abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:04:55 #241
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54866175
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Dat zijn ze ook. Kun je het Rouvoet kwalijk nemen dat ie niet zoveel zin heeft in seksreclames? Nee, daar houdt ie nou eenmaal niet zo van. Dus probeert hij het via de politiek tegen te werken. Omdat hij vindt dat dat goed is. Dat dat uit zijn christelijk geloof voortkomt, doet er helemaal niet toe, staat-geloof-scheidingsgewijs.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54866852
Gezien de volgende afbeelding is van het verhaal van de TS teveel waar dan goed is voor het onderwijs:


LAKS neemt afstand van DWARS en geweld
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:44:36 #243
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54866855
quote:
Geen mbo-opleiding, toch diploma
Door MIRANDA MEGENS

Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.

Arno de Haan voor het gebouw van zijn werkgever, de Postbank. FOTO KAREL ZWANEVELD
De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.

Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.

Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).

In de bijstand zitten 285.000 mensen, de meesten laaggeschoold. Het Kenniscentrum EVC schat dat 1,75 miljoen mensen van de beroepsbevolking mbo2-niveau hebben, maar dat niet in hun papieren hebben staan.

bron: http://www.ad.nl/economie/article1853950.ece
Jaja !!! Gewoon niets doen. Staat geeft je wel MBO-diploma kado.
Hier heeft men wel een grappig verhaaltje om heen gebouwd. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1102441.html

Knap lullig overigens dat je hebt zitten zwoegen voor een mbo-diploma. Nu blijkt dus als je hebt lopen lanterfanten krijg je het als nog.

Dit is precies wat ik nu bedoel. Er wordt maar wat aangekloot met het onderwijs. Dit is toch een aanfluiting of wat?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:49:33 #244
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54866955
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is precies wat ik nu bedoel. Er wordt maar wat aangekloot met het onderwijs. Dit is toch een aanfluiting of wat?!
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.

Wat is nu toch het probleem?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54867089
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.

Wat is nu toch het probleem?
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:18:05 #246
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54867449
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.

Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.

Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.

Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:23:27 #247
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54867534
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.

Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.

Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.

Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Huh? Een genuanceerd verhaal?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54868046
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.

Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.

Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.

Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.
Verder heb je tot je 16de een leerplicht. Daarna heb je wel degelijk een keuze. Als je leren niet meer ziet zitten, kun je de combinatie werken/leren gaan doen. Meer werken, minder in het klaslokaal. Zolang je op je 18de (of eerder) maar je startkwalificatie in je zak hebt, zodat je daadwerkelijk wat bij kunt dragen aan de maatschappij.

Verder heb je wel gelijk dat de vooropleidingen niet goed aansluiten op veel vervolgopleidingen, er is veel mis met ons hedendaags opleidingsinstituut, wat tegenwoordig pijnlijk duidelijk wordt. Maar dat is misschien een logisch proces? Eisen veranderen, de opleiding zal dus ook moeten veranderen maar is inherent traag. Er wordt ook niet voor niets een onderzoek gestart, dus het is niet met opzet om de mens slaafs te maken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:04:49 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54868258
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.

Wat is nu toch het probleem?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:54:18 #250
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54870239
De laatste stuiptrekkingen van de staat om de revolutie van de jeugd te stoppen, ze gaan nu de ouders pakken als hun kind niet naar de doctrinehal(school) gaat, want het zijn uiteraard kinderen van de staat, de school(doctrine) is verplicht om de orde te bewaren, de elite orde.
Gaan ze niet naar school dan komen ze niet terecht in de moloch van het systeem, dan worden het vrijdenkers, mensen die hun eigen waarheid zoeken, dat moet koste wat kost voorkomen worden.
Zo wil de elite het, en zo denken de geindoctrineerden dat het hoort en handelen daarnaar zonder na te denken, ze spreken voorgeprogrameerde zinnetjes op het nieuws.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:56:47 #251
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54870280
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.
Verder heb je tot je 16de een leerplicht. Daarna heb je wel degelijk een keuze. Als je leren niet meer ziet zitten, kun je de combinatie werken/leren gaan doen. Meer werken, minder in het klaslokaal. Zolang je op je 18de (of eerder) maar je startkwalificatie in je zak hebt, zodat je daadwerkelijk wat bij kunt dragen aan de maatschappij.

Verder heb je wel gelijk dat de vooropleidingen niet goed aansluiten op veel vervolgopleidingen, er is veel mis met ons hedendaags opleidingsinstituut, wat tegenwoordig pijnlijk duidelijk wordt. Maar dat is misschien een logisch proces? Eisen veranderen, de opleiding zal dus ook moeten veranderen maar is inherent traag. Er wordt ook niet voor niets een onderzoek gestart, dus het is niet met opzet om de mens slaafs te maken.
Jij denkt in alles of niets, er is ook nog genoeg ertussenin, de staat is niet absoluut.
Deze wereld is niet absoluut, de wereld en het systeem van de huidige tijd is niet absoluut.
Het educatiesysteem is onmenselijk en corrupt.
Het is er enkel op gebaseerd mensen in te fitten in de bedrijfswereld, niet om mensen barrieres te laten doorbreken, er is een plafond, en dat plafond wordt met alle macht in stand gehouden.

Het is corrupt, dit is revolutie.

Educatie zou erop gefocussed moeten zijn jongeren zelf na te laten denken, niet klaar te stomen voor een werkpost.

Jongeren zijn zo aggressief en buiten de realiteit omdat mensen ze die druk geven, het gaat niet om spijbelen of lui zijn, het gaat om leerpressie, en die leerpressie gaat de jongeren tegen hun gevoel in.
Dat voelen ze, en daar handelen ze naar.

Revolutie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:59:50 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54870339
De politiestaat laat iig zien aan welke kant ze staan.

Aan de kant van conformisme, en doctrine.

De politiestaat is tegen vrijheid, en tegen ware groei.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 28 november 2007 @ 12:01:13 #253
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54888801
Ik zou 14-jarige schoffies met capuchons die 'Amsterdam Hooligans' roepen, nou niet direct als revolutionairen betitelen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54891138
Wanneer je niets nuttigs toe te voegen hebt, mag je het ook gewoon achterwege laten .
bye
  woensdag 28 november 2007 @ 13:34:29 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54891210
Ik wou er net wat bij editten maar hij was al weg

Wou nog zeggen dat dergelijke zaken als leerpressie en jongeren die dat moeilijk vinden nou niet bepaald nieuw zijn. Net als de kwestie wel of geen respect voor de docent hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54892470
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:32 schreef Petre het volgende:
Wanneer je niets nuttigs toe te voegen hebt, mag je het ook gewoon achterwege laten .
Zal ik het dan maar zo verwoorden? Een paar keer doctrine, politiestaat en bedrijfsleven roepen is geen analyse.
Of is dit nog te hard voor de teergevoelige Daniel? Die altijd zo gekant lijkt tegen de ''verTMFisering van de maatschappij'' maar diezelfde muziekzenderbekijkers uitroept tot revolutionairen wanneer het hem uitkomt?

[ Bericht 12% gewijzigd door Apropos op 28-11-2007 14:54:26 ]
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 29 november 2007 @ 09:24:56 #257
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54913149
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.

Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.

Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54913689
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.

Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.

Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Dat er iets gaande is lijkt me duidelijk. De kwaliteit van het onderwijs neemt af, zeker de diepgang omdat er meer verschillende lessen worden gegeven. Ook zal de jeugd minder lezen op papier (maar weer meer van beeldschermen) en is er misschien ook wat verval in de leesvaardigheid door de opkomst van sms-taal waardoor "men" gemakszuchtig wordt in het lezen. Uiteraard is dit de schuld van de vermaledijde overheid die GSM-etjes en slecht onderwijs stimuleert om zodoende kwalitatief goed opgeleide kindertjes te voorkomen in de Nederlandse samenleving, want daar heb je natuurlijk geen profijt van...
pi_54914097
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.

Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.

Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.
Wat wil je nu met dit topic, Lambiekje?

Aantonen dat er wat mis is met ons schoolsysteem, dat het beter kan, of dat ons schoolsysteem met opzet zo is ingericht dat we van onze lieve kindje slaven maken om later tijdens hun volwassen leven zonder commentaar kunnen dienen als mindless zombies?

Want er zal bijna niemand zijn die niet ziet dat ons systeem een aantal zwakke punten heeft, sterker nog, er is een boel mis, met als resultaat wat jij linkt. Maar is dat met opzet, of het resultaat van vele verkeerde keuzes die gemaakt zijn in het verleden met, toen, goede bedoelingen?
Er wordt ook niet voor niets gevraagd door de kamer om een parlementair onderzoek naar het onderwijs stelsel van de laatste 20 jaar.

Maar als je met dit topic aan wil tonen dat er een schimmige reden achter al de veranderingen van de afgelopen jaren zit, dan moet je toch echt met wat meer komen dan linkjes over kinderen die niet meer kunnen lezen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 29 november 2007 @ 12:04:23 #260
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54916379
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.
Wat wil je nu met dit topic, Lambiekje?

Aantonen dat er wat mis is met ons schoolsysteem, dat het beter kan, of dat ons schoolsysteem met opzet zo is ingericht dat we van onze lieve kindje slaven maken om later tijdens hun volwassen leven zonder commentaar kunnen dienen als mindless zombies?

Want er zal bijna niemand zijn die niet ziet dat ons systeem een aantal zwakke punten heeft, sterker nog, er is een boel mis, met als resultaat wat jij linkt. Maar is dat met opzet, of het resultaat van vele verkeerde keuzes die gemaakt zijn in het verleden met, toen, goede bedoelingen?
Er wordt ook niet voor niets gevraagd door de kamer om een parlementair onderzoek naar het onderwijs stelsel van de laatste 20 jaar.

Maar als je met dit topic aan wil tonen dat er een schimmige reden achter al de veranderingen van de afgelopen jaren zit, dan moet je toch echt met wat meer komen dan linkjes over kinderen die niet meer kunnen lezen...
Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...

We leven toch al zombies, we protesteren nergens meer voor. De scholieren van de week wilde gewoon uit baldadigheid een dagje vrij. Niks idialen voor minder lesuren.

We zijn een verschrikkelijk mak en laf volk (geworden). Als we onze zalm en biefstuk maar kunnen eten ..
Is ons ooit gevraagd over BSN. Wat de gevolgen zijn.

Zorgverzekering dat zou niet zo veel meer kosten .. het is GVD 20%. En het is nog erbarmerlijker dan het al was. Onkunde en onwil. De verzekering bepaalt of jy je operatie krijgt. Lekker Amerikaans dat is goed !

We verkwanselen NL door een walgelijk misselijkmakende huichelaar als Premier. Het linkse kabinet is zum kotsen.

En vervolgens wordt er weer een miljard in de op BULLSHIT berustende oorlog gestopt. Way to go Nederland. Bang zeker om af te gaan door te zeggen we stoppen er mee daar in Uruzgan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54916664
Mooie rant, Lambiekje. Mijn dag is weer goed.
pi_54918366
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...

We leven toch al zombies, we protesteren nergens meer voor. De scholieren van de week wilde gewoon uit baldadigheid een dagje vrij. Niks idialen voor minder lesuren.

We zijn een verschrikkelijk mak en laf volk (geworden). Als we onze zalm en biefstuk maar kunnen eten ..
Is ons ooit gevraagd over BSN. Wat de gevolgen zijn.

Zorgverzekering dat zou niet zo veel meer kosten .. het is GVD 20%. En het is nog erbarmerlijker dan het al was. Onkunde en onwil. De verzekering bepaalt of jy je operatie krijgt. Lekker Amerikaans dat is goed !

We verkwanselen NL door een walgelijk misselijkmakende huichelaar als Premier. Het linkse kabinet is zum kotsen.

En vervolgens wordt er weer een miljard in de op BULLSHIT berustende oorlog gestopt. Way to go Nederland. Bang zeker om af te gaan door te zeggen we stoppen er mee daar in Uruzgan.
Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 29 november 2007 @ 17:23:33 #263
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54923489
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...
ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwil
het is allemaal erg zwartwit. ik weet .. maar ik denk dat wel de verkeerde weg aan het inslaan zijn.

en er is toch niets mooiers dat ik 2 mede-fokkers blij gemaakt heb ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54923597
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwil
het is allemaal erg zwartwit. ik weet .. maar ik denk dat wel de verkeerde weg aan het inslaan zijn.
Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.
quote:
en er is toch niets mooiers dat ik 2 mede-fokkers blij gemaakt heb ...
Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54924492
quote:
The Illuminati realized they had to deceive an entire population of people if they had any hope whatsoever of achieving their coveted New World Order. They realized that the public schools were graduating students who read too well, too widely, and communicated too well. These students generally distrusted Big Government and governmental authority. Clearly, the Illuminati had to gain control of the Public School system from the foundation upward if they had any hope of instituting a One World Government that would serve the New Age Masonic Christ.

As early as 1911, the Illuminati began buying textbook writing companies, until they owned them all after World War I. Once they got control of textbooks, they gradually began to "dumb down" the curricula and rewrite history. Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.

David Icke is correct in selecting this card and showing it first. Rewriting history was the first step in achieving the New World Order.
http://cuttingedge.org/News/n1753.cfm
Shut em down...
quote:
In 1990, role-playing inventor, Steve Jackson, was planning his newest game, which he would ultimately call the "Illuminati -- New World Order" Game, or "INWO" for short

"On the morning of March 1, [1990] without warning, a force of armed Secret Service agents - accompanied by Austin police and at least one civilian 'expert' from the phone company - occupied the offices of Steve Jackson Games and began to search for computer equipment. The home ... the writer of GURPS Cyberpunk, was also raided. A large amount of equipment was seized, including four computers, two laser printers, some loose hard disks and a great deal of assorted hardware. One of the computers was the one running the Illuminati BBS."
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:30:46 #266
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54928402
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:29 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.
[..]
Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.
quote:
Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:37:32 #267
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54928619
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Shut em down...
[..]
quote:
Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.
mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.
We zijn wel slim maar ook eigenlijk weer niet. En als je buiten de kaders denkt wordt je wel gecorrigeerd door menigeen. Dat je raar denkbeelden hebt, niet in de realiteit staat enzo ... nou ik weet het nog net zo niet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:57:35 #268
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_54949688
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]


[..]

mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.
We zijn wel slim maar ook eigenlijk weer niet. En als je buiten de kaders denkt wordt je wel gecorrigeerd door menigeen. Dat je raar denkbeelden hebt, niet in de realiteit staat enzo ... nou ik weet het nog net zo niet.
aanschouw in dat licht ook de massale toediening van fluor (drinkwater, prozac), apartaam en amfethamine(ritanol)
Huig
pi_54974026
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.
[..]

Ik bedoel dat ik en meerdere mensen van mening zijn dat ons schoolsysteem niet toereiken is om onze kinderen voldoende voor te bereiden op hun volgende opleidingen, dat ze met onvoldoende basiskennis van school komen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_55018250
Interessant topic!

Ik denk echter zelf dat school niet de hoofdoorzaak van het 'dumbing-down' is, als het er al zou zijn. Waar ik de laatste jaren steeds weer tegenaan loop, zijn de vele extremen die nooit ver weg van elkaar te vinden zijn. Ook met betrekking tot onderwijs is hier sprake van. Alleen is het mij in deze redelijk onduidelijk wat de precieze extremen zijn. Maar ik ben het wel deels eens met Lambiekje wat betreft het niveau van het onderwijs.

Echter lost dit m.i. weinig op. Ik vind het zelf belangrijker de onderliggende oorzaken van het probleem te localiseren. De hoeveelheid verkregen (al dan niet algemene) kennis speelt hierbij een grote rol. Hoe meer gedegen onderzoek je in de loop der jaren hebt gedaan, hoe meer extremen je (als het goed is) naast elkaar hebt kunnen zetten en tegen elkaar kunt afstrepen.
Het is m.i. weinig vooruitstrevend om in enig extreem te blijven hangen.
Wel vind ik dat het huidige kabinet rare maatregelen uitvoert en bedenkt. De proefballonentuin lijkt het haast wel.

Maar wat voor mij buiten kijf vaststaat, is dat op het moment dat het onderwijssysteem faalt, je zelf aldus verantwoordelijk wordt voor het verzamelen en analyseren van informatie. Voor kinderen is dat denk ik lastiger dan ooit te voren - ook gezien de massale informatie'oorlog' welke al enige jaren aan de gang is. Daarom mag er best kritisch naar het huidige onderwijssysteem worden gekeken.

Maar op de manier zoals Lambiekje dit doet, zul je veel tegenstand vinden - zoals uit dit topic blijkt. Ik deel enkele kritische noten met Lambiekje, maar ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid niet wegwuiven. Daar moeten we misschien juist voor gaan oppassen. Des te meer extremen, des te moeilijker wordt het voor een individu om de werkelijkheid te overzien.

En men heeft weleens gezegd: kennis is macht.
Dan bepaal ik toch echt liever zelf welke kennis ik tot mij neem, dit in mijn achterhoofd houdende..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55026682
Hey Lambiekje, als jij het allemaal zo goed weet, waarom begin jij niet een politieke partij en doe je er wat aan? Als er zelfs pedofielen een partij kunnen oprichten, dan moet het jou toch ook lukken? Ik zou je niet tegenhouden hoor. Sterker nog, ik moedig je zelfs aan. Niet dat je mijn stem krijgt, maar het toont tenminste aan dat je serieus bent over je mening dat het hele systeem verrot is en dat je niet alleen maar een beetje op FOK! mensen 'wakker' kunt schudden.
An unstable system is a system that is not stable
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:16:41 #272
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_55047226
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!

Ik denk echter zelf dat school niet de hoofdoorzaak van het 'dumbing-down' is, als het er al zou zijn. Waar ik de laatste jaren steeds weer tegenaan loop, zijn de vele extremen die nooit ver weg van elkaar te vinden zijn. Ook met betrekking tot onderwijs is hier sprake van. Alleen is het mij in deze redelijk onduidelijk wat de precieze extremen zijn. Maar ik ben het wel deels eens met Lambiekje wat betreft het niveau van het onderwijs.

Echter lost dit m.i. weinig op. Ik vind het zelf belangrijker de onderliggende oorzaken van het probleem te localiseren. De hoeveelheid verkregen (al dan niet algemene) kennis speelt hierbij een grote rol. Hoe meer gedegen onderzoek je in de loop der jaren hebt gedaan, hoe meer extremen je (als het goed is) naast elkaar hebt kunnen zetten en tegen elkaar kunt afstrepen.
Het is m.i. weinig vooruitstrevend om in enig extreem te blijven hangen.
Wel vind ik dat het huidige kabinet rare maatregelen uitvoert en bedenkt. De proefballonentuin lijkt het haast wel.

Maar wat voor mij buiten kijf vaststaat, is dat op het moment dat het onderwijssysteem faalt, je zelf aldus verantwoordelijk wordt voor het verzamelen en analyseren van informatie. Voor kinderen is dat denk ik lastiger dan ooit te voren - ook gezien de massale informatie'oorlog' welke al enige jaren aan de gang is. Daarom mag er best kritisch naar het huidige onderwijssysteem worden gekeken.

Maar op de manier zoals Lambiekje dit doet, zul je veel tegenstand vinden - zoals uit dit topic blijkt. Ik deel enkele kritische noten met Lambiekje, maar ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid niet wegwuiven. Daar moeten we misschien juist voor gaan oppassen. Des te meer extremen, des te moeilijker wordt het voor een individu om de werkelijkheid te overzien.

En men heeft weleens gezegd: kennis is macht.
Dan bepaal ik toch echt liever zelf welke kennis ik tot mij neem, dit in mijn achterhoofd houdende..
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:08:19 #273
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55074145
quote:
Docenten kritisch over gratis schoolboeken
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 6 december 2007 @ 10:48

Leraren vermoeden dat ze de gratis schoolboeken in het middelbaar onderwijs langer moeten gaan gebruiken dan nu. De docenten denken dat directies van scholen de prijs van de boeken belangrijker gaan vinden dan de kwaliteit van de leermiddelen.

Dat blijkt uit onderzoek dat de Groep Educatieve Uitgeverijen (GEU) liet houden onder 1114 leerkrachten en dat vandaag bekend is gemaakt. De leerkrachten maken zich verder zorgen dat zij minder te zeggen krijgen over met welk lesmateriaal er gewerkt gaat worden.

Woordvoerder Stephan de Valk (GEU) geeft aan dat de zorgen van de docenten niet zomaar uit de lucht komen vallen. ''In het basisonderwijs hebben we gezien dat soms lang met oude boeken gewerkt bleef worden waarin bijvoorbeeld geen recente geografische aanpassingen waren verwerkt. Ook leerden kinderen rekenen met kwartjes terwijl de euro allang was ingevoerd.''

De GEU vindt het in principe een goede zaak dat ouders worden ontlast als scholen vanaf 2008 geld krijgen om schoolboek voor te kopen. Maar de branchegroep wijst er wel op dat er vooralsnog niet voldoende geld lijkt te worden uitgetrokken voor de aanschaf van lesboeken. Verder mist de organisatie garanties dat scholen het geld ook echt besteden om lesboeken te kopen.
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:11:11 #274
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55074188
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.

Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:52:53 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55075084
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goed laat ik de vraag iets anders stellen...
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen, die regulier onderwijs volgen, die juist het omgekeerde ervaren?
Lambiekje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55075323
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.

Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
Ik snap trouwens niet waarom je die 2 er elke keer weer bij moet halen.
Jij ziet het op jouw manier, anderen op hun manier.
Misschien kan je eens antwoord geven op de vragen die je gesteld worden.
Of doe je dat alleen op de vragen die in je straatje passen?
  donderdag 6 december 2007 @ 12:19:23 #277
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_55075681
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
OBL = Osama bin Laden? Waarom zou je zijn aanhanger zijn als je niet vindt dat het onderwijs in Nederland bedoeld is om kinderen dom te houden? JPB, à la. Maar OBL?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_55076236
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
Het feit dat sommige docenten hier bang voor zijn, maakt het nog niet de waarheid, al helemaal afgezien van de vraag of dit met opzet zo bekokstoofd is door het kabinet of dat het, mocht het inderdaad zo zijn, een bijwerking is van het fenomeen gratis boeken.

Wederom spring je weer veel te snel naar conclusies die niet te onderbouwen zijn. (en dan laat ik je geraaskal over Bin Laden en Balkenende maar even buiten beschouwing, al zijn die opmerkingen een prima manier om elke serieuze duscussie meteen weer dood te laten gaan)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_55098659
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.

Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
In jouw wereldje zit er niks tussen "hielen likken" en "verachten", hé? Ik vind jou een erg kortzichtig en gefrustreerd kereltje, met je zwart-witte kijk op de zaken. Wie stelt er hier dat er "geen enkel probleem is in ons onderwijs"? Iedereen die jouw geschreeuw overdreven vindt? Je zou es een keer meer moeten lezen en minder moeten schreeuwen, wat intelligentie en nuance zou je sieren.
pi_55099851
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
bye
pi_55100289
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
Nee, want een discussie loopt zo lekker als er alleen in uitersten wordt gedacht
Daar zijn onder andere mods voor aangesteld, dacht ik. Om mensen er op te attenderen dat een topic spaak dreigt te lopen als er alleen maar met drogredenen en non-argumenten wordt gesmeten.Tenminste, dat onder andere was mijn idee van modereren toen ik mod was.
pi_55100476
Lijkt me een discussie voor in het Feedbacktopic .
bye
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:01:47 #283
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55100937
PM of in FB met die discussie aub.

[ Bericht 84% gewijzigd door Petre op 07-12-2007 14:09:18 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55173984
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'

Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
pi_55178849
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_55179682
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..

Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.

Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55185568
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..
De "ware opvoeding"? Je hebt ook nog een leven naast je onderwijs, lijkt me.
quote:
Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.
Het is inderdaad ook een stuk mentaliteit Ik ervaar ook bij studenten dat er vaak weinig motivatie is, en dat na "het door de studie worstelen" er vaak wordt gezopen.
quote:
Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Normen en waarden leer je niet alleen op een school. Als het goed is krijg je die vooral van je ouders mee. Tenminste, ik heb op dat gebied 10 keer meer van m'n ouders geleerd dan op school. Dat zal dan kennelijk lang niet overal zo zijn.
  zondag 30 december 2007 @ 23:22:28 #288
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55667209
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  zondag 30 december 2007 @ 23:41:03 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55667872
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Nou nou dat is een flink relaas. Je maakt hier een aantal stevige claims. Kan je die ook onderbouwen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55667952
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.
  maandag 31 december 2007 @ 00:26:09 #291
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55669460
UFO's in Mexico. Vind ik een van de byzonderste sightings die mij het meest hebben geraakt.
Dit is opgenomen door een TV cameraploeg die klaarstond voor iets anders en overal op TV uitgezonden geweest.
Dit fenomeen is nu al verschillende keren gesignaleerd in Zuid amerika.
http://nl.youtube.com/watch?v=ClXK_Ha1Jjc

Een boek met alle getuigenissen uit Roswell van de Ufo Crash in 1947 die als 'RAF caught flying saucer' in de krant ging.
http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/WitnessToRoswell1.htm
http://www.amazon.com/Witness-Roswell-Unmasking-60-Year-Cover-Up/dp/1564149439/ref=pd_lpo_k2_dp_k2a_1_img?pf_rd_p=304485601&pf_rd_s=lpo-top-stripe-2&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B0000TPA6K&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1Q4E8RMASQC19BDSDRG0

Beste Tuinhek het is leuk dat t je interesseert.
Dit leerden we niet op school...
Je moest je alleen interesseren voor het leerplan.
Ik ben dan ook van school geschopt/gegaan.

http://video.google.nl/url?docid=-5970516724842544272
Dr Steven Greer Het disclosure Project.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5808326192961847155

We danken het bestaan van dit Project aan de getuigen die we hebben gevonden, tot nu toe al meer dan 400. Mensen afkomstig van binnen de CIA, FBI, NSA, NRO, NASA, luchtmacht, marine, mariniers, landmacht, wetenschappers alsook ambtenaren en dienstverleners aan de overheid. Deze mensen waren betrokken bij Black Budget- verborgen niet bekende projecten. Deze verborgen projecten, alleen toegankelijk met speciale bevoegdheden, kosten op zijn minst $40 tot $80 miljard per jaar en zij behelzen technologieën die de wereld voor altijd kunnen veranderen.

De reden waarom we nu naar buiten treden is dat we de Amerikaanse regering en President Bush willen vragen om te werken aan een speciaal onderzoek en openbaring van dit onderwerp.

Het heeft diepgaande gevolgen voor de menselijke toekomst, de nationale veiligheid van de Verenigde Staten en voor de wereldvrede. Specifiek de techniek die is verbonden aan UFO’s/buitenaardse vervoersmiddelen zou, als het niet langer geheim werd gehouden, gebruikt kunnen worden voor schone energieopwekking en voortstuwing, de opdoemende energiecrisis definitief oplossen, het broeikaseffect tot staan weten te brengen en de milieuvraagstukken oplossen waar we hier op aarde mee te maken hebben/krijgen.

Het is noodzakelijk dat we als samenleving overleggen of het wel gepast is om wapens in de ruimte te plaatsen. Als we inderdaad kunnen bewijzen dat het waar is dat we niet alleen zijn en de ruimte het territorium is dat we delen met andere beschavingen, dan zou het wel eens heel onverstandig kunnen zijn een dergelijk destabiliseringsrisico als ruimtebewapening te nemen.

Zo dom worden we gehouden op school!
Hopelijk begrijp je nu waarom we dat zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Babyloniaa op 31-12-2007 00:38:24 ]
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  maandag 31 december 2007 @ 02:16:08 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55672077
Blijkbaar niet dus... Jammer hoor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 december 2007 @ 02:40:35 #293
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55672390
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Babyloniaa het volgende:
-knip-


Je bent zeker zo'n zendeling van niburu, argusoog oid of niet? TRU is het subforum waar je moet wezen Babyloniaa, in BNW doet men nog regelmatig een realitycheck.
  maandag 31 december 2007 @ 11:18:23 #294
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55676099
Ja er word ook aan real politiek gedaan
Nice met miljoenen doden
Je moet inderdaad niks geloven van wat ik hier zeg maar zelf onderzoeken dat is het beste.
Ik denk dat een betere wereld mogelijk is Ik wens niet net als de lemmig in de afgrond te storten.
We zitten op een dood spoor Kapitalisme is onherroepelijk op uitbuiting en fascisme gestoeld;
Alles heeft met alles te maken Het in vakjes denken is niet meer van deze tijd . Het holistisch denken heeft de toekomst maar dat geeft een chaos gevoel bij velen.
Ik ben trouwens bedrijfsleidster.
Dus ik denk niet dat ik aan je imago voldoe
Het op de man af gaan is een gebruikelijke techniek van' believers en zendelingen' van de aristocratie die de feiten niet kennen en heeft niks te maken met wetenschappelijk onderzoek of open staan naar nieuwe technieken of fenomenen. Hebben jullie een van mijn aangegeven bronnen gechecked? Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ik geloof in principe niks maar onderzoek wel.
Ik vind t zon boeiend tijd dat allerlei geheimen uit komen.
Dat er nogal wat geheimen in de doofpot zitten zal je toch niet willen ontkennen?
In de geschiedenis is gebleken dat vele civilisaties verloren zijn gegaan aan de rigiditeit om revolutionaire ontdekkingen te gebruiken en te grote concentratie van macht bij de aristocraten. Lijkt wat op nu....
Het is ook logisch en menselijk en begrijpelijk wat er mis loopt.
Je foto is niet toevallig. Het onderbewuste geeft heel sterke boodschappen. Let er maar es op.
Ik zou graag een plaatje zetten maar weet nog niet hoe dat moet op dit forum...sorry/
En een tuinhek kan je ook open doen, niet dan?.
Maar ook aristocraten en tuinhekken moeten er zijn.
Heb een prettig nieuwjaarsfeest.
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  maandag 31 december 2007 @ 11:21:04 #295
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55676173
Fantastisch , TRU is het he-le-maal voor jou
  maandag 31 december 2007 @ 12:22:09 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55677993
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:21 schreef Terecht het volgende:
Fantastisch , TRU is het he-le-maal voor jou
Nogal ja
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 december 2007 @ 13:38:57 #297
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55680487
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'

Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
mmm is opzoek naar dat boek dan...
Met deze reactie heb je wel ergens begrepen wat ik bedoel met deze topic. Thanx.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 31 december 2007 @ 13:47:37 #298
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55680767
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.

Je weet zeker ook dat de eerste autos (1860/1870) op electra waren ettelijke jaren voor de eerste benzine auto. Dus hoe bestaat het dat we nu pas de afgelopen 5 jaar pas serieus aan het kijken zijn naar electrische vervoer.
Of eigenlijk 15 jaar maar de is vakkundig door overheid en autoindustrie gesmoord.

Tessla is een vergeten en weggestopte wetenschapper ja. Uitvindingen die betrekking hebben tot vrije energie en waterstof wordt gedwarsboomd of gesaboteerd. Keer op keer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 31 december 2007 @ 13:53:44 #299
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55681011
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:43 schreef Dementor het volgende:
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.
Maar de vraag is dan waarom dient iedereen een universitair niveau te hebben. Door de normverlaging help je dus het schoolsysteem omzeep.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55681013
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.
Nog 15.999.998 te gaan en iedereen is het overal met je eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')