Dat zijn ze ook. Kun je het Rouvoet kwalijk nemen dat ie niet zoveel zin heeft in seksreclames? Nee, daar houdt ie nou eenmaal niet zo van. Dus probeert hij het via de politiek tegen te werken. Omdat hij vindt dat dat goed is. Dat dat uit zijn christelijk geloof voortkomt, doet er helemaal niet toe, staat-geloof-scheidingsgewijs.quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Jaja !!! Gewoon niets doen. Staat geeft je wel MBO-diploma kado.quote:Geen mbo-opleiding, toch diploma
Door MIRANDA MEGENS
Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.
Arno de Haan voor het gebouw van zijn werkgever, de Postbank. FOTO KAREL ZWANEVELD
De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.
Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.
Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).
In de bijstand zitten 285.000 mensen, de meesten laaggeschoold. Het Kenniscentrum EVC schat dat 1,75 miljoen mensen van de beroepsbevolking mbo2-niveau hebben, maar dat niet in hun papieren hebben staan.
bron: http://www.ad.nl/economie/article1853950.ece
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is precies wat ik nu bedoel. Er wordt maar wat aangekloot met het onderwijs. Dit is toch een aanfluiting of wat?!
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.
Huh? Een genuanceerd verhaal?quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
Jij denkt in alles of niets, er is ook nog genoeg ertussenin, de staat is niet absoluut.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.
Verder heb je tot je 16de een leerplicht. Daarna heb je wel degelijk een keuze. Als je leren niet meer ziet zitten, kun je de combinatie werken/leren gaan doen. Meer werken, minder in het klaslokaal. Zolang je op je 18de (of eerder) maar je startkwalificatie in je zak hebt, zodat je daadwerkelijk wat bij kunt dragen aan de maatschappij.
Verder heb je wel gelijk dat de vooropleidingen niet goed aansluiten op veel vervolgopleidingen, er is veel mis met ons hedendaags opleidingsinstituut, wat tegenwoordig pijnlijk duidelijk wordt. Maar dat is misschien een logisch proces? Eisen veranderen, de opleiding zal dus ook moeten veranderen maar is inherent traag. Er wordt ook niet voor niets een onderzoek gestart, dus het is niet met opzet om de mens slaafs te maken.
Zal ik het dan maar zo verwoorden? Een paar keer doctrine, politiestaat en bedrijfsleven roepen is geen analyse.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:32 schreef Petre het volgende:
Wanneer je niets nuttigs toe te voegen hebt, mag je het ook gewoon achterwege laten.
Dat er iets gaande is lijkt me duidelijk. De kwaliteit van het onderwijs neemt af, zeker de diepgang omdat er meer verschillende lessen worden gegeven. Ook zal de jeugd minder lezen op papier (maar weer meer van beeldschermen) en is er misschien ook wat verval in de leesvaardigheid door de opkomst van sms-taal waardoor "men" gemakszuchtig wordt in het lezen. Uiteraard is dit de schuld van de vermaledijde overheid die GSM-etjes en slecht onderwijs stimuleert om zodoende kwalitatief goed opgeleide kindertjes te voorkomen in de Nederlandse samenleving, want daar heb je natuurlijk geen profijt van...quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.
Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.
Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel vanmorgen stond er in de Spits of metro (weet zo even niet meer welk) een artikel over dat basisscholieren minder goed kunnen lezen. Dat we werelwijd van de 2e plek naar de 6e of 7e plek zijn gezakt.
Hoe kan het dat we landelijke gemiddeld minder zijn gaan lezen ... zou het dan toch te maken hebben dat er beroerde docenten voor de klas staan. Dit zal nog wel verder wegzakken als er van die studenten afgestuurd zijn die niet eens weten wat de helft van 1/3-taart stuk is.
Er is dus wel degelijk iets gaande, zie TT artikel
Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...quote:Op donderdag 29 november 2007 10:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat we (ik) langzaam verdwalen in de materie.
Wat wil je nu met dit topic, Lambiekje?
Aantonen dat er wat mis is met ons schoolsysteem, dat het beter kan, of dat ons schoolsysteem met opzet zo is ingericht dat we van onze lieve kindje slaven maken om later tijdens hun volwassen leven zonder commentaar kunnen dienen als mindless zombies?
Want er zal bijna niemand zijn die niet ziet dat ons systeem een aantal zwakke punten heeft, sterker nog, er is een boel mis, met als resultaat wat jij linkt. Maar is dat met opzet, of het resultaat van vele verkeerde keuzes die gemaakt zijn in het verleden met, toen, goede bedoelingen?
Er wordt ook niet voor niets gevraagd door de kamer om een parlementair onderzoek naar het onderwijs stelsel van de laatste 20 jaar.
Maar als je met dit topic aan wil tonen dat er een schimmige reden achter al de veranderingen van de afgelopen jaren zit, dan moet je toch echt met wat meer komen dan linkjes over kinderen die niet meer kunnen lezen...
Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als je de 2e link bekijkt van TT, het boek over het amerikaanse schoolsysteem is daar OPZETTELIJK onkunde. Aangezien NL nog al Amerika sterk op de voet volgt qua privatisering en naar mijn idee gaat het ook hier ingevoerd worden. Onkunde en onwil. Pabostudenten geeft al aan wat voor toekomstige lichting we krijgen...
We leven toch al zombies, we protesteren nergens meer voor. De scholieren van de week wilde gewoon uit baldadigheid een dagje vrij. Niks idialen voor minder lesuren.
We zijn een verschrikkelijk mak en laf volk (geworden). Als we onze zalm en biefstuk maar kunnen eten ..
Is ons ooit gevraagd over BSN. Wat de gevolgen zijn.
Zorgverzekering dat zou niet zo veel meer kosten .. het is GVD 20%. En het is nog erbarmerlijker dan het al was. Onkunde en onwil. De verzekering bepaalt of jy je operatie krijgt. Lekker Amerikaans dat is goed !
We verkwanselen NL door een walgelijk misselijkmakende huichelaar als Premier. Het linkse kabinet is zum kotsen.
En vervolgens wordt er weer een miljard in de op BULLSHIT berustende oorlog gestopt. Way to go Nederland. Bang zeker om af te gaan door te zeggen we stoppen er mee daar in Uruzgan.
ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwilquote:Op donderdag 29 november 2007 13:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, dan weet ik weer waarom ik het oneens met je ben, moest weer even duidelijk worden... Thanks...
Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet dat ik lekker kan zeuren over ons kabinet. Maar het is meer onmacht dan onwil
het is allemaal erg zwartwit. ik weet .. maar ik denk dat wel de verkeerde weg aan het inslaan zijn.
Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomenquote:en er is toch niets mooiers dat ik 2 mede-fokkers blij gemaakt heb ...
Shut em down...quote:The Illuminati realized they had to deceive an entire population of people if they had any hope whatsoever of achieving their coveted New World Order. They realized that the public schools were graduating students who read too well, too widely, and communicated too well. These students generally distrusted Big Government and governmental authority. Clearly, the Illuminati had to gain control of the Public School system from the foundation upward if they had any hope of instituting a One World Government that would serve the New Age Masonic Christ.
As early as 1911, the Illuminati began buying textbook writing companies, until they owned them all after World War I. Once they got control of textbooks, they gradually began to "dumb down" the curricula and rewrite history. Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.
David Icke is correct in selecting this card and showing it first. Rewriting history was the first step in achieving the New World Order.
http://cuttingedge.org/News/n1753.cfm
quote:In 1990, role-playing inventor, Steve Jackson, was planning his newest game, which he would ultimately call the "Illuminati -- New World Order" Game, or "INWO" for short
"On the morning of March 1, [1990] without warning, a force of armed Secret Service agents - accompanied by Austin police and at least one civilian 'expert' from the phone company - occupied the offices of Steve Jackson Games and began to search for computer equipment. The home ... the writer of GURPS Cyberpunk, was also raided. A large amount of equipment was seized, including four computers, two laser printers, some loose hard disks and a great deal of assorted hardware. One of the computers was the one running the Illuminati BBS."
Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat denken wel meer mensen, waaronder ik ook, maar blijkbaar om andere redenen dan jij.
