abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55075323
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.

Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
Ik snap trouwens niet waarom je die 2 er elke keer weer bij moet halen.
Jij ziet het op jouw manier, anderen op hun manier.
Misschien kan je eens antwoord geven op de vragen die je gesteld worden.
Of doe je dat alleen op de vragen die in je straatje passen?
  donderdag 6 december 2007 @ 12:19:23 #277
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_55075681
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
OBL = Osama bin Laden? Waarom zou je zijn aanhanger zijn als je niet vindt dat het onderwijs in Nederland bedoeld is om kinderen dom te houden? JPB, à la. Maar OBL?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_55076236
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
Het feit dat sommige docenten hier bang voor zijn, maakt het nog niet de waarheid, al helemaal afgezien van de vraag of dit met opzet zo bekokstoofd is door het kabinet of dat het, mocht het inderdaad zo zijn, een bijwerking is van het fenomeen gratis boeken.

Wederom spring je weer veel te snel naar conclusies die niet te onderbouwen zijn. (en dan laat ik je geraaskal over Bin Laden en Balkenende maar even buiten beschouwing, al zijn die opmerkingen een prima manier om elke serieuze duscussie meteen weer dood te laten gaan)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_55098659
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.

Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
In jouw wereldje zit er niks tussen "hielen likken" en "verachten", hé? Ik vind jou een erg kortzichtig en gefrustreerd kereltje, met je zwart-witte kijk op de zaken. Wie stelt er hier dat er "geen enkel probleem is in ons onderwijs"? Iedereen die jouw geschreeuw overdreven vindt? Je zou es een keer meer moeten lezen en minder moeten schreeuwen, wat intelligentie en nuance zou je sieren.
pi_55099851
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
bye
pi_55100289
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
Nee, want een discussie loopt zo lekker als er alleen in uitersten wordt gedacht
Daar zijn onder andere mods voor aangesteld, dacht ik. Om mensen er op te attenderen dat een topic spaak dreigt te lopen als er alleen maar met drogredenen en non-argumenten wordt gesmeten.Tenminste, dat onder andere was mijn idee van modereren toen ik mod was.
pi_55100476
Lijkt me een discussie voor in het Feedbacktopic .
bye
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:01:47 #283
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55100937
PM of in FB met die discussie aub.

[ Bericht 84% gewijzigd door Petre op 07-12-2007 14:09:18 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55173984
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'

Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
pi_55178849
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_55179682
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..

Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.

Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55185568
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..
De "ware opvoeding"? Je hebt ook nog een leven naast je onderwijs, lijkt me.
quote:
Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.
Het is inderdaad ook een stuk mentaliteit Ik ervaar ook bij studenten dat er vaak weinig motivatie is, en dat na "het door de studie worstelen" er vaak wordt gezopen.
quote:
Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Normen en waarden leer je niet alleen op een school. Als het goed is krijg je die vooral van je ouders mee. Tenminste, ik heb op dat gebied 10 keer meer van m'n ouders geleerd dan op school. Dat zal dan kennelijk lang niet overal zo zijn.
  zondag 30 december 2007 @ 23:22:28 #288
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55667209
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  zondag 30 december 2007 @ 23:41:03 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55667872
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Gelukkig nieuw jaar!
Nou nou dat is een flink relaas. Je maakt hier een aantal stevige claims. Kan je die ook onderbouwen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55667952
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.
  maandag 31 december 2007 @ 00:26:09 #291
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55669460
UFO's in Mexico. Vind ik een van de byzonderste sightings die mij het meest hebben geraakt.
Dit is opgenomen door een TV cameraploeg die klaarstond voor iets anders en overal op TV uitgezonden geweest.
Dit fenomeen is nu al verschillende keren gesignaleerd in Zuid amerika.
http://nl.youtube.com/watch?v=ClXK_Ha1Jjc

Een boek met alle getuigenissen uit Roswell van de Ufo Crash in 1947 die als 'RAF caught flying saucer' in de krant ging.
http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/WitnessToRoswell1.htm
http://www.amazon.com/Witness-Roswell-Unmasking-60-Year-Cover-Up/dp/1564149439/ref=pd_lpo_k2_dp_k2a_1_img?pf_rd_p=304485601&pf_rd_s=lpo-top-stripe-2&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B0000TPA6K&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1Q4E8RMASQC19BDSDRG0

Beste Tuinhek het is leuk dat t je interesseert.
Dit leerden we niet op school...
Je moest je alleen interesseren voor het leerplan.
Ik ben dan ook van school geschopt/gegaan.

http://video.google.nl/url?docid=-5970516724842544272
Dr Steven Greer Het disclosure Project.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5808326192961847155

We danken het bestaan van dit Project aan de getuigen die we hebben gevonden, tot nu toe al meer dan 400. Mensen afkomstig van binnen de CIA, FBI, NSA, NRO, NASA, luchtmacht, marine, mariniers, landmacht, wetenschappers alsook ambtenaren en dienstverleners aan de overheid. Deze mensen waren betrokken bij Black Budget- verborgen niet bekende projecten. Deze verborgen projecten, alleen toegankelijk met speciale bevoegdheden, kosten op zijn minst $40 tot $80 miljard per jaar en zij behelzen technologieën die de wereld voor altijd kunnen veranderen.

De reden waarom we nu naar buiten treden is dat we de Amerikaanse regering en President Bush willen vragen om te werken aan een speciaal onderzoek en openbaring van dit onderwerp.

Het heeft diepgaande gevolgen voor de menselijke toekomst, de nationale veiligheid van de Verenigde Staten en voor de wereldvrede. Specifiek de techniek die is verbonden aan UFO’s/buitenaardse vervoersmiddelen zou, als het niet langer geheim werd gehouden, gebruikt kunnen worden voor schone energieopwekking en voortstuwing, de opdoemende energiecrisis definitief oplossen, het broeikaseffect tot staan weten te brengen en de milieuvraagstukken oplossen waar we hier op aarde mee te maken hebben/krijgen.

Het is noodzakelijk dat we als samenleving overleggen of het wel gepast is om wapens in de ruimte te plaatsen. Als we inderdaad kunnen bewijzen dat het waar is dat we niet alleen zijn en de ruimte het territorium is dat we delen met andere beschavingen, dan zou het wel eens heel onverstandig kunnen zijn een dergelijk destabiliseringsrisico als ruimtebewapening te nemen.

Zo dom worden we gehouden op school!
Hopelijk begrijp je nu waarom we dat zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Babyloniaa op 31-12-2007 00:38:24 ]
  maandag 31 december 2007 @ 02:16:08 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55672077
Blijkbaar niet dus... Jammer hoor.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 december 2007 @ 02:40:35 #293
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55672390
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Babyloniaa het volgende:
-knip-

Je bent zeker zo'n zendeling van niburu, argusoog oid of niet? TRU is het subforum waar je moet wezen Babyloniaa, in BNW doet men nog regelmatig een realitycheck.
  maandag 31 december 2007 @ 11:18:23 #294
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55676099
Ja er word ook aan real politiek gedaan
Nice met miljoenen doden
Je moet inderdaad niks geloven van wat ik hier zeg maar zelf onderzoeken dat is het beste.
Ik denk dat een betere wereld mogelijk is Ik wens niet net als de lemmig in de afgrond te storten.
We zitten op een dood spoor Kapitalisme is onherroepelijk op uitbuiting en fascisme gestoeld;
Alles heeft met alles te maken Het in vakjes denken is niet meer van deze tijd . Het holistisch denken heeft de toekomst maar dat geeft een chaos gevoel bij velen.
Ik ben trouwens bedrijfsleidster.
Dus ik denk niet dat ik aan je imago voldoe
Het op de man af gaan is een gebruikelijke techniek van' believers en zendelingen' van de aristocratie die de feiten niet kennen en heeft niks te maken met wetenschappelijk onderzoek of open staan naar nieuwe technieken of fenomenen. Hebben jullie een van mijn aangegeven bronnen gechecked? Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ik geloof in principe niks maar onderzoek wel.
Ik vind t zon boeiend tijd dat allerlei geheimen uit komen.
Dat er nogal wat geheimen in de doofpot zitten zal je toch niet willen ontkennen?
In de geschiedenis is gebleken dat vele civilisaties verloren zijn gegaan aan de rigiditeit om revolutionaire ontdekkingen te gebruiken en te grote concentratie van macht bij de aristocraten. Lijkt wat op nu....
Het is ook logisch en menselijk en begrijpelijk wat er mis loopt.
Je foto is niet toevallig. Het onderbewuste geeft heel sterke boodschappen. Let er maar es op.
Ik zou graag een plaatje zetten maar weet nog niet hoe dat moet op dit forum...sorry/
En een tuinhek kan je ook open doen, niet dan?.
Maar ook aristocraten en tuinhekken moeten er zijn.
Heb een prettig nieuwjaarsfeest.
  maandag 31 december 2007 @ 11:21:04 #295
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55676173
Fantastisch , TRU is het he-le-maal voor jou
  maandag 31 december 2007 @ 12:22:09 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55677993
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:21 schreef Terecht het volgende:
Fantastisch , TRU is het he-le-maal voor jou
Nogal ja
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 december 2007 @ 13:38:57 #297
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55680487
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'

Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
mmm is opzoek naar dat boek dan...
Met deze reactie heb je wel ergens begrepen wat ik bedoel met deze topic. Thanx.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 31 december 2007 @ 13:47:37 #298
52357 Lambiekje
pi_55680767
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Gelukkig nieuw jaar!
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.

Je weet zeker ook dat de eerste autos (1860/1870) op electra waren ettelijke jaren voor de eerste benzine auto. Dus hoe bestaat het dat we nu pas de afgelopen 5 jaar pas serieus aan het kijken zijn naar electrische vervoer.
Of eigenlijk 15 jaar maar de is vakkundig door overheid en autoindustrie gesmoord.

Tessla is een vergeten en weggestopte wetenschapper ja. Uitvindingen die betrekking hebben tot vrije energie en waterstof wordt gedwarsboomd of gesaboteerd. Keer op keer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 31 december 2007 @ 13:53:44 #299
52357 Lambiekje
pi_55681011
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:43 schreef Dementor het volgende:
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.
Maar de vraag is dan waarom dient iedereen een universitair niveau te hebben. Door de normverlaging help je dus het schoolsysteem omzeep.
pi_55681013
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.
Nog 15.999.998 te gaan en iedereen is het overal met je eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')