abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53202698
quote:
Lastenverzwaringen maken leven volgend jaar duurder
RTL Nieuws heeft opnieuw miljoenennota in handen
De miljoenennota, die aanstaande dinsdag op Prinsjesdag wordt gepresenteerd, is al in handen van RTL Nieuws.

Duurder
Uit het document blijft dat het leven volgend jaar duurder wordt. Het kabinet gaat de lasten met zo'n 7 miljard euro verzwaren. Het inkomen van vrijwel iedereen blijft gelijk. Ook het ambtenarenapparaat krijgt te maken met bezuinigingen.

Doelstellingen
De lastenverzwaringen zijn nodig om de 'ambtieuze doelstellingen in het op het gebied van onderwijs en de wijken te halen.

In de miljoenennota staat onder meer:
"Het kabinet heeft er voor gekozen juist komend jaar maatregelen te nemen die ons in staat stellen onze agenda voor de toekomst overeind te houden", schrijft minister Bos.
Naast een aanzienlijk pakket van extra investeringen en lastenverlichting gaat het daarbij ook om lastenverzwaringen en bezuinigingen. Juist in 2008 wordt een aantal minder plezierige maatregelen genomen. Bos voegt er aan toe dat daarbij het overheidsapparaat niet wordt gespaard.

De inkomensgroei blijft voor vrijwel iedereen op nul staan. Volgens Bos neemt over de gehele kabinetsperiode de koopkracht wel toe. Lagere inkomens worden volgend jaar al zoveel mogelijk ontzien. Wel groei voor alleenstaande met uitkering. Werkenden en alleenstaande ouderen met aanvullend pensioen gaan er iets op achteruit. Vanaf inkomens van 50.000 euro wordt de arbeidskorting inkomensafhakelijk gemaakt.
Latenverzwaringen van bijna 7 miljard Loonkosten en milieulasten lopen met 900 miljoen op in 2008. Kabinet acht dit verantwoord in het licht van ambtieuze doelstellingen in het regeerakkkoord op het gebied van het onderwijs en de achterstandswijken.

In de miljoenennota staat verder ook veel over de vergrijzing. Dat wordt vooral vanaf 2020 een probleem.
Het begrotingstekort wordt de komende jaren een overschot. In 2008 0,5%, in 2009 0,6%, 2010 0,7% en in 2011 1,0%. Dat is iets lager dan in het regeerakkoord was afgesproken.
De werkloosheid daalt langzaam verder, van 340.000 dit jaar naar 310.000 volgend jaar.
De inflatie loopt licht op, van 1,75% in 2007 naar 2% in 2008.
De vliegbelasting wordt 11,25 op korte en 45 euro op lange vluchten, opbrengst 350 miljoen.
De verhoging van de tabaksaccijns levert 100 miljoen op.
De accijnsverhonging op diesel 250 miljoen.
De woningbouwcorporaties moeten winstbelasting gaan betalen, opbrengst 500 miljoen.

Bron: RTL nieuws
Wat een drama zeg
  Donald Duck held zaterdag 15 september 2007 @ 19:45:51 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53202772
Het geld voor al dat sinterklaas spelen moet toch ergens vandaan komen he.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 19:46:27 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53202793
What else is new.
Politiek is alleen maar hoe je de burger kan naaien.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:53:45 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53203016
Gelukkig verdien ik bovengemiddeld, dus ik ga er gewoon op vooruit zoals altijd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53203096
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:47:52 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53203379
Is er ook nog een lijst van investeringen of zijn dat de typische door de politiek hergedefinieerde investeringen die niets met de zuivere betekenis van het woord te maken hebben.

Uiteindelijk rusten de lasten wederom op mensen die altijd de sigaar zijn en rond de verkiezingen een sigaar uit eigen doos krijgen.

Hoe noemde Balkenende dat ook alweer. Middelmatigheid. Je betaalt je scheel als hard werkende Nederlander(se) (ondernemer) en daarnaast word je ook nog geschoffeerd door "onze" MP. Stank voor dank.

Centrum links christelijk sociaal beleid .
pi_53203453
Meer centjes voor mensen in het onderwijs!
  zaterdag 15 september 2007 @ 20:21:01 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53203671
Om van te kotsen.
pi_53203752
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:12 schreef Roellio het volgende:
Die ze net zo hard mogen inleveren omdat ze meer belasting moeten betalen
pi_53203794
Cadeautje voor al die mensen die op de VVD liepen te zeiken en niet konden wachten tot er weer een linkse partij aan de macht kwam.
Ik heb trouwens al maanden niets meer over voedselbanken gehoord, Was toch zo'n hot item van de SP en PvdA? Ik hoor van de oppositie noch de regering er ook maar een woord over.
pi_53203900
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:12 schreef Roellio het volgende:
Eerst maar eens al die onderwijzers uit het participatiefonds schoppen, dan kijken of er salarisverhogingen nodig zijn.
Er zitten meer leraren onnodig thuis dan er vacatures voor ze zijn.
Waarom? Omdat het beter verdient om thuis van het participatiefonds te leven dan aan het werk te gaan. Daar heb je je lerarentekort.
pi_53204467
Ik denk dat ik nog maar een jaartje langer op de universiteit blijf. Als werkende ben je in dit land de klos.
pi_53204924
Ik zie dat de alle kosten van het generaal pardon wel weer zijn afgedekt...

Weer een jaar dat je gestraft wordt omdat je werkt. En het werkschuw tuig dat thuis lui op de bank blijft hangen met een zogenaamd laag inkomen klapt weer in z'n handjes.

.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:15:04 #14
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_53204971
Joepie we gaan meer betalen dankzij de achterstands wijken .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_53204973
Het ziet er weer lekker uit
pi_53205156
Tijdens het vorige kabinet moest iedereen hard werken en veel inleveren om zo een fundament te creeren om later daarvan de vruchten te plukken

Nu is het inmiddels later, hebben we een stuk linkser kabinet en de vruchten gaan naar de kanslozen, die niet voor niks zo genoemd worden.

Jammer .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53205214
quote:
De inkomensgroei blijft voor vrijwel iedereen op nul staan. Volgens Bos neemt over de gehele kabinetsperiode gezien de koopkracht wel toe.
Ja, en volgend jaar staat exact dezelfde zin weer in de Miljoenennota .
pi_53205804
idee: ik kan beter steun trekken en in mijn oceaan van vrije tijd mijn hobbies uitoefenen dan dat ik een baan aan neem.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:51:52 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53205967
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:30 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Eerst maar eens al die onderwijzers uit het participatiefonds schoppen, dan kijken of er salarisverhogingen nodig zijn.
Er zitten meer leraren onnodig thuis dan er vacatures voor ze zijn.
Waarom? Omdat het beter verdient om thuis van het participatiefonds te leven dan aan het werk te gaan. Daar heb je je lerarentekort.
Oftewel leraren verdienen te weinig. Sowieso vind ik het raar dat mensen menen dat leraren niet een goed salaris verdienen. het zijn wel de mensen die de volgende generatie moeten opleiden. De generatie die na ons het bedrijfsleven moet gaan leiden, het onderdeel van de samenleving wat volgens vele hier als enige van belang is. Dus in het onderwijs moet simpelweg goed personeel zitten, en dat krijg je niet met de huidige salarissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ethiraseth op 15-09-2007 21:57:15 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53206332
Wat een dom geklaag weer op Fok.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:41:09 #21
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53207182
http://www.rtl.nl/(/actue(...)a_weer_uitgelekt.xml
miljoenennota in handenDe miljoenennota, die aanstaande dinsdag op Prinsjesdag wordt gepresenteerd, is al in handen van RTL Nieuws.
quote:
(1)
DuurderUit het document blijft dat het leven volgend jaar duurder wordt. Het kabinet gaat de lasten met zo'n 7 miljard euro verzwaren. Het inkomen van vrijwel iedereen blijft gelijk. Ook het ambtenarenapparaat krijgt te maken met bezuinigingen.
DoelstellingenDe lastenverzwaringen zijn nodig om de 'ambitieuze doelstellingen op het gebied van onderwijs en de wijken te halen.
Hieronder volgt een aantal letterlijke citaten uit de naar RTL Nieuws gelekte miljoenennota 2008.Voorwoord:Het kabinet heeft grote plannen. De komende jaren willen we investeren in kwalitatief hoogstaand onderwijs, veilige en leefbare wijken, een ambitieus klimaatbeleid en nog veel meer. Tegelijkertijd hebben we de ambitie om dit deugdelijk te financieren. Niet alleen willen we de komende vier jaar elk jaar meer geld binnenkrijgen dan we uitgeven, ook willen we dat ons huishoudboekje over 20 of 30 jaar nog steeds op orde is.
Zoiets gaat niet vanzelf. Solide financiering van een sociale agenda vraagt om moeilijke keuzes en soms harde maatregelen. Die kun je dan maar beter nemen in een jaar waarin het economisch goed gaat. Zo'n jaar lijkt 2008 te worden. En daarom heeft het kabinet ervoor gekozen juist komend jaar meetregelen te nemen die ons in staat stellen onze agenda voor de toekomst overeind te houden.
Willen we dat ook volgende generaties nog voldoende geld in kas vinden om noodzakelijke uitgaven te doen, dan voldoet het niet slechts te kijken naar de kosten van de vergrijzing en hoe we daarmee om moeten gaan. Het is minstens zo belangrijk om te investeren in (bijvoorbeeld) goed onderwijs en onderzoek, in een ambitieus energie- en klimaatbeleid en in veilige en leefbare wijken. Verstandige en selectieve keuzes op al die gebieden nu kunnen immers grote problemen en hoge kosten straks voor latere generaties voorkomen. Een solide financieel beleid houdt ook daar rekening mee.
In deze eerste miljoenennota van het kabinet zijn de spelregels voor het begrotingsbeleid voor de komende vier jaar vastgelegd. Ook staan voor de komende vier jaar de uitgaven en inkomstenplafonds vast. Deze kaders en de verbeterde begrotingsregels vormen samen met de begrotingsdoelstelling, de investeringsagenda en het uitgangspunt dat de sterkste schouders de zwaarste lasten zullen dragen, de ijkpunten voor een solide en sociaal beleid.
Wouter Bos
Minister van Financien.
De eerste zin van de miljoenennota:"Groei, duurzaamheid, respect en solidariteit. Deze begrippen staan centraal in de plannen van het kabinet. De miljoenennota 2008 geeft een verdere uitwerking van de doelstellingen uit het coalitieakkoord."
Slot van hoofdstuk 1:In deze eerste begroting van dit kabinet worden duidelijke keuzes gemaakt. De keuze voor een solide financieel beleid en duidelijke spelregels is ondubbelzinnig. De overige beleidsmatige keuzes uit het coalitieakkoord worden in deze miljoenennota verder geconcretiseerd. Hiermee is de miljoenennota 2008 niet alleen een cijfermatig overzicht, het is ook het logische vervolg op het coalitieakkoord en het beleidsprogramma.
De maatregelen zoals beschreven in deze miljoenennota zijn bedoeld om bij te dragen aan een sterke samenleving. Een samenleving die mensen de ruimte biedt om hun eigen keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen - voor zichzelf en voor elkaar. Een samenleving die mensen niet alleen de kans biedt het beste uit zichzelf te halen, maar ze daar ook daadwerkelijk toe uitdaagt en, indien nodig, bij ondersteunt. En die, als het niet anders kan, corrigerend optreedt. Op deze manier krijgt het wenkend perspectief van groei, duurzaamheid, respect en solidariteit voor zo veel mogelijk mensen inhoud.
In de miljoenennota staat verder onder meer:"Het kabinet heeft er voor gekozen juist komend jaar maatregelen te nemen die ons in staat stellen onze agenda voor de toekomst overeind te houden", schrijft minister Bos.
Naast een aanzienlijk pakket van extra investeringen en lastenverlichtingen gaat het daarbij ook om lastenverzwaringen en bezuinigingen. Juist in 2008 wordt een aantal minder plezierige maatregelen genomen. Bos voegt eraan toe dat daarbij het overheidsapparaat niet wordt gespaard.
De inkomensgroei blijft voor vrijwel iedereen op nul staan. Volgens Bos neemt over de gehele kabinetsperiode gezien de koopkracht wel toe. Lagere inkomens worden volgend jaar al zoveel mogelijk ontzien. Wel is er groei voor alleenstaanden met uitkering. Werkenden en alleenstaande ouderen met aanvullend pensioen gaan er iets op achteruit. Vanaf inkomens van 50.000 euro wordt de arbeidskorting inkomensafhankelijk gemaakt. Nivellering dus.
Lastenverzwaringen van bijna 7 miljard. Loonkosten en milieulasten lopen met 900 miljoen op in 2008. Het kabinet acht dit verantwoord in het licht van ambitieuze doelstellingen in het regeerakkkoord op het gebied van het onderwijs en de achterstandswijken.
In de miljoenennota staat verder ook veel over de vergrijzing. Dat wordt vooral vanaf 2020 een probleem.
Het begrotingstekort wordt de komende jaren een overschot. In 2008 0,5%, in 2009 0,6%, 2010 0,7% en in 2011 1,0%. Dat is iets lager dan in het regeerakkoord was afgesproken.
De werkloosheid daalt langzaam verder, van 340.000 dit jaar naar 310.000 volgend jaar.
De inflatie loopt licht op, van 1,75% in 2007 naar 2% in 2008.
De vliegbelasting wordt 11,25 euro op korte en 45 euro op lange vluchten, opbrengst 350 miljoen.
De verhoging van de tabaksaccijns levert 100 miljoen op.
De accijnsverhoging op diesel bedraagt 250 miljoen.
De woningbouwcorporaties moeten winstbelasting gaan betalen, opbrengst 500 miljoen.
oftewel ben je werkloos heb je het goed..
anders ben je genaait..
De economie stijgt.. en we moeten met zijn alle meer gaan betalen?
koopkracht daalt dus weer..

Klote politiek
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:50:40 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53207415
En wéér de vergrijzing he, al die kutkabinetten sinds WO2 hebben dat lekker voor zich uitgeschoven zodat zij niet impopulaire maatregelen toen hoefden te nemen die op de lange duur veel minder zwaar uitgepakt zouden zijn.

CDA stemmers door de decennia heen, bedankt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53207537
Schopje NWS, zie geen politieke discussie ontstaan n.a.v. de prachtige OP.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:57:41 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53207552
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:00:49 #25
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53207620
quote:
die stond niket in nieuws net verplaatst...
en search werkt niet zo lekkker
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:02:56 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_53207677
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:00 schreef Bill_E het volgende:

[..]

die stond niket in nieuws net verplaatst...
en search werkt niet zo lekkker
Nope, is gestart in NWS, zelfs.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:04:14 #27
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53207709
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
Schopje NWS, zie geen politieke discussie ontstaan n.a.v. de prachtige OP.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:07:41 #28
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53207785
Oh ja ze hebben het weer over het onderwijs waarbij niets wordt gedaan of er wordt er een zooitje van gemaakt.
En de zorg daar wordt hoe kan het ook anders niets aan gedaan.

Het is allemaal geld om die kut politici te betalen en om oorlogen te bekostigen, zodat Nederland weer wat nieuwe tanks of personeel in gebieden kan sturen.

CDA & PVDA bedankt, vandaar ook niet mijn stem. Maar jah SP zie je nu ook nergens meer. Volgende verkiezingen misschien toch maar Wilders?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53207809
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig verdien ik bovengemiddeld, dus ik ga er gewoon op vooruit zoals altijd.
Tenzij je een bovengemiddelde loonsverhoging krijgt ga je er volgens mij niet op vooruit, aangezien de koopkracht gemiddeld genomen gelijk blijft en mensen met een topinkomen zelfs moeten inleveren...
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:16:27 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53207960
En ik kreeg gister een folder in de bus dat de koopkracht stijgt.
7miljard / 16miljoen = 437.5 per persoon
How can I make this topic about me?
pi_53207983
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:56 schreef Mikkie het volgende:
Ik denk dat ik over een aantal jaren toch echt ga emigreren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:19:45 #32
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53208037
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Naah dat was de Islam, die geloven van alles.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53208419
Ze hebben het wel altijd over de toekomst, maar de toekomst van NL is dat het een pauper-land wordt: bejaarden, werklozen en zieken. Je moet wel heel filantropisch zijn ingesteld wanneer je als hoger opgeleide in NL blijft werken.

Gelukkig investeert deze overheid wel onderwijs, zodat iedereen een goede opleiding kan genieten en daarna met open armen ontvangen wordt in het buitenland.

En al die milieumaatregelen zijn helemaal lachwekkend, laat ze eerst eens met concrete voorbeelden komen hoe ze die belastinginkomsten gaan besteden. Ik vermoed dat het geinvesteerd wordt in nutteloze onderzoeken, onjuiste aanbestedingen en ministeriële loonsverhogingen.
Ik zoek niet, ik vind.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:36:43 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53208450
Waarom krijgt toch altijd de PvdA louter de schuld van dit roomsrode kabinet?
pi_53208460
Lekker plukken maar niks teruggeven aan de werkenden.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:39:59 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53208528
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:41 schreef Bill_E het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)a_weer_uitgelekt.xml
miljoenennota in handenDe miljoenennota, die aanstaande dinsdag op Prinsjesdag wordt gepresenteerd, is al in handen van RTL Nieuws.
[..]

oftewel ben je werkloos heb je het goed..
Waar maak je dit uit op?
pi_53208584
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar maak je dit uit op?
Ik denk uit: 'Wel is er groei voor alleenstaanden met uitkering.' ...
pi_53208592
Gebeurt tegenwoordig ook ieder jaar.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2007 @ 23:46:46 #39
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_53208693
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:36 schreef Floripas het volgende:
Waarom krijgt toch altijd de PvdA louter de schuld van dit roomsrode kabinet?
PvdA krijgt toch altijd de schuld: zitten ze in de regeringscoalitie, dan zijn ze als enige verantwoordelijk voor het beleid. Zitten ze niet in de regering maar hebben ze in het recente verleden erin gezeten zijn ze ook alleen verantwoordelijk voor de impopulaire maatregelen die genomen worden. Zelfs als ze lange tijd niet geregeerd hebben is hun manier van oppositie voeren verantwoordelijk voor het regeringsbeleid.

Conclusie: rechts is een stel slappe zakken?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 16 september 2007 @ 00:04:54 #40
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53209157
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:46 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

PvdA krijgt toch altijd de schuld: zitten ze in de regeringscoalitie, dan zijn ze als enige verantwoordelijk voor het beleid. Zitten ze niet in de regering maar hebben ze in het recente verleden erin gezeten zijn ze ook alleen verantwoordelijk voor de impopulaire maatregelen die genomen worden. Zelfs als ze lange tijd niet geregeerd hebben is hun manier van oppositie voeren verantwoordelijk voor het regeringsbeleid.

Conclusie: rechts is een stel slappe zakken?
wat een onzin..
vvd heeft het prima gedaan afgelopenperiode.
_o_ Zalm hellaas is de vvd nu verleden tijd ( partij is gedoomd onder rutte )
  zondag 16 september 2007 @ 00:06:36 #41
pi_53209196
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:08 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Tenzij je een bovengemiddelde loonsverhoging krijgt ga je er volgens mij niet op vooruit, aangezien de koopkracht gemiddeld genomen gelijk blijft en mensen met een topinkomen zelfs moeten inleveren...
Studie + functieverbetering = loonsverhoging ruim boven inflatie en lastenverzwaring
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53209762
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:46 schreef TubewayDigital het volgende:
idee: ik kan beter steun trekken en in mijn oceaan van vrije tijd mijn hobbies uitoefenen dan dat ik een baan aan neem.
Dan moeten je hobbies niet te kostbaar zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53210315
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oftewel leraren verdienen te weinig. Sowieso vind ik het raar dat mensen menen dat leraren niet een goed salaris verdienen. het zijn wel de mensen die de volgende generatie moeten opleiden. De generatie die na ons het bedrijfsleven moet gaan leiden, het onderdeel van de samenleving wat volgens vele hier als enige van belang is. Dus in het onderwijs moet simpelweg goed personeel zitten, en dat krijg je niet met de huidige salarissen.
Leraren verdienen op zich prima, alleen krijgen ze met thuiszitten tot 120% van hun salaris.
Ik ken er zelf ook zo eentje. De hele dag met zijn treintjes bezig of de hort op, maar meneer kan zogenaamd niet meer werken.
pi_53213067
Niet zeuren.

Het volk heeft gekozen voor links, dus lekker slikken dat het land naar de kloten gaat.

Je ziet het ook in andere landen waar links aan de macht is blijven investeringen van het bedrijfsleven uit. Kapitaal en kennisvlucht is het motto..
  zondag 16 september 2007 @ 09:36:00 #45
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53213305
quote:
Op zondag 16 september 2007 08:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Niet zeuren.

Het volk heeft gekozen voor links, dus lekker slikken dat het land naar de kloten gaat.

Je ziet het ook in andere landen waar links aan de macht is blijven investeringen van het bedrijfsleven uit. Kapitaal en kennisvlucht is het motto..
Ik heb niet links gestemd!
dus ik magbest zeuren!

kut pvda!
pi_53213373
Elk volk krijgt een regering die het verdient. Voor het Nederlandse poldervolk is dat een regering van middelmaat en nivellering een "doe maar gewoon dan ben je al gek genoeg mentaliteit".
Als een langzaamwerkend gif is de gelijkheidsgedachte via het onderwijs (jaren 70, 80) in alle vezels van onze maatschappij geslopen. Dit vertaalde zich in verwerping van alle gezag, het gedoogbeleid, dramatische verslechtering van het onderwijs en natuurlijk de allochtonen / moslim problematiek.
Nederland had het rijkste en welvarendste land van wereld kunnen zijn, als we er wel voor zouden kiezen om sterke leiders en kundige peersonen te durven aanstellen ipv de middelmaat zoals nu overal gebeurt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 16 september 2007 @ 09:51:07 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53213416
Op zich is het natuurlijk beter dan de consumptie aanjagen als de economie al aan het oververhitten is. Zoals Zalm tijdens zijn hoogtijdagen.

Alleen dat er altijd weer "inkomensverschillen" verkleind moeten worden, daar zie ik het nut niet van in. En dat hele wijkengedoe is ook BS. Je kan miljoenen tegen die ghetto's aan blijven gooien; er blijven proleten wonen die nu nog minder redenen hebben om te werken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53213462
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:50 schreef Dagonet het volgende:
En wéér de vergrijzing he, al die kutkabinetten sinds WO2 hebben dat lekker voor zich uitgeschoven zodat zij niet impopulaire maatregelen toen hoefden te nemen die op de lange duur veel minder zwaar uitgepakt zouden zijn.

CDA stemmers door de decennia heen, bedankt.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 16 september 2007 @ 11:48:24 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53214775
Graag gedaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 16 september 2007 @ 11:53:02 #50
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53214850

Dus wij moeten meer gaan betalen omdat die allochtonen allemaal bij elkaar moeten gaan wonen en zo hele wijken laten verpauperen? En omdat er geen hond meer voor de klas wil staan met al die criminele idioten kunnen wij extra gaan betalen voor beveiligde scholen en duurdere docenten?

Nederland
PvdA
pi_53214868
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:53 schreef Malibu-06 het volgende:

Dus wij moeten meer gaan betalen omdat die allochtonen allemaal bij elkaar moeten gaan wonen en zo hele wijken laten verpauperen? En omdat er geen hond meer voor de klas wil staan met al die criminele idioten kunnen wij extra gaan betalen voor beveiligde scholen en duurdere docenten?

Nederland
PvdA
Nee, het komt door de vergrijzing waardoor de komende tijden enorme hoeveelheden mensen plotseling niets gaan doen. En dat is niet de schuld van de PvdA.
For great justice!
  zondag 16 september 2007 @ 11:57:14 #52
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_53214927
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Graag gedaan.
  zondag 16 september 2007 @ 11:58:37 #53
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53214950
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, het komt door de vergrijzing waardoor de komende tijden enorme hoeveelheden mensen plotseling niets gaan doen. En dat is niet de schuld van de PvdA.
Gewoon laten doorwerken die mensen tot hun 70e! Moeten wij later ook.
pi_53215032
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat zijn ze ook niet
pi_53215044
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

wat een onzin..
Ja het gaat goed met het onderwijs, het OV of de aanpak van de files.
Kortom, de VVD is de nagel aan de doodskist van Nederland geweest.
Audaces fortuna juvat
pi_53215100
Was paars niet 'de schatkist' aan het repareren? Nu hebben we grijs-1 als kabinet en gebeurd het zelfde. En maar roepen 'je moet ambitieus zijn!' ... en waarom? Zodat je alles aan accijns kan betalen!
Nee, ik begrijp erg goed waarom iedereen die een klein beetje slim is het land uit vlucht... Kwestie van tijd voor mij... de redenen om te blijven zitten hem iig steeds minder in dit land.
pi_53215101
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:53 schreef Malibu-06 het volgende:

Nederland
PvdA
Maar dat kunnen we toch makkelijk oplossen met 800.000 euro per dag? Maar waarom hebben we daar geen geld voor?
Oh wacht: Uruzgan kost ons 800.000 euro per dag!
  zondag 16 september 2007 @ 12:09:09 #58
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53215137
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:07 schreef xman het volgende:

[..]

Maar dat kunnen we toch makkelijk oplossen met 800.000 euro per dag? Maar waarom hebben we daar geen geld voor?
Oh wacht: Uruzgan kost ons 800.000 euro per dag!
Walgelijk. Gewoon wegblijven daar, laat Amerika het zelf uitzoeken!
pi_53215148
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:16 schreef gebrokenglas het volgende:
De Nederlander zou ook gelukkig zijn volgens een onderzoek, allemaal gelul om de mensen tevreden te houden.
Mij en mensen die ik ken wordt nooit wat gevraagd dus ik vraag me altijd af hoe ze aan die cijfers komen.
pi_53215177

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:47:53 ]
Zerg schreef:
pi_53215186
Wat een hoop verzuurde zeikerds in dit topic
pi_53215260
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Zijn er redenen om dat niet te zijn?
pi_53215425
ik mis nog een de 19 naar 20 % btw verhoging of is die ondertussen alweer vervallen , deze zou gecompenseert worden door de ww premie te laten vervallen
pi_53215468
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

wat een onzin..
VVD zit nu voor het eerst sinds jaren niet in het kabinet. Daarvoor heeft de VVD al sinds 1992 (als ik het goed heb) het beheer over de geldbuidel gehad. Dus zowel onder PVDA als wel CDA.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53215504

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:47:53 ]
Zerg schreef:
pi_53216448
Dit kabinet heeft een beetje moeite met keuzes maken. In plaats van de lasten te verhogen kan je ook eens kritisch naar andere uitgaven op de balans kijken.
pi_53216730
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:58 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Gewoon laten doorwerken die mensen tot hun 70e! Moeten wij later ook.
Ja dat moet je eens voorstellen, en ook dat ouderen mee moeten betalen aan de AOW.

Ze maken je dood.
pi_53217022
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef TubewayDigital het volgende:
Dit kabinet heeft een beetje moeite met keuzes maken. In plaats van de lasten te verhogen kan je ook eens kritisch naar andere uitgaven op de balans kijken.
Dat zag je bijv in dat tv-programma 'Over de balk'. Wat een uitgaven werden daar gedaan waarbij het nut er van echt heel ver te zoeken was. Bewoners die klagen over te weinig parkeergelegenheid, daar was volgens de gemeente geen geld voor maar wel 1 of ander vaag monument (tegen de slavernij of simpelweg om 1 of ander parkje 'op te leuken') van enige duizenden euro's plaatsen.

Zoveel geld komen we volgens mij niet tekort, zoals jij al aangeeft, laat ze het geld eens efficienter besteden.
pi_53217222
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat zag je bijv in dat tv-programma 'Over de balk'. Wat een uitgaven werden daar gedaan waarbij het nut er van echt heel ver te zoeken was. Bewoners die klagen over te weinig parkeergelegenheid, daar was volgens de gemeente geen geld voor maar wel 1 of ander vaag monument (tegen de slavernij of simpelweg om 1 of ander parkje 'op te leuken') van enige duizenden euro's plaatsen.

Zoveel geld komen we volgens mij niet tekort, zoals jij al aangeeft, laat ze het geld eens efficienter besteden.
Of gemeentehuizen van 30 miljoen met marmeren vloeren en een balie met drie uit de hoogte kijkende ambtenaren die geen tijd voor je hebben wegens Hyves zaken
  zondag 16 september 2007 @ 13:46:19 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217407
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef TubewayDigital het volgende:
Nee, want dan moeten ze onder andere ook naar de cadeautjes gaan kijken die men weg geeft.

Wat ik trouwens opvallend vind is dat er geen woord gerept wordt over de kosten van het General Pardon en de gevolgen daarvan op de begroting.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217433
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:56 schreef Mikkie het volgende:
Ik denk dat ik over een aantal jaren toch echt ga emigreren.
Doe maar China.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 16 september 2007 @ 13:51:16 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217542
quote:
CDA grote verliezer van Bos' Miljoenennota

Het is niet zo vreemd, dat het in de aanloop naar Prinsjesdag begint te rommelen in het CDA. Het CDA is namelijk de grote verliezer in de eerste Miljoenennota van Wouter Bos. Het vierde kabinet-Balkenende zet oude CDA-principes overboord.

Het vierde kabinet-Balkenende geeft te veel uit, betuttelt de burgers en nivelleert de inkomens. Dat is een breuk met de eerste kabinetten-Balkenende, die aanstuurden op degelijke overheidsfinanciën en meer eigen verantwoordelijkheid voor de burgers. De Partij van de Arbeid, die zelf gevoelig is voor het succes van de oud-linkse SP is samen met de ChristenUnie - een linkse gezinspartij – de grote winnaar.

Het is dus niet zo vreemd dat er in het CDA onrust aan het ontstaan is over het beleid van het nieuwe, wederom door CDA-premier Jan Peter Balkenende geleide kabinet. Balkenende heeft toegestaan dat er een aantal symboolbelastingen worden ingevoerd (aftopping pensioenaftrek, hogere woonforfait) die rechtstreeks uit de koker van de SP zouden kunnen komen.

Zesjes-land
Met een reeks van maatregelen worden de inkomensverschillen verder gelijkgetrokken – eveneens een oud-linkse wens – terwijl Nederland qua inkomens al tot de meest gelijke landen ter wereld behoort. Verdere nivellering ondermijnt de spaarzin, de wil om mee te doen, te werken en te ondernemen. Nederland dreigt daarmee een zesjes-land te worden, precies waar Balkenende zelf voor waarschuwt.

Een groot verlies voor het CDA is ook de introductie van allerlei inkomensafhankelijke regelingen. Als gevolg daarvan wordt de bijl gezet in de klassieke volksverzekeringen, zoals de AOW, de Kinderbijslag en de AWBZ, de regeling waaruit onder meer verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten worden betaald.

Compromis
Die volksverzekeringen waren een compromis tussen de PvdA en de christendemocraten. De PvdA wilde de ondersteuning van ouders, de bescherming tegen de noden van de oude dag en de financiering van onverzekerbare zorgrisico’s door de staat laten betalen. De christendemocraten vonden dat (organisaties van) burgers dergelijke verzekeringen moesten dragen. De volksverzekering was het compromis.

Die volksverzekering is sluipend aan het verdwijnen en de oude wens van het PvdA krijgt alsnog vorm. Het huidige kabinet doet daar nog een paar scheppen bovenop, vooral door de volksverzekeringen inkomensafhankelijk te malen. De AOW die voor iedere ontvanger gelijk was, wordt feitelijk ongelijk door de introductie van een belastingmaatregel voor bejaarden met een wat ruimer pensioen.

Afgeroomd
De voor iedereen gelijke kinderbijslag wordt afgeroomd en uit het nieuwe 'inkomensafhankelijk kindgebonden budget' krijgen wat beter betaalden weinig tot niets. Wie wat meer te besteden heeft, moet een hogere eigen bijdrage voor verpleeghuizen betalen.

Het zijn allemaal oud-linkse, nivellerende maatregelen die het principe van de door het CDA gekoesterde volksverzekering ondermijnen. Wat heeft het CDA eigenlijk in dit linkse kabinet te zoeken?
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217661
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat ik trouwens opvallend vind is dat er geen woord gerept wordt over de kosten van het General Pardon en de gevolgen daarvan op de begroting.
Daarvoor hebben ze nu tig excuses verzonnen onder het mom van 'lastenverzwaring'. Anders zou blijken hoeveel deze 'verrijking' van de Nederlandse samenleving en economie ons werkelijk kost...
  zondag 16 september 2007 @ 14:00:51 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217761
quote:
Logistiek Nederland maakt zich zorgen om kabinetsplannen

Transport en Logistiek Nederland (TLN) maakt zich zorgen om de impact die de kabinetsplannen hebben op de concurrentiepositie van de Nederlandse logistieke sector. Dat liet TLN zaterdag weten.
Volgens TLN groeit de logistieke sector in andere landen rondom Nederland veel sneller. "Als dat zo doorgaat verliest Nederland haar sterke positie als distributieland", sprak TLN-voorzitter Alexander Sakkers tijdens een congres in Goest.

Aanpak files
TLN vindt dat de overheid zich zou moeten inzetten om Nederland weer aantrekkelijker te maken voor de logistieke sector. "Maar het enige dat we nu horen zijn lastenverzwaringen. Rondom de aanpak van files is het doodstil", aldus Sakkers.

Bron

Dus de concurrentiepositie van Nederland gaat ook nog slechter worden. Dat is ook weer erg slecht nieuws voor de economie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217858
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aha: bovengemiddeld = rijk = niet woonachtig in omgeving waar allochtonen het leeuwendeel van de bevolking zijn = linkse allochtonenknuffelaar.
Ergo, papierversnipperaar: nu is het duidelijk waarom jij de bevolkingsgroep die vele anderen het leven zuur maakt de hand boven het hoofd houdt. Je KENT ze helemaal niet.
Jij bent dus een typische Balkenende- of Bos-stemmer. Jij zit op rozen, dus interesseert het jou geen klap of ze de rest van modaal en onder modaal aanpakken.
pi_53217908
quote:
Als je wèl de broer van .... was, had je de verzuurde zeikerds vàst geen verzuurde zeikerds genoemd.
pi_53217944
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Welnee, Woutertje kan d'r ook niets 'an doen dat-ie zo'n draaikont is!!!
pi_53218019
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

Aha: bovengemiddeld = rijk = niet woonachtig in omgeving waar allochtonen het leeuwendeel van de bevolking zijn = linkse allochtonenknuffelaar.
Ergo, papierversnipperaar: nu is het duidelijk waarom jij de bevolkingsgroep die vele anderen het leven zuur maakt de hand boven het hoofd houdt. Je KENT ze helemaal niet.
Jij bent dus een typische Balkenende- of Bos-stemmer. Jij zit op rozen, dus interesseert het jou geen klap of ze de rest van modaal en onder modaal aanpakken.
Zo denken ze meestal precies ja, het intresseert ze echt geen reet, zij wonen toch niet in dat soort wijken, hun kinderen zitten op blanke scholen, hun vrouwen hoeven geen groepjes allochtonen te passeren om vervolgens uitgescholden te worden enz enz.
Ja zo zou ik de wereld ook een stuk zonniger inzien, ze zouden een tijdje in zo een kutwijk moeten gaan wonen kijken hoe ze het dan vinden.
pi_53218620
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

De Nederlander zou ook gelukkig zijn volgens een onderzoek, allemaal gelul om de mensen tevreden te houden.
Mij en mensen die ik ken wordt nooit wat gevraagd dus ik vraag me altijd af hoe ze aan die cijfers komen.
klopt toch wel wij zitten ook in zo`n cbs poulle en worden regelmatig gevraagd naar inkomen tevredenheid onderwijs en dergelijke
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53218662
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef paddy het volgende:

[..]

VVD zit nu voor het eerst sinds jaren niet in het kabinet. Daarvoor heeft de VVD al sinds 1992 (als ik het goed heb) het beheer over de geldbuidel gehad. Dus zowel onder PVDA als wel CDA.
idd en ook geen zak gedaan aan de files en dergelijke.

het mooiste punt is nog wel dat iedereen die boven schijf 4 zit gewoon een bv`tje opstart en zodoende maar 25% belasting betaald
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53218680
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

een parkeer plaats kost ¤500 per m2
pi_53218969
quote:
Op zondag 16 september 2007 08:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

Overdrijven is ook een vak zeg..
Man, wat een stel gehersenspoelde negatievelingen in dit topic zeg!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53219020
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Zo denken ze meestal precies ja, het intresseert ze echt geen reet, zij wonen toch niet in dat soort wijken, hun kinderen zitten op blanke scholen, hun vrouwen hoeven geen groepjes allochtonen te passeren om vervolgens uitgescholden te worden enz enz.
Ja zo zou ik de wereld ook een stuk zonniger inzien, ze zouden een tijdje in zo een kutwijk moeten gaan wonen kijken hoe ze het dan vinden.
moet je eens het programma puberruil xl kijken met zo`n naive boomknuffelaar precies het soort mensen wat hij omschrijft
pi_53219136
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

moet je eens het programma puberruil xl kijken met zo`n naive boomknuffelaar precies het soort mensen wat hij omschrijft
Heb ik wel is gezien ja, ze hebben de mond vol van dat je geen vooroordelen mag hebben maar zelf hebben ze er ook genoeg.
  zondag 16 september 2007 @ 14:57:16 #85
pi_53219229
quote:

[..]

Ik vind het niet erg om belasting te betalen. Ik geef alleen maar aan dat mensen die veel verdienen er gewoon op vooruit gaan.
pi_53219325
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg om belasting te betalen. Ik geef alleen maar aan dat mensen die veel verdienen er gewoon op vooruit gaan.

Ja zoals gewoonlijk, de middeninkomens krijgen er al jaren niets bij en de lasten worden steeds groter.
Alleen rijke mensen en bijstandtrekkers profiteren in deze maatschappij.
En het intresseert de rijke mensen geen reet zij hebben toch genoeg over de rug van de middeninkomers heen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 16-09-2007 15:09:06 ]
  zondag 16 september 2007 @ 15:07:52 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53219463
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet erg, als er maar goede diensten tegenover staan. En na in de VS, Engeland, Italie en Canada te hebben gezeten weet ik dat dat el ongeveer zo is.
  zondag 16 september 2007 @ 15:10:12 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53219498
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja zoals gewoonlijk, de middeninkomens krijgen er al jaren niets bij en de lasten worden steeds groter.
Alleen rijke mensen en bijstandtrekkers profiteren in deze maatschappij.
En het intresseerd de rijke mensen geen reet zij hebben toch genoeg over de rug van de middeninkomers heen.
Ja, kort om de grootste groep wordt zoals gewoonlijk weer genaaid ten voordelen van een groep profiteurs en groot verdieners en dat noemt men sociaal
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53219632
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, kort om de grootste groep wordt zoals gewoonlijk weer genaaid ten voordelen van een groep profiteurs en groot verdieners en dat noemt men sociaal
Het grootste gedeelte gaat waarschijnlijk naar het generaal pardon en de prachtwijken van Vogelaar en de middeninkomens zien er weer eens niets van terug, die vallen weer buiten alle regelingen.
  zondag 16 september 2007 @ 15:16:56 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53219653
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte gaat waarschijnlijk naar het generaal pardon en de prachtwijken van Vogelaar en de middeninkomens zien er weer eens niets van terug, die vallen weer buiten alle regelingen.
Nee joh. Wat dacht je van Afghanistan en Irak?
pi_53219656
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

een parkeer plaats kost ¤500 per m2
Je hebt een klein zandbed nodig en een stratenmaker die dit in een uurtje legt. Kosten 5000,- euro Als de overheid iets moet doen dan word alles in één keer 5 keer zo duur.
pi_53219676
mensen die zich druk maken om wat er in de miljoenennota staat
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53219696
quote:

[..]

Die paupers die er wel last van hebben stemmen nog steeds massaal op de PvdA om de 'grootverdieners' aan te pakken. Heb weinig medelijden met jaloerse mensen.
pi_53219743
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:18 schreef Flashwin het volgende:
mensen die zich druk maken om wat er in de miljoenennota staat
Mensen maken zich vooral druk over wat ze overhouden aan het eind van de maand. Terecht natuurlijk, maar in dit geval is het natuurlijk wel voor een groot deel hun eigen schuld. De regering doet voorkomen alsof de 'rijkeren' worden gepakt, maar ze pakken in werkelijkheid Jan Modaal
pi_53219814
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je hebt een klein zandbed nodig en een stratenmaker die dit in een uurtje legt. Kosten 5000,- euro Als de overheid iets moet doen dan word alles in één keer 5 keer zo duur.
stratenmakers zijn duur tegenwoordig en je vergeet RO die zich er ook mee moet bemoeien.
En dan heb ik het niet over de overheid maar wat je als bedrijf kwijt bent
pi_53219830
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee joh. Wat dacht je van Afghanistan en Irak?
daar gaat relatief geen fuck heen
pi_53219831
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die paupers die er wel last van hebben stemmen nog steeds massaal op de PvdA om de 'grootverdieners' aan te pakken. Heb weinig medelijden met jaloerse mensen.
Ik heb het niet over die mensen die werkeloos zijn en pvda stemmen, ik heb het over hardwerkende mensen die weinig geld over houden door alle hoge kosten en daardoor wel in zo een wijk moeten wonen.
  zondag 16 september 2007 @ 15:25:58 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53219886
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

daar gaat relatief geen fuck heen

Kijk maar eens in de miljoenennota.
pi_53219895
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je vergeet dat grond ook duur is. Waar een parkeerplaats komt kan geen grond verkocht worden tegen een veel hoger tarief aan een huiseigenaar.
De openbare ruimte kost gewoon geld, zo simpel is het.
pi_53219949
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kijk maar eens in de miljoenennota.
dat doe ik en dan zie ik dat er op defensie weer gekort is zelfs het complete defensie budget stelt geen reet voor
pi_53220041
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En tuurlijk ben ik jaloers als ik bazen uit hun neus zie vreten en alweer vroeg naar huis gaan zo van ik draag de verantwoordelijkheid en de rest doet het werk.
Ze verdienen ws het driedubbele als wat ik verdien of nog veel meer.
Ik zie dat sommige mensen niet hoeven te werken en toch bijna hetzelfde geld als ik hebben en dan mag ik niet jaloers zijn?
  zondag 16 september 2007 @ 15:32:38 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53220068
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat doe ik en dan zie ik dat er op defensie weer gekort is zelfs het complete defensie budget stelt geen reet voor
Afghanistan kost 800 miljoen per dag. Irak ongeveer hetzelfde.
Nu: wat kost de bijstand per dag?
  † In Memoriam † zondag 16 september 2007 @ 15:33:55 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53220093
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:07 schreef Floripas het volgende:
Ik vind het ook niet erg, als er maar goede diensten tegenover staan. En na in de VS, Engeland, Italie en Canada te hebben gezeten weet ik dat dat el ongeveer zo is.
Wachtlijsten, files, hoge belastingen en onwijze kinderbonussen. Geweldige diensten inderdaad.
Carpe Libertatem
  zondag 16 september 2007 @ 15:33:59 #104
66444 Lord_Vetinari
pi_53220095
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat lijkt me uitermate sterk. Bron?
  † In Memoriam † zondag 16 september 2007 @ 15:35:33 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53220131
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Totaal, dat zijn niet de kosten voor Nederland.
Carpe Libertatem
pi_53220133
quote:

[..]

dat denk ik van niet
dat komt op
292 MILJARD per jaar, dat is meer dan de totale begroting.
ik denk dat je in de war bent met de VS
pi_53220139
quote:

[..]

Het gaat niet alleen om de bijstand hoor, het gaat om het totaal bedrag.
De kosten van de criminaliteit die stijgt, de ww, generaal pardon, volgelwijken enz.
  zondag 16 september 2007 @ 15:38:06 #108
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_53220211
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je vergeet dat grond ook duur is. Waar een parkeerplaats komt kan geen grond verkocht worden tegen een veel hoger tarief aan een huiseigenaar.
Die hogere prijs is in zekere zin ook maar kunstmatig, dus het automatisme van het hoge prijskaartje aan de parkeerplaats ontgaat me enigszins.

In zekere zin is het enige dat in alle redelijkheid waardeverhogend voor die te verkopen bouwgrond werkt juist de aanwezigheid van voorzieningen in de breedste zin van het woord. Dus ook de aanwezigheid van genoeg parkeerplaatsen bijvoorbeeld.
Vampire Romance O+
pi_53220286
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:38 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die hogere prijs is in zekere zin ook maar kunstmatig, dus het automatisme van het hoge prijskaartje aan de parkeerplaats ontgaat me enigszins.

In zekere zin is het enige dat in alle redelijkheid waardeverhogend voor die te verkopen bouwgrond werkt juist de aanwezigheid van voorzieningen in de breedste zin van het woord. Dus ook de aanwezigheid van genoeg parkeerplaatsen bijvoorbeeld.
dat zie je fout, dat beseffen mensen pas wanneer ze het al gekocht hebben.
Dus de gemeente en de PO zijn er bij gebaat zo min mogelijk voorzieningen te treffen en zoveel mogelijk woningen
pi_53220490
quote:

[..]

800 miljoen per jaar bedoel je.
desalniettemin 800 miljoen te veel

De bijstand komt dichterbij, tegenwoordig als je ontslagen wordt dan zit je na 6 maanden in de bijstand en zeker als je net over de 40 zit is dat levensgevaarlijk omdat je dan vaak te duur bent met je salaris en te weinig actuele kennis nog hebt en te weinig kneedbaar en de chefs vaak jonger dan jijzelf.

Dus klets niet over bijstand, je kunt er zelf ook in komen.
Uiteraard zijn er wel mensen met een IQ van 85 die en rotkarakter hebben, die komen nooit uit de bijstand, zgn Tokkies, maar dat is voor de bewuste mensen ook geen vrijwillige keus en zeker niet bevredigend.
  zondag 16 september 2007 @ 15:47:52 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53220513
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of juist lucratief. Zoals wiettelen!
The End Times are wild
  zondag 16 september 2007 @ 15:54:07 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53220692
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh kut. 800 mille per dag.
Goedemorgen deze bekaterde morgen, Floripas.

Ik ga diep door het stof.
  zondag 16 september 2007 @ 15:55:07 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53220730
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de bijstand hoor, het gaat om het totaal bedrag.
De kosten van de criminaliteit die stijgt, de ww, generaal pardon, volgelwijken enz.
Maar zijn die wijken er ineens bijgekomen door Vogelaar?
pi_53220847
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar zijn die wijken er ineens bijgekomen door Vogelaar?
Die komen nog.
En als het er mooi uit zou blijven zien zou het opzich een goed plan zijn maar na een jaar is het weer afgebroken.
Dus zonde van al het geld.
pi_53220918
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die komen nog.
En als het er mooi uit zou blijven zien zou het opzich een goed plan zijn maar na een jaar is het weer afgebroken.
Dus zonde van al het geld.
mwah je kunt veel bereiken je moet alleen dat soort mensen verspreiden.

maar eigenlijk heb ik liever dat ze dat tuig in de randstad houden
pi_53220952
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Haha ja dat snap ik, je zou het idd moeten verspreiden maar veel mensen willen er niet naast wonen en verhuizen dus het probleem blijft zich verplaatsen.
pi_53221104
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Parkeerplaatsen hebben geen woonbestemming en dus is de grond niets waard.
pi_53221232
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zou ook graag zien dat die boeren van buiten de Randstad wegbleven. Op een gemiddelde zaterdagnacht heb je meer last van die boeren dan van allochtonen

Laat tuig sowieso maar lekker op zijn plek zitten dan heb ik er in ieder geval geen last van.
  zondag 16 september 2007 @ 16:26:27 #119
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_53221487
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus de gemeente en de PO zijn er bij gebaat zo min mogelijk voorzieningen te treffen en zoveel mogelijk woningen
Dat die parkeerplaatsen puur financieel gezien niet nodig zijn om zoveel mogelijk geld met de te verkopen grond te verdienen ben ik met je eens; maar dat zou niet het uitgangspunt van een gemeente moeten zijn. Dat extra voorzieningen zoals parkeerplaatsen bijdragen aan het feit dat kunstmatig schaarse bouwgrond z'n hoge prijs toch nog enigszins waard is vind ik genoeg reden dat gemeenten moreel verplicht zijn ze desondanks toch aan te leggen. En omdat die hoge prijs dus toch al enigszins kunstmatig is vind ik dat je niet kunt spreken van "een parkeerplek kost <insert wat die prijs als bouwgrond op zou brengen>".
Vampire Romance O+
pi_53221673
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er is gewoon opzet in het spel. Gemeentes leggen met opzet te weinig parkeerplaatsen aan omdat mensen dan geen auto meer zouden rijden. Het is natuurlijk gewoon te treurig voor woorden
  zondag 16 september 2007 @ 16:38:19 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_53221720
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er is gewoon opzet in het spel. Gemeentes leggen met opzet te weinig parkeerplaatsen aan omdat mensen dan geen auto meer zouden rijden. Het is natuurlijk gewoon te treurig voor woorden
In bestemmingsplannen dient per woning ruimte gemaakt te worden voor 1,5 parkeerplaatsen. Het geheel wordt overhoop gegooid doordat mensen tegenwoordig vaak 2 auto's hebben, zeker in de nieuwe Vinex-wijken, waar tweeverdieners wonen.
  zondag 16 september 2007 @ 19:14:07 #122
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_53225235
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In bestemmingsplannen dient per woning ruimte gemaakt te worden voor 1,5 parkeerplaatsen. Het geheel wordt overhoop gegooid doordat mensen tegenwoordig vaak 2 auto's hebben, zeker in de nieuwe Vinex-wijken, waar tweeverdieners wonen.
Zijn prive-opritten daarin inbegrepen?
Vampire Romance O+
  zondag 16 september 2007 @ 19:16:29 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_53225295
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:14 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het gaat om per perceel, niet om wat je erop bouwt. Dus ja.
pi_53225358
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Walgelijk dus. Mensen betalen grofgeld voor een woning, maar de overheid weigert om woningen toe te staan die aan de eisen van de koper voldoen. Je zal tenslotte eens bouwen wat mensen echt willen
pi_53225378
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:14 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Garages ook Terwijl iedereen weet dat die vol staan met spullen omdat alle woningen in Nederland te klein zijn omdat de overheid een maximum aan de afmetingen stelt.
pi_53225484
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het gaat om per perceel, niet om wat je erop bouwt. Dus ja.
Ja bij een vorige woning werden die parkeerplaatsen geprojecteerd op de oprit (voortuin)
oprit van 7 x 2,5 kon dus geen fiets meer langs.
  zondag 16 september 2007 @ 19:24:13 #127
pi_53225532
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Walgelijk dus. Mensen betalen grofgeld voor een woning, maar de overheid weigert om woningen toe te staan die aan de eisen van de koper voldoen. Je zal tenslotte eens bouwen wat mensen echt willen
Dan verhuis je toch lekker naar een land met meer parkeerplaatsen? Het is een vrije wereld, hoor.
pi_53225553
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan verhuis je toch lekker naar een land met meer parkeerplaatsen? Het is een vrije wereld, hoor.
Ben bezig zoals je in POL al had kunnen lezen
  zondag 16 september 2007 @ 19:31:09 #129
pi_53225717
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:25 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ben bezig zoals je in POL al had kunnen lezen
Goeie zaak. Maar dan wil ik alleen nog maar positieve posts van je zien. 1 StefanP is wel genoeg.
pi_53229465
Ik ben wel positief dat woningcorporaties winstbelasting moeten gaan betalen.
pi_53229789
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:48 schreef Bijsmaak het volgende:
Ja, maar ze durven het geen vennootschapsbelasting te noemen.
zal het wel net zo hoog zijn?? 25,5 % over 6 miljard (2.500.000 huizen. * 4000 huur is 10 miljard minus 4 miljard schilderwerk) is een knappe binnenkomer en dan nog de WOZ over
Zeker genoeg om 1,8 miljard huursubsidie van te kunnen betalen
pi_53230467
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Parkeerplaatsen hebben geen woonbestemming en dus is de grond niets waard.
Meestal liggen parkeerplaatsen in woonwijken waar gewoon een woonbestemming op ligt. En je moet kijken naar wat de grond had opgeleverd als deze wel verkocht was voor woningbouw. 3 parkeerplaatsen is geld genoeg voor het aanleggen van een kinderspeelplaats.
pi_53230639
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, maar ze durven het geen vennootschapsbelasting te noemen.
zal het wel net zo hoog zijn?? 25,5 % over 6 miljard (2.500.000 huizen. * 4000 huur is 10 miljard minus 4 miljard schilderwerk) is een knappe binnenkomer en dan nog de WOZ over
Zeker genoeg om 1,8 miljard huursubsidie van te kunnen betalen
Het punt is dat ze helemaal geen winst maken. Ze hebben namelijk gigantische afschrijvingen. Die zijn volledig virtueel want de praktijk is dat de huizen juist meer waard worden.
  zondag 16 september 2007 @ 22:41:34 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53230902
quote:
Zeg dat wel, maar gelukkig zijn ze binnen nu en vijf jaar allemaal wegge-emigreerd !
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_53230988
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het punt is dat ze helemaal geen winst maken. Ze hebben namelijk gigantische afschrijvingen. Die zijn volledig virtueel want de praktijk is dat de huizen juist meer waard worden.
Afschrijvingen van huizen die zijn aangekocht voor 25.000 gulden ???????????
De meesten hier in de stad zijn uit 1960 - 1970
pi_53231653
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:48 schreef Bijsmaak het volgende:
Wonen wordt dus belast. Nou goed is dat zeg maar niet heus
  zondag 16 september 2007 @ 23:58:21 #137
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53232806
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Garages ook Terwijl iedereen weet dat die vol staan met spullen omdat alle woningen in Nederland te klein zijn omdat de overheid een maximum aan de afmetingen stelt.
Moet je maar minder spullen hebben. Of meer verdienen zodat je een groter huis kan betalen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53232973
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moet je maar minder spullen hebben. Of meer verdienen zodat je een groter huis kan betalen.
Een groter huis gaat meestal samen met meer overbodige spullen
  maandag 17 september 2007 @ 00:40:21 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53233645
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een groter huis gaat meestal samen met meer overbodige spullen
Tja, maar is het een probleem van de regering of de huizenbouwers dat mensen zóveel spul hebben dat het niet eens meer in een huis is te passen? Op zich snap ik het probleem wel, maar als ik dan ook zie hoeveel rotzooi mensen bewaren, "want het zou maar eens van pas kunnen komen", denk ik dat het probleem eerder bij de zuunigheid van de mens ligt dan dat een gemiddeld huis te klein is.
pi_53234105
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over die mensen die werkeloos zijn en pvda stemmen, ik heb het over hardwerkende mensen die weinig geld over houden door alle hoge kosten en daardoor wel in zo een wijk moeten wonen.
Hallo, zet je oogkleppen eens af. Je woont in een van de rijkste maatschappijen ter wereld en je loopt te klagen dat je ze weinig over houdt? En met dat hard werken valt het ook allemaal heus wel mee. Veel Nederlanders hebben niet in de gaten dat ze het zo goed hebben en gaan daarom maar lopen zeiken.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 17 september 2007 @ 10:11:46 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53237746
Lastenverzwaring, betekend minder economische groei, betekend meer werkeloosheid, betekend meer lastenverzwaring, nog minder economische groei, etc etc etc
De zogenaamde negatieve spiraal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 september 2007 @ 10:13:26 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53237780
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:12 schreef Shivo het volgende:

[..]

Hallo, zet je oogkleppen eens af. Je woont in een van de rijkste maatschappijen ter wereld en je loopt te klagen dat je ze weinig over houdt? En met dat hard werken valt het ook allemaal heus wel mee. Veel Nederlanders hebben niet in de gaten dat ze het zo goed hebben en gaan daarom maar lopen zeiken.
Ik wwrk ook, ik hou ook te weinig over door belastingen. Ik heb een besteedbaar inkomen van 150 euro in de maand
  maandag 17 september 2007 @ 10:14:42 #143
45206 Pietverdriet
pi_53237805
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik wwrk ook, ik hou ook te weinig over door belastingen. Ik heb een besteedbaar inkomen van 150 euro in de maand
Overheid is de belangrijkste oorzaak voor de lage bestedingsruimte bij lage inkomens.
pi_53239606
quote:

[..]

Bijstand kost per jaar 4 miljard.

edt. moet nog eens wiskunde overdoen .

[ Bericht 14% gewijzigd door Autodidact op 17-09-2007 12:07:02 ]
  maandag 17 september 2007 @ 11:33:21 #145
45206 Pietverdriet
pi_53239681
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:30 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bijstand kost per jaar 4 miljard. Dat wil zeggen, per dag werken betaalt elke werknemer 16 euro aan de bijstand. Een uur werken dus.
Dus die andere 23 Miljard zijn overhead?
  maandag 17 september 2007 @ 11:33:51 #146
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53239696
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:30 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bijstand kost per jaar 4 miljard. Dat wil zeggen, per dag werken betaalt elke werknemer 16 euro aan de bijstand. Een uur werken dus.
Ho ho, daar zit ook de ww in, en daar hebben we zelf aan meebetaald.
pi_53239908
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus die andere 23 Miljard zijn overhead?
Dat is het hele SoZaWe-budget.

AOW, WAO, kinderbijslag, kinderopvang (die laatste twee kosten ook 4 miljard) en allerlei reïntegratiedingen.
  maandag 17 september 2007 @ 11:43:46 #148
pi_53239925
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Lastenverzwaring, betekend minder economische groei, betekend meer werkeloosheid, betekend meer lastenverzwaring, nog minder economische groei, etc etc etc
De zogenaamde negatieve spiraal.
Ja, in anarchistisch afrika gaat het goed met de economie.
  maandag 17 september 2007 @ 11:48:12 #149
45206 Pietverdriet
pi_53240029
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, in anarchistisch afrika gaat het goed met de economie.
jaja, ga er vooral niet serieus op in, net als in al die andere topics waar we het over nivilering hadden.
pi_53240253
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ho ho, daar zit ook de ww in, en daar hebben we zelf aan meebetaald.
Nee hoor. Dat komt er nog bij.
quote:
De socialezekerheidsuitgaven die uit premies worden gefinancierd, bedragen in 2006 42,8 miljard euro (2005: 43,6 miljard euro). De daling wordt met name veroorzaakt door lagere uitgaven aan de WW en de WAO/WIA. Van de premiegefinancierde
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=390470&subrubriek_id=390472&link_id=76634

WWB behelst:
quote:
In de WWB zijn de oude Algemene bijstandswet, de "Wet financiering Abw, Ioaw en Ioaz" (Wfi), de Wet inschakeling werkzoekenden (Wiw) en het Besluit in- en doorstroombanen geïntegreerd (niet de IOAW en IOAZ zelf).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_werk_en_bijstand
  maandag 17 september 2007 @ 12:25:52 #151
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_53240864
Joepie nou ik ga gelijk maar ander beter betaald werk zoeken. Ohnee wacht, dat kan niet want dan moet ik weer verder reizen en dat wordt ook afgestraft!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53240936
De werkeloosheid daalt, inflatie zit op een acceptabel niveau, begrotingstekort gaat omgezet worden in een (klein) overschot, en het gaat bijna niemand iets kosten behalve dat je niet automatisch meer uit te geven hebt volgend jaar. Klinkt eigenlijk niet zo slecht toch?
pi_53241031
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeg dat wel, maar gelukkig zijn ze binnen nu en vijf jaar allemaal wegge-emigreerd !
Doen ze toch niet.
Is allemaal grootspraak. Maar ach, dat zijn we wel gewend van rechts.
  maandag 17 september 2007 @ 12:32:17 #154
45206 Pietverdriet
pi_53241038
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:29 schreef DivineJester het volgende:
De werkeloosheid daalt, inflatie zit op een acceptabel niveau, begrotingstekort gaat omgezet worden in een (klein) overschot, en het gaat bijna niemand iets kosten behalve dat je niet automatisch meer uit te geven hebt volgend jaar. Klinkt eigenlijk niet zo slecht toch?
Je bedoelt dat ondanks de dalende uitgaven aan uitkeringen en de extra inkomsten door de economische groei rupsje nooitgenoeg de Nederlandse staat je de loonsverhogingen afpakt om cadeautjes te geven.
pi_53241120
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:29 schreef DivineJester het volgende:
Inderdaad ... het lijken me eerder heel zinnige en realistische voorstellen die economisch ook erg gezond zijn:
een begrotingsoverschot over een hele kabinetsperiode is volgens mij sinds de 60'er jaren nooit meer gelukt ...

Ik vermoed overigens alsof dit kabinet ook de aloude truc toepast van hardere maatregelen voorin de kabinetsperiode te plaatsen, om dan tegen het einde en als verkiezingen naderen te kunnen bogen op positieve cijfertjes en dan opeens kadootjes te kunnen uitdelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53241125
Ach ja, de PVDA-stemmers krijgen wat ze verdienen; aanpakken met die lastenverzwaring
En maar roepen dat het beter moet in dit land
pi_53241227
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad ... het lijken me eerder heel zinnige en realistische voorstellen die economisch ook erg gezond zijn:
een begrotingsoverschot over een hele kabinetsperiode is volgens mij sinds de 60'er jaren nooit meer gelukt ...
Ten eerste mag een begrotingsoverschot ook wel als je de lasten met 7 miljard verhoogd. Moet je voorstellen hoe groot het overschot zou zijn al zou de PvdA niet voor Sinterklaas zou spelen. Ten tweede moet ik nog maar zien of het in de praktijk ook een overschot blijft. De begroting is tenslotte wel heel optimistisch.
pi_53241351
tja., 'voorstellen' blijft fantasie ....

er zijn ook genoeg mogelijkheden geweest voor andere partijen om hun 'begrotingen' voor te stellen... en ik kan me niet herinneren dat ooit één begroting 'gouden bergen' aan de burgers beloofde en eerder dat deze veelal stukken negatiever uitvielen... zelfs als het effectief soms een stuk beter ging, stelde men zich bij de begroting liever aan de zuinige zijde (iemand als zalm werd er om verheerlijkt... terwijl de begroting onder hem bv sterker groeide dan onder zn voorganger als minister van Financieen Kok)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 17 september 2007 @ 12:45:42 #159
66444 Lord_Vetinari
pi_53241367
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja hoor. Biesheuvel II. En de laagste tekorten waren onder Den Uyl en Kok.

pi_53242205
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Doen ze toch niet.
Is allemaal grootspraak. Maar ach, dat zijn we wel gewend van rechts.
Nou ja, ik denk niet dat de middenklasse snel zal verhuizen om de belastingen. Hoge inkomens daarentegen zijn wel bereid om te verhuizen als het ze geld bespaart: zo zijn rijke mensen namelijk rijk geworden...
  maandag 17 september 2007 @ 13:45:16 #161
pi_53242734
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat de middenklasse snel zal verhuizen om de belastingen. Hoge inkomens daarentegen zijn wel bereid om te verhuizen als het ze geld bespaart: zo zijn rijke mensen namelijk rijk geworden...
Hoe komen ze dan in Nederland terecht?
pi_53242786
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe komen ze dan in Nederland terecht?
Watte
  maandag 17 september 2007 @ 13:54:21 #163
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53242954
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Watte
Als rijke mensen rijk worden doordat ze slim omgaan met hun geld zou volgens die logica rijke mensen niet in Nederland zitten, aangezien we hier volgens de fokroepers veel te veel belasting betalen.
  maandag 17 september 2007 @ 13:55:56 #164
45206 Pietverdriet
pi_53242997
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als rijke mensen rijk worden doordat ze slim omgaan met hun geld zou volgens die logica rijke mensen niet in Nederland zitten, aangezien we hier volgens de fokroepers veel te veel belasting betalen.
Er wonen dan ook veel meer rijken in bv London.
  maandag 17 september 2007 @ 13:57:52 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53243038
Ook dat is niet logisch. Als rijke mensen op zoek gaan naar de plekmet de minste belasting zouden ze niet naar Londen gaan, maar naar Monaco of luxemburg ofzo.
pi_53243126
quote:

[..]

Ik zeg toch niet dat ze nu allemaal weg zijn? Ik zeg dat er een punt is waardoor mensen zich over de streep laten trekken. Ben je wel eens in Brasschaat geweest?

Mensen worden nou eenmaal rijk door op hun centen te letten.
  maandag 17 september 2007 @ 14:05:01 #167
pi_53243196
quote:

[..]

Als je stelt dat rijke mensen juist profiteren van de overheid (inclusief belasting- en sociaal stelsel) dan klopt het weer wel.
  maandag 17 september 2007 @ 14:06:26 #168
pi_53243227
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ze nu allemaal weg zijn? Ik zeg dat er een punt is waardoor mensen zich over de streep laten trekken. Ben je wel eens in Brasschaat geweest?

Mensen worden nou eenmaal rijk door op hun centen te letten.
Er word al 100 jaar geroepen dat de limiet bereikt is en dat het nu echt te gek is. Er komen alleen maar meer rijken bij.
pi_53243426
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je stelt dat rijke mensen juist profiteren van de overheid (inclusief belasting- en sociaal stelsel) dan klopt het weer wel.
Ja, want de overheid geeft alleen gratis geld weg aan inkomens boven de 100k per jaar
Echt niet aan arme gezinnen ofzo
  maandag 17 september 2007 @ 14:16:36 #170
45206 Pietverdriet
pi_53243462
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:57 schreef ethiraseth het volgende:
Ook dat is niet logisch. Als rijke mensen op zoek gaan naar de plekmet de minste belasting zouden ze niet naar Londen gaan, maar naar Monaco of luxemburg ofzo.
Denk dat jij de situatie in London niet kent.
Is een belasting paradijs als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, vanwege een wet uit de koloniale tijd.
pi_53243463
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het veelal links langharig werkschuw tuig dat thuis met een zogenaamde aandoening al handje ophoudend op de bank ligt krijgt zeker niets van diezelfde overheid .
pi_53243688
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word al 100 jaar geroepen dat de limiet bereikt is en dat het nu echt te gek is.
Dat zeg ik toch niet? Het is een reden voor mensen om hun geld te moven.
  maandag 17 september 2007 @ 14:32:49 #173
45206 Pietverdriet
pi_53243841
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word al 100 jaar geroepen dat de limiet bereikt is en dat het nu echt te gek is. Er komen alleen maar meer rijken bij.
vooral tijdens de tijden van denivilering groeide de welvaard.
  maandag 17 september 2007 @ 14:35:21 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_53243891
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?

En het is 'welvaarT'
  maandag 17 september 2007 @ 14:43:02 #175
45206 Pietverdriet
pi_53244066
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
Kijk naar de economische groei in de UK, Ierland en Nederland en wanneer deze plaatsvond.
  maandag 17 september 2007 @ 14:44:07 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_53244095
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk naar de economische groei in de UK, Ierland en Nederland en wanneer deze plaatsvond.
No dice. Jij beweert, dus onderbouw je stelling maar. Met grafieken, bronnen en wat dies meer zij.
  maandag 17 september 2007 @ 14:44:20 #177
pi_53244102
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het veelal links langharig werkschuw tuig dat thuis met een zogenaamde aandoening al handje ophoudend op de bank ligt krijgt zeker niets van diezelfde overheid .
Dat is (sinds de jaren 60) geen argument voor de rijken om Nederland massaal de rug toe te keren. Ze vinden het goed en profiteren er van (want die rijke uitkeringstrekkers geven dat geld uit aan huur en spullen, dus de rijken profiteren direct van minimumloon en uitkeringen)
  maandag 17 september 2007 @ 14:46:57 #178
45206 Pietverdriet
pi_53244164
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

No dice. Jij beweert, dus onderbouw je stelling maar. Met grafieken, bronnen en wat dies meer zij.
How come, geloof je dan niet dat deze landen de laatste pak hem beet, 20-25 jaar een bovengemiddelde economische groei kenden en dat men daar gedenivileerd heeft?
pi_53244196
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is (sinds de jaren 60) geen argument voor de rijken om Nederland massaal de rug toe te keren. Ze vinden het goed en profiteren er van (want die rijke uitkeringstrekkers geven dat geld uit aan huur en spullen, dus de rijken profiteren direct van minimumloon en uitkeringen)
Wacht even hoor, ik mis de link tussen huur betalen en rijke mensen. Leg eens uit?
pi_53244286
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

het is eigenlijk vooral een financieel argument daar harken gemeentes het meeste geld mee binnen.
Je hebt al wijken waar de parkeernorm 1,2 is
  maandag 17 september 2007 @ 14:52:23 #181
pi_53244306
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar alleen de rijke helft profiteer daar van.
  maandag 17 september 2007 @ 14:58:49 #182
pi_53244474
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wacht even hoor, ik mis de link tussen huur betalen en rijke mensen. Leg eens uit?
Huur gaat naar huiseigenaren. Dit kunnen private personen zijn maar ook instellingen waarvan bestuurders meer verdienen dan de minister president.
  maandag 17 september 2007 @ 15:02:41 #183
45206 Pietverdriet
pi_53244579
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Die vele honderduizenden in NL die werkeloos waren en een baan vonden gingen er ook stevig op vooruit.
  maandag 17 september 2007 @ 15:04:35 #184
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53244636
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat houdt geen steek. De helft van de bevolking is niet rijk en daar komt bij dat het zou impliceren dat een volledige nivellering gunstig zou zijn voor de onderste helft. Dat laatste is hoe dan ook onjuist gebleken.
  maandag 17 september 2007 @ 15:11:09 #185
pi_53244784
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Die vele honderduizenden in NL die werkeloos waren en een baan vonden gingen er ook stevig op vooruit.
De prijzen gingen er ook stevig op vooruit
  maandag 17 september 2007 @ 15:11:24 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_53244787
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

How come, geloof je dan niet dat deze landen de laatste pak hem beet, 20-25 jaar een bovengemiddelde economische groei kenden en dat men daar gedenivileerd heeft?
Nee.
pi_53244844
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De prijzen gingen er ook stevig op vooruit
*Zucht, gaan we weer*

Ja, maar lang niet zo hard als de lonen

En wat krijg je dan?! Tatatata, tromgeroffel (maar dit wist je al lang)

Koopkracht stijging! Tadaaaaaaaaaaaa!

maandag 17 september 2007 @ 15:26:50 #188
pi_53245144
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat houdt geen steek. De helft van de bevolking is niet rijk en daar komt bij dat het zou impliceren dat een volledige nivellering gunstig zou zijn voor de onderste helft. Dat laatste is hoe dan ook onjuist gebleken.
Bron? Bewijs?
  maandag 17 september 2007 @ 15:30:27 #189
pi_53245234
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

*Zucht, gaan we weer*

Ja, maar lang niet zo hard als de lonen

En wat krijg je dan?! Tatatata, tromgeroffel (maar dit wist je al lang)

Koopkracht stijging! Tadaaaaaaaaaaaa!

Daar gaan we weer

De prijzen stegen niet zo hard omdat we profiteren van lage lonen landen. Tdadaaa
pi_53245266
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?
Communisme bracht zoveel welvaart dat er niets meer te koop was/is in de winkels.
  maandag 17 september 2007 @ 15:33:45 #191
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53245309
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?
Waarvoor?
  maandag 17 september 2007 @ 15:35:43 #192
pi_53245371
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Communisme bracht zoveel welvaart dat er niets meer te koop was/is in de winkels.
En dat is een argument voor denivellering?
pi_53245417
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar gaan we weer

De prijzen stegen niet zo hard omdat we profiteren van lage lonen landen. Tdadaaa

lets just not go there, again. Je weet hoe het de vorige keer afliep he, it wasn`t pretty
pi_53245478
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En dat is een argument voor denivellering?
Het is een feit dat landen die denivelleren rijker zijn dan landen die dat niet doen.
pi_53245615
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is een feit dat landen die denivelleren rijker zijn dan landen die dat niet doen.
En minder werkloosheid, grotere koopkracht, sterkere economie, minder staatsschulden...... iedereen profiteert ervan, van hoog tot laag.
  maandag 17 september 2007 @ 15:48:58 #196
pi_53245746
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

lets just not go there, again. Je weet hoe het de vorige keer afliep he, it wasn`t pretty
Ja dat weet ik. Je gaat eerst roepen dat de arme landen er ook van profiteren, vervolgens kom ik met de stijgende prijzen daar. Als we op het punt zijn van de hond (of kat) die achter zijn eigen staart aan rent heb je geen argumenten meer en heb je het zogenaamd druk.
  maandag 17 september 2007 @ 15:48:58 #197
45206 Pietverdriet
pi_53245747
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee.
LOL
Wat geloof je precies niet?
  maandag 17 september 2007 @ 15:51:48 #198
pi_53245840
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar niet iedereen profiteert er van. Het is een feit dat er 1 miljard mensen onder de armoede grens leeft. En met de huidige stijgende olie en voedselprijzen word dat alleen maar erger.
  maandag 17 september 2007 @ 15:54:26 #199
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53245922
Ik snap nog steeds niet waar de term "achterstandswijken" vandaan komt.

- Ze mogen naar school gaan, zijn ze niet is niet stoer dus maar in de wijk hangen.
- Ze hebben het minimum inkomen, rijden toch auto, hebben de nieuwste mobieltjes en bellen 1 tot 2 uur per dag.

Aan alle kanten worden die lui die het niet verdienen imho de hand boven het hoofd gehouden, oftewel als harde werker wordt je gewoon gestraft voor je goede gedrag.
pi_53245989
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar niet iedereen profiteert er van. Het is een feit dat er 1 miljard mensen onder de armoede grens leeft. En met de huidige stijgende olie en voedselprijzen word dat alleen maar erger.
En waar leven de mensen onder de armoedegrens? Juist, in de landen die geen (economische) vrijheid kennen.
  maandag 17 september 2007 @ 16:01:04 #201
45206 Pietverdriet
pi_53246107
quote:

[..]

Toch worden ook die mensen rijker.
De kindersterfte in de wereld is op een absoluut laagte record las ik vorige week in de kranten.
  maandag 17 september 2007 @ 16:21:47 #202
pi_53246638
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch worden ook die mensen rijker.
De kindersterfte in de wereld is op een absoluut laagte record las ik vorige week in de kranten.
Inkomen Vs Prijzen?
pi_53247587
quote:

[..]

Hogere voedselprijzen betekent mogelijkheden voor de allerarmste boeren en is een uitnodiging voor buitenlandse investeerders (goedkope arbeid en hoge opbrengst). Angola, Sudan, Nigera, en Guinea profiteren er alleen maar van als de brandstofprijzen stijgen.
pi_53250835
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Inkomen Vs Prijzen?
Ben je nu zo dom
  maandag 17 september 2007 @ 19:23:41 #205
pi_53251070
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ben je nu zo dom
Ik wist wel dat je geen antwoord had op mijn vraag. Stel je voor dat je simpele wereldbeeld instort.
pi_53251164
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je geen antwoord had op mijn vraag. Stel je voor dat je simpele wereldbeeld instort.
Wie zijn wereldbeeld is hier nu simpel. Communisme werkt gewoon niet, niet in theorie en vooral niet in de praktijk.

Pauper
  maandag 17 september 2007 @ 19:29:34 #207
pi_53251246
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hogere voedselprijzen betekent mogelijkheden voor de allerarmste boeren en is een uitnodiging voor buitenlandse investeerders (goedkope arbeid en hoge opbrengst). Angola, Sudan, Nigera, en Guinea profiteren er alleen maar van als de brandstofprijzen stijgen.
Voorlopig profiteren alleen de buitenlande investeerders.
  maandag 17 september 2007 @ 19:32:07 #208
pi_53251309
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wie zijn wereldbeeld is hier nu simpel. Communisme werkt gewoon niet, niet in theorie en vooral niet in de praktijk.

Pauper
Je zakt aardig door het ijs als je alleen communisme en kapitalisme als mogelijkheden kent.

Ga eens studeren.
pi_53251388
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voorlopig profiteren alleen de buitenlande investeerders.
Die dragen dan ook het risico. Echt walgelijk hoe jij oordeelt over mensen die dit risico wel durven te nemen. Als ze dan winst maken dan zijn het uitbuiters, graaiers, etc en moeten ze alles inleveren voor mensen die op hun luie reet zitten.
  maandag 17 september 2007 @ 19:39:31 #210
45206 Pietverdriet
pi_53251556
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ga eens studeren.
En dat zeg jij?
pi_53251707
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat zeg jij?
Leer jij nou maar eerst eens Nederlands foutloos te spellen (de taal, niet het woord )
pi_53251745
quote:

[..]

Pauper
Hoe kan iets nou communisme nou in theorie niet werken? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat is wat anders.
  maandag 17 september 2007 @ 19:50:42 #213
pi_53251942
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die dragen dan ook het risico. Echt walgelijk hoe jij oordeelt over mensen die dit risico wel durven te nemen. Als ze dan winst maken dan zijn het uitbuiters, graaiers, etc en moeten ze alles inleveren voor mensen die op hun luie reet zitten.
En arme mensen zijn losers en kunnen gewoon dood gaan van de honger. Niemand is daar verantwoordelijk voor.

Je wereldbeeld is mij duidelijk.
pi_53252075
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En arme mensen zijn losers en kunnen gewoon dood gaan van de honger. Niemand is daar verantwoordelijk voor.
Liefdadigheid mag van mij best dat is tenslotte een vrijwillige keuze.
quote:

Je wereldbeeld is mij duidelijk.
Dat van jouw is anders ook behoorlijk duidelijk. Je bent gewoon een jaloers mannetje.
pi_53252183
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:12 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik wil best beslasting betalen en betaal het gewoon altijd netjes maar ik geloof dat het van belasting de bedoeling is dat je er iets van terug ziet.
Het geld wordt gewoon verkeerd uitgegeven, geld is er genoeg in Nederland.
En misschien dat jij niet hard hoeft te werken andere wel dus spreek voor jezelf.
pi_53252291
quote:

[..]

Pauper
Nee dat is waar communisme werkt de armoe in de hand, dat is waar.

Communisme is een vreselijk iets, kapitalisme stimuleert en creëert uitdagingen.
Maar de wetgever moet eroptoe zien dat er geen uitwassen ontstaan.
Het graaien van b.v. corporatiedirecteuren die als ambtenaar begonnen zijn en nu met 300.000 en vette bonussen de deur uit wandelen is niet in de haak
  maandag 17 september 2007 @ 20:06:42 #217
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53252481
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Idd, zeker als je kijkt naar het volgende bericht:
quote:
Autobezitter betaalt half miljard extra

Door een reeks aan belastingmaatregelen gaan autobezitters volgend jaar een half miljard euro extra betalen. Vanaf 2011 sleept het kabinet hierdoor zelfs jaarlijks 1 miljard euro binnen.

Dat hebben de brancheverenigingen RAI en BOVAG berekend.

Schever
‘In 2006 bedroegen de rijksinkomsten aan verkeersbelastingen liefst 16,6 miljard euro. De weggebruiker zag daar nog geen 5 miljard van terug in de vorm van wegenonderhoud en nieuwe infrastructuur. Dat beeld wordt de komende tijd nog veel schever,’ zegt BOVAG-directeur Koos Burgman.

In De Telegraaf noemt Burgman de voornemens van het kabinet ‘ordinaire belastingmaatregelen’. ‘Het milieu wordt er ook niet beter van. Het kabinet had gewoon tegenvallers en wentelt die als vanouds af op de automobilist.'

De afgelopen weken lekten delen van de Rijksbegroting voor volgend jaar al uit. Hieruit bleek onder meer dat er een accijnsverhoging op diesel komt van 3 cent per liter en een verhoging van fiscale bijtelling voor leasewagens van 22 naar 25 procent.

Fel tegen
De VVD is hier fel op tegen en komt met een tegenbegroting waarin deze maatregelen zijn geschrapt.

Ook de Bovag en RAI zijn zeer ontstemd over de hoge extra belasting van de auto. Samen met de verladersorganisatie EVO, transportorganisatie TLN en de vereniging van leasebedrijven beginnen ze vanaf Prinsjesdag een actie tegen de kabinetsplannen, aldus De Telegraaf.
Bron

Zeker als je kijkt naar dit stuk:
quote:
‘In 2006 bedroegen de rijksinkomsten aan verkeersbelastingen liefst 16,6 miljard euro. De weggebruiker zag daar nog geen 5 miljard van terug in de vorm van wegenonderhoud en nieuwe infrastructuur. Dat beeld wordt de komende tijd nog veel schever,’ zegt BOVAG-directeur Koos Burgman.
zo scheef zit het nu al
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 september 2007 @ 20:07:53 #218
pi_53252537
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Liefdadigheid mag van mij best dat is tenslotte een vrijwillige keuze.
[..]

Dat van jouw is anders ook behoorlijk duidelijk. Je bent gewoon een jaloers mannetje.
Ik ben niet jaloers, ik ben rijk. Maar ik zie niet dat het kapitalistische systeem iedereen dezelfde kansen geeft. Ik zie wel dat sommige mensen het slachtoffer worden endat er van mensen misbruik gmaakt word. Dus ik ben kritisch. Jammer dat je mijn kritische houding walchelijk vind.
  maandag 17 september 2007 @ 20:08:39 #219
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53252566
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Communisme is een vreselijk iets, kapitalisme stimuleert en creëert uitdagingen.
Het graaien van b.v. corporatiedirecteuren die als ambtenaar begonnen zijn en nu met 300.000 en vette bonussen de deur uit wandelen is niet in de haak
hoe kan dit topic nu op communisme eindigen :p we hebben het niet ocer de sp..
  maandag 17 september 2007 @ 20:14:44 #220
pi_53252780
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

hoe kan dit topic nu op communisme eindigen :p we hebben het niet ocer de sp..
Er zijn hardcore kapitalisten die niet erg genuanceerd kunnen denken. Als het niet kapitalistisch is is het DUS communistisch.
pi_53252790
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik wil best beslasting betalen en betaal het gewoon altijd netjes maar ik geloof dat het van belasting de bedoeling is dat je er iets van terug ziet.
En misschien dat jij niet hard hoeft te werken andere wel dus spreek voor jezelf.
Dat krijg je wel terug, maar je bent te verwend om je dat te realizeren.
pi_53252831
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Waarom mag een corporatiedirecteur dat niet verdienen? Dat is toch kapitalisme? Je verdient wat je waard bent.
pi_53253110
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef Shivo het volgende:

[..]

Waarom mag een corporatiedirecteur dat niet verdienen? Dat is toch kapitalisme? Je verdient wat je waard bent.
Pfff de gemiddelde directeur zit de halve dag met zn dikke reet te luchen en dat noemen ze dan werkoverleg.
Ik vind zeker niet dat ze zoveel geld waard zijn.
Ik snap best dat een directeur meer hoort te verdienen maar soms zijn die salarissen te debiel voor woorden.
pi_53253314
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers, ik ben rijk. Maar ik zie niet dat het kapitalistische systeem iedereen dezelfde kansen geeft.
Er wordt ook nergens gezegd dat iedereen dezelfde kansen heeft. Het is wel zo dat iedereen kansen voor zichzelf kan creëren. Gelijkheid bestaat simpelweg niet, dat is dus ook waar het socialisme de fout in gaat.
quote:
Ik zie wel dat sommige mensen het slachtoffer worden endat er van mensen misbruik gmaakt word. Dus ik ben kritisch.
Jammergenoeg wil je niet inzien dat juist socialisten belang hebben bij zwakkere groepen. Ze hebben vooral geen belang om zwakkeren sterker te maken, want dan zijn ze hun machtsbasis kwijt.
quote:
Jammer dat je mijn kritische houding walchelijk vind.
Welke kritische houding. Ik zie van jou alleen maar commentaar op iedereen die meer heeft dan jij.
pi_53253394
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Pfff de gemiddelde directeur zit de halve dag met zn dikke reet te luchen en dat noemen ze dan werkoverleg.
Ik vind zeker niet dat ze zoveel geld waard zijn.
Heb je wel enig idee wat een directeur doet
quote:
Ik snap best dat een directeur meer hoort te verdienen maar soms zijn die salarissen te debiel voor woorden.
Ipv het van de ander af te pakken zou je zelf ook initiatief kunnen nemen zodat je salaris stijgt.
  maandag 17 september 2007 @ 20:31:46 #226
pi_53253446
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef Shivo het volgende:

[..]

De verhoudingen zijn natuurlijk volledig zoek als top-verdieners steeds meer gaan verdienen en tegelijk van hun personeel vragen harder te werken voor minder geld. Als je de (financiële) markt bekijkt snap ik hoe het werkt maar het is krom. Ik snap ook heel goed dat werknemers zich steeds minder verbonden voelen met het bedrijf en ik denk dat je daar als bedrijf uiteindelijk ook niet gelukkig van word.

Je kan wachten tot de boel uit elkaar valt of iets eerder je gezond verstand gaan gebruiken.
pi_53253605
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan wachten tot de boel uit elkaar valt of iets eerder je gezond verstand gaan gebruiken.
Ja, want hoe meer de arbeider krijgt hoe jaloerser hij wordt. Ze hebben het zo oneindig veel beter dan 100 jaar geleden, maar nog zijn ze niet tevreden Daar kun je de 'directeuren' echt niet de schuld van geven.
  maandag 17 september 2007 @ 20:39:40 #228
pi_53253727
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er wordt ook nergens gezegd dat iedereen dezelfde kansen heeft. Het is wel zo dat iedereen kansen voor zichzelf kan creëren. Gelijkheid bestaat simpelweg niet, dat is dus ook waar het socialisme de fout in gaat.
[quote] Het socialisme werkt iig beter dan een puur kapitalistisch systeem. Het bedrijsleven profiteerd daar van. Meer consumenten met meer geld en minder criminaliteit.
Jammergenoeg wil je niet inzien dat juist socialisten belang hebben bij zwakkere groepen. Ze hebben vooral geen belang om zwakkeren sterker te maken, want dan zijn ze hun machtsbasis kwijt.
[/quote] Je kan wel proberen te polariseren met politieke uitspraken, maar ik vind dat de gemeenschap voor de zwaksten moet zorgen. Dat is in het belang van de gemeenschap, ook in het belang van de rijksten onder ons.
quote:
Welke kritische houding. Ik zie van jou alleen maar commentaar op iedereen die meer heeft dan jij.
Dan begrijp je me verkeerd.
  maandag 17 september 2007 @ 20:41:58 #229
pi_53253813
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, want hoe meer de arbeider krijgt hoe jaloerser hij wordt. Ze hebben het zo oneindig veel beter dan 100 jaar geleden, maar nog zijn ze niet tevreden Daar kun je de 'directeuren' echt niet de schuld van geven.
De inkomens ongelijkheid en armoede word groter. Dus je jaloezie-claim in misplaatst.

En natuurlijk leven we in een globale economie dus ik reken niet alleen nederlandse arbeiders mee.
pi_53253830
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb je wel enig idee wat een directeur doet
[..]

De meeste zei ik, je zal er vast tussen hebben die hard werken ik ben ze alleen weinig tegengekomen.

Ipv het van de ander af te pakken zou je zelf ook initiatief kunnen nemen zodat je salaris stijgt.
Ik werk 40 per week en ga naar school, niet genoeg?
En wie zegt dat ik weinig verdien?
Ik zie alleen dat veel dingen oneerlijk verdeelt zijn in Nederland.
Mensen met een midden inkomen vallen buiten alle regelingen.
Vind jij het eerlijk dat de kassajuffrouw die 40 uur werkt uiteindelijk (door alle regelingen) bijna net zoveel overhoudt als iemand uit de bijstand?
pi_53253929
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De inkomens ongelijkheid en armoede word groter.
Inkomensongelijkheid is sowieso geen issue bovendien is deze gelijk gebleven. De armoede is de laatste 15 jaar echt niet toegenomen.
quote:
En natuurlijk leven we in een globale economie dus ik reken niet alleen nederlandse arbeiders mee.
Vooral andere landen gaan hard vooruit zodra er westerlingen komen. Het kost alleen wat tijd.
pi_53253993
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Mensen met een midden inkomen vallen buiten alle regelingen.
Vind jij het eerlijk dat de kassajuffrouw die 40 uur werkt uiteindelijk (door alle regelingen) bijna net zoveel overhoudt als iemand uit de bijstand?
Klopt helemaal. Maar dan moet je misschien eens op een andere partij stemmen. Als de PvdA het over rijk heeft dan bedoelen ze de middengroep. Alleen heeft de middengroep dit nog steeds niet door

De 'aanpak' van de topinkomens zal uiteindelijk vooral de middenklasse treffen en het is nog hun eigen schuld ook.
pi_53254033
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

WTF heb ik met 100 jaar geleden te maken dan?
Het gaat om nu.
Het gaat erom dat de directeuren gierig zijn, zij schoppen mensen eruit en geven zichzelf nog een bonusje.
Aandeelhouders die zijn al helemaal zielig.
Schijt voor de mensen die hun baan verliezen en nergens meer kunnen werken omdat ze te oud zijn, als wij maar geld krijgen.
pi_53254085
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar dan moet je misschien eens op een andere partij stemmen. Als de PvdA het over rijk heeft dan bedoelen ze de middengroep. Alleen heeft de middengroep dit nog steeds niet door
Wil je zeggen dat ik op de PVDA stem?
  maandag 17 september 2007 @ 20:49:12 #235
pi_53254107
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inkomensongelijkheid is sowieso geen issue bovendien is deze gelijk gebleven. De armoede is de laatste 15 jaar echt niet toegenomen.
[..]

Vooral andere landen gaan hard vooruit zodra er westerlingen komen. Het kost alleen wat tijd.
De prijzen gaan net zo hard vooruit .... hond die achter zijn eigen staart rent .... ik ga niet weer dezelfde discussie winnen.
pi_53254153
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[quote]
Het gaat erom dat de directeuren gierig zijn, zij schoppen mensen eruit en geven zichzelf nog een bonusje.
Op sommige momenten is dat inderdaad hun taak.
quote:
Aandeelhouders die zijn al helemaal zielig.
Ja, mensen die risico willen lopen zijn zielig. Mensen die jouw de kans geven om te werken moeten inderdaad uitgekotst worden.
quote:
Schijt voor de mensen die hun baan verliezen en nergens meer kunnen werken omdat ze te oud zijn, als wij maar geld krijgen.
Het is toch ook gewoon hun bedrijf. Daar mogen ze mee doen wat ze willen.
pi_53254187
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De prijzen gaan net zo hard vooruit .... hond die achter zijn eigen staart rent .... ik ga niet weer dezelfde discussie winnen.
Je wint sowieso niet. De inkomens zijn harder gestegen dan de prijzen dus de welvaart is toegenomen. Ja, voor iedereen.
pi_53254417
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Op sommige momenten is dat inderdaad hun taak.
[..]

Is idd hun taak ja als de zaken slecht gaan moeten er mensen ontslagen worden, maar geeft jezelf geen bonus van een heleboel geld dat komt erg vrekkig over.
Zoals ik al zei directeuren horen meer te verdienen, ze dragen de verantwoordelijkheid blabla al vraag ik me af welke verantwoordelijkheid bij een B.V. maargoed.

Ja, mensen die risico willen lopen zijn zielig. Mensen die jouw de kans geven om te werken moeten inderdaad uitgekotst worden.
[..]

Wel als ze het alleen maar doen om er zelf zo rijk mogelijk van te worden en daardoor andere mensen hun baan wordt afgepakt en voor de rest een kut leven hebben omdat ze nergens meer kunnen werken.
Dat je er geld mee wilt verdienen snap ik meer maar moet dat ten koste van anderen gaan?

Het is toch ook gewoon hun bedrijf. Daar mogen ze mee doen wat ze willen.
Klopt maar staan dan niet te kijken dat werknemers directeuren vaak eikels vinden.
  maandag 17 september 2007 @ 21:07:05 #239
45206 Pietverdriet
pi_53254863
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De prijzen gaan net zo hard vooruit ..
Heb je dat al een paar keer gevraagt hard te maken, maar dat doe je nooit
quote:
hond die achter zijn eigen staart rent .... ik ga niet weer dezelfde discussie winnen.
Je hebt nog nooit een discussie gewonnen over economie, daar weet je veel te weinig van
pi_53256509
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De verhoudingen zijn natuurlijk volledig zoek als top-verdieners steeds meer gaan verdienen en tegelijk van hun personeel vragen harder te werken voor minder geld. Als je de (financiële) markt bekijkt snap ik hoe het werkt maar het is krom. Ik snap ook heel goed dat werknemers zich steeds minder verbonden voelen met het bedrijf en ik denk dat je daar als bedrijf uiteindelijk ook niet gelukkig van word.

Het is niet dat ik het daar mee oneens ben, maar het ging hier volgens mij om directeuren van semi-overheids instanties. Die verdienen niet zo gek veel in vergelijking met bedrijven van vergelijkbare grootte. Ik vind al die aandacht voor hun salarissen nogal overdreven als je dat in het achterhoofd houdt. En ik zou ook niet weten waarom ze niet meer zouden mogen verdienen dan de MP. Die is namelijk gekozen en heeft als zodanig een heel ander soort functie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')