[..]
quote:Kan wel wat mooiers bedenken, maar het is inderdaad mooi meegenomen
quote:Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Shut em down...
[..]
mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.quote:Today, students of public schools since World War II have received increasingly inferior educations, until now the population is largely academically inferior, is political herds of "sheeple", and religiously ignorant of the Truth of Jesus Christ.
aanschouw in dat licht ook de massale toediening van fluor (drinkwater, prozac), apartaam en amfethamine(ritanol)quote:Op donderdag 29 november 2007 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
mmm. Dit is wel interessant is om uit te zoeken. Hoe het precies nu zit.
We zijn wel slim maar ook eigenlijk weer niet. En als je buiten de kaders denkt wordt je wel gecorrigeerd door menigeen. Dat je raar denkbeelden hebt, niet in de realiteit staat enzo ... nou ik weet het nog net zo niet.
Ik bedoel dat ik en meerdere mensen van mening zijn dat ons schoolsysteem niet toereiken is om onze kinderen voldoende voor te bereiden op hun volgende opleidingen, dat ze met onvoldoende basiskennis van school komen.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke dan ben ik benieuwd naar de standpunten ... dat we als volk de verkeerde kant aan het opgaan zijn.
[..]
quote:Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!
Ik denk echter zelf dat school niet de hoofdoorzaak van het 'dumbing-down' is, als het er al zou zijn. Waar ik de laatste jaren steeds weer tegenaan loop, zijn de vele extremen die nooit ver weg van elkaar te vinden zijn. Ook met betrekking tot onderwijs is hier sprake van. Alleen is het mij in deze redelijk onduidelijk wat de precieze extremen zijn. Maar ik ben het wel deels eens met Lambiekje wat betreft het niveau van het onderwijs.
Echter lost dit m.i. weinig op. Ik vind het zelf belangrijker de onderliggende oorzaken van het probleem te localiseren. De hoeveelheid verkregen (al dan niet algemene) kennis speelt hierbij een grote rol. Hoe meer gedegen onderzoek je in de loop der jaren hebt gedaan, hoe meer extremen je (als het goed is) naast elkaar hebt kunnen zetten en tegen elkaar kunt afstrepen.
Het is m.i. weinig vooruitstrevend om in enig extreem te blijven hangen.
Wel vind ik dat het huidige kabinet rare maatregelen uitvoert en bedenkt. De proefballonentuin lijkt het haast wel.
Maar wat voor mij buiten kijf vaststaat, is dat op het moment dat het onderwijssysteem faalt, je zelf aldus verantwoordelijk wordt voor het verzamelen en analyseren van informatie. Voor kinderen is dat denk ik lastiger dan ooit te voren - ook gezien de massale informatie'oorlog' welke al enige jaren aan de gang is. Daarom mag er best kritisch naar het huidige onderwijssysteem worden gekeken.
Maar op de manier zoals Lambiekje dit doet, zul je veel tegenstand vinden - zoals uit dit topic blijkt. Ik deel enkele kritische noten met Lambiekje, maar ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid niet wegwuiven. Daar moeten we misschien juist voor gaan oppassen. Des te meer extremen, des te moeilijker wordt het voor een individu om de werkelijkheid te overzien.
En men heeft weleens gezegd: kennis is macht.
Dan bepaal ik toch echt liever zelf welke kennis ik tot mij neem, dit in mijn achterhoofd houdende..
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.quote:Docenten kritisch over gratis schoolboeken
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 6 december 2007 @ 10:48
Leraren vermoeden dat ze de gratis schoolboeken in het middelbaar onderwijs langer moeten gaan gebruiken dan nu. De docenten denken dat directies van scholen de prijs van de boeken belangrijker gaan vinden dan de kwaliteit van de leermiddelen.
Dat blijkt uit onderzoek dat de Groep Educatieve Uitgeverijen (GEU) liet houden onder 1114 leerkrachten en dat vandaag bekend is gemaakt. De leerkrachten maken zich verder zorgen dat zij minder te zeggen krijgen over met welk lesmateriaal er gewerkt gaat worden.
Woordvoerder Stephan de Valk (GEU) geeft aan dat de zorgen van de docenten niet zomaar uit de lucht komen vallen. ''In het basisonderwijs hebben we gezien dat soms lang met oude boeken gewerkt bleef worden waarin bijvoorbeeld geen recente geografische aanpassingen waren verwerkt. Ook leerden kinderen rekenen met kwartjes terwijl de euro allang was ingevoerd.''
De GEU vindt het in principe een goede zaak dat ouders worden ontlast als scholen vanaf 2008 geld krijgen om schoolboek voor te kopen. Maar de branchegroep wijst er wel op dat er vooralsnog niet voldoende geld lijkt te worden uitgetrokken voor de aanschaf van lesboeken. Verder mist de organisatie garanties dat scholen het geld ook echt besteden om lesboeken te kopen.
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.quote:Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Interessant topic!
Lambiekje?quote:Op zondag 25 november 2007 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed laat ik de vraag iets anders stellen...
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen, die regulier onderwijs volgen, die juist het omgekeerde ervaren?
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
OBL = Osama bin Laden? Waarom zou je zijn aanhanger zijn als je niet vindt dat het onderwijs in Nederland bedoeld is om kinderen dom te houden? JPB, à la. Maar OBL?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus iedereen die het niet ziet zoals jij zijn aanhangers van OBL en likken de hielen van JP?
Het feit dat sommige docenten hier bang voor zijn, maakt het nog niet de waarheid, al helemaal afgezien van de vraag of dit met opzet zo bekokstoofd is door het kabinet of dat het, mocht het inderdaad zo zijn, een bijwerking is van het fenomeen gratis boeken.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk eens aan kwantiteit en docenten geen zeggenschap. dat zijn nog eens goede vooruitzichten. Docenten te kort naar face rood. Nee het kabinet is goed bezig.
In jouw wereldje zit er niks tussen "hielen likken" en "verachten", hé? Ik vind jou een erg kortzichtig en gefrustreerd kereltje, met je zwart-witte kijk op de zaken. Wie stelt er hier dat er "geen enkel probleem is in ons onderwijs"? Iedereen die jouw geschreeuw overdreven vindt? Je zou es een keer meer moeten lezen en minder moeten schreeuwen, wat intelligentie en nuance zou je sieren.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk daarvoor had ik ook de discussie aangezwengeld. Ik weet ook dondersgoed dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Maar feit blijft dat er toch een vorm van dumbing-down aan de gang is.
Maar het valt me weer op dat dezelfde figuren die OBL aanhangen en de hielen van JPB likken, geen enkel probleem zien met ons onderwijs. Of men is ontiegelijk dom naief of gewoon aan het provoceren.
Nee, want een discussie loopt zo lekker als er alleen in uitersten wordt gedachtquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef Petre het volgende:
Laten we het bij het onderwerp houden en niet bij de discussievaardigheden van dees of geen...
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..quote:Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Niet rationeel kunnen praten over onderwijs ? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
De "ware opvoeding"? Je hebt ook nog een leven naast je onderwijs, lijkt me.quote:Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat het doel van het onderwijs misschien wel niet in een rationeel denksysteem hoeft te werken? maw dat het geidealiseerde onderwijssysteem in werkelijkheid niet bijdraagt aan de wereld. Of misschien is het tegenwoordig wel zo dat het onderwijs je enkel nog leert over het overleven in de economische en maatschappelijke jungle, terwijl de ware opvoeding steeds meer naar de achtergrond wordt verdreven..
Het is inderdaad ook een stuk mentaliteitquote:Als ik kijk naar het verschil in algemene ontwikkeling tussen mijzelf en mijn ouders, dan schrik ik soms wel eens van het gat. Maar aan de andere kant is voor de huidige wereld wellicht een andere mentaliteit noodzakelijk om vooruit te komen.
Normen en waarden leer je niet alleen op een school. Als het goed is krijg je die vooral van je ouders mee. Tenminste, ik heb op dat gebied 10 keer meer van m'n ouders geleerd dan op school. Dat zal dan kennelijk lang niet overal zo zijn.quote:Maar dan nog is het zonde om de algemene kennis (oa voor deze wereld juiste normen en waarden) zo te verwaarlozen als nu lijkt/dreigt te gebeuren...
Nou nou dat is een flink relaas. Je maakt hier een aantal stevige claims. Kan je die ook onderbouwen?quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
quote:Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Babyloniaa het volgende:
-knip-
Nogal jaquote:Op maandag 31 december 2007 11:21 schreef Terecht het volgende:
Fantastisch, TRU is het he-le-maal voor jou
mmm is opzoek naar dat boek dan...quote:Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Ellen Heyting heeft een interessant boek over dit thema geschreven. Het is wel wat gedateerd (het stamt uit 1977) maar een aantal dingen zijn nu ook nog van toepassing. Het boek heet 'De verminking van de mens'. 'Over de misvormende invloed van het onderwijs; werkloosheid en misdaad als prijs voor het onderwijs; leerplicht; vrijheid en gelijkheid; onjuiste veronderstellingen waarop het onderwijs berust; onjuiste economische theorieën over opvoeding; een mogelijke oplossing'
Één van haar uitgangspunten was: "De kern van de zaak is dat het nut van het onderwijs een 'geloof' is geworden, er ingehamerd door het onderwijs zelf en versterkt door het sociaal-economische systeem dat het ondersteunt. Net als over ieder ander geloof kan er niet rationeel over gepraat worden."
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik begrijp je heel goed lambiek je frustratie! je bent niet alleen.
Ik kwam op mijn 30 ste in aanraking met de ideen van Paolo Freire
en ben voor ontscholing van de maatschappij... Scholen zijn niet voor niks verplicht...
Daar al es bij stil gestaan?
Wat een terreur ! Net alsof je daarbuiten niks kunt leren!
Dit jaar hebben er voor t eerst 170 kinderen thuisonderwijs gehad.
Dus mensen beginnen het wel in te zien.
We leven op een tapijt van leugens op alle domeinen; politiek
wetenschap, gezondheidszorg, geld, alles is omgekeerd van hoe je het leert op school.
Ten eerste zijn we onsterfelijke zielen>. Ten tweede zijn we niet alleen in het universum.
en is er allang contact. ten derde wordt de vooruitgang van de mensheid belet door een elite aan de macht die corrupt is tot op het bot. We zouden allang autonoom kunnen zijn met alle huishoudens op vrije energie als de uitvindingen van Nikolas Tessla niet uit onze schoolboeken geschrapt waren.
Het is om razend van te worden! De overwinnaars schrijven de geschiedenis.
De Morgans, rijke bankiers waren bezig om heel de electrificatie van de wereld op te zetten met electriciteits centrales. Natuurlijk was de wetenschap over een systeem die eindeloze enegie gratis uit de ether kon tappen een bedreiging. Tessla als van gehoord , Is de uitvinder van wisselstroom, electramotor, marconi signalen, 700 patenten in de doofpot la....
Voor Galilei duurde het 300 jaar net als Copernicus. Hopelijk gaat t nu wat sneller.
Daar zitten we nu. 80 jaar verder.
Als gevangenen van deze elite in een hoax van angst voor het terrorisme...
Een kerstboodschap van Craig Roberts ;
http://www.indymedia.be/en/node/25419
En ik kan iedereen de zeitgeistmovie.com aanraden. Dit is een film in drie delen die de link legt tussen geld religies en macht en onderwijl ook het principe van de valse vlag operaties uitlegt. Een echte eye opener.
Educate yourself before it is too late. Veel plezier !
Gelukkig nieuw jaar!
Maar de vraag is dan waarom dient iedereen een universitair niveau te hebben. Door de normverlaging help je dus het schoolsysteem omzeep.quote:Op zondag 30 december 2007 23:43 schreef Dementor het volgende:
Onderwijs is in principe goed.
Maar de constante normverlaging om maar genoeg mensen in het hoger onderwijs in te krijgen verziekt de boel.
Veel mensen denken dat ze aan het internet voldoende hebben, waarom iets onthouden of er langer over nadenken de antwoorden staan immers op internet.![]()
Nog 15.999.998 te gaan en iedereen is het overal met je eens...quote:Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
He eindelijk iemand die beetje snapt wat mijn frustratie is met onze maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |