abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53179480
10.00 congres live op tv
quote:
Rita Verdonk wil meer tijd om te bedenken wat ze met haar Kamerzetel doet. Dat schrijft ze in een verklaring.

VVD-leider Rutte geeft haar die tijd niet. Hij heeft haar nu officieel uit de fractie gezet en dat meegedeeld aan Kamervoorzitter Verbeet.

De VVD-fractie zegde gisteren het vertrouwen in het Kamerlid op en gaf haar 24 uur de tijd om zich te beraden.

Verdonk schrijft nu: "Dit is voor mij een belangrijk persoonlijk besluit. De keuze om uit de VVD te gaan, is niet de mijne. Ruim 620.000 kiezers hebben een stem op mij uitgebracht. Ik heb de tijd en ruimte nodig om de gevolgen van mijn besluit goed te overwegen."

Eenpersoonsfractie
De vraag is of ze haar zetel zal afstaan aan de VVD. Ze kan ook verdergaan als eenpersoonsfractie. In haar verklaring houdt ze alle opties open, zowel binnen als buiten de politiek.

Wel maakt ze nog eens duidelijk dat zij niet van plan is om zich bij de PVV van Geert Wilders aan te sluiten. "Daar ben ik toch te liberaal voor."

Het is nog onduidelijk wat de VVD-Kamerleden Charlie Aptroot en Fred Teeven doen. Die zeiden gisteren dat ze zich beraden op hun positie. Het is niet uitgesloten dat Aptroot zich bij Verdonk aansluit. Voor Teeven zou de keuze zijn: of bij de VVD blijven, of de politiek verlaten.

Volgens een onderzoek van TNS-Nipo in opdracht van RTL kan een nieuwe partij van Verdonk rekenen op 27 zetels in de Tweede Kamer; de VVD zou zakken van 22 naar 16.

Test voor Rutte
Morgen heeft de VVD een partijcongres. Dat zal waarschijnlijk voor een groot deel over de kwestie-Verdonk gaan. Algemeen wordt het congres beschouwd als een test voor het leiderschap van Rutte.

In het tv-programma Nova liet hij weten dat hij niet van plan is om op te stappen. "In tijden dat het moeilijk is moet je niet aftreden, maar optreden. En dat doe ik nu."

Het hoofdbestuur van de VVD voerde gisteravond crisisberaad over het wegsturen van Verdonk, maar zag uiteindelijk geen reden om op te stappen.

Partijvoorzitter Van Zanen sprak van een trieste dag, maar vindt het zijn taak om daar samen met de fractie een nieuw begin van te maken. Hij noemde het vertrek van Verdonk onvermijdelijk.

Bal kwijtgeraakt
Aanleiding voor het wegsturen van Verdonk is berichtgeving over uitspraken die zij zou hebben gedaan tijdens een diner met ondernemers in Utrecht.

Volgens de Telegraaf en het AD zei ze dat de VVD onzichtbaar is in het vreemdelingendebat en op dit onderwerp de bal is kwijtgeraakt aan de PVV van Geert Wilders.

Voor Rutte was de maat hiermee vol. Hij en Verdonk hebben sinds de lijsttrekkersverkiezing van vorig jaar herhaaldelijk met elkaar in de clinch gelegen.
pi_53179549
quote:
VVD maakt zich op voor veldslag in Veldhoven
vrijdag 14 september 2007 18:39

Terwijl partijprominenten Mark Rutte steunen, wentelt Rita Verdonk zich in peilingen die haar gouden bergen beloven. De uitkomst van het VVD-congres morgen in Veldhoven is ongewis. Wie is morgen de leider van de VVD?

De partijbijeenkomst in Veldhoven dreigt een veldslag te worden
Zaterdag zal tijdens het VVD-congres in Veldhoven duidelijk worden hoeveel schade de VVD heeft opgelopen na het vertrek van Rita Verdonk uit de partij. Scheurt de partij daadwerkelijk doormidden of haakt alleen een overzienbare groep sympathisanten van Rita Verdonk af en overleeft VVD-leider Mark Rutte?

Vooralsnog steunen veel partijprominenten het besluit van fractievoorzitter Rutte en de zijnen om Verdonk uit de Tweede-Kamerfractie van de VVD te zetten. Verdonk daarentegen kan zich wentelen in peilingen die haar gouden bergen beloven.

Rutte kon altijd al op meer steun bogen binnen de partij dan Verdonk. Hij won vorig jaar de leiderschapsstrijd van Verdonk door 51 procent van de stemmen binnen te halen; Verdonk moest het doen met 46 procent.

Maar bij de verkiezingen lagen de kaarten anders. Verdonk haalde op de tweede plaats van de VVD-kandidatenlijst 622.555 voorkeurstemmen, terwijl lijsttrekker Rutte bleef steken op 553.200.

Gevestigde orde
Beide uitslagen tonen hoe de kaarten liggen: Verdonk doet het beter bij de kiezer dan Rutte, terwijl de gevestigde orde binnen de partij in meerderheid de voorkeur geeft aan Rutte.

Van de ruim 40.000 leden die de VVD heeft, worden er zaterdag pakweg duizend verwacht. Aanvankelijk hadden 600 VVD’ers zich aangemeld voor de reguliere ledenvergadering. Door de actualiteit zag het hoofdbestuur zich genoodzaakt de zaalcapaciteit uit te breiden. Nu kunnen 900 liberalen rekenen op een zitplaats.

Het bestuur heeft ook het programma omgegooid. Rutte spreekt nu niet alleen aan het einde van de dag, maar opent het congres ’s ochtends met een toelichting op het fractiebesluit om Verdonk uit de fractie te zetten.

Lakmoesproef
Voor Rutte wordt het congres de lakmoesproef voor zijn leiderschap. Hij kan rekenen op de aanwezigheid van een tegenstander van formaat: oud-leider Hans Wiegel, steunpilaar van Rita Verdonk, heeft zijn komst aangekondigd.

Fijn voor Rutte is dat de andere beschermengel van Verdonk, Frits Bolkestein, afwezig is wegens verblijf in het buitenland. Lijdend voorwerp van het congres, Rita Verdonk, komt naar verwachting niet naar Veldhoven.

Het is veelzeggend dat juist de twee succesvolle leiders uit de VVD Verdonk steunen. Bolkestein was het succesvolst. Hij haalde in 1998 38 zetels voor de VVD. Een aantal waarvan de VVD later alleen nog kon dromen. Wiegel en Bolkestein voelen het kiezerssentiment goed aan.

Stemmenkanon
Niet voor niets scoorde Bolkestein als fractievoorzitter in de Tweede Kamer al met het onderwerp waarmee Rita Verdonk een stemmenkanon werd: het vreemdelingenbeleid. Een onderwerp dat de VVD volgens Verdonk nu aan Geert Wilders overlaat.

Vast staat dat er gestemd moet worden over een reeks moties. Alle leden die sinds 1 juli van dit jaar lid zijn kunnen stemmen. Dat is het gevolg van het one man one vote-systeem dat de partij enkele jaren geleden invoerde.

In sommige afdelingen, zoals in Hoogeveen, worden al moties voorbereid die vragen om het vertrek van Rutte. Als Rutte zou opstappen, is er maar één mogelijke kandidaat om hem op te volgen: oud-minister van defensie Henk Kamp.

Het hoofdbestuur van de VVD hoopt 's ochtends de actuele situatie te bespreken. Daarna zou het reguliere programma moeten worden afgehandeld, zoals de bespreking van het rapport dat een commissie onder leiding van oud-minister Sybilla Dekker maakte over de lijsttrekkersverkiezing en de verkiezingscampagnes van vorig jaar.

Emoties
De emoties zullen in Veldhoven hoog oplopen. De discussie tussen voor- en tegenstanders van het besluit om Verdonk uit de fractie te zetten is al flink opgelaaid. Verdonk moet het voornamelijk doen met de steun van peilingen die aangeven dat een partij onder haar leiding zowel de VVD als Wilders leeg eet.

Wiegel reageerde terughoudend met een reactie dat hij ‘ontdaan’ was. Verder kritiseerde oud-voorzitter Frans Weisglas van de Tweede Kamer zijn voormalige collega’s.

De meeste partij-prominenten die stelling hebben genomen, steunen Rutte, zoals de voormalige lijsttrekkers Gerrit Zalm en Hans Dijkstal, het prominente Kamerlid Henk Kamp, eurocommissaris Neelie Kroes, oud-minister Sybilla Dekker, Europarlementariër Jules Maaten en
en fractievoorzitter Uri Rosenthal van de VVD in de senaat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2007 @ 19:43:46 #3
862 Arcee
Look closer
pi_53179716
Interessante tv.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:48:01 #4
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53179826
Ik vind 't wel typisch dat de verdonkmaffia zo via de media van zich laat horen. Je krijgt het idee dat de steun voor haar veel groter is dan-ie in werkelijkheid is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53179852
Rutte wordt dus gesteund door losers. Die zijn het meest rancuneus, dus we zullen zien.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:49:33 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53179858
Rutte er uit en dan een goed debat over de nieuwe koers van de VVD
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53179880
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:48 schreef gronk het volgende:
Ik vind 't wel typisch dat de verdonkmaffia zo via de media van zich laat horen. Je krijgt het idee dat de steun voor haar veel groter is dan-ie in werkelijkheid is.
Wie dan? Buiten het gebruikelijke kringetje dat gevraagd wordt voor items in het journaal?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53179921
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Rutte er uit en dan een goed debat over de nieuwe koers van de VVD
Ik verwacht niet dat Rutte wordt weggestuurd op het congres. Voor veel leden is de VVD tóch belangrijker dan hun persoonlijke voorkeur.
pi_53179966
Als morgen het verhaal van Livestro in De Telegraaf verschijnt zal het met de steun voor Rita al gauw een stuk minder worden op dat congres.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:58:05 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53180086
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:50 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wie dan? Buiten het gebruikelijke kringetje dat gevraagd wordt voor items in het journaal?
Gisteren Sinke bij Pauw en witman, Tweevandaag opende met teleurgestelde verdonk-fans (lid van de VVD) die een tegenactie aan het mobiliseren waren, Van aartsen die in het nieuws komt...

Klinkt als een goed regisseerde mediacampagne.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53180123
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:58 schreef gronk het volgende:

[..]

Gisteren Sinke bij Pauw en witman, Tweevandaag opende met teleurgestelde verdonk-fans (lid van de VVD) die een tegenactie aan het mobiliseren waren, Van aartsen die in het nieuws komt...

Klinkt als een goed regisseerde mediacampagne.
Van Aartsen?
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:02:05 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53180199
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:59 schreef Zwaardvisch het volgende:

Van Aartsen?
Duh, typo, ik bedoelde Weisglas. Bedoelde meer dat er een VVD-hotemetoot was die voor d'r opkwam.
pi_53180201
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:53 schreef golfer het volgende:
Als morgen het verhaal van Livestro in De Telegraaf verschijnt zal het met de steun voor Rita al gauw een stuk minder worden op dat congres.
Dat vraag ik me af. Ze zal er wel weer een verhaal over hebben en haar aanhang interesseert dat soort misselijke praktijken nauwelijks. Het opportunisme viert hoogtij.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:03:35 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53180243
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Ze zal er wel weer een verhaal over hebben en haar aanhang interesseert dat soort misselijke praktijken nauwelijks. Het opportunisme viert hoogtij.
Precies. Opportunistisch kreng dat ze is; andere mensen 't leven onmogelijk maken onder het motto 'regels zijn regels', en zelf net zo fout zijn.
pi_53180274
Hopelijk zal het congres Dales en cs goed aanpakken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53180278
De politieke zelfmoord van Rutte!
pi_53180289
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Precies. Opportunistisch kreng dat ze is; andere mensen 't leven onmogelijk maken onder het motto 'pvda regels zijn pvda regels', en zelf net zo fout zijn.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:05:16 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53180290
quote:
VVD maakt zich op voor veldslag in Veldhoven

Terwijl partijprominenten Mark Rutte steunen, wentelt Rita Verdonk zich in peilingen die haar gouden bergen beloven. De uitkomst van het VVD-congres morgen in Veldhoven is ongewis. Wie is morgen de leider van de VVD?

Zaterdag zal tijdens het VVD-congres in Veldhoven duidelijk worden hoeveel schade de VVD heeft opgelopen na het vertrek van Rita Verdonk uit de partij. Scheurt de partij daadwerkelijk doormidden of haakt alleen een overzienbare groep sympathisanten van Rita Verdonk af en overleeft VVD-leider Mark Rutte?

Vooralsnog steunen veel partijprominenten het besluit van fractievoorzitter Rutte en de zijnen om Verdonk uit de Tweede-Kamerfractie van de VVD te zetten. Verdonk daarentegen kan zich wentelen in peilingen die haar gouden bergen beloven.

Rutte kon altijd al op meer steun bogen binnen de partij dan Verdonk. Hij won vorig jaar de leiderschapsstrijd van Verdonk door 51 procent van de stemmen binnen te halen; Verdonk moest het doen met 46 procent.

Maar bij de verkiezingen lagen de kaarten anders. Verdonk haalde op de tweede plaats van de VVD-kandidatenlijst 622.555 voorkeurstemmen, terwijl lijsttrekker Rutte bleef steken op 553.200.

Gevestigde orde
Beide uitslagen tonen hoe de kaarten liggen: Verdonk doet het beter bij de kiezer dan Rutte, terwijl de gevestigde orde binnen de partij in meerderheid de voorkeur geeft aan Rutte.

Van de ruim 40.000 leden die de VVD heeft, worden er zaterdag pakweg duizend verwacht. Aanvankelijk hadden 600 VVD’ers zich aangemeld voor de reguliere ledenvergadering. Door de actualiteit zag het hoofdbestuur zich genoodzaakt de zaalcapaciteit uit te breiden. Nu kunnen 900 liberalen rekenen op een zitplaats.

Het bestuur heeft ook het programma omgegooid. Rutte spreekt nu niet alleen aan het einde van de dag, maar opent het congres ’s ochtends met een toelichting op het fractiebesluit om Verdonk uit de fractie te zetten.

Lakmoesproef
Voor Rutte wordt het congres de lakmoesproef voor zijn leiderschap. Hij kan rekenen op de aanwezigheid van een tegenstander van formaat: oud-leider Hans Wiegel, steunpilaar van Rita Verdonk, heeft zijn komst aangekondigd.

Fijn voor Rutte is dat de andere beschermengel van Verdonk, Frits Bolkestein, afwezig is wegens verblijf in het buitenland. Lijdend voorwerp van het congres, Rita Verdonk, komt naar verwachting niet naar Veldhoven.

Het is veelzeggend dat juist de twee succesvolle leiders uit de VVD Verdonk steunen. Bolkestein was het succesvolst. Hij haalde in 1998 38 zetels voor de VVD. Een aantal waarvan de VVD later alleen nog kon dromen. Wiegel en Bolkestein voelen het kiezerssentiment goed aan.

Stemmenkanon
Niet voor niets scoorde Bolkestein als fractievoorzitter in de Tweede Kamer al met het onderwerp waarmee Rita Verdonk een stemmenkanon werd: het vreemdelingenbeleid. Een onderwerp dat de VVD volgens Verdonk nu aan Geert Wilders overlaat.

Vast staat dat er gestemd moet worden over een reeks moties. Alle leden die sinds 1 juli van dit jaar lid zijn kunnen stemmen. Dat is het gevolg van het one man one vote-systeem dat de partij enkele jaren geleden invoerde.

In sommige afdelingen, zoals in Hoogeveen, worden al moties voorbereid die vragen om het vertrek van Rutte. Als Rutte zou opstappen, is er maar één mogelijke kandidaat om hem op te volgen: oud-minister van defensie Henk Kamp.

Het hoofdbestuur van de VVD hoopt 's ochtends de actuele situatie te bespreken. Daarna zou het reguliere programma moeten worden afgehandeld, zoals de bespreking van het rapport dat een commissie onder leiding van oud-minister Sybilla Dekker maakte over de lijsttrekkersverkiezing en de verkiezingscampagnes van vorig jaar.

Emoties
De emoties zullen in Veldhoven hoog oplopen. De discussie tussen voor- en tegenstanders van het besluit om Verdonk uit de fractie te zetten is al flink opgelaaid. Verdonk moet het voornamelijk doen met de steun van peilingen die aangeven dat een partij onder haar leiding zowel de VVD als Wilders leeg eet.

Wiegel reageerde terughoudend met een reactie dat hij ‘ontdaan’ was. Verder kritiseerde oud-voorzitter Frans Weisglas van de Tweede Kamer zijn voormalige collega’s.

De meeste partij-prominenten die stelling hebben genomen, steunen Rutte, zoals de voormalige lijsttrekkers Gerrit Zalm en Hans Dijkstal, het prominente Kamerlid Henk Kamp, eurocommissaris Neelie Kroes, oud-minister Sybilla Dekker, Europarlementariër Jules Maaten en fractievoorzitter Uri Rosenthal van de VVD in de senaat.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:06:13 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53180320
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Ja en?
pi_53180356
Rita Verdonkeykong night bij NOVA Politiek:
quote:
NOVA Politiek: Rita Verdonk

The day after of stilte voor de storm? De VVD houdt de adem in. Wat gaat Rita Verdonk doen?

Nadat fractievoorzitter Mark Rutte gisteren besloot haar uit de Tweede Kamerfractie van de VVD te zetten zou ze vandaag laten weten of ze in de politiek verder wil. Maar Verdonk vroeg om uitstel. "Ik heb de tijd en ruimte nodig om de gevolgen van mijn besluit goed te overwegen", aldus Verdonk vanmiddag in een verklaring. Meteen daarna voegde Rutte de daad bij het woord en zette Verdonk officieel uit de fractie.

Volgens verschillende opiniepeilingen is Rita Verdonk nog steeds mateloos populair en zou ze het met een eigen partij beter doen dan de VVD.

Morgen is de VVD-partijraad en daar zouden de VVD-leden zich tegen Rutte kunnen keren. En dus voor een terugkeer van Verdonk kiezen.

NOVA ging op zoek naar Rita Verdonk maar had een andere verrassende ontmoeting.

In NOVA de laatste ontwikkelingen, de mening in 'De Straat' en de Politieke Barometer. Te gast zijn VVD-Kamerlid Edith Schippers en Jan Talen, VVD-gemeenteraadslid in Staphorst en voorzitter van het Liberaal Netwerk, een verbond van VVD-politici en ondernemers, die morgen op het congres in Veldhoven een motie willen indienen die het vertrek eist van fractievoorzitter Mark Rutte en partijvoorzitter Jan van Zanen.
22.15, Nederland 2.
pi_53180367
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:09:27 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53180406
popcorn erbij!
pi_53180639
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:04 schreef _The_General_ het volgende:
De politieke zelfmoord van Rutte!
Dat weet ik nog zo net niet. Het enige dat je hem kan verwijten is dat hij Verdonk er nu pas uitzet.
pi_53181000
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:04 schreef Het_hupt het volgende:
Hopelijk zal het congres Dales en cs goed aanpakken
Dales ! The eternal loser.
pi_53181110
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:33 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dales ! The eternal loser.
Word wel als de grote onruststoker gezien bij de insiders
pi_53181359
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:37 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Word wel als de grote onruststoker gezien bij de insiders
Die man heeft zoveel negatieve energie in zich, waarom wordt hij geen lid van Greenpeace of Stichting Red de Walvis?
pi_53181426
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:47 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Die man heeft zoveel negatieve energie in zich, waarom wordt hij geen lid van Greenpeace of Stichting Red de Walvis?
idd
Of steun de Zwaardvisch
pi_53181620
Dat wordt genieten morgenochtend.
pi_53181633
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:49 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd
Of steun de Zwaardvisch
Dat overleeft die kale niet.

Overigens, Ed Sinke gezien gisteren? Ik vond hem écht heel goed. Niet eens omdat hij die faker Griffith de baas is, want dat kan iedereen die wél zonder ondertiteling op tv komt, maar omdat hij verdomd goed overkomt op tv, als je bedenkt dat hij een soort spindoctor is.
pi_53181652
Mooie uitzending van Netwerk, heldere analyse van Crouwel en Chavannes en bloemetje voor Kamp
pi_53181685
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:57 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat overleeft die kale niet.

Overigens, Ed Sinke gezien gisteren? Ik vond hem écht heel goed. Niet eens omdat hij die faker Griffith de baas is, want dat kan iedereen die wél zonder ondertiteling op tv komt, maar omdat hij verdomd goed overkomt op tv, als je bedenkt dat hij een soort spindoctor is.
Zie mijn andere posts, ik refereer vaak aan hem.
Hij veegde echt de vloer aan met Dales, en die andere schreeuwers in de partij, die denken de macht binnen de club te hebben
pi_53181753
Sinke goed? Die blaaskaak, die opportunist??? Kom op zeg, dat soort mensen zijn de dood in de pot. Die hebben niks met politieke idealen, alleen met macht

Wat een walgelijke man. Echt walgelijk. Dat jullie daar ook maar een greintje sympathie voor hebben, verbijstert me echt. Je hebt toch wel een beetje mensenkennis?
pi_53181782
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef SCH het volgende:
Sinke goed? Die blaaskaak, die opportunist??? Kom op zeg, dat soort mensen zijn de dood in de pot. Die hebben niks met politieke idealen, alleen met macht

Wat een walgelijke man. Echt walgelijk. Dat jullie daar ook maar een greintje sympathie voor hebben, verbijstert me echt. Je hebt toch wel een beetje mensenkennis?
Zegt iemand die Maorijnissen een topper vindt
pi_53181803
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:58 schreef SCH het volgende:
Mooie uitzending van Netwerk, heldere analyse van Crouwel en Chavannes en bloemetje voor Kamp
Chavannes.
pi_53181819
De VVD moet gewoon losers zoals Vonhoff en Van Baalen er uit mieteren. En Rutte ook natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53181826
quote:

Waarom word je altijd zo emotioneel? Dit was een leuke discussie.
pi_53181832
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:02 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zegt iemand die Maorijnissen een topper vindt
Sterk argument zeg Bovendien heb ik weinig met Marijnissen en de SP. Let eens wat beter op.

Het ging over Sinke? Dat is toch gewoon het type waarvan er zoveel rondliepen bij de LPF. Van die huisjesmelkers en vastgoedtypes die het wel grappig vinden om iets in de politiek te doen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2007 @ 21:04:25 #38
862 Arcee
Look closer
pi_53181846
quote:

Ik vind 'm eng.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53181860
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD moet gewoon losers zoals Vonhoff en Van Baalen er uit mieteren. En Rutte ook natuurlijk.
Van Baalen er uit? Die man is een intellectueel powerhouse.
pi_53181862
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarom word je altijd zo emotioneel? Dit was een leuke discussie.
Nou enig, met je smileys over Chavannes. Echt een 'discussie'
pi_53181917
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Van Baalen er uit? Die man is een intellectueel powerhouse.
Het is een vieze conservatief die het liefst Thaise kindertjes onder handen neemt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53181944
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument zeg Bovendien heb ik weinig met Marijnissen en de SP. Let eens wat beter op.

Het ging over Sinke? Dat is toch gewoon het type waarvan er zoveel rondliepen bij de LPF. Van die huisjesmelkers en vastgoedtypes die het wel grappig vinden om iets in de politiek te doen?
Hij gaf toch wel een goede analyse van het gebeuren, en veegde Griffith toch echt welvan tafel met agrumenten.
pi_53182059
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is een vieze conservatief die het liefst Thaise kindertjes onder handen neemt.
Cursusje demoniseren gevolgd? Ik weet nog een leuk boek voor je.
pi_53182123
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zijn ook progresieven die hun handen niet van alles wat vrouwelijk is, kunnen houden
pi_53182281
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou enig, met je smileys over Chavannes. Echt een 'discussie'
Chavannes is geen journalist maar iemand die graag college geeft en met metaforen aankomt die nergens op slaan. Die stukjes op zaterdag zijn bijna lachwekkend. Ik ga daar geen lulverhaal over houden, zeg.
pi_53183864
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef Hexagon het volgende:
popcorn erbij!
Eerder warme croissants. Het is om 10 uur 's ochtends he, niet 's avonds.

Ik denk dat Rutte het wel overleefd.
pi_53184382
1 ding is zeker het gaat een interessant congres worden, gelukkig wordt het ook nog eens uitgezonden op tv.

Ik denk dat Rutte het morgen moeilijk gaat krijgen, stel dat de leden hem en het bestuur terugfluiten dan kan hij niet langer aanblijven als fractieleider. Het gaat een moeilijke tijd worden voor de VVD, wat een gouden tijd zou moeten worden in de oppositie bankjes word denk ik op termijn de nekslag voor de VVD.

Je hoort nu in de media een hoop kritisch geluiden van VVD'ers over Rutte, alsof iedereen tegen hem is. Dat zal nog moeten blijken morgen, ik denk dat hij de leden morgen weet te overtuigen van zijn actie.

Verdonk gaat iig als eenmansfractie verder, misschien volgen er nog een aantal andere kamerleden. Ik kan me niet voorstellen dat ze nu uit de politiek gaat.
pi_53184594
Haha, Harry Mens die vanochtend op visite was in huize Verdonk.

En dat raadslid uit Staphorst (nu bij NOVA) heeft ook de dag van z'n leven.

Rutte doet het trouwens wel slim. Hij stuurt gewoon naar ieder programma een ander Tweede Kamerlid. Zo laat hij wel zien dat, buitenom Van Baalen/Teeven/Aproot, iedereen achter de beslissing staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Toad op 14-09-2007 22:40:11 ]
pi_53184914
Nu bij NOVA het Ritalied:

"Aaah, ik vind dat die Verdonk wel een beetje gelijk heeft"

O wat is dit!?!?!?
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:06:29 #50
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53185599
Wat is die Edith Schippers een walgelijk schepsel. Die schoffeert in een kwartier doodleuk meer dan de helft van de VVD-achterban

Die VVD'er uit Staphorst verwoordde volgens mij uitstekend wat veel VVD'ers in den lande denken, namelijk dat een sociaal-liberale regentenkliek onder de Haagse kaastolp het rechts-conservatieve deel van de VVD-achterban in de lommerrijke provincie simpelweg negeert.
Pugna Pro Patria
pi_53185698
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:17 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Chavannes is geen journalist maar iemand die graag college geeft en met metaforen aankomt die nergens op slaan. Die stukjes op zaterdag zijn bijna lachwekkend. Ik ga daar geen lulverhaal over houden, zeg.
Goh, dat je als zelfverklaard conservatief het NRC leest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53185758
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:11 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Cursusje demoniseren gevolgd? Ik weet nog een leuk boek voor je.
Vertel...

Owja, als Harry Mens erbij betrokken is moet je op letten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53186113
Ik ga kijken

Uiteraard hoop ik stiekum op nog veel meer onrust en chaos binnen de VVD.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53186179
Het Rita lied:
http://www.oxx-band.com/

Goed nummer.
pi_53186221
Ik kijk er naar uit
pi_53186948
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Goh, dat je als zelfverklaard conservatief het NRC leest.
Ik lees ook liever de Daily Telegraph, maar de NRC is wel te pruimen als je de parlementaire redactie niet meetelt.
pi_53186963
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:26 schreef Urquhart het volgende:
Ik kijk er naar uit
Ik ben vooral benieuwd wat Wiegel gaat doen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:58:25 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53187180
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:06 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat is die Edith Schippers een walgelijk schepsel. Die schoffeert in een kwartier doodleuk meer dan de helft van de VVD-achterban

Die VVD'er uit Staphorst verwoordde volgens mij uitstekend wat veel VVD'ers in den lande denken, namelijk dat een sociaal-liberale regentenkliek onder de Haagse kaastolp het rechts-conservatieve deel van de VVD-achterban in de lommerrijke provincie simpelweg negeert.
Wat doet rechts-conservatief uberhaupt bij de vvd? Mischien is dat het probleem wel bij de vvd, zo'n grote conservatieve kliek in een partij die liberaal wil zijn. Dat gaat niet samen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53187360
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat doet rechts-conservatief uberhaupt bij de vvd? Mischien is dat het probleem wel bij de vvd, zo'n grote conservatieve kliek in een partij die liberaal wil zijn. Dat gaat niet samen.
Liberalisme is een onderdeel van het conservatisme, niet andersom.
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:15:14 #60
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53187588
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:06 schreef Zwaardvisch het volgende:

Liberalisme is een onderdeel van het conservatisme, niet andersom.

Pardon? Je hebt ook de 'vrijheid-blijheid'-liberalen. Ik geef toe dat die zich waarschijnlijk beter thuis zouden voelen bij D66 of groenlinks dan bij de VVD, maar dat soort liberalen zijn *niet* conservatief. Verre van...
pi_53187778
http://www.ad.nl/binnenland/article1663577.ece

Ritanezen Ik moest het 3x lezen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:26:01 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53187841
Ritanezen? Uit welk land komen die, en hebben die wel een geldig paspoort?
pi_53187947
Tot morgen allemaal, ik zet koffie, zwaardvisch neemt tom poucen mee en gronk de jenever
pi_53188364
En ik de Oxx band!

Jullie hebben gewoon nog niet geluisterd he!?!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2007 @ 01:13:01 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53188908
popcorn erbij dus
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53188930
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:30 schreef SCH het volgende:
Tot morgen allemaal, ik zet koffie, zwaardvisch neemt tom poucen mee en gronk de jenever
Aan de tompoucen wordt gewerkt, ik ben jarig dus er is taart.
pi_53188934
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Pardon? Je hebt ook de 'vrijheid-blijheid'-liberalen. Ik geef toe dat die zich waarschijnlijk beter thuis zouden voelen bij D66 of groenlinks dan bij de VVD, maar dat soort liberalen zijn *niet* conservatief. Verre van...
Dat klopt, die zijn zelfs niet liberaal, maar gewoon bijna-anarchist.
  zaterdag 15 september 2007 @ 01:30:13 #68
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_53189252
kan het helaas niet zien maar als vvd lid steun ik 100% mark rutte en hoop dat hij veel mensen weet te overtuigen.
verdonk heeft dit allemaal allang voorbereid, zie ook column van livestro morgen (en zijn commentaar vanavond bij DWDD). verdonk heeft van die foute mensen in haar team (Sinke, Kay vd Linde, Harry Mens) en is net als wilders een one issue partij. je moet haar toch niet over bijv de files, de economie etc horen praten, valt ze giga door de mand. alsof het vreemdelingenvraagstuk het enige aspect is waardoor je voor de vvd kiest.

klaar en af. ga gezellig voor jezelf Rita, gelukkig zijn er ook liberalen met gezond verstand
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_53191537
Het bier en popcorn staan al klaar.
pi_53191538
VVD-leed.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_53191573
Nu op Nederland 1.
pi_53191640
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:55 schreef Thelonious het volgende:
VVD-leed.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53191701
V Baalen blijft met een sjaggie kop zitten..!
pi_53191708
Iemand riep: Oprotten!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 10:17:32 #75
862 Arcee
Look closer
pi_53191711
Rutte gaat een dappere poging wagen, maar kan 't shaken.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:17:39 #76
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_53191713
"Rot op!"
-"Goedemorgen..."

pi_53191716
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:55 schreef Thelonious het volgende:
VVD-leed.
Ik zit hier ook met koffie en broodjes bij de computer
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53191722
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:16 schreef venomsnake het volgende:
V Baalen blijft met een sjaggie kop zitten..!
+ Teeven
pi_53191738
Het is 'de kip met de gouden eieren slachten'
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53191744
* vw_caddy biertje opentrekt
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_53191767
Nederland was net bezig achter zich achter de VVD te scharen, maar door Verdonk is dat helemaal weg.
Wishful thinking van Rutte.
pi_53191779
Van Baalen blijft stil zitten
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_53191784
Het valt nog mee dat al die rechtse ballen al om tien uur allemaal present zijn. Mijn directeur komt altijd pas tegen twaalf uur aankakken.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53191796
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het valt nog mee dat al die rechtse ballen al om tien uur allemaal present zijn. Mijn directeur komt altijd pas tegen twaalf uur aankakken.
Hun toekomst als burgemeester, hun baantjes staan op het spel.
pi_53191806
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:24 schreef ouderejongere het volgende:
Acht, de tv is erbij.
Dit is een dag dat ze lekker interessant kunnen doen, dat vinden ze prachtig.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:26:23 #86
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53191808
Is Verdonk aanwezig?
pi_53191823
Nee, die zit thuis aan de koffie.
Maar zit nu misschien in de auto, who knows.
pi_53191827
Sorry Mark, ik geloof je niet.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:28:44 #89
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53191840
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Thelonious het volgende:
Lijkt me gaaf als die opeens bij de interruptie-microfoon staat
pi_53191846
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Urquhart het volgende:
Sorry Mark, ik geloof je niet.
Wat geloof je niet?
pi_53191857
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat geloof je niet?
Z'n hele betoog. Het komt op mij gewoon niet over
pi_53191858
Heel goed! Inspelen op dat 'wij'-idee!
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:31:05 #93
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53191879
Dat geouwehoer over het kabinetsbeleid kwam wel wat plichtmatig over.
pi_53191881
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Thelonious het volgende:
Gisteren zeiden ze dat Rita in een Hotel in V'hoven zit, zodat ze er snel bij kan zijn als het nodig is.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53191891
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:29 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Z'n hele betoog. Het komt op mij gewoon niet over
Tja, hij heeft geprobeerd uit te leggen waarom hij Rita weg heeft gestuurd.
Daarna heeft ie een soort van verkiezingspraatje gehouden.
Wat moest ie anders doen?
pi_53191893
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:31 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Gisteren zeiden ze dat Rita in een Hotel in V'hoven zit, zodat ze er snel bij kan zijn als het nodig is.
Die Kay zal wel wat bedacht hebben, ik zie die Rita zo het podium opklimmen
pi_53191894
quote:

[..]

Rond 10 uur was ze in de tuin gegaan om aan de cameraploegen te tonen dat ze thuis was zei Ferry.
pi_53191897
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat geouwehoer over het kabinetsbeleid kwam wel wat plichtmatig over.
Dat 'vreselijke' kabinet met 'vreselijke' plannen
Ik durf mijn huis niet uit door dit 'vreselijke' kabinet die niets doet aan veiligheid.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53191908
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:32 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat 'vreselijke' kabinet met 'vreselijke' plannen
Ik durf mijn huis niet uit door dit 'vreselijke' kabinet die niets doet aan veiligheid.
Voor het eerst in 400 jaar, gaat de toekomstige generatie het slechter krijgen dan de huidige, door dit kabinet.
pi_53191916
Wat een speech. Alsof Tony Blair er staat

Hulde, geweldig - diep respect. Ook heel duidelijk en geen gewauwel richting Rita.
pi_53191934
quote:

[..]

Is vanmorgen direct ontkracht door haar woordvoerder. Ze zou in de tuin zitten, klaar staan voor de pers.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:36:24 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53191935
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:34 schreef SCH het volgende:
Wat een speech. Alsof Tony Blair er staat

Hulde, geweldig - diep respect. Ook heel duidelijk en geen gewauwel richting Rita.
Wie zou m geschreven hebben
pi_53191946
Ze willen Verdonk terug, Rutte.
pi_53191947
Nu wordt het leuk.

Leden zijn altijd zo leuk -

"ik ben al van 1486 lid en dit heb ik nog nooit meegemaakt"

"Ik ben van de afdeling wulperveensweide en wij willen graag een motie over amandament 682 B eerste paragraaf indienen om het woordje dus toe te voegen"

"Het stoort mij dat niet iedereen aan het woord komt"

enz enz enz.
pi_53191956
Die gozer uit Muiden zei het goed
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:37:54 #106
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53191957
"Mij en de burgerij..."
pi_53191961
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:37 schreef SCH het volgende:
Nu wordt het leuk.

"Ik ben van de afdeling wulperveensweide en wij willen graag een motie over amandament 682 B eerste paragraaf indienen om het woordje dus toe te voegen"

enz enz enz.

De man die nu spreekt heeft thuis een verhaaltje geschreven met allemaal dure woorden.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:38:49 #108
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53191964
Whehe geniale spreker dit...
pi_53191965
Geweldig dit
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:38:57 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53191968
De gedragscode wordt geschonden
pi_53191973
Lindeman is de naam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2007 @ 10:39:34 #112
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53191977
Dit wordt echt lollig nog
pi_53191978
die (g)linderman
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:39:39 #114
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_53191982
Haha, wat een kerel
pi_53191989
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:39 schreef immortalsean het volgende:
die (g)linderman
Accentuate the positive.
pi_53191990
Adriaan-blouse
pi_53191992
pff, wat een chaos.

De partijvoorzitter die als congresvoorzitter fungeert? Er zijn gewoon moties die over zijn toekomst gaat, en dan heeft hij het recht om mensen aan te wijzen en af te kappen?

En geen enkele structuur in de vergadering, maar direct maar mensen het woord geven? hmmm, sterkte daar..``
pi_53191997
Wel leuk al die balletjes die nu naar de mic huppelen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:40:52 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53192003
Partijcongressen , partijdebielen . Het is ook overal hetzelfde
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53192007
mèn, wat zijn die vvd-leden gare mensen allemaal, nu ook al dat wijf ... ik schaam me dat ik ooit op die partij heb gestemd.
pi_53192008
Daar komt Charly
pi_53192020
applaus machine...
pi_53192026
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:40 schreef Falco het volgende:
Partijcongressen , partijdebielen . Het is ook overal hetzelfde
Inderdaad. LPF-taferelen.
pi_53192029
''Ik ben bedroefd en boos''
pi_53192030
VVD en liberalisme? .
pi_53192033
`er is niet goed over nagedacht` <<applaus>>

huh
pi_53192037
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:42 schreef the_disheaver het volgende:
`er is niet goed over nagedacht` <<applaus>>

huh
Ze klappen overal om
pi_53192040
Nét buiten beeld hangt een bordje 'applaus'
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192052
Charlie Aptroot is als vanouds. Rustig, beschaafd, sympathiek.
pi_53192056
Wat zit Henk nou met zijn Nordic Walkingstokken
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192059
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Charlie Aptroot is als vanouds. Rustig, beschaafd, sympathiek.
Hij komt wel goed over, in tegenstelling tot Rutte.
pi_53192065
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:43 schreef ouderejongere het volgende:
Nét buiten beeld hangt een bordje 'applaus'
Nee, hij heeft wat stukjes witte regel in zijn tekst gezet terwijl elk lid te horen heeft gekregen om op elk moment waar mogelijk de stilte te verbreken
pi_53192069
God, wat heeft die V Baalen een zure kop zeg.
pi_53192079
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:44 schreef ouderejongere het volgende:
Wat zit Henk nou met zijn Nordic Walkingstokken
Henk heeft een nieuwe knie.
pi_53192082
Rutte is zo zenuwachtig, hij schrijft nu al aan zijn afscheidsspeech.
pi_53192086
is er een sms-service om vragen te stellen?
pi_53192087
Rutte deed het net goed zeg.
pi_53192100
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:37 schreef SCH het volgende:
Nu wordt het leuk.

enz enz enz.
Als iemand mij aan dergelijke kleinburgerlijkheid doet denken, ben jij het vrind
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:48:24 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53192107
Aptroot doet het ook niet onaardig
pi_53192115
Daar komt het fossiel uit Diever
pi_53192118
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:48 schreef Hexagon het volgende:
Aptroot doet het ook niet onaardig
Tot nu toe is Charlie de beste
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:49:05 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53192119
Het Spook!!!!
pi_53192121
volgens mij zit teeven er een beetje doorheen, zo lam als hij net zat te klappen
pi_53192126
Nu zullen we het krijgen.. Wiegel.
pi_53192134
Rutte heeft z'n blocnote maar weggelegd.
pi_53192139
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:49 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Tot nu toe is Charlie de beste
Misschien moet hij een eigen partij oprichten.
pi_53192144
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:48 schreef Urquhart het volgende:
Daar komt het fossiel uit Diever
Diever Wie is er niet geweest?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192148
Rutte heeft het niet meer van de spanning
pi_53192167
Wat een retoricus !!!!
pi_53192186
oeh, keiharde aanval op rutte daar.
pi_53192188
Geweldige regie
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 10:52:44 #152
862 Arcee
Look closer
pi_53192190
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:52 schreef immortalsean het volgende:
oeh, keiharde aanval op rutte daar.
Ja, wat zei hij nou precies?
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:52:54 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53192194
Fritsie!
pi_53192195
Ha, Rutte kijkt steeds naar achteren wie er zit te klappen. Wat een hufter is het toch.
pi_53192196
Wiegel zet de boel weer even op scherp
(voor zover dat nog niet het geval was)
pi_53192197
Bolkestein nu
pi_53192199
Geen positief woord over Rutte gehoord.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:53:07 #158
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53192200
Ik ben wel benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen.
Droomscenario is natuurlijk een partij Verdonck die het dan met de PVV aan de stok krijgt.

De VVD moet gewoon weer eens een swung richting liberalisme maken. Dan worden ze misschien kleiner, dan is iig dit gezeik afgelopen.
Of ze moeten een partij worden die ook in de beginselen alleen mar autowegen en geen belastingen wil. Ook duidelijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:53:08 #159
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53192201
Wiegel stelt het scherp. Dat vindt Rutte vast niet leuk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:53:11 #160
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53192204
Coryfeeën rondje...
pi_53192211
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

dat degene die het geen kans willen geven, het vertrouwen van de leden niet waard is, dat persoonlijke ambities moeten wijken.
pi_53192215
Zal Hans Dijkstal ook nog van stal worden gehaald?
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:53:58 #163
11923 I.R.Baboon
pi_53192217
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Iemand die geen laatste kans wil geven aan Rita is het vertrouwen niet waard.
pi_53192218
Bolk
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:55:10 #165
11923 I.R.Baboon
pi_53192240
Wat Bolkie zegt is natuurlijk helemaal waar.
pi_53192243
Goed verhaal van Bolkenstijn.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:55:29 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53192247
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:53 schreef Urquhart het volgende:
Zal Hans Dijkstal ook nog van stal worden gehaald?
Alsjeblieft niet . Hopelijk wordt Kamp de leider van dit stelletje.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:55:31 #168
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53192248
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Iemand die geen laatste kans wil geven aan Rita is het vertrouwen niet waard.
Maanden terug heeft ze die toch gehad? Dit is dus geen kritiek op Rutte. Hij was toen heel duidelijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53192250
geen applaus bij bolkesteijn?
pi_53192265
Ik had niet verwacht dat Bolk Mark zou steunen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192275
Ze klappen echt voor iedereen. Bolkenstein zegt het tegenovergestelde van wat Wiegel zegt, en krijgt hetzelfde applaus.
pi_53192281
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:55 schreef immortalsean het volgende:
geen applaus bij bolkesteijn?
Niks gehoord net?
pi_53192283
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wiegel stelt het scherp. Dat vindt Rutte vast niet leuk.
Wiegel lult wat in de verte.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:57:29 #174
11923 I.R.Baboon
pi_53192291
Is me dat even lachen, zo'n VVD-congres.
pi_53192293
Bolkenstijn is goed bezig.
pi_53192295
Wat een lol
pi_53192296
Bolk Hij doet nu net alsof Rita achter Geert staat. Rita is geen racist.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192300
Bolk is toch meer tegen Rutte dan voor Verdonk. Hij is waarschijnlijk al bezig met Kamp.
pi_53192304
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:56 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Niks gehoord net?
kwam pas na m'n bericht ... bij de andere sprekers klapten ze elke pauze in de speech.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:58:12 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53192305
Wat is Rutte ongekend emotioneel zeg. Ook tijdens zijn praatje was ie soms heel geagiteerd...
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_53192306
Met een beetje geluk gaan ze haar straks tezamen ophalen
pi_53192313
Frits

Dit is wel heel verrassend en beslissend
pi_53192314
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:57 schreef ouderejongere het volgende:
Bolk Hij doet nu net alsof Rita achter Geert staat. Rita is geen racist.
.
pi_53192322
Het fletse betoogje van Wiegel verbleekt bij Bolkestein
pi_53192329
Dit meent hij niet. Nee, dit meent hij niet.
pi_53192338
Nu al op TV? De stemming is toch pas vanavond?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:59:54 #187
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53192340
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Bolk is toch meer tegen Rutte dan voor Verdonk. Hij is waarschijnlijk al bezig met Kamp.
Huh? Hij heeft net een heel pleidooi gehouden om Rutte meer tijd te geven.
pi_53192352
Weer zo'n type nu
pi_53192353
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Huh? Hij heeft net een heel pleidooi gehouden om Rutte meer tijd te geven.
Om goodwill te kweken.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:00:29 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53192358
VVD-feministen
pi_53192360
Wat een eng mens.
pi_53192362
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:00:43 #193
11923 I.R.Baboon
pi_53192364
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:58 schreef SCH het volgende:
Frits

Dit is wel heel verrassend en beslissend
Nou ja, heeft ie meer aanhang dan Wiegel?
pi_53192366
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
Nu al op TV? De stemming is toch pas vanavond?
Wij zijn al een uur bezig.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:01:07 #195
11923 I.R.Baboon
pi_53192372
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:59 schreef SCH het volgende:
Het fletse betoogje van Wiegel verbleekt bij Bolkestein
Dat ben ik trouwens helemaal niet met je eens. Maar goed, dat gebeurt wel vaker.
pi_53192374
waarom is ze op tv en niet de opzij aan het lezen?
pi_53192387
Give that woman a cigar!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:02:27 #198
11923 I.R.Baboon
pi_53192390
Al ben ik het inhoudelijk eens met Bolkesteijn. Verdonk moet hoe dan ook weg uit de partij omdat ze die blijft verdelen. Tenzij Rutte opstapt (maar dat wil de Bolk dan weer niet).
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:03:01 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53192397
Zijn woorden sieren Bolkestein; op Verdonk hebben gestemd bij de lijsttrekkersverkiezingen, maar durven te erkennen dat de situatie met Verdonk in de fractie niet houdbaar was.
pi_53192407
Het feest zou compleet zijn als Verdonk nu zelf wordt opgehaald
pi_53192410
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, heeft ie meer aanhang dan Wiegel?
Weet ik niet, maar als hij hetzelfde had gezegd als Wiegel was Ruttes positie heel lastig.

Dit is gewoon heel verrassend. Bolkestein heeft altijd achter Verdonk gestaan en laat haar nu keihard vallen.
pi_53192422
wat zijn die leden uit de gemeenteraden uit het land toch een keusjes, geen wonder dat de gemeentelijke politiek knudde is.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:05:12 #203
11923 I.R.Baboon
pi_53192424
Geen domme dingen doen... verfrissend voorstel
pi_53192425
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat ben ik trouwens helemaal niet met je eens. Maar goed, dat gebeurt wel vaker.
Wat lul jij nou? Hoezo?
pi_53192428
Wanneer gaan ze stemmen? Of gaat dit gebeuren nog wel even door?
pi_53192438
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar als hij hetzelfde had gezegd als Wiegel was Ruttes positie heel lastig.

Dit is gewoon heel verrassend. Bolkestein heeft altijd achter Verdonk gestaan en laat haar nu keihard vallen.
Omdat Bolk weliswaar tegen Rutte is maar niet zozeer voor Verdonk. Hij wil gewoon Van Baalen of Kamp, maar dan zal hij de goodwill van de partij moeten houden.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:06:55 #207
11923 I.R.Baboon
pi_53192452
Heel betreurig allemaal.
pi_53192456
Vloeiend Nederlands. Het is betreurig.
pi_53192462
Ik zit nu een half uur te kijken en begin steeds meer te snappen waarom dit nooit m'n partij zal worden.

Wat Wiegel doet is trouwens wel erg slim hoor, de meesten hebben niet eens door hoe vernuftig dat is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53192463
Grappig trouwens dat Rutte met 'het bedrijfsleven' aankwam terwijl hij het daar gigantisch heeft verprutst, overspannen was en geen groeikansen meer had. Waar ga je dan heen? Juist.
pi_53192464
Oe, een slachtoffer van Rita.
pi_53192465
Die Lindeman had iig wel grootb gelijk over Henk Kamp, die vent heeft het charisma van een zakdoek, het is een echte meelulkandidaat
pi_53192469
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:07 schreef vw_caddy het volgende:
pi_53192480
Waarom geen ondertiteling bij dit enge mens?
pi_53192482
Shit, gemist. Kan ik het ergens terug zien?
Ich bin der Führer.
pi_53192483
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
Grappig trouwens dat Rutte met 'het bedrijfsleven' aankwam terwijl hij het daar gigantisch heeft verprutst, overspannen was en geen groeikansen meer had. Waar ga je dan heen? Juist.
En dan nog naar het kille, keiharde VVD gaan....
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:08:39 #217
11923 I.R.Baboon
pi_53192490
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:07 schreef NLweltmeister het volgende:
Die Lindeman had iig wel grootb gelijk over Henk Kamp, die vent heeft het charisma van een zakdoek, het is een echte meelulkandidaat
Dat dacht ik eerst ook, maar in de praktijk blijkt ie toch goed over te komen.
pi_53192491
Hysterisch mens
pi_53192492
quote:
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2007 @ 11:08:53 #220
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53192494
Wat is dit voor een grap ?
pi_53192496
pi_53192498
INCH ALLAH!
pi_53192499
Meneer Lindeman - zal ik een topic voor hem openen?
pi_53192500
quote:
.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:09:14 #225
11923 I.R.Baboon
pi_53192501
Pff, dat kan ik s'ochtends nog niet aan hoor.
pi_53192513
Korthals, de oude doos wordt nu echt opengetrokken
pi_53192522
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, dat kan ik s'ochtends nog niet aan hoor.
Jij wilt allochtonen pas na 3 uur tegenkomen?
pi_53192530
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:09 schreef Urquhart het volgende:
Korthals, de oude doos wordt nu echt opengetrokken
Ien Dales komt hier na
pi_53192532
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dan nog naar het kille, keiharde VVD gaan....
Het kader houdt wel van sukkeltjes. Als je Van Zanen ziet, zie je toch zeker Rutte2?
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:11:19 #230
11923 I.R.Baboon
pi_53192544
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij wilt allochtonen pas na 3 uur tegenkomen?
Nou, als ze zo schreeuwen (of niet-allochtonen die zo schreeuwen) liever wel.
pi_53192546
Uit het blote hoofd, respect.
pi_53192572
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef Xenwolfie het volgende:
Shit, gemist. Kan ik het ergens terug zien?
Oh het is nog bezig . Mijn EPG klopte niet.
Ich bin der Führer.
pi_53192592
Tot nu toe gaat het volledig zoals ik verwacht had. Ik heb het niet helemaal gezien, maar zijn Van Baalen en Teeven al geweest? Van Baalen is vrij machtig.
pi_53192598
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tot nu toe gaat het volledig zoals ik verwacht had. Ik heb het niet helemaal gezien, maar zijn Van Baalen en Teeven a; geweest? Van Baalen is vrij machtig.
Nog niet geweest
pi_53192605
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:13 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nog niet geweest
Dan ga ik even koffie halen.
pi_53192608
Dus tussenstand:
Rutte: Bolkenstijn
Verdonk: Wiegel, Aptroot en Korthals.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:15:04 #237
11923 I.R.Baboon
pi_53192623
Ik snap niet wat die oude lullen met hun laatste verzoeningspoging willen. Dat gaat toch NOOIT meer werken.
pi_53192633
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:14 schreef Urquhart het volgende:
Dus tussenstand:
Zet Vonhoff maar bij Rutte.
pi_53192634
De leden spreken weer
pi_53192646
Inderdaad. Ze hebben het over een oplossing. Excommunicatie lijkt me een prima oplossing.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:16:07 #241
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53192647
Wat een fantastische toespraak van Bolkestein was dat daarstraks zeg! Zelfs als PvdA'er werd ik er even stil van. Mooie sneer naar Geert Wilders ook: "de Koran verbieden, een knettergek voorstel".
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:16:42 #242
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53192658
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tot nu toe gaat het volledig zoals ik verwacht had. Ik heb het niet helemaal gezien, maar zijn Van Baalen en Teeven al geweest? Van Baalen is vrij machtig.
Hij eet vooral machtig.
pi_53192659
Heeeey, nu pas wordt voor het eerst 'links' genoemd
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_53192668
hopelijk komt weisglass nog aan het woord.
pi_53192670
quote:
JOVD mengt zich niet in VVD discussie

De jonge liberalen weigeren zich in de poppetjesdiscussie van vandaag te mengen.
De JOVD is van mening dat de discussie over politieke inhoud behoort te gaan en benadrukt haar onafhankelijkheid.

Namens het Hoofdbestuur,

Sabine Koebrugge, Landelijk Voorzitter
Machteld Vlaanderen, Vice-Voorzitter Voorlichting
JOVD.nl

Jammer...
pi_53192671
Wat een mafkees
pi_53192694
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:17 schreef venomsnake het volgende:
Wat een mafkees
Pacta servanda.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:19:08 #248
11923 I.R.Baboon
pi_53192698
Hoor je dat, hij kent Charly redelijk goed!
pi_53192705
edit
pi_53192712
.

[ Bericht 58% gewijzigd door ouderejongere op 15-09-2007 11:21:23 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:20:21 #251
11923 I.R.Baboon
pi_53192717
"Ik als moeder"

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
pi_53192721
We gaan er een opvoedkundig verhaal van maken
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2007 @ 11:20:55 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53192726
Vonhoff
pi_53192736
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef borisz het volgende:
Vonhoff
Komt lekker over
pi_53192742
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef ouderejongere het volgende:
.
Plaatje F5'en is de truc.
pi_53192744
Geert Wilders-achtig kapsel heeft die Vonhoff.
pi_53192748
Vonhoff

Als je het over een aristocraat hebt dan voldoet hij aan dat beeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53192751
Iedereen geeft af op bestuurlijke verniewing.
pi_53192754
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:14 schreef Urquhart het volgende:
Dus tussenstand:
Vonhoff, Zalm bij Rutte

en nog 15 fractieleden bij Rutte, Aptroot staat nogal alleen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:24:15 #260
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53192773
Aardige opmerking van Vonhoff over de ego's binnen de VVD

Ik zie Verdonk alleen geen SG van de NATO worden. Met haar gevoel voor diplomatie wordt dat al snel pijnlijk
pi_53192807
wordt een makkie voor Rutte
pi_53192820
Ik snap dat gelul over lijmpogingen niet. Hoe zien ze dat dan voor zich?

Wachten op de volgende boude uitspraak van Rita?

Wie een lijmpoging wil, zegt: Rutte moet weg, maar Wiegel is te laf om dat te zeggen.
pi_53192834
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
"Ik als moeder"

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Nu:

"Ik als vader"
pi_53192844
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:22 schreef Klopkoek het volgende:
Vonhoff

Als je het over een aristocraat hebt dan voldoet hij aan dat beeld.
Echte ouderwetse VVDer, gezellige vent voor bij de 'burrel'
pi_53192856
Fascinerend verhaal.
pi_53192860
Over een kat
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:28:17 #267
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53192861
Jezus, wat 'n gezwam.
pi_53192862
Wtf
pi_53192871
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:26 schreef SCH het volgende:
In hoeverre je haar laatste uitspraak 'VVD is te onzichtbaar in het vreemdelingendebat' een boude uitspraak kan noemen. Naar mijn mening was dat ook het geval.
pi_53192878
Een kat
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:29:10 #271
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53192884
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:26 schreef SCH het volgende:
Ik snap dat gelul over lijmpogingen niet. Hoe zien ze dat dan voor zich?

Wie een lijmpoging wil, zegt: Rutte moet weg, maar Wiegel is te laf om dat te zeggen.
Als Rutte weg is lijkt het me nog niet vanzelfsprekend dat een lijmpoging dan wel gaat lukken; uiteindelijk heeft een grote meerderheid van de fractie haar buiten de deur gezet, en zijn grote delen van de partijtop en het kader ook niet bepaald gecharmeerd van Verdonk.
pi_53192885
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:28 schreef Urquhart het volgende:
Een kat
Waar is de vlees?
pi_53192892
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:28 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

In hoeverre je haar laatste uitspraak 'VVD is te onzichtbaar in het vreemdelingendebat' een boude uitspraak kan noemen. Naar mijn mening was dat ook het geval.
Hoezo? In vergelijking met..?
pi_53192894
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:29 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Waar is de vlees?
"En daarom stem ik op Rutte"
pi_53192898
'Als het de kat is, waar is het vlees. Als het het vlees is, waar is de kat'

Man, leer biologie
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:30:08 #276
12221 Tijn