hmm okquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Düsseldorf ook, vanuit hier ook dichter bij als Brussel of Amsterdam.
Vanaf Brussel vlieg je wel non-stop.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
Dus omdat er grotere problemen zijn mag je niets over de kleinere zeggen...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
Hoezo? Wil jij dan graag dat hij stewardessen gaat stuktrekken overzee?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:17 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En ik ondervind meer direct nadeel van deze maatregel dan jullie, want mijn vriendje wil heel graag bij de KLM gaan vliegen!!
en dat geloof jij omdat .... ?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
(..)
En zoals de staatssecretaris ook aangeeft zal de vraag naar vliegreizen niet hard gaan dalen maar alleen minder hard groeien.
Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.quote:
Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
Zeeland ook nog. En die drie provinciën vertegenwoordigen best een aardig deel van de bevolking.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:
Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
Denk jij dat je bovenstaande ellende dan oplost met die paar tientjes belasting?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Zucht.
Kinderen die kansarm op de werld komen.
Allochtone leerlingen wiens toekomst verneukt wordt omdat leraren systematisch een lager schooladvies geven.
Psyciatrisch patienten die niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en op straat zwerven.
Ouderen ondervoed in het ziekenhuis.
Gezinnen afhankelijk van voedselhulp..
Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Volgens mij wordt slechts bedoeld de feitelijke macht van de getallen die inhouden dat wat wij hier in de EU maximaal kunnen besparen niet meer is dan een (klein) deel van de stijging in China (en dan hebben we de cijfers van India er niet eens bij genomen).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:26 schreef sneakypete het volgende:
Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.
Lufthansa moet je ook niet hebben, LTU vliegt direct op New York.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
hmm ok
als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
Doe dat. Want die 45 euro hoeven ze dan niet meer bij anderen op te halen. Dus namens iedereen: dank!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
oh ja dan betaal ik wel 45e extra.
Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Het milieu is ook niet gebaat bij symboolpolitiek.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:07 schreef Actrix_1972 het volgende:
Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.
Vliegen is, op lange afstand, een van de schoonste vervoermiddelen. Beter dan b.v. HSL!quote:Het is vooral een manier om de mensen die willen vliegen bewust te maken van het feit dat vliegen behoorlijk milieuvervuilend is, en om een signaal af te geven naar omringende landen dat het tijd wordt dat vliegen gewoon belast dient te worden, net als andere milieuvervuilende manieren van vervoer.
Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
Ontwikkelingen in de luchtvaart in het algemeen. Een echte daling in het aantal vluchten of passagiers komt niet snel voor.quote:
Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.
Vanuit Eindhoven :
Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:45 schreef du_ke het volgende:
Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.
Klopt maar de goede treinverbinding vanaf een stad als Eindhoven zal de keuze soms toch eerder in de richting van Schiphol doen veranderen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |