Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
OBL = Osama bin Laden? Waarom zou je zijn aanhanger zijn als je niet vindt dat het onderwijs in Nederland bedoeld is om kinderen dom te houden? JPB, à la. Maar OBL?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
Het feit dat sommige docenten hier bang voor zijn, maakt het nog niet de waarheid, al helemaal afgezien van de vraag of dit met opzet zo bekokstoofd is door het kabinet of dat het, mocht het inderdaad zo zijn, een bijwerking is van het fenomeen gratis boeken.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
In jouw wereldje zit er niks tussen "hielen likken" en "verachten", hé? Ik vind jou een erg kortzichtig en gefrustreerd kereltje, met je zwart-witte kijk op de zaken. Wie stelt er hier dat er "geen enkel probleem is in ons onderwijs"? Iedereen die jouw geschreeuw overdreven vindt? Je zou es een keer meer moeten lezen en minder moeten schreeuwen, wat intelligentie en nuance zou je sieren.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Nee, want een discussie loopt zo lekker als er alleen in uitersten wordt gedachtquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..quote:Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
De "ware opvoeding"? Je hebt ook nog een leven naast je onderwijs, lijkt me.quote:Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..
Het is inderdaad ook een stuk mentaliteitquote:Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.
Normen en waarden leer je niet alleen op een school. Als het goed is krijg je die vooral van je ouders mee. Tenminste, ik heb op dat gebied 10 keer meer van m'n ouders geleerd dan op school. Dat zal dan kennelijk lang niet overal zo zijn.quote:Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Nou nou dat is een flink relaas. Je maakt hier een aantal stevige claims. Kan je die ook onderbouwen?quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
quote:Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Babyloniaa het volgende:
-knip-
Nogal jaquote:Op maandag 31 december 2007 11:21 schreef Terecht het volgende:
Fantastisch, TRU is het he-le-maal voor jou
mmm is opzoek naar dat boek dan...quote:Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'
Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Maar de vraag is dan waarom dient iedereen een universitair niveau te hebben. Door de normverlaging help je dus het schoolsysteem omzeep.quote:Op zondag 30 december 2007 23:43 schreef Dementor het volgende:
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.![]()
Nog 15.999.998 te gaan en iedereen is het overal met je eens...quote:Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |