Je zal maar een week vakantie hebben en met de auto naar Turkije gaan, tegen de tijd dat je er bent kun je weer terug.
Mensen die naar Belgie of de Veluwe op vakantie gaan zullen niet zo snel het vliegtuig pakken.
quote:
Bovendien zullen heffingen „nieuwe en duurzame innovaties in de luchtvaart afdwingen”
Jep, net zoals heffingen het fileprobleem drastisch hebben verkleind en (bijna) iedereen van het roken hebben afgeholpen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 19 september 2007 @ 00:35:01 #10
pi_53289612
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Mijn god, de redenering slaat nog aan ook. "Auto's worden belast dus vliegtuigen moeten ook belast worden anders is het niet eerlijk".

Dit is echt de wereld volledig op zijn kop. Waar we het geld aan besteden zien we later wel weer maar belast moet er worden, anders is het niet eerlijk. Het is echt te krom en te ziek voor woorden.
Ik vind het niet meer dan terecht dat ik kan meeprofiteren van iemand anders' vakantie. Over 1,5 maand looopt mijn contract af en dan ga ik lekker een paar weken in de ww
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 19 september 2007 @ 00:36:44 #11
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_53289644
quote:

[..]

Ehm, volgens mij moeten we nu ook alle fietsen gaan belasten, en schoenen!
Signature
  woensdag 19 september 2007 @ 00:43:29 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53289789
Ik vlieg zowiezo al via Duitsland. Veel goedkoper, minder gezeik met de douane, etc...
FF vervelend om er heen te gaan, maar met de ICE is het best te doen.

Nederland is compleet doorgedraaid met overal maar belastingen op te gooien. Laten ze nou eerst maar eens voor een degelijk OV zorgen en snelwegen die filevrij zijn, dan zien we er tenminste iets van terug. Maar dat kan allemaal op de een of andere manier blijkbaar niet.
pi_53289797
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:36 schreef rishi120 het volgende:

[..]

Ehm, volgens mij moeten we nu ook alle fietsen gaan belasten, en schoenen!
op zich wel, ze zitten zo te zagen over de CO2 emissie van een wagen; als ik met mijn auto 100km rijd of ik doe het met mijn fiets, dan is de CO2 emissie van ik op de fiets hoger dan ik in de auto vanwege de extra inspanning die ik lever.

De auto nemen is dus gewoon milieuvriendelijker dan met de fiets gaan. Verder slaan ze nogal ver door, er was ergens een onderzoek dat eens gevoerd is waaruit bleek dat de varkens in west-vlaanderen alleen al meer CO2 uitstoten dan alle auto's die momenteel op de baan zijn . Belasting op varkens dan maar? Misschien nog emissienormen opleggen aan varkens?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53289810
Mij sla je nog geen vliegtuig in
hou der niet van!
eng
dus prima maatregel!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53289855
een vliegtuig bijt niet hoor

Verder is het vliegtuig het veiligste transportmiddel dat er bestaat.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 19 september 2007 @ 00:48:13 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53289879
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan terecht dat ik kan meeprofiteren van iemand anders' vakantie. Over 1,5 maand looopt mijn contract af en dan ga ik lekker een paar weken in de ww [afbeelding][afbeelding]
Toen ik werkeloos werd duurde mijn ww aanvraag bijna drie maanden, wat ga je in de tussentijd doen?
Bovendien ben je verwijtbaar werkeloos als je nu zegt dat je 'lekker een paar weken in de ww gaat' en niet solliciteerd naar een andere baan.

(Ik zag je trouwens in een ander topic posten dat je een goede baan had en bovengemiddeld verdiende?)(Kan dat topic nu ff niet terugvinden)(Weet je zeker dat je niet gewoon zit te stangen?)
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53289969
Ow.. hier komt ook al extra belasting op?
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:23 schreef TNA het volgende:
[..]

Ik geloof er niets van dat 20% van de mensen daadwerkelijk naar Duitsland gaat. Dat zijn vast rebelse antwoorden geweest op een Interview/NSS-enquête. En ik geloof er ook niets van dat de vliegtuigmaatschappijen vertrekken. Als ik daar CEO was had ik hetzelfde geroepen.
Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon zelf bij Eindhoven en ben al een keer vanaf Dortmund en Brussel gevlogen.. is net zo ver als veel Nederlandse luchthavens. Als vliegen vanaf Nederland echt duurder wordt dan ga ik dat gewoon vaker doen. Simpel.
  woensdag 19 september 2007 @ 01:01:03 #18
pi_53290083
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:48 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Toen ik werkeloos werd duurde mijn ww aanvraag bijna drie maanden, wat ga je in de tussentijd doen?
Bovendien ben je verwijtbaar werkeloos als je nu zegt dat je 'lekker een paar weken in de ww gaat' en niet solliciteerd naar een andere baan.

(Ik zag je trouwens in een ander topic posten dat je een goede baan had en bovengemiddeld verdiende?)(Kan dat topic nu ff niet terugvinden)(Weet je zeker dat je niet gewoon zit te stangen?)
Ik heb waarschijnlijk eerder weer werk dan een uitkering.
pi_53290101
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:46 schreef Athmozz het volgende:
een vliegtuig bijt niet hoor

Verder is het vliegtuig het veiligste transportmiddel dat er bestaat.
Nee je zou maar net naar beneden gaan met dat ding als jij erin zit he!
Moet er niet aan denken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 19 september 2007 @ 01:11:04 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53290216
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee je zou maar net naar beneden gaan met dat ding als jij erin zit he!
Moet er niet aan denken!
Als jij dan neerstort en dood bent, dan is onze regering weer blij, want dan zijn ze er weer als de kippen bij om nog wat extra geld uit je doorbloedde broekzakken te kloppen...
pi_53290254
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef zhe-devilll het volgende:
hou der niet van!
eng
dus prima maatregel!!!
Vliegangst is een fobie; een irrationele angst. Wees niet zo'n bange poeperd en ga van het leven genieten!
pi_53290282
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Vliegangst is een fobie; een irrationele angst. Wees niet zo'n bange poeperd en ga van het leven genieten!
how? tell me!!!!!
  woensdag 19 september 2007 @ 02:08:29 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53290684
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

how? tell me!!!!!
Embrace death.
Zodra je niet meer bang bent voor de dood stap je overal zonder angst in, en kun je er zelfs van genieten.
pi_53290692
dat vliegvekeer onbelast is is van de zotte....
het een milieubelasting noemen echter ook....
pi_53290711
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:09 schreef sexymofo het volgende:
dat vliegvekeer onbelast is is van de zotte....
Ai, vorige keer moest ik anders wel belasting betalen
pi_53290740
dat was niet voor het verkeer maar voor de luchthaven...
pi_53290756
quote:

[..]

how? tell me!!!!!
the only thing we have to fear is fear itself ..
pleased to meet you
pi_53291023
the only thing we have to beer is beer itself .. *proost*
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 19 september 2007 @ 06:57:04 #29
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53291035
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef zhe-devilll het volgende:
hou der niet van!
eng
dus prima maatregel!!!
Ik vind het eng, dus het is een prima maatregel

Fijne instelling.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53291069
quote:

Als je in Noord, Oost en Zuid-Nederland woont (toch een aanzienelijk deel van de bevolking) is de keus vrij simpel te maken, vliegvelden net over de grens zijn goedkoper en ook niet duurder te bereiken. Witteman mag dan lekker cynisch zijn maar die schijnt ook te denken dat Nederland buiten de Randstad ophoudt
pi_53291269
Met dank aan de PvdA is vliegen nu niet meer voor iedereen toegankelijk......

Milieutechnisch heeft deze belasting ook geen enkele zin.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53291604
quote:

[..]

how? tell me!!!!!
Ik heb zelf nooit last gehad van een fobie, maar mijn idee zou zijn om het te confronteren, gewoon doen. Dan merk je dat het niets voorstelt. Rustig beginnen zou een tijdje rondkijken op Schiphol zijn, elke dag vliegen daar zo'n 120000 mensen, en niemand stort daarvan neer.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:06:09 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53292119
Mensen die 1 keer per jaar op vliegvakantie gaan merken hier niet zoveel van, maar ik maak zakelijk meer dan honderd vluchten per jaar, wordt een duur grapje als je dat vanuit Nederland doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53292219
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:52 schreef JohnDope het volgende:

Als jij het vliegen laat afhangen van deze toeslag, kon je het zonder toeslag ook al niet betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53292245
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die 1 keer per jaar op vliegvakantie gaan merken hier niet zoveel van, maar ik maak zakelijk meer dan honderd vluchten per jaar, wordt een duur grapje als je dat vanuit Nederland doet.
Nou ja, als men wakker ligt van 11,25 euro toeslag......waarom breekt er geen revolutie uit als je kijkt naar de luchthaven belasting ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 september 2007 @ 09:17:40 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53292310
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:53 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb familie in Nederland wonen en neem wel eens het vliegtuig naar Nederland. Voortaan niet via Amsterdam, maar via Brussel. Tickets naar Brussel zijn overigens nu al goedkoper, maar die keus wordt nu nog gemakkelijker gemaakt. Dit kabinet doet nog steeds alsof Nederland een eiland is en denkt dat de consument dom is. Met expidia.com en ita.com zie je meteen wat het goedkoopst is.
Brussel heeft er fikse subsidie op zitten.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:18:56 #37
45206 Pietverdriet
pi_53292330
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je in Noord, Oost en Zuid-Nederland woont (toch een aanzienelijk deel van de bevolking) is de keus vrij simpel te maken, vliegvelden net over de grens zijn goedkoper en ook niet duurder te bereiken. Witteman mag dan lekker cynisch zijn maar die schijnt ook te denken dat Nederland buiten de Randstad ophoudt
Grachtengordelinteeld bij de Media, die weten niet beter.
Buiten de grachtengordel zijn nog net mensen, buiten amsterdam zijn boeren, buiten de randstad domme boeren en aan de andere kant van de Veluwe is alleen nog maar barre woestenij.
Dat mensen in het oosten van het land alleen maar meer van Duitse vliegvelden zullen gaan vliegen (en bij Duitse reisbureaus hun vakanties gaan boeken) hebben ze niet eens door, en als ze dat al door hebben denken ze dat het lekker rustig zal worden op schiphol
En dat is natuurlijk zo, als steeds meer mensen uit het zuiden en oosten van het land de grens over gaan om te vliegen groeit Schiphol minder. Als dat doorzet trekt Air France zijn conclusies en Schiphol HUB af, wat een rust.
Maar wat dat voor de economie betekend?
  woensdag 19 september 2007 @ 09:21:26 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53292397
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
In de tijd dat ik nog erg veel moest reizen deed ik bijna alles binnen Europa met de trein, zelfs naar Istanbul (die reis noem ik "de flirt op de Orient Express") en Sint Petersburg ("stokvis en wodka"). Als je eersteklas reist, zit je veel prettiger dan op al die stomme luchthavens, en je ziet nog eens wat van de wereld. Aanrader!
  woensdag 19 september 2007 @ 09:56:46 #39
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53293213
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:53 schreef Bigs het volgende:
Ow.. hier komt ook al extra belasting op?
[..]

Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon zelf bij Eindhoven en ben al een keer vanaf Dortmund en Brussel gevlogen.. is net zo ver als veel Nederlandse luchthavens. Als vliegen vanaf Nederland echt duurder wordt dan ga ik dat gewoon vaker doen. Simpel.
quote:

[..]

Ik neem aan dat vliegen vanaf Duitsland sowieso al goedkoper is? Lijkt me sterk dat deze kleine toeslag daadwerkelijk veel gaat veranderen. Nogmaals, die "20%" is vast gebaseerd op een telefonische vraag van het NIPO "Vliegt u vanaf Duitsland als er een toeslag komt?" waarop mensen koppig "JA!" roepen. Maar ik betwijfel of dat in de praktijk zo verloopt.

Verder wordt dit argument natuurlijk alleen gebruikt omdat mensen te zuinig zijn om een toeslag te betalen, maar dat doet er even niet toe
pi_53293560
Tja ik kan me het eigenlijk ook niet zo goed voorstellen, maar ja persoonlijk betaal ik graag iets meer om ergens in de middag te vliegen ipv 's ochtends om 6 uur...

Ik ben het verder wel eens met de extra belasting, is het niet zo dat juist de luchtvaart met subsidies en kortingen op kerosine kunstmatig lage kosten heeft en daardoor goedkope tickets kan aanbieden?

Hoe dan ook, ik vind het wel goed dat vliegen niet meer als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Vliegen is een luxe product, net zoals verre vakanties. Als je niet al te rijk bent kun je makkelijk op vakantie nin Duitsland, Frankrijk of Spanje, en hoef je niet per sé naar een resort in Venezuela waar je precies hetzelfde doet als op de kust van Spanje...
pi_53293881
quote:

Juist . En die 1000 mensen die niet meer gaan vliegen worden wel vervangen door mensen die nu niet gaan vliegen omdat ze schiphol b.v. te druk vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53293943
quote:

[..]

Ach erg afhankelijk van waar je in Noord Oost of Zuid NL woont. Veel steden in die regio hebben een prima treinverbinding met Schiphol waar goedkoop parkeren in Duitsland niet zomaar tegenop kan.

Maar goed denk niet dat schiphol er in het aantal reizigers echt iets van merkt . Daarvoor gaat het te goed met de economie .
  woensdag 19 september 2007 @ 10:40:46 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53294231
quote:
De grens wordt getrokken bij Europa; 11.25 euro toeslag voor vluchten binnen Europa, 45 euro voor vluchten naar een bestemming buiten Europa. In Pauw & Witteman verkondigde de directeur van Eindhoven Airport - uitsluitend vluchten binnen Europa en een belangrijke basis van maatschappijen als Ryanair - dat 20% van de reizigers via Duitsland gaat om de heffing te vermijden. Witteman vroeg zich vrij cynisch af of "hij nou echt in de auto richting Düsseldorf zou stappen om 11.25 euro te vermijden om dat vervolgens kwijt te zijn aan benzine".

Eindhoven airport heeft inderdaad een probleem. Een alternatief vliegveld voor Europese reizen ligt 40km verderop precies 1km over de grens (Weeze).
Dat vliegveld is al wat goedkoper en nu daar 11.25 bovenop komt is het toch wel de moeite.

Düsseldorf is eerder een concurrent voor Schiphol.
Je moet het maar zo zien. Stel Schiphol is dichterbij maar Düsseldorf is iets goedkoper momenteel. Dan komt daar nu dus de heffing bovenop en kiezen mensen anders.
20% lijkt me overigens vrij reeël zeker voor vluchten naar buiten Europe, dus met het hoge tarief.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 19-09-2007 10:59:15 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 19 september 2007 @ 10:42:59 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53294282
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:52 schreef JohnDope het volgende:

Als minder mensen gaan vliegen, zoals je impliceert in je eerste zin, dan heeft het milieutechnisch wel zin. Je spreekt jezelf tegen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53294284
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:40 schreef BlaZ het volgende:

20% lijkt me overigens vrij reeël zeker voor internationale vluchten.
Voor nationale vluchten zal men inderdaad niet uitwijken naar Belgie .
Voor andere vluchten ook niet zo snel overigens.
pi_53294387
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor nationale vluchten zal men inderdaad niet uitwijken naar Belgie .
Je weet het maar nooit met die fusieplannen tegenwoordig .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53294551
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit met die fusieplannen tegenwoordig .
Van Zavethem naar Eelde zou het qua afstand wel bijna de moeite waard worden .
pi_53294703
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach erg afhankelijk van waar je in Noord Oost of Zuid NL woont. Veel steden in die regio hebben een prima treinverbinding met Schiphol waar goedkoop parkeren in Duitsland niet zomaar tegenop kan.

Maar goed denk niet dat schiphol er in het aantal reizigers echt iets van merkt . Daarvoor gaat het te goed met de economie .
Voor N-O Nederland is Bremen nu al een prima alternatief en wordt dan ook al veel gebruikt, zeker veel zakelijke reizigers maken hier al gebruik van, Bremen is beter en sneller bereikbaar dan Amsterdam. Voor Midden-oost en Zuid Nederland zijn Dusseldorf en Brussel prima alternatieven die daar dan ook al voor gebruikt worden, voor een internationaal project wat ik gedaan heb voor DSM werd er altijd gevlogen vanuit Brussel of Dusseldorf, tickets waren toen al goedkoper en de reistijd naar het vliegveld stukken korter.

Verder zullen veel prijsvechters uitwijken van regionale vliegvelden zoals Eelde en Eindhoven naar kleinere vliegvelden net over de grens.
pi_53294749
Maar eigenlijk zou er gewoon in Europees verband besloten moeten wordne ook aczijns te heffen over kerosine. Lijkt me een effectievere maatregel.

En chewie tegen de trein instappen op een paar minuten van je huis en weer uitstappen midden op schiphol kan niet veel op hoor .
pi_53294886
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:
Maar eigenlijk zou er gewoon in Europees verband besloten moeten wordne ook aczijns te heffen over kerosine. Lijkt me een effectievere maatregel.
Dat is inderdaad effectiever.
quote:
En chewie tegen de trein instappen op een paar minuten van je huis en weer uitstappen midden op schiphol kan niet veel op hoor .
Ik reis liever met de auto naar Bremen of zelfs Dusseldorf dan met de NS naar Schiphol, bovendien woon ik nog (ben bezig met een nieuwbouwappartement in stad) in een dorp met uiterst belaberde OV mogelijkheden.

Daarbij vliegen de meeste mensen met (goedkope) charters naar hun vakantiebestemming en die charters zullen als eerste verhuizen naar vliegvelden net over de grens. Ook zijn de meeste reizigers op Schiphol in transit en als ze daar ook heffingen opgooien zou het mij niet verbazen dat Schiphol zijn rol als Hub kwijtraakt.
pi_53296198
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Chewie het volgende:

Ook zijn de meeste reizigers op Schiphol in transit en als ze daar ook heffingen opgooien zou het mij niet verbazen dat Schiphol zijn rol als Hub kwijtraakt.
Zo dom zijn ze nou ook weer niet.
  woensdag 19 september 2007 @ 12:07:09 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53296342
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:01 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Zo dom zijn ze nou ook weer niet.
Met hun geluidsnormen en dit soort belastingen lijken ze daar anders hard hun best voor te doen....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53296389
quote:

Helemaal mee eens. De heffing vind ik heel schappelijk. Zou je dezelfde afstand per auto afleggen, dan ben je een veelvoud aan heffingen kwijt. De meeste mensen vliegen niet dagelijks of wekelijks. Dat je wat extra betaalt voor de vervuiling die je veroorzaakt, vind ik niet bezwaarlijk.

WEL vind ik dat dergelijke regelgeving in heel Europa zou moeten gelden. Op het gebied van milieuwetgeving speelt Nederland vaak het braafste jongetje van de klas, daar waar anderen het nalaten om milieuverontreinigend gedrag zwaarder te belasten. Dat brengt de Nederlandse concurrentiepositie in gevaar.
pi_53296692
welke sneue pauper gaat er nou voor 11 euro p.p helemaal naar het buitenland rijden
pi_53297824
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:20 schreef Repeat het volgende:
welke sneue pauper gaat er nou voor 11 euro p.p helemaal naar het buitenland rijden
Diegene die sneller bij een buitenlands vliegveld is en door deze maatregel geen gebruik meer kan maken van het lokale vliegveld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 13:04:44 ]
  woensdag 19 september 2007 @ 13:04:27 #56
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53297859
ik mis ongetwijfeld iets. Ik hoor gisteren Bos en van Geel verkondingen dat vliegen volledig onbelast is en tegelijkertijd betaal ik bij een goedkoop ticket 560% luchthavenbelasting.
Kan iemand me dat eens uitleggen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 19 september 2007 @ 13:05:19 #57
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53297882
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:20 schreef Repeat het volgende:
Niederreihn en Brussel is voor mij dichterbij dan Schiphol. Als ik dan ook nog eens goedkoper uit ben, waarom zou ik dan niet naar het buitenland rijden
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_53298153
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:04 schreef teamlead het volgende:
ik mis ongetwijfeld iets. Ik hoor gisteren Bos en van Geel verkondingen dat vliegen volledig onbelast is en tegelijkertijd betaal ik bij een goedkoop ticket 560% luchthavenbelasting.
Kan iemand me dat eens uitleggen
dat is voor het begruik van het vliegveld. Het vliegen zelf gebeurt met belastingvrije kerosine.
  woensdag 19 september 2007 @ 13:17:04 #59
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53298157
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

Niederreihn en Brussel is voor mij dichterbij dan Schiphol. Als ik dan ook nog eens goedkoper uit ben, waarom zou ik dan niet naar het buitenland rijden
Maar dat deed je waarschijnlijk sowieso al, het lijkt me sterk dat 11 euro de doorslag geeft voor 20% van de mensen?
  woensdag 19 september 2007 @ 13:29:24 #60
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53298556
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat is voor het begruik van het vliegveld. Het vliegen zelf gebeurt met belastingvrije kerosine.
kortom: voor de passagier is het helemaal niet onbelast.
  woensdag 19 september 2007 @ 13:31:49 #61
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53298627
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Maar dat deed je waarschijnlijk sowieso al, het lijkt me sterk dat 11 euro de doorslag geeft voor 20% van de mensen?
nou... voor iemand die in de grensstreek woont, is het al de normaalste zaak van de wereld om regelmatig bij onze Duitse en Belgische vrienden te gaan tanken, winkelen etc. Het zou mij niet verbazen als vliegvelden als Eindhoven en Maastricht-Aachen hier een behoorlijke impact van gaan merken
  woensdag 19 september 2007 @ 13:32:49 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53298661
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

nou... voor iemand die in de grensstreek woont, is het al de normaalste zaak van de wereld om regelmatig bij onze Duitse en Belgische vrienden te gaan tanken, winkelen etc. Het zou mij niet verbazen als vliegvelden als Eindhoven en Maastricht-Aachen hier een behoorlijke impact van gaan merken
Precies, het is al de normaalste zaak van de wereld. En geen argument tegen de heffing.
  woensdag 19 september 2007 @ 13:38:14 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53298819
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Precies, het is al de normaalste zaak van de wereld. En geen argument tegen de heffing.
met dát verschil dat als ik nu een vlucht boek, ik simpelweg kijk naar het goedkoopste ticket. Vanaf die locatie vlieg ik, of dat nu Nederland, België of Duitsland is. Door deze heffing wordt de kans kleiner dat een vlucht vanuit Nederland goedkoper is dan een vlucht uit een van de buurlanden. Gevolg: ik zal minder vanuit Nederland vliegen
pi_53299127
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

kortom: voor de passagier is het helemaal niet onbelast.
Nee maar wel laag belast vergeleken met andere vormen van vervoer.
  woensdag 19 september 2007 @ 13:50:04 #65
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53299155
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar wel laag belast vergeleken met andere vormen van vervoer.
laag belast

ik betaal straks 79,- per persoon aan belasting op een ticket van 14 euro.......... Voor ik 79 euro aan benzine-accijns bij elkaar getankt heb, zijn we echt een paar kilometer verder hoor...
pi_53299773
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Lees die reactie nog eens door, lokale vliegvelden zoals Eindhoven, Maastricht en Eelde krijgen door deze maatregelen een stuk minder vluchten en dus ook pasagiers te verwerken. Vanuit deze vliegvelden vertrekken over het algemeen de prijsvechters en goedkope charters, 11 Euro is een aanzienelijke verhoging op de lage ticketprijzen en aangezien mensen graag goedkoop op vakantie willen zullen deze prijsvechters snel geneigd zijn om uit te wijken over de grens.
  woensdag 19 september 2007 @ 14:26:13 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53300025
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

met dát verschil dat als ik nu een vlucht boek, ik simpelweg kijk naar het goedkoopste ticket. Vanaf die locatie vlieg ik, of dat nu Nederland, België of Duitsland is. Door deze heffing wordt de kans kleiner dat een vlucht vanuit Nederland goedkoper is dan een vlucht uit een van de buurlanden. Gevolg: ik zal minder vanuit Nederland vliegen
De kans zal kleiner worden, maar of dat voor zoveel mensen uit gaat maken? Verder ben ik er ook voor om de regels Europees te maken, dan heb je dit gedoe ook niet meer.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees die reactie nog eens door, lokale vliegvelden zoals Eindhoven, Maastricht en Eelde krijgen door deze maatregelen een stuk minder vluchten en dus ook pasagiers te verwerken. Vanuit deze vliegvelden vertrekken over het algemeen de prijsvechters en goedkope charters, 11 Euro is een aanzienelijke verhoging op de lage ticketprijzen en aangezien mensen graag goedkoop op vakantie willen zullen deze prijsvechters snel geneigd zijn om uit te wijken over de grens.
Ik denk dat de CEO's patserige praatjes houden en dat het uiteindelijk wel meevalt
pi_53300116
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:26 schreef TNA het volgende:

Ik denk dat de CEO's patserige praatjes houden en dat het uiteindelijk wel meevalt
Dat denk ik niet vliegvelden in het buitenland zijn nu al goedkoper voor prijsvechters en het is dan ook volstrekt logisch dat daardoor het aantal Nederlandse pasagiers wat vertrekt vanuit een Duits of Belgisch vliegveld stijgt.
  woensdag 19 september 2007 @ 14:32:37 #69
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53300174
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:26 schreef TNA het volgende:

[..]

De kans zal kleiner worden, maar of dat voor zoveel mensen uit gaat maken?
nou.. het is redelijk eenvoudig:
een gezin van 4 personen reist naar Cuba. Extra belasting: 180,- Daar kun je aardig wat benzine voor tanken en dan nog houd je geld over voor een paar cuba libre's. Als je in de grensstreek woont, is dat al snel een overweging.
Een 4-persoons-sbs-gezin dat naar de campling in torremolines vliegt, bespaart 46 euro door vanuit België of Duitsland te vliegen. Makkelijk verdiend.
quote:
Verder ben ik er ook voor om de regels Europees te maken, dan heb je dit gedoe ook niet meer.
[..]
Dat is de enige werkbare methode als je er voor kiest om een dergelijke belasting in te voeren ja
quote:
de ceo's zullen er niet gek veel naast zitten
pi_53300490
Deze heffing moet zogenaamd goed zijn voor het milieu, maar vervuilende vliegtuigmaatschappijen met oude vliegtuigen worden nu net zo hard gepakt als milieubewuste maatschappijen. Er gaat geen enkel gebaar vanuit. Waarom zouden de vervuilers nu gaan investeren in maatregelen om het vliegen schoner te maken als er toch niets tegenover staat? Maatschappijen die wel bewust met het milieu bezig zijn haken nu wellicht af, omdat het ze toch alleen maar geld kost.

Het is gewoon een ordinaire belastingverhoging. Vliegen is per inzittende altijd nog milieuvriendelijker dan autorijden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 14:45:32 ]
pi_53300499
Is de heffing eigenlijk per vlucht of per retourvlucht?
  woensdag 19 september 2007 @ 14:46:56 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53300562
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:44 schreef Nielsch het volgende:
Is de heffing eigenlijk per vlucht of per retourvlucht?
onze regering kennende: per vlucht
pi_53300590
quote:
Het is gewoon een ordinaire belastingverhoging.
Het zegt uiteraard wel het een en ander over de groeperingen die zich met deze maatregel gehoord voelen, ja.
pi_53300635
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

onze regering kennende: per vlucht
Dus eigenlijk is de heffing per vakantie buiten Europa 90 euro p.p. Voor een hardwerkend gezin met twee kinderen dat eens naar Amerika wil is dat dus 360 euro.
pi_53300928
Ik krijg elk jaar 2x een retour ticket naar Kenya/Naroki van de Nederlandse Overheid, dus mogen ze zichzelf lekker extra betalen )
  woensdag 19 september 2007 @ 15:06:53 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53301036
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:01 schreef Xith het volgende:
Ik krijg elk jaar 2x een retour ticket naar Kenya/Naroki van de Nederlandse Overheid, dus mogen ze zichzelf lekker extra betalen )
Waarom krijg jij dat, en waarom krijg IK dat niet!?
pi_53301393
quote:
Deze heffing moet zogenaamd goed zijn voor het milieu, maar vervuilende vliegtuigmaatschappijen met oude vliegtuigen worden nu net zo hard gepakt als milieubewuste maatschappijen. Er gaat geen enkel gebaar vanuit. Waarom zouden de vervuilers nu gaan investeren in maatregelen om het vliegen schoner te maken als er toch niets tegenover staat? Maatschappijen die wel bewust met het milieu bezig zijn haken nu wellicht af, omdat het ze toch alleen maar geld kost.

Het is gewoon een ordinaire belastingverhoging. Vliegen is per inzittende altijd nog milieuvriendelijker dan autorijden.
'Vliegen' en 'milieubewust' gaan totaal niet samen. Vliegtuigen stoten hun schadelijke stoffen op de meest ongunstige plek (stratosfeer) uit, met alle gevolgen voor o.a. de ozonlaag.

Ik vind de heffing een goed initiatief. Vliegen is véél te goedkoop geworden. Hopelijk gaan meer landen het Nederlandse voorbeeld volgen.
Beter zou zijn om eindelijk eens accijns te heffen op kerosine, zoals dat op alle andere vloeibare brandstoffen al gebeurt. Maar zoiets zou eigenlijk wereldwijd ingevoerd moeten worden, omdat dat pas echt tot concurrentievervalsing leidt.
pi_53301667
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is de heffing per vakantie buiten Europa 90 euro p.p. Voor een hardwerkend gezin met twee kinderen dat eens naar Amerika wil is dat dus 360 euro.
Ja als dat gezin dus te arm is om te vliegen moeten ze ook gewoon normaal op vakantie gaan ipv naar amerika te willen. En uberhaupt als je naar amerika kan vliegen is die 360 ook wel te overzien. Als dat daadwerkelijk de druppel is, moet zo'n gezin maar eens na gaan denken hoe zij hun geld uitgeven.

Maar goed, dat is eigenlijk meer mijn frustratie vanwege het feit dat iedereen het tegenwoordig maar normaal vind om vier keer per jaar op vakantie te moeten waarvan één wereldreis
pi_53301754
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja als dat gezin dus te arm is om te vliegen moeten ze ook gewoon normaal op vakantie gaan ipv naar amerika te willen. En uberhaupt als je naar amerika kan vliegen is die 360 ook wel te overzien. Als dat daadwerkelijk de druppel is, moet zo'n gezin maar eens na gaan denken hoe zij hun geld uitgeven.

Maar goed, dat is eigenlijk meer mijn frustratie vanwege het feit dat iedereen het tegenwoordig maar normaal vind om vier keer per jaar op vakantie te moeten waarvan één wereldreis
Och, het is toch alweer bijna een heel vliegticket naar b.v. Florida, waar de rest van de vakantie best goedkoop doorgebracht kan worden. Persoonlijk zou ik er nog niet doodgevonden willen worden, maar er zijn genoeg mensen die keihard werken voor een vakantie en voor hen is zo'n tax gewoon ontzettend lullig.

Ik neem aan dat die tax ingaat op 1 januari? Stel ik boek nu een vlucht voor april 2008, moet ik dan ook die heffing betalen?
pi_53301860
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:21 schreef Actrix_1972 het volgende:

[..]

'Vliegen' en 'milieubewust' gaan totaal niet samen. Vliegtuigen stoten hun schadelijke stoffen op de meest ongunstige plek (stratosfeer) uit, met alle gevolgen voor o.a. de ozonlaag.

Ik vind de heffing een goed initiatief. Vliegen is véél te goedkoop geworden. Hopelijk gaan meer landen het Nederlandse voorbeeld volgen.
Beter zou zijn om eindelijk eens accijns te heffen op kerosine, zoals dat op alle andere vloeibare brandstoffen al gebeurt. Maar zoiets zou eigenlijk wereldwijd ingevoerd moeten worden, omdat dat pas echt tot concurrentievervalsing leidt.
Het is een schijnheilig laffe tax. Overstapvluchten en vrachtvluchten worden niet aangepakt. Het kabinet durft de onschuldige burger keihard te naaien, maar ECHT iets doen tegen de vervuiling, daar zijn ze veel te laf voor.
pi_53302003
Het principe van een heffing gaat hier trouwens absoluut niet op. Een heffing wordt meestal gezet op negatief product A om positief product B (als alternatief voor product A) te stimuleren. Hier zie ik dat principe absoluut niet, zeker niet wanneer aankomt op vluchten die voorbij West-Europa gaan. Nogmaals, een schandalige en ordinaire heffing. Zijn er trouwens al concrete plannen wat er met dit geld gaat gebeuren? Gaat het allemaal naar het milieu?
pi_53302381
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Och, het is toch alweer bijna een heel vliegticket naar b.v. Florida, waar de rest van de vakantie best goedkoop doorgebracht kan worden. Persoonlijk zou ik er nog niet doodgevonden willen worden, maar er zijn genoeg mensen die keihard werken voor een vakantie en voor hen is zo'n tax gewoon ontzettend lullig.

Ik neem aan dat die tax ingaat op 1 januari? Stel ik boek nu een vlucht voor april 2008, moet ik dan ook die heffing betalen?
Is de vlucht naar Florida zo goedkoop? Toch maar eens boeken dan!

Maar het is toch raar dat een vlucht naar Florida zo goedkoop is, terwijl een vlucht binnen Europa vaak duurder is. Dan klopt er toch iets niet? Het is ook eigenlijk een mondiaal probleem, niet een landelijk...

Maar ja goed, als je alleen maar aan de stranden van Florida gaat liggen kun je net zo goed naar de stranden van Spanje natuurlijk...
pi_53302450
Daarom zei ik ook bijna. Als je een beetje op tijd boekt kun je voor 450 495 euro naar de VS vliegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 15:58:59 ]
pi_53302487
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:31 schreef zatoichi het volgende:
Als dat gezin inderdaad niet al te rijk is kan die 360 euro net de factor zijn om er maar vanaf te zien. Verder is je redeneertrant uiterst bedenkelijk: "Als je iets duurs kan betalen maakt het niet uit als we er nog een schepje bovenop gooien voor onszelf"
quote:
Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat je beargumentatie gebaseerd is op pure afgunst.
pi_53303554
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:28 schreef Hukkie het volgende:
Hmm, welke concurrentiepositie? Ik ga op vakantie naar Gran Canaria en ik ga met de bus...?
Je zal maar een week vakantie hebben en met de auto naar Turkije gaan, tegen de tijd dat je er bent kun je weer terug.
Mensen die naar Belgie of de Veluwe op vakantie gaan zullen niet zo snel het vliegtuig pakken.
Natuurlijk geldt het niet voor elke vlucht. Maar het is nu ook zo dat vliegen naar Berlijn, Praag, Munchen, Wenen, Budapest of Bratislava goedkoper is dan met de trein reizen. Er is op korte (Europese) vluchten wel degelijk concurrentie.
quote:
Jep, net zoals heffingen het fileprobleem drastisch hebben verkleind en (bijna) iedereen van het roken hebben afgeholpen.
Ik geloof dat mijn openingspost duidelijk genoeg is. Ik ben helemaal geen voorstander van een heffing, alhoewel het een stap in de goede richting is. Ik wil belasting op kerosine.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Als dat gezin inderdaad niet al te rijk is kan die 360 euro net de factor zijn om er maar vanaf te zien.
En dat is precies wat je wilt bereiken: minder mensen in vliegtuigen. In Drenthe is het ook mooi.
(Jaja, blabla beperking van vrijheid enz enz. Ik ken de argumenten. Jij kent vast ook de contra-argumenten van 6 miljard op deze aarde en netjes ermee omgaan enz enz enz)
quote:
Verder is je redeneertrant uiterst bedenkelijk: "Als je iets duurs kan betalen maakt het niet uit als we er nog een schepje bovenop gooien voor onszelf"
Ik vind het aandoenlijk dat je de overheid nog steeds ziet als een instituut dat geld opeet dat we nooit meer terug zien met z'n allen.
pi_53304082
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als minder mensen gaan vliegen, zoals je impliceert in je eerste zin, dan heeft het milieutechnisch wel zin. Je spreekt jezelf tegen.
Nee hoor, want de mensen zullen dan goedkopere vluchten gaan boeken in Duitsland en daar vervolgens heen rijden met de auto en vervolgens zullen die vliegtuigen weer over Nederland uitvliegen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 19 september 2007 @ 17:05:05 #87
45206 Pietverdriet
pi_53304401
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

In de tijd dat ik nog erg veel moest reizen deed ik bijna alles binnen Europa met de trein, zelfs naar Istanbul (die reis noem ik "de flirt op de Orient Express") en Sint Petersburg ("stokvis en wodka"). Als je eersteklas reist, zit je veel prettiger dan op al die stomme luchthavens, en je ziet nog eens wat van de wereld. Aanrader!
Het is maar waar je zin in hebt, ik vind dat nu zonde van mijn tijd. Bovendien is het duurder dan vliegen.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:02:32 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53307513
quote:
Vakantiebelasting in strijd met internationale regels
De nieuwste troef van dit kabinet om de burgers geld af te troggelen is mogelijk in strijd met Europese afspraken en internationaal recht. De ecotax, ticketbelasting of vakantiebelasting zoals dit lelijke trucje van stouterdje Woutertje genoemd wordt zou mogelijk daardoor niet ingevoerd kunnen worden. Lees verderop het persbericht dat de ANVR via TourPRess gepubliceerd heeft. Ik hoop dat ze gelijk hebben. Het uitzuigen van toeristen middels toeslagen en belastingen moet eens afgelopen zijn. Wat mij betreft mogen ze Wouter Bos in een milieuvriendelijk vliegtuig naar de oerwouden in het Amazonegebied sturen (een enkele reis graag). Mag hij daar gaan strijden voor het milieu in plaats van onder valse voorwendselen hier zijn begrotingstekorten aan te vullen.

Persbericht ANVR:

De 'ticketbelasting' die het kabinet wil invoeren 'lijkt in strijd met het Europees én internationaal recht'. Dat concluderen twee deskundigen van het gerenommeerde fiscaal adviesbureau Loyens Loeff in een advies aan de ANVR. Prof. dr. R.N.G. van der Paardt en mr. S.R.M. Janssen, beiden belastingadviseurs bij het bureau, onderzochten op verzoek van de ANVR de wettelijke mogelijkheden van een vliegtax.
De plannen van het Kabinet om een belasting op vliegtickets in te voeren, stuiten op fel verzet binnen de reis- en luchtvaartsector. In slechts enkele dagen tijd liet op de actiesite van de ANVR, www.stopvakantiebelasting.nl, al zo'n 25.000 mensen hun steunbetuiging tegen de plannen achter.

Onderzoek
Eén van de argumenten tegen de ticketbelasting is, dat zij in strijd zou zijn met de internationale verdragen en regels die Nederland heeft ondertekend. Om hierover duidelijkheid te krijgen, gaf de ANVR het bekende belastingadviesbureau Loyens Loeff in Rotterdam opdracht tot een nader onderzoek.

Strijdig
In hun advies aan de ANVR concluderen prof. dr. R.N.G. Van der Paardt en mr. S.R.M. Janssen, beiden belastingadviseurs bij het bureau, 'dat een ticketbelasting in strijd lijkt te zijn met diverse (inter)nationale regels'.

Verdrag van Chicago
Zo is deze belasting, volgens de adviseurs, evident in strijd met het ook door Nederland ondertekende Verdrag van Chicago uit 1944. In art. 15 van dit Verdrag is immers neergelegd dat geen tarieven, rechten of andere kosten mogen worden opgelegd aan het vliegverkeer door een verdragsluitende Staat. Eerder heeft de Belgische Raad van State een soortgelijk voorstel in België in strijd met dit Verdrag verklaard.

EG-verdrag
De voorgenomen ticketbelasting wordt tevens in strijd geacht met artikel 49 van het EG-verdrag, waarin het vrije verkeer van diensten is geregeld. Het regeerakkoord maakt bij de tickettax expliciet een uitzondering voor transferpassagiers.

Discriminerend
Prof. dr. Van der Paardt en mr. Janssen geven aan dat dit discriminerend is ten opzichte van in Nederland opstappende passagiers. Naar aanleiding van een vergelijkbare heffing op Malta is de Europese Commissie in juni 2007 inmiddels een zgn. inbreukprocedure gestart.

Single European Sky
De ticketheffing wordt tevens in strijd geacht met twee Europese verordeningen uit 2004 die zijn gericht op het realiseren van een Single European Sky. Deze verordeningen gaan verder in op de artikelen van het Verdrag van Chicago. 'Aldus wordt bevestigd dat geen tarieven, rechten of andere kosten mogen worden opgelegd voor het enkele recht van vertrek uit het grondgebied van een land per vliegtuig', concludeert de studie.

Milieulast
Het is nog niet duidelijk of de ticketbelasting wordt opgenomen in de Wet Belasting op Milieugrondslag. Indien dit het geval is, stellen de adviseurs van Loyens Loeff dat de belasting niet evenredig is aan de milieulast die de passagiers veroorzaken. 'De belasting mist aldus een correcte grondslag', is hun conclusie.

Bevestiging
Volgens de ANVR is het rapport een bevestiging van de al aanwezige vermoedens, dat een mogelijke ticketbelasting in strijd is met nationale en internationale regels. 'De ANVR zal dit rapport beschikbaar stellen voor politieke partijen en gaat er vanuit dat de overwegingen van de adviseurs serieus worden genomen bij de beraadslagingen over deze belasting in de Tweede Kamer', zo laat woordvoerder Mrijam Dresmé weten.

Europees Parlement
De ANVR zal ook de Nederlandse vertegenwoordigers in het Europese Parlement op de hoogte stellen, gezien de mogelijke strijdigheid van de ticketbelasting met de Europese regels.
Bron

Ben benieuwd of Bos dit al gelezen heeft
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53314892
Laat ze lekker heffen, als mensen op reis willen zoeken ze wel naar wat hun portemonnee kan dragen. Dat zal meer en meer over de grens zijn, lees Niederrhein, Munster, Bremen, Dusseldorf, Charleroi, Brussel.. Vanaf Munster kan je makkelijk dezelfde bestemmingen aandoen als Transavia v.a. Amsterdam dus er hoeft alleen wat reclame tegenaan van sommige maatschappijen om Nederlandse klanten te trekken. Ik zal ook eens beter mn best gaan doen om een vakantie va Munster te boeken , dat scheelt toch in het parkeergeld, tank ook goedkoper over de grens dus de extra kilometers worden op die manier weer gecompenseerd.

ps. Er wordt ook al jaren 2 euro geluidsbelasting op ieder ticket geheven en dat loopt ook ver in de miljoenen ieder jaar, kan me niet voorstellen dat ze ieder jaar dezelfde huizen opnieuw dubbele beglazing geven dus m.i. wordt er al (net als bij de dubbele belastingen op auto's en het gebruik daarvan) genoeg geheven, het is dus alweer de zoveelste oridinaire diefstal van de overheid. Dan kan je maar op 1 manier reageren en dat is dus zo min mogelijk vliegen vanuit Nederland.

Ook laten nieuwe Chinese cargo-carriers Schiphol al links liggen vanwege de hoge tarieven tov omringende landen dus we gaan de goede kant op..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_53315817
quote:

[..]

Dat is onzin. Dit is een hele redelijke methode om externaliteiten op te nemen in de prijs. Dat in werkelijkheid dit gewoon graaien is dat verkocht wordt als groen, doet daar niet veel aan af. Hoe je je maatschappij (wel of geen overheid) inricht boeit daarbij niet, het is in elk geval niet 'eerlijk' als de ene club moet lappen en de ander onder zijn plichten uit kan komen.
pi_53315975
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat is onzin. Dit is een hele redelijke methode om externaliteiten op te nemen in de prijs. Dat in werkelijkheid dit gewoon graaien is dat verkocht wordt als groen, doet daar niet veel aan af. Hoe je je maatschappij (wel of geen overheid) inricht boeit daarbij niet, het is in elk geval niet 'eerlijk' als de ene club moet lappen en de ander onder zijn plichten uit kan komen.
Het bekostigen van de externaliteiten van menselijk handelen door middel van belastingen is werkelijk de slechtst denkbare manier, daar is deze vliegbelasting een treffende illustratie van. Privatiseer land, water en (jazeker) lucht en je hebt binnen no-time je externaliteiten verwerkt door middel van het marktmechanisme.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:45:57 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53316108
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is maar waar je zin in hebt, ik vind dat nu zonde van mijn tijd. Bovendien is het duurder dan vliegen.
Ja, en de reden daarvoor is oneerlijke belasting: de treinen worden wel belast, terwijl vliegvelden worden gesubsidieerd.
pi_53316174
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:45 schreef Floripas het volgende:
Ja, en de reden daarvoor is oneerlijke belasting: de treinen worden wel belast, terwijl vliegvelden worden gesubsidieerd.
Oplossing? Kom op, je kunt het!
pi_53316315
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het bekostigen van de externaliteiten van menselijk handelen door middel van belastingen is werkelijk de slechtst denkbare manier, daar is deze vliegbelasting een treffende illustratie van. Privatiseer land, water en (jazeker) lucht en je hebt binnen no-time je externaliteiten verwerkt door middel van het marktmechanisme.
Nee. Niet in de laatste plaats omdat sommige belanghebbenden niet kunnen spreken. Overigens zouden die belastingen wel ten goede moeten komen aan de gedupeerden. En dat is hier uiteraard niet het geval. Het heeft dan ook niets te maken met milieuvriendelijk beleid maar met ordinair het klootjesvolk laten opdraaien voor de geldverslindende onzin van Bos & co.
pi_53316388
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:59 schreef kawotski het volgende:
Ook laten nieuwe Chinese cargo-carriers Schiphol al links liggen vanwege de hoge tarieven tov omringende landen dus we gaan de goede kant op..
Die tarieven zijn vastgesteld door Schiphol. En kwaliteit mag wat kosten, ironisch dat het juist Chinezen zijn in je voorbeeld die daarom niet op Schiphol zouden vliegen.
  donderdag 20 september 2007 @ 00:02:38 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53316470
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Oplossing? Kom op, je kunt het!
Zeg ik lekker niet.
pi_53316516
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:55 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee. Niet in de laatste plaats omdat sommige belanghebbenden niet kunnen spreken.
quote:
Overigens zouden die belastingen wel ten goede moeten komen aan de gedupeerden. En dat is hier uiteraard niet het geval. Het heeft dan ook niets te maken met milieuvriendelijk beleid maar met ordinair het klootjesvolk laten opdraaien voor de geldverslindende onzin van Bos & co.
Een rechtstreeks gevolg van de keuze die je maakt. Het is onvoorstelbaar naief om te denken dat de macht om belastingen te heffen niet misbruikt zal worden.
pi_53320045
Ik heb een link naar het artikel van de ANVR naar de VVD Tweede Kamer fractie gestuurd met de vraag of ze op de hoogte zijn van het artikel en of ze naar aanleiding van het artikel kamervragen gaan stellen.
pi_53321190
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Kan jij aantonen wie er last heeft van welk vliegtuig? En kan iemand bewijzen dat z´n astma door dat KLM vliegtuig of toch door door die Vos vrachtwagen is veroorzaakt?
pi_53321311
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is een schijnheilig laffe tax. Overstapvluchten en vrachtvluchten worden niet aangepakt. Het kabinet durft de onschuldige burger keihard te naaien, maar ECHT iets doen tegen de vervuiling, daar zijn ze veel te laf voor.
Het is dan waarschijnlijk ook gewoon een illegale belasting. Ten eerste vanwege deze discriminatie, maar daar zal de overheid wel onderuit kunnen komen omdat ze het zo 'goed bedoelen'. Ten tweede omdat er verdragen ondertekend zijn waarin het belasten van de luchtvaart verboden is. Ook daar zal de overheid wel onderuit komen, want als het om belasting gaat dan hoeft de overheid zich niet aan de wet te houden.
pi_53321361
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is dan waarschijnlijk ook gewoon een illegale belasting. Ten eerste vanwege deze discriminatie, maar daar zal de overheid wel onderuit kunnen komen omdat ze het zo 'goed bedoelen'. Ten tweede omdat er verdragen ondertekend zijn waarin het belasten van de luchtvaart verboden is. Ook daar zal de overheid wel onderuit komen, want als het om belasting gaat dan hoeft de overheid zich niet aan de wet te houden.
Zo de verzuring heeft toegeslagen ?
pi_53321371
Deze tax zet ook helemaal geen zoden aan de dijk als alleen Nederland het doet. Dit zou op EU niveau besloten moeten worden en moeten gelden voor alle lidstaten of anders helemaal niet. Nu gaat het nergens om, het is slechts een ordinaire belastingverhoging.
pi_53321388
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik heb het artikel ook gelezen en de VVD een link ervan gestuurd met de vraag of ze van het artikel op de hoogte zijn. Ik heb ook gevraagd op ze er kamervragen over gaan stellen, dat is wel het minste wat ze kunnen doen.
pi_53321524
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb het artikel ook gelezen en de VVD een link ervan gestuurd met de vraag of ze van het artikel op de hoogte zijn. Ik heb ook gevraagd op ze er kamervragen over gaan stellen, dat is wel het minste wat ze kunnen doen.
Wees gerust de lobby werkt op volle toeren in Den Haag. Of het nut zal hebben is een tweede
pi_53321843
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wees gerust de lobby werkt op volle toeren in Den Haag. Of het nut zal hebben is een tweede
Vast wel.

Deze heffing is echt onzin. Op deze manier houden we alleen de lasten en geven we de lusten weg aan Duitsland en Belgie zonder dat het ook maar een greintje milieuverbetering oplevert.

Een heffing moet geplaatst worden om positief product A te promoten ten opzichten van negatief product B. In veel gevallen wordt hier niet aan voldaan.

De heffing in Nederland zegt geen zoden aan de dijk. Dit moet op EU niveau geregeld worden.

Als je echt iets voor het milieu wilt doen, pak je ook overstapvluchten en vrachtvluchten aan. Maar nee, daar is het kabinet te laf voor. In plaats daarvan naaien ze enkel de onschuldige hardwerkende burger.

Daarnaast is de heffing blijkbaar ook nog eens illegaal.
pi_53321972
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vast wel.

Deze heffing is echt onzin. Op deze manier houden we alleen de lasten en geven we de lusten weg aan Duitsland en Belgie zonder dat het ook maar een greintje milieuverbetering oplevert.

Een heffing moet geplaatst worden om positief product A te promoten ten opzichten van negatief product B. In veel gevallen wordt hier niet aan voldaan.

De heffing in Nederland zegt geen zoden aan de dijk. Dit moet op EU niveau geregeld worden.

Als je echt iets voor het milieu wilt doen, pak je ook overstapvluchten en vrachtvluchten aan. Maar nee, daar is het kabinet te laf voor. In plaats daarvan naaien ze enkel de onschuldige hardwerkende burger.

Daarnaast is de heffing blijkbaar ook nog eens illegaal.
De opzet van de heffing ben ik ook zeker niet voor. Maar een groot negatief effect op NL zal het niet hebben. Daarvoor is de heffing te laag en de vraag naar vliegen te groot.
pi_53321998
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:41 schreef du_ke het volgende:
Of het nut zal hebben is een tweede
Uiteraard, het is namelijk al vaker gebrobeert volgens het artikel. Zet Nederland het dan nog door kan Schiphol gesloten worden.
pi_53322026
Daarnaast, wat er nog bijkomt, is dat vliegtuigmaatschappijen op deze manier niet gestimuleerd worden om zelf maatregelen te nemen. Extreem vervuilende maatschappijen worden even hard aangepakt als "milieuvriendelijkere" maatschappijen. Nog zo'n verkeerd aspect van deze heffing.
pi_53322063
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uiteraard, het is namelijk al vaker gebrobeert volgens het artikel. Zet Nederland het dan nog door kan Schiphol gesloten worden.
Komkom er is onderscheid tussen opstappers en transfers opzich slecht maar dat zorgt er wel voor dat de meeste reizigers er geen last van hebben. En de vraag naar vliegen op en van schiphol is en blijftgewoon groot. Daar doen 2 tientjes extra per retour niet zoveel aan af.
pi_53322068
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

De opzet van de heffing ben ik ook zeker niet voor. Maar een groot negatief effect op NL zal het niet hebben. Daarvoor is de heffing te laag en de vraag naar vliegen te groot.
Alle prijsvechters vekassen naar de buurlanden. Dus naast het feit dat je belasting moet betalen ben je ook al veroordeeld tot de duurdere maatschappijen.

Niet dat ik vaak op Schiphol kom, Brussel is een veel prettiger vliegveld en is nog goedkoper ook.
pi_53322131
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ikke? Ik beschrijf alleen maar hoe het zal gaan. Of denk je dat dit de enige illegale belasting is?
pi_53322186
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Komkom er is onderscheid tussen opstappers en transfers opzich slecht maar dat zorgt er wel voor dat de meeste reizigers er geen last van hebben. En de vraag naar vliegen op en van schiphol is en blijftgewoon groot. Daar doen 2 tientjes extra per retour niet zoveel aan af.
nog wel ja maar als je als Nederland eenzijdig internationale verdragen gaat schenden verandert dat snel
pi_53322205
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alle prijsvechters vekassen naar de buurlanden. Dus naast het feit dat je belasting moet betalen ben je ook al veroordeeld tot de duurdere maatschappijen.

Niet dat ik vaak op Schiphol kom, Brussel is een veel prettiger vliegveld en is nog goedkoper ook.
Schiphol kan prima zonder die goedkope charters. Die zijn niet voor niets naar de randen van de nacht gedwongen.
pi_53322219
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ikke? Ik beschrijf alleen maar hoe het zal gaan. Of denk je dat dit de enige illegale belasting is?
Ja je komt extreem zuur over
pi_53322269
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

nog wel ja maar als je als Nederland eenzijdig internationale verdragen gaat schenden verandert dat snel
Ach dan nog is Schiphol niet zomaar gesloten. Niet zo doemdenken Chewie.
pi_53322279
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Schiphol kan prima zonder die goedkope charters. Die zijn niet voor niets naar de randen van de nacht gedwongen.
Niet zo kortzichtig, Eelde, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam kunnen er zeker niet zonder en dat zijn nu net de vliegvelden die door deze maatregel getroffen worden.
pi_53322510
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet zo kortzichtig, Eelde, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam kunnen er zeker niet zonder en dat zijn nu net de vliegvelden die door deze maatregel getroffen worden.
Tja dat zijn allemaal vliegvelden die enkel door veel staatssteun kunnen overleven (net als overigens hun rivalen net over de grens). Dus over hun bestaansrecht heb ik toch al twijfels.
pi_53322621
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Schiphol wel. De burger daarentegen is veel duurder uit voor zijn vakantie.
pi_53322729
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Schiphol wel. De burger daarentegen is veel duurder uit voor zijn vakantie.
dat lijkt me ook een doel van de belasting. Vliegen minder aantrekkelijk maken.
pi_53322772
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is het om geld op te halen om voornamelijk allochtonen in de watten te leggen.
pi_53322824
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij is het om geld op te halen om voornamelijk allochtonen in de watten te leggen.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

pi_53322904
quote:

[..]

Nou nee, dat is ook al toegegeven. Net zoals dat accijnzverhogingen op brandstof,tabak en alcohol niet tot doel hebben om mensen hier minder van te laten gebruiken.
pi_53323140
quote:

[..]

Prima, en wat is het alternatief als ik naar de VS wil? Want als dat het doel van de heffing is neem ik aan dat ze er ook iets mee willen stimuleren? Dat is gewoon de bedoeling van een heffing, maar dit kutkabinet begrijpt daar niets van.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2007 11:41:02 ]
pi_53323161
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Prima, en wat is het alternatief als ik naar de VS wil? Want als dat het doel van de heffing is neem ik aan dat ze er ook iets mee willen stimuleren?
Niet naar de VS gaan
pi_53323244
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet naar de VS gaan
Wat een onzin.

Jouw reactie bevestigd nog maar eens dat er gewoon geen goed alternatief is. Zolang dat niet voor handen is, is een maatregel als deze gewoon een ordinaire melkkoe.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2007 11:44:56 ]
pi_53323339
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin.
De heffing is er om vliegen duurder en dus minder aantrekkelijk te maken.
quote:
Jouw reactie bevestigd nog maar eens dat er gewoon geen goed alternatief is. Zolang dat niet voor handen is, is een maatregel als deze gewoon een ordinaire melkkoe.
Vind het ook nog steeds een maatregel van niets. Maar niet naar de VS vliegen als je die 100 euro voor retour teveel vindt is gewoon het alternatief.
pi_53323611
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
Vind het ook nog steeds een maatregel van niets. Maar niet naar de VS vliegen als je die 100 euro voor retour teveel vindt is gewoon het alternatief.
Geen zinloze graaibelastingen is het andere alternatief. Dicht je begroting maar met andere dingen, zoals het niet opsturen van cd's naar kersverse ouders.
pi_53323670
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Geen zinloze graaibelastingen is het andere alternatief. Dicht je begroting maar met andere dingen, zoals het niet opsturen van cd's naar kersverse ouders.
Klopt en gewoon op Europees niveau starten met aczijns op kerosine.
pi_53324579
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

De heffing is er om vliegen duurder en dus minder aantrekkelijk te maken.
[..]

Dat is een onzin-alternatief en dat weet je heel goed. Voor mensen die heel graag een naar Amerika willen en daar al krom voor moeten liggen is dit gewoon een enorm misselijkmakende pesterij.
pi_53324668
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is een onzin-alternatief en dat weet je heel goed. Voor mensen die heel graag een naar Amerika willen en daar al krom voor moeten liggen is dit gewoon een enorm misselijkmakende pesterij.
Dan moeten die mensen wat langer sparen . Of vliegen vanuit b.v. Brussel

En hoeveel scheelt het nou op een gehele reis?
pi_53324849
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen wat langer sparen . Of vliegen vanuit b.v. Brussel

Dat ligt eraan. Het is nog steeds niet echt duidelijk of de heffing per vlucht of per retour is. Maar dat kan al gauw 250 a 500 euro schelen. Vliegen vanuit Brussel is inderdaad een alternatief; wij de lasten en zij de lusten
pi_53324881
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef du_ke het volgende:
Dat maakt niet uit. Elke cent die er naar deze graaimaatregel toe gaat is er één teveel. Zet het om naar een europese kerosinetax en je stimuleert zuiniger vliegen op de plaats waar het uitmaakt, bij de luchtvaartmaatschappijen. Daar zit je milieuwinst, niet bij je burger (en al helemaal niet met zo'n symbolisch bedrag als dit).
pi_53324897
quote:
Repeat - woensdag 19 september 2007 @ 12:20

Wat sneue pauper?? Als jij een gezin hebt met 3 of 4 kinderen, is dat toch al gauw 250 euro wat je extra betaald op vluchten buiten EU. En wat te denken als je met je vriendenclub op vakantie gaat.

En je doet alsof het buitenland heel ver weg is. maar als je in zuid holland of brabant of oost nederland woont, is 'het buitenland' evenver weg als schiphol
quote:
NA - woensdag 19 september 2007 @ 00:23

Als jij een gezin hebt met 3 of 4 kinderen, is dat toch al gauw 250 euro wat je extra betaald op vluchten buiten EU. En wat te denken als je met je vriendenclub op vakantie gaat.
pi_53325038
Als je met je jaarclub (a 15 man) een lustrumreis naar India gaat maken dan scheelt het al gauw zo'n 500 a 1000 euro voor de hele groep. Voor dat geld maak je wel even een reisje naar Brussel.
pi_53325068
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Het is nog steeds niet echt duidelijk of de heffing per vlucht of per retour is. Maar dat kan al gauw 250 a 500 euro schelen. Vliegen vanuit Brussel is inderdaad een alternatief; wij de lasten en zij de lusten
42 euro per vlucht als je europa uitgaat. Dus afgerond een keer 100 euro. Veel geld maar onoverkomelijk? Je bent het ook kwijt aan brandstof- en veiligheidstoeslagen van de luchtvaartmaatschappij.
pi_53325203
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

42 euro per vlucht als je europa uitgaat. Dus afgerond een keer 100 euro. Veel geld maar onoverkomelijk? Je bent het ook kwijt aan brandstof- en veiligheidstoeslagen van de luchtvaartmaatschappij.
Ja en? Omdat je al iets moet betalen is het niet erg dat je NOG meer moet betalen? Wat een belachelijke redenatie man.
pi_53325276
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor mij is het niet veel geld en ik ben best bereid om het te betalen als het gerechtvaardigd en goed onderbouwd zou zijn en als het enige zoden aan de dijk zou zetten, maar dat doet het absoluut niet.
pi_53325302
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor mij is het niet veel geld en ik ben best bereid om het te betalen als het gerechtvaardigd en goed onderbouwd zou zijn en als het enige zoden aan de dijk zou zetten, maar dat doet het absoluut niet.
Miep dan niet dat het ondragelijk veel zou zijn
pi_53325338
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Miep dan niet dat het ondragelijk veel zou zijn
Als je m'n posts goed leest dan zie je dat ik zeg dat het voor sommige mensen veel kan zijn en daar kun je absoluut niets tegen inbrengen. Niet iedereen heeft het even breed, maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2007 13:08:19 ]
pi_53325484
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je m'n posts goed leest dan zie je dat ik zeg dat het voor sommige mensen veel kan zijn en daar kun je absoluut niets tegen inbrengen. Niet iedereen heeft het even breed, maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?
Als je het niet kan lijden moet je ook niet zo ver weg willen vliegen. Het gaat nu eenmaal echt niet om hele grote bedragen als je naar een totale reissom kijkt.
pi_53325526
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je het niet kan lijden moet je ook niet zo ver weg willen vliegen. Het gaat nu eenmaal echt niet om hele grote bedragen als je naar een totale reissom kijkt.
Ja dat zal best, maar dat rechtvaardigt nog niet deze belasting. Argumenten als 'het is niet zoveel' slaan werkelijk nergens op.
pi_53325627
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja dat zal best, maar dat rechtvaardigt nog niet deze belasting. Argumenten als 'het is niet zoveel' slaan werkelijk nergens op.
Ik rechtvaardig hem dan ook nergens. Ik stel enkel dat het effect klein zal zijn. Ten eerste omdat het bedrag laag is en ten tweede omdat men toch wel blijft vliegen.
pi_53325881
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik rechtvaardig hem dan ook nergens. Ik stel enkel dat het effect klein zal zijn. Ten eerste omdat het bedrag laag is en ten tweede omdat men toch wel blijft vliegen.
Dus je kan het niet rechtvaardigen en je geeft toe dat het effect klein zal zijn maar toch ben je voor?
pi_53325942
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus je kan het niet rechtvaardigen en je geeft toe dat het effect klein zal zijn maar toch ben je voor?
Ik zeg keer op keer dat het een belachelijke maatregel is .
Alleen het grootste deel van de argumenten die er tegen ingebracht worden is even belachelijk.

Dat het milieueffect zeer klein zal zijn is al voldoende om het af te schieten.
pi_53326683
quote:
du_ke - donderdag 20 september 2007 @ 13:13

Als je met zn 5en reist, en 500 per ticket kwijt bent. en je moet 50 euro bijbetalen is dat toch 10% van je ticket, en dus ook van je reissom. Dat noem ik niet weinig.
pi_53326757
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:00 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Als je met zn 5en reist, en 500 per ticket kwijt bent. en je moet 50 euro bijbetalen is dat toch 10% van je ticket, en dus ook van je reissom. Dat noem ik niet weinig.
Meestal bestaat je reis uit meer dan enkel je vlucht. Zeker als je intercontinentaal vliegt.
pi_53326799
Co2-belasting

What's next... Mensen met een grote long inhoud meer belasting laten betalen voor de grotere hoeveelheid CO2 die ze loslaten in verhouding tot mensen met een kleine long inhoud?
pi_53327024
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:05 schreef Salvad0R het volgende:
Co2-belasting

What's next... Mensen met een grote long inhoud meer belasting laten betalen voor de grotere hoeveelheid CO2 die ze loslaten in verhouding tot mensen met een kleine long inhoud?
Nee, gewoon iedereen evenveel laten betalen, of je nu veel of weinig uitstoot hebt. Gewoon een euro per dag per persoon. Zo werkt het ook bij deze belachelijke tax
pi_53335323
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je moet toch toegeven dat het aardig bizar is dat ethische discussies tegenwoordig gaan over het al dan niet beletten van mensen naar de VS te vliegen.

De tering, wat zijn we ongelooflijk rijk met z'n allen. En maar zeiken, en maar zeiken.
pi_53335601
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Je moet toch toegeven dat het aardig bizar is dat ethische discussies tegenwoordig gaan over het al dan niet beletten van mensen naar de VS te vliegen.

De tering, wat zijn we ongelooflijk rijk met z'n allen. En maar zeiken, en maar zeiken.
pi_53336546
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die tarieven zijn vastgesteld door Schiphol. En kwaliteit mag wat kosten, ironisch dat het juist Chinezen zijn in je voorbeeld die daarom niet op Schiphol zouden vliegen.
Kwaliteit mag zeker wat kosten, tijdelijk is het natuurlijk slim van Schiphol om bep. carriers het financieel onaantrekkelijk te maken, zo bliven de goudmijntjes over. Maar de kwaliteit gaat vanzelf achteruit als de cargo's vertrekken naar de omringende landen en niet alleen vanwege de tarieven maar ook vanwege de slechtere bereikbaarheid via de weg. Naar Maastricht zullen ze niet uitwijken aangezien het geluidsklaaggehalte daar ook redelijk de mogelijkheden beperkt.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:56:30 #152
45206 Pietverdriet
pi_53336637
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ach gus, een gevalletje weltschmerz
pi_53336822
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar een groot negatief effect op NL zal het niet hebben. Daarvoor is de heffing te laag en de vraag naar vliegen te groot.
dus moeten ze het sowiezo niet doen want zo kunnen we nog wel duizenden heffingen bedenken waarvoor de grens voor jou of mij nog te doen is. Uiteindelijk treffen ze je in totaal wel, gespreid uitkleden noem ik het maar. Heffingen vind ik OK maar dan wel moet het besteed worden daar waar de heffing voor staat. Op gebied van luchtvaart zijn er heffingen zat en daar gaat zo af en toe al sneaky een eurootje bij.
pi_53336956
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Meestal bestaat je reis uit meer dan enkel je vlucht.
geen slapende honden wakker maken...
pi_53341548
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

dus moeten ze het sowiezo niet doen want zo kunnen we nog wel duizenden heffingen bedenken waarvoor de grens voor jou of mij nog te doen is. Uiteindelijk treffen ze je in totaal wel, gespreid uitkleden noem ik het maar. Heffingen vind ik OK maar dan wel moet het besteed worden daar waar de heffing voor staat. Op gebied van luchtvaart zijn er heffingen zat en daar gaat zo af en toe al sneaky een eurootje bij.
Ik ben dan ook niet voor deze heffing.
pi_53342054
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:01 schreef kawotski het volgende:

[..]
Op gebied van luchtvaart zijn er heffingen zat en daar gaat zo af en toe al sneaky een eurootje bij.
Overheidheffingen? Je vertelt me iets nieuws! Vertel!
pi_53342859
Prima!!! Maar ik laat mij niet naaien.. ik stap lekker in mijn leasebak met tankpas en stap in Dusseldorf op het vliegtuig

Wouter

Dit land kan zoveel beter
  vrijdag 21 september 2007 @ 01:58:37 #158
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53346581
Ik heb sowieso geen vertrouwen in het feit dat de extra belasting zal worden ingevoerd om het millieu te compenseren.

Het voorstel van Halsema lijkt er al meer op.
Persoonlijk zou ik wel een lagere heffing zien binnen de EU zodat de EU economie minder barriëres treft voor de onderlinge handel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53346608
Het is belachelijk dat er geen accijns op kerosine zit en een soort van luchtruimbelasting.
Met de auto of bus, betaal je 't ook.
pi_53347440
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:01 schreef schvvmert het volgende:

Het is belachelijk dat er geen accijns op kerosine zit en een soort van luchtruimbelasting.
Met de auto of bus, betaal je 't ook.
Eh is dit niet de omgekeerde wereld?
pi_53348476
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 07:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eh is dit niet de omgekeerde wereld?
Napalm heeft laatst een poging gedaan uit te leggen waarom dit juist zeer liberaal zou zijn. (nou ging dat over een hoger BTW tarief voor kranten omdat dat lager was dan op internetaansluitingen ofzo maar het principe is hetzelfde).

Oh en wat doen aan het fiscaal bevoordelen van een vuile vorm van vervoer tenopzichte van andere vormen van vervoer lijkt me niet echt de omgekeerde wereld opzich.
pi_53348559
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Napalm heeft laatst een poging gedaan uit te leggen waarom dit juist zeer liberaal zou zijn. (nou ging dat over een hoger BTW tarief voor kranten omdat dat lager was dan op internetaansluitingen ofzo maar het principe is hetzelfde).

Oh en wat doen aan het fiscaal bevoordelen van een vuile vorm van vervoer tenopzichte van andere vormen van vervoer lijkt me niet echt de omgekeerde wereld opzich.
BTW is opzich de meest eerlijke belasting maar accijnzen zijn per definitie niet liberaal.
pi_53348613
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

BTW is opzich de meest eerlijke belasting maar accijnzen zijn per definitie niet liberaal.
Belasting is belasting en als de ene belasting gelijktrekken liberaal is dan is de andere belasting gelijktrekken toch ook liberaal?
pi_53348689
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Belasting is belasting en als de ene belasting gelijktrekken liberaal is dan is de andere belasting gelijktrekken toch ook liberaal?
Accijns is niet echt een belasting maar een heffing op producten waarvan de politiek vind dat ze slecht zijn voor gezondheid, omgeving etc. Niet liberaal dus.
pi_53348732
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Accijns is niet echt een belasting maar een heffing op producten waarvan de politiek vind dat ze slecht zijn voor gezondheid, omgeving etc. Niet liberaal dus.
Nou ze zijn er al eerder mee begonnen dan dat ze zich daar druk om maakten volgens mij (zoals op zeep of zout 100 jaar terug). En de BTW tariefkeuze van 6 of 19% is natuurlijk net zo arbitraal.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:33 #166
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53350647
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, een gevalletje weltschmerz
Raadpleeg anders een woordenboek voordat je met termen gaat gooien.
pi_53375006
De kans is groot dat ik voor mijn Europese reizen gebruik ga maken van Munster-Osnabruck ipv Amsterdam. Uitgerekend bespaar je met die nieuwe tax erbij zeker 100 euro op een reisje. Air Berlin is vergelijkbaar met Transavia met zeker zoveel bestemmingen.

Ter illustratie een reisje naar Spanje:
Luchthavenbelastingen bij vertrek va FMO - 30 euro
Luchthavenbelastingen bij vertrek va AMS - 90 euro
Parkeren zo'n 12 dagen FMO - 60 euro
Parkeren zo'n 12 dagen AMS - 100 euro
tanken in Duitsland is goedkoper dan in Nederland dus daar ook weer winst, combinatie reistijd/inchecktijd is interessanter bij vertrek vanaf FMO.
pi_53671242
http://www.nu.nl/news/125(...)t_geen_banen%27.html :
quote:
'Vliegbelasting kost geen banen'

DEN HAAG - De belasting op vliegtickets die het kabinet volgend jaar wil invoeren, leidt niet tot een verlies van werkgelegenheid op de Nederlandse luchthavens. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën heeft dat woensdag gezegd in de Tweede Kamer.

De staatssecretaris noemde het een misverstand dat het aantal passagiers door de vliegbelasting met 5 tot 10 procent afneemt. Er is alleen sprake van een lagere groei van de hoeveelheid reizigers tot 2011.

Effect

Het effect van de vliegbelasting op regionale luchthavens is volgens De Jager "heel gering". Vanuit deze luchthavens vinden vooral Europese vluchten plaats. De vliegbelasting bedraagt dan maar 11,25 euro per ticket. De Jager denkt niet dat mensen voor dat bedrag zullen uitwijken naar luchthavens in Duitsland of België.

De staatssecretaris meldde verder dat de hoogte van de vliegbelasting na 2008 afhankelijk wordt van de vervuiling die vliegtuigen teweeg brengen.
Hoe naief kan een staatssecretaris zijn?
Als de consument zelf al niet zou besluiten om naar een buitenlands vliegveld uit te wijken, doen de vliegmaatschappijen dat zelf wel. Zeker toko's als Ryanair zijn daar heel duidelijk in, zeker als een belasting soms meer dan duizend keer hoger zijn dan de ticketprijs van 1 cent:
quote:
De vliegbelasting bedraagt dan maar 11,25 euro per ticket.
'maar' ja .
pi_53671327
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/125(...)t_geen_banen%27.html :
[..]

Hoe naief kan een staatssecretaris zijn?
Als de consument zelf al niet zou besluiten om naar een buitenlands vliegveld uit te wijken, doen de vliegmaatschappijen dat zelf wel. Zeker toko's als Ryanair zijn daar heel duidelijk in, zeker als een belasting soms meer dan duizend keer hoger zijn dan de ticketprijs van 1 cent:
[..]

'maar' ja .
De maatschappijen blijven gewoon als de vraag naar hun diensten blijft. Zo simpel is het. En zoals de staatssecretaris ook aangeeft zal de vraag naar vliegreizen niet hard gaan dalen maar alleen minder hard groeien.
pi_53671523
Volgens mij ziet de Staatssecretaris over het hoofd dat het iha al lang goedkoper is om vanaf België of Duitsland te vertrekken. Ik vertrek zelf 8 vd 10 keer niet vanuit Nederland. Dat wordt nu misschien zelfs 9 vd 10 keer.

Kijk, als je in Amsterdam woont ga je niet naar een ander land om te vertrekken. Maar in Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drente, Friesland, Groningen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53671738
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:14 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij ziet de Staatssecretaris over het hoofd dat het iha al lang goedkoper is om vanaf België of Duitsland te vertrekken. Ik vertrek zelf 8 vd 10 keer niet vanuit Nederland. Dat wordt nu misschien zelfs 9 vd 10 keer.

Kijk, als je in Amsterdam woont ga je niet naar een ander land om te vertrekken. Maar in Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drente, Friesland, Groningen...
Als het om kleine reisjes gaat misschien, maar als jij naar new york wilt moet je toch minimaal vanaf frankfurt vliegen. Das een behoorlijk eind hoor....
pi_53672293
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:27 schreef Repeat het volgende:

Als het om kleine reisjes gaat misschien, maar als jij naar new york wilt moet je toch minimaal vanaf frankfurt vliegen. Das een behoorlijk eind hoor....
Vanaf Brussel kan ik ook naar New York.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:11:52 #173
56749 BlaZ
pi_53672686
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanaf Brussel kan ik ook naar New York.
Düsseldorf ook, vanuit hier ook dichter bij als Brussel of Amsterdam.
pi_53673045
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef BlaZ het volgende:

Zou goed kunnen, maar voor mij is Brussel dichterbij, dus ben ik wat meer op de hoogte van de mogelijkheden aldaar. Incl. extragratis parkeren op een steenworp van het vliegveld! Probeer dat maar eens op Schiphol.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:47:25 #175
56749 BlaZ
pi_53673513
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, maar voor mij is Brussel dichterbij, dus ben ik wat meer op de hoogte van de mogelijkheden aldaar. Incl. extragratis parkeren op een steenworp van het vliegveld! Probeer dat maar eens op Schiphol.
Inderdaad, loeiduur bij Schiphol.

Op Schiphol: nu 22 dagen voordelig parkeren
voor slechts EUR 110! Normaal tarief EUR 173,50.

Düsseldorf international : 28 Days 105,00 EUR voor normale 66,50 EUR voor langetermijn budget
pi_53675373
Nog een voordeel van vliegen vanaf Dusseldorf, heb net trouwens even KLM vergeleken met LTU dus tarieven kunnen morgen weer anders zijn maar is wel een aardige indicatie, waarbij de belasting met de extra vliegtax nog eens hoger uit zal vallen op onderstaand voorbeeld:

KLM naar JFK v.a. AMS, 11 nov heen , 18 nov terug: 512 euro waarvan belasting: 204 euro vliegtax 45 euro
LTU naar JFK v.a. DUS, 11 nov heen , 18 nov terug: 399 euro waarvan belasting: 152 euro

Besparing: 97 euro alleen al op de belasting P.P !!!.
Wederom dus altijd even lekker rondshoppen voor je klakkeloos vertrekt vanaf Amsterdam.
pi_53675809
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

hmm ok

als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:15:45 #178
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_53676028
Als deze plannen doorgaan dan vertrek ik voortaan wel vanaf Brussel om naar de USA te gaan.
Met twee personen wordt het toch al een stuk duurder.
Twee retourtickets New-York kosten me nu 1000.- ongeveer, als daar 100.- bij komt dan is dat 10% (effe snel berekend). Da's pure diefstal !
Die lul van een Bos zouden ze op z'n schijnheilige smoel moeten timmeren.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_53679590
Zucht.
Kinderen die kansarm op de werld komen.
Allochtone leerlingen wiens toekomst verneukt wordt omdat leraren systematisch een lager schooladvies geven.
Psyciatrisch patienten die niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en op straat zwerven.
Ouderen ondervoed in het ziekenhuis.
Gezinnen afhankelijk van voedselhulp..

Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
pi_53679624
En ik ondervind meer direct nadeel van deze maatregel dan jullie, want mijn vriendje wil heel graag bij de KLM gaan vliegen!! Dat wordt nie wat met deze maatregel..
pi_53681071
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:

als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
Vanaf Brussel vlieg je wel non-stop.
pi_53681131
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
Dus omdat er grotere problemen zijn mag je niets over de kleinere zeggen...

Dan moet jij dus je mond houden over het feit dat er mensen klagen terwijl er grotere problemen zijn. Of geldt die norm alleen voor anderen?
pi_53681180
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:17 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En ik ondervind meer direct nadeel van deze maatregel dan jullie, want mijn vriendje wil heel graag bij de KLM gaan vliegen!!
Hoezo? Wil jij dan graag dat hij stewardessen gaat stuktrekken overzee?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:02:40 #184
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53681192
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

(..)
En zoals de staatssecretaris ook aangeeft zal de vraag naar vliegreizen niet hard gaan dalen maar alleen minder hard groeien.
en dat geloof jij omdat .... ?
zonnig Brasil
pi_53681237
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2007 @ 23:06:26 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53681312
quote:
Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Carpe Libertatem
pi_53681584
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:

Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
Zeeland ook nog. En die drie provinciën vertegenwoordigen best een aardig deel van de bevolking.
pi_53681781
quote:
Zucht.
Kinderen die kansarm op de werld komen.
Allochtone leerlingen wiens toekomst verneukt wordt omdat leraren systematisch een lager schooladvies geven.
Psyciatrisch patienten die niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en op straat zwerven.
Ouderen ondervoed in het ziekenhuis.
Gezinnen afhankelijk van voedselhulp..

Denk jij dat je bovenstaande ellende dan oplost met die paar tientjes belasting?
Zou er dan niet structureel iets moeten veranderen in de gehele organisatie v/d maatschsappij?

Valt het je zelf niet op dat deze problemen allemaal onstaan op terreinen wat de overheid de touwtjes in handen heeft (zorg, onderwijs, wereldhandel)??
pi_53681886
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.

Neemt niet weg dat ook tegen de vliegtax ben.
pi_53686226
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:26 schreef sneakypete het volgende:

Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.
Volgens mij wordt slechts bedoeld de feitelijke macht van de getallen die inhouden dat wat wij hier in de EU maximaal kunnen besparen niet meer is dan een (klein) deel van de stijging in China (en dan hebben we de cijfers van India er niet eens bij genomen).

Het is zoiets als een groot schip met een enorm gat in de romp, waarbij een aantal figuren met een emmertje water aan het terugscheppen zijn die door de golven op het dek wordt gegooid...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:34:10 #191
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53686300
oh ja dan betaal ik wel 45e extra.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:57:11 #192
56749 BlaZ
pi_53686731
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:

[..]

hmm ok

Lufthansa moet je ook niet hebben, LTU vliegt direct op New York.
pi_53686892
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
oh ja dan betaal ik wel 45e extra.
Doe dat. Want die 45 euro hoeven ze dan niet meer bij anderen op te halen. Dus namens iedereen: dank!
pi_53686904
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.

De manier waarop het kabinet die vliegtax wil invoeren is inderdaad niet echt eerlijk.
Ik denk dat ze het liefst een kerosinetax zouden willen, maar daarvoor werden teruggefloten door de EU. Dus dan is een tickettax het enige alternatief.

Het is vooral een manier om de mensen die willen vliegen bewust te maken van het feit dat vliegen behoorlijk milieuvervuilend is, en om een signaal af te geven naar omringende landen dat het tijd wordt dat vliegen gewoon belast dient te worden, net als andere milieuvervuilende manieren van vervoer.
pi_53687037
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:07 schreef Actrix_1972 het volgende:

Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.
Het milieu is ook niet gebaat bij symboolpolitiek.
quote:
Het is vooral een manier om de mensen die willen vliegen bewust te maken van het feit dat vliegen behoorlijk milieuvervuilend is, en om een signaal af te geven naar omringende landen dat het tijd wordt dat vliegen gewoon belast dient te worden, net als andere milieuvervuilende manieren van vervoer.
Vliegen is, op lange afstand, een van de schoonste vervoermiddelen. Beter dan b.v. HSL!

In dat kader: het milieu is ook niet gebaat bij milieudogma's.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:21:32 #196
56749 BlaZ
pi_53687169
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.
Vanuit Eindhoven :

Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
pi_53688940
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:02 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

en dat geloof jij omdat .... ?
Ontwikkelingen in de luchtvaart in het algemeen. Een echte daling in het aantal vluchten of passagiers komt niet snel voor.

Daarvoor moet het kostenverschil veel groter zijn.
pi_53689016
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.
Vanuit Eindhoven :

Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.
pi_53689625
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:45 schreef du_ke het volgende:

Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.
Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.
pi_53691448
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.
Klopt maar de goede treinverbinding vanaf een stad als Eindhoven zal de keuze soms toch eerder in de richting van Schiphol doen veranderen.
pi_53691527
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:31 schreef du_ke het volgende:

Klopt maar de goede treinverbinding vanaf een stad als Eindhoven zal de keuze soms toch eerder in de richting van Schiphol doen veranderen.
Het is een voordeel. Maar zo is de prijsstelling in het buitenland weer een nadeel (of voordeel als je via het buitenland gaat).

Lastig in te schatten hoe het zich ontwikkelt. Wel is het zo dat als dit veel aandacht krijgt misschien veel mensen ook de prijzen in het buitenland gaan bekijken. Ik weet nog wel toen het prijsverschil in benzine in NL met omringende landen hoog was en het ook in de pers kwam. Er waren genoeg mensen die zoveel gingen omrijden dat ze feitelijk geld verloren en ook nog veel tijd. Alleen maar omdat ze het in de oren hadden geknopen dat het in het buitenland goedkoper was... als je daar eenmaal bent ja.

We zullen zien...
pi_53691602
Ja als het zo in de kop zit kan het effect inderdaad best grot worden.

Maar we zullen wel zien inderdaad .
pi_53694053
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vanuit Eindhoven :

Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
nogmaals, vanaf dusseldorf kan je (iig volgens lufthansa) niet naar bv new york, dan moet je overstappen op frankfurt

maargoed, brussel kan wel dichtbij zijn voor mensen die aan de belgische grens wonen, maar voor de rest van nederland is het echt niet gunstig.

[ Bericht 11% gewijzigd door Repeat op 04-10-2007 15:31:36 ]
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:37:45 #204
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53698866
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ontwikkelingen in de luchtvaart in het algemeen. Een echte daling in het aantal vluchten of passagiers komt niet snel voor.

Daarvoor moet het kostenverschil veel groter zijn.
als dat waar zou zijn, zou de groei ook niet minder worden.

of: het verschil is te klein en heeft geen invloed op het heden en ook niet op de toekomst
of: het verschil is groot genoeg om mensen van gedachten te doen veranderen, nu en in de toekomst

maar de vlieger van die gast in den Haag gaat natuurlijk niet op
zonnig Brasil
pi_53699348
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dusseldorf - JFK vlieg je rechtstreeks met LTU en iets minder bereikbaar voor velen onder ons zelfs met PrivatAir volledig business
pi_53700618
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus omdat er grotere problemen zijn mag je niets over de kleinere zeggen...
Dan zou je nooit meer mogen klagen Tenzij je een verkracht, geamputeerd oorlogsslachtoffer uit Darfur bent...

Natuurlijk mag je iets over problemen zeggen. Ik vind het zelf ook een domme maatregel (heb je een 'mainport op eigen bodem, draai je hem de nek om) Maar toch...een paar tientjes extra belasting wordt hier gebracht alsof ieder gezin in Nederland zijn eerstgeborenen moet offeren!

"Wouter Bos moesten ze op hun bek rammen,' Alsof hij je moeder in elkaar geslagen heeft of zo, of die ene gast die zegt dat het héél erg is voor mensen die naar Amerika willen, maar dat niet kunnen betalen' Ik wil ook wel héél graag een Bugatti Veyron, maar ik kan dat ook niet betalen.. is het nu ook heel erg voor mij?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:51:13 #207
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53700957
quote:
'Vliegbelasting kost geen banen'
De belasting op vliegtickets die het kabinet volgend jaar wil invoeren, leidt niet tot een verlies van werkgelegenheid op de Nederlandse luchthavens. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën heeft dat woensdag gezegd in de Tweede Kamer.
De staatssecretaris noemde het een misverstand dat het aantal passagiers door de vliegbelasting met 5 tot 10 procent afneemt. Er is alleen sprake van een lagere groei van de hoeveelheid reizigers tot 2011.

Regionale luchthavens
Het effect van de vliegbelasting op regionale luchthavens is volgens De Jager "heel gering". Vanuit deze luchthavens vinden vooral Europese vluchten plaats. De vliegbelasting bedraagt dan maar 11,25 euro per ticket. De Jager denkt niet dat mensen voor dat bedrag zullen uitwijken naar luchthavens in Duitsland of België.

Vervuiling
De staatssecretaris meldde verder dat de hoogte van de vliegbelasting na 2008 afhankelijk wordt van de vervuiling die vliegtuigen teweeg brengen.
Bron

Als dit soort dingen nu al geroepen worden dan weet je dit gaat er inhakken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:53:36 #208
56749 BlaZ
pi_53701029
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

nogmaals, vanaf dusseldorf kan je (iig volgens lufthansa) niet naar bv new york, dan moet je overstappen op frankfurt

maargoed, brussel kan wel dichtbij zijn voor mensen die aan de belgische grens wonen, maar voor de rest van nederland is het echt niet gunstig.
Ik vlieg toch echt regelmatig met LTU Airlines gewoon direct op New York. Prijzen vanaf 300,- retour.

Gister ook al gepost maar lezen schijnt lastig voor jou te zijn.
pi_53701586
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Die man heeft ten dele gelijk en verdedigt daarmee waarom een belasting gerechtvaardigd is. In mijn ogen blijft het diefstal maar het zal zo zijn dat de meeste mensen niet de moeite gaan nemen om te kijken of ze over de grens goedkoper uit zijn. Heb een kleine rondvraag gedaan en de meeste mensen verklaren je lichtelijk voor gek als je zegt dat je de moeite neemt om vanaf Munster te vliegen. Het is een mentaliteitsprobleem van de Nederlander die kennelijk nog genoeg geld heeft om niet over 100 euro besparing in te zitten. De overheid maakt daar dankbaar gebruik van en pakt gewoon wat geld van ons af omdat het nou eenmaal kan, zoals met zoveel dingen, zie kwartje van Kok o.a..

Nog even kort, Intercontinentaal vliegen is het voor heel Nederland interessant om vanuit de grensstreek te vliegen, voor bestemmingen binnen Europa is het voordelig als je in de grensprovincies woont. Je bespaart je alleen op belasting al 25 euro tot 100 euro om over de ticketprijzen en parkeerkosten maar te zwijgen.

Wat ik jammer vind is dat Balkenende ons aan de ene kant verwijt dat wij niet genoeg VOC-mentaliteit hebben en nu ons min of meer dwars gaat liggen in de resterende VOC mentaliteit die wij hebben. Overal ter wereld kom je wel een Hollander tegen en als het aan het kabinet ligt moet dat stoppen door te heffen op onze vrijheid.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:50:36 #210
56749 BlaZ
pi_53702510
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 20:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

Heb een kleine rondvraag gedaan en de meeste mensen verklaren je lichtelijk voor gek als je zegt dat je de moeite neemt om vanaf Munster te vliegen. Het is een mentaliteitsprobleem van de Nederlander die kennelijk nog genoeg geld heeft om niet over 100 euro besparing in te zitten. De overheid maakt daar dankbaar gebruik van en pakt gewoon wat geld van ons af omdat het nou eenmaal kan, zoals met zoveel dingen, zie kwartje van Kok o.a..
hmm waar woon je ergens? Hier hoor ik juist bijna altijd dat mensen vanuit het buitenland vliegen of vanaf Ehv airport.
pi_53703104
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:37 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

als dat waar zou zijn, zou de groei ook niet minder worden.

of: het verschil is te klein en heeft geen invloed op het heden en ook niet op de toekomst
of: het verschil is groot genoeg om mensen van gedachten te doen veranderen, nu en in de toekomst

maar de vlieger van die gast in den Haag gaat natuurlijk niet op
Of het verschil is zodanig dat er minder mensen extra gaan vliegen. Groei hoeft niet of zeer hoog te zijn of afwezig te zijn. Er zijn zoveel tussenvormen.
pi_53703171
quote:

[..]

Bron

Waarom dan precies? En hoe zou je gereageerd hebben wanneer een VVD'er precies hetzelfde gezegd zou hebben? Het is namelijk geen onlogische beredenering.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:13:49 #213
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53703176
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of het verschil is zodanig dat er minder mensen extra gaan vliegen.
(..)
juist ja, maar dat geldt dan ook voor vandaag

oftewel: BS dat het huidige volume niet afneemt
zonnig Brasil
pi_53703222
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

juist ja, maar dat geldt dan ook voor vandaag

oftewel: BS dat het huidige volume niet afneemt
Oh bedoel je het zo. Het huidige volume zal toenemen. Maar misschien wat minder dan zonder die extra tax.
pi_53703587
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

hmm waar woon je ergens? Hier hoor ik juist bijna altijd dat mensen vanuit het buitenland vliegen of vanaf Ehv airport.
Omgeving Zwolle, het probleem is ook meer dat in die omgeving en hoe verder je noord-westen gaat de reisbureau's niet op de grensstreek zijn gericht. Dus daar moet nog een cultuuromslag plaatsvinden, er wordt amper gebruik gemaakt van bijv. Eelde terwijl daar een enorm potentieel zit/zat (tot de vliegtax)
pi_53703836
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:27 schreef kawotski het volgende:

[..]

Omgeving Zwolle, het probleem is ook meer dat in die omgeving en hoe verder je noord-westen gaat de reisbureau's niet op de grensstreek zijn gericht. Dus daar moet nog een cultuuromslag plaatsvinden, er wordt amper gebruik gemaakt van bijv. Eelde terwijl daar een enorm potentieel zit/zat (tot de vliegtax)
Potentieel voor Europese vluchten, niet intercontinentaal. Dan zal die 11 euro het verschil ook niet maken.

En vanuit de omgeving Zwolle ben je over het algemeen sneller op Schiphol dan op Eelde.
pi_53704352
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Potentieel voor Europese vluchten, niet intercontinentaal. Dan zal die 11 euro het verschil ook niet maken.

En vanuit de omgeving Zwolle ben je over het algemeen sneller op Schiphol dan op Eelde.
Intercontinentaal niet nee, echter kun je heel wat bereiken als je met feeders vanaf Munster via Frankfurt vliegt, dan heb je nog meer keuze dan Amsterdam, en voor mensen die vanaf Amsterdam via Frankfurt naar de eindbestemming gaan levert het tijdwinst en financieel winst op. Maar inderdaad zal Europa aantrekkelijker zijn via o.a. Munster, zie hoeveel bestemmingen Air Berlin aanvliegt en dan heb ik het nog maar over de lijndiensten, charters is nog een stap verder en daar ligt nog een potentieel voor touroperators zoals OAD welke tegen de vliegtax zijn dus zij kunnen redelijk sturen richting de grensstreek.
pi_53704552
Tja Eelde was natuurlijk altijd al kansloos.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:06:59 #219
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53707780
Goed zo, het volgende stapje om NL verder de afgrond in te helpen Ik hoop dat kutland nog eens volledig kapot te zien gaan, heerlijk!
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:29:38 #220
45206 Pietverdriet
pi_53713364
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:43 schreef kawotski het volgende:

[..]

Intercontinentaal niet nee, echter kun je heel wat bereiken als je met feeders vanaf Munster via Frankfurt vliegt, dan heb je nog meer keuze dan Amsterdam, en voor mensen die vanaf Amsterdam via Frankfurt naar de eindbestemming gaan levert het tijdwinst en financieel winst op. Maar inderdaad zal Europa aantrekkelijker zijn via o.a. Munster, zie hoeveel bestemmingen Air Berlin aanvliegt en dan heb ik het nog maar over de lijndiensten, charters is nog een stap verder en daar ligt nog een potentieel voor touroperators zoals OAD welke tegen de vliegtax zijn dus zij kunnen redelijk sturen richting de grensstreek.
Bovendien kan je gewoon met de auto naar Münster/Osnabruck, geen files, en is parkeren daar belachelijk goedkoop vergeleken met schiphol. Je staat dan 5 minuten lopen van de gate, kom daar maar eens op op schiphol.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:33:38 #221
45206 Pietverdriet
pi_53713429
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je kan met Lufthansa direct non stop van Düsseldorf naar NewArk en naar FJK met LTU. Beide vliegen dagelijks

Verder vlieg je in de USA vanaf Düsseldorf naar
Atlanta (DeltaI
Chicago (Lufthansa)
Detroit (Northwest)
Fort Myers (LTU)
Las Vegas (LTU)
Miami (LTU)
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:43:08 #222
56749 BlaZ
pi_53716513
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan met Lufthansa direct non stop van Düsseldorf naar NewArk en naar FJK met LTU. Beide vliegen dagelijks

Verder vlieg je in de USA vanaf Düsseldorf naar
Atlanta (DeltaI
Chicago (Lufthansa)
Detroit (Northwest)
Fort Myers (LTU)
Las Vegas (LTU)
Miami (LTU)
Ook directe vluchten naar Toronto (LTU) en Vancouver (LTU)
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:52:14 #223
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_53716756
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:06 schreef vbmot het volgende:
Goed zo, het volgende stapje om NL verder de afgrond in te helpen Ik hoop dat kutland nog eens volledig kapot te zien gaan, heerlijk!
Zit het diep, die wrok?

En waar komt het vandaan, vertel eens?

Of doe maar niet...
pi_53736595
Ander topic over hetzelfde onderwerp.
TVP dus
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55723378
TVP
pi_55724633
quote:
Bron

De directeur van Easyjet gaf in een interview al aan dat hij niet meer zal uitbreiden in Eindhoven maar in bv. Belgie. Ach tja, technisch gezien verliest Nederland dan dus geen banen, je haalt gewoon geen nieuwe binnen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:54:12 #227
pi_55724888
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:42 schreef FJD het volgende:

[..]

De directeur van Easyjet gaf in een interview al aan dat hij niet meer zal uitbreiden in Eindhoven maar in bv. Belgie. Ach tja, technisch gezien verliest Nederland dan dus geen banen, je haalt gewoon geen nieuwe binnen.
En misschien levert het weer andere banen op, bv een touringcar operator die passagiers naar België gaat brengen.
pi_55725475
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En misschien levert het weer andere banen op, bv een touringcar operator die passagiers naar België gaat brengen.
Je zou zo de politiek in kunnen...
pi_55725588
We zitten in de EU maar je moet over de grens opstappen wil je er voordeel van hebben..
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:32:48 #230
pi_55725693
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zou zo de politiek in kunnen...
Verdient dat beter dan een toeringcaroperator?
pi_55725796
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Verdient dat beter dan een toeringcaroperator?
Om die paar passagiers die niet de eigen auto pakken (goed voor het milieu ook...) in de week te vervoeren met tientallen touringcars? Dat lijkt me wel. Bedelen op de Noordpool levert al meer op.
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:44:40 #232
pi_55725924
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om die paar passagiers die niet de eigen auto pakken (goed voor het milieu ook...) in de week te vervoeren met tientallen touringcars? Dat lijkt me wel. Bedelen op de Noordpool levert al meer op.
zo veel als nodig is. Jij moet maar geen ondernemer worden.
pi_55726158
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

zo veel als nodig is. Jij moet maar geen ondernemer worden.
Ik ben het al en nog succesvol ook.

