Stuur me maar een vragenlijstjequote:Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef Hijacking het volgende:
je moet vaste klant zijn en bewezen te hebben dat je genoeg van de ouderwetse en hedendaagse brommer techniek weet
Dit was meer mijn brommer uit willen zetten, het knopje niet lang genoeg ingedrukt houden, waarna hij op een heel laag toerental ging draaien.quote:Op maandag 17 september 2007 11:27 schreef Hijacking het volgende:
slijtage ftw!
hedendaag mag doodquote:Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef Hijacking het volgende:
je moet vaste klant zijn en bewezen te hebben dat je genoeg van de ouderwetse en hedendaagse brommer techniek weet
Jij mag er niet bij want jij rijd Kreidlijk dus heb je geen verstandquote:Op maandag 17 september 2007 10:29 schreef unioz het volgende:
Ik wil ook in de OP! morge ff een foto van mn kreidler maken
Bij een Puch hang je er toch zo een nieuwe gaskabel onder?quote:Op maandag 17 september 2007 20:47 schreef viagraap het volgende:
Godverdomme! Wil ik zo wegrijden bij school. Ik start met choke, en geef volgas om de choke uit te zetten (puch jeweet). Breekt mn gaskabel
Gelukkig kon mn pa me binnen een halfuur wel oppikken. Maar nu moet ik met de busof de fiets
naar school
BUS!quote:Op maandag 17 september 2007 20:47 schreef viagraap het volgende:
Godverdomme! Wil ik zo wegrijden bij school. Ik start met choke, en geef volgas om de choke uit te zetten (puch jeweet). Breekt mn gaskabel
Gelukkig kon mn pa me binnen een halfuur wel oppikken. Maar nu moet ik met de busof de fiets
naar school
Praktijk voor je brommer?quote:Op maandag 17 september 2007 22:36 schreef unioz het volgende:
Vandaag mn praktisch rijexamen in één keer gehaald
België hehquote:
Ik nietquote:Op maandag 17 september 2007 20:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij een Puch hang je er toch zo een nieuwe gaskabel onder?
haha come on iedereen kan een gaskabel vervangen ,quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik nietBen nog minder technisch dan een dakloze naaktslak. En gas geven met je linker hand zoals fs180 zegt kan niet.
Kost in België 15000 euro en 3 jaar cel waarvan 1 voorwaardelijk ofzo?quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:29 schreef Sjibble het volgende:
Mijne is al de 7de keer warmgelopen en doet het nog steeds
quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:14 schreef Sjibble het volgende:
mijn brommer is weer naar de tering, dat ding is serieus al 8x warmgelopen.
Voor mn rubberen pakking was het blijkbaar teveel omdat deze gescheurd zijn op verschillende plekken (ja laat maar komen) Mn cilinderkop is ook naar zn moer omdat dat pompje ofzo, dat ding boven er helemaal af lag
. Mja, mn cilinder zat dus vol met water + mijn uitlaat... ik monteer mn uitlaat eraf en hou em ondersteboven, komt er een dikke plas water uit.. niet gek dat ie niet aan wou
Mja, mijn pink kon niet eens door de uitlaatpoortdoor mn nieuwe die er op komt kan mn middelvinger tot bijna mn duim doorheen, dus das al stuk groter dus meer power
Maar eerst een laptop, en weet iemand hoe duur een OV-kaart is voor studenten? (Hoge school eerstejaars, of het uitmaakt)
Danku
Samenvatting: Zn 8ste warmloper was zn laatsteAls die pakkingen nog in orde bleven had ie er veel meer kunnen hebben
Daar kom ik denk ik niet doorheen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:08 schreef Hijacking het volgende:
Verdomme ze willen een apk keuring voor brommers/scooters gaan invoeren
Inderdaad, vroeger kocht je een brommer, verzekering erop, je helm thuislaten en brullen met dat ding!quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:34 schreef Hijacking het volgende:
de voordelen van brommers tov motoren valt nu helemaal in het niet ..
link?quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:08 schreef Hijacking het volgende:
Verdomme ze willen een apk keuring voor brommers/scooters gaan invoeren
Yup, staat in foboquote:Op zondag 16 september 2007 14:52 schreef fs180 het volgende:
doe je brommer is posten, je had toch nieuwe nog?
Mwa ja, maar dit was daarvoor al. Het enige wat ik zelf heb gesloopt is m'n achterveer, die brak in stukken. En er is een vorkpootkeerring vervangen, en een glijlager van diezelfde poot.quote:Op woensdag 19 september 2007 01:10 schreef fs180 het volgende:
mee op je bek gegaan dus?
OV is gratis?quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:29 schreef fs180 het volgende:
balbalablabla
sjibble.. jij bent echt een randdebiel he.. ov is namelijk gratis.. over je brommerkwaliteiten maar nuiet te spreken
nou, mijn brommert is klaar, die rode dus, alleen nog andere evelgen erop over weekje ofzo
Hier in Nederland is het gratis. Mits je je studie afrond.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:32 schreef Sjibble het volgende:
[..]
OV is gratis?Hier dus niet, iig heb ik NOG geen abbo (OV is vanaf je 18de
) en dus kost het nog wel bijv dikke 20 euro voor 45 strippen, en ik verbruik dus 7 strippen per rit (heen).
14 voor heen en terug, dus ik red nog net 3 dagen school en heb al 20 euro verpatst
en hoe vraag ik die dan aan?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hier in Nederland is het gratis. Mits je je studie afrond.
70 euro per maand.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Hijacking het volgende:
als je vroegtijdig stop met je studie mag je 70 euries lappen =-) (dus ook als je een jaar daarop een andere studie kiest )
http://www.ibgroep.nl/par(...)vragen/Aanvragen.aspquote:Op woensdag 19 september 2007 23:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
en hoe vraag ik die dan aan?
Brommer is totaal naar de tering en mn zin om em weer eens te maken is ver te zoeken, (eerst laptop, dan brommert).
Dus als je me vertelt hoe ik die OV krijg voor gratis vervoer kom ik een heel eind
Kutbrommert, als ik dan toch vervoer heb dat hele ding uit elkaar, kappen eraf om te fixen etc, word ie eindelijk eens goed
PS: toevallige topic titel, ineens moet iedereen zn brommer maken![]()
blij dat ik vorig jaar te lam was voor een OVquote:
Ja, soort teflon bus waar de binnenpoot in glijdt. Samen met die keerring was dat 45 euro, en die achterveer heb ik voor niks gekregenquote:Op woensdag 19 september 2007 13:23 schreef fs180 het volgende:
lager in de poot?
valt wel mee dan, behalve vering, das wel duur
Ga weg jijquote:Op vrijdag 21 september 2007 00:05 schreef E-bit het volgende:
Beste (mede)scooterts/brommerts liefhebbers,
Ik heb zojuist mijn scooter te koop gezet. Ik raad jullie aan een kijkje te nemen!
[TK] Piaggio NRG Power
Wanneer u niet geinteresseerd bent, beschouw dit bericht dan als niet geplaatst.![]()
Ik heb een Zundapp, een GT50.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:25 schreef punkjunk het volgende:
Zijn er hier ook mensen met een zundapp? Of een kreilder ofzo? Ik zou graag zo'n machine willen hebben, ben me nog aan het orienteren maar ik vind de Zundapp GTS50's wel tof, even als de Sprinters en de Kreidler Mustang is ook wel weer tof.
Weet iemand overigens dat wanneer je je trekker certificaat hebt je vrijstelling hebt voor je brommer?
Eigenlijk allang over, maar tochquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Zuen het volgende:
Die oorlog tussen Kreidler en Zündapp.
Die op die hoog werker zeker.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Pallo en zijn vrienden.
Dat jij mijn homie's niet kunt zien zegt niet dat ze er niet zijn, ze zijn hosselen in de bigga sitta, die runner 180 scoepen voor de baas, want jah die wilt ook kunne boeke om zijn wiri aan zijn klanti's te verkopen, jeweetzelfquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Pallo en zijn vrienden.
