feit is dat je met een blok uit het jaar 1980 rond rijdt in veel gevallen niet gereciveert + dat mt5'jes bekend staat dat ze gebruik zijn door raggers. Het zijn gewoon brommers die onderhouds gevoelig zijn en waar dus zomaar mee wat kan gebeuren. Ik zelf ben elke 2 weken wel een keer met mijn mt5 bezig.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:34 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Blabla. Vroeger werkte het prima dus dat kan nu ook. Gewoon tijd en moeite er in stoppen en dan komt alles goed. Zeker carb afstellen is belangrijk, anders kan je dit gezeik krijgen ja. Hoeft het niet te zijn hoor, kan wel.
Ga alsjeblieft niet de enige toffe scooter op de markt verneuken door hem te kopen.quote:Op donderdag 27 september 2007 01:15 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Blijkt dus dat mn circlipje uit mn zuiger schoot en in mn tussen mn zuiger en cilinderwand is gekomen.
Schade: Powe1 50snel naar de tering en een Proxy zuiger.. vastgelaste zuigerveren enzo,,, en vast als de pest....Krukas ook vast... En hij bleek zn laatste 20km te rijden terwijl de zuiger wel goed geinstalleerd was
Dus eerst fout en toen weer goed (zeker weten!!) en alsnog reed ie net zo KUT, wtF?!
Nja, mijn scooter ziet er zwaar vercrackt uit en ben een beetje van plan misschien een Italjet Dragster te kopen... iemand voor of nadelen? Ik hoorde iets van slechte ophaning ofzo en een buddyseat die er tijdens de rit af flikkert
Is een Italjet Dragster goed te noemen?
[afbeelding]
nee, die luchtfilter is niet zo enorm
Ik ben dus geen mocro hequote:Op donderdag 27 september 2007 10:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft niet de enige toffe scooter op de markt verneuken door hem te kopen.
Nee nog erger, een wannabe.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:05 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben dus geen mocro heEn het is of deze scoot fixen of een andere..
Maar ik hoorde wel iets van slechte ophanging en dat reparaties enorm duur zijn.. vooral de kappen enzo...
Nja 1tje dan maar dat is weer een motorscooterquote:
je moeder aan de poederquote:Op donderdag 27 september 2007 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Sjibble, doe eens wat rode peper op je penis.
Wat vind je van een Runner 180 op een 50cc frame?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
je moeder aan de poeder![]()
Oh, enne het word misschien toch een RS50![]()
![]()
Ik wil niet dood..quote:Op donderdag 27 september 2007 14:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat vind je van een Runner 180 op een 50cc frame?
doodsverwensing, ik ga dit aan de mods melden.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:33 schreef Sjibble het volgende:
[..]
sterb met je wannabe ofzo, niemand rijdt hier rond met dat ding
Nja 1tje dan maar dat is weer een motorscooter![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef no1uknow het volgende:
[..]
doodsverwensing, ik ga dit aan de mods melden.
SCHRIKquote:Op donderdag 27 september 2007 14:47 schreef Ipho het volgende:
BOE
Dat was dus niet de bedoeling, k wist het nietquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O en mijn moeder is dood. Dank je wel voor het respect dat je toont.
sjiekquote:Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef oshiro het volgende:
Sowee, m'n pa heeft gister een beste schuiver gemaakt
En, wordt het een broertje of een zusje?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:50 schreef oshiro het volgende:
Sowee, m'n pa heeft gister een beste schuiver gemaakt
bwoah, die dude zei dat ie m 400KM geleden gereviceerd had. Er zitten in iedergeval wel nieuwe boutjes en pakkingen enzo op, maar voor de rest kan het ook gewoon gelul zijn. Voor hetzelfde geld heeft hij alleen dat vervangen, en misschien dan nog 8000km geleden.. Balen gewoon. Maar goed, papa komt volgende week thuis, dan maar even kijken.quote:Op donderdag 27 september 2007 02:22 schreef Hijacking het volgende:
[..]
feit is dat je met een blok uit het jaar 1980 rond rijdt in veel gevallen niet gereciveert + dat mt5'jes bekend staat dat ze gebruik zijn door raggers. Het zijn gewoon brommers die onderhouds gevoelig zijn en waar dus zomaar mee wat kan gebeuren. Ik zelf ben elke 2 weken wel een keer met mijn mt5 bezig.
( ik heb het hier niet over de kapotte zuiger maar over mt5 in het algemeen )
quote:Op donderdag 27 september 2007 16:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En, wordt het een broertje of een zusje?
Yup, de traumaheli is even onderweg geweest maar dat bleek niet nodig. Máák je een keer wat mee, sturen ze de heli terugquote:Op donderdag 27 september 2007 20:18 schreef fs180 het volgende:
aaridge smak dus
Traumaheli? Lag ie onder de vangrail?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:41 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yup, de traumaheli is even onderweg geweest maar dat bleek niet nodig. Máák je een keer wat mee, sturen ze de heli terug
Nee, hij haalde een file in, en iemand in dezelfde richting sloeg ineens linksaf. Toen zat hij er bovenop. Hij ligt nog wel even in het ziekenhuisquote:Op donderdag 27 september 2007 20:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Traumaheli? Lag ie onder de vangrail?
Don't do drugs.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:15 schreef fs180 het volgende:
relaxt
zo vrok is geil man, ziete r god uti.. alleen nou de rest van de briommer nopg!
Is dit een warmloper? Serieus, dat heb ik namelijk altijd met warm weer als hij hoog in zijn toeren zit.quote:# Je kunt een warmloper krijgen (je brommer houd dan ineens in, het voelt een beetje alsof je hem een versnelling terug zet. Hij reageert dan ook helemaal niet op gas geven.)
fs180, je taalgebruikquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef fs180 het volgende:
je ouder sebbn gelijk hoor. tis duur en erg gevaarlijk, gevaar ben je niet zelf maar zijn de andere weggebruikers, daar moet je voor opletten, en als je geen goed reactievermogen hebt zou ik dr nieteens aan denken een bromemr te kopen
verder, kijk ff naar de kosten van zon ding, niet alleen de aanschaf maar onderhoud verzekering en benzine, dat komt uiteindlijk best hoog te liggen.. en reken ook meteen boetes mee, ik durf te wedden dat je toch geen 45kmu blijft rijden
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is dit een warmloper? Serieus, dat heb ik namelijk altijd met warm weer als hij hoog in zijn toeren zit.
ik heb geen plannen om hem op te voeren, echt nietquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef fs180 het volgende:
je ouder sebbn gelijk hoor. tis duur en erg gevaarlijk, gevaar ben je niet zelf maar zijn de andere weggebruikers, daar moet je voor opletten, en als je geen goed reactievermogen hebt zou ik dr nieteens aan denken een bromemr te kopen
verder, kijk ff naar de kosten van zon ding, niet alleen de aanschaf maar onderhoud verzekering en benzine, dat komt uiteindlijk best hoog te liggen.. en reken ook meteen boetes mee, ik durf te wedden dat je toch geen 45kmu blijft rijden
Ja maar, ik heb dat sinds kort dus ook met koud weer, altijd als ik vol gas rij. Komt ook door mijn slechte onderhoud.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?
100 punten dat je hem gaat opvoeren , aangezien 45 om te janken is + je vrienden je dan pwnen :Vquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:56 schreef fusionfake het volgende:
[..]
ik heb geen plannen om hem op te voeren, echt nietmet mijn reactievermogen is niks mee en geld is ook geen probleem eigenlijk, ik spaar al een jaartje ofzo.. een scooter blijft gevaarlijk oke, maar het zijn toch niet allemaal mongooltjes die erop rijden die op een dag onder een auto liggen of een ongeluk zullen hebben
Misschien een idee om je koeling na te checken?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb dat sinds kort dus ook met koud weer, altijd als ik vol gas rij. Komt ook door mijn slechte onderhoud.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Misschien een idee om je koeling na te checken?
nee die is goedkoop wou je zeggenquote:
Ja wacht ik kijk even.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Misschien een idee om je koeling na te checken?
Ja mijn koeling is goed, ik heb nog steeds grote vinnen op mijn cilinder en er komt nog steeds lucht langs.quote:
T is niks joh, mijn 3de cilinder hield 8 warmlopers vol in 3 weken, maar toen ging hij dus koelvloeistof (waterquote:
Doe je snel dan, maar HOE de fuck krijg je dan warmlopers? Ik krijg ze pas zonder enige vloeistof terwijl ik vloeistofgekoeld hebquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja mijn koeling is goed, ik heb nog steeds grote vinnen op mijn cilinder en er komt nog steeds lucht langs.
Ik heb ze overgehaald dat die brommer 10x goedkoper is als een fucking bus, daarbij betaal ik zelf mn benzine en onderdelen, enige wat mn moeder verder betaalt is de verzekering.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:03 schreef fusionfake het volgende:
maar hoe kan ik ze overhalen dan ? : ( of moet ik mij er gewoon totaal bij neerleggen
Ja nou ik vroeg mij dus af of dat inderdaad een warmloper is, dat het lijkt alsof hij terugschakelt en hij niet op het gas reageert voor like een seconde lang.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Doe je snel dan, maar HOE de fuck krijg je dan warmlopers? Ik krijg ze pas zonder enige vloeistof terwijl ik vloeistofgekoeld heb
Misschien te arme sproeier? Beter te rijk als te arm he!
tis toch jouw geldquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:03 schreef fusionfake het volgende:
maar hoe kan ik ze overhalen dan ? : ( of moet ik mij er gewoon totaal bij neerleggen
dat zullen ze vast niet leuk vindenquote:
Ga ik eens doen. Morgen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:28 schreef fs180 het volgende:
is geen warmloper bobbie
maak is een foto van je bougie
als ie er helemaal mee kapt is het een warmloper.. als je op hoge toeren zit, gas los en hij geeft ff geen gas meer betekent dacht ik dat je een te kleine carb hebt? Whatever.. maar er is iets dan niet goed met de aanvoer van je brandstofmengselquote:
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
als ie er helemaal mee kapt is het een warmloper.. als je op hoge toeren zit, gas los en hij geeft ff geen gas meer betekent dacht ik dat je een te kleine carb hebt? Whatever.. maar er is iets dan niet goed met de aanvoer van je brandstofmengsel
Had ik ook, hij moest dacht ik iets rijker
BTW, dan ik er 50 snel onder had, ik kon makkelijk zo tot de 100 gas blijven geven, maar zodra ik gas losliet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.
Dit had ik eerst trouwens niet, dus ik denk zelf aan slijtage.
hoelang zitten je zuigerveren er al onder? dan krijg je dat ook, door slechte compressiequote:Op vrijdag 28 september 2007 22:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik rij dus op mijn top, vervolgens houd hij in (maar echt fors, dus alsof je terugschakelt), reageert hij niet op het gas, moet ik het gas even loslaten en kan ik weer. Ik moet dus net niet op zijn top rijden. Als hij koud is heb ik dit probleem al helemaal vaak.
Dit had ik eerst trouwens niet, dus ik denk zelf aan slijtage.
Meer dan 4000km iig.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
hoelang zitten je zuigerveren er al onder? dan krijg je dat ook, door slechte compressie
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar topquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:53 schreef fs180 het volgende:
dan zou je ze kunnen vervangen ja, denk dat dat ongeveer een goede tijd is. maar ben niet zeker hoor
ze moeten wel langer mee kunnen gaanhoor, maar preventief vervangen is altidj goed, maar al foto van bougie gemaakt?
en wat is het precies, gewoon minder toeren als je op top rijd, dat ie terugvalt?
ik had het niet over jou, plus.. wft lul jij nou manquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:26 schreef Sjibble het volgende:
[..]
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar top
Misschien zit ik verkeerdMaar kan zijn dat de verbranding het niet meer bij kan houden zodra je weer gas geeft omdat het zn ritme kwijt is?
Het kan net zo goed zijn dat er onderdruk in je luchtfilter komt door de snelheid (lees 90 kmh) dat het geen lucht meer aan kan zuigen, en dan tot een bepaald toerental en snelheid zakt dat het weer kan worden aangetrokken... Mja snapt wel wat ik bedoel.. kan fout zitten.. maar lijkt mij logisch, vacuum in je carb dat lucht naar buiten trekt, tevens trekt et het mengsel weer terug waardoor er geen mengsel naartoe gaat..? Dus geen ontbranding...
Dat is hetzelfde als dat je je sleutel omdraait en scooter uitzet tijdens de rit en vol gas geeft.. je krijgt hetzelfde effect.. en dan weer aanzet en weer doorgast... iets als dat.
had ik met mn powerfilter dan... met mijn normale filter geen probleem mee gehad, bij 90 helemaal niet, zelfs niet bij 100.. zodra powerfilter eronderkwam kreeg ik problemen, en ik had de juiste sproeier erbij![]()
Maarja, en als die zuigerveren niet helpen heb je altijd nieuwe en toch betere compressie als ervoor
quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:26 schreef Sjibble het volgende:
[..]
topsnelheid > gas los > bwoooaap tot bepaalde snelheid/toeren > gaat weer verder naar top
Misschien zit ik verkeerdMaar kan zijn dat de verbranding het niet meer bij kan houden zodra je weer gas geeft omdat het zn ritme kwijt is?
Het kan net zo goed zijn dat er onderdruk in je luchtfilter komt door de snelheid (lees 90 kmh) dat het geen lucht meer aan kan zuigen, en dan tot een bepaald toerental en snelheid zakt dat het weer kan worden aangetrokken... Mja snapt wel wat ik bedoel.. kan fout zitten.. maar lijkt mij logisch, vacuum in je carb dat lucht naar buiten trekt, tevens trekt et het mengsel weer terug waardoor er geen mengsel naartoe gaat..? Dus geen ontbranding...
Dat is hetzelfde als dat je je sleutel omdraait en scooter uitzet tijdens de rit en vol gas geeft.. je krijgt hetzelfde effect.. en dan weer aanzet en weer doorgast... iets als dat.
had ik met mn powerfilter dan... met mijn normale filter geen probleem mee gehad, bij 90 helemaal niet, zelfs niet bij 100.. zodra powerfilter eronderkwam kreeg ik problemen, en ik had de juiste sproeier erbij![]()
Maarja, en als die zuigerveren niet helpen heb je altijd nieuwe en toch betere compressie als ervoor
Ja maar het is wel leipquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:51 schreef Hijacking het volgende:
omg ipho je zit te fucken
gAD DOODquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:48 schreef PallominnoX het volgende:
IcK heb dat ook met mijn earoks.. als ik 120 op mijn auwtoteller rijt dan hout hij in tot du 80 en dan gaat ie kk hard weer doorr naar de 120,
k heb 50snel van pinasco getjoent door mijn buurman en een 14,2 mm carb een jaszoennie z uitlaat???? kan iemant mij helpe??????????????
greeettzz laters:D:D:D:D
ik moest bijna lachenquote:Op zaterdag 29 september 2007 20:56 schreef Geqxon het volgende:
Tyfus, rollerbank. 2.5kw+. Mijn Runner in nu in beslag genomen
nee, kijk mijn tomosquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon verkeerde sproeier joh, warm weer, dan is je hoofdsproer verkeerd, neem een kleiner, maar niet nu doen he, pas in de zomer weer, nu staat ie vast wel goed afgesteld?
[afbeelding]
tjek die vrok dan he![]()
![]()
Brommersquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:17 schreef LucasBergman het volgende:
[..]
nee, kijk mijn tomos![]()
Tenminste wel met fatsoenlijke rem
![]()
edit, en voorvork netjes aangepast zodat ie beter veert en niet zo lang is![]()
[afbeelding]
ik heb niets aangepastquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:17 schreef LucasBergman het volgende:
[..]
nee, kijk mijn tomos![]()
Tenminste wel met fatsoenlijke rem
![]()
edit, en voorvork netjes aangepast zodat ie beter veert en niet zo lang is![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |