En nog altijd heb je niet aangetoond dat leerlingen van de Vrije School dankzij de daar vigerende wereldbeschouwing (jaja, ik ben niet van de straat) meer in hun mars hebben dan andere scholieren.quote:Op woensdag 12 september 2007 07:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De topic is algemeen de westerse scholing.
Als je kan zien is er ook wat gaande op onze NL scholen.
Jij maakt je kinderen dom, dat is inderdaad iets heel anders dan ze dom te houden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:08 schreef Sazzefraz het volgende:
Ik laat mn kind echt niet leren dat de duitsers ons onderdrukten en dat de joden zielig zijn. fuck de joden.
Ten eerste is Hitler er neergezet door onder andere de dupons en de rockefellers is neergezet om de boel eens even te regelen. Het was een mooi begin van de 80% van de mensheid uitroeien nietwaar! De rijke mensen zaten uiteraard hoog en droog ergens in engeland the chillen, maar de arme mensen konden de gasfles krijgen. Nadat Amerika duitsland van het nodige ijzer en wapens had voorzien kon de afslachting van start gaan, en alsof dat nog niet genoeg was, konden ze ook nog èn de held uithangen èn het land verdelen.![]()
En de Amerikanen weten wel hoe ze land moeten jatten. Of olie, of papaver.![]()
En dan zal je zien dat ze straks ook nog les krijgen over 9/11. fuck dat. Ik zit dus net leuk een beetje te zappen, komt het "ware" verhaal van 9/11 langs op rtl7. is het niet fantastisch. De stuwerdessen belden mobiel in het vliegtuig wat technisch toen nog onmogelijk was, maar het gesprek is wel opgenomen. Het hele vliegtuig is gesmolten in het gebouw, maar het papieren paspoort van de kaper is wel teruggevonden!![]()
Laat ik maar niet over het christendom beginnen![]()
kortom: kinderen worden indd dom gehouden van jongs af aan al. Even voor de duidelijkheid: ook jullie kinderen moeten dit in hun hoofd stampen en er een toets over afleggen![]()
Dat zijn studenten. Dat zijn mensen boven een bepaalde leeftijd, die meestal een bepaald gevoel voor zelfspot hebben ontwikkeld.quote:Op maandag 17 september 2007 10:31 schreef Lambiekje het volgende:
Zie, er worden zelfs testen gehouden wie het domst is.
Oh en dat was mijn link niet ... oh sorryquote:Op maandag 17 september 2007 11:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zijn studenten. Dat zijn mensen boven een bepaalde leeftijd, die meestal een bepaald gevoel voor zelfspot hebben ontwikkeld.
Juist dit lijkt me geen goed voorbeeld. Tijdens mijn opleiding werd het altijd gewaardeerd als je eigen invulling en interpretatie aan de lesstof kon geven. Niet het klakkeloos opdreunen van feitjes, maar het toepassen van kennis in "real-life" casi. Misschien is er minder ambitie onder de schoolgaande jeugd om dit ook te doen en heerst er een mentaliteit dat het klakkeloos opdreunen van de feitjes net voldoende is, en dat men dus niet harder hoeft na te denken dan strikt noodzakelijk. Maar dat lijkt me geen vooropgezet plan van de overheid.quote:Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
Nou met het studiehuis en 2e fase lijkt mij dat wel. afschaffing van cultuur-lessen vrijschool.quote:Op maandag 17 september 2007 15:22 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Juist dit lijkt me geen goed voorbeeld. Tijdens mijn opleiding werd het altijd gewaardeerd als je eigen invulling en interpretatie aan de lesstof kon geven. Niet het klakkeloos opdreunen van feitjes, maar het toepassen van kennis in "real-life" casi. Misschien is er minder ambitie onder de schoolgaande jeugd om dit ook te doen en heerst er een mentaliteit dat het klakkeloos opdreunen van de feitjes net voldoende is, en dat men dus niet harder hoeft na te denken dan strikt noodzakelijk. Maar dat lijkt me geen vooropgezet plan van de overheid.
Ik denk dat juist genoemde zaken bedoeld zijn om leerlingen zelfstandiger te laten werken. Wil je ze dom hoduen, dan structureer je de lesstof veel meer en zorg je dat je zelfstandig nadenken niet stimuleert, maar leg je de nadruk op feitenkennis, en niet op toepassing. Maar dat het studiehuis en de 2e fase eigenlijk mislukkingen zijn, daar is iedereen het wel over eens.quote:Op maandag 17 september 2007 15:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou met het studiehuis en 2e fase lijkt mij dat wel. afschaffing van cultuur-lessen vrijschool.
Heb je het online boek van Gatto bekeken (gelezen).?
quote:Zijn we aan het “verdommen”? - Deel 1
In de Verenigde Staten wordt er al veel over gepraat en geschreven: de “dumbing down of society” of de “dumbification”. Hiermee bedoelt men dat de mensen in pakweg de laatste 30-40 jaar steeds dommer lijken te worden en dat de intellectuele maatschappelijke standaards steeds verder verloederen. Als je kijkt naar de schijnbare oorzaken hiervan dan lijkt een complot op de loer te liggen, omdat bepaalde machinaties niet op toeval kunnen berusten. Verontrustender is dat deze ‘verdomming’ zich ook naar Nederland lijkt te verspreiden, aangezien ons land nauw verbonden is met Amerika en haar cultuur. De verdomming heeft een aantal erg zichtbare kenmerken maar de oorzaken liggen wat minder voor de hand. Centraal in dit verhaal staat informatie en de toegang daartoe; het huidige tijdperk wordt gekenmerkt door een ongekende informatieoorlog. Je zou ook kunnen betogen dat de hoeveelheid desinformatie is toegenomen, wat weer opzet in het spel suggereert.
Deze 2 artikelen bevestigen dus wat ik altijd al dacht. Afleiding van de echte zaken die er toe doen...quote:Zijn we aan het “verdommen”? - Deel 2
Er bestaat een zeer suffe uitdrukking die gaat:“over smaak valt niet te twisten”. Welnu, als je niet over smaak kunt discussiëren en het grondig oneens zijn, waarover dan wel? Dat is dus precies wat we hier even gaan doen. Als je de Amerikaanse media bekijkt, en daarmee meteen een heleboel van de media elders in de wereld die op Amerikaanse leest geschoeid is, dan zie je een hopeloze lawine van hersenloze prut en onzin op je afkomen. Entertainment neemt steeds meer de plaats in van nieuws, wetenswaardigheid en culturele verrijking. Alles lijkt steeds meer toegespits op het bevredigen van simpele basale entertainmentbehoeftes en men probeert steeds minder het intellect van de kijker te prikkelen. De zapcultuur heeft de leescultuur allang verdrongen en hele generaties van vegeterende couch-potatoes groeien op in een smurrie van reclameblokken, reallife shows, cartoons en derderangs muziek. Deze cultuur van vluchtigheid, die niets meer dan passiviteit vraagt van de kijker om uren te vegeteren en die teert op de ontvankelijkheid voor de duizenden reclameboodschappen voor even inhoudsloze producten (die vervolgens op krediet gekocht kunnen worden), begint steeds meer door te sijpelen in andere aspecten van de cultuur.
Tuurlijk bevestigen die wat jij altijd al dacht:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Deze 2 artikelen bevestigen dus wat ik altijd al dacht. Afleiding van de echte zaken die er toe doen...
bronquote:Het is altijd weer vermakelijk om te zien hoe complotters zich ver boven het gepeupel wanen en denken dat het gros van de mensheid dom wordt gehouden. Wat natuurlijk weer ligt aan de algehele 'verdomming' van de maatschappij: "Idealisme en zelf kritisch nadenken worden vakkundig uit de burger gesloopt en hij wordt handig tot een kwijlende consument omgeturnd".
Bij Nujij.nl, waar de discussie werd voortgezet, lezen we onder meer: "99% van de mensen loopt achter 1% aan, dat wordt steeds duidelijk." "Ik stel dat dit al meer dan 3 eeuwen aan de gang is en daarvoor alleen onderbroken door de renaissance en de mystiche (...) van de middeleeuwen."
Maar de statistieken laten grappig genoeg een andere trend zien: Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt. Wellicht doordat we beter worden opgeleid of door betere voedingspatronen, dat is allemaal nog niet duidelijk. Complotters houden uiteraard vol dat dat ons onderwijs niet deugt. En dat we onze tijd verdoen met het consumeren van "een smurrie van reclameblokken, reallife shows, cartoons en derderangs muziek."
Enfin, die karikatuur hebben we vaker gelezen. In zijn boek 'Wij amuseren ons kapot' verheerlijkte wijlen Neil Postman ruim twintig jaar geleden al eens de geletterde Noord-Amerikaanse cultuur van de achttiende en negentiende eeuw. In dat Rijk der Rede was lezen een bijna sacrale bezigheid. Later verzoop de mensheid volgens Postman in een zee van trivialiteit. Maar ja, dat was dan ook nog in de tijd dat intellectuelen neerkeken op alles dat naar populisme neigde.
Anno nu zijn het vooral de complotdenkers die je continu hoort over de dumbification van de maatschappij. Hoofdzakelijk, zo niet uitsluitend vanwege de frustratie dat de massa de complotten niet slikt. Dat het verhaal rond het 9/11 bedrog niet wordt geloofd, het begrip Nieuwe Wereld Orde niet echt serieus wordt genomen, of andere duistere zaken die in de ogen van complotters zo klaar zijn als een klontje.
Noem het gerust de infantilisering van het intellect: het merendeel van de beweringen van de complotters is immers bij elkaar gegoogelde onzin, half begrepen feiten die in een andere context plotsklaps een heel nieuwe betekenis krijgen, ‘bewijs’ dat niet hard te maken is, reeds weerlegde leugens en allang beantwoorde vragen. Overdrijving en uitvergroting lijken de norm, zeker op het ongefilterde internet, waar iedere zinsbegoocheling ook nog eens kritiekloos geconsumeerd en gekopieerd wordt.
Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Tuurlijk bevestigen die wat jij altijd al dacht:
[..]
bron
![]()
quote:Eén kwestie blijft knagen: als het Flynn-effect werkelijkheid is, zijn we dan echt zoveel slimmer dan onze voorouders? Howard denkt van wel: 'Flynn, die zelf denkt dat het stijgend IQ niet betekent dat mensen werkelijk intelligenter zijn geworden, overschat mogelijk de gemiddelde intelligentie van de bevolking in vorige eeuwen en de mate van intelligentie die je nodig hebt om te kunnen functioneren in een agrarische samenleving. Mensen zijn uitstekend genetisch geprogrammeerd voor normale alledaagse vaardigheden, zoals het snel leren van een taal of sociaal gedrag. De nadelen van een lage intelligentie worden misschien alleen duidelijk bij onnatuurlijke bezigheden, zoals leren op school.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=59714
quote:Scientific Poll: 84% Reject Official 9/11 Story
http://www.prisonplanet.com/articles/October2006/141006poll.htm
Zo denk ik meestal nou ook over teksten van Zapruderquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.
[..]
[..]
Heel fijn dat je me inzicht geeft in je gedachten hoor , maar wat heeft dat met mijn reactie te maken?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zo denk ik meestal nou ook over teksten van Zapruder
Oh?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.
Dit is pas onjuist. Zonder de abstracte kennis die we op school leren had jij nu niet achter je computer gezeten om op het FOK! forum te kunnen reageren.quote:[..]
Deze poll vroeg mensen naar een andere pollquote:[..]
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.htmlquote:Bizarrely they also cite the New York Times/CBS "16% of Americans believe they have been told the whole truth" poll in a question. Since when does one poll ask people what they think about another poll?
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.htmlquote:when they asked people what their position on 9/11 was, "19 hijackers", LIHOP, MIHOP or "not sure". MIHOP scored a less than impressive 4.6%. Heck even "not sure" managed 5.3%. As previous polls have shown the variance is highly correlated to your political position and education, with college graduates coming in at 3.0, but those with less than a high school education double that. For some reason none of that made their press release.
quote:
Er staan twee meningen in dat kleine quotje, dus wat je met "dit "bedoelt.. ?quote:Dit is pas onjuist. Zonder de abstracte kennis die we op school leren had jij nu niet achter je computer gezeten om op het FOK! forum te kunnen reageren.
Het weerlegt imo toch duideljk de mening (want dat is het) in het door jouw gequote stukje.quote:Deze poll vroeg mensen naar een andere poll:
Tijd heelt alle wonden he...quote:http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html
Bovendien is die poll van oktober 2006, behoorlijk gedateerd dus. Laat ik nu een recentere poll hebben gevonden:
http://www.911truth.org/images/ZogbyPoll2007.pdf
[..]
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html
4,6%, het gaat goed met de 9/11 'truth' beweging
Dat het onzin is dat we dom worden gehouden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
![]()
[..]
Er staan twee meningen in dat kleine quotje, dus wat je met "dit "bedoelt.. ?
Ik ben daar overigens helemaal niet zo zeker van als jij.
Vervelend is dat hé, als in een door notabene complotdenkers opdracht gegeven poll niet de uitkomst bied die je graag gehoopt had. Maar blijf jij maar lekker aan je dogma's vastklampen, als je daar gelukkig van wordt.quote:[..]
Het weerlegt imo toch duideljk de mening (want dat is het) in het door jouw gequote stukje.
[..]
Tijd heelt alle wonden he...
Merendeel denkt toch echt dat de us govt mbt 9-11 liegt en bedriegt, maar goochel er gerust nog wat andere cijfers bij hoor..
oh, je refereert aan de OP, lekker duidelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat het onzin is dat we dom worden gehouden.
Je weet niet wat ik hoop, dus onzin. Het woord dogma kan je op meerdere manieren opvatten en geluk ook dus ook die opmerking is onzinnig.quote:Vervelend is dat hé, als in een door notabene complotdenkers opdracht gegeven poll niet de uitkomst bied die je graag gehoopt had. Maar blijf jij maar lekker aan je dogma's vastklampen, als je daar gelukkig van wordt.
Daar gaat de discussie toch ook over?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Resonancer het volgende:
[..]
oh, je refereert aan de OP, lekker duidelijk
Leuk, die semantische spelletjesquote:
[..]
Je weet niet wat ik hoop, dus onzin. Het woord dogma kan je op meerdere manieren opvatten en geluk ook dus ook die opmerking is onzinnig.
Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kijk gewoon die presentatie die ik gepost heb, daar staat voldoende bewijs dat er BEWUST gekloot wordt met het onderwijs.
Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.
Vermoeiend gezwets over sustainable development, freedom en dat het van hogerhand gedicteerd wordt, te saai iig om langer dan 10 minuten te bekijken. Heb je geen samenvatting ervan, ik heb weinig zin om een uur lang naar zo'n weinig boeiende verteller te luisteren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ikquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.
http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30
Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.
Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.
Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie toch ook over?
[..]
Dit staat los van je stelling dat "een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem." Wat je hier beschrijft is een mentaliteitsprobleem, geen bewuste verdomming van de scholieren en studenten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd.
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!quote:Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen.
heel goed gezien. je hebt een typo gevonden..quote:
als ik de verbanden maar zie :0quote:[..]
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
quote:Staat er nu werkelijk niemand stil bij de slavernij van de leerplicht, de slavernij van belasting, de slavernij van de naderende sociale dienstplicht? Een slaaf is volgens de Van Dale, "een mens die aan een ander in eigendom toebehoort". Vertelt u mij waarom een jongere die gedwongen arbeid verricht in het teken van een sociale dienstplicht of leerplicht, niet aan deze definitie voldoet. Hij heeft niet de beschikking over zichzelf, noch hebben zijn ouders deze. De staat bepaalt volledig het reilen en zeilen van dit individu, als een eigenaar zijn persoon.
http://www.vrijspreker.nl(...)dienstplicht/catid/8
quote:Het is duidelijk dat kinderen en jongeren in hun jeugd buiten de realiteit gehouden worden. Door middel van hun eigen voorzieningen, eigen tv-programma's en op school wordt hun een wereldbeeld opgedrongen dat niets met het echte leven te maken heeft. Hun zorgvuldig bewaarde onschuld komt keihard in botsing met de wereld van volwassenen, een wereld waar ze als jongere nauwelijks serieus aan deel mogen nemen. Er wordt gezegd dat kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 tot 18 jaar in de beruchte pubertijd verkeren. Maar de puberteit is een verschijnsel bepaald door klasse, cultuur en tijd, en zeker geen natuurlijk gegeven. Dwarsliggende pubers zijn door de maatschappij gecreëerd en het direct gevolg van het feit dat kinderen in een rotmaatschappij deel moeten gaan nemen. En alhoewel kinderen steeds jonger geconfronteerd worden met de harde buitenwereld door bijvoorbeeld het jeugdjournaal en allerlei zware maatschappelijke thema's op school, kan er toch gesteld worden dat ze nog steeds afgeschermd worden van de realiteit. Veel ellende van de wereld gaat hen niet direct aan. Dit in tegenstelling tot kinderen in de zogenaamde Derde Wereld; deze worden van kleins af aan geconfronteerd met de strijd om het bestaan en er bestaat dus vaak geen beschermde kindertijd voor hen, behalve voor de rijken.
http://www.gebladerte.nl/00249p14.htm
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:32 schreef Lambiekje het volgende:
En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
Oh dat kan echt welquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Mjah dat stuk over IQ heeft hij wel iets te simpel gemaakt ja. Zal wel door het bedoelde publiek komen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."
het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..
hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Dat komt ook omdat iq testen worden genormaliseerd naar de normale verdeling waarbij de verwachtingswaarde 100 is. In de loop der jaren is men steeds beter gaan scoren op IQ testen:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."
het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
Knap als je dat kunt vinden in het stuk.quote:verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
-nietstoevoegende uitingen mag je ook voor je houden-quote:dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..
hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
quote:Sir Ken Robinson makes an entertaining (and profoundly moving) case for creating an education system that nurtures creativity, rather than undermining it. With ample anecdotes and witty asides, Robinson points out the many ways our schools fail to recognize -- much less cultivate -- the talents of many brilliant people. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. The universality of his message is evidenced by its rampant popularity online. A typical review: "If you have not yet seen Sir Ken Robinson's TED talk, please stop whatever you're doing and watch it now."
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:47 schreef Resonancer het volgende:
Niet helemaal on topic, maar toch...
[..]
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.
Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Zelfde hier. Een eigen initiatief voor een bachelor of master opdracht wordt juist erg gewaardeerd. Zelfs laatst voor een project waarmee een vak afgesloten zou worden. Normaal gesproken was dat kiezen uit een serie vaste opdrachten maar met een leuk idee was de docent niet zo moeilijk te overtuigenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
quote:'Je hebt hier een verkeerd brongetal (waar je mee moest beginnen, wat je bij vraag A had moeten uitrekenen).'
'Ja maar meneer, ik heb de som goed als ik het getal daarboven wel goed had afgerond..'
'Dat maakt niet uit! Het antwoord is fout!'
'Meneer, ik snap de stof wel, maar heb in het begin een rekenfoutje gemaakt' Het gaat toch erom of je het snapt, of niet? Dit is dan namelijk hetzelfde als een Ned-leraar een rep nakijkt, en diegene de dt fout heeft vervoegd, dan zegt de leraar toch ook niet, weetjewat, dan is alles vast wel fout!'
(zo zei ik het niet, maar het komt op hetzelfde neer, ongeveer. Ookal besef ik dat het niet hetzelfde was))
Toen kon ik mij gaan melden bij de Teamleider ( die het overigens wel eens was met me, maar dat terzijde)
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef GasTurbine het volgende:
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:
5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.
Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).
Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.
Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.
Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
[..]
Ik zie niet waarom je een volledig vakkenpakket niet aan zou kunnen.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.
Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.
Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.
Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Ik denk dat het misschien meer "jij bent dom gehouden en creatief afgestompt" is.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
..
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
quote:Positief nieuws verdrukt slecht nieuws
Steeds meer media gaan hun pijlen op goed nieuws richten. Slecht nieuws zou de burger niet boeien en hoeft geen prioriteit meer te krijgen. Het Haarlems Dagblad is vandaag begonnen met een hele pagina vol goed nieuws.
Ook bijvoorbeeld Radio-dj Giel Beelen en MSN.nl gaan zich op goed nieuws richten. Mocht de trend zich doorzetten, dan zal de Nederlander over enkele jaren alleen nog positief nieuws lezen. Nieuws over dreigende aanslagen en loslopende TBS'ers zal naar de achtergrond verdwijnen. Het publiek komt volgens critici in een droomwereld te leven en zal steeds onwetender worden. NieuwNieuws.nl zal niet aan deze hype meedoen.
Dat was anders regel toen Nederland nog de toon aangaf in de natuurwetenschappen.quote:Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan.
Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. tochquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:33 schreef Rasing het volgende:
[..]
Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.
Als je tegenwoordig professioneel vingerverver bent zal je het niet nodig hebben, nee.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Dit in tegenstelling tot de kunstzinnige vorming die, naar jij zegt, door de Vrije School gestimuleerd wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Nou, om wiskunde als concreet voorbeeld te noemen: dat geeft je analytisch inzicht. Jij beoordeelt wiskunde hier nu op het rechtstreeks toepassen ervan in concrete gevallen. Dat laat zien dat je niet echt snapt waar wiskunde goed voor is. Wiskunde is niet alleen bedoelt als gereedschap om wiskundige problemen op te lossen, maar ook om je creatiever te maken in het bedenken van algemene oplossingen. Het leert je ordenen, systematisch denken en alternatieve oplossingen aanschuiven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Goed laat ik de vraag iets anders stellen...quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?quote:Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet precies wat ik met dom probeer te zeggen met de TT. Niet in de zin van je komt seniel ervan af. Je hebt z'n afgestompt hoofd dat je goed genoeg bent om voor het systeem te werken.
Tuurlijk snap ik wel dat staartdeling handig is om inzicht te krijgen. Maar zijn er geen methodes dat in dagelijks praktijk gebruikt kan worden. die staartdelingen is geen bezichheid meer van het moment dat je geen sommetjes meer hoeft uit te rekenenen. Of later dat je de ABC-formule moet leren. Fantastische formule, zonder meer. Maar wanneer gebruik je het in je dagelijks leven ....Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo wasquote:Wat ik wil zeggen is dat we ambachten vergeten. Alles is computers computers en nog eens computers. Ik dacht laatst de lezen dat 92% van de banen met computers is. 25 jaar geleden had amper een enkel bedrijf computers en al helemaal niet voor elke werknemer.
Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...quote:We worden klaar gestoomt voor de maatschappij om als slaaf te werken binnen het systeem. Moet je moet wel z'n verdomde goede baan hebben om het kunnen veroorloven als starter zijnde om 4 dagen te werken. En met je pas gestichte gezin iets moois op te bouwen.
Leren, leren en verolgens werken werken. Dat is ons levensmotto. En ohwee als je maar ook een dag spijbelt. Want dan komt de overheid met zijn scepter. We zijn helemaal niet zo vrij als we denken te zijn. In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier. Je hebt natuurlijk altijd wel wondertjes. Maar strikt genomen is er geen tijd voor andere activiteiten naast school. Tenzij er conservatorium gedaan wordt.
Kan je dat toelichten met een voorbeeld?quote:Er zijn maar een handje vol mensen die hun ware talent kunnen benutten, omdat het aan het licht is gekomen. Ik ben van mening dat wel meer mensen een talent hebben. Alleen is dat door ons school- en werksysteem gewoon nooit aan het licht gekomen.
quote:Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
Taal is idd 1 van mijn zwakke puntenquote:Op zondag 25 november 2007 11:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Maar je hebt gelijk. Je moet eerst weten hoe je het zelf moet doen, voordat je een rekenmachine opdracht geeft om het te doen. Anders begrijp je niet wat die rekenmachine doet.
Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.quote:Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?quote:[..]
Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo was
Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.quote:[..]
Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...
[..]
Enig idee hoe de rekenmachine ontwikkeld is?quote:Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Nee, blijkbaar niet. Jij ziet problemen die er niet zijn. So what dat 92% van de banen een computer inhoudt. Als die bakker daardoor beter kan bijhouden hoeveel grondstoffen hij nodig heeft, dan is dat beter voor jou en hem. Vroeger was dat de abacus of een stuk pot en een koolstofstaafje.quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
.quote:In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier
Nee, je zit je eigen frustraties op de hele bevolking te projecteren.quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.quote:Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier.
En eerder leek je het nut van een staartdeling niet te snappen?quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.
uh bij de boodschappen doe ik geen rekensommetjes. Of zit je vooraf te rekenen ik heb 10eur en daar mag ik niet overheen. Ik doe gewoon boodschappen en pak wat ik lekker vind. Maar wel met enig verstand.
Dat is weer een geheel andere discussie maar nee, denk niet dat dat overkill is.quote:Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?
En al die rozenkas-telers dan?
Wat ik bedoel is het geen overkill.
Onzin. Om een instrument goed te bespelen hoef je echt niet per se conservatorium te doen. En nee het is niet meteen topsport... Zijn zat scholieren en studenten (het meerendeel denk ik wel) die aan een sport doen buiten schooltijden.quote:Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.
Nee ik snap niet waar je het over hebt... Lijkt er nu toch echt op dat je je eigen negatieve ervaring op de rest van de wereld projecteert.quote:Er is 0,0 tussenruimte. er is geen lucht. vanaf je 6 jaar MOET je naar school. in die muffe klaslokalen. Er is geen mogelijkheid tot een dagje vrij. Dat moet tegenwoordis zowat (bijwijze van) in drievoud bij de minister ingedient worden.
Of er gvd niets anders is dan school. Hoogstens 3 keer in gehele schoolcarriere doe je een fieldtrip de natuur in.
Nee het is een slavendrijverij.
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...quote:Op zondag 25 november 2007 13:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.
ik bedoel lichaamelijk ook he. Maar nee we moeten zullen 8 uur perdag in de schoolbanken. Het KAN gewoon niet goed zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 13:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...
1040 -norm welk randebiel verzint dat. Het zijn echt burocraticsch relnichten daar in Den Haag. Wat ik uit dit nieuwsbericht lees. Is dat scholen ernstig onder de maat presteren. Geen wonder als je onderstaande feit er bij pakt.quote:Volgens Joeri van der Hoff, voorzitter van de jongerenorganisatie is ''de 1040 norm een bureaucratische regelgeving die totaal is losgeweekt van waar het werkelijk om gaat: kwalitatief goed onderwijs voor scholieren.''
Hier het weetje van afgelopen vrijdag en dat gaat onze kinderen lesgeven. TOP!!quote:----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------
"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de helft van een van die stukken?" Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan dePABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist hetjuiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!quote:Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
hehe ,, tja zo kan je het ook bekijkenquote:Op zondag 25 november 2007 17:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.quote:Op zondag 25 november 2007 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat een frustratie Lambiekje.
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?quote:Op zondag 25 november 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben het venharte eens dat er morgen gestaakt gaat worden door de scholieren. Op sodemieteren moet dit intens verrotte kutkabinet.
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.quote:Wat is dat voor uitschot die dat al niet eens weet. Kijk als die gasten niet geheel meer weten hoe je de ABC-formule moet toepassen ala. Maar dat ze al in de knoei gaan met de uiterste simpele vraag van hierboven. Dan is er toch echt iets serieus mis.
Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Het maakt geen hol uit of het kabinet christelijk is of niet, hier in Nederland schijnen we een eeuwigdurend contract te hebben met nutteloze politici.quote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?quote:Op zondag 25 november 2007 17:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?
[..]
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.
Je spreekt jezelf tegen.
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...quote:Op zondag 25 november 2007 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?
tjoh ... dat>>dan zo dan... een letter verkeerd en meneer begrijpt het nietquote:Op zondag 25 november 2007 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...
Ik denk dat dat hij bedoeld heeft: hoe komt dan zo'n LAKS op 960 uur. Niet zeurenquote:
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaatquote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.quote:Op maandag 26 november 2007 10:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaat
Ik ben het ook niet eens met de besluitvorming van dit kabinet op het gebied van onderwijs, maar daar ging dit topic toch oorspronkelijk niet over? Jij had het geloof ik over het instituut school in het algemeen. Belachelijk dat je het Christelijke geloof hier trouwens ook weer bij weet te slepen.
Wil je een goeie tip? Maak je zinnen wat leesbaarder en minder gefrustreerd, en mensen nemen je gelijk een stuk serieuzer.
Die discussie mag je hier voeren: Religie en politiek moeten samen in een democratie!quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Dat zijn ze ook. Kun je het Rouvoet kwalijk nemen dat ie niet zoveel zin heeft in seksreclames? Nee, daar houdt ie nou eenmaal niet zo van. Dus probeert hij het via de politiek tegen te werken. Omdat hij vindt dat dat goed is. Dat dat uit zijn christelijk geloof voortkomt, doet er helemaal niet toe, staat-geloof-scheidingsgewijs.quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Jaja !!! Gewoon niets doen. Staat geeft je wel MBO-diploma kado.quote:Geen mbo-opleiding, toch diploma
Door MIRANDA MEGENS
Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.
Arno de Haan voor het gebouw van zijn werkgever, de Postbank. FOTO KAREL ZWANEVELD
De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.
Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.
Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).
In de bijstand zitten 285.000 mensen, de meesten laaggeschoold. Het Kenniscentrum EVC schat dat 1,75 miljoen mensen van de beroepsbevolking mbo2-niveau hebben, maar dat niet in hun papieren hebben staan.
bron: http://www.ad.nl/economie/article1853950.ece
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is precies wat ik nu bedoel. Er wordt maar wat aangekloot met het onderwijs. Dit is toch een aanfluiting of wat?!
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.
Huh? Een genuanceerd verhaal?quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
Jij denkt in alles of niets, er is ook nog genoeg ertussenin, de staat is niet absoluut.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.
Verder heb je tot je 16de een leerplicht. Daarna heb je wel degelijk een keuze. Als je leren niet meer ziet zitten, kun je de combinatie werken/leren gaan doen. Meer werken, minder in het klaslokaal. Zolang je op je 18de (of eerder) maar je startkwalificatie in je zak hebt, zodat je daadwerkelijk wat bij kunt dragen aan de maatschappij.
Verder heb je wel gelijk dat de vooropleidingen niet goed aansluiten op veel vervolgopleidingen, er is veel mis met ons hedendaags opleidingsinstituut, wat tegenwoordig pijnlijk duidelijk wordt. Maar dat is misschien een logisch proces? Eisen veranderen, de opleiding zal dus ook moeten veranderen maar is inherent traag. Er wordt ook niet voor niets een onderzoek gestart, dus het is niet met opzet om de mens slaafs te maken.
Zal ik het dan maar zo verwoorden? Een paar keer doctrine, politiestaat en bedrijfsleven roepen is geen analyse.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:32 schreef Petre het volgende:
Wanneer je niets nuttigs toe te voegen hebt, mag je het ook gewoon achterwege laten.
Dat er iets gaande is lijkt me duidelijk. De kwaliteit van het onderwijs neemt af, zeker de diepgang omdat er meer verschillende lessen worden gegeven. Ook zal de jeugd minder lezen op papier (maar weer meer van beeldschermen) en is er misschien ook wat verval in de leesvaardigheid door de opkomst van sms-taal waardoor "men" gemakszuchtig wordt in het lezen. Uiteraard is dit de schuld van de vermaledijde overheid die GSM-etjes en slecht onderwijs stimuleert om zodoende kwalitatief goed opgeleide kindertjes te voorkomen in de Nederlandse samenleving, want daar heb je natuurlijk geen profijt van...quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.
Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.
Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.
Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.
Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...quote:Op donderdag 29 november 2007 10:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.
Wat wil je nu met dit topic, Lambiekje?
Aantonen dat er wat mis is met ons schoolsysteem, dat het beter kan, of dat ons schoolsysteem met opzet zo is ingericht dat we van onze lieve kindje slaven maken om later tijdens hun volwassen leven zonder commentaar kunnen dienen als mindless zombies?
Want er zal bijna niemand zijn die niet ziet dat ons systeem een aantal zwakke punten heeft, sterker nog, er is een boel mis, met als resultaat wat jij linkt. Maar is dat met opzet, of het resultaat van vele verkeerde keuzes die gemaakt zijn in het verleden met, toen, goede bedoelingen?
Er wordt ook niet voor niets gevraagd door de kamer om een parlementair onderzoek naar het onderwijs stelsel van de laatste 20 jaar.
Maar als je met dit topic aan wil tonen dat er een schimmige reden achter al de veranderingen van de afgelopen jaren zit, dan moet je toch echt met wat meer komen dan linkjes over kinderen die niet meer kunnen lezen...
Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...
We leven toch al zombies, we protesteren nergens meer voor. De scholieren van de week wilde gewoon uit baldadigheid een dagje vrij. Niks idialen voor minder lesuren.
We zijn een verschrikkelijk mak en laf volk (geworden). Als we onze zalm en biefstuk maar kunnen eten ..
Is ons ooit gevraagd over BSN. Wat de gevolgen zijn.
Zorgverzekering dat zou niet zo veel meer kosten .. het is GVD 20%. En het is nog erbarmerlijker dan het al was. Onkunde en onwil. De verzekering bepaalt of jy je operatie krijgt. Lekker Amerikaans dat is goed !
We verkwanselen NL door een walgelijk misselijkmakende huichelaar als Premier. Het linkse kabinet is zum kotsen.
En vervolgens wordt er weer een miljard in de op BULLSHIT berustende oorlog gestopt. Way to go Nederland. Bang zeker om af te gaan door te zeggen we stoppen er mee daar in Uruzgan.
ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwilquote:Op donderdag 29 november 2007 13:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...
Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwil
het is allemaal erg zwartwit. ik weet .. maar ik denk dat wel de verkeerde weg aan het inslaan zijn.
Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomenquote:en er is toch niets mooiers dat ik 2 mede-fokkers blij gemaakt heb ...
Shut em down...quote:The Illuminati realized they had to deceive an entire population of people if they had any hope whatsoever of achieving their coveted New World Order. They realized that the public schools were graduating students who read too well, too widely, and communicated too well. These students generally distrusted Big Government and governmental authority. Clearly, the Illuminati had to gain control of the Public School system from the foundation upward if they had any hope of instituting a One World Government that would serve the New Age Masonic Christ.
As early as 1911, the Illuminati began buying textbook writing companies, until they owned them all after World War I. Once they got control of textbooks, they gradually began to "dumb down" the curricula and rewrite history. Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.
David Icke is correct in selecting this card and showing it first. Rewriting history was the first step in achieving the New World Order.
http://cuttingedge.org/News/n1753.cfm
quote:In 1990, role-playing inventor, Steve Jackson, was planning his newest game, which he would ultimately call the "Illuminati -- New World Order" Game, or "INWO" for short
"On the morning of March 1, [1990] without warning, a force of armed Secret Service agents - accompanied by Austin police and at least one civilian 'expert' from the phone company - occupied the offices of Steve Jackson Games and began to search for computer equipment. The home ... the writer of GURPS Cyberpunk, was also raided. A large amount of equipment was seized, including four computers, two laser printers, some loose hard disks and a great deal of assorted hardware. One of the computers was the one running the Illuminati BBS."
Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.
[..]
quote:Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomen
quote:Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Shut em down...
[..]
mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.quote:Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.
aanschouw in dat licht ook de massale toediening van fluor (drinkwater, prozac), apartaam en amfethamine(ritanol)quote:Op donderdag 29 november 2007 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.
We zijn wel slim maar ook eigenlijk weer niet. En als je buiten de kaders denkt wordt je wel gecorrigeerd door menigeen. Dat je raar denkbeelden hebt, niet in de realiteit staat enzo ... nou ik weet het nog net zo niet.
Ik bedoel dat ik en meerdere mensen van mening zijn dat ons schoolsysteem niet toereiken is om onze kinderen voldoende voor te bereiden op hun volgende opleidingen, dat ze met onvoldoende basiskennis van school komen.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.
[..]
quote:Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!
Ik denk echter zelf dat school niet de hoofdoorzaak van het 'dumbing-down' is, als het er al zou zijn. Waar ik de laatste jaren steeds weer tegenaan loop, zijn de vele extremen die nooit ver weg van elkaar te vinden zijn. Ook met betrekking tot onderwijs is hier sprake van. Alleen is het mij in deze redelijk onduidelijk wat de precieze extremen zijn. Maar ik ben het wel deels eens met Lambiekje wat betreft het niveau van het onderwijs.
Echter lost dit m.i. weinig op. Ik vind het zelf belangrijker de onderliggende oorzaken van het probleem te localiseren. De hoeveelheid verkregen (al dan niet algemene) kennis speelt hierbij een grote rol. Hoe meer gedegen onderzoek je in de loop der jaren hebt gedaan, hoe meer extremen je (als het goed is) naast elkaar hebt kunnen zetten en tegen elkaar kunt afstrepen.
Het is m.i. weinig vooruitstrevend om in enig extreem te blijven hangen.
Wel vind ik dat het huidige kabinet rare maatregelen uitvoert en bedenkt. De proefballonentuin lijkt het haast wel.
Maar wat voor mij buiten kijf vaststaat, is dat op het moment dat het onderwijssysteem faalt, je zelf aldus verantwoordelijk wordt voor het verzamelen en analyseren van informatie. Voor kinderen is dat denk ik lastiger dan ooit te voren - ook gezien de massale informatie'oorlog' welke al enige jaren aan de gang is. Daarom mag er best kritisch naar het huidige onderwijssysteem worden gekeken.
Maar op de manier zoals Lambiekje dit doet, zul je veel tegenstand vinden - zoals uit dit topic blijkt. Ik deel enkele kritische noten met Lambiekje, maar ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid niet wegwuiven. Daar moeten we misschien juist voor gaan oppassen. Des te meer extremen, des te moeilijker wordt het voor een individu om de werkelijkheid te overzien.
En men heeft weleens gezegd: kennis is macht.
Dan bepaal ik toch echt liever zelf welke kennis ik tot mij neem, dit in mijn achterhoofd houdende..
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.quote:Docenten kritisch over gratis schoolboeken
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 6 december 2007 @ 10:48
Leraren vermoeden dat ze de gratis schoolboeken in het middelbaar onderwijs langer moeten gaan gebruiken dan nu. De docenten denken dat directies van scholen de prijs van de boeken belangrijker gaan vinden dan de kwaliteit van de leermiddelen.
Dat blijkt uit onderzoek dat de Groep Educatieve Uitgeverijen (GEU) liet houden onder 1114 leerkrachten en dat vandaag bekend is gemaakt. De leerkrachten maken zich verder zorgen dat zij minder te zeggen krijgen over met welk lesmateriaal er gewerkt gaat worden.
Woordvoerder Stephan de Valk (GEU) geeft aan dat de zorgen van de docenten niet zomaar uit de lucht komen vallen. ''In het basisonderwijs hebben we gezien dat soms lang met oude boeken gewerkt bleef worden waarin bijvoorbeeld geen recente geografische aanpassingen waren verwerkt. Ook leerden kinderen rekenen met kwartjes terwijl de euro allang was ingevoerd.''
De GEU vindt het in principe een goede zaak dat ouders worden ontlast als scholen vanaf 2008 geld krijgen om schoolboek voor te kopen. Maar de branchegroep wijst er wel op dat er vooralsnog niet voldoende geld lijkt te worden uitgetrokken voor de aanschaf van lesboeken. Verder mist de organisatie garanties dat scholen het geld ook echt besteden om lesboeken te kopen.
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.quote:Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!
Lambiekje?quote:Op zondag 25 november 2007 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed laat ik de vraag iets anders stellen...
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen, die regulier onderwijs volgen, die juist het omgekeerde ervaren?
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
OBL = Osama bin Laden? Waarom zou je zijn aanhanger zijn als je niet vindt dat het onderwijs in Nederland bedoeld is om kinderen dom te houden? JPB, à la. Maar OBL?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
Het feit dat sommige docenten hier bang voor zijn, maakt het nog niet de waarheid, al helemaal afgezien van de vraag of dit met opzet zo bekokstoofd is door het kabinet of dat het, mocht het inderdaad zo zijn, een bijwerking is van het fenomeen gratis boeken.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
In jouw wereldje zit er niks tussen "hielen likken" en "verachten", hé? Ik vind jou een erg kortzichtig en gefrustreerd kereltje, met je zwart-witte kijk op de zaken. Wie stelt er hier dat er "geen enkel probleem is in ons onderwijs"? Iedereen die jouw geschreeuw overdreven vindt? Je zou es een keer meer moeten lezen en minder moeten schreeuwen, wat intelligentie en nuance zou je sieren.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Nee, want een discussie loopt zo lekker als er alleen in uitersten wordt gedachtquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..quote:Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
De "ware opvoeding"? Je hebt ook nog een leven naast je onderwijs, lijkt me.quote:Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..
Het is inderdaad ook een stuk mentaliteitquote:Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.
Normen en waarden leer je niet alleen op een school. Als het goed is krijg je die vooral van je ouders mee. Tenminste, ik heb op dat gebied 10 keer meer van m'n ouders geleerd dan op school. Dat zal dan kennelijk lang niet overal zo zijn.quote:Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Nou nou dat is een flink relaas. Je maakt hier een aantal stevige claims. Kan je die ook onderbouwen?quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
quote:Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Babyloniaa het volgende:
-knip-
Nogal jaquote:Op maandag 31 december 2007 11:21 schreef Terecht het volgende:
Fantastisch, TRU is het he-le-maal voor jou
mmm is opzoek naar dat boek dan...quote:Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'
Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Maar de vraag is dan waarom dient iedereen een universitair niveau te hebben. Door de normverlaging help je dus het schoolsysteem omzeep.quote:Op zondag 30 december 2007 23:43 schreef Dementor het volgende:
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.![]()
Nog 15.999.998 te gaan en iedereen is het overal met je eens...quote:Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |