abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 13:23:44 #1
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_44190935
Omdat ik de laatste tijd 'sochtends bijna niet mijn bed uit kan komen kom ik vaak te laat op mijn werk. Gelukkig heb ik geen baas die er wat van zegt maar toch is het vervelend.

Omdat ik nu behalve mijn telefoon toch geen wekker heb zit ik erover te denken om een lichtwekker te kopen, dat is een wekker met een lamp die de zonsopgang simuleert. Deze krengen zijn alleen nogal duur en voordat ik meer dan 100 euro over de balk smijt wil ik graag wel weten dat iets werkt. Vandaar dat mijn vraag hier is of er mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke wekker en zo ja, of deze positief danwel negatief is.
pi_44191314
je kan ook een tijdschakelaar kopen van een paar euro bij de bouwmarkt, en die op een lamp zetten.
als je hem dan instelt op de tijd dat je wakker moet worden, *KLIK* lamp aan!

Heeft mij al verscheidene keren op tijd op een tentamen laten komen!!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  woensdag 6 december 2006 @ 13:36:59 #3
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_44191358
Dat is een beetje een paardemiddel lijk mij. Het gaat erom dat het licht niet in 1 keer aangaat maar juist geleidelijk zodat je niet zo moe bent al je wakker wordt.
  woensdag 6 december 2006 @ 13:38:07 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44191388
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:35 schreef Djarum het volgende:
je kan ook een tijdschakelaar kopen van een paar euro bij de bouwmarkt, en die op een lamp zetten.
als je hem dan instelt op de tijd dat je wakker moet worden, *KLIK* lamp aan!

Heeft mij al verscheidene keren op tijd op een tentamen laten komen!!
1000 Watt halogeen boven je bed
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44191395
Misschien is het een idee om gewoon een paar uurtjes eerder naar bed te gaan...
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
pi_44191440
je kan ook een automatische dimmer er nog tussen zetten (kan je halen bij de lokale elektroboer)

ik weet dat het wel een beetje "knutsel-knutsel" klinkt, maar je bent dan wel voor ongeveer 20 euro klaar.. scheelt weer veel geld, en als blijkt dat je het erg fijn vindt, kan je altijd nog zo'n echte wekker kopen.
pi_44191474
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

gheghe, heb ik wel een keer gedaan (250watt lamp) boven op mijn knar toen ik ging slapen..
moest echt wakker worden, en had een paar feestjes gehad die dagen..

lekker gepland dus... gheghe..
  woensdag 6 december 2006 @ 13:45:44 #8
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_44191638
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef LeoLoopneus het volgende:
Misschien is het een idee om gewoon een paar uurtjes eerder naar bed te gaan...
Het gaat puur om het opstaan, ik ben verder overdag niet moe.
pi_44191672
Misschien is het ook een idee om meer discipline in te bouwen, zo'n wekker zal je vast ook wel uit kunnen schakelen wat tot gevolg heeft dat je alsnog lastig je bed uitkomt. Zet een wekker verder van je bed af met een irritante toon, als je er dan toch al uit bent kan je net zo goed eruit blijven. En zo zijn er nog veel meer goedkope/gratis mogelijkheden
  woensdag 6 december 2006 @ 13:50:43 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44191788
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Een stroboscoop is ook nog een ideetje natuurlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44194537
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:46 schreef Bastoenie het volgende:
Misschien is het ook een idee om meer discipline in te bouwen, zo'n wekker zal je vast ook wel uit kunnen schakelen wat tot gevolg heeft dat je alsnog lastig je bed uitkomt. Zet een wekker verder van je bed af met een irritante toon, als je er dan toch al uit bent kan je net zo goed eruit blijven. En zo zijn er nog veel meer goedkope/gratis mogelijkheden
Dan kan ik je van harte de wekker van mijn huisgenoot aanbevelen. Die is zo irritant en staat zo hard dat ik er zelfs mijn nest voor uit kom!
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
pi_44195068

EUROSOLAR lichtwekker. Wakker worden met opkomend licht net alsof de zon opgaat. Zo zouden we eigenlijk allemaal wakker moeten worden, want dat is goed voor het bioritme, maar helaas gebeurt dit zelden. Met de Eurosolar lichtwekker echter wordt dit mogelijk! U stelt een tijd in wanneer u wakker wilt worden. Daarna kiest u hoe laat het licht aan moet gaan (15 of 30 min. voordat u wakker wilt worden). De onderste rij lampjes gaat dan 15 of 30 min. vóór het alarm aan en dat bouwt zich verder op tot alle lampjes branden. Dus net alsof de zon opkomt. Op het gekozen tijdstip gaat dan tevens een alarm af.

Ook met inslaapfunctie en normale alarmfunctie te gebruiken als gewone wekker en tevens als bedlamp.

¤ 69,-

De prijs valt wel mee. Bij Neckermann.
  woensdag 6 december 2006 @ 16:21:28 #13
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44196295
Naf Naf doet het voor 60 Euro:
quote:
Nafnaf, het bekende, modern kledingsmerk voor dames komt nu ook op de markt met een serie innovatieve muziekspelers en radiowekkers. Waaronder ook deze klokwekker met een nabootsing van de opkomende of ondergaande zon. In 20 minuten wordt een opkomende zon d.m.v de lamp nagebootst alvorens de wekker afgaat. Dit is zeer ontspannend wakker worden! Ben jij die harde dreun geluiden, met snooze functie die zich om de 5 minuten herhalen ook beu? Dan is dit wat voor jou! Deze klokwekker van NAFNAF bezorgt jou geen ochtendhumeur meer, je word vanaf nu gewekt met de rustieke zuid franse krekels, het ontspannen geluid van de oceaan, of met opgewekte bosgeluiden zoals de zang van vogels. Ook beschikt deze klokwekker over een FM radio.
http://www.megagadgets.nl/naf-naf-lys-p-477.html
... is a mismatch forever
pi_44196361
Ik heb er zelf een en het werkt (voor mij althans) erg fijn Het is inderdaad zeer rustig wakker worden, bijna alsof je uit hebt kunnen slapen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_44203864
wauw dit moet ik ook hebben
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 21:05:22 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_44206145
pure interesse he, maar het lijkt me zo'n anti climax wanneer je dan buiten komt en t is nog steeds donker...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_44213532
ik vind die Naf-Naf wekker wel een leuk dingetje zeg! Ben eigenlijk op zoek naar een dergelijke wekker die ook als lichttherapie lamp kan dienen. Weet iemand of dat bestaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 07-12-2006 03:03:42 ]
pi_44270727
Het is geen wekker met een lampfunctie, maar misschien voor de moeilijke wakker wordende mensen ook een idee: de Axbo!

De Axbo maakt je binnen een tijdsframe van een half uur voor je eigenlijke wektijd op het meest ideale moment wakker. Wanneer je in je minst diepe slaap zit...

Oja, ik heb geen aandelen Axbo ofzo...
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 december 2006 @ 15:37:09 #19
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44276685
Ik heb zo'n lichtwekker en vind het ideaal Ik ben nog geen ster in opstaan, maar het gaat wel een stuk makkelijker. Helaas is de mijne pas stuk gegaan en nu merk ik pas écht hoeveel het scheelt!
pi_44276722
quote:
Deelnemers gezocht voor slaaponderzoek naar 'wekkerlamp'

Voor een bijzonder slaaponderzoek zoekt het Biologisch Centrum van de Rijksuniversiteit Groningen tientallen enthousiaste testpersonen om een 'wekkerlamp' te testen.

"We zoeken mensen die bij ons, of thuis, willen slapen met onze 'wekkerlamp' die ze moet wekken met licht," vertelt onderzoekster Marijke Gordijn vandaag in De Telegraaf. "Ons onderzoek richt zich op mensen die door de week moeilijk wakker kunnen worden en in de weekenden het liefst tot tien of elf uur door slapen."

Met de nieuwe wekkerlamp wordt vanaf een half uurtje voor het geplande ontwaken alvast door de slaapwekker licht gegeven. Daardoor lijkt het voor de proefpersoon een beetje als het langzaamaan licht wordt.

Door het ochtendritme zo met de lamp te beïnvloeden hopen de onderzoekers dat het uiteindelijk kan bijdragen aan het beter functioneren van mensen met slaapproblemen. De slaapproef richt zich niet op mensen met de bekende 'winterdip'. "Het gaat om slapers die overdag redelijk functioneren maar niet goed wakker kunnen worden", benadrukt Gordijn.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:41:16 #21
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_44276776
Ik heb er juist een hekel aan, maar voor mijn vriend is het heel fijn, ik ben bij het eerste beetje licht meteen klaarwakker en heb ook helemaal geen zin meer in opstaan(maar dat ligt meer aan de vogeltjes die beginnen te fluiten, werkt een beetje TE ontspannend denk ik, ik heb liever gewoon radio)
Mijn vriend heeft er wel baat bij, hij kan veel gemakkelijker uit bed en voelt zich ook minder "down" als hij wakker wordt.
hallo luitjes.
pi_44291748
Zou ook iets voor mij zijn, zo'n wekker, maar inderdaad wel prijzig

Van dat onderzoek, heeft iemand aar meer info over? Hoe het precies werkt enzo?
pi_44291889
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

EUROSOLAR lichtwekker. ...

De prijs valt wel mee. Bij Neckermann.
Ik vrees dat zo een wekker bij mij niet zal werken omdat ik altijd met de gordijnen open slaap. Ik ben het dus gewoon om de opkomende zon te negeren . Maar ik vind het wel een zeer leuk idee voor wekker. Als ik hem nou eens kon uittesten, dat zou ideaal zijn.
pi_44291913
Ik slaap ook bijna altijd met de gordijnen open, maar in de winter merk je dan geen verschil als je vroeg moet opstaan.

Donker enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')