Heb hem nu gevonden in een internetshop in Frankrijk, kan niet veel Frans maar hij kost ¤ 112,99 volgens mij voordat ik m thuis heb.. weet niet wat: "Frais de traitement : Pour les livraisons hors métropole, les frais de transport seront calculés à l'étape de validation finale de votre commande." wil zeggen, heb wel al gekozen voor Nederland als land van bestemming...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:39 schreef Poepoog het volgende:
Gaaf, ben benieuwd wat de prijs zal zijn...
128 euro @ ebay...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:42 schreef Watervogel het volgende:
[..]
Heb hem nu gevonden in een internetshop in Frankrijk, kan niet veel Frans maar hij kost ¤ 112,99 volgens mij voordat ik m thuis heb.. weet niet wat: "Frais de traitement : Pour les livraisons hors métropole, les frais de transport seront calculés à l'étape de validation finale de votre commande." wil zeggen, heb wel al gekozen voor Nederland als land van bestemming...
Daar staat wel bij:quote:Op zondag 28 januari 2007 21:43 schreef Poepoog het volgende:
[..]
128 euro @ ebay...
Objectnummer: 230083352103
Hulp zoeken om je agressieve gedrag onder controle te krijgenquote:Op maandag 29 januari 2007 08:47 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm, maar wat als je nou (zoals mij) wakker wordt met de intentie om dat ding uit te rammen? Dan is 'ie toch in no-time kapot?
Rentepuntenquote:Op maandag 17 september 2007 20:27 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat heeft ie gekost?
Dan moet je nog betalen, hoor. Zag 'm toevallig vandaag staan in de rentepuntenshop. Ik ben wel nieuwsgierig.quote:
juist daardoor twijfel ik ook nog... Misschien kun je em wel ergens testenquote:Op maandag 17 september 2007 20:54 schreef Sm0keZ het volgende:
Zelf heb ik ook regelmatig moeite met opstaan (geen wonder om 05:00) en zo'n wekker lijkt me ook wel wat.
Maar om nou voor 129,- erachter te komen dat het toch net niet werkt... Tja... twijfelachtig
M'n pa werkt bij een electronicahandel, zal eens vragen of ik er eens eentje mag testenquote:Op maandag 17 september 2007 20:59 schreef Pittie het volgende:
[..]
juist daardoor twijfel ik ook nog... Misschien kun je em wel ergens testen![]()
Mên, 7:20... dan ben ik vaak al anderhalf uur op m'n werkquote:Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Pittie het volgende:
Mijn probleem is dat ik nogal erg vast slaap
Tot nu toe is de enige echte remedie zorgen dat ik uit bed moet om wekker uit te zetten. Tegenwoordig gaat om 7.20 mijn telefoon af, vervolgens om 7.25 nog een keer en dan om 7.30 gaat mn stereo hard aan. Dit om zo dus uit bed te gaan. De laatste tijd werkt dit prima. Echter wakker worden via licht lijkt me iig een stuk aangenamer, dan iedere ochtend bijna wakker schrikken.
Vannacht bijvoorbeeld kwam een huisgenoot nogal lawaaierig thuis, (tenminste dat vertelde de rest me) Echter ik heb weer eens niets gehoord...
Dat zou toch goedkoper moeten kunnen?quote:Op maandag 17 september 2007 20:32 schreef ThaNetRunner het volgende:
Adviesprijs ¤ 139
Aaah, met een epileptische aanval vredig doodgaan in je slaap voordat je naar je werk moet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat zou toch goedkoper moeten kunnen?
[afbeelding]
+
[afbeelding]
Volgens mij is het een gewone halogeenlamp hoor. Maar met een stroboscoop moet het ook lukken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
Aaah, met een epileptische aanval vredig doodgaan in je slaap voordat je naar je werk moet.
volgens mij niet...quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Is het niet zo dat die stoffen in je lichaam alleen aangemaakt worden bij zonlicht?
Jij ziet er wel lief uitquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:41 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb deze gekregen een paar maandjes geleden:
[afbeelding]
en ik moet zeggen, het idee is leuk, maar het heeft nog niet bijster goed gewerkt in mijn situatie.
Ik word echt nooit wakker van het licht, maar pas als die stomme mechanische kut-krekels zo ontzettend hard aan het tsjilpen zijn dat het lijkt alsof er een hele zwerm door je kamer vliegt.![]()
Kan ook komen doordat het ding aan het voeteneinde van mn hoogslaperstaat zodat het licht zich niet echt door mn kamer kan verspreiden ofzo.
Maar goed het geluid is dus kut en mechanisch, ook de 'brandings-geluiden' bijvoorbeeld.
En ik zit ook altijd te kutten met het display want dat gaat iedere avond gewoon weer aan staan terwijl ik hem elke dag UIT zet.![]()
Nou ja verder wel een heel tof en lief cadeauen misschien moet ik me er wat meer in verdiepen en even een herlocatie laten plaatsvinden
![]()
helllig?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:44 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Valt tegen hoor, vooral van mechanische krekels kan ik enorm hellig worden![]()
En wat mag dat dan wel niet wezen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:49 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ja maar dan met twee l-en ipv 3 zoals jij doet![]()
Ik heb zojuist met dank aan Wikipedia ontdekt dat het kwaad/boos betekent en dat het Puttens of Nunspeets is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat mag dat dan wel niet wezen?
quote:Hellig worden is meanselijk, hellig blieven is duvels
Dat hoor je als man toch ook niet te wetenquote:Op dinsdag 18 september 2007 02:03 schreef Parafernalia het volgende:
ik wist niet eens dat naf naf nog bestond!
Haha das omdat ik nog studeerquote:Op maandag 17 september 2007 21:16 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Mên, 7:20... dan ben ik vaak al anderhalf uur op m'n werk
Ruilen?
Dat vind ikquote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:44 schreef Lexie het volgende:
Tof. Zou hem ook wel eens willen proberen. Die lamp is misschien ook handig om op mijn bureau neer te zetten rond een uur of twee, zodat ik wakker blijf
.
Nee, dat was nog niet genoemd.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:58 schreef Unity het volgende:
Ik ga er binnenkort ook maar eens een kopen... Bij de postbank kan je trouwens zo'n ding van philips met korting krijgen (70 euro plus 7000 rentepunten en 10 euro verzendkosten).
Oh ja. Slaaptekort.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat was nog niet genoemd.
Dan heb je het over die nafnaf lamp? Of kost dat ding van Philips 70euro bij de mediamarkt?quote:Op woensdag 19 september 2007 19:29 schreef Sassie1986 het volgende:
Ik heb die van nafnaf, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik wordt vaak al wakker van de lamp en daarna nog van de radio.
Het nadeel is wel dat licht van de display dat heel fel is. maar ik zet hem gewoon uit, dan heb je er ook geen last van.
En bij de mediamarkt kost hij 70 euro en kun je hem binnen 14 dagen terugbrengen.
Dat lijkt me een kwestie van goed verduisteren.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:24 schreef deom het volgende:
Veel plezier aankomende zomer. Nu van de winter is het fijn als je wakker wordt van het licht, omdat het nog donker is als je je bed uit moet. Van de zomer is dat een ander verhaal. Dan wordt het om een uur of 5 licht buiten. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds blij bent als je biotritme dan gewend is aan wakker worden als het licht wordt![]()
Dat is de reden waarom wij de Daymaker niet meer gebruiken. Nu kunnen we in de zomer ook gewoon slapen tot de wekker gaat in plaats van 1,5 uur te vroeg wakker zijn.
't Gaat om hoe je wakker wordt. 't Is geen lichttherapie.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:10 schreef Ynske het volgende:
T idee is heel goed. vooral als ik zoals nu om 6 uur moet beginnen.
maar goed, dan kom je dus buiten is het donker, en op t werk is ook geen daglicht. Zou t dan nog nut hebben?
Dat begrijp ik, ik vroeg me alleen af in hoeverre het geen enorme deceptie is om vervolgens dat ding uit te zetten en dan alsnog in het donker te zitten en naar je werk te moeten?quote:Op donderdag 20 september 2007 09:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Gaat om hoe je wakker wordt. 't Is geen lichttherapie.
Hoe kan het nou een deceptie zijn? Dat kan toch alleen maar als je weet ik niet wat voor wonderlijke verwachtingen van het apparaat hebt.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:54 schreef Ilske het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik vroeg me alleen af in hoeverre het geen enorme deceptie is om vervolgens dat ding uit te zetten en dan alsnog in het donker te zitten en naar je werk te moeten?![]()
Zo niet lijkt het me wel wat!![]()
Ja dat blijft natuurlijk kut..maar het is een wekker! Dat ding zorgt ervoor dat je wakker wordt.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:54 schreef Ilske het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik vroeg me alleen af in hoeverre het geen enorme deceptie is om vervolgens dat ding uit te zetten en dan alsnog in het donker te zitten en naar je werk te moeten?![]()
waarom niet nu?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga 'm morgenochtend uitproberen.
Ik ben zeer benieuwd na de uitslagquote:Op donderdag 20 september 2007 15:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga 'm morgenochtend uitproberen.
ik ben het nu alquote:Op donderdag 20 september 2007 21:12 schreef Pittie het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd na de uitslag
Ik had gisteravond geen tijd om 'm in te stellen, dus het verslag laat nog even op zich wachten.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:12 schreef Pittie het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd na de uitslag
Hou ons op de hoogte!
Nu pas wakker.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had gisteravond geen tijd om 'm in te stellen, dus het verslag laat nog even op zich wachten.
Ts, zo lang kunnen uitslapen. Wat ook erg effectief is om wakker te worden, wakker gebeld worden om 7.00quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had gisteravond geen tijd om 'm in te stellen, dus het verslag laat nog even op zich wachten.
Nou, mijn oude wekkertje ging al om 6.30, hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Pittie het volgende:
[..]
Ts, zo lang kunnen uitslapen. Wat ook erg effectief is om wakker te worden, wakker gebeld worden om 7.00![]()
heeft des winters niet zoveel zin, zeker niet als je om 5:30 eruit moetquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef fuckbuddy het volgende:
Gordijnen open laten!
Het is een lamp, geen boeing 737quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:08 schreef Logitik het volgende:
Kan je hier niet een soort van jet lag van krijgen?
Dankje! Ga ik daar maandag ff langs.quote:
Uitgebreider reviewtje is hier te vinden.quote:Heerlijk wakker worden - Philips Wake up Light:
Nu een weekje in gebruik, en ik moet zeggen, het werkt erg goed! Je kunt lichtintensiteit en volume netjes instellen, plus kiezen voor een van de geluiden of radio. De volgende morgen begint de wekker netjes een half uur voor de ingestelde tijd langzaam op te gloeien. Mocht je uiteindelijk nog niet wakker zijn op de ingestelde tijd zal ook langzaam het geluid opbouwen tot het ingestelde volume. Erg plezierig!
Ik heb gemerkt dat als ik hem op 7 uur instel, ik ongeveer om 6:45 langzaam bewust wordt dat ik wakker aan het worden ben. Hierna kun je dus nog even rustig genieten van het wakker worden en zo lekker met je ogen knipperen alsof de zon in je gezichtje staat te schijnen. Tegen de tijd dat het echt tijd is begint het geluid langzaam van zacht naar hard te gaan. Tijd om op de knop te drukken en op te staan dus!
is dat zoquote:Op maandag 24 september 2007 12:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar alleen de 400 heeft wekkerradio he?
Nouja dan die maar
Volgens mij klopt dat helemaal!quote:Op maandag 24 september 2007 12:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar alleen de 400 heeft wekkerradio he?
Nouja dan die maar
Ja, zag het nu net in de folderquote:
jawel toch? tegenover de vvdquote:Op maandag 24 september 2007 13:43 schreef Pittie het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat helemaal!
Ik ga binnenkort ook maar eens bij de Bcc langs. Echter hier in Tilburg zit er geen![]()
Het is meer "bip bip bip" en "Twiedeltwiet" voor de vogeltjes.quote:Op maandag 24 september 2007 17:09 schreef Parafernalia het volgende:
pff dan pas ik toch hoor...130 euro is echt te duur voor een wekker.
wat raar dat er geen wekkerradio op de 300 zit zeg.
zit er dan alleen een *tuut tuut tuut* wekker op?
Ik moet er donderdag en vrijdag om 0:30 uitquote:Op dinsdag 25 september 2007 06:53 schreef Sm0keZ het volgende:
Pff.. misschien dat ik vanmiddag dan ook maar even langs de BCC rij... Deze én volgende week heb ik ochtenddienst, en moet dan om 5 uur opstaan. Op een of andere manier is dat ook niet alles
kijk dat is een echte testquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik moet er donderdag en vrijdag om 0:30 uit![]()
Dus getest worden gaatie zeker.
Niet niet echt, behalve dat de 400Lux een wekkerradio heeft en de 300 niet.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:38 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik vraag me alleen af; is het verschil tussen 300 en 400 lux nou echt zo groot?
Het prijsverschil is toch wel behoorlijk... 89,95 of 129,95
Ik wil net zeggen, mij hebben ze verteld dat hier zowel geen Bcc als mediamarkt zit....quote:Op maandag 24 september 2007 17:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
jawel toch? tegenover de vvd
edit: ohneegoeiemorgen parafernalia
En de 400 heeft meer wekgeluidjes om uit te kiezen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Niet niet echt, behalve dat de 400Lux een wekkerradio heeft en de 300 niet.
Kwa lichtopbrengst.. die 300Lux geeft ook meer dan genoeg licht
Wat voor geluidjes behalve bip bip bip en twiedeltwiet?quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En de 400 heeft meer wekgeluidjes om uit te kiezen.
Oceaan en nog wat. Ik heb de 300.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat voor geluidjes behalve bip bip bip en twiedeltwiet?
Of je kunt hem wakkerpijpenquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga hier even een post plaatsen. Mijnheeft altijd veel moeite met opstaan. Misschien is dit iets voor hem.
Ja niet normaal hequote:Op dinsdag 25 september 2007 18:27 schreef Sm0keZ het volgende:
Anyway, de 400 geeft echt veel licht. Waarschijnlijk zal ik hem nooit op z'n max zetten
Mja, we zullen het zien morgenochtend. Toen ik net even de gordijnen dicht had en die lamp aanzette was ik even bang om lasogen te krijgen... Een 100watt lamp was misschien wat overdreven geweestquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja niet normaal heMaar het mooie is dat het een heel natuurlijk licht is, mijn kamer is echt ongeveer hetzelfde verlicht als overdag met de gordijnen open.
Met m'n vorige wekker maakte ik soms wel 5 salto'squote:Op dinsdag 25 september 2007 19:15 schreef Candaasje het volgende:
TVPtje. Erg prijzig, maar wel fijn lijkt me. Weer een dingetje om voor te sparen.![]()
Ik gebruik momenteel een zoutsteenlamp om een beetje rustig wakker te worden, (wekker 10 min. voor tijd zetten, zodra het ding af gaat zoutsteenlampje aan, rustig de oogjes open, om vervolgens na 10 minuten de tweede wekker af te zetten)
Werkt in elk geval beter dan gelijk fel gloeilamp-licht in je snufferd, maar die wekker maakt nog steeds een rotherrie waar je u tegen zegt en waardoor je hart 3 achterwaartse salto's maakt.![]()
190 euroquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:56 schreef Parafernalia het volgende:
http://www.lichttherapiewinkel.nl/index.php?cPath=107
Herkenbaar... zoiets had ik jaren geleden eens in de winter. Dacht wakker te zijn geworden vlak voor de wekker ging, dus ik douchen, ga naar beneden om wat te eten... Vervolgens zie je dat het nog niet eens 4 uur is, en terwijl je daarvan loopt te balen bedenk je ook nog eens dat het zaterdag is. En ja, dan is de school natuurlijk dichtquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat ik om 1 uur 's nachts onder de douche stond simpelweg omdat ik dacht dat ik nog voor de wekker wakker was geworden en hem toen maar alvast uit had gezet. (Om de schrik te voorkomen alvast). Goed, was wel voordat de wekker afging wakker, maar m'n pa was dr wat minder blij mee
Met zo'n lichtwekker overkomt je dat toch minder snel lijkt me (als het nog donker is sta je dan niet meer zo snel op)
Ik ben zeer benieuwd morgen....quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:27 schreef Sm0keZ het volgende:
Ben net toch maar even bij de BCC geweest om er eentje te halen, heb voor de zekerheid maar meteen de 400lux meegenomen
Okee, was wel wat duurder, maar ik denk zomaar dat die vogeltjes, oceanen etc. snel gaan vervelen.... Kan ik af en toe nog een muziekje opzetten.
Het instellen was wat vreemd. Opeens maakte dat ding totaal geen geluid meer... Uiteindelijk heb ik dat ding maar gereset, en toen werkte alles weer. Gelukkig maar, want ik had niet zo heel veel zin om door de spits terug naar de BCC te rijden...
Anyway, de 400 geeft echt veel licht. Waarschijnlijk zal ik hem nooit op z'n max zetten
Geluid kan ook hard genoeg, dat scheelt ook weer.
Morgen om 05:00 zullen we zien hoe dat apparaat z'n werk gaat doen
Van wanneer tot wanneer is dat?quote:Op woensdag 26 september 2007 00:34 schreef Adelante het volgende:
Bij de Bijenkorf issie gedurende de DDD 129 euro en krijg je er een rituals badjas bij twv 69 euro.
Kan momenteel niet anders zeggen dan dat het érg ontspannen wakker worden is... Dat harde tyfusgeluid van die vorige wekker bezorgde me al nachtmerries voordat die afging.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:44 schreef Pittie het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd morgen....
Deze maand gaat het voor mij nix worden. De uni moet zo nodig 250euro afschrijven:P Maar volgende maand ga ik denk ik toch eentje halen
Tis inderdaad pas de eerste dag ehquote:Op woensdag 26 september 2007 06:40 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Kan momenteel niet anders zeggen dan dat het érg ontspannen wakker worden is... Dat harde tyfusgeluid van die vorige wekker bezorgde me al nachtmerries voordat die afging.
Helaas had ik de lamp iets te fel ingesteld waardoor ik 20 minuten voor tijd al wakker werd, maar dat mocht de 'pret' niet drukken. Ook ben ik 's ochtends nooit een van de vrolijksten, maar in de auto betrapte ik mezelf dat ik zelf mee zat te fluiten met de muziek![]()
Vooral dat laatste vond ik al bijzonder! Meestal druk ik de wekker gewoon uit in m'n slaapquote:Op woensdag 26 september 2007 07:46 schreef Pittie het volgende:
[..]
Tis inderdaad pas de eerste dag ehEn... je bent er iig wakker van geworden
![]()
Op tijd uitzetten is bij mij nooit het probleem eigenlijk. Het daarna lekker omdraaien en verder slapen wel...quote:Op woensdag 26 september 2007 10:37 schreef Sm0keZ het volgende:
Een collega wees mij net op een ander soort wekker...
Dit apparaat gaat rondjes door je kamer heenrijden en herrie maken als je hem niet op tijd uitzet... Dat is toch om te gillen
http://www.nandahome.com/products.clocky.html
Net zoiets als DIT dusquote:Op woensdag 26 september 2007 10:37 schreef Sm0keZ het volgende:
Dit apparaat gaat rondjes door je kamer heenrijden en herrie maken als je hem niet op tijd uitzet... Dat is toch om te gillen
Godsamme, hoe verzinnen ze het...quote:
Hadden ze die snoozeknop beter niet weg kunnen laten?quote:Ook als je op de snooze knop druk gaat de wekker gelijk weer af
Mwah, vliegen en rennen, gewoon lange dagen met Fok!ken op het werkquote:
Geniaalquote:Je moet wel opstaan wanneer deze wekker begint, want hij begint gelijk rond de hele kamer te vliegen en hij maakt een geluid als een luchtalarm... Je moet echt je bed uit als je wekker afgaat, want de wekker blijft afgaan. Ook als je op de snooze knop druk gaat de wekker gelijk weer af. Je moet dus echt je bed uit om dat ding te zoeken en weer op de wekker te drukken anders stopt dat geluid echt niet.
Ik heb een tijdje geen gordijnen in m'n kamer gehad, en daar sliep ik na een paar weken ook geen minuut minder meer doorquote:Op woensdag 26 september 2007 17:01 schreef faberic het volgende:
Ik wordt nu overigens steeds vaker gewoon niet wakker van het licht. Misschien komt het omdat ik nog geen goed nachtkastje heb, hij staat niet op ooghoogte (zegmaar een hoofd boven mijn hoofd) en hij heeft niet veel ruimte.
Maargoed, best irritant als het zou betekenen dat je eraan went. Relaxed voor de zomer wel, maar niet de bedoeling.
Overigens heb ik wel het idee dat ik alsnog lekkerder wakker wordt dan eerst omdat ik wel ietsjes lichter slaap als ik wakker wordt, maar toch hoop ik dat ik het probleem kan oplossen.
Goede om te onthouden, ik ga ook eens kijken.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:34 schreef Adelante het volgende:
Bij de Bijenkorf issie gedurende de DDD 129 euro en krijg je er een rituals badjas bij twv 69 euro.
iemand enig idee waar je dit ding kan kopen? Nanda verstuurd niet naar het buitenlandquote:Op woensdag 26 september 2007 10:37 schreef Sm0keZ het volgende:
4 van 20?quote:Op donderdag 27 september 2007 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de lichtintensiteit al flink naar beneden geschroefd (4 van 20) en ik word nog steeds ruim voor de ingestelde tijd (tien minuten) al wakker van het licht.
Dus mijn oordeel is dat je om alleen de lichtintensiteit niet voor de 400 hoeft te kiezen.
ga je zo'n dure wekker kopen voor de geluidjes?quote:Op donderdag 27 september 2007 12:09 schreef Ingridh007 het volgende:
Ging mij meer om de geluidjes en de wekker.
Daar heb je best gelijk in ja... De of je nou een 100watt lamp of een 75watt lamp erin hebt zitten, ik denk dat je er wel wakker van wordtquote:Op donderdag 27 september 2007 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Dus mijn oordeel is dat je om alleen de lichtintensiteit niet voor de 400 hoeft te kiezen.
Lijkt me met een bliepbliepwekker hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:55 schreef fr3d het volgende:
leuk zo'n wekker.
Maar wat als je eerder moet opstaan als je partner?
Dan wordt die toch ook wakker als heel de kamer verligt is, dat lijkt me dus niet echt tof als je er
zelf vooropig nog niet uit hoef
Nee daarom heb je wekkers met een een richtbare speaker zo wordt alleen diegene wakker waarop de speaker gericht is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:55 schreef fr3d het volgende:
leuk zo'n wekker.
Maar wat als je eerder moet opstaan als je partner?
Dan wordt die toch ook wakker als heel de kamer verligt is, dat lijkt me dus niet echt tof als je er
zelf vooropig nog niet uit hoef
Het licht springt niet aan, het wordt juist heel geleidelijk feller.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:43 schreef Tutifruti het volgende:
Ik ben bang dat ik al bewust wakker word als het licht eerst aanspringt, maar als je er ontspanneder wakker door wordt is dat natuurlijk wel heerlijk. Ik hou het topic maar in de gaten.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:55 schreef Roi het volgende:
Clocky!
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ_n6WT-1Gs
Weinig nieuws aan, het ding bestaat al járen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:02 schreef dddour het volgende:
deze hou ik in de gaten voor meer ervaringen.
ik koop hem bij de eerste prijsverlaging, als de nieuwigheid er af is.
Misschien in andere vormen, maar die van Philips is wel degelijk nieuw dit jaarquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 06:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weinig nieuws aan, het ding bestaat al járen.
Ik weet zeker dat er al veeeeeeeeeeeel van die dingen kapot zijn gesmetenquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:55 schreef Roi het volgende:
Clocky!
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ_n6WT-1Gs
Mike, it's really amazingquote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:37 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Nu ik dit zo eens teruglees lijkt het wel of ik voor Tell-Sell oid werk![]()
Hoe wordt je wakker als je het een keertje later hebt gemaakt dan normaal. Keertje uit geweest of een feestje doordeweeks.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:37 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er al veeeeeeeeeeeel van die dingen kapot zijn gesmeten
Maar nog even over die Philips wake-up light; Ik heb die van mij nu ruim een week. Deze (en vorige week) mag ik weer de ochtenddienst gaan draaien, wat inhoudt dat ik om 05:00 m'n bed uit mag komen. Normaliter wist ik van narigheid niet hoe snel ik m'n vorige wekker uit moest drukken, waarna ik toch weer in slaap zou vallen... Opstaan was dus best wel een probleem voor mij.
Nu wordt ik iedere ochtend erg uitgerust wakker (ja, zelfs om 05:00), laatst betrapte ik mezelf er ook nog op dat ik vrolijk mee zat te fluiten met een nummertje op de radio toen ik onderweg was naar m'n werk. Ook meteen van m'n ochtendhumeur af![]()
Het is natuurlijk nog steeds zaak om op tijd te gaan slapen, al betekent dat dat ik om 22:00 al m'n bed in ga...
Al met al; wat een topuitvinding zeg![]()
Nu ik dit zo eens teruglees lijkt het wel of ik voor Tell-Sell oid werk![]()
In de zorgwinkel waar ik heb gewerkt hadden ze zo'n ding een paar jaar terug al. Ook van Philips. Misschien een ander model ofzo, maar het principe was hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Misschien in andere vormen, maar die van Philips is wel degelijk nieuw dit jaar
Ik heb al paar keer om 2:30 of 3:30 opgestaan sinds ik hem heb, en zeker op twee omschakeldagen slaap ik dan 2 tot 3 uurtjes. Ik werd echt zonder problemen wakker (later op de dag zak ik dan wel opeens in, maar dat is logisch en had ik hiervoor ook al. Trouwens is dat altijd tegen einde diensttijd waarna ik lekker mn bed opzoekquote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:25 schreef Sm0keZ het volgende:
Als ik te weinig slaap ( <5 uur) heb gehad zal het iets minder prettig wakkerworden zijn denk ik zo.. Maar goed, sowieso is wakkerworden niet prettig als je te weinig slaap heb gehad
Misschien dat ik m'n wekker a.s. zondag maar eens om 8 uur zet, ben benieuwd hoe dat is na slechts een paar uur slaap
wekkerradio en felheid van het lichtquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:07 schreef ZigoSOS het volgende:
Even een vraagje, het zal hier vast wel ergens staan maar daar heb ik nu ff geen tijd voor om te zoeken.
Wat is het verschil tussen de HF3461/01 (duurdere) en de HF3451/01 (goedkopere)?
Ik vergis me. Dat was de Bright Light (ofzo). Geen wekker, maar een soort scherm met fel licht dat bedoeld was om winterdepressie tegen te gaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In de zorgwinkel waar ik heb gewerkt hadden ze zo'n ding een paar jaar terug al. Ook van Philips. Misschien een ander model ofzo, maar het principe was hetzelfde.
Volgens mij kun je dan beter een zonnebankje pakken op z'n tijd, krijg je ook nog een mooi kleurtje vanquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vergis me. Dat was de Bright Light (ofzo). Geen wekker, maar een soort scherm met fel licht dat bedoeld was om winterdepressie tegen te gaan.
't Is wetenschappelijk bewezen dat de UV-straling van zonnebanken niet werkt tegen winterdepressies. Dus dat is net iets ander lichtquote:Op donderdag 4 oktober 2007 06:50 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dan beter een zonnebankje pakken op z'n tijd, krijg je ook nog een mooi kleurtje van![]()
Ik wil je wel wakker maken hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:41 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb deze gekregen een paar maandjes geleden:
[afbeelding]
en ik moet zeggen, het idee is leuk, maar het heeft nog niet bijster goed gewerkt in mijn situatie.
Ik word echt nooit wakker van het licht, maar pas als die stomme mechanische kut-krekels zo ontzettend hard aan het tsjilpen zijn dat het lijkt alsof er een hele zwerm door je kamer vliegt.![]()
Kan ook komen doordat het ding aan het voeteneinde van mn hoogslaperstaat zodat het licht zich niet echt door mn kamer kan verspreiden ofzo.
Maar goed het geluid is dus kut en mechanisch, ook de 'brandings-geluiden' bijvoorbeeld.
En ik zit ook altijd te kutten met het display want dat gaat iedere avond gewoon weer aan staan terwijl ik hem elke dag UIT zet.![]()
Nou ja verder wel een heel tof en lief cadeauen misschien moet ik me er wat meer in verdiepen en even een herlocatie laten plaatsvinden
![]()
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, dus komma opquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
En besteld @ DDD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Die badjas erbij is wel leuk
.
Zal binnen een paar dagen wel bezorgd worden, dus dan hoort u 'tquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:57 schreef Pittie het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, dus komma op![]()
Mooi zoquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zal binnen een paar dagen wel bezorgd worden, dus dan hoort u 't.
Je moet hem idd niet te fel zetten, daar ben ik ook al eens ingetrapt.. heb hem zelf meestal op 10 staan, vind ik ook wel genoeg. 5 minuten voor het geluid begint te spelen ben ik dan vaak al wakkerquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:58 schreef Me_Wesley het volgende:
Gebruik hem nu al een tijdje, en werkt nog steeds perfect. Draai veel nacht/ochtenddiensten, en ik ben nog nooit zo fris opgestaan om 3:30 en dergelijke tijden
Laatste tijd word ik alleen niet meer wakker van het lciht maar van de wekker, echter ben ik wel gewoon uitgerust.
Enige puntje is dat ik het lciht altijd op 12 heb staan, en had hem vanochtend keertje op 20 gezet. Knarpijn dat ik had toen ik op mijn werk kwam johweet neit of het daardoor kwam, kan ook toeval zijn, maarhij gaat gewoon weer op 12 ;P
Tja, philips is in consumenten elektronica altijd wel wat duurder. Maar voor zo'n wekker icm radio ben je bij andere merken ook al gauw 70 euro kwijt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:28 schreef F04 het volgende:
Beetje erg duur vind ik het.
Of met rente punten van de postbank voor 69.95 + 9.95 verzendkosten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:21 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ja, maar ik ben op zoek naar de luxere versie, die is zoals Norway666 zegt zo'n 100,-
Is dat bij de goedkope of duurdere versie?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:11 schreef Noway666 het volgende:
Lees trouwens net in een review en op een ander forum dat de wekker eerst een "klik" geeft voor deze aangaat.
Iemand hier al een ervaring mee ? Normale wekker schrik je ook van maar zoiets kan irriteren lijkt mij.
Van wat ik lees, de duurdere versie, daar staan wel reviews bij op kieskeurig.nl.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is dat bij de goedkope of duurdere versie?
Heb 'm nog niet binnen hier trouwens.
Nou, ik heb die klik nooit eerder gehoord... Ben inmiddels een week of 2 in het bezit van de 'duurdere'. Die klik hoor je overigens wel als je de lamp met de hand aanzet, maar dat komt dan van het knopje af die je moet indrukkenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:11 schreef Noway666 het volgende:
Lees trouwens net in een review en op een ander forum dat de wekker eerst een "klik" geeft voor deze aangaat.
Iemand hier al een ervaring mee ? Normale wekker schrik je ook van maar zoiets kan irriteren lijkt mij.
Pixmania, daar heb ik wel ervaring mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:57 schreef Stammies het volgende:
Bij Pixmania is hij nu 91 Euro excl verzendkosten:
Hij is alleen pas weer verkrijgbaar vanaf 16 oktober.
Ik heb geen ervaringen met Pixmania verder dus ik weet ook niet of het een goeie winkel is maar het ziet er wel goed uit.
Ik vind die andere wel interessant:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:11 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.hammacher.com/publish/70460.asp
Hier nog eentje, deze heeft zelfs nog geur erbij voor maar $50
quote:The Flying Alarm Clock.
This digital alarm clock launches a rotor into the air that flies around the room as the alarm sounds, hovering up to 9' in the air, and will not cease ringing until the rotor is returned to the alarm clock base, compelling even the most stubborn sleepers to get out of bed on time. The alarm clock has a continuous snooze function that rings every seven minutes for an entire hour, an easy-to-read LCD, and a six-button control panel for ease of programming.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:58 schreef knep het volgende:
Vandaag tel ik even niet mee, ben nou niet echt lekker wakker geworden door wat overmatig drankgebruik.
Ik word soms ook niet wakker van het licht, maar het feit dathet licht is als je dan van de ingebouwde wekker wakker wordt zorgt ervoor dat je niet moe wakker wordt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:16 schreef Miriampje het volgende:
Ik vind het wel een mooi idee maar vraag me af of het bij mij werkt.
Ik slaap onder een raar en heb hele dunne gordijnen
En kan rustig nog tot 10 uur uitslapen als ik niet te doen heb
Heb bewust mijn rotwekker ook aan de andere kant van de kamer
A. dan piept hij niet zo hard
B. dan hoop ik wakker te worden door er naar toe te moeten lopen
ik twijfel nog...
Ik heb hem ook voor mijn moeder besteld bij Pixmania. Helaas is hij nog altijd niet binnen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:13 schreef QCC het volgende:
Via Pixmania besteld voor 65 euro voor m'n moeder. Bij levering was de bijgeleverde lamp kapot![]()
Dat gaat toch over 't falen van de Neckermann?quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:57 schreef Ynske het volgende:
Leuk stukje over het falen van de wakeuplamp bij Kassa2
Jouw artikel gaat over het feit dat er geen radio op de wekker zat terwijl neckermann dat wel zei.quote:Op maandag 15 oktober 2007 17:05 schreef Ynske het volgende:
de lamp was toch kapot
Dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:40 schreef Flurrie het volgende:
Ik werk bij het bedrijf die deze wake-up light levert aan een aantal winkels.
Alle collega's krijgen gratis van de baas zo'n wake-up light behalve ik, Ik ben namelijk uitzendkracht en de rest is vast
Die is nog prijzigerquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:23 schreef Renate73 het volgende:
Toch bleven we overdag veel moeheid ervaren, hadden minder energie, waren s avonds vroeg kapot en konden ondanks veel uurtjes in bed, in de ochtend ons bed niet uitkomen. We zijn vervolgens overgestapt op echte lichttherapie. Werkt echt super!
Mooi mobiel apparaatje: de litebook. Erg mobiel, kan je ook zonder directe stroomtoevoer gebruiken. In de ochtend een kwartiertje die lamp aan tijdens het kopje koffie of tijdschriftje en je stroomt over van energie! Werkt echt super. Deze kan je kopen bij de lichttherapiewinkel. Super!![]()
Dat het dus in dit geval ruk is dat je uitzendkracht bent, jij begrijpuhquote:
Bij MM kan je naar mijn weten zonder opgaaf van reden na 2 weken nog je geld terugkrijgen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Dat het dus in dit geval ruk is dat je uitzendkracht bent, jij begrijpuh![]()
Nee, maar zo'n ding zou ook wel wat voor mij kunnen zijn. Want ja, ik behoor ook tot de grote groep die in nu het kouder wordt moeite heeft op zijn nest uit te komen.
Maar altijd jammer dat je zo'n ding nooit uit kunt proberen, want anders heb ik achteraf een prijzige vervanger gekocht voor een wekkerradio die nu nog prima werkt. En na de post van Renate73 ga ik helemaal twijfelen![]()
Er wordt geadviseerd alleen de juiste lamp te gebruiken voor de settings, de verschillende modellen hebben ook een anderen lamp indicatie met de afstelknop.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:34 schreef 4POX het volgende:
Vraagje ?
Kan je in die Philips of Nafnaf zonder problemen een zwaardere lamp erin zetten ? Dus het apparaat tweaken naar meer lumen output ?
Waarom zou je dat willen? Met de gewone lamp in de Philips word je gegarandeerd wakker.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:34 schreef 4POX het volgende:
Vraagje ?
Kan je in die Philips of Nafnaf zonder problemen een zwaardere lamp erin zetten ? Dus het apparaat tweaken naar meer lumen output ?
Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat je rond de 7-8 uur slaap nodig hebt. Daar helpt geen wekker tegen hoor....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:34 schreef 4POX het volgende:
Vraagje ?
tadaa!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:40 schreef dnzl het volgende:
Heeft iemand 'm al en zoja, wat zijn de ervaringen?
Heb t nog niet gehoord eigenlijk, en in m'n slaapkamer is het altijd érg stil...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:11 schreef Goudbezie het volgende:
Ik heb de lamp ook (de luxere variant bij Pixmania gekocht) en ben er erg blij mee. Ik zet de lamp op standje 7, voor mij genoeg om wakker mee te worden.
Alleen.... of het licht nou aan of uit is, hij bromt/zoemt. Het is zachtjes, maar als je in je bed ligt (of licht) en het is verder helemaal stil, is het toch wel irritant. Iemand anders ervaring mee?
Greetz
Is jouw vriend een vrouw?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:23 schreef Renate73 het volgende:
Dit ding van Philips bestaat al jaren, ze proberen het alleen nu met een hoop herrie weer wat meer te verkopen.
Leuk apparaat, je moet echter wel alleen wonen... Mijn vriend had zo'n apparaat aangeschaft. Zij moet er aanzienlijk vroeger uit dan ik. Met als gevolg, ik dus ook knettervroeg wakker. Weekje daarna waren de rollen omgedraaid. Nu kon zij een uurtje langer blijven liggen. NOT!! Gelukkig gaf de lamp het die zelfde week er zelf mee op. Kaduk. Probleem opgelost. Nee, het was geen succes.
Toch bleven we overdag veel moeheid ervaren, hadden minder energie, waren s avonds vroeg kapot en konden ondanks veel uurtjes in bed, in de ochtend ons bed niet uitkomen. We zijn vervolgens overgestapt op echte lichttherapie. Werkt echt super!
Mooi mobiel apparaatje: de litebook. Erg mobiel, kan je ook zonder directe stroomtoevoer gebruiken. In de ochtend een kwartiertje die lamp aan tijdens het kopje koffie of tijdschriftje en je stroomt over van energie! Werkt echt super. Deze kan je kopen bij de lichttherapiewinkel. Super!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |