abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53214868
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:53 schreef Malibu-06 het volgende:

Dus wij moeten meer gaan betalen omdat die allochtonen allemaal bij elkaar moeten gaan wonen en zo hele wijken laten verpauperen? En omdat er geen hond meer voor de klas wil staan met al die criminele idioten kunnen wij extra gaan betalen voor beveiligde scholen en duurdere docenten?

Nederland
PvdA
Nee, het komt door de vergrijzing waardoor de komende tijden enorme hoeveelheden mensen plotseling niets gaan doen. En dat is niet de schuld van de PvdA.
For great justice!
  zondag 16 september 2007 @ 11:57:14 #52
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_53214927
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Graag gedaan.
  zondag 16 september 2007 @ 11:58:37 #53
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53214950
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, het komt door de vergrijzing waardoor de komende tijden enorme hoeveelheden mensen plotseling niets gaan doen. En dat is niet de schuld van de PvdA.
Gewoon laten doorwerken die mensen tot hun 70e! Moeten wij later ook.
pi_53215032
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten je hobbies niet te kostbaar zijn.
dat zijn ze ook niet
pi_53215044
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

wat een onzin..
vvd heeft het prima gedaan afgelopenperiode.
_o_ Zalm hellaas is de vvd nu verleden tijd ( partij is gedoomd onder rutte )
Ja het gaat goed met het onderwijs, het OV of de aanpak van de files.
Kortom, de VVD is de nagel aan de doodskist van Nederland geweest.
Audaces fortuna juvat
pi_53215100
Was paars niet 'de schatkist' aan het repareren? Nu hebben we grijs-1 als kabinet en gebeurd het zelfde. En maar roepen 'je moet ambitieus zijn!' ... en waarom? Zodat je alles aan accijns kan betalen!
Nee, ik begrijp erg goed waarom iedereen die een klein beetje slim is het land uit vlucht... Kwestie van tijd voor mij... de redenen om te blijven zitten hem iig steeds minder in dit land.
pi_53215101
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:53 schreef Malibu-06 het volgende:

Dus wij moeten meer gaan betalen omdat die allochtonen allemaal bij elkaar moeten gaan wonen en zo hele wijken laten verpauperen? En omdat er geen hond meer voor de klas wil staan met al die criminele idioten kunnen wij extra gaan betalen voor beveiligde scholen en duurdere docenten?

Nederland
PvdA
Maar dat kunnen we toch makkelijk oplossen met 800.000 euro per dag? Maar waarom hebben we daar geen geld voor?
Oh wacht: Uruzgan kost ons 800.000 euro per dag!
  zondag 16 september 2007 @ 12:09:09 #58
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53215137
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:07 schreef xman het volgende:

[..]

Maar dat kunnen we toch makkelijk oplossen met 800.000 euro per dag? Maar waarom hebben we daar geen geld voor?
Oh wacht: Uruzgan kost ons 800.000 euro per dag!
Walgelijk. Gewoon wegblijven daar, laat Amerika het zelf uitzoeken!
pi_53215148
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:16 schreef gebrokenglas het volgende:
En ik kreeg gister een folder in de bus dat de koopkracht stijgt.
7miljard / 16miljoen = 437.5 per persoon
De Nederlander zou ook gelukkig zijn volgens een onderzoek, allemaal gelul om de mensen tevreden te houden.
Mij en mensen die ik ken wordt nooit wat gevraagd dus ik vraag me altijd af hoe ze aan die cijfers komen.
pi_53215177
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:47:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53215186
Wat een hoop verzuurde zeikerds in dit topic
pi_53215260
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat een hoop verzuurde zeikerds in dit topic
Zijn er redenen om dat niet te zijn?
pi_53215425
ik mis nog een de 19 naar 20 % btw verhoging of is die ondertussen alweer vervallen , deze zou gecompenseert worden door de ww premie te laten vervallen
pi_53215468
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

wat een onzin..
vvd heeft het prima gedaan afgelopenperiode.
_o_ Zalm hellaas is de vvd nu verleden tijd ( partij is gedoomd onder rutte )
VVD zit nu voor het eerst sinds jaren niet in het kabinet. Daarvoor heeft de VVD al sinds 1992 (als ik het goed heb) het beheer over de geldbuidel gehad. Dus zowel onder PVDA als wel CDA.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53215504
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:47:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53216448
Dit kabinet heeft een beetje moeite met keuzes maken. In plaats van de lasten te verhogen kan je ook eens kritisch naar andere uitgaven op de balans kijken.
pi_53216730
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:58 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Gewoon laten doorwerken die mensen tot hun 70e! Moeten wij later ook.
Ja dat moet je eens voorstellen, en ook dat ouderen mee moeten betalen aan de AOW.

Ze maken je dood.
pi_53217022
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef TubewayDigital het volgende:
Dit kabinet heeft een beetje moeite met keuzes maken. In plaats van de lasten te verhogen kan je ook eens kritisch naar andere uitgaven op de balans kijken.
Dat zag je bijv in dat tv-programma 'Over de balk'. Wat een uitgaven werden daar gedaan waarbij het nut er van echt heel ver te zoeken was. Bewoners die klagen over te weinig parkeergelegenheid, daar was volgens de gemeente geen geld voor maar wel 1 of ander vaag monument (tegen de slavernij of simpelweg om 1 of ander parkje 'op te leuken') van enige duizenden euro's plaatsen.

Zoveel geld komen we volgens mij niet tekort, zoals jij al aangeeft, laat ze het geld eens efficienter besteden.
pi_53217222
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat zag je bijv in dat tv-programma 'Over de balk'. Wat een uitgaven werden daar gedaan waarbij het nut er van echt heel ver te zoeken was. Bewoners die klagen over te weinig parkeergelegenheid, daar was volgens de gemeente geen geld voor maar wel 1 of ander vaag monument (tegen de slavernij of simpelweg om 1 of ander parkje 'op te leuken') van enige duizenden euro's plaatsen.

Zoveel geld komen we volgens mij niet tekort, zoals jij al aangeeft, laat ze het geld eens efficienter besteden.
Of gemeentehuizen van 30 miljoen met marmeren vloeren en een balie met drie uit de hoogte kijkende ambtenaren die geen tijd voor je hebben wegens Hyves zaken
  zondag 16 september 2007 @ 13:46:19 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217407
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef TubewayDigital het volgende:
Nee, want dan moeten ze onder andere ook naar de cadeautjes gaan kijken die men weg geeft.

Wat ik trouwens opvallend vind is dat er geen woord gerept wordt over de kosten van het General Pardon en de gevolgen daarvan op de begroting.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217433
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:56 schreef Mikkie het volgende:
Ik denk dat ik over een aantal jaren toch echt ga emigreren.
Doe maar China.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 16 september 2007 @ 13:51:16 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217542
quote:
CDA grote verliezer van Bos' Miljoenennota

Het is niet zo vreemd, dat het in de aanloop naar Prinsjesdag begint te rommelen in het CDA. Het CDA is namelijk de grote verliezer in de eerste Miljoenennota van Wouter Bos. Het vierde kabinet-Balkenende zet oude CDA-principes overboord.

Het vierde kabinet-Balkenende geeft te veel uit, betuttelt de burgers en nivelleert de inkomens. Dat is een breuk met de eerste kabinetten-Balkenende, die aanstuurden op degelijke overheidsfinanciën en meer eigen verantwoordelijkheid voor de burgers. De Partij van de Arbeid, die zelf gevoelig is voor het succes van de oud-linkse SP is samen met de ChristenUnie - een linkse gezinspartij – de grote winnaar.

Het is dus niet zo vreemd dat er in het CDA onrust aan het ontstaan is over het beleid van het nieuwe, wederom door CDA-premier Jan Peter Balkenende geleide kabinet. Balkenende heeft toegestaan dat er een aantal symboolbelastingen worden ingevoerd (aftopping pensioenaftrek, hogere woonforfait) die rechtstreeks uit de koker van de SP zouden kunnen komen.

Zesjes-land
Met een reeks van maatregelen worden de inkomensverschillen verder gelijkgetrokken – eveneens een oud-linkse wens – terwijl Nederland qua inkomens al tot de meest gelijke landen ter wereld behoort. Verdere nivellering ondermijnt de spaarzin, de wil om mee te doen, te werken en te ondernemen. Nederland dreigt daarmee een zesjes-land te worden, precies waar Balkenende zelf voor waarschuwt.

Een groot verlies voor het CDA is ook de introductie van allerlei inkomensafhankelijke regelingen. Als gevolg daarvan wordt de bijl gezet in de klassieke volksverzekeringen, zoals de AOW, de Kinderbijslag en de AWBZ, de regeling waaruit onder meer verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten worden betaald.

Compromis
Die volksverzekeringen waren een compromis tussen de PvdA en de christendemocraten. De PvdA wilde de ondersteuning van ouders, de bescherming tegen de noden van de oude dag en de financiering van onverzekerbare zorgrisico’s door de staat laten betalen. De christendemocraten vonden dat (organisaties van) burgers dergelijke verzekeringen moesten dragen. De volksverzekering was het compromis.

Die volksverzekering is sluipend aan het verdwijnen en de oude wens van het PvdA krijgt alsnog vorm. Het huidige kabinet doet daar nog een paar scheppen bovenop, vooral door de volksverzekeringen inkomensafhankelijk te malen. De AOW die voor iedere ontvanger gelijk was, wordt feitelijk ongelijk door de introductie van een belastingmaatregel voor bejaarden met een wat ruimer pensioen.

Afgeroomd
De voor iedereen gelijke kinderbijslag wordt afgeroomd en uit het nieuwe 'inkomensafhankelijk kindgebonden budget' krijgen wat beter betaalden weinig tot niets. Wie wat meer te besteden heeft, moet een hogere eigen bijdrage voor verpleeghuizen betalen.

Het zijn allemaal oud-linkse, nivellerende maatregelen die het principe van de door het CDA gekoesterde volksverzekering ondermijnen. Wat heeft het CDA eigenlijk in dit linkse kabinet te zoeken?
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217661
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat ik trouwens opvallend vind is dat er geen woord gerept wordt over de kosten van het General Pardon en de gevolgen daarvan op de begroting.
Daarvoor hebben ze nu tig excuses verzonnen onder het mom van 'lastenverzwaring'. Anders zou blijken hoeveel deze 'verrijking' van de Nederlandse samenleving en economie ons werkelijk kost...
  zondag 16 september 2007 @ 14:00:51 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217761
quote:
Logistiek Nederland maakt zich zorgen om kabinetsplannen

Transport en Logistiek Nederland (TLN) maakt zich zorgen om de impact die de kabinetsplannen hebben op de concurrentiepositie van de Nederlandse logistieke sector. Dat liet TLN zaterdag weten.
Volgens TLN groeit de logistieke sector in andere landen rondom Nederland veel sneller. "Als dat zo doorgaat verliest Nederland haar sterke positie als distributieland", sprak TLN-voorzitter Alexander Sakkers tijdens een congres in Goest.

Aanpak files
TLN vindt dat de overheid zich zou moeten inzetten om Nederland weer aantrekkelijker te maken voor de logistieke sector. "Maar het enige dat we nu horen zijn lastenverzwaringen. Rondom de aanpak van files is het doodstil", aldus Sakkers.

Bron

Dus de concurrentiepositie van Nederland gaat ook nog slechter worden. Dat is ook weer erg slecht nieuws voor de economie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53217858
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig verdien ik bovengemiddeld, dus ik ga er gewoon op vooruit zoals altijd.
Aha: bovengemiddeld = rijk = niet woonachtig in omgeving waar allochtonen het leeuwendeel van de bevolking zijn = linkse allochtonenknuffelaar.
Ergo, papierversnipperaar: nu is het duidelijk waarom jij de bevolkingsgroep die vele anderen het leven zuur maakt de hand boven het hoofd houdt. Je KENT ze helemaal niet.
Jij bent dus een typische Balkenende- of Bos-stemmer. Jij zit op rozen, dus interesseert het jou geen klap of ze de rest van modaal en onder modaal aanpakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')