[Upd] Hoorzitting spionagezaak gestartquote:Op donderdag 13 september 2007 11:38 schreef kepler het volgende:
weet iemand hoe laat de uitslag wordt verwacht van het proces (of wat het ook is) in Parijs?
quote:Om 9:30 uur vanmorgen is in Parijs de hoorzitting van start gegaan waarmee duidelijkheid moet gaan komen in de spionagezaak tussen McLaren Mercedes en Ferrari. Lewis Hamilton en testrijder Pedro de la Rosa zijn aanwezig in Parijs.
Fernando Alonso is niet aanwezig bij de hoorzitting, hij bevindt zich al in Spa-Francorchamps waar hij moet verschijnen op de persconferentie. Opvallend is dat voor Ferrari ondere andere Ross Brawn aanwezig is bij de hoorzitting. Brawn is onlangs uit de Formule 1 vertrokken voor een langdurige sabbatical maar heeft dat onderbroken voor deze zaak. Voor McLaren waren naast Hamilton en De la Rosa ook teammanager Jonathan Neale en McLaren-directeur Ron Dennis mee. "Ik ben blij dat al het voorbereidend werk nu achter de rug is. Ik ben er van overtuigd dat de waarheid boven tafel zal komen", aldus Dennis.
Het laatste nieuwe bewijs zou een e-mail zijn tussen hoofd-engineer Paddy Lowe van McLaren en Pedro de la Rosa. In de e-mail nodigt Lowe De la Rosa uit om een aantal nieuwe onderdelen te testen. Als kanttekening plaatste Lowe erbij dat de specificaties van het nieuwe onderdeel van Ferrari afkomstig zijn.
McLaren lijkt ook het team van Renault mee te willen nemen in het onderzoek. Renault had bij de start van het seizoen een nieuw onderdeel op de auto's geplaatst. Vanaf het moment dat de spionagezaak speelt is dat onderdeel plotseling van de ING-bolides verdwenen, wat volgens McLaren merkwaardig te noemen is. De FIA bevestigt dat het vragen hierover heeft gekregen van McLaren, maar zegt ook dat Renault geen onderdeel is van het onderzoek. Renault-baas Flavio Briatore over de hele zaak: "We hebben aan de FIA laten weten wat we hebben en daar was niks mis mee. Ik weet niet waar Dennis op zou doelen. Op dit moment slaat hij om zich heen, maar wij blijven kalm."
Joaquin Verdegay, een FIA-steward, is van mening dat de rijders niet moeten worden gestraft als spionage bewezen wordt: "De rijders van McLaren halen alles uit hun auto en rijden op hun sterkst. Als het team bezig is met ontoelaatbare activiteiten, dan is het een probleem van het team en niet van de rijders."
Ferrari liet via manager Luca di Montezemelo een aantal dagen geleden weten zich als terechte kampioen te beschouwen als McLaren zou worden gediskwalificeerd: "Als we buiten de baan kampioen worden, dan verdienen we de titels. Dat zou namelijk betekenen dat de winnaars gewonnen hebben op een illegale en onsportieve wijze." Vanmorgen was niemand van Ferrari bereid om commentaar te geven.
Update 12:40 uur
Om 15:00 uur vanmiddag wordt er een uitspraak van de World Motor Sport Council verwacht.
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag ergens een voeding kan scoren. Qua tijd dan.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:11 schreef Atreidez het volgende:
Het vervangen van een voeding in een pc is bijna het makkelijkste wat er is.. Zie het als het vervangen van een batterij in je zaklampje, je hebt er alleen een schroevendraaier bij nodig ook
Jep, ik doe de tekst en WEST het uiterlijkquote:Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef NED het volgende:
Of plakt WEST altijd nog die plaatjes erbij of iets?
Ik ben benieuwd... heb wel het idee dat het een hele belangrijke dag is voor de F1 in zijn geheel...quote:Op donderdag 13 september 2007 12:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoorzitting spionagezaak gestart
Staat het antwoord niet helemaal in, maar het wordt in de gaten gehouden, zeg maar!
Las op GPUpdate dat rond 14.00 uur de uitspraak wordt verwacht.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoorzitting spionagezaak gestart
Staat het antwoord niet helemaal in, maar het wordt in de gaten gehouden, zeg maar!
Bronquote:Het opduiken van nieuw bewijs was voor de FIA echter reden om de zaak terug te verwijzen naar de World Motor Sport Council. Om 14.00 uur wordt een uitspraak verwacht.
Ik zou me maar concentreren op die kinderkamer. Even gesteld dat het voor je eigen kind in wording is, lijkt me dat net een hogere prioriteit hebben dan de race in Spa (en anders denkt je vrouw dat welquote:Op donderdag 13 september 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag ergens een voeding kan scoren. Qua tijd dan.
Het is een eigen kind jaquote:Op donderdag 13 september 2007 12:51 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik zou me maar concentreren op die kinderkamer. Even gesteld dat het voor je eigen kind in wording is, lijkt me dat net een hogere prioriteit hebben dan de race in Spa (en anders denkt je vrouw dat wel)
Zou zonde zijn , echter wanneer er echt dingen gekopieerd zijn en gespioneerd is bewust misbruik gemaakt van de informatie van ferrari wel terecht dat ze in elk geval dit kampioenschap inleveren.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:38 schreef Atreidez het volgende:
Bah, geruchten dat McLaren 2 jaar uitgesloten is![]()
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ame-in-2007-en-2008/
Dan maar hopen dat ook Renault wordt uitgesloten voor twee jaar en Ferrari de punten van de eerste race moet inleveren.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Zou zonde zijn , echter wanneer er echt dingen gekopieerd zijn en gespioneerd is bewust misbruik gemaakt van de informatie van ferrari wel terecht dat ze in elk geval dit kampioenschap inleveren.
quote:BBC SPORT
McLaren hit with constuctors' ban
McLaren have been stripped of their points in the 2007 Formula One constructors championship after the outcome of the 'spygate' row.
The team was also hit with a record $100m (£49.2m) fine but drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso will be allowed to keep their points.
The team's 2008 cars will have to be examined before they are allowed to race next season.
Full story to follow
Story from BBC SPORT:
http://news.bbc.co.uk/go/(...)mula_one/6991147.stm
Published: 2007/09/13 17:26:11 GMT
© BBC MMVII
quote:Ben Rutte vanuit België. Welles/Nietes
[13-09] Journalistiek bedrijven op donderdagavond, uurtje of zeven, is geen makkie. Vooral niet in de paddock in Spa.
een hoop koffie tegen de zenuwenTerwijl Mike Gascoyne met zijn vriendin op het dak van het Spyker/Team India motorhome een drankje of wat zit te drinken staan er onder zijn ogen een hoop journalisten schijnbaar doelloos voor de McLaren spiegeltempel. Duurbetaalde hangjeugd op zoek naar een kick. Een rood avondzonnetje doet de bossen om ons heen roze oplichten.
Ja, ja mensen, het is weer een ouderwets gekkenhuis in de paddock. Iedereen wacht op het verlossende nieuws uit Parijs. Daar hebben ze in al hun wijsheid besloten dat McLaren wordt uitgesloten van deelname aan het constructeurs kampioenschap. Althans, dat denken we hier met zijn allen. Een aantal reporters die in Parijs aanwezig zijn hebben achter de schermen het een en ander opgevangen en dat als nieuws naar buiten gebracht. Dus niet! Zo bleek even later.
De FIA zit nog steeds te bakkeleien over hoe het vonnis naar buiten gebracht moet worden. Althans dat zeggen ze. Wat zeg ik? Ik zeg even helemaal niets. Of toch,.. nou vooruit. Ik speculeer even mee: honderd miljoen euro boete, en geen tv geld meer. Maar de coureurs mogen nog wel even meedoen. Alonso moet de rest van het seizoen met krulspelden rijden en Hamilton wordt verplicht zijn haar blond te verven. Het wordt steeds gezelliger in de perskamer. Iedereen is inmiddels weer binnen, de polonaise wordt bijna ingezet. Kom maar op met dat bericht, we zijn er hier klaar voor.
bron: www.formule1.nl
Niks foute auto!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:23 schreef Googolplexian het volgende:
Uit protest ga ik denk ik maar eens geen F1 kijken.
Het is wel klaar voor mij ... lijkt teveel op een zorgvuldig bedacht proces.
"Jullie zijn schuldig ... maar geen straf" (teveel punten te verdelen in kampioenschap)
"Wij hebben nieuw bewijs, datum te beslissen 4 racen voor einde seizoen" (McLaren zou wel eens kunnen winnen)
"Jullie zijn nog steeds schuldig maar kunnen nu niet meer winnen" (constructeurspunten teveel in McLaren's voordeel maar gezien Hamilton's populairiteit en de rivaliteit met Alonso mogen DIE wel door in het kampioenschap met dezelfde auto's)
"Volgend jaar kunnen we jullie schorsen" (effe vergeten dat Alonso of Hamilton met een foute auto (volgens dezelfde FIA) kampioen is geworden)
Stoddart & Montoya en velen anderen hadden gelijk ... als de verplichte Bridgestone-band Ferrari de voorsprong niet geeft dan wordt het wel anders geregeld. Dennis is de veel te capabele underdog.
En nu begrijp ik ook ineens waarom de Stefano Domenicali bij een A1 test te vinden was laatst. Zo vang je natuurlijk alle teleurgestelde F1 fans af![]()
Als dat zo was dan zou het oordeel van de eerste uitspraak moeten blijven staan want dan is er NIETS veranderd ... waar gaat het nieuwe bewijs dan over?quote:Op donderdag 13 september 2007 21:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niks foute auto!
McLaren is bestraft voor het in bezit hebben van die data. Niet dat er data gebruikt is op de auto. DIe is volstrekt legaal. Dus terecht dat Alonso of Hamilton er kampioen mee mogen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |