abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:02:57 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53171359
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef NED het volgende:
Dat was dus gewoon een fout van de FIA.
Ze kunnen niet eens toetsen of hun eigen duidelijke regels wel worden nageleefd
Dat ben ik niet met je eens.

Je kunt het van twee kanten benaderen:

  • Je gaat af op de regels in het reglement. Je houdt je hier strak aan.
  • Je gaat af op de regels in het reglement maar probeert mazen te vinden. Je interpreteert de regels ietwat anders dan de rest binnen de regels. De auto komt door de keuring en is legaal. Je bent echter wel sneller.

    Beiden is legaal. Het is en blijft zoeken naar dat ene beetje verschil met de concurrentie.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53172345
    Ik vind het net zo iets met die flexibele vleugels. Dat mocht ook gewoon niet maar werd wel gedaan. Dat de FIA zo achterlijk is om dat niet fatsoenlijk te testen doet niets af aan de illegalieteit ervan in mijn ogen
      vrijdag 14 september 2007 @ 14:42:27 #103
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53172560
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 14:34 schreef NED het volgende:
    Ik vind het net zo iets met die flexibele vleugels. Dat mocht ook gewoon niet maar werd wel gedaan. Dat de FIA zo achterlijk is om dat niet fatsoenlijk te testen doet niets af aan de illegalieteit ervan in mijn ogen
    Volgens mij is de regel dat de vleugel niet meer mag flexen als zoveel onder belasting van zoveen kg. En als hij dan boven die snelheid wel flext is het dus legaal. Volgens de regels is hij namelijk goed en niet flex.

    Het is alleen een andere manier van interpreteren.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53192454
    quote:
    Manager: Alonso committed to McLaren

    World champion Fernando Alonso's manager has insisted that the Spaniard remains committed to seeing out his future at McLaren, despite fresh speculation suggesting that he could leave at the end of the year.

    The Spa-Francorchamps paddock has been awash with talk that Alonso's relationship with team boss Ron Dennis is at a new low.

    This is based around reports that Alonso threatened in Hungary to leak to the FIA the email exchange between himself and test driver Pedro de la Rosa that formed the basis of this week's World Motor Sport Council if he was not allowed to leave the team.

    It was that event that triggered Dennis contacting the FIA to let them know that there was fresh information in the case.

    But speaking to the BBC, Alonso's manager Luis Garcia Abad insisted that he and his driver had no intention to leave.

    "We have an agreement. We are not negotiating with anybody and our plan is to continue here," said Abad.

    When asked about the stories of Alonso threatening to reveal the email exchange to the FIA, Abad said: "It's not true, and it's not possible. The facts say it is not true because it happened in a different way."
    Bron

    Op de één of andere manier geloof ik niet dat Alonso bij McLaren wil/kan blijven.
    pi_53193676
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 11:09 schreef NED het volgende:

    [..]

    [F1] F1 nieuwtjes topic deel 25 het einde is in zicht

    Dat had ik op pagina 2 al gepost
    Een echte deeplink is ook mogelijk op 'postniveau'!

    Voorbeeldje van mijn eigen post: (want ik kan zo gauw die jij bedoelt niet vinden! )
    [F1] F1 nieuwtjes topic deel 25 het einde is in zicht


    P.S. Voor niet iedere forumbezoeker is er een 'pagina 2': je kunt namelijk zelf bepalen of je een bepaald aantal posts per pagina wilt laten zien!
    Mooie feature overigens!!!

    Vergelijjk deze link met de vorige:
    [F1] F1 nieuwtjes topic deel 25 het einde is in zicht

    [ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 15-09-2007 16:22:00 (P.S. toegevoegd :D) ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zaterdag 15 september 2007 @ 16:33:06 #108
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_53198760
    Meer in het algemeen is het voor de FIA uiterst moeilijk om de reglementen volledig dicht te timmeren. De groep die deze reglementen bepaald wordt deels bevolkt door de designers van de teams, maar die laten natuurlijk niet het achterste van hun tong zien. Ze zijn wel de beste in hun vak, dus de strijd is altijd ongelijk.

    Verder worden de testprocedures steeds kostbaarder en tijdrovender en dat is niet in het belang van de sport.

    Je wil niet weten hoe ingewikkeld het is. De exacte metallurgische samenstelling van de motor moest tot vorig jaar vastgesteld omdat er een verbod was op sommige exotische materialen. Hoe doe je dat. Krab je een laagje van de buitenkant? Dan coaten ze het kreng. Neem je tien monsters op vastgestelde plekken: dan tref je daar geen Beryllium aan, maar zit het geheid elders. Zaag je motor iedere race in willekeurige stukken en analyseer je iedere kubieke cm? Kostbaar grapje.

    En dan was dit dus een simpel voorbeeld, want die metallurgische samenstelling verandert niet onder race omstandigheden. Banden vullen met gas dat extreem opzwelt onder raceomstandigheden geeft meer rubber op de baan, maar in de pits voldoet de band.

    Voorbeelden die ik niet eens uit mijn duim zuig, maar allemaal passeren.

    En dan nog de ultieme truc: Renault's geavanceerde mass dampers verbieden terwijl McLaren daar gewoon Montoya voor in de wagen zette
    Here we are now, entertain us.
    pi_53198867
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:33 schreef voyeur het volgende:
    Meer in het algemeen is het voor de FIA uiterst moeilijk om de reglementen volledig dicht te timmeren. De groep die deze reglementen bepaald wordt deels bevolkt door de designers van de teams, maar die laten natuurlijk niet het achterste van hun tong zien. Ze zijn wel de beste in hun vak, dus de strijd is altijd ongelijk.

    Verder worden de testprocedures steeds kostbaarder en tijdrovender en dat is niet in het belang van de sport.

    Je wil niet weten hoe ingewikkeld het is. De exacte metallurgische samenstelling van de motor moest tot vorig jaar vastgesteld omdat er een verbod was op sommige exotische materialen. Hoe doe je dat. Krab je een laagje van de buitenkant? Dan coaten ze het kreng. Neem je tien monsters op vastgestelde plekken: dan tref je daar geen Beryllium aan, maar zit het geheid elders. Zaag je motor iedere race in willekeurige stukken en analyseer je iedere kubieke cm? Kostbaar grapje.

    En dan was dit dus een simpel voorbeeld, want die metallurgische samenstelling verandert niet onder race omstandigheden. Banden vullen met gas dat extreem opzwelt onder raceomstandigheden geeft meer rubber op de baan, maar in de pits voldoet de band.

    Voorbeelden die ik niet eens uit mijn duim zuig, maar allemaal passeren.

    En dan nog de ultieme truc: Renault's geavanceerde mass dampers verbieden terwijl McLaren daar gewoon Montoya voor in de wagen zette
    Wil je en kun je me daar net iets meer over uitleggen?
    Of is dat ook meer iets voor het Techniek/taktiekvragentopic?!

    * Sally volgt de F1 nog wat intensiever sinds Juan Pablo Montoya in deze klasse tevoorschijn kwam!
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_53201336
    ITV's James Allen Verdict

    Analyst Mark Hughes on Lewis's Monza Manouvre

    [ Bericht 20% gewijzigd door Googolplexian op 15-09-2007 18:48:22 ]
    Calm down, please!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:31:17 #111
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_53203927
    Beide heel zinnige artikelen. Een intrigerende passage uit James Allen's verdict:
    "Dennis has now confirmed that once he learned of the emails, from Alonso on the morning of the Hungarian GP, he himself told Mosley about them, because he did not want it to come from anyone else.

    But what was Alonso trying to achieve by confronting Ron with the emails on that Sunday morning?

    Apparently Dennis explained to the WMSC that Alonso had some demands, which are not hard to imagine, but Dennis refused to satisfy them. When this all comes out next week, it will probably look quite bad for Alonso"

    Ik kan me wel voorstellen wat Alonso wilde: 1e rijdersstatus, maar waarom zou dat uit komen 'next week'
    Here we are now, entertain us.
    pi_53206085
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:31 schreef voyeur het volgende:
    Beide heel zinnige artikelen. Een intrigerende passage uit James Allen's verdict:
    "Dennis has now confirmed that once he learned of the emails, from Alonso on the morning of the Hungarian GP, he himself told Mosley about them, because he did not want it to come from anyone else.

    But what was Alonso trying to achieve by confronting Ron with the emails on that Sunday morning?

    Apparently Dennis explained to the WMSC that Alonso had some demands, which are not hard to imagine, but Dennis refused to satisfy them. When this all comes out next week, it will probably look quite bad for Alonso"

    Ik kan me wel voorstellen wat Alonso wilde: 1e rijdersstatus, maar waarom zou dat uit komen 'next week'
    Komt er misschien nog meer 'shit' naar buiten?
    Niet ondenkbaar natuurlijk met het openen van deze 'Pandora's box'............................
    Edit: zie mijn volgende post, hieronder!


    Overigens: crosspost uit [F1] Grand Prix of Belgium. Spa-Francorchamps!
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:13 schreef Sally het volgende:

    < knipje door Sally >

    Ach: Fernando Alfonso zal wel naar een winnend team willen, en anders MAAKT hij het wel 'winnend'




    En nee: geen typo's


    [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 15-09-2007 23:40:33 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_53206964
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:31 schreef voyeur het volgende:
    Beide heel zinnige artikelen. Een intrigerende passage uit James Allen's verdict:
    "Dennis has now confirmed that once he learned of the emails, from Alonso on the morning of the Hungarian GP, he himself told Mosley about them, because he did not want it to come from anyone else.

    But what was Alonso trying to achieve by confronting Ron with the emails on that Sunday morning?

    Apparently Dennis explained to the WMSC that Alonso had some demands, which are not hard to imagine, but Dennis refused to satisfy them. When this all comes out next week, it will probably look quite bad for Alonso"

    Ik kan me wel voorstellen wat Alonso wilde: 1e rijdersstatus, maar waarom zou dat uit komen 'next week'
    Misschien om deze tekst?
    quote:
    Alonso dreigde naar FIA te lekken
    Dennis belde FIA zelf na dreigement

    [15-09] Fernando Alonso heeft aan de vooravond van de Grand Prix van Hongarije tegenover Ron Dennis gedreigd om met belastende informatie naar de FIA te stappen.

    Dit heeft Ron Dennis zaterdag bekendgemaakt. Alonso zou zeer ontevreden en geagiteerd zijn nadat de teamleiding weigerde hem als onbetwiste nummer één binnen het team aan te wijzen. Alonso heeft daarop in een kwade bui gedreigd naar de FIA te stappen.

    Volgens Dennis was de Spanjaard furieus: ,,In een gesprek dat toen plaatsvond zei Alonso tegen mij ‘Ik heb iets in mijn mailbox dat van een van je engineers is’, waarop ik en Martin Whitmarsh antwoordden dat hij daarmee maar naar de FIA moest gaan.”

    ,,Ik heb toen meteen zelf naar de FIA gebeld en ze gezegd wat er gebeurd was. Een half uur na dit gesprek kwam de manager van Alonso naar me toe en maakte zijn verontschuldigingen. Hij vertelde me dat Fernando erg kwaad was en bla bla bla”, aldus Dennis.

    Toen Alonso tijdens de persconferentie na de kwalificatie werd geconfronteerd met de uitspraken van Ron Dennis wilde Alonso geen commentaar geven. De verhoudingen binnen het team van McLaren zijn echter zo ernstig verstoord dat verwacht wordt dat er later dit weekend een reactie zal komen van de Spanjaard.

    BR
    Bron: http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6366
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 16 september 2007 @ 00:11:54 #114
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53209341
    OMG. Ik ben die arrogante bal van een Alonso wel zo zat.. Oprotten mag die uit de F1!
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53210159
    Crosspost! [F1] Grand Prix of Belgium. Spa-Francorchamps!
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 00:21 schreef MaximusF1 het volgende:
    Benieuwd of er morgen iets gedaan wordt naar aanleiding van de dood van Colin McRae.
    Coulthard was beste maatjes met hem.
    Ik heb het vanavond inderdaad gelezen, o.a. in dit topic. En was het lange tijd onzeker of onder de slachtoffers inderdaad Colin McRea zich bevond.
    Edit: er wordt waarschijnlijk morgenochtend een officiële bevestiging gegeven door de Schotse autoriteiten >> Bron

    Toch lijkt het nu wel waar te zijn.

    Colin McRae omgekomen bij helikoptercrash
    quote:
    Voormalig wereldkampioen rally Colin McRae is bij een helikoptercrash in Schotland om het leven gekomen.

    Officieel zijn de lichamen nog niet geïndentificeerd maar Alister McRae heeft aangegeven dat zijn broer aan het stuur van de helicopter zat. Behalve Colin McRae zouden ook zijn vijfjarige zoon en twee onbekende personen aan boord van het toestel zijn geweest. Niemand heeft de crash overleefd. De 39-jarige McRae pakte zijn enige mondiale titel in 1995 met de Subaru Impreza. In 1996, 1997 en 2001 werd hij vice-wereldkampioen. Afgelopen jaar nam de Schot nog deel aan de Dakar-rally.
    Vanmiddag hoorde ik zijn naam nog langskomen in het RTL Rally Report item.

    Rest in peace
    .

    [ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 16-09-2007 00:56:58 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_53211488
    Ik ga een rondje DiRT spelen ter ere van Colin.
    Hij was de enige waardoor ik nog steeds rally keek

    RIP Colin
    Sterkte aan zn vrouw, wat een kutzooi, je man en een kind naar de klote
    pi_53222471
    quote:
    Super Aguri verkocht
    Super Aguri is verkocht aan een onbekende Japanse investeerder. Dat is het nieuws in het paddock van Spa-Francorchamps. De details van de verkoop worden tijdens de Grand Prix van Japan op het circuit van Fuji bekend gemaakt.

    Boekhoorn
    De naam van de koper van Super Aguri blijft dus nog enkele weken geheim. Het is wel bekend dat hij een Japanner is. De laatste dagen gingen er allerlei geruchten rond dat ook de Nederlander Marcel Boekhoorn interesse had in het team.

    Hoofdsponsor
    Aguri Suzuki was de laatste maanden op zoek naar een nieuwe investeerder of koper nadat hoofdsponsor SS United weigerde te betalen.
    hebben ze snel gedaan


    Bron: http://www.rtl.nl/(/sport(...)r_aguri_verkocht.xml
      maandag 17 september 2007 @ 08:49:35 #118
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53236183
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:12 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    hebben ze snel gedaan


    Bron: http://www.rtl.nl/(/sport(...)r_aguri_verkocht.xml
    Ik denk dat het slechts een gedeeltelijke verkoop is. Suzuki zal wel een meerderheidsbelang houden.

    Overigens te triets voor woorden dat dit komt doordat een sponsor zijn betalingsverplichtingen niet nakomt.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53239211
    David Richards (Prodrive, de oude baas van Colin McRae) is ook gecrashed met een helikopter dit weekend!
    quote:
    David Richards ongedeerd na helikoptercrash
    16 september 2007

    Amper een dag nadat zijn voormalige werknemer Colin McRae omkwam bij een helikopterongeluk, is Prodrive-teambaas David Richards aan de dood ontsnapt. De helikopter van Richards kreeg problemen met de transmissie, waarna de Brit nog wist te landen. Tijdens de landing crashte de helikopter bij het vliegveld van het Engelse Stansted op zijn zij.

    Richards was samen met zijn vrouw aan boord, maar beide bleven volkomen ongedeerd. "Er ging iets kapot in de transmissie", verklaarde Richards tegenover Autosport. "We wilden niet te lang in Spa blijven, vanwege het ongeluk van Colin. We kwamen aan bij het vliegveld van Stansted, toen ik opeens een luide knal hoorde vanuit de achterkant van het toestel."

    "Ik heb gelijk een mayday-signaal uitgegeven naar de controletoren en de reddingswerkers waren erg snel ter plaatse. Alle systemen in de helikopter vielen uit, maar ik kon het toestel toch nog aan de grond brengen. Vervolgens crashte het op zijn zij."

    Richards was in 1995 de teambaas van Colin McRae, toen de Schot de wereldtitel in een Subaru veroverde. Zaterdag kwam McRae, samen met zijn vijfjarige zoontje, om in een helikoptercrash. Richards rouwt om de dood van de rally-legende en beseft dat hij is ontsnapt aan eenzelfde lot. "Soms heb je geluk en soms niet. En het is ontzettend tragisch dat Colin dat geluk niet had."
    pi_53272832
    Alonso weg bij McLaren?
    quote:
    The wheels are now in motion for the early conclusion of Fernando Alonso's McLaren contract, according to reports.

    The German daily 'Bild' on Tuesday said the team's lawyers are now working on ending the deal, after Spaniard Alonso's relationship with McLaren reached a new low following the espionage affair and claims of lying and extortion in Belgium.



    "Adios, Alonso!" Bild exclaimed.

    The news brings a fresh perspective to team boss Ron Dennis' admission at Spa-Francorchamps that he is seeking "closure" after one of the most difficult seasons in his 40 year career in racing.

    "Part of our closure will be to take all the controversy out of the team," the Briton said, adding that any variation to any driver contract for next year would be "by mutual agreement".

    It is believed that Alonso will return to Renault, where under the guidance of his mentor Flavio Briatore he secured back to back titles in 2005 and 2006.

    The 26-year-old's McLaren contract was to run to the end of 2008 and also included an option for a third year.
    Hier de link naar het Bild artikel.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_53272870
    Roldan Rodriguez naar Spyker
    quote:
    Roldan Rodriguez will in the coming days be unveiled as a Spyker racer for the 2008 season, according to reports.

    The Spanish newspaper Diario As says the 22-year-old GP2 driver, who last week tested the Dutch team's single seater for the first time, has essentially reached a deal to debut in the category next year.

    His appointment, thought to include a $15 million private sponsorship bounty, could be unveiled as early as Wednesday or Thursday in Madrid, it is believed.

    Rodriguez's teammate next year could be Spyker incumbent Adrian Sutil, who is under contract, but Diario As said the talented German is being linked with moves to Williams or Toyota.

    The newspaper said Pedro de la Rosa is another Spaniard that might be racing in Formula One next year, but that prospective employer Prodrive is still waiting for the financial terms of the 2008 Concorde Agreement to be settled before even committing to 2008.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_53280334
    quote:
    Slight revisions made to 2008 calendar

    The FIA has issued an amended 2008 Formula One calendar with the Italian and Belgian Grands Prix, and the Japanese and Chinese GPs, swapping places.

    The Spa race will now take place on 7 September, one week before the Monza date. The races had appeared in the opposite order on the original schedule.

    Similarly Fuji's date has been switched to 12 October, with Shanghai moving to the following weekend.

    The rest of the schedule remains unchanged, with the new events in Valencia and Singapore completing an 18-race calendar.

    Revised 2008 calendar:

    16 March Australia
    23 March Malaysia
    6 April Bahrain
    27 April Spain
    11 May Turkey
    25 May Monaco
    8 June Canada*
    22 June France
    6 July Great Britain
    20 July Germany
    3 August Hungary
    24 August** Europe***
    7 September Belgium
    14 September Italy
    28 September** Singapore
    12 October Japan
    19 October China
    2 November Brazil

    * Provisional
    ** Subject to circuit approval
    *** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
    Bron
      dinsdag 18 september 2007 @ 21:27:34 #123
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_53283140
    Hoezo is Canada provisional?
    pi_53290055
    Dag 1 Jerez
    Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
    1 T. Glock BMW 01:20.606 71
    2 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:21.280 90
    3 S. Buemi Red Bull 01:21.309 59
    4 F. Montagny Toyota 01:21.555 72
    5 P. de la Rosa McLaren 01:21.651 46
    6 N. Piquet jr. Renault 01:22.009 63
    7 R. Barrichello Honda 01:22.020 79
    8 K. Nakajima Williams 01:23.177 87
    9 L. Badoer Ferrari 01:23.432 36 (Zeker oude ferrari )


    Hey? Ferrari ze dichte voorwielen kwijt?



    Ah, de dieven zijn bekend




    Ook deze kennen we nu in verschillende varianten

    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 20 september 2007 @ 09:28:50 #125
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_53320017
    ^het ene team weet ze nog wanstaltiger te maken als het andere...
    quote:
    Dennis en Alonso praten niet meer met elkaar
    19 september 2007

    Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso en McLaren-teambaas Ron Dennis praten al enkele weken niet meer met elkaar. Dit blijkt uit de transcriptie van de hoorzitting van de World Motor Sport Council, die woensdag openbaar is gemaakt door de internationale autosportbond FIA. Dennis heeft vorige week verklaard sinds de Grand Prix van Hongarije niet meer met Alonso te hebben gesproken.

    Dennis vertelde vorige week tijdens de hoorzitting: "Fernando en ik gaan extreem koel met elkaar om. Dat is nog een understatement. Fernando is er heilig van overtuigd dat ons beleid om ieder van onze rijders gelijk te behandelen, zijn status als wereldkampioen geen recht doet. Hij vindt dat hij op basis van zijn ervaring en kennis en wat hij bij zijn vorige team heeft bereikt een voorkeursbehandeling verdient. Hij was erg boos om wat er de vorige dag was gebeurd (tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije, red.), maar ik was nog veel kwader op hem."

    Alonso zou vervolgens tegen zijn teambaas hebben gezegd dat hij over belastende informatie beschikt en zou hij hebben gedreigd deze bij de FIA in te leveren. Dennis: "Na de Grand Prix kwam Alonso naar me toe en bood hij zijn excuses aan voor zijn uitbarsting." Dat Alonso eerder dat weekend nog riep dat hij belastende informatie over McLaren bezat, deed Dennis verder af als iets wat de Spanjaard alleen maar uit kwaadheid riep. Op de vraag van de autosportraad of hij Alonso later niet nog een keer heeft gevraagd naar deze informatie, antwoordde Dennis: "Alonso en ik praten niet meer met elkaar. We hebben sindsdien niet meer met elkaar gesproken."

    bron: F1racing.net
    Dit zal alleen maar olie op het vuur gooien omtrent de geruchten dat Alonso het weleens voor gezien zou kunnen houden na 1 jaar McLaren.
    Waar o waar rijdt Fernando volgend jaar?
    pi_53320438
    Ik hoop thuis ergens in een Seat Toledo ofzo
      donderdag 20 september 2007 @ 10:43:33 #127
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_53321577
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 09:51 schreef NED het volgende:
    Ik hoop thuis ergens in een Seat Toledo ofzo
    Ik denk denk dat hij teruggaat naar Renault
    pi_53321614
    Dat denk ik ook, maar ik mag toch wel zeggen dat ik eik hoop dattie gewoon niet meer mee doet met de F1
      donderdag 20 september 2007 @ 10:45:59 #129
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_53321632
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:45 schreef NED het volgende:
    Dat denk ik ook, maar ik mag toch wel zeggen dat ik eik hoop dattie gewoon niet meer mee doet met de F1
    Ofc, ik vind hem ook maar een lul
    pi_53325668
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:45 schreef Treveo het volgende:

    [..]

    Ofc, ik vind hem ook maar een lul
    Sterker nog het is een lul
    pi_53326331
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 13:21 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    Sterker nog het is een lul
    Maar niet zo'n grote als jeweetwelwie
      donderdag 20 september 2007 @ 16:02:40 #132
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_53329984
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 13:21 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    Sterker nog het is een lul
    Zo bedoel ik het ook
      donderdag 20 september 2007 @ 16:25:54 #133
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_53330726
    misschien gaat Alonso wel naar Ferrari, hij heeft ze toch de constructeurs titel geschonken
    pi_53331807
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 16:02 schreef Treveo het volgende:

    [..]

    Zo bedoel ik het ook
    Duh, maar jij vind hem een lul. Maar het is een lul, dus hoef je hem geen lul te vinden omdat hij er al 1 is
    pi_53332721
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 16:25 schreef Tarado het volgende:
    misschien gaat Alonso wel naar Ferrari, hij heeft ze toch de constructeurs titel geschonken
    quote:
    Alonso ook in gesprek met Ferrari?
    20 September, 15:10

    De toekomst van regerend wereldkampioen Fernando Alonso blijft de gemoederen bezig houden. In de afgelopen weken werd volop gespeculeerd over de mogelijke terugkeer van de Spanjaard naar Renault. Naar het schijnt zouden er echter ook geheime gesprekken plaatsvinden met het team van Ferrari.

    Waar iedereen er nu zo langzamerhand wel vanuit gaat dat de advocaten van Fernando Alonso druk bezig zijn om onder zijn contract bij McLaren uit te komen, is er minder eensgezindheid over waar de toekomst van de Spaanse wereldkampioen ligt. Het team van Renault wordt veel genoemd en volgens de geruchten heeft de Franse renstal de (financiële) hulp ingeroepen van ING en Telefonica om hen te helpen Alonso terug te halen naar hun team. Renault is echter niet het enige team dat aast op de diensten van de McLaren-coureur.

    Ook Toyota heeft in het verleden al eens aangegeven geïnteresseerd te zijn in Alonso en afgelopen weekend in België werd de Spanjaard zelf gespot bij Red Bull Racing. Gezien hun prestaties zijn deze twee teams echter niet serieus te nemen als mogelijke werkgevers van Alonso voor 2008. GrandPrix.com weet vandaag echter te melden dat er ook een kans bestaat dat de Spanjaard volgend seizoen naar Ferrari zou kunnen gaan, alwaar hij de teamgenoot zou worden van Kimi Räikkönen.

    Volgens hun bronnen zou een belangrijke Ferrari-medewerker enige tijd geleden tijdens een rondleiding voor Ferrari-eigenaren op de fabriek in Maranello hebben gezegd dat de kans aanwezig is dat Fernando Alonso in 2008 naar de Scuderia gehaald zou worden. Hij zou daar dan een "dreamteam" moeten vormen met Räikkönen.
    Hoe GrandPrix.com aan deze informatie komt, is niet bekend. De geruchten worden volgens de Engelse site gevoedt door het feit dat Felipe Massa in België een bezoekje zou hebben gebracht aan Toyota. De Braziliaan zou daar dan de rol van eerste rijder gaan vervullen in 2008, als hij zijn plaats bij Ferrari af zou moeten staan aan Alonso.

    Voorlopig zijn dit echter niets meer dan speculaties. Bovendien heeft Alonso nu bij McLaren erg veel problemen met het feit dat hij geen voorkeursbehandeling krijgt ten opzichte van Lewis Hamilton, zoals teambaas Ron Dennis liet weten tijdens de hoorzitting van de World Motor Sport Council betreffende de spionagezaak. Het is dus nog maar zeer de vraag of hij dan wél de strijd aan zou willen gaan met Kimi Räikkönen bij Ferrari.

    Bron: Formule1wereld.nl
    Ik moet het nog zien
    pi_53332811
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 16:09 schreef sasquatsch het volgende:
    Roldan Rodriguez naar Spyker
    [..]
    Hij is testrijder voor 2008 geworden ipv coureur:

    Officieel: Spyker bevestigt Rodriguez als testcoureur
      donderdag 20 september 2007 @ 17:52:02 #137
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_53333028
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:07 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    Duh, maar jij vind hem een lul. Maar het is een lul, dus hoef je hem geen lul te vinden omdat hij er al 1 is
    Zijn genoeg mensen die hem juist aanbidden...
    pi_53333160
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:52 schreef Treveo het volgende:

    [..]

    Zijn genoeg mensen die hem juist aanbidden...
    Dat in tegenstelling tot die andere lul wiens naam ik niet meer mag noemen
    pi_53333880
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:41 schreef NED het volgende:

    [..]


    [..]

    Ik moet het nog zien
    Gerucht is er dit seizoen al eerder geweest, maar voorlopig geloof ik er weinig van.
    quote:
    De geruchten worden volgens de Engelse site gevoedt door het feit dat Felipe Massa in België een bezoekje zou hebben gebracht aan Toyota.
    En Alonso heeft afgelopen weekend een gesprek gehad met Christian Horner van RBR. Dus Alonso gaat naar RBR.

    pi_53336015
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 18:22 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Gerucht is er dit seizoen al eerder geweest, maar voorlopig geloof ik er weinig van.
    [..]

    En Alonso heeft afgelopen weekend een gesprek gehad met Christian Horner van RBR. Dus Alonso gaat naar RBR.

    Alonso's nieuwe auto voor seizoen 2008
    pi_53344344
    Super Aguri en Honda vinden elkaar steeds minder aardig. Ook ik keek wel op van de plotselinge verkoop van Super Aguri. Al kon dit natuurlijk niet uitblijven. Inderdaad belachelijk dat dit door de achterstallige betaling van SS United moest gebeuren. Ook zeer jammer. Hopelijk kan Super Aguri wel het team met spirit blijven dat het nu is. Al is daar momenteel wel meer aan de hand:
    Van F1-Live.com (een vertaling. Ik had het ook gesubmit, maar men lijkt het verhaal niet helemaal interessant te vinden):
    quote:
    'HondaF1 'beïnvloed' Super Aguri

    Honda F1, vorig jaar vierde in de eindstand, maakt een dramatisch seizoen mee met tot nu toe slechts 2 WK-punten. Ondertussen doet de kleine Honda-broer Super Aguri het boven verwachting en staat het met vier WK-punten zelfs boven HondaF1. HondaF1 kan dit uiteraard maar moeilijk kan verkroppen.

    Ogenschijnlijk zou nu door een bron binnen Super Aguri, zijn verklaard dat HondaF1 heeft gepoogd de race van Super Aguri in Spa-Francorchamps opzettelijk te saboteren.

    Zo werd tijdens de juli-test op Spa een vleugel die erg competitief bleek getest door Super Aguri. Honda zou echter het team van Aguri Suzuki ervan hebben weerhouden deze te gebruiken, en hen in plaats daarvan te hebben voorzien van een vleugel die bedoeld was voor het circuit van Barcelona.

    Super Aguri-coureur Anthony Davidson klaagde inderdaad over de ligging van zijn auto tijdens de kwalificatie en vooraf aan de race op Spa en koos als gevolg daarvan te starten vanuit de pit. Teamgenoot Takuma Sato echter, wist tijdens de race HondaF1-rijder Jenson Button te verschalken.

    Honda zou bij het Honda hoofdkantoor in Tokio (dus niet de deels voor het F1-project verantwoordelijke i) hebben geklaagd dat Super Aguri te veel beslag zou leggen op de bedrijfsmiddelen. Deze bedrijfsmiddelen zouden komen van Honda’s R&D-vestiging in Tochigi welke o.a. verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Honda’s motorsport-machines als de indycars, powerboats, motoGP-machines en F1. Naast HondaF1 heeft het tevens een aanzienlijke hoeveelheid ondersteuning geleverd aan Super Aguri bij de ontwikkeling van de SAxx bolides wat volgens de klacht ten koste zou gaan van de ondersteuning van het in Brackley gevestigde officiële Honda F1-team.

    Door de financiële moeilijkheden waar Super Aguri in terecht is gekomen door achterstallige betalingen van hoofdsponsor SS United, welke aan het team naar verluidt het meer dan 60 miljoen dollar verschuldigd is, zag Aguri Suzuki zich genoodzaakt extra bronnen aan te boren. Het team zou tevens voor een aanzienlijk deel verkocht zijn aan een Japanse zakenman. Het ondertekenen van deze deal zou tijdens het Fuji-weekend bekend worden gemaakt. Als gevolg van de moeilijkheden zou Suzuki hebben aangeklopt bij HondaF1 voor hulp bij de doorontwikkeling van de SA07, waarmee HondaF1 haar kans heeft gegrepen meer invloed binnen Super Aguri te krijgen.

    Door Super Aguri worden de betreffende frustraties over de invloed die anderen op het team uitoefenen ook kenbaar gemaakt. Sporting Director Graham Taylor na de tegenvallende kwalificatie met de 19e en 21ste plaats: "We zitten nu op een niveau waarop de oppositie ons al lange tijd graag wil zien. Ze verwachtten dat we op dit niveau zouden zitten en in sportief opzicht hebben we moeten toegeven naar aanleiding van hun acties.”
      vrijdag 21 september 2007 @ 08:30:14 #142
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53348017
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 23:48 schreef Xaobotnik het volgende:
    Ik had het ook gesubmit, maar men lijkt het verhaal niet helemaal interessant te vinden):
    Welbeschouwd is het een gerucht of een vermoeden. Wij doen alleen aan "hard" nieuws
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53351522
    En de verkoop van Spyker is definitief rond:
    quote:
    De verkoop van het Formule-1 team van Spyker is rond.


    Michiel Mol
    Sinds begin deze maand onderhandelde de sportwagenfabrikant met de kopers, oud-bestuursvoorzitter Michiel Mol en een Indiase zakenman. Het Formule-1 team brengt 88 miljoen euro op. Dat is een meevaller, want aanvankelijk werd uitgegaan van een opbrengst van 80 miljoen.


    Boze schuldeisers
    Het geld heeft Spyker hard nodig om schuldeisers tevreden te stellen. De laatste tijd kwamen er steeds meer berichten over financiële problemen en boze leveranciers. De aandeelhouders van Spyker moeten volgende week nog stemmen over de verkoop van het team.
      vrijdag 21 september 2007 @ 11:44:01 #144
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_53351994
    quote:
    De nieuwe lijfspreuk van Spyker:

    ACTA EST FABULA "het spel is afgelopen"
    pi_53353084
    quote:
    Bernie blasts Spyker's contribution to F1

    Friday 21 September at 12:01 : Bernie Ecclestone has delivered a parting shot to Spyker by suggesting that the outgoing Dutch team "did not really contribute anything" to formula one.

    For the third time in as many years, the Silverstone based outfit is again on the verge of being sold; this time to a consortium led by the F1 chief executive's fellow billionaire and friend Vijay Mallya and the wealthy Mol family.

    "They came in and that was it," Ecclestone, referring to Spyker's buyout of Midland last year, is quoted as saying by the Dutch publication Sportweek.

    On the other hand, Ecclestone, 76, is a close friend of Mallya, who intends to rename the team something along the lines of 'Team India'.

    "Vijay wanted to come into formula one and I put him in contact with Toyota," Bernie explained, referring to Mallya's sponsorship of the Japanese outfit via his Kingfisher brand.

    Ecclestone also said he backed Mallya's subsequent interest in Spyker.

    But, apparently again referring to Spyker, he added: "I would have been happier if the other people had done what they said they were going to do.

    "They came in (to F1) and that was it. They did not really contribute anything, no," Ecclestone said.
    Calm down, please!
    pi_53353454
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 12:23 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]
    Net zoals bij Midland en Minardi de laatste jaren. Spyker heeft gewoon de tijd niet gehad om van betekenis te zijn. De vooruitgang die ze hebben geboekt met de B-spec geeft in ieder geval aan dat ze van betekenis willen zijn. En dan worden ze verkocht.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 21 september 2007 @ 13:40:03 #147
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53355270
    Ik lees net in de Televaag dat het bod van Mallya en Mol voornamelijk bestaat uit verrekening van schulden...

    Het bos is 88 miljoen. 70 miljoen daarvan zou verrekening van schulden zijn (o.a. aflossing aan Midland denk ik). Spyker zou er dus maar 18 miljoen aan contanten aan overhouden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53358007
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 08:30 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Welbeschouwd is het een gerucht of een vermoeden. Wij doen alleen aan "hard" nieuws
    Dat vermoeden had ik al. Al is het natuurlijk wel een feit dat het een gerucht is . En als ik soms de tendentieuze berichtgeving op Fok Sport soms zie.... Maar goed, maakt verder niet uit. Het gaat mij meer om de reacties en meningen van mensen. Ik ben benieuwd hoed e vork nu werkelijk in de steel zit. Hopelijk hebben we wat meer duidelijkheid komend weekend. Ik vind het jammer dat RTL maar weinig aandacht schenkt aan de kleinere teams, terwijl daar toch een hoop interessants gebeurd. Afgezien van Spyker dan, maar dat vind ik zo onderhand saai, maar vooral inhoudsloos. Altijd hetzelfde, wat iedereen al weet. En ook dat overdreven positieve. Alsof thuis op de bank enkel een stel idioten zit.
    Maar BMW, Williams, SA, zijn teams waar een hoop gebeurd als je het internationale nieuws volgt. Toch zien we hier in de Nederlandse media niets van terug. Ook niet op Fok, maar dat is een gevolg van, aangezien het meerendeel overgenomen is van in de Nederlandse media verschenen berichten.

    Eigenlijk is het F1-programma bij lange na niet wat het ooit geweest is. Vroeger hadden we een uitgebreide voorbeschouwing, is een hoop uit elkaar gehaald (zaterdag en zondag) en zitten in de studio een stel figuren die de F1 misschien wel leuk vinden, maar er feitelijk weinig van af weten en het ook steeds maar over dezelfde zaken hebben. Ruud ter Wild was misschien een ouwe vent, maar die had wel wat meer geschiedenis met de F1.
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef sanger het volgende:
    Ik lees net in de Televaag dat het bod van Mallya en Mol voornamelijk bestaat uit verrekening van schulden...

    Het bos is 88 miljoen. 70 miljoen daarvan zou verrekening van schulden zijn (o.a. aflossing aan Midland denk ik). Spyker zou er dus maar 18 miljoen aan contanten aan overhouden.
    Eerlijk gezegd verbaast het me een beetje dat ze er überhaupt iets aan overhouden. Spyker en het F1-team was toch volledig los van elkaar? Maar goed, dat dat niet helemaal zo was (iig juridisch) was wel duidelijk. Anders had men immers geen bedrag moeten neerleggen. Dat bedrag dat is neergelegd door Spyker was naar wat ik begreep niet bijster veel. Sowieso is een flink deel betaald middels aandelen. Aandelen die enkel zijn gezakt (flink) na de korte spurt van het F1 nieuws.
    Per ratio zal Spyker er ook wel verlies op hebben geleden, ervan uitgaande dat de uitgegeven aandelen plus geldbedrag niet minder dan 18 miljoen was.
    pi_53358113
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef sanger het volgende:
    Ik lees net in de Televaag dat het bod van Mallya en Mol voornamelijk bestaat uit verrekening van schulden...

    Het bos is 88 miljoen. 70 miljoen daarvan zou verrekening van schulden zijn (o.a. aflossing aan Midland denk ik). Spyker zou er dus maar 18 miljoen aan contanten aan overhouden.
    die ze kunnen inleveren op het netto bedrijfsresultaat van 30 miljoen verlies. , wat dus inhoud dat ze inplaats van 30 miljoen verlies maar 12 miljoen verlies hebben , gaat goed met die toko
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      vrijdag 21 september 2007 @ 15:44:46 #150
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_53358540
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:28 schreef Joene het volgende:

    [..]

    die ze kunnen inleveren op het netto bedrijfsresultaat van 30 miljoen verlies. , wat dus inhoud dat ze inplaats van 30 miljoen verlies maar 12 miljoen verlies hebben , gaat goed met die toko
    Ik wil hier niet teveel op ingaan maar verlies is niet hetzelfde als schuld
    pi_53358658
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:44 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Ik wil hier niet teveel op ingaan maar verlies is niet hetzelfde als schuld
    Klopt
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_53374256
    quote:
    Secrets of Ferrari and McLaren leaked on the internet

    Because a mistake of the FIA, the secrets of Ferrari and McLaren are to be read on the internet. The Italian newspaper 'Corriere della Sera' was able to obtain a non-censured copy of the transcripts of the special World Motor Sport Council hearings about the espionage case.

    The FIA, who put online the transcripts of the WMSC, made the mistake to put online the non-censured copy. After noticing their mistake, they immediately erased this version, but too late it appears as the 'Corriere della Sera' published parts of the secrets of Ferrari and McLaren.

    If you want to read the secret information, you can do so by visiting this link => PDF

    For example, on page 28 in the censured copy Nigel Tozzi says: "He was paid around ... pounds per annum. Is that correct?" When you copy the text and paste it in word you get: "He was paid around 300 000 to 400 000 pounds per annum. Is that correct?"

    The salary of Mike Coughlan wasn't the only passage in the document that was censured. Also the weight distribution of both McLaren and Ferrari's 2007 challenger and other technical details were censured by the FIA.
    Toeval?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 22-09-2007 03:28:44 ]
    Calm down, please!
    pi_53376434
    Zelfs in deze versie zit nog genoeg censuur. Bijvoorbeeld pagina 47, bestaat voor de helft uit zwarte balkjes

    edit: Oh, had die copy option nie gelezen Ff proberen. Omg, aller hande technische info en salarissen gewoon leesbaar als je het even kopieert. Zou wel smerig zijn als dat express is gegaan.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_53378082
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 03:23 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Toeval?
    Kunnen we met dit document het FOK F1 Team starten
      maandag 24 september 2007 @ 17:08:09 #155
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53436186
    Iets wat weinig met F1 te doen heeft maar ik vraag het toch:

    Komt er nog een speciaal topic voor de A1GP???
    Nulla Tenaci Invia Est Via
      maandag 24 september 2007 @ 17:52:36 #156
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_53437253
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 17:08 schreef Bernard0s het volgende:
    Iets wat weinig met F1 te doen heeft maar ik vraag het toch:

    Komt er nog een speciaal topic voor de A1GP???
    Als het soort gelijk iets is als OP van F1 races komt het niet van mijn kant. Tenzij iemand de tekst wil doen, dan wil ik de grafische invulling wel doen.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_53437264
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 17:08 schreef Bernard0s het volgende:
    Iets wat weinig met F1 te doen heeft maar ik vraag het toch:

    Komt er nog een speciaal topic voor de A1GP???
    Mocht je er behoefte aan hebben, kun je hem natuurlijk altijd zelf beginnen.
      maandag 24 september 2007 @ 19:42:30 #158
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53440685
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 17:53 schreef Xaobotnik het volgende:

    [..]

    Mocht je er behoefte aan hebben, kun je hem natuurlijk altijd zelf beginnen.
    Ja dat is waar, gemaakt.
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53454296
    quote:
    Coulthard eert McRae met speciaal helmdesign
    25 September, 10:29

    David Coulthard zal dit weekend niet met zijn eigen helmdesign rijden tijdens de Japanse Grand Prix, maar met een speciaal design ter ere van de onlangs verongelukte Colin McRae.



    McRae, een legende in de rallywereld en de wereldkampioen van 1995, was een persoonlijke vriend van Coulthard. De Formule 1-coureur was dan ook erg geschokt nadat hij hoorde van de dood van zijn landgenoot. Ter nagedachtenis aan McRae zal Coulthard komend weekend daarom niet rijden met zijn eigen helmdesign, maar met de kleuren van de rallylegende. "Ik hoop ook dat alle andere coureurs na afloop van de race de helm willen signeren, zodat ik deze cadeau kan doen aan de McRae-familie," schreef Coulthard in zijn column voor ITV. "Op deze manier wil ik laten zien dat ook de Formule 1 begaan is met hun situatie."

    bron: www.formule1wereld.nl
    Mooi gebaar. Hopelijk krijgen we daar nog iets van te zien komend weekend
      dinsdag 25 september 2007 @ 12:27:29 #160
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53456676
    Goed nieuws! Er wordt (veel) regen verwacht voor de GP van dit weekend!
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53458937
    Coolio, regen
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 25 september 2007 @ 13:59:04 #162
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53459141
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 12:27 schreef Bernard0s het volgende:
    Goed nieuws! Er wordt (veel) regen verwacht voor de GP van dit weekend!
    de week is nog lang
    The line is a dot to you!
    pi_53494402
    quote:
    FIA: "Hogere cockpitranden in 2008"

    De FIA wil de teams opleggen dat de cockpitranden worden verhoogd ten opzichte van dit jaar. Daarvoor wil de FIA het technisch reglement aanpassen. De beslissing komt er nadat Alexander Wurz en David Coulthard voor hogere cockpitranden ijverden na hun crash tijdens de GP van Australië bij het begin van het seizoen.

    Wurz crashte toen tegen Coulthard waarna Wurz vervolgens met zijn bolide over het voorste deel van de wagen van Coulthard schoof en rakelings langs de helm van Coulthard scheerde. Slechts enkele millimeters maakten toen het verschil tussen leven en dood voor Coulthard.

    "Toen ik met Patrick Head erover sprak, zei die dat het enkele jaren kon duren alvorens men maatregelen zu nemen," aldus Coulthard. "Maar nu is het misschien mogelijk om reeds volgend jaar een verbeterde veiligheid van de cockpit te bekomen. Dit moet dus zeker besproken en overeengekomen worden. Wij van de Grand Prix Drivers' Association kunnen dat enkel en alleen maar aanmoedigen."

    Bron: www.f1journaal.be
    Die hebben hun facts ook lekker straight zeg.
    Het was die achterlijke neanderthaler van een Coulthard die Wurz bijna onthoofde en niet andersom

    http://youtube.com/watch?v=9VG4rPp7E3s

    pi_53494426
    Maar op zich natuurlijk goed dat ze steeds met de veiligheid "bezig" zijn.
    Ik denk niet dat we ooit nog een dodelijk ongeluk zullen zien in de F1
    pi_53497129
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 12:27 schreef Bernard0s het volgende:
    Goed nieuws! Er wordt (veel) regen verwacht voor de GP van dit weekend!
    Het is een bergachtig gebied, dus de kans dat er regen komt is vrij groot.
      woensdag 26 september 2007 @ 21:34:09 #166
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53498498
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 20:59 schreef Xaobotnik het volgende:

    [..]

    Het is een bergachtig gebied, dus de kans dat er regen komt is vrij groot.
    Op Mt. Fuji gaat het misschien sneeuwen, jammer dat het circuit niet op de berg ligt .
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_53508124
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef NED het volgende:

    [..]

    Die hebben hun facts ook lekker straight zeg.
    Het was die achterlijke neanderthaler van een Coulthard die Wurz bijna onthoofde en niet andersom

    http://youtube.com/watch?v=9VG4rPp7E3s

    DC had na die race nooit meer mogen rijden...............achterlijke debiel!
      donderdag 27 september 2007 @ 10:01:22 #168
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53508209
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 19:25 schreef NED het volgende:
    Maar op zich natuurlijk goed dat ze steeds met de veiligheid "bezig" zijn.
    Ik denk niet dat we ooit nog een dodelijk ongeluk zullen zien in de F1
    ik weet eigenlijk wel zeker dat we nog een dodelijk ongeluk zullen zien in de F1... (niet dat ik het wil zien ). Ze racen met 300 km per uur over het circuit, dan kan je nog zoveel veiligheidseisen hebben, de kans op een dodelijk ongeluk blijft natuurlijk altijd aanwezig
    The line is a dot to you!
    pi_53510013
    Ja okay, maar als je bv zag watvoor klapper Kubica maakte..... dat was in de F1 toch wel de ergste van de afgelopen tig jaar dunkt me.

    Maargoed, het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er nog een keer een dodelijk ongeluk plaatsvind.
    Zien we HHF ooit nog terug in de F1
    pi_53510290
    eentje die imho erger was de crash op belgie, in een ligier/peugot. Weet alleen de coureur niet meer. was het lucci / luca ofzo?
    pi_53510460
    Ik heb zo even 123 geen idee welke je bedoeld
      donderdag 27 september 2007 @ 11:29:34 #172
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53510469
    Luciano Burti denk ik dat je bedoeld. Die er af getikt werd in de Sauber?

    [ Bericht 6% gewijzigd door sanger op 27-09-2007 11:45:58 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 27 september 2007 @ 11:42:53 #173
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53510876
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:22 schreef staticdata het volgende:
    eentje die imho erger was de crash op belgie, in een ligier/peugot. Weet alleen de coureur niet meer. was het lucci / luca ofzo?
    toen die japanner spinde en iemand dwars raakte? Die was echt extreem gevaarlijk... Weet alleen niet meer wie het waren
    The line is a dot to you!
      donderdag 27 september 2007 @ 11:46:41 #174
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53510984
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef sanger het volgende:
    Luciano Burti denk ik dat je bedoeld. Die er af getikt werd in de Sauber?
    http://www.youtube.com/watch?v=iFMihMJaHrM
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 27 september 2007 @ 11:47:36 #175
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53511008
    ah ik heb die van mij gevonden:

    http://www.youtube.com/watch?v=7_rZbnPbYnI
    The line is a dot to you!
      donderdag 27 september 2007 @ 11:47:45 #176
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53511015
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:42 schreef kepler het volgende:

    [..]

    toen die japanner spinde en iemand dwars raakte? Die was echt extreem gevaarlijk... Weet alleen niet meer wie het waren
    Heidfeld en Sato in 2002

    http://www.youtube.com/watch?v=7_rZbnPbYnI
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 27 september 2007 @ 11:51:33 #177
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53511114
    zie 1 reactie boven je
    The line is a dot to you!
    pi_53512368
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef sanger het volgende:
    Luciano Burti denk ik dat je bedoeld. Die er af getikt werd in de Sauber?
    die ja

    die was nog wel ff een tijdje bewusteloos.

    en hij lijkt minder heftig omdat er geen brokstukken ofzo rondvliegen, maar de klap is volgens mij wel zwaarder.
    pi_53513535
    Qua G krachten iig niet. Robert had 75G op de pens.

    Er is ergens halverwege vorige eeuw ofzo eentje geweest die dik over de 100 G gegaan is en het overleefd heeft. De naam ben ik even kwijt, maar dat zal sanger (of iemand anders hier) vast wel weten
    pi_53515231
    Heeft iemand een pdf zonder die zwarte balken of weet iemand hoe ik die balken weg kan halen zodat ik die info er onder kan lezen?
      donderdag 27 september 2007 @ 14:30:52 #182
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53515814
    Die 100G klapper doet bij mij even geen belletje rinkelen als ik eerlijk ben.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 27 september 2007 @ 14:42:25 #183
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53516150
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 14:09 schreef zBus het volgende:
    Heeft iemand een pdf zonder die zwarte balken of weet iemand hoe ik die balken weg kan halen zodat ik die info er onder kan lezen?
    Hij moet wel ergens te vinden zijn
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 27 september 2007 @ 15:24:11 #184
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53517425
    quote:
    dat wel, maar Kubica gaat head-in de muur in, en daar zijn ze voor gemaakt. Die ene crash waar Sato zijwaarts Heidfeld van de baan kegelt had veel slechter kunnen aflopen, want daar zit niet heel veel bescherming...
    The line is a dot to you!
      donderdag 27 september 2007 @ 15:28:15 #185
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53517558
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 13:13 schreef NED het volgende:
    Qua G krachten iig niet. Robert had 75G op de pens.

    Er is ergens halverwege vorige eeuw ofzo eentje geweest die dik over de 100 G gegaan is en het overleefd heeft. De naam ben ik even kwijt, maar dat zal sanger (of iemand anders hier) vast wel weten
    http://www.youtube.com/watch?v=ZAkRvc9syoo
    The line is a dot to you!
    pi_53519605
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 14:42 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Hij moet wel ergens te vinden zijn
    Heb al gezocht kan alleen die van de italiaanse krant vinden... daar staan nog steeds verwijderbare zwarte balken in weet alleen niet hoe...
    pi_53520143
    Stukken tekst met zwarte balk kopieeren in notepad, en toen kon ik t lezen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_53520875
    Klopt, heb het helemaal maar ff omgezet naar pdf.
      donderdag 27 september 2007 @ 17:56:44 #189
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_53521916
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef NED het volgende:

    [..]

    Die hebben hun facts ook lekker straight zeg.
    Het was die achterlijke neanderthaler van een Coulthard die Wurz bijna onthoofde en niet andersom

    http://youtube.com/watch?v=9VG4rPp7E3s

    Over die hoge cockpitranden, waarom zijn die de laatste jaren juist steeds lager geworden?

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de Ferrari van '96:


    En vergelijk dat eens met bijvoorbeeld de Williams van dit jaar:
      donderdag 27 september 2007 @ 18:57:31 #190
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53523361
    Das vrij eenvoudig Kleffe Dop, vanwege de aerodynamica
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53525042
    Ik heb het altijd al een fascinerende username gevonden; Kleffe Dop
    pi_53525845
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef NED het volgende:

    Coulthard eert McRae met speciaal helmdesign

    [..]

    Mooi gebaar. Hopelijk krijgen we daar nog iets van te zien komend weekend


    Dat moet hem zijn.

    Meer foto's: klik!

    Ik hoop eik dat we na de race aanstaande weekend kunnen zien hoe iedereen zn handtekening op die helm zet, maar dat zal wel weer niet uitgezonden worden
    pi_53526409
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:21 schreef NED het volgende:

    [..]

    [afbeelding]

    Dat moet hem zijn.

    Meer foto's: klik!

    Ik hoop eik dat we na de race aanstaande weekend kunnen zien hoe iedereen zn handtekening op die helm zet, maar dat zal wel weer niet uitgezonden worden
    Gave helm, beter dan zijn hem nu
    pi_53550542
    quote:
    Hamilton nears five year deal

    Sep.28 (GMM) Lewis Hamilton is on the verge of signing a (US) $110 million deal to stay on at the McLaren team until the end of 2012.

    The German newspaper Bild claims the contract, representing a mammoth pay-rise over his debut salary, is worth $17m every year plus - oddly for a McLaren contract - the ability for his father Anthony to negotiate separate marketing arrangements.

    Mercedes-Benz's Norbert Haug confirmed: "We would like to cooperate with Lewis on a long-term basis. He is a great person and a great driver."

    Hamilton's father said they are yet to sign the deal.

    "Not yet," he said, then referring to the upcoming FIA inspections at Woking. "There are still things to go through, such as whether the team is definitely in formula one."

    The news coincides with Hamilton telling reporters in the McLaren motor home that he has earned more respect from the team than his championship rival Fernando Alonso.

    "And since what's gone on in the last few weeks they've realised who the real people are in the team and who they really should back," the Briton, 22, added.

    "We arrived at Spa and he is sitting there laughing and joking. I don't understand it."

    Hamilton confirmed suspicions that his relationship with the Spaniard is almost non-existent.

    "He is not the person I imagined him to be," he said.
    Calm down, please!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 20:12:28 #195
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_53552914
    hij kan zich beter in ponden laten uitbetalen ipv dollars zn salaris daalt dagelijks
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_53553194
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 20:12 schreef rubbereend het volgende:
    hij kan zich beter in ponden laten uitbetalen ipv dollars zn salaris daalt dagelijks
    Dat van die dollar is kustmatig De Amero komt (www.zeitgeistmovie.com)

    /offtopic
    Calm down, please!
    pi_53557023
    Calm down, please!
    pi_53557443
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 22:49 schreef Googolplexian het volgende:
    Ferrari A1 Rumor Tightens
    RTL zegt dat het bevestigd is.

    http://www.rtl.nl/(/sport(...)928_ferrari_deal.xml



    Overigens is dat wel A1 nieuwtjes he
      zaterdag 29 september 2007 @ 00:10:15 #199
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_53559160
    Ik dacht dat de financiële situatie rondom de A1 steeds moeizamer werd door verliezen, uitblijven van sponsoren en dergelijken.
    Toch knap dat ze er Ferrari bij kunnen betrekken. Het geld zal die Dubai-eigenaar wel kunnen missen.
    pi_53559218
    Die sjeik maktoum al maktoum ali maktoem maktoem alah maktoum is toch helemaal niet meer "de eigenaar" van de A1GP zogezegd?

    Ik meende dat ie het hele zooitje van de hand had gedaan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')