Maar voor de goede orde: hoe zie jij het voor je? Wachten tot je een touringcar vol hebt en dan vertrekken, waarbij sommigen 2 dagen te laat zijn en anderen weer 4 dagen te vroeg?
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:16:50 #234
pi_55728572
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben het al en nog succesvol ook.

Maar voor de goede orde: hoe zie jij het voor je? Wachten tot je een touringcar vol hebt en dan vertrekken, waarbij sommigen 2 dagen te laat zijn en anderen weer 4 dagen te vroeg?
Of nog simpeler: Je maakt een website voor mensen die vanaf België met Ryan air willen reizen en dan huur je vervoer naar behoefte.
pi_55728963
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of nog simpeler: Je maakt een website voor mensen die vanaf België met Ryan air willen reizen en dan huur je vervoer naar behoefte.
en dan zegt de regering op een bepaald moment,... hey, dat is vervoer vanuit Nederland, daar moeten we belasting op heffen..
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:52:47 #236
pi_55729197
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:39 schreef kawotski het volgende:

[..]

en dan zegt de regering op een bepaald moment,... hey, dat is vervoer vanuit Nederland, daar moeten we belasting op heffen..
Dat bereken ik weer door aan de klant.
pi_55730889
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En voor welke prijs denk jij dit aan te gaan bieden?

(jij bent echt zo geen ondernemer)
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:12:48 #238
pi_55731043
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

En voor welke prijs denk jij dit aan te gaan bieden?

(jij bent echt zo geen ondernemer)
Kostprijs + 15%.
pi_55731125
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Kostprijs + 15%.
Marketing... zegt dat jou iets?
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:49:45 #240
pi_55731979
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Marketing... zegt dat jou iets?
ja, maar ik heb geen carrière plannen in die richting
pi_55732089
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

ja, maar ik heb geen carrière plannen in die richting
Ik hoop voor je dat je ook geen plannen hebt om ondernemer te worden...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:02:51 #242
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55792206
quote:
'Vliegtaks schadelijk voor Schiphol én milieu'
Luchthaven Schiphol verwacht dat het aantal te verwerken passagiers en het aantal vluchten dit jaar niet zal groeien ten opzichte van 2007. De stagnatie wijt de luchthaven aan de vliegtaks die op 1 juli zal worden ingevoerd.

De cijfers
In 2007 verwerkte Schiphol 47,8 miljoen passagiers, 3,7 procent meer dan in het jaar ervoor. Het aantal vliegbewegingen steeg met 3 procent tot ongeveer 436.000 en het vrachtvervoer groeide 5,5 procent tot ruim 1,6 miljoen ton. Schiphol verwacht dat het vrachtvervoer in 2008 wel zal stijgen, met 4 procent.
De luchthaven zal tegen de invoering in beroep gaan, zo zei topman Gerlach Cerfontaine van het luchtvaartbedrijf vrijdag.

Slechte zaak
‘Schiphol zal in 2008 op het gebied van passagiers en vliegtuigbewegingen marktaandeel verliezen ten opzichte van de andere grote luchthavens in Europa. Dat is een slechte zaak,’ aldus Cerfontaine.

Volgens hem leidt de vliegbelasting ertoe dat de concurrentiepositie van Schiphol schade oploopt. Verder vindt hij de maatregel slecht voor de werkgelegenheid op de luchthaven en voor het toerisme van en naar Nederland.

Milieu
‘En slecht voor het milieu, omdat je kunt zien aankomen dat veel mensen zullen uitwijken naar luchthavens buiten Nederland,’ aldus de topman.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën bleek eerder al dat de in te voeren belasting op vliegtickets zal leiden tot 10 procent minder passagiers voor Schiphol aan het einde van de kabinetsperiode.

De belasting, die tot veel woede heeft geleid bij veel mensen, komt neer op 11,25 euro op korte vluchten en 45 euro op lange vluchten. Het kabinet vindt dat de consument zich bewust mag worden dat vliegen milieuvervuilend is.
Bron

Oke het is dus nu bewezen de vliegtax welke ingevoerd is voor het milieu is slecht voor het milieu en de Nederlandse economie.

Dit kabinet is echt goed bezig
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:17:30 #243
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55792503
De vliegtaks is ook een kutidee. Daar is iedereen het over eens. Voorstanders en tegenstanders van vliegverkeer. (Behalve natuurlijk mensen die niet kunnen denken, maar die laat ik ff buiten beschouwing.)

Er moet gewoon belasting op kerosine komen. Wereldwijd. Dat is het enige dat zal werken.
(Dat, of elk 2e persoon in de aankomsthal afknallen. Maar dat is ook weer zo wat.)
pi_55792750
quote:
Het kabinet vindt dat de consument zich bewust mag worden dat vliegen milieuvervuilend is.
Want ik was mij nooit bewust natuurlijk van het milieu. Ik vlieg in ieder geval niet naar Bali om het milieu te verbeteren. Ik vind dat de overheid eens niet zo hypocriet moet doen en al helemaal niet zo overduidelijk te schatkist probeert te vullen.

Laat ze restricties opleggen, betalen doet iedereen toch wel, verbied de Nederlander te vliegen , verpak het bijv net als met de Co2-handel, als mijn buurman niet vliegt mag ik dan 2x vliegen. Maar dat levert geen cent op voor de schatkist.
pi_55815537
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Oke het is dus nu bewezen de vliegtax welke ingevoerd is voor het milieu is slecht voor het milieu en de Nederlandse economie.

Dit kabinet is echt goed bezig
Beschouw je de mening van de belanghebbende zelf als een bewijs??
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56075339
quote:
Luchtvaartmaatschappij Volareweb stopt per 1 april
Maastricht Aachen Airport

Luchtvaartmaatschappij Volareweb stopt per 1 april met de lijndienst tussen Maastricht Aachen Airport en Milaan. Oorzaak is volgens de Italiaanse prijsvechter de extra milieubelasting die per 1 juli in Nederland wordt ingevoerd. Door die zogenoemde ecotax wordt de concurrentie met nabijgelegen vliegvelden in België en Duitsland moeilijk.

Directeur Jan Tindemans van Maastricht Aachen Airport heeft eerder al laten weten een kort geding tegen de Nederlandse staat aan te spannen om de ecotax aan te vechten. Volareweb vloog vanaf oktober vorig jaar vier keer per week vanaf Beek. Het aantal passagiers dat van de lijnvluchten gebruik maakte was gering, maar dat is volgens Volareweb niet de reden om te stoppen.
Levert zo echt veel belasting op, hè milieukneusjes .
Daag economische groei . En dadelijk met een schijnheilig gezicht afvragen waarom economische groei afvlakt .
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:14:39 #247
pi_56076260
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Daag economische groei . En dadelijk met een schijnheilig gezicht afvragen waarom economische groei afvlakt .
Er word zo toch minder gevlogen? Dat was toch het doel van die tax?
pi_56076355
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word zo toch minder gevlogen? Dat was toch het doel van die tax?
Tuurlijk niet, men rijdt eerst naar het buitenland en vertrekt dan.

Bovendien is het gewoon een illegale belasting, maar dat weerhoudt de overheid niet om het toch in te voeren.
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:22:49 #249
pi_56076496
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Bovendien is het gewoon een illegale belasting, maar dat weerhoudt de overheid niet om het toch in te voeren.
Vanuit Nederland word minder gevlogen dus de boomknuffelaars kunnen tevreden gaan slapen.
pi_56076528
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanuit Nederland word minder gevlogen dus de boomknuffelaars kunnen tevreden gaan slapen.
Tuurlijk niet. Er is altijd wel een andere kapitalist te vinden waar jullie tegen moeten vechten.
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:02:21 #251
pi_56077489
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Er is altijd wel een andere kapitalist te vinden waar jullie tegen moeten vechten.
Jullie? Ik ben 1 persoon hoor, en niet eens een bomenknuffelaar.
pi_56077585
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jullie? Ik ben 1 persoon hoor,
Jij en je vriendjes. Hier op het forum dus Klopkoek en du_ke
quote:
en niet eens een bomenknuffelaar.
Socialist, boomknuffelaar, whatever
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:14:25 #253
pi_56077757
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jij en je vriendjes. Hier op het forum dus Klopkoek en du_ke
We zijn geen vrienden. Dat we het af en toe met elkaar eens zijn betekend alleen maar dat ze ook voor zichzelf kunnen nadenken.
quote:
Socialist, boomknuffelaar, whatever
Sorry, maar ik ben een individu, geen hokje.
pi_56079977
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja de bodycount gaat zo langzaam aan beginnen voor Nederland, Volareweb op Maastricht, Ryanair op Eindhoven die zich terugtrekt, vliegen mag alleen als je portemonnee het trekt. Ondertussen vliegen de rijksambtenaren lekker de hele wereld over van onze centen met hun 24.000 vluchten.

Het is een grote nep-regeling om de schatkist ordinair te vullen onder het mom van het milieu en het ergste is dat het gewoon maar erdoor gedrukt wordt. De ambtenaren vliegen notabene business en dat is wat je juist NIET moet doen als je enigszins wil dat luchtvaartmaatschappijen hun vluchten gaan beperken.

Gelukkig zit Herfkens niet meer in de Nederlandse politiek maar haar uitspraken eerder deze week staan volgens mij garant hoe de politiek in werkelijkheid denkt over vliegen - gewoon doen, want wij verdienen het en het gewone volk gaat maar economy. Het milieu (en lokale economie) is uiteindelijk de grote verliezer maar niet door de burger maar juist door de politiek.

vergeet ik nog de ontwikkeling van de regionale vliegvelden zoals Lelystad (perfect voor ontlasting lowcost airlines Amsterdam), Eelde (wanneer komt die baanverlenging?) en Twente (Munster is een steenworp verwijderd), het land wil gewoon stilstaan heb ik het idee. We bouwen na de 2e wereldoorlog een land op en ineens besluit iemand - en nu is het wel genoeg, nu gaan we alles tegenhouden. Clubs als milieudefensie zijn hier volstrekt overbodig en moeten echt eens naar India en China, kunnen ze relatief meer eer voor hun acties behalen, alleen hebben ze dat zelf niet door..

[ Bericht 15% gewijzigd door kawotski op 16-01-2008 18:56:02 ]
pi_56117015
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Illegale belasting?
Wasda?

Bovendien: het woord belasting is vrouwelijk, dat kun je zien omdat het eindigt op -ing.
pi_56117316
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:43 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja de bodycount gaat zo langzaam aan beginnen voor Nederland, Volareweb op Maastricht, Ryanair op Eindhoven die zich terugtrekt, vliegen mag alleen als je portemonnee het trekt. Ondertussen vliegen de rijksambtenaren lekker de hele wereld over van onze centen met hun 24.000 vluchten.

Het is een grote nep-regeling om de schatkist ordinair te vullen onder het mom van het milieu en het ergste is dat het gewoon maar erdoor gedrukt wordt. De ambtenaren vliegen notabene business en dat is wat je juist NIET moet doen als je enigszins wil dat luchtvaartmaatschappijen hun vluchten gaan beperken.
Waarom is het vliegen in businessclass onverstandig als je vluchten wilt beperken?
En wat betreft de heffing op brandstof: kerosine en scheepsbrandstof worden niet belast met accijns met het smoesje, dat het verbruik niet goed te localiseren valt. Deze heffing is een stap in de goede richting.
quote:
Gelukkig zit Herfkens niet meer in de Nederlandse politiek maar haar uitspraken eerder deze week staan volgens mij garant hoe de politiek in werkelijkheid denkt over vliegen - gewoon doen, want wij verdienen het en het gewone volk gaat maar economy. Het milieu (en lokale economie) is uiteindelijk de grote verliezer maar niet door de burger maar juist door de politiek.
Herfkens is wel een apart geval, dus niet maatgevend.
quote:
vergeet ik nog de ontwikkeling van de regionale vliegvelden zoals Lelystad (perfect voor ontlasting lowcost airlines Amsterdam), Eelde (wanneer komt die baanverlenging?) en Twente (Munster is een steenworp verwijderd), het land wil gewoon stilstaan heb ik het idee. We bouwen na de 2e wereldoorlog een land op en ineens besluit iemand - en nu is het wel genoeg, nu gaan we alles tegenhouden. Clubs als milieudefensie zijn hier volstrekt overbodig en moeten echt eens naar India en China, kunnen ze relatief meer eer voor hun acties behalen, alleen hebben ze dat zelf niet door..
Dat ze hier overbodig zijn is onzin, dat ze in China en India veel eer kunnen behalen is ook waar.
pi_56121193
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:32 schreef Kees22 het volgende:

Waarom is het vliegen in businessclass onverstandig als je vluchten wilt beperken?
En wat betreft de heffing op brandstof: kerosine en scheepsbrandstof worden niet belast met accijns met het smoesje, dat het verbruik niet goed te localiseren valt. Deze heffing is een stap in de goede richting.
de aanwezigheid van business class zorgt ervoor dat economy betaalbaar blijft. Hoe meer business class stoelen worden verkocht hoe goedkoper de tarieven kunnen met als resultaat dat jantje en pietje de oceaan over kunnen vliegen.
Voorbeeld: amsterdam - new york kost KLM 1000 gulden per stoel om zonder verlies dit traject te kunnen vliegen. men zet een economytarief van 200 gulden in de markt, hoeveel moet een andere stoel dan opbrengen? 1800 gulden, voila, dat is hoe de structuur min of meer werkt. Als een business class stoel dus geen 6000 euro opbrengt kan er op een een bepaald moment echt geen toestel de oceaan meer over aangezien de economypassagier geen dure tickets kan opbrengen, daarmee neemt het probleem af hoe minder business er wordt gevlogen.
En deze heffing is waardeloos en een complete wildgroei in 1 landje. Zitten we daarom in de EU om alles op eigen houtje te gaan doen.
quote:
Herfkens is wel een apart geval, dus niet maatgevend.
ik hoop het dan maar, zo'n apart geval vind ik het niet, meer ook omdat business class vliegen redelijk standaard is binnen de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')