Mooi ding! De gt-50 is de voorloper van de gts-50 ofzo?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Ik heb een Zundapp, een GT50.
[[url=http://xs119.xs.to/xs119/07385/PICT0207.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs119.xs.to/xs119/07385/PICT0211edit.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zundapp op een ritje:Niet duur Gaat niet kapot Wat kapot gaat, is te koop Aandacht gegarandeerd (daar doe ik het niet om)
Kreidlers heb ik het niet over, da's m'n eer te na.
Neem een kijkje op 't forum
En over je trekkerrijbewijs: Wist ik niet, eerst zien, dan geloven. (heb ze alletwee al)
quote:(20:34) Dimitri (L) Sandra: carb 15mm ongeveer 25 euro..
spruitstukje 5 euro
proma uitlaatje 35 euro..
cilinder 50
kop 20
(20:34) Dimitri (L) Sandra: hoe vet ook gewoon:D die prijzen
brommerforum diehard crew woont grote gedeelte in zmeer, marcel, leen, kawarez enzoquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:39 schreef PallominnoX het volgende:
Waar was dat, trouwens? Hier op het Gelredome zijn ook vaak motoren bij de meetings.
gt50 is simpel gezegd de voorloper ja. Er zijn dapps genoeg te koop, ik weet niet waar je woont maar in Noord-Brabant zie je ze overal. Verder gewoon MP afstruinen en op 't Zundappforum kijken. Helaas las ik dat er net vandaag een gts50 is verkocht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:46 schreef punkjunk het volgende:Mooi ding! De gt-50 is de voorloper van de gts-50 ofzo?En me trekkercertifictaat gaat niet op
. Mijn voorkeur gaat uiteraard ook uit naar een dapp maar als er een hele mooie kreidler ergens te koop staat kan ik er eventueel ook nog over na denken.
Ik woon in Noord-Holland. Maar hte is geen probleem, ik ga er gewoon heen met de trein en rij me dapp wel terugquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:39 schreef Gibeon het volgende:
[..]
gt50 is simpel gezegd de voorloper ja. Er zijn dapps genoeg te koop, ik weet niet waar je woont maar in Noord-Brabant zie je ze overal. Verder gewoon MP afstruinen en op 't Zundappforum kijken. Helaas las ik dat er net vandaag een gts50 is verkocht.
ik heb daar een tang voorquote:Op zondag 23 september 2007 14:33 schreef Geqxon het volgende:
Goed dat je het zegt, daar moet ik nog een tang voor kopen.
zuiger zat er al paar dagen op, dus snel cillinder erop en bblazen. vannacht dacht ik er opeen saanquote:Op zondag 23 september 2007 14:51 schreef Diemietuhriej het volgende:
Wahaahahaha.Hoe kun je je circlipjes vergeten.
Ik haal er zoiezo altijd maar 1 uit.
Nja hij sleutelt zelf ook best veel aan zijn motor, en hij heeft een hekel eraan als ie iets moet zoeken of als iets niet goed werkt ofzo.. Dus heeft hij tijd terug gewoon in een keer zo'n kant en klare wagen gekocht, ben je meteen klaar en werkt echt ideaal.quote:Op zondag 23 september 2007 15:12 schreef Geqxon het volgende:
Dimi, volgens mij ben jij erg blij met je vader
Meer dat jij een hele berg gereedschap + kennis van je vader hebt. Ik zou maar joost niet weten hoe ik mijn blok tot op de lagers zou moeten strippen.quote:Op zondag 23 september 2007 15:34 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Nja hij sleutelt zelf ook best veel aan zijn motor, en hij heeft een hekel eraan als ie iets moet zoeken of als iets niet goed werkt ofzo.. Dus heeft hij tijd terug gewoon in een keer zo'n kant en klare wagen gekocht, ben je meteen klaar en werkt echt ideaal.
Maar ik ben idd wel tevreden met mijn vader.
Ligt er aan, de ene ring moet je indrukken dus puntjes naar mekaar toe, da's niet zo moeilijk. Maar andere moeten naar buiten, da's lastiger met een punttangquote:Op zondag 23 september 2007 16:05 schreef fs180 het volgende:maar ik heb daar geen speciale tang voor hoor, gewoon punttang, gaat geowon binnen 5 sec hoor
Ik heb al 1 kromme punttang.quote:Op zondag 23 september 2007 18:14 schreef fs180 het volgende:
ja segerringen ja, circlipjes niet , gewoon puntjes in de gaatjes en tang open trekken
owndquote:Op zondag 23 september 2007 20:14 schreef LucasBergman het volgende:
losgelopen circlip:
[afbeelding]
[afbeelding]
je snapt dat het een duur grapje was![]()
en wat doe ik nou, nog geen 200 km later, verkoop ik alles...
Ja nja soms heb ik er ook mijn bedenkingen bij.. Heb al 1 keer een sleutel doormidden gekregen, en nu punttang beetje krom gekregen mja.quote:Op zondag 23 september 2007 22:53 schreef fs180 het volgende:
paupergeredschap dan
Denk niet dat jij dingen hebt zoals griptangen van 40 jaar oud.quote:Op maandag 24 september 2007 17:58 schreef fs180 het volgende:
modern.. alsof je nieuw gereedschap daarom nodig hebt![]()
ik heb alleen een dop gebroken, en ja hoop tangen, maar ok, na zoveel tijd mag dat ook wel is
Yup, of, omdat die zuiger ondersteboven zat, dat ie een gat in de zuiger gebrand heeft.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:01 schreef PallominnoX het volgende:
Kan ook je bougie zijn die eruit geknalt is.
Mijne is dus ondersteboven... Dus de zuigerpoorten richting uitlaatpoort en pijl omhoog... vandaar die knallen (ik teste em ff 's nachts (gister) en zag er serieus vlammen uit mn uitlaat schieten, maar 4cm ofzo, maar is toch wel wat stoers, niet voor je cilinderquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:36 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yup, of, omdat die zuiger ondersteboven zat, dat ie een gat in de zuiger gebrand heeft.
Ik heb 2 van zulke zuigers hier staan
teringlijers mogen naar mij komenquote:Op maandag 24 september 2007 22:36 schreef fs180 het volgende:
naar postkantoor
Aap, draai je cilinder er ff af en kijk, waarschijnlijk is gewoon je zuigerveer verneukt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:12 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Mijne is dus ondersteboven... Dus de zuigerpoorten richting uitlaatpoort en pijl omhoog... vandaar die knallen (ik teste em ff 's nachts (gister) en zag er serieus vlammen uit mn uitlaat schieten, maar 4cm ofzo, maar is toch wel wat stoers, niet voor je cilinder
Ik heb trouwens 3 zuigers liggen.. dit kan inmiddels de 4de zijn (in slechts 5000km, dus 1200km per zuiger). 1tje heeft een gat en totaal verneukt, onherkenbaar.. 2de mist een zuigerveer (ondervandaangeknald, is duidelijk te zien aan de inham
) en de 3de die heeft vet veel krassen, lees 8x warmgelopen
Morgen pics
En bougie is het zeker niet! Die vonkt nog en alles
Maar zou inderdaad mn zuiger kunnen zijn die een gat heeft of door de uitlaatpoort alle gassen en druk weg laat stromenEn anders is mn benzine gewoon op
![]()
(kutmeter klopt nooit, 1/2 als ik nog 2 liter heb, terwijl er 7 in gaat
)
EDIT: Maak jij ook even pics!!
quote:Op dinsdag 25 september 2007 02:08 schreef no1uknow het volgende:
FS, krijg nog geld van je, pauper.
Dan is de brommix van de benzinepomp niet goed..quote:Op woensdag 26 september 2007 17:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
Verkeerde brommix? Te warm geworden? Verkeerde afstelling? Gare zuiger?
Blabla. Vroeger werkte het prima dus dat kan nu ook. Gewoon tijd en moeite er in stoppen en dan komt alles goed. Zeker carb afstellen is belangrijk, anders kan je dit gezeik krijgen ja. Hoeft het niet te zijn hoor, kan wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:30 schreef Hijacking het volgende:
krijg je met oude brommersbeter wen je er aan
Blijkt dus dat mn circlipje uit mn zuiger schoot en in mn tussen mn zuiger en cilinderwand is gekomen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Aap, draai je cilinder er ff af en kijk, waarschijnlijk is gewoon je zuigerveer verneukt.
Stop en dan gewoon een hele nieuwe zuiger in, op de goede manier, met de zuigerslotjes die goede richting op.
Beunhaas._
feit is dat je met een blok uit het jaar 1980 rond rijdt in veel gevallen niet gereciveert + dat mt5'jes bekend staat dat ze gebruik zijn door raggers. Het zijn gewoon brommers die onderhouds gevoelig zijn en waar dus zomaar mee wat kan gebeuren. Ik zelf ben elke 2 weken wel een keer met mijn mt5 bezig.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:34 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Blabla. Vroeger werkte het prima dus dat kan nu ook. Gewoon tijd en moeite er in stoppen en dan komt alles goed. Zeker carb afstellen is belangrijk, anders kan je dit gezeik krijgen ja. Hoeft het niet te zijn hoor, kan wel.
Ga alsjeblieft niet de enige toffe scooter op de markt verneuken door hem te kopen.quote:Op donderdag 27 september 2007 01:15 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Blijkt dus dat mn circlipje uit mn zuiger schoot en in mn tussen mn zuiger en cilinderwand is gekomen.
Schade: Powe1 50snel naar de tering en een Proxy zuiger.. vastgelaste zuigerveren enzo,,, en vast als de pest....Krukas ook vast... En hij bleek zn laatste 20km te rijden terwijl de zuiger wel goed geinstalleerd was
Dus eerst fout en toen weer goed (zeker weten!!) en alsnog reed ie net zo KUT, wtF?!
Nja, mijn scooter ziet er zwaar vercrackt uit en ben een beetje van plan misschien een Italjet Dragster te kopen... iemand voor of nadelen? Ik hoorde iets van slechte ophaning ofzo en een buddyseat die er tijdens de rit af flikkert
Is een Italjet Dragster goed te noemen?
[afbeelding]
nee, die luchtfilter is niet zo enorm
Ik ben dus geen mocro hequote:Op donderdag 27 september 2007 10:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft niet de enige toffe scooter op de markt verneuken door hem te kopen.
Nee nog erger, een wannabe.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:05 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben dus geen mocro heEn het is of deze scoot fixen of een andere..
Maar ik hoorde wel iets van slechte ophanging en dat reparaties enorm duur zijn.. vooral de kappen enzo...
Nja 1tje dan maar dat is weer een motorscooterquote:
je moeder aan de poederquote:Op donderdag 27 september 2007 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Sjibble, doe eens wat rode peper op je penis.
Wat vind je van een Runner 180 op een 50cc frame?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
je moeder aan de poeder![]()
Oh, enne het word misschien toch een RS50![]()
![]()
Ik wil niet dood..quote:Op donderdag 27 september 2007 14:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat vind je van een Runner 180 op een 50cc frame?
doodsverwensing, ik ga dit aan de mods melden.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:33 schreef Sjibble het volgende:
[..]
sterb met je wannabe ofzo, niemand rijdt hier rond met dat ding
Nja 1tje dan maar dat is weer een motorscooter![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef no1uknow het volgende:
[..]
doodsverwensing, ik ga dit aan de mods melden.
SCHRIKquote:Op donderdag 27 september 2007 14:47 schreef Ipho het volgende:
BOE
Dat was dus niet de bedoeling, k wist het nietquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O en mijn moeder is dood. Dank je wel voor het respect dat je toont.
sjiekquote:Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef oshiro het volgende:
Sowee, m'n pa heeft gister een beste schuiver gemaakt
En, wordt het een broertje of een zusje?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef oshiro het volgende:
Sowee, m'n pa heeft gister een beste schuiver gemaakt
bwoah, die dude zei dat ie m 400KM geleden gereviceerd had. Er zitten in iedergeval wel nieuwe boutjes en pakkingen enzo op, maar voor de rest kan het ook gewoon gelul zijn. Voor hetzelfde geld heeft hij alleen dat vervangen, en misschien dan nog 8000km geleden.. Balen gewoon. Maar goed, papa komt volgende week thuis, dan maar even kijken.quote:Op donderdag 27 september 2007 02:22 schreef Hijacking het volgende:
[..]
feit is dat je met een blok uit het jaar 1980 rond rijdt in veel gevallen niet gereciveert + dat mt5'jes bekend staat dat ze gebruik zijn door raggers. Het zijn gewoon brommers die onderhouds gevoelig zijn en waar dus zomaar mee wat kan gebeuren. Ik zelf ben elke 2 weken wel een keer met mijn mt5 bezig.
( ik heb het hier niet over de kapotte zuiger maar over mt5 in het algemeen )
quote:Op donderdag 27 september 2007 16:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En, wordt het een broertje of een zusje?
Yup, de traumaheli is even onderweg geweest maar dat bleek niet nodig. Máák je een keer wat mee, sturen ze de heli terugquote:Op donderdag 27 september 2007 20:18 schreef fs180 het volgende:
aaridge smak dus
Traumaheli? Lag ie onder de vangrail?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:41 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yup, de traumaheli is even onderweg geweest maar dat bleek niet nodig. Máák je een keer wat mee, sturen ze de heli terug
Nee, hij haalde een file in, en iemand in dezelfde richting sloeg ineens linksaf. Toen zat hij er bovenop. Hij ligt nog wel even in het ziekenhuisquote:Op donderdag 27 september 2007 20:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Traumaheli? Lag ie onder de vangrail?
Don't do drugs.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:15 schreef fs180 het volgende:
relaxt
zo vrok is geil man, ziete r god uti.. alleen nou de rest van de briommer nopg!
Is dit een warmloper? Serieus, dat heb ik namelijk altijd met warm weer als hij hoog in zijn toeren zit.quote:# Je kunt een warmloper krijgen (je brommer houd dan ineens in, het voelt een beetje alsof je hem een versnelling terug zet. Hij reageert dan ook helemaal niet op gas geven.)
fs180, je taalgebruikquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef fs180 het volgende:
je ouder sebbn gelijk hoor. tis duur en erg gevaarlijk, gevaar ben je niet zelf maar zijn de andere weggebruikers, daar moet je voor opletten, en als je geen goed reactievermogen hebt zou ik dr nieteens aan denken een bromemr te kopen
verder, kijk ff naar de kosten van zon ding, niet alleen de aanschaf maar onderhoud verzekering en benzine, dat komt uiteindlijk best hoog te liggen.. en reken ook meteen boetes mee, ik durf te wedden dat je toch geen 45kmu blijft rijden
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is dit een warmloper? Serieus, dat heb ik namelijk altijd met warm weer als hij hoog in zijn toeren zit.
ik heb geen plannen om hem op te voeren, echt nietquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef fs180 het volgende:
je ouder sebbn gelijk hoor. tis duur en erg gevaarlijk, gevaar ben je niet zelf maar zijn de andere weggebruikers, daar moet je voor opletten, en als je geen goed reactievermogen hebt zou ik dr nieteens aan denken een bromemr te kopen
verder, kijk ff naar de kosten van zon ding, niet alleen de aanschaf maar onderhoud verzekering en benzine, dat komt uiteindlijk best hoog te liggen.. en reken ook meteen boetes mee, ik durf te wedden dat je toch geen 45kmu blijft rijden
Ja maar, ik heb dat sinds kort dus ook met koud weer, altijd als ik vol gas rij. Komt ook door mijn slechte onderhoud.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?
100 punten dat je hem gaat opvoeren , aangezien 45 om te janken is + je vrienden je dan pwnen :Vquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:56 schreef fusionfake het volgende:
[..]
ik heb geen plannen om hem op te voeren, echt nietmet mijn reactievermogen is niks mee en geld is ook geen probleem eigenlijk, ik spaar al een jaartje ofzo.. een scooter blijft gevaarlijk oke, maar het zijn toch niet allemaal mongooltjes die erop rijden die op een dag onder een auto liggen of een ongeluk zullen hebben
Misschien een idee om je koeling na te checken?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb dat sinds kort dus ook met koud weer, altijd als ik vol gas rij. Komt ook door mijn slechte onderhoud.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Misschien een idee om je koeling na te checken?
nee die is goedkoop wou je zeggenquote:
Ja wacht ik kijk even.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Misschien een idee om je koeling na te checken?
Ja mijn koeling is goed, ik heb nog steeds grote vinnen op mijn cilinder en er komt nog steeds lucht langs.quote:
T is niks joh, mijn 3de cilinder hield 8 warmlopers vol in 3 weken, maar toen ging hij dus koelvloeistof (waterquote:
Doe je snel dan, maar HOE de fuck krijg je dan warmlopers? Ik krijg ze pas zonder enige vloeistof terwijl ik vloeistofgekoeld hebquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja mijn koeling is goed, ik heb nog steeds grote vinnen op mijn cilinder en er komt nog steeds lucht langs.
Ik heb ze overgehaald dat die brommer 10x goedkoper is als een fucking bus, daarbij betaal ik zelf mn benzine en onderdelen, enige wat mn moeder verder betaalt is de verzekering.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:03 schreef fusionfake het volgende:
maar hoe kan ik ze overhalen dan ? : ( of moet ik mij er gewoon totaal bij neerleggen
Ja nou ik vroeg mij dus af of dat inderdaad een warmloper is, dat het lijkt alsof hij terugschakelt en hij niet op het gas reageert voor like een seconde lang.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Doe je snel dan, maar HOE de fuck krijg je dan warmlopers? Ik krijg ze pas zonder enige vloeistof terwijl ik vloeistofgekoeld heb
Misschien te arme sproeier? Beter te rijk als te arm he!
tis toch jouw geldquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:03 schreef fusionfake het volgende:
maar hoe kan ik ze overhalen dan ? : ( of moet ik mij er gewoon totaal bij neerleggen
dat zullen ze vast niet leuk vindenquote:
Ga ik eens doen. Morgen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:28 schreef fs180 het volgende:
is geen warmloper bobbie
maak is een foto van je bougie
als ie er helemaal mee kapt is het een warmloper.. als je op hoge toeren zit, gas los en hij geeft ff geen gas meer betekent dacht ik dat je een te kleine carb hebt? Whatever.. maar er is iets dan niet goed met de aanvoer van je brandstofmengselquote:
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
als ie er helemaal mee kapt is het een warmloper.. als je op hoge toeren zit, gas los en hij geeft ff geen gas meer betekent dacht ik dat je een te kleine carb hebt? Whatever.. maar er is iets dan niet goed met de aanvoer van je brandstofmengsel
Had ik ook, hij moest dacht ik iets rijker
BTW, dan ik er 50 snel onder had, ik kon makkelijk zo tot de 100 gas blijven geven, maar zodra ik gas losliet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.
Dit had ik eerst trouwens niet, dus ik denk zelf aan slijtage.
hoelang zitten je zuigerveren er al onder? dan krijg je dat ook, door slechte compressiequote:Op vrijdag 28 september 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.
Dit had ik eerst trouwens niet, dus ik denk zelf aan slijtage.
Meer dan 4000km iig.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
hoelang zitten je zuigerveren er al onder? dan krijg je dat ook, door slechte compressie
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar topquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:53 schreef fs180 het volgende:
dan zou je ze kunnen vervangen ja, denk dat dat ongeveer een goede tijd is. maar ben niet zeker hoor
ze moeten wel langer mee kunnen gaanhoor, maar preventief vervangen is altidj goed, maar al foto van bougie gemaakt?
en wat is het precies, gewoon minder toeren als je op top rijd, dat ie terugvalt?
ik had het niet over jou, plus.. wft lul jij nou manquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:26 schreef Sjibble het volgende:
[..]
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar top
Misschien zit ik verkeerdMaar kan zijn dat de verbranding het niet meer bij kan houden zodra je weer gas geeft omdat het zn ritme kwijt is?
Het kan net zo goed zijn dat er onderdruk in je luchtfilter komt door de snelheid (lees 90 kmh) dat het geen lucht meer aan kan zuigen, en dan tot een bepaald toerental en snelheid zakt dat het weer kan worden aangetrokken... Mja snapt wel wat ik bedoel.. kan fout zitten.. maar lijkt mij logisch, vacuum in je carb dat lucht naar buiten trekt, tevens trekt et het mengsel weer terug waardoor er geen mengsel naartoe gaat..? Dus geen ontbranding...
Dat is hetzelfde als dat je je sleutel omdraait en scooter uitzet tijdens de rit en vol gas geeft.. je krijgt hetzelfde effect.. en dan weer aanzet en weer doorgast... iets als dat.
had ik met mn powerfilter dan... met mijn normale filter geen probleem mee gehad, bij 90 helemaal niet, zelfs niet bij 100.. zodra powerfilter eronderkwam kreeg ik problemen, en ik had de juiste sproeier erbij![]()
Maarja, en als die zuigerveren niet helpen heb je altijd nieuwe en toch betere compressie als ervoor
quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:26 schreef Sjibble het volgende:
[..]
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar top
Misschien zit ik verkeerdMaar kan zijn dat de verbranding het niet meer bij kan houden zodra je weer gas geeft omdat het zn ritme kwijt is?
Het kan net zo goed zijn dat er onderdruk in je luchtfilter komt door de snelheid (lees 90 kmh) dat het geen lucht meer aan kan zuigen, en dan tot een bepaald toerental en snelheid zakt dat het weer kan worden aangetrokken... Mja snapt wel wat ik bedoel.. kan fout zitten.. maar lijkt mij logisch, vacuum in je carb dat lucht naar buiten trekt, tevens trekt et het mengsel weer terug waardoor er geen mengsel naartoe gaat..? Dus geen ontbranding...
Dat is hetzelfde als dat je je sleutel omdraait en scooter uitzet tijdens de rit en vol gas geeft.. je krijgt hetzelfde effect.. en dan weer aanzet en weer doorgast... iets als dat.
had ik met mn powerfilter dan... met mijn normale filter geen probleem mee gehad, bij 90 helemaal niet, zelfs niet bij 100.. zodra powerfilter eronderkwam kreeg ik problemen, en ik had de juiste sproeier erbij![]()
Maarja, en als die zuigerveren niet helpen heb je altijd nieuwe en toch betere compressie als ervoor
Ja maar het is wel leipquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:51 schreef Hijacking het volgende:
omg ipho je zit te fucken
gAD DOODquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:48 schreef PallominnoX het volgende:
IcK heb dat ook met mijn earoks.. als ik 120 op mijn auwtoteller rijt dan hout hij in tot du 80 en dan gaat ie kk hard weer doorr naar de 120,
k heb 50snel van pinasco getjoent door mijn buurman en een 14,2 mm carb een jaszoennie z uitlaat???? kan iemant mij helpe??????????????
greeettzz laters:D:D:D:D
ik moest bijna lachenquote:Op zaterdag 29 september 2007 20:56 schreef Geqxon het volgende:
Tyfus, rollerbank. 2.5kw+. Mijn Runner in nu in beslag genomen
nee, kijk mijn tomosquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?
[afbeelding]
tjek die vrok dan he![]()
![]()
Brommersquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:17 schreef LucasBergman het volgende:
[..]
nee, kijk mijn tomos![]()
Tenminste wel met fatsoenlijke rem
![]()
edit, en voorvork netjes aangepast zodat ie beter veert en niet zo lang is![]()
[afbeelding]
ik heb niets aangepastquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:17 schreef LucasBergman het volgende:
[..]
nee, kijk mijn tomos![]()
Tenminste wel met fatsoenlijke rem
![]()
edit, en voorvork netjes aangepast zodat ie beter veert en niet zo lang is![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |