abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53675373
Nog een voordeel van vliegen vanaf Dusseldorf, heb net trouwens even KLM vergeleken met LTU dus tarieven kunnen morgen weer anders zijn maar is wel een aardige indicatie, waarbij de belasting met de extra vliegtax nog eens hoger uit zal vallen op onderstaand voorbeeld:

KLM naar JFK v.a. AMS, 11 nov heen , 18 nov terug: 512 euro waarvan belasting: 204 euro vliegtax 45 euro
LTU naar JFK v.a. DUS, 11 nov heen , 18 nov terug: 399 euro waarvan belasting: 152 euro

Besparing: 97 euro alleen al op de belasting P.P !!!.
Wederom dus altijd even lekker rondshoppen voor je klakkeloos vertrekt vanaf Amsterdam.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_53675809
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Düsseldorf ook, vanuit hier ook dichter bij als Brussel of Amsterdam.
hmm ok

als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:15:45 #178
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_53676028
Als deze plannen doorgaan dan vertrek ik voortaan wel vanaf Brussel om naar de USA te gaan.
Met twee personen wordt het toch al een stuk duurder.
Twee retourtickets New-York kosten me nu 1000.- ongeveer, als daar 100.- bij komt dan is dat 10% (effe snel berekend). Da's pure diefstal !
Die lul van een Bos zouden ze op z'n schijnheilige smoel moeten timmeren.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_53679590
Zucht.
Kinderen die kansarm op de werld komen.
Allochtone leerlingen wiens toekomst verneukt wordt omdat leraren systematisch een lager schooladvies geven.
Psyciatrisch patienten die niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en op straat zwerven.
Ouderen ondervoed in het ziekenhuis.
Gezinnen afhankelijk van voedselhulp..

Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
pi_53679624
En ik ondervind meer direct nadeel van deze maatregel dan jullie, want mijn vriendje wil heel graag bij de KLM gaan vliegen!! Dat wordt nie wat met deze maatregel..
pi_53681071
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:

als ik de planner van lufthansa invul vlieg je dan van dusseldorf naar frankfurt en dan frankfurt - JFK. Lijkt me niet optimaal
Vanaf Brussel vlieg je wel non-stop.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53681131
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Maar nee hoor, het allergrootste, nijpendste onrecht in dit land is kennelijk weer een paar tientjes extra belasting!
Dus omdat er grotere problemen zijn mag je niets over de kleinere zeggen...

Dan moet jij dus je mond houden over het feit dat er mensen klagen terwijl er grotere problemen zijn. Of geldt die norm alleen voor anderen?
pi_53681180
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:17 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En ik ondervind meer direct nadeel van deze maatregel dan jullie, want mijn vriendje wil heel graag bij de KLM gaan vliegen!!
Hoezo? Wil jij dan graag dat hij stewardessen gaat stuktrekken overzee?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:02:40 #184
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53681192
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

(..)
En zoals de staatssecretaris ook aangeeft zal de vraag naar vliegreizen niet hard gaan dalen maar alleen minder hard groeien.
en dat geloof jij omdat .... ?
zonnig Brasil
pi_53681237
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanaf Brussel vlieg je wel non-stop.
Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2007 @ 23:06:26 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53681312
quote:
Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Carpe Libertatem
pi_53681584
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:

Klopt, maar eigenlijk alleen geschikt voor de mensen in noord-brabant of limburg, want als jij ergens anders dan daar woont is het een behoorlijk eind... Het zou voor mij de moeite iig niet waard zijn, zeker niet als je vroeg vliegt ofzo.
Zeeland ook nog. En die drie provinciën vertegenwoordigen best een aardig deel van de bevolking.
pi_53681781
quote:
Zucht.
Kinderen die kansarm op de werld komen.
Allochtone leerlingen wiens toekomst verneukt wordt omdat leraren systematisch een lager schooladvies geven.
Psyciatrisch patienten die niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en op straat zwerven.
Ouderen ondervoed in het ziekenhuis.
Gezinnen afhankelijk van voedselhulp..

Denk jij dat je bovenstaande ellende dan oplost met die paar tientjes belasting?
Zou er dan niet structureel iets moeten veranderen in de gehele organisatie v/d maatschsappij?

Valt het je zelf niet op dat deze problemen allemaal onstaan op terreinen wat de overheid de touwtjes in handen heeft (zorg, onderwijs, wereldhandel)??
pi_53681886
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Neehoor, dit land verzint mileubelasting om de staatskas te spekken omdat er wat gasjes de lucht in gaan terwijl er elk jaar miljoenen mensen dood gaan aan dingen die met de helft van het geld wat wij in 'goede doelen' stoppen te realiseren is. Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.

Neemt niet weg dat ook tegen de vliegtax ben.
pi_53686226
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:26 schreef sneakypete het volgende:

Dat verhaal over China behoeft enige nuance, het is nogaltijd zo dat Nederland per hoofd van de bevolking veel meer uitstoot. Het is flauw om een land met 1 miljard inwoners op basis van totale uitstoot zwart aan te pakken.
Volgens mij wordt slechts bedoeld de feitelijke macht van de getallen die inhouden dat wat wij hier in de EU maximaal kunnen besparen niet meer is dan een (klein) deel van de stijging in China (en dan hebben we de cijfers van India er niet eens bij genomen).

Het is zoiets als een groot schip met een enorm gat in de romp, waarbij een aantal figuren met een emmertje water aan het terugscheppen zijn die door de golven op het dek wordt gegooid...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:34:10 #191
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53686300
oh ja dan betaal ik wel 45e extra.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:57:11 #192
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53686731
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:

[..]

hmm ok

Lufthansa moet je ook niet hebben, LTU vliegt direct op New York.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_53686892
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
oh ja dan betaal ik wel 45e extra.
Doe dat. Want die 45 euro hoeven ze dan niet meer bij anderen op te halen. Dus namens iedereen: dank!
pi_53686904
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]Nee, een paar kilotjes CO2 terwijl er per maand 100x zoveel bijkomt in China dan we met deze maatregelen in een jaar kunnen besparen is een veel beter plan!!!
Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.

De manier waarop het kabinet die vliegtax wil invoeren is inderdaad niet echt eerlijk.
Ik denk dat ze het liefst een kerosinetax zouden willen, maar daarvoor werden teruggefloten door de EU. Dus dan is een tickettax het enige alternatief.

Het is vooral een manier om de mensen die willen vliegen bewust te maken van het feit dat vliegen behoorlijk milieuvervuilend is, en om een signaal af te geven naar omringende landen dat het tijd wordt dat vliegen gewoon belast dient te worden, net als andere milieuvervuilende manieren van vervoer.
pi_53687037
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:07 schreef Actrix_1972 het volgende:

Met het vingertje naar een ander wijzen gebeurt al veel te lang door veel te veel mensen; daar is het milieu al helemaal niet bij gebaat.
Het milieu is ook niet gebaat bij symboolpolitiek.
quote:
Het is vooral een manier om de mensen die willen vliegen bewust te maken van het feit dat vliegen behoorlijk milieuvervuilend is, en om een signaal af te geven naar omringende landen dat het tijd wordt dat vliegen gewoon belast dient te worden, net als andere milieuvervuilende manieren van vervoer.
Vliegen is, op lange afstand, een van de schoonste vervoermiddelen. Beter dan b.v. HSL!

In dat kader: het milieu is ook niet gebaat bij milieudogma's.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:21:32 #196
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53687169
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.
Vanuit Eindhoven :

Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_53688940
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:02 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

en dat geloof jij omdat .... ?
Ontwikkelingen in de luchtvaart in het algemeen. Een echte daling in het aantal vluchten of passagiers komt niet snel voor.

Daarvoor moet het kostenverschil veel groter zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53689016
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vanuit de randstad zal het niet snel interessant zijn inderdaad, behalve als je met 3-4 man buiten Europa gaat vliegen.
Vanuit Eindhoven :

Düsseldorf 117km
Brussel-Zaventem 126km
Amsterdam-Schiphol 130km
Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.
pi_53689625
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:45 schreef du_ke het volgende:

Dan moet je wel met de auto. vanaf Eindhoven kan je naar Schiphol ook met een rechtstreekse trein, dat heeft ook voordelen.
Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.
pi_53691448
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat dit prima is geregeld op Schiphol, weet ik dat de meeste mensen toch niet voor de trein kiezen.
Klopt maar de goede treinverbinding vanaf een stad als Eindhoven zal de keuze soms toch eerder in de richting van Schiphol doen veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')