quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:30 schreef MadMaster het volgende:
En waar heb ik zin in?
quote:
All of the abovequote:Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef bigshadow het volgende:
Wat bovenstaanden zeggen.
quote:"Most of the remixes we’ve made over the years except for the one for Einsturzende Neubauten because we lost it and a few we didn’t think sounded good enough or just didn’t fill in lenght-wise but including some that are hard to find because either people forgot about them or simply because they haven’t been released yet, a few we really love, one we think is just OK, some we did for free, some we did for money, some just for ourselves without permission and some for friends as swaps but never on time and always at our studio in"
Geweldige titel trouwens van Soulwax, ik had hem anders ook binnenkort gevraagd.quote:See it started at the park
used to chill after dark
Oh when you took my heart
Thats when we fell apart
cause we both thought, that love lasts forever (lasts forever)
Zelfs naar R&B maatstaven is het een ontzettend zeiknummer trouwens.quote:Op zondag 16 september 2007 22:38 schreef bartrid het volgende:
Nee, R&B dat op dit moment op nummer 1 in Engeland staat.
Absoluut.quote:Op zondag 16 september 2007 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zelfs naar R&B maatstaven is het een ontzettend zeiknummer trouwens.
Beautiful girls, schijnbaar.quote:Op maandag 17 september 2007 01:47 schreef lubje25 het volgende:
sean kingston-beautiful?
lubje25 +1. Wat een boutnummer.quote:Op maandag 17 september 2007 01:47 schreef lubje25 het volgende:
sean kingston-beautiful?
Is dat niet kenmerkend voor de meerderheid van de hedendaagse hitlijsten-inhoud?quote:
Van wie is dit nummer?quote:Maar opa is weggestopt, opgeruimd en neergedropt
Bedankt voor uw werk, u kunt nu gaan
Opa is geconserveerd en uit de maatschappij geweerd
Uw tijd is nu voorbij, u kunt nu gaan
Opa (opa, opa)
Opa (opa, opa)
De Heideroosjes is niet best.quote:Op maandag 17 september 2007 13:05 schreef bukgeit het volgende:
Heideroosjes. 'Neergedropt' is niet best.
quote:Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef MadMaster het volgende:
10 nummers op de CD
10 geboden (ze is zwaar religieus)
10 is de leeftijd waarop ze begon te zingen?
Heb je hem inmiddels aangeschaft?quote:Op maandag 17 september 2007 13:59 schreef ranja het volgende:
Human League - Reproduction
quote:Op maandag 17 september 2007 14:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bijnaam voor inwoners van Zwolle, waar Herman Brood vandaan komt.
Sack +1quote:Op maandag 17 september 2007 14:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En dat album gaat dus over Herman Brood.
(van 3voor12)quote:In september verschijnt het nieuwe soloalbum Bluefinger van Pixies frontman Black Francis, ook bekend onder zijn eigen naam Frank Black. Het album is een ode aan Herman Brood, een echte Blauwvinger ofwel iemand uit Zwolle. In de elf nummers op Bluefinger bezingt Black Francis het leven van Brood. Zijn vrouw, zijn dochter, Nina Hagen, Zwolle en zijn sprong vanaf het Amsterdamse Hilton Hotel komen ondermeer voorbij.
Frank Black is ook al niet zijn echte naam: dat is iets van Charles nog-wat...quote:Op maandag 17 september 2007 14:25 schreef ranja het volgende:
vervolgvraag..... zoek de fout
[..]
(van 3voor12)
MadMaster +1quote:Op maandag 17 september 2007 14:29 schreef MadMaster het volgende:
Vanwege die vraag van Schaap destijds weet ik dat zijn echte naam niet Frank Black is, dat is ook een artiestennaam.
Dan moet het welhaast een Thompson zijn... maar welke?quote:Op maandag 17 september 2007 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind het ook een creepy mannetje, al sinds ik hem voor het eerst zag, maar ik wil hier deels Ranja's stelling mee ondermijnen...
Meneer treedt alleen niet onder z'n eigen naam op, maar maakt o.a., als het hem en de andere bandleden uitkomt, deel uit van een bekende band...quote:Op maandag 17 september 2007 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind het ook een creepy mannetje, al sinds ik hem voor het eerst zag, maar ik wil hier deels Ranja's stelling mee ondermijnen...
quote:Op maandag 17 september 2007 15:07 schreef ranja het volgende:
goke op Loudon Wainwright III
Geen Richard...quote:Op maandag 17 september 2007 15:54 schreef cafca het volgende:
Als dat Richard Thompson is, ziet hij er wel héél anders uit
quote:is an English musician best known for his work with
.
is the oldest of four children born to Tom and Dot Thompson; he has two brothers (Andrew and Robert) and one sister named Carol, who used to be married to
. Meanwhile,
is married to Janet Smith, the younger sister of
and together they have three sons (Todd, Bodhi and Darcie) and a daughter (Noosha).
quote:Op maandag 17 september 2007 20:31 schreef Litpho het volgende:
Porl Thompson, oa. gitarist bij Page/Plant?
En dan, 1 minuut na het afkondigen van de parkeerstand:quote:Op maandag 17 september 2007 20:31 schreef Litpho het volgende:
Porl Thompson, oa. gitarist bij Page/Plant?
Als ik om kwart over zes had gekeken had ik het antwoord toen wel gegeven. Die foto van The Cure was de hint die ik zocht.quote:Op maandag 17 september 2007 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En dan, 1 minuut na het afkondigen van de parkeerstand:
Litpho +1
![]()
Lol Tolhurst ?quote:Op maandag 17 september 2007 20:35 schreef Litpho het volgende:
Om bij The Cure te blijven, welk ex-bandlid is beter bekend als songwriter voor oa. Natalie Imbruglia en Melanie C?
Die is beter bekend als aanklager van voormalig bandledenquote:
bukgeit +1quote:Op maandag 17 september 2007 21:18 schreef bukgeit het volgende:
Phil Thornalley
Met een iets andere spelling en Anne Preven, jaquote:Op maandag 17 september 2007 21:20 schreef MadMaster het volgende:
O ja...
Heeft 'ie 'Thorn' dan ook geschreven?![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 21:35 schreef Litpho het volgende:
Cozy Powell?
quote:is credited as a former official member of several successful British pop groups, including The Waterboys (1983-84), China Crisis (1985-89) and Squeeze (1995-96). He also appeared in some of his affiliated bands' music videos.
Throughout the course of his career, Wilkinson was a highly regarded session musician, performing with other artists as diverse as Fish and The Proclaimers, and Howard Jones. He is not related to Squeeze bass player ....
Idd foutjequote:Op maandag 17 september 2007 21:40 schreef MadMaster het volgende:
Euh, bevat je quote niet nog een naam teveel?
quote:Op maandag 17 september 2007 21:52 schreef Litpho het volgende:
Max Roach?
quote:The first drummer to be a superstar,may not have been the most advanced drummer of the 1930s but he was in some ways the most significant. Prior to
, drum solos were a real rarity and the drums were thought of as a merely supportive instrument.
, who with his good lucks and colorful playing became a matinee idol, changed the image of drummers forever.
Volgens google heb je toch gelijkquote:Op maandag 17 september 2007 23:49 schreef bukgeit het volgende:
Enige drummer die ik kan noemen is Gene Krupa, maar ik dacht dat die veel solo's speelde.
Ha, jij dus ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 06:42 schreef Mark het volgende:
Familie van Wim de Knijff?
Staat er ook: Prior to Krupa drum solo's were a rarity... Hij heeft dus zo'n beetje de drumsolo geintroduceerdquote:Op maandag 17 september 2007 23:49 schreef bukgeit het volgende:
Enige drummer die ik kan noemen is Gene Krupa, maar ik dacht dat die veel solo's speelde.
Priorquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Staat er ook: Prior to Krupa drum solo's were a rarity... Hij heeft dus zo'n beetje de drumsolo geintroduceerd
bukgeit +1
Yusuf Islam is zijn niewe identiteitquote:Op zondag 16 september 2007 15:14 schreef Litpho het volgende:
Cat Stevens onder zijn huidige identiteit die ik niet kan onthouden, laat staan spellen?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef schaap001 het volgende:
Jeff Tweedy?
Van de Super Furry Animals dus: maar verder GEEN idee hoe de beste man heet...quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:49 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Bekend van de EP Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochochynygofod (In Space)![]()
Mooie Welshe naamquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef bigshadow het volgende:
En de inkoper: Gruff rhys
Natuurlijk nietquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:56 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Van de Super Furry Animals dus: maar verder GEEN idee hoe de beste man heet...![]()
... uit je hoofd ingetyped trouwens?![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:08 schreef Z het volgende:
Nu wachten op het juiste antwoord en dan krijg ik een puntje.
Mooie live band ook dat SFA.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooie Welshe naam
Die verzin je zomaar niet...
maar dit klopt dus niet, de foto was lang niet genoeg om ze te radenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef Z het volgende:
Ja.
quote:Niet van de kaartclub en niet van de zang,
Ik zag haar en dacht, maar waar ken ik haar van.
Ze is niet m’n tante en ook niet m’n nicht,
Waarvan ken ik dan toch dat frisse gezicht.
exacte titel is "koninginnedag", maar het juiste liedje, dus: belsen +1quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:13 schreef belsen het volgende:
Liefde maakt blind van Herman Finkers.
quote:Waar zag ik eerder die lachende blik,
Ik hield het niet meer en daarom vroeg ik,
Zeg me je naam want ik weet het niet meer,
Zegt ze Beatrix van Oranje en toen wist ik het weer.
Niet op mijn CD.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:17 schreef cafca het volgende:
[..]
exacte titel is "koninginnedag", maar het juiste liedje
[..]
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef MadMaster het volgende:
Brigit Kaandorp
Oja!quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:27 schreef cafca het volgende:
[..]je hebt gelijk, of ten minste een beetje
het heet Liefde Is Vreemd
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:44 schreef bukgeit het volgende:
Ik denk dat het Spin Doctors is. En ja, vanwege Two Princes.
Harold Verwoertquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:56 schreef MadMaster het volgende:
Die Coole Piet, maar weet z'n echte naam niet...
quote:have become the latest group to reunite for a one-off concert after announcing they are to perform for one night together in London this November.
Niet voor het eerst, nee, maar toch...quote:De legendarische punkband The Sex Pistols gaan de dertigste verjaardag van de release van hun beroemde (enige) album "Never mind the bollocks" vieren met een concert, zo meldt BBC Online.
John Lydon (ex-Rotten), Steve Jones, Paul Cook en Glen Matlock -de originele samenstelling van de Sex Pistols- zullen de punknostalgici verheugen op 8 november in de Londense Brixton Academy. Het overleden beruchte groepslid Sid Vicious is er om evidente redenen niet bij.
Ranja+1quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:11 schreef ranja het volgende:
Donna Summer
We hebben 't allebei goedquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:36 schreef ranja het volgende:
Ik dacht dat DDD ook maar 1 persoon was.... maar niet wie ik zoek dus.
quote:Duran Duran Duran is a breakcore band consisting of Ed Flis, Michael Chaiken, and Tony Gabor. Philadelphia-based Ed Flis is the main working member and does most live shows by himself.
Hier ook niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:37 schreef MadMaster het volgende:
Opgezocht, zegt me niets.
En dat zegt iemand die Comfortably Numb van Pink Floyd niet kent?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:36 schreef ranja het volgende:
ach ja, het is weer Nederlands en niemand weet waar het over gaat
Sinds wanneer is dat Nederlandsquote:Op woensdag 19 september 2007 12:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die Comfortably Numb van Pink Floyd niet kent?![]()
tja, en dat van iemand die nog nooit van Pete Philly & Perquisite heeft gehoord..quote:Op woensdag 19 september 2007 11:36 schreef ranja het volgende:
ach ja, het is weer Nederlands en niemand weet waar het over gaat
Dat is About, leuke en vage muziek.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:28 schreef ranja het volgende:
van het Cock Rock label.
ook op dat label deze artiest(en) op deze door mij gemaakte foto. wie is/zijn dit?
[afbeelding]
beetje ondergewaardeerd ook geloof ikquote:Op woensdag 19 september 2007 14:46 schreef Krissinas het volgende:
Dat is About, leuke en vage muziek.
Best wel ja. Heb ze nu 2x gezien, allebei de keren in de Melkweg. Maar kan nooit echt vinden waar ze spelen enzo...quote:Op woensdag 19 september 2007 14:48 schreef ranja het volgende:
[..]
beetje ondergewaardeerd ook geloof ik
Krissinas +1 en nieuwe vraag
[afbeelding]
Die was wel heel makkelijk blijkbaar dus....quote:Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef bukgeit het volgende:
Manu Chao
MadMaster +1quote:Op woensdag 19 september 2007 16:01 schreef MadMaster het volgende:
Kraftwerk
Babys
Technotronic
Sade
Queen
Deftones
Gogol Bordello
Kaiser Chiefs
Majestic (???, weet niks te verzinnen, zelfs niet met 'ij'-combinatie)
Hakkuhbar
Talking Heads
Communards
Tin Machine
Bronski Beat
Bap
Sequencial
Partridge Family
Los Lobos
Waterboys
Deus
Tavares
Rowwen Hèze
Sex Pistols
Boyz II Men
Biz Kids
Dubbele vervolgvraag...quote:Op woensdag 19 september 2007 16:48 schreef bukgeit het volgende:
Ik weet ook het wie: Alphabet City, ABC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Sack_Blabbath op 19-09-2007 18:45:59 ]Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
quote:The instrumental, multimedia Montreal group![]()
![]()
![]()
creates extended, repetition-oriented chamber rock. The minimal and patient builds-to-crescendo of the group's compositions result in a meditative and hypnotic listen that becomes almost narrative when combined with found-sound splices and the films of their visual collaborators.
Captain_Redbeard +1quote:Op woensdag 19 september 2007 19:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat die laatste fout was en ik ze dus weg wilde halen, maar me toen bedacht dat ik ze beter toch nog wel soort van kon laten staan voor als ik er toch nog eentje wist te bedenken.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:23 schreef bukgeit het volgende:
Waarom had je de boel gespoilerd?
helemaal compleet!quote:Op woensdag 19 september 2007 20:12 schreef bigshadow het volgende:
Godspeed you black emperor! - Yangqui U.X.O
Aha. Toch goed gedaanquote:Op woensdag 19 september 2007 20:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat die laatste fout was en ik ze dus weg wilde halen, maar me toen bedacht dat ik ze beter toch nog wel soort van kon laten staan voor als ik er toch nog eentje wist te bedenken.
quote:Formed in Bristol, England in 1993, the elusive avant-noise projectprimarily comprised the duo of singers/guitarists David Pearce and Rachel Brook, refugees from the group Lynda's Strange Vacation who formed
as an outlet for their interest in home-recording experimentation. Drawing influence from Krautrock, folk, and dream pop, they bowed with the single "Soaring High," followed by an eponymously-titled 1993 debut LP which buried the group's narcoleptic vocals and amorphous songs under dense, organic sheets of feedback.
UFO is het niet, er zijn wel meer benamingen te verzinnen voor dit soort vliegende objecten.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:27 schreef cafca het volgende:
De beschrijving voldoet totaal niet aan UFO. Of is er nog een band die zo heet?
Foo Fighters.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:38 schreef bigshadow het volgende:
[..]
er zijn wel meer benamingen te verzinnen voor dit soort vliegende objecten.
En dan er nog iets achterquote:Op woensdag 19 september 2007 21:52 schreef MadMaster het volgende:
Flying Saucers?
Ah, om het maar af te ronden dan:quote:Op donderdag 20 september 2007 00:06 schreef bukgeit het volgende:
Flying Saucer Attack
Ik zou zeggen: bekender. DJ Krush is het niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:46 schreef Mark het volgende:
Electric Eel Shock?
En dan hebben we (behalve Loudness) mijn Japanse kennis aardig gehad
Niet echt, we houden deze even on hold.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:30 schreef bigshadow het volgende:
Echt nooit van gehoord, ouwe viespeuk.
Bandnamen en artiesten ook goed?
Zoot woman
Zutons
Zea
zZz
Zero 7
Zero DB
Zucchero
ZZ top
Zero tolerance
Zebrahead
Zwan
Zita swoon
Ziggy marley
Zorn, John.
Zappa, Frank.
Da's een album, van My Morning Jacketquote:Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef MadMaster het volgende:
Zappa Plays Zappa + ZZ & De Maskers had ik ook.
En was er onlangs niet een vraag waarbij gesteld werd dat Z ook een band was (of was het een album)?
Z is een album van My Morning Jacket en de afgekorte groepsnaam van Dweezil Zappa.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef MadMaster het volgende:
Zappa Plays Zappa + ZZ & De Maskers had ik ook.
En was er onlangs niet een vraag waarbij gesteld werd dat Z ook een band was (of was het een album)?
OK, melk wel horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt dus...quote:Op donderdag 20 september 2007 13:24 schreef cafca het volgende:
Da's een album, van My Morning Jacket
Kutletter voor bandnamenquote:
quote:Op donderdag 20 september 2007 13:24 schreef bigshadow het volgende:
Ik wil wel een lijstje met een andere K-letter, de Y! Doe maar een lijstje van 15, alleen volledige lijstjes.
Du bist snel, veel onbekends voor mij maar de lijst was helemaal correctquote:Op donderdag 20 september 2007 13:32 schreef bukgeit het volgende:
Yes
Yesterday & Today
Ygdrassil
Yello
Young Fresh Fellows
Young Disciples
Yo La Tengo
Yazoo
Yardbirds
Youth Group
Yothu Yindi
Yearlings
You Am I
You And I
Young Knives
quote:Op donderdag 20 september 2007 13:49 schreef cafca het volgende:
X-Men, is dat wat?
Urusei Yatsura?quote:Op donderdag 20 september 2007 13:53 schreef ranja het volgende:
Yatsei Urumata (spelling?)
X-Copsquote:Op donderdag 20 september 2007 13:51 schreef bukgeit het volgende:
[..]Amerikaanse punk
cafca +1
Zelf:
X
XTC
Xymox
X6
X-Ray Spex
XYZ
Xerox Teens
X-Executioners
Ja, of in ieder geval 10. Ik dacht dat-ie moeilijker was....quote:Op donderdag 20 september 2007 14:06 schreef ranja het volgende:
je had nu ook wel 15 kunnen vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |